Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

België ziet kansen: ‘Er is geen evenwicht in het Argentijnse elftal'

Laatste update:

België liet dinsdag handenvol kansen liggen, maar won uiteindelijk toch van de Verenigde Staten (2-1) en mag het nu in de kwartfinale van het WK opnemen tegen Argentinië. Bondscoach Marc Wilmots ziet komende zaterdag kansen voor de Rode Duivels tegen het team van Lionel Messi en consorten.

/

De keuzeheer geeft aan dat zijn spelers zullen moeten proberen om de sterspeler van Barcelona als collectief op te vangen. “Hem ruimte geven is om problemen vragen, we gaan collectief en in blok spelen en nadien offensief proberen om te schakelen”, vertelt Wilmots aan De Standaard. “Tegen Argentinië zijn we voor het eerst dit WK geen favoriet, maar we willen wel tot het uiterste gaan.”

De bondscoach is ervan overtuigd dat zijn ploeg de Argentijnen kan verslaan. “We kunnen erlangs. Argentinië is iets sterker, al zal het duel vooral op mentaal aspect gewonnen worden. Ik ben heel benieuwd of en hoe zij zich aan ons gaan willen aanpassen. Ze hebben uitstekende spelers, maar er is geen evenwicht. We willen naar de halve finale. Ik geloof dat dat kan”, kijkt Wilmots vooruit naar komend weekend.

Denk je dat België gaat winnen van Argentinië?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Grappig dat Wilmots dat zegt, ik vind namelijk van de Belgen precies hetzelfde. Veel goede spelers, geen team, elke wedstrijd met een flinke portie geluk winnen.

2 juli 2014 om 08:41

laten we dan maar hopen dat belgie argentinie eruit gooit, en dat vincent een gele kaart krijgt. Die jongen was gisteren weer erg goed bezig. Dan is er voor NL een kans om in de finale te komen.

2 juli 2014 om 09:08

worden de gele kaarten niet kwijtgescholden na de kwartfinales?

2 juli 2014 om 09:20

Ja, maar een gele kaart in de kwartfinale betekent nog wel een schorsing.

2 juli 2014 om 11:26

Ik vind het ook mooi dat hij gelijk zijn tactiek voor de wedstrijd met Argentinië even prijsgeeft, is toch wel aardig van hem.

Man wat vind ik deze vent een prutser. Laat een team met zoveel kwaliteit zo onaantrekkelijk spelen en gedraagt zich als een mafkees langs de kant.

2 juli 2014 om 09:07

Man eigenlijk vind ik je opmerking onzin. Je vind dus dat Belgen gisteren met geluk winnen. Ja USA kan het in minuut 92 afmaken, ja USA kan in minuut 2-2 maken. Maar als Belgen geluk hebben staat het aan de rust 3/4-0. Eerste 3 matchen waren slecht en kan ik je redenering volgen. Howard stopte meeste kansen sinds WK van 66, is dat dan ook geluk hebben? Wat wil je dat Willie zegt? We boeken ons vliegtuig terug. Tuurlijk zijn Argentijnen sterker, maar wij hebben een uitmuntende keeper en verloren nog nooit met Courtois in de goal. Als je België gisteren geen team vond dan is er wat mis met jou interpretatie.

2 juli 2014 om 09:32

maar niet iedereen kijkt op 1 wedstrijd hij bedoeld natuurlijk belgie over het hele wk en niet alleen 1 wedstrijd

2 juli 2014 om 09:14

Dat is nou net datgene wat er gisteren mis ging, teveel ruimte weggeven. Ze hebben het wel steeds over de vele kansen van België, maar ik vond ook dat er echt veel ruimte achterin werd weg gegeven en dat de VS daar nog te weinig mee deed, of te wel, te weinig kwaliteit voor had. Messi zal smullen van die ruimte tussen de linies en daarom zal het nog een hele opgave zijn voor België. Daarnaast moet Wilmots dat soort dingen niet roepen, krijg je alleen maat de deksel mee op je neus. Wat dat betreft is Van Gaal wel wat slimmer daarin...

2 juli 2014 om 10:01

Dat vond ik gisteren toch niet hoor.. Als howard niet zo'n wereldpartij keept dan had Belgie al eerder gescoord..

Ik vraag mij af of de spelers op het veld ook zelfbewust genoeg zijn om te beseffen dat ze beter zijn dan Argentinie..

Zal voor beiden een zware wedstrijd worden.. Ik hoop op een slijtageslag met schorsingen en lichte blessures (maar zwaar genoeg voor de halve finale) en dan hopen dat Nederland vrij makkelijk door haar kwartfinale komt...

@stunngunner.. Ja dat klopt maar als Kompany of Di Maria bijv. nu geel pakt in de kwartfinale is hij wel geschorst voor de halve finale... Vandaar...

België heeft zeker kansen tegen dit Argentinië, gezien de kwaliteit die België zelf heeft. En ook als je gister zag hoe Zwitserland stand hield.

Argentinië valt tot nu toe toch een beetje tegen. Wereld aanval met Di Maria en Messi uiteraard, maar zwakke verdediging.

En hoe cool zou een België-Nederland zijn voor de halve finale! ( ben er voor her gemak maar van uit gegaan dat Oranje van Costa Rica wint). Moet Oranje natuurlijk wel winnen, want anders blijven de Belgen wel erg zelfingenomen :-)

2 juli 2014 om 10:20

En dan vergeet je jongens zoals Higuain, Aguero en Lavezzi nog. Argentinie valt mij inderdaad ook erg tegen en de grote teams hadden Argentinie in de poulefase al naar huis gestuurd.

Zou wat zijn, halve finale Nederland - Belgie, en dan finale Nederland - Duitsland

2 juli 2014 om 10:50

Ja, was die namen even vergeten. Maar Argentinië valt, net als Brazilië tegen. Beiden zijn voor Nederland verre van onverslaanbaar.

Grote kanshebber op dit moment vind ik Duitsland. Al moet Nederland in de huidige vorm deze ook kunnen verslaan. Je krijg namelijk altijd kansen tegen ze.

2 juli 2014 om 13:40

Ik vond vooral die linksback van Argentinië gisteren echt een geweldenaar! Maar die is al een geluk geschorst voor de match tegen België.

zal moeilijk worden. De verdediging en keeper van Argentinie zijn natuurlijk niet echt super, als we kansen hebben zoals tegen USA gaan er zeker doelpunten vallen. Ik denk ook wel dat Argentinie offensief zal spelen, en dan is er achteraan zeker ruimte voor onze snelle aanvallers.

Maar offensief is Argentinie natuurlijk van een heel ander niveau, Messi, Higuain, Aguero, Lavezzi, Di Maria,... zijn toch allen toppers en hebben normaal ook geen 36 kansen nodig om een goal te maken.

Wel grappig dat sommigen nu weer laten vallen dat USA toch echt een zwak team is, dat we nu pas tegen een topteam uitkomen,... Als je ziet hoe moeilijk Duitsland, Brazilie, Frankrijk, Argentinie, Nederland,... het hadden tegen zogenaamde mindere teams, dan is onze prestatie tegen USA (die we gewoon weggeblazen hebben, zonder een beresterke Howard kon het wel 6 of 7-0 zijn geweest) gewoon heel goed.

2 juli 2014 om 08:50

100% met je eens. België speelde geweldig gisteren! Zoveel kansen! Natuurlijk kregen de Amerikanen ook kansen maar bij die goal raakt hij de bal helemaal verkeerd. En toen was het even paniek bij België. Maar 6 of 7-1 had zomaar gekund. Kwartfinale zal een mooie wedstrijd worden en ik zie ze dat wel winnen. En kan me ook niet voorstellen dat België niet wint van Nederland of Costa Rica...ben wel bang dat Kompany een gele kaart gaat pakken tegen Di Maria of Messi en dan de halve finale gaat missen.

2 juli 2014 om 09:12

gele kaarten worden toch kwijtgescholden na de kwartfinale dacht ik?

Eerlijk, ik denk dat ik liever Nederland tegenkom dan Costa Rica. Niet omdat Costa Rica beter is, maar omdat we tegen Nederland altijd net dat ietsje meer kunnen.

Maar eerst Argentinie, denk dat die toch nog steeds favoriet zijn tegen ons.

2 juli 2014 om 09:21

Na de kwartfinale worden de gele kaarten kwijtgescholden volgens mij. Dus als je je tweede gele kaart pakt in de halve finale, mis je de finale niet. Maar als je je tweede gele pakt in de kwartfinale, dan mis je de halve finale. En denk dat Kompany toch wel een keer aan de noodrem moet trekken tegen de aanvallers van Argentinië waardoor hij in de halve finale tegen (hopelijk) Nederland mist. Hoop dat België wint in de kwartfinale. Na Nederland ben ik altijd voor België. Volgens mij veel Nederlanders trouwens als ik dat zo om mij heen hoor. Ligt in België geloof ik wel anders, haha! Eerst maar beide de kwartfinale winnen...

Haha ik hoop zo dat die Belgen van die Argentijnen gaan winnen en dat Nederland ook wint. Hebben we een leuke halve finale en komt er sowieso een ploeg in de finale waarvan ik het leuk vindt dat ze het WK zouden winnen.

Ik ben ontiegelijk trots dat twee kleine stipjes op deze aardkloot die naast elkaar liggen bij de beste 8 voetbalploegen van de wereld op dit moment horen.

2 juli 2014 om 09:12

Is inderdaad ongelooflijk knap. Zou nog leuker zijn voor de belgen als ze Nederland in de halve finale pakken en daarna tegen zuiderbuur Frankrijk in de finale staan.. Maar eerst allebei maar eens door de kwartfinale zien te komen.

Vond Belgie gisteren uitstekend spelen. Het talent druipt er vanaf. En dan te bedenken dat de gemiddelde leeftijd erg laag ligt bij onze zuiderburen. Ik zie ze in de komende jaren steeds ver komen, zeker als de ervaring bij de jonge mannen toeneemt.

2 juli 2014 om 09:17

Voor de Belgen zou dat héél leuk zijn. Ik wil graag dat wij wereldkampioen worden. Als wij het niet worden dan graag de Belgen. Vind het ook leuk om naar Canvas te kijken met het commentaar er bij. Geweldig. Ik had gewoon de zenuwen met ze mee.

Tegen Argentinië is een lastige wedstrijd. Alles moet goed vallen. Maar ik zie het zeker zitten....! Er liggen meer dan genoeg kansen voor de Belgen. Ik hoop met ze mee..!

2 juli 2014 om 09:23

Het zou inderdaad geweldig zijn als beide Lage Landen tot de halve finale geraken. Maar eerst zullen ze moeten afrekenen met Costa Rica en Argentinië. Waarbij ik Belgie betere kansen toedicht dan Nederland. Domweg omdat het huidige Argentijnse elftal te veel afhankelijk is van Lionel Messi. Maar verder eigenlijk weinig voorstelt. Zeker als we naar de verdediging kijken. Met een keeper als Sergio Romero, beter bekend als Sergio Grabbelaar, kun je eigenlijk op dit niveau niet aan komen. Terwijl Costa Rica veel meer een team is en uitblinkers telt met zijn doelman Keylor Navas en met sterspelers Bryan Ruiz en Joel Campbell
Kortom een goede zaak dat het voetbal van onze zuiderburen na (te) lange afwezigheid weer meetelt in het internationale voetbal.

2 juli 2014 om 09:30

Als Nederland, met alle respect, niet van Costa Rica kan winnen hebben wij niks te zoeken in de halve finale. Natuurlijk is het een sterke tegenstander (anders kom je niet zo ver). Natuurlijk hebben ze goede spelers. Aan de andere kant. Realistisch gesproken heeft Costa Rica héél veel geluk gehad in de poule en nog meer geluk met de loting.

Ik acht beide teams een goede kans om door te gaan. En ohhhhh wat zou ik dat leuk vinden..!!

de Duivels speelden gisteren toch lekker voetbal maar dan is het eeuwige liedje weer waar voetballende teams vaak last van hebben: de kansen niet afmaken. Tegen Argentinië komt je dat duur te staan. Maar voorzie zeker goede kansen, dit Argentinië is het slechtste in jaren, wat een bedroevend elftal.

Belgie geeft te veel weg, zelfs tegen de zwakkere landen geven ze veel kansen weg en scoren moeilijk. Argentinie gaat dit afstraffen.

2 juli 2014 om 09:16

Belgie heeft tegen Algerije, Rusland en Korea toch echt niet veel weggegeven, achteraan stond het toen echt goed. Heb jij andere wedstrijden gezien?

Ook nu tegen USA geven we tot die goal van hen weinig weg, nadien sloeg wel de paniek even toe en dan was het natuurlijk alle hens en dek, is ook logisch.

2 juli 2014 om 09:18

@stungunner;

niet te veel op Vithoba reageren. Die is vandaag volgens mij een beetje met het verkeerde been uit bed gestapt. Sommige mensen hebben moeite iemand iets te gunnen.

Hij noemt het dat België te veel weg geeft. Ik noem het lef tonen wat België deed en niet bang zijn om kansen tegen te krijgen. En acht wat als ze kansen tegen krijgen. Ze hebben de, in mijn ogen, beste keeper van de wereld op goal staan.

2 juli 2014 om 12:30

Ontzettend sneu om iemand waarmee je het voetbalinhoudelijk niet eens bent te betichten van het anderen niet gunnen. Los van het feit dat ik best snap wat Vithoba bedoelt(de Belgen geven nog niet eens zozeer gruwelijk veel kansen weg maar vooral heel veel ruimte die de redelijk matige tegenstanders tot nu toe slecht hebben benut) kan je zo wel alle kritiek wegwuiven onder het mom van 'niet gunnen', naar mijn mening een drogreden van het slechtste soort.

Argentinië heeft nog geen enkele wedstrijd indruk gemaakt op mij.

Maar de grootste fout die we nu zouden kunnen maken is in de euforie van onze zege gisteravond de Argentijnen even onderschatten.

Je zal nooit anders zien dat de Argentijnen net tegen ons ineens wel hun verwachte niveau halen.

Argentinie geeft geen open huis zoals de amerikanen dat deden.schandalig dat ze gisteren een verlenging nodig haddden tegen een nietszeggende amerika.

2 juli 2014 om 09:09

Had alles met Howard te maken. De 2-1 tegen Algerijnen was een schande, maar ook Duitsland had verlengingen nodig, dus zo zwak waren die niet.

Argentinië is uiteraard favoriet in deze match. De eerste keer dat België het niet is, dus we zouden toch met iets minder druk moeten kunnen spelen. Net zoals de vorige matchen maakt de bank het verschil. Op dat vlak is België gewoon één van de beste kernen van dit WK.

Gisteren hebben prachtig als team gespeeld. Blijven knokken en collectief verdedigen en aanvallen, super!

Heb je na de kwartfinale een gele kaart wordt ie kwijtgescholden. Krijg je in de kwartfinale je tweede gele kaart ben je geschorst in de halve finale.

ik vond belgie gisteren weer tegenvallen. ze kregen veel ruimte, maar deden er weinig mee. argentinie speelde echter ook niet goed. ik denk dat het een harde pot zal worden, zeker met al die belgische beulen in het veld. ga er toch vanuit dat argentinie wint en dat de belgen dan eindelijk naar huis mogen.

Beide teams vallen tegen maar Argentinie heeft de laatste 2 wedstrijden toch echt onverdiend gewonnen. Ik hoop en denk ook dat België in staat is om hun uit te schakelen.

De linkerflank van België is wel echt onthutsend zwak. Vertonghen heeft geen flauw idee hoe hij daar verdedigend moet optreden en aanvallend is zijn bijdrage beperkt, los van die twee goede voorzetten, die overigens door dramatisch verdedigen van de VS gegeven konden worden. Tegen Argentinië staat hij tegen Di Maria, wat wel andere koek is dan een 20-jarige enthousiaste back van 1.70. Als Hazard hem daar in de steek laat, zoals hij deed tegen de VS kan het nog een nare avond voor de Belgen worden. Verder speelt Hazard dan weer tegen Zabaleta, wat ook weer nèt een ander niveau is dan de eerder genoemde back van de VS.

Verder gaven de Belgen tussen de linies ontzettend véél ruimte weg, waardoor de VS toch een aantal keer redelijk soepel Bradley konden aanspelen die het spel dan naar rechts kon verleggen en er dan een gevaarlijke voorzet van die kant kwam. Had te maken dat Fellaini als een blinde naar voren gaat (niemand weet echt waarom) om met zijn lengte iets te forceren wat in tachtig procent van de gevallen in een overtreding uitmondde. Witsel was op het middenveld eigenlijk aan het zwemmen. Tegen Messi wil je dit soort situaties niet hebben. Hij loopt Witsel voorbij en splijt dan de toch onbeweeglijke verdediging van België tweeën. Kortom, België kan echt niet zo spelen zoals ze tegen de VS gespeeld hebben, en al helemaal niet met die matige afwerking.

Ja, België kwam inderdaad heel makkelijk tot de 16 van de VS en het zag er bij vlagen flitsend en goed uit, maar de VS gaven ontzettend veel ruimte weg, omdat ze op het middenveld een gebrekkige techniek hadden, te veel tijden nodig hadden bij de aanname of een slechte voortzetting hadden. Dit zal Messi niet hebben. Verder wist België het rond de 16 vaak ook niet (vaak door overbodige spelers die zich met het aanvalsspel gingen bemoeien, zoals Vertonghen en Fellaini) en verzande het dan in een geblokt of afzwaaiend afstandsschot.

Ze zullen de Argentijnen moeten laten komen en ze op de counter pakken. Hopelijk kunnen ze dit in al hun overmoed nog wel, want kunnen ze dit niet, dan ben ik bang dat ze van een koude kermis thuiskomen.

Belgie heeft zelf geen evenwichtig elftal: geen 1 vd 3 spitsen verdedigt mee en de 3 middenvelders denken enkel offensief: zelfs een middelmatig elftal als de USA kon deze zwakte gisteren goed bloot leggen.

Ik gun het onze Zuiderburen van harte hoor, deze hele Rode Duivels euforie, maar ze moeten niet vergeten dat ze nog steeds geen enkele sterke tegenstander in dit toernooi zijn tegengekomen: Algerije, Rusland, Zuid-Korea en Usa....

Twee teams die dusver weinig indruk maakten en zwaar onderpresteren. Beide geen geolied team dat samen functioneert. Belgen maakten gisteren voor het eerst creatief gezien wel indruk, maar het was achterin ook open huis daar, en hadden op basis vd poulefase niet eens door mogen gaan met dat belabberde spel en die mazzel.


Ik moet wel steeds denken aan allerlei allerlei belgische kennissen die Robben altijd niks vonden en hoog op gaven over Hazard. Dat ging hem helemaal worden. Maar Hazard is de grootste tegenvaller van Belgie dit toernooi. Die mist zoveel klasse tov de veel slimmere en gevaarlijkere Robben op dit podium. Origi daarentegen is een revelatie. Argentinie is op zich te pakken door de Belgen, die Argentijnen hebben ook al zo'n tactisch domme coach. Maar als Messi zijn dag heeft schopt ie de Belgen persoonlijk het vliegtuig in. Beperkte Amerikanen konden al gevaar stichten tegen de geroemde belgische defensie. Messi, di Maria en Aguero is toch andere koek.

Die Belgen hebben behoorlijk wat indruk gemaakt, maar dat is vooral te danken aan de speelstijl van de Amerikanen. Die gaven de Belgen de gelegenheid om flitsend te voetballen.

Tegen de Argentijnen zal dat heel anders gaan. Die speelden tegen de Zwitsers al met 7 man achter de bal en gokken op de grote vier voorin.


De Belgen zullen de angels Messi en di Maria er uit moeten halen en zelf de verdediging van Argentinie stuk moeten spelen. Zal iig een mooi tactisch steekspel worden

Het België van gisteren heeft een verpletterende indruk gemaakt, creatief en conditioneel. Die winnen makkelijk van Argentinië. Ik ga iets raars zeggen: België wordt wereldkampioen!

Prestaties van de Belgen zijn moeilijk in te schatten. Ze hebben tot nog toe de zwakste poule overleeft en gisteren een ook niet al te sterk USA uitgeschakeld na verlenging.

Weliswaar kregen de Belgen enorm veel kansen, maar de vraag is of ze dat ook tegen de sterkere landen voor elkaar gaan krijgen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren