Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Robben moet dat helemaal niet doen, ik zie Engelsen dat ook niet doen’

Laatste update:

Het Nederlands elftal won zondag met 2-1 van Mexico en er was, zoals haast gebruikelijk is bij Oarnje, weer een belangrijke rol weggelegd voor Arjen Robben. De rappe vleugelaanvaller verdiende een strafschop en eerder in de wedstrijd ging hij ook al nadrukkelijk op zoek naar een penalty. Daar bood Robben later zijn excuses voor aan, maar daar kan oud-international Arnold Mühren niet zo veel mee.

/

“In de eerste helft verdiende Nederland een strafschop”, laat Mühren, die 23 interlands speelde, weten aan de BBC. “De beloning voor Nederland bij de tweede goal… Ik denk niet dat het een strafschop was. Robben zei later ‘sorry’ voor een fopduik, maar hij had het gewoon helemaal niet moeten doen.”

“Ik zie Engelse spelers dat ook niet doen en in Nederland houden we er ook niet van”, aldus Mühren. Nederland won in Fortaleza met 2-1 van Mexico dankzij doelpunten van Wesley Sneijder en Klaas-Jan Huntelaar. Zaterdag is Costa Rica de tegenstander in de kwartfinale.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou als we er een ronde verder mee kunnen komen, mag Robben van mij elke wedstrijd een fopduik maken.

30 juni 2014 om 14:26

Dat sowieso... waar zijn de Engelsen dan? Die zitten al thuis achter de tv. Afgezien daarvan bood hij volgens mij zijn excuses aan voor een fopduik in de eerste helft waarvoor hij geen penalty kreeg, niet voor het daadwerkelijke penaltymoment in de blessuretijd.

30 juni 2014 om 14:41

Klopt, zat precies hetzelfde te denken, die excuus was over de eerste val partij in de eerste helft.

30 juni 2014 om 15:31

In de eerste helft kreeg Robben in één actie 2 aanslagen op de benen (waarbij de verdediger van Mexico zn eigen scheenbeen brak), en daar werd niks mee gedaan. Buiten het feit dat de penalty die Nederland in de blessuretijd kreeg legitiem was, was het ook een soort compensatie voor de penalty die ons ontnomen werd bij de moordaanslag in de eerste helft. Doet dus weinig af aan de score, maar wat was het spannend. De enige aanmerking hierop is dat Robben moet leren hoe hij moet vallen. Het was geen fopduik omdat hij daadwerkelijk geraakt wordt, maar hij gaat wel theatraal naar de grond. Ik heb het vermoeden dat je tegenwoordig wel naar de grond moet gaan en heel duidelijk moet maken dat je geraakt wordt, anders geeft de scheids geen penalty. Robben is gewoon een speler van wereldklasse, ontzettend lastig te verdedigen en vlug als water. We hebben hem hard nodig om wereldkampioen te worden. Viva Hollandia!

30 juni 2014 om 15:40

Sowieso een vrij hypocriet statement, ik heb goldenboy Sturridge toch ook zeker 3 schwalbes zien maken.

30 juni 2014 om 14:30

Hypocriet ten top!

Als het andersom was geweest dan schreeuwde iedereen moord en brand!
Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat we door zijn. Maar men moet gewoon gaan accepteren dat dit bij het hedendaagse voetbal hoort. Net zoals dat politiek en strategie bij het hedendaagse voetbal hoort, horen er ook trucjes bij. De een doet een schaar en de ander maakt een fopduik, deal with it. En dan moet men het dus ook accepteren wanneer het tegen ons wordt gebruikt.

30 juni 2014 om 14:34

Nee gast. Tuurlijk zijn we er blij mee, en nee we keuren het niet goed. Maar als NL hierdoor de volgende ronde haalt, wie zijn wij dan nog om tr klagen. Alles wat we van te voren wilden is bereikt, als het tegen ons was gebruikt, was dat niet het geval geweest en ja dan waren we sowieso gaan klagen.

30 juni 2014 om 14:35

Als we zo wereldkampioen worden maakt het me niks uit. Laat Robben maar fopduiken maken, zolang wij maar wereldkampioen worden.

30 juni 2014 om 14:38

Jullie moeten wel lezen hè, ik geef aan dat ik er ook blij mee ben maar dat ik me er niet aan ga storen als het ook tegen NL gebruikt zal worden.

30 juni 2014 om 14:53

Tuurlijk stoor je je er wel aan als het tegen jouw ploeg gebeurt. Dat is voetbal en dat is ook de charme van het spelletje.. de ene week juich je, de andere week huil je...

30 juni 2014 om 14:30

Idd 3x is scheepsrecht. 1ste was wel een penalty 2x niet en 3x werd robben gewoon geraakt.

Ik zie alle landen fopduiken maken dus waarom mag Nederland dat dan weer niet doen.

Over Engeland hoeft niet gezegd te worden die zijn elk tornooi gewoon slecht. Zelfs zo slecht dat ik altijd geld op engeland zet met winst voor de tegenpartij.... ik maak elk tournloi winst dankzij Engeland....

30 juni 2014 om 14:56

Inderdaad, belachelijke fopduik Fred ook gelijk goed gepraat concludeer ik!

30 juni 2014 om 15:51

Dus wat jou betreft worden we valsspelend wereldkampioen? Oke dan.

30 juni 2014 om 16:05

ach hou op met vals spelen en etc.

iedereen roept nu dat het gewoon tegen de "fairplay" ideeën ingaat van het toernooi. moet je die afbeelding bovenaan eens zien, vragen ze gewoon kaarten. alsof dat bij het Fairplay idee hoort.

elke wedstrijd proberen ze elkaar kaarten aan te naaien en penalties te versieren.

wordt er echt moe van al dat gejank. als dit andersom was geweest en het was Mexico die de 2-1 scoorde door een penalty in de 94' minuut dan had je geen mexicaan gehoord en waren wij diegene die klaagde.

daarbij hoorde hij al een penalty te krijgen bij de eerste overtreding, die mexicaan blesseerd zich niet door een bal op zijn scheen te krijgen. dat is gewoon omdat die zo ontzettend stom in komt glijden en waarbij hij dus een overtreding maakt. maar in plaats van Robben te blesseren, blesseerd hij zichzelf.

Nederland is een ronde verder en thats it.

Haters keep hating meer zeg ik niet we zijn lekker door klaar gesloten hoofdstuk

30 juni 2014 om 14:34

Had robben het over die penalty in de 94min dat het een schwalbe was?

30 juni 2014 om 14:37

Nee, Robben had het over de 1e helft.

Ik zie engelsen ook niet door bekeren

Het klopt dat robben dit niet nodig heeft, maar dat hij het doet is op zich wel begrijpelijk.

30 juni 2014 om 14:27

Lekker hypocriet zijn we weer bezig. Als een ander het doet dan is er geen goed woord voor en nu het Robben is keuren we het maar goed.

30 juni 2014 om 14:34

dat is zeker hypocriet op zn max, maar fuck it we zijn wel door, vind jij dat erg dan?

30 juni 2014 om 14:35

We zijn allemaal een beetje hypocriet als het om het NL elftal gaat.

30 juni 2014 om 14:39

Dit duiken/vallen hoort blijkbaar bij het hedendaagse voetbal. Je kunt het goed- of afkeuren maar zo is het nu eenmaal.

Als de voetballerij hier iets tegen wil doen, dan moeten ze maar technologie ontwikkelen om dit tegen te gaan, zoals bij hockey en rugby waar met herhalingen wordt gewerkt.

Wat voor mij overigens geen optie is omdat hierdoor het voetbal zijn charme verliest.

30 juni 2014 om 14:48

Feit is gewoon dat we ons jarenlang mateloos hebben geïrriteerd aan theatraal spel en fopduiken, dusdanig erg dat wij ons er gek door lieten maken en daardoor vaak weer onze vliegtickets terug konden gaan boeken. Nu laat het Nederlands Elftal simpelweg zien waar ze toe in staat zijn als ze met die vervelende, zuigende, theatrale gewoontes mee doen! Ja, dat kunnen wij ook wel als we het willen.

30 juni 2014 om 14:48

Bij voetbal hoort nu eenmaal opportunisme. Niemand is echt objectief als het niet in je voordeel is. In het voetbal niet, daar buiten waarschijnlijk vaak ook niet. Als je onterecht een penalty tegen krijgt (wat Nederland tegen Spanje en Australië heeft gekregen) keur je het af als je zo verliest, maar niemand klaag als hun favoriete team wint door een onterechte penalty. Soms heb je het geluk mee, soms tegen. We klagen ook nog steeds over het niet toekennen van een hoekschop in de finale van 2010. Hadden we dat ook gedaan als Nederland had gewonnen nadat Stekelenburg een doeltrap nam terwijl Spanje een corner had verdiend? Ik denk het niet.

Wat muhren niet moet doen, is dit verhaaltje bij de Bbc ophangen om bij de Engelsen in de smaak te vallen. Het is vrij duidelijk dat er op de voet van Robben werd gestaan bij het penalty moment. Hij ging theatraal naar de grond. Maar ja, als je al twee keer geen penalty hebt gekregen op het moment dat je er wel 1 hoort te krijgen, dan moet je maar iets duidelijker aangeven bij de scheids dat je geraakt wordt.

30 juni 2014 om 14:35

Was die 2e goal een schwalbe of een andere moment. On: Robben is en blijft heerlijke speler.

30 juni 2014 om 16:56

Wat Muhren moet doen is beter lezen. robben had het over een moment in de eerste helft. En niet over de penalty. Door zulke simpele zielen (wel een goede voetballer ooit) die niet goed lezen/ luisteren krijgen we weer zoveel non-discussies en kuddes die achter zijn opmerkingen gaan aanrennen. Pffff

In dat opzicht kan ik de Engelsen wel waarderen, veel minder theater, gejank en rollen over het gras vergeleken andere landen en dan met name Latijns-Amerikaanse ploegen.

30 juni 2014 om 14:26

Maar ze bereiken niks met hun eerlijke spel. Ze kunnen beter gewoon wat harder en minder eerlijk spelen en winnen dan poeslief en de eerste ronde eruit geknikkerd worden.

30 juni 2014 om 14:36

ik ben echt verbijsterd over wat je nu zegt Voetballeur. Men klaagt al jaren dat het voetbal verkloot raakt door alle miljardairs. Ik denk eerder dat het voetbal verziekt raakt door dit soort gedachtes!
Wat is er gebeurd met Fair play? En zeg alsjeblieft niet dat de anderen het ook niet doen dus "wij" ook niet!
Ieder z'n mening maar ik vind het een rare gedachtegang.

30 juni 2014 om 14:49

Je hebt blijkbaar nog nooit naar Rooney, Walcott, Sterling en Young gekeken. Die Engelsen zijn wel zo ongelooflijk schijnheilig als het op 'naar de grond gaan' aan komt...

30 juni 2014 om 17:34

Dat uit zich ook in het gebrek aan creativiteit dat de Engelsen een beetje opbreekt.

Ik hou niet van schwalbes, maar als je licht wordt geraakt en dan duidelijk maakt dat je geraakt bent door wat harder te schreeuwen dan is dit in mijn ogen wel verstandig. Het is een beetje theater, maar het is wel voordelig voor je team.

Fopduiken vind ik uit den boze hoor..
maar waar ik scheel van wordt inmiddels is dat eeuwige vragen om kaarten. Als de scheidsrechters daar nou eens wat aan doen. Vragen om rood, vragen om geel, de trainer gisteren ook, de trainer van Chili, van Brazilie.. allemaal vragen vragen vragen.. wordt er helemaal simpel van..
Deze foto ook weer, dat Robben geel had moeten krijgen voor die fopduik, 100%.
Maar deze jongen die ernaast zit kan en moet je ook direct een kaart geven.. net zo erg als Schwalbes.

Ik zie de Engelsen ook niet winnen, moeten wij dat dan ook maar niet doen?

Waar gaat dit over? Elke randdebiel ziet toch dat dit gewoon een overtreding was? Wat is de deal met al die discussies? Raak je de bal = geen penalty. Raak je de speler = penalty. Kies maar.

30 juni 2014 om 14:24

Mühren heeft het over die schwalbe in de eerste helft, waarvan Robben ook eerlijk heeft toegegeven dat het een schwalbe was.

30 juni 2014 om 14:24

Oké dus die tegen de Vrij en Fred waren terechte strafschoppen. Ben blij dat dit nu uit de wereld is.

30 juni 2014 om 15:39

Uugh wandering. Ga het moment met de vrij en costa nog even terugkijken. Costa stapt op de voet van de Vrij, marquez stapt op de voet van Robben. Get the difference?

30 juni 2014 om 14:27

Als het zo'n duidelijke penalty was waarom is er dan zoveel opschudding over?

30 juni 2014 om 14:58

Omdat het Robben is. En mensen het niet kunnen uit staan dat hij een terechte pingel krijgt.

Wat is dat nu voor een kul argument? Duitsers hebben het uitgevonden, uit Duitsland komen altijd goede dingen, dus nu maar wel doen?
Tjonge jonge, hoe verzint hij het.

Duiken is ook kloten.... Maar wat ook kloten is als een speler geraakt wordt toch doorloopt en daardoor wel mist. Er is geen 1 scheidsrechter die dan alsnog een penalty geeft.... Zelfde geldt vaak ook voor andere overtredingen, staat een speler na een forse overtreding snel weer op om verder te gaan dan is een scheidsrechter minder snel geneigd een kaart te geven....
Dus een beetje wisselwerking.....

Dit is het probleem dus. Als anderen het doen, als anderen een schwalbe maken, als andere teams verdedigend spelen, kraken we ze af, maar als het Oranje betreft, is alles geoorloofd.

Niks mis mee hoor, dat je het af en toe slim aanpakt met een schwalbe of effe de boel dichtgooien achterin, maar dan moet je niet hypocriet gaan doen en bijvoorbeeld afgeven op Mourinho als die Chelsea verdedigend laat spelen. Ik vind het echt walgelijk dat dezelfde mensen die Mourinho de grond in boorden, nu heel blij zitten te doen dat Oranje in de kwartfinale zit en roepen dat het niks uitmaakt hoe dat is gebeurd.

30 juni 2014 om 14:39

Maar was de penalty een schwalbe? Nee, dat was het niet.

30 juni 2014 om 14:44

Heb ik dan gezegd dat de penalty een schwalbe was? Ok dan.

30 juni 2014 om 15:03

Heeft de schwalbe enig invloed gehad op de uitkomst? Nee, dus is laatste zin niet logisch. Ok dan.

30 juni 2014 om 15:51

In mijn laatste zin heb ik het dus over defensief voetbal, daarom dat ik Mourinho ook erbij betrek. Maar als jij niet goed kan lezen, is dat mijn probleem niet.

30 juni 2014 om 15:25

Is het niet zo dat Mourinho een kwalitatief veel betere ploeg heeft dan de tegenstanders?

Nederland zal met tegenstanders zoals Frankrijk of duitsland zeker volledig weggespeeld worden

“Ik zie Engelse spelers dat ook niet doen en in Nederland houden we er ook niet van”
Uhh, Mr. Mühren, misschien moet je eens meer Prem L. kijken, helaas zit er bij je oude club ook een Engelsman die er heeeeeeeeel goed in is - namelijk A. Young.

Btw, in de Engelse pers zijn echt bezig met een vendetta tegen Robben, die schreeuwen allemaal om uitsluiting van Robben van het Wk..

30 juni 2014 om 14:32

Die Engelsen zijn gewoon boos dat ze de poule fase niet uit zijn gekomen. Overigens zijn de de serieuze media in Engeland redelijk unaniem in hun oordeel, terechte penalty maar overdreven val Robben. Dat is ook mijn lezing van de situatie.

Ik schaam me ergens wel een beetje. Ik houd niet van schwalbes en nu stond ik te schreeuwen en te juichen.

30 juni 2014 om 14:29

Beetje hypocriet inderdaad, maar het was eigenlijk een optelsom voor de incidenten waar wel voor had kunnen worden gefloten, maar niet werd gedaan. Dit hing in de lucht.

30 juni 2014 om 14:38

Respect, je pakt een negatieve situatie en verandert het in een positieve situatie.

30 juni 2014 om 14:49

Zo is dat!

Nee, normaal heb ik commentaar op zulke dingen dus dit is behoorlijk hypocriet. Maar aan de andere kant had hij de bal eerder op de stip mogen/kunnen/moeten leggen en dat deed hij niet. Ik zei gister al tijdens de wedstrijd, als Robben weer valt in de 16 geeft hij hem, en zo geschiedde. Persoonlijk win ik het liever anders, maar ik kan niet zeggen dat Nederland geen strafschop heeft verdiend in deze wedstrijd.

30 juni 2014 om 14:57

Belachelijke schwalbe Fred is ook gelijk recht gepraat in dit topic Blink!

30 juni 2014 om 14:40

Het was helemaal geen schwalbe, Robben gaat wel mooi naar de grond, maar de overtreding is gewoon gemaakt. Daar kan je niet omheen.

moet je Ashley Young inzetten voor Engeland die doet dat zeker .

Lol hij kent Ashley Younng en Sturridge zeker niet. Sowieso wat boeit het wat andere landen ervan vinden als het Nederlands volk blij is met onze prestaties wat kan de andere landen ons schelen.

Zucht...
Kennen we de hand van god nog, de fopduikjes van de Duitsers, de overtredingen van de Italianen.
Al die landen zijn grote voetballanden met de nodige titels in hun prijzenkast maar die schroomden niet om alles uit de kast te halen wat god verbood om de felbegeerde prijs in handen te krijgen.
Holland het braafste kindje van de klas haakt vaak af als het er op aan komt.
De generatie Cruijff heeft geen enkele prijs gewonnen. Wij moeten het doen dat we het totaalvoetbal hebben uitgevonden en dat vinden die grote voetballanden allemaal best zonder er jalours op te zijn. Holland mag die credits hebben ze winnen toch nooit wat!
Gelukkig hebben we nu een wereldcoach en een wereldvoetballer die er vol voor gaan en geen boodschap hebben aan de generatie Cruijff met hun totaalvoetbal want ook daarin hebben zij hun grote verdienste gehad maar nu voor heel eventjes niet. Wij willen nu ook wel eens Echt bij die grote voetballanden horen!

hij had het niet toe moeten geven. zo dom. nu is er zelfs een kleine kans dat hij geschorst wordt.

30 juni 2014 om 14:41

Gaat niet gebeuren. Sowieso had de schwalbe geen gevolgen, en daarnaast waren er toch twee Mexicanen bij die redelijk risicovol inkwamen.

30 juni 2014 om 14:44

Hij heeft dat ook nog niet toegegeven. Hij maakte eerder in de wedstijd een schwalbe en die heeft hij toegeven en zijn excuses voor aangeboden, niks aan handje want de scheids zag het ook als niks.

Oftewel hoop gedoe om niks.

Heeft hij de wedstrijd van Manu tegen Bayern Munchen waarin Rooney gaat liggen om Schweinsteiger een rode kaart aan te naaien voor het gemak even vergeten?

Laat hem hier maar eens naar kijken in plaats van te slijmen bij de Bbc.

footballburp.com/magazine/top-10-wayne-rooney-dive...

Fifa schijnt toch actie te gaan ondernemen tegen Robben.. Robben met zijn oliedomme uitspraak dat ie zich liet vallen..

En ja.. straks zijn we hem een paar wedstrijden kwijt en is het WK over en sluiten. Met dank aan, jawel Robben.

30 juni 2014 om 14:50

Yeah right, dat geloof je zelf toch niet... Zullen ze zeker elke keer moeten vervolgen als iemand geen vrije trap mee krijgt omdat ie duikt. Zijn opmerking ging overigens ook helemaal niet over die penalty.

30 juni 2014 om 14:58

hahah, dat is een leugen man. Ik heb dat ook gelezen, maar dat waren valse quotes. Er stond dat de scheids voor persoonlijke redenen die penalty had gegeven en dat Fifa de wedstrijd opnieuw wilt laten spelen. Lijkt me sterk!

30 juni 2014 om 15:07

Dus niet.. check de BCC website maar... Fifa kan wel degelijk actie ondernemen.

30 juni 2014 om 15:19

Dat is iets anders. Dat is gewoon maatregelen nemen tegen Robben maar niet tegen het het hele Nederlandse elftal?

Engelsen doen dit inderdaad niet, die liggen er allang uit. Viva hollandia!

weet je wat robben had moeten doen helemaal geen excuus aanbieden voor het 1e penalty moment, nu onstaat er alleen maar verwarring omdat de helft van de pers toch niet aangeeft dat hij excuus aanbied voor een schwalbe van het 1e moment.

Engelsen laten zich constant vallen. Of het nou Rooney, Walcott, Sterling of Young is, allemaal proberen ze regelmatig dingen te versieren door zich makkelijk te laten vallen.

Beste meneer Mühren, wel eens van Daniël Sturridge gehoord??? Ga de wedstrijden van Engeland maar even opnieuw kijken, dan telt u toch al gauw een keertje of vijf een duik van hem en een vragende blik naar de scheids. U was een uitstekende voetballer, maar u moet geen onzin praten......en in dat romantische wereldje blijven hangen dat het engelse voetbal heet!!!

Ik zie het Robben ook liever niet doen. Op een gegeven moment gaat het ook juist tegen je werken dat je hem niet krijgt omdat je een duikelaar-reputatie hebt. In dit geval vond ik het uiteindelijk nog wel kregen, daar we hem in de eerste helft verdient hadden.

duiken vindt ik een groot woord als ik andere zuid amerikaanse toneelspelers zie.

Wat van mij bestraft mag worden met geel is als een speler na een beslissing naar de scheidsrechter rent, dat is pas zielig en onsportief. Ik stel voor als de scheidsrechter fluit er alleen nog door de aanvoerder gepraat mag worden anders geel

deze zelfde mensen waren Fred van Brazilie aan het afkraken, nu wordt er opeens door deze zelfde mensen hun goedkeuring uitgesproken over de duik akkefietjes van arjen robben

Dus... als de Engelsen iets niet doen, moet Robben dat ook niet doen?
Ten eerste een drogreden.

Ten tweede zijn de Engelsen nu niet bepaald een voorbeeld te noemen op Ek's en Wk's. Altijd zogenaamd een aardige ploeg, maar uiteindelijk is het vrijwel niets.

Dan kent hij Ashley Young zeker niet..

ik zeg vaĺlen maar robben voor je vaderland

Ook al liet Robben zich duidelijk overdreven vallen en was gewoon contact de scheids had de penalty sowieso mogen geven.

En ik vindt het schijnheilig van iedereen om hier over te blijven zeuren, aangezien ze het in ieder land proberen.

Dus Engelse spelers gaan er dus niet bij liggen als ze in de 93e minuut worden aangetikt in het strafschopgebied :'-)??! Was gewoon een stomme overtreding van Marquez!

Beste Arnold :
Daarom zijn de engelsen al naar hus en ziten wij er nog in.
Op een toernooi moet je alles heben :werklust/inzet , hardheid (soms tegen het gemene aan) kwaliteit , geluk en gochme ..
Dat zou jij toch moeten weten.
We zijn al zo vaak een oor aan genaaid op een wk (remember 74, 78)

Volgens mij was hij ashley young vergeten want die kan er ook wel van.

Als een Braziliaan of Italiaan gebruik maakt van een uitgestoken been, dan is het internationale topen wordt er gezegd 'je weet dat ze er op loeren'. Doet een Nederlander zoiets 'slims', dan is het not done..

Typisch Nederlands weer . Foei dat mag niet hoor is niet netjes . Terwijl toch wel zijn voet geraakt werd . Zeuren ze in Brazilië ook zo op Hulk die elke keer ligt ? Ik denk het niet hè . Volgens mij heeft Nederland nu een mazzeltje gehad , een pingel niet gekregen en twee nep penalties tegen . Nog steeds 3-1 in ons nadeel . Dat kunnen de meeste landen niet zeggen .

Maar de Engelsen liggen er dan ook al een tijdje uit. Misschien te netjes?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren