Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Duitsland klopt Frankrijk en is eerste halvefinalist op WK

Laatste update:

Duitsland is de eerste halvefinalist van het WK 2014. De huidige nummer twee van de wereldranglijst had vrijdag aan één doelpunt van Mats Hummels genoeg om Frankrijk naar huis te sturen (0-1). Duitsland, dat in 1998 voor het laatst de halve finale niet haalde, neemt het in de volgende ronde op tegen Brazilië of Colombia.

/

Duitsland hoopt tijdens het toernooi in Maracanã terug te komen, want in dit stadion wordt op 13 juli de finale gespeeld. De Nationalelf van Joachim Löw is in ieder geval nog in de race voor het wereldgoud. De basis voor de overwinning op Frankrijk werd na dertien minuten gelegd: toen kopte Hummels een vrije trap van Toni Kroos via de lat in het doel. De voorsprong was verdiend, want Duitsland eiste de bal steevast op en was de baas op het middenveld. De goal viel op een moment waarop Frankrijk in de wedstrijd leek te groeien.

De blauwhemden waren na het doelpunt van slag en lieten pas na het halfuur weer even hun tanden zien. Manuel Neuer voorkwam met een goede redding de gelijkmaker van Mathieu Valbuena en de rebound van Karim Benzema werd gekraakt. De spits kreeg op slag van rust ook nog een aardige kans, maar werd over het geheel bezien goed in toom gehouden. Frankrijk kwam slechts sporadisch onder de druk uit en het bleef bij rust dan ook bij een minimale achterstand voor de kampioen van 1998.

/

Het team van Didier Deschamps moest die 0-1 wegpoetsen en kwam dan ook met aanvallende intenties uit de kleedkamer. Patrice Evra en Raphaël Varane dreigden, maar konden Neuer niet serieus op de proef stellen. Frankrijk werd wel sterker en sterker, maar de tegenstander hield zonder veel moeite stand. De wedstrijd lag ook vaak stil door kleine overtredingen en slordigheden. Deschamps bracht na 73 minuten Loïc Rémy binnen de lijnen en daardoor ging Frankrijk met vier aanvallers spelen.

Verder dan twee schot van Benzema, die gekeerd werden door matchwinner Hummels en Neuer, kwamen de Fransen, ook met Olivier Giroud in de ploeg, evenwel niet in Rio de Janeiro. Duitsland liet in de persoon van André Schürrle na om het duel op slot te gooien: de invaller schoot op de voet van Hugo Lloris en mikte even later tegen het lichaam van Varane. Desondanks sleepte Duitsland de kleine voorsprong over de streep en kan het zich opmaken voor een treffen met het gastland of Colombia.

Denk jij dat Duitsland wereldkampioen wordt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Duitsland door! het blijven toch Duitsers jongens

Finale Nederland - Duitsland kan dus nog steeds

4 juli 2014 om 19:57

Zwaar onverdiend dit.

Wat een saaie rotploeg is dit Duitsland. Dat het eerste fatsoenlijk schot op doel ( op die lucky goal na ) pas op de 81e minuut is zegt eigenlijk al alles.

Frankrijk heeft echt veelste te veel goeie kansen gehad en dat ze niet scoren is natuurlijk aan hun zelf te wijten, maar wat Duitsland dee, dat was pas triest, beetje saai rondtikken en tikken en tikken en tikken en dan weer naar achteren en dan weer opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw, het is gewoon te triest voor woorden.

Er was maar een land dat verdiende te winnen en dat was Frankrijk.

4 juli 2014 om 19:59

onverdiend??
Die fransen waren verre van goed.

4 juli 2014 om 20:01

Lees ik dat nou goed ''wat een saaie rotploeg is dit Duitsland.'' Jongen.. kijk de wedstrijd eens terug! Die Fransen gingen allemaal op hun eigen 16 meter gebied blijven hangen en wachten op een foutje van de Duitsers en dat zijn ze niet gelukt dat is pas laf en saai.

Aan je club logo te zien.. doen zij exact het zelfde.

4 juli 2014 om 20:01

Frankrijk kon ook geen potten breken. Vooral aan de laatste fase van de wedstrijd kon je zien dat de Duitsers veel meer ervaring hebben.

Te veel foute balletjes over 2 meter etc.

4 juli 2014 om 20:01

chelsea075, niks onverdiend, maar ook had ik ze liever uitgeknikkerd gezien, alleen verdiend gewonen, niks met tackles als normaal of met veel geluk.
Jammer van benzema laatste kans.

4 juli 2014 om 20:01

Hij heeft gelijk na die vrije trap waren ze nergens te zien, jammer dat Varane hem niet tegen hield maar Duitsland is op dit WK echt slecht, en iedereen nog denken dat ze het WK winnen in het begin haha.

4 juli 2014 om 20:02

Chelsea075. Volgens mij was het eerste Franse schot op doel die van Benzema in de 94e minuut. Beide ploegen speelden gewoon bagger, verschil is dat Frankrijk niks kon en Duitsland niet hoefde.

4 juli 2014 om 20:02

Wat is hier onverdient dan?
Was een matige pot van beide kanten.
Frankrijk wekte niet de indruk dat ze wilden winnen.
Duistsland is gewoon beter en hoefde niet diep te gaan voor de overwinning.
Even terzijde als ij deze scheids zie, vraag ik me echt af waarom kuipers geen kwartfinale mag fluiten.
Weer een matige bedoeling daar.

4 juli 2014 om 20:03

Frankrijk was natuurlijk veel beter ja...

Waar waren die 'echt veelste veel goeie kansen' dan?

Frankrijk verdiende helemaal niets.

4 juli 2014 om 20:03

Frankrijk had tenminste meer kansen, dit Duitsland doet me pijn in de ogen met de manier waarop ze spelen... Alsof het spel met de wedstrijd eerder slechter wordt sinds de openingswedstrijd in plaats van beter!?

4 juli 2014 om 20:04

@football
ze zijn de eerste halve finalist.
Dan kan je het toernooi inderdaad nooit meer gaan winnen............
pffffffffffffffffffffff
onzin in het kwadraat.

4 juli 2014 om 20:07

Enkel Evra was op niveau. De rest heeft gefaald. Benzema faalde.vocht voor geen enkele bal. Enorm frustrerend.

4 juli 2014 om 20:08

Nee hoor Inke. Franktijk had in de eerste helft al genoeg kansen 7 om precies te zijn tegenover 2 van Duitsland in de eerstehelft

4 juli 2014 om 20:09

Het was aan beide kanten geen hoogstaande wedstrijd en Duitsland is de meest gelukkige gebleken vanavond. Frankrijk had ik voetballend meer van verwacht en Duitsland heeft deze pot op zn Duits gewonnnen, terwijl de Duitsers ook met mooi voetbal een wedstrijd kunnen winnen. Als je tegen de Duitsers op een achterstand komt dan is dat moeilijk terugkomen, omdat de Duitsers weinig kansen weggeven. Ik zie dit Duitsland wil de finale halen en zijn zeker ook grote kanshebber om de finale te winnen.

4 juli 2014 om 20:11

Vond Evra juist meegaan in de malaise.

4 juli 2014 om 20:18

Gast ze zitten er nog in en maken dus nog steeds kans op de titel. Dus zo raar is de gedachte niet dat Duitsland de wereldbeker wint!

4 juli 2014 om 20:19

Ja want Nederland speelt goed

Duitsers hebben op resultaat gespeeld
Was te verwachten dui in halve finale.

4 juli 2014 om 20:25

Het is dat frankrijk opeens zo beroert speelde! en dat ze bij algerije niet echtte toppers hebben om die counters af te maken...

echt vind duitsland elke keer maar goed wegkomen hoor, niets hoogstaand! kan iedereen wel leuk roepen 4-0 van portugal gewonnen... en jah stond al 2-0 voor de rode kaart waarvan 1tje ook nog een penalty was... maar dat is het ook.

aan de andere kant ze staan wel in de halve finale... maar echt allesbehalve goed voetbal anders hadden ze ook vandaag wel meer kansen afgemaakt!

4 juli 2014 om 20:30

Duitsland wordt gewoon overschat vooral Muller en Ozil wat is er mis met hem?

4 juli 2014 om 20:45

Natuurlijk was dit hartstikke verdiend. De Duitsers hadden het einde wedstrijd al afkunnen maken als ze de kansen benut hadden. In blessuretijd hadden de Fransen. Beste kans, maar gedurende de wedstrijd waren kansloos in deze saaie pot.

4 juli 2014 om 21:04

Onverdiend? Heb jij de wedstrijd wel gekeken heeft Frankrijk wel kans gehad alleen laatste min? Duitsland verdiend ik denk dat Duitsland of Brazilië beker pakt

4 juli 2014 om 21:22

Gast je bent Chelsea fan. Ik ook. Maar dit is wel heel hypocriet xD. Duitsland verdedigde goed en kreeg de beste kansen. Net zoals wij dat doen bij Chelsea

5 juli 2014 om 10:44

@gentleman23

Dat waren geen kansen te noemen man. Misschien schoten, maar geen één die gevaar heeft opgeleverd. Het eerste echte gevaarlijke schot was van Benzema in de 94e minuut.

5 juli 2014 om 12:02

En die Volley in de 11e minuut van Griezmann dan? Geen gevaar? Neuer kon er nog maar net met z'n linkerhand bij hoor.

4 juli 2014 om 20:02

Ik hoop het. En dan winnen in de laatste minuut met een schwalbe. Lekker op een Duitse manier winnen haha.

On:

Wat is die Hummels een geweldige cv zeg. Opbouwend de beste verdediger die ik ooit gezien heb. Snap de vergelijkingen in Duitsland met Beckenbauer daarom ook volledig.

4 juli 2014 om 20:06

Mooiste moment was toen Valbuena de huilende Griezmann een knuffel gaf en hem troostte!! Gouden moment! Voor de rest was het een zaadpot! Ik vind dat Duitsland het niet echt verdiend heeft. Speelde helemaal niet goed. Frankrijk ook niet , maar ze creeerden wel kansen. Duitslands goal kwam uit een vrije trap dus dat zegt genoeg. Aan de andere kant hoefden ze ook niet echt en hebben ze het slim gespeeld. Maar toch vind ik het onterecht.

4 juli 2014 om 21:30

Even wat anders; voor de Serie A fans, wat voor type speler is Pablo Osvaldo?

Terechte zege, Frankrijk bracht veel en veel te weinig. Het is toch wel jammer dat Duitsland ook Duits kan winnen. Favoriet voor titel!

4 juli 2014 om 19:58

Haha ga heen, Duitsland was niks beter dan Frankrijk, was gewoon ongelooflijk slecht van beide kanten.

4 juli 2014 om 20:04

Alleen omdat ze winnen is Duitsland goed?

4 juli 2014 om 22:03

Het is gewoon leuk die niet-beantwoorde haat jegens Duitsland. In Duitsland zelf gunt de bevolking Nederland te wereldtitel als Duitsland niet wint

5 juli 2014 om 04:45

Mja vandaar dat ze in 2002 daar allemaal honend zongen: ohne Holland farhen wir zum WM.

5 juli 2014 om 13:41

Er is een wezenlijk verschil tussen 2002 en 2014. Een beetje jennen naar rivaal omdat die het WK niet halen, moet kunnen. Alleen in Duitsland zelf is er diep respect voor Nederland qua voetbal, en gunnen ze het na Duitsland Nederland van harte om die beker eens te winnen.

Mooi dat die Fransen er uit zijn! Nu brazilie nog en mijn dag is helemaal goed.

4 juli 2014 om 19:58

Denk niet dat Brazillie vandaag naar huis gaat.

4 juli 2014 om 20:03

Klopt, die zijn al in hun thuisland

4 juli 2014 om 20:08

Hahahaha humor ten top!

Nee maar even serieus ik denk dat Colombia gaat winnen van dit Brazilië als ze gewoon goed spelen en geen pech tegen hebben, ik vind namelijk dat Brazilië samen met Duitsland de 2 slechtste ploegen van dit WK en het ene team heeft veel meer mazzel gehad dan het andere team dit toernooi...

4 juli 2014 om 20:09

Die zijn al thuis of ze nu winnen of verliezen 😉

4 juli 2014 om 19:58

Fransen hebben een corrupte loting gehad, makkelijke poule gehad met maar (7) punten en nu gaan de haantjes lekker terug naar Frankrijk.

4 juli 2014 om 20:03

Hoezo makkelijke poule? Elke tegenstander is lastig behalve Japan. We zagen het dat Algerije het Duitsland moeilijk maakte dus niemand is makkelijk.

4 juli 2014 om 20:18

Elk land kan natuurlijk voetballen maar er zijn toch duidelijk makkelijkere en moeilijkere pouls. Poule A, B en D zijn op papier veel lastiger dan C, E en H en Frankrijk zat duidelijk in een van de makkelijkere poules

4 juli 2014 om 21:23

Ja want Honduras en Ecuador is wel effe slikken man...

4 juli 2014 om 22:07

@ vd.vaart

Ik ben het compleet met jou eens!
De Fransen zijn ontzettend gematst tijdens de wedstrijd tegen Oekraïne thuis in de kwalificatie voor het wk, daarna zou Frankrijk in de poule des doods moeten komen met een groepshoofd (argentinie/brazilie) en een Europees team (onder andere), en het land heeft al twee rode kaarten niet gegeven zien worden (sakhoe en Matuidi). Dit land wordt zo ontzettend vaak gematst, zoals tegen Ierland...

Ik vind Frankrijk ook geen leuk land mer om naar te kijken. Als ik ze zie spelen denk ik 'zij spelen op dit wk omdat het moet van de fifa'.

Ook het team vind ik niet boeiend. Met spelers als Griezmann, Cabaye, Sissokho, Remy, Pogba die maar als wereldvoetballers worden bestempeld. Het zou best eens kunnen dat een van deze spelers zich tot een wereldster ontpopt, maar tot die tijd heb ik het idee dat Franse spelers vaak zwaaaaaaaaar overschat worden...

Maar goed, ze zijn alweer naar huis en nu kunnen wij weer met een gerust hart naar de kerk.

4 juli 2014 om 20:00

Volledig met je eens denk dat er ook wel een stunt van Colombia aan komt

4 juli 2014 om 20:06

Wordt lastig.. Brazilie heeft alle scheidsrechters mee!

Heb medelijden met Frankrijk ben benieuwd wie de tegenstander wordt. Hoop dat die Duitsland inmaakt wat kunnen hun zeuren zeg!

4 juli 2014 om 23:00

Dan moet je niet op brazilie hopen, die kunnen er ook wat van.

proficiat duitsland, jammer frankrijk, had graag gezien dat er een verlenging gezien

Duitsland speelde in de tweede helft puur op resultaat en met zo'n verdediging kan dat prima. Frankrijk is nu nog niet goed genoeg maar in de toekomst zeker kanshebber!

Duitsland is ook weer overgegaan op de oude stijl, realistisch en resultaat voetbal

Zelfs bij de BBC waarbij Gullit er ook zit geven ze toe dat NL er goed aan doet, omdat het resultaat telt..

Alleen de gloryhunters bij VI oranje hebben liever goed voetbal en dan naar huis

4 juli 2014 om 20:40

Als Nederland oogstrelend mooi en met 8-0 zou winnen, zouden ze daar nog iets hebben om over te zeuren. Waarom denk je dat die Nico Dijkshoorn überhaupt nog komt, alleen omdat hij tegen Nederland is.

4 juli 2014 om 22:34

wat een misselijkmakende vent is dat zeg, denkt dat die grappig is ook nog bah bah

Terecht door.
Fransen waren wat zwak. Kwam mede door Griezmann en Matuidi.
Duitsland was stabiel, maar Schurrle had tot 2x toe de wedstrijd kunnen beslissen.

4 juli 2014 om 19:59

Voeg daar ook de overrated Pogba en Varane bij.

4 juli 2014 om 20:05

Varane overschat omdat hij 1 duel heeft verloren dit wk? Hou toch op.

4 juli 2014 om 20:09

Varane laat het wel vaker afweten op belangrijke momenten. De meest overschatte verdediger als je het mij vraagt. Maar wat zijn die Lloris en Pogba ook zwak vandaag. Zeker de tweede helft. pff

4 juli 2014 om 20:20

Nee hoor hij is goed alleen jij kijkt op 1 moment. Frankrijk heeft pech dat ze verliezen maar duitsland is the next one.

Walgelijk Duits resultaatvoetbal, jammer dat dit voetbal in de halve finale komt.

Hopen dat Colombia Brazilië en deze degelijke Duitsers eruit kegelt.
Ook irritant die misplaatste lof voor Duitsland constant, het voetbal stelt amper wat voor, gered door Neuer weer.

4 juli 2014 om 20:01

Wel grappig dat je dat zegt Nederland speelt ook puur resultaat voetbal en morgen sta je weer te JUICHEN

4 juli 2014 om 20:08

Nee hoor, maar verschil is dat de Duitsers de spelers hebben om mooi te spelen maar het niet doen bewust, dat is Chelsea Mourinho hoofdpijnvoetbal gericht op resultaat alleen.

4 juli 2014 om 23:09

Waarom zouden ze energie verspillen en de wereld wijzer maken als reactievoetbal en vroeg vastzetten ervoor zorgt dat ke tegenstander helemaal nergens is? Ze scoren vroeg en benutten dat voordeel uitmuntend

4 juli 2014 om 20:02

Heerlijk, Duitsland degelijk zoals we dat van ze kennen, Frankrijk weer niet goed genoeg. Mooi begin van het weekend.

4 juli 2014 om 20:07

Mensen die dit heerlijk voetbal vinden snappen niks van voetbal.
Begrijp ook niet waarom er gedaan wordt of het goed mooi voetbal was? Dit was typisch Duits resultaatvoetbal, saai en vervelend. 4 jaar geleden speelden de Duitsers mooi sterk voetbal.

4 juli 2014 om 20:10

Is toch een kwestie van smaak? Heeft toch niks met snappen te maken?

4 juli 2014 om 20:15

Ok dan hebben ze geen smaak. Elke vorm van resultaatvoetbal als je kwalitatief betere spelers hebt is irritant en zorgt voor een draak van een wedstrijd voor de neutrale kijker.

4 juli 2014 om 20:37

Niet afzwakken, catalonia. Blijf bij je standpunt. Ze hebben er geen verstand van.

4 juli 2014 om 20:38

Beetje jammer dat je moet beginnen over verstand van voetbal of smaak, maar ik snap dat je gefrustreerd bent na deze wanvertoning van onze Franse vrienden.

Vooropgesteld heeft Frankrijk, dit toernooi, een goede indruk gemaakt op mij, maar als we eerlijk zijn, was dit de eerste serieuze tegenstand die ze gehad hebben. Als ze dan vervolgens 80 minuten de tijd krijgen om 1 goal te scoren en 2 halve kansen afdwingen maak je wat mij betreft geen enkele aanspraak op de overwinning. Los van het feit dat het positiespel van de Duitsers een stuk verzorgder en zorgzamer was met het balbezit en daarnaast ook nog de beste kansen afdwingen.

Natuurlijk had ik liever een wedstrijd gezien met 6 goals en veel spektakel, maar in deze temperaturen en met de onmacht van Frankrijk kan ik het Duitsland niet kwalijk nemen dat ze wat meer achterover hangen en het spel op slot gooien.

Nogmaals, heerlijk begin van het weekend (niet het voetbal, wel het resultaat).

4 juli 2014 om 20:48

De Fransen idem dito, ze waren geen haartje beter. Duitsers de beste kansen en verdiend gewonnen. Resultaat telt nu eenmaal op zo n tournooi.q

4 juli 2014 om 20:03

Viel allemaal wel mee. Ik heb nauwelijks lange ballen gezien en Duitsland probeerde waar kon gewoon te voetballen. Echter lukt dat niet altijd.

4 juli 2014 om 20:03

Neuer werd ook zo vaak onder vuur genomen.

Frankrijk was ook niet bepaald goed.

Waardeloze wedstrijd. Pogba, Varane, Griezman overrated en een domme coach die geen verandering in zijn team kon aanbrengen. Je staat verdorie in een kwart finale WK. Duitsland goed laten zien wat simpel effectief winst voetbal is.

4 juli 2014 om 20:00

Nee duitsland was echt super goed joh. Als je het mij vraagt is Duitsland zeeer zwak dit WK hier hoeft niemand bang voor te zijn.

4 juli 2014 om 20:02

Inderdaad, zeer zwak. Daarom staan ze dan ook in de halve finale.

4 juli 2014 om 20:05

Ja hun staan er altijd maar betekent niet dat ze goed zijn.

4 juli 2014 om 20:21

wellicht niet zeer zwak... maar ook echt niet zo goed als vele beweren hoor!

Neuer boateng hummels lahm sweini kheidira en de onberekenbare muller.
Stuk voor stuk klasbakken.
Schrijf ze maar op voor dat laatste potje van het toernooi.
Ijzersterk en knap gedaan.

4 juli 2014 om 20:02

Ik vind Khedira en vooral Boateng verre van klasbakken, Khedira is heel nuttig en heeft longen als een paard maar vind te weinig de juiste oplossing en Boateng is gewoon een matige en voetballend slechte verdediger.

4 juli 2014 om 20:06

Heb je wel gekeken vandaag??
Slechte verdediger??
Laat me nie lachen man , heeft geen enkele fout gemaakt.

4 juli 2014 om 20:33

Ik vond ze als geheel erg slecht vandaag op Neuer na en dat vind ik al een hele grote fout van iedere speler... In dit team zit helemaal geen voetbal en ik hoop ook dat Colombia het mazzelende en slecht spelende Brazilië eerst oprolt en vervolgens de vloer aanveegt met Duitsland want op basis van het verdiende spel verdiend Colombia het meest om in de finale te staan van de 3 overige ploegen.

4 juli 2014 om 22:09

Khedira was de reden dat het in het begin totaal niet liep met Frankrijk.

Wat een saaie wedstrijd. Frankrijk probeerde te voetballen maar kwam tekort en Duitsland speelt het zakelijk uit. Jammer dat Duitsland niet goed was vandaag in de afronding.

Tot dusver echt de saaaaaaiste wedstrijd van het wk!!! wat een drama wedstrijd was dit zeg, anti-climax!!!

frankrijk was echt gewoon teleurstellend slecht... passes kwamen niet aan, zo'n lange bal die doelloos ergens neerkomt.... aannames... waardeloos gewoon en duitsland speelde echt weer van jah... hebben er gewoon geen zin in ofzo... echt moet dit nou een halve finalist voorstellen????!!!!! ik zou haast zeggen zeker goed te doen zijn voor andere landen!

4 juli 2014 om 20:03

Luchtvochtigheid: 80%
Temparatuur: 30 Graden, in de zon 34 graden.

Dan kan je ook geen mooie pot verwachten.

4 juli 2014 om 20:08

Je kan in ieder geval vechtlust tonen. Dat kan met elke temperatuur.

4 juli 2014 om 20:08

alleen Arno Vermeulen verwacht dat. Vandaag ook weer allemaal onzin gelult. die vent zegt nooit wat zinnigs.

4 juli 2014 om 20:06

Haha ja, ik zat de eerste helft te knikkebollen en ik dacht ondertussen bij mezelf: "wakker blijven! Dit is een kwartfinale!!" Misschien had ik toch beter die 90 minuten kunnen slapen ahaha.

4 juli 2014 om 20:17

Ik viel letterlijk bijna in slaap. Benzema was de enige die me wakker hield door z'n mooie acties.

4 juli 2014 om 20:20

had precies het zelfde, had dit liever als 22:00 wedstrijd gehad :P was ik gewoon naar bed gegaan om echt te gaan slapen, haha

Ik heb veel respect voor Duitsland nu ze alweer voor de vierde maal op rij een halve finale op een WK bereiken, maar ik moet toch eerlijk toekennen dat ze 77 minuten lang de wedstrijd kapot hebben liggen maken. Resultaat: Duidelijk één van de mindere matches op dit WK, soms zelfs gewoon niet aan te zien van saaiheid. Het is een effectieve manier van voetballen dat zeker en het is zeer knap om zo'n hechte verdediging op te zetten en zo'n georganiseerd middenveld dat de tegenstander weinig echte grote kans weet te creëren, maar zelf hadden ze als resultaat ook weinig ingebracht na de 1-0.

Kan ook misschien aan mij liggen, dat ik te veel verwend ben de afgelopen weken, maar ik vond het nogal een gezapige wedstrijd.

4 juli 2014 om 20:08

Het was inderdaad niet spectaculair. Duitsland vond het na de 1-0 prima. Verder hebben ze het gewoon zakelijk uitgespeeld omdat ze natuurlijks niks meer hoefden, en ja Frankrijk moest wel.

Saaie wedstrijd. Duitsland speelt de wedstrijd stuk.

Heerlijk, dat onsportieve Frankrijk ligt eruit. Heel erg terecht, de Duitsers hadden de beste kansen.

Wat vind ik het jammer van die muller. Die man kan zo goed voetballen maar altijd die vieze acties van hem met zeuren en die schwalbes. Helemaal niet nodig met zijn talent.

Wat een dramatisch saaie wedstrijd zeg, hier had ik toch meer van verwacht.

Jammer dit, Frankrijk had het meer verdiend maar ja van de duitsers win je niet makkelijk

Vond Frankrijk leuker voetballen dat Duitsland, maar daar koop je weinig voor. Het resultaat geldt. Wel goed voor die gozer hier op VZ (ben zijn naam kwijt) die Nederland af liep te zeiken en er zo zeker van was dat Frankrijk de Finale zou halen. Hoogmoed....

Colombia wint vanavond nog met 1-2 van Brazilië en dan zien de halve finales er zo uit:

Duitsland - Colombia
Nederland - België

Finale Nederland - Duitsland zou wel heel erg mooi zijn, al denk ik dan niet dat we dat gaan winnen. Blijven Duitsers.

Degelijke en terechte overwinning van Duitsland.

Dit was weer eens een ouderwetse mannschaft .
Als ploeg keihard geknokt en alweer de halve finale voor de zoveelste keer .niks dan respect.

Tja, het was terecht. De Duitsers waren net 1 seconde eerder bij de bal en net wat scherper. Ze hadden zelfs makkelijk 0-2, 0-3 kunnen winnen. Ik ben blij dat Frankrijk eruit ligt, vooral ook voor Platini. Duitsland - Brazilië/colombia, gaat wat worden! Zouden ze dan eindelijk weer wereldkampioen worden?

Wat is die Sakho matig zeg.. halleluja. Varane wordt makkelijk afgetroefd wat ook niet onlogisch is aangezien zijn leeftijd.

Maar man o man, wat heb ik me lopen ergeren aan Frankrijk. Alles, maar dan ook alles, moest via de linkerflank (evra). Geen enkele keer werd de rechterflank opgezocht, misschien vanwege de schaduw?

Valbuena heeft ook niks goeds gedaan. Het hele middenveld van Frankrijk, ondanks hun topspeler in spé Poga, werd gedomineerd. Dat heeft de doorslag gegeven.

Anyway, nog te onervaren elftal. Dan maar een gooi doen op het EK 2016. Al met al teleurgesteld.

4 juli 2014 om 20:06

Iemand opgevallen hoe levensgevaarlijk neuer soms uitkomt, dat gaat nog een keer mis. Hoop dan ook dat Robben of van Persie met een individuele actie zoiets kan afstraffen. Vond de Duitsers sowieso moeite hebben met het verdedigen van lange ballen

4 juli 2014 om 20:10

Matig? Had wat beter in zijn passing kunnen zijn, maar deed verder weinig fout. Zeker gekrenkt dat hij de voorkeur krijgt boven koscielny.

4 juli 2014 om 20:13

Lol. Opbouwend was hij zó zenuwachtig. Elke keer als hij de bal kreeg hield ik m'n hart vast voor Frankrijk.

Toen Koscielny erin kwam zag je ook dat er veel meer rust achterin was en dat er eindelijk naar voren toe werd gevoetbald.

Sakho is opbouwend echt zeer, zeer matig.

4 juli 2014 om 20:18

Het ziet er misschien zenuwachtig uit, maar zijn passes zijn bijna altijd goed. Toen koscielny erin kwam, zag ik vooral dat Duitsland gevaarlijker op de counter werd

4 juli 2014 om 20:27

Dude geef gewoon toe dat sakho onthutsend zwak was opbouwend. Ze lieten hem niets voor niets vrij staan. Wat een matig potje was dit slecht zeg wauw.

4 juli 2014 om 20:32

Toen Koscielny erin kwam, grote vriend, was het al de 72e minuut. Wat doe je rond de 72e minuut als je achter staat? Juist, aanvallen, of in ieder geval een poging tot.

Wat gebeurt er als je vooruit voetbalt? Dan komt er dus ruimte te liggen, voornamelijk achterin. Wat houdt dit in? Dat de tegenpartij meer ruimte heeft om er gevaarlijk uit te komen met een counter.

Verder heb ik geen zin om je uit te leggen hoe voetbal werkt.

4 juli 2014 om 20:39

Haha uit te leggen hoe voetbal werkt. Volwassen hoor. Geef aan dat hij zeker beter kom, maar ben van mening dat jullie overdrijven.

4 juli 2014 om 20:42

Lol ik dacht serieus dat ik naar Martins indi 2.0 aan het kijken was. Letterlijk 7 van de 10 passen gingen lang. Het komt ook door zijn moteriek dat niet echt verfijnd is dat merk je echt aan de manier hoe hij ballen aanneemt enz.

wat een draak van een wedstrijd zeg.
Ben je blij dat na 2 dagen rust, weer voetbal op tv is. Krijg je zo'n wedstrijd voorgeschoteld.
De fransen konden niet en de duitsers hoefden niet meer na de goal.
Die fransen hebben toch wel geluk gehad met zo;n poule blijkt maar weer. Als ze een betere
tegenstander krijgen, zijn ze zelf ook stukken minder.
De duitsers overtuigen wederom niet. Dat wordt nog wat tegen Brazilië of Colombia..

Pfff wat was dat een lange zit. Duitsland geloofde het wel, al na de 1-0. Bij de Fransen gingen er teveel voor eigen succes. Dat heeft ze de das omgedaan.
Duitsland zie ik geen kampioen worden. Niet eens de finale halen.

De enige kritiek die man kan hebben, is dat D de counters niet professioneel afsluit.

Dikverdiende overwinning van de Duitsers vond ik, Frankrijk oogde flets en haalde niet hun niveau. Wat zou dat wat zijn, een finale van Duitsland tegen Nederland. En winnen met een buitenspel doelpunt in de laatse minuut, zou echt een droom zijn van Jan Boskoop!

Zakelijke overwinning.

Frankrijk viel me erg tegen.

Duitsland speelde aanvallend erg slordig vandaag, veel fouten gezien. Lahm en Schweinsteiger verloren veel ballen. Hummels speelde dan wel weer goed. Verder vond ik Duitsland bij lange ballen erg kwetsbaar.

Wat een dramatisch elftal dat Frankrijk en wat een dramatische Pogba. Heeft de hele tweede helft niets fatsoenlijks gedaan. Ik kan daar niet bij met mijn hoofd. Ook dat hij en de andere controlerende middenvelder niet werden verteld alles of niets te gaan spelen. Alle afvallende ballen waren voor duitsland dus druk zetten kon niet. Ze sloten nooit aan. Het aantal KM lach bij Frankrijk ook veel te laag. Drama, Drama!

4 juli 2014 om 20:13

Maar nee hoor, Pogba is een absolute topper dit dat zus zo. Spectaculair maar voetballend is het echt nog niets bijzonder, weet niet wat hem beter maakt dan een Veratti.

Hummels de absolute uitblinker, niet te passeren vandaag!

4 juli 2014 om 20:11

Even eerlijk, oke je bent voor Bayern maar aangezien je altijd objectief bent. Vind jij Hummels de beste centrumverdediger van dit moment?

4 juli 2014 om 20:26

In huidige vorm is hij absoluut de beste, 10 klassss beter dan die overschatte David luiz die voor 50 miljoen wordt gekocht bijvoorbeeld. Sowiesow kan op dit WK mij geen 1 andere centrale verdediger bekoren ( buiten hummels dan).

Terechte uitslag! Vond Duitsland toch wat beter dan de Fransen. Waarschijnlijk weer een mooie wedstrijd Duitsland- Brazilië maar ik
hoop dat Columbia wint.

de statistieken zeggen genoeg

frankrijk - duitsland

shots on target :5 - 3
shots off target :6 - 2
possession () :50 - 50
corner kicks :5 - 3
offsides :3 - 0
fouls :15 - 17
yellow cards :0 - 2
red cards :0 - 0

4 juli 2014 om 20:10

Frankrijk 0, Duitsland 1!

4 juli 2014 om 20:14

Frankrijk iets beter, maar niet veel beter.

4 juli 2014 om 20:25

de statts zeggen inderdaad genoeg :
Germany 1
France zero

Een hele slechte match voor de neutrale supporter!

Tsja, ik hoopte op Frankrijk door verschillende redenen, maar helaas. Alhoewel ik Frankrijk lichtelijk beter vond (mssn omdat ze de hele wedstrijd moesten aanvallen) , gaat Duitsland verdiend door.

4 juli 2014 om 20:11

Waarom hoop jij in godsnaam op Frankrijk? die knikkeren Brazilie er traditioneel altijd uit joh.

4 juli 2014 om 20:15

Ik ben niet bang voor Frankrijk, wel voor Duitsland met hun resultaat voetbal.

4 juli 2014 om 20:11

Voornamelijk omdat de Duitsers een angstgegner zijn of niet?

Fransen vond ik laatste 15/20 min echt zwak, ze moesten scoren maar er zat helemaal geen motivatie meer in, alsof het een oefenwedstrijd was.

4 juli 2014 om 20:17

Nouja, dat valt wel mee. Brazilie heeft 11 keer van Duitsland gewonnen en 'maar' 4 keer verloren dacht ik.
Het is meer omdat Duitsland (met dat resultaat en fysiek voetbal) Brazilie (mits ze doorgaan) echt moeilijk kan gaan maken. Ik gaf ze meer kans tegen Frankrijk.

4 juli 2014 om 20:17

Eerder Frankrijjk, zie 1998 en 2006 maar. Beide keren door de Fransen uitgeschakeld. Duitsland kan ik me niet hereinneren wanneer die van Brazilie wonnen. In 2002 verloor Duitsland ook de finale van de Brazilianen.

4 juli 2014 om 20:25

Oja was Frankrijk inderdaad, had liever Brazilie vs Frankrijk gehad of Colombia vs Frankrijk, Duitsers spelen pijnlijk voetbal nu.

4 juli 2014 om 20:28

Ik vind het ook jammer dat alle Zuid Amerikaanse teams de zelfde route moeten bewandelen. Chile, Uruguay, Brazilie, Colombia...........

Off topic: Wat is die ene Hugo Borst (nos) smerig zeg!

4 juli 2014 om 20:40

Hugo is altijd expres tegendraads, je weet van te voren al dat hij dit een geweldige wedstrijd vindt Als Brazilië straks 5-0 wint vindt hij het een lucky zege van een matige ploeg. Is best irritant, snap sowieso niet waarom ze enthousiast deden.

5 juli 2014 om 01:18

In 1986 ook al. Dus zelfs drie keer.

4 juli 2014 om 20:38

@ blink

Nee, Frankrijk was niet beter. De meerderheid van de duellen worden door D gewonnen. Uiteindelijk is dat toch beslissend op de Wk's. Frankrijk, qua optiek, ging bijna alleen met lange ballen aanvallen, daarmee laat je wel zien dat je voetballend de mindere bent.

dit is goed nieuws, want ik geef oranje meer kans tegen de duitsers dan tegen de fransen..robben tegen höwedes wordt een makkie voor robben..

Een weinig opwindend en bijna slaapverwekkend duel voor een plaats in de halve finale van het WK. Waar de echte voetballiefhebber onmogelijk blij mee kon zijn. Heel snel vergeten deze kwartfinale en hopen dat de andere drie kwartfinales meer vuurwerk en spektakel opleveren.

Zo nu vanavond nog brazilie de kous over de kop , morgen nederland verder tegen costa rica en de belgen die de argentijnen verassen
Duitsland -columbia en belgie nederland.

Als ik Hugo Borst moet geloven hebben we een fantastische wedstrijd gezien....maar goed, met bijna dertig graden en zoveel vocht in de lucht was dit best een redelijke wedstrijd. Toch denk ik dat de Duitsers weer ouderwets voor het resultaat gaan. Toch jammer want zij hebben veel meer kwaliteit dan onze leeuwen, maar misschien hadden ze last van het weer. Zou kunnen.

4 juli 2014 om 20:41

@ 007

Je mag van mij aannemen dat dit een fysieke slijtage slag was. Probeer eens in de Vondelpark 30 minuten met een bal te lopen.

On: Op gegeven moment moet je in deze omstandigheden wel voor het resultaat gaan. Zo niet, pak je Franse counters.

Ik vind dat alleen Evra voldoende heeft en niet omdat ik voor United ben. Enige die wilde vechten en enige die dreigend was.

1 x aardig gespeeld tegen 10 ongedisciplineerde Portugezen. Tegen Ghana gemazzeld....ben totaal niet onder de indruk iig. Kan me absoluut niet voorstellen dat ze wereldkampioen worden. Wat gaat Gijp straks weer bij vi zeggen.....'ooooohhhhh....wat goed zeg...wat zijn die duitsers gewedig'. Kan ik echt niet meer serieus nemen.......zie wat ik zie...vind t niets....

4 juli 2014 om 20:14

Özil zal in de ogen van gijp wel weer geweldig gespeeld hebben.

4 juli 2014 om 20:29

Ja want ozil stond op tien oh nee wacht. Ozil was onzichtbaar inderdaad maar kan er nog meer uitpikken.

4 juli 2014 om 20:32

Duitsland slaapt gewoon...

4 juli 2014 om 20:34

Dat is mijn punt niet... Gijp heeft een enorme liefde voor sommige teams /spelers en enige objectiviteit is ver te zoeken. Vooral wat betreft özil.

4 juli 2014 om 20:36

haha. jah. das zn favoriet. Hopen dat sneijder morgen ff laat zien hoe t wel moet...-)

4 juli 2014 om 20:36

De vorige wedstrijden was Ozil de nummer tien en bracht hij ook te weinig. Denk je nou werkelijk dat low hem aan de buitenkant zou zetten als Ozil geweldig op 10 zou zijn de afgelopen weken? Ik pleit voor kroos op 10 die is veel meer aanwezig. Bovendien tweebenig, dat constant gekap van Ozil als de bal voor z'n rechter komt is ontzettend irritant.

Duitsland op halve kracht voorbij een ontstellend zwak Frankrijk. Frankrijk duidelijk de zwakste ploeg die nog in het toernooi zat.

4 juli 2014 om 20:13

Door 1-0 te verliezen?

duitsers staan al voor de 13e keer in de halve finale

4 juli 2014 om 20:18

Nederland zeven keer (of acht straks), later begonnen, vanaf zeventiger jaren, en minder dan een kwart van de inwoners. We moeten onszelf niet tekort doen

Fransen hebben geen dappere coach en men durft niet te reageren op de taktiek van de Duitsers. Het liep de hele wedstrijd niet, Duitsers zaten er strak op, en toch werd er maar weinig veranderd. Dan loop je dus moedwillig in het mes.

In principe denk ik dat Frankrijk voor Nederland lastiger zou zijn geweest dan Duitsland, dit vanwege de individuele kwaliteit die ze voorin hebben, dat zag je ook vaak. Duitsland lost dit goed op omwege het goede blok en de verstandhouding (die meestal uit elkaar valt als ze een tegenslag te verduren krijgen), Nederland heeft zo'n blok in principe niet, op taktisch gebied moeten wij het doen.

Beest Hummels! Onwijze match van hem zeg. Neuer ook sterk, stuk rustiger ook. Duitsland verdiend door maar goed voetbal wil ik het niet noemen.

Als een ploeg ervoor kan zorgen dat de vooraf gepland winnaar wordt uitgeschakeld dan is het ditsland.
Dus mocht brazilie vanavond van columbia winnen dan moeten de duitsers het doen.
Nu platinis lievelingen naar huis gaan moet ook blatters ploegje eruit.

Was niet om aan te gluren op zn Gijps gezegd, 2 overschatte teams die in principe over geweldige spelerd beschikken maar zelden hun kwsliteiten laten zien, ik heb het gevoel nu dat Oranje steeds meer kans maakt om die beker te winnen.

Heerlijk! mooi gedaan! verdiend gewonnen!

Goede vriendschappelijke wedstrijd! Ploegen hebben niet al te veel risico genomen en zich gespaard voor als het om het eggie gaat!

waardeloze wedstrijd en ik kan niet zeggen dat de beste heeft gewonnen.

Duitsland verdiend door en ik hoop maar dat ze van Brazilië winnen!

Voetbal is een spelletje die 90 minuten duurt, en op het eind winnen de Duitsers. Dit is keiharde waarheid. Nu Brazilië in halve finale Neymar e Thiago Silva geschorst en geblesseerd zijn wordt finale Duitsland-Holland. En wat denk je wie gaat winnen. Duitsland natuurlijk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren