Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Duitsland klopt Portugal met groot machtsvertoon

Laatste update:

Voor spektakel moet de WK-volger in Salvador zijn. Oranje slachtte Spanje met 1-5 af en Duitsland zette zijn meesterschap maandagavond tegen Portugal om in een 4-0 overwinning; Thomas Müller maakte een hattrick. De drievoudig wereldkampioen lijkt hierdoor in een zetel op weg te zijn naar de groepszege in poule G. Portugal speelde 52 minuten met tien man door een rode kaart voor Pepe.

/

Het voetbalgerecht dat in Arena Fonte Nova werd voorgeschoteld was om van te likkebaarden. Een oppermachtig Duitsland trok uiteindelijk aan het langste eind en zette na tien minuten de toon voor de ruim uitgevallen overwinning. Mario Götze werd onderuit getrokken door João Pereira en verdiende een strafschop, die werd benut door Müller. Van een kalm begin was absoluut geen sprake, want ook Portugal liet zich in aanvallend opzicht zien. Hugo Almeida en Cristiano Ronaldo stuitten echter op Manuel Neuer.

Sami Khedira vergat die Mannschaft op voorsprong te schieten na een fout van Rui Patrício, maar een moment later was het door toedoen van Müller dus alsnog 1-0. Duitsland liet Portugal na de openingstreffer het spel maken, maar daar had het elftal van Paulo Bento moeite mee. Na 32 minuten verdubbelde Duitsland de score: Mats Hummels torende bij een hoekschop van Toni Kroos boven de tegenstander uit en kopte raak. Het zat Portugal ook niet mee, want Fábio Coentrão hielp direct na de 2-0 een grote kans om zeep, Hugo Almeida viel geblesseerd uit en Pepe pakte rood.

/

De stopper van Real Madrid sloeg Müller in het gezicht en gaf de spits vervolgens een kopveeg, wat hem op een veldverwijzing kwam te staan. De contractspeler van Bayern München, Müller dus, bepaalde de ruststand op 3-0 door zwak uitverdedigen van Bruno Alves af te straffen. Portugal leunde op Ronaldo, maar de sterspeler kon het verschil niet maken en kwam kort in de tweede helft goed weg toen Mesut Özil en Müller mogelijkheden lieten liggen, maar twaalf minuten voor het slotsignaal werd het alsnog 4-0.

Müller verzilverde een voorzet van invaller André Schürrle en completeerde zijn hattrick; hij werd door bondscoach Joachim Löw direct bedankt met een applauswissel. Bij Portugal en Duitsland vielen in de tweede helft overigens respectievelijk Coentrão en Hummels uit met spierblessures; de ernst van de kwetsuren is nog onduidelijk. Duitsland, dat op de laatste drie WK’s steeds de halve finale haalde, speelde de wedstrijd simpel uit en zal met vertrouwen toewerken naar de resterende groepsduels met de Verenigde Staten en Ghana.

Denk jij dat Thomas Müller de topscorer van het WK wordt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vind het wel grappig dat mensen dit bestempelen als kopstoot van Pepe. Zidane in 2006, dat was een kopstoot. Dit is gewoon ongelofelijk licht contact zoeken door een knikje te geven. Wat wordt alles zoveel groter gemaakt dan het is, beetje jammer allemaal. Maar goed, hij wordt als voorbeeld gebruikt om te laten zien dat dergelijke dingen niet kunnen.

Ik vind het sneu voor Ronaldo dat hij met zo'n groep 'nobody's' zit opgescheept. Niemand komt ook maar een klein beetje in de buurt komt van zijn niveau. Als je dan tegen een grootmacht als Duitsland speelt, kun je hem ook niets kwalijk nemen. Keeper van Portugal is echt lachwekkend slecht, wat een totale grap deze jongen. Hoe hij ballen loslaat met Müller op 1 meter afstand, hoe hij schoten die recht op hem afkomen alsnog met zijn voet in eigen goal weet te werken.. het is mij een raadsel hoe deze jongen hier gekomen is.

Portugal is ook een penalty ontnomen, had gewoon op de stip gemoeten, maar goed wat maakt het nog uit met een 3-0 stand. Vind het wel triest hoe Ronaldo de schuld van alles dat fout gaat krijgt. Ik zie termen als ' Ronaldo is afgeslacht', terwijl diezelfde mensen zeuren dat het een team is en niet alleen Ronaldo. Beetje hypocriet, nietwaar?

Ronaldo zou er goed aan hebben gedaan om de tweede helft niet eens meer te spelen. Hij is gewoon niet fit en er viel toch niets meer te behalen. Hij stond nu weer tegen zichzelf te voetballen, iets wat hij gewoon niet moet doen. Nog wel een mooie vrije trap op het einde, datzelfde schot op zijn eigen keeper was een gegarandeerd doelpunt.

16 juni 2014 om 19:55

Grappig hoe Diego Costa niet eens geel/waarschuwing kreeg na een nog hardere "kopstoot" tegen Bmi, en dan ook nog die pingel niet gegeven tegen Portugal.

16 juni 2014 om 19:58

Portugal deed er ook bar weinig aan om er nog maar iets van te maken, bij een stand van 1 - 0!

17 juni 2014 om 00:27

Dit portugal is simpelweg niet bij machten tegen een naar mijn mening top Duitsland , voor mij absoluut favoriet

16 juni 2014 om 19:55

Kopstoot of niet, je bent echt heel dom als je dit doet op zo'n moment. Heel Portugal laat je in de steek.

Duitsland was wel erg goed zeg, jeetje! Voor mij de favoriet!

16 juni 2014 om 19:56

Ronaldo verdedigde ook niet echt mee deze wedstrijd!

16 juni 2014 om 20:11

Wou net zeggen.. En Ronaldo kan niet alles doen

16 juni 2014 om 20:19

Ja dat is de juiste mentaliteit inderdaad. Onderscheid de absolute top van de talenten.

On: Ik wist van tevoren niet voor wie ik moest zijn voor deze wedstrijd. Ik walg van het Portugese voetbal vanwege het theater als ze met een pink worden aangeraakt maar zelf wel de tegenstander verrot schoppen. Ook dat laffe countervoetbal van ze vind ik niet om aan te zien. Aan de andere kant de gezonde sportieve rivaliteit die ik voel tegen de Duitsers. Dan maar 'de beste moge winnen'. En dat waren vandaag duidelijk de Duitsers. Wat was die Pepe trouwens weer dom bezig zeg...

16 juni 2014 om 20:37

Hahahha ronaldo fanboys... als messi minder speelt dan is hij niks maar als ronaldo drama is dan is het de schuld van medespelers.

Hii was gewoon drama en nog erger dan messi gisteren. Messi speelde gisteren op zn minst een helft goed en maakte een prachtig goal. En winnende ook.

Hopelijk verliest portogal van ghana of van USA dan zijn we af van die clown.

16 juni 2014 om 20:55

Dat zijn dus precies de ronaldo fanboys wat je beschrijft je hebt helemaal gelijk. Ze haten messi zo erg omdat ze diep van binnen weten dat messi beter is dan ronaldo en ze haten het.

16 juni 2014 om 21:03

fcb_3111,

Beetje respect voor Ronaldo is wel op zijn plaats, behoord net als Messi bij de beste voetballers die we momenteel hebben.

Helaas voor hem heeft hij last van een vervelende knieblessure, iedere andere voetballer had niet mee gedaan.

Maar Ronaldo wil en moet schitteren op een WK, ben bang voor hem dat hij door dit lichamelijke ongemak niet kan brengen wat we normaal van hem verwachten.

Geweldige spits die Müller, alleen weer jammer dat zo'n scheidsrechter niet met een objectieve blik naar deze acties kijkt.

Voor Pepe was het een koekje van eigen deeg.

Ben bang dat het Portugese avontuur na drie wedstrijden is afgelopen, blessures van Ronaldo( waar hij mee blijft spelen) en Coentrao.

Dan ook nog eens het gemis van Pepe achterin, zal waarschijnlijk einde wedstrijd zijn.

16 juni 2014 om 21:18

Hahahha messi fanboys...

Messi speelt samen in de aanval met wereldklasse spelers als Aguero en di Maria terwijl Ronaldo opgescheept is met Nani die al 3 seizoenen geen goede wedstrikd heeft gespeeld en ene Eder ofzo (?)

Ronaldo speelde met 60 minuten met 9 teamgenoten en een amateur keeper tegen een veeeeeel betere tegenstander dan Bosnie. Die hele vergelijking van jou is onwijs dom en hierbij vraag ik je dan ook om jezelf een plezier te doen en niet weer een opmerking/vergelijking vann dat niveau te plaatsen.

Messi gaat wel door... te simpel die poule van Argentinie. Die moeten zonder enkele moeite de kwartfinale halen.

16 juni 2014 om 22:14

Kan je zien dat Ronaldo alleen maar met miljoenen spelers om zich heen moet hebben, en nu niet de andere spelers de schuld geven want hij was zo waardeloos als wat.

16 juni 2014 om 22:22

Messi heb ik nooit in een matig elftal zien spelen. Altijd Argentinie met Aguero, Di Maria, Tevez, Higuain, etc. En Barcelona met Xavi en Iniesta achter hem.

Ronaldo speelt nu gewoon met een extreem matig elftal bij Portugal, zulke slechte spelers heeft Messi nog nooit om zich heen gehad.

16 juni 2014 om 23:27

Messi speelde op het wk van 2010 en de Copa America misschien met Di Maria Aguero en Higuain maar die speelde destijds super slecht man, en dat weet ik als liefhebber van het Argentijnse nationale team. Sinds 2012 spelen deze spelers veel beter en constanter.

Portugal is aan de andere kant altijd wel een sterke counterploeg met nuttige spelers geweest. Geen wereldklasse, maar dat was Ronaldo vandaag ook niet.

Op het Wk van 2010 werd heel Argentinie overklast door Duitsland. Niks Aguero Di Maria, Tevez, ze lieten niks zien en toch krijgt Messi alle schuld, oke prima. Nu moet je ook gewoon je verlies nemen en accepteren dat Ronaldo heeft gefaald, punt !

Argentinie heet een aantal grote spelers, maar wil niet zeggen dat ze ook groots spelen

16 juni 2014 om 19:56

Gaat om de intentie. Als je iemand natrapt maar je raakt de persoon niet dan is het alsnog rood. Muller had wel geel moeten krijgen voor theater.

16 juni 2014 om 20:45

@fubar

Dat is echt de grootste onzin die je maar kan zeggen, Muller geel voor theater? Wat deed hij dan verkeerd? Krijgt een klap in z'n gezicht, niet expres, maar nog steeds best hard en gaat liggen en vrijwel meteen gaat hij zitten. Vraagt hij om een kaart? Nee. Vervolgens doet Pepe zo idioot, maakt Muller er een theater van? Nee, hij wordt boos op Pepe. Vraagt hij om een kaart voor Pepe? Nee.

16 juni 2014 om 19:56

Samenvattend: Het lag aan iedereen behalve C.ronaldo.

16 juni 2014 om 20:01

Ronaldo was ook slecht, maar het is echt onterecht dat alle fouten van het team op naam van Ronaldo worden geschreven. Dat is de samenvatting.

16 juni 2014 om 21:05

Jij weet toch ook wel dat CR7 nooit een absolute legende wordt omdat hij juist in dit soort duels nooit het verschil kan maken.

16 juni 2014 om 21:24

Vriend jij hebt duidelijk de WK kwalificatie niet gevolgd. Portugal zit dankzij Ronaldo op het WK, net als 4 jaar geleden in de halve finale. Onwetendheid ten top.

16 juni 2014 om 21:28

Maar wel als Argentinië met 5 verdedigers speelt en messi niet in zn spel komt. Dan is het messi die heel slecht was en niet de daktiek toch?

Helemaal bullshit. Heb je gezien hoe portugal speelde tegen Zweden? Dus onzin. Altijd maar naar excuses zoeken voor ronaldo.

16 juni 2014 om 22:57

Het is meer onwetendheid van jouw want Portugal werd 4 jaar geleden in de achtste finale uitgeschakeld door Spanje. De halve finales waren Uruguay - Nederland en Duitsland - Spanje

17 juni 2014 om 02:49

@jimmyritsel

Dan is het mij nog steeds niet duidelijk waarom ze play offs moesten spelen. Helemaal gezien de poule die Portugal had. Dus blijkbaar was meneer niet tijdig belangrijk. Vandaag moet je er ook staan. Jij bent de sterspeler dan moet jij je team beter laten voetballen.

Overigens oerdom wat Pepe deed. Nergens voor nodig om Müller nog even op te zoeken.

16 juni 2014 om 19:56

Pepe deed eerste ellenboog, toen viel Thomas Müller naar de grond en even later kwam Pepe verhaal halen met een kopstoot (terecht rood dus) geen discussie mogelijk hierover..

Vond deze wedstrijd erg pijnlijk voor CR7 met zijn matige Portugal en ben bang dat het na 2 wedstrijden al op houd voor ze.

16 juni 2014 om 20:01

Elleboog? Wie, wat, waar. Was zijn hand/pols.

16 juni 2014 om 20:10

Het was gewoon een vieze schwalbe van Müller met ook nog eens enorm veel theater...
Dat Pepe gefrustreerd was is in mijn ogen dan ook te begrijpen, maar het is alleen wel erg dom om dan zo rood te gaan pakken

16 juni 2014 om 20:26

Geen discussie over mogelijk? Je ziet de racties dat zeker niet iedereen het met je eens is. Was erg dom, maar rood was ook wel erg zwaar. En zoals eerder vermeld, Diego Costa tegen Nederland deed hetzelfde maar was niks. Hoe bedoel je meten met 2 maten.

16 juni 2014 om 20:42

Erg pijnlijk voor portugal dat hij weer niet zijn team op sleeptouw kan nemen. Die man heeft echt die spelers nog van miljoenen euros om hem heen. Ronaldo haalt nooit het niveau van maradona messi en pele.

16 juni 2014 om 20:47

@pendeco

Dat is echt de grootste onzin, niks schwalbe, Muller krijgt hard een hand in z'n gezicht en gaat naar de grond. Meer niet, hij zeikt niet, hij vraagt niet om een kaart, niets.

16 juni 2014 om 20:49

@quickboyz

Overduidelijk geen discussie over mogelijk, en vrijwel iedereen is het met de beslissing eens. Maakt niets uit hoe zwaar de "kopstoot" was (was niet echt een kopstoot), maar zo'n agressieve beweging richting een tegenspeler hoort altijd diep rood te zijn. Diego Costa deed tegen Nederland sowieso niet hetzelfde, maar dat had net zo goed een rode kaart moeten zijn. Dus hoezo, meten met twee maten?

16 juni 2014 om 19:57

Waar is de grens, gisteren trapt Martin Caceres van Uruguay bijna een Costa Ricaan doormidden door met twee benen vooruit in te komen als een halve zool, en ontvangt daar geel voor. En voor zoiets dom, waarbij die slimme Müller ook nog eens provoceert, krijgt een voetballer rood..... Ik snap er niks meer van. Geel voor beide heren was op zijn plek geweest, dit heeft de wedstrijd gewoon gedood. Dom van Pepe misschien, maar de balans is enorm zoek. Moordaanslag is geel en je voorhoofd even tegen dat van de andere "zetten", "strelen" is meteen rood....

Nog iets wat me opvalt is dat CR7 in de verste verte niet meer de speler is van bij United, alles loopt zo moeizaam aan de bal, techniek heeft die echt aan ingeboet door zo op finesse en kracht te trainen. In een wedstrijd waar het tegenzit heb je niks aan hem, echt niks, puur omdat hij voetballend zo achteruitgegaan is. Hij schiet records aan flarden, akkoord, maar de echte speciale voetballers forceren de zaken door geniaal voetenwerk en kunnen voetballend toch nog iets bijbrengen aan zelfs een verzuipend collectief. Dat kon CR7 vroeger wel, nu niet meer, jammer.

16 juni 2014 om 19:58

Wat nou wedstrijd gedood. Wat doet Muller nou in godsnaam verkeerd om geel te verdienen? Pepe doet tot twee keer toe iets doms en dat verdient gewoon rood.

16 juni 2014 om 20:04

Hij maakt een schwalbe, of ga je vertellen dat hij een mokerslag op zen smoel kreeg? Voetballers zijn echt tinkelbells geworden, verschrikkelijk om van zo'n streel in je gezicht meteen naar de aarde te storten als een gevallen ballerina.

16 juni 2014 om 20:11

Wat hij verkeert doet, is dat hij op een vieze wijze Pepe rood aansmeert, walgelijk.

16 juni 2014 om 20:13

Dat is zo'n bullshit. Elke speler in elk land doet dit. Alsof Götze Pepe aan de kant kan zetten maar hij rolde wel lekker door.. Het voetbal van tegenwoordig is de andere speler naaien waar mogelijk.

16 juni 2014 om 20:13

Het was oerdom van Pepe en gewoon terecht rood vind ik. En Cr7 heeft bitter weinig aan techniek ingeboet, alleen is dat speelse, dat jongensachtige eruit. Geen nutteloze trucjes meer maar veel doelgerichter en efficiënter. Een echte machine is hij geworden.
Bij Man U waren zijn bewegingen prachtig, maar veel bereik je er niet mee. Je vernedert je tegenstanders gewoon wat.

16 juni 2014 om 20:18

@belgunner

In de korte ruimte is hij een matige voetballer geworden, en daarin onderscheiden de echte technici zich van de rest, overstapjes en skills worden vaak verward met techniek, onterecht. Techniek is veel meer omvattend, Iniesta bv is een 10 maal betere voetballer dan Ronaldo, met de nadruk op voetballer. Ooit danste Ronaldo op een tegel de Premier League kapot, dat was genieten, een voetballer waarvoor men naar het stadion ging. Ik vind het zonde dat dat speelse, mooie en puur technische weg is gegaan.

Bij United had Ronaldo een jaar waarin hij erg veel scoorde, en ook mooie dingen liet zien op korte ruimtes, toen was hij perfect in balans vond ik en kon ik enorm van hem genieten, nu kan ik echt niet meer genieten van zijn spel.

16 juni 2014 om 20:39

Ik bedoel dat ik hem nooit indrukwekkend vond in de kleine ruimte, hij is altijd al een counterspits geweest die maar moeilijk verdedigingen kan openbreken.

16 juni 2014 om 20:41

Hmm, ik kende destijds een heel andere Ronaldo bij United.

16 juni 2014 om 20:50

@alexdelpiero10

Moet jij toch eens uitleggen wat Muller hier provoceerde? Helemaal niets namelijk. Dus ook echt een ongelofelijk achterlijk idee van je dat ze allebei geel hadden moeten krijgen.

16 juni 2014 om 20:53

@alexdelpiero10

Een streel in z'n gezicht? Ben je helemaal op je achterhoofd gevallen ofzo? Hij krijgt gewoon een zwaaiende hand hard in zijn gezicht, stort hij neer als een ballerina? Nee, dat maak jij er van, hij vraagt niet eens om een kaart richting de scheidsrechter en gaat vrijwel direct zitten. Echt je moet voortaan wat beter opletten en niet zulke domme dingen zeggen!

16 juni 2014 om 20:54

Wat doet Muller fout? Hij maakt een schwalbe en doet daarna of Pepe hem een kei harde kopstoot uitdeelt. Smerig mannetje die Muller. Pepe is dom dat hij erin trapt.

16 juni 2014 om 20:58

@kevink

Als je dat een harde zwaaiende hand noemt, kunnen we beter stoppen met voetballen, contactsport, weet je wel? En ja, hij gaat als een ballerina neer, dat is bijna iedereen hier wel met me eens.

En hou dat laatste maar voor je, niet nodig om mensen van domheid te beschuldigen, en al helemaal niet wanneer je zelf zo'n reactie neerzet.

16 juni 2014 om 21:19

Pepe kreeg rood vanwege zijn reputatie... iedere andere speler had hooguit geel gekregen.

16 juni 2014 om 21:33

Wat een idioot die Pepe. Maar laten we eerlijk zijn ook met hem erbij zou Portugal alsnog dik verliezen. En wat zijn die Duitsers toch goed! En dat ook nog op 60-70%.

16 juni 2014 om 21:35

@thereddevil
Lieve jongentje zelfs jij had hiervoor rood gekregen.

16 juni 2014 om 21:37

Pepe kreeg terecht rood en iedere andere speler had ook rood gekregen. Behalve misschien een Braziliaan, omdat niet alle scheidsrechters dat aandurven.

16 juni 2014 om 21:46

Lief jongentje.. Diego Costa kreeg voor een hardere 'kopstoot' niet eens een overtreding tegen.

16 juni 2014 om 22:36

Dat had wel gemoeten. Dat de meeste scheidsrechters inconsequent en kwalitatief slecht zijn is bekend.

17 juni 2014 om 07:41

Muller valt neer alsof ie is beschoten... uiteindelijk geeft pepe hem een kopstoot en kan hij opeens weer opstaan zonder dat hij last van de pijn heeft ?

16 juni 2014 om 19:57

Het was gewoon oerdom van pepe om een kopstootje te geven, zeker met zijn reputatie.

16 juni 2014 om 19:57

Die 'penalty' van Portugal kwam nadat de scheids in de weg stond voor Duitsland en Portugal de bal kreeg. Vandaar dat hij hem niet gaf. Belachelijk dat Ronaldo zich dan zo laat gaan want ze mochten blij zijn uberhaupt de bal te hebben.

16 juni 2014 om 20:02

Haha, wat maakt het nou weer uit hoe die ontstaat? Penalty is penalty. Portugal kan er niets aan doen dat de scheidsrechter die bal raakt.

16 juni 2014 om 20:03

Silentstrike dit is wel een heel simpele reactie. Als scheidsrechter moet je nóóit een fout met een fout compenseren. Overduidelijke penalty.

16 juni 2014 om 20:54

Een scheidsrechter is gewoon een dood object, dus waar jij over praat weet je waarschijnlijk zelf ook niet.
Hij kan de bal letterlijk zelf inkoppen en dan telt het doelpunt nog steeds. Hij bestaat volgens de spelregels niet tot hij ingrijpt.

16 juni 2014 om 19:57

Zo hee wat een pakslaag gekregen op t wk, zo dat was mooi om tezien van die werkpaarden. Geen cr7 gezien hoor.
Gewoon purevoetbal heeft gewonnen van al dat gedoe van die portugezen allemaal gefrustreerde mannetjes.
De duitsers laten zien hoe t moet, 4-0 had 8-0 kunnen zijn. Zie gana wel doorgaan samen met duitsland als gana vandaag ruim wint is het klaar met cr7 en zn mannen.

16 juni 2014 om 19:58

Even reageren op jouw 'kladblok-getikt stukje'.

Volgens mij deed Ronaldo vandaag anders erg goed zijn best om het niveau van zijn ploeggenoten te evenaren hoor En ook met 11 man had ik nog maar moeten zien of Portugal er iets van had gemaakt vandaag. Ze liepen vanaf minuut 1 achter de 11 superieure Duitsers aan en kwamen overal een stap te laat.

Een uitslag met minimaal 2 doelpunten verschil zat er dus dik in.

16 juni 2014 om 19:59

Dit soort gedrag is onacceptabel, maakt niet uit of t hard of zacht is. Dit hoort niet in t voetbal thuis.

16 juni 2014 om 20:23

Klopt, maar dat theater mogen ze onderhand wel eens achterwege laten, want daar word ik ook niet goed van. Huilend als een klein kind zit hij op de grond aan zijn zere wang te voelen. Zodra Pepe komt weet hij niet hoe gauw hij op kan staan om er tegenin te gaan.

Ik was echt geen fan van Pepe, maar dit vind ik, ondanks dat hij het zelf doet, echt een gevalletje aangenaaide kaart.

Voetbal jij? Dan zou ik eens willen weten wat je écht dacht bij het zien van de herhaling. Niet over de kopstoot, maar over de complete situatie.

16 juni 2014 om 20:27

Dit dus, iemand die het objectief bekijkt en dus ook begrijpt. Zeker als je zelf voetbalt (hebt gevoetbald) weet je wat dit bij iemand teweeg kan brengen. Moderne spelers zijn op dit vlak echt erg.

16 juni 2014 om 20:54

Ik voetbal zelf ook, en ik zie dat dit soort dingen (theater en agressiviteit) steeds vaker op de amateurvelden.

Profs hebben een voorbeeldfunctie. Ze zouden beter moeten weten dan theater en agressief gedrag. Juist daarom is die kaart zo terecht, ten allen tijde laten zien dat we dit gewoon niet tolereren op 't veld. Theater is ook niet best, maar stuk minder erg in de uitwerking in vergelijking met agressiviteit.

Kortom: Pepe moet zich gewoon beheersen, klaar. Of de actie van Muller theatraal was, weet ik niet. Ik zie toch ook echt dat ie een tik krijgt van Pepe. Op volle snelheid en ongecontroleerd kan zo'n tik, ook al issie per ongeluk, vervelend aankomen. Volgens mij doet Muller vervolgens weinig en geeft Pepe toch een kopstoot(je). Dat is gewoon onacceptabel.

En eerlijk gezegd, als er teams zijn die theater tot kunst verheffen zijn het Portugal en Spanje... Dus die hebben hier misschien dan ook iets minder recht van spreken ;-)

[edit: op telefoon getypt, even duidelijker gemaakt]

16 juni 2014 om 20:56

@alexdelpiero10 en @support19

Hahaha, weet je wel wat het woord objectief betekent? "huilend als een klein kind", "aangenaaide kaart", man man man wat praten jullie een onzin zeg! Pepe zwaait hard met z'n arm, maar niet expres, Muller krijgt gewoon een flinke klap in z'n gezicht. Zie je hem om een kaart vragen? Nee. Rolt hij 10x over de grond? Nee. Hij gaat vrijwel direct zitten om weer op te staan, en dan doet Pepe zoiets achterlijks. Totaal Geen Aangenaaide Kaart, Totaal Geen Schwalbe. Objectiviteit is bij jullie ver te zoeken, of het is voetbalkennis die ontbreekt!

16 juni 2014 om 21:49

Dat de kaart terecht was gaf ik al aan. Zie hierboven begin ik met klopt. Als reactie op onacceptabel. Mijn toevoeging eraan was dat ik me kan ergeren aan het theatrale van voetballers. Het bij het kleinste tikje vallen, rollende over de grond. Het met zijn allen naar de scheids rennen alsof er weet ik veel wat gebeurd is. Dat zijn de dingen die voor mij achterwege gelaten kunnen worden. En als je het mij dan vraagt vind ik dit lichte tikje met het hoofd minder erg dan al het theater in het algemeen.

Ik zeg niet dat je ongelijk hebt. Integendeel. Er zijn regels gemaakt en ik snap dat dit rood is. Alleen is het, (zoals wel vaker) een gevalletje actie-reactie. Dan denk ik, ga lekker voetballen, vermaakt het publiek en laat dat achterwege.

Als voorbeeld. Nederland tegen Spanje. Costa krijgt heel erg gemakkelijk de penalty mee, wat er eigenlijk geen zou moeten zijn. Vervolgens geeft ook hij een kleine kopstoot aan Martins Indi. Onbestraft. Deze reageert natuurlijk veel te overdreven in de hoop dat Costa een kaart krijgt. Actie-reactie.

In de wedstrijd Brazilie tegen Kroatie. Fred voelt een hand, gaat naar de grond. Penalty. Hoop theater.

Ik vind het zo oneerlijk dat die dingen wedstrijden kunnen beslissen. Hou daar gewoon niet zo van. Niet dat ik het goedpraat wat Pepe doet, maar volgens mij hield hij er ook niet van. Maar zijn actie op de reactie was wel een beetje dom.

16 juni 2014 om 19:59

Kopstoot of geen kopstoot... Duitsland ging sowieso winnen tegen dit zwakke Portugal. Ze werden overklast van minuut 1. OK. Tot nu toe heeft de arbitrage in mijn ogen gefaald in dit WK maar sowieso ging Portugal verliezen. Ik zie Duitsland wel in de finale.

16 juni 2014 om 20:00

Ik ben het met alles wat je zegt eens. Wat een viese actie van Muller om te gaan liggen in the first place. Maargoed Duitsland is gewoon veel sterker dan Portugal en dat hebben ze even laten zien.

16 juni 2014 om 20:38

Ja maar op papier heeft Portugal eigenlijk best een goed elftal. Drie basissoelers van real, een van Manchester united, een van Monaco, een van dynamo kiev en nog een paar meer. Dat lijkt op zich helemaal niet verkeerd vind ik.

16 juni 2014 om 20:57

@ramos_4

Wat een onzin zeg, Muller krijgt gewoon een flink zwieper in z'n gezicht. Niets theater, niets vieze actie.

16 juni 2014 om 21:00

Boontje komt om zijn loontje voor Pepe. Anders ging hij wel naar de grond.

16 juni 2014 om 21:24

Pepe zelf had nog een koprol gemaakt als hij zo een hand in het gezicht kreeg

16 juni 2014 om 20:01

Tsja, maar als jouw vriendin tien keer vreemd is gegaan en je ziet haar in de kroeg met haar hoofd op vier centimeter van een andere jongen staan, dan ga je ook niet heel rustig analyseren wat er precies gebeurt.

Pepe heeft nou eenmaal een reputatie en die heeft hij heel eerlijk en zelf verdiend. En als je dan na een overtreding weer fysiek contact zoekt, dan weet je gewoon wat daar voor straf op volgt. Simple as that.

16 juni 2014 om 21:00

Dus Pepe is dan mijn vriendin in deze analogie? Je mag met recht de huisfilosoof van Voetbalzone genoemd worden.

16 juni 2014 om 20:03

Isco

Beetje belachelijk om die vergelijking met Zidane te trekken. Is de kopstoot van zidane het referentiekader voor een kopstoot? Laten we dan ook pas gaan fluiten voor overtredingen als de jong vol in de borstkast van xabi alonso springt. Ik hoop dat je ziet dat je vergelijk nergens op slaat. Bovendien mag Portugal blij zijn dat coentrao niet van het veld werd gestuurd

16 juni 2014 om 20:45

Ronaldo-fans beweren de vreemdste dingen. Portugal haalde in 2012 nog de halve finale van het EK, maar ze beweren dat Ronaldo slecht was omdat hij geen team heeft. Portugal was natuurlijk erg zwak, België zal ze uitschakelen in de 1/8 finale, maar Ronaldo was zelf ook zwak. Maar dat willen ze niet toegeven.

En natuurlijk was dat rood, dat was oerdom van Pepe. Hij hield hem eerst duidelijk af en die kopstoot was er te veel aan. En dat voor iemand met zoveel ervaring. Je kan zeggen dat Muller het slim speelde, maar vaak krijg je voor minder al rood, dus hij moet niet klagen.

16 juni 2014 om 20:04

Zo, je hebt je best weer gedaan om de eerste reactie te krijgen. Dit soort bewegingen zijn gewoon altijd rood, klaar. Dit kan niet en het is goed dat de scheidsrechter hier gelijk korte metten mee maakt.

16 juni 2014 om 20:38

Triest is dat altijd hè. Vanaf minuut 70 op het kladblokje alvast hun 'belangrijke' mening verkondigen. En dan 40 keer refreshen tot het eindelijk gelukt is en dan snel knippen plakken. Als je je mening zo belangrijk vindt, zijn er betere manieren om deze te publiceren. Tenzij die mening niemand boeit natuurlijk

16 juni 2014 om 20:47

Haha, inderdaad. Hoe belachelijk is dat niet om een tekstje te typen terwijl de match nog bezig is, enkel en alleen om de eerste reactie te hebben. En die reactie slaat trouwens nergens op, dat maakt het des te pijnlijker

16 juni 2014 om 20:08

Man zeg wat je wil over hoe zacht die kopstoot was. Bovenal was het gewoon een achterlijke actie van Pepe. Hij verdiende rood en niets minder. Na al die rode kaarten in z'n carriere zou je toch hopen dat hij zich leert te beheersen.

16 juni 2014 om 20:15

Pepe is zo een domme speler niet normaal. Ronaldo is weer eens door de mand gevallen, en dan smeken voor een Ronaldo om toch nog op het scorebord te komen. Tegen zweden in de play offs nog wel kon hij het wel, nu is hij door de mand gevallen. Zo zie je maar hoe belangrijk die spelers van miljoenen naast hem zijn bij real. Zal nooit op niveau komen van maradona messi pele.

16 juni 2014 om 20:13

Wat vinden jullie van bento??? Hij heeft geloof ik weinig zeggeschap over de spelers totaal geen gezag en straalt veel onzekerheid uit...

16 juni 2014 om 20:39

Inderdaad. Ze moeten jorge jesus nemen.

16 juni 2014 om 20:19

Vind je het gek kerel. Zoals hij zich profileert in de media en zich gedraagd op het veld. Hij verdient waardering voor hoeveel hij uit zijn carriere haalt terwijl hij met afstand niet de meest talentvolle speler is, maar het is een uber-narcist en niet meer dan een omhooggevallen gladde, latino beachboy. Zoals er honderden op de stranden rondlopen.

Zijn werkethiek en discipline zijn uitermate bewonderenswaardig, zijn gedrag is kotswaardig. Als je alle aandacht en spotlights opeist als het goed gaat, moet je niet zeuren als dat ook gebeurd als het slecht gaat. Het mes snijdt aan twee kanten.

16 juni 2014 om 20:23

Dat Ronaldo afhankelijk is van zijn teamgenoten is geen nieuws. Hij speelt nooit goed als het team niet goed speelt. En toch zijn we in Nederland altijd weer verbaasd als hij slecht speelt..

16 juni 2014 om 20:27

Ik snap het ook niet hoor. Ik snap ook nog steeds niet dat er een aantal mensen zijn die zeggen dat ronaldo beter is dan messi. Hij zal nooit zo goed worden als messi

16 juni 2014 om 20:38

Ronaldo is wereldtop, maar oh zo afhankelijk geworden van een sterk blok waarvan hij de aanvallende speerpunt is. Ik heb met Ronaldo niet het gevoel dat ik met bv Zidane, Messi, etc... om er maar enkele te noemen, had, een gevoel dat de jongere Ronaldo bij United me wel gaf, hij scoorde vaak, assisteerde zelf maar was bovenal een geweldige voetballer die de boel forceren kon. Dat is ie kwijt. Ik reken Ronaldo altijd bij de top, dat zeker, maar hij zit net onder wat ik tot de legendes reken.

16 juni 2014 om 21:15

@delpiero

Je begon goed en dan noem je Messi. Lol die vent is juist ook afhankelijk van zijn ploeggenoten. Zidane eigenlijk ook wel want even eerlijk als middenvelder ben je dat gewoon simpelweg. Ronaldo (de echte) en Maradona zijn de enige spelers die dat niet zijn, tenminste wat ik gezien heb. Van Cruijff geloof ik het ook wel.

16 juni 2014 om 20:37

kopstoot was niet hard nee. maar wat moet pepe daar? hij ging weg en moet in 1 x weer terug om z'n hoofd tegen die van muller aan te wrijven. wat is dat voor een malloot.
hij mag al blij zijn dat hij na die ene jongen bijna invalide te hebben getrapt nog mag voetballen.
maar hij leert het niet. is constant bezig met z'n woede.
dacht eindelijk dat het over was want dit jaar viel het nog mee bij real.
maar hij laat gewoon zien dat hij het nooit afleert.
daarom alleen al verdient hij die rooie kaart.
blijf met je poten van elkaar af. het is daar al warm en er zit al zoveel druk op die spelers.
ga gewoon voetballen en klaar.
pepe heeft helaas net zoveel hersencellen als een guppie.
verder vind ik het ook onzin dat je bij portugal ieder1 behalve ronaldo de schuld geeft.
als messi zo hard gespeeld had ieder1 zitten te zeuren zoals gister dat hij overrated is.
maar als ronaldo niet goed speelt is het z'n team.
wat een onzin. ronaldo heeft genoeg goede spelers bij portugal om zich heen alleen is het geen team. en hij kan ze duidelijk niet tegen de grote landen helpen.
wel leuk de vrije trap inderdaad maar hij gaf uhm nouwelijks richting. was meer brute kracht.
voor de rest bakte hij en z'n team er weinig van vandaag.
begonnen de eerste paar min goed daarna stonden ze eigenlijk alleen voor jan l*l op het veld.

16 juni 2014 om 20:46

wat een trieste conclusies trek jij ... duidelijk te zien dat jij het spelletje niet snapt.

En dan van die belachelije opmerkingen over Ronaldo. De man heeft vandaag weer laten zien waarom weinig mensen van hem "houden". Gewoon een walgelijk, missselijk mannetje dat alleen zichzelf belangrijk vind. Ik verdenk hem ervan dat hij elke avond zichzelf aanbid als hij in de spiegel kijkt.

Heerlijke nederlaag van het meest misselijke voetballand ter wereld.

16 juni 2014 om 22:04

Tsja, als je dan rood krijgt dan moet je Muller iig ook echt raken. Pepe is een idioot maar Muller een zuigert eerste klas, die krijgt nog een keer een echte doodschop van iemand. Verder heeft Portugal de wedstrijd zelf verloren, uiteindelijk zijn het de 2 incidenten die de wedstrijd bepalen en hebben ze de Duitsers de overwinning op een presenteerblaadje aangegeven.

17 juni 2014 om 00:15

pepe gwn verdient die rood, zoals je zeft die keeper lool portugal mist gwn een topspits en 10

17 juni 2014 om 00:19

Dit wordt nog spannend. Was wel erg chagrijnig en pissig op de wedstrijd vandaag en was teleurgesteld in Portugal. Dit is niet het Portugal wat men kent (Ja kom maar met Portugezen zijn stinkhonden die alleen maar vallen en niet kunnen voetballen). Kan er moeilijk tegen om alleen erg subjectief te kijken naar Portugal. Portugal is een zwaar matig team met alleen Ronaldo.

Ik vind dat men zich daar in vergist en nu alleen kijken naar deze pak slaag. Verliezen van 4-0 maakt Portugal gelijk een bagger voetballand? Spanje is ook meteen een van de slechtste voetballanden omdat het verlies van Nederland met een 5-1? Zijn allemaal onverwachte uitslagen. Ja Portugal speelde vandaag echt slecht. Ver onder het niveau.

Ik had inderdaad al op een verlies gerekend, maar een 4-0 niet. eerder een 2-1 of misschien een gelijkspel. Keeper heeft het ook erg slecht gedaan vandaag.

Al met al, ik zie Portugal nog steeds doorstruinen naar de knock-out fases. Portugal heeft wel veel ingeleverd vandaag. Almeida eraf getrapt, Coentrao zich verrekt en Pepe zal wel een aantal wedstrijd afwezig zijn, dus ver zal Portugal ook niet komen.

Had een fit Portugal wel halve finales zien spelen.

Pepe heeft Portugal in de steek gelaten.

Verder was Duitsland opermachtig, vooral in de 2e helft. Muller 1e hattrick van dit WK, erg knap! Jammer dat we Ronaldo niet meer hebben kunnen zien, mede door de rode kaart. Maar verder was hij ook veel met zichzelf bezig.

16 juni 2014 om 20:00

Knap van Müller idd! Was wel de lelijkste hattrick die ik ooit heb gezien haha.

16 juni 2014 om 20:04

Daar heeft ie patent op. Echt een typische goaltjesdief. Smerige, maar vaak o zo belangrijke goals. Dat is echte klasse. Jammer dat hij niet vervangen werd door dat andere fenomeen wat dat ook zo lekker kan; Klose

16 juni 2014 om 20:08

Ik Vind ze allebij fantastische spelers. Al heb ik iets meer met klose, een echte killer.

16 juni 2014 om 20:13

Ik heb persoonlijk ook meer met Klose alhoewel ik wel denk dat Muller een betere voetballer is. Draagt meer bij aan het spel en kan meer dan alleen maar de pure killer zijn. Ik gun Klose het ook wel om het record te breken, maar aan de andere kant is het niet erg als het nog op de naam van R9 blijft.

16 juni 2014 om 20:05

Ik vraag me ook serieus af wat het IQ van Pepe is, volgens mij is dat onder de 80. Die man leert het echt nooit.

16 juni 2014 om 20:16

Net boven de 30 waarschijnlijk, net genoeg om zijn organen te laten functioneren.

16 juni 2014 om 20:17

Pepe hoort niet op een voetbalveld thuis. Laat 'm lekker terug gaan naar Portugal, dit heeft ook helemaal niks met voetbal te maken.

Vraag me af hoeveel wedstrijden hij hiervoor heeft gekregen??

16 juni 2014 om 20:27

voetbal is nou eenmaal een contactsport , de meeste van deze jongens komen uit de achterstandsbuurten.

16 juni 2014 om 20:51

Laat em maar lekker in Brazilie blijven.... Hoeven we hem in Europa niet meer te zien.....

Nu is het echt nog maar de vraag of Portugal het redt in deze poule. Ghana en de VS zet je ook niet zomaar opzij, zeker niet als het moraal zo laag is en de fitheid van de selectie als matig betiteld kan worden.

Twee rode kaarten tot nu toe en allebei oerdom. Ronaldo is het nemen van
vrije trappen duidelijk nog niet verleerd hoor, genieten weer.

16 juni 2014 om 19:56

Geniet jij hoe hij tegen een muur aanschiet? Vrije trappen van Pirlo, Juninho etc dat is genieten nietvan deze vent die denkt dat die hem van 50 meter nog kan inschieten man.

16 juni 2014 om 19:58

Duidelijk geval van sarcasme, denk je zelf niet Phenomeno?

16 juni 2014 om 19:59

Nou ik weet het niet meer. Tegenwoordig genieten mensen er al van hoe CR7 naar de wc gaat en hoe hij zijn billen afveegt. Ik weet het niet meer.

16 juni 2014 om 20:04

Haha geen zorgen Phenomeno, het was sarcasme

16 juni 2014 om 20:08

Ik blijf het zeggen, dit WK is zo veel leuker als dat van 2010. Meer goals, meer onverwachte dingen en ook grote uitslagen, heerlijk.

16 juni 2014 om 20:15

Je hebt helemaal gelijk, ik heb me al kostelijk geamuseerd, 2010 was veel minder mooi dan dit WK en het gaat enkel beter en beter worden.

16 juni 2014 om 20:16

Ik vind het vooral zo leuk omdat dit seizoen gewoon niet leuk voor mij was, United speelde triest, Ajax speelde saai, de meest attractieve ploegen waren de rivalen van mn club, Liverpool en City. Barca speelde saai, Messi was niet meer de oude etc.

16 juni 2014 om 20:16

Nog geen enkele wedstrijd zonder doelpunten zelfs, en maar eentje
met 1-0. Dat was wel anders in Zuid-Afrika

16 juni 2014 om 20:18

Een ding blijft hetzelfde. Messi en CR7 falen opnieuw op het WK. Haha nu krijg ik allemaal weer boze reacties, maar het is gewoon een feit.

16 juni 2014 om 20:20

Het is nog wat vroeg om dat te concluderen, en Messi forceert tenminste nog een doelpuntje (goed het is maar tegen Bosnië). Maar vooral voor CR7 ziet het er al meteen slecht uit, is ook gewoon niet fit.

16 juni 2014 om 20:31

Ze falen inderdaad, maar we zijn nog maar 1 match ver. Beetje te vroeg om nu al conclusies te trekken, elphenomeno. Jij vindt duidelijk dat die 2 zwaar overschat zijn

16 juni 2014 om 20:39

Ze falen, maar wel heel anders. Waar Messi betrokken is bij beide goals en ondanks dat hij slecht speelt (vooral dik onder zijn kunnen want hij was alsnog de beste man op het veld) de defensie van Bosnie nog een paar keer openbrak, zoals bij die pass op Higuain, was Ronaldo echt compleet onzichtbaar voor de zoveelste keer. Als zijn team verder nauwelijks spelers als Modric, Xabi Alonso, Di Mario en Benzema heeft, die ook voor iemand anders kunnen nadenken en over enige intelligentie beschikken is het al helemaal zielig gesteld met calma, calma.

Messi speelt voor zijn land, Ronaldo speelt voor zichzelf.

16 juni 2014 om 20:45

@tesla

Gelukkig maakt Bosnie of Duitsland geen verschil. Messi was in 2010 tegen Duitsland nog slechter dan Ronaldo vandaag. Toen werd het ook 4-0!

16 juni 2014 om 20:59

Eens, en vergeet vooral die oervervelende vuvuzela's niet!
Ik heb respect voor cultuur maar die dingen waar heel irritant aanwezig.

16 juni 2014 om 21:11

Lieve schat. Messi speelde gewoon een goed wk maar had veel ongeluk met paal/lat waardoor hij maar op 1 doelpunt uitkwam. Ook tegen Duitsland speelde hij prima. Messi's veldspel is sowieso nooit slechter dan Ronaldo's. Maar ik wil die twee niet vergelijken, dat is teveel krediet voor die gladjakker.

16 juni 2014 om 21:21

Ach ze zijn allebei matig wanneer het er op aankomt. Deze generatie kent geen legendes in mijn ogen!

16 juni 2014 om 22:05

Messi en ronaldo zijn sws legendes, maar ook de enige. Ze staan allebij sinds 2008 in de gouden bal verkiezingen en dan wil je me vertellen dat het geen legendes Zijn?

Verrassend dit. Maar Pepe had weer een ouderwets Pepe momentje. Idioot wat die er rondloopt echt waar!

16 juni 2014 om 20:06

Blijkbaar is die Low misschien toch niet zo slecht als jij denkt? Vond het namelijk tactisch er goed staan bij de Duitsers.

16 juni 2014 om 20:15

Als jij dat denkt. Met dit spelersmateriaal mag je ook wel verwachten dat je iedereen verslaat. Toch zeg ik je dat ze geen wereldkampioen worden.

16 juni 2014 om 20:18

Nee, Portugal was gewoon heel erg zwak. De rode kaart heeft hen ook niet echt geholpen.

16 juni 2014 om 20:20

Ja dat denk ik, vond jij dan dat het tactisch niet goed stond? Dat mag hoor, ik zag het alleen niet. Moet zeggen dat ik het met je eens wat wat betreft het selectie maar qua tactiek vind ik Low juist enorm sterk.

Vooraf had ik Argentinie gezegd en daar blijf ik voorlopig (ondanks gister avond) nog wel bij. Maar dit Duitsland is zeker een grote kanshebber.

16 juni 2014 om 20:23

Ik vind het een slechte opstelling. Tegen een georganiseerde ploeg gaan ze op niet redden. Kroos de op de plek van Lahm, Ozil gewoon op 10 en dan is er plek voor een rappe buitenspeler die de bal diep wil.

16 juni 2014 om 20:37

@rugu

Ik vond het gewoon een zwakke opstelling. Ozil heeft weer niks laten zien. Gotze vanaf de zijkant kan dan nog wel. Lahm had gewoon rechtsback gemoeten. Boateng voegt aanvallend niks toe. Had graag iemand als Durm en Draxler er ingezien.

16 juni 2014 om 20:43

Ik hoorde je eerder zeggen dat je Duitsland verdedigend veel te zwak vind. Nou bouwt Low verdedigend meer zekerheid in met backs die minder opkomen en beter zijn in puur verdedigen en nu moet hij weer aanvallende backs opstellen? Kan Low het uberhaupt ooit goed doen? Want nu heeft hij iets gedaan aan wat jij zei en nu is het weer niet goed.

Ik vond Lahm overigens sensationeel waar hij nu speelde. Beter dan ik hem ooit bij Bayern op die plek heb zien spelen.

16 juni 2014 om 20:47

@rugu

Je hebt ook wel gelijk. Ik zal de verdediging ook niet veel veel anders doen al mocht Durm met zijn goeie optredens in de voorbereiding er in mijn ogen wel in. Ik vond het vooral een drama opstelling omdat Ozil voor de zoveelste keer er in staat en weer niks liet zien.

16 juni 2014 om 21:34

Ozil verkeerd het laatste jaar inderdaad niet in zijn beste vorm. Al moet ik wel zeggen dat ik Ozil over het algemeen bij Duitsland wel een stuk sterker vind spelen als bij zijn club.

Ronaldo matige speler Neymar is 1 á 2 klassen beter dan hem. Spelers als Robben, Hazard, Ribery Zijn beter dan hem

16 juni 2014 om 19:57

Na een wedstrijd meteen is hij niet goed meer?

16 juni 2014 om 19:57

Je kan ook te ver gaan.

16 juni 2014 om 20:05

Haha! Ronaldo speelde een matige wedstrijd maar dat was niet alleen zijn schuld. Dat je zegt dat spelers als hazard en ribery (die een het hele seizoen matig was.) beter zijn is natuurlijk lachwekkend.

16 juni 2014 om 20:09

Duidelijk een Messifan. 1 wedstrijd slecht spelen en je kunt er gelijk niets meer van? Want dan kan heel Spanje er niets van, heel Brazilie niet en ook Argentinie en Uruguay niet.

16 juni 2014 om 20:13

De gene die nu zeggen dat Messi beter is. Kijk bij wie messi speelt en kijk bij wie Ronaldo speelt. En de tegenstanders hoe kun je die 2 vergelijken?

16 juni 2014 om 20:18

Precies. Ik denk dat ze gewoon samen op een redelijk aparte hoogte staan, met Suarez er niet heel ver vandaan. Maar tot nu toe hebben Messi en Ronaldo het allebei niet laten zien. De beste spelers van dit WK tot nu toe zijn volgens mij Robben, Muller en Campbell.

16 juni 2014 om 20:24

Stravven, maak je een grapje, Suarez op 3???

16 juni 2014 om 20:29

Wie zet jij dan op 3? Ribery? Heeft het het afgelopen jaar niet echt laten zien. Robben is een optie, Hazard is een optie, Toure is een optie, Reus is een optie, maar dat is het dan ook wel hoor.

En een speler die direct betrokken is door goal of assist bij 52 goals in 33 wedstrijden in de PL is toch een speler die ik heel erg hoog inschat. Qua marktwaarde staat hij op plek 9 van de wereld, maar dat is nog wel van Januari.

16 juni 2014 om 21:08

hahah ja Stravven,
Pique en Ramos zijn zwaar overschat. Real Madrid moet Bmi, Vlaar en de Vrij halen xd
Oowja en wij hebben Noel Campbell die is beter dan Cristiano want heeft gescoord en een assist gegeven :P

16 juni 2014 om 20:12

Als we zo gaan denken dan zou volgens jou visie Sneijder beter moeten zijn als Messi..

16 juni 2014 om 20:13

Neymar beter De zogenaamde wonder kind van Brazilië en top-talent van de hele wereld die Messi gaat vervangen Hou op zeg.. de man van de schwalbe zal je vast bedoelen.

Vind Neymar 2e Justin Bieber..

16 juni 2014 om 20:24

Neymar is top, maar (nog) geen Ronaldo. Maar bij Brazilië 30 goals in 47 interlands dacht ik is gewoon gek. Enkel Pélé deed beter op die leeftijd. Het verschil bij Barca is dat Neymar dé man is bij Brazilië, en hij kan lekker acties maken, wat hij het liefst doet.

Bij Barca is het tiki-taka en balletjes afgeven aan Messi, dat ligt hem niet.

16 juni 2014 om 20:32

Hou jij je maar bezig met die dikke Van der Vaart die na 30min al hondsmoe is .

16 juni 2014 om 20:33

Hij heeft 2x gescoort op dit Wk he. Hij zit op de 33 nu (in 48 wedstrijden).

16 juni 2014 om 21:07

Juist, 33/48. Wel, ik vind dat fantastische cijfers. Hoeveel spelers scoren in afgerond 2/3 van de matchen? Hazard heeft geloof ik 5 of 6 goals in een interland of 45... Ik wordt gek van hem. Wereldtop bij Chelsea, en bij de Duivels interesseert het hem niet (zo lijkt het toch).

16 juni 2014 om 21:20

Ik weet ook niet wat het probleem van Hazard is. Hij is natuurlijk nog heel jong. Hij heeft ook nooit een WK gespeeld, dus wie weet zal hij vlammen. Belgie zit in een relatief makkelijke poule (op Rusland na). Dus het moet te doen zijn voor Hazard. Geen excuses meer.

16 juni 2014 om 21:45

Ja, als België de eerste plaats niet haalt met minimum 7/9 is het een vrij grote schande. Nu hoeven we in principe nog geen kwartfinale te halen, dat is voor het EK 2016. Dan zijn onze talenten 2 jaartjes ouder en hebben we een geniale voorhoede. Origi/benteke diep met daarachter Hazard, Januzaj en De Bruyne.

Wat een deceptie voor Portugal ik had eerlijk gezegd meer van ze verwacht. Ze speelden niet eens zo slecht, beetje shaky achterin maar combineerden vrij aardig alleen ontbrak op het einde de pass/product. Desalniettemin creëerden ze toch een aantal goede kansen maar een paniekmomentje van Pereira en een imbeciele actie van Pepe heeft ze de wedstrijd gekost. Tweede helft werd daardoor een kansloze missie.

Het wordt trouwens ook eens tijd dat ze die Bento ontslaan. Leuke coach die de groep bij elkaar houdt maar daar is ook alles mee gezegd. Niks beters dan Queiroz. Portugal moet eens iemand aanstellen die het team tactisch bijspijkert en dat extra duwtje kan geven in topwedstrijden. Al moet ter verdediging worden gezegd dat deze generatie niet sprankelend is.

16 juni 2014 om 20:04

Ik denk niet dat het verschil maakt wie je voor deze groep zet. Er is gewoon een tekort aan kwaliteit. Daar verandert een andere coach niets aan.

16 juni 2014 om 20:12

Dat wil ik niet zeggen. Een goede coach kan een team zo opstellen dat het gebrek aan kwaliteit niet meetelt. Kijk naar Atletico, kwalitatief zijn eigenlijk alle spelers minder dan de spelers die bij Real en Barcelona spelen, maar omdat Simeone het zo goed neerzet worden ze kampioen.

En Portugal heeft in principe meer kwaliteit dan heel veel andere landen, niet ieder team kan zeggen dat het zulke spelers heeft.

16 juni 2014 om 20:12

Dat vind ik wel makkelijk gezegd. Dit Portugal kwam tot aan de penalties tegen Spanje op het EK en de spelers zijn allemaal behalve de spits-positie capabel van het halen van een hoog niveau. Is Spanje kwalitatief ook zo slecht dan na die 5-1?

16 juni 2014 om 20:14

Oh nee? Kijk eens wat Mourinho dit seizoen met Chelsea heeft gepresteerd. Een team dat op voorhand werd afgeschreven. "zwakke verdediging, drama spitsen, slecht middenveld." Als er iemand is die meer uit een team kan persen is hij het wel.

@city
Wat zeg je allemaal. Welke talenten? Alleen een spits? Hier moet ik toch niet serieus op ingaan. Portugal heeft 5 spelers die er toe doen en dat zijn, in volgorde: Coentrao, Ronaldo, Moutinho, Pepe en Nani.

16 juni 2014 om 20:17

Majestic,

Spanje was een momentopname. Bij Portugal is het al jaren net-niet en dat komt vooral door de matige bondscoaches die daar zitten.

16 juni 2014 om 20:21

Een coach maakt het verschil tussen een aardig team en de kampioen. Dat zie je eigenlijk overal. SAF is weg bij United en het stort in. Pellegrini komt bij City en het voetbal is gelijk leuk en nog effectief ook. Simeone bij Atletico, Pulis komt bij Crystal palace als ze dik laatste staan en word 11e.

16 juni 2014 om 20:58

Misschien moeten ze Jorge jesus wel nemen. Die houdt wel van mooi voetbal en lijkt me tactisch ook een stuk sterker dan deze bento.

16 juni 2014 om 21:07

Goede suggestie! Ben enorm gecharmeerd van hem.

16 juni 2014 om 21:39

hahahahah Dreaming...
lekker voorbeeld om Chelsea te noemen die allemaal grote namen in de selectie heeft en slechts 3e zonder prijs werd. Mourinho liep alleen maar te huilen om een betere spits maar hij had veel meer uit Torres, Eto'o, Demba Ba of zelfs Lukaku kunnen halen als hij niet zo dom was om hem te verhuren. Kijk bijvoorbeeld naar wat Wenger uit een spits als Giroud heeft geperst.

Chelsea is gewoon een slecht voorbeeld omdat ze na City zeker de beste selectie hebben. Ik vind het veel knapper van Liverpool dat ze zo hoog zijn geeindigd.

16 juni 2014 om 20:06

Welke generatie wel dan? Dit is een van de meest complete Portugeze elftallen tot nu toe. Het ontbreekt eigenlijk nergens aan behalve een spits. Er zijn ook veel goede talenten. Bovendien hebben ze de beschikking over een van de beste spelers ooit. Nee, er zijn hier geen excuses voor Portugal en Bento. Zeer zwakke prestatie. Ze mogen zich zeker schamen.

16 juni 2014 om 20:49

Ik vond het eigenlijk helemaal niet goed. Alleen moutinho die wellicht en voldoende haalde. En pepe voor zijn kaart.

Ik ben het eens over de coach. Maar de generatie is goed. Het vuur moet terug. Daarnaast moet Ronaldo niet extreem belangrijk gemaakt worden. Ze wilden hem kosten wat kost vinden waardoor het erg simpel verdedigen was, zeker voor de slimme mertesacker, maar zelfs voor boateng.

ronaldo ze vrije trappe belandde allemaal in de muur.

16 juni 2014 om 19:56

Die laatste gemist?

16 juni 2014 om 20:00

Neuer is ook een muur

16 juni 2014 om 20:28

Neuer is een spectaculaire keeper, maar als lijnkeeper kan hij me niet overtuigen. Maar omdat hij zo spectaculair is vindt iedereen hem automatisch zo goed. Een beetje zoals met aanvallend ingestelde backs die niet kunnen verdedigen.

16 juni 2014 om 20:40

Ik zei het met een knipoog, maar Neuer is niet meer de beste keeper nee. Maar het lijnwerk is best prima, alleen doet ie af en toe de meest debiele dingen. Lijkt wel of ie dan een black-out heeft Maar toen ie net bij Bayern speelde was hij wel degelijk voor een periode van een jaar de beste.

16 juni 2014 om 20:54

Oke, best wel dom dat ik dat niet doorhad .
Bwah, ik vond Casillas de beste keeper van het laatste decennium, maar hij is toch duidelijk wat minder geworden. Geen wonder dat hij vaak op de bank zit. Nu vind ik Courtois de beste, maar ik ben dan ook een Belg.

16 juni 2014 om 19:56

Het was 5-1 bij het Nederlands elftal VZ.

16 juni 2014 om 21:04

@valentino88
Ik vond die laatste ook niet zo bijzonder, behalve dat het een flinke streep was. Er stonden maar twee man in de muur. Bij 1 man in de muur schiet hij er al tegen aan. Neuer had gewoon zin in een showduikje.

Pepe kreeg een rode kaart maar neymar kreeg een gele kaart? scheidsrechter logica.. Verder hebben de portugezen geen blunders gemaakt dus hebben de duitsers een mooie wedstrijd dan de nederlanders

16 juni 2014 om 19:59

mooie wedstrijd: Nederland - Duitsland in de halve finale.

16 juni 2014 om 20:00

geen blunders? welke wedstrijd heb jij zitten kijken dan? Die keeper kan er geen klote van en ze speelden ook nog is met 10 man. Je krijgt toch medelijden met Ronaldo die zo graag wil presteren.

16 juni 2014 om 20:09

Hahahahah wat een pannekoek ben jij toch, altijd maar reflecteren naar Nederland. Wat een zielig ventje ben jij, jouw leven is volgens mij echt niets waard man. Dat jij geen ban krijgt is echt een godswonder.

16 juni 2014 om 20:15

Kom op zeg Spanje stond er met 0 man in de verdediging. Duitsland was sterk hoor dan nederland dat wil ik gewoon even zeggen je hoeft ook niet te reageren

16 juni 2014 om 20:24

Jij hoeft ook niet te reageren, maar je doet het toch. Deze wedstrijden zijn totaal niet te vergelijken, maar jij vind het nodig om weer even op Nederland na te schoppen. Zijn Portugal en Spanje even sterk? Zijn Nederland en Duitsland even sterk? Is het dan knapper dat Duitsland met grote cijfers van Portugal wint of Nederland met grote cijfers van Spanje?

Maar dit weet jij allemaal zelf wel, want jij bent echt niet dom. Je vind het gewoon erg leuk om mensen op stang te jagen door Nederland af te kraken, en dat doe je goed want iedereen reageert, inclusief ikzelf.

16 juni 2014 om 20:34

Nederland speelt een klasse wedstrijd tegen de wereldkampioen. Duitsland een goede wedstrijd tegen 10 man van Portugal. Wat voor kromme vergelijkingen trek jij. Ik zeg niet dat Duitsland geen goed team heeft, integendeel. Waarschijnlijk een beter dan Nederland. Maar je argument gebaseerd op deze twee wedstrijden slaat op niks. Dus beter reageer je zelf niet.

16 juni 2014 om 21:06

Volgens mij heeft Pepe een blunder begaan door zijn kop te planten tegen die van Müller aan.
Blijf jij maar lekker alles vergelijken met Nederland en denk daarbij vooral dat alles wat de andere toplanden doen beter is dan Nederland.

16 juni 2014 om 20:00

Zit er dik in

16 juni 2014 om 20:05

Waarom niet? De vorige keer was hij het ook.

Achso: sarcasme

16 juni 2014 om 20:05

Muller was 4jaar geleden al topscorer op het wk...

16 juni 2014 om 20:14

Er zijn meer kandidaten. In principe staat Benzema ook al op 3, en Frankrijk kan ook een heel eind komen. Als ze de groepsfase winnen ontlopen ze Argentina waarschijnlijk, en van Bosnia, Iran en Nigeria zie ik Frankrijk wel winnen. En vergeet ook Neymar niet, die heeft er ook al twee inliggen.

16 juni 2014 om 20:49

Nee Benzema staat in principe niet ook al op 3.

16 juni 2014 om 20:56

Benzema heeft er 2, die andere is officieel een owngoal dacht ik.
En het wordt gewoon Neymar, dat kan niet anders.

Een mooi resultaat, respect voor de Duitsers. Een mooie en interessante wedstrijd hebben we gezien. Ronaldo kan het niet alleen en heeft toch topspelers om hem heen nodig.

Schandalige partij!
Scheids was volledig voor de Duitsers en die Duitsers zelf, schwalbes maken tot en met.
Die eerste was geen penalty van Gotze. Die laatste was wel een penalty voor Portugal.
Het lijkt erop dat alle scheidsen zijn omgekocht.
Met 1 woord schandalig!

16 juni 2014 om 20:09

De eerste was een overduidelijke penalty. De Duitser werd met alle macht getrokken om niet te scoren. En bij die tweede was bij het tweede camerabeeld zelfs te zien dat de Portugees waarschijnlijk zelfs helemaal niet is geraakt. Dat Portugal zo slecht speelt en (ook voor mij) helaas dik verliest is niet de schuld van de scheids.

16 juni 2014 om 20:18

Die Duitser werd met alle macht getrokken? Kom nou man, mag je dan niet in duel gaan in de strafschopgebied, Gotze trekt aan hem en Pereira trekt aan Gotze. Dat Gotze dan een walgelijke schwalbe maakt, zal eender welke "degelijke" scheids gewoon niet fluiten. Dat is weer gekloot door de arbitrage en die van Portugal was geen strafschop? Heb je de wedstrijd wel bekeken man. Herhalingen zegt hem dan, je ziet duidelijk dat hij wordt neergetrapt door die linksback van Duitsland. Open je ogen, Duitsland heeft geprofiteerd van het alweer falen van een scheids op het Wk.

16 juni 2014 om 22:03

Koekje van eigen deeg toch voor de Koningen van de Schwalbe. Prachtig. Ik vond het overigens wel een penalty, rood voor Pepe vond ik overdreven.

CR laat zoals gewoonlijk weer helemaal niets zien in het nationale elftal. Onzichtbaar. Als je echt een grote speler bent dan neem je je elftal bij de hand, maar dat kan hij niet.

16 juni 2014 om 20:01

Als je 1 goede bal krijgt, wat verwacht je dan

16 juni 2014 om 21:01

Hij liep zich ook niet echt goed vrij. Erg moedeloos. Maar goed, dit is ook geen wedstrijd waar hij het kon laten zien. Verdediging had t op hem gemunt en terecht. De andere twee richtte niks uit

16 juni 2014 om 20:03

Noem 1 speler die bij Portugal met 10 man 3x zou kunnen scoren?

16 juni 2014 om 20:15

Ghama bedoeld denk ik de intenties. Ronaldo was alleen maar met zichzelf en de scheids bezig en probeerde er ook niks meer van te maken. Ik heb 1 Portugees een aantal keer wat aardige dingen zien doen en dat was Nani... Voor de rest was het niks en wilde het ook niks meer

Wat een trieste wedstrijd was dit maar wel verdiend voor Duitsland ik vind het vooral sneu voor Ronaldo maar ik denk dat het wel goed komt met Portugal.

Ronaldo niet fit? Hij speelde gewoon slecht zoals
Iedereen! Dus geen smoesjes

Jammer voor portugal ik vond ze beter en gedurft voetballen maar duitsland heeft ook een goede team dus afgestraft.
Wat betreft Pepe.. GG hij heeft het wel een beetje verpest voorzichzelf en de rest.

Portugal erg matig. Speelden in de tweede helft wel iets beter.

Duitsland was oppermachtig, speelden ook erg goed, veel goede combinaties. Wat hebben zij een prachtige aanval zeg. Enige waar zij zich zorgen over moeten maken is de backpositie want de centrale verdedigers die er nu staan zijn eigenlijk niet goed genoeg als back.

Zie Duitsland momenteel wel als favoriet voor de titel, zeker nadat de andere favorieten zo teleurstelden. De poule is nu sowieso wel zeker voor Duitsland denk ik.

Overtuigende overwinning van Duitsland.
Had wel meer tegenstand verwacht verwacht van Portugal, omdat ze op de counter heel sterk zijn, en goed aan de wedstrijd begonnen.
Maar Duitsland was stukken sterker, ze speelden zelfs niet op volle kracht had ik de indruk.
Ronaldo viel wel zwaar tegen, als hij niet goed aangespeeld wordt kan em niet echt iets forceren.
Nani vond ik de beste speler bij Portugal.
Man van de Match Muller.

Ronaldo laat het weer afweten op een Wk.

Laat het gehype van Duitsland maar beginnen, terwijl dit niet eens zo knap is tegen 10 man met 2 doelpunten uit dode spel momenten.

16 juni 2014 om 20:05

Vorige wk liet hij het echt niet afweten toen was hij levensgevaarlijk alleen een speler kan niet een heel team dragen.

16 juni 2014 om 20:20

De echte toppers doen dat dus wel.

17 juni 2014 om 13:03

Dan is Cruijf nooit een topper geweest in jou ogen.

16 juni 2014 om 20:10

Nee geen enkel team heeft het nodig om gehyped te worden. Duitsland is gewoon top-3/4 van de wereld. Dit is geen bijzondere prestatie. Misschien niet heel knap, maar vergeet niet dat Duitsland eigenlijk de hele 2e helft gewoon op 55% speelde. Rustig rond spelen en krachten sparen. Duitsland kan het tegen Ghana en USA ook op 60% af en beginnen topfit aan de knock-out ronde.

Heerlijk hoor, Duitsland oppermachtig tegen een kansloos Portugal.
Met een oliedomme Pepe, en een zoals altijd matig tot slecht voetballende Ronaldo, alleen normaal gesproken pikt hij zn doelpunt mee en is iedereen zijn slechte veldspel vergeten.
Kwam geen grasspriet voorbij, passing slecht, vrije trappen zoals altijd om te huilen, enige knappe actie van vanavond de vrije trap tegen de éénmans muur aan.
Waar Messi gister werd afgemaakt door de commentator en de media, praat iedereen zoals altijd het slechte spel van Ronaldo goed met excuses, net terug van blessure, rode kaart Pepe.
De commentator reageerde niet op zn slechte passes, het steeds vastlopen, mislukken van acties.
Waar Messi nog belangrijk en beslissend was met een "assist" en een geweldig doelpunt, Z E L F gecreëerd, praat iedereen alleen maar over hoe slecht Messi was.
Portugal verliest met 4-0, Ronaldo heeft zoals gewoonlijk voetballend geen flikker gedaan, en niemand praat erover, lachwekkend.
Zoals hij ging bedelen om de pingel, alsof hij de wedstrijd nog kon winnen, maar dat interesseerde hem niet, hij wilde perse op het scorebord staan, want alles moet om Ronaldo draaien.

16 juni 2014 om 20:12

ten eerste: Messi speelde super slecht gisteren geen elke actie lukte behalve zijn doelpunt die trouwens nog aangeraakt werd en daarom nog net erin ging. Messi was egoïstisch en probeerde alles zelf en leed constant balverlies. Ronaldo kreeg nauwelijks ruimte en kreeg geen enkele kans.

ten tweede: Ronaldo speelde met 10 man tegen Duitsland en niet met 11 tegen een debutant op het WK. Super groot verschil. Plus Messi speelt met spelers als Di Maria en Aguero om zich heen en Ronaldo moest het doen met Hugo Almeida.

ten derde: Portugal verdiende zeker een penalty en misschien weet jij het niet maar doelsaldo kan super belangrijk zijn in een groepsfase en 3-1 is minder erg als 3-0.

Voor de rest verdiende Duitsland deze overwinning en zouden ze ook tegen 11 man winnen maar dan had Portugal zeker meer gevaar voor het doel kunnen stichten met 11 dan met 10.
Duitsland topfavoriet in mijn ogen!

Edit: Vz is ook weer zielig bezig met een foto op Facebook van Raul Mereiles waar ze net doen alsof hij z'n middelvinger opsteekt terwijl het z'n wijsvinger is...

16 juni 2014 om 20:23

Vergeet ook niet het verschil tussen Duitsland en Bosnia, dat is ook vrij groot.

16 juni 2014 om 21:03

ja dat wou ik met mijn 2e punt al zeggen, maar idd Duitsland (topfavoriet op dit moment) en Bosnie (eerste wk ooit) is een groot verschil.

16 juni 2014 om 23:37

Kortom, wanneer Messi verliest met Argentinie, terwijl de rest van de ploeg ook 0,0 toevoegt, dan mag je Messi helemaal met de grond gelijk maken en hem dat verlies aanrekenen.

Wanneer Ronaldo verliest met Portugal is het een teamgebeuren.

Ronaldo kan dus nooit iets verkeerds doen. Heeft discussferen dan wel zin, vraag ik me af. Neem je verlies als een kerel en stop toch met al die kul argumenten man.

Ronaldo kreeg geen ruimte wtf, kreeg Messi dat wel 4 jaar geleden tegen de Duitsers? Messi speelt met Di Maria en Aguero, wtf deden Di Maria en Aguero dan 4 jaar terug tegen Duitsland? Grote namen betekent niet dat ze dan ook gelijk groots spelen. Aguero heeft gisteren 8 x de bal aangeraakt en werd gewisseld.

Gast hou gewoon op man.

16 juni 2014 om 23:57

Je begrijpt dat ik het alleen over Messi en Ronaldo had he, ja Argentinië faalde met z'n allen Messi Aguero en Di Maria waren ongelooflijk slecht alleen speelden zij tegen een WK debutant. Portugal heeft met 10 man gespeeld tegen de topfavoriet, dat is iets anders. De volgende wedstrijden moet Ronaldo het alsnog laten zien doet hij dat niet dan verdient hij evenveel kritiek als Messi, maar deze wedstrijd kun je hem niet veel kwalijk nemen als ze na 30min al met 10 man spelen door die idioot Pepe.

Ronaldo moet Portugal de volgende wedstrijden op sleeptouw nemen, minder wordt er niet van hem verwacht, doet hij dat niet verdient hij dezelfde kritiek als Messi.

De Portugezen zullen meer kwaad zijn op Pepe en Pereira dan op de rest van de selectie, want die hebben iedereen laten zitten door die domme penalty en rode kaart.

Argentijnen kunnen de gehele voorhoede de schuld geven want zowel di Maria als Aguero als Messi waren dramatisch slecht en daar moeten ze het van hebben, het middenveld en verdediging is middelmatig en dat weten ze zelf ook.

16 juni 2014 om 22:10

Sjonge jonge wat flauw om nu te gaan zeggen dat Ronaldo 'zoals altijd' slecht speelde. Waarschijnlijk heb je tijdens de kwallificatiereeks zitten slapen want zonder Ronaldo was Portugal niet eens op het wk geweest. Trouwens, Ronaldo hoeft zich uberhaupt niet meer te bewijzen voor iemand als jij. Bij man U, Real en Portugal heeft hij dat meer dan genoeg gedaan.

Ronaldo speelde geen goede wedstrijd. Maar was natuurlijk ook nie makkelijk...duitsland was zwaar de bovenliggende parij. Houd nu eens op met dat vergelijk. Beide zijn uitmuntende spelers en beide hebben ze vooralsnog het niet waargemaakt op een WK.

Pepe nooit meer oproepen. Als je zo dom bent om dit te doen na 30 minuten dan verdien je het niet eens om voor je land uit te komen.

Verder een geflatteerde overwinning. Tot aan die pingel was Portugal zeker niet minder dan Duitsland. Na die rode kaart gingen de Duitsers er natuurlijk vol overheen.

16 juni 2014 om 20:02

Het is eigenlijk niet eens zijn land. Schandalig optreden verder.

Lullig voor Cr7, hij heeft helemaal geen team. Portugal heeft het zelf moeilijk gemaakt.

Verder was de wedstrijd (tot en met de rode kaart) echt boeiend en spannend. Muller gaat hard. Als hij zo doorgaat haalt hij Klose en Ronaldo in.

Ozil heeft goed gespeeld, maar hij blijft missen.

Portugal wordt sowieso tweede.

Edit: Trouwens, heb echt genoten van die Argentijnse commentatoren. Wat een genot en wat een verschil.

16 juni 2014 om 20:06

Geen enkele garantie daarop, zonder Pepe en Coentrao, ze hebben een matige keeper, matige spits, matig middenveld (op papier oke). Het moet van Ronaldo komen, en als hij het niet doet kunnen ze strak met 0 punten maar huis gaan.

16 juni 2014 om 20:12

Klopt ook wel. Messi heeft het veel makkelijker. Vraag me echt af hoe vaak Ronaldo WK kampioen zou zijn geworden als hij een Argentijn was.

16 juni 2014 om 20:17

Oh blink wat heb jij toch een zeldzaam selectieve kijk op voetbal. Ronaldo ging gewoon mee in het slechte spel en heeft zelf absoluut niks goeds gedaan. Heeft drie middelgrote kansen gemist en maakte constant verkeerde beslissingen.

Ronaldo is op zijn manier een fenomeen maar heeft wel spelers met een pass naast zich nodig. Hij mist zelf de techniek om het spel aan op te hangen.

Wees overigens ook niet zo kinderachtig. Ozil snoert iedereen de mond en was de beste aan de kant van Duitsland. Hij mistte toevallig wel een kans.

16 juni 2014 om 20:20

Serieus?

16 juni 2014 om 20:26

Muller was de beste.. niet Ozil ..en ik zei dat Ozil goed heeft gespeeld dus wat klets je?

De Argentijnse ploeg heeft juist spelers genoeg die een pas kunnen geven, dus Ronaldo zal wel kunnen profiteren. Ik vind, dat Ronaldo beter past bij Arg dan bij zijn eigen Portugal. En Messi meer bij Portugal omdat ze een passer/voetballende spits missen. Ronaldo is iemand die hard blijft werken. Ookal het niet lukt. Hij is geen speler die minder km maakt dan een keeper omdat hij uitgefloten wordt door zijn eigen fans. Hij heeft karakter zoals Maradona.. Hij zou imo beter renderen in dat Argentijnse shirt. Maar is een doelloze discussie aangezien dit niet mogelijk is.

16 juni 2014 om 20:40

Omg Blink..
Deze uitspraken van jou trekken echt op niks..
Zie je niet dat Argentinie los zand is, en ook veel middelmatige spelers
heeft? Men moet jou nooit serieus nemen echt waar. Als Ronaldo zo
goed is waarom wint hij nu pas de Cl in een team vol met wereldspelers?
Ronaldo die constant in de 16 op dat ene balletje blijft wachten en
het moelijke creatieve werk aan anderen overlaat. Heb je gezien
dat ze bij Argentinie nauwelijks de bal voorin weten te krijgen?
Wat een onzin kraam je uit zeg schaam je.

16 juni 2014 om 20:46

De punt die ik wil maken, is niet dat Ronaldo beter is dan Messi of andersom. Mssn moet je beter lezen.
Er staat dat de spelers bij Argentinie beter past bij Ronaldo (ronaldo beter complimenteert) dan bij een Messi. En ik heb het gevoel dat Portugal juist een type Messi mist. Dat heb ik aangegeven.
Argentinie mist een kopper, mist een speler die wat kan doen met voorzetten van Di Maria, Aguerro.

En nogmaals het is een doelloze discussie aangezien het niet mogelijk.

Dat jij met een heel verhaal komt.. Mijn laatste reactie op jou trouwens Virrie.

16 juni 2014 om 21:12

@ajaxcunian
Portugal was zo ontstellend zwak, dat ik Ghana misschien ook wel zie winnen tegen hen. Zeker omdat Pepe en Coentrao er waarschijnlijk niet bij zullen zijn. Rui Patricio is een bovengemiddelde vliegenvanger en het middenveld is enkel nog top op papier. Ze hebben ook geen enkele goeie diepe spits. Als Ronaldo geen wereldpartij speelt tegen Ghana... Bye bye

16 juni 2014 om 20:11

Portugal gaat nog een heel groot probleem krijgen de aankomende twee wedstrijden. Wat een pover elftal zeg. Ronaldo had gewoon z'n wedstrijd niet, maar hij verdedigt dan ook werkelijk waar niet mee(heeft die vaker last van). Over de rode kaart is ook geen discussie over mogelijk. Wel dat Muller verschrikkelijk irritant was. Ik wens dan ook Portugal en Ronaldo heel veel succes in het toernooi maar dit gaat nog lastig worden!

16 juni 2014 om 20:14

Ik denk niet dat ze het moeilijk zullen krijgen tegen Iran en Nigeria hoor. Ze zullen het wel moeilijk krijgen in de 8ste finale (enzovoorts).

Muller was idd echt irritant, maar ja, Pepe trapt erin.

16 juni 2014 om 20:20

@blink

Wel ze spelen tegen Ghana en de VS, een gelijkspelletje tegen een van de twee ligt voor Portugal wel op de loer hoor..

16 juni 2014 om 20:23

@ Jordinho..

Oww jja sorry,, z moeten idd tegen Ghana en VS en niet Iran en Nigeria. Je hebt gelijk hoor. Vooral tegen VS zal het lastig worden denk ik dan.

16 juni 2014 om 20:23

Wil er wel bij zeggen dat Muller irritant was bij het rode kaart incident. Die wil en energie die hij er soms in stopt is echt geweldig.

16 juni 2014 om 20:39

Muller is een beest ja. Een animal! Jammer dat Guardiola het niet willen zien.

"duitsland trok uiteindelijk aan het langste eind en zette na tien minuten de toon voor de ruim uitgevallen overwinning."

Uiteindelijk aan het langste eind? Wonderbaarlijke formulering.

Het was zoo slechte wedstrijd er was een team die speelde Cristiano Ronaldo was helemaal niet fit en hij was niet bij pepe we kennen hem allemaal weer een rode kaart genaaid zielig voor Ronaldo dat hij moet met zo'n team te maken heeft

Deze Bento moet echt weg gaan. Hij maakt hetzelfde fout net als Van Marwijk. Steeds hetzelfde opstelling opstellen. Steeds hetzelfde methode’s gebruiken. Je kunt 4 jaar lang niet hetzelfde opstelling gebruiken. Ja ik ken die gezegde ´ You don't change a winning team’ Maar probleem is dat Portugal geen winning team!! Het raarste is dat ik steeds weer en weer geloof in Portugal.

Nou, afgaande op bijna de eerste ronde ( Belgie is nog vraagteken ), acht ik Brazilie, Nederland en Duitsland het sterkst / meest kansrijk. Het is maar goed dat we die twee zullen ontwijken, zo lang mogelijk. Argentinie blijf ik wel een outsider vinden door Messi. Je weet het nooit als hij het op de heupen krijgt.

Portugal was best goed, maar Duitsland was gewoon te goed en na die rode kaart was het gedaan. De Belgen kunnen waarschijnlijk uitkijken naar een ontmoeting met Portugal nu.

Die blessure van Hummels kan kostbaar zijn overigens.

Ozil snoert iedereen even de mond. Beste aan de kant van Duitsland.

Vond het overigens wel een slechte opstelling. Met Gotze Muller Kroos en Ozil heb je wel een trage voorhoede met weinig diepgang. Ik zou Kroos op de plek van Lahm zetten en Ozil gewoon op 10. Dan is er plek voor een speler met snelheid en die de bal niet perse in zijn voeten wilt hebben a la Poldi of Schurlle.

Ditsland sterk, niks op aan te merken. Portugal tja, alles dat fout kon gaan, ging fout. Penalty tegen, vroege blessure, rood(vrij licht) tegen, en dan nog 2 goals vlak voor de rust, nog een blunder van de keeper, weer een blessure en dan nog een penalty niet meegekregen. Het zat totaal niet mee. En waarschijnlijk missen ze 3 basisspelers de volgende keer.

Ronaldo zei 100% te zijn, maar ik geloof er niet veel van. Nou ja, Portugal moet zich focussen op de volgende wedstrijd en die zorgen te winnen.

Walgelijk speler die Muller die menig speler zo een rode kaart aan heeft gesmeerd, door tegen Pepe te schreeuwen, door hem op die manier rood aan te smeren... Iedereen geeft Ronaldo de schuld, maar wat kan hij eraan doen dat hij in een matig team speelt. Alex hoe wil je door voeten werk iets creeren tegen 10 man, dat is onmogelijk.

16 juni 2014 om 20:11

Tja als Pepe niet gereageerd had leek de scheids niet eens te fluiten voor een overtreding. Oerdom van Pepe.

16 juni 2014 om 20:16

Muller reageerde walgelijk, maar Pepe is wel heel erg dom. Wat doet hij daar nou met zijn hoofd? Wat wil hij daar nou mee bereiken, ik snap het echt niet. Zeker niet aangezien Pepe weet dat hij zijn reputatie tegen zich heeft. Maar ik snap zeker dat je baalt van Muller, die houdt de reputatie van voetballers als aanstellers weer lekker in stand.

16 juni 2014 om 20:17

Kan je even een paar spelers noemen aan wie muller ooit een rode kaart heeft aangesmeerd?

16 juni 2014 om 20:28

Ik zeg niet dat hij 10 man moet dribbelen, maar een bal afspelen of fatsoenlijk bijhouden is ook al teveel gevraagd voor hem. Neen, korte ruimte en Ronaldo is geen goed huwelijk (meer).

16 juni 2014 om 20:57

Wat zwets je nou rare jongen
Mueller krijgt geen vuist maar een pets in z'n gezicht , en wordt daarna door een hersenloze portugees verbaal aangevallen ! Jij loopt de hele wedtrijd al te walgen van alles wat Duits is. Zou eens beginnen te walgen van jouw favorieten , zet meer zoden aan de dijk

16 juni 2014 om 21:25

@ Blanco
Als je ziets doms blaat over Muller dat hij menig speler zo en rode kaart aan smeert kom dan tenminste met voorbeelden.
Jokken mag , je geloofwaardigheid staat toch al langer op de tocht.

Briljante trainer van Portugal om de enige speler ( na Ronaldo, natuurlijk) met klasse, Danny, niet mee te nemen.

Snap echt nier waarom hij ozil heeft deruit gehaald... mischien voor om te sparen voor volgende wedstrijd maar zo een korte tijd gaat wel beetje tever.. hij was 1 van de betere elke aanval was toe betrokken

Duitsland heer en meester tegen een zwak Portugal .Kroos en Mueller ueberragend ! De vier centrale verdedigers op een rij werkte gelukkig ook ( niet verwacht trouwens) . Maar jongens , lekker dit

Dominant Duitsland gezien, ik had niet verwacht dat ze zo goed zouden zijn. Leuke, open wedstrijd tot die rode kaart.
Tja, dom van Pepe, maar ik heb al veel smerigere overtredingen gezien die niet, of slechts met geel bestraft werden. Makkelijk gegeven, maar die jongen moet zich maar leren inhouden. Dit haalde echt wel de angel uit de wedstrijd. Duitsland was een klasse beter, maar met 11 man had Portugal zich beter kunnen weren.

Wat een bewondering heb ik ook voor die gekke Muller. Ontzettend ondergewaardeerde voetballer. Goede techniek, harde werker en een enorm killersinstinct. Een typische Duitser.

Duitsland is echt weer de favoriet Nederland won een goede wedstrijd tegen een overschat Spanje wat ook nu een kanshebber is in mijn ogen. Brazilie en Argentinie zijn outsiders ze kunnen best winnen mochten ze heel snel hun draai vinden.

Duitsland, Spanje, Frankrijk, Nederland, Brazilie, Argentinie dit zijn in mij ogen de favorieten precies in deze volgorde. Spanje zal zijn opstelling wijzigen en zal net als vorig wk zich herpakken na de eerste wedstrijd.

Calma calma, volgende keer doet cr7 weer mee..

Ja onze Ronaldo was er weer eens niet , niet dat dit wat uitgemaakt had want daarvoor was Duitsland gewoonweg te sterk , maar ik had van Portugal en met name Ronaldo toch wel wat meer verwacht , maar in wedstrijden waar het moet gebeuren is hij er vaak niet kijk maar naar de CL finale ja hij mag er een penalty inschieten als het al is beslist en dan gaat meneer uit zijn dak of hij de wedstrijd heeft beslist, maar ik zie Portugal niet verder gaan .

Topwedstrijd van Duitsland maar ook een belachelijke rode kaart voor Pepe. Een symbool voor de verwijfing van het voetbal. Nog even en je mag ook geen boze blik meer hebben.

Ik heb echt genoten, die Duitsers speelden ongelooflijk goed en wat een afgang van Portugal zeg, het leken wel 11 kleuters. Portugal had best de hele selectie kunnen opstellen, dan nog had Duitsland 3 of 4-0 gewonnen. Wat mij betreft mogen die idioten ook aftaaien naar huis, als het even tegen zit wordt het al snel een schoppartij of gaan er spelers zielig lopen doen. Ik vind het echt helemaal niets. Laat Ghana maar lekker door gaan en dat is niet eens onmogelijk aangezien Portugal ook nog een aantal spelers mist de komende tijd. Wellicht doet Ronaldo wel weer mee de volgende wedstrijd..

hoe slecht kan je met je kansen omgaan als portugal zijnde. CR7 liet ook weer helemaal niets zien op die vrije trap in de 92ste minuut na. Terecht gewonnen Duitsland

bruno alves komt al jaren te kort voor topnivo, bewijst hij bij fener ook steeds..

De psychopaat heeft zich een tijdje rustig houden maar het is blijkt toch weer een recidivist te zijn. Schorsen voor een half jaar, interland en clubwedstrijden! Gezien zijn verleden is hij een gevaar voor zijn tegenstanders.

Calma, calma was zo calma dat hij onzichtbaar was. Toch jammer voor die narcist dat er bij Portugal nauwelijks mensen zijn die het denkwerk voor hem doen.

Enige speler die duidelijk een voldoende haalde bij Portugal was Moutinho. Liet het spel beter lopen wanneer het langs hem ging, had ook nog een keer mooi 3 Duitsers opzij gezet in een actie. Voor de rest was het allemaal heel magertjes. Ronaldo kreeg nauwelijks ballen op goede posities en er was geen enkele vorm van samenspel aanwezig. Niemand begreep elkaar. Dat kon je het beste zien in dat er telkens ballen naar de vleugels werden gespeeld die niet aankwamen.

Mensen stop is met hypocriet doen, als dit bij nederland was geweest sprak iedereen schande erover, maar omdat hij duitsland is waar jullie moeite mee hebben os het theater.

100% geen theater want word wel degelijk geraakt. En als muller zo boos word op pepe is er echt iets aan de hand.

Duitsland speelde fantastisch en portugal had helemaal niks te zeggen!

16 juni 2014 om 20:49

Duitsland speelde fantastisch en Pepe kreeg terecht rood. Maar Muller maakt toch gewoon theater? Hij krijst en valt alsof zijn laatste uur geslagen heeft, en staat vervolgens topfit op.

mooi dat beeld van christiano ronaldo na die rode kaart van pepe..tja dat doet ie wel vaker..hahha..

Mensen, oke Portugal verdiende een penalty en oke die rode kaart was overdreven, maar Portugal speelde echt matig. Als ze net dat beetje geluk wat meer hadden, was het ook echt nog steeds 4-0 geworden. Dit Duitsland is zo ontzettend goed. Ik had ze voorspeld in de kwartfinale eruit, maar volgens mij hebben we hier een finalist aan het werk gezien. Ook in de breedte heeft Löw niks te klagen. Even een basisspeler van Chelsea erin zetten voor Özil. Ook die Mustafi die erin werd gebracht, kan echt prima ballen. En dan hebben ze Gomez, Bender, Batstuber en Gündogan nog niet mee genomen.
Ik denk dat dit Duitsland beter is dan Brazilie, Argentinie en Spanje.

Dit is geen fijne tijd om een Zuidwest-Europeaan te zijn. Lijdzaam toezien hoe je land met 4-0 of 5-1 afgedroogd wordt (of je land is een voetbaldwerg die jaar na jaar laatste wordt in de kwalificatiepoule). Maar wat speelde Duitsland sterk! Müller met zijn hattrick natuurlijk, maar Kroos heeft zich ook in de kijker gespeeld. Wat heb ik genoten van hem! En Portugal gaat problemen krijgen in verdedigend opzicht, want Andre Almeida is bij lange na niet van het niveau Coentrão (zegt trouwens genoeg dat een middenvelder van Benfica reserve-linksback is. Overduidelijk de achilleshiel). Over Pepe zal ik maar niks zeggen...

En de mensen die zeggen dat Portugal meer is dan alleen Ronaldo moeten echt ophouden. Nani is echt van het zelfde niveau als Lens, Pepe vind ik echt niet beter dan Vlaar, en de Blind die we hebben gezien tegen Spanje is echt 5 keer zo goed als Coentraõ. Als Ronaldo slecht speelt, stort het hele kaartenhuis in elkaar.

Ik heb de nieuwe wereldkampioen gezien.

16 juni 2014 om 21:18

volledig met je eens , ik ook .veruit het meest complete en sterkste team.

16 juni 2014 om 21:59

Ik ook, vrijdag tegen Spanje :P

Er was eigenlijk maar 1 positief punt te melden over portugal : het volkslied.

Voor de rest blijft het "criminelen" voetbal zoals het altijd al was.
Ronaldo was ook niet zo in zijn nopjes .zijn hoogteput was dat hij het met Kheidira eens was wat voor een malloot die Pepe wel is.
Zijn dieptepunt de vrije trap vanaf 40 meter op de muur die bestond uit 1 duitse spelers Lahm.
Voor mij mogen ze zo snel mogelijk naar huis.
Dan de duitsers....pfff wat een power gecombineerd met gevarieerde aanvallen en een prima techniek.
Voor mij veruit de beste tot nu toe ook al lieten ze het begrijpelijkerwijs de tweede helft lopen.

Mochten er Nederlanders zijn die net als ik weer dromen van een finale dan moeten we zeker nr 1 in de poule worden want daardoor ontlopen we niet alleen de 12 man van het gastland maar ook voor een heeeeeeele lange tijd ( halve finale misschien ) die duitsers.

Want als ik ergens zeker van ben is dat dit duitse team ook oranje van de mat vaagt.

16 juni 2014 om 22:15

Dat wist iedereen ook zeker van Spanje. Valt best mee hoor die Duitsers. Defensief ook kwetsbaar, krijgen heel veel tegendoelpunten----laat ze maar aanvallen, dan hebben we weer de ruimte in de counter.....als het er van komt uiteraard

16 juni 2014 om 22:30

Vergeet jij niet even dat Nederland in de eerst helft ook wel het nodige geluk had??

16 juni 2014 om 22:37

Klopt....maar we zijn nou niet bepaald van de mat geveegd......ook tegen de Duitsers zal het mee moeten zitten want in principe hebben ze inderdaad een sterkere selectie. Maar ik zal nooit bij voorbaat zeggen dat Duitsland ons van de mat gaat vegen....sterker nog, vanwege hun toch vrij statische en trage verdedigers zie ik wel degelijk kansen....

Spelers van tegenwoordig zijn mietjes je raakt ze met een pink aan en ze gaan gras sprietjes tellen. Al heel vaak van muller gezien alleen oliedom van pepe zo erin te trappen. Keek gisteren zwitserland- ecuador die laatste aanval dat volgens mij behrami omver werd gebeukt en doorrolt en zo weer opstaat waardoor zwitserland de 2-1 kan maken geweldig niks aanstellen doorvoetballen. Komt vaak over alsof voetbal een jank sport is geworden zo jammer ontsiert de sport zo. Echte kerels kunnen wel tegen een stootje. Ik zeg er wel bij er zijn natuurlijk grenzen

Het zijn Duitsers, maar wat geniet ik van dit team, dit voetbal en het entertainment dat zij mij bieden!
Wat is dit team ongelofelijk veelzijdig en compleet

Müller heeft meer gescoord op Wk's dan Messi en Ronaldo bij elkaar :-)

16 juni 2014 om 22:25

Niet alleen meer, volgens mij gewoon het dubbele zelfs (4 vs 8). Erg ondergewaardeerde spits die Muller. Ben benieuwd of de komst van Lewa van invloed zal zijn op zijn speelminuten, zo ja zou hij dit WK lekker reclame kunnen gaan maken.

Een oppermachtig Duitsland en verdiend gewoon geen twijfel over mogelijk , jammer dat Moutinho zo ver is afgezakt bij Porto was hij een echte klasbak maar ik vind hem sinds zijn overgang naar Monaco veel minder , Ronaldo niet zijn beste wedstrijd gespeeld sukkeld nog steeds met die blessure , het enige lichtpuntje bij Portugal vond ik eigenlijk Nani ik kon wel van hem genieten hij was meerdere malen zijn tegenstanders te slim af en had een paar leuke acties

Gezellig altijd op voetbalzone, een topic over Duitsland - Portugal gaat zoals gewoonlijk weer tussen Ronaldo en Messi, knap want Argentinië en Portugal zitten volgens mij niet bij elkaar in de groep.
Als Messi slecht speelt kan die er geen hout van en nu speelt Ronaldo slecht en staat hij er nooit in grote wedstrijden etc. Mensen vergeten even dat Ronaldo Portugal naar het WK heeft geschoten en dat ze zonder hem op dit moment niet eens in Brazilië zouden zijn.
Nu over de wedstrijd Portugal - Duitsland (waar het dus om zou moeten gaan)
Zeer dom van Pepe om op deze manier rood te krijgen en ze team te benadelen, die klap kwam Portugal niet meer te boven en dan geloven ze natuurlijk niet meer in de winst, net als bijvoorbeeld Spanje tegen Nederland. De uitslag van 1-5 geeft geen goede weerspiegeling van de kwaliteiten van de beide teams, wanneer deze wedstrijden overgespeeld zouden worden zou de winst zomaar weer naar Portugal kunnen gaan. toch hoop ik dat Portugal doorgaat, denk dat Portugal wel in staat is om meer tegenstand te bieden tegen de grote landen, dan USA of Ghana.

Duitsland gewoon een van de topfavorieten
Tot nu toe met Frankrijk en Italie maken ze indruk
Portugal zat vandaag alles tegen, zo snel pingel en rood ja dan verlies je
Ik verwacht dat Spanje gaat herstellen, Brazil en Argentinie ook
Nederland, Belgie, Uruguay, Engeland,portugal, Ghana gevaarlijke outsiders Duit

16 juni 2014 om 22:07

Ik zou niet weten welke 'outsider' dit Duitsland gaat kloppen. Ijzersterk verdedigend, razendsnelle dodelijke counters en een enorm collectief. Ook met Pepe was het 4-0 geworden.

16 juni 2014 om 22:32

Iedereen heeft een keer een slechte dag
Duits centrum is wel log
Die hebben wel moeite met Oscar - Neymar, Messi of Robben

16 juni 2014 om 22:40

Zo ijzersterk is die verdediging niet hoor. Ze krijgen ook redelijk wat tegendoelpunten. Met name in de counter te pakken, want de verdediging is met name in het centrum vrij statisch en traag. Maar over het algemeen zeker een heel sterk team dat vooralsnog de beste indruk maakt.

Ik denk dat de Duitsers niet hadden verwacht dat het zo makkelijk zou gaan. Portugal oogde erg armoedig. Ronaldo kan in z'n eentje ook niet het verschil maken. Portugal is geen team maar 11 gasten met hetzelfde shirt aan. Op papier goede voetballers die bij grote clubs spelen maar op het veld zie je daar niets van terug. Dit in tegenstelling tot Duitsland dat wel een team is. Jammer, het leek zo'n mooi affiche maar bij 2-0 en rood voor Pepe was het gedaan met de Portugese koopman. Duitsland kon eigenlijk freewheelend naar het einde, en zal fluitend poulewinnaar worden. Voor mij toch weer 1 van de topfavorieten dit toernooi.

niet zo raar dat duitsland gewonnen heeft
portual is ronalde en de rest duikelaars e nschoppers
finale duitsland nederland
de rest laat tot nu toe weinig zien

En ja hoor daar hebben we Pepe weer.....

Ik vind het raar dat mensen zeggen dat Muller theater speelt, denk even na iemand maakt een kopstoot beweging naar je en dan maakt het nog geen eens uit of het hard of zacht is, je weet als je dan naar de grond gaat dat degene die de kopstoot geeft rood krijgt, dat is toch juist goed? Ik vind het juist slim wat Muller deed, zelfde geld voor Costa tegen Nederland, de scheidsrechter heeft geen slowmotion ogen en als hij ziet dat iemand naar de grond gaat en als er sprake is van (licht) contact mag de bal gwn op de stip, het zijn gewoon kwaliteiten wat spelers bezitten om naar de grond te gaan

Natuurlijk is het niet heel fair maar ik zal ook alles doen om te winnen en als ik dan iemand een rode kaart kan aansmeren of een pingel voor mijn team kan krijgen dan doe ik dat.

Duitsland speelde wel goed maar ook wel irritant met een hoop geduik naar de grond....maar tegen Portugal mag dat, dan voelen ze zelf een keer hoe irritant dat is.

Altijd weer die Duitsers... Gewoom geluk

Wat mij nog het meeste opviel , dat blijkbaar iedere Portugese aanval Moet eindigen bij Ronaldo.
Krijgt meneer de bal niet staat die op huilen.. kansloze acties/doelpogingen en geen teamgenoot die zijn mond opentrekt tegen hem. Ik kreeg zelfs idee dat sommige spelers hun acties niet te ver durven doorvoeren omdat Ronaldo perse de man is die wilt scoren.. wat een kwal.

Wel een heerlijk team die duitsers.. simpel en effectief.

Zakelijk gespeeld en verdient gewonnen. Vond ozil nog zwak spelen maar denk dat hij wel in het toernooi zal gaan groeien.

Wedstrijd niet kunnen zien. Is het de moeite waard om hem terug te kijken?

Alles wat de afgelopen jaren over Messi werd geroepen na de kansloze nederlaag tegen Duitsland, wordt nu tegen de cr7 fanboys gebruikt. Karma is wederom een bitch!

Wanneer Argentinie verliest dan ligt het aan Messi( ook al laten spelers als Di Maria en Aguero niks zien)

Wanneer Portugal verliest ligt het aan het team en zeker niet aan Ronaldo.

Cr7 fans zijn hypocriet.

Duitsland heeft mij onaangenaam verrast. Wist uiteraard dat ze wel een balletje konden trappen maar zou mij niet verbazen als dit Der Neue Weltmeister word. Ze zijn super fit en hebben veel techniek in huis. Ik vond ze zeer goed en hou mijn hart vast op het moment dat wij ze zouden tegen komen. Tuurlijk is het nog maar de eerste ronde en hebben nog niet alle landen in actie gezien maar kijk toch al met een een schuin oog verder of ons elftal te vrezen moeten hebben van een van de andere deelnemende landen. Tot nu toe zie ik de minste kansen tegen Duitsland om eerlijk te zijn. Wat jullie?

Op Nederland na hebben de Duitsers het beste spel laten zien van dit WK tot nu toe. De strijd op het middenveld was een wel heel oneerlijke. Duitsland liep over van creativiteit en de arme Portugezen konden niets anders doen dan tegenhouden.
Ondanks de hattrick van Müller ben ik toch van mening dat Duitsland een echte goalgetter mist. Klose zou beter hebben omgesprongen met de gekregen kansen. Ik blijf op dat soort momenten maar denken aan arme Marco Reus. Hij zou voor Duitsland het beste van twee werelden zijn geweest. Creatief als offensieve middenvelder en scherp als afronder. Afijn, Müller kan in de 'spitsenrol' groeien en Reus' tijd komt nog.
Als Brazilië en Duitsland als eerste in de groep eindigen (wat ik vurig hoop voor Nederland) dan treffen beide landen elkaar in de halve finale. Op dit moment geef ik Duitsland de meeste kans. Maar het toernooi duurt lang en Brazilië zal haar vorm hervinden. Het worden nog mooie dagen!

Gisteren iedereen aan het zeuren over Messi, nu hoor je niemand over Ronaldo, terwijl Messi ondanks een slechte wedstrijd wel de winst binnenhaald en alles wat Ronaldo heeft gedaan is schieten vanaf 40m. Hypocriete gedoe altijd.

Overigens een tientje ingezet op rood voor Pepe, bedankt psychopaatje!

Ben beniewd wat de fifa met meireles gaat doen dan kan portugal het wel vergeten als is mereiles zeker vetvangbaar en zou hij als wissel moeten beginnen denk ik.

17 juni 2014 om 00:02

Ik zou nog maar eens naar die foto kijken, als dat is wat je bedoeld. Mereiles steekt daar zijn wijsvingers uit en niet zijn middelvingers, is trouwens duidelijk te zien. VZ probeert gewoon wat olie op het vuur te gooien of ze posten weer zomaar dingen zonder ze goed gecheckt te hebben.

17 juni 2014 om 00:34

Achja dat zou wel kunnen heb de wedstrijd niet kunnnen kijken maar het zou toch niet veel verschil maken portugal met of zonder mereiles . sunds hij in turkije voetbalt doet ie al van die rare gebaren en denkt ie dat alles om hem draait

Heb als neutrale voetbalfan de weds goed bekeken. Duitsland was niet zozeer beter, ze waren alleen minder zenuwachtig dan Portugal en daarom juist ook in staat om in het begin meer te dreigen. Alhoewel Portugal van zich had kunnen laten spreken in de eerste minuten van de weds.

Hetgeen wat Duitsland weer lekker meehad was een portie goed geluk en sluwheid om op voorsprong te komen, wat ook gebeurde. En wisten ook dankbaar gebruik te maken van de frustratie van de Portugezen.

Ala, vind beiden elftallen sterk genoeg om ver te komen in dit toernooi en weet zeker dat het ook zal gebeuren. Nog mijn complimenten aan Portugal, dat met tien man nog aardig wist te voetballen. En wat Nederland betreft, begin langzaam hoogmoed te speuren en we weten allemaal wat daarna komt....

Wat is Pepe toch gigantisch dom zeg, gelijkaardig aan wat Maxi Pereira deed tegen Costa Rica. Hij verpest het hele WK van zijn adoptieland. Als neutrale toeschouwer was het een leuke wedstrijd om te volgen. Müller mooi op weg om topschutter van het toernooi te worden.

Jammer dat dit zo moet, weer een Messi Ronaldo discussie. Ronaldo was geen schim van zichzelf, het zelfde geld voor Messi. Twee wereld voetballers waar iedereen wat van verwacht, de druk ligt zeet hoog voor beide spelers al moet ik wel zeggen dat Lionel een veel betere aanval omzich heen heeft.

Waar ik me wel aan irriteer is het spel van Portugal, zeer zwak, geen aanvallend voetbal maar ook in de counter zeer slecht, had het idee dat ze wel goed zouden presteren aangezien ze het toernooi voetbal zeer goed beheersen over het algemeen maar Bento.. komopzeg , die trainer snapt er de ballen van. Een Almeida in de spits tegenover wereld verdedigers en dan hopen op een counter terwijl alles over rechts gaat? Nani op rechts staat garant voor mischien 1 goede aanval maar meer brengt deze jongeman niet.

Verder gewoon een terechte uitslag, Duitsland liet goed aanvallend voetbal zien, tactisch ook zeer uitstekend en beschouw ze na deze wedstrijd wel echt als titel kandidaat alhoewel het maar de eerste Poulewedstrijd was, idem voor Nederland , Brazilië met slecht voetbal en Frankrijk tegen een zwakkere tegenstander.

Ik heb het bekeken maar ben nu nog niet zo onder de indruk van Duitsland hoor. Ronaldo speelde met een knieblessure en Nani heeft dit seizoen volgens mij maar een handjevol wedstrijden gespeeld. Daarnaast stonden ze een helft lang met een man minder te spelen en vielen er nog eens twee bepalende spelers uit. Portugal kwam er zelfs nog een aantal malen zeer gevaarlijk uit.
Duitsland is achterin zeer kwetsbaar ook. Ik ben benieuwd hoe ze het in de 1/8e finale doen. Laat Duitsland maar lekker denken dat ze er al zijn. Dit was geen serieuze krachtmeting.

Als je tegen één land flink theater mag maken na een overtreding, dan is het wel tegen Portugal (en Griekenland trouwens), want die doen zelf nooit iets anders.
Wat een domoor die Pepe

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren