Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Vlaar: ‘Dat was niet best, wat daar gebeurde voor ons doel’

Laatste update:
/

Nederland won de eerste wedstrijd op het WK 2014 met ruime cijfers van Spanje (1-5). Woensdagavond ging het moeizamer, maar werd er weer gewonnen. Nu was Australië met 2-3 het slachtoffer van Oranje. Wie het tweede duel pessimistisch benadert, zal zeggen dat Nederland achterin niet altijd even goed stond en kwetsbaar was. Ron Vlaar begrijpt dergelijke geluiden en zegt dat zijn teamgenoten en hij dat ook vonden.

“Neem maar van mij aan dat we deze wedstrijd goed gaan analyseren en dat wij ook wel weten dat het beter kan”, zegt de centrale verdediger tegen NUsport. Vlaar vindt dat Nederland de bal niet vlot genoeg rond liet gaan en dat daardoor de vleugelverdedigers onvoldoende bereikt werden. “Daardoor kwamen we er niet goed uit. En als je dan in de persoonlijke duels komt met de Australiërs, dan heb je een probleem.”

/

Het kwam echter goed voor Nederland, na de entree van Memphis Depay. Hij stelde eerst Robin van Persie in staat te scoren en maakte vervolgens zelf ook een doelpunt, waarmee hij Oranje aan drie nieuwe punten hielp. Het had echter ook heel anders kunnen lopen. Kort voor de goal van Depay kreeg Australië immers een dot van een kans. “Dat was niet best wat daar gebeurde voor ons doel”, blikt Vlaar terug.

“Ik kreeg de bal met mijn rug naar de situatie toe en dacht dat ik me gewoon kon omdraaien om Daryl Janmaat in te spelen. Jasper Cillessen had de bal misschien direct lang moeten spelen, daar hebben we het al even over gehad. We hadden geluk dat het goed afliep”, erkent de stopper. Hij is echter vooral heel blij dat Nederland opnieuw wist te winnen. “Het is toernooivoetbal en met zes punten uit twee duels moeten we gewoon heel blij zijn.”

De Jong
Nigel de Jong was volgens Louis van Gaal de beste speler aan de zijde van Nederland. De defensieve middenvelder verrichtte veel opruimend werk in de tweede helft en hield iedereen stevig bij de les tegen Australië. “ Uiteindelijk zijn we er goed doorheen gekomen, maar het ging niet van een leien dakje”, zegt De Jong tegen De Telegraaf. Hij wil nu het liefst een grote opponent treffen in de achtste finales. “Met alle respect voor de kleinere landen. De kleinere landen vliegen er op en zijn het lastigst.”

De verdediging van Nederland was woensdag tegen Australië...

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gelukkig nog genoeg zelfreflectie in de groep.

19 juni 2014 om 13:07

@ Stratumseind

Had het ook vreemd gevonden als ze gezegd hadden dat ze goed gespeeld hadden!
Maar desondanks is de conclusie inderdaad dat terwijl we extra verdedigers hebben je alsnog gewoon veel te veel kansen tegen krijgt. Het word in 2 wedstrijden niet afgestraft maar toch.

Tegen een Spanje in vorm sta je na 30 minuten gewoon met 3-0 achter. Zo makkelijk liepen ze er door heen. En tegen Australië had je ook zomaar met 3-1 kunnen verliezen. Er worden nog veel te veel kansen weggegeven.

19 juni 2014 om 13:23

Tgen Chili in vorm sta je ook zo met 3-0 achter!

Het was gister inderdaad niet best achterin, met name de opbouw viel erg tegen. Vaak slechte passes waardoor Nederland balverlies leed en het gevaarlijk werd. Tegen Australie kon dat nog maar als je dit ook tegen de betere landen gebeurt wordt het hard afgestraft

19 juni 2014 om 12:55

De defensie stond vaak niet opengedraaid, terug naar de keeper of een lange peer naar voren, het middenveld werd vaak overgeslagen, waardoor het een rommelwedstrijd werd. Dit komt ook mede omdat Sneijder niet best speelde. Maar vooral omdat er té weinig beweging was op het middenveld.

Edit: Typfoutje.

19 juni 2014 om 12:59

Hier sluit ik me helemaal bij aan! De Jong en vooral De Guzman zaten continu rond te wandelen en een loopactie was een uitzondering. Tegen chili zou ik De Guzman eruit halen voor een wat gretigere middenvelder zoals Clasie of Wijnaldum, want anders wordt Oranje totaal overlopen volgende wedstrijd.

19 juni 2014 om 13:42

Sneijder werd nauwelijks gevonden of niet begrepen door z'n ploeggenoten en hij kan niet elke keer de bal gaan komen ophalen.

19 juni 2014 om 12:55

Ook op het middenveld was het niet best!
Veel balverlies door Sneijder en de Guzman waardoor het erg gevaarlijk werd en de verdediging erg onder druk kwam te staan en soms met een man minder.

Als je zo speelt tegen sterkere landen wordt je keihard afgestraft.

19 juni 2014 om 13:01

Helemaal mee eens! De Guzman was (weer) niet goed, ik zou Wijnaldum of Clasie daar neerzetten tegen Chili. De Jong stond verdedigend zijn mannetje maar was qua passing ook niet sterk..

19 juni 2014 om 12:58

Lekker makkelijk. Waar mag de bal heen dan? Wie bied zich aan op het middenveld?

19 juni 2014 om 13:09

@ Objectief

De zijkanten zoals Blind en Janmaat die keer op keer vrij stonden maar nooit werden ingespeeld. Zodra je 1 van hun inspeelt kan je een stap naar voren zetten en deze kunnen weer verder combineren. Het was dan ook niet gek dat in de 2e helft de zijkanten veel meer werden gezocht en het voetbal een paar stappen vooruit ging.

19 juni 2014 om 13:45

Klopt, Australie stond goed op het middenveld. Blind heeft misschien 1 bal naar voren gespeeld. Nadat Depay erin kwam ging het beter combineren over flanken. Sneijder en Depay vonden elkaar goed.

19 juni 2014 om 14:24

De verdediging stond met de rug naar het middenveld toen men balverlies leed. De opbouw was gewoon zwak en voorspelbaar.

19 juni 2014 om 14:25

Dat klinkt vrij logisch. Maar Blind en Janmaat stonden op een positie, langs de lijn.. zonder afspeelmogelijkheden naar voren. Heb je Janmaat niet zien zwaaien de hele wedstrijd, niemand die zich aanbied. Vandaar alles weer terug naar de keeper.

Jullie moeten daar achterin eens zonder angst spelen.dan zal het al een stuk beter gaan.angst is je grootste tegenstander!

19 juni 2014 om 12:52

idd je hoort wel dingen van onderschatting en dergelijke, maar het was juist het tegenovergestelde, ze waren met zijn allen veel te gespannen, de simpelste dingen gingen nog mis, zelfs sneijder gaf de raarste ballen

19 juni 2014 om 13:01

idd,ook Sneijder en de Jong maakten fouten.geloof me...die fouten hadden echt fataal kunnen zijn hoor!die Duitsers hadden het genadeloos afgestraft!

De verdedigers waren nog niet top. Maar ook Cillissen vind ik tot op heden nog weinig indruk maken. Had een perfecte redding tegen Spanje, maar liet daar bij de afgekeurde goal van Spanje de bal glippen en dat deed hij nu bij die Australische borstbal weer. EN ook zijn hervattingen en keuzes daarin zijn nog matig. Kortom veel ruimte voor verbetering, maar dit komt ook doordat oranje zo veer naar achteren voetbalt. De tegenstander kan makkelijk druk zetten, want Nederland heeft toch geen middenveld.

19 juni 2014 om 12:55

Jij snapt tenminste

19 juni 2014 om 16:32

Kijk dat hoor ik graag Thx!

19 juni 2014 om 18:10

Nou ik het het normaliter niet echt op de ajacieden, maar cillissen maakt bij mij gewoon een solide indruk. Het feit dat hij regelmatig de lange bal hanteert snap ik wanneer de verdediging zoo slecht opbouwt.
Blind, wat ik in eerste instantie een beroerde keuze vond, heeft mijn kijk op hem 180° laten draaien, wat een held!

Kan een keer gebeuren, evalueren, trainen en weer verder

Ik denk echt dat Nederland moet hopen dat ze alleen maar sterke tegenstanders loten. Dan kunnen ze met het 5-3-2 op de counter spelen net als tegen Spanje. Je laat de tegenstander het spel maken en elke keer in de omschakeling kan Nederland dan genadeloos toeslaan. Als Nederland net als tegen Australie het spel moet maken is het een stuk minder dan wanneer de tegenstander dit moet doen. Daarom lijkt het me mooi als we hierna een Brazilie loten. Brazilie het spel laten maken en dan in de omschakeling met Robben en Van Persie toeslaan.

Ron Beton is de beste verdediger die we hebben gelukkig heeft die zelf reflectie.

19 juni 2014 om 12:53

Brazilië wil je niet loten, je kan ze weliswaar hebben maar ik zie het dan nog echt gebeuren dat de scheids telkens in hun voordeel fluit omdat ze weer is liggen te rollen over het gras ofzo.

19 juni 2014 om 13:32

@ Majestics

Dat zou goed kunnen maar uiteindelijk gaat de kwaliteit en vorm de doorslag geven. Op dit moment is Nederland vele male beter in vorm dan Brazilie. Tevens ben ik bij Brazilie alleen 'bang' voor de bevliegingen en duikelingen van Neymar. De overige aanvallers op Oscar (openingswedstrijd) na hebben tot nu toe 0 indruk gemaakt. Zeker met een matig middenveld en een matige doelman heeft Nederland een zeer grote kans om te winnen van Brazilie. Ten slotte denk ik dat de Fifa in de achtste finale op dit soort topwedstrijden de in hun ogen beste scheidsrechter op zet en dus niet zo'n rare Japanner.

19 juni 2014 om 14:26

"ten slotte denk ik dat de Fifa in de achtste finale op dit soort topwedstrijden de in hun ogen beste scheidsrechter op zet en dus niet zo'n rare Japanner."

Ik begrijp dat je dat denkt, maar de Fifa is echt onvoorspelbaar. Je weet maar nooit wat ze ineens uit hun hoed toveren.

19 juni 2014 om 12:54

tegen brazilie zal je de scheids tegen je hebben, denk aan zuidkorea 2002 taferelen, daar ga je niet van winnen

19 juni 2014 om 13:15

En van Mexico ga je het qua inzet en voetbal ook van verliezen.
Conclusie: nog 2 wedstrijden en dan liggen we eruit.

19 juni 2014 om 13:27

verkeerde conclusie.

Nederland wordt eerste in de poule en speelt daarna tegen Kroatië en gaat simpel door om er daarna uit vliegen tegen Italie of Uruguay.

19 juni 2014 om 13:35

@ Hankey en Lahaya070

Waarom allemaal zo negatief? Wat heeft Uruguay tot nu toe klaar gespeeld? 1-3 verlies van Costa Rica, Nederland kan dus ook van Uruguay winnen! Verder vindt ik Mexico aardig spelen maar die hebben een chronisch probleem met het maken van doelpunten. Laat Nederland nou net het productiefste land van het WK zijn.

Ik heb er echt een goed gevoel over en ik denk dat we sowieso de halve finales gaan halen.

19 juni 2014 om 13:36

Potverdimme Ted, Wat heb jij goede inzichten, linksom of rechtsom, je weet nu al dat ze in de achtste finale gaan verliezen! Weet je waarom we zo lang in de kredietcrisis zijn blijven hangen? Door pessimisten als jij. Bah! Ik weet ook dat het tegen Brazilie lastig wordt, niet zozeer vanwege hun spel, maar dat ze door de arbitrage er doorheen geloodst worden als ze het op eigen krachten niet kunnen. Mexico, dat moet gewoon kunnen, die Ochoa had wel een topdag tegen Brazilie, anders hadden de 'goddelijke kanaries' gewoon gewonnen met een 3-0 of zoiets.

19 juni 2014 om 17:04

"Amen"

Zolang alles goed gaat is er zelfreflectie zonder problemen, de sfeer is goed binnen de groep daarom wordt er veel met de mantel der liefde bedekt.

Zie nog genoeg fouten die er gemaakt worden, ook van Vlaar.

Maar het gaat er om wat je er mee doet, volgende wedstrijd zal het weer op twee gedachten hinken worden.

Moet je mensen laten spelen die al een kaart hebben, of toch maar geen risico nemen en vervangen.

Angst. Bang. Laf. Dat is hoe de NL verdediging speelde. Als je onder druk wordt gezet en altijd maar achteruit speelt dan kan het team nooit aan voetballen komen. Oranje moet gedurfder spelen. Terug spelen op Cillessen is niet echt Hollandse school.

19 juni 2014 om 12:56

Makkelijk praten, ze konden de bal niet kwijt, en lange ballen op vpersie heeft geen zin. De tactiek was gewoon verkeerd zoals nu al veelvuldig aangegeven je had hun onder druk moeten zetten en dus wel gewoon met Lens of Depay beginnen! Chili kan je wel weer beter 5-3-2 spelen imo, maar dan geen de Guzman aub, verder zijn het altijd lastige wedstrijden op een WK en je wint voor het eerst van Australie, waarom zo zeuren op de mindere dingen...

19 juni 2014 om 18:15

Mee eens, de guzman heeft mij nog niet overtuigd dit wk. Ik zou voor wijnaldum kiezen.

Voor Spanje kansloos, na Spanje hosanna, na Australie weer pessimistisch, en Chili is zomaar beter, echt word echt moe van dit land.. Het filmpje van de brabo neger is treffend!

Mooi om te lezen dat ze elkaar scherp houden en weten wat er hier en daar verbeterd kan worden.
De sfeer onderling is volgens mij ook prima, omdat iedereen zijn plek weet.
Ook de "lage" verwachtingen spelen daarin mee....de spelers ogen heel ontspannen en dat zorgt ook voor een prima 'leefklimaat' binnen de groep.

Laat ze na de poule-fase maar gelijk tegen Brazilië voetballen, want zoals Nigel al zegt...klappen de op papier kleinere landen er vol op en dat ligt Nederland gewoonweg niet.

Die cillessen stookt onrust met zijn passing. Ook bij die goal komt amper 2 cm omhoog en hij was eigenwijs door met die strafschop een andere hoek in te duiken. Want van te voren was besproken welke hoek hij moet nemen bij een penalty. Hij gaat nog cruciaal blunderen dit toernooi die grabbelaar van ajax. Spanje had hij ook een bal los wat een goal werd maar gelukkig voor ons buitenspel. En nou niet zeggen hij red ons tegen spanje vlak voor rust die bal kwam recht tegen hem aan.

19 juni 2014 om 13:10

Cillisen was echt niet verantwoordelijk voor de 1-1, die bal was prachtig ingeschoten, als Cahill hem nog 1000x mag nemen, krijgt hij hem er niet meer zo prachtig in. Betreft de strafschop vind ik het niet onlogisch dat hij naar zijn gevoel luistert. Betreft de term "grabbelaar", die jongen heeft in zijn eerste volledige seizoen Ajax 13 doelpunten tegen gekregen in 24 wedstrijden. Vermeer 15 doelpunten in 10 wedstrijden met dezelfde verdediging voor zijn neus. Jesper is gewoon een prima keeper en zal dat ook nog meer laten zien dit toernooi. Zijn passing en opbouw is inderdaad een punt waar hij aan moet werken, dat is gewoon zwak, maar daarbuiten is hij een rustpunt voor de verdediging.

19 juni 2014 om 14:32

Ms1981,

Over onrust stoken gesproken! Waarom moet men hier geloven wat jij weet wat er allemaal van te voren is besproken in het Nederlands Elftal?

Een keeper is altijd je laatste redmiddel en als een keeper moet ingrijpen dan heeft de verdediging gefaald. Dus ga nou Cillessen de schuld geven over die penalty. En een keeper kan nooit en te nimmer op tijd bij de bal zijn als een penalty goed genomen wordt.

De situatie bij de bijna 3-2 voor Australië was echt dramatisch. Cillessen moet die bal gewoon eens wegjagen als het niet anders kan ipv zo zijn verdediging in de problemen te brengen. Dit gebeurt hem echt veel te vaak en dat maakt hem een enorm gevaar. Verdedigend stond het buiten dat moment niet eens zo slecht, hoe veel kansen hebben die lui nou echt gehad? Opbouwend mag het allemaal veel beter, dat zag er gisteren echt niet uit. Al zal dat misschien ook te maken hebben met het middenveld, die vond ik in balbezit vaak dramatisch. De Guzman was alweer niet goed en ook Sneijder vond ik gisteren onder de maat. Ik zou tegen Chili Wijnaldum laten starten ipv De Guzman. Hij viel nu al twee keer heel erg goed in op die positie.

19 juni 2014 om 13:00

Perfecte reactie! Ik denk er net zo over.

We zijn iig weer een ronde verder en iedereen blijft maar zeiken....

Gelukkig dat dit nu gebeurd en we uiteindelijk toch nog de winst gepakt hebben!
dan zo in één van de knock-out wedstrijden!

Ik vind de opbouw vooral heel slecht. Dit komt alsmede omdat je in 1-4-3-3 een keeper hebt die onderin een driehoek vormt met de centrale 2. En je bij 1-5-3-2 Constant 1 man hebt die qua lijn precies voor de keeper voetbalt, hierdoor kunnen aanvallers in 1 lijn doorlopen en de keeper direct onder druk zetten, wat leidt tot de lange bal.

Je voetbalt op deze manier niet onder de druk uit en je kan het spel ook veel moeilijker verleggen, waardoor vooruit voetballen ook weer een stuk lastiger wordt. En voor de tegenstander is het heel erg makkelijk om de lijnen naar het middenveld er uit te halen.

Die bal had door het net heen gemoeten ipv een matige voorzet. Nederland had gisteren veel geluk en mazzelde met de scheids. Tegen een pakweg mexico worden ze van het veld gespeeld.

19 juni 2014 om 13:29

Welke mazzel met de scheids hebben we volgens jou gehad dan??

Cilessen had die bal al nooit mogen geven. Er stonden in die hoek drie man op twee van Oranje. Vlaar probeerde het voetballend op te lossen maar hij had gewoon moeten doen wat Cilessen al had moeten doen, die bal weg.

Cillessen had de bal op Vlaar nooit moeten geven. Nu geeft hij al regelmatig de lange bal en nu had hij dat zeker moeten doen. Nu loopt het gelukkig nog goed af.

je hebt in in zo wk eens de het niet loopt ,zo als je wenst en dat is nou zo een wedstrijd.
en dat is het klasse van oranje! dat je de toch wedstrijd weg sleept.
en wat ik ook zag dat geen beweging was bij bal bezit dus vrij lopen.
wereld kampioen worden je niet zo maar!!!! daar moet je heel veel bloed zweet en tranen voor laten.

totaal niet aan ons eigen spel toe gekomen en dat is de verdienste van australie
toch wel mooi 6 uit 6 !!!!!
op naar de volgende ronde. nieuwe ronde nieuwe kansen!!!!!

Bij de goal van Cahill, gingen Blind, de Vrij en Cilissen wat mij betreft in de fout.
Het mannetje van Blind mag die bal nooit geven.
De Vrij moet veel dichter op Cahill zitten, zeker als de bal zo lang onderweg is.
En de bal gaat recht over Cilissen heen.

Het rare vind ik overigens wel dat er gekozen is voor Cilissen omdat hij naast het keepen beter zou kunnen meevoetballen, maar ik vraag me af hoe dramatisch de rest van de keepers dan voetballen.
Ik vind Cilissen juist de beroerdste meevoetballende keeper.

19 juni 2014 om 13:33

Inderdaad, op zijn reddingen zijn op dit toernooi valt nog niet zoveel te twisten (misschien goal van Cahill), maar vooral meevoetballend is hij een doorn in het oog.

Onze achilleshiel, de verdediging. Wat was met name Janmaat gisteren een ramp, die deed werkelijk amper iets goed. En dan de Vrij en Bmi. Waarom continue van die slappe inspeelballen en de hele tijd tikkie terug. Hard en strak inspelen en vooral in de loop zodat er vooruit gevoetbalt kan worden. Met twee backs die doorschuiven naar het middenveld moet je gewoon de hele tijd een man meer situatie kunnen creeeren en wanneer mogelijk de diepte te zoeken.

Gisteren bleek maar weer eens dat Oranje beter tegen goede tegenstanders kan spelen dan tegen een ploeg als Australie. Pure onderschatting was het waardoor de scherpte en concentratie ontbrak. Je mag je gelukkig prijzen dat we voorin twee klasbakken hebben lopen en dat die Australiers zowel in de 1e als 2e helft een 100 % kans om zeep hielpen. Nu met Chili en dan de 8e finales kan er gelukkig geen sprake meer zijn van onderschatting, dan zijn wij lekker weer de underdog en dan kunnen we tegen iedereen verrassen, ook tegen Brazilie, Frankrijk, Argentinie of een Duitsland. Zolang we maar niet het spel hoeven te maken komt het goed.

Met name de eerste helft gisteren vond ik echt verbijsterend. Het leek wel alsof Australie het grote (totaal)voetballand waren en wij de dwerg. Ze kregen alle ruimte om te combineren waar wij het balbezit niet verder kregen dan de verdediging en Cillessen. Het is dat wij voorin gewoon absolute wereldtop hebben staan en bij Robben een bal maar één keer goed hoeft te vallen.
Vlaar zelf vind ik verdedigend goed staan, maar geef die arme jongen toch niet steeds zo'n kort balletje waarbij hij snel moet handelen, dat is gewoon niet zijn kracht. Hij heet Ron Beton niet Ron Cruijff.

Nederland heeft over geluk voorlopig niet te klagen maar ik verwacht dat Kroatie onze zwakke defensie genadeloos gaat aantonen. Ik hoop natuurlijk dat ik ongelijk krijg.

19 juni 2014 om 14:49

ach ja.. niet klagen over geluk... we krijgen gewoon 2 onterechte penalties tegen in 2 wedstrijden, dat is niet echt geluk. Dat we wel telkens weer meer scoren dan de tegenpartij is gewoon kwaliteit. Geluk hebben ze nog niet gehad.. ok misschien bij die kans van Australie dan maar verder niet echt.

Ook al had Silva gescoord tegen Nederland, dan hadden we ze alsnog gepakt.. dat geloof ik zeker. Spanje is gewoon niet fit en heeft niet de benen om het te belopen. Die kunnen zelfs nog een afslachting verwachten tegen de Aussies.

ons verdediging was slecht bezig maar aan de andere kant.. give credit where credit is due.. Australie speelde gewoon de wedstrijd van hun leven en daar kan je niets aan doen. Normaal gesproken hoor je van hun te winnen en te domineren maar dit WK is wel gebleken dat de namen of ranking helemaal niets uitmaakt.

We (oranje) moeten er gewoon voor zorgen dat we de verdedigende taken gewoon goed uitvoeren en elke wedstrijd vanaf nu ingaan als het ons laatste is. De wedstrijd tegen Chili gaat heel belangrijk worden maar aan de andere kant speel ik het liefst tegen Brazillie dan tegen Mexico of Kroatie.. Zoals Nigel al zegt, de kleinere landen vliegen er echt op en dat is voor elke tegenstander moeilijk te bespelen. Juist daarom is denk ik de wedstrijd tegen Chili zeer belangrijk, daar kunnen we zien hoe we ervoor staan tegen zo een speelstijl. Tegen Australie ging het maar net maar Chili is toch wel een paar maten groter dan Australie.

3-5-2

Cillessen
de Vrij
Vlaar
Veltman
Janmaat
Clasie
Sneijder
Blind
Robben
van Persie
Huntelaar
19 juni 2014 om 15:00

Tja cilissen moet ook weten dat vlaar niet kan opbouwen zoals veltman. Volgende keer gewoon naar voren rammen.

Lekker blijven zeiken over de verdediging. Je zal het deze spelers moeten doen. En volgens de kenners zouden nu al klaar zijn ipv Spanje. Dit spelletje speel je met zijn 11-en en we mogen trots zijn dat we als eerste door zijn naar de volgende ronde.

En dit zogenaamde slechte elftal, is het eerste elftal dat wint van Australië. maar dat zal wel zijn omdat Australië zo slecht was, net als Spanje natuurlijk slecht was

Van al die verdedigers is alleen Blind het gewend om voetballend van achteruit de tegenstander uit te spelen de rest is dat niet gewend dus is het ook niet vreemd dat Nederland problemen heeft met de opbouw. Een Veltman zou dit wel kunnen bijvoorbeeld.

19 juni 2014 om 16:05

Je favoriete club is Ajax zeker? Blind was gister ook helemaal nergens. Veltman kan niet zo goed verdedigen, dus leuk dat het wel aardig kan opbouwen, maar meer ook niet.

19 juni 2014 om 16:36

Gewoon de feiten. Vlaar, De Vrij, Indi en in mindere mate Janmaat zijn het niet gewend om voetballend van achteruit het spel op te bouwen. Blind kan dit wel en liet dit ook zien. Stond vaak vrij, weinig balverlies, weinig slechte passes, weer een assist.

19 juni 2014 om 17:22

Zijn geen feiten, bij Feyenoord is de opbouw ook gewoon belangrijk. En de hele verdediging was gister gewoon slecht, ook Blind.

19 juni 2014 om 17:31

Goede genade, wat een onzin. Heb je de Vrij uberhaupt gevolgd in zijn carriere? Als iemand altijd voor de voetballende oplossing gaat is hij het wel.

Zou fer op het plek van de guzman neerzetten. Vind dat clasie ook gigantisch overschat wordt hier

Al die negatieve reacties! Onvoorstelbaar als je kijkt hoever het nederlands elftal al is. 90 % dacht 3 wedstrijden en naar huis. Nu zijn we een ronde verder en is nog iedereen negatief. Knappe prestatie van oranje! Australie winnen is in real life nog moeilijker dan spanje of brazilie... en als we dit soort wedstrijden winnen... welke manier dan ook, dan heb je in mijn ogen een goed team, want elke wedstrijd zijn er wel wat die slechter presteren dan normaal, puur omdat ze hun spelletje niet altijd kunnen maken omdat elke tegenstander anders is. Dikke pluim voor oranje en ik ben nu al trots... hoe ver ze ook komen!

Het probleem is dat Vlaar, Janmaat, de Vrij en Indi voetballend zo matig zijn, dat Cillessen eigenlijk nooit anders kan dan een lange bal geven. Dat is volgens mij de echte reden voor deze tactiek, anders kom je nooit onder de druk uit en krijg je ze om de oren.

De beste aanvallers zijn nog niet losgelaten op deze armetierige defensie. En nog wel met 5 man! Dat wordt straks weer bibberen....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren