Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Huldiging van Nederlands elftal doe je in Amsterdam'

Laatste update:

Als de KNVB de huldiging van het Nederlands elftal in Rotterdam wil, dan worden ze met open armen ontvangen, zo zei de Rotterdamse sportwethouder Adriaan Visser enkele dagen geleden. “Met zo veel Feyenoorders en ex-Feyenoorders in het Nederlands elftal zou dat fantastisch zijn”, verzekerde de sportwethouder. Nederland staat in de kwartfinales van het WK in Brazilië.

/

De selectie van bondscoach Louis van Gaal is op papier zodoende nog maar drie duels verwijderd van een wereldtitel. Burgemeester Eberhard van der Laan van Amsterdam gaat ervan uit dat Oranje, als het wereldkampioen wordt, in de hoofdstad wordt gehuldigd. De burgervader heeft overleg gehad met zijn Rotterdamse ambtsgenoot Ahmed Aboutaleb, nadat er signalen waren dat ook Rotterdam wel oren zou hebben naar een huldiging bij een eventueel kampioenschap op 14 juli.

“Ik gun Rotterdam een hoop, maar een huldiging van een nationaal team doe je in de hoofdstad”, vertelde Van der Laan aan AT5. “Het zal u niet verbazen dat ik, als burgemeester van de hoofdstad van Nederland, vind dat zo'n feest in Amsterdam hoort. Ik ga er dan ook van uit dat de berichten over een Rotterdamse huldiging als grapje bedoeld zijn. Maar laten we de dag niet prijzen voor het avond is: Nederland is nog geen wereldkampioen.”

Een eventuele wereldtitel moet in Amsterdam worden gevierd

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
3 juli 2014 om 21:34

Met welke reden. Dit soort dingen ziin altijd in Amsterdam. Ben zelf in rotterdam opgegroeid maar wat is er nou mooier dan door de grachten varen met die beker. *droomt even weg*

3 juli 2014 om 21:57

Jongens jullie zijn veels te snel. We spelen zaterdag tegen Costa Rica een hele sterke ploeg die al hele sterke landen heeft uitgeschakeld. Mochten we daar langs komen dan komen we nog Argentinië of België tegen en dan in de Finale misschien Duitsland.
Dus we zijn er nog lang niet maximaal nog drie finales!

3 juli 2014 om 21:58

Als Noorse Eindhovenaar met PSV als club doe je dit in Amsterdam, is toch de hoofdstad en dit heeft niks met Ajax te maken of Feyenoord. Amsterdam is de hoofdstad en als Nederland kampioen wordt rijd ik met vrouw en 4 kids Van Noorwegen naar Amsterdam om een feestje te vieren

3 juli 2014 om 22:59

Je hebt gelijk. Van Persi heeft goede herinneringen aan Amsterdam. Maar met een goed beveiligde boot moet het een feest worden.

4 juli 2014 om 00:40

Want Van Persie werd tijdens de vorige huldiging natuurlijk bekogeld met stenen en vuurwerk

Diezelfde Van Persie werd overigens met applaus ontvangen op de Amsterdam Tournaments toen hij het Arsenal shirt droeg. De rivaliteit tussen Ajax en Feyenoord kent bij Oranje geen verlengstuk, godzijdank. Behoudens wat internet discussie tussen wat individuele figuren zie je dat de meeste Ajacieden, PSV-ers en Feyenoorders juichen voor het Oranje collectief. Juichen als Cillessen een stifbal van Silva eruit haalt, juichen als Depay geweldig invalt en juichen als Stefan de Vrij scoort.

Dat vreselijke incident waar je aan refereert is totaal niet relevant. En dat het niet relevant is, daar mogen we blij om zijn.

4 juli 2014 om 06:47

Lekker een keer in Rotterdam doen, mooiere stad, meer ruimte beter openbaar vervoer, eigenlijk een veel belangrijkere stad dan Amsterdam. Rotterdam Ademt voetbal heeft 3 clubs waarvan 2 in de eredivisie.

Uiteraard begrijp ik dat veel mensen het in Amsterdam willen hebben, maar mijn mening is dat Rotterdam een mooiere plaats is om het te doen.

Amsterdam heeft het 1x gedaan met het EK, kunnen we het nu een keer in Rotterdam doen, al is het nog zover weg. Dat we er nog niet echt publiekelijk over hoeven te discuteren.

4 juli 2014 om 06:59

Mooiere stad???? Ik heb in Rotterdam gewoond, en Rotterdam is alles behalve mooi.

Het lelijke zakencentrum van nederland is een betere beschrijving voor rotterdam.
Het klopt wel dat ze meer ruimte hebben en vind ook wel dat het ov daar beter is geregeld.

En dat van 3 topclubs.. oke en dan. De beste club in het nederlands voetbal is Ajax, hoe je het ook bekijkt die 33 landstitels doet niemand ze na.

In de hoofdstad horen die dingen te gebeuren. Mooie grachten met allemaal fans om je heen.

4 juli 2014 om 07:18

Mooiere stad? dat is een kwestie van smaak.
Rotterdam is inderdaad belangrijk, misschien wel belangrijker dan Amsterdam... maar niet veel belangrijker zoals jij het doet voorkomen.
Volgens mij zaten de meeste hoofdkantoren in Amsterdam, dat uiteindelijk het werk in Rotterdam word verricht doet dat niets aan af.

Rotterdam kan wel 20 clubs in de Eredivisie hebben.... maar we hebben het over Oranje he.

Ik vind Amsterdam de beste locatie omdat daar, naar mijn mening, meer sfeer in de stad(binnenstad) zit en lekker met z'n alle langs de grachten hangen is ook heerlijk met zo'n feest.

Overigens, ik vind een huldiging nu al op z'n plaats.... niemand gaf wat om Louis of het elftal, zijn verder gekomen dan we durfde te dromen.

4 juli 2014 om 08:23

Oke ik ben Rotterdammer in hart en nieren. @the_joker kan ik alleen aanaden kom NU nog eens naar Rotterdam. Het Rotterdam van nu en 5 jaar geledne is een wereld van verschil. Het is inderdaad op dit moment de upcoming stad van Nederland en ook nu weredlwijd erkend. En het is niet meer de koude gure stad het is een stad vol prachtige gebouwen en straten mooi breed en schoon.

En ja Rotterdam is met haar haven belangrijk voor Nederland. En met de moderen mooie kantoor panden ook steeds meer van de multinationals van de wereld.

Maaaaaar Amsterdam is en blijft onze hoofdstad en daar horen deze dingen gewoon! In Spanje houden ze het ook in Madrid gewoon en niet ineens in Barcelona omdat daar de meeste spelers vandana komen.

De grachten zijn traditie voor dit soort evenementen en laten we dat gewoon zo houden!

4 juli 2014 om 09:09

Zou Den Haag dan niet veel eerder in aanmerking komen. De politieke en koninklijke stad van NL.
Ik ben benieuwd hoe je het voor je ziet om in die kleurloze stad te huldigen. Een rondrit in bus is toch lang niet zo mooi als Door de grachten met een boot.

4 juli 2014 om 09:45

Rotterdam is verbeterd, en een enkeling zal Rotterdam mooier kunnen vinden, maar Amsterdam is een pracht stad, wereldstad op gelijke hoogte met Parijs, Rome etc. Waarom uberhaupt proberen? Amsterdam is de hoofdstad (staat verder ook los van Ajax) dus waarom steeds vaker van dit soort domme 'rotterdamse' ideeen?

Laten we eerst Costa Rica en Belgie/Argentinie maar eens verslaan, voordat er uberhaupt nagedacht wordt over een huldiging....

3 juli 2014 om 20:51

Nee de stad waar dit feest gehouden wordt, moet van te voren een draaiboek maken etc om alles goed te regelen. Er zijn vast draaiboeken waar dit soort evenementen al uitgewerkt zijn maar dit vraagt toch veel meer aandacht dus logisch dat ze hier nu mee bezig zijn. Zou over een kleine 2 weken al gebeuren als we winnen.

Wat betreft de locatie. Volgens mij is dat gewoon de hoofdstad inderdaad. Dat er een aantal Feyenoorders spelen doet er niet toe.

3 juli 2014 om 21:17

Natuurlijk moeten ze achter de schermen mee bezig zijn, maar dat er nu al (via de media) over gediscussieerd moet worden is veel te voorbarig. Doe dat lekker als we überhaupt de finale halen.

Om me er toch mee te bemoeien: het maakt mij geen bal uit waar ze het doen. Misschien is het zelfs wel beter als ze in 2 dagen langs de 4/5 grootste steden gaan.

3 juli 2014 om 21:27

Ik ben het met je hele reactie eens eerlijk gezegd. Via de media dit spelen is niet handig. En als we toch winnen kan je het inderdaad makkelijk over een paar dagen verspreiden zodat iedereen er van kan genieten. In 1 stad is het toch lastig om zoveel mensen te ontvangen.

3 juli 2014 om 21:42

Haha aboutaleb en feest in 1 stad gaat niet samen.

3 juli 2014 om 23:23

@ongenaakbaar

Aboutaleb kent er ook wel wat van hoor! Dat Danceparade weg is irriteert vele nog steeds, die man slaat in sommige dingen tever door.

Liever in Amsterdam dan in Rotterdam, want gun die Aboutaleb niks meer

3 juli 2014 om 21:51

Ze zullen toch stilletjes aan na moeten gaan denken wat er eventueel gaat gebeuren als we toch Wereld kampioen worden. We zitten er heel dichtbij.

3 juli 2014 om 21:58

@ oxxis
En Duitsland. Deze keer willen we niet alleen de finale halen maar hem ook winnen!

3 juli 2014 om 22:07

Uiteraard, maar bij dit soort 'koninginnedag'+ events moet men nu al alles regelen op gebied van beveiliging, vergunningen, planning, wetgeving, logistiek etc.

Men moet hier overigens sowieso geen heibel over maken, Amsterdam is de hoofdstad, klaar.

Onze beste speler komt uit Bedum, zullen we het daar dan doen!

3 juli 2014 om 21:06

Louis, de enige reden dat we ook maar een beetje kans maken op het WK uit Amsterdam

3 juli 2014 om 22:01

@ Kyto
Goed idee!

3 juli 2014 om 22:26

Dat vind ik nou een goede. Het maakt mij overigens niet uit, heel Nederland is voor Oranje 1.

Lekker makkelijk, laten we Amsterdam doen. Ik ben er zelf geboren en getogen, maar ik vraag mij af wanneer de stad wiens hart in de oorlog is verwoest het centrale middelpunt van nationale vreugde wordt?! Geef Rotterdam dit moment. Altijd maar Amsterdam.

3 juli 2014 om 20:59

Wat heeft de oorlog nou in hemelsnaam te maken met een huldiging in het jaar 2014. Er zijn ook duizenden Amsterdamse joden gedeporteerd, reden om het in Amsterdam te houden? Hou eens op joh. Je houdt de huldiging in de grootste stad en bovendien hoofdstad van Nederland, Amsterdam dus.

3 juli 2014 om 22:03

ga toch weg man! Dat het groter is, is niet de belangrijkste reden om het daar perse te houden. Ik kan bijvoorbeeld als tegenargument gebruiken dat Rotterdam een grotere invloed heeft op de nederlandse economie met onze haven. Het mag ook eens een keer in een andere stad gevierd worden. Variatie, zoek maar op!

3 juli 2014 om 22:04

Wat dacht je van de slag van Arnhem? Hier is flink gevochten en de hele stad lag in puin. Operatie Market Garden.
A bridge too far. Dus dat lijkt me dan een goede reden om het in Arnhem te vieren!
https://www.youtube.com/watch?v=0xcmqzfjuk0

3 juli 2014 om 22:13

Inderdaad de grootste stad, de hoofdstad en veel centraler gelegen (dus beter bereikbaar) het argument dat er veel (ex) feyenoorders in de selectie zitten is zo irrelevant! Aan het hoofd van deze selectie staan alleen Amsterdammers (van Gaal Blind Kluivert) en dat maakt toch niets uit?! Belachelijk als mensen denken dat het in Rotterdam gehouden moet worden

4 juli 2014 om 02:28

Hoezo traditie? We hebben welgeteld 1 keer wat gewonnen...
Snap niet waarom dat niet gewoon in beide steden kan.

Maar goed. In Rotterdam is de kans op rellen dan wel erg groot. Door de " fans" van " de trots van Rotterdam"

3 juli 2014 om 21:27

Haha, wauw inderdaad, wat een nonsens argument. Laten we het gewoon in Apeldoorn doen joh. Die aanslag op de koningin bij de Naald was echt niet leuk. En Huntelaar heeft bij Agovv gespeeld. Geef Apeldoorn dit moment. Altijd maar Amsterdam.

3 juli 2014 om 22:40

Kan, ik zou zeggen even appeldoorn bellen!

3 juli 2014 om 23:29

Ik wil niet veel zeggen, maar willem van oranje is in delft doodgeschoten! Laten we het daar doen. Oh en Louis heeft vroeger in tiel op de campibg gestaan, lijkt me ook leuk! Bovendien komt flipje daarvandaan!

Gaan we weer...Eerst de kwartfinale... Dan zien we verder...

Opportunistische burgemeester zeg... Laat die huldiging toch lekker in Amsterdam zijn.

Beetje voorbarig allemaal. Maar mocht het zover komen moet het natuurlijk gewoon in onze hoofdstad met een rondvaart door de grachten!

3 juli 2014 om 21:38

Er is niets 'gewoon' aan om maar aan te nemen dat het in Amsterdam moet komen. Vorige keer was het in Amsterdam, nu is een andere stad aan de beurt

3 juli 2014 om 22:23

Verbaasd me niets dat je dat vind Martinus. Wat een non argument "alles eerlijk verdelen" want zo werkt het natuurlijk. Heeft totaal niet met reistijd en capaciteit van mensen ontvangen te maken

Den Haag zou lekker zijn. Haha

3 juli 2014 om 22:01

Is naast Amsterdam de mooiste stad van Nederland. Maar eerlijkerwijs, het is een feest van het volk toch? Waar doen we dan moeilijk over. Dan is Utrecht de stad waar het moet plaatsvinden - dats immers het meest centraal. En geloof me ik ben noch Amsterdammer, noch Utrechter noch Hagenaar.

3 juli 2014 om 22:21

Centraler gelegen, dat klopt maar of ze de capaciteit hebben om een miljoen mensen te ontvangen? Nee Amsterdam of Rotterdam kunnen dat al alleen met moeite redden. En dan ligt Amsterdam dus centraler, is de hoofdstad en is groter. Er zijn maar weinig relevante redenen om het in Rotterdam te houden. Eerlijk gezegd is dit dus ook een pure onzin discussie die alleen door Rotterdammers gepropageerd wordt.

4 juli 2014 om 00:10

Wat een non-argumenten haha! Dan in Den Bosch, uitgeroepen tot de meest gastvrije stad!

4 juli 2014 om 07:23

Laten we het in een Dorpje doen dat enorm afgelegen ligt ergens, of Texel.... een feest eiland er van maken...
Doe eens gek.

Het is een beetje hetzelfde verhaal dan aan het 433 systeem vasthouden...in Nederland houden we niet van veranderingen... Persoonlijk boeit het mij echt geen ene f**k, al houden we het in lutjebroek!

en ik ben het met oxxis eens laten we eerst Costa Rica en Belgie/argentinie maar eens verslaan, voordat er uberhaupt nagedacht wordt over een huldiging....

Doe maar fijn Utrecht. Fijn in het midden van het land.

3 juli 2014 om 21:01

Zeggen dat Utrecht één grote achterbuurt is, en dan Rotterdam noemen. Als íéts één grote achterbuurt is is dat het wel.

3 juli 2014 om 21:06

Alle steden in Nederland hebben prima voorzieningen en infrastructuur =p

3 juli 2014 om 21:21

Zeker Utrecht! Grootste trein station van Nederland, goed ov en goede bereikbaarheid vanuit bijna alle plekken uit het land. Doe inderdaad Utrecht maar

3 juli 2014 om 22:02

Hahaha Rotterdam is zelfs geen achterbuurt. Rotterdam is het afvoerputje van de achterbuurt, wat een onmogelijk lelijke stad is dat zeg. En daarnaast niet centraal. Ik stem uit volksbelang voor Utrecht.

3 juli 2014 om 22:47

Rotterdam is natuurlijk verwoest in de 2de wereldoorlog, en is een tijd niet om aan te zien geweest. Maar tegenwoordig is het een stuk beter. Staat tegenwoordig ook bekend om zijn mooie moderne architectuur. Stond ook in een top 10 lijst van de New York Times (?) was het dacht ik, van internationale steden om te bezoeken ofzo.

Verder intereseerd het mij niet.zo veel. Toen we 2de werden.kregen we ook een rondvaart. Nou desnoods doe je het nu op 2 plekken. Rondvaart door de grachten in Amsterdam, en aankomst in de haven + huldiging Coolsingel in Rotterdam. Ik zeg maar wat hoor

Laat Nederland eerst maar wereldkampioen worden. Wat er voor de rest gebeurt is eigenlijk niet.zo.belangrijk allemaal

3 juli 2014 om 23:36

Het afvoerputje? Daarbij denk ik eerder aan het open riool van de hoofdstad (de grachten). Niet zo denigrerend naar Rotterdam. Het is een moderne stad, heel anders dan die stad die opgebouwd is en stamt uit de tijd van de slavendrijvers.

3 juli 2014 om 23:56

Hahaha je doet nu zelf toch ook denigrerend? Hou toch op joh. Rotterdam is graflelijk. Dertig verschillende soorten architectuur in alleen al het centrum. Nee Rotterdam is alles behalve mooi. De verdeeldheid in de stad is terug te zien in de gebouwen.

4 juli 2014 om 00:15

Jij vind Rotterdam graflelijk. Anderen vinden het juist mooi en houden niet van die vervallen stad. Het is maar net van welke smaak je houdt. Kijk De documentaire over die Feyenoord supporters maar eens dan zie je hoe mooi Rotterdam kan zijn.

4 juli 2014 om 02:40

Nee, Utrecht is een mooie bruisende stad?
Rotterdam is de kurk waarop heel Nederland drijft.
Samen met Schiphol en Eindhoven.

Utrecht profiteer daar alleen van

4 juli 2014 om 07:41

Zeker al heel lang niet in Rotterdam geweest?
Utrecht alsjeblieft zeg dat moet een grap zijn?
Huldigen aub alleen als ze wereldkampioen worden en niet bij een 2e plaats. Den Haag lijkt me als regerings en dus belangrijkste stad van het land ook niet onlogisch. Amsterdam is net als het koningshuis meer ceremonieel maar heeft buiten de stempel hoofdstad niet heel veel belang.
Het maakte eigenlijk geen bast uit al huldigen ze in Appingedam of Utrecht het blijft een soort carnaval en dat is niet aan mij besteed.

De regering zit doorgaans ook in de hoofdstad, Eberhard

Ik zou zeggen : we huldigen in Amsterdam als we Wereldkampioen, Europees kampioen of Olympisch kampioen worden. In alle andere gevallen wil ik geen huldiging in Amsterdam zien.

Zoals in 2010 nooit meer, het huldigen van 2de plaatsen past Amsterdam al helemaal niet. Eigenlijk zouden we zoiets in heel Nederland moeten links laten liggen, het straalt een gebrek aan winnaarsmentaliteit uit dat we hier de plek van de eerste verliezer (2de plaats) vieren alsof we daadwerkelijk de winnaar zijn.

Maar voorlopig zijn zulke zaken totaal niet aan de orde. Eerst Costa Rica, en daarna waarschijnlijk een tegenstander die kwalitatief sterker is. Om nog maar te zwijgen over een eventuele 7de wedstrijd. Normaal gesproken zou een plek bij de eerste 4 nu haalbaar zijn, maar Wereldkampioen is een ander verhaal.

3 juli 2014 om 21:10

Kijk, daar ben ik het dan helemaal met je eens, al is deze reactie best tegenstrijdig met je argumenten om het niet in Utrecht te doen hahaha.

3 juli 2014 om 21:15

Maar dat was niet voor het Nederlands elftal, waar veel meer mensen op af komen, je kan in Assen en Den Bosch gewoon simpelweg niet zoveel supporters kwijt. ook daar moet je aan denken.

3 juli 2014 om 21:16

"rotterdam is ook een achterbuurt, maar het is een grotere stad met betere voorzieningen en infrastructuur. "

Dit is toch tegenstrijdig met het noemen van Assen en Den Bosch?

Overigens als het gaat naar een stad naargelang leukheid, mag het van mij naar Nijmegen of Utrecht.

3 juli 2014 om 21:24

@winterburn @cd89

Ach je zult genoeg mensen vinden met negatieve ervaringen over Eindhoven, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Bosch. Evenals talloze mensen die er geweldige ervaringen hebben.

Amsterdam is gewoon logistiek de meest logische oplossing en heeft qua sfeer en horeca gelegenheden veel te bieden. Mocht Nederland daadwerkelijk Wereldkampioen worden zullen waarschijnlijk meer als een miljoen Nederlanders op een huldiging afkomen. Dat is voor steden als Utrecht en Den Bosch niet behappen.

3 juli 2014 om 21:47

En Utrecht kan volgens jou een toestroom van een miljoen fans aan ? Ik durf toch sterk te betwijfelen dat Utrecht een geschiktere logistieke plek is om 1 miljoen of mogelijk zelfs meer supporters te voorzien als Amsterdam. Amsterdam heeft in ieder geval al in 2010 laten zien dat het ruim een half miljoen aankon, zonder dat er ook maar 1 arrestatie hoefde verricht te worden.

Eindhoven en Breda hebben overigens prima horeca gelegenheden hoor. Maar het gaat mij om het totaal plaatje, en daarin komt Amsterdam er mijn inziens als meest logische oplossing uit.

4 juli 2014 om 00:57

Is dat misschien niet nog een reden om het juist aan Amsterdam te geven ? ervaring met het houden van dit soort grote evenementen ? Nogmaals, ik steun absoluut een rationeel besluit. Maar logistiek, voorzieningen en ervaring met dit soort evenementen zijn toch juist rationale argumenten. Ik had er ook best traditie bij kunnen halen, maar dan zijn we bezig met emotionele argumenten.

Amsterdam zou zeker niet enkel op basis van naam of feit dat het de hoofdstad is die huldiging moeten krijgen. Maar het feit dat metropoloregio Amsterdam ongeveer 2,3 miljoen inwoners telt, ze ervaring met grote evenementen hebben, veel voorzieningen hebben, logistiek gunstig gelegen zijn en het feit dat er een traditie is met Oranje huldigen in Amsterdam maken voor mij dat de kaarten al aardig verdeeld zijn.

Nu ben ik Feyenoorder, maar in de dode stad Rotterdam ga je geen huldiging doen. Met de grachten in Amsterdam kan je een geweldige huldiging doen. Maar misschien moeten we eerst maar eens kampioen worden. Dan praten we verder.

3 juli 2014 om 22:22

De dode stad Rotterdam... dat zegt niemand die in Rotterdam woont of er gewoond heeft. Kampioenschap heeft ook lekker veel met oranje te maken.

3 juli 2014 om 22:32

Ik ken er genoeg die in Rotterdam of omstreken wonen. Winkelen of uitgaan doen ze niet in Rotterdam. De stad 'leeft' niet genoeg. En val mij er niet op aan, want ik doe die uitspraken niet. Ik herhaal en citeer ze alleen. Maar man, wat is mooier dan door de stad gaan met een boot en lekker door de grachten varen. Amsterdam heeft nou eenmaal een grote aantrekkingskracht op dat soort gebeurtenissen.

krijgen we weer commentaar dat we aan het second city syndroom lijden.
maar laten we wel eerlijk zijn en stellen dat Altijd als er iets gevierd word het uiteindelijk in Amsterdam gedaan word, neem nou het 538 oranjeplein ook in Amsterdam

het zal me werkelijk verrotten waar ze gehuldigd zouden worden. maar ik zou het wel reëel vinden als Rotterdam met ook 600.000 inwoners ook eens zoiets mag doen ! want puur omdat Amsterdam meer inwoners heeft moet blijkbaar alles daar maar gedaan worden, sowieso heeft Zuid-Holland de meeste inwoners, dus moeten we maar massaal naar Amsterdam als er iets gevierd kan worden.....

3 juli 2014 om 21:13

Heeft niks te maken met inwoners, gewoon omdat het de hoofdstad is, de belangrijkste stad van een land, met de grachten hoort dat gewoon. en bovendien massaal naar Amsterdam, het ligt niet on Limburg, gewoon centraal.

3 juli 2014 om 21:27

ik bedoel meer de stad met het grootste imago van het land, de hoofdstad en bekendste stad van ons land, dus in dat opzicht ja, de belangrijkste stad van het land.

3 juli 2014 om 21:30

hahahaha Den Haag de belangrijkste stad ? man alleen omdat onze grote vrienden van de politiek er zitten zeker ?

het merendeel van de complete Nederlandse economie is gebaseerd op de Rotterdamse haven ! waarom denk je dat de Duitsers Rotterdam bombardeerde ? misschien omdat ze op die manier gelijk half het land plat legde ?

het geld word verdiend in 1. Rotterdam 2. Schiphol 3. Groningen (gasveld)

Den Haag is puur en alleen verdeelstation

3 juli 2014 om 21:36

@ Binkie
de bekenste ja, meeste historie ja
Belangrijkste ? Nee ! er zit namelijk niks daar! geen politiek, geen grote inkomstenbron. het is wel de Hoofdstad ! maar het geld word daar niet verdiend

en kom nou niet met Schiphol, want dat is de Gemeente Haarlemmermeer

3 juli 2014 om 21:55

ik bedoelde kwa uitstraling en imago de belangrijkste stad. en inkomstenbron? Het Toerisme in Amsterdam is 6 keer zo hoog, als welke andere stad in Nederland dan ook. verder ben ik het wel helemaal eens dat kwa export Rotterdam wel het belangrijkst is hoor, maar economie was niet mijn argument

3 juli 2014 om 23:05

@stengun

Als ik mijn geschiedenislessen nog goed herinner dan bombardeerden de Duitsers Rotterdam en dreigden daarna Amsterdam, de belangrijkste stad (in ieder geval destijds) van Nederland te bombarderen. Dat is een redelijk imponerend geintje. Je vernietigt iets dat belangrijk is maar je wil het belangrijkste zelf veroveren. Daarbij, Schiphol ligt dan weliswaar in de Haarlemmermeer, het blijft gewoon Amsterdam Airport. In verband met de groeimogelijkheden en luchtnormen was het makkelijker om het vliegveld wat verder buiten de stad te plaatsen, het vliegt zo moeilijk als je moet uitwijken voor de Westertoren enzo, dat zul je ongetwijfeld begrijpen. Het ligt op 6 minuten van station zuid/wtc.

On topic: Van mij mag er best een keertje iets op een andere locatie dan Amsterdam worden georganiseerd hoor maar het is nou eenmaal de beste locatie. Bij de marine kan je op een boot stappen en ben je binnen 10 minuten midden in de stad, geen stad in Nederland waar dat zo makkelijk gaat. Vervoer door het water is sowieso makkelijker, je kan tenminste doorvaren en je loopt het minste risico dat mensen proberen te dichtbij te komen. Doen ze dat wel dan resulteert dat in een nat pak. Het Museumplein is makkelijk bereikbaar vanaf het water, de route ernaartoe is makkelijk af te zetten en het Museumplein kan voldoende mensen herbergen. Ik ken in Utrecht, Den Haag, Rotterdam geen enkel plein dat zo groot is, alhoewel ik eerlijk moet bekennen dat ik de steden niet zo goed ken als Amsterdam.

Probeer gewoon een andere festiviteit naar Rotterdam/utrecht te halen. Iets waar net wat minder mensen op af komen, dan maakt het logistiek een stuk meer haalbaar.

Al met al, Amsterdam beste keus.

3 juli 2014 om 23:59

Geen inkomstenbron? Jeetje vriend, wel eens op de zuidas geweest?

4 juli 2014 om 00:33

Rotterdam werd gebombardeerd omdat dat de motor was van Nederland. Daarmee hebben ze toendertijd Nederland direct over kunnen nemen. Had dus niets met Amsterdam te maken.

3 juli 2014 om 22:09

Ja, hier in Den Haag zit de landelijke politiek en wonen ruim 510.000 mensen... laten we het hier vieren!

Echt een onzin argument man! Amsterdam is de hoofdstad, niet meer dan logisch dat het daar gevierd wordt.

Maar goed, laten we lekker blijven speculeren met z'n alle!

Doe maar in Eindhoven.
Het is te lang geleden dat hier een ploeg gehuldigd is.

3 juli 2014 om 21:36

Voor sommige mensen is het moeilijk om satire te begrijpen.
Daarnaast is Eindhoven een levendige stad.
Stratum altijd gezellig en er wordt veel minder gevochten dan in grote steden, moet je maar eens proberen.

Gewoon de eerste huldiging in Amsterdam. Neem aan dat als ze echt wereldkampioen worden het feest zo groot is dat de huldiging wel paar dagen duurt en dat ze ook wel andere steden gaan aandoen. Sowieso heeft Amsterdam als hoofdstad gewoon het eerste recht, daar hoeven we toch helemaal niet moeilijk over te doen?

3 juli 2014 om 21:18

Een paar dagen? ik denk niet dat de spelers daar zoveel zin in hebben? een huldiging zouden ze allemaal geweldig vinden natuurlijk, maar vergeet niet dat de competitie weer begint begin augustus. ik denk dat ze allemaal graag de huldiging snel hebben en dan lekker op vakantie kunnen. een huldiging die 4/5 dagen duurt zitten ze denk ik echt niet op te wachten.

4 juli 2014 om 00:04

Natuurlijk niet achter elkaar, maar kan me voorstellen dat ze op meerdere plekken gehuldigd worden bij de koning langs

We lopen nu te ver vooruit. Al geloof ik wel dat Nederland kampioen word. Ik denk dat we voor het eerst ga meemaken dat Nederland kampioen word van een toernooi.
Maar feest vieren en de huldeging doe je natuurlijk in de hoofdstad Amsterdam.
Een huldeging ergens bepalen omdat er meer spelers van 'n club bij het elftal zitten dat is onzin.
Als we wereldkampioen zijn, zijn Feyenoorders net zo welkom als ieder ander uit welke stad dan ook in Amsterdam om te vieren dat ons land kampioen is. Èèn voor al, alle voor èèn. Love

Waarom geen Den Haag? Amsterdam kan dan wel de hoofdstad van Nederland zijn, maar de grotere evenementen vinden plaats in Den Haag. Daarnaast is Den Haag het hart van Nederland.

3 juli 2014 om 21:29

Den Haag ligt niet in het hart van Nederland en Amsterdam is zowel de staatshoofdstad als de voetbalhoofdstad van Nederland, niet Den Haag.

Rotterdam, Amsterdam, wat maakt het uit? We zijn toch allemaal voor Oranje?

4 juli 2014 om 08:19

Idd desnoods maken ze eerst een boottochtje in amsterdam en dan nog een stadstourtje door rotterdam. Lekker boeiend als we die cup maar winnen.

Laten we gewoon met zijn allen naar het stratumseind gaan , kruiwagentje bier erin en gaan met die banaan.

On : typisch nederland.4 wedtrijdjes gewonnen en we worden al weer wereldkampioen.

Pfff ik geniet iedere keer weer als het wk er is maar tevens komt dan ook het oud zeer bij mij weer boven.
74 ,78 , 2010 allemaal net niet , dus om eerlijk te zijn geloof ik ook niet dat "we" daadwerkelijk ooit een keer wereldkampioen worden.

Maar waar hoop is......
We doen nog steeds mee , zaterdag eerst maar beginnen met costa rica .

Dat hier nog een discussie over is, vind ik erg raar... Amsterdam is en blijft de nummer 1 voor dit soort huldigingen!

Ik denk dat je z'on huldiging het beste over meerdere locaties kunt spreiden. Anders komen er een paar miljoen mensen naar Amsterdam, en dat lijkt me vanuit veiligheidsoverwegingen niet z'on goed idee (koninginnedag+++). Als je ook iets in Eindhoven op of bij de Airport, en in Rotterdam en/of Den Haag viert spreid je de mensenmassa veel meer over het land, en dat lijkt me veel wenselijker.

3 juli 2014 om 21:32

maar dat past toch niet in het tijdsbestek van 1 dag? bovendien kan het Nederlands elftal alleen in Amsterdam aankomen. trouwens ze worden al gehuldigd in Den Haag bij de koning waar een bijeenkomst is. daarna naar het museumplein en een grachtentocht en de dag is gevuld

4 juli 2014 om 10:20

Ze komen sowieso aan in Eindhoven, dus dat zou makkelijk moeten kunnen (ik zei ook bewust bij de Airport).

Ik weet daarbij dat het voor Euro 2000 nadrukkelijk het plan was om eerst te huldigen op de Coolsingel en dan een grachtentocht te doen in Amsterdam (finale was wel in Rotterdam, dus dat zou de reden geweest kunnen zijn). Je kunt de huldiging op een podium/balkon prima in een andere stad doen dan de grachtentocht lijkt me.

4 juli 2014 om 16:14

Volgens mij komen ze gewoon aan op schiphol net als 2010, dit omdat alleen op schiphol vluchten landen buiten Europa.

Weet je wat ook hoort...meneer Van der Laan ... een vol Museumplein tijdens de finalerondes.
Schandalig dat dit afgeschaft is

Wat mij betreft de huldiging (als er uberhaupt 1 komt) ook maar ergens anders dan, als je toch zo bang bent voor wat kapotte bushokjes.

Stel Nederland wint het WK, hoeveel dagen later is dan de huldiging?

3 juli 2014 om 21:56

Finale zondag, een dag later komen ze waarschijnlijk terug. Dus dat zal een dinsdag of woensdag worden. Uiteraard puur theoretisch gesproken, want de kans om wereldkampioen te worden is nog altijd vele malen kleiner in vergelijking tot Argentinië, Duitsland, Frankrijk of Brazilië.

4 juli 2014 om 00:22

Ach, argentinië en Brazilie maken ook geen indruk. Frankrijk en Duitsland schakelen elkaar al uit. Alles is mogelijk.

4 juli 2014 om 01:03

Ik zeg ook niet onmogelijk, maar als je het een percentage zou moeten geven zou dat percentage nog geen 20 procent bedragen.

Nogmaals, ik hoop samen met jou en de rest van Nederland net zo hard dat het gaat gebeuren. Maar laten we voorlopig maar van de halve finale uitgaan. Want gezien de kwaliteit van Oranje zouden we Costa Rica moeten kunnen verslaan. En dan hebben we eigenlijk al een ongelooflijk resultaat, mede dankzij de stunt in de groepsfase en het gunstige speelschema. En ja, stiekem dromen we al verder van een laatste fluitsignaal van match 64 waarna Nederland eindelijk eens wereldkampioen is.

4 juli 2014 om 03:06

Wat ik veel belangrijker vind is hoe lang gaat het feest duren ?
We zullen toch met zijn allen wel van onze nieuwe koning een week dronken mogen worden op zijn kosten neem ik aan.

Wereldkampioen ik durf er na mijn 3 trauma s bijna niet op te hopen maar mocht het gebeuren : 1 week doorbetaald verlof voor iedereen en gratis bier .
In welke stad dan ook.

En allemaal als zwarte Piet komen....

On: tuurlijk Amsterdam....aan die traditie mag geen eind komen.

Vind dat het ook wel in Den Haag zou kunnen. Maarja wie ben ik he. Laat ze maar eerst van Costa Rica winnen voor ze met dit gaan komen

Wel graag alleen bij de wereldtitel dan, een tweede plek vieren vind ik niks. Dat hebben ze weleens vaker in Rotterdam gedaan, maar ik vind dat niks.

En ik vind dat een Nederlands elftal gewoon in de hoofdstad, dus Amsterdam, gehuldigd moet worden bij een wereldtitel.

3 juli 2014 om 22:35

WK 2010 vergeten?

4 juli 2014 om 01:49

Toen werd de tweede plek ook gevierd ja, in Amsterdam. Dat weet ik nog wel. Alleen normaal doen ze dat soort absurde dingen niet in Amsterdam.

4 juli 2014 om 08:22

In rotterdam normaal wel dan? Trieste reactie zeg pfff

Wat een gedoe om niks zeg wat maakt het uit waar, als we die cup maar hebben.

In Leiden. Het is Amsterdam in het klein en zou leuk zijn, als we wereldkampioen worden om het Nederlands elftal met de wereldbeker door de Leidse grachten zien te varen.

Het interesseert me echt niks waar Nederland zou worden gehuldigd het gaat mij erom dat ze kampioen worden.

Een aantal mensen spreken hier voor hun beurt. Eerst maar Costa Rica, Argentinie/belgie en vervolgens Brazilie/columbia/duitsland/frankrijk verslaan.

Landen in Schiphol en dan naar Rotterdam en vervolgens naar Eindhoven in open bus. Dan is het echt heel Nederland (of toch ongeveer) dat deel uitmaakt van de viering.

Als we 2de worden kan het wel in Rotterdam, dat zijn ze immers gewent

4 juli 2014 om 00:37

Want de tweede plek in 2010 werd in Rotterdam gevierd?! Oeps...

Amsterdammers/ Ajacieden zullen zeggen Amsterdam Rotterdammers/ Feyenoorders zullen zeggen Rotterdam. Het maakt mij weinig uit, al is het Utrecht ofzo. Als we maar de wereldbeker maar winnen!

4 juli 2014 om 00:39

Nee hoor. Laat dat oranjepublikek maar weg uit Rotterdam. Wij wachten wel op die dag dat we kampioen worden. Dan laten we Nederland zien wat echt feest is.

4 juli 2014 om 01:06

Pedro08. Kan he nog lang wachten.

4 juli 2014 om 02:03

Geen probleem. Heb nog ff te gaan.

Oh houd op hoor, gaan we hier ook al een strijd om maken? Word er een beetje moe van. Wat maakt het uit waar het gevierd word? Denk je dat de meeste Nederlanders zich daar druk om maken? Die vieren het vast wel in en met hun eigen stad/gemeente.

Laten we eerst maar eens kampioen worden!

Leuk die discussie maar we gaan het gewoon in Papendrecht doen. Is toch humor meer mensen bij een huldiging als dat er in een dorp passen.

Snap dat trotse gedoe en dat gegeil op de stad waar je vandaan komt nooit zo goed. Vind het maar een trieste bedoening, net zoals dat 010isntjustacode gejank uit Rotterdam. Hele merchandising om te laten zien dat je trots bent op je stad, te genant voor woorden gewoon.

Huldiging hoort in mijn ogen in Amsterdam vanwege het feit dat het de hoofdstad is, die privileges krijg je nou eenmaal bij het predicaat hoofdstad. Ik zie ook geen enkele aanleiding waarom dat ineens anders zou moeten zijn. Omdat het niet eerlijk is zeker? nee het leven is nou eenmaal niet eerlijk.

Persoonlijk vind ik dan wel dat de grachten van Amsterdam een mooiere locatie zijn dan de Rotterdamse? ja geen idee waar eigenlijk.

Als burgemeester moet je hier inderdaad klaar voor zijn. Maar eh.. ik snap wel goed dat ze in Rotterdam die huldiging willen houden. Er zit een behoorlijk Feyenoord-gehalte in het team. Niet alleen met de huidige Feyenoorders, maar ook met Kuijt, Vlaar en Van Persie, die allen tot nu toe een belangrijk aandeel hebben gehad.

3 juli 2014 om 22:43

Wat een onzin argument. dan kan je net zo goed zeggen hij moet daarom als nog in Amsterdam worden gehouden. met spelers met een ajax verleden en de technische staf.

trouwens dan gaat het naar Eindhoven want het is een en al robben.....kan dus ook in Groningen.
Denk dat we dit argument maar niet moeten aanhouden.

Ik denk dat de 'huldiging' weleens zondag op Schiphol gehouden kan worden. Optimisme wordt weer te groot voor ons land. Nu al deze discussie oproepen is een voorbode voor een plotseling einde.

Wat mij echt leuk lijkt is de huldiging deze keer in Brussel te doen. Antwerpen zou ook kunnen!

Ik zou sowieso naar amsterdam gaan

politie en gemeente amsterdam hebben dit seizoen al laten zien dat ze niet eens een voetbalwedstrijd in goede banen kunnen leiden. het is daar meerdere keren uit de hand gelopen dit seizoen! (cambuur, celtic, pec, nec )

3 juli 2014 om 22:58

Maar zodra er een strand feestje is kan Rotterdam het natuurlijk fantastisch regelen toch?

Die dingen met Hoek van Holland, Celtic, Cambuur kunnen helaas gewoon gebeuren. Hoek van Holland is helaas heel erg fout gegaan maar dat had voornamelijk met organisatie te maken. Cambuur was geen feest waar draaiboeken klaar voor hoeven te liggen. Hoek van Holland is fout gegaan door verkeerde organisatie en chaos waarbij agenten in het nauw werden gedreven, Cambuur -als het al fout ging?- ging "fout" omdat zij dit uitlokte, een wereld van verschil dus. Overigens wil ik niemand in een zwart licht zetten, maar als er veel meer dingen in Amsterdam gebeuren, kan er ook wat vaker iets fout gaan. Echter, als het fout gaat in Amsterdam, wordt het snel opgelost en escaleert het niet. Zo was Celtic en Cambuur zo opgelost

3 juli 2014 om 23:10

cambuur heeft niks uitgelokt. met vrij vervoer ben je vrij om door de stad te lopen. dat is geen reden om vuurwerk en stenen naar ze te gooien. dat is zeker wel geëscaleerd en er is niks opgelost. dus ik weet niet waar je die wijsheid vandaan haalt?

Niet zo zeuren. Huldiging is in Amsterdam, KNVB-beker is in de Kuip en Guus Meeuwis speelt in het Philips Stadion. Zo gaan die dingen, en er is geen reden om dat te veranderen.

4 juli 2014 om 00:42

Behalve als Ajax ook in de bekerfinale staat. Dan gaan tradities overboord.

Eerst maar is kijken of we er uberhaupt over moeten gaan nadenken en daarna moeten we eerst kijken waar we het beste de veiligheid van al die mensen kunnen waarborgen, dat lijkt me belangrijker dan de stad waar het zal gebeuren.

God man allemachtig, wat is dat de laatste tijd dat alles steeds opnieuw anders moet. Laat de huldiging lekker in Amsterdam door de grachten, mooier en traditioneler kan niet! Eerst al dat gedonder bij met die zwarte pieten, nu dit... wat wordt het volgende een andere kleur van de vlag??

3 juli 2014 om 23:03

Ja dat er wel wit en geen zwart in de vlag zit .. je hebt gelijk! Maar dat mensen nu rare dingen roepen over de betreffende steden is meer uit haat (Amsterdam naar Rotterdam en andersom) dan dat er echt logisch nagedacht wordt.

Het is niet voor niets dat elke grote gebeurtenis in Amsterdam gebeurd. De kroning van de koning, grote feesten van 538 (tot dit verboden werd maargoed) grootste evenementen in Nederland. Amsterdam is gewoon de logische keuze maar omdat dat de stad van Ajax is, wint haat het van logisch verstand (al vraag ik me af of zulke mensen überhaupt wel eens het verstand gebruiken)

Kan me niet schelen waar het is, zolang het geen rotterdam is.

Aangezien 11/23 een Feyenoord verleden hebben lijkt me dat Rotterdam ook wel een bedankje mag krijgen. Ik zeg met de boot van Amsterdam naar Rotterdam!

Amsterdam is de hoofdstad. Klaar. Rotterdam kan zo veel willen maar is de hoofdstad niet. Als Duitsland wereldkampioen word dan vieren ze dat in Berlijn en niet in München omdat daar de meeste spelers vandaan komen -_-.
Maar ja Rotterdam zal altijd dat second city syndrome houden

Op het grasveldje naast de ArenA, neem ik aan?

Amsterdam? Rotterdam?
Waarom gaan we niet gewoon met zijn alle naar België om het daar te vieren?
De infrastructuur is daar toch al verre van goed, dus maakt het ook niet uit als er wat kapot gaat. hahaha

Als Utrechter zeg ik: NIET IN UTRECHT, zonde van de stad. Amsterdam wordt het ook niet, daar mag zelfs geen intocht met Zwarte Pieten. Doe het gewoon in Brussel, de hoofdstad van Europa, kunnen alle Europeanen mee feesten.

Ja, laten we het in Amsterdam vieren, de stad waar de antipleziermaffia zijn hoogtijdagen beleeft! Het is toch van de zotte dat een stad, waar iedere kroeg gezeik heeft met 'geluidsoverlast' als er een Nederlands doelpunt wordt gescoord, dit evenement naar zich toe trekt?
Begrijp me niet verkeerd, gevoelsmatig wil je zo'n evenement uiteraard in de hoofdstad vieren, maar met het gedoe rond het wel/niet moge kijken van de wedstrijden op het Museumplein, heeft deze stad toch ieder krediet verspeeld?
Laten we een dergelijk fantastisch feest toch houden in een stad waar men niet te moeilijk doet wat betreft festiviteiten en horeca e.d.
Nee, Amsterdam mag dan onze hoofdstad zijn, ik heb er veel meer vertrouwen in dat het in Rotterdam een veel mooier feestje kan worden. In Amsterdam wordt er altijd moeilijk gedaan over festivals, onder andere tijdens Koninginnedag/koningsdag (538/slamfm). Dan hoeven ze wat mij betreft deze keer ook niet vooraan te staan als het aankomt op een eventuele huldiging van het Nederlands elftal.

Wat een naar mannetje die Van der Laan. Alle leuke evenementen (huldiging Ajax, WK wedstrijden live op het museumplein) worden uit de binnenstad geweerd omwille van omwoners en andere infantiele redenen. Maar wanneer meneer zijn moment of fame kan pakken met de eventuele huldiging van het Nederlands Elftal is hij haantje de voorste om Rotterdam wel even duidelijk te maken dat ze zich niets in het hoofd moeten halen, want een huldiging hoort nu eenmaal thuis in Amsterdam.
Neemt trouwens niet weg dat het natuurlijk een tocht door de grachten moet worden, wat op dit moment nog ver weg is.

4 juli 2014 om 02:08

Die man is inderdaad walgelijk. Ook Hoe hij zich opgesteld heeft omtrent de bekerwedstrijden en uitsupporters. Heeft toen mooi zieltjes gewonnen over de rug van Abou en Feyenoord. Toch is Abou minstens zo slecht. Van mij mogen ze beide per direct oprotten maar ook de opvolgers zullen weer van hetzelfde kaliber zijn. Witteboordenmaffia.

Overal in de wered word het gevierd in de hoofdstad begrijp me niet verkeerd ,maar omdat er nu veel feyenoorders in zitten moet het in rotterdam nee gewoon in amsterdam omdat dit de hoofdstad is in nederland ,maar laten we eerst maar eens in de finale komen dan zien we wel

Ach Van Der Laan.... voetbal kijken doe je normaal ook op Museumplein..... Koningsdag vier je normaal ook in Amsterdam.....ajax huldig je normaal ook op Museumplein..... maar dat mag niet !!! Dus zo vanzelfsprekend is dit niet..!!!!!!!!!

Of gewoon geen feest :-) oeps.... schop ik ineens heel Nederland tegen de scheentjes.

Er zitten wel zwarte spelers bij meneer van der Laan, dus ik zal maar eens gaan informeren of dat wel mag in Amsterdam.
Je heb zo weer een discussie.

Klopt, Amsterdam is ook een mooiere stad dan Rotterdam en tevens de hoofdstad, echter moet je dan alle interlands in de Kuip laten spelen.puur omdat De Kuip een echt voetbalstadion is en het mooiste van Nederland.(ik ben trouwens geen Feyenoord fan, maar wel realistisch)

Waarom nu al praten over huldigingen?..

Tuurlijk in amsterdam lekker door de grachten.pffff rotterdam zeker met de plattekar.nee ff zonde gekheid de huldeging hoord gewoon in amsterdam niet meer en niet minder de hoofdstad dus.

4 juli 2014 om 02:09

Ik heb respect voor Feyenoord, heeft niets met arrogantie te maken.
Weet je welke plaats de hoofstad van Nederland is?

Zoja, daarom dus in Amsterdam.

En als het dadelijk allemaal mis loopt kunnen ze hier samen met de Belgen en Duitsers op het drielandenpunt een troostfeestje houden.

Het hart van het land, dat is....

Utreg!

Welkom, kampioenen, huldiging in Utrecht! Zijn we meteen van dat gezeik tussen 020 en 010 af.

Welke plaats is de hoofdstad van Nederland?

Precies, daarom..
Onzinnig gedoe dit.

Het maak mij niet zoveel uit. Voor de variatie mag een ander plaats ook wel eens wat mij betreft. Ook mag je best afvragen of Rotterdam en Amsterdam beiden wel geschikt zijn.

Beiden plaatsen zijn duidelijk niet in staat gebleken om hun lokale club in het gareel te houden en kunnen nog niet eens een viering (bv kampioenschap) van hun clubs in de stad laten vieren zonder teveel problemen.

Dus wat mij betreft komt het op een plek waar het wel mogelijk is. Zonder dat direct heel een stad plat ligt en waar de plek controleerbaar is om die gekken die misbruik maken van dergelijke vieringen te weren en anders aangepakt kunnen worden. Het bestuur van Amsterdam mag wat mij betreft hier ook eens op aangekeken worden dat zij daar niet toe in staat blijken te zijn.

tuurlijk doe je dat in amsterdam, met utrecht als alternatief. grachten zijn er nodig

Wat kan mij het schelen waar ze gehuldigd worden, ik ben waarschijnlijk zo dronken dat ik er niets van heb meegekregen waar ze zijn.

Nogal logisch dat het in Dammie gaat gebeuren. Die B-stad moet zijn plaats kennen.

Meneer van der laan moet niet zo dom praten.

Bij de huldiging van het nationaal hockey team hoorde ik hem niet alsmede bij ongeveer elk ander nationaal succes buiten de winterspelen en voetbal.

Een huldiging moet daar plaatsvinden waar het het mooist kan. Of het nou Utrecht, Rotterdam, Den Haag of Amsterdam is. Of van mijn part in Valkenburg.

Huldig maar in Dokkum daar werd Bonifatius immers vermoord.

Waar het ook is, opa's en oma's, vaders en moeders, we gaan onze helden huldigen als
zwarte piet, we laten ONS kinderfeest niet afpakken.

Wel een beetje on-topic maar toch......

Waarom niet een rondtocht door Nederlandse steden met het NL-elftal?

Als het uiteindelijk zover is, mogen ze wat mij betreft in alle grote steden van NL gehuldigd worden.

Eigenlijk geef ik NL weinig kans. Zonder de Jong en Strootman op het middenveld komen we gewoon tekort tegen de grote landen, maar er is altijd een kans. Ik hoop het van harte.

Bij een wereldkampioenschap de selectie gewoon een grachtentocht gunnen door Amsterdam, een helicopterlanding in de kuip en een platte kar in Eindhoven.

Waarom vieren we het niet in Haren? Heeft al bewezen dat het goede feesten kan houden *uchuch*.

Eigenlijk maakt t niet uit waar kampioen zullen we worden.

laten we eerst maar eens de finale zien te halen, dan zien we wel verder..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren