Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Chelsea wil van Vitesse af; club opnieuw in de verkoop'

Laatste update:

Vitesse gaat mogelijk opnieuw in de verkoop. Het is bekend dat Chelsea een machtspositie inneemt bij de Arnhemmers en volgens de Gelderlander wil de Engelse club van Vitesse af, omdat deze vereniging jaarlijks ongeveer twintig miljoen euro verlies maakt. Het medium heeft dit nieuws bevestigd gekregen door meerdere bronnen. Er zouden reeds buitenlandse partijen geïnteresseerd zijn in een overname, maar dat is op het moment nog niet concreet.

/

Vitesse werd in oktober 2010 gekocht door Merab Jordania, die zijn aandelen in oktober van het vorige kalenderjaar overdroeg aan Alexander Chigirinsky. Hij is de huidige eigenaar van Vitesse en goed bevriend met Chelsea-eigenaar Roman Abramovich, die een flinke vinger in de pap heeft bij de Arnhemmers en het project voor een groot deel zou financieren. 'Londen' wil nu echter van Vitesse af en is op zoek naar een nieuwe club. De Spaanse verenigingen Málaga en Real Mallorca, die allebei te koop staan, zijn in beeld.

Abramovich is de mede-eigenaar van Truphone, dat de aankomende drie jaar de hoofdsponsor is van Vitesse. De Rus zou met de megadeal proberen om Vitesse verkoopbaar te maken. Door de enorme verliezen van de club zien geïnteresseerde partijen nu nog niets in het betalen van de vraagprijs van 47 miljoen euro. De leiding van Vitesse is overigens nog niet op de hoogte gebracht van de vermeende plannen: "Volgens mij is dit een fabelverhaal", stelt algemeen directeur Joost de Wit.

Dinsdag werd nog bekend dat Chelsea in de voorbereiding op het nieuwe seizoen op Papendal zal gaan trainen en dat het sterrenensemble van José Mourinho, met voormalig Vitesse-middenvelder Marco van Ginkel in de gelederen, eind juli een oefenwedstrijd zal spelen tegen Vitesse in GelreDome. Chelsea heeft in de afgelopen seizoenen diverse spelers verhuurd aan Vitesse.

Het zou verschrikkelijk zijn voor Vitesse als de samenwerking met Chelsea wordt beëindigd

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het begin van het einde voor deze Gelderse club?

11 juni 2014 om 08:18

Laten we het hopen.

Vitesse kan nu niet eens de stadion volkrijgen. Arnhem is geen voetbal stad.

11 juni 2014 om 09:08

En toch zitten er in Arnhem meer supporters op de tribune dan bij andere clubs die in een een veel grotere stad spelen.

Als je zo kortzichtig bent dat je alleen naar lege stoeltjes kan kijken dan snap ik dat je bij zo'n conclusie komt.

Als je iets logischer nadenkt dan begrijp je dat het stadion gewoon te groot is voor een stad als Arnhem. 18 a 19k toeschouwers is voor een stad als Arnhem uitermate respectabel.

11 juni 2014 om 09:16

@dibagio

Lekker makkelijk scoren. We hebben een vaste kern supporters van zo'n 19.000.

Als we vorig seizoen toen we tijden in de Top 3 stonden in een vol Gelredome hadden gespeeld, was er kritiek gekomen van: ...
.... Vitesse heeft succes-supporters... !

11 juni 2014 om 10:04

Moeten jullie maar eens gaan veranderen naar wat kleiners. GelreDome ziet er sowieso niet geweldig uit binnen.

Gun Vitesse eigenlijk niet zoveel maar dat supporters continu zichzelf moeten/willen verdedigen van het beleid ed door het communisten bestuur dat is ook zo sneu.

11 juni 2014 om 11:42

Tuurlijk pik, betaal jij het? Vitesse wil ook liever een eigen stadion, maar dat kost centjes, he?

11 juni 2014 om 13:04

18 a 19000 toeschouwers is genoeg voor een club met een begroting van 12-15 miljoen, maar als je begroting rond de 40 miljoen zit, dan moet je ook meer supporters hebben (en dat is ook altijd het geval als dit bereikt wordt door goed beleid). Conclusie: Vitesse leeft boven hun stand en als ze niet oppassen, dan zitten ze zo in de Jupiler League met een miljoenenschuld. Dan gaat het nooit meer lukken.

11 juni 2014 om 13:05

kunnen de supporters daar toch naar Nijmegen, Zit om de hoek.

Nee ik hoop dat Vitesse het redt maar ik heb medelijden met de Vitesse supporter die de afgelopen jaren stilletjes hebben geleden onder de constante stroom van gezeik. Hun cluppie wordt te grabbel gegooid door een paar arrogante, verwende en verveelde russen.

11 juni 2014 om 13:24

Je hoeft echt geen medelijden te hebben met ons Vitesse. Deze club is tenminste niet zo schijnheilig! Wel kunnen er nog genoeg dingen verbeterd worden, maar dat is met alles zo. Verders heb ik meer medelijden met de mensen die altijd lopen te zeiken op Vitesse, terwijl zijn/haar club geen steek beter is.

11 juni 2014 om 14:51

@nijogath Niet helemaal, want volgens jouw beredenering moeten Real en Barcelona plek in het stadion hebben voor zo'n 500.000 mensen....

Nou het feest gaat dus beginnen in Arnhem. Supporters veel succes.

Ik weet niet wat ik hiervan moet denken de ontwikkelingen de laatste tijd lijken er nou niet echt op dat de club van de hand wordt gedaan, nieuwe trainers en spelers , mensen waarvan de contracten allemaal verlengd worden zoals hoofd jeugd opleiding en de nieuwe scouts die aangetrokken zijn.

Mocht het wel waar zijn dan weet ik zonet nog niet of dit wel een rampzalig scenario is voor vitesse aangezien je dan niet meer afhankelijk bent van chelsea het hangt er dan natuurlijk ook vanaf wie het gaat overnemen.

Daarnaast is er ook nog de clausule in het contract waarin is opgenomen dat nog 1,5 jaar alle kosten gedekt moeten worden door de huidige eigenaar, lijkt me tijd genoeg om alle zaken in orde te krijgen.

11 juni 2014 om 07:40

Spelers die transfervrij waren en eige jongens verlengd. Dat is niet zo raar want je. Moet toch 18 spelers hebben. Voorlopig is er echter nog niemand van Chelsea toegezegd toch?

11 juni 2014 om 08:04

daar hecht ik geen enkele waarde aan het is gebruikelijk dat spelers eerst de voorbereiding meedoen bij chelsea en dan pas verhuurd worden althans zo is het de laatste jaren steeds gegaan, meestal komen die spelers van chelsea pas in augustus naar vitesse toe.

En jij noemt enige jongens verlengd ja qua spelers misschien maar er zijn 2 nieuwe scouts 4-5 nieuwe jeugdtrainers en de hoofdopleidingen heeft verlengd dat vind ik toch aardig wat.

11 juni 2014 om 08:42

er zijn heel veel spelers die hele hoge salarissen hebben bij vitesse en dan kan je wel zeggen dat ze min 1,5 jaar alle kosten moeten dekken maar er zijn ook spelers die nog zo een 3 jaar contrackt hebben die zal vitesse dan toch echt moeten doorbetalen en dat is maar een voorbeeld al geloof ik er weinig van dat vitesse weer te koop staat

11 juni 2014 om 09:11

Afgezien daarvan heeft Vitesse zich de komende 3 jaren wel verzekerd van (naar verluidt) 10 miljoen aan sponsorinkomsten per jaar . Dat geld hadden ze de afgelopen jaren niet en dat scheelt toch al enorm op de exploitatie.

Daarnaast liggen niet alle grootverdieners nog 3 jaar vast en hebben ze dus ook nog 1,5 jaar om ze in de etalage te zetten. Met Janssen is er bijvoorbeeld al 1 weg.

Het is allemaal lang niet zo pikzwart als al die doemdenkers hier doen geloven.

11 juni 2014 om 10:28

ik ben geen doemdenker en ik geloof ook niet dat vitesse failliet gaat of zo maar dat ze in de problemen komen/zitten als dit bericht klopt dat is zeker ook met een grote sponsor

11 juni 2014 om 13:11

Aan de andere kant zal Vitesse wel een speler of 6 minder hebben en zullen ze dus ook spelers moeten aantrekken om de selectie rond te krijgen.

11 juni 2014 om 14:55

Vitesse heeft wel 6 non-EU players, die kosten bij elkaar toch heel wat aan salaris. En om te zeggen dat er in deze selectie spelers a la Bony of Van Ginkel zitten die 10 miljoen opleveren kan je ook niet.

Het is wel zo. Geld stoppen in een bodemloze put. Maar Vitesse zal Vitesse niet zijn. Als ze dit allemaal zelf zouden kunnen her financieren. Zo naïeve gedachte hadden sommige Vitesse supporters. Iedereen zag dit aankomen. Stekker gaat er een keertje er uit en dan?

11 juni 2014 om 08:04

Dan word de club verkocht aan een andere belanghebbende hè.

ofschoon je gewoon eerst weer af moet wachten of dit waar is, want ook dit verhaal strookt wederom totaal niet met de logica.

Is het wel waar, dan is praten over faillissement of degradatie nog belachelijk voorbarig. Met die sponsordeal heeft Vitesse riant de ruimte om in de kosten te snijden en grootverdieners van de hand te doen. Een club als Vitesse moet met 18k toeschouwers prima in staat zijn om op zijn minst in de middenmoot te opereren. Ze houden er sowieso een prachtig trainingscentrum aan over. Daar kunnen ze de komende jaren prima op voortborduren.

Lullig!!!
Dit gun je natuurlijk niemand!
Voor de neutrale supporters,en ik, was dit wel te verwachten. Al is het natuurlijk nog niet bevestigd.
Als Abramovic al moeilijk zou doen om die 20 miljoen... Kom op zeg, dat is fooi voor die man.
Ik denk dat er misschien iets anders speelt. Misschien dat onderzoek naar de belangen van Abramovic en hij dus genoodzaakt wordt te verkopen. Je mag maar één club bezitten en het lijkt erop dat daar iets fout zit en dat veel gerommel met zich meebrengt.
Daar zit hij niet op te wachten, zo schat ik in.
Sterkte!

11 juni 2014 om 07:56

je mag gewoon meerdere clubs bezitten. Ze mogen alleen niet in dezelfde competitie uitkomen.

11 juni 2014 om 09:07

@necbemmel

Ik denk inderdaad ook dat het politiek spelletje is om even de aandacht van die dikke sponsordeal af te halen en even een dwaalspoor in te zetten het is namelijk alles behalve logisch.

11 juni 2014 om 10:37

Is er bij Vitesse überhaupt wel eens iets gebeurd wat logisch was?

Vraag met een knipoog, maar een serieuze ondertoon
Was het logisch om een Nederlandse degradatie kandidaat te kopen?
Was het logisch om Ferrer trainer te maken?
Was het logisch om Jordania uit t ekopen?
Was het logisch om 7 Chelsea spelers te sturen en ze in de winterstop terug te halen?
Was het logisch dat Vitesse een sponsor kreeg die bijna 2x het normale tarief voor een Nederlandse topclub betaald. ( Feyenoord, PSV en Ajax zitten nu rond de 5 a 6 miljoen)

Volgens mij zouden de mensen pas opkijken als er werkelijk iets logisch zou gebeuren.
Laten we hopen dat dit weer de zoveelste storm in een glas water is

11 juni 2014 om 10:53

Was het logisch om een Nederlandse degradatie kandidaat te kopen?

Jazeker, Vitesse was relatief gezien de beste koop hebben een modern stadion een club die zogoed als op nul stond relatief groot achterland ( overschat achteraf) in een competitie die vrij makelijk te beinvloeden is met een paar goede aankopen.

Was het logisch om Ferrer trainer te maken?

Nee, absoluut niet maar goed aldoende leert men..

Was het logisch om Jordania uit t ekopen?

Jazeker, Jordania begon een eigen willetje te krijgen en wilde handelen naar zijn Visie en niet mee in de visie die vanuit londen werd gepretendeerd en als jij links afwil en het bestuur wil recht gaat het scheuren en zet je een andere zet baas naar voren.

Was het logisch om 7 Chelsea spelers te sturen en ze in de winterstop terug te halen?

Jazeker, op dat moment mocht vitesse door de beperking van FFP geen euro uitgeven en wilde toch een fatsoenlijke selectie op de been brengen dan kun je of jonge spelers kopen en hopen dat het verval minimaal is of huren..

Was het logisch dat Vitesse een sponsor kreeg die bijna 2x het normale tarief voor een Nederlandse topclub betaald.

tot voor kort had ajax Aegon, die betaalde meer als dat truphone betaalde hier is gewoon heel handig gebruik gemaakt van een netwerk... ook niet ongebruikelijk in de zakenwereld waar alles aan elkaar hangt van vriendjes politiek

11 juni 2014 om 11:38

Kom op Flokkeah, had beter van je verwacht, een Nederlandse club kopen logisch noemen, ja dan kun je alles wel logisch noemen.

Een bedrijf dat voor 2x de marktwaarde betaald aan sponsor gelden, lijkt mij ook niet echt logisch.

En mensen met een eigen wil eruit knikkeren, vind jij ook heel normaal?

Misschien komt het omdat de Vitesse supporter al van alles heeft meegemaakt, dat je dan iets sneller normaal en/of logisch vindt, maar voor een groot deel van Nederland zjjn al deze dingen toch vrij apart.

11 juni 2014 om 12:45

Doe je oogkleppen is af en kijk eens in de wereld..
dit gebeurt in het basketball het gebeurt in American Football alle commercieele sporten worden aan alle kanten uitgebuit het is een kwestie van tijd voor dat er in NL nog een paar bij komen.

de enige manier om dit soort praktijken tegen te gaan is over de complete regio een maximum aan transfergeld en maximale salarissen instellen.

Puntje van kritiek... ik vind het niet normaal dat mensen met een eigen wil eruit geknikkert worden maar zo werkt het corporate leven.. een en al hielen likkerij en vriendjes politiek..

11 juni 2014 om 12:58

@wandering,

We gaan er hier altijd zo prat op dat we zo goed op kunnen leiden in de Eredivisie. Uit dat oogpunt is het dus niet geheel onlogisch.

Wat betreft logica kunnen we wel bezig blijven. Er zijn een hoop dingen niet logisch, zowel positief als negatief uit te leggen zaken.

Dat was het dan voor Vitesse. Echt jammer voor de supporters en club mensen maar ik ben bang dat het iedergeval sportief gezien voorlopig klaar is. En misschien zelfs tangens scenario.

11 juni 2014 om 07:52

Tangens moet zijn rangers

11 juni 2014 om 10:46

Kan twee kanten op: of een PSG scenario, of een Anzhi scenario

Ik zie het somber in voor Vitesse. Binnen nu en 3 jaar strijden ze in Arnhem tegen degradatie.

dan komt er wel weer een ander die de aandelen overneemt, kan alleen maar beter worden dan.

11 juni 2014 om 08:04

Wees nou eens realistisch.

Dit is echt erg, geloof het niet zo maar als je dit telkens leest over Vitesse dan zakt me de moed in de schoenen.
Vitesse was eerst een mooie club een kleine club van het volk van Arnhem en omstreken. Nu is het een koopclub of een club van rijke lui.

Zonde.

11 juni 2014 om 11:58

Dat vind jij, voor ons vitesse supporters is het nog steeds onze club, waarom denk je anders dat er nog steeds 19.000 mensen in t stadion zitten...

11 juni 2014 om 12:59

Wat heeft Vitesse precies allemaal gekocht dan?

Karel aalbers die het zou kopen zou ook een stunt zijn

er zal echt geen rijke investeerder uit qatar komen die de boel gaat kopen. de eredivie leverd gewoon niets op vergeleken met engeland, duitsland en spanje. weinig tv gelden, weinig grote stadions ect

11 juni 2014 om 12:46

Daarnaast ook nog eens te weinig status en de strengere regelgeving vanuit de Knvb die vooroploopt bij de rest van Europa zodat er minder te "ritselen" valt.

Als je een provincieclub een veel te ruime broek gaat aanmeten dan moet je niet verbaast zijn dat daar ongelukken van komen. Vitesse werd kunstmatig overeind gehouden met veel Russisch geld maar op een gegeven moment houd dat op en dan moet deze club zelf zijn broek ophouden. Dit kan wel eens het einde van Vitesse betekenen.

11 juni 2014 om 08:33

Je komt zomaar niet tot je einde. Het ligt er een beetje aan wat er precies achter zit als dit waar is maar ben niet echt rouwig als we van Chelsea af zijn.
Afwachten dus of de Gelderlander gelijk heeft. Misschien dat Jordania er weer instapt met investeerders, iets wat ie riep laatst.

11 juni 2014 om 10:35

Vitesse is een zinkend schip dat jaarlijks een tekort heeft van 20 miljoen omdat de club ver boven z'n stand leeft. Denk je echt dat er ook maar 1 investeerder te vinden is die geld steekt in een bodemloze put? Deze jongens willen best geld insteken in wat risicovolle projecten maar dat geld moet op termijn wel weer met rente terug verdiend worden en dat zie ik bij Vitesse niet meer gebeuren. Hou er maar rekening mee dat NEC ondanks hun degradatie wel eens de lachende 3e kan worden.

11 juni 2014 om 13:02

Vitesse heeft al geen tekort van 20 miljoen meer. Er is om stappen te zetten duidelijk fors geïnvesteerd. Dat is deels in zaken voor de lange termijn, maar ook zeker in hoge salarissen om spelers over te halen om voor Vitesse te kiezen.

Men is al een tijd bezig om de tekorten terug te brengen. Daar slaagt men ook redelijk in, getuige de laatste jaarrekening.

Vitesse is geen haar opgeschoten met dit alles. 4 stappen vooruit en gedoemd zijn om weer 4 achteruit te doen. Zonder alle huurlingen blijft er weinig over. Erg jammer, want het is een prachtige club.

11 juni 2014 om 08:23

Huren kan nog gewoon toch?

11 juni 2014 om 08:32

Van welk geld als je pech heb en Chelsea trekt de stekker eruit jan je spelers van kaliber Almere city aantrekken ben ik bang

11 juni 2014 om 08:35

De aandelen worden verkocht als het waar is. Dan de vraag, wie koopt ze. Afwachten maar, voordat je voorbarig wordt.

11 juni 2014 om 09:05

Ik denk dat het over is maar het is afwachten
Zo zie je maar kampioenschap is niet te koop

11 juni 2014 om 09:23

De afgelopen jaren hebben ze alleen van Chelsea gehuurd, scheelt toch heel wat.

11 juni 2014 om 12:49

Denk je dat huren gratis is dan

Dit nieuws is zo ongeloofwaardig. Chelsea dat in juli op trainingskamp gaat in Arnhem en een oefenwedstrijd speelt. Daarnaast Truphone waarin Abramovic aandelen in heeft een driejarig contract tekent met Vitesse. Nee, echt geloofwaardig is dit bericht niet.

11 juni 2014 om 09:59

nouja als je beetje verdiept in hoe dit soort dingen gaan is het wel degelijk een geloofwaardig verhaal.

maar als Vitesse wat jaren lang amper een sponsor kan vinden opeens met een sponsor aankomt die amper de omzet heeft van wat ze in Vitesse willen dumpen is het allemaal wel erg geloofwaardig ineens, in tegenstellling tot dit verhaal.

blijft een lachwekkend zooitje daar

11 juni 2014 om 10:41

Weet niet of het wel of niet geloofwaardig is, maar 600 miljoen amper omzet noemen is niet echt geloofwaardig.

11 juni 2014 om 10:55

truphone 600miljoen omzet? tuurlijk

11 juni 2014 om 11:29

Vrij simpel om na te kijken hoor, bij de British Chambers of Commerce of bij Incuria

11 juni 2014 om 13:05

@ Freshzone,

Het zal je verbazen, maar er bestaan bedrijven die in bepaalde landen groot zijn en en vervolgens uit gaan breiden naar andere landen zoals Nederland.

Dat je iets niet kent betekent niet dat het nietig is.

11 juni 2014 om 14:34

omdat het gewoon onzin is, heb het jaarverslag van 2012 van hun gezien en toen was de omzet nog net iets boven de 12 miljoen met een verlies van ruim 30 miljoen.

een bedrijf met een 600miljoen jaarlijske omzet haald ook heel wat meer capital op als hun hebben gedaan en is ook iets meerd waard als de 300miljoen waar het nu op geschat word.

en ik hoef geen uitreksels te kopen van 2013 om te weten dat ze geen 600miljoen omzet nu hebben.

11 juni 2014 om 15:50

Echt grappig, alleen in de USA is de omzet al 120 miljoen dollar

Truphone's New Sales Presence in San Francisco Bay Area Rightly Complements Its North Carolina Headquarters

Truphone is known for its suit of business-class voice, data and SMS service in the USA as well as in more than 200 countries. Based on an intelligent network, a unique multi-identity SIM card and its own 'least cost roaming' approach, the company offers significant savings to business people making calls, sending texts and accessing data networks when home or abroad.

The company is all set to ramp up the sales volume (last year up to $120.000.000). Accordingly the company is busy filling executive sales positions in other major U.s. cities to serve businesses of all sizes.

Edit: Bronnen
companies.findthebest.com en salesforce-news.tmcnet.com

11 juni 2014 om 13:58

Dit is gewoon een broodje aap verhaal. Iedereen die er weer serieus op in gaat. Wat zijn mensen toch makkelijk te beïnvloeden. Dan kun je ook begrijpen hoe allerlei regiems in de wereld kunnen ontstaan en leiders gekozen worden met hun mooie praatjes. mensen geloven gewoon graag.

Tja.... hoe duidelijk kan het worden dat deze club niets met Arnhem te maken heeft maar gewoon een speelbal is van buitenlandse investeerders... Dat is de reden dat ik helemaal niets heb met deze club, zelfs geen respect voor hun sportieve prestaties.

11 juni 2014 om 08:37

We voetballen in Arnhem, hebben Arnhemse spelers, supporters, sponsors, werknemers etc.

11 juni 2014 om 12:07

Heb jij als Vitesse supporter daadwerkelijk nog een gevoel/binding met deze club? Ik kan me voorstellen dat je liever ziet dat jullie een niveau lager spelen en op eigen benen kunnen staan dan deze situatie... daar had ik wel respect voor gehad.

11 juni 2014 om 08:45

Met deze opmerking maak je jezelf wel belachelijk zeg. 'Niks met Arnhem te maken.'

Klopt, het zou verschrikkelijk zijn. Vitesse heeft veel belangrijke spelers van Chelsea gehuurd, dus ik zou nu niet weten hoe ze die moeten vervangen. Eigen jeugd? Ho maar.

11 juni 2014 om 08:47

v. Aanholt komt niet terug, Piazon was al weg dan blijft alleen Atsu als belangrijke speler over. Goede speler maar geen nood als die vertrekt.

11 juni 2014 om 08:54

Ja toch wel 3 belangrijke spelers hoor, vooral Piazon. Scoorde een tijdje aan de lopende band. Ben benieuwd (als dit waar is) hoe Vitesse dat gaat opvangen. Havenaar vind ik nou niet echt een killer.

11 juni 2014 om 14:01

misschien komen er ook wel weer drie nieuwe. We zitten nog niet in het transfer seizoen anders. Dus wacht even rustig af zou ik zeggen.

Mallorca en Malaga zijn natuurlijk florerende clubs die alles goed op een rijtje hebben in een land dat ook alles zo goed voor elkaar heeft.

Wat een suggestieve berichtgeving op basis van een "betrouwbare bron" alleen als het marina granovskaia zou ik het geloven verder rest lopen er heel veel rancuneuze mannetjes rond Abramovich & chygirnsky.

Zou mij niet verbazen als dit verhaal de wereld in geholpen is op de pas gesloten sponsordeal een beetje in de schaduw te zetten door een schok effect te creeeren leid je de aandacht af van andere dubieuze zaken en kun je dat soort dingen even weg moffelen..

Duidelijk is dat de meeste voetbalsupporters een stel enorme eencellige napraters zijn..
heel soms moet je politiek een keer tegen een zeer been aan schoppen om je eigen benen te beschermen..

Leuk ook om te zien hoe de haat tegen vitesse als maar groter word..
een simpel reken sommetje leert dat er zo circa 180 miljoen in vitesse zit nu.
dit seizoen zouden ze voor het eerst operationeel geen verlies meer lijden en dan juist nu gaan ze de club te koop zetten? maar we sturen nog wel even het eerste van chelsea een week op trainingskamp oh en die oefenwedstrijd in gelredome is ook voor de show..

juist ja, doe je hatende bril af denk zelf even 5 minuten na en bedenk je even waarom je een bedrijf af gaat stoten waar je 180 miljoen in geinvesteerd hebt en die nu net op het punt komt dat ze geen operationeel verlies meer lijden..

11 juni 2014 om 12:52

Misschien zien ze in dat ze met Vitesse wel structureel verlies zullen lijden op termijn.
Zelfs nadat ze 180 mln geinvesteerd hebben.

Dan kan je wel roepen dat het zonde is van die 180 miljoen maar niet verkopen zou betekenen over 5 jaar een "verlies" van 100 miljoen extra.

beter ten halve gekeerd....

Gezien al het voorgaande lijkt me dit duidelijk een broodje aap verhaal.

Waar dit ineens vandaan komt is me een raadsel.

Het lijkt erop dat het positieve nieuws van de afgelopen weken (truphone - contractverlenging Propper - terugkeer Schaaf en Van Hintum) even tot stoppen gebracht moet worden.....

Als er structurele exploitatieverliezen van 20 miljoen zijn, wil niemand zoveel betalen. Als die exploitatieverliezen, wat ik ook denk, makkelijk terug te brengen zijn dan hoeft Chelsea cs niet te verkopen.
Als ze willen verkopen hadden ze in de winterstop even Bas Dost moeten huren dan was Vitesse in de top 3 geëindigd. Kortom raar verhaal van die verschrikkelijke Gelderlander.

11 juni 2014 om 09:03

ook zo een goed verhaal je kunt geen structureel 20 miljoen exploitatie verlies lijden alleen het eerst jaar is een zwaar verlies van 22 miljoen geleden het jaar daarna 14 mio waar tegen over wel staat dat er inmiddels 18 mio positief banksaldo is in deze 36 mio zaten ook de lang lopende schulden die vitesse had.. en de investering in het jeugdcomplex afgelopen jaar draaide ze bijna break even, met de nieuwe sponsordeal kan men zelf de broek weer ophouden..

toen ik bij de schrijver Gerard borgman zag staan was de nieuwswaarde voor mij al gedaalt naar Nihil hij staat er binnen de Gelderlander bekend om vitesse proberen af te branden..

Je ziel aan de duivel verkopen heet zoiets. Hier had Vitesse natuurlijk nooit aan moeten beginnen.

11 juni 2014 om 09:04

Want? Voorlopig zijn er een heleboel positieve dingen gebeurt waar Vitesse ook op lange termijn veel profijt van zal hebben.

11 juni 2014 om 09:11

Sterk onderbouwd ook.. achteraf kijk je de koe in de kont..

Stel even dat chigirinsky de stekker eruit trekt dan staan we er altijd nog beter voor dan toen we hier aan begonnen.

dan beginnen we met een fatsoenlijke selectie een sponsor van 10 mio per jaar schulden vrij een mooi trainingscomplex en is er ruimte voor iemand met een pure voetbal visie en een jeugdopleiding die op volle toeren draait..

Toen we hierin stapte stond het water ons aan de lippen we hadden een belachelijk trainingscomplex, 24 miljoen aan schulden.een uitgeklede jeugdopleiding. en weining kapitaal op het veld..

Klopt ja we zijn er echt heel hard op achteruit gegaan..

11 juni 2014 om 09:24

Heel positief ja... In het zelfde bericht staat:
"omdat deze vereniging jaarlijks ongeveer twintig miljoen euro verlies maakt"

Die tien miljoen sponsor deal zal dit niet dekken.

11 juni 2014 om 09:34

Die opmerking is veel te kort door de bocht. Zo zijn de 20 miljoen aan inkomsten van de transfers van Bony en van Ginkel bijvoorbeeld pas dit seizoen meegenomen.

Er werd simpelweg al hard gewerkt aan het reduceren van de kosten en dat ging al zeker de goede kant op. Met die 10 miljoen per jaar er bij is Vitesse ongeveer zo ver dat de exploitatie rond is.

11 juni 2014 om 09:37

Omdat deze vereniging jaarlijks 20 miljoen verlies maakt..

pak even de jaarrekening erbij van het afgelopen jaar voordat je iets roep toetert

11 juni 2014 om 09:40

Als Vitesse dit niet had gedaan dan hadden ze nu geen bestaansrecht meer hoor. Moet eerlijk zeggen dat ik geen fan van ben om buitelandse investeerders naar ons land te halen maar als dat sommige clubs kan redden dan moet dat maar.

Best toevallig dat er telkens iets mis lijkt te gaan zodra ze een oefenduel met Chelsea aankondigen. De vorige keer kwam het nieuws van geen transfers doen vlak na de aankondiging van het oefenduel, dat uiteindelijk werd afgelast. Nu dit.

Wauw, dat zou echt Geweldig nieuws zijn. Hopelijk is er niemand die Vitesse wil kopen en moeten ze het voortaan, net als clubs als Ajax, Psv en Feyenoord gewoon zelf doen

11 juni 2014 om 09:26

Zoals Ajax (beursgang), PSV (gemeente) en Feyenoord (vrienden van Feyenoord) het zelf doen....juist.

11 juni 2014 om 09:30

Die beursgang wil Ajax vanaf omdat dat niet loont, PSV is gered door de gemeente en Feyenoord is gered door de vrienden van Feyenoord. Dat vind ik toch wat anders dan elke week weer een half Chelsea team opstellen zoals Vitesse doet

11 juni 2014 om 09:37

Vitesse is ook gered, alleen dan door buitenlandse investeerders. Bij alle clubs gaat het om extern geld dat nodig was omdat ze het anders zelf niet voor elkaar kregen.

Vitesse heeft dit seizoen nooit meer dan 3 Chelsea spelers opgesteld en meestal speelden er slechts 2. Een beetje objectief kijken is een kunst blijkbaar.

11 juni 2014 om 10:00

3 spelers (al vraag ik me af of het er niet veel meer zijn) is meer dan een kwart van het elftal en dat in de basis... Gelukkig doet de Knvb er wat aan en mogen er voortaan nog maar 3 gehuurd worden

11 juni 2014 om 10:06

Eerst zeur je over een half team. Dan wijs ik je op de feiten en dan ineens is een kwart team al erg?
Weet je ook dat bijvoorbeeld Cambuur en Go Ahead Eagles het afgelopen seizoen meer huurlingen hadden lopen dan Vitesse?

Kom op, probeer nou gewoon voor 1 keer eens objectief en neutraal te zijn en ga niet allemaal onzin lopen verkondigen en weer nieuwe dingen verzinnen als je ongelijk blijkt te hebben.

Ik denk toch niet dat de Knvb het maximum naar 3 gaat brengen. Ik heb er nog niets over gehoord in ieder geval. Het zou een domme regel zijn die funest is voor kleinere clubs en tevens de ontwikkeling van jonge spelers in de weg zal gaan staan.

11 juni 2014 om 10:12

Ik heb het over een meer dan een kwart van de basis. Dat is imo behoorlijk veel en geen toekomstbeleid maar enkel korte termijn.

Ja dat weet ik maar die stelden zich 3-4 jaar geleden niet ten doel om kampioen te worden binnen afzienbare tijd. Dan bouw je toch aan een team? Voor de lange termijn dus, niet dit.

Ik hoop wel dat de Knvb het eindelijk aanpakt en ik zie dan ook niet in waarom het een domme regel zou zijn voor de ontwikkeling van jonge spelers. Natuurlijk stalt een club als Ajax jonge jongens als Dijks of Lukoki (niet dat die laatste terug hoeft te keren overigens) graag bij andere eredivisieclubs om ervaring op te doen maar dit staat weer de ontwikkeling van de eigen spelers van de hurende clubs in de weg. Ook weer korte termijn gedacht door die hurende clubs.

Los van alleen Vitesse hoop ik dat er sowieso wat gedaan wordt aan al die koopclubs. Met name de grote jongens als City, Real Madrid, PSG en Chelsea maar ook de kleinere als Vitesse en PSV

11 juni 2014 om 10:40

Ajax wil helemaal niet van de beurs. Dat is ook nooit aan de orde geweest. Dat is ook door Overmars bevestigt.

11 juni 2014 om 11:57

Gezien jouw favorieten ben je fan van Ajax.

Gaat men er ook wat aan doen dat Ajax allerlei talenten weg plukt uit andere jeugdopleidingen? Zo 'kopen' ze namelijk de beste talenten van kleinere clubs weg zodat deze clubs niet in staat zijn om te groeien qua niveau. Iedere club is hoe je het went of keert gewoon een koopclub.

Zo zijn er 1001 dingen te verzinnen die 'slecht' zijn. Vitesse heeft zelf nooit als doelstelling uitgesproken om kampioen te worden binnen enkele jaren. Dat riep Maasbert Schouten toen hij net de club aan Jordania over had gedaan.

Vitesse bouwt wel degelijk aan de lange termijn, getuige het nieuwe trainingscomplex en het betrekken van oud spelers in de organisatie.
Dat ze daarnaast het niveau omhoog hebben getrokken door middel van huurlingen van Chelsea is simpelweg een keuze. Gezien het feit dat ze in kort e tijd vanaf de kelder naar de (sub)top van de Eredivisie zijn geklommen is dat goed gelukt.

Een kaalgeplukte jeugdopleiding levert niet ineens weer spelers met het niveau voor de top van de Eredivisie. Daar gaat tijd overheen en dus hebben ze goed geprofiteerd van de band met Chelsea. Een andere keuze of manier van werken is niet per definitie slecht.

11 juni 2014 om 12:28

Klopt. Dat heet scouting en dat zal altijd zo blijven gaan. De grotere clubs zullen de talenten van de kleintjes oppikken. Daarom verliest Ajax ook elke zomer haar beste spelers.
Dat is, in tegenstelling tot wat Vitesse doet, wel gericht op de lange(re) termijn.

Dat nieuwe trainingscomplex is een goed initiatief geweest en daar zullen de ook zeker de vruchten van plukken, goed gedaan. Ze zijn inderdaad omhoog geklommen, ook dat is netjes. Maar wat ik me afvraag, wil Vitesse dit zo blijven doen? Spelers huren van in dit geval Chelsea (maar kan elke andere grote club zijn) om zo het team dermate te versterken dat je een seizoen goed presteert? Wil je elk seizoen een nieuw team maken of wil je bouwen aan een solide basis en hier en daar een speler huren omdat je die zelf niet in je gelederen hebt zoals Ajax deed met bijv Bojan (of hij het goed of slecht heeft gedaan staat hier los van).

Een andere manier van werken is inderdaad niet per definitie slecht maar ik ben zo benieuwd naar de visie. Waar wil Vitesse over 5 of 10 jaar staan? Ik neem aan dat je geen spelers wilt blijven huren toch? (los van een enkeling zoals ik net noemde)

11 juni 2014 om 12:35

Als je in korte termijn stappen wilt maken zoals Vitesse heeft gedaan, zonder dat je tientallen miljoenen aan transfergelden uit kan/wil geven, dan is spelers huren een constructie die aan heeft getoond te kunnen werken.

Natuurlijk mag het nooit het doel zijn om jaarlijks 4-5 man te huren en in je basisopstelling te hebben lopen. Op termijn moet de jeugdopleiding weer talenten produceren en moet de club dankzij de betere prestaties meer aanzien hebben gekregen. Dan wordt de noodzaak tot huren vanzelf minder en zal dat tot een max van 1 a 2 spelers die wat toevoegen gereduceerd moeten zijn.

11 juni 2014 om 13:10

Een begrijpelijke constructie al snap ik de kritiek van de tegenstanders wel.
Heeft de jeugdopleiding daar nooit gewerkt en zijn ze die nu aan het opbouwen of heeft deze wel gewerkt maar de laatste jaren niet meer? (waarom)

Thanks voor je uitleg, ik heb nu ook wat meer begrip voor de constructie van Vitesse.

Oh dan wordt het weer spannend onderin de Eredivisie, met Vitesse erbij!

On: Vitesse heeft zich echt laten meeslepen en beloofde de fans gouden bergen, je ziet wat ze nu hebben. Helemaal niks eigenlijk, geen eigen goede spelers meer, mocht de club weer uit handen gegeven worden en door een ander bedrijf worden opgekocht moet je ook nog maar afwachten of zij bereid zijn er geld in te stoppen voor transfers.

11 juni 2014 om 09:25

Pure nonsens !

Voor het instapmoment stonden we op het punt van degraderen.

Nu enkele seizoenen later staan we in de top van Nederland met goed voetbal. Hebben we een prachtig (en volwaardig) trainingscomplex, een flinke shirtsponsor. En nog belangrijker; de jeugdopleiding is zich aan het meten met de besten van Nederland.

Oké, het ging met horten en stoten en met wat gehuurde spelers. Maar huurlingen als Piazon, Atsu, Van Aanholt etc waren wel een meerwaarde voor de Eredivisie.

Dus blijf maar lekker kniezen en genieten van dit anti-Vitesse-nieuws. Vitesse gaat door met dit mooie project !

11 juni 2014 om 09:33

Wat gehuurde spelers haha. Een compleet elftal bedoel je. Slap beleid

11 juni 2014 om 09:42

En hoeveel stonden daarvan in de basis ?

Meestal Van Aanholt, Atsu, Piazon (of Traore). Dus 3.

PSv bijvoorbeeld had met Rekik, Park en Ruiz ook 3 basiskrachten, die gehuurd waren.... Cambuur had er ook 3 met Ritzmaier, Manu en Lukoki

Maar ja, als je eenmaal de naam hebt, is gemakkelijk scoren !

11 juni 2014 om 09:48

Cambuur en Go Ahead Eagles hadden inderdaad meer gehuurde spelers in de selectie dan Vitesse.

11 juni 2014 om 10:02

Klopt, je zegt het goed.. Vóór het instapmoment stonden jullie op het punt van degraderen. Je snapt natuurlijk wel dat, wanneer Vitesse daadwerkelijk verkocht gaat worden, dit weer gaat gebeuren toch?
Leuk, zo'n mooi trainingscomplex maar wie zegt dat de nieuwe eigenaar de huur etc voor dit mooie complex wil blijven ophoesten? Heb je enig idee wat voor kosten dit met zich meebrengt?

Velthuizen kwam ook terug door het 'project' wat was ingezet, Bony hadden jullie nooit zonder dat geld kunnen kopen, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik ben niet anti-Vitesse, maar ben wel blij te zien dat het nu fout gaat en er hopelijk geen andere Eredivisie clubs die fout in gaan die Vitesse heeft begaan.

11 juni 2014 om 10:06

Daar heb je gelijk in, my bad.
Toch vind ik het raar dat je als 'kampioenskandidaat' zoveel spelers huurt om kampioen te worden. En ja PSV doet daar inderdaad niet voor onder.
Dat is toch geen toekomstbeleid? Alleen maar korte termijn. Van clubs als Cambuur enz begrijp ik het wel, die huren die mensen om in de eredivisie te blijven, die proberen elk seizoen erin te blijven. Het doel van Vitesse was toch destijds om binnen 3 of 4 jaar (correct me if I'm wrong) kampioen te worden? Dan bouw je toch aan een elftal lijkt mij? Niet met huurlingen maar met eigen spelers om zo een solide elftal te smeden

11 juni 2014 om 10:10

Huur betalen aan jezelf? Vitesse is namelijk eigenaar van het trainingscomplex

11 juni 2014 om 10:12

Sinds wanneer betaal je huur voor iets wat je eigendom is? De onderhoudskosten zijn totaal iets anders. Het onderhoud voor een gloednieuw complex zal toch wat lager liggen dan voor een verouderd complex.

Waarom zal Vitesse weer richting degradatie gaan als ze club verkocht wordt? Dat zijn echt totaal ongefundeerde uitspraken die louter zijn gebaseerd op onderbuikgevoelens.

Je hebt het gewoon over een club met 18-19.000 supporters op de tribune. Natuurlijk zal Vitesse moeten snijden in de uitgaven en minder in staat zijn spelers aan te trekken door middel van hogere salarissen. Dat betekent niet automatisch dat de club gedoemd is.

Ik vind het echt bijzonder hoe zwart wit mensen kunnen denken als het Vitesse aangaat.
Is AZ ook helemaal naar de klote gegaan na het debacle met Scheringa? Nee, die club doet nog steeds leuk mee omdat ze de boel op orde hebben weten te brengen. Op dit moment zie je heel duidelijk dat Vitesse de organisatie en jeugdopleiding weer goed op orde aan het brengen is. Dat zijn zaken waar een club nog jaren op voort kan borduren.

Je zegt dat Vitesse de fout in is gegaan, maar wat is er op dit moment nu nou echt fout gegaan dan?

11 juni 2014 om 10:16

@isco24
Er staat wel wat bij Vitesse en dat is dus een meerwaarde voor de club.
Verder worden er bij veel clubs nieuwe aankopen (mede)gefinancierd door externen/sponsoren. Zo is dat dus ook gegaan met Bony.

@masterjesse
Vanwege FFP mocht Vitesse geen aankopen doen. Daarom moesten we deze tijd zien door te komen met transfervrije spelers (leerdam, Vejinovic) en huurlingen.
Maar ik ben het met je eens, dat je met de late instroom van huurlingen moeilijk aan vastigheden kunt werken. Verder is er zeker de intentie om met eigen spelers in de top te blijven !

11 juni 2014 om 10:21

Dat van die aankopen wist ik niet. Op zich ben ik niet tegen huren hoor maar er moet een grens aan gesteld worden.
Het is mooi dat die intentie er is maar hoe willen ze dat dan realiseren? Een deel van de selectie (misschien wel het betere deel) zal, denk ik, vertrekken. Wanneer spelers als Piazon of v Aanholt terug gaan naar hun eigen club, krijg je hier geen cent voor (het scheelt hooguit salaris, weet niet hoe dat geregeld is binnen het huurtraject van deze spelers). Daardoor heb je dus geen geld om een vervanger op niveau aan te trekken. Ik weet niet wat er in de jeugd daar rond loopt maar ik heb niet het idee dat die veel de kans krijgen.

Als je me kunt uitleggen hoe die intentie gerealiseerd zou moeten worden graag, ik ben er erg benieuwd naar

11 juni 2014 om 12:08

De jeugdopleiding was de afgelopen compleet weggesaneerd. Die zijn ze nu in rap tempo weer op aan het bouwen. Dat gaat niet over 1 nacht ijs.

Als je ziet wat voor een complex er staat en kijkt naar het feit dat er allerlei oud spelers worden aangetrokken als jeugdtrainers of voor andere functies binnen de club, dan is dat gewoon een heel goede ontwikkeling. Een duidelijk signaal dat er aan de lange termijn wordt gewerkt.

Als Vitesse geen spelers meer kan huren van Chelsea dan valt er inderdaad wel wat niveau weg. Echter blijft er best nog een prima basis over:

Veldhuizen
Leerdam
Kashia
v/d Heijden
Achenteh
Vejinovic
Kazaishvili
Propper
Ibarra
Havenaar
Labyad

Het zou genieten zijn als dit gebeurt.

Wanneer stoppen deze maffia praktijken in het hedendaagse voetbal! Omkoping, fraude, kartelvorming, bedreigingen, matchfixing! Kijk eens naar het voorbeeld van Alexander buttner, wat een financiële bende was dat! Dat een voorzitter van de club een speler verteld dat hij niet naar een bepaalde club mag omdat er dan te weinig aan verdient wordt en dat er lijntjes lopen binnen het netwerk van deze maffia bende naar bepaalde clubs? Schande dit, en schande dat deze club hierheen meegaat! Geen medelijden met deze club! Dit heeft iedereen zien aankomen!

Voorlopig heeft Vitesse met Piet en Propper 2 spelers uit de eigen jeugdopleiding die tot de top van NL horen. Speelt Vitesse speler Ibarra, 100% eigendom, op het WK in Brazilie. Verder is de hele selectie eigendom van Vitesse en komen er van de zomer weer een paar huurspelers van Chelsea bij. Op de bank Peter Bosz ex eerste elftalspeler en van der Gouw ex eerste elftalspeler ( ook nog ex Manu).
De jeugdopleiding zit vol met trainers die zelf uit de jeugdopleiding komen en jarenlang in het eerste hebben gespeeld. Wij in Arnhem zijn tevreden, jammer dat jullie dat niet zijn.

Tja zoveel is Vitesse niet waard. Vraag me dus af, wat ze werkelijk waard zijn, zonder dat sponsor contractje. Vind het ook wel logisch. Ik gok dat er dit jaar weer rooie cijfers komen en dat daardoor een hoge boete kunnen verwachten. Ik krijg hier altijd het idee van witwassen bij. Er zal wel iets boven het hoofd hangen, want zo gaat dat vaker met dit soort clubs.

11 juni 2014 om 09:46

Waarom zou Vitesse een hoge boete krijgen? Heb je informatie waaruit dit blijkt?

Vergeet even niet dat de miljoenen van Bony en van Ginkel dit jaar op de balans komen. Het lijkt me allerminst onwaarschijnlijk dat ze dit jaar zwarte cijfers schrijven.

Ik wil best geloven dat het bij Vitesse een zooitje is want dat is het ook. Maar dit slaat echt helemaal nergens op dit zou wel onlogisch zijn willen ze dit gaan doen. En in het allerslechtste geval dan zal het inderdaad niet rooskleurig zijn maar dan staan we er nog beter voor als voor de overname. En om dan 10 miljoen er paar jaar in te pompen om dan wel de club te verkopen slaat helemaal nergens op. Als Vitesse 20 miljoen per jaar verlies maakt en je haalt er dan 10 af dan blijf je nog steeds een dik verlies maken maar dat zal wel aan mij liggen. Wie wilt er nou een club kopen voor bijna 50 miljoen die ook nog 10 miljoen per jaar verliest maakt in de Nederlandse competitie. En dan heb je nog geen eens een Ajax of Feyenoord maar een clubje zoals Vitesse waar je waarschijnlijk nog nooit van gehoord heb

Dit is intern al maanden bekend. Die sponsordeal had trouwens niet eens goedgekeurd mogen worden door de knvb.

Ach waar of niet op dit moment, het is toch slechts een kwestie van tijd voor dit gebeurd.

Ow gelukkig. Ik kreeg al afkick verschijnselen, al weken geen negatief over Vites. We love you Fc Hollywood!

Ik heb al zovaak gezegd, als de Russen weggaan, verkopen ze het gewoon weer door. Die laten zo'n miljoeneninvestering niet failliet gaan als ze er nog wat voor kunnen krijgen.

diep triest als het waar is, daarentegen waar zijn al die supporters die zeiden dat Vitesse niet van Chelsea is?

Geen idee hoe betrouwbaar dit verhaal is.
Zelf vermoed ik dat Chelsea vroeg of laat de samenwerking best een keer zal beëindigen. Niet zo zeer vanwege financiële redenen (die Russen liggen inderdaad niet wakker van 10 of 20 miljoen per jaar), maar vanwege het gebrek aan toegevoegde waarde. Het niveauverschil tussen (sub)top van NL en Chelsea is gewoon te groot. Spelers zullen zelden deze grote stap maken en een overname / samenwerking van Chelsea met een club uit de Spaanse competitie lijkt veel logischer.

Niet geheel plausibel toch?

Met het laatste verhaal over de sponsordeal met zijn bedrijf en Vitesse dus bij verkoop blijft hij dan toch een dikke vinger in de pap houden?!
Denk dat een overname een zeer reëel iets kan zijn maar dan wel een persoon die hoogst persoonlijk door hem zelf uitgekozen zal worden net zoals toentertijd met Dhr. Jordania.

een verkoop kan ook zeer lucratief zijn voor de Club.

11 juni 2014 om 11:11

*toch

11 juni 2014 om 11:14

Ze hebben het 118 jaar zonder Chelsea gered zie niet waarom dat nu niet meer kan.

Eindelijk is het dan zover! Het nieuws waar heel Nederland op heeft gewacht. Lekker toch! In ieder geval, mocht het ooit zover komen dat Vitesse failliet gaat, dan hoop ik dat we dat gaan accepteren en niet gaan schooien of bedelen zoals onze vriendelijke buren uit Nijmegen bij Marcel Boekhoorn. Zou het vreselijk vinden als mijn club failliet zou gaan maar die haat naar mijn club toe is ook niet meer gezond te noemen.

Gefeliciteerd Nederland met deze mooie overwinning voor het nederlandse voetbal. Weer een club naar de klote!

11 juni 2014 om 11:17

Wat heeft de rest van NL met het (wan)beleid van Vitesse te maken?

11 juni 2014 om 11:25

Je gaat nu doen alsof je neus bloed. Kijk alleen al naar hoe het nieuwsbericht wordt aangekondigd. Een foto van Abramovich die zijn club Vitesse wilt verkopen. Volgens mij is de club eigendom van ene Chigirinskiy. Maar goed, mochten ze failliet gaan dan accepteren!!!!!!

11 juni 2014 om 11:55

Vitessevriend niet zo negatief. 1 vites gaat niet failliet en 2 het is toch geweldig dat iedereen ons haat! Maakt de club nog specialer, beter het zwarte schaap dan een grijze muis ;-)

Ik zou die profider gebruike om 'even Apeloorn' te bellen!(lokaal tarief). Ik hoop dat ze die club aan de straatstenen niet kwijt kunnen. En op deze manier word het verhaal van één eigenaar, 2 clubs, wel erg duidelijk.

Ach ja, wat zullen we hier nou weer van zeggen en denken? Niet veel, ben na jaren supporterschap een beetje immuun voor sensatieberichtgeving met betrekking tot m'n cluppie. Zal wel loslopen!

Ik begin me bij elk nieuwsbericht meer en meer te verwonderen over de naieviteit en de kritiekloosheid van de Vitesse-supporters. Elk bericht wat negatief uitgelegd kan worden, wordt door hun zodanig gedraaid dat het positief is. Neem nou die sponsordeal. In het topic daarover waren de supporters van Vitesse woedend dat Voetbalzone het had gedurfd neer te zetten dat Abramovich eigenaar is van het bedrijf. Een paar topics later is deze sponsordeal met Abramovich juist de reden dat dit verhaal van de Gelderlander niet waar is. Op zijn minst tegenstrijdig. Sowieso valt het op hoeveel mensen de deal van 10 miljoen per jaar maar normaal vinden, of een kwestie van goed zakendoen. Want daar is natuurlijk totaal geen sprake van.

Daarnaast vind ik het een beetje eentonig worden om in elk topic te moeten lezen dat er een nieuw complex is gebouwd en dat er clubmensen zijn aangetrokken. Over dat complex valt niets negatiefs te zeggen, ziet er top uit, maar het aanstellen van mensen als van Hintum en van der Schaaf is toch niets meer dan een zoethoudertje. Het lijkt mij het belangrijkst dat mensen in je organisatie verstand van zaken hebben en bijvoorbeeld van Hintum heeft nog niet echt laten zien succesvol te zijn in het betaalde voetbal en bij van der Schaaf, Jansen en Hofs moeten we dat ook nog maar afwachten.

Ik vind het zorgwekkender dat Vitesse, dat voor de overname met veel jeugd speelde, na de overname geen enkele speler meer heeft zien doorbreken vanuit de eigen jeugd. En als er dan eentje goed presteert op huurbasis (gosens), wordt hij zomaar nog een jaar verhuurd.

Om terug te komen op het topic zelf, zie ik zelf wel een kern van waarheid in het verhaal. Aan een investering die structureel verlies oplevert heb je niet zoveel. Ik denk dat het voor Vitesse -mits alles goed afgeschermd is- juist een zegen zal zijn, als dit waar is. Dan kun je met prima faciliteiten eindelijk weer gaan werken aan doorstroming vanuit de jeugd.

11 juni 2014 om 12:24

Omdat mensen achter hun club staan, terwijl heel Voetbalzone niks anders doet dan zeiken moet jij maar in een overdreven lang bericht net zo hard mee zeiken? Vitesse heeft goede dingen gedaan, Vitesse heeft slechte dingen gedaan. Als supporter mag je naïef zijn en de rest van dit zootje hier vertikt ook maar enige objectiviteit. Ga je daarover ook zeuren?

11 juni 2014 om 12:40

Misschien had ik aan mijn verhaal toe moeten voegen dat ik begrijp dat jullie je club willen verdedigen. Daar heeft natuurlijk recht op. Maar het zou de supporters sieren ook kritisch naar de eigen club te kunnen kijken. En op mensen die alleen maar negatief op je club reageren moet je helemaal niet reageren, is toch verspilde moeite?

11 juni 2014 om 12:29

Sorry hoor, maar ik heb geen enkele Vitesse supporter zien beweren dat 10 miljoen per jaar marktconform is. Ik heb wel realistische supporters gezien die duidelijk aan hebben gegeven dat ze er blij mee zijn en begrijpen dat dit uit het netwerk van Abramovic komt.

Je kan Vitesse supporters naïef noemen. Wellicht in sommige gevallen ook waar, maar kan je mij nou eens vertellen wat er tot vandaag de dag nou zo negatief is aan dit hele verhaal?
Al enkele jaren zien we bij ieder negatief gerucht over Vitesse dat er tientallen mensen staan te dringen om te roepen dat de club naar de klote is en dat ze ieder moment failliet gaan. Vooralsnog bestaat de bende nog steeds en lijkt het er nou niet op dat dit binnen een jaar anders zal zijn. Aan al die speculatieve negatieve gevolgen als de stekker er uit wordt getrokken heb je simpelweg niets. Het zijn voornamelijk geruchten en giswerk waar het gros van de negativiteit op gebaseerd wordt.

Zoals jij Vitesse supporters naïef noemt, zo kan ik ook stellen dat buitenstaanders alleen maar negatief kunnen zijn. Zitten er weinig mensen dan leeft de club niet. Komen er meer supporters dan zijn het successupporters waar je niet blij mee moet zijn.
Worden er clubmensen betrokken bij de organisatie, die vol zit met Nederlanders, dan is het ineens een zoethoudertje en hebben ze nog niet aangetoond in het bezit te zijn de nodige kennis. Worden er buitenlandse mensen aangetrokken in de organisatie dan heb je blijkbaar niets te zeggen over je eigen club en is de identiteit van de club verdwenen.

Jij vind het zorgwekkend dat er geen jeugdspelers meer doorbreken, ik vind het logisch. Geen enkele club die jarenlang de complete jeugdopleiding weg heeft moeten bezuinigen kan verwachten dat de stroom talenten gewoon door blijft lopen. Zeker niet aangezien de grotere talenten de afgelopen jaren steevast weg werden geplukt door andere clubs.
De jeugdopleiding zal eerst weer opgebouwd moeten zijn en een aantal jaren op volle toeren moeten draaien voordat je kan verwachten dat grotere talenten zich aandienen.

Misschien is het handig om voorlopig objectief te kijken naar de positieve ontwikkelingen bij de club en de boel pas af te branden als het daadwerkelijk fout is gegaan.

Als ze zich niet aan de FPP houden, dan krijgen ze vanzelf straf van de Uefa. Als de eigenaar van Vitesse, wie het ook is, er geen zin meer in heeft en de deur achter zich dicht trekt, dan zien we dan wel wat er gebeurt. Tot die tijd loopt het project bij Vitesse nog steeds en wordt er echt wel gewerkt aan een situatie waarin Vitesse zichzelf op de lange termijn kan bedruipen.

11 juni 2014 om 12:52

Allereerst bedankt voor je genuanceerde reactie.

Over het sponsorverhaal: Ik begrijp aan de ene kant wel dat supporters er blij mee zijn, maar ik denk dat veel mensen op die deal ook terecht kritiek hebben. Denk dat je daar ook wel begrip voor kunt opbrengen. Was het bedrag meer marktconform geweest, dan was de kritiek denk ik ook veel minder geweest.

Ik hoop dat je begrijpt dat alles niet zwart/wit is. Ik vind bijvoorbeeld successupporters helemaal geen schande, maar ik vind het wel belangrijk dat er in de jeugdopleiding kennis rondloopt, of die nou binding hebben met de club is een 2e. Wat mij opvalt is dat je heel snel aannames doet die allemaal negatief over je club zijn, maar er is in mijn ogen een verschil tussen aanmerkingen en ongefundeerd kritisch zijn

Ik snap dat het frustrerend is dat er mensen vooraan staan om elk negatief bericht uit te buiten uit afgunst. Maar als ik hier berichten lees van: 'heerlijk om zo gehaat te worden', dan begrijp ik daar niets van.

Over doorgebroken jeugdspelers kan ik je overigens volgen. Maar dan nog vind ik het jammer dat een speler als Gosens in de voorbereiding geen kans krijgt. Jij niet?

Ik probeer zoveel mogelijk objectief te kijken naar de Vitesse-situatie, maar uiteraard is dat niet altijd makkelijk omdat mensen in deze kwestie vaak lijnrecht tegenover elkaar staan.

11 juni 2014 om 13:22

Ik bedoel het niet persoonlijk op jou hoor, zie het meer als een reactie op de algehele tendens hier.

De Vitesse supporters die roepen dat het heerlijk is om gehaat te worden zijn er na lange tijd van constante negatieve klanken gewoon klaar mee. Voor hen is her ondertussen gewoon een teken dat de club er weer toe doet. Iedereen zeurt over de huurlingen van Vitesse, maar niemand heeft het over het feit dat Cambuur en de Eagles nog meer gehuurde spelers in de selectie hadden dan Vitesse. Slechts een voorbeeldje.

Wat betreft de jeugdopleiding of het niveau van Gosens kan ik weinig nuttigs zeggen. Ik neem aan dat hij gewoon het niveau nog niet heeft. Dan is zo'n speler verhuren toch een prima optie.

11 juni 2014 om 14:14

Je zegt op het einde " als dit waar is " . Nu het is alleen dus niet waar. Speculaties alom waar jij dus ook in mee gaat. Allemaal niet nodig..

Ach Chelsea kom een oefen partijtje spelen en gelijk weer allerlei lul verhalen.
Wat een onzin. Ik geloof er helemaal niets van en volgend seizoen ga ik weer lekker genieten van Vites.
Hopelijk nu naar een kampioenschap!

Bronnen zeggen dat de nieuwe sponser (Abramovic) deze deal hebben gesloten zodat Vitesse makkelijker kan worden doorgekocht. Hoop dat Jordania terugkomt en Joost de Wit en Mohammed Allach der uit gooit. En geen banden meer behoudt met Chelsea

Geweldig, dit nieuws is dus gewoon afkomstig van satirekrant De Speld, die onzinnieuwsitems schrijft. De Gelderlander en Voetbalzone hebben het vervolgens klakkeloos overgenomen, wat een journalistiek!

11 juni 2014 om 16:57

wat raar dat de gelouterde pers er met geen woord over rept. Zelfs VI niet. Dus ik twijfel erg over de waarheidsgehalte van dit bericht.

Tja.. want heel Nederland weet dat jullie het niet zo op andermans geld hebben... Provincie

Vitesse heeft al afscheid genomen van die Rus. Een sjeik neemt de boel over. Lees het artikel in de speld.

Hahaha wat een lariekoek.

Ik reageer vrijwel nooit maar ik merk dat er veel mensen zich niet tot nauwelijks verdiepen in zaken.
Vitesse is de afgelopen jaren alleen maar gezonder geworden alleen niemand wilt het zien. Zelfs vele vitesse supporters zien het niet, vooral dankzij de media. Wij draaien niet jaarlijks 20 mil schuld. het eerste jaar was het in de 20 dat klopt, dit kwam vooral omdat de schulden ingelost werden. Het jaar erop weer een verlies, dat klopt. een prachtig trainingscomplex. Echter werden de schulden elk jaar Minder.
Wat heeft Vitesse de afgelopen jaren klaar gespeeld?
- Van degradatie kandidaat naar titelkandidaat.
- Een prachtig complex.
- Meer werkgevers met een vitesse verleden dan menigeen weet.
- De jeugd is drastisch op de schop gegaan en krijgt steeds meer vorm.
- Recent een sponsor deal waar menig club jaloers op is.
- Geweldige spelers voorbij zien komen ( Bony, piazon, Atsu etc)

Het klopt dat vitesse een aantal huurlingen had de afgelopen jaren.. waarom?
Er kon nauwelijks geinvesteerd worden in spelers.vele hier zeggen dat je zo nooit iets kan opbouwen met gehuurde spelers. Daar hebben jullie gelijk in. Echter werkt vitesse achter de schermen druk aan de toekomst (jeugd!!) dus deze noodoplossing wordt vanzelf opgelost als de jeugd beter en beter wordt.

Gaat Vitesse failliet als de investeerder de geldkraan dicht draait?
Nee. Er zijn contractuele afspraken gemaakt. Eventuele schulden moeten tot 1,5 jaar na vertrek van de geldschieter worden gedekt. Het enige dat dan zal veranderd is dat de ambitie iets terug geschroefd moet worden. Maar de jeugd is welke weg Vitesse wil inslaan.

Het is vooral haat jegens Vitesse. vrijwel geen enkel negatief argument is onderbouwd.

Vitesse is nog steeds Vitesse. Voor een stad als Arnhem is 18.000 supporters een prachtig aantal.
De organisatie bestaat nog steeds uit Nederlanders (behalve de eigenaar)
De spelers zijn in vergelijking met de rest van Nederland nog steeds Nederlands.
De kleuren zijn nog steeds Geel Zwart.
We spelen nog steeds in Gelredome, trainen op Papendal.
Bier is nog steeds te duur.
Oud profs keren nog steeds terug op het oude nest.
Het enige dat is veranderd is dat het geld van vreemde bodem komt. Maar welke club heeft dat hedendaags niet?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren