Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Griekenland gaat door na goedkope penalty in extra tijd

Laatste update:

Niet Ivoorkust of Japan maar Griekenland gaat in Groep C samen met Colombia naar de achtste finales van het WK in Brazilië. De ploeg van bondscoach Fernando Santos zegevierde dinsdag met minimaal verschil over Ivoorkust en profiteerde daarmee van de nederlaag van Japan tegen Colombia, dat zich al van de volgende ronde had verzekerd: 2-1. De winnende treffer van Georgios Samaras viel pas in de extra tijd en was een cadeau van de dienstdoende arbitrage. Griekenland speelt zondag tegen Costa Rica, de winnaar van Groep D.

/

In de jacht op een toegangsbewijs voor de achtste finales van het WK gingen Griekenland en Ivoorkust fel van start. De Griekse defensie had in de beginfase hun handen vol aan Gervinho en Didier Drogba. De voormalig Europees kampioen van 2004 zag zich in de eerste 23 minuten genoodzaakt om al twee wissels door te voeren: zowel Panagiotis Kone als doelman Orestis Karnezis moest met blessureleed naar de kant. Het tempo van de wedstrijd daalde naarmate de eerste helft vorderde en beide teams hadden opvallend veel moeite om op balbezit te spelen.

Ivoorkust kwam na dik een half uur goed weg. Na een goede steekpas van Samaras rende Giannis Maniatis bij Kolo Touré weg en schoot hij het leer op de lat. Griekenland liet zich richting de rust wat meer gelden en vlak voor de onderbreking kwam het scorebord in beweging. Na een fout van Cheik Tioté ging Andreas Samaris een één-twee met Samaras aan en schoot hij het leer achter Boubacar Barry: 1-0. Dat was tevens het laatste wapenfeit van het eerste bedrijf.

In de eerste minuten na rust ging de wedstrijd meteen op en neer, met mogelijkheden voor Tioté en tot tweemaal toe Lazaros Christodoulopoulos. Ook een krachtige inzet van Dimitrios Salpingidis leverde geen doelpunt op, maar verhoogde wel de spanning in Fortaleza. Het duel kon alle kanten op: Salomon Kalou verprutste een goede kans en daarna stond het aluminium de 2-0 van Georgios Karagounis in de weg. Een kwartier voor tijd leek Bony zich onsterfelijk te maken door de gelijkmaker voor zijn rekening te nemen. Na voorbereidend werk van Gervinho rondde hij laag af: 1-1. In de extra tijd lokte Samaras op goedkope wijze een strafschop uit. De aanvaller werd licht geraakt, trapte in de grond en ging kermend naar het gras. Hij schoot Griekenland vanaf elf meter vervolgens wel een ronde verder: 2-1.

Griekenland is verdiend door

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
25 juni 2014 om 00:04

Hoezo? Dit is toch gewoon een penalty. Op het moment van schieten zet hij zijn voet ervoor waardoor Samaras niet de bal maar de speler raakt en hij onderuit gaat. Is gewoon 100 strafschop. En hoe graag ik Ivoorkust had zien doorgaan, ze verdienden het voor geen meter want ze speelden echt matig en de Grieken hadden al veel eerder de 2-0 moeten maken

25 juni 2014 om 00:09

Dit is een situatie waarbij er van opzet geen sprake is. De speler zet zijn been er neer, maar er is geen sprake van enige opzet. Eigenlijk zou dit een onbesliste situatie moeten zijn. Zijn been stond daar al voordat Samaras ging uithalen. In principe is het dan alsof je tegen een doelpaal oploopt en de doelpaal de schuld geeft dat hij in de weg staat. Omdat er sprake was van meer dan redelijke twijfel vind ik het geen penalty.

25 juni 2014 om 00:14

Maar wat doe je dan bij zo'n botsing voor een leeg doel waarbij iemand niet kan intikken? Ik vind het moeilijk om in te schatten als je de beelden terug ziet, mijn gevoel is dat het te makkelijk is voor een pingel.

25 juni 2014 om 00:20

VZ zegt ' goedkoop ' in de titel zodat er hier 100 mensen zeggen dat de penalty terecht was (de penalty was ook terecht, ik doe er lekker aan mee :P )

25 juni 2014 om 00:27

Ik dacht dat ik de enige was 1clubajax. Maarjah ook vz wist het pas na 7 herhalingen, maar of ze gelijk hebben.....

25 juni 2014 om 00:38

Feye88 opzet of geen opzet maakt niet uit, overtreding is overtreding! en zijn voet stond er nog niet voordat hij ging uithalen, hoe krijgt hij (samaras) anders zijn been daar dan? dan moet Samaras wel heel lenig zijn. Hij maakt een overtreding en Samaras valt daardoor, het is gewoon een penalty (de titel van VZ is dan ook erg zwak). Het was mij om het even wie er doorging, maar vond het qua wedstrijd dat Griekenland sowieso meer verdiende (niet relevant voor de penalty natuurlijk). Ik denk dat de winnaar van Nederland Mexico zich kan gaan opmaken voor de halve finale aangezien ik beide zie winnen van Costa Rica/griekenland.

25 juni 2014 om 00:40

Sinds wanneer is überhaupt voor het geven van een strafschop van belang of een overtreding expres wordt gemaakt of niet. Bovendien kan ik niet geloven dat die Ivoriaan niet door heeft dat hij zijn voet tussen de voeten van Samaras inzet. IK vind wel dat de penalty te makkelijk is gegeven...enorm dom verdedigd. Er was voor Ivoorkust niks aan de hand. Griekenland had immers ook maar één goal (tot voor de penalty) gemaakt in 270 minuten tijd.

Samaras werd licht getoucheerd, maar de scheids vond het blijkbaar genoeg. Als neutrale voetballiefhebber heb ik ontzettend genoten van deze spannende wedstrijd/ontknoping!

25 juni 2014 om 00:49

hier ben ik het zeker met je eens vakkie-l, dom verdedigt of het nou te licht was of niet! en inderdaad geweldige ontknoping, en knap om met zoveel druk die bal er nog in te knallen. Ghana kon het niet vorig jaar.

25 juni 2014 om 00:49

Hou toch op kerel. Dit sluit totaal niet aan bij wat je hieronder weer neerzet over benadelen vam Afrikaanse clubs.
Ik zal je even quoten: Zwaar onterecht gegeven penalty en Griekenland wordt hier enorm geholpen door de falende scheids!

Welke reactie moet ik nu wel en wlke niet serieus nemen?!?!?!

25 juni 2014 om 01:20

Ik heb naar de beelden zitten kijken en ben tot conclusie gekomen dat Samaras ietwat theatraal naar de grond gaat, maar er ís inderdaad duidelijk contact: Sio ontneemt Samaras een scoringskans, dmv zijn schot(baan) te storen: Sio speelt dus de man, en niet de bal is penaltyl

Intentie van Sio doet er niet eens heel veel toe, hij doet het gewoon onhandig. Zware straf voor dat moment in het toernooi? Misschien, maar inderdaad, ze zijn er al voor (veel) minder gegeven, dit was nog wel een terechte.

Wel zuur voor Ivoorkust om erzo uitgeknikkerd te worden, maar ja. Knullig 'pootje haken' van die Ivoriaan....

25 juni 2014 om 06:34

Ben het gedeeltelijk met je eens kameraad, maar als die been er niet stond kon hij vrij op goal schieten toch. Samaras kon scoren o had een scoringskans en die werd hem ontnomen. De regels zeggen dan penalty. Dus in mijn ogen een terechte beslissing.

25 juni 2014 om 00:04

Wat een onzin. Er is heel veel mis gegaan met de arbitrage dit toernooi omdat de Fifa weigert met een videoref te werken zoals dat in het hockey perfect gaat. Maar die penalty was gewoon terecht: op het moment dat hij wil uithalen wordt zijn been aangetikt zodat hij zichzelf schopt en dus valt. Hiermee wordt hem een (grote) scoringskans ontnomen dus heeft de scheids de juiste beslissing genomen. Als er wél een videoref was geweest was de penalty ook gegeven. De Ivorianen protesteerden dan ook niet.

25 juni 2014 om 00:05

Beter kijken. Hij wordt wel degelijk geraakt. Onbewust of bewust, gewoon penalty! Scheids zag dat gewoon goed.

25 juni 2014 om 00:12

Was geen opzet in het spel, dus geen penalty

25 juni 2014 om 00:17

Dat is natuurlijk onzin. Als iemand een sliding inzet met de intentie de bal te spelen, maar per ongeluk de man raakt en niet de bal, dan is het dus geen penalty? Was geen opzet bij namelijk. Zelfde als uitglijden en met beide handen op de bal landen en zo een goal voorkomen, gewoon een penalty ondanks dat het per ongeluk is.

25 juni 2014 om 00:23

@mikehavenaar: doe iedereen een heel groot plezier en wordt nooit scheidsrechter want jij snapt er echt helemaal niks van

25 juni 2014 om 00:26

Wacht ff je wilt dus claimen dat het een penalty was en dat je nuchter bent? Er zijn genoeg instellingen die hulp bieden voor mensen zoals jou

25 juni 2014 om 00:30

@simon & @allochteun

Als jij er wat meer verstand van zou hebben dan zou je weten dat een onbewuste overtreding in de 16 wordt bestraft met een indirecte vrije trap

25 juni 2014 om 00:34

Samaras struikelt zelf over die been

25 juni 2014 om 00:40

Maar is het wel onbewust? Die Ivoriaan ziet dat Samaras op het punt staat om uit te halen steekt zijn linkerbeen uit.

25 juni 2014 om 00:44

Het was zeker 1penalty.jammer verder had ik liever ivoorkust door zien gaan maar ach de bal is rond he.

25 juni 2014 om 00:45

ilk vond het wel discutabel. Te licht om penalty te geven. Niet alle contacten s een penalty. Maar in mijn ogen was Grecia beter. Ze hebben amper kansen weggegeven en enorm veel kansen gecreeerd, dus mssn is de overwinning wel verdiend.

25 juni 2014 om 00:52

blink182, hoe licht het contact ook was (wat niet een super licht was) het was voldoende om Samaras te laten struikelen, dan is het dus toch gewoon een overtreding en een penalty? want het is geen reglementair contact (gewoon haken namelijk).

25 juni 2014 om 00:54

@MikeHavenaar, ga je schamen. Diep schamen.

Er zijn 5 manieren om een indirecte vrije trap te krijgen.

1: buitenspel
2: onjuiste handeling van de keeper (terugspeelbal, te lang bal vasthouden)
3: obstructie
4: gevaarlijk spel
5: keeper hinderen bij het hervatten van het spel, spelbederf

Wat jij zegt is de grootst mogelijke onzin. Alleen omdat Co Adriaanse dat zegt, is het nog niet waar. Co is een schande voor alle voetbalanalysten. Leer eerst de regels maar voordat je hier gaat wijsneuzen.

25 juni 2014 om 07:20

MikeHavenaar

Dan maakt elke speler een onbewuste overtreding gok ik op...

25 juni 2014 om 08:41

Wat een lariekoek! Hoe vaak heb jij een scheids een indirecte vrije trap zien geven voor een onbewuste overtreding? Bovendien is het voor een scheids al moeilijk genoeg om een overtreding te constateren. En dan moet hij ook nog beoordelen of de overtreding bewust of onbewust was? Laat me niet lachen.

25 juni 2014 om 09:50

@mikehavenaar: lees eerst de regels er even op na. Bewust of onbewut doet er niet toe, het gaat er over of je en scoringskans ontneemt of niet. En in dit geval ontnam men een scoringskans, dus duidelijk penalty.

25 juni 2014 om 14:59

Jullie zitten er allemaal naast, Ik heb overduidelijk gelijk

25 juni 2014 om 00:11

Ey nu moeten jullie echt kappen man! Met jullie fifa fifa! Had Samaras dit gepland ofzo om expres zich te laten vallen en de scheids had die erop gerekend? Wat is het nut dat Greece wel doorgaat en Ivoorkust niet? Ik vind het echt kinderachtig. Stop dan gewoon met kijken en ga wat anders doen man!

Over dat penaltygebeuren vind ik het moeilijk te zeggen. Ik zag in de herhaling vanaf de achterkant dat Samaras werd geraakt dus vond ik het terecht, maar uit een ander camerastandpunt was het weer geen penalty. Ik zal dus niet oordelen, omdat het voor ons makkelijk is , maar voor de scheids ontzettend moeilijk, omdat dit heel snel gebeurd en hij maar secondes heeft om actie te ondernemen.
Griekenland speelde wel goed en zijn dus wel verdiend door in mijn ogen.

25 juni 2014 om 00:19

Gefeliciteerd! Je hebt de eerste reactie!

Even voor de duidelijkheid... De Fifa stuurde bij die counter van Ivoorkust ook 4 man naar voren? Gewoon dom om met die stand met 4 man naar voren te rennen... In de tegenaanval komt uitgerekend 1 van die gasten die mee was in de counter te laat.... en in mijn ogen terechte strafschop!

Er worden nou eenmaal fouten gemaakt... het enige waar ik twijfels over heb is de penalty van Brazilie in de openingswedstrijd!

25 juni 2014 om 00:29

Dankje voor de felicitatie! Mijn hele dag is weer helemaal goed.

25 juni 2014 om 00:40

Fifa is geen echt woord.

Bron: Vandale,

Geen resultaat voor ' fifa '
Het woord is verkeerd gespeld of het staat niet in het woordenboek.

25 juni 2014 om 08:44

Fifa is een afkorting... Bonk bonk bonk (slaat hoofd tegen muur) 😧

25 juni 2014 om 00:41

100% Penalty. En Griekenland heeft geen geld om de Fifa om te kopen.

25 juni 2014 om 10:11

En al dat geld dat wij er heen hebben gestuurd dan? Dat zal toch wel direct naar de Fifa zijn gestuurd?

Nee, even zonder grappen, dat was duidelijk een penalty.

25 juni 2014 om 00:52

? gewoon een zuivere penalty...

Ivoorkust had 90 minuten tijd...

Dit bedoelde ik laatst dus, de Afrikaanse landen die dreigen door te gaan krijgen altijd met dit soort fratsen te maken! Zwaar onterecht gegeven penalty en Griekenland wordt hier enorm geholpen door de falende scheids!

25 juni 2014 om 00:00

IK denk dat ik Rusland - Algerije niet eens hoef te gaan kijken.

25 juni 2014 om 00:02

Nee dat denk ik ook niet. Putin stuurt gewoon een paar miljoen richting Blattee.

25 juni 2014 om 00:04

Algerije heeft ook eerder te maken gehad met dit soort ongein in 1982 en Marokko in 1998....

25 juni 2014 om 00:08

Ja en poeh wat had Nigeria pech met de scheids deze week he? De goal waar een overtreding aan vooraf ging en de buitenspelgoal van bosnie waar Dzeko 2 meter voor de lijn staat. Wat een schande zeg

25 juni 2014 om 00:08

Dit is toch gewoon een pingel?

25 juni 2014 om 00:57

Zo is er voor elk land wel wat te vinden meneer vakkie.

Zeker als je al terug moet naar 1982.

25 juni 2014 om 01:07

Kroatie krijgt een onterechte penalty tegen. Met nog wat andere discutabele beslissingen. Nederland krijgt 2 onterechte penalty's tegen. Bij Mexico worden er ten onrechte 2 doelpunten afgekeurd. Tegen een Afrikaans land! Bij Bosnie wordt er een doelpunt onterecht afgekeurd. Wederom tegen een Afrikaans land.

25 juni 2014 om 00:02

Penalty is gewoon terecht. Kijk de beelden maar na.
Samaras kreeg een licht tikje tegen zijn linkerbeen, waardoor dat been zijn rechterbeen aantikte.

25 juni 2014 om 00:03

Peskens psv ga is slapen man dat was alles behalve een strafschop -.-

25 juni 2014 om 00:03

Hij kreeg geen tik. Hij trapte zelf eerst tegen het been van de Ivoriaan aan en daarna tegen zijn eigen rechterbeen. Gewoon schandalig dit.

25 juni 2014 om 00:03

Zijn wij nou zo blind? Samaras wordt gewoon overduidelijk geraakt, ik snap al die heisa niet.

25 juni 2014 om 00:05

Inderdaad gewoon terechte strafschop

25 juni 2014 om 00:22

Ben je zo dom??? Hoe kan je in godsnaam zonder te kijken je tegenstander schoppen die achter je staat?? HAHAHAHA dat je voor ivoorkust was oke. Maar kom op man

25 juni 2014 om 16:29

@fr_010_1908 Ik zeg nergens dat Samaras bewust een penalty uitlokt. Feit blijft wel dat hij zelf (per ongeluk) tegen het been van Ivoriaan trapt. En ik ben zeker niet voor Ivoorkust, waarom zou ik. Ben alleen die onzin van de scheidsrechters onderhand wel zat. Al die penalties die onterecht worden gegeven verpesten het hele WK.

25 juni 2014 om 00:03

Haha, wat een onzin! En in 2010 was het nog wel zo belangrijk dat er hoe dan ook een Afrikaans land ver moest geraken. Nu dit weer.

25 juni 2014 om 00:06

Sterker nog, met Nigeria - Bosnië riepen mensen dat Nigeria voordeel had omdat het een Afrikaans land is

25 juni 2014 om 00:22

Dit gebeurt vaker in de laatste wedstrijden(in de 3e cruciale wedstrijd) van de groepsfase, dit is geen toeval meer hoor.

25 juni 2014 om 10:23

Ja VAKKIE-L, het gebeurt zeker vaker in de laatste wedstrijden en er is geen duidelijke lijn in te vinden over wie er bevoordeeld en benadeeld worden, het is namelijk elke keer een ander en het zijn altijd situaties waar bevooroordeelde mensen 2 verschillende dingen zien gebeuren en niet neutraal kunnen kijken.

Ga de beelden nog maar eens kijken in slowmotion en zeg me dan dat je het volgende ook ziet (ik heb goed zicht, dus ze gebeuren 100 zeker):
1. Ivoorkust wil counteren en komt er met meerdere mensen uit.
2. Griekenland onderschept de bal en countert zelf.
3. Samaras heeft de bal in schietpositie in de zestien meter en doet zijn been naar achteren om uit te halen.
4. Samaras raakt met zijn been het uitgestoken been van de teruggekomen Sio, die de bal niet raakt en in de rug van Samaras staat.
5. Samaras raakt met zijn linkerbeen dat van richting is veranderd zijn rechterbeen en schiet vervolgens in de grond in plaats van tegen de bal.
6. Samaras valt en de scheids geeft een strafschop.

Dit moet jij ook gezien hebben, anders kan ik je een retourtje Specsavers aanbevelen. Nu moet jij mij vertellen waarom het hinderen van een speler in scoringspositie met een uitgestoken been, die de bal niet raakt, geen penalty is?

Edit: ik in de laatste alinea vergeten.

25 juni 2014 om 00:05

Nigeria-Bosnie niet gekeken neem ik aan?

25 juni 2014 om 00:05

Ik wist dat jij met deze reactie zou komen haha. Is je goed recht maar dit is gewoo. Een strafschop. En ben eerlijk ze verdienden het voor geen meter die Ivorianen

25 juni 2014 om 00:19

Op basis waarvan verdiend Griekenland dit dan?

25 juni 2014 om 00:45

twee keer lat en een keer paal raken? ze hadden daar erg veel pech mee, had zo drie nul voor griekenland kunnen staan! Penalty was sowieso tercht overigens, snap het gedoe niet... volgens mij zijn dat de mensen die niet alle herhalingen hebben gezien. En dat Afrikaanse landen zouden benadeeld worden is onzin, Nigeria niet gezien? sowieso what impliceer je daarmee? dat het bewust gedaan wordt? met welk doel als ik vragen mag dan?

25 juni 2014 om 01:10

Op basis van de vele kansen, het betere spel, de pech met lat en paal. Ivorianen waren matig, slecht in de passing, te egoistisch voorin en niet de vrije man zoekende.
Snap niet dat jij je hier zo druk om maakt terwijl alles zo duidelijk is. Terechte penalty en een verdiende overwinning. Ivoorkust mocht blij zijn dat het nog maar 1-0 stond toen ze scoorden

25 juni 2014 om 00:05

Nigeria had het laatst ook heel moeilijk met de scheids... -_-

25 juni 2014 om 00:15

Klopt. Deze hele wedstrijd was een toneelspel en afgesproken. Natuurlijk een beetje improv, maar dat de stand 1-1 zou zijn en dat Samaras zo zou gaan vallen behoorde allemaal tot een toneelspel zodat de scheids een penalty kon geven en zo Ivoorkust de das om kon doen.

Ff nog een vraagje: Na hoeveel herhalingen wist jij pas zeker dat het geen penalty was? Want in 1x zien dat is je zeker weten niet gelukt!

Is natuurlijk ongelofelijk dat dit nog kan, terwijl de camera’s onomstotelijk vaststellen dat de Griek zelf in de grond trapt en niet door een speler uit Ivoorkust wordt geraakt.

Dit zijn de oneerlijke zaken in de sport, is geen enkele charme dat Griekenland door is.

25 juni 2014 om 00:03

Hij trapt pas in de grond, nadat hij een licht tikje krijgt.
Doe je bril nou eens op en kijk eens beter voordat je commentaar geeft.

25 juni 2014 om 00:06

Dat tikje is juist wat hij van zichzelf krijgt aangezien hij trapt tegen een standbeen wat daar al stond.

25 juni 2014 om 00:10

Nee, Samaras wil gaan uithalen met zijn linker, dus gaat je been een beetje opzei/naar achteren om kracht te zetten en op dat moment tikt Sio hem aan waardoor Samaras op zijn eigen been knalt en het een overtreding is.
Gewoon een penalty.

25 juni 2014 om 00:13

Hoe kan je iemand aantikken met je standbeen?

25 juni 2014 om 00:14

Hij tikt het been aan van de verdediger en gaat dan zelf liggen heel geraffineerd maar geen pingel.

25 juni 2014 om 00:15

Je zegt het goed een licht tikje dus te licht voor een strafschop

25 juni 2014 om 00:24

Een overtreding is een overtreding hoe licht het vergrijp ook is.

25 juni 2014 om 00:32

Peskens Psv

Ga slapen. Je zet jezelf compleet voor lul

25 juni 2014 om 00:36

ik weet niet welke wedstrijd jij heb gekeken peskens,

maar de verdediger raakt samaras niet, samaras trapt zelf op de been en struikelt hierdoor. het leek op een tackle van de verdediger hierdoor

25 juni 2014 om 00:41

Die verdediger raakt Samaras wel, kijk hem terug. Ik heb niks met Griekenland, sterker nog, ik wilde dat Ivoorkust door zou gaan, maar dit is gewoon een strafschop, hoe je het wendt of keert.

25 juni 2014 om 01:45

Hij krijgt geen tikje. Dat been van die Ivoriaan staat daar allang en Samaras wil er dwars doorheen. Omgekeerde wereld jouw beredenering. Zelf nooit gevoetbald schat ik zo in.

25 juni 2014 om 10:40

Een Nigeriaan nog wel? En het is onzin dat Samaras erdoor heen wil, aangezien Samaras niet kan zien dat daar iemand staat, daar Sio achter hem staat. Steekt Sio dan zijn been uit en raakt ie de bal niet, maar wordt ie wel geraakt door de man die probeert te schieten, dan is het volgens alle regels een overtreding (aanval van achteren, scoringskans ontnemen) en moet ik zeggen dat de scheidsrechter het perfect heeft beoordeeld. Vind het wel jammer dat de Ivorianen niet door zijn, vind ik toch beter gevoetbald hebben over 3 wedstrijden dan de Grieken die op 0-0 proberen te spelen.

25 juni 2014 om 00:05

Ik moet eerlijk toegeven dat ik, vanuit camerastandpunt naar Samaras´ borst gericht ook dacht dat het een penal was, nu stond de scheids iets beter maar ook redelijk lastig om te zien. Ze hadden t alle 4 fout maar het verschil is wel dat hun maar 1 seconde hebben om het te zien, ook bjorn kuipers kan deze fout een keer gaan maken, of in de 1e ronde van de Nederlandse beker of de wk finale, het gebeurd gewoon. Griekenland heeft deze keer mazzel gehad

25 juni 2014 om 10:41

Samaras wordt toch duidelijk geraakt door de speler die achter hem loopt en die steekt zijn been uit. Dat is in alle mogelijke regelboekjes een penalty.

27 juni 2014 om 14:06

ik vind het lastig, je kan hem geven of niet. nogmaals, het is voor alle 4 de scheidsrechters een kwestie van een halve seconde, wijj hebben 10000 herhalingen kunnen kijken voordat we met een oordeel komen.

25 juni 2014 om 00:06

Kijk je het nog even goed terug dan kerel want je hebt het blijkbaar niet goed gezie.

Terechte strafschop, wel wat ongelukkig..

25 juni 2014 om 00:02

Na zo vaak de paal/lat raken mag je ook een keer geluk hebben

25 juni 2014 om 00:03

Terecht? Hij schopt zelf lomp tegen zijn eigen voet aan. Pff als afrikaan baal ik echt ik zag ivoorkust nog wel tot kwartfinale komen. Wat zuur zeg als je op deze manier genaaid wordt.

25 juni 2014 om 00:03

Hij werd wel degelijk aangeraakt waardoor hij mistrapte

25 juni 2014 om 00:08

En hoe komt het dat hij tegen zijn eigen voet aan trapt? Hij word duidelijk aangetikt. Dat je Afrikaan bent zegt misschien ook iets over je objectiviteit.

25 juni 2014 om 00:11

Samaras trapte zelf tegen de been van Sio. Het was echt een hele rare situatie, valt voor beide wat te zeggen.

25 juni 2014 om 00:26

Probleem is dat die van Ivoorkust achter (vanaf de bal gezien) Samaras staat.
Staat hij ervoor en trapt Samaras tegen hem aan dan is het een overtreding van Samaras.

Speler van Ivoorkust nam gewoon een risico door zijn poot uit te steken terwijl hij achter de man staat en tja dan gaat die op de stip bij contact.

25 juni 2014 om 01:49

Het was inderdaad Samaras die tegen het been van Sio aanloopt. Samaras maakt de overtreding, niet Sio. Hoe dan ook, het Griekse anti voetbal mag tegen Costa Rica. Kans op kwartfinale dus.... Erg jammer van Ivoorkust ( en Ghana)

25 juni 2014 om 09:53

@frankentime: Grappig, net zoals Chiellini zijn schouder in Suarez zijn mond stak ...

Ben ik de enige die hem terecht vond? Die verdediger trapt tegen de voet aan waar samaras mee wil schieten waardoor hij in de grond trapt ipv de bal.

25 juni 2014 om 00:01

Samaras trapt net juist tegen zijn been aan trapt dan ook nog eens tegen zijn eigen voet.

25 juni 2014 om 10:48

Uhm, volgens mij raakt Samaras zijn been omdat Sio zijn been uitsteekt. Sio weet ook dat ie de bal niet kan spelen, dus hoeft ie zijn been niet uit te steken. De fout is altijd van Sio, aangezien ie van achteren aanvalt. Was het andersom geweest, dat Sio voor hem stond en zijn voet uitstak waar Samaras tegen aanschopt, dan was er inderdaad niets aan de hand. Misschien leert Sio nu dat ie nooit zijn voet moet uitsteken als ie achter iemand loopt. Goed gezien van de scheids, want ik dacht in eerste instantie dat Samaras niet geraakt werd.

25 juni 2014 om 00:03

Ik meende in die super slowmo ook te zien dat er wel degelijk iets contact was, maar of het nou opzettelijk was. Vond het meer 'toeval'. En dan krijg je natuurlijk de discussie 'griekenland is hiermee een scoringskans ontnomen', maar ik vind eigenlijk dat het net zoiets is als handsbal terwijl je je armen langs je lichaam hebt.

25 juni 2014 om 00:03

samaras trapte sio of wie t ook was

25 juni 2014 om 19:05

hij steekt zijn been tussen de benen van samaras dat is gewoon laten struikelen of het nou bewust is of niet. als je dit zo telt kun je altijd stellen dat wanneer je je been tussen iemands anders benen steekt dat dat niet jou schuld is maar dat de ander jou schopt. dat zou scheve situaties opeveren. dit is een penalty, de ivoriaan blokeerd zijn been waardoor hij niet kan schieten.

25 juni 2014 om 00:16

Dat lijkt zo omdat hij juist tegen het been van de verdediger trapt en dan zelf valt.
Dan lijkt het alsof de verdediger je raakt. het zelfde met als een aanvaller het shirt van de verdediger vast pakt en dan zelf gaat liggen. Dan lijkt het ook alsof de verdediger juist hem bij zijn shirt pakt.

25 juni 2014 om 00:37

Weet jij überhaupt wat een trap is?

25 juni 2014 om 01:52

Aze/che het is wel duidelijk waarom jij zo weinig groen in je balk hebt met je geprovoceer. Hou daar eens mee op. Is super kinderachtig. Deze opmerking kost mij ook een punt, maar ben je negatieve gezeur echt zat. Kleuter.

25 juni 2014 om 14:01

Zo praat je tegen je vader, niet tegen mij

Ongelooflijk! Dacht dat ze geen geld meer zouden hebben in Griekenland om de scheidsrechter om te kopen!?
Wat een farce!
Wordt je even genaaid als Ivoorkust zeg!

Griekenland heeft in mijn ogen verdiend gewonnen.
Ook mooi, een Europees land erbij in de 8e finale.

Penalty was er zeker 1. Samaras kreeg een licht tikje tegen zijn linkerbeen, waardoor dat been zijn rechterbeen aantikte.
Het zag er in eerste instantie niet naar uit, maar toch goed gezien.
En dan nog 2 kansen op de lat.

Costa Rica - Griekenland.

Een goede wedstrijd spelen tegen Mexico en de halve finale is bereikt.

25 juni 2014 om 00:04

Dat hij zijn rechterbeen aantikt is profiteren van het tikje van die verdediger, ik geloof niet dat daar genoeg kracht was om hem zo uit balans te brengen en in de grond te laten trappen, het is gewoon opportunistisch misbruik maken van het contact met de Ivoriaan en zo op een lullige manier hen eruit kegelen.

25 juni 2014 om 00:05

Samaras ttapte zelf tegen een Ivoriaans been, dus een onterecht penalty gegeven. Echt schandalig gewoon pff...

25 juni 2014 om 00:08

Dat lijkt zo dat Samaras trapt naar die Ivoriaan, maar hij bezig te gaan schieten met zijn linker, dus moet hij kracht zetten en zodoende tikt die Ivoriaan hem aan, dus gewoon een penalty.

25 juni 2014 om 00:12

Die Ivoriaan moet toch ook gewoon ergens z'n been kwijt. Hij kwam in volle sprint in de achtervolging en dan sta je niet zomaar even stil. Het is gewoon een ongelukkige botsing. Daar zou je toch geen strafschop voor moeten geven.

25 juni 2014 om 00:17

Als je met 1-1 door bent, dan hoor je al achter de bal te wezen en niet nog vervolgens terugrennen.
Gewoon dom verdedigt.

25 juni 2014 om 00:39

U bedoelt "verdedigd".
En wat maakt het uit waar die Ivoriaan vandaan moet komen. Door achteruit voetballen kan je jezelf ook weer in de problemen brengen. Hij heeft het zich misschien onnodig lastig gemaakt. maar nog steeds heb ik geen intentie gezien om een overtreding te maken.

25 juni 2014 om 10:50

Janklazen, je zegt het zelf, in de achtervolging. Dat achter doet het hem. Dit is een aanval van achteren. Als Samaras ineens stil was gaan staan en Sio loopt hem omver, dan was het ook een overtreding geweest, ook al staat ie niet zomaar even stil. Hij kan ook gewoon springen in plaats van zijn been uitsteken.

25 juni 2014 om 00:10

Of tegen Costa Rica naar huis, je weet het maar nooit.

25 juni 2014 om 01:54

Was een vrije trap voor Ivoorkust. Je zit er naast. Het been van Sio stond er allang. Als je er dan dwars doorheen wil val je inderdaad. Geen pingel in mijn optiek

Zoveelste flater vandaag en dit hele tournooi. Begint een waardeloos WK te worden zo.

25 juni 2014 om 00:08

Het is toch vrij duidelijk dat op het WK een verborgen macht aanwezig is.
Wel 10.000 cameras ophangen zodat elk detail prachtig te zien is maar er gebruik van maken zodat dat het spel ten goede komt ho maar.

25 juni 2014 om 00:18

Precies waarom werd dat zogenaamde buitenspel van Kanu niet herhaald?
Juist omdat het geen buitenspel was en Griekenland moest gewoon door.

25 juni 2014 om 00:39

video-ref wordt niet ingevoerd, zodat er smoesjes kunnen worden gemaakt zoals ja de scheidsrechter zag het niet goed .

25 juni 2014 om 19:15

jullie begrijpen wel dat het voor de fifa veel aantrekkelijker is als ivoorkust door gaat toch? veel meer kijkcijfers dan bij een griekenland. slaat nergens op dat ze dit zouden willen. ook zou een video ref hier zeker niks aan gedaan hebben. het is een discutabele penalty maar zeker geen volledig onterrechte, ik zou hem geven. een videoscheids zal zeggen dat het niet goed te zien is en blijft wordt het oordeel van de scheidsrechter staan.

duidelijk dat de ref voor griekenland floot heel erg duidelijk

25 juni 2014 om 00:03

Klopt, dat viel mij ook al op inderdaad, bijna alle twijfelgevallen waren voor Griekenland.

25 juni 2014 om 00:26

Buiten de penalty om was dit al vrij duidelijk inderdaad.

25 juni 2014 om 00:34

Ik vond het eigenlijk wel meevallen. De Ivorianen hadden veel overtredingen nodig om counters van Grieken af te stoppen. Natuurlijk zijn die Grieken ook enorme aanstellers, maar meeste situaties waren gewoon goed beoordeeld.

Hahaha, Samaras wordt gewoon geraakt hoor. Dit was gewoon een 100% penalty en dat zeg ik als Turk. Die commentator van NOS en sommige VZ-leden hebben echt een bril nodig. Er is duidelijk contact en daarom trapt Samaras met zijn linkervoet in de grond.

25 juni 2014 om 00:11

Maar de vraag is niet of er contact was, maar hoe het contact tot stand ia gekomen. Is dat contact niet versiert door Samaras?

25 juni 2014 om 00:17

Hoe is dat 'versiert' door Samaras en kan je het wel 'versieren' noemen? Als je het over versieren hebt, denk ik dat een speler er naar op zoek is. Samaras ziet volgens mij niet eens dat er een verdediger aankomt en wilt net uithalen met zijn linkervoet. Die Ivoriaan steekt zijn been er tussen en hindert Samaras dus.

25 juni 2014 om 01:58

Niey mee eens. Sio stond gewoon eerder op die plek. Samaras schopt tegen Sio aan. Dat Is inderdaad contact, maar Samaras' fout... geen pingel dus

25 juni 2014 om 02:36

Ik wachtte al op degene die zou roeoen dat samaras de overtreding maakte.

25 juni 2014 om 00:24

Echt he, ik snap niet dat zoveel VZ leden dit ook niet gewoon zien... als ik Specsavers was zou ik lekker gaan adverteren op deze site.

Welk land er doorging is mij verder om het even, maar hoe kan men zeggen dat dit geen penalty was? Ik neem aan dat iedereen hier weleens gevoetbald heeft en de situatie zelf heeft meegemaakt... als je je standbeen in de grond plant om met je andere been uit te kunnen halen en dat zwaaiende been wordt (lichtelijk) aangetikt (in dit geval zette de speler van Ivoorkust zijn been in de loop van het zwaaiende been), dan verandert de koers van dat been toch? Daardoor schopte Samaras dus ook tegen zijn eigen standbeen aan en viel hij. Je kan moeilijk ontkennen dat dit niet het ontnemen van een duidelijke scoringskans is (vrije schietkans vanaf 10? meter).

25 juni 2014 om 00:31

Mensen zijn verblindt door hun voorkeur. Ivoorkust speelt natuurlijk aantrekkelijker voetbal dan Griekenland dat met 11 man achter de bal staat, dus willen ze Ivoorkust door zien gaan. Als het laten we zeggen Robben was en niet Samaras, zouden we allemaal moord en brand schreeuwen.

25 juni 2014 om 02:02

Onzin. Juist als je gevoetbald hebt zou je moeten weten dat een verdediger soms eerder op de plaats waar jij wilt schietenis. In dit geval stond het been van Sio gewoon op de grond, maar wil Samaras er dwars doorheen trappen. En dat gaat niet hè. Het was zelfs Sio ' s standbeen welke hij raakte... Daarna struikelt hij over zijn eigen voeten..

25 juni 2014 om 02:34

Nee ik heb alleen aan volleybal en korfbal gedaan, maar het leek me wel interessant om hier een account aan te maken en te lullen over voetbal. Kom op he, doe nou niet alsof je de enige bent die heeft gevoetbald.

Goedkope penalty? Niks goedkoops aan, het was er gewoon één.

Wat heeft Ivoorkust me teleurgesteld zeg dit WK, had ik zoveel meer van verwacht maar helaas.
Griekenland heeft verder toch niks te zoeken op het WK maar vind het wel leuk voor ze.

25 juni 2014 om 00:02

Zet een bril op. Je kan op de getoonde herhaling duidelijk zien dat Samaras tegen zijn eigen standbeen aanschopt.

25 juni 2014 om 00:07

Zet jij je bril op was gewoon een terechte strafschop

25 juni 2014 om 00:08

Hij wordt geraakt waardoor hij tegen zichzelf aantrapt en uit balans raakt. Een schwalbe is het sowieso niet want Samaras was helemaal uit balans en lanceert zihzelf. Het is hinder van de Ivoriaan maar wel heel ongelukkig en onbedoeld. Ik had hem niet gegeven.

25 juni 2014 om 00:08

Misschien mag je zijn bril lenen, hij trapt tegen zijn eigen been, nadat die Ivoriaan zijn voetlichtjes raakt en zijn been dus van richting veranderd.

Enige waar je over kan twijfelen, is of Samaras die Ivoriaan raakt of andersom. Ik zou zeggen dat die Ivoriaan Samaras hindert en de pingel dus terecht is. Maar hij trapt in ieder geval niet zomaar in de grond.

25 juni 2014 om 00:10

Zet jij dan maar een bril op, want er gaan al meerdere vines rond waarop je heel goed kan zien dat Sio zijn been neerzet en Samaras al de schietende beweging had ingezet. Uiteindelijk belet Sio met zijn actie een schietkans van Samaras, doordat Samaras uit balans raakt en zichzelf haakt.

Ik denk dat het niet de opzet van Sio is maar goed, je kan hem wel geven vind ik.

25 juni 2014 om 00:10

Doe jij je lenzen in. Dit was totaal geen terechte penalty.

25 juni 2014 om 00:10

Laat jij je ogen maar laseren dan en kijk dan nog es waar die verdediger van ivoorkust tegenaam tikt...juist..het been van samaras waardoor iecuit balans raakt en in de grond trapt. 200 penalty. Saai voetbal van die halfgare grieken trouwens

Scheidsrechter meteen naar huis sturen.

25 juni 2014 om 08:19

Maar waarom kerel? Dat is toch een zuivere penalty! Ik snap niet dat er zelfs discussie kan zijn over deze fase. Maar waarschijnlijk hebben jullie zo'n achterlijke commentatoren en analisten op de onos dat jullie dat gewoon blind overnemen. Jezus Christus ey!

25 juni 2014 om 10:57

Je bedoelt denk ik de Nos, en ja, die commentatoren zijn vrij slecht. Zeggen vaak meteen wat ze ervan vinden en durven daarna niet te zeggen dat ze het fout zien. Vandaar dat ik regelmatig op de Belg kijk, waar ze wat bescheidener zijn en fouten durven toegeven.

nou ik ben het niet eens met de heren van de bbc na al die herhalingen

veel te goedkoop idd

25 juni 2014 om 10:59

Hoezo goedkoop? Stom van Sio om zijn been voor het been van Samaras te zetten, maar ontnemen van scoringskans is altijd een penalty. Moet zeggen dat er wel regelmatig situaties aan de zijkant van de 16 zijn, waarbij ze eerder een indirecte vrije trap moeten geven, want daar zijn het vaak geen scoringskansen, maar hier is geen twijfel over mogelijk.

Tsja ik wil niet klagen. Een achtste finale tegen Mexico wordt pittig maar een kwartfinale tegen Costa Rica of Griekenland moet toch te doen zijn. Zo zit het wel wat mee met de loting allemaal. Die halve finale tegen België hebben we natuurlijk ook al in de pocket

25 juni 2014 om 01:38

Het kan evengoed Argentinië zijn, dus nog zege zeker zijn

En wederom heeft de Fifa een land naar de volgende ronde geholpen, wat een ongelofelijke schande is dit WK. Ik vind het echt absurd dat dit kan en dat meneer Blatter daar gewoon lachend op de tribune zit elke dag. Ik hoop dat er nu eens keihard ingegrepen gaat worden, want op deze manier breng je het voetbal enorm in diskrediet en voor mij is deze avond het WK verpest. Een foutje mag, alleen als het zulke cruciale fouten zijn als vandaag horen scheidsrechters ontslagen te worden en mag de videoscheidsrechter wat mij betreft morgen al meedoen. Op deze manier wordt het voetbal dermate verziekt dat voetbal niet meer leuk is en dat is ontzettend jammer van zo'n mooie sport.

Ivoorkust had op basis van de drie wedstrijden het meest de tweede plek verdiend, Griekenland is gewoon een dramatische ploeg en dat die door zijn is op zich al een schande voor het voetbal. Stel je toch eens voor dat je Nederland - Griekenland krijgt in de kwartfinale, dan is het hele WK niet meer serieus te nemen.

25 juni 2014 om 00:35

Waarom niet? Als ivoorkust niet goed genoeg voetbalt om voldoende punten te halen is dat toch hun probleem? Als je daarom het WK al niet meer serieus neemt moet je lekker curling gaan kijken.

Je kan er keihard over discussiëren of dit wel of geen strafschop is, maar zelfs na het zien van 100 slomo's is er nog discussie, dus kun je dit moeilijk een blunder van de scheids noemen. Ook snap ik niet wat dit met de Fifa en Blatter te maken heeft, het is gewoon een buitengewoon moeilijk te constateren geval. Was hij niet gegeven was het een groot onrecht dat Griekenland niet door was.

Overigens vind ik het zelf gewoon een terechte penal.

25 juni 2014 om 11:03

Mimosa, het is makkelijk te constateren, maar mensen zien soms liever iets anders dan wat er werkelijk gebeurt. Sio steekt zijn been voor dat van Samaras en dat is duidelijk te zien, ongeacht of ie dat expres doet is het een penalty. De overtreding is voor een aanval van achteren en doordat het een overtreding is valt het onder het ontnemen van een scoringskans. Het ontnemen van een scoringskans in de 16 is altijd een penalty.

25 juni 2014 om 11:44

Ik zeg toch ook dat ik het een penalty vind? Ik bedoel meer dat als er na 1000 slow motion herhalingen nog steeds discussie is onder zowel kenners als gewone mensen je dit geval onmogelijk als blunder van de scheids kan aanmerken, ook als hij het niet bij het juiste eind had gehad.

25 juni 2014 om 13:44

Mijn reactie was ook bedoeld om deels in overeenstemming te zijn met die van jou, alleen ben ik het er niet mee eens dat er discussie nodig is.

griekeland verdiende het wel om door te gaan als je naar deze wedstrijd kijkt maar wat een slechte beslissing weer om daar een penalty voor te geven hij trapt gewoon in de grond

Wel heel mooi uitgevoerde schwalbe kan niet anders zeggen... Wel erg zuur voor Ivoorkust... Weg ligt wel open voor Nederland zeg!! Eerst Mexico en daarna Costa Rica of Griekenland! Niet onderschatten uiteraard!

En in het aansluitende reclameblok bij de nos een commercial van de Fifa: "together we fight match manipulation" :

25 juni 2014 om 00:41

Ik denk dat de Fifa bepaalde landen zeker door wil hebben. En alles wordt gedaan om Brazilie door te krijgen. In deze zie ik echter niet het belang van de Fifa. Wat is hun belang bij het doorgaan van Griekenland, een klein arm land???? Denk dat de Fifa er liever nog een afrikaans land bij had gehad, want die dreigen allemaal te verdwijnen.

Ivoorkust had deze wedstrijd gewoon professioneel uit moeten spelen. Ze proberen nota bene vlakl voor tijd met zijn allen aan te vallen. Sta je gewoon Voor de aanvaller in plaats van erachter dan gebeurd dit nooit.

25 juni 2014 om 00:49

Tsja, dat hangt er natuurlijk af wie het bedrag naar blatter heeft overgemaakt.
Het blijft allemaal speculeren natuurlijk en misschien is het allemaal toeval, maar enkele zaken op dit wk zijn toch behoorlijk twijfelachtig. Zeker gezien de berichtgeving met betrekking tot corruptie is deze campagne van de Fifa toch behoorlijk lachwekkend te noemen.

Gewoon een pingel.

Al deze kritiek op Griekenland. Omkoopschandaal wordt er al geroepen. Griekenland was deze wedstrijd beter zowel defensief als offensief.

Helaas beschikken wij niet over spelers met veel talent zoals Robben, van Persie, Müller, Götze, Neymar of Ronaldo. Griekenland beschikt over spelers met hart, emotie en strijdlust. Elke speler speelt voor het Griekse tenue. Voor de Griekse vlag. Voor het Griekse vaderland. Kijk naar Karagounis. Emotie puur

Griekenland is op basis van deze wedstrijd terecht door. Twee keer de lat en een keer de paal geraakt. Zoals ik al aangaf was Griekenland zowel defensief als offensief beter. Voor mij persoonlijke duurde de omschakeling van defensief naar offensief nog steeds te lang.

Mijn respect voor de scheidsrechter, die zo laat, in zo een belangrijke wedstrijd durft te fluiten voor een penalty.

Mijn respect gaat ook uit naar Colombia. Uiteraard de verdiende groepswinnaar.

25 juni 2014 om 00:06

Zegt de griek

25 juni 2014 om 11:05

Hij heeft wel gelijk hoor.

Laat die Grieken dan ook maar het Wk winnen. Hilarisch, ze flikken het altijd op wat voor manier dan ook. Toch wel indrukwekkend.

25 juni 2014 om 00:03

Dit hebben ze toch niet verdiend? Was echt geen penalty maar de tekortkoming van Samaras die die val veroorzaakte.

25 juni 2014 om 00:09

Misschien wel een penalty. Moeilijk te zien. Hij word wel aangeraakt zo lijkt het

25 juni 2014 om 11:06

Kijk, dit respecteer ik nou het meest van alles. De situatie opnieuw durven bekijken en vervolgens je mening bijstellen en daar ook gewoon voor uitkomen.

25 juni 2014 om 00:28

Bewonderenswaardig inderdaad. Die Grieken maskeren al jaren hun gebrek aan kwaliteit met enorme inzet. Een hoop landen kunnen hiervan leren wat vechten voor je vaderland betekent.

Wat een schande. Ongelofelijk

Het wordt tijd voor video-scheidsrechter. Dit is gewoon te dramatisch voor woorden. Bijna elke wedstrijd is er minimaal 1 grote fout wat de uitslag beïnvloed.

Weer een verschrikkelijke fout door een scheids.
Wat verschrikkelijk zuur voor Ivoorkust.
De arbitrage op dit WK is echt verschrikkelijk, maarja de ezels van de Fifa doen er toch niks aan.

Dat er nog mensen durven te zeggen dat het een onterechte penalty was. Kijk aub goed naar de herhaling, dan zie je dat Samaras zijn eigen been trapt en niet de grond. En waarom trapt hij zijn eigen been? Omdat die speler van Ivoorkust zijn been haakte van achteren.

25 juni 2014 om 00:04

tja ik snap het ook niet, was gewoon duidelijk te zien maargoed we zullen zo het nog wel een aantal keer zien.

Wauw ik weet niet wat ik moet zeggen. Letterlijk laatste seconden een klote neppe penalty tegen. Lekker gedaan scheids.

Enorm sneu voor Ivoorkust om zo in de laatste minuut zo'n goedkope penalty tegen te krijgen. Niet dat Ivoorkust het echt verdiend had want ik vond dat Griekenland wel de grootste kansen kreeg. Verder irriteer ik me weer dood aan die Samaras die telkens maar weer om niks gaat leggen en dan met zo'n jezus-aan-het-kruis-blik die scheidsrechter aan kijkt.

Zielig man. Ivoorkust verdiende het veel meer.

De voet van de verdediger staat aan de grond genageld. Die schopt totaal niet. Samaras dacht dat de kuit van de Ivoriaan een bal was. Goedkoop zeg.

25 juni 2014 om 02:08

Eindelijk iemand die het goed ziet. .. klasse

Het was dan wel geen penalty, maar ik kan me wel voorstellen dat de scheids hem op de stip legt. Gezien de spelsituatie en de ongelukkige struikelpartij. Het zag er overtuigend uit aangezien het geen bewuste schwalbe was.

25 juni 2014 om 00:04

Was gewoon een penalty hoor, in de herhaling zie je duidelijk dat Samaras wordt aangetikt en daardoor in de grond trapt. Licht misschien maar wel degelijk het ontnemen van een doelkans dus een penalty was gewoon terecht. Zuur voor Ivoorkust maar over de hele wedstrijd gun ik het de Grieken eigenlijk wel. Ze vielen me mee waar Ivoorkust vies tegenviel. 

Heeft voor mij geen zin meer om dit hele WK te volgen zolang de Fifa zo corrupt blijft gaat er nooit een Afrikaanse land ver komen, dat willen ze niet hebben bij de Fifa.

25 juni 2014 om 00:09

Er zijn veel rare beslissingen genomen dit wk maar dit was gewoon een erg moeilijke beslissing en ik geloof ook niet dat de scheidsrechter hier met voorbedachte rade een penalty tegen het Afrikaanse land geeft. Je frustratie is echter wel begrijpbaar

25 juni 2014 om 00:13

Ze hebben Nigeria wel anders geholpen met die afgekeurd goal van Bosnie.
En als je niet tegen je verlies kan, moet je niet spelen.
Gewoon domme overtreding.

25 juni 2014 om 00:15

dit is gewoon de grootste onzin, de Afrikaanse landen zijn gewoon niet goed genoeg en dat is de realteit. heeft niks met de Fifa. ik hoop niet dat je vergeten bent dat Bosnië een glaszuiver doelpunt is ontnomen tegen Nigeria? daar werd een Afrikaans land dus de volgende ronde in geholpen. zo is het nu eenmaal fouten worden gemaakt, maar echt niet bewust tegen Afrikaanse lande.

25 juni 2014 om 00:48

Lulkoek. Wat voor belang heeft de Fifa bij Griekenland , een klein arm land. Denk dat de Fifa er liever nog 1 afrikaans land bij had gehad.

Ivoorkust had deze wedstrijd gewoon professioneel uit moeten spelen. Ze proberen nota bene vlak voor tijd met zijn allen aan te vallen. Sta je gewoon Voor de aanvaller in plaats van erachter dan gebeurd dit nooit. Daarom komen de afrikaanse landen nooit ver...omdat ze op cruciale momenten net niet professioneel genoeg zijn. Het is natuurlijk heel sneu en ik had het Ivoorkust zeker gegund, Hopelijk gaat Ghana toch nog door, die hebben ook een veel beter team.

Oh wat is die scheids toch geweldig. Dit foutje wordt hem wel ontzien. Maar als er een rare Afrikaan is, wordt hij van tevoren alvast neergesabeld. Blijkt dat die rare Afrikaan nou precies de fouten niet maakte die de rest wel maakt. Schande dat Griekenland zo doorgaat. Schande dat die Samaras niet toegaf dat hij in de grond trapte. Op zo'n goedkope manier doorgaan. Bah...

25 juni 2014 om 00:06

Ja want jij zou zo nobel zijn geweest om je de woede van je team en je land op de hals te halen door tegen de scheids te zeggen "nee doe maar niet". Hij ging volgens mij absoluut niet voor een penalty, hij trapte domweg mis, daar kan die jongen weinig aan doen. Het is absoluut een arbitrale dwaling, niets meer, niets minder.

25 juni 2014 om 00:25

Het was ook niet alleen deze nep pingel maar alles floot hij tegen Ivoorkust. ook die zogenaamde buitenspel voor Kanu die er geen was. En dan geen herhaling geven. Dat deugt niet.

Ik weet niet of Griekenland verdiend door is, ik heb Colmbia - Japan gekeken. Heb enkel de laatste minuten gezien en die penal was gewoon terecht, die jongen word aangetikt terwijl hij schiet, daardoor trapt hij tegen zijn standbeen/grond aan, wat gewoon duidelijk te zien was uit de laatste herhaling die je zag. Gewoon goed gezien door de scheids.

Begin alvast maar met het editen van de titel VZ.

Voordat Samaras nu een lading stront over zich uitgestort krijgt, ik had niet de indruk dat hij een penalty probeerde te forceren door een duik te maken, hij trapte simpelweg mis. Ik vind het uitermate sneu voor ivoorkust maar het feit dat ze eruit liggen is voor een groot gedeelte te wijten aan de scheids. Aan de andere kant; als ze nu zelf meer gescoord hadden dan hadden ze dit probleem niet gehad, zo werkt het dan ook wel weer.

25 juni 2014 om 00:26

Hij trapte enkel mis, nu hij ging wel spectaculair naar de grond anders. Dit was heel geraffineerd.

De afrikaanse landen worden altijd genaaid, en wat had ik het ivoorkust toch gegund na de Wk´s van 2006 en 2010. Erg jammer!!

25 juni 2014 om 00:06

Nigeria werd zeker ook genaaid door die afgekeurde goal van Dzeko?

25 juni 2014 om 00:27

Dat niet, daar werd Bosnië genaaid.

25 juni 2014 om 00:33

Dus worden Afrikaanse landen niet altijd genaaid. Case closed.

Niet te geloven dat een wedstrijd weer beslist wordt door een scheidsrechterlijk dwaling. Het WK wordt gedomineerd door falende scheidsrechters.

Als je als Grieken zijnde zovaak de lat raakt, dan mag het ook wel een keertje mee zitten. De penalty was makkelijk gegeven. Maar er wordt Samaras wel een kans ontnomen doordat zijn been wordt aangetikt door die Afrikaan.

Goedkoop is het verkeerde woord. Eerder ongelukkig. Maar hij wordt in zijn schotpoging net gehaakt waardoor hij zichzelf weer haakt. Zo'n gevalletje van: als je hem geeft krijg je gezeik en als je hem niet geeft krijg je ook gezeik.

Natuurlijk een onterechte strafschop, ik had het ivoorkust gegund. Maar als je ziet hoe slordig ze sommige aanvallen uitspelen, is dit ook wel een beetje hun eigen schuld. Ik denk wel dat hier wat achter zit, het was absoluut geen panalty!

Hij wil uithalen en tijdens de uithaal wordt z'n been waarmee hij uit wil halen geraakt waardoor die tegen zichzelf aantrapt. Terechte penalty

De afrikaanse landen weten in ieder geval weer wat ze te zoeken hebben op een WK. Helemaal niets. De Fifa, de arbitrage en zelfs de verslaggevers zien ze niet graag ver komen en hebben er met z'n alle alles aan gedaan om weer eens een afrikaans land te naaien. Zoveel overtredingen gefloten tegen ivoorkust die niets voorstelde en zelf amper vrije trappen mee krijgen.
Dit was echt diep triest.

25 juni 2014 om 01:07

Hoort Nigeria niet meer bij Afrika dan?

25 juni 2014 om 02:38

Nigeria hoort voor een dag bij Europa. Morgen is het weer een afrikaanse land.

Ik voelde het aankomen.die Grieken gaan door.

Vreselijk........

Wat had ik te doen met die Ivorianen, hoe treurig is dit. Bovendien de zoveelste discutabele non beslissing van de vreselijke arbitrage. Die Gambiaan die Oranje floot, en onze Kuipers zijn de enige uitzonderingen.

Ik gruw van de Fifa. Ik vind het een corrupte club, ik vertrouw ze voor geen meter.
Maar de Fifa is pro-Afrika en heeft geen enkele reden Griekenland te bevoordelen boven een Afrikaans land.
Intussen blijkt overigens ook wel dat het moeilijk te zeggen is of die penalty terecht was - hij leek wel degelijk een tik te krijgen. En zo'n scheids moet het in een split second beslissen.

Wat een onzin :goedkope penalty .
Was er gewoon 1 heel simpel .
Omdat de belangen zo groot zijn en het tijdstip in de wedstrijd wordt hier zo n ophef over gemaakt.

Goed gehandeld van de scheids klaar.
Ijskoud en goed binnen geschoten van samaras , klasse .
ga er maar aan staan op zo n moment

Zuivere pingel. Als je goed kijkt, wordt ie aangetikt, waardoor hij in de grond schopt. Ziet iedere blinde in de herhaling! Niveau van commentatoren is bedroevend! Jammer dat auteur van dit stuk het klakkeloos overneemt, zonder zelf op te letten!

Samaras kreeg geen tikje. Hij schoot zelf tegen die verdediger aan. De verdediger hindert hem echter wel en al is het niet bewust kan ik me toch voorstellen dat de scheidsrechter het als overtreding interpreteert

Zijn mensen blind of gewoon dom? Ik weet het niet eerlijk gezegd. De beelden liegen niet: Samaras' wilt uithalen en wordt aangeraakt waardoor hij uit balans raakt. Met andere woorden: hij trapt tegen zijn eigen schoen door contact van de tegenstander. Hoe glashelder wil je het hebben? Uitstekend gezien door de scheids en overall heeft deze scheidsrechter een ontzettend goede wedstrijd gefloten.

Terechte overwinning van de Grieken. Grotendeels van de wedstrijd waren zij de bovenliggende partij met de grootste kansen. Zowel de eerste als tweede helft waren zij het meest dreigend en voetbalden zij beter. Ongeveer na rust tot de 1-1 waren de Afrikanen aan de sterkere, maar verder niet. Overall een hele leuke wedstrijd.

Leuk voor Griekenland. Ik ben benieuwd hoe ze het gaan doen tegen Costa Rica. Ik gun het ze van harte.

Kijken de mensen die de teksten schrijven de wedstrijd eigenlijk wel? Niks goedkoops of uitgelokt aan die penalty,gewoon een zer terechte strafschop en erg dom van die ivoriaan om tegen het linkerbeen van samaras te tikken

25 juni 2014 om 00:30

Hoe kan een voet die op de grond staat nu tikken?

25 juni 2014 om 08:55

ja zo ken ik er ook nog wel een paar...als er iemand in volle sprint aan komt denderen dan steek ik mn elleboog gewoon uit. Loopt ie er vol tegenaan,dan was mijn elleboog daar al dus geen overtreding.

Wat een bullshit met goedkope penalty, het was duidelijk een strafschop. Griekenland is verdiend door en hebben gewoon gestreden als beesten, ze waren zowel verdedigend als aanvallend beter. Ik gun het ze.

Wat een knotsgekke wedstrijd nou weer. Nog een arbitrale blunder op het Wk.

Dit gezegd hebbende, ik heb wel wat gemengde gevoelens overgehouden na deze wedstrijd Aan de ene kant was het gegeven penalty totaal onterecht (ik vond het te licht om te geven). En het was echt zielig om het gezicht van de spelers van Costa de Marfil te zien.
Maar aan de andere kant vond ik Grecia veel beter spelen. Hoe vaak hebben ze de paal/lat wel niet geraakt? Ivoorkust had het meeste balbezit, maar ze werden amper gevaarlijk.

Qua spelbeeld is het wel totaal verdient.

Het was toch Holebas die de bal op de lat trapte de eerste keer?

25 juni 2014 om 00:10

Op zijn shirt stond Cholevas maar de commentator sprak het inderdaad uit als Holebas, en aangezien ze allemaal leuke accentjes doen op allemaal uitheemse namen zal hij wel gelijk hebben.

pff ik vond het onduidelijk hoor in de herhaling.. de commentator had het telkens over dat samaras in de grond trapt, maar daarvoor kwam zijn been wel degelijk in contact met het been van de verdediger. alleen was uit de herhaling niet duidelijk op te maken in hoeverre dat nou een overtreding was.. (slow motion, en heel erg ingezoomd, maken het allebei lastig zoiets te beoordelen) ik ga maar op zoek naar betere herhalingen van dat moment denk ik.

Boort die Griekse namaak jezus mij even 100 euro en mn poule door de neus. Pure ellende.

Zeer goedkope.penalty en verschrikkelijk dat die Grieken die niet kunnen voetballen doorgaan... wel ideaal dat als we van mexico winnen, dat we tegen Cosya rica of griekenland moeten.

Erg lastig om te zien. In de slomo zie je dat Samaras de beweging maakt om uit te halen en dat die verdediger zijn schot eigenlijk dicht loopt. Samaras krijgt een tik daardoor waarna hij valt. Ik vind m persoonlijk te simpel gegeven, maar je kan hem geven. Erg lastig dus.

De scheidsrechter kan hem geven. Dat er hier volop discussie is zegt al genoeg.

Vond het toch een terechte penalty, ben echt geen Griek en heb ook niks met dat team, maar Samaras wordt in onbalans gebracht op het moment dat hij wil uithalen met een lichte touche, waardoor hij vervolgens in de grond trapt.. oorzaak en gevolg en zeker voor de vrije schotkans die hij had kunnen hebben dus penalty..

Gewoon rascime van de scheidsrechter! Je kon duidelijk zien dat hij geen Afrikaan door wilde hebben! Ik hoop dat dit de laatste wedstrijd van deze rasistische scheids is! De FIFA is zo corrupt dat het mij niks zou verbazen dat deze scheids complimenten zou krijgen.
Wanneer Suarez geen schorsing krijgt dan weet je het natuurlijk zeker!
Jammer Ivoorkust, het is nog niet weggelegd dat een Afrikaans land ver gaat komen ooit op een WK en zeker niet als je iemand hebt die tegen je is!

25 juni 2014 om 00:59

Komkom zeg. Ik begrijp dat het heel vervelend is, Maar dit is gewoonweg dom gespeeld van Ivoorkust. Ik had de penalty zelf niet gegeven, maar kan begrijpen dat je hem wel geeft. Ivoorkust stond op dat moment gewoon met veel te veel mensen voor de bal. Hoe kun je op zo''n moment achter de aanvaller staan?? Staat die verdediger gewoon voor Samaras, gebeurt zoiets nooit, Gewoon net een stukje professionaliteit en slimmigheid dat de afrikaanse teams missen op cruciale momenten. Hopelijk redt Ghana het nog. Die hebben trouwens ook een beter team dan Ivoorkust.

25 juni 2014 om 01:08

Overigens drijft de huidige Fifa juist op de afrikaanse landen, Europese en zuid-amerikaanse landen willen het huidige fifa-bestuur al vele jaren weg, maar door steun van afrikaanse landen zitten ze er nog steeds.

Laten we eerlijk zijn, bij de live beelden zal iedereen een penalty geven. Pas bij de zoveelste herhaling kan je de discussie aangaan of het minimale contact ook genoeg was voor een penalty. Zou dit Oranje meemaken dan zullen de reacties ook heel anders zijn...blatter moet gewoon een video scheids zijn werk laten doen...

Wat betreft Ivoorkust. Sorry, maar Griekenland verdient gewoon de overwinning. Buiten Colombia waren er drie matige ploegen in deze poule. Ivoorkust had best gewoon zes punten moeten pakken van Griekenland en Japan. Denk dat hun tijdperk een beetje voorbij is.

Allemaal leuk en aardige. Maar die afrikaanse landen stellen toch ook diep en diep teleur. Er zit totaal geen passie in het spel. En het lijkt wel of ze tactisch allemaal idioten aan het roer hebben. Heb je drogba en bony voorin lopen, samen met toure. En laat je buitenspelers spelen waarmee je niet eens een bal voor de goal krijgt. Nigeria was ook drie keer niks. En ghana ook niet. Beleving van deze spelers en landen is ver te zoeken.

25 juni 2014 om 01:02

Ze missen ook professinaliteit. Wat staan ze daar in de 92e minuut knullig te verdedigen. Wie gaat er nu op zo'n moment achter in plaats van voor Samaras staan, Het ziet er inderdaad allemaal belevingloos uit. Hoewel ik Ghana nog wel goed vond spelen.

25 juni 2014 om 01:35

Altijd hetzelfde lied met die gasten. Geen concentratie, geen teamspirit en laten zich in de laatste minuten het kaas van het brood eten.

Ontzettend trots!

Gevochten , gestreden tot het einde.

Vele zeggen, geen aantrekkelijk voetbal, niet leuk om naar te kijken. Maar we staan er wel.

Voor alle wijsneuzen die mij voor gek verklaarde omdat ik zei dat Griekenland zou winnen van Ivoorkust. Hier jullie antwoord.

Maargoed. Misschien hebben we geen nationale elftal met veel kwaliteit, ( kwaliteit hebben we zeker , maar niet op top niveau ) maar Griekenland speelt altijd met het hart.

Tegen Costa Rica zal het niet anders zijn.

Hellas 3

25 juni 2014 om 00:25

Ga nou niet stoer lopen doen man met je Griekenland. Met alle geluk van de wereld. Met z'n overwinning mag je alleen god op je blote knieën bedanken, maar niet stoer doen!

25 juni 2014 om 00:59

Wat is er gozertje gefrustreerd ?

Gestreden en gewonnen. Niks geluk. Overduidelijke penalty ten eerste. Ten tweede het gaat om rendement. Griekenland heeft er 2 gescoord en Ivoorkust 1. Dat betekent dat Griekenland dus gewonnen heeft. Gezien de wedstrijd niks geluk.

En die andere gozertje ruben nog wat.

Dat zullen we zien. Net zoals de voorspellingen van deze wedstrijd. "ivoorkust gaat makkelijk winnen van Griekenland" haha ga ga .

Hellas <3

25 juni 2014 om 12:27

Nee hoor jochie, alleen ergernis dat types als jij opeens wel praten. Griekenland gaat de volgende ronde toch uit.

Alleen jij vindt het een duidelijke penalty, maar jij ziet Griekenland ook als een goed team dus zo serieus hoeft niemand jou te nemen.

En dan kan je nu wel een sneer gaan uitdelen naar Ruben, maar je doet het wel achteraf. Vind je dat zelf niet een beetje kleuter niveau? Het is het zelfde als een klein kind achter zijn moeder staat en iemand gaat uitschelden.

Gefeliciteerd met de goedkope overwinning, maar de andere landen verdedigen toch iets beter dan Ivoorkust en Griekenland heeft laten dat ze niet kunnen scoren (Y)

26 juni 2014 om 01:12

Zie : het verslag over Japan vs Griekenland. Daar zie je mijn reactie staan, dat Griekenland Ivoorkust zou gaan pakken.

En gozertje, jij bent de gene die hier loopt te janken dat Griekenland door is. Jou hoeft niemand serieus te nemen. Jij reageert hier uit frustratie, en ga toch maar cursus volgen om is begrijpend lezen onder de knieën te krijgen. Mij hoor je nergens zeggen dat we een goed team hebben, dat hebben we wel anders zouden we niet staan uiteraard in de achtste finales Maar ik doelde op iets anders, en had daar totaal niks mee te maken.

Jij hoeft mij niet te feliciteren, ga lekker uithuilen. En niet de advocaat uithangen hier.

Owjah, volgende ronde er toch uit ? Dat zullen we zien. Volgens mij had je ook voorspeld dat Ivoorkust doorging. Nog een reden, dat niemand JOU serieus hoeft te nemen.

26 juni 2014 om 11:04

Klopt dat ik gefrustreerd ben want ik houd niet van goedkope overwinningen zoals dat Brazilie een goedkope penalty kreeg de eerste wedstrijd. Begrijpend lezen heb jij zelf niet onder de knie dus grappig dat jij mij er op aan spreekt. Jij zegt dat Griekenland beter is en dat is een reden om jou niet serieus te nemen.

Ik ga niet huilen, maar houd niet van dit soort uitslagen dat heb ik bij elk team!

En grappig dat jij nu met jou domheid te koop loopt want ik heb nooit ergens geschreven dat Ivoorkust zou winnen! Dus om te zeggen dat mensen mij niet serieus moet nemen om jou verzonnen argument laat gewoon zien hoe dom jij bent.

25 juni 2014 om 00:34

Costa Rica zal makkelijk winnen.

Griekenland is een schande voor de achtste finale. Geen kloten, maar dan ook Niks laten zien in de drie poulewedstrijden. Twee goals voor en dan tweede worden. Jezus Christus wat een schandalige laffe ploeg is het. Verdient het niet om door te gaan maarja. Hopelijk straffen de Costa Ricanen dit laffe anti voetbal af. Na het geluk in 2004 wederom erg mazzel voor de Grieken....

25 juni 2014 om 01:05

Griekenland was niet best, maar dat waren Ivoorkust en Japan ook niet. Vond Griekenland over deze wedstrijd eigenlijk nog wel de verdiende winnaar. De enigen die zich kunnen verwijten dat ze zich hebben laten uitschakelen door deze ploeg, zijn Ivoorkust en Japan.

Het is natuurlijk ook heel grieks dit. Geen reet creeren en vervolgens altijd aan het langste eind trekken. 1 velddoelpunt gescoord in 3 wedstrijden, wat ook een cadeatje was. Nee Griekenland Mag nooit een probleem vormen voor NL in een mogelijke kwartfinale. Het zou een schande zijn.

25 juni 2014 om 08:24

Sorry maar waarom moeten meerendeel van de leden hier altijd zo stereotypisch reageren. Griekenland staat er om bekend verdedigend te voetballen, maar jij hebt toch de match ook gezien of niet? Ze waren toch gewoon beter dan Ivoorkust en hebben verschillende gevaarlijke kansen gecreëerd, kortom de verdiende winnaar vandaag. Laat u toch niet beïnvloeden door een stereotype beeld aan te nemen en door te luisteren naar achterlijke analisten en de menigte te volgen. Wees eens neutraal, Griekenland is een verdiende winnaar, als je zoiets niet kan concluderen dan is er iets mis met u hoor.

Overdrijf niet zo. Ik had het Ivoorkust zeer gegund, maar je moet er niet meer achter zoeken. Bovendien heb ik al beelden gezien die toch echt lijken aan te geven dat het een penalty was.
Wat de Fifa betreft: vergeet niet dat de Fifa nog helemaal niet zo lang geleden het aantal Afrikaanse WK-deelnemers heeft vergroot, ondanks felle protesten uit Europa. En misschien wist je dat zeer veel Afrikaanse landen de Fifa momenteel steunen.

25 juni 2014 om 00:18

Dit was dus een reactie op San90

geheel de eigen schuld van de ivorianen, als je niet eens in staat bent met zulke grote spelers van het verschrikkelijke griekenland te winnen, dan verdien je niet om door te gaan.
hetzelfde verhaal alsmet ghana vs usa, overigens denk ik dat algerije als enige afrikaanse land doorgaat.
heb ook geen vertrouwen meer in nigeria als je ziet hoe zwaar ze het hadden tegen het nietige iran,
schaam je rot zou ik zeggen.

Wat maken mensen zichzelf hier weer eens belachelijk. Perfect gezien van de scheids.

Die penalty is alles behalve terecht joh! Wat een k*t scheids weer! Opnieuw een blunder. Het is Samara's die op Sio zijn been trapt en dan al een knullige lul zijn eigen onderuit trapt. Hier heb je de duidelijke beelden. https://vine.co/v/mtno7max0oq Sio had geen enkele intentie om Samara's neer te halen. De manier hoe hij naar de grond ging zegt al genoeg

ongelooflijk dit!

25 juni 2014 om 00:31

die vine link doet het niet maar de beelden staan gewoon duidelijk op de NOS website. gewoon domme actie van Sio die te laat is.

https://vine.co/v/mtno7max0oq
Je kan hier duidelijk zien dat het geen penalty is. Heel erg sneu voor Civ, maar de Grieken verdiende het wel om te winnen.

Moeilijk voor de scheids om dit te zien maar echt schandalig

Voetbal is een mietjes sport geworden door de regels en de arbitrage

Het is tegenwoordig zo makkelijk om de scheids in te palmen

Is het nu een probleem dat Griekenland verdedigend speelt en resultaten behaalt? Nee, Oranje speelt fantastisch, aanvallend voetbal. Of niet? Beetje hypocriet om nu af te geven op de Grieken, terwijl Oranje dit WK ook geen oogstrelend voetbal op de mat legt, maar wel resultaten behaalt. Als Oranje net zo verdedigend gaat spelen als Griekenland en uiteindelijk die beker pakt, gaan mensen die nu zeuren zeker niet feesten?

Het was zeker een penalty. Bewust of niet, het contact was er en verhinderde Samaras op doel te schieten. Ik gun het die man trouwens erg hard. Hij lijkt zijn hart op de juiste plaats te hebben, wat hij ook bewijst door in plaats van te vieren de doelman te troosten.

Wat een wissel van die coach trouwens. Waarom haalt hij in godsnaam Gervinho, de gevaarlijkste man van Ivoorkust, eraf als het nog niet vastligt? Het is wat ongelukkig dat net zijn vervanger deze fout maakt, maar het was wel een achterlijke wissel.

Teveel mensen reageren op emotie. Je moet wel voor ivoorkust geweest zijn als je zegt dat dit geen penalty was. Iedereen kan toch zien dat op het moment van schieten. Sio zijn voet neerzet waardoor samaras niet kon uithalen. 100000% strafschop. Als het andersom geweest was of bij NL had iedereen geroepen Penalty

25 juni 2014 om 00:33

Iedereen had voor elk land geschreeuwd om een penalty maar ik hoop dat de meeste trotse mensen van Griekenland morgen gewoon tegen hun collega's zeggen dat samaras naar Broadway moet op het toneel

De arbitrage op dit wk is schandalig, onterechte penalty en geen kaart voor Suarez.

Hier is duidelijk te zien dat het een penalty is, https://vine.co/v/mtno7max0oq

Vond ze best leuk spelen hoor die Grieken, Ivoorkust was ook niet top.

Oh Voetbalzone, iets minder subjectief alsjeblieft. Dit was gewoon een 180% penalty, en hij ging helemaal niet kermend naar de grond. Volkomen terecht.

25 juni 2014 om 00:38

Het is toch schandalig hoe de spelers zijn geworden dat als je tegen je eigen been trapt schreeuwt om een penalty. Het wordt er al gewoon ingestudeerd van jongs af aan

Hij neemt een behoorlijk risico en hindert het schieten van Samaras en raakt hierbij het been en niet de bal. Lijkt me vrij duidelijk zo. Dit was een penalty.

Het is echt ongelooflijk dat anno 2014 bij deze situatie er nog mensen zijn die dit geen penalty vinden.

Okee, het kan zijn dat jet het zonder de slowmotion niet ziet, maar die slowmotion komt daarna wel een paar keer in beeld.

Het is toch heel simpel:
Bal komt aanrollen.
Samaras wil schieten en beweegt zijn voet in de richting van de bal.
Een Ivoriaan gaat met zijn been niet naar de bal en raakt het het been van Samaras.
Samaras schietende been verandert door de aanraking/blokkade van richting en hem wordt een enorme doelkans ontnomen.
Penalty, 100%

Wat is hier nu moeilijk aan?

25 juni 2014 om 00:43

Je moet je tekst aanpassen. Zet daar 'van Persie' ipv 'samaras' en 95% van degenen die het geen penalty vonden, zullen wat anders zeggen.

25 juni 2014 om 00:44

Je snapt het niet ofwel hahah

Afrika s weer eens bestolen.

Het was een duidelijke penalty. Ook ik wou dat niet eerst toegeven, maar als je goed naar de herhaling kijkt zie je dat de verdediger van ivoorkust zijn linkerbeen uitstrekt en Samaras daar tegenaan gaat.

25 juni 2014 om 00:46

http://www.gfycat.com/RapidAnchoredBluegill

Als je de derde herhaling bekijkt kan je zien dat Sio zijn linkerbeen uitstrekt.

Fok dit WK man, veeeeel mensen hebben Bonnoe gezet Tfoe.

Echt grappig om die reacties hier te lezen. Eerst werd er geroepen dat er geen contact was, daarna was er 'licht contact' en nu is het Samaras die het zelf doet. Straks wordt er nog geroepen dat Samaras de overtreding maakt.

Dit is wat er is gebeurd ( puur objectief ):

- De bal wordt gespeeld naar samaras
- Voordat hij kan uithalen is een voet van de verdediger al voor de bal.
- Samaras trapt op de been van de verdediger en struikelt.

Het contact wordt gemaakt door samaras, en het is dus geen penalty.

als je hier niet mee eens ben ga bril kopen

25 juni 2014 om 00:58

Zullen we samen dan maar naar h anders gaan?
"- Voordat hij kan uithalen is een voet van de verdediger al voor de bal."

Absolute onzin want de voet van de verdediger is nooit en te nimmer voor !! de bal geweest.
Kijk het anders nog ff terug.
200% pingel.

25 juni 2014 om 01:03

Raakt die verdediger de bal ook? Nee, dus hij hindert Samaras en hij maakt geen contact met de bal. Duidelijker kun je het niet hebben.

25 juni 2014 om 02:27

Whahaha en dan ook nog tussen haakjes puur objectief

25 juni 2014 om 08:31

Dus jij wilt wilt ons laten geloven dat als een verdediger zijn voet achter de bal plaatst voor het uithalende been van de aanvaller die daardoor dus de bal niet kan raken geen overtreding begaat?

Het been van Samaras is al op weg naar de bal voordat het been van Sio daar wordt neergezet. Gewoon een penalty dus.

Laat Björn en die gambiaanse scheids maar alles fluiten..

Gewoon penalty. Samaras ziet de been van die ivoriaan niet. Hij wilt schieten en raakt eerst het been waardoor de been van samaras uit balans gaat en zijn andere been raakt en ten val komt. (En dit gaat heel snel -2 sec) die ivoriaan plaatste dus zijn been op een slecht moment daar

Voetbalzone, ga je schamen. Zo'n provocerende titel is nergens voor nodig. Bovendien was het een penalty, dus dat is nog het ergst. Deze scheidsrechter heeft voortreffelijk gefloten en het is niet nodig om hem in een kwaad daglicht te zetten. Kijk even de herhaling van de overtreding - ja, overtreding - voorafgaand aan de penalty nog even terug anders. Misschien dat jullie als redactie toch wel een keer extra naar de beelden mogen kijken voordat jullie met zulke teksten het internet besmeuren.

Of het een penalty was, durf ik me niet over uit te laten. Ik had hem niet gegeven, maar kan me ook goed voorstellen dat je hem wel geeft. Wat een feit is,,,, ga in de 92e minuut gewoon even lekker voor in plaats van achter de aanvaller staan, dan gebeurt zoiets nooit en ga je lekker naar de 2e ronde.

Ben ik nou gek of zijn ze bij de NOS niet wijs? Eerst die commentator die 5 minuten raaskalt dat Samaras in de grond trapt en dan nog dat suffe gedoe in de studio.

Ze maken wel erg veel fouten bij de Nos. Ok, het eerste beeld was niet direct duidelijk, maar het tweede wel.

Van alle strafschoppen op dit WK was dit zo'n beetje de meest duidelijke. Samaras legt aan voor een vrij schot met grote doelkans en dan wordt zijn schietbeen/voet vol geraakt door een achteropkomende Ivoriaan. De scheids kende geen enkele twijfel. Ik zag ook niemand bij Ivoorkust protesteren.

25 juni 2014 om 01:46

Nou,dan had je zeker oliebollen voor je ogen.

Vz wat een provocerende titel zeg ik weet dat het pijn doet Heel erg pijn maar aub laat ons jullie Nederlanders treffen en uitschakelen aaaaaaaaaaaa heerlijk !!!!!

25 juni 2014 om 01:36

Laat ze lekker broer. Laat ze lekker. Ik lees daarom extra niet meer met live mee praten.... Ik heb gezegd we gaan winnen....

Costa Rica gaan we pakken, drna is Nederland aan de beurt, als Mexico ze er niet uit trapt.

25 juni 2014 om 09:55

Oh dus jij hebt een glazenbol. Geef eens even wat jackpot getallen door voor de komende trekken. Zoals de Duitsers zeggen, hou de bal op de grond.

25 juni 2014 om 10:58

Tous gamisame !!!!!!

Dat velen van jullie vinden dat dit een strafschop is verbaast mij nogal.ik persoonlijk vind dit
helemaal niets,als ze voor dit soort dingen strafschoppen gaan geven kunnen we beter
helemaal stoppen met het voetbalspel!.waar zijn de keiharde overtredingen van [ik geef een
voorbeeld] ruud krol ajax en graham roberts tottenham hotspur gebleven?dan twijfelde je
niet of het een strafschop was.

25 juni 2014 om 01:52

Het wegschoppen van iemands voet vlak voordat hij vrij kan inschieten vindt jij niks? Ontnemen van een bijna zekere goal....

Nou Jan, probeer het nog eens bij het Armeens kuitenbijten ofzo, want van voetbal heb je geen verstand.

25 juni 2014 om 07:29

Zou je me dat Armeense kuitenbijten dan willen leren,
dan kunnen we samen.ik verheug me er op.

25 juni 2014 om 08:39

Voetbal is een bewegende precisie sport. Mensen en lichaamsdelen zijn constant in beweging en het goed raken van de bal is heel belangrijk maar ook echt millimeterwerk. Als jij de bal wilt schoppen en je wordt in de baan van je uithaal gehinderd terwijl je al op snelheid aan kwam lopen zal je merken dat het schieten van de bal heel moeilijk zal zijn. Als je net op het punt staat oom vanaf 10meter uit te gaan halen dan word je een grote kans ontnomen door middel van een overtreding binnen de zestien, zwaar genoeg voor een penalty dus.

Heb de beelden nog eens teruggekeken nadat zoveel mensen het niet eens lijken te zijn met de beslissing van de arbitrage. Ik vond tijdens de wedstrijd zelf ook dat het een penalty was omdat ik contact zag tussen het linkerbeen van Sio en de linkervoet van Samaras. Maar vroeg me dus net als een aantal anderen af wie nou wie heeft geraakt. Mijn conclusie is dat mijn eerdere gedachte juist was. Het linkerbeen van Samaras was al naar achteren, en zelfs weer op de weg terug naar de bal op het moment dat Sio zijn linkerbeen op de grond zet Voor(!!!) de voet van Samaras. En daarom is het dus wel een penalty, Sio speelt de bal namelijk niet (dat is voor iedereen wel duidelijk lijkt me) en blokkeert de voet van Samaras wel in diens beweging naar de bal toe waardoor de linkervoet van de Griek tegen zijn rechtervoet aankomt en zo ten val komt.

Kijk zelf de beelden er maar op na, dan ga ik er vanuit dat iedereen die objectief, en bij minimaal de helft van zijn verstand is het met mij eens zal zijn dat er gewoon sprake is van een overtreding en dus een strafschop, hoe licht en onschuldig de overtreding dan ook mag zijn.

Aan alle reacties te zien was het een moeilijk te beoordelen situatie.

Dacht aan de beelden duidelijk te zien dat Samaras zelf in de grond trapte.

Als er uit andere beelden blijkt dat hij een handje geholpen werd door zijn tegenstander, dan is het een strafschop.

Ik heb die andere beelden niet gezien, dus blijf het een moeilijke situatie vinden.

Wat hieruit blijkt is dat ook camerabeelden soms niet de hele situatie duidelijk in beeld krijgen.

Zal de discussie of de techniek in dit geval zal helpen ook flink doen oplaaien, is misschien ook weer afhankelijk van af welke kant ze de beelden laten zien.

Was dus ook voor de scheids een moeilijk te beoordelen situatie.

25 juni 2014 om 08:34

http://www.dailymotion.com/embed/video/x2073av standbeen stond er al? Hou op kijk die video. Komen beiden aan, verdediger achter samaras, en ontneemt hem schietkans v as naf 10 meter. Als t nou randje zijkant 16 was ok, maar nee echt scoringskans ontnomen. Vd ende zei t ook en di e is toch geen vriendje vd fifa en geeft altijd zn mening.

Afrikaanse landen stemmen toch altijd op blatter en co. Die worden niet opzettelijk benadeeld.

Was misschien geen zware overtreding, maar hij raakt hem, dus penalty.

Daarnaast is er heeeeel veel discussie, dus als scheids kun je hem dan gewoon geven. Hij had hem ook niet kunnen geven. Zelfs na het zien van tv beelden zijn heel veel mensen het er niet over eens. Ook al is het discutabel, de scheids kan gewoon een penalty geven. Ik vond het niet zo slim verdedigd.

Hier zitten vrij domme mensen, en affiniteit met voetbal 0,0. De meesten zitten alleen maar hier om een beetje te zeuren als een stel oude wijven.

Analyse: Op basis van de wedstrijd tegen Ivoorkust is Griekenland verdient door. Goede combinaties, waardoor er kansen gecreeerd werden. De laat en de paal waren in dit geval de beste vriend van de Ivoriaan. Op basis van de eerste wedstrijden zou ik zeggen dat Griekenland niet moet doorgaan.

Tenslotte: De speler raakt hem niet hard, maar raakt Samaras wel. Hierdoor komt hij uit balans, en tikt hij zijn andere voet aan. De meesten users hier heb een bal nog nooit van dichtbij gezien. Dus Griekjes: Gefeliciteerd, wel zo blijven voetballen als tegen Ivoorkust aub, anders mogen jullie van mij naar huis!

We moeten eens ophouden met dat 'opzettelijk'. De helft van de overtredingen is niet met opzet, en sinds wanneer kan pure lompheid niet bestraft worden met een pingel? Het is ongelukkig, maar die speler van ivoorkust staat aan de verkeerde kant te dekken, samaras kan vrij inschieten, als dit geen penalty is...

Griekenland heeft gisteren verdiend gewonnen , tegen Japan was het niet om aan te zien maar tegen Ivoorkust waren ze toch wel iets beter en speelde best goed voor hun doen.... en nog eens twee keer op de lat.

Ivoorkust en Japan hebben een veel betere selectie..dus een beetje respect voor de Grieken mag er best zijn.

Verdiend 2e !

De penalty was trouwens gewoon terecht ,

Erg moeilijk te zien.
Mario vd Ende vond het een terechte penalty schijnt.

Griekenland had wel de beste kansen. Twee keer tegen de lat geschoten.

Nu krijgen we echt de slechtste achtste finale wedstrijd ooit: Costa Rica tegen Griekenland... Ik had ze serieus allebei laatste met 0 punten in hun poule voorspeld.

25 juni 2014 om 15:19

Ik had Groningen ook met 0 punten en als zwakste in play offs verwacht met Heerenveen,az en Vitesse. Ga niet huilen jongen.

Zijn we blind geworden ofzo? 100% penalty, die domme ivoriaan steekt ze poot uit waar Samaras tegen trapt zonder hem te zien. Gewoon toegeven dat Afrika dramatisch niveau is. Als je in een poule van Japan,griekenland en Colombia niet eens doorgaat als de top van Afrika zou je in Europa van het niveau Schotland en Albanie zijn. Zoals die eerste goal van de Grieken, je moet wel een Afrikaan zijn om zo een gigantisch domme bal te geven. Sloeg nergens op. Ik hoop Ivoorkust nooit meer op een WK te zien. Altijd janken om een te sterke poule(2006 en 2010) en nu in deze Appiehappiepoule eruit vliegen.

Toch verrassend dat 1 vd 4 landen NL, Mexico, Griekenland of Costa Rica gewoon de halve finale gaat halen nu

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren