Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Gedrag Krul onder de loep: 'Scheidslijn tussen gehaaidheid en valsspelen'

Laatste update:

Tim Krul kroonde zich zaterdagavond tot held van de Nederlandse natie door twee Costa Ricaanse strafschoppen te keren. De doelman was daarmee hoogstpersoonlijk verantwoordelijk voor het bereiken van de halve finale en kan in eigen land niet meer stuk. In het buitenland zijn er echter bedenkingen bij het gedrag van de invaller, die tijdens de strafschoppenserie alles deed om zijn tegenstander uit zijn concentratie te halen.

/

The Guardian vraagt zich af of scheidsrechter Ravshan Irmatov niet had moeten ingrijpen op de momenten dat Krul zijn toneelstukjes opvoerde. "Er is een dunne scheidslijn tussen gehaaidheid en valsspelen en Krul heeft zonder twijfel geflirt met die lijn", klinkt het commentaar. Ook de Duitse oud-doelman en tv-analyticus Oliver Kahn vindt dat Krul op het randje balanceerde. "Dat hoort nu eenmaal bij topsport. Maar het was niet zo heel vreemd geweest als de scheidsrechter Krul een gele kaart had gegeven."

Op de BBC kon men de actie van de doelman van Newcastle United wél waarderen. "Ik hou daarvan, dat zie ik mijn keeper ook graag doen. Het brengt de tegenstanders uit hun concentratie en zorgt voor een extra randje", zei Rio Ferdinand, die bijval kreeg van mede-analyticus Alan Shearer. "Krul speelde een psychologisch spelletje door naar de spelers van Costa Rica te lopen, de tijd te nemen voordat hij op zijn lijn ging staan. Ik heb daar geen enkel probleem mee. Je doet wat je kunt om door te gaan."

Voor Ferdinand was de wissel van Jasper Cillessen een teken dat Manchester United de komende jaren in goede handen is. Hij liep alvast vooruit op de samenwerking tussen zijn ex-club en Louis van Gaal. "De fans van Manchester United zullen het fantastisch vinden om te zien wat voor belangrijke beslissingen Van Gaal durft te nemen. Die denken nu: wat een manager krijgen we."

De scheidsrechter had Tim Krul geel moeten geven

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Voor ons is het natuurlijk leuk en pakt het allemaal goed uit, maar met een beetje empathie kan ik me best voorstellen dat neutrale kijkers en fans van costa rica zich vreselijk aan die gap geërgerd hebben.

6 juli 2014 om 14:52

Ik kan het me zeker voorstellen. Maar dat is toch 2 kanten van het muntje? Costa Rica lag constant op de grond tijd te rekken, vanaf minuut 1. Inworpen duurden lang, blessures werden gefaked etc. Daar irriteerde ik me aan, maar ik kan het me voorstellen want zij willen winnen en hier lagen kansen voor hun. Wat Krul doet is dan toch andersom hetzelfde?

6 juli 2014 om 14:57

Nu je het zegt. Dat zou je tegen elkaar af kunnen wegen.

6 juli 2014 om 15:00

Zeker. En bij beiden kan de scheidsrechter het afdoen met een kaart. De spelregels zijn helaas geen tastbaar feit maar geschreven woorden die je moet interpreteren. En daarom is er een scheidsrechter. En volgens hem was tijdrekken Costa Rica en intimideren door Krul toegestaan

6 juli 2014 om 15:00

Inderdaad ewoud. Costa Rica maakte zich bijv zelf 2x schuldig aan een schwalbe in de hoop een penalty te krijgen waar ze Robben daarvan beschuldigden. Ook simuleerde ze regelmatig blessures en probeerde Ruiz Martins indi een rode kaart aan te smeren. Alleen aan de laatste ergerde ik mij echt omdat ik van Ruiz beter verwacht. De eredivisie heeft hem ook veel gegeven.

6 juli 2014 om 15:02

Voetbal werkt nou eenmaal zo, het moet natuurlijk niet te gek. Tijdrekken moet binnen de perken blijven, en het gedrag van Krul ook. Hij deed niks te overdreven, bleef van zijn tegenstanders af en ging terug naar zijn lijn als de scheidsrechter hem daar heen verwees. Prima toch

6 juli 2014 om 15:18

Ben ik volledig met je eens. Zij verzieken eigenlijk de hele wedstrijd en hadden eigenlijk rood moeten krijgen. Dan moet je ook niet zeuren als de keeper zijn trucendoos open trekt. Voor mij een held net als Cillessen en de rest van het elftal.

6 juli 2014 om 15:00

jij met je empathie. we kunnen het braafste jongetje van de klas zijn hoor, maar dan win je zeker niks.

6 juli 2014 om 15:16

Waar lees je dat ik zeg dat het nederlands elftal z'n instelling moet veranderen???

6 juli 2014 om 15:02

Wat deed Krul verkeerd dan? Hij liep van de lijn tijdens een speler van costa rica nog onderweg was naar de stip. Toen de spelers de bal klaar hadden gelegd, was Krul ook weer op zijn plaats. Ik ken de exacte regels niet wat strafschoppen betreft, maar volgens mij mag dit gewoon.

6 juli 2014 om 18:05

Klopt wat je zegt. Hij doet niets verkeerd.
Andersom zou het ook kunnen. Een strafschop nemer kan ook de keeper proberen te intimideren.

6 juli 2014 om 15:02

Er is altijd wel iets waar je je aan kan irriteren als tegenstander. Net zoals je er altijd wel van kan genieten als het juist in je voordeel werkt. Hoort erbij, accepteren. Sluit me volledig bij je aan.

6 juli 2014 om 15:06

Denk dan de neutrale kijker zich eerder groen en geel heeft zitten ergeren aan het spel wat Costa Rica op de mat legde.
Costa Rica wilde zelf graag penalty's. Acheraf niet gaan lopen zeuren omdat het dan toevallig niet goed heeft uitgepakt.

6 juli 2014 om 15:51

Zijn ook de analisten die dit zeggen, niet Costa Rica zelf. Die zijn zo blij als wat dat ze zo ver zijn gekomen, want dat is nog knapper dan wat Nederland heeft gedaan. Nu deden zij tijdrekken en straks doet Argentinie dat ook en als Nederland in de finale komt dan doen Brazilie en Duitsland het vast en zeker ook. Dit gebeurt helaas vaak zat en niet alleen tegen Nederland, ook tegen andere landen.

6 juli 2014 om 19:48

De neutrale kijker ergerde zich aan de complete eerste 85 minuten. Daar was Duitsland-Frankrijk niets bij qua saaiheid en Argentinie-Belgie qua niveau. Het was echt heel slecht.

6 juli 2014 om 23:11

Of het knapper is wat Costa Rica gedaan heeft durf ik te betwijfelen. Met alle respect, Italie en Uruguay waren nou niet bepaald op hun best. Ik wil de prestaties van Uruguay zeker niet afzwakken, maar het moet ook niet overdreven worden. We hebben gisteren gezien dat hun elftal toch ook beperkt is.

Als je het dan naast elkaar gaat zetten is 5-1 winnen van de regerend Europees en Wereldkampioen is naar mijn idee veel indrukwekkender en knapper. Los van alle andere prestaties van het Nederlands elftal.

Over het tijdrekken ben ik het met je eens. Maar daar doelde ik het niet eens zozeer op. Ik doelde meer op het feit dat Costa Rica totaal niet de wil had om te voetballen. En eigenlijk alleen maar wilde tegenhouden. Costa Rica is totaal niet van eigen kracht uit gegaan en dat was voor mij echt een tegenvaller.

6 juli 2014 om 15:33

Ik heb me juist vreselijk geergerd aan die costa ricanen met hun aastellerig gedrag en tijdtrekkerij vanaf minuut 1
Afbraakvoetbal 1e klas en terecht dat krul het op zo n mooie manier afstraft.
Wie met vuur speelt verbrand zich wel eens.
Costa rica stond gisteren in de fik en dat hadden ze geheel aan zichzelf te wijten.

6 juli 2014 om 15:33

Ik denk dat heel Nederland zich heeft geërgerd aan het spel van Costa Rica, die de overwinning voor nog geen 0,01% verdient hadden... Ik kreeg bijna het idee dat ze het "bus parkeren" van Chelsea (mourinho, moet ik eigenlijk zeggen) naar een volgend niveau hadden getild.. en dan heb ik nog niet gesproken over de punten die Ewoud noemt...

6 juli 2014 om 15:47

Kan niemand zich Van Breukelen nog herinneren? Die had daar ook een staaltje van. Ik vind het geweldig en het hoort er allemaal bij.

6 juli 2014 om 17:11

Inderdaad, je tegenstander verslaan is ook een psychologisch spelletje en beide Krul als van Gaal speelde het met verve.

Van Gaal geeft gedacht... OK jullie spelen op penalty's. Fuck it dan zetten wij onze specialist op doel.

6 juli 2014 om 19:40

Helemaal mee eens en nu omdat men dit niet had verwacht gaan mensen ineens zeiken. ..het is toch juist iets wat veel keepers normaal ook doen....

6 juli 2014 om 16:00

@yiano77

Ik moest gelijk aan Dudek denken in die penaltyshootout van de CL finale.

@stratumseind

Helemaal mee eens!

Valt mij wel op dat buitenlandse media ons Nederland weinig gunnen zeg...

6 juli 2014 om 21:57

Dat kun je wel zeggen Jordyb, Ik woon in Noorwegen, je zou eens moeten horen wat die allemaal te zeggen hebben over Nederland en de kritiek, ze hebben het nog steeds over het duiken van Robben en sinds de eerste wedstrijd voorspellen ze dat Oranje verliest. Elke keer weer.

6 juli 2014 om 16:25

Neem aan dat die 'neutrale kijkers' Costa Rica helemaal niets meer gunden na 120 minuten tijdrekken. Jemig, laten ze zich daar eens druk om maken. Alleen die keeper heeft al 15 minuten op de grond gelegen.

6 juli 2014 om 17:36

Wat een onzin man

6 juli 2014 om 22:25

Bedankt voor deze mooi onderbouwde reactie vol inhoud met een hele grote toegevoegde waarde!

6 juli 2014 om 20:17

Hij heeft gewoon opdracht gekregen om dit te doen

7 juli 2014 om 12:36

Ze moeten niet zeuren, hebben 1 week lang alleen maar geklaagd over Robben en het vallen.. deze wedstrijd vielen hun als veertjes om.. en overal piepen.. wij hebben verdiend gewonnen en hun verdiend vernederd...

Snapte ook niet wat Krul aan het doen was gisteren? Maar als ik zo keek hoe Costa rica een penalty nam en hoe de nederlanders een penalty namen.. Het leek wel alsof de laatste hem zomaar aan Krul gaf? Verder zou ik zeker strafschoppen willen zien tegen Brazillie of Duitsland!

6 juli 2014 om 15:00

Nou nou niet overdrijven he! Die laatste bal was fantastich uit de hoek gehaald door Krul, met een hand! En hij zat iedere keer bij de goede hoek, die Costa Ricanen schoten ze gewoon hard in zodat het moeilijk was om ze te houden!

6 juli 2014 om 15:08

Snapte jij dat weer niet? De tegenstander intimideren en uit zijn concentratie halen. Jij probeert serieus te reageren soms, maar vaak slaat het nergens op hoor.

6 juli 2014 om 15:16

Wat sugerreer ji?

6 juli 2014 om 15:35

Jij snapt het niet.....
Waarom verbaasd me dat niet?
Kijk ff het jaar 8 na van van Breukelen zowel bij psv als ook oranje .En dan bedoelik de pingels in dat jaar.

Misschien dat je het dan snapt.

6 juli 2014 om 15:59

@football Je snapt toch wel dat ze de hoek Proberen te zoeken, maar door concentratie of vermoeidheid de hoek niet halen.
Heb je Brazillie tegen Chili geen strafschoppen zien nemen? Dat was echt beroerd....maar het is niet alsof ze het expres doen.....of denk jij van wel? Als dat zo is, dan is de discussie gesloten

Kahn is wel de laatste die iets moet zeggen over vals spelen.
Hij was de grootste provocateur en valsspeler van alle keepers.

6 juli 2014 om 15:10

Wat is het nou? Moet iedereen Nederland 24/7 complimenteren? Laat de beste man zijn mening verkondigen. Ik weet zeker dat je zijn mening zou delen als het over de keeper van Costa Rica ging.

6 juli 2014 om 15:22

Dat zegt hij toch helemaal niet? Hij zegt alleen dat het belachelijk en ongeloofwaardig is dat nota bene een van de meest onsportieve keepers ooit dit zegt. En daar heeft hij groot gelijk in!

6 juli 2014 om 15:28

Het gaat erom dat Kahn zo ongeveer de grootste provocateur was van het keepersgilde. Die deed werkelijk alles om de tegenstander uit zijn concentratie te halen, hij mag alles zeggen over de Nederlanders maar het is opmerkelijk als hij over provoceren in het algemeen begint. Die Kahn ging altijd op twee centimeter van zijn tegenstander staan en heel hard in Zn gezicht schreeuwen, ongetwijfeld met slechte adem.

6 juli 2014 om 15:43

Kahn is ook een vrij waardeloze analyticus die doet alsof hij zelf altijd goudeerlijk was. Ze zouden hem per direct moeten ontslaan.

Scheidsrechters kunnen er beter op letten of een keeper wel keurig op de lijn blijft staan. Wat Taffarel en Toldo toen deden, dat was pas vals spel.

6 juli 2014 om 15:02

Ik zou een lijn trekken met scheerschuim tot waar hij mag uitkomen

6 juli 2014 om 17:24

Niet te vergeten de penaltieserie in de Champions League finale in 2003 tussen Juventus en AC Milan. Zowel Buffon als Dida kwamen bij elke gestopte penalty al van de lijn voor de bal geraakt was.

6 juli 2014 om 23:42

Om het dichter bij het heden te houden, kijk eens waar Julio Cesár stond met de penalty's tegen Chili..

Hoort toch ook gewoon bij het spel, welke keeper doet dat niet. Je hebt als speler nu eenmaal voordeel en daar mag een keeper best op in spelen. van Breukelen 88 deed exact hetzelfde met zijn vingertje bij het oog.

Moeten ze ook maar weer de rare dribbeltjes of inhouden van de aanloop bestraffen voor een penal. Daar irriteer ik me soms aan

Fantastisch wat Krul deed. Van Gaal is trouwens wel een held hoor! Ongelofelijk man, die gaat Manchester United gewoon kampioen maken!

6 juli 2014 om 14:55

Waarom een held? Is het niet logisch dat hij Cillessen eruit haalt omdat hij slecht is in penalty's?

6 juli 2014 om 15:07

Het is een meesterlijke zet omdat je, A: De betere penaltykiller in het doel hebt staan voor de strafschoppenserie en B; Al die Costa Ricanen uitgingen van penalty's met Cillessen op doel en daar ook op getraind hebben. Je hebt dan en de betere doelman en het psychologische voordeel.

6 juli 2014 om 15:08

Wat is er precies logisch aan. Het is zo logisch dat dit nog nooit heeft plaats gevonden op een WK. Zo logisch is dit echt allemaal niet. Achteraf is het makkelijk klestsen dat het logisch was.

6 juli 2014 om 15:35

Football_ je bent een provocateur. Ik heb jouw naam diverse keren voorbij zien komen. Het enige wat jij doet is een reactie geven om mensen uit de tent te lokken. Je kunt dit ontkennen, maar jij weet het ook verdomd goed.
Als mensen er inhoudelijk op jou ingaan, geef jij geen reactie.
Je mag je zogenaamde 'mening' geven. Ik vind het alleen jammer dat een van je dagelijks bezigheden is, om alleen bij ieder kopje een reactie te geven die nergens op slaat.
Zoals Johan Derksen het zegt, je bent gewoon goedkoop aan het scoren.

Haha uitgerekend Kahn die kritiek heeft.

Wat Krul deed mag gewoon, niet zeuren.

Hahah ja hoor, er is ook altijd wel wat te zeiken he, niet normaal gewoon.

En kahn, de allergrootste klootzak der keepers die er wat over zegt, lachwekkend.

krul is niet de eerste en zal ook vast niet de laatste zijn die dit doet, die penaltynemers moeten niet huilen dit hoort er gewoon bij, de speler uit hun concentratie krijgen..

och och och ...............nu krijgen we dit.ze proberen weer wat te zoeken.hij heeft echt helemaal niets verkeerd gedaan.

Onzin dit!!

Ook dit is een van de redenen dat de Engelsen niks winnen.
Maar na het gezeik op Robben wordt dit zeker het nieuwe gespreksonderwerp in de wereld om doodmoe van te worden

6 juli 2014 om 15:44

De mensen van BBC vinden het juist goed , snap je beredenering niet echt. Alles wat NL doet wordt onder een vergrootglas gelegd.

6 juli 2014 om 16:33

Kijk naar de kritiek van de Guardian staat gewoon in dit bericht.

Schei toch uit man,
Dan had heel Mexico ook geel moeten krijgen voor provocatie en tijdrekken op het moment dat Klaas Jan de penalty ging nemen.

Dit zielige huilgedrag van al die lui begint me een beetje de keel uit te hangen. Hele wereld valt momenteel over Robben, maar over de duizend swalbes van Hulk, Muller en Neymar en gisteren Costa Rica hoor je helemaal niemand.

Wat een huilebalken, ik kan maar 1 reden bedenken en dat is dat ze in hun broek schijten van de angst of gewoon echt slechte verliezers zijn waarbij alle realiteitszin verdwenen is. Doet Robben iets, is het van de zotte, doet iemand anders iets.. dan is het "slim" spel. Doet Krul iets, dan moet het "nader" onderzocht worden, doet iemand anders het dan mag het allemaal. Zum kotsen serieus

6 juli 2014 om 15:15

Die hele heisa inzake de swalbes van Robben is ook door Robben veroorzaakt he. Hij geeft aan dat hij 1x in de eerste helft expres is gaan vallen. De hele wereld haalt deze woorden half naar voren en zeggen dat hij bij die pingel expres liet vallen. Daarom is hij de gebeten hond.

Het gedrag van Krul wordt ook niet nader onderzocht hé. Het zijn gewoon meningen van mensen die wedstrijd analyseren en vz maakt er een artikel van.

Ze moeten toch ergens over lullen anders hebben ze ook geen uitzending.

6 juli 2014 om 15:22

Ze hebben geen punt, dat is het erge. De argumenten snijden geen hout, het interview is totaal door hun domme onkunde verkeerd geïnterpreteerd en ook dit is weer zielig jankgedrag.

Wat een slechte verliezers toch allemaal. Is het niet het "verloochenen" van "onze" voetbalcultuur (wat???? alsof Brazilië samba voetbal aan het spelen is) , is het wel het fout interpreteren van een interview van Robben, is het wel het moedwillig aansporen van de scheidsrechters om op de "swalbes" van Robben te letten, is het wel dat Krul nu opeens de gebeten hond is....

Aan de andere kant zie ik scheidsrechterlijke dwalingen, swalbes tot en met, tijdrekken, janken, smerige overtredingen, een Robben die continue onderuit geschopt wordt, provoceren, om kaarten bedelen enz. enz. enz. ... en daar hoor je HE-LE-MAAL niemand over??????

Het is voor mij duidelijk. Iedereen schijt in zijn broek voor Nederland en Louis met zijn gouden pik, ik kan me gewoon geen andere reden meer bedenken. Er is maar 1 ding beangstiger dan een Nederland dat goed draait.. en dat is een Nederland met een winners mentaliteit en een geniale coach en dat baart ze gewoon zorgen..

6 juli 2014 om 15:22

Je bent de enige die aan het janken is zielepoot

6 juli 2014 om 15:26

motiveer?

Wat een onzin. Penaltynemers mogen wel drie keer een bal goed leggen. Idiote aanlopen nemen, stoppen, starten, kijken of de keeper al een hoek gekozen heeft, maar een keeper mag andersom niets?

Zolang de scheidsrechter niet ingrijpt kan hij er natuurlijk gewoon mee doorgaan. Er alles voor over hebben om te winnen.

Geen enkel probleem mee; Costa Rica heeft tijdens de wedstrijd ook alles aangegrepen om de strafschoppen te halen. Dan niet mauwen als een tegenstander daar net even beter mee weet om te gaan (wat ik totaal niet had verwacht - maar heel mooi om daar flink mee naast te zitten;-))

Onderdeel van het spel is nu ook eenmaal dat je de concentratie van je tegenstander probeert te verbreken. V Bommel was daar goed in op het veld en Jerzy Dudek deed hetzelfde bij de penalty-serie van de CL-finale van 2005.
Sportief is het misschien niet, maar het is binnen de regels. En ik vind het ook van totaal andere orde dan schwalbes of kaarten aannaaien. Ik wordt er ook zo moe van als spelers bij het minste of geringste gaan vragen om een kaart voor hun tegenstander. Als je nu een zware doodsschop krijgt, ok.

Die keeper van Costa Rica bewoog toch ook fladderend met zijn handen met als doel de spelers uit hun concentratie te halen?
Ow, daar hoor je natuurlijk niemand over.. dat mag gewoon..

6 juli 2014 om 15:44

Hahahaha, in plaats van dat hij me irriteerde, moest ik gewoon lachen om die bewegingen

Wat doet Krul verkeerd?
Tegenstander uit zijn concentratie proberen te halen is niets mis mee lijkt mij.
En de laatste die hier iets over mag zeggen is Oliver Kahn.
Dat die zijn beklag gaat zitten doen hierover getuigt van hypocriet gedrag, hij deed vroeger als keeper niks anders dan tegenstanders intimideren/kleineren/uitschelden en wat nog meer mogelijk is om zijn tegenstander te beinvloeden.

Ach, ach wat een gezeik weer!

Over provoceren gesproken. Spelers van Costa Rica die er alles aan deden om tijd te rekken.

Navas die in de verlenging deed alsof hij verschrikkelijk geblesseerd was. Ruiz die zo maar omviel en bleef liggen. Alleen maar om die strafschoppen te bereiken en zo een kans hadden om door te gaan.

Als vervolgens krul zijn ding doet is het ineens provocatie. Ik ben blij dat Nederland er een keer alles aan doet om te winnen!

Achja het is maar waar je je druk om maakt. Echt valsspelen kun je dit niet noemen. Eerder het constante op de grond liggen en het vragen om kaarten voor Robben bij de Costa Ricanen.

Moet de scheids nu ook al gaan bepalen of je iemand mag uitdagen of niet? Het enige waar hij op moet letten is of Krul niet teveel tijd neemt, daar balanceerde hij wel op het randje. Verder horen de mentale spelletjes gewoon bij topsport.

gelukig rekte die costa ricaanse keeper absoluut geen tijd

Vind het wel te rechtvaaardigen wat Krul gedaan heeft. Costa Rica wilde zelf toch zo graag penalty's? Moet je achteraf niet gaan huilen dat het misschien niet eerlijk was. Dan had Costa Rica tijdens de wedstrijd voor zijn kans moeten gaan.

6 juli 2014 om 15:15

wat is er niet eerlijk aan iemand proberen uit zijn concentratie te halen? de tegenstander kan dit ook doen. heeft niks met eerlijkheid te maken.

sportief is een ander verhaal maar ik vind het prima, wat mij betreft is zo beetje alles veroorloofd om te winnen.

6 juli 2014 om 15:18

Costa Rica zit toch niet te huilen? In het artikel staat dat de analisten in Duitsland en Engeland er iets over zeggen. en ja geef ze eens ongelijk over de rest van de wedstrijd valt niet echt veel te vertellen behalve dat we steeds buitenspel liepen. Het programma moet ook vol gepraat worden.

Ze moeten niet zo zeuren dit hoort er gewoon bij.

Off topic weten jullie waar ik de wedstrijd nog een keer kan zien? Ik was zo nerveus dat ik die penalty's heb gemist

6 juli 2014 om 15:18

Op de site van het AD kun je de hoogtepunten rustig terugkijken.

6 juli 2014 om 15:53

Nos kan je alles terug zien. Zelfs de hele wedstrijd!

Man man man, wat een boefje die Krul. Hij deed alles eraan om zijn tegenstander uit hun concentratie te brengen? Het zou verboden moeten worden. Wat een misdadiger is die Krul.

Maar ach, alles beter dan die harde tackels op Robben.

In mijn ogen is Krul gewoon de held. En de scheidsrechter bepaald de lijn en niet die buitenlandse media's. Krul is niet bestraft, dus dan is hij niet over de lijn geweest.

6 juli 2014 om 16:20

Hootch30,

Krul kon gemakkelijk zijn toneelstukjes opvoeren, maakte toch niet uit want de gele kaarten werden na afloop van dit duel toch kwijtgescholden.

Wat overigens wel weer grappig is: Dit trucje (keeper wisselen voor de penalty's) werd eerder al eens door Cruyff gedaan toen hij in 1988 coach van FC Barcelona was. Barcelona vs. Mallorca in het Ciutat de Palma toernooi. In de extra tijd wisselde Cruyff Zubizarrete for Unzué (nu de rechterhand van Luis Enrique) en won Barcelona de penaltyserie met 4-2 dankzij twee reddingen van Unzué.

6 juli 2014 om 15:20

En dus net als Van Gaal met succes .

6 juli 2014 om 15:26

Vind vooral dat heel veel mensen zich aan heel veel storen. Ook op vz! Vrijheid van meningsuiting is prima al is voor sommigen het lontje beetje kort volgens mij.

6 juli 2014 om 16:28

Hiddink heeft dit ook gedaan, of wou dit doen bij Australië

Ik vond de scheids wel redelijk
Maar die grensrechters zaten er een paar keer goed naast met buitenspel
Was geen toeval dat er opeens geen herhalingen waren
Zeker die op het eind van Robben , totaal geen buitenspel
Kun je toch zien dat die mensen net niet vaak genoeg op topnivo fluiten , gaat net iets te snel
Overtreding van Campbell op Robben was ook rood waard , van achter vol op de enkels

6 juli 2014 om 15:37

die linksback had er ook al met een 2e geel afgekund..

Doen we gelijk het oncollegiaal en onsportief spelen van diverse landen onder de loep nemen?
Heel het WK balanceert op het randje van nepvoetbal.

- Robben, excuseert zich dan wel.
- Diverse Braziliaanse speler
- Aanstellers bij Argentinie.

Landen als Algerije en Griekenland met anti-voetbal.

Woow het lijstje wordt wel lang zo

6 juli 2014 om 15:46

En dit is zelfs nog maar 25%

6 juli 2014 om 15:47

Algerije speelde alleen het eerste duel anti-voetbal. Daarna niet meer. Griekenland doet dat omdat ze gebrek aan kwaliteit hebben, kun je ze dat kwalijk nemen ? Nee.

Aan de ene kant vind ik dat mooi om te zien, maar aan de andere kant valt er ook wat te zeggen dat een keeper gewoon meteen op de lijn moet gaan staan. Ik vind overigens dat Krul het niet te erg deed, hij deed het op een acceptabele manier in mijn ogen. Hij ging niet aan de bal zitten, maar liep er enkel heen om te zeggen dat hij wist waar die hem ging schieten. En daar was niets aan gelogen.

Lehmann kon er in 2006 ook wel wat van tegen Argentinië, toen met zijn papiertje. Is gewoon onderdeel van het spel. Volgens mij hoor je Costa Rica er ook niet echt over, in tegenstelling tot die jankerds van mexico.

onzin dit allemaal, want de scheids deed ook niks aan de velen overtredingen op robben, daar had rustig een rode kaart erbij gekund, krul heeft het gewoon goed gedaan, misschien dan op het randje zoals die zeggen, maar dit is in mindere mate erg dan al die overtredingen en tijd trekken wat die costaricanen gedaan hebben.

Oliver Kahn heeft geen recht van spreken in deze. Hij is zeker vergeten wat hij zelf allemaal uitspookte tijdens zijn carriere.

Ik heb mij als neutrale kijker enorm geirriteerd aan Krul en wellicht nog meer aan de scheidsrechter. Zie je een darter al provocerend voor zijn tegenstander staan voordat hij dubbel 16 moet gooien ? Laten we anders bij elk dode spelmoment een scène schoppen ?

Echte klasbakken hebben dit soort taferelen niet nodig.

6 juli 2014 om 15:36

heb je al eens een voetballer met pijltjes zien gooien?

6 juli 2014 om 16:34

Ja. Mario Balotelli.

Het is maar goed dat ik geen vergelijking deed met een spreekwoord, dadelijk zou je mij vragen of ik wel eens een speler een koe uit de sloot heb zien halen.

6 juli 2014 om 16:37

@Voetbalfreak Niet gezien, maar volgens mij wil Balotelli zo nu en dan wel eens een pijltje werpen.

6 juli 2014 om 16:41

een koe niet, wel een bal..

6 juli 2014 om 15:36

Haha hoe kun je nou in hemelsnaam darten vergelijken met een penalty serie bij het voetbal.

Dat jij jezelf hebt geïrriteerd aan de scheidsrechter, daar is niks mis mee, want die bakte er geen pannenkoek van gister. Die linksback van Costa Rica had in de tweede helft echt minstens vier keer zijn tweede gele kaart moeten krijgen.

Maar even terug naar de penalty serie. Die Navas doet toch precies hetzelfde, die fladdert ook de hele tijd met zijn handen en loopt op en neer te hupsen. En tegen Mexico gingen die Mexicanen ook gierig tekeer hoor, Huntelaar moest een paar minuten wachten voordat de penal eindelijk genomen kon worden.

Jij hebt last van selectieve irritatie. Vervelend lijkt me dat.

6 juli 2014 om 15:40

wil net zeggen... andersom was het precies hetzelfde... maar dat vergeet hij voor het gemak maar even, dat past namelijk niet in het subjectieve beeld van zijn werkelijkheid.

Al dat gejank, die swalbes, het tijdrekken, de keeper die met zijn armen stond te fladderen.. dat mocht allemaal blijkbaar

6 juli 2014 om 16:02

Haha ja precies, selectieve irritatie .

6 juli 2014 om 16:21

Onderwerp is Krul en zijn houding, wellicht dat ik daarom hier mijn ergernis uit over Krul. Dat jij dan vervolgens andere zaken erbij haalt, zegt denk ik meer over jouw state of mind dan mijn vermeende selectieve irritatie.

6 juli 2014 om 17:12

Ja en daar reageer ik toch op.. Jij stelt vragen, ik antwoord. En hierdoor kom ik tot de conclusie dat je last hebt van selectieve irritatie. Dat heeft verder niets met mijn state of mind te maken. Ik heb overigens (een goede) kater van gisteravond/nacht .

6 juli 2014 om 17:30

Ach, dan is alles selectief. Je vindt de scheids een pannekoek en noemt daarbij een voorbeeld in het nadeel van NL ipv Costa Rica.

Je begrijpt hopelijk wel dat het gedrag van Krul vreemder was dan alles wat jij en anderen opsommen aan Costa Ricaanse kant.

6 juli 2014 om 18:03

Ja, ik gaf aan waarom ik de scheidsrechter een pannenkoek vond met een voorbeeld van Nederland. Ik kan ook genoeg voorbeelden noemen waar hij Costa Rica benadeelde hoor, maar daar zit je denk ik niet op te wachten.

Ik probeerde je net al uit te leggen dat het totaal geen 'vreemd' gedrag is. Kijk alleen naar Navas, het enige verschil tussen Krul en Navas is dat Krul wat vaker naar de bal toe liep. Noem jij mij maar een keeper die Niet aan psychologische spelletjes voor de penalty doet. De een doet het door wat tegen de penaltynemer te gaan praten, de ander doet net wat te lang over het drinken uit zijn waterfles en ga zo maar door.

6 juli 2014 om 15:39

Echte klasbakken winnen er de cl mee ;worden er kampioen mee ; winnen de beker er mee en pakken ook nog met hun land de europese titel zoals v Breukelen het in 1 jaar (88) deed.

6 juli 2014 om 16:39

Dan verstaan wij allebei iets anders onder het woord 'klasbak'. In mijn optiek ben je een klasbak als je bijzonder goed bent in het uitvoeren van je voetballende taak. Het beïnvloeden van je tegenstander getuigt van onzekerheid. Een teken dat je onder normale omstandigheden niet van hem kunt winnen en daardoor dit soort fratsen uithaalt.

6 juli 2014 om 18:07

Haha hoe kan je nou een keeper pas een klasbak vinden als hij bijzonder goed is in het uitvoeren van zijn voetballende taak.. De keeper heeft -vaak- helemaal geen voetballende taak. Zijn enige taak is het tegenhouden van de schoten/kopballen die op hem afkomen. In het geval van Krul was het zijn taak om de penalty's koste wat kost tegen te houden.

Het beïnvloeden van je tegenstander getuigt van onzekerheid?! Denk je nou echt dat Muller onzeker was op het moment dat hij een kopkus kreeg van Pepe? Tegenstanders uitlokken heet dat.

Het is me in een middag wel duidelijk geworden dat wij echt totaal anders naar voetbal kijken.

6 juli 2014 om 18:23

Als je je laat beinvloeden getuigt het juist van onzekerheid. Dan ben je niet in staat om onder druk te presteren, derhalve niet geschikt voor topsport.

6 juli 2014 om 18:32

Een winnaar ben je als je alle facetten beheerst , dat beperkt zich niet alleen bij kwaliteit maar daarbij komt ook proffessionaliteit , gochme, werklust en teamgeest bij.

6 juli 2014 om 18:37

Jeetje wat een niveau.

Ik geef mijn definitie van het woord klasbak, meneertje denkt dat ik het over de voetballende taken van een keeper heb.

6 juli 2014 om 18:47

Nee dan jij .....
vergelijken met een stel vette kroegtijgers die een pijltje richting een bord gooien.
Das pas Niveau...

6 juli 2014 om 15:41

Darten met voetballen vergelijken .... leuk idee.

Maar het is niet het zelfde bij darten speel je tegen het bord en tegenstander kijkt hoe je die uit gooit maar met pingel is het dat de een moet tegen houden en de andere moet scoren.

Daarnaast zie je bij darten ontzettend veel taferelen om de tegenstander uit ritme te krijgen. Door langzaam de pijlen uit te gaan. Provoceren naar publiek toe. en zo zijn er tal van grapjes.....

6 juli 2014 om 15:48

En dan vergelijken met darten
Expres pijltje laten vallen
Langzaam terug lopen
Vlak lang de tegenstander lopen
Taylor staat er juist om bekend dat ie een scheet laat als hij terugloopt

6 juli 2014 om 16:14

Context: Onsportief provoceren

Moeilijk om te begrijpen hè dat je binnen een context verschillende vergelijkingen kan maken ?

6 juli 2014 om 16:54

Of het ligt aan jou, op de manier hoe jij iets verwoord.
We moeten niet zo zielig doen. Krul was fantastisch. Ga jij lekker darten kijken ipv voetbal. Erger je tenminste wat minder.

6 juli 2014 om 16:55

Klasbakken hadden het toch niet nodig ? Vind je Taylor geen klasbak ? Dit is gewoon proberen uit de concentratie te halen , deed die Costa Ricaan ook door uitgebreid met zijn keeper te knuffelen . Ik vind het een beetje overdreven zoeken naar iets waar je commentaar op kunt leveren . Zo erg was het nou ook weer niet .

6 juli 2014 om 17:17

Mister x

We moeten inderdaad niet zo moeilijk doen, tenzij we natuurlijk zelf worden benadeeld. Dan mogen we wel moord en brand schreeuwen.

Stop met dat egocentrische gezwets.

6 juli 2014 om 17:25

Yello

Taylor ? Die won wk-finales met 7-0 man, doe niet zo winderig. Ik zeg toch ook niet dat Krul of Taylor geen klasbakken zijn ? Ik zeg alleen dat klasbakken dat niet nodig hebben.

Het is onsportief en het ontsiert zijn reddingen. Nederland heeft dit nodig. Ik vind dit meer passen bij geniepige Zuid Amerikaanse landen.

6 juli 2014 om 18:02

Gangstarr

Dit maakt voetbal toch juist mooi man
Al dat theater en emotie, heerlijk juist
Jij houd van Turks voetbal daar is het nog gekker
Tuurlijk had Krul rustig kunnen doen, maar ik vond het wel mooi dat spelletje
En ja ik had ook gebaald als Navas het had gedaan en wij hadden verloren

Maar daarom is dit voetbal, over dit soort dingen word over 25 jaar nog gepraat dat gebeurt bij geen enkele andere sport

6 juli 2014 om 18:45

Yello

Ik ben niet vies van intimidatie en getrash, maar dit vond ik gewoon wat overdreven en onsportief. Als je voor Nederland bent maakt het jou natuurlijk niets uit, maar als neutrale supporter of Costa Ricaan vind je dit toch onnodig.

6 juli 2014 om 16:57

Dus van die 2 reddingen werd jij ook geïrriteerd of heb jij als "neutrale" kijker net zo hard mee gejuicht als de rest.

6 juli 2014 om 17:12

Dat staat er weer los van. Waarom probeert iedereen hier de discussie de andere kant op te trekken ? Ik heb het over zijn gedrag voor de penalties. Daar gaat dit topic over. Niet of ik wel of niet ging juichen.

6 juli 2014 om 18:05

Welk gedrag? Die paar minuten dat Krul zijn tegenstanders uit hun concentratie probeerde te brengen? Waarom moet men dan daar wel over discussiëren maar niet om al dat aanstellen en tijdrekken vanaf minuut 2 dat de Costa Ricanen deden? En dat anti-voetbal. Er waren 2 partijen waarvan er maar 1 aan het voetballen was. Nee, daar mag men niet over praten, maar wel over wat Krul deed, wat voor sommigen blijkbaar irritant was.

Nou, mij maakt totaal niet uit wat Krul deed. Mij viel het nog niet eens zo op. Mij gaat het om het voetbal en resultaat dat door voetbal bereikt wordt. Dat achteruit lopen en tijdrekken heeft niets met voetbal te maken en dat liet Costa Rica 120 minuten lang zien.

Niet te geloven zeg. Costa Rica was bezig met tijdrekken vanaf minuut 1, met zogenaamde blessures minutenlang op de grond liggen, maakten schwalbes, probeerden kaarten aan te naaien en schoffelden Robben keer op keer neer. En nu is er kritiek dat Krul de tegenstander uit de concentratie wilde halen? Wat dacht je bij elke vrije trap van Nederland dat ze heel lang voor de bal bleven staan en treuzelden met het op afstand brengen van de muur? Niet te geloven zeg.

Wat niemand lijkt te begrijpen is dat Krul helemaal niet aan het provoceren was. Krul was natuurlijk erg laat het veld in gekomen en derhalve nog niet in staat geweest om kennis te maken met de costa ricanen. Krul was zo netjes om zich voor te stellen aan de tegenstander, zoals normaal gesproken voor de wedstrijd gebeurt, maar blijkbaar wordt die geste weer volledig verkeerd begrepen door iedereen. Jammer.

Misschien moeten we het maar als een compliment zien dat achter alles iets wordt gezocht.
Andere landen zijn bang voor Nederland.

Er zijn regels voor dit soort dingen. Zolang hij die niet overtreed is er helemaal niks aan de hand.

Haha die Kahn, het zal Krul een worst zijn geweest of hij er een gele kaart voor had gekregen.
Geen enkele scheids geeft op zo n moment rood dus prima gespeeld van krul
Wat mij betreft had het nog wat verder mogen gaan zoals v Breukelen in 88 ,allemachtig prachtig 88.
Toen waren we er succesvol mee en wordt nooit meer vegeten.

6 juli 2014 om 16:03

Oliver Kahn was zelf een van de grootste klootzakken onder de keepers!

Pfff. De massa vindt het weer prima. Zo'n WK brengt het slechtste in de Nederlander naar boven.

6 juli 2014 om 15:48

Wat was hier nou erg aan ? De gemiddelde keeper die slim is doet dit. Zelf Meneer Kahn deed het in zijn periode, dus snap zijn gezeur niet,

Wat wel heel apart is, is het feit dat Krul steeds een kant op liep. Hij ging of rechts een beetje door de 16 meter lopen, of links. Vervolgens dook hij steeds de andere kant op en de bal ging daar ook steeds heen! Dus iedere keer als hij rechts liep te wandelen, schoot Costa Rica in de linkerhoek.

Misschien een bepaalde mindfuck? Dat die ene hoek leeg lijkt op de weg naar de stip, of puur toeval maar wel grappig.

Zijn gedrag was overigens helemaal niet zo vervelend. Er zijn ook keepers (dudek) die als een bezetene heen en weer springen en dan hoor je ook nooit wat. Gewoon een fantastische avond voor Krul en Oranje!

En nu voor die titel!

Nemen ze dat toneelspel/tijdrekken/zogenaamde kramp/ ook even onder de loep bij de Fifa??

6 juli 2014 om 16:54

Fifa? Het is wel heel duidelijk dat jij de tekst niet hebt gelezen, want het gaat hier om de media en niet om de Fifa.

6 juli 2014 om 17:31

verrekt u hebt gelijk. Toch vind ik dat de Fifa tegen de scheidsrechters moet moet zeggen dat ze harder moeten optreden tegen dit soort gedrag van de spelers.

Gaat toch nergens meer over.. dan vind ik dat van Krul helemaal nog niet zo erg want die Navas van Costa Rica had dit ook kunnen doen bij Nederland..

Vond het zeer mooi om te zien zeker omdat het vaak ontbreekt bij ons aan dat soort lef, eindelijk een keeper die een klootzak durft te zijn.

Vind het wel een verschil tussen Cillessen en Krul, met Krul staat er wel echt iets in dat doel, een echte kerel, wat is die fysiek enorm gegroeid zeg, was een paar jaar terug nog echt een slungel maar nu gewoon een beer van een vent.

De Costa Ricanen hebben 120 minuten lang gesolliciteerd naar bijlessen in psychologie, geschoold op Latijns-Amerikaanse theorien.

De onzekere en labiel ogende Cillessen is moreel schatplichtig aan Krul. Dat is het ongewenste bij-effect van de kwalificatie voor de halve finale.

Als de keeper van Costa Rica dit had gedaan hadden jullie allemaal op "eens" gestemd. Hypocriete gedoe hier altijd.

6 juli 2014 om 17:00

Hypocriet is het nieuwe modewoordje hier . Wet je wat hypocriet is . Klagen over een schwalbe van Robben , maar geen woord over andere spelers die dat doen . Nl staat op Bosnië na laatste in het tijdrekkenklassement . En klagen over Krul , maar dan weer geen woord over het tijdrekken en schoppen van Costa Rica. Als je iemand hypocriet wil noemen moet je zelf wel objectief blijven .

6 juli 2014 om 17:31

klopt, haha! ben het helemaal met je eens! heeft ook met arrogantie te maken. laat lekker gaan! net zoals 4 jaar geleden verloren wk 2010. heel veel mekkeren over robben omdat hij kansen had die er gewoon in moesten. toen was hij de lul. en dezelfde mensen prijzen hem nu helemaal de hemel in. agh ja, hoort er allemaal bij.

6 juli 2014 om 17:57

Grappigste is nog, dit gebeurt in elk land
Vier jaar geleden werd Brasil in eigen land afgemaakt ze konden er niks van
Dit toernooi kritiek op de duitsers en Ozil
Mexico dat huilt, maar niks zegt over de niet gegeven pingel

Ach ja overal hetzelfde
Is dus iedereen hypocriet? nee hoor
Het hoort allemaal bij de emotie, dat maakt het zo mooi
Mensen die klagen kunnen beter korfbal blijven kijken
Dit is nu eenmaal de grootste sport in de wereld

Dit hoort erbij in een penalty reeks... net alsof Navas niks probeerde om de penalty nemers uit hun concentratie te halen.. Word in mijn ogen een beetje uitvergroot omdat die keeperswissel er was.

Waar ik me echt aan ergerde was dat moment toen Ruiz op de grond lag terwijl Nederland in de aanval was, maar toen Sneijder sportief deed en de bal uittrapte stond hij ineens weer op??

Ik wordt zo moe van dit gezeik bij de buitenlandse media, eerst gaan ze allemaal lopen mekkeren over 1 schwalbe die Robben dit toernooi maakte (zelfs nog na bijna 2 weken later gaan ze nog steeds erover door, terwijl die zelf ook al zijn excuses daarvoor heeft aangeboden waar ik hem echt mijn respect voor geef) en dan gaan ze nu over op Tim Krul zijn gedrag tijdens de penaltyreeks wat helemaal niet zo relevant is... Ik noem maar wat voorbeelden over waar ze het ook over kunnen hebben: Hulk en Neymar die gaan lopen janken om een pingel iedere wedstrijd, Scolari met zijn walrussnor die alleen maar langs de zijlijn loopt te mekkeren op de arbitrage, die Costa Ricanen die onnodig op de grond gingen liggen en maar steeds doen alsof ze doodgingen gisteren, al die corrupte scheidsrechters die Brazilië dit toernooi al voor de helft heeft meegekregen en noem zo nog maar heel wat meer dingen op die in dit toernooi al plaatsvonden en wel 100x erger zijn maar nee dan hoor je ze weer niet... Wat een stelletje klootzakken deze media lui, als jullie alleen iets tegen dit Nederlands Elftal hebben en niet tegen sommigen van die landenteams die bij elkaar wel vele malen erger zijn hou dan gewoon lekker helemaal lekker jullie bek dicht want het begint nu vreselijk vervelend te worden, ze schijten duidelijk in de broek voor dit Nederland want ik kan geen andere reden bedenken dat ze steeds zo lopen te jammeren!

krul was echt duidelijk aanwezig zowel positief als negatief. echt overdreven gedrag hoe hij tegenover die spelers van costa rica deed. overdreven zwaaien/springen in het doel en arrogante gebaren, naar ze toe lopen en tegen ze praten. wel tactisch en slim even na de keepers wissel er nog een schepje bovenop doen.

navas daarentegen was zeer bescheiden en dan druk ik me nog zacht uit.

maar goed al met al heeft het goed uitgepakt voor nederland. dat verdiend wel een compliment!

6 juli 2014 om 18:06

Ja zo gaan die dingen
Krul was druk en Navas rustig
Wat is je punt?
Chili voetbalt aanvallend en Costa Rica verdedigend, het mag allebei
Ik vind Pirlo ook mooi om te zien, rustig en beschaafd
Maar ik heb zelfs hem schwalbes zien maken

6 juli 2014 om 18:47

Waar zie je in mijn bericht dat ik het over aanvallend of verdedigend voetbal heb? En wie heeft het hier over schwalbes? Dat heeft helemaal niks te maken met mijn bovenstaand bericht. En dan komt ook nog eens Pirlo voorbij ;-). Ik kan eerder aan jou vragen wat je punt is. Ik heb het hier over het gedrag van de keepers Krul en Navas. That's it.

Krul was waardeloos, drie tegendoelpunten in 5 minuten

What goes around comes around. Als Prof moet niks je in de weg staan. Dus credits naar Tim Krull !!

Niet tegen kunnen dat Krul een geweldige penaltyserie keepte en.dat Nederland door is. Afgunst van de moffen !

Er is ook altijd wat he? Brazilie heeft de scheids nodig (onterechte vrije trap en geen rood), Argentinie scoort 1x en legt de wedstrijd dood en Duitsland beperkt zich tot tegenhouden. Dus wat doen we, we leggen de nadruk op de prestaties van de enige halve finalist die wel goed speelde en het ook dik verdiende te winnen.

Begrijp niet hoe deze ma nooit erbij komt dat dit valsspelen is.
Dit is al veel vaker gebeurt. Dat toen de scheidsrechters mierenneukers waren en geel gaven is een ander verhaal. Zolang de keeper niet te lang er over doet en de penalty nemer niet te lang moet wachten vind ik het prima.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren