Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Robben steekt er met kop en schouders boven uit, hij is ook beter dan Messi’

Laatste update:

Willy van de Kerkhof geniet met volle teugen van de verrichtingen van Nederland op het WK 2014. Oranje klopte eerst Spanje (1-5), toen Australië (2-3) en dinsdag werd ook Chili (2-0) aan de zegekar gebonden. Oud-international Van de Kerkhof zei een paar dagen geleden dat hij hoopte op Brazilië als volgende tegenstander. Die hoop werd geen werkelijkheid, want Oranje ontmoet straks Mexico.

/

Dat vindt Van de Kerkhof jammer, maar tegelijkertijd wil hij niet te pessimistisch doen. Oranje heeft immers geïmponeerd en mag nu best trots en zelfverzekerd zijn. “We hebben Spanje geklopt, Chili geklopt, dan moet je toch zeggen dat je bij de sterkere landen hoort”, concludeert Van de Kerkhof in gesprek met Omroep Brabant. “Maar we komen straks landen als Argentinië tegen en Frankrijk of Duitsland...”

“Nederland zit in ieder geval in de winning mood, in een geweldige fase. Dus laten we dat vasthouden”, zegt de PSV-icoon hoopvol. Hij spreekt vol lof over Arjen Robben, die wedstrijd na wedstrijd laat zien dat hij heel belangrijk is voor Nederland. Zijn laatste twintig minuten tegen de Chilenen betitelt Van de Kerkhof zelfs als ‘weergaloos’. “Hij steekt er met kop en schouders boven uit. Hij is ook beter dan Lionel Messi bijvoorbeeld.”

Is Arjen Robben de beste speler van het WK 2014, tot nu toe?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Voordat iedereen begint te schreeuwen, hij vind dat Robben beter is tijdens dit WK, niet in het algemeen. En daarin heeft hij gelijk, het is erg lang geleden dat ik het eens was met 1 van de kerkhofjes.

24 juni 2014 om 11:52

In het algemeen vond ik Robben vorige seizoen ook heel erg goed spelen bij Bayern Munchen, hij is een hele seizoen fit geweest en op het WK blinkt hij uit, zou Robben eigenlijk niet voor het jaar 2014 genomineerd moeten worden voor de beste speler ter wereld? Als Nederland de Finale weet te bereiken en robben zo blijft spelen verdient hij het zeker. Om als beste speler van de wereld te worden gekozen moet je naar mij mening kunnen presteren bij club en land, van al die topspelers is Robben enigste die het echt lukt om op beide fronten echt te presteren, als ze Ribery Vorige seizoen genomineerd hebben moet robben dit jaar ook wel genomineerd worden anders is het wel heel erg vies spel wat ze spelen daar.

24 juni 2014 om 12:17

Als je jouw redenering volgt, zou bijvoorbeeld Zlatan nooit speler van het jaar kunnen worden. Ik ben het met je eens hoor, dat een echte topspeler ook bij zijn land moet kunnen presteren, maar dat moet je natuurlijk wel relatief zien. Presteren bij Argentinië, Duitsland, Brazilië, Spanje etc. is makkelijker dan presteren bij subtop (Nederland, Portugal etc.). Subtop is natuurlijk weer makkelijker dan de middelmaat zoals Zweden.

24 juni 2014 om 12:39

Hoezo. Zlatan presteert zelf toch prima met Zweden. Dus kan best.

24 juni 2014 om 13:30

Hij zegt ook niet dat het niet kan. Het is alleen moeilijker. Wat de prestaties van Zlatan nog knapper maakt.

24 juni 2014 om 11:52

Vind Robben het hele jaar al beter dan Messi. sterker nog, ik vond hem het seizoen daarvoor ook gelijkwaardig of zelfs beter dan Messi.

Vind Messi geniaal hoor, absoluut in vorm (voor mij!!!!) de beste. Maar laatste anderhalf seizoen vergeleken met Robben, is robben gewoon beter.

24 juni 2014 om 11:53

Als ik eerlijk mag zijn is hij niet alleen dit wk beter dan messi, maar het hele seizoen. Messi is vaak geblesseerd geweest en ook uitvorm. In het algemeen vind ik Messi de beste speler van de wereld. Maar als ik eerlijk bent zijn C Ronaldo en Robben dit seizoen beter dan Messi. Ma heeft ook met de blessures en de vorm van Messi te maken.

24 juni 2014 om 12:03

Ronaldo laat het bij Portugal altijd afweten (oke vaak). Dan zie je dat hij afhankelijk is van de spelers om hem heen. Robben is vrijwel in elk elftal dreigend en goed. Lijkt op dit moment de beste ter wereld.

24 juni 2014 om 12:22

Dit geldt voor bijna elke speler, niet alleen Ronaldo. Ook Messi, Ribery, van Persie, Zlatan etc. Zijn niet altijd even goed bij hun land. Maar Robben lijkt daar inderdaad minder last van te hebben. Zelfde geld in mijn ogen voor Suarez.

24 juni 2014 om 12:27

Ja daar heb je zeker gelijk in. Ronaldo is dit WK niks. Robben is weer geniaal net als bij bayern munchen. Hij lijkt op dit moment idd de beste voetballer van de wereld. Ronaldo heeft wel veel gescoord in de spaanse competitie en Real aan de champions league geholpen. Maar pff Messi flikt het ook wel weer twee zeer belangrijke goals scoren wanneer het echt moest. Dat kunnen alleen de beste spelers van de wereld. En Suarez dan haha toch maar weer twee belangrijke goals maken, die is net als Robben kan in ieder elftal het verschil maken. Robben, Ronaldo, Suarez en Messi. De vier grote heren. Ma ik kies toch Robben zo constant en belangrijk dit seizoen.

24 juni 2014 om 15:28

Als je het hele seizoen erbij pakt is Suarez beter dan robben hoor. In de landelijke competities de beste speler ter wereld.

24 juni 2014 om 16:50

Wat jullie ook vergeten is dat NL op dit moment alleen inzakt en dan de lange bal geeft op Robben. Dit doet geen enkel ander elftal en daardoor kan Robben zo goed spelen. Ik ben echt fan van Robben. En vind hem sowieso de beste voetballer op Ronaldo na. Maar iedereen vergelijkt constant appels met peren en dat is redelijk frustrerend. De mensen die het hardste roepen hebben meestal het minste verstand. Het is logisch dat Robben schittert bij NL, omdat alle focus ligt op het invullen van zijn kwaliteiten. Bij bv Messi is dit ook meer het geval omdat hij met spelers speelt van wereldniveau die ook korte combinaties kunnen spelen. Alleen op dit moment is Messi echt slecht. Ofja laatste half jaar al. Voor bv Ronaldo is het moeilijker, en dat is logisch. Dat geldt ook voor spelers als bv Suarez, Dzeko etc. Suarez had een prachtige wedstrijd tegen Engeland. Maar dat zie ik hem niet zo maar nog een x doen tegen Italie.

24 juni 2014 om 11:57

Nee, ik heb me er ook nog niet op kunnen betrappen. Hij is inderdaad tot nu toe de beste dit WK. Werkelijk bij ieder balcontact dreigend, werkt zich het apenlazarus en is iedere wedstrijd beslissend geweest. Hij speelt werkelijk het beste voetbal uit zijn carriere. Neymar voetbalt leuk mee tegen Kameroen en Kroatie, maar tegen Mexico viel ie me ook tegen. Maakt helemala niet uit, hij is nog net iets te jong om het neer te zetten zoals Robben. Messi hoeven we het niet over te hebben en Ronaldo is ook niet de speler die het tijdens het reguliere seizoen was. Muller is de enige die tot nu toe in de buutr komt in mijn ogen.

Los van deze discussie kun je stellen dat we nu eindelijk de consequenties van het moderne clubvoetbal onder ogen krijgen. De topspelers, uitzonderingen daargelaten, voetballen veel te veel wedstrijden. Jongens als Messi en Ronaldo krijgen niet meer de kans uit te rusten, met als resultaat dat het er tijdens de eindronden allemaal wel erg bleekjes bijloopt. Zonde, want het devalueert dit WK wel.

24 juni 2014 om 11:59

Dan moeten ze zichzelf maar sparen in andere wedstrijden als ze teveel spelen. Maar dat willen ze zelf niet, ze willen zelf constant in de spotlight staan. Robben heeft ook veel wedstrijden in de benen, maar is wel harstikke fit.

Dus komop man, onzin. Teveel wedstrijden, als ze het niet aankunnen, moeten ze ff rusten tussendoor. Het zijn toch geen kleuters die zelf niks kunnen aangeven?

24 juni 2014 om 12:04

Je vergeet even voor het gemak dat er nogal wat druk op die jongens staat. Je kunt als Messi of Ronaldo niet eventjes twee wedstrijdjes overslaan want daarvoor zijn de belangen te groot. Daarnaast verdienen ze zo achterlijk veel dat hun werkgever ook wat verwachtingen heeft. En het publiek is ook niet makkelijk. Zie de reacties van de Barcelona+supporters toen Messi een periode minder speelde.

Ik heb geen medelijkden met ze hoor, maar jij stelt het wel heel erg simpel...

24 juni 2014 om 13:36

Het is ook erg simpel, maar men maakt het gewoon moeilijker dan dat het is. Messi en Ronaldo is een goed voorbeeld, er zijn volgens mij genoeg spaanse laagvliegers, in de beker or in de competitie, die ze kunnen overslaan.

Simpel.

24 juni 2014 om 13:33

nee, neymar is de beste speler op het wk tot nu toe

24 juni 2014 om 13:47

Tuurlijk joh, Brazilie speelt de pannen van het dak, heeft de scheidsrechter echt niet nodig om uberhaupt de poule door te komen. Helemaal op eigen kracht.

24 juni 2014 om 17:02

brazilie heeft 1 wedstrijd geluk gehad en dat was tegen kroatie, de wedstrijd tegen mexico hadden ze pech dat de bal er maar niet inging en de wedstrijd van gisteren was de beste wedstrijd van brazilie tot nu toe, jammer dat nederland niet tegen brazilie moest zou een mooie pot worden met als winnaar natuurlijk brazilie.

Op het wk mensen, hij is beter dan Messi op dit wk..voordat er weer mensen over gaan beginnen dat het onzin is. Zowaar zegt die Van de Kerkhof iets zinnigs, het moet niet gekker worden met Nederland. On: Robben natuurlijk fenomenaal dit wk. Al liet hij zich gisteren wel erg vaak vallen. Maar dat deden die Chilenen nog meer, dus ja.

24 juni 2014 om 11:53

Niet alleen op dit WK hoor. Robben laat nu al 1/2 seizoenen meer zien dan Messi vind ik. En kom aub niet alleen met doelpunten want die assist van Robben bijv. gister was indrukwekkender en tegen een beter land dan wat Messi met een geluksgoal bijv. tegen Bosnie liet zien.

24 juni 2014 om 11:59

Geluks goal.
Das toch straf dat Messi elke keer geluk heeft met aijn goals.
Zijn goal tegen Bosnie is misschien het mooiste doelpunt van het Wk.
Hij start zelf de actie vanuit het middenveld en maakt het erna af.

24 juni 2014 om 12:01

Die van Van Persie niet gezien of zo? Of die run van Robben? Dat zijn wereldgoals, die van Messi niet in mijn ogen.

24 juni 2014 om 12:04

wellicht bedoelt hij omdat messi die bal er in schiet via een been van de verdediger, anders was ie waarschijnlijk naast gegaan.
Maar was natuurlijk een prima actie en eentje die hij al zo vaak gemaakt heeft dat je weet dat het geen toeval is.

24 juni 2014 om 12:05

@tipi:

Mooiste van het WK? Kom op hoor zo zie je er zo veel.

Alleen Nederlan dheeft al 2 mooiere gemaakt. Robben die heel Spanje vernederd en vooral Casillas. En HET wereld doelpunt van Rvp!

24 juni 2014 om 12:06

Die run van Robben was indd ook heel mooi, maar hij krijgt daar ook de ruimte voor omdat ze op de counter spelen.
Messi tegen Bosnie was door verschillende speler heen, waarbij de ruimtes heel klein waren.
Als je Messi zoveel ruimte geeft maakt hij elke tegenstander af.
Maar Argentinie speelt veel te traag, dat ligt vooral aan hun middenveld.

24 juni 2014 om 12:15

Ouwe, je bent niet sirieus te nemen door je clubvoorkeur wanneer je zoiets zegt.
Messi speelt als een natte krant en zijn goal komt waarschijnlijk niet eens in de top 10 van het WK.
Alleen al die van Villa is al mooier maarja die speelt niet meer voor Barca he.

24 juni 2014 om 12:23

Elphenomeno

JIj bent echt een raar persoon. Je deed je de voorbije dagen voor als geen fan van Ronaldo en geen fan van Messi maar je stopte vervolgens wel 10 veren in de reet van Ronaldo. En het enige wat ik je nu de hele tijd heb zien doen is Messi afkraken. Nou Messi heeft zijn minste seizoen sinds 2008. Dat is al 6 jaar dat hij een beter seizoen heeft gedraaid dan nu. En direct springen er figuren zoals jou boven op om Messi naar de grond te halen.

Vervolgens vind je die goal van Messi tegen Bosnië heel gewoon en de goal van Robben tegen Spanje opeens een wereldgoal. Nou die van Robben vond ik ook mooier maar we moeten niet doen alsof hij 10x zo mooi was als die van Messi tegen Bosnië. (oohnee wacht dan ga jij nu zeggen het was tegen Bosnie en die van Robben was tegen Spanje).

24 juni 2014 om 12:30

Houd eens op man dat ik een Ronaldo fan ben haha. Ja oke de andere Ronaldo, maar CR7 speelt ook niks klaar op dit WK en faalt altijd wanneer het er echt op aankomt. Doet het leuk met goeie spelers, maar met mindere spelers maakt die er niks van. Misschien nu duidelijk dat ik geen Cr7 fan ben?

Ik vind beide spelers overschat en beiden zullen in mijn ogen geen legendes worden omdat ze bij hun land niks laten zien. Daar blijf ik bij!

24 juni 2014 om 12:50

Mooiste goal? Really gozer. Van Persie, Cahil, Robben (1-5), Robben tegen Australie, de aanval gister tegen Chili, de goal van Mertens tegen Algerije, en ga zomaar door. Er zijn zoveel mooiere goals gemaakt.

24 juni 2014 om 12:52

Wie is voor jou dan wel een legende???

24 juni 2014 om 12:54

Elphenomeno

Die assist van Robben was beter dan de goal van Messi tegen Bosnië?

Heb je al eens overwogen dat je reacties die je overal op VZ plaatst bijzonder gekleurd zijn?

24 juni 2014 om 17:40

@19messi33

Ronaldo (de echte), Zidane, Pele, Maradona, Cruijff, Beckenbauer, Romario, Maldini, Garrincha, Eusebio, Baresi, Baggio, Van Basten, Platini en zo heb je er nog wel een paar.

Veruit de beste speler tot nu toe inderdaad. Ook wel grappig om te zien dat de man van glas, nu de fitste op het toernooi lijkt te zijn. Die man sprint iedereen naar huis als hij op topsnelheid zit.

24 juni 2014 om 12:39

Benzema staat hoger gerankt volgens de Fifa.

24 juni 2014 om 13:33

Ach ja, dat is de FIFA. Daar moet eigenlijk niemand naar luisteren.

Wel is Bemzema erg goed bezig.

24 juni 2014 om 13:34

Mooi voor de Fifa. Benzema beslist wedstrijden tegen de mindere goden Honduras en Zwitserland terwijl Robben voorbij de verdedigers van Spanje en Chili flitst.

24 juni 2014 om 13:57

Dat is op basis van de Castrol Index, waar ze gebruik maken van bepaalde technologie en data analyse om zo tot een ranking te bekomen. Benzema staat redelijk terecht op 1.

24 juni 2014 om 14:01

Die index mist wel een belangrijke factor. De kracht van de tegenstander. Honduras en Zwitserland of Chili en Spanje.

24 juni 2014 om 14:04

Dat klopt. Maar dat is onmogelijk empirisch te meten. Exact om die reden wordt daar geen rekening mee gehouden.

24 juni 2014 om 14:05

Uiteraard, maar daarom vind ik de prestatie van Robben ook knapper. Benzema is overigens ook gewoon fantastisch tot nu toe. Ieder zijn voorkeur

24 juni 2014 om 14:55

@gutihaz, @migi84
De vrienden van whoscored hebben ook een dergelijke statistische ranglijst. Benzema staat bij beiden op 1. Voor de rest ook grote verschillen, bijvoorbeeld Messi(2e en 62e) en Daley Blind(26e en 340e). Robben staat dus 3e en 2e. Zeker niet slecht.

24 juni 2014 om 16:44

Gutihaz. Dan meenemen van de tegenstander vind ik nogal vrij essentieel. Spanje en Chili staan een stuk hoger aangeschreven dan Zwitserland en Honduras, dus is uitblinken tegen zulke landen ook wel wat lastiger.

24 juni 2014 om 17:52

Dat is ook van belang in dit geval. Dat ontken ik niet. Integendeel, ik heb het al bevestigd in mijn reactie op Migi84.

Een dergelijke ranking is altijd gebaseerd op de prestaties op het veld an sich. Andere factoren worden buiten beschouwing gelaten.

Ik heb overigens nog nergens mijn mening gegeven omtrent beste speler van het toernooi tot nu toe. Ik heb enkel de feiten op tafel gelegd. Benzema heeft nog een wedstrijd te spelen morgen, dus daarna pas kan men de prestaties van de betreffende spelers tegen elkaar afwegen.

24 juni 2014 om 12:52

Waar een wil is is een weg he. Zal zijn probleem wel bij de kern hebben aangepakt en zie het resultaat. Ben benieuwd hoeveel jaar hij dit nog vol gaat houden!

Absoluut en ook dan Ronaldo momenteel. Zijn solo runs die hij maakt kunnen beiden spelers niet maken. Hij mag uit gaan vechten met Neymar en misschien nog Suarez wie speler van het toernooi gaat worden denk ik.

24 juni 2014 om 12:04

Hoezo noemt iedereen Suarez en Neymar, maar niet Benzema. Hij is beide wedstrijden by far de beste man geweest van het team dat samen de meeste indruk maakt van het WK. Daarbij is hij ook de MVP tot nu toe.

24 juni 2014 om 12:05

Omdat Benzema zijn team niet in zijn eentje draagt en ik ben op de een of ander manier geen fan van zijn speelstijl.

24 juni 2014 om 12:10

Wat een non-argumenten. Geen enkele speler draagt z'n team alleen. Nee ook niet Robben. Dat je geen fan bent is prima maar dat doet niks af aan zijn wk-prestaties.

24 juni 2014 om 12:12

@ Elphenomeno

Omdat jij geen fan van hem bent wil niet zeggen dat dat zijn prestaties verminderen. Benzema mag je er absoluut bijrekenen. Hij heeft het geweldig gedaan

24 juni 2014 om 12:17

@nerazurri

Is ook zo. Maar iedereen heeft een voorkeur toch? Het is niet mijn type spits. Hij doet het goed, maar op mij maakt niet een minder beslissender indruk dan een Robben, Suarez, Pirlo of Neymar.

24 juni 2014 om 12:42

Benzema is volgens de Fifa de beste speler op het toernooi tot nu toe. Hij is bij 7 van de 8 goals van Frankrijk betrokken geweest.

24 juni 2014 om 12:42

Omdat de poule van Frankrijk niet serieus te nemen is.......

24 juni 2014 om 14:42

Die elphenomeno moet je niet serieus nemen, 0,0 verstand van voetbal. Zijn argumenten zijn tekenend. "ben geen fan van zijn speelstijl."

24 juni 2014 om 17:03

Oh Suarez en Neymar dragen hun team in z'n eentje? Suarez kan ik me wat bij voorstellen. Maar het is 1 wedstrijd geweest. Moet meer zien om dat te beoordelen. Neymar draagt helemaal niks in z'n eentje. Messi ook niet. Kijk die elftallen. Als je als Neymar en Messi z'n spelers om je heen hebt. Hoe kan je het dan dragen noemen. Onvoorstelbaar. Ja hij scoort 2 goaltjes in 2 wedstrijden, maar speelt verder als een natte krant en haalt alleen maar het tempo uit het team. Ja neymar die krijgt gewoon genoeg ballen en uiteindelijk lukt t wel. Verder niks speciaals. Tegenwoordig gaat het bij iedereen alleen maar om goals. Dat is zonde, want spelers worden opgehemeld die het niet verdienen. Die assist van Sneijder waar uit Robben die wereldgoal maakt hoor ik niks over. Zonder die pass was er niks gebeurt. Die assist van Ronaldo in de laatste minuut op de cm perfect hoor ik niks van. Je hoeft niet alleen te scoren om belangrijk te zijn. Tegen Australië was de keeper het belangrijkste want dat schot van Depay was makkelijk houdbaar, daar hoor je niks over. Er zijn te veel mensen die te hard roepen op deze site zonder verstand te hebben van voetbal. Zonde.

24 juni 2014 om 12:56

El Phenomeno

Rustig jongen, jij ziet Nederland al wereldkampioen worden, maar het toernooi duurt nog lang. De beste speler van het toernooi zal hij zijn die in de volgende fase beslissend wordt.

Messi heeft dan ook nog niks laten zien op dit WK in principe. Al blijft het natuurlijk een klasse apart dat je met 1 moment de wedstrijd kunt beslissen. Toch is Robben momenteel beter in vorm, of draait het team beter om hem heen.

Robben is voor mij ook tot nu toe de man van het toernooi. Echt een one man army. Wat echt nodig is voor dit NL met de speelstijl. Als hij de bal krijgt weet je gewoon dat er iets gaat gebeuren. Je zag ze gister bij Chili gewoon tegen hun speelwijze de bal wegrossen wanneer Robben druk zette, denk dat dat gewoon pure angst was.

Messi speelt overigens echt heel matig en vertraagd het spel met name. Wordt pas eng als die echt z'n vorm te pakken krijgt, gezien het feit dat hij nu al 2 goals gemaakt heeft.

24 juni 2014 om 11:57

Neymar vind ik anders ook wel een one man army hoor. Vind het op Neymar na voorin en op het middenveld maar bedroevend bij Brazilie.

24 juni 2014 om 12:29

Brazilie speelt niet goed. Laat ik dat voorop stellen. Je zag overigens dat met een wissel, het spel een stuk beter werd: Fernandinho vs Paulinho..maar vind het bij Robben wel extreem hoe hij zo'n heel veld oversteekt. Tegen Spanje bij de 2-1 en de 5-1 en daarvoor al een aantal keer dat hij een enorm gat trok. Tegen Australie dat hij uit absoluut niks de 1-0 maakt. Tegen Chili weer fenomenaal, hij had 1 kans echt gewoon moeten scoren, slecht afgerond maar geeft vervolgens na weer zo;n bizarre rush een enorm moeilijke assist.

Na hem is Benzema voor mij de grote uitblinker, daarna komt misschien Neymar inderdaad want dat is in iedereen het grootste talent van dit toernooi. Net 22 pas en nu al zo goed! Robben vind ik enkel toch zelfs nog indrukwekkender.

24 juni 2014 om 12:34

Ach leeftijd zegt weinig in mijn ogen. Ronaldo was 21 jaar in 1998 en daar stond toen nog een veel grotere druk op dan bij Neymar.

24 juni 2014 om 14:03

OK? Wat wil je nou zeggen? Dat Ronaldo 3 of 4 maanden jonger was?

Het is toch alsnog fenomenaal van zo'n jonge speler. Ronaldo is mijn all time favorite, maar Neymar is echt een wereldtalent. Iedereen die het daarmee oneens is neem ik dan ook niet serieus.

24 juni 2014 om 17:41

Nee zekers niet. Ik denk ook dat Neymar de man van dit toernooi wordt.

Op dit WK is Robben momenteel met Suarez en Neymar de beste speler. Gelukkig zegt hij op dit wk, anders zou het overkomen als een grap. Dan zijn Ronaldo en Messi veruit de beste ter wereld, al jaren

24 juni 2014 om 12:09

Wat ik hierboven al zei; en Benzema dan? Hij heeft weliswaar niet in zijn eentje een team verslagen zoals Suarez, maar hij heeft wel 2 wedstrijden gespeeld en is in beide wedstrijden de beste man geweest. Dat kan je van Suarez en Robben niet zeggen.

24 juni 2014 om 12:11

Benzema doet het ook uitstekend die mag je er ook bijrekenen

24 juni 2014 om 12:13

Nee, dat wordt erg lastig om van Suarez te zeggen na 1 wedstrijd, waarin hij trouwens wel de beste was.

Benzema is gewoon al het hele jaar goed, alleen wordt hij overschaduwt door een andere grote meneer. Maar vind hem bij Real ook verschrikkelijk goed.

Lekker intelligente reactie landen als argentinie, frankrijk en duitsland zitten aan de andere kant van tabel. 1 van die drie, mocht je finale halen, kom je dan pas tegen.

24 juni 2014 om 11:58

Argentinië kunnen we in de halve finale tegenkomen.

25 juni 2014 om 16:17

Ja gelijk heb je. Had niet goed gekeken. Toch denk ik dat onze kant van de tabel ´´eenvoudiger´ is dan de andere kant. Heb liever Argentinie dan Frankrijk of Duitsland om maar wat te zeggen.

25 juni 2014 om 18:10

Absoluut! De sterke landen staan in principe links, maar vergeet niet dat dit het WK van de verrassingen is dus je weet het maar ooit haha !

Misschien moet je je eens afvragen of het ook geldt over het algemeen. Robben presteert met mindere spelers om zich heen beter dan Messi. En Messi heeft het alleen bewezen bij Barcelona en nooit bij een andere club.

24 juni 2014 om 12:15

Robben is toch ook niet altijd zo goed geweest als dat hij nu is. Bij Bayern heeft hij fantastisch team naast zich en bij Nederland is het volledig afgestemd zodat hij zijn ding kan doen.

Dus het is niet geheel reëel om je dezelfde vraag over het algemeen te stellen, want Messi is gewoon jaren lang veel beter geweest dan Robben. Nu dat robben in een wereldelftal speelt en in een elftal wat in zijn dienst speelt, speelt hij ineens heel erg sterk.

Dus de vraag kan je 2 kanten op stellen.

24 juni 2014 om 12:26

He gozer, Ook hier kan ik weer niets tegen in brengen. Alleen blijf ik wel bij het feit dat Messi zich alleen bewezen heeft bij Barca. Ik ben een persoon die niet meedoet aan dat gebral over Ronaldo/messi, alleen geef ik Ronaldo het voordeel omdat hij ook heeft gepresteerd bij Man Utd. Verders zijn het gewoon goede voetballers waar je graag naar kijkt!

24 juni 2014 om 12:37

True... er zijn altijd excuses te verzinnen waarom iemand wel of niet goed is. Maar ik zat afgelopen seizoen een wedstrijd te kijken van Hull City, waar de zo'n van manager Steve Bruce centraal achter stond (alex Bruce). 2 druppels zijn vader, verschrikkelijke wedstrijd verder. Maar deze Alex Bruce, heeft mij de wedstrijd van het jaar gegeven. Speelde fantastisch, beukte overal in, liep met een bandage op zijn hoofd op een gegeven moment, maakte een goal, gooide er 3 keer achter elkaar een flying tackle uit en had de bal.. Fantastisch..
Wat voor excuus ga je verzinnen dat hij zo'n pot speelt..?

Het kan mee zitten, het kan tegen zitten. ik kan soms genieten van ronaldo, soms van messi, soms van robben.. soms van Alex Bruce.

Het zijn gewoon mensen en de een doet het anders dan de ander. Maar om er excuses voor te verzinnen of de een in bescherming te nemen tegenover de ander vind ik zo'n onzin. Ronaldo heeft gepresteerd bij united, en nu kan ik daar ook excuses voor opnoemen waarom dat in verhouding wel weer mee viel etc.. maar waarom.. ik heb ook van hem genoten toen hij daar speelde, ongeacht dat ik het een verschrikkelijke vent vind.

En daar kijk je voetbal voor toch... om dingen mooi te vinden en je aan dingen te ergeren. dat maakt het zo leuk. hahaha

24 juni 2014 om 12:40

robben is altijd zo goed geweest,alleen is hij nu fitter dan ooit en dat
is het grote verschil.

echt er is geen speler ter wereld die zo vaak geblesseerd is geweest
en dan terug komt en gelijk weer zo goed is,dat kan alleen als je
briljant bent

24 juni 2014 om 12:53

En waarom is hij nu fitter dan ooit.. is dat geluk? training? of zal dat komen omdat het mee zit, omdat hij ontzien wordt, omdat hij geleerd heeft...

Het is allemaal kip of het ei verhaal. Het ligt allemaal heel dicht bij elkaar..
Misschien raakte hij geblesseerd omdat hij toch niet zo lekker in zijn vel zat, dat kan ook nog.. Hij is altijd zo goed geweest, maar het is er iig nog nooit zo overduidelijk uitgekomen als de laatste 2 seizoenen.. Dus ik geniet van elke moment dat hij de bal krijgt, want er kan wat gebeuren.. dat heb ik ook een langere tijd niet bij hem gehad, dan keek ik de andere kant op als hij de bal kreeg, omdat je zeker wist dat het ergens fout zou gaan.

Het heeft allemaal met elkaar te maken, dus wie de beste is.. ach.. op die, morgen die, overmorgen die.. Ik hoop vandaag dat Balotelli en Suarez de beste van de wereld zijn.. zo rond uurtje of 6...

Robben is ook beter, heeft zich overal laten zien, in elk land, nationaal en internationaal. messi alleen bij barca. Met de beste spelers om zich heen, je ziet het bij Argentinië, daar heeft hij het een stuk moeilijker..

24 juni 2014 om 12:23

Robben is op dit moment zeker de beste speler op het wk.
Echter moet je ook rekening houden met het feit dat Robben in elke wedstrijd telkens de ruimte had om dribbels uit te voeren en vaak 1 op 1 stond met verdedigers.
Messi zal dat voorlopig niet krijgen. Wordt altijd kort gedekt en overal gevolgd. Bij de 1-0 tegen Iran was er nauwelijks ruimte om die bal dwars door de defensie heen op doel te schieten maar hij kreeg het op 1 of andere manier toch voor elkaar. Na 2 speelrondes heeft Messi 14x een tegenstander voorbij gedribbelt, meer dan wie dan ook op het wk.en hij steekt nog steeds niet in vorm. Mocht Argentinie het wk winnen en hij maakt 5 of 6 beslissende goals dan zal dat nog niet genoeg zijn voor velen om hem bij de beste ooit te plaatsen, vanwege zijn veldspel tot nu toe,
Ach ja

24 juni 2014 om 12:24

Ik weet zeker dat de internationale voetbalwereld jouw voor gek verklaard!!!
Chauvinisme is een ding, maar dit is puur onzin...

Messi hoeft zich niet meer te bewijzen en helemaal niet t.o.v. Robben.
Kijk zijn prijzenkast maar eens na en daarna zijn individuele prijzenkast.

Er zijn meer voetbal legendes die maar bij een club gespeeld hebben.

Ten tweede heb jij wel eens tegen een muur (of bus voor het doel) van verdedigers gevoetbald????

Daar kom je niet doorheen net zoals Nederland tegen Rusland p het EK 2008 of ben je dat al vergeten, want waar was Robben die de verdediging stuk had moeten spelen???

Als Argentinie cattenaccio speelde net zoals Nederland dan had ook hij de verdedigers
had uitgecounterd.

Ik weet niet hoe oud jij ben, maar dit soort reacties getuigen van weinig voetbal inzicht.

dat word echt lachen als mexico nederland effe op hun plekkie zet ben al die stoere gepraat nu wel zat dit gaat een gevalletje ek worden winnen van frankrijk en Italië en allemaal stoer doen en vervolgens pakkie gekregen van rusland en weer stil hoop dat dit scenario zich herhaald

24 juni 2014 om 12:01

Busi16, niemand blies hier hoog van de toren voor het WK en wat toen gold geldt nu nog steeds, namelijk dat iedere overwinning bonus is. Als je basiself voor bijna de helft uit Eredivisiespelers bestaat mag je niets verwachten. En dat stoere gepraat valt wel mee hoor. Van de Kerkhof roept nergens dat we hier eventjes wereldkampioen worden, we horen bij de sterke landen. Ik kan me ook vinden in de hoop die hij uitsprak, ik geef Oranje namelijk meer kans tegen Brazilie dan tegen Mexico. Ik moet ook nog zien of de Brazilianen van Chili winnen. Serieuze tegenstand hebben ze alleen van Mexico gehad namelijk.

24 juni 2014 om 13:01

en van Kroatie, het is dat de scheids Brazilie een handje hielp, anders had het zo 2-1 voor Kroatie kunnen zijn....(kroatie kreeg zeer onterecht een penalty tegen en had er zelf eentje moeten krijgen, derde van Brazilie was dan waarschijnlijk niet eens gevallen) Eigenlijk vind ik dat Kroatie de enige goede tegenstander was tegen Brazilie, Mexico had ook met 3-0 kunnen verliezen van Brazilie, die Ochoa heeft een paar onwerkelijke reddingen gemaakt. Kroatie was gisteren gewoon een stukje minder, het liep niet. echter de wedstrijden ervoor maakten zij een betere indruk dan Mexico. Ben ook erg blij dat we Mexico krijgen ipv Kroatie.

24 juni 2014 om 12:04

Dan hoort Robben nog steeds bij 1 van de beste spelers van het toernooi.
Echte voetballiefhebbers kijken verder dan alleen statistieken.
Qua dribbel met zijn linkervoet doet Robben niets onder voor Messi en is hij op dit moment ook nog is dodelijk effectief.
Ik zie Neymar zeer waarschijnlijk man van het toernooi worden aangezien Brazil bijna alles mee lijkt te krijgen en ze absoluut de finale moeten halen van de arbitrage, maar goed dat is mijn opvatting.

24 juni 2014 om 12:06

Die stoere gepraat ook echt...

24 juni 2014 om 12:29

@ Busi116: Onze hoop is eerder uitgekomen dan de jouwe, nl. dat Spanje al in het vliegtuig zit en Nederland niet. Veel plezier bij de rest van het WK!

Er zijn een aantal spelers die er bovenuit steken. De rushes van Robben zijn wel het meest indrukwekkend tot nog toe. Maar Neymar heeft er al 4 inliggen, Suarez heeft zonder volledig fit te zijn een wedstrijd beslist met twee doelpunten, Messi heeft twee beslissende doelpunten gescoord en Benzema heeft ook al aardig wat gescoord (maar ook veel kansen gemist).

Als we hem niet hadden zaten ze al weer in het vliegtuig terug naar Nederland.

24 juni 2014 om 12:00

Maar we hebben hem wel, punt

24 juni 2014 om 12:04

Neem nog een grapefruit joh, sjezus wat ben jij zuur zeg. Het is ook nooit goed he?

24 juni 2014 om 12:27

Je moet je niet zo druk maken.van Hanegem is ook niet zo optimistisch als velen.

Zo goed is het allemaal niet.

Punt!

Robben is een van de beste, maar om hem nou de beste te vinden vind ik weer overdreven. Neymar en suarez hebben ook mooie dingen laten zien, en messi heeft ondanks zijn matige indruk toch laten zien wie hij is met 2 goals. Aan het einde van het toernooi kunnen we gaan bepalen wie de beste was.

24 juni 2014 om 11:59

Messi behoort nu toch niet tot de beste spelers, dat is gwn een grap man. Ik vind Robben nu echt wel beter. Als je over dit toernooit spreekt hoort Messi er niet bij. Neymar en Suarez die hebben getoverd tot nu toe

24 juni 2014 om 15:15

Suarez maakt twee goals, maar speelde echt niet indrukwekkend. Zeker niet beter dan Messi. Daar is elke op statistieken gebaseerde ranglijst vrij duidelijk over. Over Neymar valt te twisten.

Ik ken 2 van dit soort statistische ranglijsten en daar komt een duidelijke top 3 in naar voren. Benzema, Robben en van Persie. In die volgorde.

Wat een paar weken extra rust (blessure) wel niet voor je kan betekenen! Zowel Suarez als Robben spelen fenomenaal, terwijl de Spaanse sterren en Ronaldo (champions league finale) meer een uitgebluste indruk maken.

Misschien hadden ze het WK toch wat weekjes moeten opschuiven

24 juni 2014 om 12:08

Alle topspelers hebben een slopend seizoen achter de rug.
Messi excuus was toch dat hij alles spaarde voor het WK?
Ronaldo is zoiezo niet fit, en wordt zwaar gepushd om ook te presteren met Portugal zoals hij presteert met Real Madrid wat vrijwel onmogelijk is met dat kneusenelftal wat Portugal heet.
Kortom, wacht af hoe de sterspelers het gaan doen in de knock out fase en dan kunne wij kenners weer lekker met ons vingertje wijzen.

24 juni 2014 om 12:15

Suarez is inderdaad ook goed maar op lange na geen Robben.
Robben is tegenwoordig een atleet. Wat een kracht en snelheid heeft die jongen, zelden zoiets gezien. Lijkt wel of hij in Popey;s spinazie pot heeft gezeten.

En toch zit het nog in me kop bij elke keer dat hij voor een kopduel springt toch hopelijk niet ze rug afscheurt haha. Hopen dat ie fit blijft en niet op de teen van schiet

Laten we gewoon zeggen dat Robben in vorm is . Die kerel voert ook zijn verdedigende taken uit, waarbij Messi en Ronaldo zich wss te goed voor voelen. Robben = Held!

unieke speler. geniet er maar van zolang die nog speelt, maar zo een speler gaan we niet snel meer zien in nederland.

Robben is heel sterk bezig, maar men moet niet vergeten dat hij ook heel veel ruimte krijgt door het counter spel van Nl.
Hij komt vaak 1 tegen 1 te staan.
Dat zie je bv bij Messi en Neymar minder, omdat de tegenstanders veel meer verdedigen.

24 juni 2014 om 12:13

Sorry maar dat is echt onzin.
Neymar had gister genoeg ruimte voor zijn acties en had nog meer kunnen scoren.
Messi is de Messi van het Barcelona van afgelopen seizoen; uitgeblust, loopt maar wat rond en lijkt er geen zin in te hebben.
Ik vind de tegenstanders van Brazil en Argentinie ook tegenvallen en ik ben reuze benieuwd hoe Neymar en vooral Messi het gaan doen in de knock out fase.

24 juni 2014 om 12:13

Ja dus? Als tegenargument kan ik inbrengen dat Robben minder vaak aan de bal komt dan Messi en Neymar en het knap is dat hij zo effectief is.

24 juni 2014 om 12:27

haha Dreaming your argument is invalid.
Slaat helemaal nergens op
Neymar had inderdaad vrij spel tegen kameroen. Messi heeft die ruimte nog niet gehad en heeft 2 beslissende mooie goals gemaakt. Wordthet meest gedekt van allemaal. Maar hij zal zich langzamerhand naar de voorgrond werken daar ben ik zeker van

24 juni 2014 om 12:28

Tip09

Over Messi ben ik het volledig met je eens. Als je teams hebt zoals Bosnië en Iran die alleen maar verdedigen en hopen op een uitval (wat ze goed deden) en ik kijk naar Kameroen gisteren wat voor zeeën van ruimte die weggaven dan snap ik wel dat Neymar 2x heeft gescoord gisteren. En er direct wordt gezegd Neymar is beter dan Messi. Maar kijk dan mensen wat voor ruimte Neymar soms krijgt om zijn acties aan te gaan en als je dan gaat kijken naar Argentinië die gewoon tegen 2 bussen hebben gespeeld en amper ruimte kregen dan is het makkelijk praten door te zeggen Messi is zwak.. Als team speelde Argentinië niet goed maar als individu op de 1ste helft tegen Bosnië na vond ik het nu ook weer niet zo slecht .

24 juni 2014 om 14:04

Kom op zeg, als je gister zag hoe Kameroen verdedigde bij de goals van Neymar. Topspeler natuurlijk, maar de tegenstander was natuurlijk lachwekkend.

Stel Robben was nooit de man van glas geweest dan stond Robben qua Nederlandse international voor mij gelijk aan Cruijff.
Deze jongen wordt nog vaak onderschat maar hij is bij Bayern ook de beste, maakt ook altijd de belangrijke goals.
Ik kan me wel vinden in van der Gijp zijn woorden dat Robben wellicht wel de gouden bal verdiend en zelden een Oranje speler zo bepalend is geweest als Robben nu doet voor Oranje.
Maar is het toeval of lijkt het alemaal maar zo dat Robben juist onder van Gaal er echt alles uit komt wat die jongen heeft. ZO was hij onder van Gaal bij bayern zonder duscussie 's werelds beste voetballer. Hij maakte toen de ene na de andere wereldgoal in de C.L en drong met zijn dribbels elke verdediging tot wanhoop.

24 juni 2014 om 12:24

De 2 seizoenen onder van Gaal waren toch juist niet zo bijzonder? Was veel geblesseerd, 2010 2011 zelfs meer dan de helft van het seizoen.

Verder vind ik Robben als speler zeker net zo belangrijk als international aan Cruijf, Van Basten etc. Kwaliteiten staan buiten kijf, altijd hard werken, altijd alles geven..

Cruijf staat als voetballer en coach natuurlijk eenzaam bovenaan, maar dat komt omdat hij met iets nieuws kwam. Maar als voetballer zelf, behoort Robben zeker tot de grootste nederlandse voetballers ooit.

24 juni 2014 om 12:42

Dat is het puntje wat Cruijff altijd voor heeft, hoewel het 'totaalvoetbal' op het wk in 1974 per toeval ontstaan is. Dat hebben Michels en co zelf bevestigd. Je kan het natuurlijk ook zien dat Cruijff dat ter plekke had bedacht met de spelers onderling, zo van; ''zo gaan we voetballen, iedereen verdedigd mee, aanvalt mee etc''. Net als wat er bij Barça en Spanje is gebeurd. Tique-taka was bedacht door de spelers Xavi en Iniesta zelf. Geoptimaliseerd door Guardiola, Aragones, Del Bosque etc

Maar kijken we naar het talent, dan vind ik Robben eigenlijk nog wat beter, hoewel ik Cruijff nooit echt had meegemaakt, dus is puur gebaseerd op de beelden die ik heb gezien van hem en wat Robben al decennia laat zien.

24 juni 2014 om 13:32

Het kwam niet uit de lucht vallen. Totaalvoetbal is ontstaan doordat Cruyff geïnspireerd raakte door het voetbal van het Brazilië onder leiding van Pélé in 1970. De eerste keer dat een systeem werd gebruikt met opkomende backs en een schaduwspits/valse spits in de vorm van Pélé.

Cruyff heeft het verbeterd door met 4 verdedigers te spelen waarvan een in balbezit opkomt als extra middenvelder en een spits die een vrije rol had en dus ruimte liet voor de 10.

Xavi en vooral Iniesta hingen tussen de basis sn de bank voir Guardiola. Daarvoor was hun invloed matig en zal dat niks hebben uitgemaakt op het ontstaan van Tiqi Taqa.

Daarbij vind ik puur voetballend gezien Robben al jaren de op een na beste van Nederland.

De beste die we hebben voortgebracht is natuurlijk Bergkamp waar Cruyff en Van Basten meer bereikt hebben en ook verschrikkelijk goed waren.

24 juni 2014 om 14:06

Zijn eerste jaar onder Van Gaal was Robben juist fantastisch. Hij schoot Bayern met belangrijke, prachtige goals langs Fiorentina, United en Lyon. Daarnaast maakte hij toen 16 goals in de Bundesliga en werd verkozen tot beste speler in Duitsland. Best bijzonder toch?

Suarez is op dit moment de beste speler ter wereld vind ik hij scoort veel en geeft ook veel assists tegen engeland was hij ook super. Robben isin mijn ogen iets te afjankelijk van zijn snelheid, in het countervoetbal van oranje past dat wel maar anders heeft hij veel minder ruimte en heb je minder aan hem. Mijn top5 aanvallets is nu suarez-cristiano ronaldo-messi-robben- ibrahimovic

24 juni 2014 om 12:33

ga toch weg man met je suarez,die mag de veters nog niet strikken van robben

24 juni 2014 om 12:37

Hier moet ik echt smakelijk om lachen. Hij staat zeker in de top 5, maar mag de veters niet strikken van Robben, laat staan Messi en Ronaldo. Laatste twee genoemden op eenzame hoogte, daar kortachter Robben, hoewel hij nu echt de beste is op het moment. Gouden Bal lonkt voor de Groninger

24 juni 2014 om 13:31

Ik snap dat je het er niet mee eens is maar dit heb ik gebaseerd op het hele voorgaande seizoen, niet alleen het wk. Alleen over het wk tot nu toe zou ik robben op 1 hebben en suarez als 2e maar ik vind dat jullie suarez onderschatten. Die gast is zo belangrijk voor liverpool en uruguay. Maar robben is ook geweldig. Messi en ronaldo zijn normaliter op eenzame hoogte maar ze zijn allebei een periode wat minder geweest afgelopen seizoen. Maar nogmaals ik heb begrip voor jullie mening, en dit is dus de mijne

24 juni 2014 om 14:17

Ronaldo heeft juist een perfect seizoen gedraaid, alleen de laatste weken wat minder. Maar die staat er wel weer vanaf augustus.

Suarez heeft ook een goed seizoen gedraaid, dont get me wrong, maar heel Liverpool draaide goed. Vergeet Sturridge en Gerrard niet. Bij Uruguay een fenomeen natuurlijk.

Voetbal technisch was Robben over het hele vorige seizoen gewoon beter dan Suarez, alleen de goals spreken dat tegen, maar daar draait het echt niet altijd om

Robben is deze hele jaargang beter dan Messi, hoewel de Argentijn erg blessuregevoelig was het afgelopen seizoen. Hoe langer Robben blessurevrij blijft des te beter hij wordt lijkt wel. Dit wk tot dusverre van buitenaardse klasse. Sowieso zonde dat hij door de jaren heen zo blessuregevoelig is geweest. Maarja, als als als begin ik niet aan, het is zoals het is....

De verrassing tegen Chili was toch wel Dirk Kuijt vond ik. Eén van de oudste spelers op het wk en nog de marathon kunnen lopen, met kramp als gevolg, maar dat is logisch

Robben mag de vetertjes van Messi geen eens strikken.
En als het alleen om deze WK gaat, ook Messi is net zo beslissend geweest voot Argentine in de afgelopen 2 wedstrijden.

24 juni 2014 om 12:46

Normaliter niet nee, maar dit seizoen door zijn vormcrisis was Robben gewoon beter, op dit wk ook. Wat Messi tot nu toe heeft laten zien is gewoon matig, ook al maakt hij de winnende, want die goal kwam gewoon uit de lucht vallen aangezien met name Iran de overwinning had verdiend. Maar dat is ook een kwaliteit. 1 kans en beslissend zijn

24 juni 2014 om 14:24

@ Orginal,
Ach hou toch op man, Messi heeft, voor zijn doen, dit wk nog geen ruk laten zien. Owja hij scoorde tegen het nietige Bosnië en Iran, terwijl hij voor de rest onzichtbaar was. Robben heeft de hele verdediging van Spanje dol gedraaid en is zeer beslissend geweest in de wedstrijden tegen Australië en Chili. Robben is op dit moment op het wk een klasse beter dan Messi.

Robben steekt wel boven de rest uit inderdaad. Ik vind dat James Rodriguez van Colombia, Neymar en Benzema dit WK ook goed bezig zijn.

Benzema is de MVP van het toernooi tot nu toe. Daarbij staat nota bene zijn teamgenoot, Van Persie, hoger gerankt. Spreken van 'veruit de beste' is dus onzin.

24 juni 2014 om 15:07

Spelers als Suarez en Robben worden gehypt, terwijl hun voetballende bijdrage gemiddeld is dit wk. Benzema is meevoetballend uitstekend en scoort ook nog de nodige goals. Zeker de beste tot nu toe, al komt Neymar nu ook wel dichtbij.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik robben niet altijd hoog had zitten omdat ik hem mateloos irritant vond aangezien het altijd om hem draaide en nooit goed kon samenwerken en pasen. Maar hoe hij deze drie wedstrijden heeft afgewerkt is echt subliem. Niks op aan te merken en heb me mening een beetje aangepast na zijn geweldige prestatie. he delivers.

Stel nu.........ik zeg dus :stel nu,dat Oranje wereldkampioen wordt.
Dan wordt Robben de beste speler wat Nederland ooit gehad heeft,jajaja,beter dan Cruyffie en 100x beter dan flabdrol Van Hannegem.
Laat ons wel wezen, Robben steekt met kop en schouder boven alle spelers uit.
Als hij aan de bal komt,is hij,meschien niet zo mooi als JC maar wel meer beslissend en zogoed als niet af te stoppen.
Ochja,we leven toch in de waan van de dag.

Overhypt voetballertje zeg. Laten we naar de statistieken kijken.

Geslaagde passes: Robben: 77%, Messi: 85%.

Aantal keypasses per wedstrijd: Robben: 2,3, Messi: 3,5.

Aantal geslaagde dribbels per wedstrijd: Robben: 3,3, Messi: 7.

Aantal balverlies per wedstrijd: Robben: 4, Messi: 3.

Dit kun je gewoon van whoscored halen. De feiten liegen niet, Messi doet het bijna in alles beter. Robben heeft alleen 1 doelpunt meer gemaakt, maar daar zie ik Messi nog wel overheen gaan tegen Nigeria.

Ook het argument dat Robben tegen betere tegenstanders heeft gespeeld gaat niet op, want hij krijgt ook 10 keer meer ruimte. Hij speelde tegen lekker aanvallende teams als Chili en Spanje.

We kunnen wel lekker chauvinistisch gaan doen, maar de feiten liegen niet.

24 juni 2014 om 14:21

Het gaat er om dat je ze er in knalt, de statistieken boeien me voor geen ene mallemoer. Elke wedstrijd staat op zich, dat is nou eenmaal op het wk en ek zo. Messi speelt verder gewoon onder zijn niveau. Was dat niet het geval dan had hij er al 6 in liggen. Maar idem met Ronaldo

24 juni 2014 om 14:27

Die boeien wel omdat Messi ze er wel inknalt, maar kritiek krijgt omdat hij verder matig zou spelen wat dus niet zo is!

24 juni 2014 om 14:36

We hebben het wel over een wedstrijd tegen Iran he? Die hadden ze gewoon kunnen verliezen als de Iranezen scherper waren geweest. Dan had die goal van Messi geen enkele waarde gehad. Messi speelt gewoon te matig voor zijn doen en moet zijn meerdere erkennen in Robben, van Persie, Neymar en Benzema, geef het gewoon toe. Kom niet met drogredenen en nietszeggende statistieken. Meer, minder passes etcetera. Robben heeft een goal meer terwijl we ruim minder balbezit hebben. Dat zegt genoeg, naast de acties. Heb ik van Messi nog niet gezien op het wk

24 juni 2014 om 14:57

Die statistieken zijn feiten! Daar kan niemand omheen, jij ook niet. En die vertellen ons dat Messi beter speelt. Meer hoeft er niet gezegd te worden.

24 juni 2014 om 15:12

Kerel, zet je barça bril eens af en hou eens op met die statistieken en kijk eens naar de voetballers opzich. Maarja onderling zullen we het nooit te weten komen aangezien ze uitgeschakeld zullen worden door Duitsland

24 juni 2014 om 15:56

Pelle is daarom ook stukken beter dan bijvoorbeeld Cavani, want hij schiet er gewoon meer in. Het maakt toch niet uit tegen wie je speelt. Iran, Spanje allemaal even makkelijk. Ik heb er vorig jaar in mijn vrienden team ook 12 gemaakt in de competitie. Ik ben beter dan Van Persie. Woohoo

24 juni 2014 om 16:02

Waarom ophouden met die statistieken? Omdat die ontkrachten wat je allemaal zegt? Omdat die pijnlijke waarheid tonen die jij liever niet ziet?

Je moet echt met betere argumenten komen dan " kijk naar de voetballers op zich". Kom op zeg..

24 juni 2014 om 14:23

Bovendien heeft Robben een heel andere rol dan Messi. We spelen op de counter en dat doen de Argentijnen niet, zodat hun aanvallers gewoonlijk meer de bal krijgen. We hadden tegen Chili 36% bal bezit. Dat zegt genoeg.

24 juni 2014 om 14:29

Wat heb je liever, 65% balbezit en voetballen tegen twee muren of 35 balbezit en lekker veel ruimte? Het laatste natuurlijk.

24 juni 2014 om 14:38

Als je op de counter speelt en de tegenstander het spel laat maken, dus minder balbezit hebt hebben de aanvallers al helemaal weinig de bal. Des te meer is het dan knap dat Robben meer goals scoort dan aanvallers zoals Messi die puur aanvallend voetbal spelen. Dat hoort om die reden veel meer te wezen.

24 juni 2014 om 14:58

Maar tegenover dat minder balbezit staat meer ruimte! Je argumenten zijn zwak.

24 juni 2014 om 15:16

Jij komt met argumenten op basis van statistieken. Lekker boeiend. Minder balbezit, meer kansen nodig, minder kansen nodig. Het gaat er om dat je er eentje meer scoort dan de ander. Als Iran ze gewoon had gemaakt had je geen moet aan die ene goal van Messi, die gewoon matig is en heel erg ver onder zijn kunnen speelt. Ik geniet normaliter van zijn spel als Real-supporter, maar hij laat het gewoon niet zien. Hoop dat het nog gaat komen, dan zal die dat moeten laten zien tegen Nigeria, wat ook een hele stugge ploeg is

24 juni 2014 om 15:59

Je hebt een enorme plaat voor je kop kerel. Je blijft maar zeggen dat Messi matig speelt, maar je geeft geen enkel argument. Je kan het niet onderbouwen. Terwijl ik met feiten (!) laat zien dat Messi goed heeft gespeeld. Hij heeft twee keer meer geslaagde dribbels dan Robben, betere passing etc. Wiens argumenten zijn nou zwak? Wie speelt nou beter?

24 juni 2014 om 17:06

Die cijfers zeggen ook niet alles. Als Robben 5x een voorzet geeft, waarvan er 2 aankomen dan is zijn geslaagde passes 40%. Als Messi 10x een bal achteruit tikt dan ligt zijn percentage gelijk hoger. Jij zit echt te geilen op de cijfers en op Messi zelf. Maar echt inhoudelijk zeg je weinig. Kijk de wedstrijd eens terug, waarschijnlijk lukt je dat niet want dan krijg je weer een harde plasser van Messi, maar als je neutraal zou kijken dan kun je niet anders concluderen dat Messi het dit WK (en dit seizoen) gewoon niet heeft.

24 juni 2014 om 17:18

Ben je blind? Daarom heb ik ook aantal key passes erbij gezet, dat laat zien dat Messi niet aan die 85% is gekomen door alleen breed te leggen.

En harde plasser? Daar heb ik je vriendin al voor.

24 juni 2014 om 22:25

@blaugrana108:

Zoals Dd28 al aangeeft, statistieken zeggen niet alles. Je wint op basis van goals, niet op basis van statistieken en zoals je zelf ook ziet lopen die statistieken niet eens zo ver uiteen.

Maar, zoals je naam doet vermoeden en je felle reacties ben je pro Lionel Messi en zie je waarschijnlijk niet iets anders dan dat je zelf wilt zien. Ik zal je daarom maar even uit je droom helpen. Argentinië gaat zéér vroeg uitgeschakeld worden. Wees blij dat ze Iran troffen, want een ander land dat wel kan scoren had gewoon simpel gewonnen van ze.

Einde discussie, want je hebt rood, blauwe oogkleppen op

24 juni 2014 om 15:49

Je hebt de wedstrijden van Messi toch ook gezien neem ik aan?

Dan zie je toch dat het balverlies totaal niet klopt. Tegen Bosnie alleen dribbelde hij zich vaker vast dan 6x.

Daarnaast zegt een keypass ook niet alles.

24 juni 2014 om 16:05

Is gemiddeld balverlies van twee wedstrijden he.

Maar jij zal het natuurlijk allemal beter weten joh dan mensen die daar speciaal op hebben gelet.

24 juni 2014 om 16:42

Ja duh. Dus 6x in totaal volgens whoscored.

Tegen Bosnië heb ik dat dus al gezien. Slimmmerd.

En ik hou die site ook in de gaten hoor. Maar ik denk dat ze de mislukte dribbels niet bij de dispossessions en turnovers meetellen.

24 juni 2014 om 17:04

Ga je nu overal deze statistiek neerzetten?

Je laat nu maar een deel van de cijfers zien. Als je gewoon Messi ziet spelen kun je niet zeggen dat hij een goed seizoen draait, ondanks zijn 2 goals tegen Bosnië en Iran (!). Met Iran heb je ook gelijk de zwakste van het hele WK zo'n beetje. Robben is bijna bij elk balcontact gevaarlijk en dreigend en ziet er ook gretig uit. Messi loopt erbij als een doedelzak. Nee, dit is zijn toernooi (nog) niet.

24 juni 2014 om 17:25

Ja, misschien moet ik dat maar eens doen aangezien ik me op dit moment verveel. Ik reageer gewoon inhoudelijk op het artikel, niks mis mee.

Dit is het wk, en dit wk ligt het niveau van alle landen heel dicht bij elkaar. Iedereen kan van elkaar winnen, dat gedoe over zwakke landen is slap geleuter.

Knap dat je dan bijv. meer geslaagde dribbels kan hebben dan Robben als je als een doedelzak erbij loopt.

Je moet niet boos op mij worden, ik laat alleen de feiten zien.

24 juni 2014 om 17:29

Ja, klopt het ligt allemaal zo dicht bij elkaar. Ik denk dat Iran kampioen wordt... Echt, als je het verschil niet kan inzien tussen een Iran en een Spanje dan valt er simpelweg geen normale discussie met je te voeren. Maar goed, je doet maar alsof je deze discussie hebt gewonnen. Bravo jongen! En ondertussen lacht iedereen je uit.

24 juni 2014 om 17:57

Hoeveel toplanden zijn al onderuit gegaan tegen een 'zwak' land? Het is helemaal niet zo vanzelfsprekend dat je een land even opzij zet, zeker niet op dit wk. Nu overdrijf je meteen wk winnen, maar heb je Algerije gezien? Costa rica? Zonder Messi lag Argentinië er nu uit, zonder scheids had Brazilië het moeilijk gehad, dus ja, het niveau ligt best dicht bij elkaar.

24 juni 2014 om 22:28

Precies, je geeft het zelf al aan, zonder Messi lag Argentinië er al uit. Aan de andere kant, als Iran de kansen af had gemaakt en Bosnië idem dito dan lagen ze er uberhaupt al uit. Je kan deze discussie niet winnen

Messi mag echt niet in het rijtje van Robben rob is echt veel beter draai in elk elftal barca draait alleen alleen kan hij het niet.

Ik vond Robben dit en vorig seizoen al beter dan Messi. In mijn ogen is Robben op dit moment de beste speler ter wereld. Overal ter wereld praten ze over Robben. Wie praten er over Messi en Ronaldo? Hun tijdperk is voorbij. Suarez is ook een topper maar in mijn ogen net iets teveel individualist om over de beste speler ter wereld te praten. Zijn tijd komt nog wel....

24 juni 2014 om 14:55

Wat een onzin argument. Ronaldo is ongekend egoïstisch. En hij wordt ook gezien als één van de beste spelers ter wereld.

24 juni 2014 om 15:02

Bij Real Madrid is hij anders wel meer teamspeler geworden, net zoals Robben. Messi is zich juist minder met het team gaan bemoeien en lijkt wel een oud mannetje bij tijd en wijlen.

24 juni 2014 om 15:25

Ronaldo mag een egoïst zijn, aangezien hij geen team nodig heeft om het verschil te maken.

Oranjewit:

Messi en Ronaldo staan er volgend seizoen weer hoor, daar kan je van uit gaan. Maar of ze hun niveau van de afgelopen bereiken of zelfs overtreffen is koffiedik kijken. Laten we het hopen. Maar ik hoop nog meer dat veel Nederlanders door gaan breken en constant hoog niveau zullen spelen zoals Robben, van Persie, Nigel de Jong en Strootman (begin dit seizoen) laten zien

24 juni 2014 om 15:45

Onzin. Bij Real is hij juist aanzienlijk egoïstischer geworden doordat hij zich steeds meer begon te focussen op het maken van goals.

24 juni 2014 om 15:47

Ronaldo heeft juist een team nodig aangezien hij erg afhankelijk is van medespelers.

24 juni 2014 om 15:58

Ronaldo is sinds zijn Madrid dagen echt de koning van de intikker geworden. Dat is prima, maar daar heb je wel een team voor nodig.

24 juni 2014 om 22:29

Bullshit. Ronaldo scoort ook wanneer het totaal niet loopt bij Real

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren