Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Messi speelt zoals Maradona in 1986… maar nu zijn teamgenoten nog’

Laatste update:

Argentinië heeft zich geplaatst voor de kwartfinales van het WK 2014, maar echt veel indrukt maakt het land nog niet. Diego Maradona gaf al aan dat het echt veel beter moet tegen België en Raúl sluit zich daarbij aan. De oud-spits van Real Madrid en Spanje denkt dat Argentinië wel eens door het ijs kan zakken tegen de Rode Duivels, als er niet gauw een stuk beter gepresteerd wordt in Brazilië.

/

“Messi is nu al vier keer op rij uitgeroepen tot Man van de Wedstrijd. Het kost wat inspanning om dag in, dag uit zulke klasse te demonstreren”, weet Raúl. “Zwitserland wist Messi lang tegen te houden, maar toch vond hij nog een idee om de wedstrijd te laten kantelen. Die kwaliteit maakt hem echt buitengewoon. Maar Argentinië moet echt beter gaan spelen, iedereen om Messi heen dus.”

Gonzalo Higuaín en Ezequiel Lavezzi doen hun werk niet echt naar behoren en Ángel Di María speelt ook erg wisselend. Hij was lange tijd ineffectief tegen Zwitserland. Tegen een hechte Belgische verdediging zal Argentinië minder kansen krijgen en dus moet het niveau omhoog. Messi speelt nu zoals Diego Maradona dat deed in 1986… maar de rest van zijn teamgenoten moet nu ook nog het niveau halen van Maradona’s medespelers toen”, vindt Raúl.

Lionel Messi verdient als enige bij Argentinië een voldoende voor zijn spel, dit WK

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Messi speelt geweldig en is uitermate beslissend voor een matig acterend Argentinie. Als ze geen kampioen worden heeft het niet aan hem gelegen.

3 juli 2014 om 13:13

Klopt, maar met zo'n keeper als Romero wordt je geen wereldkampioen. De laatste wedstrijd was het weer om te huilen, een wonder dat hij nog geen beslissende fouten heeft gemaakt!

3 juli 2014 om 14:02

Geweldig? Messi speelt beter dan voorheen, maar nog steeds is het niet de oude Messi.

3 juli 2014 om 15:07

Nee, Messi speelt geweldig op bepaalde momenten in de wedstrijden. Is ook een kwaliteit natuurlijk, maar de echte Leo moeten we nog steeds zien.

Nou dat zou ik niet durven zeggen... Vind het toch meer momenten wat we van
hem zien, niet dat hij de hele wedstrijd lang dreigend is en het team echt aan
de haren meesleurt zoals Maradona dat deed.

3 juli 2014 om 13:16

Messi doet m.i. wat hij kan tactloos en met alle respect, hoeveel (hele) wedstrijden heb je van Maradona gezien met je 21 jaar? Je kan natuurlijk allerlei wedstrijden terug gekeken hebben maar dan nog, ik ben 29 en heb nog nooit een wedstrijd van Maradona gezien en beschouw mezelf als een echte voetbalfan maar heb alleen vlagen van zijn kwaliteiten gezien.
Met zo'n matig Argentinië is het erg knap wat Messi laat zien, helemaal op een wk waar middelmaat excelleert.

3 juli 2014 om 13:32

Waar middelmaat excelleert? De globalisering van het voetbal zorgt er slechts voor dat de grote sterren bij allerlei landen spelen. Sommige landen die zich niet eens kunnen kwalificeren. Toch kan je de uitblinkers van dit Wk geen middelmaat noemen. Robben, Neymar, Rodriguez en Messi zijn gewoon wereldtoppers.

3 juli 2014 om 13:41

het elftal waarmee Maradona het mee moest doen was niet veel beter qua voetbal, alleen stond het verdedigend beter en was het meer een team dan het huidige Argentinië.

3 juli 2014 om 13:43

Daar heb ik het ook niet over legend. Ik bedoel dat op Wk's middelmatige spelers het licht zien en vele malen boven hun kunnen presteren. Tel teamgeest hierbij op en je hebt een dodelijke cocktail. Daarom vind ik dat Messi het prima doet terwijl de sterren in zijn team het af laten weten waardoor hij het team dus zeer zeker op sleeptouw neemt, nietwaar?

3 juli 2014 om 14:47

Over het algemeen zie je vooral dat toppers opgebrand zijn na een slopend seizoen en bankzitters nog fris zijn en die grijpen dus de spotlights op WKs en Eks.

3 juli 2014 om 15:02

Dat ben ik met je eens maar dat komt ook doordat ze boven zichzelf uitstijgen doordat ze voor hun land spelen. Ik geloof dat we het met elkaar eens zijn maar je mijn eerste comment verkeerd geïnterpreteerd hebt.

3 juli 2014 om 17:59

Ik denk dat het verschil met de tijd van Maradona is dat het allemaal een stuk verder geprofessionaliseerd is. De spelers zijn fysiek vrijwel allemaal op hun top, waardoor je eigenlijk een veel bredere top krijgt. Juist hierdoor is het moeilijker het verschil te maken en zijn we vooral afhankelijk van fouten.

3 juli 2014 om 14:40

Maradona had een stel moordenaars om hem heen, vergeleken met die ploeg speelt Argentinië dit toernooi met een paar watjes.
Iedere ronde die dit team overleeft is een wereldprestatie van -vooral- Messi.

Ik zie België dit Argentinië gewoon wegspelen. Di Maria die constant balverlies lijdt, Hinguain die geen knikker aanraakt en met een keeper als Romero zal het echt niet goed komen.

Messi moet de problemen zowel op het middenveld en aanval oplossen. Als Aguero nog fit geraakt dan schat ik de kans niet hoger in maar alles is beter dan Hinguain.

3 juli 2014 om 13:17

Ja vooral als je kijkt naar hoeveel kansen België creëert. Dat staat toch in schril contrast met wat Argentijnen laten zien. Enige optie voor Argentinië is als ze achterin de bus parkeren en gaan counteren.

3 juli 2014 om 13:22

JA maar vergeet niet hoe open de VS speelde en hoe verdedigend Zwitserland speelde.. Bovendien speelde Argentinie ook in Fortaleza op het heetste van de dag.. Ik zou dat echt even in perspectief zetten...

3 juli 2014 om 13:33

Het valt wel mee met hoe open de VS speelde. Ze speelden niet anders dan . tegen Portugal bijv., alleen konden die amper kansen creëren. Dit België is gewoon enorm goed in de omschakeling, alleen ontbreekt vaak de laatste pass of kalmte voor de goal. Ik voorzie daarom enorme moeilijkheden voor de wankelende verdediging van Argentinië.

3 juli 2014 om 13:56

Wat een lariekoek, Belgie heeft in de poulewedstrijden amper kansen gecreëerd. En was verruit een van de meest tegenvallende teams. Omdat ze nu in een potje tegen de VS opeens veel kansen creëren betekend dit niet dat dat de maat is. Ook hun kwalificatiereeks was niet zo imponerend als sommige doen geloven. Het zijn vooral de namen die mensen doen blindstaren. Terwijl het mijns inziens op Courtois en Kompany allen nog spelers zijn die zich moeten bewijzen op het hoogste niveau.

3 juli 2014 om 16:16

Je bent zo goed als je laatste wedstrijd. Wat heeft Argentinië nu aan hun goed spel tijdens kwalificatie? Helemaal niets. Net als het helemaal niet ertoe doet hoe België gespeeld heeft. Je moet er nu staan, anders lig je gelijk eruit. En belgen hebben met hun laatste wedstrijd veel meer indruk achter gelaten dan Argentinië.

Raul heeft wel gelijk, maar dit geldt ook voor Belgie. Die hebben ook 3 slechte wedstrijden gespeeld. Eergisteren ging het beter, dus het is te hopen dat ze wakker zijn geschud.

Het is een traditie geworden om niet te winnen in de reguliere speeltijd, dus ik verwacht een gelijkspel zonder veel goals; een 0-0 of mssn een 1-1.

Wat betreft de poll: Ik vond Messi de eerste 2 wedstrijden matig qua spel, maar hij was wel belangrijk. De laatste 2 wedstrijden waren beter (minder balverlies, etc).

Ook Garay vind ik een goed toernooi spelen.

Ik vind het zo'n onzin als hij geen WK wint niet tot de allerbeste mag worden gerekend. Ik denk als Argentinie geen wereldkampioen word het echt niet aan Messi heeft gelegen. Ik kan echt wel genieten van deze voetballer en voor mij de allerbeste op het hoogste niveau, maar aan de andere kant is het ook zo dat bij Argentinie echt geen Eredivisie spelers lopen en zo word de laatste tijd wel gesproken.
Het word een beetje Messi propaganda bij Argentinie. Alleen hij doet alles goed en de rest doet echt helemaal niks, terwijl ik de eerste twee wedstrijden van Messi zeer slecht vond. Tegen Nigeria en Zwitserland was hij superieur. Nogmaals voor mij de beste, maar de rest van de spelers zijn absoluut geen koekenbakkers.

3 juli 2014 om 14:12

Cruijff heeft ook nooit een WK gewonnen en word ook tot de aller beste gerekend dus daar heb je wel gelijk in. Toch vind ik dat Messi nog meer moet laten zien om tot de aller beste gerekend te worden , hij heeft werkelijk een fantastische periode gehad bij Barcelona maar bij Argentinië en de laatste jaren bij Barca is het toch wat minder . Cruijff, Pele, Maradonna , Zidane zijn in mijn ogen toch nog beter omdat ze bij verschillende clubs of hun land met verschillende type spelers rond zich heen en andere omstandigheden er ruimschoots bovenuit staken. Zonder een goede Xavi en Iniesta lijkt Messi het toch moeilijker te hebben. Maar goed als hij toch nog gaat schitteren dan kan hij zeker wel in dat rijtje komen, er liggen nog genoeg kansen voor hem.

Dat is meestal een kulargument van mensen die voetbal niet volgen en hun complete mening op een toernooi baseren die eens in 4 jaar gehouden wordt.

Een toernooi waarin vorm van de dag een enorme rol in speelt, je geluk met de loting moet hebben, geluk (of geen pech) met scheidsrechterlijke beslissingen, de omstandigheden in het gastland en geen pech met blessures. Natuurlijk heb je ook te maken met de politieke spelletjes die altijd deel van de geschiedenis van z'n wk hebben uitgemaakt en ben je als individuele speler afhankelijk van je teamgenoten en de tactiek. Tja en zo heb je wel meer variabelen. Maar het geeft alleen al wat er allemaal nodig is om z'n toernooi succesvol af te sluiten.

Velen duiden altijd die slechte verdediging aan,maar als ik 1 linie mag kiezen die uitermate zwak is is dat het middenveld wel.gago is een matige speler die bij gebrek aan beter meegaat(alhoewel ik er betere kan opnoemen)en Mascherano is verdedigend top,maar aanvallend brengt die geen knikker bij.dan mag Pastore een rot seizoen gehad hebben bij PSG dan nog had ik hem meegenomen.hij zou zoveel meer brengen dan die Gago en als je naar zijn actie en goal tegen Chelsea kijkt weet je waar toe die in staat is.pastore kon zomaar een goed WK spelen en dan heb je een wereldtopper op het middenveld.

3 juli 2014 om 13:50

Ik heb alle wedstrijden van Argentinië gezien op dit toernooi en de veldbezetting is 6-0-4. Mascherano loopt tussen de andere verdedigers en Gago laat zich constant terugzakken tot in de defensie. Mascherano moet de bal altijd drie keer controleren voor hij hem (vaak lateraal) doorspeelt. Hij vertraagt het spel en brengt aanvallend niets bij. Gago heeft meer aanvallende intenties, maar speelt vaak slecht in en kiest in 90% van de gevallen voor de makkelijke oplossing.
Ik ben het dus volledig met je eens dat het middenveld de zwakke linie is. Er staat immers niemand. Waarom niet starten met Biglia?

3 juli 2014 om 14:29

Ik zou Biglia weleens een hele wedstrijd willen zien spelen.hij heeft het tot nu toe maar met korte invalbeurten moeten doen.ik volg de Italiaanse competitie niet en weet niet of die het goed doet bij Lazio?

Maradona 1986 was echt wel wat anders dan Messi op dit toernooi. Hij speelt goed, steekt duidelijk uit boven alles en iedereen bij de Argentijnen... maar Diego Armando was God in Mexico.

3 juli 2014 om 13:48

ja maar ook, hoewel wordt gezegd dat maradona in zn eentje het wk won was dat argentinie gewoon een zeer potige ploeg.maradonna maakte idd het absolute verschil , maar het was niet zo dat je achterin bij die argentijnen even fijn een wandelingetje naar doel kon maken

3 juli 2014 om 14:17

Achterin stonden gewoon slagers... Batista, Rugerri, Olarticochea, Cucciufo. Grote verschil is echter dat Maradona ook te maken had met zeeeer harde verdedigers. De schoppen die hij kreeg (of ontweek) van Vierchowood, Collovati, Terry Butcher en een handvol Bulgaren, Koreanen (die waren wel heel erg), Uruguayanen, Belgen, Duitsers... daar krijg je nu een "paarse" kaart voor.
Maradona was zo ver verheven boven de rest, ondanks alle tegen- en weerstand en druk, buitenaards. Nooit meer iemand gezien die een toernooi zo gedomineerd heeft als Diego in 1986. Romario in 94, Zidane in 98, Ronaldo 2002, allemaal groots ... maar geen Diego Armando in 86.

3 juli 2014 om 14:34

Pélé in 1970 met 6 doelpunten en 6 assists vond ik ook zeer dominant vooral gezien zijn leeftijd toen. Ook op zijn 17de op een wat lager niveau.

Maar Maradonna was wel het meest dominant ja alhoewel er wel altijd wordt vergeten dat Maradonna op stoom moest komen.

3 juli 2014 om 19:07

Inderdaad. Dan had je verder ook nog José luis Brown achterin. Voorin was burruchaga de ideale side-kick voor Maradona dat toernooi, meer dan valdano.

3 juli 2014 om 21:46

Juist. Mooi verwoord.

Messi Messii Messi dit is Messi zijn naam is al gevaarlijk laat staan als hij de bal heeft

Ik hoop dat België wint, maar verwacht een 2-0 overwinning voor de Argentijnen. Denk dat de Belgen een pak ervaring missen en dat de Argentijnen te geslepen/sluw zijn om te verliezen, bovendien spelen ze in Fortaleza op het heetst van de dag.
De tijd zal het leren en hopelijk zit ik er volledig naast.

Ik denk dat België wint, simpel weg omdat ze een betere verdediging hebben als de Argentijnen. Voorin is het bij beide teams vergelijkbaar.

3 juli 2014 om 13:50

vergelijkbaar? ik ben belg, maar wij hebben geen messi di maria higuain of aguerro

als team in het algemeen zie ik ons dan wel weer beter uitgebalanceerd. argentijse aanval is te ziek voor woorden maar eens je die opvangt zijn de linies achter hen gewoon wel pijn te doen, reeds bewezen door minder goede teams als belgie

3 juli 2014 om 14:05

met de huidige vorm van alle spitsen vind ik het vergelijkbaar, tuurlijk Messi is buitencategorie maar wanneer Lukaku eindelijk wakker lijkt te zijn is hij een van de betere centrum spitsen.
En Hazard is ook een fijne speler, en wat je zegt het middenveld en de verdediging van jullie is gewoon sterker als dat van de Argentijnen.

kom op nu niet ineens bescheiden gaan doen, voor het wk waren jullie een stuk zelfverzekerder (leken wel Nederlanders)

Sabella moet Gago eruit halen, die voegt niets toe. Banega had een goede geweest maar die is er niet bij dan maar Enzo Perez erin zetten dan klikt het meer op het middenveld en wordt er sneller omgeschakeld.

Nou, de Messi die ik op dit WK heb gezien mag nog niet de veters strikken van Maradona.

Ik hoop echt op een halve finale Nederland Belgie, zou toch prachtig zijn. Nederland moet dan natuurlijk wel winnen

Messi is wel iedere wedstrijd beslissend en daarmee uiteraard enorm belangrijk voor het team...het hele team op sleeptouw nemen zoals Maradonna dat deed, zo goed is hij echter niet.

Precies! Er word nu altijd gedaan, 'vroeger was alles beter', alsof Maradona koekenbakkers om zich heen had lopen en Messi nu beschikt over veel betere medespelers. Hoe vaak ik wel niet lees of hoor dat Maradona het in zijn eentje kon, maar een Messi of wat dat betreft Ronaldo niet..

3 juli 2014 om 15:51

Nu heb ik het bewuste WK van '86 helemaal gezien en op Valdano na waren het inderdaad geen topspelers. Volgens mij speelde de rest (op Valdano na, Sevilla of Madrid meen ik) nog gewoon in Zuid-Amerika.

3 juli 2014 om 19:09

Burruchaga speelde in elk geval bij Nantes. Dat was een begenadigde rechtsbuiten.

Ik prefereer België boven Argentinië, mochten wij de halve finale halen.

De reden is dat onze kracht ligt in de aanval en niet de verdediging. Bij België is dit net andersom.

Als alles volgens plan gaat dan gaat die verdediging Argentinië tegenhouden en de slechte verdediging van Argentinië niet bestand zijn tegen de Belgische counters, dan doen zij wat wij niet kunnen, en daarna gaan wij de Belgische verdediging testen met niet 1 maar drie in vorm zijde aanvallers.

De oefenpartij hebben wij verloren van de Belgen, maar dat kwam met name omdat we er doorheen zaten na zestig minuten, nu is dat andere koek.

De kenners en heel veel mensen roepen dat Messi goed speelt, dus beslissend is voor zijn team.
Dan zijn er nog mensen die roepen dat het niks is, kijk even goed naar wat die man aan het doen is.
Iedere wedstrijd staan er drie man op zijn nek, dan kom je lastig in de wedstrijden.
Dan ben je meer als anders afhankelijk van je ploeggenoten, maar die geven niet echt thuis .
WIe krijgt dan alle hoon omdat hij niet loopt, dat hij wandelt dat is Messi gaat toch nergens over.
Bovendien speelt hij centraal en dat is toch een stuk lastiger dan wanneer je van de zijkant komt.
Ik geniet in ieder geval van Messi, met mij gelukkig ook nog wel wat mensen.
Ik hoop op Nederland, maar anders moet Argentinie maar kampioen worden

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren