Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Argentinië klopt België en zit na 24 jaar weer bij laatste vier

Laatste update:

Argentinië heeft zich voor het eerst sinds 1990 bij de laatste vier van het WK gevoegd. Los Albicelestes van Alejandro Sabella gaven een vroeg genomen voorsprong tegen België zaterdagavond niet meer weg in Brasília: 1-0. Argentinië moet in de volgende ronde zien af te rekenen met de winnaar van Nederland - Costa Rica. De Rode Duivels van België zijn nu uitgespeeld in Brazilië.

/

In Argentinië wordt gesproken over de ‘Messi-dependencia’, maar tegen België eiste niet Lionel Messi, maar een andere aanvaller een vroege hoofdrol op. Na acht minuten zette Gonzalo Higuaín zijn land op voorsprong door een volley op fraaie wijze in de verre hoek te mikken. België was hierdoor al vroeg op achtervolgen aangewezen. De roodhemden speelden echter een rommelige eerste helft. Argentinië domineerde en pas na het eerste kwart groeide de tegenstander enigszins in de wedstrijd: Divock Origi loste een waarschuwingsschot.

De Argentijnen vonden de minimalistische voorsprong wel voldoende en stuurden de bal slechts af en toe diep, waardoor België achterin moest blijven opletten. Ezequiel Lavezzi, Messi en Ángel Di María kunnen immers altijd voor gevaar zorgen, maar de Centraal-Amerikanen incasseerden na 33 minuten een aderlating: Di María liet zich vanwege een dijbeenblessure vervangen door Enzo Pérez. Het is nog niet bekend of Di María de halve finale, mogelijk tegen Oranje, aan zich voorbij moet laten gaan.

/

Beide landen kregen in de eerste helft nog ieder één kans: Messi joeg een vrije trap over en Kevin Mirallas, die de voorkeur kreeg boven Dries Mertens, kopte naast. Argentinië voerde in de tweede helft de druk op en België mocht van geluk spreken dat het de hele wedstrijd met elf man mocht blijven staan - Marouane Fellaini (elleboog) en Eden Hazard (tackle) – en dat Higuaín na 55 minuten oog in oog met Thibaut Courtois tegen de lat schoot. België mocht hierdoor blijven dromen van de volgende ronde.

Bondscoach Marc Wilmots greep na een uur in. Mertens en Romelu Lukaku losten Mirallas en Origi af in Estádio Nacional, maar veel haalde dat niets uit. België solliciteerde wel nadrukkelijker naar een gelijkmaker, maar de tweevoudig wereldkampioen hield relatief gemakkelijk stand. Argentinië strandde bij de laatste twee wereldkampioenschappen steeds in de kwartfinale, maar overleefde die ronde zaterdag dus wel. De nummer vijf op de wereldranglijst komt later op de avond te weten wie de tegenstander in de halve eindstrijd wordt.

Denk jij dat Argentinië wereldkampioen wordt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tot zover de 'goude lichting', ze krijgen voor het eerst een normale tegenstander en verliezen gelijk.

5 juli 2014 om 19:55

Ja en zo schandalig is dat nog niet. Nederland krijgt het er ook moeilijk tegen. Ek2016 gaat belgie knallen denk ik.

5 juli 2014 om 19:55

Natuurlijk als Nederland doorgaat.

5 juli 2014 om 19:58

Als Argentinië niet zo snel had gescoord, moest ik het nog zien... Maar goed je zal het al toen ze de wedstrijd begonnen, geen druk zetten etc... Jammer maar verdiende nederlaag!

5 juli 2014 om 19:59

nee zo schandalig is het niet, maar aan de ene kant is dit argentinie verre weg van wat je verwacht van ze. Argentinie speelt gewoon slecht voetbal, veel theater en een hoop gehuil. overigens vind ik Belgie een leuk team om te zien maar ze komen duidelijk niveau te kort. flink overschatte ploeg. De groepsfase waren niet de lastigste tegenstanders met Algerije, Zuid Korea en Rusland, de VS was ook niet denderend.

eerste fatsoenlijke wedstrijd en het is voorbij.

ze missen ook gewoon een spits als van persie dat is wel duidelijk.

wilde erbij zeggen, dat Belgie veel potentie heeft maar het moet echt groeien tot team. en zoals ik al aanmerkte op de spits, ik bedoel niet dat Lukaku slecht is, maar hij is ook geen aanspeelpunt zoals Van Persie wel is, de ballen worden overal en nergens heen geschoten en het lijkt net een kinder surprise. als die goed valt is er een kans....

5 juli 2014 om 20:00

Bellapartita heeft wel gelijk. Wanneer België in onze poule had gezeten ipv ons dan lagen ze er in de 1e ronde gelijk uit. Argentinië is het eerste land dat ze tegen komen waar meer dan 1 goede voetballer rondloopt en gelijk verloren. Meer dan terecht overigens. Ze hebben maar weinig kansen gecreëerd.

5 juli 2014 om 20:00

Probleem met belgie is ze zijn totaal niet creatief

5 juli 2014 om 20:01

Riick_psv dat denk ik ook Dit WK kwam net te vroeg voor de rode duivels

5 juli 2014 om 20:02

Flink overschatte ploeg? Zet er een trainer van 't niveau Hiddink en ze zullen de sterren van de hemel .

Ze hebben het zeker niet slecht voor een ploeg gedaan die er pas na 12 jaar weer op 't wk zijn

5 juli 2014 om 20:06

Dat werd ook gezegd in 2012: WK 2014 gaat Belgie knallen.
We hebben het gezien ja.

5 juli 2014 om 20:08

@diemenaar,

sorry maar met al die spelers en individuele krachten die ze hebben, hebben ze slecht voetbal getoond. kunt zeggen wat je wilt maar met spelers als Hazard, Kompany, Verthongen, Vermaelen, Fellaini, de Bruyne, Courtois hebben ze gewoon slecht gespeeld.

het resultaat is niet slecht nee, maar als je kijkt naar de tegenstanders en het geleverde spel mag je toch best even gaan nadenken.

maar laat ik het zo zeggen, ik denk dat ze met beter voetbal het verder hadden geschopt.

5 juli 2014 om 20:10

Valt wel mee zo goed is dat Argentinië niet.

5 juli 2014 om 20:18

Niet met deze coach... met dit soort materiaal zo spelen... verkapt kick en rush

5 juli 2014 om 20:18

Haha de 4 2 al vergeten ? dit Nederland mag blij zijn met Argentinië

5 juli 2014 om 20:18

Werd gezegd maar niet door mij. En dat bedoel ik niet arrogant maar ik had verwacht dat belgie er in de vorige ronde (tegen portugal evt) of deze ronde eruit zou liggen. Dit is nog een jonge ploeg die nog twee jaar kan rijpen.

5 juli 2014 om 20:19

Toch Eem nuchtere Nederlander

5 juli 2014 om 20:26

Ik vind het altijd raar dat leden hier op voetbalzone ontkennen dat Belgie een goede lichting heeft met spelers die bij verschillende topteams in Europa spelen. Kompany, Hazard, Courtois zijn allen gewoon topspelers. Dat Robben nog beter is klopt, maar dat is irrelevant. Bovendien is de goal van Argentinie niet eens een gecreeerde kans, maar een bal die toevallig afwijkt en zo in de voeten van Higuain terechtkomt. We waren er voor het eerst in 12 jaar bij, en met een kwartfinale mogen we enigzins blij zijn. Op het EK zouden deze spelers verder moeten zijn gegroeid en misschien dat we dan beter kunnen. Veel succes aan alle Nederlanders over een halfuurtje.

5 juli 2014 om 20:28

kom nou zeg, die ene deed ook niet veel, argentinie deed niks dan tijd trekken en dat meteen al bij de eerste goal en die scheids deed daar niks mee en dat is jammer, die laatste kans had er in moeten zitten, maar in plaats van direct te schieten twijfelt lukaku, dacht eerst dat lukoki in het veld stond.

5 juli 2014 om 20:30

Jeronsaik

De Bruyne heeft alles behalve slecht gespeeld. Zelfde geldt voor Courtois. Fellaini had een belangrijk aandeel in de gewonnen wedstrijd tegen Algerije. Hazard viel inderdaad tegen en Vermaelen speelde maar anderhalf wedstrijd ofzo.

Tuurlijk moet je daarover nadenken. Maar zoals ik al zei hebben ze een trainer nodig van 't niveau Hiddink. Iemand die tactisch sterk is kan ze beter begeleiden. Want eerlijk ze speelde alleen maar de lange bal naar voren.. Als ze zouden opbouwen hadden ze meer kans tegen Argentinië.

Nederland heeft ook niet een bijzonder sterk elftal, maar wel een persoon genaamd Van Gaal die tactisch idioot goed is..

5 juli 2014 om 20:38

Alleen was dat een oefenwedstrijd. Jij wil daar waarde aan hechten. Wij Nederlanders hechten meer waarde aan goed presteren op eindrondes.

5 juli 2014 om 20:41

@brainfart

Wie was hier eigenlijk de favoriet? ?
Tijd rekken, het spel zoveel mogelijk vertragen.
Allemaal in de 16.
Naar mijn mening een wereldkampioen onwaardig.
En tot slot, het verschil met de Nederlanders is dat wij wel
voor NL zullen supporteren.
En hopen dat NL eindelijk wereldkampioen wordt.

5 juli 2014 om 20:56

Volgens mij zijn er maar weinig die ontkennen dat Belgie geen goede spelers heeft. Maar dat maakt ze nog niet meteen goed als elftal.

Wij Nederland hebben zo vaak goede elftallen gehad met uiteindelijk nul resultaat.

5 juli 2014 om 21:00

Mermans: die 4-2 zijn we idd al vergeten, een oefenwedstrijd van 2 jaar geleden... man man man. Dit België mag blij zijn dat ze NL ontlopen nu het er echt om gaat en met een super gemotiveerde Van Persie, Robben en Sneijder...

5 juli 2014 om 21:00

Kijk dat zijn nou mooie woorden. Respect Toumi!!!

5 juli 2014 om 21:07

Volgensmij zijn veel Belgen vergeten hoe de wedstrijd verliep (nederland was grootste deel van de wedstrijd beter en België werd door blunders in de wedstrijd geholpen)
Daarbij was het gwn een oefenwedstrijd van twee jaar geleden

5 juli 2014 om 21:23

Toumi, een boel Nederlanders stonden wel achter Belgie, iedere wedstrijd en een boel Nederlanders hadden die Ned - Bel gewild. Petje af voor Belgie tot nu toe.nu hopen dat we winnen straks.

5 juli 2014 om 21:26

Dat was een oefenduel man, 1e duel van van Gaal direct na de zomer stop. Daarbij zal k niet bijdehand doen dr zijn n hoop Belgen opgeleid in Nederland!

5 juli 2014 om 21:42

@toumi

Ik woon op een kwartier rijden van de Belgische grens en bijna geen enkele Belg support Nederland. Velen zien niets lievers dan dat wij er in de groep eruit waren gevlogen. Belgen die hier komen winkelen lachten zich rot om de versieringen die buiten hingen. Ik gunde het Belgie voorheen wel, maar omdat zij misplaatste arrogantie vertoonde en ons niets gunden, ben ik niet rouwig om dit verlies. Helaas..

5 juli 2014 om 23:12

Waarom je Courthios opnoemt is me een raadsel.

6 juli 2014 om 02:49

Als...

6 juli 2014 om 12:31

Ook veel mensen in Nederland juichen voor België hoor. Gisteren in Den Haag werden de Belgen echt gesteund. Echt jammer....hoopte op een halve finale tussen de mooie lage landen.

7 juli 2014 om 00:52

@brainfart
Ben geboren en getogen in Antwerpen en hier in Antwerpen steunde
iedereen Nederland.
Het is gewoon dat de Nederlanders niet graag willen zien dat
de Belgen in iets beter zijn.
We zijn helemaal geen arrogant volk, meer een nuchtere volk.
Zoals ik al een tijdje geleden zij.
Als wij Belgen blij zijn voor onze nationale ploeg noemen jullie dat arrogantie,
maar als jullie roepen dat jullie wereldkampioen gaan worden is
dat dan ineens zelfvertrouwen.
Vind je niet dat dat twee maten twee gewichten zijn??
We hebben nooit geroepen dat we wereldkampioen zouden worden,
buiten enkelingen.
Het was altijd de buitenwereld die dat riep.

5 juli 2014 om 19:56

Inderdaad! België heeft nauwelijks gevoetbald dit WK, gewoon los zand. Hebben nog een aantal jaar samen nodig

5 juli 2014 om 19:58

Het heeft een mooi jong team en ze hebben het knap gedaan hoor?

5 juli 2014 om 20:01

Ze zijn gehyped, alleen tegen gatenkaas Amerika leuk gespeeld.

5 juli 2014 om 20:02

Hier ben ik het mee eens ja. Het zijn stuk voor stuk prima of zelfs geweldige spelers, maar er is nog niet echt een chemie tussen hen. Geef ze een paar jaar, laat ze zich individueel doorontwikkelen bij hun clubs en wie weet wat ze op het volgende WK doen.

5 juli 2014 om 20:03

Argentinie was matig hoor paar keer in de counter en dat was het dan.

5 juli 2014 om 20:08

Over 2 of 4 jaar zijn ze echt wel een goede outsider, maar dan moeten ze wel een fatsoenlijke coach halen.

Ik kijk even op de bels, zegt hij dat ze goed gespeeld hebben vandaag en dat hij content wan met een Kwartfinale Heeft hij gen ambitie ofzo, hoe kun je met zo'n selectie nou tevreden zijn met een kwartfinale

5 juli 2014 om 20:58

Bondcoach Wilmots heeft voor het WKk bijgetekend. Maar door tactisch falen in opstelling en wissels is Belgie uitgeschakeld.

5 juli 2014 om 23:19

Gast eej in de vorige 4 matchen hebben al zijn wissels goed gespeeld. Ps:jullie zijn stuk voor stuk zeikende hollanders

6 juli 2014 om 08:04

Waarom Mertens op de bank. Wilmots was een fysiek sterke koppende middenvelder en zulke spelers stelt hij eerder op dan een technicus.

5 juli 2014 om 19:57

Had je wat anders verwacht. De gouden lichting met hazard met zijn 4 goals in 40 wedstrijden (ongeveer) en die cijfers hebben de anderen ook. Topscorer van de huidige selectie is van Buyten met 10 goals, dat zegt ook genoeg.

5 juli 2014 om 20:06

Hazard speelde zeer onder de maat voor zijn doen. Het is ook onbegrijpelijk dat hij de eerdere wedstrijden niet werd gewisseld en deze wedstrijd pas laat. Er is veel meer dreiging van Mirallas en Mertens gekomen.

5 juli 2014 om 20:10

Ik geef maar even een voorbeeld. Mertens heeft ook iets van 5 goals in 40 wedstrijden, net als de rest van de aanval. Ze missen gewoon scorend vermogen en een beetje creativiteit.

5 juli 2014 om 19:58

Dit Argentinië is van een hoger niveau, terwijl Argentinië eigenlijk niet eens goed speelde in dit toernooi. Ik zie dit Argentinië wel de finale halen, vraag me niet hoe, maar ze flikken het toch maar even.

5 juli 2014 om 20:00

Argentijnen spelen als in 1990, niks bijzonders maar de finale halen, is ook een kunst.

5 juli 2014 om 19:58

Ja want deze lichting gaat ook maar 1 toernooi mee..

5 juli 2014 om 20:12

Kompany is al 28, nog 1 EK en 1 WK op een relatief hoog niveau en dan nog hopen dat hij niet geblesseerd is. Je hebt nog 4 jaar als je iets wilt doen met Kompany. Witsel, Hazard enz kunnen nog even mee.

Kompany weg en je hebt geen top verdediging meer met Vertonghen, Vermaelen (beide 27-28) en Toby die overblijven. Meunier etc komen er aan dus dat is afwachten, dan heb je tenminste een echte back.

Wilmots moet wel vertrekken.

5 juli 2014 om 20:19

Met alle respect maar Meunier is nog geen top back zoals Alderwereld dat nu is

5 juli 2014 om 20:26

Is Alderweireld dan een topback? Alderweireld is een noodoplossing die het dit WK vrij goed gedaan heeft op de back, bij een topback denk ik toch aan een andere categorie voetballers hoor.

5 juli 2014 om 20:34

Als Kompany net als Van Buyten is dan speelt hij wel 2 Wk's nog mee

5 juli 2014 om 20:39

Ik bedoel niet dat Toby een wereldback is maar deed het gewoon fantastisch dit WK. Ik snap niet dat mensen zo zeuren om Meunier puur omdat het een pure rechtsachter is alhoewel hij vroeger een aanvaller was zo'n 2 jaar geleden.

Meunier is het niveau van de Belgische competitie absoluut nog niet ontgroeid en ik twijfel of hij binnen 2 jaar Toby eruit speelt.

5 juli 2014 om 23:58

Wat overdrijf je Marre. Ik zei enkel dat België zat jongens heeft die er aan zitten te komen, afhankelijk van hun ontwikkeling en mogelijke transfers. Dat is het enige. Ik snap niet waarom je in detail gaat.

Uiteindelijk zal Aldeweireld of Vertonghen centraal komen te staan en dan heb je dus wel een links en rechtsback nodig.

5 juli 2014 om 20:00

Agggh de meeste spelers zijn nog jong. Ik had zelfs niet verwacht dat ze zo ver zouden komen. Over 2 jaar (ek) zijn de spelers wat meer ervaren en dan verwacht ik veel meer.

5 juli 2014 om 20:16

Waarom had je dat niet verwacht als je ziet wie de tegenstanders waren en de selectie van de Belgen erbij neemt?

5 juli 2014 om 20:23

Niet genoeg ervaring. Het is nog een jonge groep van spelers.

5 juli 2014 om 23:01

Dus omdat België met al hun talent ervaring missen van een groot toernooi verwachtte je dat ze de poule niet zouden doorkomen (vol B-landen) of tegen de Verenigde Staten zouden verliezen. Best een kromme redenering. Vooral omdat veel spelers op een hoog niveau voetballen.

5 juli 2014 om 20:01

Nou sorry hoor, maar ik vond de Belgen nou niet echt spelen alsof er een halve finale plaats op het spel stond.

5 juli 2014 om 20:03

Waarom al die haat richting belgie? Het is toch juist heel leuk als belgie weer meedoet.... ik vind ze heel sympathiek en ze hebben een leuke ploeg...jammer dat ze geen vuist konden maken tegen dit argentinie...

6 juli 2014 om 12:40

Ik proef weinig haat in Nederland jegens Belgie. Ik vind alleen wel dat Wilmots foute keuzes heeft gemaakt. Lukaku en Mertens hadden gisteren vanaf het begin moeten spelen.

5 juli 2014 om 20:04

Slechte wissels vd coach! Aanvaller voor een aanvaller en dan later van Buijten naar voren sturen? Haal dan Witsel er af voor Lukaku en laat Origi daar omheen zwerven... Jammer! Goed elftal, slechte coach..

5 juli 2014 om 20:10

Deze gouden lichting heeft nu ervaring opgedaan. Dit was hun 1ste toernooi (excl. Van Buyten) en hun 1ste sterke tegenstander. Nu leren ze ook wat verliezen is zeker op als het erom gaat (geen oefenwedstrijden). Het Ek2016 komt eraan waar ik echt veel van de Rode Duivels verwacht dus schrijf ze nog maar niet af! Tous ensemble!

5 juli 2014 om 20:21

Cillessen
Blind
De Vrij
Martens Indi
Janmaat
Fer
Depay

Dit is ook hun 1e WK maar ze spelen niet zo slecht als de Belgen dus daar zal het waarschijnlijk niet aan liggen.

5 juli 2014 om 20:30

en al die spelers die je opnoemt, behalve blind, hebben ook nauwelijks andere internationale ervaring die een aldeweireld, vertonghen, kompany, hazard etc. wel hebben.
Al moet ik wel zeggen dat ik nog niet onder de indruk ben van fer en janmaat

5 juli 2014 om 20:35

Kompany :loopt al jaren bij City en is de immense druk al gewend
Van Buyten idem dito
Courtois: Mag dan wel jong zijn maar onervaren zeker niet. Sinds 2011 basis bij A.madrid en onlangs nog een CL finale gespeeld
Hazard: Bij Chelsea al 90 wedstrijden gespeeld en is de druk al gewend.

Er word gedaan alsof België een zeer onervaren team heeft die niks gewend is...beetje overdreven allemaal.

5 juli 2014 om 20:36

Het verschil is dat Nederland een veel betere coach heeft.

5 juli 2014 om 21:12

Nederland heeft een coach met 1000x meer ervaring en die tactisch ook veel sterker is. Enkel Van Buyten heeft ervaring op een groot toernooi. En een groot toernooi is anders dan veel wedstrijden in een competitie te spelen. Je hebt veel minder tijd om te recupereren en je moet dag in dag uit samenleven, neen dit is niet hetzelfde.

Jullie hebben ook spelers als Sneijder, Kuyt, RVP en Robben die een toernooi hebben meegemaakt en die jongens zeggen ook dat ze veel geleerd hebben uit het vorige Ek.

Onderschat dat niet die ervaring op een groot toernooi.

5 juli 2014 om 21:41

Ironisch genoeg was voor het toernooi begon veel te lezen over dat 'ervaring' geen grote factor is voor de Belgen. Nu ligt dat opeens wel ten grondslag van de exit.

Bottomline voor mij: Er werd vooraf best wat verwacht van de Rode Duivels en hebben dat niet waargemaakt door niet overtuigend te spelen ondanks al het talent in de selectie. Coach: 'de spelers moeten het toch doen'.

6 juli 2014 om 00:45

Bij de Belgen heeft er slechts één iemand zijnde Van Buyten een toernooi meegemaakt en dat was 12 jaar geleden. Het is als ik mij niet vergis één van de jongste ploegen (zoniet de jongste) op dit WK met een gemiddelde leeftijd van 24 jaar. Nederland heeft wereldtoppers met allerlei ervaring op clubniveau en internationaal. Ook beschikt Oranje over een wereldcoach LvG wat België niet heeft met Marc Wilmots. Het is die man zijn 1ste officiële job als hoofdcoach maar met andere woorden hopelijk kan ik over 2 jaar bij het EK al zeggen dat ze minstens de finale gespeeld hebben.

5 juli 2014 om 20:16

Lol dit was finale avant la lettre. Dit Nederland gaat sterretjes zien volgende match

5 juli 2014 om 21:29

Ik verbaas me ook over de tevredenheid van België. als je zo'n simpele poule hebt, verlengingen nodig hebt tegen de VS en 0 kansen afdwingt tegen Argentinië. ..opsommen word ik er droevig van voor een zogenaamde kanshebber.

En weer zijn de Belgen met beide benen op de grond gezet. België kon niet meer opbrengen zoals in de afgelopen wedstrijd tegen de VS waarin ze heel aanvallend speelden. Argentinië heeft deze wedstrijd zakelijk gespeeld en verdiend gewonnen. Dit Argentinië is van een ander kaliber waar België het ontzettend moeilijk mee had.

5 juli 2014 om 20:05

Dit dus.
België heeft geen enkele speler van het kaliber Robben, van Persie of Sneijder zoals bijvoorbeeld Nederland heeft (op misschien Courtouis na).
Alles werd door de lucht gepompt, alles op fysiek.
Toen wij tegen Mexico achter stonden ging alles veel georganiseerder.

Wilmots tactisch onbenul!

5 juli 2014 om 20:03

echt klote dat ze die tot 2018 hebben vast gelegd

Wat zijn die Belgen slecht. In geen enkele wedstrijd overtuigd en nu niet eens een uitgespeelde kans. Tegenover een matige verdediging van Argentinie.

5 juli 2014 om 19:57

Ik vond ze tegen de Verenigde Staten heel overtuigend. Alleen maakte ze hun kansen niet af. On: Ik vind Wilmots echt een dramatische coach, ik had Origi en Hazard er veel eerder uitgehaald. Hazard viel me erg tegen dit toernooi.

5 juli 2014 om 20:01

Door die fout van Kompany scoorde Argentinië dus wat is er zo goed aan Argentinië dan? Met hakken over de sloot want voor derest waren ze matig.

5 juli 2014 om 20:02

De Verenigde Staten speelde met veel risico met als gevolg dat er ruimte was voor de Belgen om gevaarlijk te worden. Ook is Amerika geen topland natuurlijk als je naar de kwaliteiten van de spelers kijkt. Jammer voor België en nu hopen dat Wilmots op straat komt te staan, maar ik verwacht dat ze hem zullen behouden als hij er welwillend tegenover staat.

5 juli 2014 om 22:57

@football

Belgie speelde gewoon matig. Bijna geen enkele uitgespeelde kans. Zelfs in de laatste 15 minuten alleen voorzetten en dan hopend op de afro van fellaini...

5 juli 2014 om 20:25

Daar heb je wel gelijk in, Maar ze wonnen degelijk.
Nederland speelde iedere partij de eerste helft slecht en pakken het in de 2e helft.
Dat is het voordeel van spelers als Robben, sneijder, van Persie. Die nemen spelers op sleeptouw en dat is net wat België mist.

Stoor me trouwens aan de haat richting België.iedereen roept dat de belgen zeggen dat ze wereldkampioen zouden worden. Ben benieuwd welke bronnen ze kijken dan.
Jammer, maar ik ben trots op België. Argentinië is gewoon een goed team en als Nederland er tegen speelt, moet ik maar zien wie er wint.

Maar goed, het rode shirtje gaat nu uit en het Oranje shirtje gaat nu aan

5 juli 2014 om 21:01

Matige verdediging? Ik vond Argentinie vandaag ijzersterk verdedigen. Demichelis eindelijk ipv die zwakke Fernandez en Garay won gewoon alles..

Ahhh jammer België, maar je zag het eigenlijk al hoe ze begonnen, geen druk zetten en vroege goal tegen... Het was het gewoon niet vandaag, had graag een Nederland Belgie gezien, maar helaas! Hazard weer niet gezien vandaag en snapte ook niet waarom Mertens niet begon ipv Mirallas!

Helaas, België heeft geen echte doelkans gehad. Argentinië speelde ook niet al te goed, maar hadden wel alle grote kansen. Helaas is geen halve finale van de lage landen mogelijk.

Hahaha belgie had nog zo''n grote mond, nu zijn ze hopelijk stil

5 juli 2014 om 20:10

Wat ben jij voor een teefje. Gun die belgen ook wat joh, jammer dat ze er uit zijn. Had graag een een confrontatie met onze zuiderburen gezien.

5 juli 2014 om 20:14

Waarom zouden we die Belgen wat moeten gunnen? Nadat de Belgen Oranje hebben afgekraakt, moet ik niks van Belgie hebben.

5 juli 2014 om 20:18

Omdat we buren zijn, jammer dat belgie niet verder is gekomen.

5 juli 2014 om 23:04

Je had die belgen hier op vz eens over nl moeten zien praten, jee wat was dat negatief. nu schrijf ik 1 comment en dan ben ik meteen een misgunner? Er is niks te gunnen trouwens, 3x op rij winnen van laaggeplaatste tegenstnders, en dan winne van een naief amerika

6 juli 2014 om 01:23

afgekraakt? wees eens volwassen..

we liggen eruit.. wat niet ongewoon is tegen Argentinië, verder mogen jullie van geluk spreken dat jullie doorgaan...

spreek niet zoals een klein mannetje.. uitsluitend met rancune.. maar wees een man en respecteer de prestatie.. de media staat los van de gedachten de spelers een de realistische kijk van de gemiddelde supporter..

Veel succes nog!

6 juli 2014 om 11:12

Winnen van 5 teams waar moeilijk van te winnen is (spanje in mindere mate) is niet bepaald geluk

8 juli 2014 om 15:59

De Belgen hebben een calimerocomplex wegens Nederland (het grote broertje in voetbal). Dat hebben wij precies hetzelfde met de Duitsers. Het is toch genieten voor de Belgen dat ze na het jarenlang hebben van een matige selecte eindelijk een potentieel weerwoord hebben tegen voetbalburen Nederland/duitsland/frankrijk.
Los van het feit dat ik (nederlander) graag een Laaglands onderonsje had willen meemaken in de halve finale vind ik het geweldig voor België dat ze de kwartfinale hebben bereikt. In een extreem verdeeld land kunnen de Frans- en Vlaamstalige belgen nu eindelijk een trots delen, mooi voor de cultuur denk ik dan.

Maar Boul en Gareth.bale, dat zou jullie waarschijnlijk geen drol uitmaken. Jullie trappen als makke lammetjes in de provocaties van wat rivaliteit-zoekende Belgen, en gaan er nog serieus op in ook. Ik neem aan dat jullie puberbreintjes nog mogen ontwikkelen. Ik hoop in ieder geval dat we nog veel mogen genieten van de talentvolle Rode Duivels op de komende WK- en Ek's.

5 juli 2014 om 20:21

Haha nog eens derby met jullie ouwe robben?

Jammer voor belgie, beter voor nederland bij eventuele winst straks..

5 juli 2014 om 21:01

Toch ene slimme hier

7 juli 2014 om 13:44

Lijkt mij logisch, We hebben allen gezien dat nigeria zo door hun centrum sneed. Dat zie ik robben ook doen. Verder ben ik niet onder de indruk van romero. Zeker kansen dus!

Was te verwachten, België krijgt een beetje een goed team en ze liggen eruit. België is eigenlijk te zwak om mee te doen. Creëeren te weinig en benutten ook nog eens te weinig van de kansen die ze krijgen. Had graag een halve finale tussen de buurlanden gehad, maar het is niet anders.

Jammer Belgie, next time! mooi weer op de kaart in ieder geval!!

5 juli 2014 om 20:01

Op de kaart als minste kwartfinalist met het spel van een belg(niet al te slim)

Als Argentinië en Duitsland elkaar treffen in de finale dan kunnen ze beide lekker liggen. Bah, wat bederven ze het spel daarmee..

5 juli 2014 om 21:17

En die Belgen duikelden niet? Mirallas 2x, DeBruyne, etc. Bij de vrije trap voor Messi rand zestien in de eerste helft zie je 'm gewoon 5x geraakt worden in de slomo en dan staan alle rode duivels bij de scheidsrechter te klagen. DeBruyne raakt Higuain heel naar op de voet en gaat dan ook roepen dat ie m niet geraakt heeft.

5 juli 2014 om 21:44

Ik zeg ook niet dat de Belgen niet makkelijk naar de grond gingen. Maar bij Argentinië stoorde mij het. Was een irritatiepuntje, het spel vertragen, keer op keer. Of vindt jij dat niet irritant?

Verdiende overwinning, Belgie slecht gespeeld. Mooi dat ze uiteschakeld zijn.

Als Belg vind ik het verdiend. Wel wat balbezit, maar voorin te weinig gebracht.

Komaan Holland! Hou de eer van de lage landen hoog!!!

5 juli 2014 om 20:04

Mooie reactie. En zo hoort het ook. Eens zien wat Nederland gaat maken laten we hopen dat we door gaan.

Zwaar anti-voetbal van argentinie

5 juli 2014 om 20:04

Als Oranje zo speelt, is het geniaal.

5 juli 2014 om 20:10

Argentinië verdedigt ook goed, net als Oranje. Maar bij Argentinië verpesten ze het spel door bij elk klein tikje dat ze krijgen, te gaan liggen. En als ze een inworp of keepers bal krijgen dan doen ze dat zo ontzettend langzaam. Vreselijk. Dat is het verschil.

5 juli 2014 om 20:14

Robben ging liggen waardoor Oranje een penalty kreeg.

Dan is het niet erg natuurlijk.

5 juli 2014 om 20:52

We kunnen wel weer de hele discussie op gang gaan brengen, maar wat heeft dat voor zin dan? Jij vindt het blijkbaar geen penalty. Dat mag. Maar er zijn er ook genoeg die het wel een penalty vonden.

5 juli 2014 om 20:57

zoals de belgen er vandaag op los schopten is het logisch dat de argentijnen gaan liggen. Overigens had Company er met donkerrood uit gestuurd moeten worden.

Wat mazzelt argentinie toch weer

5 juli 2014 om 20:02

Hoezo mazzel. Gewoon perfect uitgespeeld zoals de Duitsers gisteren zonder iets weg te geven

5 juli 2014 om 20:03

Inderdaad. België creëerde kans op kans. Oh wacht... Net zoals alle andere wedstrijden speelde België weer eens ongeïnspireerd. Ze kunnen niet altijd lucky in de laatste minuten winnen.

5 juli 2014 om 21:46

Lucky in de laatste minuten, ... Ben je zeker dat je het over België hebt, want ik denk niet dat ze een penalty in de 92ste minuut gekregen hebben.

Waren nog erg spannende laatste 15 minuten.. Messi speelde goed maar had die laatste kans gewoon moeten scoren. Argentinie is verdiend door.

Man of the Match.. Biglia en Higuain. Wat speelde zij goed zeg

Daar had die Messi het nog bijna verpest voor Argentinië.

De rode mieren gaan teleurstellend van het veld, logies aangezien ze speelden als mieren...

5 juli 2014 om 20:01

Logies... Wordt jaartje overdoen denk ik..

5 juli 2014 om 20:03

Logies blijven slapen.

Verdiende overwinning van Argentinië. België geen een 100% kans gehad, daar Argentinië nog makkelijk 0-2 had kunnen maken. Hazard, Kompany, Lukaku o.a. door het ijs gezakt op de bepalende momenten. Het is ze niet gegund, maar dat maakt mij ook niet uit. Hopelijk een mooie wedstrijd van ons tegen de Argentijnen!

Belgica a la casa...viva Argentina.
Belgskes hebben veel geluk gehad deze toernooi maar het is over en uit nu.
Proficiat Argentinie!

wilmots je bent een tactische idioot

Bueno ARGENTINA bueno Vamos !!

Tja, de euforie na de VS was te groot. Argentinie hield geen open huis zoals de VS. Wel zonde van zo'n grote groep talentvolle spelers. Maar ja, zonder een goede coach redt je het blijkbaar toch niet.

Belgie creeerde helemaal niks en verliest volkomen terecht.

Weer een matige en slaapverwekkende wedstrijd van Argentinië. Het goede spel van België tegen de VS was ook niets meer van over. Ik denk niet dat we de aanstaande wereldkampioen aan het werk hebben gezien vandaag.

Jammer dat Belgie eruit ligt maar je kunt niet altijd winnen. Verder moeten ze veel beter gaan spelen. Argentinie heeft ook geen indruk gemaakt hoor dus Nederland of Costa Rica hoeft niet bang te zijn.

Hebben gewoon geen echte buitencategorie. NL maar ff laten zien in 1/2 halve finale hoe je dat wel doet. En wilmots idd tactisch erg zwak....

Heerlijk dit, gefeliciteerd Argentinië!!

Als er een God is dan heeft hij het zo gewild:

- Spanje verslaan
- Argentinie verslaan
- Duitsland verslaan

Ziet u ook het patroon en de volgorde? Het zou bijna zo moeten zijn

Belgie heeft zichzelf onnodig au gedaan, maar het liep gewoon niet, teveel onder de indruk van de Argentijnen denk ik.

5 juli 2014 om 20:00

Inderdaad zeg. Alle trauma's in één maand verwerkt.

5 juli 2014 om 20:01

Of onze lieve heer heeft weer een nieuw trauma voor ons in petto :
Finale verloren van argentinie duitsland spanje en 2014 ...barzilie...
Niet te hopen , dus ik ben fan van jouw God

5 juli 2014 om 20:01

Precies ik snap je.
Laten we hopen dat NL het niet te moeilijk maakt en gewoon de wedstrijd domineert en kansen afmaakt.

5 juli 2014 om 20:08

Zal ik het nog ongelooflijker maken?

Wedstrijd 1 2010: Spanje
NL drie WKs gespeeld in de tussentijd ... (australie, Chili, Mexico)
1 na laatste wedstrijd: 1978: Argentinie
laatste wedstrijd: 1974: Duitsland

F U L L C I R C L E

(of maak ik een klein foutje?)

5 juli 2014 om 20:20

Het is heel mooi, maar niet gaan overdrijven nu :P Nederland heeft in de tussentijd vier Wk's gespeeld in de volgende landen: Italië, VS, Frankrijk en Duitsland. Dus totaal geen Australië, Chili of Mexico. Het WK is wel twee keer gehouden in Mexico en een keer in Chili, maar geen van die keren was Nederland gekwalificeerd.

5 juli 2014 om 20:21

of nog 1...

74 verloren... 4 jaar later weer verloren in 78
2010 verloren.... 4 jaar later weer.......????

5 juli 2014 om 20:24

Vier gespeeld in de tussentijd, maar drie toernooien gemist

5 juli 2014 om 20:26

Is dan iig wel een finale Baarsjes.

5 juli 2014 om 20:09

Wat een heerlijke reactie van je dit. Ik had het niet eens zo gezien.

5 juli 2014 om 20:12

Schrik er zelf eigenlijk ook een beetje van Woel, het is bijna te perfect...

Maar ja, vandaag verliezen en het kan in de prullenbak, maar in het voetbal werken dit soort dingen vaak wel op deze manier gek genoeg. Bijgeloof enzo.

5 juli 2014 om 20:17

Hahaha dat zeg ik al sinds we door zijn. Zelfs de volgorde is eng. Zoveel toeval is te eng.

5 juli 2014 om 20:27

Ja, maar als je de steentjes zo ziet vallen dan kan Shakespeare er een puntje aan zuigen

Het mocht niet zijn. De scheids vond ik niet top, maar daar gaan we het niet op steken.

Ik ben trots op deze belgische ploeg. Voor de 2de maal in de geschiedenis nog eens een kwartfinale gespeeld, met Van Buyten als enigste ervaren speler. Ze hebben hun best gedaan, alles gegeven. Jammer genoeg mocht niet zijn.

Proficiat Rode Duivels !

5 juli 2014 om 20:06

Ik ben teleurgesteld dat ze niet gingen druk zetten, maar inderdaad zeer trots dat ze na zo lange afwezigheid op wk dan ineens de kwartfinale halen.

5 juli 2014 om 20:10

Daar ergerde ik mij ook aan. En dan Chadli ? WTF ? Je hebt een Januzaj op de bank, zet hem er dan in !!
Hazard trouwens gefaald dit toernooi. Blijft te licht voor België

Maar ja, op naar het WK 2016 !

5 juli 2014 om 20:17

Ja dat had ik ook. Januzaj moest er in komen.

En dan laatste 5-10 minuten geen aanvallende wissel. Hij moest dan Januzaj er in doen voor een verdediger.

Beste van al is dat je Fellaini in basis zet en hem dan zo diep (bijna 2de spits) laat spelen. Zet dan gewoon Lukaku dan erin!

Nog eerst Ek!

5 juli 2014 om 23:01

@mugatu

Trots op dat ze tegen de laagst geplaatste tegenstanders van het WK nipt wonnen, en daarna tegen argentinie geen enkele kans konden creeeren?

5 juli 2014 om 20:21

12de maal toch ?

5 juli 2014 om 20:27

Ik bedoelde kwartfinale. Heb het al aangepast

Oranje gaat verliezend naar huis. Als de verdedigers van Ajax de aanvallers niet kan afstoppen dan kunnen die verdedigers van Oranje dat helemaal niet. Echt balen. Oranje kan het echt vergeten tegen die argentijnen. Aangezien Ajax beter is dan Oranje wordt het echt lastig en zie ik het er somber in.

5 juli 2014 om 19:59

We gaan er tegen Costa Rica al uit met Blind op het middenveld.dus,het komt niet zo ver.

5 juli 2014 om 20:02

Ajax beter dan Oranje ?
hmmm jij kijkt totaal niet objectief ^^.
Tuurlijk is Nederland als geheel beter.
De hele verdediging van België speelde vandaag slecht op van Buyten na. Dit heb ik nog niet gezien bij Nederland en zal ook wel niet gebeuren. Daar spelen ze met 5 verdedigers.

5 juli 2014 om 20:03

Ach Flip, als voetbal zo makkelijk was, zou het, heel wellicht, ook niet komen door het feit dat de Belgen totaal niet dreigend achterin waren en dat daarom de Argentijnen vrijelijk van hun doel konden spelen.

Zouden wij het halen, denk je werkelijk dat zij niet net zoveel angst hebben voor Robben en Van Persie als wij Messi? Die gaan echt niet zo tegen ons spelen hoor.

5 juli 2014 om 20:15

Volgens mij scoren verdedigers niet zo vaak, en belgie heeft dat enorm sterk, maar als je aanvallend niet voldoende brengt dan kom je nergens, belgie speelde helaas niet genoeg als een team frustratie liep er vanaf toch jammer had liever belgie gespeeld.

5 juli 2014 om 20:10

Volgens mij stond er geen enkele Ajax-speler in de Belgische verdediging? Ik begrijp dat je hier de Feyenoordfans wilt provoceren maar daar ga ik maar niet verder op in. Maar als jij denkt dat Sightorsson, Schöne en Kishna beter zijn dan Robben, Van Persie en Depay dan moet jij nog even in je ogen wrijven denk ik.

5 juli 2014 om 23:02

Zeiden ze ook toen tegen spanje

Wat een rot WK voor mij, Italië niets en België tekort komend. Het is stil in België nu, oorverdovend stil. ;;

Toch trots op de mannen, maar dit doet pijn, dubbel pijn. Volgende keer zowel Italia als België gewoon sterker, beter, daar hoop ik op.

5 juli 2014 om 20:04

Jammer man! Mijn sympathie hadden de Belgen maar ze misten vandaag de volwassenheid en de rust om het de Argentijnen echt moeilijk te maken. Vanaf minuut 46 hebben ze alle ballen alleen maar wild naar voren getrapt, zonde als je zulke fantastische voetballers in je ploeg hebt.

5 juli 2014 om 20:11

Inderdaad kerel, het was gewoon te weinig, tegen de VS is het makkelijk knallen, Argentinië is andere koek. De eerste ronde leek nergens op, te vaak kantje boordje met inspiratieloos voetbal, uiteindelijk betaal je dat cash. Het is mooi geweest, maar het was toch te weinig met deze weliswaar erg jonge ploeg.

Alle succes voor jullie, moge Nederland het WK winnen!

Nederland kom op finale plek staat voor het grijpen hier!

Argentinie is niet zo goed.. Wat een toestand voor koningin Maxima.

5 juli 2014 om 20:22

Alsof Oranje zo goed is?

Ik weet niet of je het weer maar Oranje heeft in bepaalde fases van bijna alle wedstrijden niet eens gevoetbald en alle ballen naar voren geramd. Je kan wel hopen op Robben maar reken maar dat je met Argentinie een ploeg hebt die zich ook aanpast aan de tegenstander. Die ruimte gaat Robben dus echt niet krijgen.

Belgie heeft nog van Buyten, Kompany, Courtois en Fellaini. Oranje heeft Blind, Vlaar en de Vrij.

Messi, Di Maria en Higuain zijn er klaar voor.

5 juli 2014 om 20:39

Ik vond Argentinie vrij sterk in de eerste helft.

En wij moeten eerst Costa Rica nog weten te verslaan...

Teleurgesteld dat België geen druk heeft gezet. Dat was de enige mogelijkheid om te winnen.

Toch blij dat kwartfinale gehaald is met z'n onervaren ploeg. Over 2 jaar verwacht ik een veel sterkere team met hopelijk een betere trainer.

Garay heeft me positief verrast! Voor mij motm.

Dramatische scheids!

Ook Argentinië was slecht, moeten wij als Nederlanders bang voor hun zijn?!
Elke keer weer met precies 1 doelpunt verschil winnen zegt veel. Voor Messi in deze vorm ben ik trouwens niet bang, heel slecht!

België jammer, maar hier zie je hoe onervaren ze zijn met grotere tegenstanders

5 juli 2014 om 20:01

Messi slecht heb je de wedstrijd wel gezien? De man was bij vlagen briljant 2e helft spaarde hij zich constant.

5 juli 2014 om 21:15

Messi slecht muahuahuahua

Dan heb je echt niet gekeken

Maar ja jullie verwachten elke wedstrijd een hattrick

Uit welk land kwam de vierde man??

Fellaini gauw wegsturen bij Manu , houten klaas

Tis niet veel dat argentinie maar .... win er maar eens van.
Zou toch mooi zijn als nederland vanvond wint.
Duitsland brazilie argentinie en .......nederland een puike prestatie lijkt me.

En de belgen.... te veel respect de eerste 60 minuten .
Mooi toernooi voor zo n jonge ploeg maar het had vandaag echt niet hoeven te eindigen.iets meer bravour had ze verder kunnen brenen.

En dan nog even dit (uit eigen belang):

Ik zei het tijdens live meepraten al , die v Buyten heeft een ijzersterk toenooi gespeeld , geen enkele fout gemaakt.
Een dijk aan ervaring , ideale man om een jonge verdediging te leiden en transfervrij.ikzeg Brands waag er eens een belletje aan.
Nee heb je al.....

Man wat een slechte pot van België.. en ik wist dat Argentinië zo zou gaan spelen als ze voor zouden komen. Jammer dat Higuain die grote kans miste en die 1 op 1 van Messi moest er gewoon echt in... Jammer genoeg te lang spannend gehouden want België was machteloos....

Ja ja Sporza commentator en presentator. Jullie hadden gister grote praatjes over wie topscorer Ghames Rodriguez kan inhalen. Jullie noemde Neymar op Muller noemde je op, Messi noemde jullie op en daarbij zei je ook nog wij schakelen hem misschien wel uit dan blijft Ghames misschien topscorer, . Maar waar ik me aan hekelde is dat jullie Robben niet opnoemde en dat was ronduit kinderachtig want hij heeft de grootste kans om Ghames in te halen dus lekker puh voor jullie!! Arrogantie afgestraft. En voor de echte Belgen vind ik het heel jammer , maar het zat er wel aan te komen. Ik doe ook kinderachtig maar ik wilde het toch ff gezegd hebben.

5 juli 2014 om 20:13

James Rodriguez

Ben het wel met je eens dat het er aan zat te komen dat België uit zou worden geschakeld, had het ook niet anders verwacht. Maar zag net op Sporza dat een van die Belgen zei: "een halve finale België - Nederland had ik wel leuk gevonden, maar Argentinië - Nederland gun ik Nederland niet." Dusja, de jongens kunnen vanavond laten zien wie het meeste rechht op de praatjes heeft."

Heel jammer maar je kan niet zeggen dat het onverdiend is. Helaas hebben ze veel te weinig gebracht en konden ze niets forceren. Ze missen op dit wk duidelijk een speler die het open kan breken en ze bij de hand neemt.

Wederom een zwak optreden van de scheidsrechter. Heeft de wedstrijd echt doodgefloten, en ik zit met meer ergenis dan plezier nog naar voetbal te kijken. Al dat theatrale gedoe op het veld, elk fysiek contact direct met een duik naar het gras + een vrije trap, en inconsequente scheidsrechters.

Nee, het voetbal hedentendage slaat echt nergens meer op. Dit is geen voetbal meer, meer een dans met een bal die over een bepaalde lijn moet en waar je elk fysiek contact moet vermijden.

5 juli 2014 om 20:44

Ach niet zo overdrijven joh. Heb je gister ook gekeken? Dat was namelijk bij vlagen een slagveld, over en weer werden er rake tikken uitgedeeld en de scheids greep niet in.

Jonge ploeg belgie. Komt wel goed binnen 2 jaar

En we gaan er in ieder geval niet uit tegen België. Geruststellend idee. Was niet best van beide kanten vond ik, wel spannend. Hoeveel sprints heeft Messi gemaakt? Spatte het niet vanaf vandaag.

5 juli 2014 om 20:01

Nederland kon er sowieso niet uit tegen België.

Belgen staan weer even met beide benen op de grond, onverslaanbaar geachte duivels konden geen kans afdwingen tegen een Argentinië in de tweede versnelling.

Dit is echt een gunstige uitgangspositie voor Nederland, Costa Rica pakken nu, dan tegen een matig Argentinië zonder Di Maria, Messi neutraliseren en afmaken.

Dik en dikverdiende overwinning van Argentinië. België is echt een onvolwassen ploeg. Ik heb erg meer van ze verwacht, want als ik de Belgen moet geloven zijn die spelers wereldtoppers. Maar goed...

Hopelijk valt de blessure van Di Maria wel mee. Hopelijk haalt hij de semi finale wel, want dit gun je niemand. Ook Argentinië niet.

5 juli 2014 om 20:07

Inderdaad, als je hier het afgelopen jaar op Voetbalzone las wat de Belgen schreven over de Belgische spelers, dan waren alle Belgische spelers toppers en alle Hollandse spelers onbenullen. Het meest verbijsterende vond ik wel dat de Belgen schreven dat Hazard beter is dan Robben. Nota bene Robben, een van de beste spelers ter wereld. Idioot gewoon.

5 juli 2014 om 20:36

Ik vond de scheidsrechter niet zo top. In zo'n wedstrijden zie je toch het verschil tussen een groot voetballand en een klein voetballand. Argentinië kreegt altijd het voordeel van de twijfel en Messi mocht schoppen zoals hij wou. Als de scheids correct fluitten dan had Messi al 3 a 4 keer geel kunnen krijgen.

Maar daar lag het niet alleen aan. We zetten veel te laag druk. We staan achter en zetten amper druk en dan nog Wilmots. Ik weet niet wat er achter de schermen gebeurt tussen Chadli en wilmots, maar waarom zet je hem in godsnaam erin terwijl je Januzaj hebt die zelfs nu al een paar klassen beter is.

Maar dat tijdrekken en krampen veinzen vond ik degoutant bij de Argentijnen, maar dat hoort erbij. Gepakt op leepheid. Dus ook gewoon verdiend verloren.

5 juli 2014 om 20:46

Ik had echt meer verwacht van jullie en ik gunde jullie het natuurlijk ook. Tijdens live meepraten zei ik: Normaal gesproken wint Argentinië zulke wedstrijden, want België mist ervaring (etc), maar dan nog moet je beter presteren dan dit.

Een ding vraag ik me af: Waarom steeds balletje breed? Nooit willen ze door het midden penetreren. Altijd via de zijkanten. En de wissel van Hazard snapte ik ook niet. Hij was slecht, maar zulke spelers kunnen toch beslissend zijn. Hij is geen Ozil ofzo..
Maar als je hem toch perse naar de kant wilt halen, dan moet je wel iemand anders erin brengen.

Ik vond de scheids eerlijk gezegd niet heel partijdig. Messi heeft weliswaar 4/5 overtredingen gemaakt dus kon geel krijgen, maar het zijn van die kleine irritante tikjes en de meeste scheids zullen geen kaartje geven.

Wat betreft dat tijdrekken heb je gelijk.

5 juli 2014 om 20:50

beste rode duivel....company hard er met rood uitgemoeten en wat speelden jullie belgen toch smerig. de ene overtreding na de ander en dan ook nog durven klagen. Hoe toch op man. Its reality your not good enough.

5 juli 2014 om 20:57

Ja blink het is gewoon duidleijk dat we ervaring missen.

En dat balletje breed, daar erger ik mij ook aan. Al sinds de kwalificatiereeksen. Ik wist dat het ons zuur ging opbreken.

De balcirculatie is gewoon altijd te traag geweest, maar da tkomt omdat we te weinig beweging hebben. Voor Wilmots moet iedereen op zijn eigen postje blijven, waardoor dat balletje altijd breed gaat.

Witsel is ook iemand die constant lateraal speelt en het spel vertraagt, maar is positioneel zo goed dat hij onbetwistbaar is. Hopelijk kan Tielemans zijn plek op termijn innemen.

En ja Hazard.. Zoals ik al in een eerdere reactie zei, weet ik niet wat er achter de schermen gebeurd tussen Wilmots en Chadli. Hij is echt het stokpaardje van Wilmots. Je hebt

5 juli 2014 om 21:35

Haha grappenmaker, er was echt heel weinig op de arbiter aan te merken. Die Belgen zijn wel heel goed in verontwaardigd reageren, met Wilmots en Fellaini voorop. Wat een irritante kop heeft die Wilmots toch, bemoeit zich werkelijk overal mee: elke overtreding, corner, zelfs bij ingooien staat hij als een idioot gebarend richting de scheids.

België is juist paar keer goed weggekomen met Vincent "gestrekte been" Kompany.

Heel erg jammer, dat te vroege (gelukkige) doelpunt zorgde ervoor dat Argentina niet meer hoefde en kon gaan verdedigen en op een bevlieging van Messi ging hopen.

Jammer dat Nederland - Belgie nu geen optie meer is... dat was een leuke wedstrijd geweest.

5 juli 2014 om 20:04

Ik ben heel blij dat we niet tegen jullie moeten want Belgie wint heel vaak van Nederland.

Maar wij moeten eerst nog maar van Costa Rica winnen.wordt echt heel lastig!

5 juli 2014 om 23:39

Hoho, ik ben geen Belg

Dit was de 1e sterke tegenstander voor Belgie en ze liggen er ook gelijk uit.

Zijn we eindelijk onder ons.
Max en Alex
Argentinie en Nederland.
Nederland heeft wat met Spaans sprekende landen, zal een clash worden!
Maar, mmaar ddan moet het winnen vanavond.
Geen excuus meer!

Messi was in de eerste helft echt weer zichzelf man o man wat is die gast goed! de beste ooit naar mijn mening. En ik heb ook Maradona en consorten gezien.

5 juli 2014 om 20:04

Maradonna had hem gemaakt

5 juli 2014 om 20:05

Tweede helft was hij onzichtbaar, denk ook grotendeels door Sabella die hem op links zet in een 4-4-2 maar los daarvan leek het of hij stuk zat. En die kans moest er gewoon in op het eind.
Eerste helft was zijn passing en balaannames wel goed.

5 juli 2014 om 20:18

Ja, een beetje vermoeiend die coach. Erg jammer dat Argentinie niet goed genoeg is om Messi gewoon in de spits of rechtsvoor te kunnen opstellen.

5 juli 2014 om 21:40

Tja wat moet hij anders met die idioten naast hem? Op een gegeven moment zal hij het helemaal zat zijn. Hij werkt zich iedere keer in de naad alleen om te zien hoe Lavezzi of Di Maria het verpesten. Je ziet ook daarom dat hij de bal steeds langer zelf vasthoudt en komt hij in de problemen, maar neem het hem eens kwalijk.

Die hazard is echt verliefd op de bal!!! En maar lopen en maar lopen met die bal?

Belgie weer met beide benen op de grond. In een zeer makkelijke poule hebben ze geplaatst en een leuke wedstrijd gespeeld tegen een VS die ALLE ruimte geeft. Nu krijgen ze een tegenstander van formaat en is het meteen klaar. Geen goed voetbal gezien of klinkende overwinningen. Ook deze wedstrijd vrijwel geen goede kansen gecreeerd. Het talent is er zeker, maar echt goed is het nog niet.

Tja ik zei precies na de wedstrijd van VS wat ging gebeuren en Argentinië maakt het zich nog onnodig moeilijk eigenlijk.

België heeft moeite kansen te creeëren als je de ruimtees klein houd en hebben veel kansen nodig om te scoren en Argentinië geeft geen open huis zoals de VS dat wel deed. Daarnaast geeft België zelf gewoon te veel ruimte weg, als Biglia een beetje had opgelet de eerste helfd had Argentinië 2x in een 1 vs 2 situatie gestaan.

Jammer want had graag een België - Nederland gezien maarja over 2 jaar dan maar.

Achja, de Belgen hebben gewoon best een goed elftal. Niet meer en minder. In vergelijking met de Argentijnen missen de Belgen wat individuele klasse, toernooi-ervaring en in het verlengde daarvan wat geslepenheid.

Belgen moeten zich focussen op het volgende EK. Daar geef ik ze wel meer kans.

Jammer Belgie! Had het leuk gevonden (als Nederland ook door gaat) in een Nederland-Belgie had ik wel zin. Maar ja Belgie had nog geen een uitgespeelde kans met de gedachte der ook nog bij dat Argentinie zich helemaal inhield bij counters.

België deed gewoon echt te weinig. Het was gewoon te slap voorin en Argentinië kon zo makkelijk op de been blijven. Al met al matige pot met een terechte winnaar.

De Belgen worden wereldkampioen 2014, volgens de Belgen. En Hazard is beter dan Robben, volgens de Belgen. En Belgie is beter dan Nederland, volgens de Belgen.

De eerste deftige tegenstander, na B-landen als Algerije, Zuid-Korea en V.s, en Belgie is uitgeschakeld.

Had Mertens niet gezegd dat België in de buurt van de WK-finale 2014 zou komen? Mwah, kwartfinale is niet echt in de buurt. En daarnaast is niemand onder de indruk geraakt van het spel van België. Boring Belgium.

5 juli 2014 om 20:09

Mertens lijdt dan ook aan een onverklaarbare grootheidswaanzin. Hij vindt zichzelf een of andere wereldster, terwijl hij zeer beperkt is.

België mist gewoon voetballend vermogen. Het is wachten op Musonda, Tielemans, Origi en Januzaj. Dan kan er echt voetbal gespeeld worden.

Zeer matige pot. Laag tempo en heb echt geen moment het gevoel gehad dat België nog iets ging klaar spelen. Alleen laatste minuten met de kans voor Messi en daarna Lukaku met een kans heb ik op het puntje van mijn stoel gezeten.

Had het België wel gegund.

Wat een zielige vertoning weer van argentinie! elke half duel waar ze wind voelen gaan ze liggen en nemen ze 2 min voor een vrijetrap of ingooi. hazard die rood moet krijgen ? ik denk dat de persoon die dit schreef beter batminton of ballet gaat doen als dat rood is dan maken we er beter ineens schaken van ... het is toch een contact sport en het word erger en erger met het fopduiken en laten vallen als ze nog maar iets voelen

België heeft voor het eerst sinds tijden weer een goed team. Dan kan je ook niet verwachten dat zij even met 12-0 van iedereen winnen. Ik vind dat België een compliment verdient. Zij hebben goed gespeeld en zijn maar nipt verslagen door Argentinië. Dit wk vond ik meer een leerproces voor de buren, ik verwachte niet dat zij heel ver zouden komen.
Het komende EK wordt echt het moment om te schijnen voor de Belgen. Ik ben benieuwd!

5 juli 2014 om 20:09

Leerproces? Het is voetbal gozer..als je kan voetballen dan kan je voetballen. België word gewoon gehypt tot dusver alleen makkelijke tegenstanders gehad en ze krijgen 1 keer een moeilijke tegenstander en opeens bakken ze er helemaal niks van.
Wat zijn eigenlijk precies de dingen die ze moeten leren? Dat een wedstrijd 90 minuten duurt?

5 juli 2014 om 20:32

Ben ik het niet echt mee een. Ervaring op toernooien is ook van vitaal belang. Daarom spelen Psg, Man City (europees) en Colombia nog niet zo sterk met een enorm sterk elftal. Ik verwacht echt dat België enorm gaat groeien de komende jaren.

Je hoeft ze niet te eren hoe zij met een bal overweg kunnen. Maar tactisch moet er nog wel wat worden aangeleerd. En tactiek leer je vooral door veel tegen (verschillende) teams te spelen. Jongens die pas een aantal jaar zijn doorgebroken kunnen dus nog veel leren...

Jammer België maar terecht uitgeschakeld. Niet dat Argentinië het verdiende om door te gaan. Matig vertoon van beide ploegen, maar tja diegene die het meest scoort wint uiteindelijk.
Maar eerlijk waar als Nederland vandaag wint hoeven ze echt geen vrees te hebben voor die Argentijnen, want zo dwingend zijn ze dit WK echt niet geweest. En zullen ze ook niet worden.
We kunnen net als '74 en '78 weer 2x achter mekaar in de finale komen. Hoop natuurlijk wel dat we deze keer winnen, aangezien we de 1ste (2010) hebben verloren.

Hoop dat Ageuro en Di Maria optijd fit zijn voor de volgende wedstr

Belgie heeft gewoon terecht verloren omdat ze ontzettend laf hebben gespeeld waarom niet eerder Mertens erin en Lukaku veel te lang mee gewacht . dat Argentinie niet de aanval zocht is gewoon begrijpelijk zij stonden heel snel voor .

Voetballen kunnen ze opzich wel hoor die Belgen, maar ze missen die killer-mentaliteit. Het hele toernooi hebben ze al tig kansen nodig om uberhaupt een goaltje te kunnen maken. De commentator zei het al, tot nu toe scoorde België altijd pas na de 70e minuut. Dat is gewoon een gebrek aan kwaliteit.

Leuk al die talenten die bij grote clubs spelen, maar zo'n Hazard bijvoorbeeld. Ik heb hem niet gezien. Ik vind Mertens persoonlijk beter. Veel meer dreiging en intelligentie.

Maargoed, aan de andere kant ben ik ook wel opgelucht dat Nederland niet tegen België moet in de halve finale (als Nederland van Costa Rica wint natuurlijk, moet eerst nog maar even gebeuren).

Jammer voor de Belgen, Argentinië was deze wedstrijd slimmer. De VS gaf veel te veel ruimte weg, waardoor Belgie kans op kans kreeg. Nu was het aanvallend magertjes. De bal ging wel 100 keer naar Fellaini, die als middenvelder telkens in de vijandelijke 16 staat. Hij kon er echter niets mee. Laatste kwartier met al die hoge ballen was niet best.

Belgie was kansloos tegen de eerste echte test

5 juli 2014 om 20:31

is 1-0 kansloos? nou dan mag jij maar een andere sport gaan volgen.

Jammer, ik had toch gedacht dat België door zou gaan. Maar gezien het spel van vandaag is het wel logisch dat ze eruit liggen. Ze waren gewoon te angstig en hebben hun spel niet echt kunnen spelen. Niet dat Argentinië het België nu ook super moeilijk heeft gemaakt. Het waren eerder de Belgen die altijd voor de moeilijke oplossingen gingen.

Maar goed, dat bashen op België slaat nu ook nergens op. Van Argentinië mag men best verliezen en het is alles behalve een schande. Dit was het eerste eindtoernooi voor België na een toch wel lange periode en men ze hebben het gewoon goed gedaan.

Het was een mooie ervaring voor de jongere spelers over 2 jaar zijn ze ook weer een x aantal stappen verder en dan zullen ze er weer staan.

Wat jammer dat Messi die kans niet afmaakt. Gelukkig staat Argentinie wel in de halve finale en dat is het enige dat telt !

Argentinie speelde zeer georganiseerd en gaf enorm weinig weg tegen een elftal vol kwaliteiten. Een enorm goede zet van Sabella om zich aan te passen aan de tegenstander. Messi had in de 2e helft iets meer inzet moeten tonen maar toonde vooral in de eerste helft toch wel zijn klasse.

In de halve finale doen Rojo en hopelijk Di Maria weer mee. Met deze defensieve strijdwijze en met de snelle magiërs voorin, is Argentinie zeker een tegenstander om rekening mee te houden.

5 juli 2014 om 20:13

Speelde.laf voetbal ja

5 juli 2014 om 20:32

Als ze met dit laffe voetbal ervoor zorgt dat Robben en co geen centimeter de ruimte krijgt, hoor je mij niet klagen hoor.

RESPECT voor dit BELGIË altijd dat gelul over België! Jaloezie en met zo een jong team! respect! !

5 juli 2014 om 20:23

Al moet me wel van het hart dat de vele Belgische talenten het juist in de eerste WK-wedstrijd tegen een serieuze tegenstander laten afweten. Jammer, maar helaas. Misschien waren mijn verwachtingen toch iets te hoog gespannen?

Feillani, Verthongen en Kompany enige spelers die de druk aankonden. Aldeirwereld slechtste van het veld. De Bruyne, Mertens, Lukaku, Origi etc allemaal ruk en Witsel was een draak. Nooit Nooit iets goeds zien doen.

België en Frankrijk hebben gewoon naar verwachting gepresteerd. Dat ze verliezen van Duitsland en Argentinië is niet erg. Met deze selectie had er voor Bwlgië meer ingezeten. Ik heb wel het idee dat Origi ontzettend gdhyped wordt; Lukaku is echt wel beter en Benteke is dat ook. Vreemde beslissing ook om Mertens en Lukaku op de bank te zetten...

De verdediging van de Argentijnen verdient ook een compliment, hebben bijna niets weggegeven terwijl we het van te voren steeds zeiden dat ze veel te zwak waren.
De aanval liet het eerder afweten.

5 juli 2014 om 20:59

ach maar dat was ook onzin wat mensen riepen, staan achterin gewoon allemaal jongens die bij (sub)top clubs spelen.

Heel jammer dat het, los van de uitslag van Nederland tegen Costa Rica, niet meer tot een halve finale kan komen tussen de twee Lage Landen. Was geweldig geweest; en een reclame voor het soort voetbal dat door beide landen wordt gespeeld. Overigens viel er vanavond op de overwinning van Argentinië weinig af te dingen. Terwijl ik, gezien de goede generatie spelers die België op dit moment heeft, op voorhand van een overwinning voor de ploeg van Marc Wilmots was uitgegaan.

Ik zag Frankrijk wel winnen hoor!die vielen me gisteren erg tegen.

Dit was ook de maximale wat België uit kon halen. Verder kunnen ze niet komen! Argentinië is gewoon veel sterker

5 juli 2014 om 20:27

Tja Nederland heeft veel meer geluk met de loting. Van die ouwe Spanjaarden wist je ergens in mei dat het niks werd

We hebben vandaag verdiend verloren. Was Argentinië zo sterk? Nee, niet bepaald. Maar ze komen snel 1-0 voor en dan zit je eigenlijk in een zetel. Na dat doelpunt heeft Argentinië bovendien nog een aantal goede kansen gehad waardoor er weinig op aan te merken is. Mijn felicitaties aan de Zuid-Amerikanen dus. Ik wens ze succes in de rest van het toernooi, al denk ik niet dat ze wereldkampioen zullen worden.

Nu, België. Het begin van de wedstrijd was niet bepaald makkelijk voor ons, waardoor ik niet begrijp waarom Kompany het te moeilijk wil doen. Gewoon geen balverlies lijden en het staat daar niet 1-0. Speel op zekerheid en put de Argentijnen wat uit. Na het doelpunt kon die tactiek uiteraard niet meer werken. Het grootste probleem deze match was een onzekere houding. Zowel voor als na de rust, had ik als Belg nooit het idee dat een zege erin zat. In alle voorgaande matchen, zelfs in die draak van een wedstrijd tegen Rusland, had ik wel dat gevoel. Op elke positie was er wel iemand die niet wist wat hij moest doen, buiten bij Courtois dan. Dan geef je de match gewoon weg waardoor het einde van het toernooi in mineur is. We hebben er vandaag gewoon niet genoeg voor gevochten.

Nu, over het algemeen is het toernooi wel geslaagd voor ons. We hebben een 9/9 in de groepsfase. De tegenstanders waren dan wel niet van wereldniveau maar die prestatie moet echt niet geminimaliseerd worden. Tegen de USA zagen we daarna een goede match van België die terecht gewonnen werd. De VS kan gezien worden als een tegenstander van een niveau hoger dan de tegenstand in de groepsfase. Het is geen wereldtop maar een ploeg die het elk team moeilijk kan maken. Er is geen enkele reden om denigrerend te doen over België. Als je na 12 jaar plots de kwartfinale haalt, mag je tevreden terugkijken.

Dit was een leertoernooi en we hebben ook veel geleerd. Ja, er zijn veel werkpunten. Over 2/4 jaar is iedereen wat ouder en kennen de spelers elkaar nog beter. Je moet elkaar kunnen aanvoelen en de ervaring die ze hier en bij hun clubs opdoen, is onmisbaar voor een voetballer. De aanval zoeken, moet nog steeds vlotter. Ik geloof dat dit een klik is die de spelers (en de trainer) nog zullen maken. Lukaku, Origi, Benteke én Batshuayi. Dat zijn vier goede spitsen die we moeten koesteren. We hebben goede punten gezien dit toernooi, en daar moeten we nu naar kijken.

Marc Wilmots. Over deze man is al veel gezegd maar ik deel de mening van sommigen niet dat hij het niet goed gedaan heeft. Elk begin is moeilijk. Zeker met de mensen die België licht of zwaar overschat hebben, lijkt het al snel of hij er niet genoeg uitgehaald heeft. Het punt is dat België niet de enige ploeg met talent is. Je speelt op een WK en vroeg of laat kom je een betere ploeg tegen! Wilmots is de man die plots resultaten boekte. Het spel dat op de mat gelegd wordt, is niet perfect of erg prachtig. Geef die man tijd! Hij kan dit er echt in krijgen, geloof ik hem in de Belgische ploeg!

Voor de rest wil ik nog een algemene opmerking plaatsen. Vele mensen zeiden van België dat we arrogant waren voor en tijdens dit toernooi. Ik wil zeggen dat er in elk land (of bij elke club) wel zulke supporters zijn. België heeft veel talent en dit is nog maar het begin! Die arrogantie is eerder gezond te noemen en echt niet dat probleem wat sommigen ervan maken. In elk land met degelijke spelers is er hoop voor de nationale ploeg. Hoop en arrogantie liggen dicht bij elkaar. Ik heb dit ook gezien bij Nederlanders, en keur dit gedrag goed zolang het niet extreem wordt. Voetbal is een feest, geniet ervan mensen!

En dan wens ik nog een sportieve succes aan Nederlanders straks en tijdens de rest van het toernooi.

5 juli 2014 om 20:29

// Dit was een leertoernooi en we hebben ook veel geleerd. \\

Een WK is geen leertoernooi, ook niet voor dit jonge België.

5 juli 2014 om 20:55

Ik weet niet wie jou een groen randje gegeven heeft, maar ja.

Ten eerste: een WK is nooit een leertoernooi. Op een WK moet je er staan.

Ten tweede: nee, de arrogantie van de Belgen is niet gezond te noemen. Na 12 jaar voor het eerst naar een toernooi, dan past alleen zwijgen. Er werd door veel Belgen gezegd dat Hazard beter is dan Robben! Waar was Hazard, deed hij eigenlijk wel mee?

5 juli 2014 om 21:08

Oh, leertoernooi is misschien slecht verwoord inderdaad. Ik bedoelde eerder dat deze ploeg nog kan groeien en we op dit WK werkpunten gezien hebben. Dat een WK dient om resultaten neer te zetten, ben ik zeker met je eens.

"de Belgen" is wat algemeen, nietwaar? Zelf denk ik bijvoorbeeld dat Hazard nog veel werkpunten heeft en vond ik de kwartfinale het hoogst haalbare, voor het toernooi. Er zijn altijd idioten die zeggen dat we wel even heel makkelijk heel ver zouden geraken. Die zitten er evengoed bij Duitsland, Frankrijk of Brazilië en daar kan ik me evengoed aan ergeren. De meeste Belgen zijn eerder realistisch en hadden wel ambitie voor dit toernooi, maar niet op een arrogante manier. En dat kan ik weten, want ik zat tussen massa's Belgen.

Dat er Belgen zijn die een soort afkeer tegen Nederland hebben en daardoor bijvoorbeeld Hazard beter noemen dan Robben, is zeker waar. Er is niets mis met een gezonde rivaliteit maar bij sommige Belgen wordt het ronduit arrogantie. Maak echter niet de fout om dat te veralgemenen. De meeste Belgen denken zeker niet zo.

5 juli 2014 om 21:52

Ik, omdat hij overschot van gelijk heeft, hieronder maakt hij het je nog eens duidelijk, ik zou niet weten waarom dit geen randje waard is.

6 juli 2014 om 11:19

@redpool: ik waardeer je reactie van 21:08 uur. Het is een verademing na de reacties van zoveel Belgen op Voetbalzone over Hazard die veel beter zou zijn dan Robben en Belgie die veel beter zou zijn dan Oranje. Ik weet niet meer de namen van de Belgen die dat schreven, maar het waren er wel nogal wat als je het afgelopen jaar regelmatig Voetbalzone hebt gelezen.

@delpiero: Hoe komt het dat je groene randjes uit mag delen? Dat mogen toch alleen moderators?

Dit moest eigenlijk de finale zijn.Nederland maakt geen schijn van kans tegen dit miveau

jammer voor Belgie, ik had het hun zo gegund, wel leuk dat Messi ook eens mis kan hebben op 1 op 1.
Mertens te laat gebracht denk ik, men had zo'n gifschijtertje gewoon nodig.

De belgen misten duidelijk ervaring, argentinie was helemaal niet zo goed.

Ah jongens, het is Maar voetbal. Vanavond supporteren we voor Nederland. Met een waardeloze trainer als Wilmots valt niks meer te rapen. Kompany zijn zoveelste blunder. Zet een Van Gaal bij België en Hazard zat al 2 matchen op de bank. Zoals door mij reeds meerdere keren gezegd wij hebben geen Arjen Robben of Van Persie. Robben de beste speler op het toernooi. Ik hoop dat Nederland wereldkampioen wordt. Duitsland en Argentinië spelen echt uitgekookt. Van Gaal zal wel nog eens toveren. Hup Holland hup.

5 juli 2014 om 20:51

Erg sportieve reactie! Ik zag veel Belgen haten op Nederland voor dit toernooi begon en dat wekte geen sympathie bij me op. Toch vind ik dat wij als buurlanden elkaar het beste moeten gunnen. EK 2016 haalt Belgie de finale, geloof me.

5 juli 2014 om 21:09

Als jullie de finale spelen ga ik bij mijn Nederlandse vrienden gaan kijken in Oostburg zondag. Ik heb Nederland altijd al een beter team gevonden, voor ons was het te vroeg en een onbekwame coach. Succes vanavond

Beide ploegen hebben geen sterke indruk gemaakt. Bij België leek het wel alsof ze er geen zin meer in hadden. Zijn nauwelijks gevaarlijk geweest. Argentinië moet het echt alleen maar hebben van Messi. Argentinië stelt het gehele wk al teleur en België was echt inspiratieloos vandaag. Zat geen kracht in. Snap ook echt niet dat Lukaku niet begon.

Hiddink zei nog, naar aanleiding van de match tegen Usa, dat Belgie echt goede papieren had omdat ze spelers hadden die 1op1 erlangs konden komen.

Wellicht is dat wel de reden want vandaag lukte werkelijk niets, met name Hazard was niet thuis.

Ach doe nou allemaal niet groot joh. Nu is het ineens van Belgie slecht, Belgie dit, dat...maar zo geweldig is nederland ook niet hoor. Jullie zaten niet in de moeilijkste poelen! Belgie probeert tenminste nog te voetballen. Nederland speelt reactie voetbal! Jullie lagen er 5 a 10 min voor tijd tegen Mexico ook bijna uit. Het enigste grote verschil is een Robben of Van Persie. Dit Belgie kan zeker de top bereiken. Het is niet omdat we er nu uitliggen dat alles ineens gedaan is. Wat is dat nou! We zijn pas begonnen en zullen alleen maar sterker en sterker worden! Wilmots weg, goede trainer erin en dan zullen we nog eens praten! Jaloezie in Nederland is groot precies.

5 juli 2014 om 20:49

De poule van Belgie was inderdaad sterker. Wat was het ook al weer? Zuid Korea-Rusland en Algerije, je moet het maar kunnen.
Nederland mag dan reactie voetbal spelen..ze hebben al 12 doelpunten gescoord en dat in 4 wedstrijden. Ik ben er wel blij mee.

5 juli 2014 om 20:57

Zelfs nadat jullie Belgen jammerlijk verloren hebben tegen de eerste deftige tegenstander, nog steeds zoveel grootspraak.

Waar zou Nederland jaloers op moeten zijn? Op het feit dat jullie 12 jaar niet naar een toernooi zijn gegaan? Op het feit dat jullie tegen de eerste deftige tegenstander verloren hebben?

5 juli 2014 om 21:47

Huilertje dit wordt jullie laatste grote tornooi er staat niets klaar qua talent

6 juli 2014 om 15:55

bij nederland idd ook niet..

7 juli 2014 om 07:31

@mermans: ons laatste grote toernooi? Dat wordt vaker gezegd na elke generatie en elke keer weer vinden we genoeg goede voetballers om weer op een toernooi te komen. Er zijn genoeg jonge jongens bij de 23 spelers van nu om ons ook de komende jaren weer te kwalificeren voor de toernooien.

En trouwens, de voorspellende gaven van de Belgen zijn toch niet al te goed, dus jullie kunnen je maar beter niet wagen aan voorspellingen. Het afgelopen jaar is regelmatig op Voetbalzone voorspeld dat de Belgen Wereldkampioen 2014 zouden worden. Maar de Belgen zijn nu al naar huis nadat ze verloren hebben van de eerste serieuze tegenstander.

Belgen hebben een goeie ploeg, maar gaan 20 min. voor tijd als dwazen duwen en verlaten elk systeem. Als ze niet panikeren en rustig blijven combineren dan valt ie heus wel. Heeft natuurlijk met ervaring te maken. Zowel van de staf als van de spelers. 2016 en 2018 dan gaan de Belgen oogsten.

Het had vandaag gekund voor België . Misschien te veel ontzag en niet creatief genoeg . Wilmots ook veel te bang . Wisselt Mirallas , Hazard en Origi terwijl ze moeten ! Scoren . Ja zonde

Argentinie weer voor het eerst sinds 1990?
Waarschijnlijk word het dan weer dezelfde finale als in 1990 met hopelijk weer dezelfde winnaar

Had iemand ook dat knietje van Messi bij Witsel op de onderrug gezien? Lees er nog helemaal niks van? Ik dacht bij het zien van de overtreding dat het hier op VZ helemaal los zou gaan haha

Nederland moet vanavond opletten. Al die zuidelijke jank huilebalk landen proberen met veel theater in de eerste minuten een goal te maken en darne zetten ze alles dicht. De belgen zijn erin getrapt. Met voetbal heeft het niets te maken.

Die reacties hier zijn weer hilarisch.

Argentinie speelde vandaag zijn beste wedstrijd, beter dan tegen Nigeria.

Demichelis en Biglia kwamen in de ploeg voor de matige Fernandez en de redelijke Gago en die 2 waren ijzersterk.

Het centrum Demichelis/Garay won werkelijk alle duels, ook toen Belgie opportunistisch door de lucht ging spelen..

Argentinie speelde eindelijk compact en kwam er een paar keer gevaarlijk uit. Door de vroege voorsprong speelden ze iets behoudender en gecontroleerder en gaven niets weg..

Higuain speelde eindelijk goed, na een paar dramatische wedstrijden, dus ook dat is een pluspunt voor de Argentijnen..

En over Messi.. Elk balcontact is geweldig, de fase tussen 4 reuzen van Belgie vlak voor rust was fenomenaal..

Hij speelt meer als echte 10 dus is het logisch dat hij minder doelgericht kan spelen maar als het moet staat hij er..

P.s.

Als Nederland de halve finale haalt treffen ze een Argentinie dat de messen geslepen heeft en niks weg zal geven.. Ik denk dat Argentinie de finale haalt in het hol van de leeuw, het moest zo zijn..

Onze mooiste overwinning hebben we in 1830 behaald.

Je kan natuurlijk hoog van de toren blazen maar, zelf, nog nooit de grote prijs gepakt hebben.

PS: de 2e is de 1ste verliezer.

Helaas gaan de Belgen niet zo snel tegen de grond als de Nederlanders. Anders was het wel gemakkelijk in orde gekomen

Ik las net op facebook hoe sommige belgen reageren en dat vind ik niet echt kunnen. Anti voetbal heeft gewonnen, wat zouden de belgen dan gedaan hebben als ze met 1-0 voor waren gekomen. Maarja hoe erg sommige mensen niet tegen hun verlies kunnen in het algemeen.

Als Belg zeer teleurgesteld in de wedstrijd. Natuurlijk een perfect scenario voor argentinië. Maar geen combinatie op de mat gelegd. Slechte wissels en te weinig geloof in eigen kunnen. Ik vindt het jammer dat deze groep het met deze trainer moet doen. Het middenveld kan zijn wil niet opdringen, vooral door de keuze om met Fellaini als 10 te spelen. Wanneer België dominant gaat moeten spelen, dan moet hij plaatsmaken voor een voetballer. Mss januzaj?

Net terug van de grote markt, wat een ontgoocheling. Al dat gebazel over trots zijn op de kwartfinale, bulshit. We hebben de halve finale gemist, dat is er gebeurd.

Dit was het scenario dat ik echt niet wou meemaken. Snel 1-0 achter komen en dan hopen dat Messi of Di Maria er niet eens door gingen om het af te maken. Daarom denk ik dat Wilmots zo lang gewacht heeft om te wisselen. De Belgen speelden niet goed genoeg en Argentinië vertraagde het spel op een heel lepe manier. Ook telkens met 9 (!) man achter de bal als België balbezit had en direct tijd winnen na het doelpunt, zoveel respect had ik nu ook niet verwacht. Veel frustraties gezien op het veld bij de Belgen en dat komt het spel nooit ten goede. Hazard had zeker rood verdiend voor zijn actie. Lukaku had op het einde moeten gaan voor eigen succes, op zo'n moment moet je er gewoon staan als spits en niet terug leggen.

Als Belg ben ik natuurlijk teleurgesteld dat we werden uitgeschakeld maar tegelijkertijd ben ik toch trots dat ze, na 12 jaar notabene, direct de kwartfinales hebben gehaald. Akkoord, 4 van de 5 matchen waren niet goed, zelfs (zeer) slecht, maar de resultaten waren er wel. Begrijp me niet verkeerd, ik zie ook liever mooi voetbal, maar wordt een slechte match winnend afgesloten, is dat ook goed, zolang het resultaat er maar is Vandaag hebben ze geprobeerd maar het was onvoldoende om een goed resultaat neer te zetten, helaas maar dat is een feit. Maar toch vond ik het jammer van Argentinië dat ze vanaf minuut 1 al begonnen tijd te trekken, voor het minste naar de grond gingen en met 9 man op eigen veld speelden maar ja, het is nu zo, helaas. Op naar het EK 2016 in Frankrijk (als we ons kwalificeren tenminste ) zou ik zeggen en voor de komende wedstrijd(en) op het WK wens ik Nederland heel veel succes toe en hopelijk worden jullie wereldkampioen. Op mijn steun kan je in elk geval rekenen Heel veel succes Nederland (en fans)

6 juli 2014 om 14:40

Bedankt voor de steun, mooi om te lezen! Jammer dat België eruit ligt Gunde het ze wel.

nu al kwartfinale met bijna een u21 ploeg. Nu nog de geniepige trucjes van de Nederlanders leren en de Belgen kunnen wel finales afmaken

een u21 ploeg ? Niet overdrijven; Kompany is rond de 30 , van Buyten ook 28-30, Vermaelen 28, Vertonghen 26-29. Alderwereld 25-26, fellaini 26; mertens 23-24, chadli 23-24 , en jawel Courtois is 21-22 en hazard ook zoiets ? Belgie heeft een leuk elftal, voetbalde beter dan Argentinie maar heeft geen wereldspitsen; Jullie hebben een beter keeper, een betere verdediging en een beter middenveld dan wij , maar jullie ontberen spelers als Robben, van Persie en Sneijder. Met al zijn talent is Eden Hazard geen wesly sneijder hoor en ook geen Pol van Himst Dus ik zie jullie ook geen europees kampioen worden in 2016.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren