Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Droomscenario lonkt voor Oranje na stunt Costa Rica

Laatste update:

Nederland speelt maandag tegen Chili voor de groepswinst in poule B en heeft aan een punt voldoende om als eerste te eindigen. Mocht de ploeg van Louis van Gaal erin slagen om de aanval van Chili van zich af te slaan, dan lijkt er een mooi scenario klaar te liggen voor de volgende rondes.

/

Wanneer Nederland als eerste eindigt in de groep, lijkt de ploeg van Van Gaal in de achtste finales op Kroatië of Mexico te stuiten. Deze landen hebben in de poulefase wel indruk gemaakt, maar kunnen niet tot het rijtje kanshebbers voor de eindzege gerekend worden. Dat geldt waarschijnlijk ook voor de eventuele tegenstander in de kwartfinale.

Costa Rica stuntte vrijdagavond tegen Italië en stevent af op de groepswinst in poule D. Omdat de kans groot is dat Ivoorkust of Griekenland tweede wordt in groep C, zou Nederland dan in de kwartfinale tegen Costa Rica, Griekenland of Ivoorkust spelen. Opnieuw: geen realistische kanshebbers voor de eindzege. De kwartfinale wordt gespeeld in het al bekende Salvador.

Dit mogelijke droomscenario treedt zeker niet in werking wanneer Nederland maandag verliest van Chili: dan treft het in de achtste finale waarschijnlijk gastland Brazilië en wanneer het de titelfavoriet weet uit te schakelen, komt de ploeg vermoedelijk Colombia, Uruguay of Italië tegen. Deze landen zijn op papier toch een stuk sterker dan de voorgenoemde landen.

Nederland eindigt als eerste in de poule

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Echt de Nederlandse mentaliteit om tegenstanders in de volgende ronden te onderschatten

21 juni 2014 om 10:06

Wat een onzin. Het is toch logisch dat je liever mexico/Kroatië treft dan Brazilië, of liever Ivoorkust dan Uruguay. Jij bent echt een zeikerd

21 juni 2014 om 10:10

Costa rica wordt niet voor niets eerste in de poule. Blijkbaar zijn ze fitter dan de andere. Het gaat op het WK niet om hoe goed ze op papier zijn, maar hoe goed ze voor de dag komen.

21 juni 2014 om 10:14

Als.je een wk wilt winnem zlu je tog ook iedereen moeten verslaan maar hoezo wordt Brazilië eerste in hun pule.neem.aan dat.mexico gewoon van kroatie kan winnen en kameroen wilt denk ik. Niet met 0 punten naar huis gaan kan gewoon zijn dat Brazilië 2de wordt

21 juni 2014 om 10:26

Heb je Kameroen zien spelen? Ala Brazilië daar niet van wint moeten ze zich schamen. Hun worden nog laatste in een poule met Iran, Australië en Honduras.

21 juni 2014 om 10:34

Ik vond Mexico anders echt niet veel sterker dan kroarie hoor. Ik verwacht dat Kroatie van Mexico wint

21 juni 2014 om 10:48

Joyenait:
Dus als ik je redenering goed begrijp zou Nederland, als ze inderdaad de halve finale bereiken via overwinningen op bijvoorbeeld Mexico en Costa Rica, daarna eerst nog Brazilië, Colombia, Uruguay en Italië moeten uitschakelen, alvorens de halve finale gespeeld kan worden.

Zouden er speciaal daarvoor extra speelrondes worden ingelast? Anders begrijp ik niet hoe je van iedereen moet winnen voordat je wereldkampioen kunt worden...

Of zou het ook zo kunnen zijn dat je alleen maar hoeft te winnen van de landen die daadwerkelijk tegenover je op het veld staan, en dat je dus een belangrijk voordeel kunt behalen door sterke tegenstanders zoveel mogelijk te ontlopen?

21 juni 2014 om 10:49

Ik ben er niet zo zeker van dat Mexico "gewoon" van Kroatië kan winnen. Ik denk dat je Kroatië ernstig onderschat.

21 juni 2014 om 11:05

Joyenait:
Ik zal het nog proberen te verduidelijken met een concreet voorbeeld; Duitsland op het WK van 2002.
Op de EK's van 2000 en 2004 ging Duitsland roemloos ten onder in de groepsfase. Tussendoor, in 2002, stonden ze in de WK-finale en waren ze dus maar 90 minuten verwijderd van de wereldtitel.
Overigens bereikte Duitsland op dat toernooi de fraaie mijlpaal dat men al zes jaar niet van een Europese tegenstander had gewonnen op een eindtoernooi.

Had Duitsland op weg naar die finale inderdaad, zoals volgens jouw redenering noodzakelijk zou zijn, alle andere voetballanden van enige betekenis hoogstpersoonlijk naar huis gestuurd?
Na eerste geworden te zijn in een groep met de voetbalgiganten Ierland, Kameroen en Saudi-Arabië, behaalde Duitsland de finale na benauwde overwinningen op achtereenvolgens de grootmachten Paraguay, de VS en Zuid-Korea.
Ben je dan ook maar een behoorlijke tegenstander tegengekomen op weg naar een WK-finale? Lijkt me niet.
Maar een zege in de finale zou wel gewoon geteld hebben.

We weten allemaal dat het anders is afgelopen is, maar het bewijst eens te meer dat je redenering, met alle respect, belachelijke onzin is.

21 juni 2014 om 11:05

Touro: dat is mijn punt niet.

21 juni 2014 om 11:32

precies en zo is het

21 juni 2014 om 12:12

Ga je nu serieus uitleg geven op een te letterlijk genomen reactie? Natuurlijk zijn er scenarios te bedenken tot je een ons weegt, masr einde van dr dag moet je gewoon je tegenstanders kunnen verslaan voor die titel.

Beetje makkelijke reactie.

21 juni 2014 om 12:21

Het wordt toch een stuk makkelijker als je eerst kroatie/mexico treft en daarna Ivoorkust/costa rica dan dat je eerst langs Brazilie moet en daarna langs uruguay/italie

21 juni 2014 om 12:31

@ ppothuizen

Dat is veel te makkelijk gedacht.

Natuurlijk, als je kampioen wil worden moet je landen als Duitsland, Frankrijk, Brazilië en Argentinië kunnen verslaan. Maar het is een utopie om te denken dat Nederland deze landen allemaal in hetzelfde toernooi zal verslaan. Tegen Brazilië heeft Nederland bijvoorbeeld 40% kans (ik noem maar wat), tegen Mexico 70%. De kans is klein dat Nederland 4x boven zichzelf uit gaat stijgen. Een enkele keer zou wel lukken en dan zal het wel heel lekker zijn als dat de finale is.

Verder is een wedstrijd tegen een topland een stuk zwaarder voor de spelers. Kans op een verlenging is ook nog wat groter, gevolg: Nederland gaat vermoeid de volgende wedstrijd in waardoor de kans op een nederlaag groter wordt. Vooral als het weer tegen een topland is. Nee, ik heb genoten van de wedstrijd tegen Spanje, maar ik heb liever een paar mindere wedstrijdjes tegen mindere tegenstanders waardoor de kans op een finale-plaats en een WK-overwinning een stuk groter is.

21 juni 2014 om 13:08

Iedere keer als ik de tekst lees 'om het toernooi te winnen, zul je toch iedereen moeten verslaan' erger ik me groen aan geel aan de kortzichtige visie van mijn medemens.

Ik weet niet of jij bijvoorbeeld hebt gezien hoe PEC Zwolle in de bekerfinale terecht is gekomen het afgelopen jaar? Na winst op Fortuna Sittard, Wilhelmina '08, Excelsior, JVC Cuijk en NEC stonden ze in de finale.

Moeten ze dan van iedereen winnen? Denk het niet job.

Dus kappen met blaten en geniet van het feit dat we na het eventueel groepshoofd worden wellicht door kunnen stoten tot de halve finale met deze selectie.

21 juni 2014 om 13:35

Hij heeft gelijk hoor kijk ma naar een paar jaar terug italie frankrijk gewonnen roemenie ook volgens mij en dan verliezen van rusland of paar dagen geleden tegen australie ook onderschat het is beter om sterkere tegenstanders tegen te komen heb je meer kans om eruit te gaan maar het houdt je scherp indien je verder gaat

21 juni 2014 om 13:45

Ik hoop juist dat NL Brazilië tegenkomt. Want vertel mij nou, wat is nog mooier dan winnen van het thuisland en al helemaal van een team als Brazilië? Als we er toch uitgaan dan in iedergeval door het thuisland... Een WK die we over 10 á 20 jaar nog steeds bespreken "Het WK in '14 in Brazilië met Robben en RvP toen we Brazilië er uitgeknikkerd hadden!" Prachtig en zeker haalbaar. Ik zeg het sinds het begin. We kunnen het.

21 juni 2014 om 15:13

De berekening klopt niet helemaal Nederland is nu ook niet een echte titelfavoriet en denk dat Mexico een brug te ver is

21 juni 2014 om 19:03

@alex.utd: Voorlopig laat Kroatië wel een betere indruk achter dan Brazilië en laat Costa Rica een betere indruk achter dan Engeland, Uruguay en Italië... dus ik heb liever een grootmacht die niet in vorm is, dan een (zogenaamde) niet kanshebber (uhum Griekenland 2004, Denemarken 1992) die wel in vorm is of in ieder geval wint (ook van de grootmachten)

dus uhmm op een zo lief mogelijke manier vertel ik jou... jij praat onzin en 15 mensen zijn het met onzin eens. Dit hele artikel spreekt ook onzin uit, want het is dus helemaal geen droomscenario... (over grootmachten niet in vorm gesproken: Spanje.. en we weten allemaal welk resultaat dat opleverde.. vervolgens Australië en hoe verliep die wedstrijd ook alweer?)

21 juni 2014 om 19:04

@ Karl_heinz: Jouw groene randje begrijp ik ff niet... je snapt donders goed wat joyenait bedoelde, maar omdat je letterlijk neemt wat hij zegt doe jij net of hij achterlijk is..
Maar goed voor de duidelijkheid: Hij doelt erop dat je iedereen op je pad moet kunnen verslaan of dit nou Brazilië of Costa Rica is, dat maakt niet uit... en dat is wat hij bedoeld... ongeacht de tegenstander en ongeacht je eigen spel... je moet alles kunnen winnen om kampioen te worden EN NEE dat betekend niet dat je extra rondes moet gaan invoeren. Geluk in de loting bestaat helemaal niet.. als een land de halve finale kan bereiken, dan moet je wakken voor onderschatting, want anders ga je gewoon ten onder... nogmaals of het nou Brazilië is met een rijke geschiedenis of Iran met geen geschiedenis... als ze zover komen zijn ze gevaarlijk. Zo simpel is het.

21 juni 2014 om 10:08

Moraal ridder, het is toch duidelijk dat je liever minder goede ploegen loot dan sterke. En Louis kennende motiveert hij altijd en iedereen.

21 juni 2014 om 10:13

Heeft echt totaal niets met moraalridder te maken wat hij zegt. Het is gewoon arrogant om tegenstanders zo te onderschatten. Dacht dat het meeviel, vond de sfeer rondom oranje en het wk leuk, maar het lijkt er op dat de bescheidenheid na twee gewonnen wedstrijden weer aan de kant wordt geschoven.

21 juni 2014 om 10:19

De bescheidenheid is weer aan de kant geschoven? Juist omdat we weten dat we niet het sterkste land zijn zou het toch een droomscenario zijn om tegen kroatie en costa rica te spelen ipv Brazilië en bijv. Italië?

21 juni 2014 om 12:00

@ H_96

''dacht dat het meeviel, vond de sfeer rondom oranje en het wk leuk, maar het lijkt er op dat de bescheidenheid na twee gewonnen wedstrijden weer aan de kant wordt geschoven.''

Dat ligt meer aan jou dan aan jou omgeving als jij dit vind. Het is toch logisch dat je liever ''mindere voetbalgoden'' tegen komt dan een Brazil, Italie en ja ook Uruquay. Zegt imo genoeg dat wij ook al rekening houden met Uruquay, heeft buiten Suarez niets laten zien, had imo ook niet verdiend gewonnen van Engeland... Als wijecht zo goed zijn, en zo arrogant, dan zouden we toch graag tegen Uruquay willen voetballen? Hetzelfde geldt voor Italie, als je uitgaat van de wedstrijd tegen Costa Rica....

Waaruit maak jij op dat de bescheidenheid ver te zoeken is?

21 juni 2014 om 10:10

Haha zo waar dit. "Grote ploegen" is erg relatief want ze worden wel verslagen door die "mindere" teams. Dus je kan je afvragen wie de mindere is. Een droomscenario op een wk bestaat niet.

21 juni 2014 om 12:24

toch wel, zoals in 2010...een makkelijke poule, dan slowakije, toen 1 maal boven zichzelf uitgestegen tegen Brazilie en daarna uruguay....worden we 1e dan volgt kroatie/mexico en daarna ivoorkust/costa rica, worden we 2e dan volgt Brazilie, daarna Uruguya/italie en daarna duitsland/argentinie....das een bijna onmogelijke route.

21 juni 2014 om 14:02

Precies!! Heeft niets met onderschatten te maken. Wordt je 2de dan weet je dat je de halve finale niet gaat halen, wordt je eerste dan maak je nog een kans en als je het haalt tref je in Belgie of Argentinie pas in de halve finale een topland. Het is juist heel bescheiden, want het rekenen doen we alleen maar omdat we weten dat we zelf niet bij machte zijn 3 toplanden naar huis te sturen..... iets wat historisch gezien maar weinig wereldkampioenen is gelukt.

21 juni 2014 om 10:19

Echt hè. Het is maar goed dat spelers al deze speculatie een beetje missen, want je kan zelf ook wel een beetje rekenen tegen wie je moet. En als je Costa Rica ziet spelen denk je niet van: 'oh die hebben met geluk de volgende ronde gehaald'.

21 juni 2014 om 10:19

Het is eerder de Nederlandse mentaliteit om negatief en pessimistisch te zijn en te zeggen dat we geen schijn van kans maken tegen landen als Mexico, Kroatië, Costa Rica, Griekenland etc...

Overigens onderschat ik geen enkele ploeg op het WK, want ze hebben zich niet voor niets eerst geplaatst voor het WK zelf en vervolgens de knockout fase.

21 juni 2014 om 10:27

Groenrandje voor deze mooie beschrijving van de dag!

21 juni 2014 om 10:27

Nee, dat is het niet. De Nederlandse mentaliteit kent geen middenweg. Eerst is alles slecht en waardeloos, en na twee gewonnen wedstrijden zie ik mensen die het team eerst afbrandden opeens praten over het kampioenschap. Wees gewoon blij dat Oranje goed speelt en bekijk van wedstrijd tot wedstrijd. Laatste poulewedstrijd is nog niet eens gespeeld en er wordt al gepraat over kwartfinale enzo, waanzin gewoon.

21 juni 2014 om 11:30

Omdat dit stukje op voetbalzone staat kent de Nederlandse mentaliteit geen middenweg? Misschien is het in jouw omgeving anders maar ik hoor niemand praten over een kampioenschap. Wel hebben mensen liever dat Nederland tegen Mexico of Kroatië speelt dan tegen Brazilië. Dus iedereen hoopt een zwakker land te loten, lijkt me eerder realistisch denken dan waanzin. Maar gewoon lekker lopen zeiken joh.

21 juni 2014 om 11:51

jij snap het echt niet he?op het eerste oog hadden we loodzwaar
geloot met mogelijk als we door zouden gaan brazilie als
volgende tegenstander,logisch dat er dan het over grote deel
er een hard hoofd in had,nu is de situatie totaal anders en gloort
er een veel gunstiger schema.

21 juni 2014 om 10:29

@max777

Want omdat voetbalzone dit stukje schrijft onderschat heel nederland de tegenstanders? Denk eens na voordat je iets schrijft.

21 juni 2014 om 10:43

Voetbalzone vergelijkt gewoon teams op papier, Nederland onderschat niemand.

21 juni 2014 om 11:03

Echt de Nederlandse mentaliteit niet begrijpend te kunnen lezen en toch te zeuren. Goed bezig Max. Wees trots op je karakter.

Vz geeft duidelijk aan de ene tegenstander op papier beter re vinden dan de andere. Geen onderschatting aan.

21 juni 2014 om 11:36

Haha net als vier jaar geleden zeker? Beetje voorbarige reactie!

21 juni 2014 om 12:01

Ik ben het toch met Maxxx eens, zie EK 2008 of heel recent het verschil i de wedstrijden tegen Spanje en Australie. Op een of andere manier kan Nederland altijd geweldig presteren als het de underdog is, maar zodra we tegen een mindere tegenstander spelen krijgen we de goals om de oren.

21 juni 2014 om 12:30

Helaam mee eens, als je dit stukje leest dan denk dat het bijna een makkie gaat worden.
En Als je wereld kampioen wil worden moet je van iedereen kunnen winnen.
Ook is het in mijn ogen zo dat als Costa Rica zo ver gaat komen dan zijn ze in mijn ogen net zo veel kanshebber als Nederland. Nederland was namelijk van te voren ook al daar bijna iedereen afgeschreven.

*een stuk sterker _dan_ de voorgenoemde landen.

"deze landen zijn op papier toch een stuk sterker als de voorgenoemde landen." Tenenkrommend niveau weer Vz.
.
Laten we hopen op een droomscenario, des te langer kunnen we genieten van dit WK. Mij maakt het niet uit tegen wie we spelen als we maar zo ver mogelijk komen! Wereldkampioen 2014, klinkt wel lekker.

21 juni 2014 om 10:25

Vind dat veel mensen Nederland te kort weer doen. Ik verwacht dat we eerste worden en die landen gewoon omzeilen. Dat gelul van Chili tegen Engeland vind ik zo lachwekkend. Ten eerste: Engeland zijn wij niet en ze zijn gewoon matig, ten tweede: Nederland beschikt met een Robben en Van Persie wat Engeland alleen maar kan dromen en kwijlen erom op de buis naar ons en ten derde: we gaan de finale halen tegen Duitsland..

21 juni 2014 om 11:05

Wij beschikken niet over van Persie tegen Chili. Dan lever je een behoorlijk pak kwaliteit in, hoor

21 juni 2014 om 12:28

Wij beschikken dan wel over Huntelaar, wat gewoon een topspits is. Tevens hebben wij met Depay nog een groot talent op de bank zitten. Nee, ook zonder v Persie is Nederland licht favoriet in mijn opinie.

21 juni 2014 om 12:32

Ach komt Huntelaar er toch in. Die is volgens het Amsterdamse gedeelte van VZ toch veel beter. Geen enkel probleem dus.

We zijn dus eigenlijk al wereldkampioen! Even zonder dolheid, als costa rica van Italië kan winnen, dan is het gewoon een goede tegenstander.

21 juni 2014 om 10:13

Precies, iedereen onderschat Costa Rica omdat ze op Campbell, Ruiz, Navas en eventueel Bolanos na niet heel veel bekende spelers hebben, maar ze zijn een zeer hecht collectief wat zowel tegen Uruguay als tegen Italie goed heeft gespeeld en terecht heeft gewonnen, dat zijn toch niet de minste tegenstanders..

21 juni 2014 om 10:24

Tja, vier jaar geleden had Nederland volgens iedereen mazzel met Slowakije. Maar die wonnen toen ook van Italie.

Drie twee een...daar komen de treurigen weer die drie weken geleden hard roepen dat we afgeslacht zouden worden en nu maar uitwanhoop gaan roepen dat de echte test tegen Chili is.....oh wacht of het spel tegen Australië.....Costa rica wint tegen Italië, Australië speelde chiliookweg....8 goals 3tegen...wereldprestatie, nu al!

21 juni 2014 om 10:21

Ik weet nou niet of je sarcastisch bent of alleen zo doet...

21 juni 2014 om 12:15

Kroatie heeft totaal geen recht van spreken, Nederland wel. Kroatie moet eerst nog maar eens zien of ze de groeosfase overleven, want ik en daarbij vele anderen schatten Mexico hoger in. Daarentegen is,Nederland al lang en breed geplaatst voor de achtste finales.

21 juni 2014 om 12:33

Dat jij mexico hoger inschat zegt niks.. mexico is een goede ploeg echte vechtersploeg maar kroatie is toch kwalitatief echt sterker.

21 juni 2014 om 13:48

Qua spelersmateriaal zijn ze wellicht iets sterker, maar als team vind ik Mexico een stuk beter. Daarom schat ik ze ook hoger in. Voetbal is tenslotte een teamsport.

Leuk en aardig die 'droomscenario's', maar het spel en de tactiek van NL komt beter uit tegen landen waar ze onder druk staan. Alleen dan krijgen Van Persie en Robben genoeg ruimte om hun kwaliteiten echt goed te benutten. Dat hebben we wel gezien tegen Spanje. NL moet het spel niet maken. De verdediging en het middenveld heeft daar de kwaliteiten niet voor. Beter loot NL gewoon Brazilië, wat ik ook wel verwacht want Chili maakt echt indruk en NL tot dusver weinig qua spel.

21 juni 2014 om 13:22

Chili maakt wel indruk en Nederland niet? Nederland won nog overtuigender van Spanje en Australië speelde Chili helemaal weg in de hele tweede helft. Die hebben echt geen fantastische indruk gemaakt hoor

Opzich een mooi scenario, maar vergeet niet dat die landen daar niet voor niets staan. Voor ons systeem is het beter als we niet tegen een land spelen dat veel druk geeft. Italie is te pakken, net als brazilie.

21 juni 2014 om 10:53

Ja, maar als je tweede wordt, speel je waarschijnlijk achtereenvolgens tegen Brazilië, Italië en Duitsland. Ik kan me haast niet voorstellen dat verdediging 3 keer standhoudt, of dat Robben en van Persie drie keer excelleren. En dan ook nog een hele zware finale.

Nee, eerste worden betekent een veel makkelijker programma, mits je geconcentreerd blijft.

Waarom is dit een droomscenario? Ik zie liever één van de sterkere broeders. Tegen de "zwakkere" ploegen heb je garantie dat Nederland ook weer zwak speelt. Tegen de betere ploegen zijn nog in staat om boven zichzelf uit te stijgen

21 juni 2014 om 12:33

Moet Nederland dan elke wedstrijd vanaf de groepsfase boven zichzelf uitstijgen? Dat zou wel eens kunnen lukken, maar niet 4x op rij. Ik heb liever dat ze een paar zaadwedstrijden hebben en doorgaan (want ik schat Nederland wel wat beter in dan de tegenstanders volgens dit scenario) en dan in de finale boven zichzelf uitstijgen.

Een uitgelezen kans om met een middelmatig elftal (laten we eerlijk zijn) wel heel ver te komen op dit WK. Nu is de wedstrijd tegen Chili nog belangrijker!

Oooh, dit hadden weinig mensen verwacht denk ik, dat Nederland zo een grote kans op de halve finale zou kunnen hebben. Raar WK tot nu toe.

21 juni 2014 om 12:35

Middelmatig...

Ja, en Spanje had zo'n geweldig elftal met toppers als... Geen zin om alle 23 spelers op te noemen, maar je begrijpt mijn punt. Nederland heeft een paar superspelers met Sneijder, Robben en Van Persie, maar achterin staat het ook aardig met Vlaar, BMI (hij is wat minder), De Vrij (ooh, wat heb ik hem vaak bekritiseerd), Janmaat en Blind met daarvoor breker De Jong. Die spelen in dienst van het 'gouden' trio. En dan kunnen er mooie dingen gebeuren, kijk maar naar Spanje.

22 juni 2014 om 11:53

Kom nou, Cillesen, Janmaat, De Vrij, Bmi, Blind, De Guzman, dat is toch allemaal niet heel bijzonder? Daar hoeven we niet moeilijk over te doen. Ze kunnen best goed worden, hebben zeker talent, maar het is op een WK gewoon middelmaat. Niet slecht, maar ook niet goed.

De enigen die geen middelmaat zijn, zijn het trio, De Jong en Vlaar. Prima, daar kan je het blijkbaar ook mee redden.

Kijk naar teams als Spanje, Duitsland, die hebben op elke positie een topper. Dat is geen garantie voor goed voetbal, maar maakt het wel makkelijker denk ik.

Er is nog een probleem. Brazilië zal het zelfde over denken en express 2e worden in groep om een makkelijke route te krijgen. FIFA zal kost wat het kost Brazilië door laten gaan uit angst voor rellen en enorme investeringen.

21 juni 2014 om 10:22

Brazilië is nog altijd afhankelijk van de wedstrijd Mexico - Kroatië. Die landen zijn redelijk aan elkaar gewaagd en als het daar een gelijkspel wordt kunnen ze op een gelijkspel spelen wat ze willen, maar worden ze alsnog eerste. Verliezen is dan geen optie, want dan worden ze derde.

21 juni 2014 om 10:31

Je hebt wat dat betreft gelijk. Maar als er een kans is om 2e te worden zal Brazilië met beiden handen grijpen. Maar misschien gaan ze door de druk van het publiek gewoon winnen van Kameroen. Ik hoop dat Nederland eerste wordt in de groep. Maar als ze Brazilië loten ben ik bang dat het over en uit is.

21 juni 2014 om 11:41

brazilie wilt juist eerste worden ten eerste voor het eer van het land en als ze 2e worden en Nederland 1e , moeten ze tegen Nederland en ik denk niet dat ze dat willen

21 juni 2014 om 12:10

Je hebt een goed punt maar als je maar Nederland hoeft te verslaan ( desnoods met behulp van de scheids) en de rest van het toernooi "makkelijke" tegenstanders kan krijgen zou ik die risico als Brazilië zijnde nemen. Maar dat is allemaal koffiedik kijken we zullen zien wat er uit komt. Ik vind het wel belachelijk dat laatste wedstrijd van groep A na de laatste wedstrijd van groep B is. Zo kan Brazilië opties rustig bekijken na Nederland -Chili.

21 juni 2014 om 12:40

Daarom is dat juist. Het thuisland moet door want het volk moet enthousiast blijven en het toernooi moet blijven leven. Remember 2002. Brazilie kan dus de gewenste tegenstander uitzoeken afhankelijk van wie ze willen en de tussenstand bij Mexico Kroatie.

21 juni 2014 om 13:04

De rest van het toernooi? Dan heb je de kwartfinale een Costa Rica en de halve finale weer een lastig land. Dus dat maakt niet zo heel veel uit.

Verder ben ik het met je eens, vind het ook raar dat nu ineens die wedstrijd later is. Net zo vreemd als dat Frankrijk ineens in een andere pot werd ingeloot/ingedeeld, gewoon omdat er een Europees land dat moest, terwijl Nederland als hoogst genoteerd was. Te toevallig allemaal.

en daarbij komt ook nog dat als we in de halve finale staan we waarschijnlijk tegen argentinie of belgie moeten die ook wel een stuk makelijker zijn dan de andere helft van het toernooi. ofte wel Nederland moet er alles aan doen om eerste te worden in de poule van het wk.

Wat word Kroatië zwaar onderschat zeg..
Tegen de Belgen was de teamgeest dramatisch en hadden we een coach die niet goed in de groep lag en die verkeerde keuzes maakte, nu met de nieuwe coach Niko Kovac hebben we maar 1 x verloren in 7 wedstrijden en dat was nog eens onterecht door de gegeven penalty van de Japanse scheidsrechter , laten we even de selectie van Kroatië en Nederland vergelijken en laten zien dat Kroatië niks minder is...

Pletikosa vs Cilessen = Cilessen
Darijo Srna vs Janmaat = Srna
Lovren vs Vlaar = Lovren
Corluka vs de Vrij = Corluka
Vida vs Martins Indi = Martins Indi
Pranjic vs Blind = Pranjic
Rakitic vs De Jong = Rakitic
Modric vs De Guzman = Modric
Kovacic vs Sneijder = Sneijder
Perisic vs Depay = Perisic
Olic vs Robben = Robben
Mandzukic vs Van Persie = Van Persie
Eduardo vs Kuyt = Gelijk
Brozovic vs Clasie = Brozovic
Sammir vs Wijnaldum = Wijnaldum
Jelavic vs Huntelaar = Huntelaar
Subasic vs Krul = Gelijk
Rebic vs Lens = Rebic
Schildenfeld vs Veltman = Gelijk
Vrsaljko vs Verhaegh = Vrsaljko
Badelj vs Fer = Badelj

21 juni 2014 om 10:16

Je maakt rare vergelijkingen.

Sneijder met Kovacic, een CAM tegen een Cvm.
Kan je beter Rakitic tegen Sneijder en De Jong tegen Kovacic en dan winnen de Nl's.

21 juni 2014 om 10:18

Rakitic is op dit moment niks minder dan Sneijder en Kovacic is een aanvallende middenvelder , doe je huiswerk beter .

21 juni 2014 om 10:34

Vind je echt sneijder beter dan rakitic? Ene gaat naar barca de ander heeft een carriere die alleen maar omlaag gaat en speelt bij galatasaray... btw de jong beter dan kovacic? Zucht...

21 juni 2014 om 11:19

Hoezo is Sneijder beter dan Rakitic?

21 juni 2014 om 16:55

Rakitic heeft 1 goed seizoen, dan is hij niet direct beter dan Sneijder.

En Kovacic is een groot talent, maar als je zegt dat hij beter is dan de Jong heb je er geen verstand van.

21 juni 2014 om 19:06

Rakitic heeft meer dan 1 goed seizoen.. als je op die tour wil gaan fijn... sneijder heeft 1 goed seizoen gehad bij inter en is daarna zelfs daar op de bank beland! En geloof me dat kovacic de jong helemaal dol draait in onderlinge ontmoeting. De jong speelt bij milan omdat ze gebrek aan beter hebben. Rakitic is sneijder 2.0

21 juni 2014 om 10:23

Het gaat erom of ze samen kunnen spelen, je moet niet alleen uitgaan van de namen van de spelers.

21 juni 2014 om 10:23

Pranjic vs Blind en dan noem jij Pranjic die overal behalve bij Heereveen is mislukt tegen Blind die zo'n beetje overal heenkan ?

21 juni 2014 om 10:28

-_-
Blind is een matige speler die eens een goede lange bal geeft en overschat word,
Pranjic liet veel meer zien in de Eredivisie dan Blind.
Mexico word ook overschat , ze verloren nog van Bosnië ik schat Mexico niet zo hoog in ik denk dat de Kroaten met 2-0 winnen. Een makkelijke zege.

21 juni 2014 om 10:33

Blind en matig ?
Is korfbal niets voor je ?

21 juni 2014 om 10:39

Jij moet langs bij Hans Anders als je Blind goed vind , Van Aanholt is 20 x beter.

21 juni 2014 om 11:27

Hahahaha, ben t met je eens dat pranjic beter is dan blind, maar van aanholt? Echt niet!! Speelde echt dra ma tisch bij ons t laatste halfjaar.

21 juni 2014 om 12:05

Korfbal echt gewoon eens naar kijken

21 juni 2014 om 10:29

Je heb helemaal gelijk kroatie doet het heel netjes, kroatie is zeker niet slecht. wat je vervolgens onnodig doet, spelers individueel behandelen. Heb je costa rica italie gezien. Op elke positie was italie beter maar toch win costa rica. Ditzelfde als nederland spanje. Het draait om het team. Totaal niet van toepassing.

21 juni 2014 om 10:38

Dekuipfeynoor helemaal mee eens het gaat om het teamspel namen zeggen helemaal niks!

21 juni 2014 om 10:30

Hele rare vergelijkingen. Je moet kijken naar spelers die tegenover elkaar staan qua tactiek. Je kan dan met Lovren een goede verdediger hebben, v Persie is toch vele malen beter.

Dan heb je 2 spelers die tegen over elkaar staan, Rakitic en de Jong en ook die zijn totaal verschillend.

21 juni 2014 om 10:32

De aanval is zeker beter van Nederland , maar op het middenveld domineren de Kroaten.

21 juni 2014 om 11:22

Niemand onderschat Kroatië hoor, maar Brazilië moet je altijd vermijden. Daar spelen ook andere krachten tegen je. Kroaten hebben het zelf kunnen meemaken.

21 juni 2014 om 13:36

Subasic is echt niet minder dan Krul.. Subasic speelt wereldpartijen bij Monaco houd ook Romero makkelijk uit basis. Hij heeft zoveel punten gered voor, het is raar dat hij niet voor pletikosa staat.

21 juni 2014 om 12:28

Voetbal is geen optelsommetje van spelers naast elkaar leggen! Dan kun je wedstrijden wel schriftelijk afdoen. Niemand onderschat Kroatie. Zeker een sterk team. Maar toch liever Kroatie dan Brazilie, al is het alleen al vanwege het thuisvoordeel (van dat laatste heeft Kroatie helaas op onfrisse manier kennisgemaakt, maar is wel een extra moeilijkheidsfactor)

21 juni 2014 om 13:10

U laat zich wellicht enigszins leiden door uw voorkeur voor Kroatië en daarom is een inhoudelijke discussie omtrent dit onderwerp helaas met u onmogelijk.

Vergelijk voor de grap eens de namen van Spanje en Nederland met elkaar en bekijk dan eens de uitslag van beide landen van vorige week. Zie maar eerst dat Kroatië de poule door komt, daarna praten we wel weer verder.

21 juni 2014 om 16:57

Rebic is een geweldig talent maar als je hem boven Lens plaatst hoef ik niet eens verder het rijtje af te gaan.

Dit soort praatjes zijn veel te voorbarig, en hebben ons op eerdere toernooien ook de kop gekost. Je kunt op een eindtoernooi slechts naar één wedstrijd toewerken, en dat is de volgende. Alles wat daarna komt is onbelangrijk.

Het is opzich al raar dat een 8e finale, Costa Rica - Ivoorkust is.
Maar alle respect natuurlijk.

Nu moeten we niemand onderschatten, maar deze berekening had ik ook al gedaan.
Maar dan tref je waarschijnlijk wel Frankrijk/argentinië in de halve finale en dan is het einde oefening.

21 juni 2014 om 12:24

Onzin. Nl kan gewoon van iedereen winnen.

21 juni 2014 om 20:05

Nu ik Argentinië heb gezien, zijn we dan de favoriet.

22 juni 2014 om 13:02

Nu ik Duitsland heb gezien, zijn we de favoriet voor de eindzege.

Wedden dat we toch op één of andere manier tegen Brazilië spelen? Brazilië eindigt tweede wanneer Ned eerste wordt of Nederland wordt tweede en ... ;

21 juni 2014 om 10:29

Van wat ik tot nu heb gezien is Brazilie niet beter dan die andere twee (kroatie en Mexico). De eerste met hulp van de scheidsrechter gewonnen, de tweede een gelijkspel.

Kans is wel groter dat je de scheids tegen je hebt.

21 juni 2014 om 10:37

@ruud

Dat bedoel ik. Ik denk Oranje genaaid gaat worden als wij tegen Brazilië moeten spelen. Sowieso dat de scheidsrechters domme fouten gaan maken, dat in combinatie met het publiek dat helemaal tekeer gaat, Neymar en anderen die zich makkelijk laten vallen.

21 juni 2014 om 11:13

Medellin,

Als Oranje genaaid wordt, gaan ze in ieder geval met opgeheven hoofd terug naar Nederland.

Moet zeggen dat ik tot nu toe ook niet erg onder de indruk ben van Brazilië.

Denk dat die het behoorlijk in de broek doen voor onze Sneijder, van Persie en Robben.

Ze hebben inmiddels ook gezien dat de andere Oranje spelers ook aardig kunnen voetballen.

Maar de weg naar een eventuele halve finale lijkt toch iets gemakkelijker, middels het winnen van de poule.

Ben tot nu toe tevreden over Oranje.

21 juni 2014 om 10:29

Nederland moet gewoon alles op alles zetten en die wedstrijd winnen. Liefst met grote cijfers, dit voor het psychologische effect om Brazilië te dwingen niet tegen Nederland te willen spelen. Als ze van Spanje zo gehakt kunnen maken, moet dat tegen Chilie ook kunnen.

21 juni 2014 om 10:37

Als Brazilie het in eigen hand heeft om te kiezen, en dat hebben ze, dan spelen ze liever tegen Chili denk ik. Daar hebben ze het minder lastig mee als tegen Nederland.

Ze denken nu al in de finale te komen door makkelijke tegenstanders te verslaan.

Hoop dat ze regen Brazilië spelen
Kan ik zien hoe sterk of slecht Nederland is

Typisch Nederland weer ´´ja het word niks tegen Kroatië en tegen al die anderen landen´´ kijk dan gewoon niet voor Oranje en doe aub je shirtje uit, de tv ect.

Nederland gaat gewoon ver komen en ik hoorde nog dat we tegen Spanje kansloos waren, we wonnen met 1-5 (en ja) ik had dat natuurlijk ook niet verwacht, maar we doen in eens/ of we weer niks kunnen op het WK in Brazilië.

ps: Mensen kijken teveel Johan Derksen en lopen graag de polonaise mee.. haha

21 juni 2014 om 10:21

Ik wou net zeggen. Chili is sterk en dat zijn wij ook met Robben en Van Persie die maar 1! kans nodig hebben om te scoren.

Daarnaast heeft Nederland aan gelijk spel genoeg aan om eerste te worden. Altijd heb ik geloof en vertrouwen dat we ver komen en ik doe gelukkig niet mee met ''we gaan naar huis'' balbala

21 juni 2014 om 10:31

@vd.vaart
@coopers

Heeft niets met Derksen te maken
Geloof hebben is mooi maar het was/is totaal niet realistisch.
Nederland heeft geen wereld ploeg.
En iedereen roept Robben en Van persie.
Robben is fantastisch maar tot dit toernooi had Van Persie nog niets laten in Oranje dus hem noemen was onzin, Sneijder was niet in vorm, Strootman geblesseerd en de rest is van zeer discutabel niveau

Dan kan je wel hoop hebben maar meer ook niet, dat het nu zo uitpakt tegen spanje brengt je een ronde verder, maar iedereen lijkt te vergeten dat je de eerste helft niets had in te brengen tot de totaal uit het niets gescoorde goal.
Vlak voor rust en tweede helft was goed voetbal maar alles echt alles viel ook goed.
Casillas keepte vreselijk, en bij oranje was elke bal raak, net als Zwolle in de bekerfinale.

21 juni 2014 om 10:36

albertino@,

Sneijder had ons in de eerste helft al op 1-0 voorsprong kunnen zetten en vergeet Silva lekker. Daarnaast had Van Persie in de 2e bedrijf de schot op de lat 1 van de mooiste goals kunnen maken om hem in de kruising te maken (maar tevergeefs).

Strootman is er niet jongen en met een goede Nigel de Jong op het middenrif zijn we Kevin vergeten 'met alle respect' maar we moeten verder en niet achter de feiten aan lopen.

En aan je beschrijving te zien gaan we de volgende rond niet halen..

21 juni 2014 om 11:40

Vandaar dat van Persie al voor dit toernooi de topscorer aller tijden van Nederland was. Het enige waar je gelijk in zou kunnen hebben is dat hij op eindronden te weinig doelpunten heeft gemaakt, maar dat heeft een logische verklaring. In 2006 een 2008 was hij niet de centrumspits (dat was van Nistelrooij) maar maakt toch 3 goals ondanks dat hij vaak invalt. Op het WK 2010 was het team volledig (en terecht) om Sneijder heen gebouwd wat het spel van van Persie niet ten goede kwam. En in 2012 was het gewoon een algeheel falen. Inmiddels heeft hij op 5 verschillende eindronden gescoord (8 totaal), ook iets wat geen enkele andere Nederlander gepresteerd heeft.

21 juni 2014 om 12:17

@coopers
idd die van Sneijder moest erin maar verder zijn "we" niet op hun helft geweest.
Ok die van van Persie was de enige bal die er niet inging.

Strootman is er niet bij idd en die mis je wel degelijk aangezien nu de hopeloos falende De Guzman voor hem speelt.
Maar als jij of wie ook had gezegt dat Nederland Spanje met 1-5 zou verslaan hadden ze je opgenomen, want dat is gewoon onzin.

En met een hele gelukkige loting kan je wel verder komen, maar net als tegen Spanje speelde de guzman de Vrij, Indi en Janmaat erg slecht tegen Australie, dus die moeten dan echt beter gaan spelen anders gaat het snel mis.

@gr0ninger
Van persie is topscorer aller tijden maar wel tegen de B landen, de toernooien 2010 en 2012 waren van zijn kant matig en slecht.
2012 was een groot falen klopt, maar als van Persie gewoon 3 van 7 kansen afmaakt tegen Denemarken loopt heel zo'n toornooi anders.

Hoe dan ook van te voren hoge verwachtingen hebben van Nederland slaat nergens op als, je met Sneijder iemand hebt die niet helemaal in vorm was Strootman moet missen en Van persie heb ik net al uitgelegd.
Blijft over Robben en die kan veel heel veel maar niet alles.

In de achtste fibales heb ik liever dat Nederland tegen Brazilië, dan tegen Kroatië speelt. Ik vind Kroatië maar een gevaarlijke ploeg met goede voetballers. Brazilië is voorspelbaar en speelt het bekende spel. Brazilië lijkt ook niet goed met de druk om te kunnen gaan.

Nederland - Brazilië zou fantastisch zijn. Het hele stadion tegen Oranje.

Laten we het hopen. Het is natuurlijk niet onderschatten, het is gewoon vooruit kijken, en hopen op een bepaalde tegenstander. Zou geweldig zijn, om op zo'n manier ver te komen.

Droomscenario??? Wat een flauwekul! Alsof Nederland een van de favorieten is... Niet te ver vooruit kijken. Gewoon van wedstrijd tot wedstrijd. En dan zien we wel.

Droomscenario? Kroatie was beter dan Brazillie en ook Mexico was niks minder. Costa Rica staat met goed voetbal ruim boven aan.

21 juni 2014 om 10:26

Kroatie was echt niet beter dan Brazilie,verdienden misschien een punt maar meer zeker niet...daarna winnen ze van een gehandicapt team uit Afrika...tja ik moet het nog maar zien tegen Mexico waar van moeten winnen om door te gaan.

21 juni 2014 om 10:30

Mexico is matig , ziet niemand dat nou eens ze zijn net zo matig als een Denemarken , Servië , Turkije .
Kroatië wint gewoon met 2-0 van Mexico die nog alle moeite hadden met Kameroen en Bosnië ...

21 juni 2014 om 10:33

Vergelijk Kroatie dan ook maar met Zweden enzovoort, gewoon een redelijk team verder niet . ik zie Mexico gewoon winnen of gelijkspelen tegen Kroatie...en dan is het afgelopen.

21 juni 2014 om 12:07

Haha grappig dat je Turkije erbij noemt, heb je nog pijn van EK 2008 jongen? Al je vijanden in 1 zin noemen. Dat mensen hier nog serieus op in gaan.

21 juni 2014 om 13:12

@ Nicolaigalic

Niemand neemt je hier meer serieus ben ik bang, praat maar verder NA Kroatië - Mexico. Als Mexico wint sta je alleen maar nog meer voor schut.

Wat een scenarios. Het kan ook zomaar weer anders zijn. Italie is nog lang niet zeker van de volgende ronde. Verliezen ze van Uruquay, wat goed kan, gezien het spel van Italie, liggen ze er gewoon uit. Brazilie wint wel van Colombia, dus 2e worden is gewoon slim om Brazilie niet te loten. Niet dat ze goed spel spelen, maar krijgen alles mee van de arbitrage.

21 juni 2014 om 10:31

Colombia wint van Brazilië ... Colombia is een geweldig team .

Ik heb net ff zitten kijken en had dat ook al ontdekt. Dat is gewoon een voordeel. Je kunt wel zeggen dat als Costa Rica Italie verslaat ze blijkbaar beter zijn, maar zo werkt het niet.

Vaak zie je dat ploegen als Costa Rica 1,2 keer boven zichzelf kunnen uitstijgen maar uiteindelijk vallen ze door de mand.

21 juni 2014 om 11:40

Ze kunnen hun maximale niveau vaker halen, en zeker vaker als 1x, dat hebben ze al bewezen, Costa Rica speelde een redelijk goede kwalificatie, waar ze bijvoorbeeld van Mexico wonnen. En tot nu toe ook een goede groepsfase. Winnen overtuigend van Uruguay en Italië

21 juni 2014 om 13:23

OK, maar toch kan dit soort ploegen vaak uiteindelijk niet omgaan met de overgang van 'outsider, niemand verwacht er iets van' naar 'favoriet'. Dus als ze de knock out fase ingaan en ze spelen tegen een land als NL, DL etc. met een aantal spelers met ervaring op international topnivo dan leggen ze het meestal af.

Rusland was in 2008 zeker ook een droomscenario.

21 juni 2014 om 11:02

De andere optie was Spanje, dat werd eerste in de poule met Rusland destijds.

21 juni 2014 om 13:17

De situatie rondom Boulahrouz was zeker geen droomscenario...

Als je Costa Rica en Engeland verslaat, zijn ze toch tot iets instaat. Laten we eerst maar eens met Chili afrekenen. Na de winst zijn we al wereldkampioen, maar tegen Australië liep het voor geen meter. Van wedstrijd naar wedstrijd bekijken en voor de 1e plaats gaan in de groep.

Typisch Hollands, we zitten nog in de poulefase, maar hebben het hier over makkelijk de halve finale halen.! Zie eerst maar de achtste finale te winnen!

Precies daarom zullen de Chilenen maandag messcherp zijn en erop klappen en een (kleine) overwinning boeken.

met de corruptie van de Fifa zou ik ook brazilie niet willen treffen
maar verder wil je kampioen worden moet je van iedreen winnen dus wat maakt uit wie de volgende is dat gedraai slaat nergens op
alleeen de 1ste plek telt dat gezeur over halve finale dan hb je nog niks
gewoon iedreen verslaan alle landen valleen beetje tegen en daarom komen r verassingen

21 juni 2014 om 10:53

Nederland wint van de Brazilianen en ik denk dat Nederland kampioen word ondanks dat ze minder kwaliteit hebben dan andere landen , Louis van Gaal is een geniale coach.

1) Nederland - chili : ik zet mijn geld altijd op chili, enige mogelijkheid om te winnen is counter maar chili heeft zo'n goeie organisatie dat counteren praktisch onmogelijk is

Moesten ze toch winnen:
2) tegen kroatie of Mexico zet ik mijn geld nooit op Nederland. De intensiteit waarmee deze ploegen speelde hun kwaliteiten zowel in groep als individueel zijn deze ploegen intrinsiek een pak sterker dan Nederland.

3) moesten ze ongelooflijk maar waar toch doorgaan, maken ze wel een kans tegen Costa Rica, malen ze wel een goede kans maar dan voorspel ik een weinig ambiërende wedstrijd

21 juni 2014 om 12:41

Chilli heeft een goed team, maar echt niet onmogelijk of zo hoor. Wonnen net als Nederland van Spanje omdat ze de kansen wel benutten die spanje mistte en hadden het net als Nederland erg lastig tegen Australie.. Een lastige pot, maar een gelijkspel is genoeg, ik schat de kansen op 50/50.

Kroatie en Mexico zijn zeker niet makkelijk, maar ook niet overdrijven hoor "met dat "grote intensiteit en enorme kwaliteit". Kroatie plaatste zich niet in de poule met Belgie, onder andere door van Schotland te verliezen en Mexico kwalificeerde zich met de grootste moeite via de play offs, door in de extreem gemakkelijke Noord amerikaanse poule als 4e te eindigen, achter Honduras, Costa Rica en Usa. Zulke enorme wereldteams zullen dat dus heus niet zijn, hetgeen niet wil zeggen dat Nederland zomaar even wint...ik schat de kansen tegen Kroatie op 555% en tegen Mexico op 65%....vergeet niet dat Nederland wellicht het beste spitsenduo ter wereld heeft.

Maar goed, jij was waarschijnlijk ook een van die vele mensen die vooraf zei dat Nederland niks te zoeken heeft op een wk en na de 1e ronde al naar huis zou gaan.

Droomscenario? Totaal respectloos naar landen als costa rica, kroratie, mexico.

21 juni 2014 om 12:42

Helemaal niet....niemand zegt dat het dan makkelijk wordt, maar toch minder moeilijk dan de route Brazilie - Uruguay/italie.

21 juni 2014 om 13:04

En Duitsland. Wordt Nederland 1ste dan moeten ze alleen maar tegen een top favoriet spelen: halve finale tegen Argentinie.

21 juni 2014 om 14:41

en ik zie meer kansen tegen argentinie als tegen duitsland en frankrijk

Leuk stukje alles hoor echt.
Maar als Costa Rica 3-1 wint van Uruguay en 1-0 van Italie zijn ze net zoveel kanshebbers als Nederland.
Ik ben een zeer optimistisch persoon maar als hun kunnen winnen van dit soort landen en wij zijn kanshebber alleen omdat we van een andere grootte kanshebber hebben gewonnen en 3-2 tegen Australie hebben gepresteerd zijn hun zeker net zo'n grootte kanshebber als ons.

En mijn stopwoord voor de komende maand is Kanshebber

Echt een onzin artikel. Als dit WK ons iets zou moeten leren is dat de traditionele toplanden zeker niet op een hoog niveau presteren en de underdogs hun kans grijpen om ver te komen. Zo vind ik Kroatië of Costa Rica zeker niet minder dan Colombia of Italie. Feit is dat we er elke wedstrijd moeten staan en ons beste spel spelen, anders liggen we eruit.

Ik kom liever Brazilë en Uruguay tegen dan Mexico, Croatie of Costa Rica. Die laatste teams ogen veel fitter en scherper.

Daarbij kan je Brazilië beter nu tegenkomen dan in de finale. Die kunnen groeien in het toernooi als ze relatief makkelijkere tegenstanders tegen komen.

21 juni 2014 om 12:34

Of Chili knikkert ze er gewoon uit. Velen zien het hier als een zekerheid dat Brazilie de finale haalt...

21 juni 2014 om 13:09

Natuurlijk.. Chile heeft Brazilie maar 1x verslagen in 16 wedstrijden. Chile ligt ons wel. Liever Chile dan NL.

Maar Scolari wilt liever NL.

21 juni 2014 om 13:54

We? Ben je soms een Braziliaan?

En geloof me, Scolari kan wel liever NL willen, ik denk de spelers absoluut niet.

En nog even over die statistiek van je... We hebben allemaal kunnen zien dat geschiedenis en statistieken niks zeggen in het voetbal en al helemaal niet op een WK. Wie had gedacht dat Brazilie enorm veel moeite zou hebben met Mexico en Kroatie? Dat Nederland met 5-1 gehakt maakt van Spanje? Dat Spanje na 2 wedstrijden naar huis kan? Dat Costa Rica groepswinnaar wordt in een poule met Uruguay, Engeland en Italie, en die eerste en laatste overtuigend verslaat? Wie had gedacht dat de VS waarschijnlijk Portugal en Ghana achter zich laat en de knockoutfase haalt?

Sorry hoor maar Uruguay verloor kansloos van Costa Rica, dus hoezo zijn zij steker? Brazilië speelt een matig toernooi, Mexico of Kroatië zijn moeilijker te verslaan. Alleen Brazilië heeft wel thuisvoordeel en zal de scheidsrechter makkelijker mee hebben. Het maakt niet veel uit wie je loot, het zijn allemaal ploegen waar je van kan winnen en verliezen. Dus dit is erg voorbarig allemaal.

Zal nog moeilijk genoeg worden tegen Costa Rica, Ivoorkust, Mexico of Kroatie, maar het is zeker niet onmogelijk. Laten we eerst maar eerste worden in de groep, dat wordt ook nog lastig. Chili is ook sterk, maar als we niet verliezen, zijn we eerste. Dat moet toch wel mogelijk zijn denk ik zo.

Ik kan gewoon niet geloven dat er zovelen kiezen voor Brazilië als tegenstander in de 2e ronde. Van alle landen in het toernooi is dat nou net het enige land waar Oranje bij voorbaat kansloos tegen is, helemaal in deze fase van het toernooi. Brazilië is een absoluut topteam met absolute topspelers, speelt thuis en is de gedoodverfde wereldkampioen. En op basis van potjes in de poulefase waarin ze nog geen briljante indruk maken moet Nederland in de 2e ronde maar tegen fucking Brazilië spelen? Boven Mexico of Kroatië?

Nee er zijn geen kleine landen meer en al helemaal niet voor Nederland en dus zal er van onderschatting nooit meer sprake mogen zijn maar alsjeblieft, laten we nou hopen het thuisland zo lang mogelijk niet tegenover ons te krijgen.

21 juni 2014 om 12:46

Helemaal mee eens. Brazilie heeft wellicht nog niet getoond wat het kan, maar als de knock-out fase er is, zullen ze er staan. Met een haast onklopbare verdediging (met uitzondering van die keeper), en voorin zo veel mensen met een actie....even niet opletten en die bal ligt er in. En dan nog eens 80.000 man achter zich en de scheidsrechter....dan echt veel liever Mexico of Kroatie, het liefst Mexico.

Wat een zelfoverschatting, dit artikel.

21 juni 2014 om 11:33

Dat roepen er naast jou nog een paar, jammer dat je je uitspraak totaal niet onderbouwt. Uit welke passage maak jij op dat er van zelfoverschattig sprake is? Ben heel benieuwd naar je uitleg, of roep je maar wat nadat je alleen de titel hebt gelezen?

Droomscenario ? Costa Rica wint niet voor niks van Uruguay en Italië dan kunnen ze ook gwn van NL winnen. Maar we zullem het zien tegen Chili, je zal van iedereen moeten kunnen winnen

Zie je wel, het komt allemaal goed met Oranje. Net als in 2010 zullen ze opnieuw met wat geluk in de loting heel ver komen. Eens in de halve finale moet je het natuurlijk zelf doen.

21 juni 2014 om 13:37

geluk?spanje en chili geluk noemen,brazilie compleet van de mat gespeeld
de 2e helft want het had rustig 4-1 toen kunnen worden en vervolgens
moeiteloos van uruguay gewonnen dat noem ik allemaal geen geluk
maar gewoon zelf afgedwongen.

Insallah verliest Nederland en dan tegen Brazilië, winnen ze niet van en 1/8 ste finales Naar huis..

Dan hoor je van persie niet, 2 jaar geleden had je een man moeten zijn toen zagen wij jou niet achter de microfoon en nu pak je zelfs ff microfoon van d journalist af om te praten..

Ik gun t van persie niet, Robbe en sneijder zag je altijd interviews geven

21 juni 2014 om 12:53

Lekker belangrijk of iemand interviews geeft. Vaak praten voetballers wel maar zeggen ze niks. gewoon omdat ze niets temelden hebben. Ik kijk puur naar wat mensen doen op het veld.

Geen! ben het er niet mee eens. gewoon lekker tegen de zwaarst mogenlijke tegenstanders spelen. dan komt vaak het beste in nederland naar boven

Hhmm vreemd en nederland behoort wel tot een realistisch kanshebber op de eindzege? Lijkt me niet.....kroatie en mexico lijken me al een maatje te groot. Onzin om al over de volgende ronde heen te kijken.

21 juni 2014 om 12:37

Hoezo nou weer? Hou nou eens op met NL onderschatten. Wij zijn veel beter dan deze twee.

21 juni 2014 om 14:39

Kroatie is beter dan nederland momenteel

21 juni 2014 om 14:49

Wat? Hahahahahahahaha. Oke sorry wacht, hahahahahahahahaha. Kom maar terug als Kroatie Spanje met 5-1 opgerold heeft. Zou maar ophouden met je praatjes want Kroatie heeft totaal geen recht van spreken. Ze zullen er hoogstwaarschijnlijk nog in de groepsfase uitvliegen ook.

21 juni 2014 om 15:09

Najah wat wil je nou zeggen omdat spanje als een bak stront speelt en 1e helft verzuimd 3 100 procent kansen erin te knallen is nederland top favoriet? Chili heeft spanje ook opgerold die ploeg is gewoon klaar en geen goede graadmeter meer. We zullen het zien wie zich plaatst en als kroatie dan tegen nederland moet zullen we erop terugkomen goed?

21 juni 2014 om 12:49

Hou nou eens op met dat Calimero-gedrag! Mexico en Kroatie zijn lastig, maar zeker niet onklopbaar voor Oranje. Niet voor niks werd Mexico 4e in hun kwallificatiepoule, achter VS, Honduras en Costa Rica...ga nu niet net doen of we hier te maken hebben met een fantastisch team. Kroatie eindigt achter Belgie en verliest van Schotland. Ik denk dat de rest van de wereld Nederland hoog inschat, met wellicht wel het beste spitsenduo ter wereld, alleen wij zelf denken dat iedereen een maat te groot is.

21 juni 2014 om 14:01

1 hele wedstrijd verloren in 2 jaar tijd,roemenie turkije en hongarije volledig
kansloos gelaten,vervolgens spanje met 5-1 van de mat geveegd met een
alles behalve geflateerde uitslag,en jij noemt mexico en kroatie een maatje
te groot,nee dan ben je helemaal lekker.

nederland hoort altijd bij de favorieten als we meedoen zo simpel is het,
dat wijst het verleden en heden uit.

eerst winnen van Chili. Ik verwacht een 1-1 gelijkspel.

Normaal zou zo´n scenario wel een voordeel zijn, alleen zien we door de verschillende poules mooie verassingen. Ploegen waarvan niet veel verwacht werd doen het goed, dit is juist nou niet het tournooi om ploegen te benaderen op basis van hun "naam en faam".

Nederland heeft mij echt positief verrast, want ik durfde vooraf geen voorspelling te doen waartoe men in staat zou zijn. Alleen hoop ik echt dat het kwartje is gevallen bij de achterste linie dat er wel meer pit concentratie moet komen wanneer men verdedigd en opbouwt. Twee keer is het goed afgelopen, maar dit kan je ook heel gemakkelijk de kop kosten, want het is toch een behoorlijke zwakke plek. Laten we hopen dat van Persie en Robben die "zwakke plekken" blijven compenseren.

Tja... als dit,als dat..Als het Nederlands elftal wereldkampioen wil worden zal het toch echt van elke tegenstander moeten winnen.

21 juni 2014 om 12:38

Hoezo? Als een ander land Duitsland of Brazil eruit knikkert hoeven we deze twee niet meer te verslaan...

Voor alle mensen die hier zeggen dat het geen droomscenario is en dat het weer typisch Nederlands is om onszelf te overschatten, denk even logisch na. Er vanuit gaande dat er geen hele vreemde dingen gaan gebeuren kun je dus twee routes krijgen. Als je poulewinnaar wordt krijg je: AF: Mexico/kroatie, KF: Costa Rica/ivoorkust, HF: Argentinië/belgië. Als je tweede wordt in de poule krijg je: AF: Brazilië, KF: Colombia/italië/uruguay, HF: Duitsland/frankrijk. Als je mocht kiezen is dat een vrij makkelijke keuze toch? Er wordt nergens beweerd dat we alle tegenstanders wel even oprollen want Nederland is niet zo superieur dat het makkelijke wedstrijden gaat krijgen. Desondanks mag je toch wel een voorkeur hebben lijkt me.

Kijk die onderschatting.. Dit wordt gewoon een gevalletje EK 2008 als we zo gaan redeneren. De wereldkampioen Italie, de vice-wereldkampioen Frankrijk en Roemenie klop geven, maar dan in de knock-out fase er gelijk uitgeknald worden door Rusland! Ja we wonnen dik en dik van Spanje, maar die verloren ook kansloos van Chili, misschien zijn ze gewoon niet meer zo goed? Tegen Australie speelde Oranje een belabberdr pot en hadden de Soccerroos veel meer verdiend. Maar nee, de Hollanders denken gelijk dat we wereldkampioen worden met dit matige team..

21 juni 2014 om 12:53

altijd weer die Russen erbij halen...kan het ook gewoon zijn dat die Russen die wedstrijd gewoon erg goed speelden, door Hiddink precies goed op Oranje waren voorbereid? Niemand zegt hier dat we even wereldkampioen worden, wel is de mogelijke route naar een halve finale wel veel gunstiger als je 1e wordt....dat is het enige wat hier wordt gezegd.

21 juni 2014 om 13:34

Dacht je dat alleen Hiddink met een land goed kan voorbereiden op Oranje? Niks is gunstig op het WK en ik vind het al knap dat NL gewonnen heeft van Spanje en Australie. Ben benieuwd naar Chili, want die zet je ook niet zo op zij

21 juni 2014 om 13:41

Nee, niet alleen Hiddink kan dat, wel als de beste daar hij natuurlijk als geen ander de zwakheden van Nederland kent. Maar mijn punt was dat Rusland toen gewoon een hele goede pot speelde, en dat het niks met onderschatting te maken had. Chilli wordt zeker niet gemakkelijk, pluspuntje is dat een gelijkspel genoeg is....maar dat is niet de discussie, de discussie is dat we er alles aan moeten doen om 1e te worden.

Er zijn geen droomscenario's, als Nederland Italie loot, is dat niet slechter dan Costa Rica loten, want Costa Rica is beter dan Italie, want ze hebben Italie verslagen. Nederland zal dus meer moeite met Costa Rica hebben dan met Italie.

21 juni 2014 om 12:41

Scorebordjournalistiek weer.

21 juni 2014 om 19:09

@aguero... jij rept hier over scorebordjournalistiek terwijl je hierboven als argument geeft dat nederland spanje heeft verslagen met 5-1... hypocriet niet?

21 juni 2014 om 12:55

Pure scorebord-journalistiek inderdaad. Dat een land 1 keer wint van een ander land wilt nog niet meteen zeggen dat ze beter zijn! Costa Rica steeg in deze wedstrijd boven zichzelf uit en Italie speelde een zwakke pot. Spelen deze landen 10 keer tegen elkaar dan wint Italie er 8. Net als Nederland als het 10 keer tegen Spanje speelt er ook gewoon nog 7 verliest, ondanks die 1-5.

21 juni 2014 om 13:10

Daar gaat het niet om, het gaat nu om dit moment. Tijdens dit WK is Costa Rica beter dan Italie, als ze volgend jaar slechter zijn, kan best, maar dat maakt niet meer uit. Nederland zal op dit moment meer moeite hebben met Costa Rica dan met Italie.

21 juni 2014 om 13:38

Ook nu niet. Speelt Italie morgen weer tegen Costa Rica dan winnen ze. Speelt Nederland morgen weer tegen Spanje dan verliezen ze. Laat ons maar lekker tegen Costa Rica spelen.

Wat kan ik me ergeren aan deze bullshit... (moet ik niet doen)

Nederland heeft in 2 jaar tijd niet van een land in de top 25 van de wereld gewonnen... We spelen tot op heden 1 helft echt weergaloos... de rest leek nergens op maar dat wordt kennelijk vergeten... en er wordt gedacht aan een kwartfinale alsof Nederland, eerst Chili en dan Kroatie of Mexico even aan de kant zet...

Echt wat een dom volk zijn wij af en toe!

Realiteit is dat wanneer we tegen Chili een punt weten te pakken aan de gunstige kant van het schema zitten... dat betekent niet dat je daar zo doorheen komt omdat we 1 helft tegen Spanje hebben gepiekt!

En daarbij komt nog... we doen net alsof Costa Rica er geen kut van kan terwijl ze uruguay en italie hebben verslagen... ik weet niet hoor maar Chiellini stond zowat te kotsen op het veld... die gasten kunnen waarschijnlijk veel beter met de weersomstandigheden omgaan dan wij!

21 juni 2014 om 13:03

Nederland heeft zich toch heel moeiteloos geplaatst. OK, zeker niet de zwaarste poule, maar toch heel overtuigend. Daarnaast niet voor niks de vice-wereldkampioen. Tegen Italie, Portugal en Columbia hebben we gelijkgespeeld in oefenpotjes. Alleen tegen Frankrijk zijn we weggespeeld...dat was inderdaad een eye-opener en heeft geleid tot aanpassingen. Niemand zegt dat we ploegen even aan de kant zetten, maar andersom zal ook niemand zeggen Nederland even aan de kant te zetten. Kroatie en Mexico zijn goed, maar echt geen wereldteams, met name Mexico niet (namelijk bijna niet eens gekwalificeerd door achter Costa Rica, Honduras en de VS te eindigen in de poule).

De tendens van dit artikel is helemaal niet dat we ff fluitend gaan winnen als we 1e in de poule wordt. het is juist een realistische insteek. De kans dat je 2 keer wint van landen die gelijkwaardig wellicht zelfs iets zwakker zijn is gewoon veel hoger dan 2* winnen van landen die eigenlijk beter zijn (brazilie, Uruguay/italie).

22 juni 2014 om 14:32

Moeiteloos geplaatst of na 2 wedstrijden geplaatst? Als Silva die bal binnen schuift sta je er nu heel anders voor... En tegen Australie had het ook fout af kunnen lopen!

Jij noemt het realiteit... nogmaals realiteit is wat ik al eerder zei; De kans is aanwezig dat je aan de gunstige kant van het schema komt. En zelfs dat is een en al rekenwerk... en met een uitslag die even anders valt dan je verwacht dan heb je voor jan lul gerekend. Bijvoorbeeld dat Brazilie op doelsaldo 2e wordt achter Mexico!

We hopen allebei hetzelfde waarschijnlijk... dat Nederland zover mogelijk komt... maar ik snap dat euforische geneuzel na 1 fantastische helft tegen Spanje niet!!

21 juni 2014 om 14:26

het is dat jij er onderdeel van bent en het niveau drastisch doet laten dalen helaas.

Nederland wint echt niet van Chili. No way.

21 juni 2014 om 16:59

hoeft ook niet, gelijkspel is genoeg.

Alles aan doen om eerste worden! De kans dat je 4 x achter elkaar wint van een tegenstander die op papier (iets) beter is of even goed is behoorlijk klein. 2 x achter elkaar is uiteraard een stuk realistischer. Kroatie (want die winnen gewoon van Mexico) moet je echt niet onderschatten. Die hebben veel meer voetbal op het middenveld dan wij. Voor de rest zijn wij wel sterker, met name door Robben en v Persie, maar we winnen echt niet zomaar van ze.

Als Nederland Costa Rica tegenkomt dan zal ik als ik Van Gaal was hun niet onderschatten ze hebben tenslotte van Italie en Uruguay gewonnen niet dat ze dat een 2de keer lukken maar het zegt wel iets en Nederland heeft altijd iets tegen kleinere landen, het zal nog knap lastig worden.

Normaal gesproken is Costa Rica 1 van de slechtste landen op een WK maar als je ze onderschat dan kunnen ze nog wel eens verrassen (ik zeg niet dat ze wereldkampioen worden!)

Eerlijk gezegd is dit echt een onzin bericht. Mexico en Kroatië hebben indruk gemaakt maar worden niet gerekend tot favorieten voor de titel. Ookal behoort Kroatië bijvoorbeeld daar niet tot toe, het is absoluut geen droomscenario voor Oranje om tegen hun uit te komen. Die ploeg lijkt goed in elkaar te steken als team en ze beschikken over spelers die het verschil maken. Ook Costa Rica heeft een goede balans, anders verslaan ze Uruguay en Italië niet. Duidelijk is dat je Brazilië vanwege het thuisvoordeel en Colombia vanwege het goede spel liever later in het toernooi treft, maar een droomscenario is het niet. Dat klinkt veel te makkelijk en er gaat te weinig respect uit naar de ploegen Kroatië en Costa Rica, automatisch wordt de boel onderschat en we weten allemaal waartoe dat kan leiden.

Oftewel, een zeer lastig WK lonkt, ook al zijn dat op papier makkelijke landen.

Laten we eerst maar poule winnaar worden en dan afwachten wie onze tegenstander zal worden.

Ervan uitgaande dat Brazilie zijn poule wint spelen we dus tegen Kroatie en Mexico die ijzersterk waren in deze poule en ook al gespeeld hebben tegen het gastland en zelfs de betere waren, maar door pure pech of geluk (aan de andere kant gezien) niet gewonnen hebben van Brazilie.

Dus staan zij ook met vertrouwen te spelen tegen ons.

Er toch van uitgaande dat je die wedstrijd dan wint speel je tegen Ivoorkust of Costa Rica.

Ivoorkust is een typisch Afrikaans land. Veel kwaliteit en fysiek heel sterk. Yaya tegen bijvoorbeeld De Vrij
Natuurlijk zijn wij de favoriet tegen hun, maar dat wordt echt een slijtage wedstrijd waarvan we met alle moeite zullen winnen als we van ze winnen.
Costa Rica overleeft niet voor niets een poule met Suarez, Pirlo en Gerrard/rooney.
Die hebben dik terecht gewonnen van in mijn ogen de 2 sterkste landen van deze poule.

Natuurlijk zijn wij de torenhoge favoriet tegen Bryan Ruiz, maar vergis je dus niet in hen.

Natuurlijk moet ik hierbij onze spelers ook ophemelen, want dan heb ik ook met de mogelijke tegenstanders gedaan.

Van Persie speelde een goede wedstrijd tegen Spanje, was belangrijk tegen de Aussies en is fit voor de wedstrijd in de 2e ronde. Een groot voordeel. Robben was zeer belangrijk tegen Spanje en Australie en is onze beste WK speler tot dusver. Onze keeper speelt ijzersterk en de verdediging staat ook goed, ook al hebben ze bij elkaar minder nog minder kwaliteit dan Ramos alleen.
Tegen Australie was het misschien niet al te best, maar dat was pure onderschatting. en misschien een beetje moe nog van Spanje.

Depay is een supersub. Dus zo slecht doen wij het ook niet.

Ik zou op dit moment nog liever tegen een Brazilië spelen dan Kroatië of Mexico. Dat zijn tenminste teams en hebben bovendien meer klasse in hun team dan dat Nederland heeft. Bij Brazilië moet je toch een beetje wachten op de grillen van Neymar en verder vind ik het toch maar een overschat team.

Verder is het natuurlijk een vrij kansloos artikel, want dit Nederland heeft het moeilijk tegen ieder team. En ik kan nou niet zeggen dat Nederland er wat betreft kwaliteit nou zo ver bovenuit schiet, dus om toch wat denigrerend te praten over Kroatië, Mexico en Costa Rica lijkt me wat misplaatst.

Enerzijds is hopen op dit droomscenario terecht. De verdediging van Oranje ontbeert het op sommige momenten aan ervaring. Je zou daarom kunnen veronderstellen dat 'mindere landen' niet de kwaliteiten hebben om defensieve foutjes snel af te straffen. Anderzijds moeten wij beseffen dat er op dit wereldkampioenschap veel verassingen zijn. Nederland zou bij wijze van spreken ook hard onderuit kunnen gaan tegen Mexico, Kroatië, Costa Rica en Ivoorkust. Ik kan best begrijpen dat Nederland liever niet in een vroeg stadium tegen grote favorieten speelt omdat dat de kans op uitschakeling groter maakt maar weglopen is ook geen oplossing. Ik denk zelfs dat Nederland veel meer ruimte krijgt bij grote landen en daardoor meer kansen creeërt. Kleine landen graven zich in en spelen een stug spel. Wel kan ik begrijpen dat van Gaals spelers het gastland willen ontlopen. Ondanks het slechte spel van de Brazilianen blijven ze een geduchte tegenstander. Zeker gezien zij gesterkt worden door het hele Braziliaanse volk en natuurlijk de FIFA. Alleen al daarom zou Nederland voor de groepswinst moeten gaan. Als we alle mindere goden verslaan en we stunten tegen de Argentijnen in de halve finale dan krijgen wij misschien heel Marcana stil op 13 juli...

De wedstrijd tegen Chili is gewoon heel erg belangrijk,want als Oranje groepswinnaar wordt krijgen ze misschien een kans om in het WK te groeien en dan kan er zomaar een halve finale inzitten. Echter is het onverstandig om Kroatië,Mexico,Griekenland of Costa Rica te onderschatten.Oranje moet gewoon geconcentreerd en scherp blijven.

Hier dacht ik gister dus ook aan, maar ik keek net ff naar t schema, je komt waarschijnlijk wel Duitsland of Argentinie tegen in de halve finale dus alleen maar kleintjes gaat t niet worden. Ik denk dat er toch nog steeds onderschatting op de loer ligt, zeker als ze mexico tegenkomen in de 1\8e zie ik Nederland zich zomaar verslikken...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren