Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Felle kritiek op Özil: 'Negen man werken zich kapot, en hij wandelt een beetje'

Laatste update:
/

Duitsland staat na de zege op Frankrijk voor de vierde achtereenvolgende keer in de halve finale van een WK. Dankzij een vroeg kopdoelpunt van Mats Hummels won die Mannschaft met minimaal verschil van de hoog aangeslagen Bleus, die na de achterstand echter verrassend weinig in de melk te brokkelen hadden. Het sterkt WK-winnaar Paul Breitner in zijn gedachte dat dit wel eens het jaar van de Duitsers kan worden.

De sympathieke oud-middenvelder ziet namelijk weinig zwakke plekken bij het huidige Duitsland, maar heeft toch nog wel een tip voor Joachim Löw. "Als hij moedig is zegt hij nu: 'ik wil niet langer met tien man spelen' en haalt hij Mesut Özil uit de ploeg. Dat is de volgende belangrijke zet op weg naar de wereldtitel. Negen man werken zich negentig minuten lang kapot, en dan is er een bij die loopt te wandelen", klinkt het zeer kritisch.

Voor het treffen met Frankrijk haalde Löw Per Mertesacker al uit zijn elftal en posteerde hij Philipp Lahm weer op de rechtsbackpositie. De achterhoede was daardoor volgens Breitner meer in balans dan in de voorgaande duels. "Hij heeft gezien wat miljoenen fans ook zagen. Namelijk dat het met de vorige defensie niet meer verder kon. Er moest iets gebeuren. En Philipp is niet alleen op het middenveld, maar ook als vleugelverdediger van wereldklasse. Löw heeft daarmee zijn eerdere fout gecorrigeerd."

Door het passeren van Mesut Özil wordt Duitsland nog sterker

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ozil heeft niet veel indruk gemaakt, maar hij is echt zo ontzichtbaar.

5 juli 2014 om 12:16

Ozil is een van de meest overschatte spelers ooit. Weg bij Real en Real wint de CL. Bij Arsenal op het begin na niets bijzonders. Trouwens Paul Breitner sympathiek noemen is net als vloeken in de kerk.

5 juli 2014 om 12:21

Ozil heeft Arsenal sterker gemaakt, maar meest opvallende is dat hij nog geen 50 miljoen waard is en Real niet echt zwakker gemaakt heeft. Ik betwijfel ook steeds meer of hij nu wel zo goed is als zijn statistieken doen geloven. Al is Ozil natuurlijk nog maar 25 jaar.

5 juli 2014 om 12:27

lol, want statistieken krijg je bij een pakje boter?

5 juli 2014 om 12:29

En maar vast blijven houden aan de Ozil van Real.

5 juli 2014 om 12:29

De helft van zijn assist bij Real was op Ronaldo, laat die nou 9/10 schoten op doel lossen bij Madrid...

Goede voetballer maar lang niet zo speciaal als een Gerrard, Pirlo, Iniesta om even een paar te noemen. Die kunnen een wedstrijd kantelen door een geniaal moment

5 juli 2014 om 12:33

Ik heb niets met of tegen Arsenal. Maar als fan vind je dat Arsenal beter is geworden met Ozil?? Ik twijfel daaraan

5 juli 2014 om 13:22

Ja nee klopt, dat Real de CL won heeft alles met het vertrek van Ozil te maken. In zijn laatste jaar bij Real scoorde hij gewoon 10 keer in 32 wedstrijden hoor en leverde meer dan 2x zoveel assist, niet heel slecht voor een middenvelder. In elk geval stukken beter dan bijvoorbeeld Isco dit seizoen.

En hoezo is Breitner niet sympathiek? heeft hij je moeder een keer een beurt gegeven toen je vader er huilend naast stond?

5 juli 2014 om 13:30

Het succes van Real het afgelopen seizoen had inderdaad deels te maken met het vertrek van Özil.

Het was immers of Özil of Di Maria. Eerstgenoemde vertrok en Di Maria werd hun belangrijkste speler.

5 juli 2014 om 13:41

1974

5 juli 2014 om 13:46

Je moet eens een keer langs komen om over voetbal te praten.

5 juli 2014 om 14:00

Pas op wat je zegt greenberry, Gerrard is engels. Dan ben je per definitie overschat.

5 juli 2014 om 14:14

Huh? De positie van Ozil werd overgenomen door Bale. Ozil stond onder Mourinho vrij weinig op het middenveld bij Real helaas.

5 juli 2014 om 14:49

Vindt ozil 1goede speler maar wat de meeste hier aangeven is dat i niet best speeld.dus kan je beter met gotze gaan spelen ook zoon geweldige speler.

5 juli 2014 om 15:29

Ooooh dus Breitner is niet sympathiek omdat hij er bij was in de verloren finale tegen Nederland in '74? Als dat de reden is waarom hij niet sympathiek is moeten dat soort mensen die dat vinden toch wel zo'n ongelooflijk kut leven hebben. Om mensen 40 jaar na dato nog te haten omdat ze een potje van ons gewonnen hebben.

Casillas, Xavi, Iniesta, Ramos, Fabregas, Puyol en Villa lijken mij hele sympathieke gasten.

6 juli 2014 om 01:19

Rugu

Scorebord journalistiek.

De meeste doelpunten waren niet eens belangrijk. En de meeste doelpunten werden gemaakt toen Barca al kampioen werd.

5 juli 2014 om 12:20

Hij speelt daar ook op de flanken. hij geen flankspeler, maar een nummer 10. Als je het maximale uit Özil wilt halen dan moet je hem niet op de flanken zetten, maar centraal.

5 juli 2014 om 12:24

Bij Real speelde hij toch ook op de flanken. Het heeft ook te maken met welke spelers hij om zich heen heeft. Muller, Kroos etc kunnen allemaal scoren, maar je ziet dat ze wedstrijd na wedstrijd steeds minder scoren en met met moeite, vergeleken met de 4-0 winst tegen Portugal.

5 juli 2014 om 12:33

Bij Real speelde hij vooral centraal. Als hij op de flanken stond dan speelde hij veel minder.

Tegen Portugal kreeg Pepe rood en speelden ze heel lang tegen 10 man, dan is zo'n score niet abnormaal.

5 juli 2014 om 13:35

Daarvoor speelde Duitsland ze ook helemaal tureluurs. De eerste goal viel al vroeg en daarna ging het hard.

5 juli 2014 om 12:21

Ik denk dat het ook te maken heeft dat hij nu de grootste ster is bij Arsenal en wellicht dus niet met druk om kan gaan. Bij real was hij ook een ster, maar speelde hij in dienst voor Ronaldo en Benzema.

Maar het is eenmaal al bekend. De wedstrijden waar het om gaat, laat die zich niet zien. Hij zal wat minder onzichtbaar zijn als die zelf de kansen afmaakt.

5 juli 2014 om 12:27

Als ze straks tegen Nederland moeten in de finale, dan hoop ik dat Ozil gewisseld wordt. Wat heb ik een vrees voor hem. Hij is toch iemand die het als hij het op zijn heupen krijgt een team kapotmaken spelen.

5 juli 2014 om 12:27

Jullie zijn zeker professors die man werkt zich ook kapot hoor denk je dat low m anders zou opstellen (nee) dus er moet wel iets zijn toch en ik weet nie volgen stond hij aan de basis van de aller eerste doelpunt van muller met zn hakbal

5 juli 2014 om 12:35

Ik heb het gevoel dat hij niet fit is, hij speelt niet dramatisch wat sommige zeggen maar het is een beetje matig. Kom op Ozil net als bij Real!

5 juli 2014 om 13:48

Moet je nagaan als je daar Reus opstelt. Die vind ik 10x beter. Ik persoonlijk zal kiezen voor Götze-Kroos-Schurrle op dit moment en Muller in de spits.

5 juli 2014 om 14:09

Heeft een iemand van jullie nagedacht over het feit dat hij misschien mee doet aan de ramadan? En dat hij daarom fysiek het wat moeilijker heeft?

OffTopic: En kom op een eerste seizoen in de Premier League hoeft nooit per se je beste seizoen te zijn, helemaal als je overkomt uit de spaanse competitie waar het totaal ander voetbal is.
Ik ben ervan overtuigd dat als er een goede spits en de 2 beste buitenspelers (red: Walcott en Ox) fit blijven Ozil erg belangrijk kan worden.
Want nu kan hij zijn fenomenale steekpasses niet geven omdat Giroud niet een spits is die diepgaat en Podolski ook niet de snelle speler is die diepgaat.

5 juli 2014 om 14:30

Alleen doet hij niet mee aan de ramadan, want hij heeft zelf aangegeven dat hij dit jaar een uitzondering maakt omdat hij moet "werken". Doe nu eens eerst je research voor je met dat slappe islamexcuus komt aanzetten. Hij doet helemaal niet mee aan die zever.

5 juli 2014 om 15:10

Waarom? Respect is legio geworden tegenwoordig. Tijd dat dat maar eens wat verandert.

5 juli 2014 om 15:36

Ff dimmen mr Darwin

5 juli 2014 om 16:03

Zet Götze op de 10 en Schurrle en muller op de buitenkant

5 juli 2014 om 23:35

Ramadan kan je absoluut niet zien als een excuus. Algerije deed ook aan ramadan en speelde schitterend. Ozil doet er ook niet aan mee en gaat later inhalen of gaat geld doneren. hij geeft nog steeds wel goede ballen. Hij heeft opgegeven moment een moeizaam jaar gehad. Andere cultuur, speelwiize in Engeland. hij moet met pinchhitter spelen, Duitsland en Arsenal hebben niet echt spelers die binnen 16 doelpunten machines zijn.

5 juli 2014 om 14:32

.. en hij is onzichtbaar. Absoluut, exact wat het artikel schrijft.

5 juli 2014 om 20:55

Heeft een ding goed gedaan en dat was die bal tegen de Algerijnen erin jagen. Voor de rest is het verschrikkelijk. Doet geen hol, geen creativiteit, slechte passes en werkt niet mee. Je leest het gewoon aan hem af dat hij niet op links wil. En dan haal Jogi ook nog Götze eruit en laat hij Özil staan. Echt onbegrijpelijk

Mja de halve wereld heeft ozil zo gehyped dat hij denkt dat hij 1 of andere voetbalgod is die zich een lakse instelling kan permitteren. Ben blij dat wij deze overschatte speler niet hebben. Verschrikkelijk van die spelers die de ene week top zijn en de week er op Flop. Laat ozil maar eens goed naar Robben kijken!

5 juli 2014 om 12:20

wat jij nu zegt is echt onzin

5 juli 2014 om 12:23

Helemaal niet. Klopt als een bus wat Pieterpost zegt. Tuurlijk heb ik liever een Ozil op het middenveld dan een Clasie/wijnaldum/de Guzman, maar een Ozil waarvan je vantevoren niet weet of hij het op de heupen heeft is lastig voetballen.

5 juli 2014 om 12:23

Dan vergeet je alleen dat ozil 10x de speler is die wij daar hebben lopen. (sneijder)

5 juli 2014 om 12:31

En jij vergeet zeker dat Sneijder geen 20'er meer is

5 juli 2014 om 12:28

Nederland met Ozil ipv Sneijder zou ons direct een stuk gevaarlijker maken.

5 juli 2014 om 14:06

Uuuuhm nee. Dan let je niet goed op sneijder. Ozil wordt gelaakt om zijn gebrek aan meeverdedigen, iets wat sneijder nu bijna alleen maar doet, dusss zet ozil op de plek van sneijder en je word pas echt helemaal overlopen...

5 juli 2014 om 12:31

Eeey pieterpost ik weer niet van jullie maar als ik me het nog goed kan herrineren 2010 kreeg robben alle kritiek omdat die t niet kon afmaken en nu is hij opeens de nlse god

Laat hem maar op 10 spelen kijken of hij dan nog kritiek krijgt

5 juli 2014 om 12:21

Ongetwijfeld... ook daar wordt inzet van 'm verlangd. Ozil gaat nooit diep, is wel aanspeelbaar, maar nauwelijks gevaarlijk. Gewoon Schurrle, Gotze of anderen opstellen dus.

5 juli 2014 om 12:38

Als je iemand op zijn mindere positie zet, kan je niet verwachten dat hij daar uitblinkt zoals hij op zijn natuurlijke positie doet!

Ozil werkt zich ook de pleuris hoor. Heeft ontzettend veel kilometers gelopen in de minuten die hij speelde! Tegen Algerije vond ik hem matig, maar vond ik heel Duitsland matig, op Lahm & Müller na!

5 juli 2014 om 13:48

Laat hem dat eerst maar afdwingen.

5 juli 2014 om 14:21

Jij slaat de spijker op de kop. Özil wil niet op de flank spelen, je ziet dat hij niet goed weet welke loopacties hij moet maken en wanneer hij wel of niet diep moet. Hij wil degene zijn die vanaf het midden de aanval op kan zetten of de laatste pass kan geven. Het probleem is dat zowel de Duitsers als Arsenal veel spelers hebben die op die positie kunnen spelen.

Overschat ventje, zou Arsenal wel even kampioen maken :'-)

Özil eruit Götze erin.

5 juli 2014 om 12:20

Liever niet want dan worden ze echt onverslaanbaar

5 juli 2014 om 13:01

Götze laat het ook helemaal niet zien hoor.

5 juli 2014 om 16:10

dat komt omdat götze het beste is achter de spitsen. toen hij nog bij dortmund speelde was hij een tijd lang de op een a beste cam ter wereld.

als duitsland nou zo zou spelen dan zou het waarschijnlijk veel beter gaan,

dood en dood zonde dat reus geblesseerd is, die zou deze ploeg 30 sterker maken.

Neuer
Lahm
Hummels
Boateng
Durm
Schwein
Khedira
Götze
Kroos
Draxler?
Muller
5 juli 2014 om 16:38


Die eerste zin gaat evenzeer op voor Özil. En in je opstelling zet je Götze ook op de flank? Kroos is te traag in zijn uitvoering om zo hoog te spelen.

En inderdaad, doodzonde dat Reus er niet bij is. Hij zou het spel van Duitsland veel directer, sneller en attractiever kunnen maken.

En dat zijn de sterkhouders van Arsenal, de club die de ambitie schijnt te hebben om een prijs te pakken.

5 juli 2014 om 12:23

FA Cup 2014!!! of is dat geen prijs???

5 juli 2014 om 14:31

Jawel, maar niet meer dan een troostprijsje

Özil wordt verkeerd gebruikt. Hij is een echte 10 die de voorhoede bedient. Bij Duitsland staat hij op de linkerflank, eigenlijk een beetje opgesloten.

5 juli 2014 om 12:50

Zoals Löw nu speelt is er geen ruimte voor Özil op het middenveld. Hij speelt met de punt naar achteren dus hebben ze geen 10.

Wat ik niet snap is dat ze voorin zo weinig van flank wisselen. Vooral toen Schürrle er in kwam was het een uitgelezen mogelijkheid om Özil op rechts te zetten en Schürrle daardoor op zijn favoriete positie, misschien zou het daardoor beter gaan lopen.

Het was wachten op een artikel over Ozil aangezien hij de slechtste presterende basisspeler van Duitsland is.
Elke keer als het niet loopt bij hem ligt het aan iets anders dan Ozil zelf.
Je ziet geen enkele beleving in zijn spel met en zonder de bal.
Is hij wel gelukkig sinds hij weg is bij Real?

5 juli 2014 om 12:34

Het spelplezier spat van hem af in veel wedstrijden van Arsenal, Hoe je erbij komt dat het nooit aan Ozil zelf ligt vraag ik me af, Heb je ook concrete voorbeelden daarvan of roep je maar wat om je loze kreten wat kracht bij te zetten? Nee Ozil kan en moet veel beter maar mensen moeten Ozil beoordelen op zijn manier van spelen en dat is idd nonchalant en in het huidige voetbal kom je daar bijna niet meer mee weg maar Ozil zet elke wedstrijd minimaal 2 man voor de keeper.

5 juli 2014 om 12:37

Misschien had ik iets duidelijker moeten zijn.
Het ligt 'volgens de fans van Ozil' nooit aan Ozil zelf.

5 juli 2014 om 12:39

Slechts presterende? Wat hebben Höwedes, Schweinsteiger en Klose dan verricht als basisspelers? Evenals Götze?

Götze speelt ook niet top hoor, Schweinsteiger al helemaal niet en Howedes is sowieso matigjes als back vind ik!

Verder wordt Ozil ook nog eens op zijn verkeerde positie gebruikt, i.t.t. Gotze & Schweini...

5 juli 2014 om 13:05

dan is dat gewoon het verkeerd gebruikt, wanneer spelers op een andere positie spelen presenteren ze niet goed.

Wat een onzin. Ozil speelt als linksbuiten wat totaal niet zijn positie is. Zelfs op die positie heeft hij de meeste kansen gecreeerd van alle spelers op het wk. Ozil is geen khedira of schweinsteiger die worden geroemd om hun loopvermogen om gaten dicht te lopen dan ben je snel een kritiekpunt bij zo een fossiel.

Hier kan ik nou zo boos om worden. Ik zag gisteren Kroos en met name Schweinsteiger strooien met verkeerde passes. Misschien krijgen ze minder kritiek omdat ze pure Duitsers zijn? Ozil speelde gewoon degelijk, wat verwacht je anders van hem op links. Hij had een paar mooie steekpasses en acties en eigenlijk had hij gewoon weer een assist als Muller of Schulre gewoon die bal erin knalde. Het is populair geworden om Ozil helemaal af te zeiken. Terwijl hij gewoon een goed Wk speelt, alleen tegen Algerije vond ik Ozil echt zwak, maar heel Duitsland was toen werkelijk dramatisch aan het voetballen.

5 juli 2014 om 12:36

Volledig mee eens. Schweinsteiger speelt echt een draak van een Wk... Kroos vind ik nog wel degelijk, evenals Khedira.... Maar kom op hey... Je kan Ozil op 10 zetten met Kroos en Khedira erachter en Gotze en Schurrle op de flank... Maar Low blijft vasthouden aan die Schweinsteiger... Die tevens een drama seizoen had!

5 juli 2014 om 12:40

Geen vertrouwen in Ozil wat ik volledig kan begrijpen gezien zijn vorm.
Als hij op 10 wilt staan moet hij dat afdwingen met inzet en goed spel.
Dat andere slecht spelen betekent niet automatisch dat iedereen een vrijbrief heeft om slecht te spelen.
Zodra je echt inzet toont met de voetbalkwaliteiten die Ozil heeft dan zal Low dat echt wel zien.
Maar nu klopt Gotze wel heel hard op de deur voor Ozil.

5 juli 2014 om 13:01

Özil speelt niet op zijn best, maar Götze is nog veel zwakker dit WK.

Wat een achterlijk bericht. Özil is bij Duitsland op 4 spelers na de speler die de meeste kilometers heeft afgelegd, nou dan wandel je niet een beetje hoor. De hype anti Özil is gewoon ontzettend groot geworden, alleen omdat hij bij Arsenal speelt. Maar hij gaat zich zeker nog laten zien, en dan ben ik benieuwd wat de mensen die hem steeds afkraken te zeggen hebben.

5 juli 2014 om 12:33

Omdat hij bij Arsenal speelt?
Nee, omdat hij zogenaamde assistkoning was van Europa waar nu geen schim meer van over is.
Als hij aankomend seizoen niet gaat presteren zoals hij bij Real deed kan dit wel is een gevalletje Kaka worden.

5 juli 2014 om 12:35

Wel raar dat Özil degene is die de meeste kansen creëert bij Duitsland, maar oké. Als je ploeggenoten hem vervolgens niet afronden, dan krijg je inderdaad geen assist erbij nee

5 juli 2014 om 12:36

Heb jij niets beters te doen dan het bashen van Özil?

Özil is één van de weinige die echt iets creëert, maar goed, mensen schijnen nog steeds niet te begrijpen wat voor'n speler Mesut Özil is.

Mourinho had het laatst nog prachtig verwoord, één van de weinige momenten dat hij iets zinnigs zegt.

5 juli 2014 om 12:40

Nee, dit wordt geen gevalletje Kaka omdat Arsenal niet met haar spelers omgaat zoals Real doet. Wenger zal gewoon vertrouwen blijven houden en dat betaalt zich heus wel uit.

5 juli 2014 om 12:41

Mag ik niet mijn mening verkondingen in een artikel dat notabene over Ozil gaat?
Als het je pijn doet dat iemand anders een andere kijk op Ozil heeft dan jou subjectieve ogen dan is dat heel vervelend.

5 juli 2014 om 12:50

Wees maar niet bang, ik kan Özil prima op waarde schatten.

5 juli 2014 om 12:54

En jouw ogen zijn niet subjectief? Normaal gezien had hij een assist en een goal gisteren, alleen faalden zijn ploeggenoten op de desbetreffende momenten, daar kan Özil niets aan doen.

Ach, je moet toch op één iemand kritiek kunnen leveren hé. Maar Schweinsteiger is ook nog helemaal niks dit WK, daar hoor ik niks over...

Tevens is Özil degene die de meeste kansen creëert... En dat niet eens op zijn favoriete positie.

Ozil wordt ook gewoon misbruikt... Ozil op 10, met Kroos & Khedira daarachter werkt perfect... Ozil moet niet achter een back aan verdedigen, maar moet het spel kunnen verdelen en niet al zijn krachten gebruiken bij de cornervlag of om achter een back aan te rennen als een gek!

Tevens vond ik de defensie niet zwak ogen, maar vond ik de flanken daarvan wel zwak.... Waarom zou je ingodsnaam met Howedes en Boateng op de flank spelen?

Dit zou mijn favoriete opstelling zijn: Mertesacker is traag, maar zat in zijn wedstrijden wel zo goed als overal tussen... Dat hij op snelheid wordt geklopt is het enige...

Bij deze opstelling heb je diepgang op de flanken met Schurrle en Gotze.. Tevens heeft Gotze veel gespeeld als rechtsbuiten/half bij zowel BvB als FC Bayern! Word de gevaarlijkste 10, Ozil, op zijn positie gebruikt. Zit Schweinsteiger eindelijk op de bank, aangezien hij drama is. Heb je een stevig, voetballend blok met Kroos & Khedira! Khedira duikt regelmatig ook nog op in de 16!

Met Muller heb je een spits die scoort, op de goede plaats staat en ook nog eens keihard werkt! Met zijn snelheid kan Ozil achter hem hem nog beter bedienen.

De backs moeten gewoon snelheids mensen zijn, zeker wanneer je met Mertesacker & Hummels speelt. Al denk ik dat Boateng - Hummels de defensie is vanaf nu! Lahm op de RB houden en als LB zou ik toch overwegen om Durm of Großkreuz daar neer te zetten. Zijn aanvallend toch vele malen sterker dan Howedes, en daarnaast denk ik dat ze defensief niet veel onder doen!

Neuer
Lahm (C)
Merte/Boa
Hummels
Boa/Durm
Khedira
Kroos
Götze
Ozil
Schürrle
Müller

Tijdens de gezapige tweede helft van het duel tussen Frankrijk en Duitsland is Mesut Özil me slechts één keer in positieve zin opgevallen. Dat was het moment dat de Duitse bondscoach hem in de 83ste minuut inwisselde voor Marius Götze.

Ozil is gewoon overrated, wereldtoppers beslissen wedstrijden met een goede pass bijvoorbeeld, bij hem is dat op 1 hand te tellen

5 juli 2014 om 13:00

Grapjas, Ozil beslist juist wedstrijden met zijn passes en geweldige inzicht. Het enige wat ontbreekt bij Ozil is karakter en doelgerichtheid. Ozil heeft in totaal bijvoorbeeld 7 assist tegen Barcelona.

Ozil wordt gewoon misbruikt op de flanken, hij moet op 10 spelen net als bij real

Als Müller in de eerste helft zijn pass wat meer verzorgt scoort Özil. Als diezelfde Müller niet naast de bal trapt in 80e minuut heeft Mesut ook nog eens een assist achter zijn naam staan. Je bent ook afhankelijk van je teamgenoten. Özil valt niet altijd even hard op, maar hij is wel beslissend.

Ozil speelt als een natte krant. Dat komt mede omdat hij op links niet rendeert, maar grotendeels door zijn belabberde inzet. Als ik Duitsland was zou ik met Kroos op 10 spelen, Muller rechts, Schurle in de spits en Gotse hangend op links.

5 juli 2014 om 12:55

Kijk eens naar de afgelegde kilometers van alle Duitse spelers, en herhaal dan nog eens dat hij geen inzet toont.

5 juli 2014 om 13:11

Zie het als nuttige inzet. Hij loopt wel, maar alles behalve functioneel. Op links verspeelt hij keer op keer de bal, gaat niet diep, houdt het spel niet breed.

5 juli 2014 om 13:39

Özil is ook geen speler die diepgaat, hij is geen snelheidsduivel zoals Ronaldo/robben. Hij is iemand die wacht op een goeie loopactie en daarna een steekbal geeft.

5 juli 2014 om 13:40

Als er iemand functioneel loopt, is het Özil wel. Hij is altijd op zoek naar de ruimte en creëert die ook voor anderen. Als je diepgang en breedte wil op de flank moet je Mesut daar niet zetten. Hij brengt geheel andere dingen, maar gelukkig ziet Löw dit wel.

5 juli 2014 om 14:56

Messirvp

Als Muller de bal er gewoon inschiet heeft Ozil een assist. Ozil heeft de meeste kansen gecreëerd bij Duitsland.

Ozil is er met zijn hoofd al heel lang niet 100% bij het voetbal, dat was ook de kritiek bij Real destijds, hij kan fantastisch voetballen maar hij verliest zich meer en meer in de randzaken om het voetbal heen en dat bevorderd zijn prestaties op het veld helemaal niet.

De Ozil die we 4 jaar geleden in Zuid-Afrika zagen, die alleen maar wilde voetballen is er niet meer, hij heeft de mooie vrouwen ontdekt en het uitgaan, hij is blijkbaar dus niet zo sterk genoeg om daar een goeie balans in te vinden.
Zijn eerste seizoen bij Real was het beste, met 20 assist was die gewoon fenominaal, seizoen daarop 19 maar sinds toen is het wel steeds minder geworden, dit seizoen in de competitie maar 10 assist gegeven, dat is dus in 3 jaar tijd een halvering..
Sinds hij bij zijn vriendin weg is gegaan en in 2013 is gaan date met die zangeres die hij nu heeft, is hij de glamourwereld helemaal ingetrokken en sindsdien zijn de prestaties statistisch ook enorm afgenomen.

Het is alleen de vraag wie hem daar op gaat wijzen, zoals bij veel voetballers durven er maar weinig mensen in de intieme kring hem daar op te wijzen. Het is de taak van Wenger maar ik ben zeer benieuwd of hij zo hard durft te zijn naar Ozil.

5 juli 2014 om 13:07

Als hij niet voor het voetbal leeft had hij toch lekker op de bank gaan zitten in het warme Madrid?

5 juli 2014 om 13:43

Niet 100%, dat is een verschil als dat je er helemaal niet voor leeft, volgens mij ben ik daar duidelijk over.

5 juli 2014 om 13:49

Ik denk dat dat een conclusie is die je niet kan maken als je geen persoonlijk contact hebt met Özil. Wat weten wij nu van zijn privé-leven, zijn inzet op training en zijn levenstijl. Pure speculatie.

Ozil moeten ze gewoon niet op de flanken inzetten. Op 10 komt ie het meest tot z'n recht.

ozil heeft ruimte nodig en kan dan een mooie pass geven, voor de rest heb je er weinig aan
scoort vrijwel nooit, heeft weinig diepgang.
duitsland heeft genoeg spelers die wel wat extra's kunnen brengen

Vind Özil persoonlijk ook wat overschat in de voorgaande jaren, maar dat hij niet optimaal presteert heeft natuurlijk ook wel met zijn positie te maken. Als Low voor een systeem met vleugelspelers wil kiezen moet hij ook vleugelspelers opstellen, dat zou niet meer dan logisch moeten zijn.

Negen spelers? Neuer rent anders ook wel een behoorlijk stukje af haha.

Ozil was tot aan zijn move naar Arsenal onaantastbaar, er was nauwelijks iets aan te merken op zijn spel. Maar vanaf het moment dat hij meer in de spotlight is komen te staan bij Arsenal, kijkt men niet meer naar zijn kwaliteiten maar naar zijn speelstijl ten opzichte van anderen. Omdat Muller achter elke bal aangaat, is Ozil ineens geen vechter meer? Zelfde situatie als met Messi, die ook kritiek kreeg waardoor iedereen opeens opmerkte dat Messi niet zoveel loopt tijdens de wedstrijd.

Ozil is zeer belangrijk in dit Duitse elftal. Dé man met de pass en het overzicht. Je kan niet allemaal vechters hebben, je moet ook iemand hebben die de rust bewaard. Zelfde geldt trouwens voor Arsenal. Eerste seizoen PL is voor iedereen moeilijk, komend seizoen is de echte test voor Ozil.

Hij eet en drinkt waarschijnlijk niet overdag en hij speelt niet op z'n favoriete positie 10. Hij is niet iemand die mensen passeert maar juist passes geeft zoals Xavi.

Hij speelt inderdaad niet zo goede wedstrijden, maar om hem af te schrijven vindt ik toch echt erg ver gaan, het is een nuttige speler, doet misschien nu minder dan in afgelopen jaren, maar welke sterspelers spelen op dit moment wel goed, ja lahm, kroos en robben en van persie en nemar. Messi laat wat zien, maar is lang niet zo goed aan het spelen als eerst, maar ligt ook aan het team denk ik.

Özil heeft zijn lichaamstaal gewoon tegen. Hij oogt als hij goed speelt ook nogal flegmatiek. Als het dan wat minder gaat ziet dat er een beetje ongeïnteresseerd en lui uit. Mensen vergeten zijn prestaties bij Real wel heel makkelijk. Hij kan echt nog wel voetballen.

Als ozil er eentje scoort schreeuwen jullie weer dat hij de beste is maar jullie vergeten allemaal dat een voetballer een slecht periode kan krijgen. Denk maar aan van persie bij mu, sneijder die erg nep was bij gala pas laatste paar wedstrijden was hij goed (ik bn een gala fan), iedereen zei oooooww diego costa waauw terwijl hij niks maar dan ook niks voor spanje heeft gedaan.....

Ozil is een speler van wereldklasse. Het is nou eenmaal een speler die niet zoveel loopt maar hij is misschien wel zo creatief dat hij zo een mannetje voor het doel zet en niet iedereen kan dat. Hij speelt altijd op de flanken, terwijl zijn positie op nummer 10 is. En op de flanken doet die het al behoorlijk goed.

Zo zijn wij Turken als we eenmaal geld en fame hebben dan kunnen we hier niet zo goed meer mee omgaan. We gaan ons heel goed voelen en vergeten waar we het voor doen.

Typerend ... alle genaturaliseerde spelers worden onmiddellijk met de grond gelijk gemaakt bij een mindere prestatie bij landen waar veel spelers met een vreemde afkomst hebben. Hetzelfde gevoel hadden de allochtonen van de 1ste generatie, om te werken waren zij goed, 40 jaar later hebben weinig mensen nog enige vorm van respect of begrip omdat zij zogezegd niet geintegreerd zijn.

lekker minachtend door er 9 te noemen, waar is de keeper zonder keeper win je geen wedstrijden dat moet paul breitner ook beter weten; het is niet voor niets een 11-tal..

Laat die jongen nou met rust. Hij moet zoveel druk op zich hebben.
Als landgenoot kun je hem beter steunen. Een fantastische voetballer

Hij is een CAM, dus logish.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren