Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Brazilië is nooit afhankelijk geweest van één speler en zal dat nooit zijn'

Laatste update:
/

Ronaldo heeft Duitsland gewaarschuwd. Het wegvallen van Neymar is een forse aderlating voor de Braziliaanse ploeg, maar dat wil niet zeggen dat alle titelhoop nu is vervlogen. De superspits van weleer, zelf tweevoudig WK-winnaar, heeft nog altijd het volste vertrouwen in de manschappen van bondscoach Luiz Felipe Scolari.

Neymar werd in de slotfase van het duel met Colombia de wedstrijd uit geschopt door Camilo Zuñiga, die de onbetwiste ster van het gastland een gebroken ruggenwervel bezorgde. Het bereiken van de halve finale kreeg daardoor een nare bijsmaak voor veel Brazilianen, die hun hoop massaal hadden gevestigd op het wonderkind van Barcelona. "Maar de Duitsers hoeven niet te denken dat ze een zwak, onsamenhangend en hopeloos elftal treffen", waarschuwt O Fenomeno.

De voormalig PSV'er ziet nog genoeg andere spelers die het verschil kunnen maken. "Brazilië is één speler kwijt, en ook al is dat Neymar; de kwaliteit van dit Braziliaanse team kan niet in twijfel worden getrokken. Brazilië is nooit afhankelijk geweest van één speler en zal dat ook nooit zijn. Pelé raakte in 1962 ook geblesseerd en werd vervangen. Toen veroverden we ook de wereldtitel. Zelfs zonder Neymar is Brazilië nog favoriet."

Gaat Brazilië de finale halen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Grote kans dat Duitsland wel gaat winnen. Hebben sowieso een beter elftal, maar het ligt eraan hoe erg het Braziliaanse publiek Duitsland zal beïnvloeden.

6 juli 2014 om 17:25

Niet hoe ze Duitsland beïnvloeden, maar de scheidsrechter :P

6 juli 2014 om 17:29

Wat ik niet snap is dat mensen zeggen man van de wedstrijd bij Brazilie was de scheids (ok, dit heb ik net zelf bedacht, maar je weet waar ik naar toe wil) , maar daarna zeggen ze Bra krijgt pak slaag van Dui. Snap ik echt niet. Trouwens heeft Ronaldo hier ongelijk. Dit jaar zijn ze toch heel afhankelijk van Neymar die het enige dreiging is in de voorhoede en af en toe Hulk. Voor de rest heeft het niks met voetbal te maken.

6 juli 2014 om 17:40

Pak slaag niet. Duitsland heeft ook niet veel indruk gemaakt maar aangezien Silva,neymar niet spelen denken de meeste dat Duitsland wint.

6 juli 2014 om 18:35

Ik hoop dat Brazilië uitgeschakeld word door Duitsland. Maar mocht het niet lukken dan mogen wij ze van de titel af houden. Maar dat zal moeilijk worden want ik denk dat ze druk gaan zetten.

Ja want Fred en Hulk spelen de pannen van het dak!

6 juli 2014 om 17:28

Hulk valt nog mee, maar Fred inderdaad hebben ze daar geen vervanger voor?

6 juli 2014 om 20:49

Die besloot voor Spanje uit te komen.

Nee hoor... Iedereen heeft gezien dat Neymar de enige speler die gevaarlijk is bij Brazilie. Wie moet nu de goals gaan maken? Fred? Hulk? Jo? Nee Brazilie is vreselijk afhankelijk van Neymar. De andere spelers kunnen alleen uit dode spelsituaties scoren..

Nee Brazilie is afhankelijk van de scheids haha. Even serieus ze spelen als natte kranten.

6 juli 2014 om 17:28

En van Neymar is Brazilie afhankelijk.... Scolari heeft zelf sterren als Lucas Coutino thuis gelaten.

6 juli 2014 om 17:41

Als ze nou Fred wisselen is dat al een hele grote stap.

6 juli 2014 om 17:41

Ja slaat nergens op maar Scolari heeft altijd zijn faforietjes in de selectie snap ook niet dat bijvoorbeld Ronadldinho niet meegenomen is maar wel een fred. Ik weet Ronaldinho is geen spits maar alsnog.

6 juli 2014 om 18:04

Hij zal het niet slechter als Fredge doen in de spits .

6 juli 2014 om 18:13

Ja maar als Scolari wist dat Neymar geblesseerd zou raken, dan had hij Lucas Moura (een soortelijke speler) geselecteerd. Maar hoe kan je dit voorspellen?

Neymar en Thiago Silva zijn onze twee allerbeste spelers. Zelf met hen zou het lastig worden, ik verwacht nu niks, dan kan het alleen maar meevallen. Hoop dat dit het team kracht kan geven en dat ze er bovenop vliegen bij die Duitsers. NL - Brazilie zou wel echt een droom finale zijn voor mij.

Dit Brazilie is echter veel meer afhankelijk van die twee dan de teams waarin hij zelf heeft gespeeld waren van maar twee spelers. Hoop vooral dat Neymar helemaal goed hersteld, vind het enorm triest voor die jongen. Hij kon zijn land laten dromen, zonder hem is er toch minder hoop merk je als je alle media afgaat (logisch ook).

@ronaldo? Zelfs in die vorm mag je van mij in de spits staan hoor. Tenzij Fred er twee inschiet dinsdag is dat echt de slechtste spits die ik ooit op een eindronde bij Brazilie gezien heb.

6 juli 2014 om 17:38

Ik weet zeker als Ronaldo echt een jaar lang intensief had getraind dat die nu van meer waarde was geweest dan Fred of Jo. Wat zijn dat twee dramatische spitsen zeg.

6 juli 2014 om 17:45

Ben er zeker van dat Adriano zelfs beter had gedaan dan Fred. Waar is Damiao eigenlijk? Snap niet waarom hij niet is geselecteerd. Anders hadden ze nog de keuze voor Vagner Love.

6 juli 2014 om 20:14

Vagner vind ik niet best. Jo is altijd een groot talent geweest maar heeft problemen met presteren onder druk, daarom heel raar dat hij meegaat naar het grootste toernooi dat er is. Zet hem in een oefenwedstrijd in het veld en hij speelt de pannen van het dak. (waardeloos dus voor ons).

Lima en vooral Luiz Adriano waren voor mij de beste opties. En dan als extra Fred, dat is een hele goede pinchhitter, maar te beperkt om mee te starten in deze vorm. Hij is gewoon uit vorm en niet helemaal hersteld van z'n blessure denk ik. Hij heeft niet de klasse om met minder dan topvorm op zo;'n toernooi te renderen.

Damiao heeft sinds de aanstelling van Scolari in zijn eerste seizoen veel met blessures gesukkeld, wel een mooi moyenne gehaald. En afgelopen seizoen was niet heel erg best. Grote fout gemaakt door naar Sao Paulo te gaan in plaats van Europa.

Maar toen had Brazilie meer sterren in hun team, Brazilie is te afhankelijk van Neymar gebleken. Hulk en Fred stellen echt niets voor. Neymar nam Brazilie bij de hand ondanks dat hij geen geweldige WK speelde....

Maar duitsland wordt er bijna altijd uitgeschakeld in de halve finale.

Hopelijk zal Brazilie wereld kampioen worden net als in 1962 toen Pele ook geblesseerd is geraakt.

Verder ben ik het wel eens met Ronaldo to a certain point. Vroeger hadden we wel een betere team. Door het wegvallen van Kaka, Adriano en Ronaldinho moesten we dat Braziliaanse droom in een jochie van 22 jaar stoppen/steken.

Het kan nog, en ik ben optimistisch ingesteld, maar winnen zonder Silva en Neymar? Dan moet Brasil, met name Fred, Willian en Hulk, echt boven zichzelf uitstijgen, wat nog niet echt is gebeurt dit toernooi.
Maar op een normale dag wint Duitsland gewoon, echt jammer .

6 juli 2014 om 17:37

Maar hij zegt dat Brazilie nooit afhankelijk van meer spelers is geweest. Volgens mij was Romario in 1994 ook de enige ster en in 1998 was dat alleen Ronaldo. Ook nu vind ik Neymar de enige ster die Brazilie heeft.

6 juli 2014 om 17:58

Romario was de enige superster in 1994, maar absoluut niet de enige ster hoor. Taffarel, Dunga, Rai, Jorginho, Aldair, Bebeto, Branco (en nog een paar) waren niet echt de minste spelers hoor. Het verschil is dat Romario bij een topclub speelde. De meeste spelers speelden gewoon in Brazilie (toen was die competitie gewoon echt goed).

In 1998 idem. Rivaldo, Dunga, Aldair, Cafu, Roberto Carlos, Denilson etc waren ook super stars. Maar niemand kan tippen aan Ronaldo.

Ik vond de selectie in 2002 juist veel minder dan van 1998 en 1994.

6 juli 2014 om 18:31

Je snapt wel wat ik bedoel Blink.

Niemand praat nu namelijk over over spelers als Jorginho, Rai of Aldair. Bebeto wordt af en toe nog genoemd, maar Romario is over 30 jaar nog steeds bekend over de wereld. Dat zelfde kun je zeggen over Ronaldo. Oke Rivaldo, Cafu en Roberto Carlos zeer waarschijnlijk ook wel.

6 juli 2014 om 18:14

Alleen hadden in '62 nog ene garrincha rond lopen. Van wat ik heb gehoord heeft die dat wk zon beetje in zn eentje gewonnen ondanks zn Manke been? en levensstijl.

Het is een lastige ploeg om van te winnen, paar behoorlijke kerels op het middenveld en in de defensie heeft Brazilië.

Maar zonder Neymar hebben ze wel erg weinig creativiteit en technisch vernuft. Zie ze niet snel winnen van Duitsland.

Ronaldinho. Pele. Neymar. Ronaldo......

6 juli 2014 om 17:42

Hardstikke goed! Jij kent veel braziliaanse spelers zeg!

6 juli 2014 om 18:15

Ja goed hé, als jij nog even aan je spelling werkt dan is iedereen tevreden.

7 juli 2014 om 00:20

*Braziliaanse, sorry meneer

7 juli 2014 om 13:27

Het ging eigenlijk om je eerste woord....

Maar wat maakt het ook uit.

Mwah tot nu toe is neymar wel de speler die het verschil maakt.. Deze jongen ga je heel erg missen en dan nog eens de volgende wedstrijd tegen Duitsland. Met Neymar zag ik ze al verliezen, maar zonder hem denk ik dat het echt onmogelijk wordt. De verdedigers van Duitsland zijn echt fantastisch en worden alleen te kijk gezet met een vreemde dribbel.

Ik denk nog steeds dat dit nadelig is voor Duitsland. Anders konden zij focussen om 1 man uit te schakelen zoals tegen Portugal met C. Ronaldo. Nu heeft Brazilie misschien minder kwaliteit maar qua spelbeeld zal Brazilie minder voorspelbaar zijn.

hahaha volgens mij vind ie silva niet echt belangrijk

ik zie duitsland eigenlijk best makkelijk winnen....daarmee bedoel ik geen hoge uitslag

6 juli 2014 om 18:01

Wel, maar je hebt Dante ook nog.

Ik snap niet waarom Brazilië steeds weer onderschat wordt. Eerst riepen mensen Colombia gaat winnen en nu weer Duitsland. Brazilië gaat gewoon winnen!

6 juli 2014 om 18:17

Omdat Brazilie Fred en Hulk heeft. Dat zijn we niet gewend als je naar het verleden kijkt.

6 juli 2014 om 18:24

Ja ik irriteer me de hele WK aan die Fred. Ik geloof in Hulk die keepers houden all die schoten van hem tegen helaas

Ik kan nu al zeggen dat wanneer Brazilië wint van Duitsland, gaan mensen de kleinste dingen opzoeken om weer te kunnen zeggen "de scheidsrechter was voor Brazilië etc.

6 juli 2014 om 18:59

Je he t ongelijk: ik zeg het NU al: Brazilie zal de scheids meehebben net als in de voorgaande 5 wedstrijden. Warsch wordt het wel weer zo'n Lulletje Rozenwater die van Blatter te horen krijgt dat "als je goed fluit, je kans op de finale maakt..." en aangezien veel arbiters geilen opnzo'n finale begrijp ik eel hoe dat gaat lopen

6 juli 2014 om 19:07

ja, precies. zo typisch en voorspelbaar. haha. naar andere wedstrijden wanneer brazilië niet speelt kijken ze niet of wuiven ze het weg, daar zijn ook veel cruciale fouten gemaakt, maar daar hoor je ze niet over.

Ik verwacht ook nog steeds dat brazilie de finale zal halen. Duitsland is ook niet zo geweldig. Ze hebben van portugal gewonnen en daarna 2 x gelijk en hadden veel moeite met algerije. Maar in de finale verliest brazilie ze van nederland.

Het uitvallen van Neymar kan weleens goed gaan uitpakken voor Brazilie. Ik vind sowieso Willian al beter dan Neymar, Willian speelt veel efficieter, werkt hard en zijn acties hebben bijna altijd resultaat. Daarnaast speelt hij veel meer in het teambelang. Het gemis van Silva daarentegen zal Brazilie de kop kosten denk ik, een centrum met Dante en Luiz zou echt dramatisch zwak zijn.

6 juli 2014 om 18:51

Nou je het zegt Willian kan ook spelen en bezit ook die flair..

Idd die ouwe heeft gelijk, Bra is iet afhankelijk van 1 speler. Wel van 1 speler en 7 scheidsrechters.
Persoonlijk vond ik Neyma vooral opvallen door zijn gratis valpartijen, uitvoering wat minder goed als dievan Robben, dat weer wel he.
Willian is trouwens niet minder dan Neymar en hij zeurt minder.
Denk niet dat t veel uitmaakt voor Dld, moet t ook hebben van inzet, conditie, fysiek. Ik verwacht een schoppartij tussen die twee, kaarten worden toch kwijtgescholden na de halve finale- op zich is dat alweer een oproep tot geweld van Blatter

Het klopt wel, daarnaast de volgende feiten:

- thuiswedstrijd, je kan mij niet vertellen dat het lekker spelen is als je constant uitgefloten wordt, het huidige Duitsland is toch vaak gevoelig gebleken bij hoge druk en als het even tegen zat. Hadden ze momenten dat ze overlopen werden omdat er niemand meer was 'die het wist'.

- scheids, hoewel ik denk dat een halve finale niet hetzelfde is als een poulefase in deze, denk ik wel dat de scheids gevoelsmatig toch de kant van BRA kiest, ook vanwege het wegvallen van Neymar.

- Brazilie is een Angstgegner van Duitsland, Spanje en Italie zijn er al uit, rest alleen nog BRA van de landen die 'de gouden lichting' angst aanjaagt. Dit zijn landen die (vaak) van Duitsland gewonnen hebben. En bij BRA is het volgens mij helemaal een zeldzaamheid dat DUI hier van won. Het ligt ze niet dit type voetbal.

Kan een mooie pot worden, ik zie Duitsland er ook zomaar 4-0 overheen gaan, zoals met Arg, maar aan de andere kant, ik zie BRA zo de beste pot spelen van het toernooi tegen ze. Heel spannend.

6 juli 2014 om 19:24

Klopt, Ik kan me niet herineren dat Duitsland van Brazilie heeft gewonnen

6 juli 2014 om 20:22

In 2011 nog, de meest recente. Duitsland won met 3-2 van Brazilie mede door een geweldig spelende Gotze.

6 juli 2014 om 20:39

Oefenduels reken ik niet mee, Duitsland heeft ook weleens gewonnen van Italie tijdens oefenduels, maar op toernooien is het andere koek.

6 juli 2014 om 23:31

Moet je dat de volgende keer even bij vermelden. Want dan heb je inderdaad gelijk.

Tjah als Ze Lucas meegenomen hadden dan was het nog zo gevaarlijk en in de verdediging gewoon Dante natuurlijk erbij!

Voor de fifa is het ook een voordeel dat Neymar eruit ligt. Als Brazilie verliest van Duitsland of misschien in de finale. Dan gaat alle aandacht naar het moment dat Neymar eruit werd geschopt.
De druk dat Brazilie moet winnen is natuurlijk wel een beetje minder geworden, nu Silva en Neymar niet meedoen.

Met of zonder Neymar, Brazilië blijft een dramatisch ploeg , die geholpen door de FiFA nu in de halve Finale staan. Maar hier houdt het ook op. Duitsland rekent af met de omhoog gevallen huilebalken.

Om maar niet over Couthino van Liverpool te spreken vond het erg vreemd dat Scolari hem niet heeft opgeroepen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren