Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

FIFA schorst zwijgende Beckenbauer drie maanden

Laatste update:

De wereldvoetbalbond (FIFA) heeft Franz Beckenbauer een schorsing opgelegd van negentig dagen. Het mondiale orgaan had Kaiser Franz, die ook zitting neemt in het comité van de FIFA, gevraagd aan te geven op welke kandidaat hij had gestemd bij de toewijzing van de WK’s van 2018 en 2022. Beckenbauer wil echter niets zeggen.

/

Een zogenaamde ethische commissie binnen de FIFA doet onderzoek naar de manier waarop Rusland en Qatar de WK’s van 2018 en 2022 toegewezen hebben gekregen. Met name over de keuze voor Qatar is ontzettend veel te doen geweest, de voorbije jaren. Om een beter beeld te krijgen van het ‘stemgedrag’ van de verschillende stemgerechtigden vroeg de FIFA ook Beckenbauer om opheldering.

De Duitser wil echter geen open kaart spelen. De FIFA pikt dat niet en schorst hem voor drie maanden van alle activiteiten binnen de profvoetballerij. De komende dagen moet duidelijk worden of er meer bekende personen zijn die medewerking weigeren.

Een verstandige beslissing van de FIFA?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik geloof niet echt dat er maatregelen zullen worden getroffen. Die hele voetbalwereld is zo corrupt als de neten.

13 juni 2014 om 19:34

wat ben ik blij dat een land als india niet meedoet aan die corrupte wk,ik hoop wel dat de volgende wk in 2018 het allemaal beter is geregeld. de arbitrage is ook lachwekkend en beinvloed door meneer blatter ze spelletjes.

13 juni 2014 om 20:03

Zit m vooral in dat jullie een waardeloos elftal hebben, dat jullie niet meedoen met t WK

13 juni 2014 om 20:10

Hahaha, India en corruptie gaan juist goed samen, alleen zijn ze waardeloos in voetbal. En daar gaat het uiteindelijk om.

13 juni 2014 om 20:21

er zijn genoeg voetballers in europa met indiase roots, zoals kishna,narsingh,verder heb je nog talenten in de eredivisie zoals roshanali,rewien ramlal , in engeland heb je neil taylor micheal chopra,geloof me india komt er wel hoor.

14 juni 2014 om 14:11

haha.... Roshanali?ramlal?
Kishna komt net kijken, en Narsingh is ook geen wereldwonder..

Geloof me, India gaat echt niks waarmaken als ze ooit aan een wk meedoen.
Jij denkt dat er over 4 jaar een wereldelftal staat
Laat india maar gewoon hetgeen doen waar ze goed in zijn, cricket.

Waarom zou je je stemgedrag ook niet willen aangeven als er niks aan de hand is? Dan zit we volgens mij sowieso al een luchtje aan.

Rare actie Franz! En een goede van de Fifa, al is het er een in de trend van 'we laten zogenaamd zien dat we niet corrupt zijn'.

13 juni 2014 om 18:43

Waarom rare actie? Ik zou ook weigeren om aan deze poppenkast mee te werken. Groot gelijk van fransie

13 juni 2014 om 18:48

Groot gelijk? Wie zwijgt heeft iets te verbergen... waarom zou je niet achter de stemmers van rusland en dan vooral quatar willen komen?

13 juni 2014 om 18:51

Hij heeft gewoon geld ontvangen en mag niets zeggen. Een stem op Qatar moet wel gekocht zijn, anders mag degene die op Qatar stemt zonder hier geld voor te ontvangen zich kapot schamen.

13 juni 2014 om 18:53

Volgens mij zijn die stemmingen annoniem. Dus dan moet je na afloop niet om opheldering vragen. Het zou mij alleen al om het principe gaan.

13 juni 2014 om 18:55

Rmadridcf

Der Kaiser geld ontvangen van de Fifa voor stemmen? Lijkt me een idiote insinuatie, Kaiser is natuurlijk lang en breed financieel binnen. Verder is het een hele trotse man die never nooit zijn naam op het spel zou zetten!

Maar ik sluit ook niks uit. Wie weet kwamen er bedragen van acht nullen om de hoek kijken. Maargoed ik geloof er niet in, ik hoop dat Kaiser ook verstandig heeft gestemt op andere landen. Naar verluid op de VS en Rusland.

13 juni 2014 om 19:03

Ik vind het ook wat ver gaan om deze man nu al aan de schandpaal de nagelen. Volgens mij ben je namelijk nog altijd onschuldig totdat het tegendeel is bewezen.

Als je zo'n icoon als Beckenbauer bent zou ik ook uit principieel oogpunt weigeren om dit openbaar te maken. Wat die man allemaal voor het voetbal heeft betekend en dan als een klein kind bestraffend worden toegesproken dat hij zijn zijn stem openbaar moet maken. Dat zou ik ook vertikken.

13 juni 2014 om 19:10

Idd, mensen die al binnen zijn doen geen stoute dingen meer....

13 juni 2014 om 19:17

Verder lezen dan je neus lang is? ''wie weet kwamen er bedragen van acht nullen om de hoek kijken.''

''ik sluit niks uit''

13 juni 2014 om 19:27

Ben het ook echt volkomen met je eens @ Ajaxet88
Verder vind ik het daarom ook absurd dat Fifa een straf oplegt terwijl niks bewezen is.
Echt weer zo krom door de bocht van ze.

Ze hebben het toch wel ergens op papier/digitaal staan van iedereen die heeft gestemd?

13 juni 2014 om 18:39

Waarschijnlijk zal de stemming geheim zijn geweest en zal er of geen naam op het papier staan of zal het gecodeerd zijn.

Je kunt dit van 2 kanten bekijken. Misschien wil hij het niet zeggen omdat hij omgekocht is maar misschien wil hij het niet zeggen omdat de stemming van origine geheim is en hij zich hieraan wil houden.

En dan kun je het weer van 2 kanten bekijken. Misschien is hij niet corrupt en wil Blatter zich op deze manier van een concurrent ontdoen omdat Beckenbauer een vrij invloedrijk persoon is en veel macht heeft bij de Dfb.
Maar misschien is Franzie gewoon corrupt. Hij staat bekend als een niet echt neutraal persoon (zelfs bij functies die hij heeft waar neutraliteit belangrijk is) en heeft wel vaker oneerlijke dingen gedaan.

13 juni 2014 om 18:50

De stemming is waarschijnlijk geheim ja, maar het lijkt me dat je het beste voor het voetbal wil, als oud prof. Tenzij je iets te verbergen hebt natuurlijk...

13 juni 2014 om 20:29

Welke functie heeft hij dan gehad waarbij hij neutraal had moeten zijn afgezien van de functie bij de Fifa? Waar is hij niet neutral geweest waar hij het wel had moeten zijn? Als hij volgens jou ervoor bekend staat het niet te zijn weet je zeker ook waar het fout gelopen is.

Waarom kunnen ze het WK van 2022 niet gewoon aan iemand anders geven?
De hele wereld weet dat het omgekocht is en er zijn veel betere gastlanden... Droevig dit

13 juni 2014 om 18:35

Ik had ergens gelezen/gehoord dat Australië 2e was geworden achter Qatar. Dat is nou een land waar een voetbal-fan graag naar toe wilt, zon, mooie omgeving en uiteraard: leeft ook voor het voetbal.

13 juni 2014 om 18:40

Ja en Australie zit vol met ongedierte welke jouw wil doden :D.

13 juni 2014 om 18:45

Ik dacht dat amerika 2e was geworden, maar Australië lijkt me een goed alternatief

13 juni 2014 om 18:51

Ja die waren ook helemaal niet betrokken bij omkoop praktijken...

13 juni 2014 om 19:01

@vd.vaart

En Australië wordt net zo goed beschuldigd van pogingen tot omkoop van Fifa officials.

13 juni 2014 om 19:02

Ben er een jaar geweest, geen last gehad van ongedierte. Dus haal je comment even weg.

Is denk ik gewoon een gevalletje van het steunen van Blatter, blijkbaar heeft der Kaiser toen wel ingestemd met de keuzes.

Maar gezien de ontwikkelingen om Blatter heen wil hij dat nu niet toegeven, is dus ook een beetje steun geven aan van Praag.

Der Kaiser zal dus ook mogelijk het Fifa pand via de zijdeur verlaten, of de Uefa moet achter haar eigen mensen gaan staan.

Maar aan Platini heb je geen medestander, wil alleen zijn eigen baantje veiligstellen.

Mogelijk wordt Platini toch nog een keer voor het blok gezet.

Blijkt dat voetbal tegenwoordig ook al een politiek spelletje is geworden.

Zal me niks verbazen, als nu ook aal geen discussiëren over wie de winnaar gaat worden en dat ze er alles voor gaan doen om het desbetreffende land, club een wedstrijd te laten winnen.

Op Bild stond ergens dat beckenbauer voor de Verenigde Staten (2022) en Rusland (2018) gestemd zou hebben. Dit was het meest in het belang van de Bundesliga werd gesteld en ook werd aangegeven dat een stem voor Rusland ook gunstig was om Engeland te blokkeren zodat de Premier League ten opzichte van de Bundesliga niet weer te machtig zou worden. Verder zou Amerika voor de Bundesliga interessanter zijn dan Qatar.

13 juni 2014 om 18:46

Waarom zou hij dat dan niet gewoon zeggen?

13 juni 2014 om 19:02

Klopt, Rusland zodat Engeland hem niet zou krijgen en de VS omdat er hele nauwe economische banden zijn tussen Duitsland en de VS( ook met Rusland overigens, Duitsland is hun belangrijkste handelspartner), bovendien speelde Franz er ook. Echter zegt Bild in het artikel ook dat het speculaties zijn he.

Overigens snap ik niet zo snel waarom een WK in Engeland goed zou zijn voor de Bpl.

13 juni 2014 om 19:21

Dat zal wel met de boost en merchandising / marketing mogelijkheden te maken hebben. Misschien ook investeringen in infrastructuur etc.

13 juni 2014 om 19:28

Dat begrijp ik wel, modernere stadions etc. Alleen is het maar de vraag of de kwaliteit van het voetbal daadwerkelijk beter wordt erdoor. Ik vind het maar een vage reden, als je begrijpt wat ik bedoel. De kwaliteit van het voetbal in Zuid-Afrika is naar mijn weten ook niet beter geworden door de (deels) gemaakte infrastructuur.

Het zal de FA wel geld opleveren, maar of clubs het geld zullen zien? Denk het niet.

13 juni 2014 om 20:23

Nee dat klopt zeker. Zal waarschijnlijk in brazilie ook zo zijn. Maar misschien zien ze in Duitsland een soort commerciële wedloop ontstaan met de premier league. En dan is internationale marketing natuurlijk heel belangrijk en dan is Engeland als voormalige koloniale grootmacht met de wereldtaal Engels en financieel epicentrum London in het voordeel. Door een WK in Engeland zou hun uitgangspositie hieromtrent misschien nog beter worden wat de Duitsers misschien liever niet zien.

Tja, Duitsland heeft Blatter aangevallen geloof ik. Die gaat nu al zijn smerige spelletjes spelen. Waarom moet je openheid geven op wie je gestemd hebt? Zo'n stemming is volgens mij toch altijd anoniem?

13 juni 2014 om 18:45

Dat is wat ik ook denk dat fifa nu zn vieze spelletjes gaat spelen richting de bonden die tegen blatter zijn

Kunnen ze meteen verdachte stortingen op banknrs checken. Allemaal graaiers

13 juni 2014 om 18:44

Alleen als de corrupte mensen dom zijn werkt dat.
Want als je een beetje slim bent laat je het storten op een nummer in een land met bankgeheim.

Daarnaast is het bekend dat veel van de omkopingen bij de Fifa via officiele kanalen gaan.
Veel van de omkopingen gebeuren gewoon door in ruil voor de stem een x geld bedrag over te maken aan de bond van het land. Dit geld word dan overgemaakt om een of andere reden (voor de jeugd ofzo). En de corrupte mensen in de bond hebben dan de controle over dit geld en kunnen het dan later gewoon in hun eigen zakken duwen.

Ik geef Beckenbauer groot gelijk dat hij niet zegt op welk land hij gestemd heeft.
Zie je het al voor je als je voor de Tweede Kamer hebt gestemd en ze gaan je later verplichten om te zeggen op wie je gestemd hebt. Dat zou toch te gek voor woorden zijn!?

Door deze straf blijkt maar weer eens dat als iemand volgens de Fifa niet in de pas loopt diegene zomaar onterecht gestraft kan worden.

13 juni 2014 om 18:53

Waarom zou je stemmen op iemand waar je je voor schaamt? Juist ja, als je er persoonlijk op vooruit gaat

Je moet bij de kern wezen dat is meneer blatter die moet geschorst worden voor t leven. En niet meneer beckenbauer die gewoon niks anders doet dan zijn principes volgen denk ik

13 juni 2014 om 18:47

Beckenbauer is zo'n beetje de enige binnen de Fifa die oprecht is. Samen met die Engelsman geloof ik. De rest doet gewoon mee met dat gajes.

13 juni 2014 om 18:53

Klopt, maar ook Hoeness en Rummenige fileerden Blatter bijna elke week. Maar die laatste twee geen fifa-presidenten. Dat Franz niks met Blatter te maken wil hebben is al jaren bekend!

13 juni 2014 om 19:02

Nee maar dit is gewoon pesten als t echt zover moet komen, ten eerste is t voetbal al kapot bepaalde teams kunnen 3 volwaardige elftalen neer zetten en winnen nog alles. wij hier bijvoorbeeld in nederland moeten t dan maar doen met de lamme en de blinden. T voetbal is al kapot als sport nu nog in de organisatie en ik ga curling kijken.

Wauw Mexico twee 100 goals ontnomen, hoe kan dit nog tegenwoordig, dit is te schandalig voor woorden, ben benieuwd hoe dat met Nederland gaat zometeen. Dit is wel te zielig voor woorden en ik nog beetje opnemen voor de japanner, dit stinkt als de Pest.....

Een orgaan dat zichzelf gaat controleren en beoordelen, het moet niet gekker worden. Wedden dat er niks onoirbaars uitkomt volgens de zgn. ethische commissie.

Ik hoop egt dat Qatar(Te warm waardoor het wel eens.in de winter gespeeld zou kunnen worden ) en Rusland(Racisten) niet het wk mogen organiseren

Als je de geruchten leest dan is Beckenbauer ook niet helemaal zuiver
http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/352927_beckenbauer...

13 juni 2014 om 19:08

Daarom zijn het geruchten, al heeft Beckenbauer 4 maanden met die vice voorzitter doorgebracht. Die ontmoeting kan 100.000 redenen hebben, als er al ontmoetingen waren.

Daarbij denk je nou echt dat Beckenbauer zich voor 250.000 dollar laat omkopen? Zet er twee 0'en achter en dan zou Franz eens gaan nadenken.

De Fifa zelf is zo corrupt als was. Met geldwolf en maffia leider Blatter voorop.

Rare actie van de Fifa. Iemand (proberen te) dwingen om zijn stem kenbaar te maken geeft aan dat de Fifa maar een naar iets is.

Volgens mij wordt zijn naam wel degelijk genoemd en ik denk dat hij daarom niks wil zeggen. Deze man doet alles voor geld dus het zou me helemaal niks verwonderen dat het wel degelijk waar is.
Gewoon Quatar en Rusland WK afnemen en opnieuw laten stemmen

Dit heeft de Fifa aan zichzelf te danken.
Alles is anoniem dan kunnen ze ook niet dwingen om te vertellen waar je op stemt.. Dan moet je de volgende keer een stem kaart maken met naam er op zo dat ze kunnen zien wie er allemaal waar op stemt. Kun je corruptie sneller vinden.

-.- Laat ze dan ook maar onderzoeken waarom het lootjes trekken in zicht gebeurd maar de balletjes open maken achter een tafel... Een en al corruptie onder die Blatter.

wat ik begrijp , en gelezen hebt is dat hij naar het bidt en toewijzing van 2018 (rusland) een functie heeft gekregen bij Gazprom.
maar dit is wat ik gelezen heb in de telegraaf .

De ethische commissie kan dus fluiten naar een goed onderzoek. Want de leden van de Fifa hoeven dus niet mee te werken...
Ook dit onderzoek is dan gewoon een zoethoudertje van Blatter. Transparant wereldje...

Ik geloof er heel weinig van dat Der Kaiser omgekocht zou zijn. Beckenbauer heeft zijn schaapjes al lang op het droge, hij staat niet voor niets in de Duitse Quote 500 lijst ( geschat vermogen rond de 150 miljoen). Daarnaast is hij in Duitsland een heldenstatus, zoals Cruijf dat bij ons heeft. Hij staat daar bekend als zeer integer en is ontzettend geliefd. Lijkt me niet dat hij dat op het spel zet voor geld, waar hij toch al genoeg van heeft.

Lijkt me meer een principe kwestie, als je een blinde stemming houdt, moet je niet achteraf gaan vragen op wie iedereen gestemd heeft. Slaat sowieso nergens op om dit achteraf te vragen, aangezien je het niet kunt bewijzen en dus ook kunt liegen.......

Ik vind dat Beckenbauer groot gelijk heeft. Het is toch raar dat stemmen alleen niet anoniem is als de fifa dat wil??

Dat krijg je nu als het stemmen volledig anoniem maakt. Gewoon opnieuw stemmen en Qatar niet eens meenemen als optie.

wat een onzin, je bent niet verplicht tot antwoorden tot de Fifa die zelf hier een puinhoop van hebben gemaakt.

kat in het nauw laten we maar zeggen

Ik zou ook niet antwoorden op de vragen van zo'n "ethische commissie" die nota bene door de Fifa zelf in leven is geroepen. Dat is eerder een soort van "voetbalinquisitie" waarmee men de ongelovigen uit de Fifa wil werken. Zoals nu dus gebeurt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren