Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Neymar heeft geluk en ontsnapte aan verlamming'

Laatste update:

Neymar mist de halve finale en een eventuele finale op het WK, maar mag volgens Braziliaanse media toch van geluk spreken. De aanvaller raakte vrijdagavond geblesseerd in de gewonnen wedstrijd tegen Colombia en hield aan de charge van Juan Camilo Zuñiga een gebroken rugwervel over. Er wordt een volledig herstel verwacht, maar het had ook zomaar iets anders kunnen lopen.

/

Volgens berichten uit Brazilië hebben de doktoren gezegd dat als de rugwervel iets hoger was gebroken, hij misschien wel verlamd was geraakt en nooit meer had kunnen lopen. Deze berichtgeving is niet bevestigd door de Braziliaanse bond, maar de schrik zit er in ieder geval goed in bij het volk.

Ondertussen wordt Zuñiga op sociale media met de dood bedreigd. De Brazilianen zijn woedend op de vleugelflitser van Napoli, die overigens niet werd bestraft voor zijn overtreding. Dat was volgens Zuñiga logisch: "Het was een normale actie, het was niet mijn intentie Neymar te blesseren."


Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Oei, daar komt die met geluk weg.

5 juli 2014 om 14:40

Het was toch ook gewoon raar hoe die Zuniga een duel aangaat. Maar daar hoor je ook niemand over. Gelukkig is Neymar niet verlamd.

5 juli 2014 om 14:46

deze jongen moet voor zn leven geschorst worden. al is bijten 4 maanden dan dit minstens een jaar.

5 juli 2014 om 14:47

Je hebt gelijk hoor... maar volgens mij staat er dat hij met de dood word bedreigd.. dus je hoort er wel degelijk mensen over!

Gelukkig, je zou er niet aan moeten denken.. volop potentie, nog zo jong en dan verlamd raken... al is verlamd zijn of raken natuurlijk nooit leuk in welke situatie dan ook, begrijp me niet verkeerd!

5 juli 2014 om 14:50

Tja, het was een stevige schop maar er was nou niet echt intentie om een blessure te veroorzaken toch? Overigens wordt (zoals duidelijk aangegeven in het artikel) Zuniga met de dood bedreigd, dus je hoort er wel degelijk mensen over. Het was een overtreding waarvan je d'r praktisch elke wedstrijd wel eentje ziet, er is voor analytici dus niet echt noodzaak om er lang over door te gaan.

Gelukkig voor Neymar, Barca en de hele voetbalwereld dat hij er zo 'goed' vanaf komt...

5 juli 2014 om 14:53

Ja, dat Zuniga bewust keihard het duel ingaat zonder oog voor de bal is wel duidelijk. Alleen vind ik het dan ongelukkig dat Neymar nu een ontzettend vervelende blessure heeft opgelopen. Maar die Fernandinho kan er ook wat van, T. Silva natuurlijk ook!

5 juli 2014 om 14:53

Hij word met de dood bedreigd omdat het bij Neymar gebeurde, de sterspeler van Brazil. Als dit bij een Fred gebeurde zou het Braziliaanse volk echt niet gek worden. Wat ik dus bedoel is dat er niet veel mensen praten over hoe walgelijk hij inkomt.

5 juli 2014 om 14:55

@paardenstaart

Het was niet eens een schop, de intentie was er inderdaad ook niet, en inderdaad zulk soort situaties zie je vaak zat in wedstrijden en om daarvoor dan Zuniga te bestraffen zou idioot zijn, de gevolgen van een overtreding bepalen niet de strafmaat.

5 juli 2014 om 14:56

Overdrijf toch niet zo. Het was wat wild. Maar dat krijg je in dit soort wedstrijden. Helemaal omdat de scheidsrechter de aanleiding gaf. Ik heb Fernandinho 6 behoorlijke overtredingen zien maken zonder dat ie bestraft werd. Paulinho ging er ook een aantal keren vors in. Werd ook niet bestraft. Als de scheidsrechter signalen afgeeft dat het een hard duel mag worden. Dan krijg je dit soort incidenten. Helemaal omdat het 2 Zuid Amerikaanse landen zijn. Ik zie niet in waarom Zuniga bestraft moet worden. Dit soort duels zie je wekelijks. Nu loopt het een keer fout af.

5 juli 2014 om 14:57

Het was niet zijn bedoeling, welke speler wilt iemand gewond laten raken? Niemand. Dat gezeik van express slaat echt nergens op, hij focust zich op de bal en wil Neymar niet geblesseerd laten raken.

5 juli 2014 om 14:58

Gelijk heb je! Brazillie had er ook een paar die er wat van kunnen, en ze vergeten de rode kaart die silva eerder hadden moeten krijgen.

5 juli 2014 om 15:00

Is helemaal niet raar hoe die jongen erin gaat. Ze hebben al 85 min de scheids tegen zich, elk twijfel geval wordt in het voordeel van Brazilië afgefloten. Dan valt alsnog de 2-1, voor die Colombianen was het heel simpel de laatste 5 min alles op alles Inc kaarten en blessures of je schikken in je lot. Het eerste is gebeurd aangezien iedereen dat doelpunt id lucht voelde hangen zijn de Colombianen er niet 100% maar 200 % ingegaan met dit als gevolg. Ik vind deze blessure te wijten aan het negatieve optreden van de scheids, op het moment neymar geblesseerd raakt had het al 2-2 moeten staan dan had men de laatste minuten niet op het scherpst van de snede gehoeven. En bovendien heel Brazilië had uit het toernooi moeten liggen niet alleen neymar!

5 juli 2014 om 15:04

Wat een onzin wat Zuniga uitkraamt. Op deze manier ga je geen duel aan en als je zelf voetbalt dan begrijp je dat ook! Dit gaat puur om iemand te blesseren. Wat een mafkees

5 juli 2014 om 15:05

Wat een onzin om Zuniga zo aan te vallen, die jongen heeft niets absurds gedaan. Eerlijk gezegd heeft Brazilië het aan zichzelf te danken dat Neymar toegetakeld werd. Tenslotte was het Brazilië die begon met James Rodrigeuz agressief toe te takelen.

Maar goed enige zelfreflectie is bij die Brazilianen ver te zoeken.

5 juli 2014 om 15:11

Neymar heeft ondergewicht. Met zo weinig vlees op de botten gebeuren dit soort dingen snel.

Hopelijk herstelt hij100% want ik kam enorm van hem genieten. Ik hoop alleen dat hij is naar zijn Santos trainers luistert en 10 a15 kilo in spiermassa aankomt.

5 juli 2014 om 15:15

En gisteren hoorde je die parasieten hier enorm haten op Neymar. Verschrikkelijk aan zitten ergeren, hoe laag bij de grond moet je zijn; wanneer je een voetballer zo iets gunt.

Wie is de volgende? Messi? Ook allemaal zo iets ernstigs verwensen? Het is trouwens te bizar dat Zuniga gewoon helemaal Niks kreeg voor deze zieke flying knee!

5 juli 2014 om 15:21

Niemand gunt hem een blessure hoor alleen er was kritiek dat Brazilliaanse spelers geen gele kaarten kregen.

5 juli 2014 om 15:22

Als dit niet expres was dan weet ik het ook niet meer. Als je je knie zo beweegt richting iemands rug met de bal voor neymar dan is dat niet per ongeluk. Die knie hoort daar gewoon niet te zijn.

5 juli 2014 om 15:31

Ik las dat wel gisteren, maar die reacties zijn gelukkig verwijderd. Mensen kwamen met smileys aan, juichen dit soort zieke overtredingen toe.

Het is echt vreselijk. Ik weet zeker dat de meeste Messi of Hazard vanavond ook zo iets gunnen. Krijgen we die standaard excuses: ''ja ze duikelen''.

Nee... en Robben niet??

5 juli 2014 om 15:34

eens

5 juli 2014 om 15:37

Zelfde soort geval als met Nesu die door Schut op de training verlamd raakte? Pure pech dus.

5 juli 2014 om 15:37

@inmessionante

Schijnbaar de beelden niet goed bekeken? Het is wild hoe die speler van Colombia inkomt ja, maar zijn focus lag 100 op de bal. Zuniga komt hard in, Neymar neemt de bal raar aan. Ongelukkige botsing dus.

En voor de verandering bleef Neymar eens op de grond liggen met een goede reden. Zelden van die speler gezien. Wil ik overigens niet mee zeggen dat ik hem deze blessure of een ander ernstig blessure gun, absoluut niet.

5 juli 2014 om 15:48

Oh dat heb ik niet gezien, maar jongens dat is wel respectloos. Ook al is Brazillie niet favoriet voor iedereen we moeten ze geen blessure gunnen of iets.

5 juli 2014 om 16:32

De FIFA heeft zich compleet belachelijk gemaakt. Suarez krijgt een symbolische straf van 9 interlands en een stadionverbod van 4 maanden voor een simpel bijtje zonder gevolgen. En deze gek krijgt geen straf voor een smerige overtreding met voorbedachte rade waarmee hij Neymar's leven in gevaar brengt. Voor al die hippies die van mening zijn dat bijten niet hoort op een voetbalveld zeg ik: hoort een knie in iemands rug wel op en voetbalveld? Het was met voorbedachte rade.

5 juli 2014 om 16:39

Wat jij nou zegt slaat nergens op? Er komen nu pas mensen zeuren met straffen van tackles ect. Dat gebeurt al heel lang, het hoort ook niet maar het is eenmaal normaal geworden op her voetbalveld dan iemand bijten.

Wie weet is dit gewoon een toneelstukje.

5 juli 2014 om 16:45

Ajaciedje van me, stop eens zo door een Suarez bril te kijken. Oh wat ben je toch zielig nu een oud ajacied die helemaal gestoord is in zijn hoofd te schorsen, iemand die een heel andere soort overtreding maakt, moet nu voor zn leven geschorst worden, want achja Suarez voor 4 maanden. Schandalig HE

5 juli 2014 om 16:52

Achja, Fernandinho had James ook kunnen blesseren. Het was een wedstrijd met enorm veel overtredingen ook van de kant van Brazilie, waar de scheids weinig vat op had. Zuniga was niet de enige en ik vond het geen zware overtreding.

5 juli 2014 om 16:56

Braziliie dit Brazilie dat. Fernandinho dit Fernandinho dat. Maar heeft Brazilie iemand het ziekenhuis in getrapt? Nee!

Je hebt kleine irritante overtredingen, en je hebt belachelijke opzettelijke overtredingen! Zie je het verschil of niet? Het was geen zware overtreding nee, laat me het bij jou doen dan?

Nu proberen jullie jezelf te beschermen door te zeggen dat Fernandinho (en Paulinho) iemand 'had' kunnen blesseren. Flauwekul natuurlijk. Hoe ga je dit vergelijken met wat Fernandinho heeft gedaan. Dan moet je echt dom zijn! Wat Fernandinho deed was het spel van Colombia verneuken, door irritante kleine overtredingen te maken (zoals Atletico ook altijd doet. Trouwens, als zij het doen, dan is het wel slim natuurlijk).

Pak maar 1 harde tackle van Fernandinho. Pak maar 1! Dat kan je dus niet. Terwijl deze Colombiaan al rood moest hebben voor die overtreding op Hulk. Stelletje irritante napraters hier.

5 juli 2014 om 17:06

Zonder voor de Braziliaan, had hem een mooie toekomst gegund!

5 juli 2014 om 17:11

En dit met dank aan de scheidsrechters,FIFA en Byl aan die dikkopje van een Blatter.

5 juli 2014 om 17:12

Voor het eerst?

Zag je de wedstrijd tegen Chile niet? Toen hij letterlijk uit de wedstrijd werd getrapt? al Sinds de 3e minuut? Hij heeft de hele wedstrijd geblesseerd gespeeld?
Hij zou de wedstrijd tegen Colombia niet eens gaan halen!


Maar toen was de scheids natuurlijk heel goed bezig, he? Sanchez voerde de druk op de scheids en Hulk kreeg toen ook geen penalty. Nu dat de coach van Costa Rica het doet, is hij aan het zeuren.... Over hypocrieten gesproken. Niks verbaasd mij meer.

5 juli 2014 om 17:12

Julio Cesar deed die wedstrijd zeker ook niks. Altijd maar dat gejank van die braziliaantjes

5 juli 2014 om 18:23

@blink182

Jij laat je nu te veel beïnvloeden door je emoties.
Het wás geen zware overtreding. Dit was een wat jij noemt irritante overtreding met een ongelukkige afloop. Voor hetzelfde geldt had Neymar gewoon weer opgestaan en verder gespeeld, en was een Fernandinho of een Paulinho de lul geweest met iemand het ziekenhuis ''in te schoppen'' dmv een irritante overtreding met een ongelukkige afloop.

5 juli 2014 om 18:34

dat zelfde kan je over oranje fans zeggen !!!

5 juli 2014 om 18:36

uhm

Heb je wel eens een gesprongen knie op je onderrug gehad ??

Kan zeer ernstig aflopen (tijdens sparren op kickbox training) word er altijd gezegt Nooit Iemand Zijn RUG Pakken Nooit een verkeerde trap op je ruggengraat en het is rolstoel leven voor je !!

Er is geen enkele reden om op een voetbal veld van achter met je knie naar voren te springen geen enkele !!

5 juli 2014 om 18:46

https://www.youtube.com/watch?v=3dnptdzptne
Bekijk de beelden nog eens.

Dit is gewoon een ongelukkige uitkomst, met knie naar voren springen zie ik namelijk een totaal ander beeld!

Die scheids moest er veel meer bovenop zitten met 2 zuid Amerikaanse landen..

5 juli 2014 om 14:49

Juist, met zn kuipers manier van fluiten ging dat hier niet werken. Hij had behoorlijk met kaarten moeten strooien de eerste minuten van de wedstrijd.

5 juli 2014 om 15:03

Daarom vind ik het een aanfluiting dat de Fifa een Europese scheidsrechter op deze wedstrijd heeft gezet.

Bij wedstrijden tussen Zuid-Amerikaanse ploegen werden Europese scheidsrechters ingezet.
Bij wedstrijden tussen Zuid-Amerikaanse en Europese ploegen werden Europese scheidsrechters ingezet.

Ik heb liever scheidsrechters uit Zuid-Amerika bij wedstrijden van Zuid-Amerikaanse ploegen omdat die weten hoe het eraan toegaat in de wedstrijden tussen die landen.

Je moet er toch n iet aan denken dat een finale tussen Brazilie en Argentinië gefloten wordt door zo een figuur uit Europa.
Of een wedstrijd Nederland vs Duitsland door een Zuid-Amerikaanse scheidsrechter of uit een ander continent.

5 juli 2014 om 15:17

Howard Web floot anders prima, hij had het nooit zo uit de klauw laten lopen als deze la liga kneus.

5 juli 2014 om 17:16

Een finale tussen Zuid-Amerikaanse landen zal nooit door een Zuid-Amerikaanse scheids worden gefloten. Dit doordat het in veel gevallen buurlanden kunnen zijn of landen die dezelfde taal spreken. In Europa ligt dit wat anders, waar bijvoorbeeld een Italiaanse scheids makkelijk een wedstrijd tussen Duitsland en Nederland zou kunnen fluiten.

Met je knie in niemand rug springen, ellebogen tegen iemand hoofd geven, gevaarlijke tackles, met je voet naar iemands hoofd schoppen (omdat daar de bal is) enz (nu zal ik er nog 100 missen) zijn allemaal acties die vaak heel goed aflopen, maar die ook Heel slecht kunnen aflopen.

5 juli 2014 om 14:49

Inderdaad. Het verbaast me echt hoeveel er goed gaat en dat er relatief onschuldige blessures uit voortkomen. Ik weet dat een aantal gevallen desastreus zijn geeindigd Niels Kokmeijer bijv maar gezien de hoeveel aanslagen is dit wel wonderbaarlijk weinig

5 juli 2014 om 16:01

Casiker

Jij vergelijkt de overtreding op Kokmeijer met een tackle of elleboogstoot???

Ik weet niet hoe jij voetbal kijkt, maar je hebt gradaties in tackles en elleboogstoten en wat er gister met Neymar gebeurde.

De elleboogstoot van Sakho was geen rood, maar zwart!! Zo hard... en totaal niet te vergelijken met een elleboog bij een kopduel.
De tackle van Bouaouzan was frontaal en met het voorste been verder dan 30 cm boven de grond...
En die actie van Zuniga gister was vergelijkbaar met Schumacher - Batiston... bewust met een hard lichaamsdeel iemand op een zwakke plek raken.

Dus het het is helemaal niet zo gek dat heel veel dingen relatief goed aflopen... voetbal is een contactsport en ongelukken kunnen gebeuren... maar wat jij aanhaalt.. Kokmeyer en gisteravond Neymar zijn gewoon bewuste incidenten!

5 juli 2014 om 17:25

Je ziet elke week tientallen tackles die net zo hard en gevaarlijk inkomen als Bouaouzan, maar niet bestraft worden of bestraft worden met geel, omdat ze gewoon vaker voorkomen. Ook zie je genoeg elleboogstoten, waarvan er daadwerkelijk breuken kunnen komen en zelfs komen, maar die ook amper bestraft worden. Elke elleboogstoot, waarbij je je arm omhoog doet, is niet noodzakelijk en opzettelijk (een elleboogstoot in een kopduel kan vanwege de kopbeweging, maar ook daar hoeft je arm niet omhoog). Elke tackle waarbij je je been omhoog doet is gevaarlijk en onnodig.

Om maar even duidelijk te maken dat veel overtredingen bewust gebeuren en 'toelaatbaar' zijn geworden. Ook dit was onnodig, gevaarlijk en zeker bewust. In iemands rug springen is al een overtreding, maar in iemands rug springen met je knie omhoog is totaal idioot en moet gewoon zwaar gestraft worden. Maar de Fifa en vele mensen hier kennende, zal het er wel weer vanaf gedaan worden met 1 of 2 wedstrijden (of zelfs geen).

5 juli 2014 om 20:10

Als er elke week tackles als Bouaouzan worden uitgevoerd zou voetbal niet volkssport nummer 1 zijn... sterker nog wereldsport nummer 1...

Zieke reactie van jou man! Kijk de beelden maar terug... ik kan er niet eens naar kijken.... alleen die tackle al niet!

5 juli 2014 om 14:51

En alles wat je opnoemt gebeurde gister in die wedstrijd,die scheidsrechter probeerde een goede beurt richting fifa te maken om de finale te fluiten.

In deze wedstrijd had zeker 3 x rood moeten vallen.

Een groter pleidooi voor een winters wk is nauwelijks denkbaar. Neymar is fysiek en psychisch volkomen op. Groot gelijk dat de Fifa het WK van Qatar 2022 wil verschuiven. Het voorkomt ongelukkige blessures.

5 juli 2014 om 14:40

Wat een onzin zeg, een gebroken rugwervel heeft niks te maken met fysiek en psychisch op zijn.

5 juli 2014 om 14:53

Als je spieren de klap niet goed kunnen opvangen door vermoeidheid neemt de kans op blessures wel degelijk toe hoor, fysiek op zijn heeft er wel degelijk mee te maken. Ik las ergens anders dat Neymar in de aanloop naar deze wedstrijd al klaagde over last aan zijn rug. Ik ben geen dokter maar het kan zijn dat het er wel iets mee te maken heeft.

5 juli 2014 om 14:47

Wat heeft het ermee te maken dat het in de 'zomer' is of niet? Hij krijgt vol een knie in zijn rug in de 'winter' was zijn wervel ook kapot geweest.

Hij is immers veel te dun, hij moet echt aankomen.

5 juli 2014 om 14:51

Dit had bij iedereen kunnen gebeuren. Heeft niks te maken met hoe dun iemand is. Als je een verkeerde trap krijgt of een verkeerde beweging maakt kan t ook gebeuren. Ook bij jongens die hele dag in de gym zitten.

5 juli 2014 om 15:21

Ja daar heb je wel gelijk in, maar hij is ong 60 kilo. Als het bij een speler als Fred zou gebeuren, zou hij niet geblesseerd raken. Uiteraard zou het wel pijn doen.

5 juli 2014 om 15:25

Dat is niet waar. Je spieren kunnen een bepaalde klap opvangen, echter niet alles. Zo'n 'trap' net op de verkeerde plek kan fataal zijn, ook bij fred hulk of luiz. Een vent van twee bij twee die zo geraakt wordt net op de verkeerde plek kan ook wat breken.

5 juli 2014 om 17:33

Hou je klep, want als t Robben was overkomen zou je niet zeggen dat hij dun was... Hypocriet!! Hopelijk gaat oranje vandaag lekker naar huis!'

Als advocaat van de duivel neem ik het op voor Zuñiga. Hij kijkt bij de actie omhoog naar de bal. Ik zie dus geen bewuste intentie. Het is net zo onbevangen als De Jong tegen Spanje. En als je goed kijkt dan zou hij de bal ook hebben aangenomen als Neymar er niet tussen zat.

Het is zeer ongelukkig, roekeloos maar mijns inziens niet bewust.

5 juli 2014 om 14:45

Ik ben het met je eens. Ik mag Neymar totaal niet door zijn maniertjes maar dit gun je natuurlijk niemand toe. Het zou best kunnen dat hij verlamd had kunnen worden maar ik wacht liever een officiële bevestiging af. Braziliaanse media kunnen zulke dingen misschien wat meer oppompen, bij een hernia heb je namelijk ook een "kans" op een verlamming. Maar ja die kans is vrij klein. Het kan dus best overdreven zijn maar natuurlijk erg ververvelend!

5 juli 2014 om 14:50

Als hij verlamd zou geraken, zou hij na de "aanslag" al niet meer kunnen bewegen. Zuid-Amerika is één en al drama, bleek ook na Suarez en blijkt altijd tijdens iedere theatervoorst...eeh, voetbalwedstrijd.

Ik gun het Neymar absoluut niet, weergaloze voetballer. Maar dit is zeer ongelukkig en eerder gevolg van zijn slimheid hier tussen te zitten dan smerigheid van Zuñiga.

5 juli 2014 om 14:58

@myvision

Dat is onzin, na de aanslag zou hij niet perse direct niet meer kunnen bewegen, vaak kan de verlamming ontstaan door zwelling, welke dus niet direct plaatsvinden. Tevens kan een verlamming volledig verdwijnen als die zwelling afneemt.

5 juli 2014 om 15:20

Ok, daar zit wat in!

Maar ik vergelijk deze aanname dat hij verlamd had kunnen zijn met dat BMI een inwendige bloeding had kunnen hebben maar slechts een hersenschudding had. Het gaat om de feiten en hoe lullig ook, aanslag Neymar was geen kwade intentie dus geel.

5 juli 2014 om 16:55

Ik hou van gelijkwaardigheid en heb er een hekel aan dat het ineens erger is dat het Neymar overkomt. Het is net zo erg als het een zondag eerste klasse speler overkomt, gaat men tegenstanders ook niet met de dood bedreigen.

Het was inderdaad geen zware overtreding.

5 juli 2014 om 16:04

Had het niet beter kunnen verwoorden.
Hij komt lomp in omdat hij alles op alles zet, maar ik zie in deze overtreding echt geen kwade opzet. Als je rent en met één voet afzet om te springen is je knie altijd een beetje gebogen. Ik zie hier dus echt geen opzettelijk knietje of iets dergelijks in.

Het was gewoon ongelukkig. Dit soort duels komen zo vaak voor en nu raakt ie hem toevallig op de verkeerde plek onder de verkeerde hoek. Pure pech. Moet eerlijk zeggen dat ik weer heel even dacht dat Neymar aan het tijd rekken was, maar toen ie ook echt op de brancard ging liggen leek het echt ernstig. Ze moeten nu niet vervallen in de als dit, dan dit scenario's, want uiteindelijk is ie er met een maand rust weer bij dacht ik. Als Thiago Silva tegen Mexico iets anders was ingekomen, dan had die mexicaan zijn onderbeen kunnen verliezen. Dit slaat inderdaad nergens op en hiermee wil ik dus aantonen dat het totaal geen nut om alle scenario's langs te gaan.

Is het al bekend hoelang Neymar eruit ligt ? praat je dan over 1 maand of misch wel 6 maanden ?

5 juli 2014 om 15:02

Eerste indruk is 4-6 weken.

Dit gun je niemand naar doodsbedreigingen aan Zuniga? dat is toch laag of niet.. Doe jongen gaat dat duel niet in met de intentie om Neymar kapot te schoppen?

5 juli 2014 om 14:40

Mobiel correctie: Doodsbedreigingen naar Zuniga

5 juli 2014 om 14:41

Doodsbedreigingen zijn altijd laag. Zeker als het met voetbal te maken heeft. Maar goed, voetbal trekt dan ook een hoop tokkie volk aan.

5 juli 2014 om 14:50

Die fans in Brazillie zijn geobsebeerd door het WK als brazillie niet wint dan wordt het oorlog daar.

5 juli 2014 om 14:48

Neymar wordt daar als een god vereerd. Het nationale icoon die Brazilie het wk moet laten winnen. De Messi van Brazilie. Dan neem je ook nog mee dat veel supporters daar naast het voetbal vrij weinig hebben. Sommige zijn eigenlijk gewoon hooligans, die denken meestal niet helemaal normaal.

Daar komt die arme jongen dus nog goed weg. Triest voor hem dat zijn WK zo moet eindigen. Hij was een van de weinige lichtpuntjes in de Braziliaanse ploeg.

5 juli 2014 om 14:59

En dan was hij nog niet eens een echt lichtpuntje vergeleken met bijv. James Rodriguez. Zo jammer dat Neymar al die nare maniertjes heeft.

5 juli 2014 om 15:28

Ik vond zijn maniertjes nogal meevallen dit WK. Heb me niet bijzonder aan hem geergerd. Meer aan het schoppen van Fernandinho en alle rare beslissingen van de scheidsrechters bij de wedstrijden van Brazilie.

Ik vond Neymar als voetballer juist erg leuk om naar te kijken dit WK. James Rodriguez was inderdaad nog beter. Robben ook.

Vervelend voor die jongen. Maar dat 'als' gedoe is ook een beetje onzin vind ik. Hij liep al een paar weken met een rugblessure, en die Zuniga raakte hem vervolgens vies met een knietje. Had de rugblessure er niks mee te maken?

Pff je moet je toch niet voorstellen dat Neymar verlamd geraakt zou zijn...

Ik denk ook niet dat Zuniga expres Neymar probeerde te blesseren. Wel denk ik dat hij expres een overtreding maakte. Hij kwam wel onbesuisd invliegen. Dit gun je niemand en ik neem aan dat Zuniga ook geschrokken is...

Heel Brazilië in paniek nu.. Kan het wel lukken zonder Neymar?? Antwoord: Nee, maar met Neymar ook niet denk ik.

Gelukkig niet verlamd, maar wel mooi dat hij de rest van het WK mist, afschuwelijke schwalbes van hem en de arbiter was nogal pro Brazilië gisteren. Die Duitsers moeten wel winnen tegen de 12 man van Brazilië. (Zonder Silva en neymar)

5 juli 2014 om 14:55

' maar wel mooi dat hij de rest van het WK mist '
Hoe kan je dit nou zeggen?

Dit WK is voor hem 1 van de belangrijkste dingen in z'n leven misschien het is nog in zijn eigen land. Iemand het WK niet gunnen omdat hij een paar schwalbes maakt is wel erg laag....

5 juli 2014 om 15:04

Omdat Neymar een kinderachtig jochie is en Brazilië bevoordeeld word. Zonder Neymar is Brazilie veel zwakker en vliegen ze er zo uit.

5 juli 2014 om 16:20

Ja en zonder robben is Nederland al helemaal niks.
Triest dat mensen die van echt (?) Van het voetballen houden zo belachelijk reageren.
Een Ronaldo ligt toch ook zo vaak op de grond te janken, gun je dit hem dan ook of toch niet omdat hij toevallig voor de club speelt die je support.
Allemaal geen echte voetbal liefhebbers die dit karma vinden.

5 juli 2014 om 18:41

We houden wel van voetbal. Maar niet zoals het nu gaat met Brazilië.

5 juli 2014 om 15:34

@rmadridcf

Nog zo eentje. Real fan..

Dan nog vind ik het laag van je. Neymar duikelt zeer weinig dit WK in vergelijking wat hij eerst deed. Ronaldo en Robben doen precies hetzelfde.

Maar daar kijk jij bewust... heel bewust doorheen.. Echt low class.

5 juli 2014 om 17:06

Ik heb totaal geen respect meer voor die jongen, rmadridcf. En weetje wat ik irritanter vind, is dat degene die verantwoordelijk zijn voor frontpage er niks aan doen.
Het mag gewoon, omdat het natuurlijk niet over Nederland gaat.

Hoe kan je nou blij zijn? Ik snap helemaal niks van. Zelfs Maradona, de grootste Braziliaanse hater ooit, zegt triest te zijn.

5 juli 2014 om 18:42

Echter hebben ook weinig respect voor jou Blink. Je bent zelf ook zo subjectief als maar kan.

Blij ? Nee. Het komt omdat niemand Brazilië iets meer gunt. Daarom is men "blij" dat hij er niet is zodat ze eerder eruit liggen.

Brazilië stelt echt teleur. Voor de neutrale fan is het al helemaal geestdodend. Neymar was één van die voetballers die daarvoor zorgden. Hulk is al helemaal het toppunt.
Ik hoop dat Ramires, Hernanes en Willian speeltijd krijgen tegen Duitsland. Zien we tenminste nog voetbal.

5 juli 2014 om 15:50

Neymar was juist het lichtpuntje. Zijn dribbels en dreiging zorgde tenminste voor flair en voetballend vermogen.

Over Hulk ben ik het met je eens, dat is gewoon helemaal niks, evenals Fred en Jo.

Maar Neymar droeg zijn team gewoon.

Wat een tegenvaller om te moeten verwerken.

5 juli 2014 om 14:48

Ik kijk er als verdediger zijnde echt anders naar (en nee, ik ben geen smerige). Zuñiga kijkt omhoog naar de bal en prepareert zich voor aanname. Doordat de herhaling vertraagd lijkt dit lang te duren maar het is een fractie van een seconde. Hij gaat er in voor een duel, niet voor het raken van Neymar want hij kijkt niet eens naar Neymar. Neymar zit er slim tussen maar wordt hierdoor en het roekeloos inkomen van Zuñiga (want dat is het wel) ongelukkig geraakt.

Als je de herhaling bekijkt dan zie je dat het pure opzet was. Niet om zn ruggenwervel te breken maar het knietje was wel degelijk opzet! Wat overigens nog dommer was: Neymar had zo nooit verplaatst mogen worden! Ze draaiden hem om en rolden hem op de brancard. Daar had hij verlamd kunnen worden!! Zeer amateuristisch!!!!

5 juli 2014 om 15:00

Dat zie je helemaal niet, niet overdrijven want je kan opzet helemaal niet zien.

5 juli 2014 om 15:01

En even voor de duidelijkheid, het enige verschil is dat er geen backboard gebruikt werd, je moet hem altijd zo omdraaien en de brancard oprollen. Wat wou je anders doen? Hem op het veld laten liggen? Amateur!

5 juli 2014 om 16:06

Probeer zelf maar eens te springen met rechte benen als je rent en met één voet afzet. Je knie is dan altijd gebogen. Het was lomp inkomen maar in mijn ogen zeker geen opzet om te blesseren.

Ah niet aanstellen Brazillie Kroatie, Colombia bedrijgt jullie ook niet met de dood. Triest volk daar bah gun jullie echt niks!!!!

5 juli 2014 om 14:52

Neymar is echt geen topspeler zoals iedereen zegt stel teleur tegen die grote landen. Met of zonder Neymar.

Na al die duikelingen eindelijk eens echt geblesseerd. Prima voetballer verder.

Nu niet gaan zitten zeiken iedereen, natuurlijk wens ik hem geen verlamming toe.

5 juli 2014 om 17:39

Eindelijk?? Vuile ploert!! Wacht maar tot Robben een doodschop krijg dan is t eindelijk karma... Daarom zal oranje niet winnen en dat komt door klootzakken zoals jou die anderen van alles toewensen!! Bah bahh

Denk dat het wel wat groter gemaakt wordt dan het is.als je hem door een dr hier laat controleren zegge ze 6 weken rust houden.

Allemaal de schuld van de scheidsrechter. Domme keuzes maken waarbij alles gaat escaleren. Had net ook nog gezegd dat er iemand in die wedstrijd ernstig geblesseerd zou raken.
Praat het niet goed maar dit kon je zien aankomen.

Regelrecht resultaat van de extreem zwak fluitende scheidsrechter. Als hij al Veeeeel eerder kaarten had getrokken en overtredingen van Brazilië had afgefloten, dan was die Zuniga deze gefrustreerde overtreding niet gemaakt.

Ik praat het absoluut niet goed, maar dit had voorkomen kunnen worden door de scheidsrechter. Simeone verwoorde het goed; een wedstrijd zonder scheidsrechter mondde bij ons altijd uit tot een vechtpartij..

Karma? minstens 20x gaan liggen en het (zogenaamd) uit schreeuwen van de pijn om na 2 minuten weer volop mee te doen in een duel. nu had hij eindelijk alle reden om te gaan liggen en het uit te schreeuwen. what goes around comes around

5 juli 2014 om 14:55

Joh doe normaal, die overtreding kan je toch niet zo goed praten met kinderachtige gezegdes als "karma". Feit is dat Zuniga hem opzettelijk letsel wilde aanbrengen.

5 juli 2014 om 15:03

@mrmoojorisin

Feit is dat je onzin praat, Zuniga hem opzettelijk letsel aanbrengen? Dat kun je niet menen.

5 juli 2014 om 15:11

Kijk jij wel eens voetbal....je logo impliceert dat je Liverpool fan bent...in Engeland zouden ze hier geen eens geel voor geven. Het is een ongeluk, wel een moedwillige overtreding maar puur om de counter er uit te halen, gebeurt 10 keer per wedstrijd. Tsja kan een keer fout gaan, samen loop van omstandigheden. Maar respecteer je mening.

Schorsing voor het leven denk ik voor Zuniga? Aangezien hij opzettelijk iemand probeert te verlammen tijdens een wedstrijd.

5 juli 2014 om 14:59

dit slaat nergens op, had die net zo goed voor de wedstrijd heb dood kunnen slaan toch?! Wat Song deed was abnormaal maar dit was echt niet opzettelijk!

5 juli 2014 om 15:03

Veel huilie huilie bij Brazilië, maar dat ze door elke scheids geholpen worden hoor je niet! Neymar sterkte Jongen, en Zuñiga jij ook veel sterkte gewenst, beter vertrek je snel uit Brazilië!

5 juli 2014 om 15:04

@mrmoojorisin

Gaat niet gebeuren, volgens mij kreeg hij al geel, wat natuurlijk het enige juiste besluit van de scheidsrechter was.

5 juli 2014 om 16:57

Flikker toch op. Was geel en niet meer, waren wel meer spelers in het veld die elkaar het leven zuur aan het maken waren ook van Brazilie.

Heel triest. Zijn wk over na een extreem zwakke wedstrijd van hem. Denk dat het een wraak actie was nadat hij zelf met 2 vuisten vooruitkwam bij de corner daarvoor

Oei, daar heeft hij wel geluk mee, zielig voor Zuniga, die zal wel denken: Wrm heb ik dat gedaan?

5 juli 2014 om 16:05

Zielig voor Zunniga?

Jij vind het ook niet kunnen dat een overvaller in een sieradenwinkel voor zijn flikker wordt geschoten?

Kom op man... hij is de dader... niet het slachtoffer!! Hoop dat hij net zo'n straf als Suarez krijgt... iemand met een knie in de rug springen is gewoon ziekelijk! Dat is zelfs bij Kickboksen niet toegestaan!!

5 juli 2014 om 16:50

Je kunt het ook overdrijven. Knietjes geven is van alle dagen en komt veel voor. Voetbal is nog altijd een contactsport en daardoor gebeuren dit soort dingen.

En een overval vergelijken met deze situatie slaat als een tang op een varken.

Het is heel sneu voor Neymar, maar je weet dat zoiets kan gebeuren als je als team zo een wedstrijd-instelling hebt.

De hoofdschuldige hieraan is de nare man genaamd Scolari. Was het toeval dat hij ook de leiding had bij Nederland Portugal 2006? Natuurlijk niet. Ja gek he, dat het je doet denken aan hoe Ronaldo toen behandeld werd. Hij laat zijn mannen schoppen om het voetbal te vermoorden, en dan krijgt er iemand wel eens een schop terug. Scolari verdient eigenlijk ontslag voor het veranderen van voetbalvelden in slagvelden.

Grappig te lezen dat hier daadwerkelijk mensen zijn die denken dat Zuniga dit moedwillig heeft gedaan. Hij had geel moeten krijgen voor het onderbreken van een kansvolle counter. De overtreding zelf is gewoon wat ongelukkig en vinden er 80 keer per wedstrijd plaats....het kan een keer net fout gaan.

Jammer voor Brazilie en Neymar, gelukkig verder geen blijvend letsel. Verder is er niemand overleden, is het maar voetbal...tel tot 10 en geniet van het wk.

5 juli 2014 om 16:10

http://www.youtube.com/watch?v=2wqujf0a4gg

Wat moet die knie daar dan? Waarom komt hij zo wild in? Gaat echt totaal niet voor de bal... Is gewoon een ziekelijke actie.

Ik weet niet of ik een link mag posten... maar kijk anders op youtube!

5 juli 2014 om 16:18

Ja knie is inderdaad niet zo handig maar dat heeft ok weer te maken of Neymar mee spring of niet, nu komt het ongelukkig uit, hoewel het zeker een overtreding is. Verder niet...ik weet ook niet wat je probeert te zeggen hiermee.

5 juli 2014 om 16:27

Ik probeer te zeggen dat ik het totaal niet met je eens ben. Of hij nou mee springt of niet... hij zet bewust (en in jou ogen misschien onbewust, maar in dat geval is het helemaal een gevaar want dan doet hij dingen zonder na te denken) die knie in zijn rug!

Je weet dat je daarmee iemand heel ernstig kan verwonden. Je knie is hard en sterk... je rug is met heel veel verschillende botten, uiterst zwak die ook nog eens in verbinding staat met nekwervels... dwarsleasie etc.

Jij geeft aan dat dit 80x per wedstrijd gebeurd... Noem eens vergelijkbare voorbeelden.

Schumacher - Batiston .... 32 jaar geleden!! Dat is het enige vergelijkbare voorbeeld!

Gewoon schandalig zo een overtreding! het gaat niet om of het bewust gaat of per ongeluk maar als je zo inkomt weet je dat je iemand kan blesseren!! Die jongen had wel invalide kunnen zijn en als bijten dan 4 maanden is wat is dit dan? Ik word liever gebeten dan dat ik een ruggenwervel breek! Die scheidsrechter had vanaf het begin al kort moeten zitten want daarna kon alles en zoals je ziet is het nu helemaal fout afgelopen! Weer een trieste dag in het voetbal

Brazilië is zelf ook schuldig aan deze blessure. De hysterie die daar heerst, dwingt spelers om over hun limiet te gaan. De hele sfeer is daar te opgefokt en dat zie je ook terug op het veld. 55 overtredingen op een wedstrijd is echt te absurd voor woorden en natuurlijk vallen er dan slachtoffers. Ze moeten allemaal eens hun gedrag gaan herzien of het loopt nog erger uit de hand. Ik vond het daar gisteren echt een beangstigende bedoening.

Mensen moeten ophouden hier naar het resultaat (=de blessure) van de overtreding te oordelen. Zuñiga kijkt niet naar Neymar en wil de bal aannemen. Veel niet-voetballers die een mening baseren op de blessure blijkbaar.

5 juli 2014 om 15:14

Ja het is treurig te zien dat omdat er nu eens een blessure bij komt kijken dat iemand veroordeelt wordt, dit gebeurt zo vaak....hoort bij voetbal, gaat soms helaas fout, gelukkig niet al te vaak. Maar iemand veroordelen omdat het de ander toevallig een blessure oplevert is natuurlijk gekkenwerk, gewoon springen in de rug...robben is het dit toernooi al 4 keer overkomen.

5 juli 2014 om 15:18

Helemaal mee eens. Plus dat Zuñiga dus omhoog kijkt en de bal lijkt te willen aannemen. Het is roekeloos gezien het feit dat Neymar er nog tussenzit. Maar hij kijkt pas naar Neymar als zijn knie al in de rug zit. Lullig, maar geen opzet.

Brazilie/Zuid-Amerika reageert al continu vrij achterlijk. Suarez zijn intentie was slecht en na 3x dezelfde fout mag hij ook weleens langer worden geschorst. Vervolgens gaat zelfs de president zich er mee bemoeien. Nu is er een wervel gebroken bij Neymar en had hij verlamd kunnen zijn. BMI had een hersenbloeding kunnen hebben, maar het was slechts een hersenschudding.

Theater, daar zijn ze goed in in Zuid-Amerika.

5 juli 2014 om 16:02

Nou, ik speel voetbal en telkens al ik naar de bal ga, weet ik toch wel of er speler tussenzit of niet.

5 juli 2014 om 16:08

Dat had Zuñiga ook moeten doen, maar hij kijkt naar de bal omdat hij die wil hebben bedoel ik. Dit is niet een bewust smerige manier, dit kan hoe ongelukkig ook gewoon gebeuren.

5 juli 2014 om 16:35

Ik vind toch dat hij zijn knie bijzonder hard inbrengt. Als je de bal wilt controleren, wat hij volgens jou wilde doen, laat je de bal erop stilvallen. Met de beweging die hij maakte, had hij hem naar niemandsland gebeukt.

Mensen, ga nou niet Zuniga zo veroordelen. Er worden overtredingen gemaakt in het veld, maar in dit geval zeker niet met de intentie om iemand zwaar te blesseren. Bij een 2-1 achterstand, met nog een paar minuten op de klok, zouden jij en ik er ook vol in vliegen om alsnog te zorgen dat je de gelijkmaker kunt forceren!

Toch benieuwd hoe het nu verder gaat met Brazilië, zonder Neymar is er niet veel creativiteit meer in het elftal. Dat ze de halve finale bereikt hebben is ook volledig aan hem te danken. Als je het van Fred en Hulk moet hebben, dan redt je het niet tegen Duitsland.

Hoe vaak gebeurt het wel niet dat er spelers in de rug worden gelopen. Bij Neymar loopt het nu niet best af en dat betreur ik ten zeerste, maar om Zuniga nu met de dood te bedreigen en zeggen dat hij voor weet ik het hoe lang geschorst moet worden, gaat wel erg ver. Sterkte, Neymar ! Hoop dat je er snel weer bovenop komt.

Ik begrijp ook niet waarom ze niet meer voorzorgsmaatregelen troffen toen ze hem van het veld gingen dragen. Iemand met een gebroken ruggenwervel mag je nooit zomaar omdraaien of bewegen. Dan kan de schade nog groter worden. Zal wel de druk van de wedstrijd geweest zijn..

5 juli 2014 om 17:09

Ze wisten toen naturlijk niet wat hij had.

Mensen die nu Zuniga helemaal de grond in boren overdrijven ook.
Zuniga komt gevaarlijk in en het is natuurlijk minstens geel waard. Maar je ziet dat het absoluut niet de intentie is om hem te blesseren. Hij keek absoluut niet naar Neymar maar naar de bal, waardoor hij zo inkomt om niet tegen Neymar te vallen. Echter doet hij dit wel op een ongelukkige manier en raakt Neymar ook ongelukkig geblesseerd, maar laten we dit nou niet groter maken dan het is, en gelukkig voor Neymar dat hij over een maandje weer gewoon kan voetballen.

Dit is eerder een fout van Scolari, de scheids en Neymar zelf.
Scolari die een Neymar laat spelen die al half geblesseerd is, Een Neymar die elk moment aangrijpt om overdreven naar de grond te gaan. En de scheids die als een halve gare zit te fluiten en steeds verkeerde beslissingen maakte waardoor er gewoon harde overtredingen gemaakt mogen worden zonder bestraft te worden.

Wat een onzin zeg. Zeer ongelukkig voor Brazilie en Neymar natuurlijk maar er was geen enkele intentie om hem te blesseren. Ook was het gewoon smerige / misdadige overtreding.
Dit soort dingen kunnen helaas gebeuren als de belangen zo enorm groot zijn.

Ik vond het meer heel onbesuisd en lomp dan opzettelijk en gemeen. Dit gold trouwens voor wel meer spelers gisteren. Jammer had op meer voetbal gehoopt, maar kennelijk is het tegenwoordig toegestaan om 9 professionele overtredingen te maken om de tegenpartij het voetballen onmogelijk te maken.

Misschien zou een regel dat je na drie of vijf overtredingen mag gaan douchen geen slecht idee zijn. Het zou niet de eerste keer zijn dat de spelregels naar aanleiding van een wk worden veranderd. Denk aan de terugspeelbal regel, nieuwe buitenspelregel en drie punten voor een overwinning naar aanleiding van het verdedigende voetbal in de jaren vooraf en op het WK 1990 in Italie.

De hoeveelheid overtredingen is gewoon storend, zoveel aanvallen worden er op deze manier in de kiem gesmoord.

5 juli 2014 om 16:30

Dat hoort een scheidsrechter te voorkomen. Overtredingen worden nou eenmaal gemaakt, maar de scheidsrechter moet er voor zorgen dat het binnen de perken blijft en dat het voetbal niet constant stil valt door gefluit. Daar hoeven geen nieuwe regels voor gemaakt te worden.

Het meest komidche was misschien nog wel de manier waarop de hulpverleners Neymar op/in die superhandige brancard probeerde te krijgen. Niet Zuniga maar de hulpverleners bezorgde hem bijna een verlamming, wat een amateurs!

Het was een overtreding zoals je er vele tientallen per seizoen ziet, alleen heeft deze speler de pech dat hij de sterspeler van het grootste voetballand ter wereld en ook nog eens van het thuisland blesseert. Die opgeklopte, verongelijkte reacties (men voelt zich weer eens onrecht aangedaan, alsof dit bewust gebeurt of zo) kan ik missen als kiespijn.

Met Oscar op 10 wint Brazilië het wk.

Het was ook puur een overtreding om hem te stoppen en daar staat gewoon geel voor.
Dat Neymar zijn rugwervel breekt, ligt niet aan Zuniga, gewoon een fragiel persoon die Neymar.

Maar Neymar laat zich vaak vallen als er niets aan de hand is, nu weet hij het eens een keer wat echt geblesseerd is voelt.

5 juli 2014 om 16:15

Kzie het liever een keer bij Jordi Alba gebeuren.. Neymar valt dan nog wel mee met zijn zeurderijen. Maar goed, in principe wens je dit natuurlijk niemand toe!

Bewuste en smerige overtreding van Zuniga. Je ziet dat hij totaal geen oog voor de bal heeft en alleen blind naar voren loopt. Dit terwijl hij weet dat Neymar gedraaid naar hem toe staat. Dit soort overtredingen zijn net zo smerig als iemand bewust trappen in een duel. Dit verdiende een donkerrode kaart!

5 juli 2014 om 16:00

Je ziet hem juist naar de bal kijken en totaal niet de intentie hebben iemand te raken. Hij ziet Neymar pas als hij hem raakt.

Ongelukkige actie, met nooit de intentie om Neymar zijn rug naar de kloten te helpen.

Het nadeel is dat Neymar de hele wedstrijd al liep te janken en piepen met zijn schwalbes.
Op den duur krijg je een keer een peuter.....
Maar ik blijf er bij dat het nooit de intentie in die overtreding zat om Neymar te blesseren.

Dat zijn ruggenwervel nu gebroken is, is heel erg en had ook zeker voor grotere problemen kunnen dienen.

Wat zijn die mensen uit Zuid- en Midden Amerika toch vreemde vogels. Eerst werden wij geconfronteerd met die rare hapgrage vogel Suarez en de reacties van de inwoners van Uruguay van hoog tot laag. Ontkennen dat Luis gebeten had en vervolgens toch toegeven dat het is gebeurd en zijn excuses aanbieden.
Vervolgens de reactie van de trainer van Mexico t.a.v. de terecht gegeven strafschop aan Robben en de vreemde reacties van vele Mexicanos.
Hierna de reactie van de trainer van Costa Rica richting de Fifa om de scheidsrechters strenger te laten optreden tegen Robben om zijn vermeende schwalbes. Wat een onzin en hoe onsportief.
Tenslotte de doodsbedreigingen aan het adres van de Colombiaanse speler Zufiga. Er was inderdaad sprake van een overtreding waarvoor de scheids wel een gele kaart had mogen geven. De huidige doodsbedreugingen zijn volledig misplaatst en getuigen van weinig tolerantie en respect. Zijn die Brazilianen soms van die lieverds? Zij schoppen tegen alles wat zij voor hun voeten krijgen. Soms had je het idee dat zij gedrogeerd waren.

Van harte hoop ik dat Neymar weer snel hersteld zal zijn.

Volgens berichten uit Brazilië hebben de doktoren gezegd dat als de rugwervel iets hoger was gebroken, hij misschien wel verlamd was geraakt en nooit meer had kunnen lopen.
Aan misschien heb je niets, plus is het nog niet bevestigd door de bond.
Misschien koopt ik een lot en misschien win ik wat.....

Voetbal is een risicosport......dit kan gebeuren, je krijgt er immers miljoenen voor, staat niet in verhouding als je verlamd raakt? Dan stop je toch lekker en ga je op het strand pina colada's drinken.

Wat een dieptrieste reacties zitten erbij zeg. Dus omdat Neymar zich net als Robben wel eens laat vallen, lokt hij uit dat iemand een rugwervel doormidden hakt met een knietje vol in zijn rug? Wat een stelletje imbecielen!

Ik vond het een leuk gezicht, die aftocht van Neymar.alleen toen wist ik niet wat er precies aan de hand was.dit gun je niemand.al blijft het een erg vervelende ploeg, dat Brazilie, met die Scolari voorop.

Ach, je moet het maar zo zien: gelukkig was het geen beet van Suarez...

Een normale actie? Schandalige overtreding, op beelden is duidelijk te zien hoe hij opzettelijk de knie in de rug van Neymar drukt. Geen bal in de buurt. Gezien het opgelopen letsel en de aard van de overtreding moet hier absoluut een sanctie aan worden verbonden. Als je dit op straat met iemand doet draai je de bak in. Zou echt een schande zijn als Zuniga hiermee weg komt. Hij ontsnapte al eerder aan rood na een schandalige overtreding op Hulk.

5 juli 2014 om 16:23

Geen bal in de buurt? Hij springt op de rug van Neymar die de bal wilt controleren, dan is het een overtreding en ook geel omdat het veel te onbesuisd was, meer niet.

En die kansloze "als je dit op straat doet" argumenten kan je maar beter achterwege laten als je serieus genomen wilt worden. Dit is voetbal, een contactsport, dan mag je dus dingen doen die je op straat niet mag doen. Of ga jij tegen een bokser zeggen dat wat hij doet niet kan, omdat het op straat niet mag?

5 juli 2014 om 17:53

Geen bal in de buurt inderdaad, want Neymar staat tussen de bal en Zuniga in. Op geen enkele manier kan Zuniga de bal spelen dus, omdat Neymar deze afschermt. Vervolgens komt hij met een vliegende knie recht vooruit in, absoluut doelbewust om Neymar te pijnigen. Je gebruikt zelf al de woorden 'veel te onbesuisd'. Dergelijke woorden kun je direct koppelen aan een rode kaart, denk je niet?

Kansloos? Je haalt twee dingen door elkaar. Boksen is een extreme sport, ja voetbal is een contactsport. Dat betekent dat de duels niet geschuwd moeten worden, maar het is geen vrijbrief om iemand opzettelijk letsel toe te brengen. Dus daar sla je de plank mis met je argumentatie. In een extreme sport als boksen worden dergelijke dingen wellicht op de koop toe genomen, maar in het voetbal moet dat niet het geval zijn. In het voetbal zijn er grenzen die moeten worden aangegeven door de scheidsrechter. Die heeft het voorval niet dusdanig waargenomen om het te bestraffen met de enige juiste sanctie. Gelukkig bestaat er nog iets als schorsen op basis van videobeelden. En laat nou net die beelden voor zich spreken. Jammer joh...

5 juli 2014 om 20:24

Nee, onbesuisd is niet altijd een rode kaart waard. De speler keek alleen naar de bal, die wel in de buurt was, ook al stond Neymar er tussenin, dat maakt de afstand tussen bal en speler niet kleiner. Zuniga had kunnen weten dat hij de bal niet kon spelen, daar verdiend hij geel voor, zijn overzicht was echter niet zo goed dat hij Neymar direct in het oog had.

Natuurlijk is boxen extremer dan voetbal, het is bij wijze van spreken he slimpie. Je kan voetbal niet vergelijken met een situatie op straat. Maar je zegt het zelf al: opzettelijk letsel toebrengen. Daar is hier overduidelijk geen sprake van omdat Zuniga gewoon niet het overzicht had om te zien dat hij een overtreding ging maken. Daarom was het onbesuisd, niet gewelddadig.

Gelukkig bestaat zoiets wel ja, maar ik denk niet dat de Fifa hier een straf voor uit gaat delen. Want de beelden spreken inderdaad voor zich, overtreding, maar geen intentie om Neymar vol te raken.

Hoezo is dat jammer voor mij? Als Zuniga geschorst wordt zal ik daar totaal geen last van hebben, ik zou het enkel onterecht vinden vergeleken met andere situaties zoals bij Pogba en Matuidi.

Maakt mij niets uit wie het is en of je voor of tegen bent maar dit was een smerige gevaarlijke overtreding.
Dan kan je zeggen niet met opzet.....
Niet om zijn rug te breken misschien maar hij ging er wel opzettelijk zo in.
Ik zei het gisteren al : een lompe gevaarljke actie die niet eens een kaart opleverde volgens mij

Wat een dwaze reacties hier zeg!

Mensen voordat je het voor Zuniga opneemt, kijk asjeblieft eerst nog een keer de overtreding terug op youtube...

Neymar heeft duidelijk zijn lichaam tussen hem en de bal. En hij springt hem gewoon vol met zijn knie in de rug... Sterker nog het is dat Zuniga met zijn handen het hoofd van Neymar tegelijkertijd naar voren duwt anders heeft hij een whiplash van hier tot Tokyo! En hij loopt ook zonder schaamte weg. Echt eentje in het rijtje van Suarez en de xxl elleboogstoot van Sakho...

Matuidi noem ik expres niet, omdat je aan zijn reactie ziet dat hij weet dat hij echt een onbezonnen fout heeft gemaakt. Hij was lomp en te laat... maar het was absoluut niet bewust om hem te blesseren... Matuidi sloeg meteen zijn handen achter zijn hoofd!

5 juli 2014 om 16:36

Matuidi wist dat hij iets fout deed, Zuniga had dat niet door omdat het niet zijn intentie was om Neymar te raken, hij keek niet eens naar Neymar en dan zou zijn timing wel buitenaards zijn geweest om hem dan nog zo bewust te raken. Zuniga ging gewoon verder omdat hij niet doorhad dat er iets ernstigs aan de hand was. Dit soort overtredingen komen namelijk wel vaker voor, en doorgaans is er dan geen sprake van een gebroken rugwervel. Zuniga was lomp en te laat.... maar het was absoluut niet bewust om hem te blesseren.

5 juli 2014 om 17:02

Ik vind jouw reactie dwaas. Er zijn talloze van dit soort overtredingen gemaakt, James werd ook continu bewust onderuit geschopt en had het zelfde kunnen overkomen.

5 juli 2014 om 17:28

Inderdaad, er kan altijd van alles gebeuren tijdens een wedstrijd. En heel soms loopt iemand dan een pijnlijke en soms zeer ernstige blessure op. Dat kan gebeuren, de manier waarop hoort dan wel bestraft te worden maar we moeten nou niet gaan doen alsof er nooit wat kan gebeuren tijdens een wedstrijd en dat iedere keer dat er wel wat gebeurt het gelijk als misdadig bestempeld wordt.

Zucht... "als".....

Zat totaal geen intentie in de actie om Neymar iets aan te doen, ongelukkige gang van zaken en een gele kaart had wel op zijn plaats geweest.

Het wordt veeeeeel groter gemaakt, ja het is heel erg zeker weten maar ze zeiden al gelijk dat het erg meeviel en hij er een maand uit lag. Hij heeft hem op zn gunstigste gebroken anders was die al geopereerd. Maar doodsbedreigingen ja ? De mensen die dat doen moeten zn afschieten !!!! Want dan ken ik er ook nog wel een paar... James werd heel de wedstrijd kapot geschopt en na de wedstrijd gaan ze slijmen lachwekkend.... en over de scheids maar te zwijgen

alleen keepers hebben het recht om zo in te komen..

5 juli 2014 om 16:38

Ook niet, Neymar stond tussen de bal en de speler in. Dus dan mag je als keeper ook niet proberen door de tegenstander heen te springen. Als de bal tussenin zou vallen mag je je als keeper echter wel beschermen door je knie op te trekken.

5 juli 2014 om 16:48

ja hallo dat snap ik ook wel hahha; wat ik bedoel leg je zelf al uit..

5 juli 2014 om 17:00

Je mag een keeper ook niet aanraken in de 5 meter en dat gebeurd elke wedstrijd waardoor een keer harder moet inkomen. Ik deed het zelf ook altijd als keeper, zelf vrijwel nooit wat gehad, op een aantal spelers na die gewoon keihard doorlopen als je met je armen hoog zit en ribben vrij. Knie was een degelijke oplossing.

Even laten weten dat je er bent in de 16 dan hoeft dat gelukkig vaak geen 2de keer.

5 juli 2014 om 17:24

Oh haha, zeg dat dan joh. Want er zijn zat keepers die denken dat ze alles en iedereen doormidden mogen trappen om bij de bal te komen. Maar gelukkig snap jij het ook

Heel erg terecht dat het onderzocht gaat worden, want het was een smerige overtreding. Maar ik vraag me wel af, waarom hier wel een onderzoek, en bv bij matuidi niet?? Die jongen van Nigeria heeft zijn been op 2plaatsen gebroken, de elleboogstoten van sakho en giroud, dat verdient net zoveel aandacht. Het is gewoon 1 grote corrupte bende daar bij de fifa. Had dit ook gebeurt als dit bij kuyt was gebeurt if alleen bij Neymar?? Nogmaals, de overtreding verdient aandacht. Maar er waren meerdere incidenten waar geen aandacht aan besteeds werd, walgelijk vind ik dat!

Een gele kaart, meer was het niet. Hij kwam wat onbesuisd in. Nu blijkt dat Neymar zijn rugwervel heeft gebroken, maar gisteren dacht ik eigenlijk dat hij weer theater maakte. De blessure is natuurlijk best zwaar, maar ik denk dat hij de knie gewoon ongelukkig in zijn rug heeft gehad. Mensen kijken nu naar de blessure en noemen de overtreding schandalig. Als hij gewoon weer was opgestaan had je er niemand over gehoord.

Hij kreeg de knie in zijn rug, maar dat was geen opzet die jongen kan er niks aan doen. Gelukkig valt het dan nu mee ondanks een gebroken rugwervel. Laten we hopen dat Neymar snel hersteld en dat die Zuniga met rust wordt gelaten.

En ineens is ie miraculeus hersteld, die staat er gewoon weer tegen Duitsland. Allemaal stemmingmakerij.

brazilie ligt er zo goed als uit denk ik... silva geschorst en neymar gebleseerd.. maar vraag me af wie de scheidsrechtrr word...

Sorry maar als Suarez 4 maanden geschorst is hoort deze man 2 jaar cel te krijgen wat was dat een misselijk knietje zeg.

Dit had je zien kunnen aankomen, de scheidsrechter trok geen grens en dan worden er natuurlijk harde overtredingen gemaakt. Het is eigenlijk wel achteraf praten maar ik vond dat de trainer van Brazilië hierin een grote fout heeft gemaakt, hij had Neymar meteen moeten wisselen toen het 2-0 werd want de wedstrijd was eigenlijk al gespeeld en je weet dat de Colombianen harde zouden gaan spelen, dan moet je vooral een speler als Neymar in bescherming nemen.

Ik weet bijna wel zeker dat er de intentie was om hem te blesseren, maar níet om hem een gebroken rugwervel te bezorgen.

Dat zijn niet bevestigde berichten. Voor ons land is het een geluk bij een ongeluk mochten onze jongens de finale halen.

Zo juist een tik van Messi in de rug van Fellaini gezien, neem aan dat hier ook onderzoek naar wordt gedaan, loopt nu goed af maar had ook net zo goed zijn rugwervel kunnen breken.

Trieste mensen altijd haten op neymar en nu wordt een keer hard aangepakt gwlijk huilen dat zuniga geschorst moet worden etc en als je een echte voetballer ben heb je dit op het veld wel vaker mee gemaakt het gebeurt en voor de mensen die zeggen dat de fifa hier wat tegen moet doen of wat dan ook spoort niet want een t.silva bijv had in de eerste wedstrijd al rood moet krijgen en schorsing voor het rest van het wk maar daar hoor jw niemand over heel dat brazilie had er allang uit moeten liggen maarja constant scheids mee belachelijk om naar te kijken ik hoop dat onze duitsen vrienden die brazilianen helemaal van de mat afspelen en voor neymar ia het lullig dat hij deze blessure oploopt hij komt er weer 100 % boven op dua niks aan de hand en voor de rest os brazilie het land wat ik het minst die wereldtitel gun bij elkaar geschraapt zooitje

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren