Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax-selectie is volgens De Boer rond: 'Hebben op transfers geanticipeerd'

Laatste update:

Ajax heeft tot dusver vier aankopen gedaan en als het aan Frank de Boer ligt, blijft het daarbij. De coach van de landskampioen stelt dat zijn selectie na de komst van Richairo Zivkovic, Arkadiusz Milik, Robert Muric en Nick Viergever compleet is. Dat zegt De Boer op de website van zijn club.

/

De supporters van Ajax hoeven dus niet op meer vuurwerk op de transfermarkt te rekenen. "Je weet natuurlijk nooit wat er nog na het WK gaat gebeuren, er kunnen altijd spelers weggaan, maar daar hebben we al op geanticipeerd door bijvoorbeeld Nick Viergever aan te trekken", zegt De Boer. "Hij kan zowel op linksback, centraal in de verdediging of als verdedigende middenvelder uit de voeten. En met Arkadiusz Milik hebben we een snelle, sterke jongen in huis met een dodelijk linkerbeen."

Ajax is met Christian Poulsen een ervaren kracht kwijtgeraakt, maar De Boer heeft er vertrouwen in dat dit gat zal worden opgevuld door andere spelers. Hij wijst naar Daley Blind, Siem de Jong en Nicolai Boilesen, die nu al een tijdje bij het eerste elftal zitten en de kar moeten gaan trekken. De Jong hoopt echter nog op een transfer en datzelfde geldt voor Kolbeinn Sigthórsson, Niklas Moisander en Kenneth Vermeer.

Zoals altijd is het voor Ajax weer de doelstelling om kampioen van Nederland te worden. De Boer wil bovendien doorbekeren in de Champions League, iets wat in de voorgaande jaren steeds niet lukte. "Vorig seizoen speelden we met aardig wat spelers die toen weinig Eredivisie-ervaring hadden. We zijn nu weer een jaar verder, met een jaar extra ervaring in de benen moet overwintering ook nu weer het doel zijn", aldus De Boer.

Ajax heeft geen nieuwe spelers meer nodig

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Stel De Jong vertrekt zou ik er toch graag een creatieve en sterke aanvallend ingestelde middenvelder bij willen zien. Even afwachten of er nog wat weg word gekocht.

25 juni 2014 om 19:12

Sowieso mag er van mij een middenvelder bij. Ben persoonlijk geen fan van Serero of Duarte.

25 juni 2014 om 20:42

Ze hebben dus Milik gekocht en hij is heel erg goed. Klaassen staat op RM en is zeker van een basisplaats.Schöne zal dus wel rechtsvoor blijven. Kishna linksvoor. In de spits zal hij wel voor Zivkovic gaan. Dan heb je wel creativiteit en een goedbetaalde dit wordt m dit jaar!!!

25 juni 2014 om 21:13

Milik is een spits...

Daarnaast kun je ipv Serero of Duarte ook nog spelen met Andersen, Meleg en Nouri.

25 juni 2014 om 21:53

Ik hoop dat Andersen eindelijk doorbreekt. Fysiek mist hij nog steeds een paar kilo's, waarom hij daar niet wat investeert snap ik niet. Wel is het een elegante speler met scorend vermogen.

Ook Meleg is een linksbenige AM van nature die veel drang naar het doel heeft.

Maar Nouri zal bij Jong Ajax beginnen lijkt mij, Ajax 1 komt pas over 1-2 jaar schat ik.

25 juni 2014 om 22:59

Fischer dan? Verwacht veel van hem

25 juni 2014 om 23:29

@Slechtekont

Volgens mij is Andersen het afgelopen halfjaar/driekwartjaar op advies van Ajax het kracht honk in gedoken! Weet het niet héel zeker..

Maar buiten dat om is het een heel iel mannetje die absoluut geen aanleg heb om welke spiermassa dan ook te kweken.. Hoeft ook niet dan moet hij het van iets anders hebben en de kwaliteiten heeft hij sowieso

26 juni 2014 om 09:56

@ slechtekont, Nouri start gewoon in de A1, hij mag blij zijn dat hij aan het eind van het seizoen eens mag snuffelen bij Jong. Die jongen is fysiek nog niet aan het eerste toe, zelf voor een B junior is hij vrij klein en iel. Vrees dat hij nog minimaal een jaar of misschien zelfs wel 2 nodig heeft het eerste te bereiken.. Wel jammer, want de creativiteit heeft hij wel..

26 juni 2014 om 14:55

@kylihno, het zou kunnen het is alleen niet aan hem af te zien.

@trodat, Nouri is 17 jaar? Misschien is juist goed om hem in een fysiek sterkere competitie neer te zetten (jl). Zo kan hij binnen 1-2 jaar zoals wij beide zeggen klaargestoomd worden om naar het eerste door te stromen~.

26 juni 2014 om 17:56

Precies,..
Lijkt me een goed plan om gewoon 1 of 2 echt goede spelers te halen voor de twee zwakste posities. Dan ben je klaar en hoef je ook geen rommel (bv Sana, Duarte, Hoornie, poulsen) te halen. Dat zit de ontwikkeling van talenten alleen maar meer in de weg.

Maar heb mn twijfels over de kwaliteiten van Overmars..

Als we zo door gaan, ben ik niet verbaast als we straks ineens als zesde eindigen.. De boer doet t lekker met wat ie heeft,,,, maar ooow mijn god,, het voetbal was niet om aan te zien vorig jaar. Missen Kwaliteit.. en met 12-15 miljoen kan je verzekeren van twee goede aankopen, die samen met blind, cillie, van rijn, veltman, klaassen, fischer de talenten naar een hoger plan zullen tillen

27 juni 2014 om 08:00

Ben het met je eens, behalve dat je Poulsen onder rommel gooit. Deze man is erg nuttig geweest voor Ajax!

25 juni 2014 om 19:26

Ziyech!!! Er ontbreekt gewoon creativiteit op het middenveld.
Serero is balletje breed, Duarte vind ik geen spectaculaire speler en de rest zijn andere type spelers.

*** Serero vind ik trouwens wel gewon een prima speler, maar ik mis gewoon echt een spelverdeler bij Ajax. Die ene speler met een geweldig creatief brein

25 juni 2014 om 20:20

Zou het liefst toch nog ziyech erbij willen hebben.omdat ik geen fan ben van serero en denk ook niet dat duarte het heeft plus dat ziyech denk ik 2klasse beter is dan de andere 2.maar wat de boer al zegt zie ik er jammer genoeg niks meer bijkomen.

25 juni 2014 om 20:29

Ziyech is een groot talent maar het is ook maar de vraag of hij er meteen staat. Ajax is wel andere koek dan SC Heerenveen met alle respect, vaak genoeg gezien dat grote talenten falen. Bovendien wat zou hij kosten, 5 - 10 miljoen?

We hebben Duarte en Serero al voor zijn positie en bovendien nog Andersen en El-Hasnaoui uit de jeugd. Daarachter komt Abdelhak Nouri eraan. Die twee zijn niet veel beter of slechter dan Ziyech.

Emanuelson zie ik wel graag komen voor LA, zeker nu Fischer nog een tijd eruit ligt. Hij is bovendien transfervrij.

25 juni 2014 om 21:09

Inderdaad, Serero is een leuke speler om naar te kijken maar zonder rendement. Hij weet dat zelf ook en werkt er hard aan maar de keuze Serero of Ziyech is snel gemaakt. Al helemaal als je nagaat dat Ziyech een kortlopend contract heeft en dus voor 3 miljoen euro op te halen is.

Voor de rest is het elftal goed in balans. Indien Vermeer vertrekt moet er natuurlijk een ervaren tweede doelman komen zodat Leeuwenburgh zich kan ontwikkelen bij Jong Ajax.
Voor Moisander zou het misschien ook wel handig zijn een vervanger te halen mocht hij toch een mooie club vinden, want dat wordt hem zeker gegund. De Amsterdammers hebben weliswaar Viergever binnen maar die zal zich toch voornamelijk op de backpositie moeten richten als concurrent van Boilesen.

Ik ben benieuwd!

Cillessen
Van Rhijn
Veltman
Moisander
Boilesen
Klaassen
Blind
Ziyech
Muric/Kishna
Milik/DeJong
Fischer
25 juni 2014 om 22:27

Viergever is achter Denswil de vervanger voor Moisander.
De vraag is of je Ziyech voor 3 miljoen op kan halen, bovendien zou dat kapitaal vernietiging zijn gezien het feit je nog Meleg en Andersen hebt die op die plek.

Als Meleg en Andersen in de voorbereiding beide niet presteren dan zou ik pas gaan kijken naar een oplossing. Ziyech/praet zijn dan prima oplossingen.
Je zal toch een creatieve geest nodig hebben die de jonge en talentvolle voorhoede gaat bedienen.

25 juni 2014 om 22:53

Ik hoop zelf ook al maanden op Ziyech. Waarom zien ze dat niet? Serero is 100%een nietsnut wat mij betreft. Geen inzicht, geen paas, geen rendement, geen schot, helemaal niets dus

26 juni 2014 om 12:12

Zyech gaat naar Twente. Zeker nu Tadic weggaat.

27 juni 2014 om 08:02

@hansje1969
Omdat Ajax niet nog meer jonkies nodig heeft, die hebben ze al genoeg klaarstaan in de jeugdopleiding (meleg, Andersen). Ze hebben imo juist meer ervaring nodig! Een Emanuelson op de plek van Serero lijkt me geweldig.

25 juni 2014 om 19:29

Lucas Andersen of Dejan Meleg gaat komend seizoen wel doorbreken hoor (als middenvelder). Daarnaast doet Serero het zeker niet slecht, ik ben tevreden met hem, en Duarte is een leuke back-up.

25 juni 2014 om 20:35

Van mij mag Andersen wel een keer op die positie een tijdje het vertrouwen krijgen, een andere optie is om Emanuelson terug te halen.

25 juni 2014 om 23:16

Met het vertrek van Van der Hart en waarschijnlijk Vermeer lijkt me een reserve keeper ook geen overbodige luxe

Slechte zaak, er had zeker nog een middenvelder en/of een ervaren speler bij gemogen.

Weet niet of ik daar blij mee ben. (jaja realiseer me de F. de Boer hier maling aan heeft. Om de mensen die dat soort dingen gaan roepen maar voor te zijn). Simpelweg, je hebt de Sa dus toch nog steeds op de flanken lopen. Dit betekend dat we nog steeds een redelijk slappe vleugel hebben.

25 juni 2014 om 19:13

Muric!! En Kishna natuurlijk, dan heb je Fischer en schone nog die er kan spelen. Nee is goed hoor!

25 juni 2014 om 19:19

Valentino88,

Denk dat je Fischer mogelijk pas ruim na de winterstop zal terug zien bij de selectie.

Sheraldo Becker heeft net ook een contract voor 3 jaar getekend, zal ook wel zijn minuten krijgen.

Het gevecht met Muric is nog niet afgelopen, dus we zullen het voorlopig moeten doen met de Sa, Becker en Schöne.

25 juni 2014 om 19:34

Ja oke dat is waar, maar beter gaan ze niet zomaar iemand halen. Geen Sana gevalletjes meer.

25 juni 2014 om 20:27

Leeuw087, vergeet Kishna niet.

25 juni 2014 om 21:36

Nijogeth,

Je hebt gelijk, we moeten zeker Kishna niet vergeten.

Denk dat het dit seizoen weleens het jaar van "kishna " kan gaan worden.

Mooie creatieve voetballers, geeft mooie voorzetten en kan ook gemakkelijk( ogend) scoren.

25 juni 2014 om 22:32

Kishna is een LW in principe dus eigenlijk misbruik je hem als je hem op de rechter vleugel posteert.

De Sa, Lukoki en Sana kunnen ook gewoon worden verkocht. Dan hou je misschien 2-3 miljoen over die in een talent kunnen worden gestoken.

Voor het WK heb ik al eens aangegeven dat Campbell een geweldig jong aanvallend talent is voor op de rechtervleugel. Misschien proberen om hem voor 6 miljoen op te halen bij Arsenal. Daar komt hij de komende 3 jaar toch niet in aanmerking voor de basis.

26 juni 2014 om 00:04

Slechtekont, volgens mij is Kishna een speler die op alle 3 de plekken in de voorhoede kan spelen, voornamelijk omdat ie niet gebonden is aan 1 actie, maar heel divers is.

Wat betreft Campbell, die lijkt me onhaalbaar, zeker na het WK. Al voor de eerste wedstrijd had Wenger ook al aangegeven dat ie door zijn sterke jaar in Griekenland de kans zou gaan krijgen bij Arsenal.

25 juni 2014 om 19:14

Ze hebben Muric toch? Ook Kishna kan op rechts. Verder is Schone ook nog als noodoplossing beschikbaar.

25 juni 2014 om 19:18

Aangezien het spel van Ajax niet gericht is op aanvallen over de vleugels maakt het niet uit of die vleugel slap is. Je hebt Schone die het op rechts goed doet binnen het De Boer systeem.

25 juni 2014 om 20:24

Naast de Sa hebben we voor de rechterkant; Becker, Kishna, El-Ghazi Muric en Schone. Ik zie het probleem niet zo, de jeugd heeft de toekomst.

25 juni 2014 om 19:16

Zat ik ook aan te denken toch een goede speler met talent die je voor een klein prijsje kan overnemen! of eventueel emanuelson voor de ervaring

25 juni 2014 om 19:16

Op een middenveld waar je Serero, Blind en Klaassen hebt, hoe pas je hem dan in? Bazoer komt er ook al aan, net als Meleg, Andersen en overige.

25 juni 2014 om 19:22

Vooral die overige verwacht ik veel van.

25 juni 2014 om 19:26

Serero en Andersen gaan het naar mijn mening niet redden omdat ze simpelweg niet goed genoeg zijn. Verder komt er met Bazoer een cv/vm bij dus waarom niet?

25 juni 2014 om 19:30

Maar meleg speelt meer op de flanken, andersen is mr 50 kilo en bazoer is de vervanger van Blind (over een jaar of 2)
Ipv Serero zie ik eerlijk gezegd ook graag een Ziyech of een urby

25 juni 2014 om 19:30

Baseer je dat op de wedstrijd tegen Celtic, waar Andersen in het diepe werd gegooid op een positie waar zijn kwaliteiten niet tot zijn recht komen?

25 juni 2014 om 20:11

Andersen is misbruikt op de vleugels. En het creatieve aanvallende typen wat jullie willen zien. Zo komt hij in iedergeval op mij over. Verser vind ik die Keskin ook al een potentiële speler die aan gaat sluiten wanneer hij fit is. Ook in hem zie ik kwaliteiten die we talent noemen.

25 juni 2014 om 19:32

Als er al iemand gehaald wordt, hoop ik op Emanuelson en niet op Ziyech.

ik had graag een vervanger voor Poulsen gezien, een oudere ervaren speler die wat rust in het elftal brengt.

25 juni 2014 om 20:22

Denk dat het op dit moment Viergever is. Opzich wel aardig ervaren, meer dan 200 eredivisieduels op 25 jarige leeftijd. Ik zie wel graag Emanuelson erbij want die heeft ook internationale ervaring.

26 juni 2014 om 10:14

Viergever? Kom op zeg, dat is niet de ervaren man in de selectie. Nauwelijks enige internationale ervaring, hem met Poulsen vergelijken is een totale minachting ten opzichte van Poulsen.

Ach je moet niet raar staan te kijken als er opeens een nieuwe middenvelder wordt aangetrokken, door Siem zo expliciet te noemen moet je wel een vervanger halen als hij vertrekt.

Hebben een mooie selectie en zullen zeker weer voor de titel willen gaan.

25 juni 2014 om 19:16

Natuurlijk moeten ze voor de titel gaan. Ben erg benieuwd naar die spits of Muric. Als dat een beetje loopt dan hebben we een goede kans. Wel afhankelijk van wat er bij PSV en Feyenoord gaat gebeuren natuurlijk.

Ik hoop op een doorbraak van Bazoer, Kishna en Tete (concurrent voor Van Rhijn). Ik hoop ook dat Davy Klaassen, Veltman en Van Rhijn echt definitief kunnen bevestigen.

Voorin hebben we er nu toch wel wat alternatieven bij. Hoewel fisher er nog een tijdje uitligt denk ik dat de voorhoede op dit moment goed bezet is. Had er op het middenveld wel nog graag een goede speler bij gehad. Maar als schone weer vanaf het middenveld gaat spelen heb je er ook weer een optie bij aangevuld door de jeugd moet dat goed komen. Heb er zin in!

Ik hoop dat Ajax de transfervrije Emanuelson haalt of Ziyech koopt, een beetje concurrentie voor Serero en Duarte lijkt mij wel goed.

25 juni 2014 om 19:16

Ziyech is vrij duur en Duarte heeft ook al wel wat gekost. Als je iemand voor 5 miljoen haalt zou ik zorgen dat het een directe versterking is.

25 juni 2014 om 19:19

Liever Emanuelson. Kan goed ipv Serero/ Duarte en heeft de ervaring die we nodig hebben. Nog een jonkie ben ik niet zo'n voorstander van, ondanks dat het een goede speler is die wel bij Ajax zou kunnen passen.

25 juni 2014 om 19:28

Hmm Urby was ik vergeten. Hij is inderdaad welkom. Kan de gehele linkerkant bestrijden en kan ook nog scoren. Zeer technisch en we hebben gelijk een vrije trappen specialist erbij

Had het niet gek gevonden als er nog een speler alá Poulsen bij de selectie was gekomen. Weet wat er wordt gevraagd in de top en had toch wel specifieke kwaliteiten die je in sommige wedstrijden kan gebruiken (zie bv beuk Toivonen direct na fluitsignaal psv-ajax).

Er gaan zeker nog 2 basisspelers weg. Naast Moisander denk ik dat Siempie en/of Sigthorsson gaat. Ook zie ik Schone of Blind nog wel vertrekken. Ajax is dus helemaal nog niet klaar. Veel te voorbarig van Frank.

25 juni 2014 om 19:22

4 spelers gehaald/gekocht. Met Van der Hoorn en Duarte van vorig seizoen erbij heb je 6 nieuwe spelers waarvan de laatste twee zo langzaamaan wel aan het spel van Ajax gewent zullen zijn. Daarnaast heb je de afgelopen seizoenen zo'n heel elftal aan jeugdinternationals aangetrokken. Me dunkt dat Ajax zo langzamerhand wel een keer klaar is. Of denk je dat al die spelers vrijwilligerswerk doen?

25 juni 2014 om 19:36

Maar wie zou Blind dan kunnen opvolgen? Volgens mij heeft niemand in Amsterdam er aan gedacht dat Daley een goed wk zou spelen. Ik vertrouw Frank, maar word soms wat zenuwachtig van zijn plannen die wij niet altijd kennen...

25 juni 2014 om 19:45

Ik geloof dat ze daar twee jaar geleden Bazoer hebben gehaald. Ik heb hier mensen na een half seizoen al horen zeggen dat hij klaar was voor deze positie. Nu zijn we een seizoen verder, dus dan denk ik dat hij daar toch wel moet kunnen spelen.

25 juni 2014 om 19:59

@steef71

Bazoer heeft inderdaad veel talent. Maar wij willen hem rustig brengen. We laten liever dan Viergever op die plek spelen. Bazoer moet nog veel stappen maken. Constant in de 90 minuten worden.

25 juni 2014 om 20:13

Dan heb je de opvolger van Blind toch al gehaald? Iedereen roept hier dat Ajax nog meer spelers moet halen en dat ze er nog niet zijn terwijl De Boer zegt dat ze klaar zijn. Er bestaat ook nog zoiets als salaris. Dat is toch wel een constante kostenpost. met zoveel spelers onder contract en de salarissen die Ajax betaald kun je niet continue nieuwe spelers bij halen. de Boer heeft gewoon gelijk dat hij zegt dat het klaar is.

25 juni 2014 om 20:20

Vorig jaar moesten we ook voor het eerst JL spelen, dusja, er zijn toen wat spelers aangetrokken dat was volkomen logisch.

Ik hoop dat we Emanuelson nog kunnen strikken en Sigi en Vermeer voor een mooi bedrag kunnen verkopen.

25 juni 2014 om 21:44

@steef71

6 spelers in 2 jaar aangetrokken, en hoeveel spelers zijn er tussendoor vertrokken ? Bazoer is 17 (!), je kan toch onmogelijk verwachten dat een A junior zo'n cruciale positie in het elftal overneemt van een sterkhouder zonder dat dit een grote achteruitgang is ?

Daarnaast moet je niet vergeten dat het grootste deel van de ervaring in de ploeg (De Jong, Blind, Vermeer, Schone, Moisander, Sigthorsson, Bojan en Poulsen) is/gaat vertrekken, wil vertrekken of kan vertrekken.

We hebben allemaal gezien bij PSV vorig seizoen wat voor een doorslaand succes het is om een half elftal vol ervaring te laten gaan. Je moet dus voorzichtig zijn met ieder vertrek dat je intern probeert op te vangen. Muric is trouwens nog helemaal niet speelgerechtigd, terwijl Fischer nog een half jaar uit de roulatie is. Ondertussen wordt Van der Hart verhuurd, en hebben we bij een vertrek van Vermeer dus nog maar 2 keepers, waarvan 1 zonder enige ervaring. Dus hoezo selectie rond ? dat is inderdaad wat voorbarig.

Mochten alle bovengenoemde (ervaren) spelers vertrekken betwijfel ik zeer of Ajax klaar is. Ja, misschien wel om in de Eredivisie mee te draaien, maar voor een kampioenschap of overleving van in Europa betwijfel ik dat sterk. Voor Moisander en Sigthorsson zijn al opvolgers aangetrokken. Maar voor Vermeer is nog niemand, terwijl die zeer waarschijnlijk zal vertrekken. Als De Jong, Schone of Blind vertrekt vind ik dat Ajax ook stappen met ondernemen. Interne opvolging betekend op korte termijn altijd een stap terug. Teveel stappen terug op korte termijn betekend dat we sportief daaronder gaan lijden en dat is niet de bedoeling, dat is achteruitgang met gevolgen voor het proces waarin Ajax zit.

PSV zal waarschijnlijk redelijk op niveau blijven en mogelijk extra investeren. FC Twente zal niet stil zitten terwijl ook Feyenoord zich op de transfermarkt gaat begeven als ze WK gangers gaan verliezen. En waar Vitesse mee op de proppen komt moeten we ook nog maar gaan zien. De groei van Ajax is vorig jaar behoorlijk gestagneerd, we moeten voorkomen dat stagnatie uitmond in achteruitgang.

25 juni 2014 om 22:03

Goede reactie Adzevedo. Aanvallend zitten we goed. Zivkovic, Milik en Muric (wanneer hij kan spelen...) kunnen de schade beperken, maar een opvolger voor een eventuele vertrekkende Blind zie ik niet zo maar binnen deze selectie. Qua ervaring zeker niet. Ervaring missen we nu ook met het vertrek van Poulsen.

Deze woorden zijn dus alleen van toepassing als Blind en Schone blijven. Wanneer deze twee vertrekken verwacht ik echt dat Ajax wat ervaring terug gaat halen. Ergens ben ik bang dat ze dit niet gaan doen, maar laten we gewoon maar afwachten. Het is pas 26 Juni...

25 juni 2014 om 21:34

Roma 2008, volgens mij is er op gerekend dat Moisander weg gaat en dat Sightorsson weg gaat (we hebben al 2 nieuwe spitsen). Als Siem weggaat, dan vangen we dat zo nodig op door Schone als alternatief achter Klaassen te hebben (siem zou namelijk toch wisselspeler zijn) en Muric hebben we dan als rechtsbuiten over, waar eventueel nog Meleg, Andersen en Kishna kunnen spelen. Als Schone vertrekt idem dito en als Blind vertrekt dan wordt er iemand uit de jeugd doorgeschoven naar de positie centraal achterin en gaat Viergever daar spelen. Bazoer is daar de alternatief en eventueel ook Sporkslede als die er inmiddels al klaar voor is.

Je moet niet altijd willen kopen. Je moet 18 spelers hebben (aan het einde van de transferperiode) die het niveau direct aankunnen en dat aanvullen met talenten. Als er dus basisspelers geblesseerd zijn, dan schuiven de reserves op en die worden weer vervangen door jeugdige talenten.

De spelers die het niveau aan zouden moeten kunnen zijn (tussen haakjes staan de talenten die erachter komen):
Goal: Cillessen, Vermeer (van der Hart erachter die eventueel ook op de bank kan komen)
Verdediging: Van Rhijn, Ligeon (daarachter Tete als talent)
Veltman, VD Hoorn (gravenberch erachter)
Moisander, Viergever (denswil erachter, maar ik verwacht dat Moisander gaat vertrekken)
Boilesen, Dijks (riedewald als talent)
Middenveld: Blind, Bazoer (sporkslede en eventueel De Kamps en Bocarra)
Klaassen, De Jong, Schone (met El Hasnaoui en Nouri erachter)
Serero, Duarte (met Andersen als talent op die plek)
Aanval: Muric, Lukoki, De Sa (meleg als talent erachter, maar is misschien al verder dan Lukoki en De Sa)
Zivkovic, Milik, Sigthorsson (ervan uitgaande dat Sigthorsson vertrekt, heb je Van Kessel eventueel als backup)
Fischer, Kishna (met Becker en eventueel Sana als backup)

Hierbij heb ik niet meegenomen dat sommige spelers op meerdere posities uit de voeten kunnen en dat we dus eigenlijk spelers genoeg hebben die hun minuten kunnen pakken.

En wat als Daley Blind zou vertrekken? Schone?
Voor Siem heb je Klaassen, Viergever komt dan voor Moisander, en Milik, Zivkovic en Muric zullen de aanval verbeteren. Maar wie kan Daley vervangen? of Lasse?

Frank heeft vier titels op rij, ik vertrouw hem, maar te vaak voelt het als of hij een soort Russisch roulette aan het spelen is. Als of hij het leuker vind om zo min mogelijk geld uit te geven en hopen dat de andere ploegen uit hun zelf gaan verliezen.

Maar goed, we zullen wel zien.

25 juni 2014 om 19:58

Blind zal enkel vertrekken voor veel en veel geld. Schone zal niet vertrekken, die kan beter financieel gezien nu bij Ajax blijven en transfer vertrekken. Ziet er naar uit dat Siem De Jong ook blijft.

25 juni 2014 om 21:35

Dan schuiven we of Bazoer door of gaat Viergever daar spelen. Dan kan Denswil centraal achterin spelen.

25 juni 2014 om 22:08

Heeft Viergever dan ervaring op het middenveld? Ik zie Blind niet meer als linksachter daarvoor hebben wij Boilesen en Dijks. Bazoer lijkt me nog geen kandidaat, te jong en vooral totaal geen ervaring. Maar goed, we hebben nog twee maanden tot de transfermarkt open is.

26 juni 2014 om 00:02

Volgens mij is dat zelfs zijn oorspronkelijke plaats die hij bij Sparta al regelmatig bekleedde. Dat werd ook direct bij zijn aantrekken verteld door Ajax, dat ie behalve centraal achterin ook als linksback en op het middenveld uit de voeten kan. Een beetje a la Blind, een voetballer die op meer plekken kan spelen.

Sigthorsson mag sowieso weg.

Echter, bij een vertrek van Moisander en/of Siem de Jong gaat Ajax er wel op achteruit. Ik hoop in ieder geval dat Moisander blijft. Bij Siem de Jong moeten we nog maar zien of hij terug komt op het niveau van voor zijn blessure. Hij had namelijk in de tweede helft van afgelopen seizoen duidelijk nog kwaaltjes. Normaal gesproken onvermoeibaar, maar dat was toen niet het geval. Hopelijk kan hij zijn oude niveau oppakken en blijft hij nog een seizoen. Ik ga er van uit dat Blind nog wel zal blijven voorlopig. Het is nog afwachten wat Milik en Muric gaan brengen, maar dan zou Ajax er eindelijk eens op vooruit gaan in de zomer. Laten we het hopen, maar de zomer duurt nog lang.

25 juni 2014 om 21:36

Siem speelt 2e viool achter Klaassen, dus voor hem zou het ideaal zijn te vertrekken. En voor Moisander hebben we Viergever al gehaald.

26 juni 2014 om 19:34

@ Nijogeth

Als Siem in vorm is, is Siem gewoon basisspeler. Dan wel als spits, dan wel als halfspeler samen met Klaassen.

Sigi en Vermeer mogen van mij vertrekken. Siem de Jong zie ik graag nog een jaar blijven en Emanuelson zie ik er nog graag transfervrij bij. Ook nog een paar spelers verlengen (denswil, Serero, Cillessen) en Meleg, de Sa en Lukoki verhuren. Dan hebben we een super selectie, die ook in de breedte sterk is en spelers heeft met verschillende kwaliteiten;

Gk; Cillessen, Leeuwenburgh, Mous
RB: Van Rhijn, Ligeon, Tete, Sanniez
Rcv: Veltman, van der Hoorn, van Bruggen, Sporkslede
Lcv: Moisander, Denswil, Mirani
LB: Boilesen, Dijks, Riedewald, Kuipers

VM: Blind, Viergever, Bazoer, Lobotka
AM 1: De Jong, Klaassen, Vissers
AM 2: Serero, Duarte, Andersen, El-Hasnaoui

RA: Schone, Kishna, Becker, Muric
SP: Milik, Zivkovic, Menig, El-ghazi
LA: Fischer, Emanuelson, Acolatse

Ik vrees toch dat Ajax met deze selectie weer ongelooflijk saai, doelloos 'tikitaki' voetbal gaat spelen. Er is dringend behoefte aan creativiteit op het middenveld. Serero ziet er regelmatig wel leuk uit, maar brengt toch niet de nodige creativiteit die nodig is op het middenveld bij Ajax. Heeft ook niet voldoende spelinzicht om echt uit te blinken. Klaasen is een totaal andere speler en daar kan je ook niet de creativiteit verwachten die Ajax nodig heeft.

Een van der Vaart zou fantastisch zijn, ondanks allerlei fabeltjes over loopvermogen en over the hill. Zou verreweg de beste voetballer van de Eredivisie worden. Ajax moet heel snel op zoek naar in ieder geval een type van der Vaart, een creatieve speler. Een speler die het spel ziet, die het spel verdeelt en ook nog eens aanvallend van waarde kan zijn. Anders wordt de talentvolle voorhoede weer niet bereikt en is het hopen op een standaardsituatie of een spaarzame vlotte aanval. Met een de Jong, Klaasen, Duarte en Serero gaat dat niet lukken. Missen gewoon te veel kwaliteiten op verschillende terreinen voor het middenveld.

25 juni 2014 om 21:38

Ik vind dat Serero te sober speelt, maar dat komt denk ik omdat dat van De Boer moet. Balbezit is een heel belangrijk onderdeel van het spel van De Boer, waardoor de goede acties van Serero eigenlijk een zeldzaam iets zijn geworden.

25 juni 2014 om 21:45

Ja, daar vrees ik ook wel een beetje om. De Boer kickt toch iets te veel op dat domineren/controleren met balbezit. Hopen dat hij wat avontuurlijke wordt in zijn trainersstijl, al ben ik bang dat bijvoorbeeld een van Marwijk toch ook aardig wat invloed op hem als coach heeft gekregen.

Over Serero twijfel ik verder toch. Hij begon vorig seizoen of dat seizoen ervoor echt in vorm te geraken, maar pakte toen die domme rode kaart. Blessure erna en heb hem daarna nooit meer echt zien uitblinken. Mist toch wat te veel spelinzicht; kiest vaak voor de verkeerde optie. Funest voor een speler die spelers moet vrij spelen en voor de assists moet zorgen.

26 juni 2014 om 00:06

Misschien dat Serero op de vleugel wat meer zijn acties kan doen en dan zijn glans wat terug krijgt, maar ik weet niet of De Boer daar trek in heeft. Dan zou je Kishna ook niet het hele half jaar hoeven te belasten op links.

Na dit seizoen is Siem de jong toch transfervrij? Wil Ajax daar niet nu iets voor vangen?

25 juni 2014 om 21:03

Als Siem de Jong blijft, tekent hij nog een jaar bij. Dat heeft hij al meerdere keren laten weten. Voor Ajax zou het mooi zijn als Sightorshon tegen een goeie prijs verkocht gaat worden.

Ik mis een bikkelaar. Een speler die af en toe op het randje kan spelen en schreeuwt naar zijn medespelers.

Als Daley Blind verkocht wordt heeft Ajax wel een probleem.

Frank, We willen Urby Emanuelson terug!

dit zou ik graag zien als opstelling volgend jaar

Cillesen
Van rhijn
Veltman
Viergever
Boilesen
Klaassen
Blind
Urby
Kishna
Milik
Fischer
25 juni 2014 om 21:39

Dan kun je lang wachten, want Fischer ligt er naar alle waarschijnlijkheid tot de winterstop uit met zijn hamstring.

Persoonlijk zou ik nog een goede middenvelder halen...

Vorig jaar kwam De Boer met hetzelfde verhaal en durfde hij zelfs te beweren dat elke positie dubbel bezet was. Ik ben bang dat we met De Boer weer een saai seizoen tegemoet gaan zonder vleugelflitsers en een klassieke nummer 10. De nationale titel zal met deze selectie geen enkel probleem zijn, overwinteren in Europa is weer een ander verhaal. Hopelijk blijft De Boer aankomend seizoen met beide benen op de grond staan en laat hij zich niet gek maken door te hoog gespannen verwachtingen.

26 juni 2014 om 07:28

Mis toch wel een Poulsen of een Nigel de Jong, veel ervaring en toch personen die wat steviger het duel aan kunnen gaan. De Jong is niet haalbaar, maar wie zou je dan kunnen halen?

26 juni 2014 om 10:24

Kishna en Muric kunnen prima flitsen op de vleugels, maar een klassieke 10 moet je gewoon uit je hoofd zetten, dat gaat niet terugkomen..

Dat is raar, als Ajax buiten Nederland een keer succes wil met al het halen van de volgende ronde in de CL zal er echt nog wel het een en ander moeten gebeuren op de transfermarkt. Op het moment is de selectie te licht daarvoor, ze hebben genoeg geld waarom niet eens grotere aankopen doen van 5-8 miljoen die echt wat toevoegen en in de basis staan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren