Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Henry en Shearer kijken ogen uit: ‘Daley Blind was ronduit briljant’

Laatste update:
/

Arjen Robben, Robin van Persie en Stefan de Vrij namen vrijdag de treffers van het WK-groepsduel van Nederland met Spanje voor hun rekening: 1-5. Daley Blind had echter ook een belangrijk aandeel in de productie. Met twee uitstekende passes stond de linkspoot van Ajax aan de basis van de eerste doelpunten van Van Persie en Robben. In Engeland is men onder de indruk van de zoon van Danny Blind.

Thierry Henry en Alan Shearer zijn vol lof over de prestatie van het Nederlands elftal in Salvador. “In het verleden gaven Rinus Michels, Johan Cruijff en Louis Van Gaal Barcelona en het Spaanse nationale elftal het totaalvoetbal uit Nederland”, vertelde Henry, wereldkampioen in 1998, bij de BBC. “Nu namen ze het weer terug. Dit is de finale die we vier jaar geleden hoopten te zien.”

Ook Shearer zag dat de uitslag veel hoger had kunnen uitvallen. “De gelijkmaker van Van Persie gaf Oranje geweldig veel vertrouwen. Het had 1-7 of 1-8 kunnen worden”, stelde de oud-spits. Zowel Henry als Shearer was onder de indruk van het optreden van Blind. “Hij was ronduit briljant. César Azpilicueta, de rechtsback van Spanje, was nergens. De passes van Blind waren geweldig”, verzekerde Shearer. Daar voegde Henry aan toe: “Hij was mijn man van de wedstrijd.”

Daley Blind verdient een ... voor zijn wedstrijd tegen Spanje

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Geweldig dat Daley eindelijk erkenning krijgt! En dat van twee geweldige oud-voetballers!! HELD

14 juni 2014 om 08:30

Ik heb de wedstrijd op TF1 gezien waar Wenger mede-commentator is. Hij was echt enorm lovend over Blind. Hij kon er heel de wedstrijd niet over zwijgen.

14 juni 2014 om 10:27

Werd er ook nog iets gemeld over Vlaar, spelend in Engeland en ook ontzettend goed gisteren?

14 juni 2014 om 10:34

Nou, dan weten we dus wie er volgend seizoen linksback van arsenal is...😜

14 juni 2014 om 11:18

Ik denk niet dat hij naar Arsenal gaat omdat dat een positie is die we goed gevuld hebben.

14 juni 2014 om 11:36

Klopt, maar Blind was aanvallend ook heel erg goed en dat valt op bij de Britse media. Je directe tegenstander volledig uit de wedstrijd spelen met daar bovenop 2 schitterende passes die bijna net zo mooi waren als de doelpunten zelf en dan mag je spreken van een klasse voetballer die nog lang niet aan zijn top zit. Op de Nos/wk app. (een absolute aanrader) kan je de doelpunten vanuit elke camerapositie nog eens terug zien.

14 juni 2014 om 12:22

De Britse media is over het algemeen altijd vooral gericht op het positieve in plaats van het negatieve. Ik vond Henry en Ferdidand trouwens wel echt goed als analist, veel beter dan Shearer die het al jaren doet.

14 juni 2014 om 12:44

Dat waren twee voorzetten van Daley waar zelfs Frank de Boer trots op zou zijn geweest als speler. Dat wordt hopelijk ook een extra wapen dat hij weer terugneemt naar Ajax na het WK. Als hij er dan nog speelt, want als dit geen incident is, dan kan hij voorlopig zomaar zijn laatste wedstrijd hebben gespeeld in Amsterdam.

14 juni 2014 om 10:31

Gewoon té mooi om al die Blind bashers zo op hun neus te laten kijken!!!
Heerlijk voor Daley

Van sukkeltje van Ajax naar held van het NL elftal... Wat een weerbaarheid heeft Daley getoond de afgelopen jaren!

14 juni 2014 om 08:41

Als je bij Ajax voetbalt dan ben je nooit een sukkeltje.

14 juni 2014 om 11:44

Laten we wel wezen, Blind was de pispaal van het Ajax-publiek en een van de lachertjes van de Eredivisie. Hoe hij zich heeft terug geknokt en gegroeid is als speler, daar kun je alleen maar bewondering voor hebben. Hoewel ik moet zeggen dat ik, als Feyenoorder zijnde, misschien de Blind van 2 jaar terug wel leuker vond

14 juni 2014 om 09:37

Die jongen is gesmeed in kritiek. Mooi om te zien hoe goed hij er mee om kan gaan en op blijft staan.

14 juni 2014 om 09:53

Ja dit is precies wat ik ook dacht. Tegen PSV voor de JC Schaal een aantal jaar geleden waar hij door een aantal diepteballen volledig werd overlopen door voornamelijk Lens, werd hij door iedereen uitgefloten en was het de grootste pispaal. Hij herpakte zich goed en toen PSV dit jaar uit speelde bij Ajax, was hij in mijn ogen man of the match. Hij is verdedigend zo verschrikkelijk goed. Zelfs ik als PSV genoot toen hij iedereen stopte tegen Barcelona. Ik begon zelfs te lachen omdat ik het zo mooi vond dat hij nu de sterren van de hemel speelde en een jaar daarvoor was het een speler die speelde omdat hij het zoontje van was. Zijn pass op de goal van vpersie was geweldig. Bedankt Daley en natuurlijk de rest!

14 juni 2014 om 11:03

Wat baal ik nu dat Ajax destijds niet akkoord is gegaan met de verkoop aan FC Groningen. Hebben ze daar toch gelijk gehad in A'dam.

Mooi om dat uit de monden van deze 2 grootheden te horen !

Blind heeft zijn visitekaartje afgegeven. Gisteren niets meer gehoord over dat hij te langzaam is, fysiek beperkt en slechts in de Eredivisie speelt.....

Lekker doorgaan zo Daley ! Geldt ook voor de andere internationals natuurlijk !!

14 juni 2014 om 13:17

Omdat hij gisteren geen directe tegenstander had, en hij zijn kwaliteiten optimaal kan benutten. Onder druk van een rechtsbuiten is het al een stukkie minder.

14 juni 2014 om 13:44

Vind ik wel meevallen, met een rechtsbuiten heeft hij ook niet zoveel problemen meer. Zijn tekort aan snelheid compenseert hij met zijn inzicht. Heerlijke voetballer.

14 juni 2014 om 13:45

Ik bedoel ook vooral in aanvallend opzicht, verdedigend komt hij snelheid tekort tegen een echte rechtsbuiten, maar compenseert hij vaak gelukkig idd. Aanvallend met een rechtsbuiten die met je mee loopt krijgt hij minder tijd en ruimte om die prachtige ballen te geven.

14 juni 2014 om 14:22

Blind is niet een verdediger die je met veel ruimte in de rug moet laten spelen nee. Dan breekt gebrek aan sprintsnelheid hem tegenover een echte rechtsbuiten hem op. Maar in het 5-3-2 systeem heb je een Martins Indi achter je die voor rugdekking zou moeten zorgen. Als het goed is speel je met dit systeem altijd met een vrije back.

14 juni 2014 om 15:58

@adzevedo: totdat dalijk een ploeg als Chili daarop gaat anticiperen, maar dan krijgen de Guzman en De Jong weer meer ruimte waarschijnlijk .

Prachtig voor Blind.
Ik ben blijkbaar zo'n grote leek en zou een scout van niks zijn aangezien ik enkele jaren geleden Blind nog wel "de slechtse speler op de Nederlandse velden" heb genoemd terwijl hij sinds een jaar of drie een sterkhouder in Amsterdam is en ondanks de nodige kritieken bij bv VI vind ik hem gewoon een hele goede back. Maakt weinig Echte grote fouten.

Moet prachtig zijn om uit de mond van de deze grootheden deze woorden over je spel op het wk tegen Spanje te horen.

Zag net de beelden weer; fokking kippenvel!!

14 juni 2014 om 07:58

Je bent niet de enige hoor.. Ook ik zag het niet in hem zitten in het begin. Ik had zelfs een hard hoofd in zijn basisplek op LVV gister. Maar hij heeft mijn mond inmiddels meerdere keren gesnoerd

14 juni 2014 om 09:05

Wel moet ik zeggen dat ie gister niet echt een man durfde voorbij de te gaan. vooral in de eerste helft. Het kan ook zijn natuurlijk dat van gaal hem die opdracht heeft gegeven natuurlijk. Maar het leek wel zo. Maar goed ik denk dat heel het nederlands elftal boven zich uitsteeg. En ik vond ook dat de ervaren spelers de jonge gasten goed op sleep touw namen. Waardoor zij ook beter gingen spelen. heerlijk.

14 juni 2014 om 09:56

De opdracht was duidelijk om vroege ballen achter de verdediging te leggen, dat is ook een kwaliteit die hij bezit. Een man uitspelen is op zijn zachtst gezegd niet zijn sterke punt, dus moet je dat ook niet proberen.

14 juni 2014 om 16:37

Daar heb je een punt murki.

En dan te bedenken dat de zogenaamde kenners hier Blind met de grond gelijk maken, want hij schijnt er niks van te kunnen. Gelukkig laat Blind iedereen zien wat hij kan en waarom hij geselecteerd is!

14 juni 2014 om 07:40

Ik ben bereid toen te geven dat de Blind in deze vorm van meerwaarde is voor oranje en absolute eerste keus voor de linksback positie, maar ben jij dan bereid toe te geven dat wat hij hiervoor liet zien bij oranje heel pover was?

14 juni 2014 om 07:46

Onzin, zien wat je wilde zien! Statistieken laten dat hij het daarvoor helemaal niet slecht deed. Veel balveroveringen en een constant goed passingspercentage.

14 juni 2014 om 07:57

Ik ben best bereid om mijn fout toe te geven, vandaar mijn respect voor jou, ik vind niet dat hij pover speelde, gewoon degelijk.

14 juni 2014 om 08:06

Statistieken zeggen niet zoveel, volgens statistieken is Immers de beste van de eredivisie. Tot gister was de passing van Blind risicoloos, werd hij relatief eenvoudig voorbijgelopen en was hij vaak betrokken bij tegengoals. Ook bij Ajax heeft hij op de linksback positie een aantal zwakke potten gehad.

14 juni 2014 om 08:34

Dat wil jij graag zien Weef. Maar Blind speelt niet voor niks bij Ajax en in het NL elftal in de basis. Het is gewoon de beste speler van ajax en wordt al drie jaar geroemd om zijn passing en verdedigen. Dat jij er nu niet meer omheen kan betekent niet dat hij slecht was hiervoor maar gewoon dat je iets tegen blind hebt.wij, de boer en van gaal zagen t wel tenslotte en niet louter risicoloze passen.

14 juni 2014 om 08:41

Tja, bijna alleen Ajaxieden verdedigden hem voor gisteren, dus daar zou ik hetzelfde over kunnen zeggen... Ik vind mezelf absoluut geen Blind hater, al zal ik vast wel een klein beetje bevooroordeeld zijn. Ik zag en zie in Blind gewoon geen echte vleugelverdediger. In dit systeem komt hij goed uit de verf, maar als back vind ik hem weinig snelheid hebben en geen passeeractie. Hij speelt bij Ajax ook zijn beste potten op het middenveld. Dat is gewoon mijn mening, meer kan ik er niet van maken...

14 juni 2014 om 08:44

Wie vond jij de 3 minste gisterenavond?

14 juni 2014 om 09:00

De Guzman, Indi, Sneijder. Waarbij de laatste twee door de tweede helft alsnog een dikke voldoende krijgen.

14 juni 2014 om 09:39

Kun je niet noemen. Ik ben Ajacied, maar als Hollander (zou iedereen moeten doen in plaats van dat gebash op elkaar) vind ik dat iedereen goed heeft gespeeld. Ze stegen allemaal boven zichzelf uit en dan met name de tweede helft en bovenal waren ze ook bereid om voor elkaar te werken.

14 juni 2014 om 09:44

Ik vond Blind veruit de beste bij Nederland gisteren. Snap echter de complimenten voor Vlaar en de Vrij niet zo. Doordat ze die keer verkeerd stappen staan die Spanjolen drie keer vrij voor de goal. Dat Vlaar dat met een overigens mooie tackel nog een keer goed oplost doet daar niks aan af. De vrij zat er ook vaak naast en daar doet ook zijn goal niks aan af. Indi stapte overigens wel goed en deed z'n werk goed. Dus de beoordelingen van Vlaar en De Vrij (positief) en voor Indi (negatief) vind ik nu typisch voorbeelden van scorebord beoordelingen!

14 juni 2014 om 09:52

Totaal niet mee eens. Heb jij Diego costa gezien? Het enige wat ie heeft gedaan is een penalty versieren. Voor de rest zat ie in de zak bij Vlaar die echr fantastisch was. Je man moeilijk de vrij en Vlaar de schuld krijgen dat die Spanjaarden in het begin zo makkelijk er doorheen kwamen. Dat ligt aan de hele ploeg

14 juni 2014 om 14:27

Vlaar speelde gruwelijk goed. Ook de Vrij en BMI speelden verdedigend prima en hebben niks fouts gedaan maar waren niet zo dwingend als Blind (komt ook door zijn positie). Alleen de Guzman vond ik gisteren echt uit de toon vallen, hoop dat Clasie zijn kans gaat krijgen.

14 juni 2014 om 18:35

Weef,

Waarom moet men bereid zijn om toe te geven dat deze speler van het jaar 2014 een slecht seizoen heeft gespeeld?

Als Feyenoord supporter heb ik niet zoveel met Blind, maar petje af voor wat hij gister liet zien, juist ook vanwege alle kritiek op hem. Voor dit systeem is echt heel belangrijk dat de backs diep spelen en waar Blind in eerdere wedstrijden dit matig invulde lijkt hij nu helemaal het licht gezien te hebben. Aangezien ik denk dat Janmaat, hoewel die de tweede helft ook aardig speelde, aan de andere kant nog beter kan dan wat hij gister liet zien zou het toch nog wel eens een leuk WK kunnen worden.

14 juni 2014 om 07:39

Hetzelfde geldt voor mij. Ik moet toegeven dat de Vrij ook stappen heeft gemaakt en beter is dan ik dacht. Janmaat kon inderdaad wel beter spelen.

14 juni 2014 om 07:51

Vergeet ron vlaar niet die speelde echt een sterke wedstrijd!!

14 juni 2014 om 07:52

De Vrij stappen gemaakt? Misschien wel, maar daar hebben we gisteren niks van gezien. De Vrij en De Guzman waren de slechtsten aan de zijde van Oranje. Janmaat is ook niet voorgekomen in het stuk, maar daarentegen zijn tegenstanders ook niet.

14 juni 2014 om 08:02

Precies , hij en de Guzman leken erge last van de zenuwen te hebben. Vooral de Guzman viel constant op door zen onnauwkeurige pasing. Ben benieuwd of Louis hem laat staan of dat we daar tegen Chili Fer of clasie gaan zien. Wijnaldum is ook een optie, al is dat misschien een iets te aanvallende opstelling aangezien het eigenlijk een 10 is en geen cm/cvm.

14 juni 2014 om 08:10

De Vrij slecht? Waarom dan, omdat hij een onterechte pingel tegen krijgt? Ik vond hem niet bijzonder goed spelen, maar slecht was het zeker niet. Indi vond ik de eerste helft wel slecht, maar die heeft het goedgemaakt in de tweede. Vlaar inderdaad weergaloos!

14 juni 2014 om 08:11

Ik vond de vrij zich uitstekend staande houden. Ik kon hem weinkg betrappen op fouten.

14 juni 2014 om 08:21

De vrij heeft een enkele fout gemaakt. De pingel was geen pingel dus ik snap je niet echt eerlijk gezegd. Heel het team was geweldig. Gister vooral de 2de helft.

14 juni 2014 om 08:48

Nogmaals je moet op je voeten blijven staan.

14 juni 2014 om 09:03

Klopt, maar hij houdt bewust in en is zich volgens mij bewust dat Vlaar in zijn rug staat. Als hij daar niet glijdt en Costa kan schieten wordt er weer geroepen dat hij alleen staat te kijken...

14 juni 2014 om 09:11

Nounou... Ik denk dat Robben en vpersie wel wat belangrijker waren. Dan volgt Blind inderdaad. Cilessen maakt een belangrijke redding en was verder degelijk, maar de beste was hij niet gister. Die redding wacht hij heel goed, maar het is verder geen absolute wereldredding ofzo. Ik vond Vlaar belangrijker.

14 juni 2014 om 10:29

de belangrijkste spelers waren toch echt Robben en van Persie.
Vooral Robben speelde weergaloos.

14 juni 2014 om 11:53

Hee Weef het lijkt wel alsof je een Feyenoord bril op hebt?

(zie je profielfoto)

14 juni 2014 om 14:11

@voorbeeld
En dan laten schieten?? Of je blijft staan en rekent op Cillisen of je glijd in en je rekent op Vlaar, het is een keuze die je moet maken. Inglijden was het best want dan moet Costa alsnog zelf iets creëren of hij schiet tegen hem op, was gewoon uiterst ongelukkig.

@observatie
Cilli heeft nauwlijk iets moeten doen. Ik heb de wedstrijd et weer gekeken en ik heb buiten dat lopje geen echte kans kunnen waarnemen. Cilli was goed, maar hoefte zich ook niet te onderscheiden. Als hij bagger had gespeeld hadden we nog steeds niet verloren en dat zegt meer over Spanje.

14 juni 2014 om 07:53

Janmaat speelde niet slecht, was helaas wat onzichtbaar. Nog niet de Janmaat die we graag zouden willen zien. Maar dit kwam misschien doordat de Spanjaarden meer via hun linkerflank aanvielen dan de rechterflank.

14 juni 2014 om 08:11

Janmaat komt dadelijk nog wel als we veel beter zijn dan de tegenstander. Gisteren hield hij het ook eerst dicht achterin om vervolgens later in de wedstrijd druk te gaan zetten.

14 juni 2014 om 08:54

Hoezo heb je als Feyenoord supporter niet zoveel met Blind? Omdat het een ajacied is? Of omdat je hem niet goed genoeg vindt/vond? Dat eerste, daar kan ik nog inkomen, ik zie ook liever ajacieden in oranje. Maar dat tweede? Blind is al twee jaar op rij by far de beste speler bij Ajax, dit jaar kwamen hooguit Schone en Moisander in de buurt. Dat is gewoon heel knap als linksback of controlerende middenvelder. Blind is geen geweldenaar, maar haalt nooit een onvoldoende. Dus wijzig je mening dan maar, want hij slaat nergens op.

14 juni 2014 om 09:04

Dat eerste en omdat ik het geen echte vleugelverdediger vind (zie argumentatie in een eerdere post). Bij Ajax is hij toch ook op zn best op het middenveld?

14 juni 2014 om 10:32

Ik heb ook niks met blind al speelde hij nu voor de 1e keer een goede wedstrijd.
Het is een nietszeggende speler met een rotaccent die nu het geluk had dat zijn blinde voorzetten weergaloos werden afgemaakt.
En hoezo bepaal jij dat iemand zijn mening moet wijzigen?

14 juni 2014 om 11:16

Nee hoor Weef, bij Ajax is hij zowel op het middenveld als linksback zeer sterk. Geloof mij maar, ik zie dat elke week.

Op het middenveld mist hij soms dat flitsende (maar ja, hij is dan ook controleur), op de flanken soms wat snelheid. Maar Blind was bij Ajax zowel als back als op het middenveld de beste ajacied. In twee jaar op beide posities nooit een onvoldoende (dat is uniek).

Ik zie hem liever als back bij Ajax, omdat hij zoveel beter is dan de rest op die positie, terwijl we op het middenveld nog Poulsen, Klaassen, Serero e.d. hebben. Bij oranje hetzelfde, ik zie hem liever als back, omdat we op het middenveld De Guzman, De Jong, Clasie en Fer hebben. Wat ik wil zeggen is: Blind is niet per se beter op het middenveld.

En Fransen, jij bent niet serieus te nemen. Voor de eerste keer een goede wedstrijd? Een kutaccent? Blinde voorzetten? Ga je schamen, ga je mond spoelen, en neem een keer de tijd om een wedstrijd van Ajax te bekijken. Kom onder je steen vandaan. Blind speelt al 2,5 jaar goede wedstrijden. Sterker nog: zeer goede wedstrijden.

Ik bepaal niks. Maar als je mening zoveel onzin bevat en je ongelijk zo hard wordt bewezen, vind ik dat die je een vent moet zijn en moet toegeven dat je Blind hebt onderschat en nooit de moeite hebt genomen om hem te bekijken. Ik heb ook geen mening over hockey, of curling, want ik kijk het nooit. Jij zou geen mening over Blind moeten hebben, want je hebt hem overduidelijk nooit zien spelen. Blind is geen Maradonna, maar zeker wel een goede back.

14 juni 2014 om 15:06

Hij speelde voor de 1e keer een goede wedstrijd?

Als je zo weinig kijk op het spelletje hebt blijf dan gewoon weg van VZ! Het is gewoon pijnlijk als iemand zichzelf zo voor schut zet.

En dan zullen sommige mensen nog steeds volhouden dat hij er alleen bij is vanwege zijn vader. Daley deed het geweldig, heeft het ook maar weinig slecht gedaan. Geweldige speler die perfect in die systeem past.

14 juni 2014 om 08:15

Dat vind ik sowieso heel slap om te roepen. Die jongen kan er niets aan doen dat zn pa assistent is. Bovendien kun je je afvragen in hoeverre vgaalnzich laat beinvloeden, lijkt me toch een coach die zijn eigen keuzes maakt. Blind is mee omdat we gewoon geen betere opties hebben. Het feit dat Kongolo de backup is zegt ook veel. Ik vind dat een supertalent, maar als je na 20 eredivisie duels mee mag naar het WK zegt dat wel iets over concurrentie...

14 juni 2014 om 12:19

Klopt het is ook kinderachtig om te roepen, gebeurd wel vaak. Ik vind dat Blind wel bewezen heeft dat hij niet alleen speelt bij een gebrek aan beter, hij voegde veel toe. Al moet ik echt eerlijk zeggen dat toen NL het moeilijk had, hij niet goed genoeg was qua passing ( wel meerdere spelers hoor), hij speelde wel in ieder geval azpiliqueta uit de wedstrijd. Als je op YouTube matchoftheday opzoekt dan kan je Henrys volledige uitleg horen. Sowieso leuk stukje om te kijken.

Na een nerveus begin, in een zeer grote wedstrijd tegen het grote Spanje. Met bijna allemaal jonge jongens met weinig ervaring. En dan toch gezamelijk een zeer sterk wedstrijd spelen. Heb ik alleen maar veel respect voor.
Niemand, maar dan ook niemand heeft verzaakt.

14 juni 2014 om 08:51

Als Silva de 2-0 maakt dan schrijf vje dit ook niet.

14 juni 2014 om 08:59

Als Nederland al hun 5 kansen hadden gemist, had Nederland met 1 - 0 verloren.
Als dit of als dat bestaat niet. Einstand is gewoon 5 - 1 voor Nederland.

14 juni 2014 om 09:35

Als Robber 4 jaar geleden had gescoord had we nu niet tegen Spanje gespeeld. Doei.

Ik ben geen Blind-hater geweest, maar heb zeker ook mijn bedenkingen gehad over zijn selectie voor Oranje, evenals andere Eredivisiespelers trouwens. Maar wat heeft hij het waargemaakt zeg. Die wordt nu moeilijk te behouden voor Ajax.

Zal de Eredivisie dan eindelijk weer serieus genomen gaan worden? Spelers als Blind, Martins Indi en Cillissen hebben gisteren toch maar mooi te boel dicht gehouden samen met een prima rechterkant en een fenomenale Ron Vlaar centraal. Wat stond die lekker te spelen zeg.

Overigens had Louis wel gelijk dat het probleem lag bij het inspelen van het middenveld. Dit lukte gisteren wel en je ziet meteen het resultaat. Aardig wat balbezit gehad en veel meer gecreëerd dan de Spanjaarden.

Ik wil niet blind naar beneden trappen want ik vind dat hij uitstekend speelde. Maar wat robben en van persie lieten zien was van een ongekend niveau. Blind geeft 2 x een prima voorzet maar wat Robben en Van Perzie daarna doen is natuurlijk vele malen moeilijker. Robben met gestoorde dribbels, getergd tot op het bot en van Persie idem dito. Deze mannen zijn de sterren van gisteren voor mij. Daarachter volgt de rest zoals Blind.

14 juni 2014 om 08:21

De manier waarop RVP die bal binnenkopt en Robben die bal aanneemt is pure klasse maar als het gaat niet alleen om die assists waarbij blind 2x het veld open splijt maar ook zijn voetbalend vermogen. Als je ziet dat Rvp zonder schroom een korte passing met blind ziet aangaan dan weet je dat hij een enorm vertrouwen heeft in het voetballend vermogen van blind. Ik kan echt gigantisch genieten van die rust bij hem en dan exceleer je gewoon in een counter systeem, met rust en een erg goedde passing. Bij Ajax is hij ook de beste en van de eredivisie ook..

14 juni 2014 om 12:28

Ik wil blind oook echt niet naar beneden halen. De eerste bal was briljant. De 2de bal uitstekend. Maar wat daarna gebeurde steekt er voor mij nog net iets meer bovenuit.

14 juni 2014 om 08:26

Blind had niet alleen maar 2 voorzetten maar ook 3 voorzetten die wel goed waren maar niet goed verwerkt.

14 juni 2014 om 10:08

Idd, vlak voor rust ? had Janmaat moeten schieten, maar hij besloot hem terug te leggen en deed dat verkeerd. Zo waren meerdere momenten. Ook een x met Wijnaldum/Lens/De Guzman, ik weet ff niet meer wie, maar hij was donker xd.

Gelukkig zagen de voetbal kenners wel hoe goed Blind is. De rust die hij aan de bal heeft zie je voor de rest alleen bij Sneijder, Robben en Rvp. Alle aanvallen gingen over zijn kant en alle aanvallen van Spanje over de kant van Janmaat. In de eerste helft vond ik Bmi, Janmaat en de Vrij enorm nerveus ogen en dan zie je toch wat CL ervaring doet met een speler als Blind. In de twede helft waren ze al een stuk beter en maakten ze geen grote fouten meer.

Mooi ook dat mensen nu inzien dat ik gelijk heb:-). Je hebt geen snelle sprinter nodig op LB in dit systeem. Wel iemand met loopvermogen die de achterlijn haalt kan passen en kan counteren. En loopvermogen heeft blind enorm check de stats maar.

14 juni 2014 om 08:23

Haha frix, serieus dit slaat echt nergens op. Heel het team was eerste helft slechter dan de 2de. Maar waarom kan je niet gewoon voor nederland zijn ipv ajax? Serieus doe normaal vent.

14 juni 2014 om 08:26

Dude jij begint over Ajax. De kansen van spanjen kwamen door fouten van BMI de vrij Janmaat en de Guzman dat is gewoon een feit. Blind haalde ookin de eerste helft een hoog niveau.

14 juni 2014 om 08:45

Sjongejone. Merk je zelf niet dat je Blind toch wat meer kredits geeft dan de Feyenoorders?? Doe normaal man iedereen was in de eerste helft minder, maar daarna zijn we keihard teruggekomen. Je moet wat minder graag je gelijk willen halen als het om Blind gaat.

14 juni 2014 om 08:54

Je hebt helemaal gelijk.

Iemand die ook zeker te weinig waardering krijgt is Ron Beton!

Man man man, je had gister Pique en Ramos op het veld, maar die zagen er niet uit in vergelijking met Vlaar. Hoe die jongen liep te verdedigen...ongekend gewoon.

Heeft volgens mij 2 zekere doelpunten weten te voorkomen.

En op t eind nog Veltman met Torres..dat zijn de momenten waarop je als team volgens mij echt vleugels gaat krijgen. Voor open doel weet Veltman nog een goal van Torres te voorkomen...dan zit je wel echt op rozen hoor...

14 juni 2014 om 08:24

Ron was fantastisch en in de eerste helft de beste op t veld. Hij trok bmi, de vrij en janmaat op naar zijn niveau in de tweede helft.

14 juni 2014 om 08:42

En de laatste dagen riepen menssn maar dat hij te dik is hahahha. Onze Ron!!!!!!

14 juni 2014 om 10:12

Mensen riepen ook dat Blind een dikzak is.. Dat zijn gewoon provocaties. Ik moet wel toegeven dat (ook) ik niet had verwacht dat Ron Vlaar ook zo boven zich uit kon stijgen.

14 juni 2014 om 14:29

Hulde voor Concrete Ron inderdaad!

Mooi om te lezen dat Blind zijn waardering krijgt.
Hij was echter maar één van de uitblinkers.
Dit was een geweldig optreden van het collectief!

Door Vlaar kregen we de kans om de wedstrijd te winnnen.
In de eerste 20 minuten loste hij 4 fouten van de andere verdigers op, anders had het na 20 minuten zomaar al gespeeld kunnen zijn.

Misschien komt er nu wel een gigantisch mooi bod binnen van een Engelse club als iedereen zo onder de indruk is van Blind. Zou prachtig zijn voor iedereen.

Ach en mensen verklaarden me voor gek dat Blind sowieso een plek heeft omdat hij gewoon de beste speler van de eredivisie is! Robben, vpersie, Sneijder en de Jong zijn de bazen maar Blind volgt kort daarachter met zijn voetballend vermogen en intelligentie, hij is nog steeds niet de snelste maar zoals deze 2 grootheden aangeven waar was Azpi? Blind snoert weer een hoop monden!

Prachtig de erkenning die hij nu krijgt en het is ook zo superverdiend. We moeten nu kappen met het afkraken van Blind.

14 juni 2014 om 08:47

Het is gewoon simpel..Mensen die zeggen dat Blind niet kan voetballen kan je niet meer serieus nemen. Hebben geen voetbal verstand..

14 juni 2014 om 09:10

Er zijn mensen geweest die puur subjectief Blind liepen af te kraken. Vaak zonder onderbouwing en erg overdreven.

Naar mijn mening was Blind er nog niet klaar voor en voegde hij weinig toe. Ik vind het een goede voetballer als sinds Groningen, maar voor het Nederlands Elftal had hij niet speciaals.

Ik ben overtuigd en mij hoor je niet meer! Diepe buiging voor al onze leeuwen, ik ben zo ongelofelijk trots!

Geweldige waardering vanuit het buitenland.
Nu die andere 2 wedstrijden ook winnen.

Die 1-1 wat een goal niet normaal.

Het was gewoon een collectieve prestatie van formaat, dit had ik niet durven dromen. Blind was uiteraard zeer goed, maar ook Ron Vlaar en Stefan de Vrij waren zeer sterk in de verdediging. De man waar ik vooraf het meeste vertrouwen in had, Janmaat was de minste, maar zeker niet slecht en BMI heeft ook weleens beter gespeeld. Als je dan bedenkt dat er echt nog wel progressie in zit, zouden we toch maar weer eens de wereld kunnen gaan verrassen. Ik werd gister door van Persie ongelofelijk op mijn plaats gezet, want 1 minuut voor zijn goal riep ik nog dat hij zich nooit laat zien als het er om gaat (voor het Nederlands elftal). Nu Australië oprollen en zorgen dat we 1e worden.

14 juni 2014 om 10:19

Je bent niet de enige. Van Persie speelde ook weer even slecht als op het WK 2010, tot de goal. Ik zag ook al een wissel aanstaande. Van Gaal laat hem eindelijk spelen zodat hij tot zijn recht komt, met lekker veel ruimte voor zich.

14 juni 2014 om 14:10

Ik had net 5 min. Voor zijn goal ook al iets dergelijks op fb gezet... kon ik daarna gelijk mijn excuses aanbieden en mijn woorden terugnemen. Niet dat ik dat erg vond trouwens.

14 juni 2014 om 10:14

Oleguapa is ook nergens te bekennen met zijn verhalen over Blind.

Ik heb echt grote twijfels gehad over Blind, Maar ik vond hem gisteren echt fantastisch. Hij heeft nu laten zien dat hij net als o.a. De Vrij en Janmaat het hoge niveau echt aankan.

Als hij nu maar bij Ajax blijft...

Werd jaren geleden nog massaal uitgefloten door het Ajax publiek en zonder hun steun is die naar dit niveau gegroeid, heel knap.

Ik moet toegeven ik ben geen fan van Daley Blind op de links back positie maar hij speelde gister wel een beest van een wedstrijd. Heel oranje speelde uitstekend.

Vind m eigenlijk te traag voor een back, maar als je zulke passes geeft..... op t geniale af, schakelt met 1 bal de complete verdediging uit.

En dat zeg ik als Feyenoorder

Hoeveel mensen kraken hem wel niet af, hoeveel mensen zeiden wel noet dat hij mee is gegaan omdat papa in de begeleiding zit.... Nou: hier heb je het antw waarom hij mee is

Blind speelde natuurlijk een geniale wedstrijd met 2 fantastische passes.

Zijn traagheid bleek ook nu, maar als je zulke passes geeft, mag hij van mij ook blijven stilstaan de hele wedstrijd.

Zou leuk voor hem en Ajax zijn als hij nu een toptransfer kan maken.

Wat een onzin over dat totaalvoetbal! Dat is juist enorme balciculatie met constante doorbewegingven spelers die plaatsen van elkaar overnemen. Dat is praktisch nooit meer gedaan na 74 en de huidige tactiek heeft er helemaal niets mee te maken. Dit os gewoon compact spelen en in balbezit dodelijke counters uitvoeren...

Dit is wel weer typisch Nederland.
Ze winnen met 5-1, fantastisch en geheel terecht.
Blind geeft twee goeie ballen en is opeens een held.
Zijn we met z'n alle zeker de eerste helft vergeten, hij raakte echt geen pepernoot.
Was de slechtste op het veld en samen met De Guzman rijp voor een wissel.

Ik heb t nog gezegt van te voren toen iedereen liep te zeuren over Blind. "Wat als hij dadelijk beslissende pases gaat geven". Hopelijk is iedereen nu klaar met het bekritiseren van de verdediging want zo slecht was het allemaal niet.

In het begin van de wedstrijd gaf Blind een paar keer de bal zomaar weg, me vrienden en ik keken elkaar alweer van aan toch niet weer he. Maar daarna moet ik eerlijk zijn heb ik echt genoten van Blind, wat speelde die goed en twee wereldpasses.

14 juni 2014 om 13:46

Blind deed hele rare dingen inderdaad aan het begin van de wedstrijd. Lange ballen compleet in het luchtledige. Gelukkig herpakte hij zich na een minuut of 20 en ging hij nauwkeurige passen. Mooi om te zien.

de 1e helft stond het nog niet echt goed en waren ze nog onrustig, tuurlijk doet zo,n gelijkmaker een team goed en ga je er de 2e helft anders in en zet je het weer even goed neer en dat gebeurde ook, iedereen pakte het goed op en vernederde de wereldkampioen, ik vergeet één persoon die echt dramatisch was.......de guzman !......

die viel echt door de mand qua handelingssnelheid en overzicht, tjonge jonge di heeft werkelijk niks goed gedaan , daarom ook terecht gewisseld ! Ik volg hem niet bij swansea dus ik weet niet of dit een offday voor hem was of dat hij dit niveau gewoon niet aankan. verder alle complimenten aan de rest en laten we nou eens ophouden over ajax en fey spelers, het gaat om het nedrlands team en waarder elkaars klasse die ons als team naar de cup moeten brengen, geniet gewoon zoals van persie zei en kap met azijnzeiken !

Briljant was ie nou ook weer niet hoor.die 1e pass was erg goed!maar vergeet ook niet dat van Persie er iets heeeeel goeds mee deed he.ook die aanname van Robben op de 2e pass van Blind was van wereld niveau.vele spelers doen hier veel minder mee en dan hoor je niemand meer over die pass.

Niettemin was Blind natuurlijk wel goed hoor!!

14 juni 2014 om 11:33

@ Superlex.

Die 2 passjes waren briljant! Die eerste bal zo diep en hard neerleggen is grandioos. Dat er zn doelpunt uit komt is de klasse van v Persie, maar die pass was briljant. Die tweede misschien nog wel moeilijker omdat hij hem in 1 x doorlegt aan Robben. Die bal was strak en schuin achter de verdediging, uiteraard fantastisch aangenomen, maar dat kon alleen maar door die pass.

Wat je idd zegt, vele spelers doen er minder mee, maar aan wie ligt dat dan? Want die pass was 90% perfect en Robben maakte het 110% van, want zn aanname en uitkapping was fantastisch.

14 juni 2014 om 11:57

ha ha ha......ja,de passes waren echt goed hoor!die 2 goals zijn gewoon 2 assists van Blind.

Blind was echt goed hoor!!ik geef hem een 8,5
Robben en van Persie geeft ik een 9

Dit is Nederland ,we steunen hier allemaal Nederland ,wanneer houd het een keer op met een Ajax of Feyenoord er bij te halen? laten we Feyenoord en Ajax ff met rust latenwant het seizoen zit erop in de competitie? als de competitie weer begint dan gaan we weer praten over hoe goed Feyenoord en Ajax zijn, ,laten we nu allemaal door 1 bril gaan kijken en dit Oranje gaan steunen ,nederland heeft gisteren gewonnen jongens , drink een biertje en drink er nog 1tje en daarna nog eentje en van mij pad drink je de hele dag door ,holland!!!!! Caaaaamoneee WIJ Gaan Knallen!!!!

Blind speelde ook fantastisch heeft alle critici de mond gesnoerd speelde defensief sterk en ook qua opbouw zeer goed. Maar bijna iedereen verbaasde me in positieve zin, op Janmaat en De Guzman na, Vlaar speelde bijvoorbeeld ook superieur

Blind was 1 van de beste op het veld en niet vanwege zijn 2 passes.
Hij zal nooit 1 van de snelste worden maar tactisch en technisch en vooral het positie kiezen is hij geweldig

Blind gaat de verassing van het toernooi worden en zal na dit toernooi iedereen zijn mondje snoeren.

zo mooi dat al die mensen blind haten en dan zullen ze nu wel eggen dat dit maar voor een wedstrijd is

Blind was absoluut 1 van de betere spelers in deze wedstrijd, mede door zijn goals, maar ook door zijn rust en passing. Robben vond ik ook geweldig spelen en leek heel gedreven (het viel me ook op hoe goed ie de plek centraal invulde en aan allebei de kanten van het veld opdook). Hopelijk kan Robben dat het hele toernooi vast houden, want in deze vorm hoort Robben bij de beste spelers ter wereld. Van Persie had een hele matige eerste helft, maar scoorde wel een schitterende goal. De 2e helft liet ie zien dat ie ook belangrijk voor het team kan zijn als het niet alleen om scoren gaat. Dit waren in mijn ogen de 3 spelers die ver boven de rest stonden.

Cillessen speelde een geweldige wedstrijd. Straalde rust uit, maar hield er ook een aantal geweldig uit. Duidelijk is nu waarom Van Gaal voor hem heeft gekozen en Cillessen heeft de critici die liever Krul of Vorm zagen de mond gesnoerd. Martins Indi vond ik persoonlijk heel degelijk voetballen. Pakte Costa op en gaf hem vrijwel geen ruimte. Dat ie ook nog voor wat leuke momenten zorgde, dat geeft hem toch wat speciaals. De Jong speelde zoals altijd, hard werkend, fel en zonder risico. Speelde eigenlijk de wedstrijd die je van De Jong verwachtte. Sneijder had vrij weinig balverlies en een aantal goede ballen. Die eerste kans had er helaas wel in gemogen. Viel het iemand anders hier op dat Sneijder voetbalde alsof ie niet tweebenig was (een bal die perfect voor links ligt naar zijn rechter kappen, vooral rechtsom draaien)?

De minste spelers van gisteren vond ik toch De Guzman, Vlaar, Janmaat en De Vrij. De Guzman leek te gefocust, waardoor af en toe al een paar stappen verder leek te zijn en vergat te doen wat ie op dat moment moest doen. Janmaat heeft zich heel erg gefocust op zijn verdedigende taak, maar daardoor duurde het vrij lang totdat ie zich ook aan de andere kant liet zien, iets wat ze op die plek wel moeten doen. Vlaar en De Vrij vond ik wel sterk in de duels, maar leken niet altijd goed met elkaar te communiceren, waardoor Spanje vooral in de eerste helft een aantal redelijk grote kansen kreeg.

14 juni 2014 om 14:24

Wat? Vlaar een van de mindere? Welke wedstrijd heb jij staan kijken? Vlaar was er ongeveer hoogstpersoonlijk verantwoordelijk dat we niet met 3-0 achterstand de rust ingingen.

Alleen over de Guzman ben ik het met je eens, de rest speelde gewoon een prima pot.

14 juni 2014 om 14:36

Vlaar en De Vrij stapten elke keer in, terwijl wanneer je met 3 verdedigers speelt, ze moeten communiceren over wie dat doet, zodat de andere rugdekking kan geven. Tuurlijk zat Vlaar er een aantal keer goed tussen, maar bijvoorbeeld de penalty was een duidelijk voorbeeld dat ze beiden instapten richting Xavi, waardoor Costa vrij was op dat moment.

Ik zeg ook niet dat ze geen prima pot speelden, maar dat ik ze de minsten vond.

14 juni 2014 om 14:43

Ik vond juist de rugdekking prima geregeld, waardoor ze af en toe konden instappen. Bij de penalty hield de Vrij ook verstandig genoeg in omdat hij wist dat Vlaar zijn back-up had. Er stond gewoon verdedigend een ijzersterk blok waar Spanje geen raad mee wist. Om na de wedstrijd van gisteren, waar je het aanvallend misschien wel beste elftal ter wereld heb lam gelegd te beweren dat de verdediging het minste was vind ik gewoon onzin. Als er dan toch twee mindere goden waren was dat de Guzman en Sneijder op het middenveld.

Ere wie ere toekomt, Daley Blind speelde fantastisch. Net als eigenlijk alle eredivisiespelers. De enige die ik uit de toon vond vallen was de Guzman, echt de zwakste schakel.

14 juni 2014 om 17:24

In de eerste helft was er te weinig communicatie op de as van het veld waardoor de CVs geregeld in de problemen kwamen...ook Indi maakte in de eerste 30-40 minuten niet altijd een gelukkige indruk. In de 2e helft liep dit beter en de Jong zorgde ervoor dat de druk afnam op de CVs door meer druk naar voren te geven waardoor de Guzman maar vooral Sneijder beter in het spel kwam

Twee geweldige passes betekent nog niet meteen Motm.
Sneijder , Van Persie & Robben maken echt het verschil.
Desalniettemin Blind heeft de criticasters voorlopig de mond gesnoerd.

14 juni 2014 om 17:22

2 doelpunten waren er niet geweest zonder die voorzet...voorzetten waren niet minder belangrijk..maar met het laatste ben ik het volledig eens want ook buiten die 2 voorzetten liet hij zien het prima aan te kunnen...zelfs in de eerste, voor NL mindere helft.

komisch geklets...eerst was Daley te langzaam en was de 5-3-2 een te grote opgave voor Daley want hier zou hij te langzaam voor zijn en conditioneel niet halen....en nu is het systeem precies goed omdat hij een CV achter zich heeft waardoor hij niet zoveel hoeft te lopen, blijkt hij conditioneel zeer sterk te zijn, en compenseert hij het gebrek aan snelheid op de eerste paar meters met inzicht...en ieder die ander zei (helaas niet alle Ajacieden) keek je door een rose bril ...want Daley die was door zijn Pa geselecteerd...toch??

Daley speelde een meer dan uitstekende wedstrijd en op want misverstanden in het begin van de eerste helft met Guzman, de Vrij en Martins Indi weinig commentaar in negatieve zin...vond de actie van Veltman die de mogelijkheid op een 2e doelpunt teniet deed ook uitstekend.

Ook de Jong speelde een niet altijd zichtbare maar o zo belangrijke rol in de 2e helft waarbij er veel meer druk op het middenveld van Spanje werd gezet.

Hopelijk een voorbode voor meer...al is de weg nog ver.

Ik snap het hier niet. Waarom moet men hier altijd maar zeggen "ik als Feyenoorder vindt......." of ik als PSV-er vindt dat........"

Blind speelde gewoon geweldig en is in de Eredivisie ook voetballer van het jaar geworden. En nu is hij even geen Ajacied, maar een speler van het Nederlands Elftal.

Dus waarom altijd proberen punten te scoren door je clubvoorkeur te vermelden. Wat is daar nou zo belangrijk aan om ons te laten weten voor welke club men is?

Ik ben Ajacied, maar zie De Vrij, Indi, en andere spelers gewoon als een speler van het Nederlands Elftal.

Die Shearer kan ik ook niet meer serieus nemen. "when Costa puts down his foot he looses his balance because of the sliding. Abolutely a penalty!". Ik heb nog nooit zo'n onzin gehoord. Als je op iemands been gaat staan en je verliest je evenwicht omdat dat been in beweging is, is het dus een overtreding op jou.... Het was gewoon een ongelukkig moment en als je al fluit dan toch zeker voor een overtreding van Costa. Hij gaat namelijk op het been staan van een tegenstander, zij het onopzettelijk. Ik heb nog geen terechte pingel gezien op dit WK. Ook geen die onterecht niet gegeven is overigens.
Maar Shearer met zijn "absolutely" na alle herhalingen.... nooit meer serieus nemen dus.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren