Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Het hele Nederlands elftal weet dat hij dé absolute man op het veld is’

Laatste update:

Het Nederlands elftal haalde vier jaar geleden de finale van het WK in Zuid-Afrika en André Ooijer is van mening dat het huidige Oranje net zo’n goede indruk maakt. De oud-verdediger maakte toentertijd deel uit van de selectie van Bert van Marwijk. “Ik denk dat het vergelijkbaar is. De spelers waar we nu over praten, daar hadden we het toen ook over.”

/

In 2010 zag Ooijer wel een defensie met meer ervaring. “We hadden toen mensen in de achterhoede staan die al wat bereikt hadden en veel van deze spelers komen net kijken. Toch kunnen ze allemaal wel wat gaan bereiken”, denkt Ooijer hardop in gesprek met NUsport. Nederland speelt zondag tegen Mexico en treft komende zaterdag eventueel de winnaar van de krachtmeting tussen Costa Rica en Griekenland, die zondag om 22.00 uur tegenover elkaar staan.

Ooijer is zeer te spreken over de ontwikkeling die Van Persie heeft doorgemaakt. “Je ziet dat hij verschrikkelijk veel vertrouwen heeft”, stelt de oud-international. “Het hele elftal weet dat hij dé absolute man op het veld is. Daarnaast is hij echt nog meer een teamspeler geworden, met name in de kleedkamer kan hij jongens heel goed motiveren.”

Is Robin van Persie de allerbelangrijkste Oranje-international?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vindt persoonlijk Robben toch de allerbelangrijkste man. Is bij heel veel dreiging en brengt constant gevaar met zijn dribbels. Bovendien scoort hij ook nog makkelijk goals.

29 juni 2014 om 10:02

Robben is goed maar van persie is een veel completere voetballer. Ook qua leiderschap. Hij is niet voor niets onze aanvoerder.

29 juni 2014 om 10:14

Juist niet, hij doet het aardig maar is nou niet een geboren leider en teamspeler.

29 juni 2014 om 10:23

@mikwimbe

Juist Robben is de man in en buiten het veld qua leiderschap. De absolute drive om te willen gecombineerd met het ondersteunen van jonge jongens. Als er namen vallen over speeches of tips dan noemt het merendeel Robben.
Daarnaast scoort Van Persie wel eindelijk in het Nederlands elftal(op een Wk), maar is het Robben die het beste speelt van iedereen. En behalve goed spelen maakt ook Robben zijn doelpuntjes.
Naar mijn mening zijn jongens als Robben, Vlaar en eventueel N. De Jong veel betere aanvoerders. Echter liggen Van Persie en Van Gaal goed. Daardoor is hij het verlengstuk van de trainer waarschijnlijk.

Aanpassing: typefout.

29 juni 2014 om 10:26

Jazeker wel! Teamspelers zijn vaak ook leiders!

29 juni 2014 om 11:03

Vlaar en de Jong zijn geen aanvallers! En van Persie heeft al veel gescoord hoor in Oranje!

29 juni 2014 om 11:17

Mikwibe Ja maar als het bij RvP niet draait, is hij niet meer met het aanvoerderschap bezig, alleen met zichzelf. Heeft Robben geen last van. Die pept de spelers voortdurend op.

29 juni 2014 om 11:48

Denk dat Ooijer een beetje dronken is.

Robben is met kop en schouders de allerbeste speler van Oranje. De grote leider.
RVP speelt tot nu toe weer eens redelijk in Oranje.

29 juni 2014 om 17:37

Mikwimbe,
Laat mij nooit meer dit soort opmerkingen lezen als ik net een slok hete koffie aan het nemen ben. Mijn schuld natuurlijk. van Persie is een grote speler, maar Robben is op dit moment een van de allerbeste spelers ter wereld. Die twee mag je op dit moment niet vergelijken naar mijn mening. Wel allebei spelers die heel belangrijk kunnn zijn in een (hopelijk) zeer succesvol Wk.
Maar waar van Persie meer afhankelijk is van zijn collegas, is Robben zelf levensgevaarlijk en kan hij zijn collegas ook succesvoller maken. Deze credits kunnen vooral naar Pep gaan denk ik. Bij Oranje trekt hij dit door.

29 juni 2014 om 10:20

Het gaat niet alleen om wat er op het veld gebeurt he jongens

Hij kan goed met de jongeren omgaan en dat spreekt natuurlijk zwaar in zijn voordeel. Echter is hij natuurlijk bij lange na niet de belangrijkste man in het Nederlands elftal. Hij is niet eens de beste spits die er rondloopt, laat staan aanvaller.

29 juni 2014 om 10:11

Vind je Huntelaar een betere spits dan?

29 juni 2014 om 10:17

Ja natuurlijk, dat heeft de hele geschiedenis al lang uitgewezen.
Het enige dat je misschien kunt zeggen is dat Huntelaar wat minder een teamspeler is. Zodra Huntelaar en van Persie in dezelfde competitie spelen zal Huntelaar altijd de bovenliggende speler zijn, zelfs met een slechter team om zich heen.

29 juni 2014 om 10:20

Moet mijn sarcasme-meter aan of?

29 juni 2014 om 10:42

Haha kerel dan heb je er echt geen kijk op. Met Huntelaar speel je tot in de zestien 10 tegen 11, daar red je het op topniveau niet mee. Van Persie is zo een geweldig complete spits dat zelfs je veldspel er beter op wordt.

29 juni 2014 om 12:17

Jij weeet wel dat Van Persie eindelijk eens scoort op een toernooi? Van Persie heeeft al zijn interland goals te danken aan oefenwedstrijden en kwalificatie wedstrijden! Hij staat boven aan omdat Huntelaar nooit een kans heeft gekregen van Van Marwijk en Van Gaal! Op het WK in 2010 had Huntelaar 45 minuten nodig voor 1 goal, Van Persie had er meer dan 600 nodig!

29 juni 2014 om 12:44

Zeker nooit naar Schalke gekeken, daarnaast speel je met van Persie in principe sowieso 10 tegen 11 of zelfs 10 tegen 12 af en toe, maakt niet uit op welk deel van het veld.

Zoek maar een paar compilaties uit, bijna alles komt van buiten de 16.
Hier bijvoorbeeld
https://www.youtube.com/watch?v=7bsakusvkdi
buiten de 3 omhaals en een prachtige dribbel en een penalty om allemaal buiten de 16.

Huntelaar verliest het op vriendjespolitiek en mediagehype, maar voetballend is Huntelaar echt op elk gebied veel en veel beter.

29 juni 2014 om 13:02

Video is niet beschikbaar dus je verhaal is lastig te volgen.

Huntelaar verliest het op kwaliteit, hij krijgt zelfs niet de bovenkeur boven Lens. Waarom zouden Van Gaal en Van Persie vriendjes zijn? Toen Van Gaal kwam had hij een duidelijk idee in zijn hoofd, dat Van Persie 6 keer de voetballer is die Huntelaar is. Overigens is Huntelaar juist degene die in de media gehypted wordt. Van Persie heeft bij 2 topclubs gespeeld, United is zelfs de absolute wereldtop. Bij beide teams is hij de absolute ster en veruit de beste speler. Onze vriend Klaas-Jan speelt nu in een subtopper in Duitsland bij een club die al jaren niks in te brokkelen heeft. Klaas heeft het een jaar bij Milan en bij Madrid volgehouden. Hij werd nota bene naar de flanken verguisd bij gebrek aan techniek. Klaas-Jan teert in Nederland nog steeds op zijn status die hij bij Ajax heeft opgebouwd.

Op voeballend gebied is Van Persie zoveel beter dan Huntelaar. Huntelaar is misschien een ietsje betere goaltjes dief, Van Persie is in elk ander aspect veruit de meerdere van Klaas. Als je dat niet ziet dan heb je er gewoon serieus geen kijk op.

Hier nog een filmpje van de voetbaltechnische Hunter http://www.voetbalzone.nl/youtubes.asp?uid=11711

29 juni 2014 om 13:25

Òch wat sneu, meneer snapt plots niet dat als je die url kopiert en op google bij het zoeken plakt de video pal bovenaan staat en acteert plots dat het een wonder is dat het dankzij van Persie uit elkaar gevallen Nederlands elftal niet weet te scoren tegen de destijds nummer 3 van de wereld terwijl de basisspelers van Nederland op dat moment bijna allemaal bankzitters waren bij hun club en van Persie met een vergelijkbaar team tegen Denemarken, dat zich dit WK überhaupt niet eens kon plaatsen, verliest...

Huntelaar presteerde per minuut, met het B-team(!) van Real Madrid op zo'n 85 van wat de speler die later aangekocht werd voor 94 miljoen met het A-team dat voor nog eens een extra paar 100 miljoen euro extra geïnvesteerd had, presteerde.

Ook bij Milan was hij, met grote afstand trouwens, topscoorder per gespeelde minuut.

Als je kijkt naar de goals van Huntelaar zie je ook dat er veel meer techniek bij is betrokken dan bij de goals van van Persie.
Heeft van Persie überhaupt wel eens een omhaal gescoord? Of zelfs gemaakt?!

Ik beaam dat Huntelaar ook in de Eredivisie veel en veel en veel betere cijfers heeft achtergelaten dan van Persie.

29 juni 2014 om 13:31

bij Huntelaar zijn goals meer techniek dan bij die van van Persie, dit is toch de grootste grap ooit te noemen. Typ simpelweg RVP top10 in en dan kom je erachter wat voor domme statement dat is. Zo een goals tegen Aston Villa of tegen Everton is pure techniek, zo een goal kan Huntelaar never maar dan ook never nooit maken. Of zelfs die goal tegen Spanje.

29 juni 2014 om 13:45

Ohw gut ik dacht nu kom je echt met een inhoudelijk sterk filmpje. De top 10 goals van Huntelaar??? Zelfs de top 10 goals van Matavz zijn om te smullen.. Overigens zijn de top 10 goals van Van Persie een stuk mooier. Op het moment van spelen, speelde Sneijder nog gewoon bij Internazionale en was het verder een redelijk vergelijkbaar team met het WK 2010 team.

Je alinea daarna is niet te volgen, maar gecombineerd met je alinea daarna kom je weer op het eeuwenoude statistiek verhaal terug. Die statistieken zijn niet sterk omdat hij simpelweg niet genoeg speelde. Kanstechnisch gezien heeft elke goal die je dan scoort meer impact ja. Elke andere grote speler kan niet zulke statistieken weerleggen omdat ze vaker spelen. Blijkbaar is Huntelaar van zulk droevig niveau op de training dat die goals die hij maakt niet zwaar genoeg tellen. Bij Milan had hij Boriello voor zich staan, nou als je die al niet uit de basis kunt spelen. Statistieken vertellen maar een klein deel van het verhaal, het ontbeert Klaasje gewoon aan techniek en daardoor heeft hij het nooit gemaakt op het allerhoogste niveau. Dat zag Bert, dat zag Louis, noem ze maar op. Huntelaar heeft het alleen echt gemaakt bij Ajax, in de trieste competitie die wij de Eredivisie noemen. Van persie maakt het al 3 of 4 jaar waar in de sterkste competitie ter wereld, de Premier League. Van Persie maakt een van de allergrootste clubs ter wereld in zijn eentje kampioen, Huntelaar is een van de 11 bij de subtopper Schalke.

Tja als jij zegt dat er bij de goals van Klaas meer techniek komt kijken, dan bij de goals van Van Persie dan heb je er echt gewoon serieus geen verstand van en is deze discussie zinloos. Alleen al die goal tegen Spanje had Huntelaar nooit gemaakt. Kijk eens naar goals tegen Everton, Liverpool, Charlton Athletic, noem ze maar op. Bij al die goals komt zoveel techniek kijken, het is echt ongelofelijk dat je denkt Huntelaar's goals meer techniek vereisen.

Tja toen Huntelaar nog aan het hobbyen was in de Eredivisie speelde Van Persie al vier jaar lang in de PL. Iets met verschil moet er wezen...

29 juni 2014 om 10:15

welke spits vind je dan beter, ik kan namleijk niemand bedenken die bij hem in de buurt komt bij het Nederlands elftal?

29 juni 2014 om 10:22

Huntelaar bijvoorbeeld, maar ik denk dat zelfs Kuyt of Sneijder het beter zouden doen in de spits dan hij. Ik ben er van overtuigd dat Huntelaar de 1-1 tegen Spanje al lang gemaakt zou hebben, toen de bal voorlangs het doel ging en Ramos hem bijna in zijn eigen doel werkte.

Wel beaam ik dat de kopbal van van Persie prachtig was, het was de mooiste duik van het hele toernooi tot nu toe.

29 juni 2014 om 10:30

Misschien hadden we beter kolder of hemmen mee moeten nemen dan en van persie thuislaten...

Wat een onzin zeg! Hij heeft al drie keer gescoord dit wk, is topscorer aller tijden van Nederland. Weet niet wat hij nog meer moet doen om zich te bewijzen.

29 juni 2014 om 10:35

van Persie doet het dit wk juist wel heel goed, je moet ook een keer tevreden zijn. Wat moet hij dan doen om zich te bewijzen voor jou, hij is gewoon erg belangrijk geweest tegen Spanje en Australie.

29 juni 2014 om 11:58

Ja, Van Beukering is ook een goede spits. Maar had hij laatst geen interland voor Indonesië gespeeld?

@ none

Je kan beter zwijgen hier. Huntelaar beter vinden dan Van Persie. Kuijt beter vinden dan Van Persie. Dat is of sarcastisch of lachwekkend.

29 juni 2014 om 12:51

Dit is inderdaad by far zijn beste toernooi ooit, maar wees eerlijk, 2 van zijn 3 doelpunten had jij ook gemaakt en waarschijnlijk nog wel een paar extra ook en anders Huntelaar zeker.

29 juni 2014 om 13:07

ik weet niet of huntelaar dat zo snel had opgemerkt de 4e goal tegen spanje, ook moest hij zich helemaal strekken, lijkt makkelijker dan het is. Tuurlijk had Huntelaar hem ook gemaakt tegen Uastralie ls die daar ook stond 1 op 1 met de keeper maar wie zegt dat Huntelaar zich ook zo had gepositioneerd?

29 juni 2014 om 14:46

De uitkomst van deze discussie wil ik op geen enkele manier beinvloeden, maar als iets de kwaliteit van Huntelaar is, is het wel positionering.

29 juni 2014 om 15:24

We vergelijken een Van Persie, de absolute ster bij United die het netje weet te vinden in de Cl en de toppers, met Huntelaar. Een spits die 90% van zijn goals maakt tegen clubs uit het rechterrijtje. Huntelaar is zeker bruikbaar, maar tegen topverdedigers een heel stuk minder, vooral vergeleken met Van Persie.

Ik heb nog steeds het idee dat je een simpele troll bent, dat zegt al genoeg over hoe ik over je mening denk.

29 juni 2014 om 21:27

Prima, ben toch blij dat v Persie gewisseld werd

29 juni 2014 om 10:28

Wie is de beste spits dan?! Zeker wel, niet zo haten hier allemaal! Je zag bij de wedstrijd tegen.chilie dat we hem missen!

29 juni 2014 om 12:02

Hier verkijk je jezelf op. Zo een goede mentor is hij niet. Er speelt nu een bepaalde negativieit in het kamp waar meneer van Persie alles mee te maken heeft. Je zou het niet zeggen, maar juist Sneijder wilt die jonge jonges helpen.

29 juni 2014 om 13:08

dan denk ik dat je Oranje wat meer moet bijhouden want als je ziet wat hij allemaal doet voor de jongere spelers dan verander je snel van mening, Robben trouwens ook. Toen Depay scoorde tegen Australie rende hij ook meteen naar van Persie toe.

29 juni 2014 om 15:06

Nederland meer volgen? Ik vertel hier niet wat je op tv ziet. Natuurlijk ziet het er allemaal gezellig uit, maar er spelen wel degelijk een aantal negatieve zaken. Ik weet niet precies hoe of wat, maar juist tussen en Depay en van Persie gaat het er scherp aan toe. Natuurlijk ziet het eruit op tv alsof hij een echte mentor is, hij zal die jongens ergens ook helpen. Ik weet wel beter, het zijn meer Robben en Sneijder die zich echt inzetten voor de jonkies.

29 juni 2014 om 22:23

op de trainingen zie je ook dat van Persie vaak met Depay praat, toen hij scoorde zei hij zelf dat hij meteen naar van Persie liep omdat hij hem veel had geholpen. Sneijder en Robben helpen ook de jongere spelers maar van persie ook hoor.

Tuurlijk is Robben de one..... wat een constante dreiging van deze man.

Ooijer is een beetje de weg kwijt!!!!!
Van Persie speelt goed hoor maar komt niet in de buurt van Robben!

Natuurlijk is van Persie belangrijk, en Robben uiteraard ook. Maar toch hoor ik de naam van Nigel de Jong nog te weinig vallen in dit soort rijtjes. De Jong is zo ongelooflijk belangrijk voor dit team en dit systeem. Het valt wellicht wat minder op, maar zijn inbreng moet zeker niet worden onderschat.

29 juni 2014 om 10:18

Juist, het regent berichten over Nigel de Jong. Hij krijgt nu echt wel alle lof die hij verdient. Ik ben een geweldige fan van hem, maar je moet het ook weer niet gaan overdrijven. Mensen deden alsof hij de sterren van de hemel speelde tegen Australië, maar hij liet voetballend gezien toch veel steekjes vallen. Hij speelde best wat ballen knullig naar de tegenstander. Maar hij is een speler die dat dubbel en dwars goedmaakt met zijn geweldige inzet en cruciale intercepties. Hij is naast Robben mijn favoriete speler van Oranje.

29 juni 2014 om 10:34

Helemaal mee eens met de jong! Maar de geboren " feyenoorders" doen het hier uitstekend met van Persie bij uitstek! En kijk het nou eens anders....samen met Robben belangrijk!! Als er eentje ontbreekt, zie je gelijk dat het minder is zoals tegen chilie! Dus dat gezeik wie er nou belangrijker is....Aub zeg hou er nou eens mee op!

Iets te veel lof! Het is gewoon een erg goede spits maar idd niet eens onze beste aanvaller, dat is natuurlijk Robben en dat is hij vrijwel altijd geweest wanneer hij speelde. van Persie heeft nooit goed gedraaid tijdens eindrondes en hoopte ik in ieder geval eerder dat de bal naar Robben zou gaan ipv naar hem, maar goed misschien denk ik anders dan de rest?

van Persie laat het nu wel zien, ik hoop dat hij deze lijn kan doortrekken te beginnen vanavond tegen Mexico. Het word een uitputtingsslag in die hitte! Ik gok op 3-1 Nederland met 2 goals voor Robben en 1 van een verdediger... laten wet het hopen :D

Tsja... volgens mij heeft toch liever het hele team Robben op het veld en niet van persie als er gekozen moet worden. Robben creeert alles, van Persie is meer afmaker geworden. Beide van wereldklasse. Hopelijk weten ze hun niveau nog 4 jaar vast te houden.

robben is gewoon net iets beter, maar van Persie is ook zeker de man bij het Nederlands elftal. Enige die niet veel laat zien is Sneijder..

Robben is 3x beter, wat een onzin vertelt die ooijer. Was ook een hele matige speler

Van Persie is de aanvoerder, de nummer één keuze voorin en dé man voor Van Gaal. Maar zonder Robben is het Nederlands elftal een heel stuk minder. Zonder Van Persie kan het Nederlands elftal ook met de dag door.

Van Persie is misschien de man, maar Robben is veel belangrijker.

voor mijn is dat Robben en de jong hoor!

Geef mij Robben maar.

Die is niet alleen belangrijker dan Van Persie, maar ook nog eens een betere vertegenwoordiger. Hij reageert altijd spontaan in de pers en komt sympathiek over. Van Persie daarentegen gaat de pers uit de weg. Ik zou Robben dan ook een veel betere aanvoerder vinden voor Oranje.

Van Persie is niet de mentor die we vanaf de buitenkant zien. Robben is een op en top prof en juist Sneijder wilt die jonge gasten uit de eredivisie helpen. Wat ik heb vernomen is dat van Persie nog best een smerig wilt zijn op de trainingen en zichzelf hoger plaatst dan de eredivisie spelers. Natuurlijk bestaat er iets als hiërarchie, maar van Persie heeft vieze vedette trekjes.

Als er een speler dé absolute baas is bij het Nederlands elftal dan is dat toch zonder enige twijfel Robben.

Niet dat van Persie een slechte speler is. Maar bij het Nederlands elftal wordt hij altijd zo belangrijk gemaakt, dat men (of althans ik) er gewoon misselijk van wordt. Dit is toch ook min of meer het eerste eindtoernooi waar (tot nu toe) alles goed valt voor hem. Maar als het niet loopt dan is hij ook nergens nog probeert en/of kan hij dan wat te forceren.
Kijk maar naar de voorafgaande Wk's en Ek's.. van Persie was nooit de man die het verschil maakte voor Nederland nog was hij de man die het Nederlands elftal naar een hoger niveau wist te tillen. Daar hebben altijd andere spelers voor gezorgd en van Persie heeft geluk dat hij met hun op het veld mag staan. Anders viel hij bij Oranje zwaar maar dan ook lood zwaar door de mand.

Nogmaals ik vind van Persie een uitstekende spit in het clubvoetbal. Eerlijk is eerlijk, als hij bij zijn club(s) zo presteerde als hij dat over het algemeen gezien bij het Nederlands elftal deed dan zou hij toch nooit geselecteerd worden.

Robben is al jaren de absolute man bij Oranje en de enige onvervangbare speler. Die man geeft altijd alles en daar waar anderen het al op geven probeert een Robben er nog wat van te maken. Ook tijdens dat "horror" EK van 2012 was hij een van de weinigen zo niet de enige die de eer nog enigszins probeerde te redden. Zoals ik al zei, al jaren lang de beste speler die Nederland heeft. Andere spelers blinken één keer uit en zakken zwaar weg maar, Robben blijft gewoon op z'n minst constant op een hoog niveau of wordt zelfs beter.

Opvallende prestatie van een speler die wordt bestempel als "de man van glas".
Wordt tijd voor een andere bijnaam :P

Ook niet als coach blijft het Bert ze lievelingetje.

Doe mij maar rvp. Robben is te echo

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren