Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV wil flinke injectie: ‘Voor elke linie een echte versterking halen’

Laatste update:

PSV liep de laatste vijf seizoenen de landstitel mis. Steeds lukte het de Brabantse club niet om de beste van Nederland te worden, maar men blijft hopen op succes. Technisch manager Marcel Brands is belast met het samenstellen van een goede selectie en is van plan voor iedere linie een ‘echte versterking’ aan te trekken. Er wordt vooral in het buitenland gekeken naar vers bloed, zegt hij.

/

In gesprek met PSV TV ontvouwt Brands de plannen van de club voor de zomerse transferperiode. “Het is nog rustig. Het WK vergt heel veel aandacht van iedereen in het voetbal. En ik merk dat collega's deze periode gebruiken voor vakantie”, stelt de technisch manager. “Maar de doelstelling is om voor elke linie een echte versterking te halen.”

“Het vizier zal daarbij gericht zijn op spelers die niet in Nederland spelen. Ik hoop binnen afzienbare tijd de eerste te kunnen presenteren”, geeft Brands aan. Vorig jaar zomer haalde de club Stijn Schaars, Santiago Arias, Adam Maher, Florian Jozefzoon en Jeffrey Bruma binnen.

Heeft PSV in iedere linie een nieuwe naam nodig?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Volgens mij is Bruma toch definitief overgenomen en was Karim Rekik een transfer op huurbasis, mist trouwens in het overzicht in het artikel.

26 juni 2014 om 18:28

Klopt, Bruma is definitief overgenomen maar mag door Chelsea tussentijds worden weggehaald als zij willen voor een afgesproken bedrag van 4-5 miljoen.

26 juni 2014 om 18:38

Niet tussentijds. Pas vanaf 2015 of 2016 (ik dacht 2015).

27 juni 2014 om 09:30

Bruma is voor 3,5 miljoen opgehaald.

26 juni 2014 om 21:27

PSV heeft op elke linie een nieuwe (ervaren) speler nodig, behalve in de goal, zolang Zoet en Tyton blijven. Ik vind Pasveer een echte onnodige aankoop

5 jaar geen titel gewonnen, tienallen miljoenen uitgegeven aan spelers en 3 trainers versleten. Conclusie Brands, je kan geen kampioensteam samenstellen en je hebt de capaciteiten niet om bij een topclub als PSV te werken, dus opzouten!!! Maar ja met je vriendje Gerbrands zal de echte PSV fans nog jaren moeten wachten op sportieve successen in Eindhoven

26 juni 2014 om 18:29

Sterker nog: volgens mij moet dit 6 jaar zijn! Vier keer Ajax, Twente en volgens mij was het daarvoor Az.

Brands is echt om te huilen. Elke linie een versterking. Dan zal hij wel weer een rechtsbuiten, een nummer 10 en een afgekeurde Braziliaan halen. PSV-supporters succes gewenst!

26 juni 2014 om 18:35

Wat een onzin. Alsof PSV geen kwaliteitsinjectie nodig heeft? Ongetwijfeld doelt hij op een spits, een harde werker op het middenveld en een cv. Rekening houdend met een vertrek van rekik, park en Matavz. Niks anders dan wat Ajax heeft gedaan.

26 juni 2014 om 18:58

PSV heeft zeker kwaliteitsinjectie nodig, maar Brands heeft niet de netwerk om potientiele toppers te scouten. Hij kan alleen ex eredivisietoppers die in het buitenland geflopt zijn terughalen naar Eindhoven.
Voor Willems die al jaren bagger speelt op de linksachter positie is nooit een goede alternatief voor gehaald. Met Luuk de Jong als versterking voorin wordt je geen kampioen. Over terughalen van erdivisiespelers die in het buitenland geflopt zijn gesproken.

26 juni 2014 om 19:12

#Lee112


Artikel heeft het niet over het vervangen van spelers die vertrekken maar over een kwaliteitsinjectie per linie. Ongeacht of ze wat verkopen wil psv er dus vier man bij gaan kopen.

26 juni 2014 om 19:17

Als PSV wat wilt dan hebben ze zeker een kwaliteitsinjectie nodig. Ik zeg ook nergens dat ze dit niet nodig hebben.

Ik heb er alleen helemaal geen vertrouwen in dat Brands een echte versterking binnen weet te halen. Hij weet (mijn mening) er echter steeds in te slagen om spelers te halen die ze niet nodig hebben. M.i. concentreert hij zich op de verkeerde posities.

26 juni 2014 om 19:42

Is duidelijk dat ze versterkingen nodig hebben om vertrek van een aantal spelers op te vangen.
Maar los daarvan, volgens mij is er geen andere TD die ik ken die zo erg vaak zich uitspreekt over transfers.
Volgens mij is het voor 70% de trainer die laat weten wie hij wilt hebben.
Maar bij Brands heb ik het gevoel alsof hij de touwtjes qua transfers altijd in handen wilt hebben

26 juni 2014 om 19:57

Ook al gaat niemand weg. Dit PSV is kwalitatief te zwak om kampioen te worden. Ik vind het logisch dat ze in iedere linie een versterking willen halen. Trouwens denk ik niet dat Brands' echte versterkingen binnenhaalt. Zal wel gaan om afgedankte ex eredivisie spelers. Maar het idee vind ik logisch.

26 juni 2014 om 20:04

Een verdediger, middenvelder en een spits. Lijkt me niet gek toch? De doelman is al binnen.

26 juni 2014 om 20:24

Niks anders dan wat Ajax heeft gedaan? Heel anders dan wat Ajax heeft gedaan, Ajax stelt jaarlijks een elftal samen dat kampioen wordt.

26 juni 2014 om 22:31

Hahaha,,daar gaan we weer......
Het beleid ging toch om? Werd verleden jaar om het hardst geroepen dat het ander moest, we gaan ons richten op de jeugd.
Dat hebben ze lekker lang volgehouden......snel terug naar kopen en smijten met geld, ze leren het nooit!

27 juni 2014 om 07:05

Hahahaha, Ja inderdaad daar gaan we weer... Net alsof Ajax alleen maar jeugd inpast en geen voetballers koopt. Man oh man... Zeg dan niks.

26 juni 2014 om 18:29

Volgens mij langer dan 5 jaar ... Dacht sowieso Ajax 4x az 1x en twente 1x als ik me niet vergist.

26 juni 2014 om 18:33

Brands is gehaald om de troep op te ruimen.
Dat heeft hij meer dan goed gedaan.
Echte fans zullen achter Brands staan, want Brands heeft de club gered van een zekere ondergang.

26 juni 2014 om 18:51

Vind ik toch meer de verdienste van Sanders als algemeen directeur. Brands heeft alleen maar (ex) eredivisie spelers gehaald. Sommige, ja daar is wat van terecht gekomen. Maar hij heeft nooit een kampioenwaardig team samen kunnen stellen.

26 juni 2014 om 18:53

Excuus, ik bedoel ermee: een team dat kampioen is geworden. Vorig seizoen had PSV qua selectie zeker kampioen moeten worden. Maar ook toen haalde brands liever Hiljemark dan een verdediger waar Advocaat om vroeg. Bovendien kon iedereen zien dat de verdediging de achilleshiel van het team was.

26 juni 2014 om 19:32

Brands is degene die zoveel krijgt voor spelers als Lens, Mertens, Strootman, en Marcelo.

26 juni 2014 om 20:37

@ Yamiown

Mertens had statistieken die sinds Suarez niet meer gezien waren in de eredivisie en die werd met een 3 jarig contract verkocht voor "slechts" 9 miljoen euro. De aanschafprijs was 6,5 miljoen. De speler in de eredivisie met de meeste goals/assists combinatie aanwezig was me slechts 2,5 miljoen winst verkopen vind ik niet bijzonder.

Lens koste 4 miljoen Dirk Marcellis. Laten we zeggen 5 miljoen euro in totaal. Lens werd ook voor 9 miljoen verkocht. Wederom slechts 4 miljoen winst. Niet erg bijzonder.

Marcelo werd gekcoht voor 2,5 miljoen euro, en werd voor ongeveer 2,5 miljoen euro verkocht. Oftewel een winst van, juist helemaal niets.

Strootman werd gekcoht voor 6,5 miljoen, en is verkocht voor 17 miljoen. Een goede bedrag maar niet extreem voor één van de beste spelers voor de eredivisie. Zeker niet in combinatie met zijn contractduur van nog 3 jaar.

Al met al, Mertens en Lens is te weinig op verdiend. Zeker op Dries Mertens.
Marcelo is netjes break/even gespeeld, niet bijzonder.
Strootman is een mooie transfersom, maar niet exceptioneel.

edit: voordat mensen mij afschilderen als anti Psv. Ik snap dat PSV nieuwe spelers nodig heeft als er daadwerkelijk een aantal spelers vertrekken. Depay staat voor een mega transfer, Matavz wil weg, Schaars een half jaar geblesseerd, Zanka vertrekt en Rekik was gehuurd, Tyton wil weg en Ruiz was ook gehuurd.

Als dat rijtje weg gaat zijn een aantal nieuwe jongens wel logisch.

26 juni 2014 om 20:55

@D-Bergkamp

Over Mertens: Daar had inderdaad nog een paar miljoen extra uit gehaald kunnen worden, maar toch een aardig bedrag. Lens werd voor 9 miljoen verkocht, een heel goed bedrag want echt goed is hij nooit uit de verf gekomen, 5 miljoen was gewoon een goede verkoopprijs geweest. Marcelo was gewoon een miskoop en dan is 2,5 miljoen gewoon een goed bedrag. Strootman had inderdaad voor wat meer verkocht mogen worden.

26 juni 2014 om 21:38

Als er elk seizoen 5-10 spelers vertrekken, moet je er een hoger prijskaartje vragen, zo simpel kan het zijn

26 juni 2014 om 21:50

@ Psvenpeczwolle

Al met al een korte conclusie
Voor Mertens is te weinig ontvangen
Voor Marcelo is de kostprijs ontvangen
Strootman had meer op kunnen, en misschien moeten opleveren
Lens was een aardige transfer maar alsnog relatief weinig winst.

De bedragen van 9 mil, 9 mil, 17 mil en 2,5 mil klinken als je het zo achter elkaar zet erg mooi. Maar zodra je verder gaat kijken vind ik ze persoonlijk totaal niet indrukwekkend.

26 juni 2014 om 18:47

Brands moet het doen met het lijstje spelers wat de scouting voor hem samenstelt. Je doet nu alsof Brands in zijn eentje een speler scout, beslist dat hij gehaald moet worden en daarna wat geld ernaar toe gooit. Is natuurlijk niet zo.

26 juni 2014 om 19:02

Je gaat mij niet wijs maken dat die scouts jarenlang de verdediging genegeerd hebben. Advocaat vroeg er zelfs om. en de jaren ervoor kwam er ook niks.
Dit horen de psv fans elk jaar en ieder jaar is het hetzelfde liedje en staan ze met lege handen. In dit geval Moet psv wel investeren vanwege de vertrekkende spelers. Hopelijk tovert Brands was leuke spelers uit de hoge hoed en dan liever een wat duurdere verdediger en goedkopere voorhoede speler, zodat het bovenin wat spannender wordt.

26 juni 2014 om 19:13

Ze hebben sowieso vooral in eredivisie rondgezworven

26 juni 2014 om 19:47

Ze hebben Bruma en Zanka onder andere gehaald. Twee waardeloze spelers. Moet je je eens bedenken hoe slecht/duur de andere spelers op dat lijstje waren.

26 juni 2014 om 21:05

Bruma is beter als Veltman

26 juni 2014 om 21:05

En beter als van der Hoorn

26 juni 2014 om 21:16

Oke. Maar nietgoed genoeg voor Psv. Je punt?

26 juni 2014 om 21:55

Beter dan... niet beter als..

En veltman speelt nu 8 maanden eredivisie, CL ervaring, oranje gehaald en kampioen geworden. Schijnbaar doet hij iets goed.

Beetje jammer dat je een speler van ajax erbij moet halen om geen punt te maken.

26 juni 2014 om 22:35

Is inderdaad een zwaktebod om er een speler van Ajax bij te halen!
Ik vind het prima dat jij Bruma en weet ik veel wie beter vind, maar ik ben blij dat Veltman Ajacied is.

26 juni 2014 om 23:44

Veltman is beter DAN Bruma.

27 juni 2014 om 02:13

Zowel Veltman als Bruma komen gewoon tekort voor de Nederlandse top. Leuke verdedigers voor de subtop Eredivisie, maar hoger echt niet. Die twee zullen nooit het niveau halen van een Chivu, Alex of Vertonghen. Dat een Nederlandse club tegenwoordig al genoegen neemt met dit soort spelers, geeft de neerwaardse spiraal van de Eredivisie aan.

27 juni 2014 om 02:13

Topclub*

26 juni 2014 om 19:14

Daar is ie weer: "We hebben dit jaar een kwaliteitsinjectie nodig". Wat een verrassing!

26 juni 2014 om 20:35

Net als elke club doet "verrassing"

26 juni 2014 om 21:57

Als je elk jaar een kwaliteitsinjectie nodig hebt, dan zeg je dus eigenlikk dat was er nu loopt niet goed genoeg is. Dus ae voorgaande aankopen waren dus niet goed genoeg. Als je dit elk kaar zegt, dan doe je elk jaar iets fout.

26 juni 2014 om 22:39

Maar niet elk jaar in elke linie. Ze worden steeds wanhopiger, het begint nu al in juni.

Jeffrey Bruma was toch gekocht en Karim Rekik was op huurbasis overgekomen, mist in het overzicht van transfers in het artikel

26 juni 2014 om 18:19

Oeps, dubbele reactie, excuses

Tjah als depay verkocht gaat worden zullen ze wel wat geld hebben. Maar vind toch bijzonder, gezien de vele aankopen de laatste seizoenen.

26 juni 2014 om 18:23

Vergeet niet dat die aankopen gedaan moest worden vanwege vertrek van veel spelers! Denk aan V Bommel, Strootman, Lens, Mertens etc

Ach ja, gooi er nog wat miljoenen tegenaan in de hoop dat je dit seizoen wel de titel weet te pakken!

26 juni 2014 om 18:26

En ik weet zeker dat ze ook dit seizoen weer onder in elk geval Ajax gaan eindigen want die hebben gewoon de beste selectie en coach. (Dat zeg ik als Feyenoordfan)

26 juni 2014 om 18:35

Goh, jij weet dus al hoe die selecties eruit gaan zien? Waar koop jij je glazen bollen, want die wil ik ook!

26 juni 2014 om 19:11

Heerlijkr simpele reactie weer. Kijk eens naar Utrecht. Of Ajax. Die kochten bij elkaar al een heel elftal.

26 juni 2014 om 23:19

Maar zij kopen met beleid. Niet lukraak spelers in de hoop dat je er beter van wordt...

logisch natuurlijk.
In elke linie vertrekt er ook 1.
Park stopt , rekik en ruiz waren huur , Matavz vertrekt (waarschijnlijk),tyton vertrekt,, schaars ligt er nog een half jaar uit, en memphis gaat een mega transfer tegemoet.
Benieuwd wie er gaat komen.

26 juni 2014 om 20:39

Als Frank de Boer trainer was bij psv...

Volgt Ritzmayer Park op...
Wijnaldum is terug van een langdurige blessure...
Was Locadia op de plek van Matavz gekomen
Bakkali op de plek van Depay
Pasveer vervangt Tyton al
Hendrikx vervangt Rekik
Narsingh op de plek van Ruiz

Maargoed met een versterking in iedere linie betekent sowieso dat of Maher 5 mln, Wijnaldum 5 mln of Narsingh 5 mln op bank komt te zitten

Kan je beter één van die 3 ook maar laten gaan!

26 juni 2014 om 23:15

Vergeet ook niet dat naast de gearriveerde namen jongens als Vloet hier ook onder lijden. De hele natuurlijke doorstroom/natuurlijke balans in de selectie wordt weer eens overhoop gegooid.

26 juni 2014 om 21:09

@ Stratumseind

Even volledig buiten deze discussie. Want er gaan een aantal spelers vertrekken en het is logisch dat er een paar vervangers aangetrokken worden. Maar dat even terzijde.begrijp me goed, dit is geen aanval maar ik wil informatie over hoe PSV-ers over dingen denken.

ALs ik het goed begrijp zijn Heesakkers en Koch vrij aardige talenten voor de verdediging. Met Arias, Bruma en Willems heb je ondertussen (voor eredivisie begrippen) ervaring staan. Verwacht je dat er een verdediger aangetrokken word? Zo ja, enig idee wie er interesse in is? Naar mijn idee moet Koch ondertussen een kansje gaan krijgen of is dat gek?

Het Middenveld is met Schaars (wel geblesseerd), Hiljemark, Ritzmaijer, Maher en Wijnaldum aardig bezet. Daar heb je nog die Hendrix? Of is het Brenet? Dan heb je het middenveld toch bezet 6 mensen vol?

De aanval, Narsingh en Jozefzoon hebben de rechterkant. Matavz en Locadia voorlopig voor de spits en zolang Depay blijft is je linkerkant ook wel aardig onder controle. Daar zou naar mijn idee alleen een speler bij moeten komen als er spelers vertrekken.

De enige positie waar ik aan kan denken is voorlopig de keeper omdat Tyton zeker weten vertrekt. En eventueel de aanval als er spelers vertrekken. Maar de verdediging + Middenveld zijn aardig stabiel en gevuld. Of ben je dat met me oneens?

Verder vind ik het persoonlijk erg knap dat PSV maar kan blivjen investeren. Desondanks heb ik mezelf er niet erg goed in verdiept. Maar 2012/2013 boekjaar bijvoorbeeld werdens Mertens en Lens verkocht. Ondertussen word er alsnog maar een wisnt van 0,3 miljoen geboekt. 2013/2014 is weliswaar Strootman, Toivonen en Marcelo verkocht. Maar tegelijkertijd zijn ook Maher, Bruma en Ruiz. etc aangekocht. Daar blijft respectievelijk ook niet zoveel van over als ik een beetje reken.

26 juni 2014 om 21:33

Ik vind dat Hendrix de plek van rekik kan innemen Koch zal een plaatsje doorschuiven en een vaste waarde worden (reserve )in de selectie.
Heesakkers moet nog een stap meer zetten maar is in potentie misschien wel de beste in wording uit de jeugd(mijn inziens dan).
Linksback is er geen concurentie voor willems dus daar moet iets gebeuren.

Op het middenveld is park gestopt en ritzmaier gaat de opengevallen plaats die park achter laat invullen.
Schaars ligt er nog minimaal een half jaar uit dus ik kan me voorstellen dat ze daar iets willen doen.

Als matavz blijft wat zeer onwaarschijnlijk lijkt hoeft er geen spits bij maar het valt wel te verklaren dat psv rond kijkt.

Dan hebben we de linksbuiten positie waar alleen depay er is.zo lang het nog duurt dus daar moet zeker iets gedaan worden

Conclusie: park rekik tyton matavz en depay zijn of gaan weg.
Dat zijn een keeper een verdediger een middenvelder en twee aanvallers.
Neem daarbij de onderbezette linksback positie , de blessure van schaars en de onervarenheid van de potentiele centrumverdedigers dan kan je niet anders zeggen dan dat brands volledig gelijk heeft als hij in iedere lijn versterking zoekt.

En het financiele plaatje.ach daar weten we allemaal het fijne niet van dus daar kan niemand iets zinnigs over zeggen.
De Knvb heeft ze bij de financieel gezonde clubs staan..

26 juni 2014 om 21:46

@ Stratumseind

Ik snap dat er onervarenheid is in de verdediging. Maar Arias, Bruma en Willems hebben ondertussen genoeg ervarin om 1 minder ervarene mee te nemen in de verdediging naar mijn idee. Dus ik zou alleen denken aan een eventuele 2e linksback. Tenslotte kan je Heesakkers ook gerust af en toe een wedstrijd laten spelen naar mijn idee. Eventueel een transfervrije van Aanholt?

Op het middenveld snap ik echt niet dat er iets verwacht word. Ondanks dat Park er een half jaar uit ligt heb je daar ruim voldoende mogelijkheden. Namelijk 5 zonder jeugd spelers. Daar kan je eventueel nog een jeugdspeler als Rayhi er bij doen in de absentie van Schaars waardoor je alsnog alles dubbel bezet hebt. En Schaars light er een half jaar uit, ik ga er vanuit dat hij dit seizoen toch degradeert van basisspeler naar wissel.

Als Matavz vertrekt snap ik dat er een 2e spits komt. Alhoewel ik het volledige vertrouwen zou geven aan Locadia die in zijn eerste seizoen gewoon prima gepresteerd heeft vind ik persoonlijk. Misschien een pinchhitter ala Janko? Maar ik zou geen miljoenen willen neertellen voor een spits als je Locadia hebt. Maar dat is persoonlijk.

Depay is voorlopig gewoon nog bij PSV met een 3 jarig contract als ik het goed heb. Wil een club hem hebben moeten ze gewoon 17,5 miljoen of iets dergelijks betalen. Alhoewel hij na dit WK waarschijnlijk één van zijn hoogste marktwaardes zal behalen denk ik. De hype rondom hem is gigantisch dus daar valt misschien slim zaken te doen. Dan is er daarna ook genoeg geld om een versterking te halen als nodig.

Dus naa rmijn idee eventueel een spits/linksbuiten zodra Matavz/depay vertrekt. Een keeper hebben ze met Pasveer al binnen dus is niet meer nodig. Dan hou ik alleen nog eventueel een linksback over. Maar naar mijn idee heeft PSV gewoon een prima groep zowel in de breedte als in de diepte.

26 juni 2014 om 22:41

Naar mijn mening moet er nog een back bij, controlerende middenvelder en spits (allemaal ervaren). Simpelweg omdat RB Brenet niet goed genoeg is, Hiljemark te kort komt (werkt wel hard) en Matavz waarschijnlijk weg gaat.
Over het huidige Jong PSV kan ik alleen zeggen dat Koch klaar is voor wat speelminuten in het eerste, misschien Leemans en Vloet nog. Heesakkers ben ik persoonlijk echt geen fan van, paar keer in het stadion gezeten en vond hem een van de slechtste.
Rayhi is overigens een linksvoor, net als Boljevic (vind ik wel een groot talent). Ben overigens benieuwd naar die nieuwe, Cmiljanic, grote kerel en wordt eerste spits van Jong Psv.

26 juni 2014 om 23:37

Iedereen heeft het steeds over ervaring of "er moet iemand bij, omdat", maar waar PSV het voor een groot deel laat afweten ten opzichte van de concurrentie is het laten ontstaan van een natuurlijke hiërarchie in de selectie. Jaarlijks vertrekt er een partij spelen en komt daar een partij spelers voor terug. Dat zorgt niet echt voor een duidelijke hiërarchie. De selectie zit niet goed in elkaar en Brands blijft er jaarlijks flink aan sleutelen, maar dat werkt niet. Het is iets dat moet ontstaan in een groep, maar zolang Brands voor onrust blijft zorgen.. Dit was ook het meest verrotte tussenjaar dat ik ooit heb gezien. Een tussenjaar is bedoeld om even gas terug te nemen, om vervolgens juist beter vooruit te kunnen gaan. Als in een tussenjaar dan 4 spelers (Ruiz, Toivonen, Rekik, Park) op verschillende momenten gewoon een basisplaats hebben... Dat slaat nergens op in een tussenjaar. Dat waren kortetermijnoplossingen, terwijl in een tussenjaar juist gewerkt zou moeten worden aan de lange termijn. Gelukkige wordt komend jaar Brands laatste jaar bij PSV. Daar ben ik van overtuigd. Brands leert niet van zijn fouten, vorig jaar was het resultaat van een aantal jaar fouten Brands en dit jaar zal dat gewoon verder gaan. Zeker als Depay verkocht wordt.

Iemand enig idee welke spelers je bij deze uitspraak aan moet denken?

26 juni 2014 om 18:26

Alex nog terughalen van Psg, dat zou nou echt een grote versterking zijn?

26 juni 2014 om 18:28

Alex is ondertussen al een week of twee in Milaan, plaatselijke AC.

26 juni 2014 om 18:29

Zou zeker een grote versterking zijn ja! En dan nog een goede, misschien ook ervaren middenvelder en spits? Voor de spitspositie de Jong?

26 juni 2014 om 18:36

Alex zit al bij Milan!

26 juni 2014 om 19:13

Ik zou het mooi vinden als hij met een Colombiaan en een Mexicaan komt aanzetten..

26 juni 2014 om 19:29

Van mij mogen ze die snelle speler van Ecuador haken als Depay weg gaat ... Ben ze naam alleen effe kwijt

Wat ik mij afvraag.. als het mislukt? Gaan ze dan weer over op de jeugd? Pas op de plaats en je overbetaalde spelers de deur wijzen? Op mij komt het beleid paniekerig over..

26 juni 2014 om 18:32

Ik zie het bij PSV wel zo ver komen als waar Feyenoord een paar jaar geleden was. Ongelooflijk wat daar allemaal gebeurt in Eindhoven joh.

26 juni 2014 om 18:35

Ben het er mee eens dat het beleid niet oké is. Ik vind zelf dat Brands dit zichzelf aan moet rekenen. Is nu al een paar jaar gefaald in het samenstellen van een kampioensteam, zou die zelf ook in moeten zien.

26 juni 2014 om 18:39

Je kan niet alles opvangen met jeugd.
PSV is nog niet zo ver als in amsterdam of rotterdam.
Mocht Depay vertrekken dan is het logisch dat er mensen gekocht worden.
Tyton gaat weg, daar is pasveer voor terug.
Park gestopt, Depay mogelijk weg, matavz mogelijk weg, rekik terug naar city, ruiz terug ... Er moeten wel direct mensen staan.

26 juni 2014 om 18:42

Natuurlijk. Alleen heeft Brands het hier niet over het opvangen van spelers, maar zegt hij hoe dan ook de selectie te willen versterken op elke plek.

26 juni 2014 om 18:52

Zeggen en doen blijven 2 verschillende dingen ... Ik denk toch dat hij Depay als verkocht beschouwd, geen idee wat hun transfer budget zou moeten zijn omin iedere linie te kunnen versterken.

26 juni 2014 om 19:03

Zeggen en doen blijven inderdaad verschillende dingen, maar hij zégt hier dus hoe dan ook spelers te willen kopen en daar reageer ik op. Ik reageer niet op iets wat niet in dit artikel staat

26 juni 2014 om 19:35

Psv voert tenminste wel beleid; namenlijk; elk jaar een ander beleid!! Consequent heet dat.

Haal Elia maar PSV. Laat die jongen maar weer een schitteren op de Nederlandse velden.

26 juni 2014 om 18:39

Zo slecht idee nog niet

26 juni 2014 om 18:46

Belachelijk idee, die jongen heeft totaal zijn mentaliteit niet mee. Heeft niks bij PSV te zoeken, is al veel te veel gezeik geweest met probleem-voetballertjes de laatste jaren bij PSV!

26 juni 2014 om 18:52

Liever Elia dan bakali

Wat bedoeld hij met afzienbare tijd? Oja we hebben maher ook nog helemaal vergeten. Rekik is op huurbasis en bruma gekocht

26 juni 2014 om 18:43

psv memphisje,

Er staat in het stukje dat hij het wil gaan doen in deze zomerse periode, verwacht dus dat de nieuwe spelers er voor begin van de competitie staan.

" Ik hoop binnen afzienbare tijd de eerste te kunnen presenteren ", zal hij dus waarschijnlijk bedoelen binnen 4 weken.

Hoe eerder de spelers er zijn des te langer kunnen ze met de voorbereiding op de nieuwe competitie mee doen.

Maar transfers vallen qua tijd meestal tegen, duurt altijd langer dan je verwacht of je moet de hoofdprijs betalen.

Ben bang dat Memphis er niet meer bij zal zijn, het komende seizoen.

En jawel de simpele reacties stromen weer binnen! Natuurlijk hoeft PSV niks te kopen. 12 vertrokken spelers vang je met eigen jeugd op. Misschien heeft psv wel de betere individuen gekocht.. Die allemaal snel verkocht worden. Alleen ontbeert het aan een goede trainer.. En dat er aankopen nodig zijn lijkt me evident!

26 juni 2014 om 18:41

De enige echt simpele reactie in dit topic is tot nu toe van jou, quickboyz. Welke 12 spelers die van belang waren voor PSV zijn er vertrokken? PSV moet kiezen, óf een club zijn die vanuit de eigen jeugd werkt en af en toe een speler van buitenaf haalt om de gebreken binnen de opleiding te vullen, óf een koopclub zijn die (talentvolle) spelers voor meer doorverkoopt dan ze binnenkwamen. Wat er nu echter gebeurt, elk half jaar veranderen van koers, kan nooit goed zijn voor een club.

26 juni 2014 om 18:47

1 Strootman 2 Mertens 3 lens 4 Toivonen 5 Bommel 6 Bouma 7 hutchinson 8 isaakson 9 manilev 10 engelaar 11 Ritzmaier 12 derijck

Wie was hier simpel? De eerste 4 zijn sowieso geen verlies zeker?
Maak je niet belachelijk man

26 juni 2014 om 18:52

Dan vergeet je nog Engelaar en Ritzmaier mogen van dat lijstje af, die speelden in het laatste seizoenen amper meer.
Marcelo, Afellay, Rekik en Park mogen er wel bij.

26 juni 2014 om 18:57

Affelay? Das al 3 jaar terug. Marcello was ik idd nog vergeten en de anderen vertrekken dit jaar idd. Engelaar en Ritz speelden idd weinig maar waren wel een plek in de selectie.. Dus ik tel ze toch ff mee

26 juni 2014 om 19:02

Haha wow. Ik bedoelde eigenlijk deze zomer. Als je bij elk team gaat kijken welke spelers er afgelopen seizoenen zijn vertrokken dan kan elke club wel meerdere transfers per linie gebruiken. Beetje scheef dit.

26 juni 2014 om 20:34

Dat gaat inderdaad niet enkel over dit seizoen, maar ik zou je graag eens wijzen op de wikipedia pagina "psv in het seizoen 2013/2014" en dan specifiek het gedeelte over transfers waar staat wie gekomen zijn en wie vertrokken zijn. Houd hierbij in het achterhoofd ook de spelers die deze zomer (mogelijk) vertrekken. In mijn ogen is dit niet met jeugdspelers op te vangen en zijn enkele aankopen volkomen logisch.

Alweer Brands! Elk jaar is het hetzelfde bij Psv, kopen, kopen en weinig presteren.

26 juni 2014 om 18:40

Daar weten jullie in rotterdam alles van toch? Niet presteren ;-)

26 juni 2014 om 20:51

Renaldino,

Grappig dat jij dit zegt over presteren. Ajax is wederom kampioen geworden en ik lees niets anders dan dat ze kampioen van de armoede zijn geworden en dat ze geholpen zijn door de teleurstellende resultaten van anderen, maar Feyenoord is tweede geworden en ik lees alleen maar dat ze een zeer goed resultaat hebben geboekt.

Na mijn weten is tweede worden minder goed dan een kampioen van de armoede. Maar wellicht zie ik dat allemaal verkeerd.

Vervolgens is Ajax kampioen geworden met gedeeltelijk Vermeer, Van Rhijn, Veltman, deels Denswil, en Blind die allemaal uit de jeugd van Ajax komen. Daarbij hebben Boilesen, De Jong en Fischer ook deels in de jeugd van Ajax gezeten. Dus dan denk je dat Ajax het wel goed doet met hun jeugd, maar als een Ajacied iets zegt over het beleid van PSV omdat ze alleen maar spelers kopen, dan mag dat weer niet, omdat Ajax ook een "koopclub" zou moeten zijn?

En dan las ik hieronder van iemand die mensen zoals ik, triest en 1 hersencellige noemt? Volgens mij denk ik juist logisch en nuchter na.

26 juni 2014 om 18:41

Nee ze winnen net zo weinig als Feyenoord, sterker nog meer (een beker) en verdienen veel meer geld. Wat is je ount! Vergeten dat Feyenoord al ongeveer 12 jaar niks meer gewonnen heeft ofzo?

27 juni 2014 om 02:21

In 2008 de beker.

Wat een droevige reacties weer zeg. Gelijk weer roepen koopclub zodra PSV ook maar 1 woord roept over het evt. aantrekken van versterkingen. Alsof er geen spelers weggaan die vervangen moeten worden. En dan de vergelijking met Ajax maken, want die halen alles uit de jeugd, not. Bij mijn weten heeft ajax voor het komende seizoen al 3 versterkingen gehaald.

Als je dat hier zo leest dan besef je pas wat voor een trieste figuren er los lopen.
Er gaan 5 spelers weg uit de selectie (minimaal)
Geeft de leiding aan dat ze die plekken gaan opvullen wat iedere club ter wereld doet en het 1 hersencellige geblaat barst weer los.
Benieuwd hoeveel koeienvlaaiklets er nog gaat komen .

26 juni 2014 om 18:57

Ajax vult het grotendeels op met jeugdspelers denk aan Veltman, Klaassen en Kishna. PSV stalt haar talenten bij jong PSV. PSV dacht vorig seizoen Ajax te kunnen nadoen maar dat is compleet mislukt.

26 juni 2014 om 19:03

Dat is dan vlaai 1 die gelegd is...
Is het daarom dat ajax er nu al 4 heeft gekocht dan?

26 juni 2014 om 19:30

Geheel begrijpelijk dat PSV spelers gaat aantrekken. Er vertrekken er veel dus alle recht om spelers te kopen. Maar ik vind het ook geheel begrijpelijk dat Ajax spelers heeft gekocht omdat spelers zoals moisander, de jong en sigthorsson oa echt niet meer bij ajax spelen aankomend seizoen. Beter nu halen dan dan weer een paar dagen voor de transferdeadline paniekaankopen doen.

26 juni 2014 om 20:30

Begrijpelijk ja, het is hun goed recht, maar ik denk niet dat het financieel verantwoord is om flink te investeren ala Maher. Ik zou echt inzetten op de jeugd en die meer ruimte geven en hooguit een of twee ervaren spelers voor de breedte erbij halen, tenzij er eentje wordt verkocht.

Zoet - Arias - Bruma - Hendrix - Willems - Wijnaldum - Schaars - Maher - Narsingh - Locadia - Depay dan heb je toch een prima basis staan?

26 juni 2014 om 20:41

Stratumseind,

Natuurlijk koopt Ajax ook, maar kan jij namen noemen bij PSV van spelers die basisspelers zijn en uit de jeugd komen? Dat kan ik wel van Ajax en zelfs de voorgaande jaren. Ik denk dat jij niet verder komt dan Afellay en Depay.

En daar gaat het nou om. Ajax koopt wel, maar doet ook meer met de jeugd. PSV koopt alleen maar en doet niets met zijn jeugd.

Echter vind ik het meer triest van mensen die dat niet kunnen of willen inzien van hun eigen club, dan mensen die anderen zoals jouw dat proberen uit te leggen op dat in te zien.

26 juni 2014 om 20:18

mmm.... Met alle respect maar jij toont ook hier ook weinig inhoud, 1 hersencellige geblaat? PSV gaat in mijn ogen financieel helemaal niet goed, dikke transfers gemaakt vorig jaar 0,3 miljoen winst.. Zit Strootman, Marcelo en Toivonen niet bij, maar ook Maher, Schaars, Arias, Josefzoon , Ruiz niet.. Resultaat vergoedingsommen is ongeveer 10 miljoen, 3 miljoen minder als vorig jaar... Waar komt het geld vandaan? Eigen vermogen alweer?

Waar blijft die tijd van jarenlang goed scouten in Zuid-Amerika etc.? Jarenlang kwamen er goede spelers uit die landen die de kampioenschappen brachten, met een aantal talenten die doorbraken. PSV moet niet alleen maar op de jeugd richten of Nederlandse spelers terughalen. Scouten, daar waren ze altijd goed in!

26 juni 2014 om 18:57

Dat heeft diverse redenen.
Tijden zijn veranderd, piet visser is vertrokken en in dat continent wordt door iedere grote club gescout door meerdere personen.
Voordat PSV zo speler ontdekt heeft het allang een voor contract getekend bij een club die miljoenen kan spenderen.
De tijd van de ronaldo s en ramario s oppikken is allang voorbij.
Je moet je juist op andere landen concentreren en eigen jeugd.

26 juni 2014 om 19:03

Philips heeft niet meer zoveel banden met Zuid-Amerika. Dus de Ronaldo's en Romario's kun je vergeten. Onder Van raay hebben ze het nog geprobeerd in Zuid-Amerika, maar dat heeft ze financieel de kop gekost zonder dat het echt veel opgeleverd heeft.

26 juni 2014 om 19:49

Philips heeft niet meer zoveel banden met Brazilie? Waar haal je die wijsheid vandaan?

26 juni 2014 om 19:58

Voorheen had Philips mensen in Brazilie gestationeerd die nogal eens een tip kregen over een speler. Nu is dat niet meer het geval. Komt natuurlijk mede doordat die Zuid Amerikaanse markt gedomineerd wordt door die ploegen die er veel geld tegen aan klappen.

Als je hier op reageert, met die achterlijke dingen als smijten met geld. Weet dan wel waar je over lult en dat er afgelopen zomer meer dan 60 miljoen is binnengekomen aan transfers, stel haatzaaiers

26 juni 2014 om 18:58

Hoe kom je op 60 miljoen als ik vragen mag?

26 juni 2014 om 19:36

Strootman 20, Mertens 9, Lens 9, Marcello 2,5, Toivonen 2,5, Pieters 3,5 en Matavz 8 (maar die is niet verkocht met een rechtszaak tot gevolg, dus wordt waarschijnlijk 3a4 miljoen).
Als ik Matavz meereken kom ik op 54 miljoen uit. Komt aardig in de buurt toch?

Elke club koopt spelers waarom wordt er bij PSV zo negatief gedaan (afgunst). Ajax al vier spelers gekocht hoor je niemand over.

26 juni 2014 om 20:31

AZ-Man,

Je vergeet de aankopen Maher, Bruma, Ruiz, Schaars, Arias en Jozefzoon op te noemen. Dat is n.l. al ca. 12 a 14 miljoen euro. Dus dat moet je al van die 54 miljoen aftrekken.

En natuurlijk koopt elke club spelers. Ook Ajax, maar Ajax gebruikt ook zijn jeugd en dat doet PSV niet. Af en toe een invalbeurt noem ik niet echt gebruiken. Daarbij geeft Ajax ca. 60 procent minder geld uit aan aankopen dan Psv. Of zie jij bij PSV veel spelers in de basis uit hun jeugd? Depay en.......?

26 juni 2014 om 20:39

Helaas; Mertens, Lens, Pieters zijn al in het vorige boekjaar meegenomen, 0,3 miljoen winst op de balans met 13 miljoen aan positief vergoedingssaldo. Terwijl Schaars, Bruma, Maher, Arias, Josefzoon en Ruiz voor totaal ongeveer 10-11 miljoen zijn gehaald na 1 juli .

Overal kwam ik uit op 10 miljoen positief als je dan nog Strootman (17 oplopend naar 19), Marcelo, Toivonen meeneem. Waarbij ik nog geen opleidingsvergoeding heb gerekend en Matavz even buiten beschouwing laat.

Kortom 0,3 miljoen winst met 13 miljoen positief aan transfer, heb je maar 10 miljoen positief kom je negatief uit. Echter zal PSV wat salaris hebben bespaard, kom je ongeveer op 0 uit. Oftewel geld van alle spelers die je noemt is al gespendeerd en je moet eerst weer verkopen.

26 juni 2014 om 20:52

@ AZ-Man

Strootman was 17 miljoen dus dan zit je alweer op de 51 miljoen. Matavz is gebleven waardoor je er nogmaals 8 miljoen af moet halen en zit je alweer opd e 43 miljoen. Van dat bedrag gaat nog weer opleidingsvergoedingen af dat uit komt op ongeveer 2 miljoen euro. ZIt je alweer opd e 41 miljoen. Dat is 19 miljoen midner dan de genoemde 60 miljoen.

Daarnaast moet je de aankoopsom van deze jongens ook mee nemen.
Strootman 6,5 miljoen
Mertens 6,5 miljoen
Lens 4 miljoen + Marcellis
Toivonen 4 miljoen
Pieters?
Samen al een kostprijs van 21 miljoen euro. Heb je dus nog 20 miljoen over dat "verdiend" is aan de transfers. Maar ondertussen zijn er ook weer aankopen gedaan.

Aankopen zijn
Maher voor 7,5 miljoen
Bruma Voor 3 miljoen
Ruiz voor 1 miljoen
Schaars + Arias 1,5 miljoen
Narsingh 4 miljoen
Tyton 2,5 miljoen
Hiljemark 2 miljoen
Is samen alweer 21,5 miljoen.

Al met al heb je dus gewoon 1,5 miljoen verlies geleden voorlopig. Wat ook blijkt uit de cijfers dat PSV vorig jaar 2012/2013 boekjaar, inclusief de transfers van Mertens en Lens maar 0.3 miljoen winst wist te draaien.

Dus heoveel geld heeft PSV nu precies, als ik het zo bekijk niet zoveel.

Ik wilde net reageren op die zeikerds. Man, man, man, wat een herhalend stukje voeren die mensen hier op. Vorig jaar het goede voorbeeld gegeven door jeugdspelers in te passen, sommige kunnen het niveau niet aan en anderen weer wel. Op dit moment zijn er niet veel jonge jongens klaar voor het 1e en we gaan zeker niet 5 jeugdspelers inpassen voor de vertrokken spelers. Kijk eens naar andere clubs, die doen niet anders, het is een mix van kopen en jeugd inpassen en niet elke lichting is even talentvol. Als er geen goede jeugd beschikbaar is moet je wel kopen. Voor de zeikerds is het alleen goed als je kwalitatief helemaal niets voor stelt zo lang je maar geen spelers koopt.

Haha daar gaan we weer! Standaard elk jaar daar toch

26 juni 2014 om 20:40

Net als de prijzenverdeling de laatste jaren :D

Er moeten minimaal twee ervaren centrale verdedigers gehaald worden een jonge controlerende middenvelder en een spits. Dan heb je twee rechtsbacks Arias Brenet als centrale verdediggers Bruma jeugdspeler en twee versterkingen als LB Willems en Tamata. Op LCM heb je Schaars en Hendrix op RCM heb je Gini en een versterking op CAM heb je Maher en Ritsmaier en Hiljemark heb je dan als extra middenvelder. Als linksvoor Depay en jeugdspeler/bakali in de spits Locadia en aankoop en rechts zit je met narsingh en Jozefzoon wel goed. Zo zou ik het doen

Ik vraag me af waar PSV het geld vandaan haalt om voor iedere linie een versterking te halen. Ik dacht dat het de bedoeling was om zoveel mogelijk jeugd te laten doorstromen. Tot nu toe zijn dat er slechts een handvol. Het lijkt me nou niet dat PSV met miljoenen kan gaan smijten. Misschien transfervrij?

26 juni 2014 om 19:28

Ja dat was het vorige beleid.
Koch, Locadia, Bakkali, Hendrix, Ritzmaier, Vloet moeten terug de wachtkamer in.

Ben benieuwd wie ze gaan halen als absolute versterkingen. Met name de verdediging heeft een kwaliteitsimpuls nodig, maar daar wordt er maar 1 voor gehaald....

26 juni 2014 om 19:30

Wat dacht je van ongeveer 40 mln voor Strootman Lens en voor Mertens en vervolgens ongeveer 10 a 15 mln uitgeven aan nieuwe spelers

26 juni 2014 om 19:35

Lens, Mertens en Pieters zijn in het vorige boekjaar meegenomen waar PSV 0,3 miljoen winst maakte, dus ik dacht dat dit geld al verdampt of gespendeerd is.

26 juni 2014 om 19:49

Dan heb je nog steeds Strootman +20 Toivonen +2,5 en Bruma Jozef en Maher is ongeveer -12 dus dan heb je op transfers nog steeds 10 mln winst ongeveer

26 juni 2014 om 20:10

Strootman was 17 met eventuele stijging naar 19..... Stukje opleidingsvergoeding (4 a 0,68 miljoen), afschrijving en misschien ook een deel van de transfersom en je houdt veel minder over. Je mist Marcelo nog en Ruiz moet er nog af (huursom?).

Vorig jaar was de het saldo vergoedingsommen 13,17 miljoen euro positief, en was er 0,3 miljoen winst behaald. Dit jaar is dat dus minder, wil je niet verder interen op je eigen vermogen zul je dus eerst weer moeten verkopen. Sterker nog volgens mij hebben ze nu al verlies gedraaid, maar ik laat mij verrassen.

PSV heeft ook geen grote sponsordeals gemaakt geen bijzondere prestaties in beker en EL dus waar komt het geld anders vandaan?

Zou beginnen met een nieuwe technische directeur en een nieuwe coach. De spelers die vertrekken opvangen, dan doe je gewoon mee om de titel.

Paar jaar geleden met Mertens en Strootman hadden we gewoon een kampioensteam maar ieder heeft gezien hoe dat is afgelopen. Maar van mij mag hij voor elke linie een speler erbij halen, maar ofdat een kampioenschap oplevert???


Psv heeft vorig jaar veel geld ontvangen door de verkoop van een aantal spelers dus dat geld is er wel.

26 juni 2014 om 19:31

Vorig jaar maar een magere winst van 0,2 miljoen of iets in die trant gemaakt met die twee dikke transfers. Dus volgens mij is het geld er al niet meer?

26 juni 2014 om 20:41

Verkocht: Strootman (20 m.), Lens (9m), Mertens (8m.), Pieters (4m.). Verder nog Engelaar, Hutchinson, Waterman en Nijland. Totaalbedrag: 45 Miljoen.

Gekocht: Maher (8m.), Jozefzoon (2m.), Bruma (1m.), Schaars (0,5m.), Arias (0,5m.)
Totaalbedrag: 12 Miljoen.

45 - 12 = 23 Miljoen winst.
Dat is wat anders dan 0,2 miljoen...

26 juni 2014 om 20:46

Nogmaals; get your facts right. Lens, Mertens en Pieters zijn in vorig boekjaar meegenomen waar een winst van 0,3 miljoen werd geboekt bij een positief transferresultaat van 13 miljoen.

Strootman (17 kan oplopen naar 19), Marcelo (2,5), Toivonen (2,5) mag je wel meerekenen want de overige spelers hebben zijn veelal transfervrij of voor weinig gegaan. Terwijl de aankopen voor 12 miljoen na 1 juli zijn gehaald. Kom je uit (zonder opleidingsvergoedingen etc. ) op 22-12 = ongeveer 10 miljoen positief, vorig jaar was het 13 met een winst van 0,3.... Dus waar komt het geld vandaan?

Up date : Brands gesignaleerd bij Gemeentehuis Eindhoven
Samen met Philips wordt er gekeken of er ergens nog wat miljoentjes op de plank liggen te versloffen in
de gemeentekas ...........die de bevolking van Eindhoven toch niet nodig heeft...........

Ik zou eerst een middenvelder halen..

Ik vraag mij eigenlijk af in hoe verre dit financieel allemaal mogelijk is? Bedoel ze maken al jaren op rij verlies, afgelopen jaar voor het eerste niet 0,2 miljoen winst of iets dergelijks terwijl ze Strootman en Mertens voor hele grote bedragen hebben verkocht. Het is nu ook weer paniek voetbal, want supporters willen nu prijzen, ze moeten juist geduld hebben en op de lange termijn denken.

Hendrix kan Rekik vervangen en dan heb je Koch en zou ik hooguit een ervaren Boulahrouz of Brouwers halen, meer niet. Heb je voor weinig aardig wat staan. Op het middenveld kun je van Ooijen en Horsten doorschuiven, samen met Maher, Wijnaldum, Schaars heb je het aardig staan al zou je voor een speler als Ayoub kunnen gaan.

Ik zou nog een tweede spits halen en van Overbeek en andere talenten doorschuiven. Misschien Schalk wel als tweede spits?

26 juni 2014 om 20:15

De transfers na 1 juli (strootman en Marcelo) vonden plaats na de balansdatum en vallen daardoor binnen het huidige boekjaar. Dat is bij elkaar zo'n 20 miljoen euro. Ook het wegvallen van salarisposten van bijvoorbeeld Engelaar, Strootman, Mertens en Lens leverden een flinke kostenbesparing op.

26 juni 2014 om 20:26

Ook Maher, Arias, Schaars en Josefzoon zijn na 1 juli gehaald.. bovendien van die 20 miljoen heb je nog afschrijving en opleidingsvergoedingen. Overal een positief transferresultaat van ongeveer 10 miljoen, terwijl het vorig jaar 13 miljoen was bij een winst van 0,3 miljoen.

De bovenste 4 hebben ook een salaris en daar komt de gehuurde Ruiz en Schalk nog bij. Ik denk wel een lichte besparing overal maar overbrug je (3-0,3) 2,7 miljoen daarmee? Misschien wel, maar dan moet je alsnog de transferkosten uit het eigen vermogen halen of wachten tot je een speler hebt verkocht.

26 juni 2014 om 20:49

Dat klopt, net zoals de volgende aankopen niet binnen dit boekjaar zullen vallen. Ik wil ook niet zeggen dat met de transfers van Strootman en Marcelo 4 nieuwe aankopen kunnen worden opgevangen. Ik wil vooral aangeven dat het er allemaal niet zo verschrikkelijk voor staat als sommigen hier lijken te denken. Wanneer je Depay bijvoorbeeld voor een mooi bedrag verkoopt, wat denk ik wel in de lijn der verwachtingen ligt, heb je volgens mij al aardig wat mogelijkheden voor versterkingen. Ik denk dat wanneer er een beetje slim geïnvesteerd wordt, dit heus wel op een verantwoorde manier gedaan kan worden.

Het klopt natuurlijk dat PSV met de door jou voorgestelde veranderingen er financieel nog veel beter voor komt te staan, maar ik denk dat ze dan de selectie van een middenmoter hebben en ik denk niet dat dat de ambitie van PSV moet zijn. Naar mijn mening moet het kapitaal zoveel mogelijk op het veld staan.

26 juni 2014 om 23:19

@jaiswel

Ik vind het toch niet echt lekker bij Psv. Ze hebben hun eigen vermogen flink gestuwd door grond te verkopen, heb ik niks op tegen. Alleen dat zijn geen structurele inkomsten en ze teren alweer op dat eigen vermogen, want er is nadien een aantal keer verlies gemaakt wat op dit moment opgevangen wordt door transfers.

Je gaat pas echt verdienen als je inderdaad een jeugdspeler als Depay verkoop, geen afschrijving maar wel dik cashen. Daarom meer op dat soort jeugdspelers inzetten en hun optimaal de kans geven, al loop je dan het risico een keer wat minder te presteren, op de lange termijn is het beter. PSV zegt wel dat ze dat willen maar het is in mijn optiek veel te mager, Bakkali is een goed voorbeeld die in mijn ogen ontevreden werd nadat Ruiz kwam. Hem had je meer vertrouwen moeten geven.

Wat dat betreft kun je wel een voorbeeld aan Ajax en Feyenoord nemen, waarbij ajax ook nog heel veel aan jeugdscouting doet. Ajax heeft enorme winsten gehaald, gepresteerd en er staat nog een goede selectie ook voor weinig. Moet PSV ook kunnen.

En weer kopen kopen koopavond daar in Eindhoven.
Volgens mij leren ze het nooit terwijl het grote voorbeeld hoe het wel moet nu aan het schitteren is op het WK: Depay!!
Als je elke lichting 2 a 3 spelers hebt die 70% van zijn talent hebben en dat aanvult met een gerichte versterking speel je elk jaar om de titel.
Maar nee hoor Brands (met je beperkte netwerk), haal maar weer 3e rangs buitenlanders voor veel te veel geld naar de eredivisie...

Nou Depay zal wel verkocht worden, die moet volgens mij echt een klapper aan transferwaarde gaan kosten. Heel stiekem hoop ik dat Ajax Depay wil komen kopen (ook al weet ik dat dat niet zal gaan gebeuren). Maar wat een speler is dat zeg... is echt de enige speler in het elftal van Psv waar je als andere club jaloers op kunt zijn.

Maar goed, ik volg Psv verder niet zoveel... zijn er al namen bekend van wie ze enigszins op het oog hebben om zich mee te versterken?

Ze gingen daar toch bouwen op de eigen jeugd? Of is er weer een nieuw beleid? Wat een club zeg

PSV zal weer eens even mikken op de titel en tja daar horen aankopen bij hé. Want in Eindhoven is het met jeugd nog nooit gelukt, dat zit niet zo in het DNA van de club. Straks de gemeente nog even lief aankijken, misschien is er ergens nog wel een setje stoelen dat de gemeente voor wat miljoenen over kan nemen.

Ik zou als Ajacied wel weer bashen, ongefundeerd kritiek uiten en al, maar dit is toch belachelijk hoe die club tegenwoordig wordt geleid. Er zit totaal geen lijn, geen visie, geen consequenties voor leidinggevenden in. Ieder jaar hebben ze weer een andere manier hoe het wel gaat lukken om de titel te pakken. Het is niet dat een visie per se de juiste is, maar een beetje duidelijkheid zou toch wel handig zijn voor fans en werknemers/spelers bij Psv. Je weet gewoon niet waar je aan toe bent.

Alsof ze ieder jaar op een dartbord zes opties hebben staan en dan gaan kiezen wat ze nu weer gaan doen. Dat het tegenstrijdig is met het vorige jaar is helemaal geen probleem verder. Ik lees wel dat ze wat intensiever met de jeugd bezig zijn en dat is prima, maar je zal toch als jeugdspeler eerst de hoop hebben dat je kans maakt, dan gepasseerd wordt door spelers als Schaars en Bruma en nu weer door middelmatige b-spelers uit het buitenland. Kies nu gewoon ergens voor PSV en wellicht kan je weer eens de 'voetbalhoofdstad van Nederland' worden. Of gewoon degraderen, ook fijn.

"de eigen jeugd heeft de toekomst bij Psv, zegt technisch manager Marcel Brands in gesprek met AD Sportwereld. De Eindhovense club heeft vanwege fikse financiële problemen geen geld meer om spelers te kopen en gortige salarissen te betalen.

“psv was altijd een kopende club, maar dat moet veranderen”, reageert Brands."

Dat was een uitspraak van het jaar 2011. Ik denk dat deze man niet meer serieus genomen kan worden. Alsmaar loze beloftes.

Hoe kan het in godsnaam, dat psv elk jaar zonder cl en kampioensschap zoveel dure spelers aan kan trekken. Verreweg de duurste selectie al lijkt me??

Niet meer dan logisch dat PSV zich gaat versterken in elke linie.
Hoop alleen wel dat ze dit keer eens goed naar de defence kijken.

Wat zijn sommige mensen toch dom zeg als ik deze reacties lees.

En bij de presentatie van de toekomstige aanwinsten zeggen dat het perfect in de filosofie past...
Elk jaar wordt er door de leiding van PSV voor een andere koers gekozen. Hierbij een overzicht van de verschillende tactieken van de afgelopen jaren waarmee getracht is om de titel te veroveren.
Transferperiode 2014 Ze kijken ze in het buitenland.
Transferperiode 2013 Er wordt voor talentvolle maar tegelijkertijd al bewezen spelers uit de eredivisie gekozen
Transferperiode 2012: jubileumjaar, er wordt voor gearriveerde spelers en trainers gekozen
Transferperiode 2011: Er wordt voor talentvolle maar tegelijkertijd al bewezen spelers uit de eredivisie gekozen.
En wat elke transferperiode herhaalt wordt: Ze willen de jeugdopleiding centraal stellen.
Opgeleverde Prijzen: 1 Knvb Beker.

Ik persoonlijk ben fan van Psv, maar kan toch helaas alleen tot de conclusie komen dat Marcel Brands gefaald heeft. Als PSV zijnde ben je een topclub en dan Moeten er gewoon conclusies getrokken worden als er gefaald wordt.
Wat PSV nodig heeft is een man, of desnoods een vrouw, die gewoon één lijn volgt en Duidelijk communiceert wat PSV wil. Want ook wat betreft communicatie is het dikke armoe met een algemeen directeur als Tiny Sanders.

26 juni 2014 om 20:32

Als je dan ook nog de financiele resultaten erbij zet dan moet je helemaal je conclusies trekken. Brands is wel een type die zijn ego gaat redden over de rug van een club, ik snap niet wat hij daar doet.

Nou, als PSV fan wrijf ik alweer in mijn handen. Wel echt treurig dat Brands jaar op jaar faalt, en toch het verdiende geld van Strootman, Mertens en Lens mag uitgeven aan Manolev, Derijck, Marcelo en Zanka... Bovendien vind ik het vaag dat ze elk jaar voor andere spelers kiezen. Of kies elk jaar voor talenten, of voor ervaring. Ga niet in 2013 zeggen dat je wil verjongen, en dat je te erg verjongt, waardoor er het jaar daarna weer oudere spelers moeten worden gekocht. Dat heet slecht beleid.

26 juni 2014 om 20:56

Gast, waar heb je het over. Die spelers waren al aangetrokken toen Strootman, Mertens en Lens er kwamen. En je hoeft helemaal niet te kiezen voor jeugd of ervaring, je moet allebei hebben. Zoals elk team waar dan ook.

26 juni 2014 om 21:08

Ja, maar als je kijkt naar de eindbalans, de goede spelers die zijn verkocht de afgelopen jaren, en de slechte spelers die zijn gekocht de afgelopen jaren.
Dan zie je dat PSV echt heel veel kwaliteit heeft ingeleverd.

Nou, ik vind het raar dat ze eerst zeggen: We gaan erg verjongen, en er komen heel veel jonge spelers. Maar het seizoen wordt dramatisch en je eindigt 5e. Conclusie: te veel jonge spelers en te weinig ervaring.
Dan gaan ze nu ervaring inkopen, omdat ze een gigantische fout hebben gemaakt.

Als ze in 2013 een beetje verstand van voetbal hadden gehad, hadden ze jonge spelers, maar ook ervaring ingekocht. Nu hebben ze een heel seizoen verknald...

Volgens mij is dit gewoon een ctrl-c, ctrl-v bericht uit het nieuwsarchief van de zomers van 2011, 2012 en 2013

Al die trieste reacties heir: Brands had dit jaar al gezegd dat men eigen jeugd de kans wil geven, maar dat men ook ervaring wil om de talenten de weg te wijzen. Ineens overstappen op alleen maar eigen kweek gaat niet, dat hebben we wel gezien.

En aan alle trieste Ajax-lui hier: wat lopen jullie nou te zeveren, als je zelf alweer 3 spelers heb aangetrokken. Bovendien waren de sterkhouders afgelopen seizoen bij Ajax ook aangekocht. En Feijenoord bakte er ook geen hout van zonder Pelle. Dus niet zo hypocriet doen allemaal

Maar o wee als PSV het ok maar heeft om versterkingen te halen. Spelers als Depay laten zien dat er iets moois speelt wat betreft de jeugd, maar je moet de realiteit niet uit het oog verliezen: er moet ook ervaring aanwezig zijn.

Brands voert een slecht beleid. Hij probeert met spelers winst te maken, anders had hij toch al lang in de achterhoede geinvesteerd? En hij heeft ook nog een abonnement genomen op de vervelende mannetjes. Nu komt hij met het verhaal dat er in elke linie een versterking moet. Mogelijk hoopt hij Depay voor veel geld te verkopen, maar dat moet ik ook nog zien. Verder vind ik de selectie niet sterk. Ik snap ook niet waarom er mensen zijn die zeggen dat PSV vorig jaar kampioen had kunnen of moeten worden.
Op korte termijn beginnen de Europa League wedstrijden. Hoe wil je nu een ingespeeld team krijgen? De competitie begint ook weer over een paar weken. Een aantal clubs is al heel ver met de selectie: Ajax, AZ, Utrecht, Groningen...enz.
Ik snap dat hij niet in Nederland moet zoeken, daar is al niet veel meer te koop.
En al dat geld dat hij met transfers verdiend heeft, dat is overdreven. De enige aan wie hij echt wat verdiend heeft is Strootman. Marcelo heeft 3 miljoen gekost en is voor een dergelijk bedrag verkocht. Maar hij heeft in de jaren bij PSV een dik salaris gehad. Toivonen heeft alleen maar geld gekost. Met Lens hebben ze quitte kunnen spelen, aan Mertens tussen de 1 en 2 miljoen verdiend. En dan hebben we het nog niet gehad over de transferkosten: de vergoedingen aan de opleidingsclubs en de fee van de zaakwaarnemers. Hij heeft vorig jaar zo'n 40 miljoen binnengehaald, maar iedereen vergeet dat PSV aan deze spelers eerst zo'n 34 miljoen kwijt was!

Gokje,

Verdediging: Moreno
Middenveld: De Zeeuw
Aanval: Altidore

26 juni 2014 om 21:39

Gokje middenveld: Toornstra?

Kopen kopen kopen, misschien eens geduld en een goed beleid in alle lagen vd organisatie wil ook wel eens helpen.

Allemaal leuk en aardig, maar wie o wie gaat dat betalen? Heeft PSV nog een parkeerterrein wat ze voor woekerprijzen aan de gemeente kunnen verkopen?

Laten we beginnen met een nieuwe TD. Brands laat al zoveel seizoenen blijken niet geschikt te zijn. Tevens een nieuwe ervaren coach is een must die verstand heeft van coachen en het spel kan lezen en spelers beter kan maken.

Vorig jaar zei iedereen dat ze de sterkste selectie hadden dus dat viel toch vies tegen ik denk dat Brands en Cocu gewoon niet geschikt zijn om er een goede ploeg van te maken.

Wat een zwabberbeleid.
Vorig jaar wilden ze de jeugd de kans geven en na 1 jaar veranderen ze dat weer en worden ze weer de koopclub zoals wij ze kennen.

meteen weer geregeld op of aanmerkingen omdat PSV gaat kopen....of ze dat met eigen geld doen, geleend geld of van mijn part wit gewassen briefjes van 10...het zal mij een zorg zijn...wat ik gevaarlijker vind is dat de jeugd die zit te wachten op een kans en waaraan een vergelijkbaar model alla Ajax is voorgehouden wederom geen kans lijkt te krijgen. Ik ga erg gemakshalve vanuit dat men de club niet in een financiële afgrond gaat gooien dus ga ik daar ook niet over zaniken...immers wij zaten ook niet stil als het gaat om aankopen...al is het meeste nog voor jong Ajax bedoeld komend seizoen. Wel maak ik mij zorgen over het mentale deel...kun je de jeugd tevreden houden...er zitten echt groeibriljanten bij.

Tijd zal het leren!

toornstra voetbalt toch echt in nederland meneer brands

Psv is al 6jaar geen kampioen meer geworden.elke linie 1nieuwe speler nodig hebben ze dan niks in de jeugd lopen dan.ik kan de jeugdopleiding van psv niet vandaar dat ik het vraag of er niks rondloopt in de jeugd???.

27 juni 2014 om 02:45

Dat kan geen een club in Nederland, Ajax heeft ook al 4 spelers binnengehaald en ik denk dat Feyenoord ook spelers gaat halen.

Gewoon 1-1-1-1-1-1-1-1-1-1-1 spelen

Psv is geen koopclub meer toch geloof ik , raar dat ze dan gaan kopen voor de verandering

Het is weer begonnen hoor... De zogenaamde ajax supporters zijn weer aan het mauwen over Psv. Prachtig om te zien dat men denkt dat PSV de enige club is die speler koopt. Hahaha. Tranen in mijn ogen van het lachen. Ga zo door jongetjes.

27 juni 2014 om 08:47

Heeft volgens mij niets daarmee te maken. Je hoort PSV alleen maar praten over dat ze jeugd wilen inpassen en daarna ga je dus weer 3 aankopen doen die de ontwikkeling van die talenten te niet doet. En dan raar kijken dat je grootste talenten weggaan.. Volgens mij is er niet een plan waar alle mensen binnen psv in geloven. Wat willen ze nu? Wil je je jeugd een kans geven of wil je met veel geld uitgeven weer proberen kampioen te worden om het jaar daarna weer spelers te moeten verkopen omdat je negatief draait?

27 juni 2014 om 08:54

@msegeren
Je hebt helemaal gelijk. Terecht wordt PSv gewezen op het feit van het steeds maar wisselende beleid. PSv lijkt een club zonder visie en identiteit.
Het ene jaar behoefte aan midden 20ers, dan moet er pure ervaring gehaald worden,en dan kiezen ze weer voor de jeugd.

Locadia zal het kind van de rekening worden, Hendrix zal moeten blijven wachten en Ritzmaier zal nu ook wel spijt gaan krijgen van zijn verlenging.

druk druk druk

Wat hebben we dat woord de afgelopen 2 weken vaak voorbij horen komen.
De druk op spelers en trainers op het wk blijkt enorm groot te zijn als ik de kenners moet geloven.

Maar niet alleen de spelers en trainers zijn er druk mee , ook wij "liefhebbers" toch?

Vele reacties op ieder wk topic en ik vroeg me af of we niet een beetje verzadigd raakten met zoveel mogelijkheden tot discussies voeren.

Gelukkig begonnen onze ploegen van onze nationale competitie weer met de voorbereiding.
En dat bleek letterlijk een "redding " te zijn voor een bepaald deel van ons land.
Zoals op dit topic blijkt zijn er velen die weer de echte "honger " hebben naar clubgerelateerde topics.

Ik was ook weer verheugd om te zien dat er een bepaalde groep weer "eten" kreeg en net op tijd gevoerd werden zodat ze hun allergrootste hobby weer konden gaan beoefennen : zich druk maken om anderen.

200 reacties waarvan180 van onze "ondervoedde vrienden" met vaak de standaard gemeente/grond/koopclub onzin.

Soms probeer je dan uit te leggen dat het heel normaal is dat, als er bij een club 4/5 spelers vertrekken ,er ook een aantal nieuwe moeten bij komen.

Soms probeer je uit te leggen dat iedere club ter wereld dat doet ,zelfs hun eigen favoriete vereniging waar ze toch zo maar een blik open hoeven te trekken en de megatalenten sluiten weer aan bij de a-selectie.

Soms vraag je je af hoe ze het toch doen om jaar in jaar uit het presteren om zoveel vruchten te plukken van hun eigen jeugd beleid.

Vaak tevergeefs zoals ook hier weer blijkt en daarom blijft bij mij altijd maar weer 1 vraag terugkeren:
Waar maken ze zich Druk om?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren