Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'De Chinezen hebben toegezegd investering van miljoenen te doen'

Laatste update:

ADO Den Haag-eigenaar Mark van der Kallen heeft bevestigd dat hij zijn club verkoopt aan United Vansen, een sportmarketingbedrijf uit China. In gesprek met Omroep West legt Van der Kallen uit dat het nog wel een à twee maanden gaat duren, voordat de overname helemaal compleet is.

/

Van der Kallen stapte zelf zeven jaar geleden in bij ADO en redde de club van een faillissement. Nu het weer beter gaat met de Haagse vereniging, is het moment daar om de club te verkopen. De gemeente moet nog wel officieel goedkeuring geven voor de overname door United Vansen, aldus Van der Kallen. Hij verwacht wat dat aangaat echter geen onoverkomelijke obstakels.

“De gemeente kan de overname alleen tegenhouden als ze met een vergelijkbare of betere propositie komen”, duidt de eigenaar. Hij voorspelt dat ADO het beter zal krijgen onder de hoede van United Vansen, dat in het verleden aan bekendheid won door de organisatie van de Supercopa (Spanje) en Supercoppa (Italië) naar Beijing te halen. “De Chinezen hebben toegezegd een investering van miljoenen euro's te zullen doen.”

Denk jij dat ADO Den Haag er flink op vooruit gaat, de komende jaren?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Eigenlijk ben ik hier wel blij mee. Het krikt toch het niveau van de eredivisie op. Den Haag heeft een groot genoeg achterland om een serieuze topclub te worden en te blijven. Ben heel benieuwd.

24 juni 2014 om 16:20

Heb er zo mijn twijfels bij.
Waarom zou een investerings groep met veel geld ADO Den Haag willen kopen?
Met alle respect, als je veel geld hebt dan koop je toch een club in een meer aantrekkelijke competitie met een grotere markt.

24 juni 2014 om 16:56

Den Haag is een grote stad met grote achterban, trouwe supporters maar geen grote club. Zo een gekke keus vind ik het niet. Nederland is sowieso een land waar je sneller de top kunt behalen zonder giga investeringen aangezien het voetbal is ondergaan aan een grote nivellering.
Ook ng het feit dat Den Haag een cultuurstad is en hrt politieke centrum van Nederland plus dat ze een kantoor in Den haag hebben.

Dit alles bij elkaar vind ik het een logische zet van dr Chinezen

24 juni 2014 om 17:19

In Nederland heb je natuurlijk veel minder geld nodig om kampioen te worden of de CL te halen dan bijvoorbeeld in Engeland of Spanje. Er zitten natuurlijk al aardig wat Chinese bedrijven in Den Haag, ze hebben zelfs een eigen China Town. Nederland staat bekend om het goed opleiden van talenten. Dus ik verwacht ook wel Chinese talenten bij Den Haag. Ajax of Feyenoord opkopen kost ook stukken meer. Dus ik denk dat de prijs/kwaliteit verhouding van ADO zeer gunstig is voor de Chinezen. Ik hoop wel dat er flink wat geïnvesteerd wordt in de selectie, en niet zoals bij Vitesse wat huurlingen komen. Daar kom je als club ook niet verder mee.

24 juni 2014 om 17:24

Die grote achterban valt wel mee. Den Haag en omgeving zijn qua inwoners inderdaad fors, maar veel mensen zijn 'import' en hebben weinig met de lokale trots. Met een flinke investering is er best een subtopper van te maken, maar een topclub zie ik niet gebeuren.

24 juni 2014 om 17:46

dat weet je nooit het ligt er maar aan wat ze erin willen stoppen en als er genoeg geld ingaat kunnen ze zeker wel meedoen om de titel het voetbal gaat tenslotte uiteindelijk maar om een ding geld geld en geld

24 juni 2014 om 17:48

Je moet klein beginnen om groot te worden

24 juni 2014 om 16:25

Serieuze topclub ???

Je bedoelt serieuze middenmoter en wie weet een serieuze sub topper maar ook dat heeft z'n tijd nodig.

24 juni 2014 om 17:00

Tijd nodig? Monaco niet gezien? Als ze goed investeren dien ze gelijk mee in de top en zeker in nederlans

24 juni 2014 om 17:08

Het kan uiteraard wel.. Er is een groot achterland, echter is het in Den Haag nooit gelukt de boel te managen als in Amsterdam en/of Rotterdam..
In principe is ADO de club in de Nederland die de meeste sprongen vooruit zou kunnen maken, gevolgd door Utrecht.

24 juni 2014 om 17:38

Wat denk je van NAC?

Altijd 19.000 man op de tribune. De stad heeft 180.000 inwoners en dan nog een forse achterban in west Brabant, Zeeland en belgie.
Als er een club die van een degradatiekandidaat kan uitgroeien tot een vaste subtopper is t NAC!

24 juni 2014 om 17:48

maar ook nac vraagt gewoon om een grote investeerder en zolang die er niet is word het in mijn ogen ook niets vanwege de schulden

24 juni 2014 om 19:13

Hernandes, er wordt gesproken over miljoenen investeren en niet over tientallen miljoenen.

Maar wie weet hoe dat uitpakt voor de FC Den Haag, zullen er mogelijk niet slechter van worden.

Waarom sponsort die van Zweden eigenlijk niet zijn Den Haag?

24 juni 2014 om 21:54

En maar zeiken op Vitesse. Daar zitten er 19.000 met 180.000 inwoners en vrijwel geen achterland

25 juni 2014 om 00:48

In de Glorie tijden van FC Den Haag zaten wel 30.000 man, dus potentie is er wel.

25 juni 2014 om 11:12

Ik herinner mij kort geleden een onderzoek te hebben gelezen over dit onderwerp.

Hieruit bleek duidelijk dat als er 1 club kan groeien het ADO is. Niet Nac.
Daar kunnen mogelijk 180.000 man wonen. In Den Haag wonen er 500.000. En ook rond Den Haag ligt achterland, waar naar mijn idee veel meer mensen wonen, aangezien dit gebied nu eenmaal drukker bevolkt is.
Ik heb het nu niet over even snel groeien. Maar over de mogelijke potentie die er voor een club is.

24 juni 2014 om 16:50

Als ze aankopen uit de eredivisie doen ben ik wel blij. Dan profiteert namelijk iedereen mee, maar als ze alleen buitenlandse spelers halen heeft alleen ADO er baat bij.

24 juni 2014 om 17:04

Inderdaad! Goede spelers van lager geklasseerde teams kopen voor een mooie prijs. Zij krijgen zodoende meer kapitaal. En dit is goed voor het algehele niveau van de Eredivisie. Daarnaast kunnen ze ook spelers kopen die net niet genoeg blijken bij Ajax, Feyenoord en PSV. Op den duur hopen zij een geduchte concurrent te worden, maar gezien de strenge regels van de KNVB heeft dit tijd nodig.

Dus lieve Chinese, geduld is een schone zaak!

Belangrijkste is dat een club het uiteindelijk als dd Chinezen klaar zijn de kosten kunnen overbruggen want dat is het grote probleem als een eigenaar investeert en zijn handen er weer vanaf trekt

Als het maar geen gevalletje Den Bosch wordt .

24 juni 2014 om 17:21

Of gevalletje Fortuna Sittard

geweldig nieuws, de stad den haag zou net als rotterdam en amsterdam een club moeten hebben die in de top mee speelt. zelfde geldt voor utrecht.vind het vreemd dat zulke grote steden geen grote voetbalculb hebben. wie weet wat er mogelijk is met die miljoenen. 4a5 zou al heel veel zijn voor een ado.

ik gun het ze is naast ajax toch de club waar ik het meest mee heb

24 juni 2014 om 16:05

@ajaxrick; de reden dat deze steden niet zo'n historie hebben als Amsterdam en Rotterdam heeft te maken met het feit dat die steden halverwege de jaren 1900 bloeiden in de economie en veel arbeiders die kant op verhuisden. Ze vonden elkaar bij de club. Om dezelfde reden dat Londen weliswaar veel clubs heeft maar tot voor kort nooit iets won. Daar was namelijk wel wat meer te doen dan voetbal alleen.

24 juni 2014 om 16:12

En mensen vergeten dat Utrecht een echte studenten stad is en daarom we wel veel inwoners hebben maar ook veel uit het hele land komen waarbij ze vaak al voor een andere club zijn.

24 juni 2014 om 16:57

@martin1981. Onzin. Die komst van arbeiders heeft ook in Rotterdam in de 19e eeuw plaatsgevonden voornamelijk.

24 juni 2014 om 23:02

@orgullo; niet zo dom praten Orgullo. Tuurlijk was Rotterdam tussen 1800 en 1900 aan het groeien, maar voetballen deden we toen nog niet he? Maar dat wist jij natuurlijk al. Waarschijnlijk kun je ons ook precies vertellen wat die arbeiders destijds deden.

Toegezegd of zwart op wit gezet. Toezeggen kan ik ook, alleen heb ik geen 120 miljoen op de bank

Of we er blij van moeten worden weet ik niet...

Misschien is het beter voor de kwaliteit van de Eredivisie maar ik hoop niet dat het hetzelfde gaat worden zoals bij Vitesse dat je een Jong-Chelsea krijgt op de velden.

24 juni 2014 om 17:29

Jong Chelsea? Ow ja, je bedoeld dat we met 11 huurlingen speelden? Ow wacht, dat hebben we nooit gedaan. Sterker nog, de afgelopen jaren stonden er meestal twee of drie Chelsea spelers in de basis, wat gewoon net zoveel is als er aan zelfopgeleide spelers in het veld stond.

24 juni 2014 om 17:55

Ssst, die feiten zijn te hard voor de meeste mensen hier. Het is stoer om Vitesse Chelsea 2 te noemen hier op vz, de waarheid willen ze niet weten. Ik heb serieus nog nooit een topic gezien over vitesse (of hier zelfs ado) waarin het woord chelsea niet is genoemt. Ik snap dat soort mensen echt niet.

On: Hmm, ben benieuwd wat dit ado gaat brengen. Neem niet aan dat er echte topspelers naar den haag willen komen.

Ben benieuwd wat voor transfers dat op gaat leveren. Zou er in deze zomer dan al een aantal versterkingen komen? Waarschijnlijk niet, aangezien het nog een paar maanden gaat duren volgens de tekst voordat de overname afgerond is. Maar toch zou ik, als ik die Chinese maatschappij was, toch al wat willen investeren om ervoor te zorgen dat ADO komend seizoen al een stapje voorwaarts kan zetten.

Nu ineens iedereen positief maar als het om Vitesse gaat gelijk iedereen negatief.

24 juni 2014 om 16:09

dat hebben ze er zelf naar gemaakt. als de chinezen er een troep van maken hoor je vanzelf de zelfde geluiden

24 juni 2014 om 16:09

Vitesse is een onderdeel van Chelsea dat is het verschil denk ik

24 juni 2014 om 16:18

Ook mijn gedachte, wederom een bevestiging dat de mensheid lekker hypocriet is.

On: voor de eredivisie een prima impuls. ADO kan straks weer investeren in de organisatie en in spelers. Alleen wel jammer dat we als vitesse nu niet meer uniek zijn in Nederland.

24 juni 2014 om 16:25

Lees mijn reactiue hieronder. Ik heb naar geen enkele club een afkeur, en ik zie erg veel gelijkenissen tuusen de reacies nu en de reacties toen bekend werd dat Vitesse overgenomen zou worden.

24 juni 2014 om 16:22

De reden die hierboven genomoemd zijn, plus bijna iedereen was in het begin ook vrij postief over vitesse. Watn het zou het niveau in de eredivisie omhoog krikken.

Als Ado net zo'n domme dingen gaat doen als Vitesse (clubiconen ontslaan, veel oostblok spelers huren die amper kunnen voetballen, domme spaanse coach aanstellen) dan zal het met het crediet zo afgelopen zijn denk ik. Dan zal iedereen ado af gaan kraken, en in mijn ogen zou dat terecht zijn. Want vaak zijn het de supportes van zo'n overgenomen club die niet rëeel kunnen kijken en daarom alles maar verbloemen en recht willen praten wat krom is. Ik neem wederom als voorbeeld, inderdaad, Vitesse.

24 juni 2014 om 16:31

@ Ajax 111,

Lul toch niet zo slap. Vitesse betrekt juist heel veel oud spelers bij de organisatie. Welke Oostblokkers zijn gehuurd die amper kunnen voetballen? Ferrer was een misser, iets wat bij zoveel voetbalclubs gebeurt.

24 juni 2014 om 16:53

Ester Bal voor het gemak maar even vergeten?

Ik bedoel dat complete legioen buitenlanders die kwamen toen Jordania werd aangesteld. Die uit zijn eigen voetballand. Die van die namen hebben waarvan er geen toetsen zitten op mijn toetsenbord...

En dat is allemaal niet erg, maar als je ziet hoeveel van deze namen het gehaald hebben dan denk ik niet dat je er goed aan hebt gedaan. Haal dan Hollands tallent als je onvoldoende talent hebt in de jeugdopleiding.

Nogmaals ik heb niks tegen de club vitesse of haar supporters, maar het beleid wat daar gevoerd word vind ik weinig getuigen van voetbalverstand.

24 juni 2014 om 16:54

Bij iedere club worden fouten gemaakt, het belangrijkste is dat er van die fouten geleerd wordt. Overigens ben ik het helemaal met je eens wat betreft de gehaalde spelers door Jordania. Ik vond de meeste hun dure salaris niet waard. Gelukkig is het huidige bestuur goed bezig geweest om de troep op te ruimen.

Ester Bal daar was ik toen ook boos om. Later gaf ze zelf een interview waarin ze aangaf dat ze haar visie en die van het bestuur te veel uit elkaar lag om te kunnen werken. Ester is toch wel AMF en dat werkt toch lastig bij een club als Vitesse. Dan kun je beter uit elkaar gaan, hoe jammer het voor de clubcultuur dat ook is. Ik heb ook veel gevloekt op Joost de Wit en Allach, maar er komt steeds meer troep van Jordania naar buiten, waardoor ik hen toch steeds meer het voordeel van de twijfel geef.

Op dit moment is Vitesse gewoon goed bezig. Zoals ik het begrepen heb uit een interview met het hoofd jeugdopleiding waren er vooraf 3 fases ingepland. Fase 1 was de club redden van het faillissement, in fase 2 is er voor de korte termijn geïnvesteerd om een leuk team neer te zetten dat mee kon strijden om Europees voetbal en om de organisatie en trainingsaccomodatie op orde te krijgen. Nu zijn ze bezig met fase 3 en dat is het beleid voor de langere termijn. Vitesse is druk bezig geweest om jeugdspelers contracten aan te bieden, oud spelers terug te halen voor functies binnen de jeugdacademie, de scouting is uitgebouwd en er zijn fulltime trainers aangesteld (vaak ook met een vitesseverleden).

Dat Vitessesupporters alles willen rechtpraten is niet zo gek. We geven ondanks alle drama om onze club. Een groot aantal supporters van andere clubs kijken niet echt objectief naar onze club. Het enige wat ze doen is de media napraten over vreemdelingen/huurlingenlegioen en ziel/identiteit verkocht. Als je vervolgens vraagt hoeveel huurlingen er spelen en hoeveel Nederlanders er lopen weten ze dat niet eens en zijn ze verbaast dat het wel mee valt. Daarnaast hoor je zelden mensen negatief over kleinere clubs met veel huurspelers. En op de vraag hoe de ziel van een club eruit ziet heb ik ook nog nooit een antwoord gekregen.

24 juni 2014 om 17:26

Plannen zijn nog niet helemaal duidelijk, maar als ze echt gaan investeren in de club, dmv spelers halen die anders onhaalbaar zijn, is dat natuurlijk fantastisch. Vitesse huurt alleen maar , leidt op voor Chelsea en haalt voor de rest transfervrije middelmatige spelers. Als ze een satelietclubje worden zoals vitesse, dan wordt vanzelf iedereen negatief, want daar is natuurlijk niks aan.

24 juni 2014 om 18:02

Lees de post van houtenklaas hier boven even. Het is gewoon onzin wat je post namelijk.

Goed nieuws voor Ado! Een grote stad als Den Haag verdiend ook op z'n minst een stabiele subtopper, maar we moeten het allemaal nog maar zien.

24 juni 2014 om 16:23

Een plek in de top moet je verdienen door goed beleid en niet door te kopen. Hoe Twente zich naar de top werkte, zo moet het ongeveer. Je mag me een hater vinden of wat dan ook. Maar ik hoop dat deze vent een selectie vol hoge salarissen neer zet en vervolgens vertrekt. Doei ADO Den Haag. Was meedoen in de top belangrijker dan je bestaansrecht? eigen schuld dikke bult

Snap overigens ook niet dat nu iedereen zo poeslief goedkeurend loopt te gedragen, terwijl 3 jaren geleden bij Vitesse de haat bril opgezet werd toen Vitesse overgenomen werd.

24 juni 2014 om 17:08

Ja natuurlijk jaloers verdiep je eerst in de materie voor je boerenlulkoek post hier...

De aandeelhouders die nu hun aandelen verkopen hebben ADO neergezet waar het nu staat... van degradant met rellende supporters naar middenmoter....en bovendien weer een club van en voor de regio zonder rellen!
De club kan nooit in zijn geheel eigendom worden van wie dan ook aangezien er meerdere
partijen zijn die aandelen hebben. Ik ben benieuwd wat dit bedrijf voor mijn club gaat doen, wij als supporters moeten er voor waken dat de club de club blijft waar we van houden!

24 juni 2014 om 17:18

Ik praat ook niet over de top. Neem ook aan dat dat niet zo snel zal gebeuren. Gun ze gewoon een ploeg die wat beter presteert dan dat ze nu doen. Hater ben je niet, je hebt groot gelijk, ik heb alleen veel meer sympathie voor Ado dan dat ik dat voor Vitesse heb. Bij Ado is er tenminste nog beleving in het stadion en ik neem ook aan dat daar niet de halve jeugd van een Europese topclub zal gaan spelen. Vitesse heeft het verder ook over zichzelf afgeroepen omdat er een gek was die riep dat ze kampioen zouden worden, daarom geven mensen af op de club. Zodra Den Haag dit doet gebeurt hetzelfde.

24 juni 2014 om 17:21

Hoezo jaloers? Ik ben hier gewoon een van de weinige die het zelfde roept als destijds met Vitesse. Je hoort je plek naar de top te verdienen niet te kopen.

Het vervelende is juist dat er nu heel blij gereageerd wordt, maar als ik verhalen hoor dan wilt men echt een ongelooflijke selectie plaatsen. Wat als meneer er achterkomt dat de markt in Nederland niet aantrekkelijk is? Stekker er uit en club naar de klote. Wat zal ik dan jaloers zijn! 1x kampioen worden is voor mij echt niet belangrijker dan bestaansrecht hebben.

De rellen zijn overigens irrelevant. Snap niet zo goed wat dat hier mee te maken heeft. Ook de prestaties in het verleden zijn irrelevant. ADO was 7 jaren geleden bijna Failliet en ipv dat ze op de blaren zitten en saneren namen ze de gok met een nieuw stadion, deze gok wordt beloond door een geldschieter die nu bij de club komt, want het stadion zat bij lange na niet vol, wat dus inkomsten kostte.

Goed beleid hoort te lonen, niet de gemakkelijke weg via het grote geld. Maar goed ik verwacht ook zeker niet van een Hagenees dat die nu net zoveel nuance heeft als destijds bij Vitesse.

Maar dan de vraag der vragen. Waarom mag ADO wel overgenomen worden, maar Vitesse niet? Argument als de stad is waardeloos, want als je zo'n grote stad bent en zo'n klein stadion niet kan vullen is er geen enkele motief om het als argument te gebruiken.

Veel succes met de successupporters in je stadion straks, waar ik me tegen AZ kapot ergerde aan dagjesvolk mag jij er straks elk weekend aan geloven

24 juni 2014 om 18:00

de tijden dat clubs zichzelf konden bedruipen is allang voorbij op een enkele club na investeerders horen gewoon bij het voetbal zoals een doel en een bal
en sterker nog ik verwacht over een aantal jaar dat nog veel meer clubs overgenomen zijn en ja dat verwacht ik ook nog wel in groningen en als dat gebeurd wat ga jij dan doen ga je dan ook roepen wegwezen met je miljoeneninjectie of ga je thuis voor de tv zitten want tussen dat dagjesvolk wil jij natuurlijk niet zitten

24 juni 2014 om 18:15

@djordjevic : Bij Ado meer beleving? Bij Ado zit ongeveer de helft qua toeschouwers als er bij Vitesse zit. De enige reden waarom je dat verschil niet opmerkt is het verschil qua stadion. Gelredome is een ramp als voetbalstadion. Het is lelijk, en als je sfeer maakt merk je daar weinig van omdat de hoeken zo ontworpen zijn dat ze geluid absorberen (ideaal voor concerten). Dat betekent niet dat er minder beleving is...

Dus de kans is aanwezig dat Dick Advocaat of Martin Jol op korte termijn trainer van ADO gaat worden?

Ah, Chinezen nemen de toko over. Goed voor mij en alle andere gokkers dus.

24 juni 2014 om 17:20

Unibet faillisement 2015

Geweldig nieuws voor mijn tweede club. Goede plannen ook wat betreft behoud van Nederlandse cultuur. Ben benieuwd waar toe dit zal leiden.

Belchinezen mogen nu dus gewoon blijven zitten?

Ben benieuwd. Kan goed en slecht uitpakken. Als ze het invullen zoals Scheringa kan er een degelijke subtopper opstaan met het achterland dat ADO kan invullen. Als het zoals Vitesse gaat verwacht ik er weinig van. Daarnaast heeft ADO al jaren veel potentie maar lukt het nooit echt om die in te lossen.

Mag ik zeggen dat ik het een vreemd verhaal vindt? Ja dat mag ik. Zal ook even uitleggen waarom. Waarom Ado? Het stadion is dan wel nieuw, maar niet potentieel mega interessant (misschien wel met uitbouw, maar ja dat kost ook geld) Het aantal supporters is niet mega-groot en staat niet bekend om dat het fijne aanhang is (met alle respect). Waarom bijv 40 mil in ADO steken terwijl je voor dat geld grotere (wederom met alle respect) clubs kunt kopen met betere en waardevollere selecties?

24 juni 2014 om 16:50

den haag beschikt over een zeer goed elftal met jongens als malone, bakker, van duinen, kramer
alberg , jansen, meijers, en zuiverloon.
beschikt over het best beveiligde stadion van de wereld met zeer goede business accommodaties

we hebben 1 van de talenvolste trainers van de hele wereld met frasier die in de stijl van simeone een uitermate moderne kijk op het voetbal heeft.
met 1 a 2 gerichte top aan kopen hadden we al bovenin meegedraaid als dat er 3 of 4 zijn dan zijn we gewoon een titelkandidaat.

ik ben alleen bang dat we naar de kloten gaan wanneer de chinezen er klaar mee zijn

24 juni 2014 om 16:58

Titelkandidaat met 3 aankopen?

Waar denk je aan... Messi Ronaldo Zlatan?

Komop, ik gun Ado het allerbeste maar we moeten niet gaan overdrijven.ook al ben ik gecharmeerd van Fraiser, je weet nooit hoe hij het gaat doen volgend jaar. Met deze miljoenen zal ado misschien een stabiele middenmotor worden, met als uitschieter een subtopplaats (5-6-7).

Maar daar moet je alsado supporter toch al erg gelukkig mee zijn toch of niet?

24 juni 2014 om 18:01

ADO is al een stabiele middenmoter.

24 juni 2014 om 22:12

Stabiel? In 2008 nog in de Jupiler League en sindsdien maar 3 keer hoger geëindigd dan plaats 14. Stabiel? Niet echt.

24 juni 2014 om 16:55

Het meest aannemelijk is dat United Vansen (dong Dao) potentie ziet in de naamsbekendheid die dit project met zich mee brengt. Mensen weten het waarschijnlijk niet maar de Haagse regio (wethouder Kool ) is politiek gezien de laatste jaren bezig om een stevige handelsbetrekking met China aan te leggen. Het belang en de verbondenheid van Chinese bedrijven met de stad Den Haag groeit. (sorry als ik even niet de tijd neem om een flink financiëel rapport hier link om mijn gelijk te bewijzen maar het is duidelijk merkbaar).
Ik denk dat we deze overname eerder in het licht van deze ontwikkeling moeten zien.

De investering is niet louter op het sportieve maar ook op de commerciële markt gericht.

24 juni 2014 om 17:15

Kool inderdaad die op kosten van de gemeenschap al jaren de minibars in China aan het testen is.

24 juni 2014 om 17:08

Omdat een grotere club veel meer geld kost. Voor een kleine club betaal je veel minder dan bv voor ajax. Met relatief geringe investeringen kun je in NL een topclub hebben. Ik juich dit soort dingen op zich niet toe, maar sluit ook de ogen niet om te zien dat dit Internationaal overal gebeurd en kennelijk nodig is om financieel enigzinds mee te kunnen. Als het dit keer in tegenstelling tot bij Vitesse met beleid en behoud van de clubcultuur gebeurd, kan het goed zijn voor het NL voetbal.

24 juni 2014 om 17:16

Zou een AZ heel veel meer kosten? Met regio Amsterdam als afzetgebied, betere aanvliegroutes etc?

24 juni 2014 om 18:00

Denk ik niet, hoewel ze bij az misschien nu wat huiverig zijn voor externe geldschieters. Regio Amsterdam moeten ze natuurlijk wel delen met Ajax....maar ook een AZ zou een club kunnen zijn om te kopen....tsja, wat de beweegredenen zijn zullen wij niet te weten komen, misschien zit daar wel gewoon een rijke Chinees die van geel en groen houdt...

Heb mijn vraagtekens.. Ook is het pas na 2 maanden rond? dat betekend voor nu geen tranfernieuws meer van spelers die komen, misschien alleen spelers die gaan om zelf nog wat geld mee te nemen ( vd Kalle)

Ik hoop dat onze club hiermee vooruit gaat!!

Ik ben toch wel positief hierover. Het is niet een of andere louche zakenman van ver weg. Het bedrijf heeft een hoofdkantoor in Den Haag. Chun Li woont al jaren in Den Haag. Het is zijn 2de thuis. Las in interview dat zijn zoon die hier geboren is beter nederlands spreekt dan Chinees. Het is iemand uit Den Haag die toevallig een steenrijke chinees is met een groep achter zich. Denk dat dit goed kan worden voor heel de eredivisie. Nederlandse voetbal zal nu bekeken worden in voetbalgek China (Ja ze zijn voetbalgek, ze kunnen het zelf niet maar ze vinden het wel leuk). dat kan giga TV-contracten opleveren voor de hele eredivisie. Dit zou weleens heel goed kunnen uitpakken voor ADO en nederlands voetbal in het algemeen. Surprise me Mr, Chun.

Excuus voor vele reacties maar telefoon werkt niet mee.

Ik heb laatst de boeken voetbal & maffia, en voetbal & maffia deel 2 de lage landen gelezen. En moet zeggen kan hier niet heel blij mee wezen. Juist hierdoor wordt de kans op matchfixing veel groter.

De hele Chineze competitie is acteerwerk. En zo begint het hele zooitje. Kleinere club opkopen, vaak door Chineze of Ppstblok bedrijven, Geld bieden om wedstrijden te verliezen, doe je dit niet? Prima dan verdwijn je, raak je gewond, of wordt je simpelweg weggetrapt voor jou 10 anderen die wel mee willen werken.

Ik hoop dat dit het Nederlandse voetbal ten goede komt maar ik heb zo mijn twijfels.

als het klopt kan ado er wel eens behoorlijk op vooruit gaan en dat is leuk voor de eredivisie hoop dat het voor ado een mooie tijd gaat worden al heb ik een beetje mijn twijfels bij buitenlandse investeerders ik zie liever die behangkoning er een pak geld instoppen bijvoorbeeld.
maar wie weet gaan die buitenlanders er wat van maken ik ken dat bedrijf verder ook niet kan iemand mij wat meer daarover vertellen

Mooi voor ADO en het Nederlands voetbal. Gaat de goede kant op zo. De Nederlandse markt wordt zo mooi verdeelt tussen de Chinezen en de Russen.

Oude tijden gaan herleven. ADO wordt weer een club die zeker in de top 4 gaat spelen. Goed voor het nederlandse voetbal. Dat is het voordeel van een stad die zeer internationaal georiënteerd is.
Ben er ontzettend blij mee, heb alle degradaties meegemaakt. Dus het wordt tijd dat de derde stad van het land weer een club herbergt die bij een internationale stad hoort. CL voetbal lijkt me wel wat....

Er schijnen miljoenen ingepompt te gaan worden, zonder dat de identiteit van de club, een club van en voor het volk wordt aangetast. Anders zou de gemeente niet akkoord gaan.

Niet overhaasten dus. Laat het maar 2 maanden duren. Het afgelopen seizoen heb ik al een hoop schik van gehad. Nu nog die tweede ring er op dadelijk.

Van lelijke eend, tot een pracht Ooievaar. Hoog op de poten onbevreesd en een grote bek.

We gaan walsen., we gaan het doen, binnen een paar jaar, ADO kampioen.

24 juni 2014 om 18:20

Ga nu niet zweven. Ondanks dat je in Nederland vrij eenvoudig de stap naar de subtop kunt zetten is de stap naar topclub moeilijk. Zelfs met vele miljoenen. En zeker de eerste paar jaren gaat de typische Haagse cultuur veranderen, met name omdat de jeugdopleiding flink zal moeten verbeteren wil je op lange termijn mee kunnen blijven doen.

24 juni 2014 om 18:46

Volgens mij volg jij de ADO jeugdopleiding niet echt

24 juni 2014 om 18:54

Ik volg niet direct de jeugd van Ado, maar wel die van Vitesse waardoor ik wel een beetje weet hoe of wat. Op dit moment is de jeugd van Ado niet onaardig en zit er wellicht wel iets tussen voor een toekomst als subtopper/middenmoter. Maar als topclub heb je de echt grote talenten nodig, en die lopen er vrij weinig momenteel.

Ja uiteraard. Maar vergeet niet dat ADO een slapende reus is. In een stad die zeer aantrekkelijk is voor het internationale zakenleven. Dan is het geen gekke gedachte dat daar een internationale partij instapt.

ADO is niet meer de club van weinig punten en veel rellen. Er staat een nieuw stadion, wat uitgebouwd kan en moet worden. Uiteraard moet er niet te hard van stapel worden gelopen. Maar met geld en de juiste mensen aan het roer kan je een hoop bereiken.

We zitten niet meer in het Zuiderpark voor 1581 toeschouwers, maar zijn al op de goede weg.

Maar als z'on kans zich aandient, dan ben je spekkoper. Dan groei je als kool, wat weer een aanzuigende werking heeft.

Ik hoop wel dat onze trainer aanblijft. Die jongen verdient het om mee te groeien met de club.

Wacht nog op de reactie van John van den Brom die stelt dat hij ADO nooit is vergeten....

Vandaag gesproken met twee supporters van de ouwe kern van Ado en die reageerde erg positief....zo lang ze maar geld gaan pompen.

Alleen maar goed Ado hoort eigenlijk allang met de top mee te doen Den Haag is een grote stad en het lijkt me dat deze club betere mogelijkheden heeft als bijvoorbeeld Heracles Almelo toch doet Heracles het vaak beter dan Ado.(niet dit seizoen dan)

Met Heerenveen, Feyenoord, Groningen, Az, Psv, Ajax, Twente(eerste schulden afwerken) en straks hopelijk ook Ado hebben we toch wel redelijk grote steden met een goede voetbalclub. Bovendien is het alleen maar goed dat er straks meer geld rondgaat in de eredivisie.

Heerenveen moet straks Finbogasson verkopen, Feyenoord Janmaat, De Vrij, Martins Indi, Pelle, Twente Castagnois niet ongunstig lijkt me dan gaan ze hopelijk weer verder met opleiden van spelers.

25 juni 2014 om 02:31

sinds wanneer is Heerenveen en Alkmaar een grote stad, zijn gewoon 2 grote dorpen, waarbij wel gezegd moet worden dat Alkmaar nog wel gezellig is.

25 juni 2014 om 10:14

Over heerenveen heb je gelijk maar dat is toch een aardige club en Alkmaar heeft toch al bijna 100.000 inwoners.

Ben wel benieuwd wat de fans van FC Den Haag hier van vinden.
Ik hoop wel dat ze echte hagenezen in de eerste selectie houden, ook moeten ze Beugelsdijk gewoon weer terug halen en een salaris geven van een miljoen per jaar. Wat een Held is die Beugelsdijk

Ik moet het nog maar bezien... Heb liever geen buitenlandse investeerder voor onze club. De komende dagen/weken zal er meer bekend gaan worden en kan er pas echt geoordeeld worden.

Leuk hoor; het is om de hoek dus als ze attractieve spelers kopen, koop ik graag een seizoenkaart.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren