Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Media slachten Engeland af: 'Hodgson moet vertrekken'

Laatste update:

Het is vrijwel iedere eindronde weer hetzelfde liedje: de verwachtingen bij de nationale ploeg van Engeland zijn torenhoog, maar na een aantal teleurstellende optredens gaan the Three Lions met de staart tussen de benen terug naar de sterkste competitie ter wereld. In Brazilië is het niet anders. Na verliespartijen tegen Italië (2-1) en Uruguay (2-1) valt er voor Engeland weinig meer te halen. De Engelse media maken gehakt van het team van bondscoach Roy Hodgson.

/

“Jullie zitten in de problemen: Engeland heeft een wonder nodig tegen Costa Rica”, kopt de Daily Star met grote letters. Andere kranten schrijven voornamelijk over Luis Suárez. De steraanvaller van Liverpool won de race tegen de klok om fit te worden en liet het land van zijn werkgever in diepe rouw achter. Hij maakte twee goals. “Suárez duwt Engeland naar de rand van de afgrond”, kopt the Guardian. “Na vier jaar plannen, emotionele betrokkenheid en anticipatie, zit het er al na vijf dagen op. Het beeld in ons geheugen is Suárez, op de grond, huilend van vreugde.”

De Daily Mail verwijst naar het bijtincident tussen Suárez en Branislav Ivanovic en roept vervolgens op tot het vertrek van bondscoach Hodgson. “Deze nederlaag is erger dan die van vier jaar geleden tegen Duitsland omdat iedereen dit zag aankomen. Het was allang duidelijk dat Suárez niets liever wilde dan ons uit het toernooi werken. Hodgson moet gaan.”

Hodgson is niet van plan zijn functie als bondscoach van Engeland neer te leggen. "Natuurlijk ben ik enorm teleurgesteld na de nederlaag tegen Uruguay, maar ik zie geen reden om op te stappen", verzekerde de bondscoach. "Ik ben heel tevreden over hoe de spelers het hebben gedaan vandaag (donderdag, red.) Maar als de Engelse bond vindt dat ik niet meer de juiste man ben voor deze baan, dan is dat de beslissing van de bond, maar niet die van mij."

Suárez schreef afgelopen seizoen historie door in dienst van Liverpool een fenomenale hattrick te produceren tegen Norwich City. De manier waarop de verdedigers van Engeland kansen weggaven, was volgens the Independent nog slechter. “De verdedigers gaven kansen aan Suárez waar Norwich City zich voor zou schamen. In de afgelopen toernooien was het verval van Engeland langzaam zichtbaar, dit evenement belooft kort maar krachtig te worden.”

Roy Hodgson is geen goede bondscoach voor Engeland

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik zie engeland nog wel doorkomen hoor. Italie kan wel winnen van costa rica en uruguay en engeland kan ook wel winnen van costa rica, dan zijn ze alsnog door.

20 juni 2014 om 10:27

Ze hebben alles geprobeerd in Engeland, Erikkson, Cappelo nu weer een Engelse vaderfiguur... Het grote probleem is gewoon kwa-li-teit! In Engeland spelen ze het spel óverschat je eigen spelers'. Van Andy Carrol tot Ross Barkley, van Leighton Baines tot Raheem Sterling; ze zijn allemaal het grootste talent ooit en ze kosten allemaal 40 miljoen plus, maar als je ze zo ziet spelen zijn ze gewoon echt niet beter dan de talenten die Nederland heeft of Belgie of Duitsland, gewoon pure middelmaat. Daarbij had dit elftal ook geens spits in vorm en Gerrard, hoe tof hij ook is, is gewoon zwaar over de hill. De premier League wordt gedomineerd door buitenlanders en de super generatie Lampard, Beckham enz heeft niks gewonnen. Tijd voor de Engelesen om hun opleidingsniveau flink op te krikken en weer eigen goede spelers op te leiden.

20 juni 2014 om 10:50

@ Clarkkent2 helemaal gelijk dat de spelers niet van wereldklasse zijn zoals men dat in Engeland doet vermoeden... maar het ook wel een beetje de schuld van Hodgson. Als je kijkt naar een van Gaal, die past zijn systeem aan aan het beschikbare matriaal... Hodgson heeft een paar hele vage beslissingen genomen zoals Rooney op de flank in de eerste wedstrijd en nog een paar.. daarnaast had hij moeten afstappen van dat systeem wat ze spelen, er is bijna geen ruimte voor een "creative player" om ook echt uit te blinken.

20 juni 2014 om 11:15

Eens, het Engels voetbal kan alleen gered worden met een 6+5 regel of iets dergelijks. Binnenlandse talenten dienen te worden beschermd. 17 jarige Fransen en Nederlandsers worden ingekocht ten nadele van het Engels talent. Doorbreken is moeilijk. Geld is er in overvloed en dat is het probleem.

Neem een Sturridge. Ik vind hem een goede speler. Toch is dit zijn eerste seizoen dat hij echt doorbreekt. Dat terwijl hij al 25 is! Als hij vanaf zn 18e al wekelijks had egspeeld zou hij nu misschien wel een van de beste van de wereld zijn, je weet het niet.... Maar dit is het probleem van Engelse spelers..

20 juni 2014 om 11:30

Ik had het niet beter kunnen verwoorden.. ik denk dat deze taak ten lasten wordt gelegd aan Koeman. Als er een club is die spelers op wil leiden, is het Southampton wel

20 juni 2014 om 09:28

Dan moeten ze wel meer gaan scoren anders kom je er niet, ook niet tegen Costa Rica

20 juni 2014 om 09:33

Nee man. Als Italie wint van Costa Rica, vinden ze het wel prima zo. Dan haalt Uruguay minimaal een punt tegen de Italianen en is het gewoon klaar voor Engeland.

20 juni 2014 om 09:48

Dat is gewoon klaar. Italie wint van Costa Rica, hebben dus 6 punten. Uruguay wint vervolgens van Italie en hebben ook 6 punten...

20 juni 2014 om 12:49

Of italie wint van uruguay en engeland van costa rica. Dan komt het aan op doelsaldo.

20 juni 2014 om 13:58

Ik heb daar weinig vertrouwen in, zeker als Italie zometeen wint van Costa Rica (en die kans acht ik vrij groot) Dan is Italie 1e in de poule en moeten ze tegen een overgemotiveerd Uruguay....

20 juni 2014 om 14:30

@bekkerz: dan heeft Italie nog wel een punt nodig om eerste te blijven, willen ze het niet laten aankomen op doelsaldo.

20 juni 2014 om 14:54

Feit blijft dat Engeland naar huis gaat, dat was de inzet

20 juni 2014 om 10:32

Nou reken daar maar niet op.. Engeland ligt er gewoon uit.. Zeker als tegen Italie blijkt dat Costa Rica geen eendagsvlieg was tegen Uruguay...

De bondscoach ontslaan zal wel weer gebeuren maar het maakt allemaal niets uit voor Engeland... Ze moeten gewoon de structuur van hun jeugdopleiding en competitie veranderen.. Ik geloof dat maar 20% van de spelers van de Premier League clubs een Engelse nationaliteit heeft...

En als je het bekijkt voor het aantal keepers of spitsen zal dat nog lager liggen w.s.... Engeland gaat op deze manier nooit meer een halve finale van een WK halen hoor...

20 juni 2014 om 12:14

Ja kan, kan kan. Ze moeten ook een doelsaldo goedmaken. Ik zag hier onder een reactie staan waar in stond dat engeland alleen gered kan worden met een 6+5 regel. Daar ben ik het niet mee eens. Noem is een engelse top speler die in het buitenland speelt? Ik kan er zo even niet op komen. Elke engelsman speelt in de premier league. Elke topclub heeft wel een aantal engelse in de basis. Sterker nog. De gehele engelse basisopstelling speelt in engeland. Dus een 6+5 regel zal ze niet helpen. Het is gewoon een gebrek aan tacktisch vermogen + een slopend seizoen in de premier league + een gebrek aan kwaliteit. Rooney is geen topaanvaller meer. Van persie, Robben, Neymar, Aguero, Messi, Ronaldo, Suarez, Cavani, Muller, Iniesta, Rodriguez etc zijn allemaal betere aanvallers. Op het middenveld is Gerrard ook niet meer een topper. Henderson eveneens niet, nooit geweest. Joe Hart is geen topper, Jagielka is prima, Cahill is prima, Baines deed het prima. Sterling is een talent die het moet hebben van momenten en nog niet een team kan dragen. Ga zo maar door. Engeland behoord gewoon te de middenmoot. Zo simpel is het helaas wel

En terecht, waardeloze trainer. Sterling was Engeland's beste speler op de 10, haalt hem daar weg omdat Rooney daar perse wilt spelen. Dan wil je gewoon niet het beste voor je team ben je terecht uitgeschakeld. Ook Wilshere en Barkley kregen veel te weinig minuten. Gerrard kan het ook niet meer echt aan en Welbeck is gewoon te slecht. Ik had Barkley, Wilshere en Sterling de belangrijkste rollen gegeven.

20 juni 2014 om 09:45

Sterling een 10? nee dat is juist de perfecte vleugelaanvaller. Barkley vond ik ook heel sterk spelen. en Wilshere vind ik eigenlijk ook beter dan Henderson.

20 juni 2014 om 10:17

Nee, sterling heeft het laatste halfjaar bij liverpool ook op 10 gespeeld, waardoor coutinho op de vleugel werd gezet. Dit heeft hij gewoon ontzettend goed gedaan.

20 juni 2014 om 11:08

Tegen Italie was Sterling de beste aan Engelse zijde maar tegen Uruguay was hij slecht.

20 juni 2014 om 12:19

Omdat die dus op rechts wordt gezet, waar die buiten om moet of tikkie terug naar Johnson, hij moet op 10 of op links.

20 juni 2014 om 12:16

Sterling heeft in deze 2 wedstrijden in totaal liefst één kans gecreëerd. En dan wil je Rooney voor hem slachtofferen?

20 juni 2014 om 12:22

Ik had Rooney op de bank gedaan voor Barkley, Sterling op links, Oxlade of Lallana op rechts. Wilshere naast henderson op cm.

20 juni 2014 om 12:35

Barkley had het echt niet beter gedaan dan Rooney. Hele seizoen nog geen enkele assist.

Rooney heeft nu in 2 wedstrijden ook gewoon een doelpunt gemaakt en een assist gegeven.

20 juni 2014 om 12:45

Hoe zou jij spelen dan?

20 juni 2014 om 13:13

Ik zou sowieso wat jij al aangaf Welbeck en Gerrard wisselen en Wilshere op de plek van Gerrard zetten.

Voorin wordt wat moeilijker door de blessures. Anders had ik zeker Walcott gespeeld. Of anders Chamberlain. Want Walcott heeft tenminste diepgang. Nu heb je veel spelers die vooral de bal in hun voeten willen hebben. En met deze selectie zie ik ook geen andere optie om Lallana daar dan te zetten.

Dus eigenlijk verschil ik alleen over Rooney van mening met jou.

Tja volgens mij mogen ze daar wat realistischer worden. Het is sowieso een zware poule en ze waren zeker niet de favoriet.... En je verliest 2 keer met 2-1, wat wel heerlijke wedstrijden waren om naar te kijken. Je laat een goede frisse indruk achter en iedereen ziet de stijgende lijn...im vraag me dan ook af waarom gelijk de coach weg moet?

20 juni 2014 om 09:47

Eens. Kortzichtig om alles (weer!) op het bord van de trainer te schuiven. Capello zou ook een prutser zijn.

Als ze wat om hun nationale team geven moet de FA een 6+5 regel of strenge variant daarop invoeren. Sinds die tv gelden door het dak zijn gegaan kunnen de meest middelmatige clubs 100 miljoen uitgeven en, wat van ver komt is lekker, worden spelers uit de hele wereld gehaald. Een homegrown regel van niks die bepaalt dat je 'maar' 17 niet zelf opgeleide spelers in je selectie mag hebben laat alle ruimte.

In Engeland loopt genoeg talent en kennis om vandaag de dag wereldkampioen te kunnen worden, mits het talent de kans krijgt zich te ontwikkelen en niet in de weg wordt gelopen door steeds een nieuwe kar vol aangetrokken buitenlanders die toch duur waren niet op de bank gezet worden. Nu is er een leuke frisse lichting maar missen de bagage voor zo'n groot toernooi, de absolute toppers uit de competitie blijven de buitenlanders.

Tuurlijk, slachtoffer die waardeloze coach en vlieg er in 2016 weer ruim op tijd uit. Vraag je vooral niet af waarom het al zo lang niet lukt maar wijs naar trainers, scheidsrechters en andere externe factoren. Ze hebben de spectaculairste competitie met de beste kijkcijfers, keerzijde is een matig nationaal team dat zoals je zegt zeker al lang geen favoriet meer is in een poule met Uruguay en Italië en zomaar laatste kan eindigen nog onder Costa Rica.

20 juni 2014 om 11:26

" Als ze wat om hun nationale team geven moet de FA een 6 5 regel of strenge variant daarop invoeren "

Engeland heeft ook de strengste variant daarop, Een speler van buiten de EU moet minstens 70 van de wedstrijden van het nationale elftal mee hebben gedaan, dat is behoorlijk streng en zorgt ervoor dat alleen de beste spelers van een land buiten EU hiervoor in aanmerking komen.
Meer kunnen ze wettelijk gezien niet doen, mensen die iedere x weer met die 6 5 regel aankomen staan een beetje buiten de realiteit, klinkt heel leuk voor de bühne, maar het is wettelijk niet haalbaar om spelers van binnen de EU te weigeren.

20 juni 2014 om 12:07

Het probleem is dat wanneer de fa dit zou gaan doorvoeren de kans groot is dat de competitie 'minder' wordt. De fa zal hier nooit voor gaan ondanks dat ze de regels al flink hebben aangescherpt. Misschien een heel dom voorbeeld maar een bloementeler die nu met alle respect een paar oostblokkers heeft staan waar hij veel minder aan hoeft uit te geven kwa salaris gaat ook niet nederlanders aannemen voor duurder terwijl die niet meer arbeid verrichten. Clubs zullen er nooit mee ophouden om spelers van buiten te halen omdat het meer aanzien geeft en de fa zal niet verder gaan met strengere reglementen omdat dit het aanzien van de competitie naar beneden kan halen.. Het is een vicieuze cirkel... Misschien dan toch een ideetje en dat is clubs die meer spelers uit eigen opleiding hebben staan belonen met een subsidie die verplicht in de jeugdopleiding moet worden gestoken. Al heeft het geld het voetbal overgenomen en ben ik bang dat dit onomkeerbaar is.

20 juni 2014 om 09:52

Inderdaad. Het Engels nationaal elftal is gewoon helemaal niet zo sterk. Er wordt over onze verdediging geklaagd, maar die van Engeland is absoluut niet beter. Met Gerrard hebben ze 1 echte goede middenvelder die al niet meer op zijn top is. De aanvallers zijn goed, maar geen absolute wereldtop.

Kortom niet verrassend dat het na 2 wedstrijden in een hele zware poule al over is. Ze hebben bovendien 2 aardige wedstrijden gespeeld waarvan de neutrale supporter heeft kunnen genieten.

20 juni 2014 om 10:33

Ik ben het volledig met je eens Ajaxglobal. Het is bekend dat het elftal van de Engelsen vrijwel altijd moeite heeft om aan de torenhoge verwachtingen te voldoen. Individueel zijn het allemaal topspeler, in teamverband laten ze het vaak op eindrondes afweten. Echter, dit toernooi vind ik dat zij zich niet hoeven te schamen. Twee wedstrijden met 2-1 verliezen tegen sterke tegenstanders is geen schande. Persoonlijk vind ik het wel jammer, had Engeland graag verder zien komen met al deze wereldsterren. Italie en Uruguay vind ik trouwens ook prima, hoewel ik de helft van de spelers van het Italiaanse team niet ken maar dat zegt wellicht meer over mij dan over deze spelers

20 juni 2014 om 11:23

gehaktbal, dat denk ik ook. Ze hebben zich goed gepresenteerd en er zit veel talent in de selectie. Volg nou eens een pad ipv elke keer het probleem ontkennen en aan symptoombestrijding doen.

Soms heb je pech met de loting, dat loopt weleens zo, dat had spanje ook ;-)

20 juni 2014 om 10:36

Precies! Engeland is het enige land dat mij beide wedstrijden heeft vermaakt. Dat je 2x lullig verliest kan gebeuren. Speel je zo'n wedstrijd 10x win je er 5. Deze kririek is absoluut niet terecht

Ik weet niet hoor, maar Engeland heeft eigenlijk gewoon twee goede wedstrijden gespeeld vind ik. Ze verliezen dan wel twee keer (met minimale cijfers), maar het is geen schande om van Italië en/of Uruguay te verliezen. De Engelse hebben pech dat ze in een lastige poule zitten, maar we moeten niet doen of ze zo dramatisch gespeeld hebben. Hodgson heeft de Engelse juist weer wat sprankelender laten voetballen vind ik, met jonge jongens als Sterling en Sturridge. Lekker wat aanvallender dan waar ze altijd om bekend stonden.

20 juni 2014 om 09:29

Op zich ben ik het met je eens dat ze niet dramatisch hebben gespeeld, maar ik vind wel dat er met de spelers die hij heeft meer te doen valt. Ik vond Engeland tactisch erg slecht staan, aanvallen met wat vlotte combinaties waren zeer zeldzaam, ik heb over 2 wedstrijden eigenlijk maar 1, misschien 2 uitgespeelde aanvallen gezien.

Daarnaast vind ik het onbegrijpelijk hoe je met Welbeck, Sturridge en Rooney tegelijk in de basis kunt beginnen, die lopen het liefst alle drie op dezelfde plek. Ze hebben met Lallana en Barkley gewoon prima spelers voor op de flanken waar je meer aan hebt.

Al met al niet dramatisch, maar ook niet naar de mogelijkheden gepresteerd. Het kwam op mij echt over als balletje naar voren en maar hopen dat de kwaliteit voorin er iets leuks mee doet.

20 juni 2014 om 09:55

Dat Engeland het tactisch aflegt tegen de meeste teams is toch niet gek? Dat ligt helemaal niet aan die coach, maar aan de tactisch beperkte spelers. Engeland heeft fysiek goede spelers, maar buiten wellicht Gerrard ligt dit elftal op voetbalintellect mijlen achter op de toplanden in de wereld. Ook niet verwonderlijk als de meeste van je spelers niet meer dan waterdragers zijn bij hun clubs.

20 juni 2014 om 10:08

Haha. Wilshere geen techniek? Sterling geen techniek? Barkly geen techniek? Oxlade geen techniek?

Hoe je dit kan bewerenbzonder enige onderbouwing..

Oke het is ngeen wereldklasse team. Maar de enige landen diebdat kunnen leveren zijn Duitsland, Spanje en Italie.

Het was gewoon een slevhte opstelling met slechte tacktiek ennslechte wissels.

Desondanks kan Hodsgon er niks aan doen dat ze kansen missen en Godin er gewoon niet wotdt afgestuurd.

20 juni 2014 om 10:52

Haha. Wat lees jij slecht. Ik heb het over voetbalintellect en tactisch inzicht. En dat hebben Sterling, Barkley, Oxlade en vrijwel de hele Engelse selectie vele malen minder dan veel andere landen.

Overigens lachwekkend dat je commentaar hebt op mijn post terwijl je;
A het over techniek hebt waar ik geen enkele melding van maak.
B ik wel degelijk een onderbouwing heb
C deze buiten 4 vraagtekens bij jou volledig ontbreekt.

20 juni 2014 om 11:31

Vooral Hodgson is tactisch beperkt ja. En als jij denkt dat de meeste spelers die hier op het veld stonden waterdragers zijn dan heb je weinig kaas van het spelletje gegeten, of ben je een verbitterde ouwe Schot. Hetzelfde geldt overigens voor iedereen die beweert dat Engeland geen talenten opleidt. Ik kan hier wel een stapel namen gaan opnoemen, maar daar ga ik geen tijd aan vuil maken. Volg eens wat Engelse competities.

Zet een trainer voor deze ploeg die wel weet wat positiespel en creativiteit is en je bent een stuk verder. Hodgson heeft gewoon geprobeerd Rodgers te kopiëren, maar snapt er te weinig van om zo'n systeem echt aan de praat te krijgen. Desondanks een vermakelijke poging van Engeland in een moeilijke groep. Komen de jongens van Liverpool in ieder geval weer snel terug, ook niet verkeerd.

20 juni 2014 om 13:07

De Engelse spelers worden altijd overhyped. Ze betalen ook veel te veel voor middelmatige spelers. De sterspelers in de Premier League zijn bijna allemaal buitenlanders, en bij de topclubs staan er maar weinig Engelse spelers in de basis, en dan zijn het vaak nog niet de spelers om wie het elftal draait. Vervolgens stoppen ze al die Engelsen bij elkaar in een elftal en dan moeten zij bepalen wat ze gaan doen. Dan kun je nagaan dat het niet wat gaat worden. In tactisch opzicht worden ze nooit gedwongen om na te denken over tactiek, en dat is ook absoluut onderontwikkeld. De opleiding in Engeland is gewoon verouderd, de mentaliteit van de Engelsen is slecht en de competitie wordt gedomineerd door buitenlanders waar clubs liever weer 20 miljoen uitgeven aan een speler dan dat ze investeren in de jeugdopleiding/jeugdspelers. Ja, dan moet je ook niet klagen als het nationale elftal weer vroegtijdig wordt uitgeschakeld. En waar wijzen ze dan naar, naar de bondscoach. Nou, dat is dus een mooi voorbeeld van struisvogelpolitiek. Lekker je kop in het zand steken.

20 juni 2014 om 09:30

Engeland waa gister toch gewoon beter dan Urugay of ben ik nou gek?

Als Engeland gewoon hun kansen had afgemaakt dan haddrn ze zeker niet verloren.

Desondanks moet hij sowieso wel weg. Slechte opstelling en slechte wissels. Moet je voorstellen wat iemand kan doen met Engeland die dat wel goed doet..

Maar over het algemeen heeft Engeland goed gespeeld.

20 juni 2014 om 09:34

Uruguay kreeg de eerste tien minuten na rust wel echt dikke kansen hoor, daar hadden ze het moeten beslissen. Ik vond beide teams in fases beter, overall Engeland misschien iets. Maar net als tegen Italie koop je daar weinig voor.

20 juni 2014 om 09:45

Dat was toch die fase van afstandsschoten? Dat die net overgingen?

Ja tuurlijk heb je niks aan beter spelen en verliezen maar wat ik bedoel te zeggen is dat Engeland dus gewoon goed heeft gespeeld..

Ik vind echt niet dat ze teleurgesteld hebben. Ik vond ze in 2010 ook niet dramatisch..

Daarbij had ik Urugay wel willen zien als Godin gewoon rood had gekregen. Was het zeker een ander verhaal geworden..

20 juni 2014 om 10:04

cavani alleen voor Hart? Schoof de bal naast. Die fase bedoelde ik. Eerste kwartier na rust was Uruguay behoorlijk aan het drukken.

20 juni 2014 om 10:07

@zola#: ik ben het met je eens dat je goed kan spelen, maar op een wk moet je presteren... Dan geldt goed spelen niet eens meer. In de competitie weet je dat als je goed speelt de punten vanzelf komen, omdat je daarvoor genoeg tijd hebt, maar op een wk gaat het echt om de details...
Tegen Spanje tijdens de wk2010 finale speelde NL helemaal niet slecht en waren eigenlijk gevaarlijker dan de Spanjaarden, maar ook daar ging het stuk op de details.

20 juni 2014 om 10:27

Abe

Oh die had ik gemist. Maar goed, dan had Urugay ook natuurlijk gelijkspel eruit kunnen halen (als engeland kansen had afgemaakt).

Rvandoor

Klopt, en dit keer waren de details niet in het vootdeel van Engeland. Maar dat is toch geen overwchatting van de Engelse spelers?

20 juni 2014 om 10:35

Als je de historie erbij pakt dan denkt men altijd dat Engeland outsider voor de titel is... en als je naar deze selectie kijkt en dit naast die van andere landen legt, dan moet je haast wel concluderen dat de Engelse selectie maar erg matig is... Is leuk hoor voor die spelers die in de BPL spelen bij goede clubs, maar het zijn daar veelal waterdragers, geen spelers die begeerd worden door de absolute topclubs Bayern, Real, Barca... (misschien 1 speler oid).

Dit hadden ze moeten bedenken toen ze deze man aanstelden. Een super matige coach. Een echte grijze muis. In de afgelopen jaren was ik qua materiaal niet zo enthousiast over Engeland. Ik heb het idee dat in dit team veel meer had gezeten. Engeland blinkt uit in behoudende coaches aanstellen als bondscoach. Ze moeten gaan vernieuwen en een progressieve aanvallende coach aan gaan stellen. Niet een coach die juist de nadruk legt op de verdediging (wat was dat centrale verdedigingsduo slecht zeg hé).

20 juni 2014 om 09:29

Cahill was nog goed, maar die jongen die naast hem stond, Jagielka was echt wel slecht.
Cahill ruimde alles zelf op achterin.

20 juni 2014 om 09:33

Cahill is op zich een goede verdediger inderdaad, weinig mis mee. Zijn kompaan is inderdaad tranentrekkend slecht.

20 juni 2014 om 10:10

@django10; in alle eerlijkheid. Ik ben niet zo'n fan van Cahill. Ik vind hem soms wat log en dom in duels. Maar vergeleken naast Jagielka leek hij een wereldverdediger ja..

Ze hebben 100% gelijk!
Rooney links laten staan, terwijl die jongen gewoon op 9 moet staan. Wilshere niet laten starten op de 10. En dan die rare wissels als Lambert en Lallana.

20 juni 2014 om 09:30

Lambert en Lallana hebben uitstekend gepresteerd in zowel de competitie dit jaar als in de oefen- en kwalificatieinterlands. Waarom vind je dit rare wissels?

Hodgson is een flapdrol. Een trainer van zijn status moet in de spiegel kijken en zien dat hij heeft gefaald. Engeland had de betere spelers maar konden het spel alsnog niet maken wanneer Uruguay doordrukte. Het middenveld van Engeland speelde kapot slecht met Gerrard in de basis.

20 juni 2014 om 10:03

Welke betere spelers duidt jij op dan? Om eerlijk te zijn vind ik het elftal namelijk nogal beperkt. Fysiek, kracht en snelheid is het prima op orde. Maar met name op voetbalintellect is het toch gewoon een matig elftal? Gerrard is een erg goede speler, maar ook al minder dan een paar jaar terug. Sturridge is een leuke friemelaar en Rooney (in deze vorm niet echt) een zekerheid. Verder loopt er in de basis toch helemaal niemand die de middenmoot ontstijgt? Met name in de verdediging, inclusief keeper, hebben ze geen enkele topper.

20 juni 2014 om 10:15

Niks ten nadele van Henderson. Maar hoe kan je die man opstellen. Maakte dit middenveld totaal statisch. Ik had daar liever vanaf het begin Lalalalalalalalana gehad of Wilshire (of er moet een andere briljante reden zijn waarom die jongen niet opstelt werd). Ontbrak totale creativiteit vanuit het middenveld.

Rooney had ik altijd in de spits gezet. Ik begrijp niet helemaal waarom Welbeck zo nodig opgesteld moest worden. Gewoon rare keuzes gemaakt door de coach. Waarvan ik überhaupt nooit begrepen heb waarom hij aangesteld is.

20 juni 2014 om 13:03

Engeland mist gewoon een echte ster. Van alle topclubs in Engeland komen de beste spelers uit het buitenland. Op een WK tel je dan niet echt mee. Zelfs kleine landen als Uruguay en Nederland hebben twee echte supersterren in de basis. Bij Engeland zijn het allemaal leuke voetballers, maar zeker geen bepalende. Tel daarbij op een zeer matige keeper en een superstatische verdediging en uitgeschakeld worden in de poulefase is gewoon heel erg logisch.

Tja, gewoon een ongelukkige loting. Sinds jaren brengt Engeland weer iets verfrissends. Alhoewel Hodgson tactisch natuurlijk gewoon fouten gemaakt heeft, maar dat had je bij zijn aanstelling al kunnen zien aankomen.

het heeft gewoon ook te maken met de hele gedateerde filosofie die gehanteerd wordt in Engeland. Altijd maar 4-4-2 met lopende middenvelders en snelle flanken en spitsen spelen. Nooit geen creativiteit vanuit de as. Eeuwig vasthouden aan dezelfde twee/drie namen. Ze spelen al 40 jaar hetzelfde spelletje.
Daarbij is Engeland gewoon geen grootmacht meer, niet verrassend als ze meteen weer naar huis kunnen. Denk dat 8 van de 10 mensen met enige voetbalkennis dit had voorspeld.

Overigens komt er wel een aardige lichting aan, zou eigenlijk die Martinez wel eens als bondscoach aan het werk willen zien. Met die jonge balvaardige gasten bouwen aan een voetbalmachine. Rogers is ook een goede natuurlijk maar denk dat die nog wel even bij Pool blijft.

20 juni 2014 om 10:07

Kan ik me helemaal in vinden. Op technisch gebied en voetbalintellect is dit elftal eigenlijk gewoon matig. Veel kracht en snelheid, 0 creativiteit. Tegen een uitgekookt Italië en een Suarez en Cavavi tegen de beperkte verdedigers van Engeland is het dan niet verwonderlijk dat ze er uit vliegen.

20 juni 2014 om 12:25

Polop, jij bent dus het gevolg van een trainer als Hodgson. Ze hebben met Barkley en Sterling 2 wereldtalenten die creatief zijn (heb je Everton en Liverpool gevolgd?) maar Hodgson benut het niet. Geldt ook voor Wilshere.

20 juni 2014 om 14:47

Kan je me uitleggen wat je bedoelt met je zin: "jij bent dus het gevolg van een trainer als Hodgson"
Daar kan ik geen touw aan vastknopen.

Barkley en Sterling zijn spelers met een leuke actie. Geen creatieve spelers die de openingen zien en andere beter laten spelen.

20 juni 2014 om 14:56

Onee? Kwam daarom de goal tegen Italie door die geweldige pass van Sterling? Als je hem vanaf links naar binnen laat komen, Barkley op 10 zet achter Sturridge en Lallana of Oxlade rechts wordt het echt wel verfijnd en creatief hoor.

20 juni 2014 om 15:53

Ja je hebt helemaal gelijk. De spelers die jij opnoemt zijn inderdaad creatieve breinen die moeiteloos de opening vinden..... Overigens hebben ze die nog veel meer in Engeland. Vandaar dat bijna elk team met buitenlanders in de as speelt die voor de creativiteit moeten zorgen.

20 juni 2014 om 18:12

Wie staat er op 10 bij Liverpool? Sterling. Bij Everton? Barkley.

20 juni 2014 om 10:18

Deze coach had veel steviger en eerder door moeten selecteren (net zoals Spanje dat had moeten doen bijvoorbeeld). Met dat traject had hij twee jaar geleden al moeten beginnen. En niet continu aankomen met die gevestigde namen. 11 gevestigde namen maken geen elftal. Zit totaal geen visie in. Dat zie je ook aan het voetbal. Daar zat ook geen visie in.

Martinez zou een geweldige bondscoach zijn. Dat ben ik met je eens. Ik denk alleen niet dat hij zjin baan bij Everton op wil zeggen. (ik zie nu al aankomen dat ze met Redknapp aan komen zetten. Ook zo'n tactisch genie... Not..)

Ik denk niet dat dit verlies zo zeer aan de trainer is te wijten maar meer aan Rooney. Hoeveel kansen heeft hij nodig om er 1 te scoren? Als hij wat zuiniger was met zn kansen zoals Suarez dan was deze discussie niet eens nodig geweest. Ik vind persoonlijk dat t beter loopt met Rooney op 10 maar had toch liever Llalana in de basis gezien ipv Welbeck die heeft werkelijk waar niks goed gedaan. Sturridge functioneert niet in 1 spitsen systeem aangezien hij vaak niet in de spits te vinden is en was ook gewoon de hele wedstrijd onzichtbaar.

Er wordt gezegd dat dit komt doordat er veel buitenlanders in de competitie spelen, maar dat vind ik onzin. Uit deze selectie kan meer gehaald worden. Hun middenveld aanval is gewoon uitstekend. En de verdediging is dan iets minder sterk, maar dat kan je compenseren met een goede organisatie.

20 juni 2014 om 09:36

het is ook een beetje onzin (al zal het zeker van invloed zijn dat er zoveel gekocht wordt, zelfs al in de jeugd!), maar er is weinig tactisch voetbalverstand aanwezig in Engeland, denk dat daar het probleem ligt. Want je hebt gelijk: er zijn genoeg landen die met minder materiaal beter georganiseerd spelen en betere resultaten boeken.

20 juni 2014 om 10:21

het komt niet direct door de buitenlanders, maar door de buitenlanders is het niveau zo hoog in de PL. Die Engelsen zijn helemaal niet zo goed, maar ze lijken best goed omdat ze met zulke goede spelers spelen.
Nu zet je 11 engelsen bij elkaar en is er niemand meer die de rest mee trekt naar een hoog niveau.
Het is altijd makkelijker spelen met wereldspelers naast je. Alleen Engeland heeft zelf geen wereldspelers, dus daarom is het ook niks met het Engelse elftal.

Zet suarez, kompany en yaya toure er neer aangevuld met 8 Engelsen en het begint ergens op te lijken. Dan maken ze elkaar beter.
Nu staan er elf net niet spelers, die elkaars tekortkomingen versterken ipv elkaars sterke punten verbeteren.

Daarom snap ik ook elke keer de hoge verwachtingen niet. Niet alleen van de Engelsen zelf maar ook van veel buitenstaanders. Ja het lijken grote namen, maar t zijn geen grote voetballers.

20 juni 2014 om 10:41

de hoge verwachtingen zijn er vooral bij de vaste verstokte PL-volgers denk ik, die zijn vaak wat verblind door hun voorliefde voor deze competitie heb ik wel gemerkt. Want iemand met een beetje voetbalkennis weet dat Engeland op tactisch en creatief kwaliteit ontbeert om mee te dingen om de prijzen.

20 juni 2014 om 12:10

De topspelers daar zijn in het algemeen buitenlanders, de Engelsen zijn meer de waterdragers. Bij de nationale ploeg moeten zij ineens de kar trekken, en dat zijn ze niet echt gewend. Vroeger had Engeland altijd echte topspelers. En dan niet een Rooney, nee spelers wat tot de absolute wereldtop behoren. Als Engeland naar een 6+5 regel gaat zou dat ten goede komen van het nationale elftal. Clubs moeten dan weer opleiden, nu kopen ze alles wat los en vast zit.

20 juni 2014 om 14:05

De spelers van Engeland zijn kwalitatief echt niet minder dan dan die van Uruguay.

Rooney, Sturridge, Gerrard, Cahill en Baines zijn absoluut geen waterdragers en de topsspelers van hun ploeg. Vul dat aan met een sterling, Barkley, Wilshere, Lallana e.d. dan kan je gewoon een goed team maken.

20 juni 2014 om 14:58

Rodeduivelfan; eindelijk iemand die het met me eens is, Wilshere, Barkley en Sterling moeten de belangrijke rollen krijgen nu. Dan gaan Engeland weer presteren.

20 juni 2014 om 22:33

Gerrard is 34, het zou bijna tijd worden voor verjonging. Rooney staat gewoon in de schaduw van Van Persie.

Maar goed, ze hebben wel een paar aardige spelers er tussen, maar het komt er nooit uit. Dan kan het niet altijd aan de trainers liggen. Ik denk dat het ook meerdere oorzaken heeft, namelijk de mentaliteit van de spelers (of het gebrek er aan). Kijk naar het lichaam van Ronaldo en van Rooney, Rooney is toch geen topsporter of wel? Verder zijn ze tactisch vrij laag, in Nederland probeert bijna iedereen te voetballen. Van de eredivisie met nieuwkomers als Go Ahead, Zwolle, als in de eerste divisie, de top klasse en nog veel lager. In Engeland zijn er maar een paar die willen of kunnen voetballen, de rest is het kick-and-rush. Het voetbal van Engeland is ook meer op toeval gericht dan het daadwerkelijk voetballen wat leidt tot kansen. Verder is het hoge percentage buitenlanders slecht voor het nationale elftal. Ze leiden daar niet op, maar kopen. Engelse spelers krijgen nauwelijks kansen, en elke speler wat een beetje talent heeft is meteen de nieuwe topper. Een Walcott werd zo omhoog geschreven, maar is eigenlijk een hardloper met voetbalschoenen, om maar een voorbeeld te noemen. Bij bijna elke club is een buitenlander de grote ster. Ze kunnen niet zelfstandig denken omdat een buitenlander zorgt voor de openingen, creativiteit en dergelijke.

Een oplossing is niet zo eenvoudig. Een 6+5 regel zou helpen, maar het is de hele mentaliteit wat in de jaren '60 is blijven hangen. In Nederland zitten zelfs bij amateurclubs goede trainers in de jeugd, dat is daar nauwelijks het geval. Als je vanaf je 5e alleen gewend bent aan kick-and-rush, dan ontwikkel je je alleen op die aspecten (koppen, fysiek, duels etc). Het hele voetbal moet eigenlijk op de schop, maar daar zijn ze waarschijnlijk te eigenwijs.

Een land met zo'n competitie wat in al die jaren slechts 3x een halve finale van een EK of WK wist te bereiken doet het toch ergens verkeerd. Ik denk dat ik hierboven de redenen heb genoemd, maar het zou ook wat anders kunnen zijn, die wijsheid heb ik niet in pacht. Maar dat ze wel degelijk wat verkeerd doen daar is wel duidelijk.

20 juni 2014 om 13:07

De aanval uitstekend? Er zijn maar heel weinig landen met een slechtere spits dan Welbeck hoor. Als de tweede of derde keus van de nummer 6 uit je competitie de beste optie in de spits is gaat er iets heel erg mis.

20 juni 2014 om 14:04

Je beseft toch dat Sturridge in de spits staat ? en als hij niet mocht spelen dat Rooney in de spits zou staan.

Kijk je weleens naar Engeland ? Of heb je het over het Engeland van 2012 ?

Vind het erg jammer dat Ox nou gebelesseerd was deze twee wedstrijden, had echt het idee dat hij de ban wel kon breken voor dit team. Zou ik liever inbrengen dan een Lallana of Barkley die ik nou 2 keer niet indrukwekkend in zie vallen ( Wilshere vorige wedstrijd ook niet hoor daar niet van)

Persoonlijk vind ik dit wel weer duidelijk maken dat de kwaliteit in de PL gekocht is. Hoewel de PL één van de sterkste, zoniet de sterkste, competities ter wereld is, blijkt het nationale elftal toch altijd weer erg tegen te vallen.

20 juni 2014 om 09:40

Dus Spanje stelt eigenlijk ook niks voor? Want die hebben minder gekocht...

Ze hebben gewoon goede spelers. Een slechte coach is het probleem. En zelfs met een slechte coach waren ze beter. Hodsgon kan er ook niks aan doen dat Rooney kansen blijft missen..

20 juni 2014 om 10:35

Ik kan je redenatie over Spanje niet helemaal volgen maar wat ik dus probeer aan te geven is dat het beleid van de Engelse clubs met name gericht lijkt te zijn op het aankopen van de grootste namen in het voetbal en dat het opleiden van jonge Engelse spelers minder prioriteit lijkt te hebben. Kijk maar naar alle namen die de afgelopen weken langskomen die in verband worden gebracht met Man united. Ik wil hiermee dus niet zeggen dat jongens als Rooney, Wilshere & Sterling etc slechte voetballers zijn maar dat het hen wel erg moeilijk wordt gemaakt om door te stromen naar de eerste elftallen.

20 juni 2014 om 12:08

De Spaanse clubs spelen met veel Spaanse voetballers. Bij Barcelona staat de opleiding centraal, en ook bij Real speelt deze een belangrijke rol. In Engeland tikken ze lachend 40 miljoen neer voor een Carroll. De topclubs hebben nauwelijks Engelse spelers. Het probleem ligt gewoon in de competitie, je kan elk toernooi je trainer ontslaan, maar dan ligt het probleem vast niet bij de trainers.

20 juni 2014 om 12:22

Wat zet je jezelf voor schut. Spanje heeft achtereenvolgens EK, WK en weer EK gewonnen en hebben fout gemaakt niet door te selecteren. Voor Engeland is het echter structureel falen. Erg kortzichtig om het nu maar weer op pech af te schuiven.

Dan zie je maar weer dat de engelse premier league zogenaamd zo goed is door de buitenlandse spelers want de engelsen zelf bakken er helemaal niks van al jaren niet.

20 juni 2014 om 09:58

De coach is gewoon slecht. De spelers niet. De spelers zijn gewoon enorm goed. Je gaat me niet zeggen dat Sterling, Rooney, Sturridge, Gerrard, Henderson, Baines, Barkley, Lallana, Cahill, Wilshere en nog meer koeken bakkers zijn ?

De competitie is goed door buitenlandse spelers, maar ook door binnenlandse. Het is eerder het tactisch inzicht dat ontbreekt bij de coaches.

Elke deftige trainer zou wel iets kunnen met dit materiaal.

20 juni 2014 om 12:04

Als je elk toernooi de bondscoach moet ontslaan wegens tegenvallende resultaten, zou het dan niet een keer kunnen dat het niet aan al die trainers ligt?

Tja dat krijg je als je sheiks de ruimte geeft om half europa op te kopen.
Engeland word alleen maar minder, want er komen steeds minder jongen engelse jongens door.

En dat komt omdat er bij Chelsea en Man city wedstrijden zijn waar geen 1 engelsman op het veld staat.
Niet Hodgson maar de FA is schuldig door het laten uithollen van hun compettie.

20 juni 2014 om 09:51

Knap dat Sjeiks ervoor zorgen dat Rooney kansen mist, Godin geen rood krijgt en Hodsgon slechte opstelling en wissels doet en ze dan alsnog kantje boord verliezen door Gerrard die een assist geeft op Suarez...

Ja man Sjeiks zijn daar verantwoordelijk voor.

Vind je niet dat je overdrijft? Verliezen was niet nodig geweest. Ze hebben veel goede (subtop) spelers en zeker paar van wereldklasse.

Hodsgon haalt er gewoon niet meer uit dan erin zit. Had ze gelijk gespeeld en Urugay gewonnen van Costa Rica was het Engeland die goed was blabla hoop levend gehouden Rooney de held.

Dat is het niet nee maar sjeiks uit de epl staan hier los van. Of moet Engeland maar op 1 of andere manier een gouden generatie als Spanje, Duitsland, Italie en Nederland uit de hoed toveren?

20 juni 2014 om 09:53

Bedoel Engeland die had gewonnen van Costa Rica

20 juni 2014 om 10:05

Nee daar zijn de sjeiks niet verantwoordelijk voor.
Waar ze wel verantwoordelijk voor zijn is het Niet laten doorstromen van jeugd.
Ze kopen liever dan dat ze opleiden.
Nu staat Hart onder de lat weet je hoelang het geleden is dat er voor het laatst een keeper uit de top 3 van de PL onder de lat stond ? Seaman in 2002 ?!

Een zeer goede vriend van mij heeft 6 jaar in engeland gespeeld en voorspelde dit al, england zakt steeds verder weg zolang de clubs blijven kopen.

Vind jij het normaal dat er wedstrijden zijn van City als Chelsea met Geen engelsman binnen de lijnen ?
Dat is toch schandelijk de top van het land en dan alleen buitenlanders.....

En die gouden generatie heeft nederland nu ook niet, maar die hebben wel weer talent klaar staan omdat ze een kans krijgen om zich te ontwikkelen.
Duitsland doet dat al heel lang, jeugd inpassen, net als Barca bijvoobeeld ook waaruit een groot deel van het nationale team bestaat.

Als de FA dit niet stopt kwalificeert Engeland zich eerdaags niet meer, en dat zou zonde zijn voor de "uitvinders "van het voetbal

20 juni 2014 om 10:38

@ Albertino: maar de middenmoters kunnen toch ook gewoon de opleiders worden? Daarvoor hoeven de absolute topclubs toch niet te zorgen? Ik vind het een beetje vreemd om de Sjeiks hiervan de schuld te geven. Eerder zou je kunnen zeggen: het is absurd dat je 100 miljoen budget krijgt als je promoveert... ("ja dat is omdat ze anders zeer waarschijnlijk weer degraderen" --- dus de tv gelden in zijn algemeenheid moeten omlaag zodat hier ook weer ruimte voor is).
Ik snap wel dat de Sjeiks bijdragen aan het verhogen van de tv gelden doordat ze alle sterren aantrekken, maar hoeveel sjeiks of oliebaronnen zijn er nou helemaal in de Bpl..?

20 juni 2014 om 10:43

Dit is niet iets van de laatste jaren hoor. Als je naar de opstellingen kijkt va Arsenal in het seizoen 2003-2004 toen zij voor het laatst kampioen werden, speelden zij vaak met geen of maar één Engelsman (campbell). Daar heeft een sjeikh helemaal niets mee te maken.

20 juni 2014 om 11:44

@rvandoor
Nou door het grote geld is de neiging om bij het minste geringste een aankoop te doen veel groter.

Pak bijvoorbeeld Feyenoord die moest door geld gebrek puur en alleen jeugd inpassen en hoppa er lopen er 4 bij oranje nu.
En de Vrij en Indi zijn niet minder dan Jagjielka en Cahill hoor.

Dat is het verschil met engelse de laatste jaren, die zoeken alles over de landsgrenzen.
En daar zijn de Sjeiks mede verantwoordelijk voor.

En het grappige is dat als Bayern een speler koopt uit eigen competitie roepen ze hier dat ze hun eigen competitie uithollen, maar het reslutaat is dat Duitsland weer 1 van de titel kandidaten is en Engeland alweer naar huis kan.

Er lopen in de top van de BL ( en die is niet minder dan de PL ) 6 a 7 duitsers in de basis terwijl er bij de eertse 4 in enegeland bij elkaar nog geen 7 lopen (misschien iets gecharceerd maar je begrijpt wat ik bedoel)
Dit is gewoon een visie.
Duitsers leiden op Engelse trekken de knip !

@bloomfield
Klopt idd, maar de sjeiks dragen hieraan wel mee.
in die periode had united met Scholes, Beckham, Neville's Butt, ferdinand enz een behoorlijke engelse geraamte.

Maar de rest zoals Chelsea had toen al bijna geen engelse idd.
En wie deed daar zn intrede in 2003 ? juist Roman Abramovic.

20 juni 2014 om 12:03

@ Zola#

Nee, een sjeik zorgt er niet voor dat Rooney een bal mist. Een sjeik zorgt er wel voor dat een City oneindig veel geld heeft en daardoor alles koopt wat los en vast zit. Iets van 70% is niet Engels in de Premier League. Bijna elke club heeft een rijke eigenaar. Verder krijgen ze met tv-gelden ook belachelijk veel geld. Ze halen daar spelers voor een dik salaris, en presteren nauwelijks. Een paar clubs voeren verstandig beleid en staan met beperkte middelen in de middenmoot. Geld maakt lui. Met een spel als Championship Manager kun je voor United kiezen en dan elke topper halen. Kies je voor een club wat niks te besteden heeft, dan moet je het doen met talentjes en transfervrije spelers. Die laat je ontwikkelen en vervolgens groeien ze uit tot een topspeler en verkoop je ze. In Engeland kopen ze alleen maar, ze leiden nauwelijks op. Ja, en dat heeft dan weer zijn invloed op het nationale elftal. Dus wel degelijk hebben de sjeiks, op een indirecte manier, invloed op het nationale elftal. Als je dat zelf niet ziet ben je net zo'n struisvogel als de rest van de Engelsen wat zich alleen richt op de bondscoach en niet realistisch kijkt naar het eigen spelersmateriaal en de competitie wat gedomineerd wordt door buitenlanders.

De pers in Engeland stookt altijd de boel op met onrealistische verwachtigingen, aldoor verwijzend naar het WK 1966 die door een behulpzame Russische vlagger is gewonnen. Nu is het wel heel makkelijk afslachten. Engeland is geen topvoetballand en gewoon niet goed genoeg, nooit geweest. De Engelse pers zou dat eens moeten realiseren i.p.v. Hodgson en de selectie af te maken.

De Engelsen missen gewoon creativiteit en voetbal finesse. Bij mij komen ze altijd over als houten klasjes.

Alle kansen komen uit lange ballen, De meeste spelers hebben moeite om de bal effectief te stoppen. Er is nooit een tactiek zichtbaar, behalve een verbouwde 4-4-2, en de prioriteit ligt nog altijd op de fysieke kracht

Het enige lichtpunt is dat een speler zoals Sterling nu geselecteerd is. Die kan zo'n beetje voetballen.

20 juni 2014 om 11:03

Helemaal met je eens. Het probleem bij Engeland ligt inderdaad bij de creativiteit. Ik vond het gister een drama om naar te kijken. Het is puur en alleen gebaseerd op toeval. Die bal moet een keer goed vallen willen ze iets creëren. De enige goede aanval van Engeland resulteerde meteen in een goal.
Ze hadden gisteren wel de spirit om te winnen, maar niet het vermogen om de verdediging van Uruguay te kraken. Ze missen de flair om is een man te passeren. Alleen die getinte jongens van Engeland, Sturridge, Welbeck (gisteren in mindere mate) en Sterling brengen een beetje passie en durf in het elftal. Zeker een goede zaak dat Sterling nu geselecteerd wordt, want het is wel een groot talent.

Gerrard is ook een eind klaar als ik de Engelse media lees. Hij wordt een beetje gezien als de ultieme verbeelding van het falen van Engeland. Een pover optreden van zijn kant met vele slechte ballen en de 'assist' op Suarez.

20 juni 2014 om 11:19

Het heeft natuurlijk ook met de opleiding te maken.

Ik weet van onderwijzers en kennissen bij de Duitse "sporthochschule" in Köln, dat het naar Engeland sturen van moderne Duitse jeugd trainers, door conservatieve krachten binnen de FA tegen gewerkt wordt. Tja, als ze niet zelfs verder ontwikkelen, blijf je staan op het niveau uit de jaren '60,

Probleem ligt daar duidelijk bij de opleiding en de competitie. Toch denk ik dat een Hiddink of van gaal er wel meer uit had kunnen halen.

Dit is de man die zei dat hij in 6 maanden een cafe-elftal kan trainen zodat ze Manchester United kunnen verslaan .. Kan niet eens een fatsoenlijk elftal neerzetten ..

20 juni 2014 om 10:22

Lol, je kan rooney niet verwijten dat hij niet zo scherp is als Suarez. Suarez is gewoon 2 klasses beter als elke speler van Engeland.

In Engeland moeten ze zichzelf beschermen en een maximum buitenlanders in de competitie afspreken. Doordat hele teams spelen met maar 2 of 3 Engelsen hebben ze gewoon te weinig talent en kwaliteit en ervaring.

Ik was erg onder de indruk van Gimenez. Speelde hartstikke goed, is nog maar 19 jaar en verdient een betere beoordeling dan de beoordeling die hij hier krijgt.

Verder was Engeland ook niet heel slecht, maar hebben ze een beetje pech gehad met de loting en de afronding van Rooney.

Italië heeft gewoon meer kwaliteit en 'n beter team. En Uruguay, heeft gewoon 'n duidelijker strijdplan met meer passie en strijd. Dus gewoon logisch dat Engeland naar huis mag.

Het is ook niet een verassing da het slecht loopt. In Engeland kopen ze liever buitenlanders voor zakken geld en verwaarlozen hun eigen talenten opleiding voor Engelsen. Gehyped, nog niks bereikt maar wel de volle mep betalen als een Engelsman een balletje kan raken. Tijd om he niveau eens op te schroeven.

Toch leuk om te zien dat iedereen Oranje van te voren afschreef (de poule des doods)en juist landen als ondermeer Spanje en Engeland als favourieten zaggen. Die beide al de koffers kunnen inpakken.
Belgie met zijn beste lichting spelers ooit zoals beweerd heeft ook nog maar een zappige indruk gemaakt om maar niet te spreken over Brazile en Messi met zijn landje.
En wij maar, met muppets als van Hanegem, Cruijff en Derksen voorop lopen te zeiken dat het allemaal beter moet. Je moet niet raar opkijken als a.s. maandag Robben Chilli ook een nederlaag bezorgt.

Engeland betaalt internationaal gewoon de tol voor het aantrekken van constant nieuwe buitenlanders naar de PL, waardoor er daar nauwelijks nieuw Engels talent doorbreekt of de kans krijgt zich goed te ontwikkelen. Ik vind dit persoonlijk niet alleen de fout de bondscoach, tevens valt mij het op dat alle absolute sterspelers van Engeland niet heel snel en/of oud zijn: Gerrard, Rooney, Lampard etc.

Uruguay is de slechtste ploeg van de groep.. als ze volgende ronde halen gaan ze er toch uit.valsspelers

En natuurlijk krijgt de coach hier weer de schuld van. Misschien zouden de Engelse media zich eens meer bezig moeten houden met het beleid van de clubs. Bij bijna alle topploegen komen de dragende spelers uit het buitenland. Jeugdige talenten worden in grote getale voor idiote bedragen naar een club gehaald omdat men blijkbaar het zelf opleiden van Engelse talenten te moeilijk vind. Het is puur een gebrek aan kwaliteit in die nationale ploeg.

Wie wil er nog bondscoach worden van Engeland?

Waarom maakt iedereen zich zo druk om Engeland. Altijd grote bek en denken dat ze wereldkampioen worden maar nooit presteren. Lachwekkend. Laat ze er maar lekker gelijk weer uitvliegen die Engelsen. Ze stellen al jaren niks meer voor. Het is ook geen topland maar gewoon een grijze muis, ook qua spelersmateriaal. Tegen Italië en Uruguay waren ze ook niet beter wat veel mensen willen doen geloven. Gewoon twee keer afgetroefd. Je kunt wel meer balbezit hebben en meer halve kansen maar dat maakt je niet beter. Anders was Spanje tegen Nederland ook wel beter. Maar goed, nu zie ik Italië en Uruguay wel doorgaan en Italië zal heel ver komen. Het is weer genieten van Prandelli's speelstijl. Misschien dat ze het vege lijf van Hodgson nog gaan redden door te winnen van Costa Rica en Uruguay. Wie weet. Maar dan moeten de Engelsen wel flink winnen van Costa Rica. Dat kan nog spannend worden.

Tuurlijk, het ligt aan de trainer. Laten we een nieuwe trainer zoeken. Oh, weer vroegtijdig uitgeschakeld, het ligt natuurlijk weer aan de trainer. In het jaar 3140 komen ze erachter, na 400 trainers te hebben versleten, dat het wellicht niet aan de trainer ligt. Engeland is gewoon een bijzonder matig elftal, alleen dat hebben de Engelsen niet door. Een Engelse speler wat toevallig een beetje een bal kan raken wordt meteen overhyped en zijn prijs is meteen 10x meer van wat hij werkelijk waar is. Kijk naar Carroll, 40 miljoen voor deze koekenbakker. Engeland had een Peter Crouch in de spits, een Heskey. Nee, het probleem ligt niet aan de trainer, het ligt aan de competitie. Waar 70% niet Engels is, de absolute sterren zijn ook allemaal buitenlanders. Ze leiden daar niet op. Het is ook veelzeggend dat laatst een keeper van een 4 klassen onder de Premier League werd opgeroepen. Maar ze steken hun kop maar mooi in het zand daar, het gaat al vele jaren zo, en op deze manier zal het ook nog vele jaren duren.

Typisch engels dit.
Ik vind dat engeland tegen zowel italie als gisteren tegen uruguay zeker niet minder was.
Ik snap dat de teleurstelling overheerst daar na weer een mislukt toernooi maar een beetje redelijkheid is er ver te zoeken.
Dit engelse team heeft een aantal groeibrilliantjes rondlopen en hebben geen enkel geluk gehad in deze twee wedstrijden.

Vergelijk het eens met nederland : 1e helft spanje 0,0 te vertellen tot die goal van v persie
Een wereldgoal die je niet vaak meer terug ziet.
Pure klasse maar ook het nodige geluk wat er bij komt kijken.
Vlak na rust de goede actie van robben die via cassilas er nog in ging , 4 jaar geleden was het anders........
Dan een blunder en een overtreding van en op de keeper en het staat prompt 1-4 wedstrijd gespeeld.
Tegen Australie heb je een uur lang niets te vertellen , komt tegen de verhouding in op 1-0.
Door een wereldgoal en een onterechte pingel 2-1 achter en op dat moment gaf je er geen stuiver voor.
Australie wordt een onterechte goal afgekeurd en krijgt nog een mega kans waarna v persie de 2-2 maakt.
Door een zondagsschot wat houdbaar was trek je toch nog de winst naar je toe.

Wat ik dus bedoel is dat het ook wel mee moet zitten en dat was bij die engelsen absoluut niet het geval.
Rooney had met iets meer mazzel er gisteren 4 !! in gelegd Suarez heeft 2 ballen geraakt en schiet er 2 binnen.
Klasse natuurlijk maar vooral bij die tweede goal wordt duidelijk wat ik bedoel.
De bal wordt net niet doorgekopt door cavani (wat wel zijn bedoeling was )maar ongelukkig geraakt door gerard waardoor buitenspel werd opgeheven.

Zonder geluk vaart niemand wel Britse pers!!

20 juni 2014 om 12:47

Je hebt natuurlijk geluk nodig, maar vooral kwaliteit. Afmaken van kansen is ook een kwaliteit. Rooney is een goede voetballer, maar geen absolute topper, mede door gebrek aan mentaliteit denk ik. Dat is tevens een mankement van veel Engelse spelers, ze houden wel van een feestje en zijn niet bereid 24 uur per dag met hun sport/vak bezig te zijn.

Als Engeland in al die jaren slechts 3x een halve finale haalt, waarvan het er slechts 1 wist te winnen, dan kun je niet praten over een gebrek aan geluk. Dan is het team gewoon structureel niet goed genoeg om mee te doen met de top.

Engeland verdiende gisteren naar mijn mening minimaal een punt. Zeker in de tweede helft waren ze veel sterker. Die 2e goal kwam ook echt uit het niets. Gerrard kopt die bal ongelukkig voor de voeten van Suarez. Die maakte hem dan weer wel fantastisch af.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren