Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Barcelona biedt 35 miljoen voor Borussia-ster Reus'

Laatste update:

We zijn toch wel erg benieuwd hoe het Barcelona van Luis Enrique eruit gaat zien. De opvolger van Gerardo Martino heeft de opdracht gekregen om het team te verversen en Barcelona wordt in de wandelgangen met heel wat topspelers in verband gebracht. Sport meldt nu dat de Spaanse topclub een persoonlijk akkoord heeft bereikt met Marco Reus van Borussia Dortmund.

/

Met het jawoord van de speler op zak begint Barcelona aan de gesprekken met Borussia, dat Reus eigenlijk niet wil laten gaan. De aanvaller is zeker na het vertrek van Robert Lewandowski de absolute sterspeler van het elftal en Borussia vindt dat het het de fans niet kan aandoen om nóg een belangrijke basiskracht te laten gaan. Barcelona heeft daar geen boodschap aan en zou de onderhandelingen op gang willen brengen met een eerste bod van 35 miljoen euro.

De 25-jarige Reus doet niet mee aan het WK, aangezien hij een enkelblessure heeft opgelopen, maar Sport denkt dat de onderhandelingen wel wat tijd in beslag kunnen nemen. Het Catalaanse dagblad verwacht in ieder geval niet dat de deal al tijdens het WK zal worden afgerond. Reus heeft er nu twee seizoenen bij Borussia op zitten en was in het afgelopen seizoen goed voor 23 goals en 23 assists in 42 officiële wedstrijden. Zijn contract loopt nog drie jaar door.


Barcelona moet werk maken van de komst van Marco Reus

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zouden ze niet beter investeren in een verdediger of een spits? Goede voetballer hoor, maar de prioriteiten moeten volgens mij ergens anders liggen.

9 juni 2014 om 11:29

Verdediging komt ook wel reus is gwn topspeler die ene waard heeft aan dit barca

9 juni 2014 om 11:31

Reus kan toch ook in de spits..?

9 juni 2014 om 11:33

Maar het is geen spits.

9 juni 2014 om 11:41

Hij kan natuurlijk wel in de rol spelen van Fabrégas als valse spits maar ik denk dat Reus wel een op het middenveld een sensatie kan worden bij Barca

9 juni 2014 om 11:57

Hier jij hebt het al over het middenveld voor Reus, hij is gewoon een aanvaller en moet niet naar Barcelona gaan.

Manchester City zou een veel betere bestemming zijn, daar missen ze een aanvaller die op de vleugels kan aangezien ze eigenlijk 4 centrumspitsen hebben nu.

Hart
Zabaleta
Kompany
Demichelis
Kolarov
Touré
Fernandinho
Reus
Aguëro
Silva
Dzeko
9 juni 2014 om 13:01

Waarom zou je Nasri uit de basis zetten?

9 juni 2014 om 13:10

A. Reus is geen aanvaller, Reus speelt op het middenveld bij Dortmund in een 4231 systeem, dat is dus een 5 mans middenveld met 3 aanvallend ingestelde middenvelders waarin Reus de LAM is (left attacking midfielder)

B. Geef me een argument waarom Reus een stap omlaag zou doen en naar City zou willen? De meeste Duitsers blijven altijd het liefst in de Bundesliga en als ze al naar het buitenland gaan dan gaan ze het liefst naar een voetballende ploeg zoals Arsenal.

9 juni 2014 om 13:11

ene jesus navas mischien?

ont; Nee, marco past dan nog beter bij Real, maar die hebben niemand nodig, evenals barca overigens, hoop dat hij na engeland gaat mocht hij vertrekken.

9 juni 2014 om 13:20

4231 is gewoon zo goed als 433 en hij is dus gewoon buitenspeler, real speelde ook altijd 4231 en jij wil dus zeggen dat ronaldo geen lv is?

9 juni 2014 om 13:32

@ Adonai,

Nasri vind ik niet zo goed hoor. Dit seizoen liet hij af en toe wat leuke dingen zien maar hij kan eigenlijk niet goed mee in het positiespel, leidt te vaak slordig balverlies en loopt vooral Silva in de weg. Het enige waar hij echt goed in is, is doelpunten maken en daarom krijgt hij zoveel credits.

@ Bvb,

Man City een stap omlaag? Haha.

@ Afcaajaxxx,

Jesus Navas valt me tegen. Hij wordt terecht een ééndimensionale speler genoemd omdat hij soms alleen maar een renpaard lijkt.

9 juni 2014 om 14:11

Wat voor speler zie jij dan als een spits, Zlatan, falcao etc.?
Nou een "echte" spits past niet bij Barca, dus reus zou prima in de spits bij Barca kunnen spelen.

9 juni 2014 om 14:34

Een echte spits past niet bij Barca, waarom? Misschien dat ze dan eens wat dreigender kunnen worden

9 juni 2014 om 15:50

Dus als reus op het middenveld speelt bij dortmund, is hij gelijk geen aanvaller? Wat een argument

9 juni 2014 om 17:01

Omdat ze hun speelsysteem dan moeten aanpassen, en spelers iniesta en messi zullen dan minder voor het doel kunnen opduiken omdat er dan al een vaste spits op die plek rondloopt.
het voordeel van een valse spits(zoals reus) is dat ze bewegelijk zijn en uit de spits positie weglopen om eventueel ruimte voor zichzelf te maken of anderen de ruimte geven om de spits positie over te nemen.

Maar het klopt wel dat het soms echt moeilijk is om aan te zien dat ze voorin totaal geen lengte hebben...als plan A niet lukt dan is er geen plan B. Of plan B lijkt erg veel op plan A.

9 juni 2014 om 18:30

Nee bij 4231 leg je de accenten voornamelijk op de counter, bij 433 heb je buitenspelers die dieper staan, maar het klopt dat als je 4231 in balbezit situatie op helft tegenstander 433 is.

9 juni 2014 om 11:39

ze hebben bijna een akkoord met marquinhos van Psg. dus dat zit wel goed volgens mij wacht barca om te zien wat er gebeurt met Morata (naar juventus) zodat Barca Llorente kan kopen

9 juni 2014 om 12:53

Denk het niet... Alex is natuurlijk ook al weg. Marquinhos willen ze nu vast wel achter de hand houden.

9 juni 2014 om 13:28

David Luiz komt ook naar PSG hè. Dus op dit moment hebben ze gewoon net zoveel verdedigers als vorig seizoen, als Marquinhos dan weggaat hoeven ze maar 1 verdediger te halen die dan niet eens basis zal staan, aangezien T. Silva en David Luiz gewoon het centrum van PSG zullen vormen.

9 juni 2014 om 11:50

Misschien dat Barca hetzelfde wil doen met Reus, als Real deed met Di Maria. Hem op het middenveld zetten omdat Cesc nu waarschijnlijk ook zou vertrekken lijkt me dat niet eens zo'n slecht idee. Bovendien heeft Reus er ook zeker de kwaliteiten voor.

9 juni 2014 om 12:24

Precies! Een linksbuiten/linkshalf hebben ze al in de naam van Neymar. Als ik VZ mag geloven komt die verdediger ook wel (Marquinhos). Ik hoop dat ze Martinez halen van FC Porto! Wat een beest is dat zeg!

9 juni 2014 om 13:19

Barca begint nu ook net zo''n koopclub te worden als man city enzo. Ze maken spelers kapot, door hun saaie tik-takvoetbal. Kijk bijvoorbeeld naar Ibrahimovic of gwn naar Alexis Sanchez. Zei zijn veel beter dan ze laten/lieten zien bij barca.

Zie hem liever in Engeland spelen , niet bij Barca waar het spel amper diepgang heeft

9 juni 2014 om 11:59

Zodat hij onze nieuwe vleugelspeler word zeker ;-)

9 juni 2014 om 15:18

Jo-meen-- , hij is altijd welkom natuurlijk :D

9 juni 2014 om 12:05

Precies. Ik zou het doodzonde vinden als één van mijn favoriete voetballers naar Barca zou gaan. Naar mijn mening maakt Barca teveel voetballers kapot door ze tikki-takki voetbal te laten spelen en dan ook nog eens in dienst van Messi. Jongens als Sanchez, Ibrahimovic en Neymar stralen naar mijn mening gewoon een stuk minder doordat ze zich teveel aan moeten passen. Mijn gevoel zegt dat een Duitser gewoon niet echt past in Spanje (maar wel in bijvoorbeeld Engeland of Italië). Real Madrid is hierop misschien de enige uitzondering, omdat zij gewoon een Duitse counter-tacktiek hanteren. Reus moet gewoon bij BVB blijven voor jaar en daarna eens kijken hoe Man U, Arsenal, Liverpool of Man City ervoor staan. Hij moet alleen weggaan als hij de nieuwe Ronaldo bij zijn club kan worden.

9 juni 2014 om 14:07

Waarom zou een Duitser niet in Spanje passen? Het enige argument dat je eigenlijk hebt is je 'gevoel'. Je geeft zelf al een voorbeeld van een club in Spanje waar Duitsers gewoon prima presteerden, Real Madrid. En in Duitsland speelt bijvoorbeeld Bayern met allerlei Duitsers in een in feite Spaans systeem. Dat werkt toch ook gewoon goed? Waarom zouden ze dat dan niet ook in Spanje kunnen?

Wat Barca betreft, heb je overigens wel enigszins gelijk. Daar lijken veel voetballers (aanvallers) moeite te hebben om zich aan te passen. Dat is erg jammer voor zowel Barca als die spelers zelf. Maar ja, Barca is misschien ook wel een apart geval .

Overigens vind ik niet dat Barca Reus moet halen. Ze moeten eerst een verdediger vastleggen. Het is ook beter voor Dortmund en Reus als hij daar nog een jaartje blijft denk ik. Dan kan hij daarna altijd nog een toptransfer maken (zoals jij ook al aangeeft)

9 juni 2014 om 14:28

Het is puur mijn persoonlijke voorkeur en gevoel wat ik erbij heb inderdaad.

Ik ben ook al jaren lang een trouwe Bundesliga en Bayern fan (sinds Roy Makaay) en vind juist dat de aanstelling van Guardiola (en het voetbal dat hij meebrengt) een slechte zet is geweest. Het voetbal van van Gaal en Heynckes paste naar mijn mening veel beter bij Bayern, ook al pakken ze misschien wel wat minder punten in de competitie. Ik hou wat meer van dat opportunistische spel in tegenstelling tot het gecontroleerde/dominante voetbal van Guardiola. Met deze gedachte vind ik Reus, een opportunistische en explosieve speler, ook niet zo goed bij Barca passen.

Is een absolute topspeler maar met Messi, Neymar, Pedro, Sanchez, Tello heb je al best wat aanvallers.
Ben benieuwd hoe dat eruit zal gaan zien.

9 juni 2014 om 11:30

Reus is beter dan Tello, Pedro zou ik als ik Barca was verkopen aan een Engelse club à la Liverpool maar dan heb je nog altijd Neymar en Sanchez rondlopen. Dus echt nodig is hij niet.

9 juni 2014 om 11:46

Pedro is perfect voor het Barça systeem, waarom zou je hem verkopen?

9 juni 2014 om 11:58

Hij heeft nog altijd gigantisch veel minuten gemaakt en wedstrijden gespeeld dit seizoen maar ik kan me inbeelden dat hij misschien wel graag wat meer kansen krijgt of echt elke wedstrijd in de basis staat en dat kan best bij enkele Engelse clubs.

9 juni 2014 om 11:44

Ik denk dat Reus meer kwaliteiten heeft dan zowel Tello als Pedro, Dan nog heb je natuurlijk Alexis Sanchez en Neymar maar concurrentie hoort er bij een club als Barca daarnaast kan hij op als 10 spelen

9 juni 2014 om 13:08

Reus speelt Neymar en Sanchez ook zo uit de basis.

9 juni 2014 om 14:16

Reus speelt Neymar met ogen dicht en achteruitlopend uit de basis. Het is jammer dat alle ogen altijd op La Liga gericht zijn, want ik zie hoe ontzettend onderschat de speler uit Duitsland worden. Reus is altijd beter geweest dan Neymar, die toch gewoon heel erg overschat wordt. Als Reus Reusininho zou heten zou hij pas de waardering krijgen die hij verdiend. Ik ben die hard Bayern fan vanaf mijn luiers, maar Reus is een speler waar ik gewoon gek op ben.

Waar willen ze Reus precies laten in de opstelling?

9 juni 2014 om 11:36

Ja idd. Ze hebben neymar al op links. En dat is ook positie van reus normaal gesproken..

9 juni 2014 om 11:48

Neymar op de bank en reus erin.

Veel te weinig.

Clubs zoals Barcelona hebben de prijzen van spelers zelf de hoogte ingejaagd dus dan moet je er ook maar mee leren leven als Dortmund minstens 40-45 miljoen euro wilt hebben voor Reus.

9 juni 2014 om 11:32

De enige keer dat Barca te veel heeft betaald was voor Neymar. Wij kopen geen Luiz voor 50 mil etc.

9 juni 2014 om 12:02

Ik vond de prijs voor Ibrahimovic ook veel te hoog, en in het verleden heeft Barcelona ook een aantal keer veel teveel betaald, bijvoorbeeld voor Geovanni of Overmars. Neymar is echt geen incident, dit gebeurde al eerder en zal ook weer gaan gebeuren.

Over Reus: Ik zou hem er graag bij willen hebben, maar dan moeten er ook twee spelers vertrekken. Tello moet m.i. sowieso weg en Pedro vind ik ook al tijden niet meer van het niveau dat Barcelona zou moeten nastreven. Als je deze spelers verkoopt kom je denk ik mooi op het bedrag uit wat hier in de titel genoemd is, al zal het bedrag voor Reus nog wel iets hoger uitvallen ben ik bang.

9 juni 2014 om 12:51

Haha alleen neymar. Elk jaar zijn er spelers gehaald voor veel te veel geld. Vanaf bijvoorbeeld het jaar 2000 kan je een prachtige lijst maken. Vooral zuid amerikanen. Overigens kan je dit bij elke spaanse club doen. Ja ook real.

9 juni 2014 om 11:33

Reus hoort gewoon bij de allerbeste spelers ter wereld, hij zit in mijn ogen om en nabij de top 10, dus 35 miljoen is inderdaad te weinig. Als ik me goed herinner heeft hij wel een clausule van rond de 35 miljoen, of vergis ik me nu?

9 juni 2014 om 11:54

Hij heeft inderdaad een clausule van 35 miljoen. Dus veel duurder zal het niet worden voor Barca. Als je naar zijn leeftijd en kwaliteiten kijkt is het echt een koopje.

Edit; Excuus, zoals beneden ook al wordt aangegeven gaat die clausule pas in 2015 in.

9 juni 2014 om 12:33

Lijkt me sterk dat hij een clausule heeft van 35 miljoen eerlijk gezegd.
Mocht dat zo zijn geweest dan zou de gehele Europese top achter hem aan hebben gezeten en was het nu al een grote soap geweest.

Het kan zijn dat die clausule volgend jaar pas ingaat wat ik ook ergens heb gelezen. 35 miljoen voor Reus is inderdaad een koopje al heb je al genoeg aanvallers, zo'n speler kun je dan niet laten lopen.

9 juni 2014 om 13:19

Hij heeft inderdaad een afkoopclausule, echter is hij met Dortmund al in een vergevorderd stadium om een nieuw en sterk verbeterd contract te tekenen.

9 juni 2014 om 11:35

Hij heeft nog een contract tot medio 2017, dus gewoon minimaal 60 miljoen vragen. Als David Luiz bijna 50 miljoen kost dan kost deze geweldenaar eigenlijk minimaal 80 miljoen.

9 juni 2014 om 11:54

Hij heeft een clausule van 35 miljoen in zijn contract. Dus in principe mag hij ook weg voor dat bedrag.

Snap niet dat Bacelona deze jongen denkt nodig te hebben. Ze hebben immers al Neymar, Sanchez en Pedro. Gaat hier 1 van weg?

9 juni 2014 om 11:33

Pedro waarschijnlijk als ze Reus binnenhalen. Sanchez wordt ook in verband gebracht met andere clubs. Maar Barca begint een beetje op het oude Real te lijken, waar ze dachten met zoveel mogelijk dure aanvallende sterspelers alles te kunnen winnen. Ik zou het eerder begrijpen als Barca 40 miljoen bood voor Hummels.

9 juni 2014 om 11:33

@DeVeste

Pedro staat al in de belangstelling
van diverse topclubs en bovendien zie ik Sanchez nog wel vertrekken

Gaat de gemiddelde lengte van barca ook nog eens wat omhoog.

Ik zie Marco Reus niet zo snel in de profielschets van Barça spelen, bovendien liggen De prioriteiten in de defensie en een 2e doelman

9 juni 2014 om 12:02

Er word ook gewerkt aan de defensie en de tweede doelman is zo goed als binnen, Claudio Bravo van Real Sociedad word gehaald.
Daarnaast is Barça aan het onderhandelen met PSG voor Marquinhos en omdat Dani Alves waarschijnlijk in die deal word betrokken zullen ze proberen om Cuadrado of Pisczek te halen.

Denk dat het nog een aardig drukke zomer word qua transfers bij Barça.

Waarschijnlijk gaat Pedro of sanchez weg. Vind wel dat de verdediging prioriteit heeft, maar dit is een goede aankoop als 1 van de 2 weg zou gaan. Kan in de spits en op de vleugels volgens mij.

Hij moet pas komen als Sanchez of Pedro vertrekken. Tenzij ze 2 posities met 4 wereld spelers willen bezetten.

Laten we hopen dat eerst nog Marquinhos/Laporte of Benatia komen. Pas dan moet Reus gecontracteerd worden.

Fantastische speler. Maar echt raar dat er voor Neymar veel meer geld word geboden dan voor deze speler Reus.

Is eerder rond de 55M waard imo.

9 juni 2014 om 12:01

Maar heeft een clausule van 36 miljoen.

Dan zal Pedro of Sanchez wellverkocht worden. Vind het een hele domme aankoop aangezien zowel Neymar en Reus het best links spelen. Pedro en Sanchez zijn juist rechts beter.

Barcelona kan zich beter focussem op 1 of 2 verdedigers.

Jammer, weer een speler de je vrij moet laten voetballen en niet in een tiki-taka keurslijf moet steken. Na Neymar, Ibrahimovic , Henry, Villa en vele anderen nog een speler die zijn carrière gaat verpesten in Nou Camp.

9 juni 2014 om 11:43

Henry en Villa alle prijzen gewonnen met Barca, dus snap niet waarover je het hebt.
Neymar heeft een vrij goed 1ste seizoen gehad, met al die tegenslagen, blessures en problemen wat betreft zijn transfer.
Dat je liever hebt dat barca zich niet versterkt met goede spelers snap ik wel.

9 juni 2014 om 11:56

Nee, je snapt het niet. Reus is een geweldenaar bij Dortmund en zal nooit die status bereiken bij Barça, net als Ibra, Neymar, Villa, etc etc. Barça zit vastgeroest in die ene voetbalstijl en hebben met Neymar en nu Reus twee spelers gehaald die daar totaal niet in passen. Dat vind ik zeer jammer, want het zijn geweldige spelers die hun ware potentieel nooit aan de wereld zullen kunnen laten zien.

9 juni 2014 om 13:26

Maar misschien wilt Enrique de speelstijl gaan veranderen? In dat opzicht kan ik dit soort aankopen begrijpen. Speelstijl zal niet drastisch verandert worden, maar met een paar aanpassingen in het huidige spelsysteem zie ik spelers als reus prima meekunnen in het spel van barca.

9 juni 2014 om 13:56

Zal hij niet doen. Speelstijl is heilig daar.

Èn Neymar èn Messi èn Reus lijkt me teveel van het goede. Ze kunnen zich beter op de verdediging en het middenveld richten. Maarja barcelona is al een tijdje niet meer wat het geweest is.. Het beleid is ronduit slecht!

Elke dag doet Barcelona zogenaamd een bod, voetbalzone schei toch uit joh. Dit is ook enige website waar ik dit soort dingen lees!

Zou een goede aankoop zijn.
Neymar, Messi, Reus in de aanval zou geweldig zijn.
Reus kan ook op het middenveld spelen naast Iniesta.

9 juni 2014 om 12:32

Op het middenveld naast Iniesta?

9 juni 2014 om 12:41

Reus speelt altijd op links!

9 juni 2014 om 13:05

Nee Reus speelt ook op rechts en op 10.
Hij is zowel Lam, CAM als RAM

9 juni 2014 om 14:13

Dat is waar, maar ik denk dat gelemuur bedoeld dat Reus op links het allerbeste speelt, en dat is ook zo. Op die positie is hij verkozen tot beste van de Buli, en op die plek speelt hij de sterren van de hemel bij der mannschaft.

9 juni 2014 om 15:59

@ Gnst

Juist

9 juni 2014 om 13:11

Hoe stel je je dat voor? Reus op de plek van Busquets? Daar kan hij echt niet spelen. Op links is hij sowieso ook beter dan rechts. Hij verdrijft Neymar wel naar die rechterflank.

Hoop dat hij gewoon bij Dortmund blijft.
Geweldige speler om naar te kijken als hij toch weg gaat zie ik hem liever bij Arsenal of Manchester United.

10 jaar geleden zou deze deze transfer misschien door zijn gegaan maar 35 voor Reus, ik zal er niet gaan schrikken als Borussia op eens 70 of 100 gaan vragen.
Met de huidige bedragen voor spelers

9 juni 2014 om 11:44

Reus heeft dan ook een clausule van rond de 35mil, dus veel duurder zal em niet kosten.

9 juni 2014 om 12:03

Die clausule gaat pas in 2015 in volgens mij

9 juni 2014 om 12:08

Als dat zo was dan had heel Europa die wel geactiveerd. Dat dit nog niet is gebeurd moet eigenlijk al vraagtekens oproepen. Zoals Jackie al aangeeft: die gaat pas in 2015 in.

9 juni 2014 om 11:48

Hij heeft een clausule van 35 mil

dit zou z'n einde betekenen .. kijk naar ozil ! reus moet gelijk naar arsenal / liverpool / united gaan

Waarschijnlijk vertrekt Pedro dan uit het Camp Nou eerst Cesc out
Rakitic in en nu Reus in Pedro out.
Cesc weg doen is erg vreemd.

Ten eerste speelt hij nog minimaal een jaar voor BVB. En voor reus kan je minimaal 60 miljoen vragen als je ziet met wat voor bedragen spelers worden verkocht. David luiz kost 50 miljoen en Reus 35???? Waar zit de logica.....

Denk dat die pas komt als sanchez weg gaat/moet..

Ik zou het echt jammer vinden. Alle toppers spelen bij een handjevol clubs, dat is niet goed voor de concurrentie in het voetbal.

Mocht Barca hem halen zal Sánchez of Pedro wel weg gaan denk ik, zie Reus graag naar Barca komen maar denk ondanks dat hij een clausule van 35 miljoen heeft toch te goedkoop is. Vind Reus toch wel zo'n 50 miljoen waard.

En dan zeggen ze dat alleen Real spelers koopt.. Barca you don't need this guy.

Als het echt zo is moet Barca achter reus aan. Verdediging komt wel in orde.

Alsjeblieft niet, ik vind Reus een te leuke speler om eindeloos rond te moeten passen. Bovendien denk ik niet dat Borussia hem laat gaan en zeker niet voor 35 miljoen. Echter moet ik zeggen dat Enrique wel een duidelijk signaal afgeeft dat er wat gaat veranderen. Koke die Xavi gaat vervangen is toch een ander soort spel dus wie weet past Reus ook wel in dit systeem. Dodelijke voorhoede krijg je dan met Neymar en Messi. Allemaal in staat om met een actie de wedstrijd te beslissen.

Reus is beter dan tello pedro Alexis en naar mijn mening zie ik liever reus dan neymar reus heeft meer bewezen dan neymar en die reacties van in Brazilië dit dat hoeven niet want die competitie daar vind ik niet eens de moeite waard om te vergelijken met die in europa .
Toch zie ik reus toch graag bij United of Liverpool spelen maar we zullen afwachten

Waarom bestaat de 'in de wandelgangen'-rubriek eigenlijk nog?

9 juni 2014 om 12:25

Ook een reactie waar de meerderheid op voetbalzone over denkt van goh waarom bestaat die eigenlijk nog

Barcelona heeft geen persoonlijk akkoord met Reus. Reus blijft nog tenminste een jaar in Dortmund. Dat Barcelona het op deze manier probeert snap ik wel.

Deze bericht is de eerste van ongeveer 2352 met als inhoud dat Reus deze zomer vertrekt. Het resultaat zijn vele clicks en veel enthousiaste commentaren van de Barca fans. Allemaal voor niets. Net zoals het gerucht met Müller een paar dagen geleden.

9 juni 2014 om 12:28

Werd ook over gotze en lewa gezegd dat ze nog en jaar bleven toen werden jullie ook blij gemaakt met niks voetballers kunnen zoveel zeggen ik geloof het pas als de transfer window gesloten is want geld is belangrijk betaald barca goed dan zie reus binnenkort met een sangria in Catalonië

9 juni 2014 om 12:40

De situatie rond Götze en Lewa was heel anders. Beide spelers hebben gezegd dat ze de club willen verlaten. Maar, wat er gezegd wordt is in dit geval niet van belang:

De transfer clausule van Reus is pas vanaf 2015 geldig. Dus, de volgende seizoen kan die niet wisselen. Het bestuur heeft al aangegeven dat, onafhankelijk hoe hoog de aanbiedingen mogen zijn, ze hem niet laten gaan. Financieel is het ook helemaal niet nodig.

In 2015, is het misschien anders, tenzij BVB benut de volgende 12 maanden om hem te laten bijtekenen. Of het lukt is helemaal open.

Reus en tiki taka? Meen je dat nou? Blijkbaar heb je nog niet veel van hem gezien.

9 juni 2014 om 13:22

@ Orakel Gelemuur Götze heeft nooit gezegd dat hij BVB wilde verlaten!! Al de ophef was net omdat hij zij dat hij voor altijd BVB trouw zou blijven.

9 juni 2014 om 14:14

het bestuur kan aangeven wat het wil als reus zelf naar barcelona wil en barca bereid is een goed bod neer te tellen dan kan niemand een transfer stoppen.

9 juni 2014 om 14:40

Nee, niet helemaal.

Lewandowski wilde 2013 naar Bayern en forceerde een breuk. BVB hield toen voet bij stuk, en Lewa wordt dan ook nog BL topscorer voor BVB in 2013/14.

9 juni 2014 om 14:52

Toch wel, t. w., 5 minuten na dat die met Bayern rond was. Als Reus met Barcelona enig was, zal die definitief ook daarvoor uitkomen, want dan wil je inderdaad wisselen en heb je afgesloten met de club.

Dat gebeurd dus niet. In 2015 is het dan wel een andere situatie.

Waarom heeft iedereen het over een spits? Barcelona heeft Messi. Reus goede buitenspeler zeker halen.

Zou het een vreemde aankoop vinden van Barcelona. Ze hebben Sanchez, Pedro en topaankoop Neymar op de vleugels plus Deulofeu, Tello etc. die ze ook kansen kunnen geven af en toe. Vind Reus totaal niet in het spel van de Catalanen passen. Die jongen heeft ruimte nodig om zijn acties te maken en zijn snelheid optimaal te gebruiken. Wat dat betreft zou hij al beter bij Real passen, maar daar hebben ze hem al helemaal niet nodig. De Premier League lijkt me een veel betere plek voor hem, bij Arsenal (Reus en Walcott op de flanken en Özil die met passjes strooit) of in Mancester. En anders lekker bij Dortmund blijven en daar een absolute held worden.

Als die geruchten over aankopen allemaal waar zijn kun je de jeugdopleiding ook wel afschrijven. Waar leidt je dan nog spelers voor op als je kwistig met tientallen miljoenen loopt te strooien.

Reus is een speler die ruimte nodig heeft voor zich, net als Neymar. Mocht hij komen dan zal Luis Enrique de speelstijl hier op aan moeten passen. Bovendien zal of Pedro of Alexis moeten vertrekken. Mijn voorkeur zou uitgaan om dit geld te investeren in een verdediger, Reus is niet noodzakelijk.

Zozo Barcelona begint toch ook wel een echte koopclub te worden nu hun gouden generatie op leeftijd komt. Het is goed mogelijk dat volgend jaar nog 'maar' 4 spelers in hun eerste elftal zelf opgeleid zijn: Messi, Iniesta, Busquets en Pique

Het lijkt mij verre van verstandig dat Barca overweegt Pedro weg te doen. Op Messi na is de enige aanvaller die in het profiel van Barca past, daarnaast is hij ook gewoon een goaltjesdief. Reus is echt een kanjer, maar als ik hem was, dan zou ik naar Engeland verkassen en dan met name naar ManU. Niet naar Barca!

wanneer leren als die clubs nou dat Reus niet komt????

9 juni 2014 om 13:02

Komt niet van de clubs. komt van de pers. Ze willen dat jij en ik reageren, ook al wetend dat het niet klopt.

Het lijkt mij verre van verstandig dat Barca overweegt Pedro weg te doen. Op Messi na is de enige aanvaller die in het profiel van Barca past, daarnaast is hij ook gewoon een goaltjesdief. Reus is echt een kanjer, maar als ik hem was, dan zou ik naar Engeland verkassen en dan met name naar ManU. Niet naar Barca!

Reus is de beste speler van de wereld, de beste speler van de Bundesliga is automatisch de beste speler van de wereld, 35 miljoen is echt een fooi, dat mag je volgend jaar betalen met zijn buy-out clausule maar nu is hij minimaal 60 miljoen waard.

Sowieso mensen leven echt in een sprookjeswereld als ze denken dat Dortmund onze Reus zomaar laten gaan, Dortmund wil in 2015 de CL finale halen in Berlijn en ze zullen daarom er alles aan doen Reus, Gündogan, Hummels en consorten binnen te houden.

Eerst onderhandelen met de speler en dan pas met de club. Blijft een vies spelletje.

Arda turan is 10 x beter.duitse competitie is n lachertje tegen over de Spaanse competitie reus zal het niet halen ma arda kent al de Spaanse competitie

Hoe zit het met Deulofeu eigenlijk?gaan ze hem volgend seizoen een serieuze kans geven voor door te breken.is toch een toekomstige topper niet?

jezus dat bestuur bij barcelona kan beter gelijk opstappen. Waarom wordt er geen opvolger voor Alves en een centrale verdediger gekocht, neemt niet weg dat Reus een wereldtopper is maar die hebben ze er genoeg voorin.

35 is veel te weinig , ik vind reus beter dan bale en niet veel onderdoen voor ronaldo . Aangezien hun onwaarschijnlijk veel geld hebben gekost , schat ik reus op de huidige markt zo'n €70 mil . Verder zou als ik als reus zijnde niet naar barca gaan , het is niet meer de absolute top van Europa . En daar hoort hij wel thuis .

9 juni 2014 om 14:10

Dortmund wou nadat Götze weg werd gekocht door een clausule en machteloos was alle afkoopclausules van alle spelers weghalen uit hun contracten, maar Reus is volgens mij de enige nog met een afkoopclausule en die is 35miljoen, dus meer hoeft Barca of een andere club niet te betalen het ligt nu aan de speler of hij weg wilt of niet.

9 juni 2014 om 17:24

Die clausule is pas 2015 geldig.

@rose1: Duitse competitie is zoon lachertje, dat vorig seizoen de finale Borussia-Bayern was, en dat Madrid en Barcelona werden weggespeeld Door ze.
Reus behoort tot de beste aanvallers van de wereld, Turan is ook een totaal andere speler ook goed natuurlijk maar 10x beter gaat nergens over.

Ik denk dat ze iets dieper in de buidel moeten gaan tasten voor Reus.
Maar dit is pas het openingsbod, denk dat ze gauw naar de 50 mil zullen gaan of misschien wel meer.
Is ook pas 24 ofzo toch?

Vind reus echt een perfecte speler voor de BPL veel snelheid en mooie dribbel techniek. Denk dat hij bij Barca prima mee zou kunnen, maar dan lopen Neymar en hij elkaar in de weg aan de linkerkant, en vanaf rechts zijn beide minder.

Ook krijgt hij bij Barcelona veel minder ruimte voor die machtige versnelling in de omschakeling, dus van Gaal sla je slag.

Neeeeee laat dit aub onzin zijn. Reus is een absolute geweldenaar, zou vreselijk zijn mocht hij naar Barca gaan. Naar mijn mening zeker 1 van de beste ter wereld.

Inmiddels heeft de club officieel na de pers gereageerd: "definitief geen wissel van Reus tot met 2015".

Ik denk, Barca probeert maar wat omdat volgend jaar het transfer verbod grijpt.
.

Het zou dom zijn als Reus naar Barca zal vertrekken. Ik weet bijna zeker dat hij daar wordt verpest door het systeem wat ze handhaven.. Op zijn positite is hij een van de beste, maar daar staat Neymar weer..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren