Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Het maakt nu niets meer uit tegen wie wij spelen’

Laatste update:

Georginio Wijnaldum hield een paar maanden geleden absoluut geen rekening met deelname aan het WK 2014, maar staat nu in de halve finales met Nederland. De 23-jarige middenvelder was in de eerste twee wedstrijden tegen Spanje en Australië nog invaller, maar nam daarna de positie van Jonathan de Guzman over en stond die niet meer af. Hij kan niet wachten tot het duel met Argentinië.

/

Zenuwachtig voor dat duel is Wijnaldum naar eigen zeggen niet: daar is simpelweg geen tijd voor. Hij kon maanden niet in actie komen bij PSV en wil nu vooral genieten van de duels die hij wél speelt en de sfeer daaromheen, zegt hij in het Algemeen Dagblad. “Eigenlijk voelt het net als vroeger toen ik als kleine jongen bij Sparta en Feyenoord speelde”, roept hij maandag in herinnering.

Woensdag ontmoet Oranje de Argentijnen en áls dat duel gewonnen wordt, wacht daarna Brazilië of Duitsland. “Het maakt nu niets meer uit tegen wie wij spelen. We moeten toch iedereen pakken om wereldkampioen te worden. Nee, dat is niet onmogelijk. Maar veel mensen dachten dat wij de poule niet eens zouden overleven. Nu denken diezelfde mensen dat we wel even het WK winnen. Maar ik zeg eerlijk: ik sluit het niet uit, hoor.”

Heb jij een goed gevoel over Nederland-Argentinië?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Inderdaad, het is precies zoals het is.. Je hoeft nu niet meer uit te sluiten dan Nederland wereldkampioen wordt zonder dat je denkt dat je het ff wordt.. Heel bijzonder dit.. Dit WK vind ik nog boeiender dan het vorige WK wat betreft Oranje.. Meer spektakel en van betere tegenstanders (tot nog toe) gewonnen..

7 juli 2014 om 14:12

Op papier was alleen Spanje moeilijk dus hoezo tegenstanders? De rest was zeker te doen hoor.

7 juli 2014 om 14:18

Rest te doen.......Vooraf dachten er heeeeel veel (ik ook) wel anders over.

7 juli 2014 om 14:19

Jij bent er altijd als de kippen bij om Nederland af te zeiken hè? Chili is sterker dan Uruguay en Mexico beter dan Slowakije. Spanje even vernederd en Argentinië gaat ook op het blok. Triest ventje ben je.

7 juli 2014 om 14:22

Inderdaad. Chili stelt helemaal niet zoveel voor. Matige ploeg. Dat Duitsland, Engeland en vele andere landen er zoveel moeite mee hadden zegt ook eigenlijk niets. Dat ze van Spanje wisten te winnen en Brazilië bijna uitschakelden is ook niet hun verdienste, de tegenstander was gewoon matig. En dan Mexico, wat een prutsploeg is dat op papier. Stelt helemaal niets voor. Dat ze de groepsfase doorkwamen is echt puur geluk, het had net zo goed Kameroen kunnen zijn. Het is schandalig dat Nederland daar pas in de laatste minuten van kon winnen, want de uitdrukking FC Kudde was zeker in hun geval wel toepasselijk geweest. En dan zullen we het nog eens hebben over Costa Rica. Een klein landje, met geen enkele kwaliteit. Dat ze wonnen van Uruguay, Italië en gelijkspeelden tegen Engeland, Griekenland en Nederland komt alleen maar omdat de tegenstander hun gigantisch onderschatte en hun zo kansen gaf. Je hebt gelijk hoor, zo bijzonder is het niet wat Nederland presteerde tegen deze zwakke tegenstanders...

7 juli 2014 om 14:22

Spanje en Chili zijn dus echt wel sterker dan Japan, Kameroen en Denemarken.
En in de knock-out fase was alleen Brazilië sterk. Voor de rest hebben we in 2010 alleen maar kleine tegenstanders gehad. Ja ook Uruguay vond ik destijds een kleine tegenstander. Dus ben wel van mening dat de tegenstand op dit toernooit wel groter is. Zeker gezien het feit we nu ook nog Argentinië krijgen als tegenstander

7 juli 2014 om 14:25

Wijnaldum speelde gister degelijk. Maakte veel meters en liep veel gaatjes dicht zoals Nigel de Jong dat anders deed. Toch hoop ik dat hij kan spelen in de finale mocht het zover komen. Hij is toch net wat imposanter en alle Duitsers zullen hem wel kennen in tegen stelling tot Wijnaldum.

7 juli 2014 om 14:26

Mentalist: met mijn reactie duid ik erop dat in de groepsfase alleen Spanje lastig leek, voor mij in ieder geval, de rest moest zeker te doen. Maarjah blijkbaar was ik veels te opportunistisch en behoor jij tot die mensen waar Gini het over heeft. De mensen die dachten dat Nl de groepsfase niet zou overleven.....

7 juli 2014 om 14:26

@alex8ajax

Krijg het gevoel, maar verbeter me als ik het fout heb, dat je licht sarcastisch bent!?

on: zo is het maar net, alle 4 de ploegen hebben nu evenveel kans.
Vindt de aankomende wedstrijden heel moeilijk te voorspellen, verwacht dat Duitsland van Brazilie wint en wij hopelijk van Argentina!

7 juli 2014 om 14:28

Ik niet hoor Tiptopp daarom dat ik dat zeg. Spanje leek het enige lastige voor mij waardoor ik ook dacht dat Nl sowieso door zou gaan. De tegenstanders zijn natuurlijk altijd lastig, maar het is een kwestie van erachter staan....

7 juli 2014 om 14:31

Waar heb jij het over Alex? Waar zeg ik dat het niet bijzonder is. Ik zeg alleen dat Spanje voorgaand een lastige tegenstander was de rest - dus Chili en Australie - was zeker te doen. Daarnaast is in de ko-fase elke ploeg wel lastig, maar daar hoef je alleen de ploeg te steunen.

7 juli 2014 om 14:33

@lahaya070

Fijn dat jij het even meldt, dan hoef ik het zelf niet meer uit te leggen

On: We pakken die Argentijnen! En als Brazilië van Duitsland wint, dan kan het haast niet anders dan dat dat weer zo'n wedstrijd wordt vol arbitrale dwalingen in het voordeel van de Brazilianen. Ze hebben nou eenmaal een slecht team. Goede spelers, maar een zeer slecht team. Net als Argentinië.

7 juli 2014 om 14:37

Als jij van tevoren dacht dat Chili zeker te doen was, dan heb jij die ploeg niet goed bestudeerd. Dat Nederland er uiteindelijk van won is een zeer goede prestatie, want dit Chili is een geweldige ploeg. Wat ik ervan heb gezien was beter dan alles wat ik van Brazilië en Argentinië bij elkaar heb gezien. Die finale halen we dan ook met gemak.

Waarom is het overigens in de KO-fase alleen maar een kwestie van achter je ploeg staan? Dat is het toch altijd en overal? Meer kun je niet doen, helaas gebeurt er vaak wel minder.

7 juli 2014 om 14:49

Ja, sorry maat. Ik verwoord het een beetje verkeerd. Las mijn reactie nogmaals en het stond echt idioot. Helaas kon ik het niet meer editten. Maar je hoort ze natuurlijk altijd te steunen en ik probeerde er mee te zeggen dat in de KO-fase je ploegen als Brazilie enzo tegenkomt en die zijn natuurlijk kwalitatiever dan Nl, daarom zei ik van gewoon achter je ploeg staan. Over Chili: Ja, ik vond Chili een te kloppen ploeg. Had ze niet echt geanalyseerd, maar dat kwam door mijn oppurtunisme eigenlijk dat ik dacht die is sowieso binnen. Zelfs Spanje zag ik als verliezer alleen in mindere mate. Zelfde heb ik bij Ajax ook. Toen ze tegen Real, Barca en dat soort ploegen moesten zei ik altijd tegen mijn mede-Ajacieden Ajax wint wel met 2, 3-0 maak je geen zorgen.

7 juli 2014 om 14:54

Haha, ja dat opportunisme ken ik, dat heb ik nu dus ook heel erg voor de wedstrijd Nederland - Argentinië

7 juli 2014 om 14:58

Vooraf werd alleen gedacht dat we alleen tegen Australie kans hadden.
Mochten we de finale halen en tegen Brazilie moeten dan hebben we zowat heel Midden en Zuid Amerika verslagen.
Chili, Spanje, Mexico, Argentinie en evt Brazilie of Duitsland is de wereldtop aangevuld met Chili en Mexico.

7 juli 2014 om 15:03

Hahah, ik snap je. Komt wel goed joh. Dit wordt het wk van revanches. Spanje, Argentinie en daarna als klap op de vuurpijl Duitsland.

7 juli 2014 om 15:42

Uruguay <-- Argentinië.
Brazilië --> Costa Rica.
Slowakijke <-- Mexico.

Kortom, we hebben nu meer tegenstand dan 4 jaar geleden, waar we volgens velen een beter team individuen hadden.

Misschien is Nigel de Jong er ook nog bij woensdag.
NOS meldt net dat er een ''wonder'' staat te gebeuren, zo zegt Louis net op de training.
Zou toch geweldig zijn

Overigens vindt ik Wijnaldum iets te veel op de achtergrond in de wedstrijden, maar doet het behoorlijk voor iemand die zo weinig heeft gespeeld dit jaar.

7 juli 2014 om 14:17

Denkt dat van Gaal al wist dat ie nog zou kunnen meespelen. Maar hij hield het natuurlijk geheim om het als een verassing te laten voorkomen voor de tegenstander. Nigel lijkt mij de aangewezen man om Messi het leven zuur te maken.

7 juli 2014 om 14:22

Aantal dagen geleden werd er nog bericht dat het einde WK zou zijn voor de Jong. Het zou wel echt weer een meesterzet zijn wanneer hij gewoon in de basis zou staan tegen Argentinie....

7 juli 2014 om 14:29

RMCF010 haha echt. De gouden pik van Louis wordt alleen maar langer.
Blinde vogel: waar haal je die quote van Van Gaal vandaan? Lees het helaas (nog) nergens.

7 juli 2014 om 14:31

Kijk op NOS.nl en dan vind je van zelf de video van "Het wonder van Lourdes"

7 juli 2014 om 14:48

Heb het gezien zou mooi zijn als hij kan spelen. Gaf gisteren al een reactie op Facebook na het lezen van dat Fer en de Jong weer op het trainingsveld waren dat het me niks zou verbazen dat de Jong woensdag nog gaat spelen.

7 juli 2014 om 15:33

Klopt. Als Nigel meedoet is dat de zoveelste tactische truc van Louis.

7 juli 2014 om 14:20

Dat 'wonder' ging ook echt over Nigel de Jong?

Zou echt geweldig zijn als hij er bij is. Die gozer vreet Messi op.

7 juli 2014 om 14:25

Als De Jong speelt kunnen we achteraf zeggen: "messi? Wie is Messi? Ik heb hem de hele wedstrijd niet gezien? Speelde hij?"

7 juli 2014 om 15:39

Nou niet te opportunistisch. Messi heeft spelers die 100x beter zijn dan een fitte de jong zijn hielen laten zien, dus ik hoop dat NL met hem om kan gaan. Higuain gaf ook eindelijk een teken van leven afgelopen wedstrijd.

Ze zullen di Maria wel gaan missen... Argentinie zonder messi is echt heel pover wel, veldspel lijkt nergens op, maar als ze eenmaal voor staan kunnen ze de pot vrij goed dicht houden. Hoop dus dat Nederland niet weer een achterstand hoeft weg te werken.

7 juli 2014 om 14:27

Waar zie je dat????

7 juli 2014 om 15:02

http://nos.nl/wk2014/video/671687-de-jong-wonder-v...

7 juli 2014 om 15:03

Ja inderdaad het lijkt er op dat hij weer fit is wat een enorme opsteker is dat bij Fer gaat het iets minder maar ook steeds beter Fer hij haalt de halve finale waarschijnlijk niet en Nigel wel. Dit is de vermoedelijke opstelling van het Nederlands elftal.

Cillessen
Vlaar
De Vrij
Martins Indi
Kuyt
Wijnaldum
De Jong
Blind
Sneijder
Robben
V.Persie
7 juli 2014 om 16:31

Dat zou denk ik de best mogelijke opstelling ook zijn ja. Als De Jong straks echt fit is, dan pakken we Argentinië. Ik heb er vertrouwen in!

Er zijn behoorlijk wat mensen die roepen dat Gini tegenvalt, maar dat komt doordat hij normaal op een andere positie speelt en een vrije rol heeft. Daarnaast komt hij net terug van een blessure. Ik ben blij dat deze jongen er bij is! Hij vervult zijn taak prima.

Een van de zwakste schakels in dit oranje al zeg ik het zelf

7 juli 2014 om 14:11

Zwak is het niet te noemen, gewoon onopvallend. En als je onopvallend bent als verdedigende middenvelder, doe je het prima.

7 juli 2014 om 14:22

@daniel_vb22 exact, Wijnaldum is zeker niet zwak, voert zijn taken heel goed uit, hij heeft nu eenmaal in dit Oranje een sobere rol, beetje zoals Timmy Simons vroeger bij Psv, viel ook nooi op maar was er wel altijd
Enige waar ik niet mee eens ben is dat je als CVM onopvallend moet zijn, ik zie Wijnaldum meer als een 8, een link tussen de 6 en de 10, die hoort onopvallend te zijn. De CVM moet juist opvallen door zijn tackles, aanjagen, zorgen dat de verdediging niks te doen heeft zoals De Jong perfect doet

7 juli 2014 om 14:40

Eens, maar bij Nigel de Jong viel , eerlijk is eerlijk, pas écht op tegen Chili in mijn ogen.

7 juli 2014 om 14:43

Niet tegen Australie? Ik geef toe dat hij tegen Spanje niet opviel maar dat kwam meer door hoe vrij we mochten aanvallen dat De Jong eigenlijk overbodig was. Maar tegen Australie, vooral na de 2-3 was hij toch degene die een paar keer de beuk erin gooide

7 juli 2014 om 14:45

Ik vond Wijnaldum en Sneijder juist de beste spelers. Het link-up play van gini was nagenoeg perfect en daar is hij voor. Daarom was Nederland ook dominant omdat het juiste lekker liep op het middenveld.

7 juli 2014 om 15:41

Je moet voor de grap eens de wedstrijd tegen Costa Rica terugkijken. Wijnaldum verstopte zich continu de 2e helft. Was nooit aanspeelbaar en haalde nergens een balletje op. In balbezit speelde Oranje maar met 10 man. Na Depay vond ik Wijnaldum de slechtste op het veld.

7 juli 2014 om 14:12

Vind hem niet slecht spelen, alleen tegen Argentinië zou ik liever zien dat de Guzman of Clasie speelt anders wordt het te aanvallend?

7 juli 2014 om 14:16

Valt wel mee, valt idd niet op maar dat deed Sneijder ook een paar wedstrijden niet, terwijl hij wel kilometers maakte in teambelang. Guzman is zelfde verhaal, viel ook niet op.

7 juli 2014 om 14:23

''al zeg ik het zelf'' ? slaat nergens op he?

7 juli 2014 om 14:45

Niet zwak maar normaal, een normale speler, stijgt niet boven zichzelf uit zoals De Vrij enzo, maar slecht is hij niet. Had hij bij Chili of zo gespeeld dan hadden we onze defensie op hem aangepast, voor de meeste landen is hij gewoon goed maar in dit Oranje ligt de lat momenteel erg hoog.

Gini heeft gelijk 99% geloofden niet in jullie en zaten alleen maar te zeiken. En kijk nu. Nu doen ze alsof hun neus bloed. Eigenlijk verdienen deze mensen geen wk. Maargoed zo zijn er wel meerdere mensen. Uit de tegenstanders blijft niet veel over. Alleen maar Brazilie en Duitsland en beiden zal moeilijk worden mochten jullie Argentinie overleven. Dus je bent een beetje laat met je opmerking Gini.

7 juli 2014 om 14:24

hij heeft je bericht niet ontvangen, nutteloos om het aan hem te richten... ''je bent een beetje laat met je opmerking gini''

Niemand had verwacht dat Wijnaldum mee zou gaan. Laat staan in de basis..
Maar zo'n speler is nuttig in je team, heeft veel loop vermogen en ook snelheid!
Alleen voetballend is de Guzman beter, maar dat zijn afwegingen die je maakt.

Verdedigend nagenoeg foutloos toernooi van Wijnaldum, aanvallend zou echter meer moeten brengen. Niet onvervangbaar in mijn ogen.

Wijnaldum doet het echt prima! Ik had gedacht dat daar de zwakke plek van Oranje zou zitten maar in tegendeel.

Gelukkig is die zware Van Der Vaart niet mee, die had dit nooit aangekund.

Zowel Wijnaldum als De Guzman vind ik in de wedstrijden wenig zichtbaar geweest. Het is tekenend voor de spelstrategie dat middenvelders grotendeels worden overgeslagen. Sneijder heeft inmiddels wel zijn rol gevonden en is in het spelletje gepast. Gini nog niet. Ik zou Clasie eigenlijk best willen zien op die plek maar dat gaat niet gebeuren.

Weet je, ik heb gewoon het gevoel dat het zo moet zijn. Kijk eens naar steeds net dat kleine beetje geluk, dat onverzettelijke, de trendbreuk en constant de tegenslagen bij onze tegenstanders. Spanje, Argentinië en Duitsland, kom op zeg, dat is toch wel zeer frappant.

Het zal mij niet eens verbazen als we woensdag weer hetzelfde laten zien als tegen Spanje.
Onze ' Italië & Frankrijk ' is nu op het eind!

7 juli 2014 om 14:30

God wat hoop ik het! Ik zit al dagen met de hoop, en steeds als ik eraan denk krijg ik kippenvel. Ik ga de dag na de finale op vakantie met de bus naar Spanje. Ik denk dat als we het halen dat ik dronken, zonder slaap die bus instap. Het gaat de mooiste dag ooit worden.

Ik denk persoonlijk dat we het niet gaan redden, dat dan weer wel.. Haha

Als het wonder De Jong gebeurt en 2 wedstrijden duurt, worden we wereldkampioen. Daar geloof ik heilig in. Het polyvalente systeem van Van Gaal heeft Chili ontmanteld en lamgelegd. Ik vind Argentinië minder veelzijdig dan Chili en vooral verdedigend minder, al is Messi natuurlijk 3 klassen beter dan Sanchez. Het gemis van Di Maria is een belangrijke opsteker voor Oranje. Het is zaak niet op achterstand te komen, want dan wordt het supermoeilijk. Maar dat geldt voor de Argentijnen net zo. Ze zullen in hun broek schijten voor Robben, die dit toernooi dwingender aanwezig is dan Messi.

Mocht Nederland de finale halen, denk ik dat Duitsland ook te pakken is. Ze spelen eigenlijk steeds in één tempo. Höwedes is links de zwakste schakel in een verdediging, die heeft bewezen moeite te hebben met ruimte in de rug. Met Neuer hebben ze wel met afstand de beste keeper te wereld. Die gast kan voetballend zo mee in de eredivisie. Alleen ben ik wel een beetje bang voor een 'schumachertje' als hij op Robben uitkomt.

Als Brazilië van Duitsland wint, gaan ze eraan in de finale. Dit Nederland is zo rustig, geduldig en overtuigd van zichzelf, dat ze zich niet gek zullen laten maken door het geren en gevlieg van een team dat tactisch drie klassen minder is. Zelfs niet met de scheids tegen.

7 juli 2014 om 14:44

Ik help het je hopen! We zijn zeker niet kansloos, alhoewel ik toch denk dat we het minst favoriet zijn van de vier overgebleven teams. Ik schat Duitsland het sterkst in, dan Argentinie, dan Brazilie, en dan Nederland.

Duitsland heeft gewoon de sterkste selectie en is, alhoewel het niet altijd even overtuigend heeft gespeeld, het minst in de problemen gekomen. Argentinie vond ik, in tegenstelling tot een hoop mensen hier, vervelend goed eruit zien in de eerste helft tegen Belgie. Wat me met name tegenstond is dat ik het gevoel kreeg dat ze beter in het toernooi begonnen te komen. Ik heb hetzelfde gevoel met Brazilie - die speelde ook beter tegen Colombia dan ze tegen Chili, Mexico, Kroatie, of Kameroen wisten klaar te spelen. Nu hebben ze natuurlijk wel het gemis van Thiago Silva en Neymar op te vangen, maar met het thuisvoordeel geef ik ze toch net een grotere kans dan Nederland.

Dit is niet bedoelt om te zeiken, en je analyse is (hoewel een beetje optimistisch) helemaal niet gek. Als we vroeg op voorsprong komen tegen Argentinie geef ik ons inderdaad een heel goede kans. Mijn beste inschatting is echter dat we het minst favoriet zijn.

7 juli 2014 om 14:51

Waarom Koontje?

Van deze vier landen heeft Duitsland allemaal goede maar geen wereldspelers, bij BRA mist Neymar. En bij Argentinië missen ze Di Maria, wel Messi nog, maar wij hebben Van Persie en Robben, waarbij Robben in de vorm van zijn leven is.

Ik schat eigenlijk alleen Duitsland iets hoger in, vanwege het teamgevoel van ze, maar ik verwacht dat NL de lat nog hoger gaat leggen deze wedstrijden.

7 juli 2014 om 15:22

Laten we de selecties even naast elkaar leggen:

Cilissen vs. Romero: allebei niet sterk, maar ik zou toch voor Cilissen gaan. 1-0 voor Nederland
Zabaleta vs. Kuyt: Heel verschillende spelers natuurlijk, maar al met al is Zabaleta een betere rechtsback. 1-1.
Demichelis vs. De Vrij: Met een kleine Feyenoordbril op zeg ik De Vrij (ben sowieso ook niet zo onder de indruk van Demichelis). 2-1 voor Nederland.
Garay vs. Bmi: Dat lijkt me makkelijk, Garay. 2-2.
Basanta vs. Blind: Laten we zeggen dat dat gelijk is: 2.5 vs. 2.5.
Mascherano & Gago vs. Clasie/de Guzman & Wijnaldum: Argentinie allebei beter: 4.5-2.5 voor Argentinie
Messi vs. Sneijder: Messi. 5-5-2.5 voor Argentinie.
Lavezzi vs. Robben: Robben. 5.5-3.5 voor Argentinie.
Higuain vs. Van Persie: Van Persie: 5.5-4.5 voor Argentinie.
Aguero vs. Depay: Aguero: 6.5-4.5 voor Argentinie.

Natuurlijk ligt dit eraan hoe we spelen - ik ben er nu even vanuit gegaan dat Vlaar en de Jong niet mee kunnen doen en Blind linksback gaat en Clasie of de Guzman op het middenveld verschijnt. Maar al met al schat ik de selectie van Argentinie iets hoger in.

Aan de andere kant hebben wij natuurlijk Koning Louis. Dus wie weet, misschien ben ik wel te pessimistisch!

7 juli 2014 om 16:22

@koontje
Redelijke vergelijking, maar ik wil daar een andere tegen over zetten. Want ik ga er wel gewoon van uit dat Vlaar het haalt en misschien dat de Jong het ook haalt. Die zet ik dus er gewoon in, in een 5-3-2 opstelling.

Cillessen vs Romero: Cillessen keept beter, maar er zit weinig verschil in.
1-0 voor Nederland.
Zabaleta vs Kuyt/janmaat: wie er ook RB staat, Zabaleta is overall een betere back. 1-1.
Demichelis vs De Vrij: De Vrij presteert erg goed op dit toernooi, dus 2-1 voor Nederland.
Garay vs Vlaar: Garay 2x zo goed als Vlaar.
2-2.
Fernandez vs Bmi: Beide verdedigers niet sterk, maar Fernandez voordeel van de twijfel. Dus 2-3 voor Argentinië.
Rojo vs Blind: Min of meer gelijk. Beide backs doen het redelijk.
Nog steeds 2-3.
De Jong en Wijnaldum vs Mascherano en Gago: Het lijkt me duidelijk dat Nederland dat wint. De Jong als breker en Wijnaldum als dynamische controleur hebben mijn voorkeur boven Mascherano/gago. 3-3.
Sneijder vs Messi: Messi uiteraard. 4-3 voor Argentinië.
Robben vs Higuain: Dat wint uiteraard Robben, want hij is geweldig in vorm.
4-4.
RVP vs Aguero (als hij speelt): Aguero is onzichtbaar op dit toernooi en RVP heeft op 1 echt slechte pot na veel laten zien voor Oranje. RVP wint.
5-4.

See? Nederland hoeft niet onder te doen voor Argentinië. Laten we hopen op het wonder De Jong en een geniale tactiek van Louis van Gaal. Ik zie het wel goed komen Woensdag.

7 juli 2014 om 18:29

Eziomessi: fair enough. Het is inderdaad maar net wie je tegenover elkaar neerzet. Met of zonder Vlaar & De Jong is in ieder geval een groot kwaliteitsverschil.

Okee, ik ga gewoon kappen met negatief doen en meedoen in je optimisme. Hup Holland!

7 juli 2014 om 14:48

Ik denk eerder dat Sanchez qua veldspel veel gevaarlijker is dan Messi dit toernooi, alleen qua traptechniek en doelgerichtheid vind ik Messi net een stapje hoger.

7 juli 2014 om 15:17

Denk dat er helemaal geen wonder voor nodig is, ik denk dat Van Gaal hetzelfde spelletje gespeeld heeft als al vaker:

Cillissen heeft hij niets verteld en constant zegt hij dat hij de concurrentie niet wijzer wil maken dan nodig. Volgens mij hebben ze doelbewust verkeerde informatie de ether in geslingerd.

De Jong gaat gewoon spelen straks. En niet alleen vanwege bovenstaande, De Jong is ook een bikkel en doet er alles aan om er weer bij te zijn.

Wijnaldum valt niet enorm op, maar vond hem gewoon goed spelen de laatste wedstrijden. Nu Nigel de Jong er als breker niet is, moeten Wijnaldum en Blind het spel van de tegenstander ontregelen en dat doen ze prima. In aanvallend opzicht kan het misschien nog wat dwingender. Sneijder is wat meer aanwezig, maar die heeft ook wel wat meer ervaring. Wijnaldum doet het gewoon prima en scoort altijd wel een 6 of een 7.

Wereldkampioen worden sluit ik ook niet uit. Ik denk dat we echt een hele goede kans maken tegen Argentinië, ik ben echt niet zo onder de indruk van hen. Bovendien lijkt alles af te hangen van Messi of ze moeten weer met een gelukje scoren, zoals Higuain tegen België.

Duitsland wordt kampioen

7 juli 2014 om 14:41

Brazillie of Duitsland wordt het gewoon 100%.

7 juli 2014 om 14:46

Pick one, stuur je rekeningnummer en we gaan een weddenschap aan goed?

7 juli 2014 om 17:58

Brazillllll

Wijnaldum moet zich als waterdrager gewoon helemaal kapot werken en als hij dan nog een beetje geluk heeft dan komt het goed. Zolang hij dat doet blijft hij gewoon in het elftal staan.

Ik wordt een beetje moe van het klootjesvolk wat roept dat onze spelers niet voldoen. Men moet eens kijken naar de primaire taak die een speler heeft en hem daar op beoordelen.

Nu is Wijnaldum weer niet goed genoeg. Maar mensen hij werd naast de Jong gezet om het spel te verplaatsen en mee op te komen. Dit doet die jongen uitstekend, zowel Blind als Wijnaldum verplaatsen de laatste twee wedstrijden het spel van links naar rechts, van achter naar voren. Dat dit voor sommige inhoudt dat het niet goed is kan ik niet bij. Oranje speelt op zekerheden, en het technische vernuft moet van de voorste drie komen, niet van de twee verdedigende middenvelders. Daarnaast mag je van zowel BMI als Vlaar niet verwachten dat ze de bal 30 keer uitmuntend crossen. Van Gaal heeft er voor gekozen om met zekerheid te spelen en zo de verdedigers te ontlasten. Dat gaat toch uitstekend, ik durf te wedden dat de Nederlandse verdediging de verdediging is met de minste 100% kansen tegen.

En ja het is niet spectaculair en frivool, het is degelijk maar wel vol passie en strijd. Een stel jongen honden die de Eredivisie eigenlijk niet eens ontgroeit zijn, tonen aan op dit WK dat met een goede mindset en het weten van je plek je mooie dingen kan laten zien. Het team speelt in dienst van elkaar, door zijn primaire taak uitstekend uit te voeren.

Ik persoonlijk, geniet van deze discipline. En daarom maak ik een diepe buiging voor alle 23. Wat een enorme prestatie van een een team wat bijvoorbaat afgeseveerd was.

Tegen Argentinie hebben we wel gewoon een goede kans hoor, met 5-3-2 achteruit gaan hangen en counteren. Demichelis is niet de snelste, robben kruipt die man er nog uit. Hoop in de finale op Brazilie, Duitsland heeft gewoon een erg sterk en tactisch team, daarnaast zou ik het niet kunnen accepteren als we van de Duitsers verliezen in de finale..

7 juli 2014 om 14:45

Ik hoop Brazilië omdat die moeten aanvallen voor volk en vaderland. Die lui zullen zwaar onder druk staan, en we hebben tot dusver gezien waar 'druk' hun brengt. Dit houdt in dat er voor ons ruimtes zullen ontstaan, waarvan is gebleken dat een enorme kracht voor ons is. Daarnaast trainen vele van Duitsland dagelijks met Robben, en ben ik bang dat ze weten hoe ze hem in toom moeten houden. Beschikt Duitsland over een uitstekende keeper, waar Brazilie toch een onzekere grabbelaar heeft staan - daar kun je vlak voor tijd dus nog wat forceren met Klaas Jan. Enfin, het is uiteraard wel belangrijk om een gedisciplineerde en onberispelijke scheids te krijgen wanneer men tegen Brazilie aantreedt. We hebben allemaal gezien dat de wat zwakkere broeders uit het scheidsrechters-korps niet met de druk van de tribune om kunnen gaan (of de verleiding van geld niet kunnen weerstaan).

Nederland maakt een goede kans, maar ik hoopt wel dat Vlaar er in kan staan woensdag want ik vind Vlaar echt heel belangrijk, hij is eigenlijk de enige ervaren achterin, hiervoor was de jong dat ook maar die is geblesseerd. Ik denk dat heel veel clubs jaloers zijn op Manchester united dat ze zo,n goede coach hebben binnengehaald!
we hebben eigenlijk tegen de verwachtingen gepresteerd, ik dacht wel dat Nederland ver zou komen maar niet dat ze bijvoorbeeld zouden winnen van Spanje.

hup Holland hup!

In de halve finales tref je uiteraard geen zwak team meer. Het wordt gruwelijk lastig, maar onmogelijk is het niet. Wijnaldum speelt nuttig. Niet heel opvallend, maar knapt veel werk op.

Hahahaha wat zijn jullie Hollanders grappig
Paar zaad wedstrijden gespeeld en die denken nl wint even
Ja messi wordt gestopt door clasie toch
Ga tog spelen

Nl verliest gewoon als messi normaal wedstrijd speelt

7 juli 2014 om 15:04

Heeft messi slechte wedstrijd gespeeld dan? Is wel de gene met zn team in de halve finale staat en ze hadden 'slecht' gepresteerd of met de hakken over de sloot?

7 juli 2014 om 15:12

En daar ligt het probleem. Messi speelt niet meer normaal. Verre van dat zelfs. Heb je zijn statistieken bekeken van de laatste wedstrijd? Erbarmelijk slecht! En die "hahahaha" van jou is een "hahahaha" uit angst nietwaar? Ik denk dat de Argentijnen met een onzeker gevoel de wedstrijd ingaan. Weet het bijna wel zeker

7 juli 2014 om 15:15

Helemaal gelijk nordinsimo. Een paar wedstrijden met slecht spel door het oog van de naald gekropen, schwalbels bij de vleet en de scheids aan hun kant. Nu komen ze een echte tegenstander tegen die hun naar huis stuurt. Al die grote bekken voor niets.

7 juli 2014 om 15:30

Naar huis, uhu ja zeker azuuri. Daar zitten die 23 van Italië in ieder geval al een tijdje. Na het behalen van wel drie hele punten op een WK. Het WK wat wel goed zou komen, want Italië zou er staan - werd ons meermaals verteld na een gelijkspel tegen louter postbodes en bakkers. Over grote bekken gesproken, daarvoor moeten we toch hoogstpersoonlijk aankloppen bij de altijd opgewonden en arrogante mediterraanse Metro-heren uit de laars.

Robben heeft wel geteld een schwalbe ingezet. Een buiten de zestien die niet eens als overtreding van de tegenstander beoordeelt werd. Voor de rest probeert men wedstrijd in wedstrijd zijn enkels doormidden te schoppen. En wat hakken over de sloot betreft, als Costa Rica na 90 minuten naar het scorebord had gekeken en er stond 4-0 hadden ze niks te klagen. Datzelfde geld voor Mexico wat na 50 minuten de regie volledig - door het tactische hoogstandje van Louis - kwijt was. Na meerdere prachtige reddingen viel de 1-1 in de 87ste minuut (maar die 87ste minuut was het vanwege de drinkpauze - daar hadden dus 5 minuutjes van afgetrokken kunnen worden). Dat die 2-1 dan uit een penalty valt is heel sneu voor de Mexicanen, maar die was anders ook wel gevallen. Daarnaast zijn we twee keer op achterstand gekomen door een onterechte penalty en hebben we ons terug geknokt door passie en strijd - daar valt niks op af te dingen.

7 juli 2014 om 15:19

Ah dus Nordin, je woont hier omdat je ons grappig vindt? Oooo wacht je bent sarcastisch. Aja, je weet hoe het werkt he. Je koopt een koffertje, vraagt mamsie of ze je kleertjes wilt strijken, legt ze vervolgens in je koffertje. Als je Turks ben stap je vervolgens in je oude versleten Volvo, met bed achterin, en als Marokkaan heb je verschillende keuzes. Of je rijdt naar Spanje en neemt de boot, of je kiest een van de vele nabijgelegen luchthavens - bij deze alvast mijn excuus naar de vele normale Turkse en Marokkaanse reaguurders. Je hoeft hier niet te wonen, als je niets met de bevolking hebt, maak vooral gebruik van je dubbele paspoort. Waar is jouw land eigenlijk op het WK? Nou ik hoop voor je dat woensdag je schotel scheef hangt, en dat je dus niet hoeft te kijken.

On:
Het zal niet makkelijk worden, maar ik had meer geloof in een goede afloop tegen Argentinië dan tegen de Belgen. Die burenstrijd kan veel losmaken. En daarnaast is zowel de verdediging als keeper van België vele malen beter. Het ontbeert België aan creativiteit en daadkracht voorin. Argentinië heeft 1 gevaarlijke linie en dat is voorin. De rest is magertjes, zoals het hele toernooi is gebleken. En voetbal speelt zich toch echt af in 4 linies (keeper-verdediging-middenveld-aanval).

7 juli 2014 om 15:31

@ Daarintegen

Je reactie is echt respectloos. Je verlaagt je niveau hiermee je kon ook normaal reageren en dat eerste stuk verwijderen.

Verder: Geen een zal het makkelijk hebben je zit immers in de halve finale. Hoop dat het een leuke wedstrijd wordt.

7 juli 2014 om 15:43

En wie ben jij, om mij te vertellen wat respectvol of respectloos is? Respect verdien je, en dwing je af, dat krijg je niet. De beste man is er een ieder topic aangaande Oranje bij om zowel het Nederlandse team als de (let wel) gehele bevolking belachelijk te maken. Over respectloos gesproken. Oo wacht, als Nederlander moet je dat pikken, dat is nou eenmaal de trend. Een Nederlander dient zich aan de regels te houden en zijn nationale trots opzij te schuiven als een ander hem belachelijk wilt maken. Zegt de Nederlander hier echter wat van is de Nederlander respectloos en niet diegene die 'de aanstichter' is. Ik hoop dat je zelf doorkrijgt hoe scheef jouw reactie is (?). Daarnaast bied ik bijvoorbaat mijn excuus aan voor de vele heren (en wellicht vrouwen) die hier wel normaal en niet provocerend en haatdragend reageren. Jouw reactie is dan ook overtrokken.

On:

Nogmaals ik heb er vertrouwen in. Die Argentijnse defensie is op snelheid te kloppen, en een middenveld hebben ze niet. Met die 1-6-0-4 opstelling van ze. Als de wedstrijd op details beslist wordt, is het grootste detail in ons voordeel. De trainer ie niets aan het toeval overlaat.

7 juli 2014 om 15:44

Het is jammer maar ik vrees dat het bijna altijd dezelfden zijn die wat tegen ons Europeanen hebben, bijna altijd vanuit dezelfde hoek, gaat nooit wat worden. Willen alleen maar de lusten maar niet de lasten. Noemen ons xenofobisch maar zelf alleen maar kk roepen en haat verkondigen en het eigen land laat zelf geen enkel vluchteling zich vestigen.

Ik heb de wedstrijd van België nog even gezien en ja, die speelden veel beter, maar missen de gogme en de slimmigheid voor doel. Tegen NL zou je zien dat ze wel net die goals pakken omdat ze tegen ons wel durven.

7 juli 2014 om 15:51

Aja je ziet veelal aan de manier van schrijven, zo denkt men dat het daarintegen is ipv daarentegen. Aja, ik maak me niet druk, laat alleen graag merken dat ze vele andere keuzes hebben. Ga hier ook niet gelijk een heel politiek spel van maken. Enfin, what about the game tegen Argentinië Alex?

7 juli 2014 om 16:04

Ik heb het gevoel dat we ons huzarenstukje van tegen Spanje gaan herhalen tegen ze. Denk dat het zo moet zijn.

Ik houd rekening met een verlies maar ga uit van een overwinning.

7 juli 2014 om 15:25

Alsof Argentinië geen 'zaad wedstrijden' gespeeld heeft.

Niemand denkt dat we wel even winnen, maar hebben genoeg kans. Ja en Robben wordt gestopt door Romero?

Ga toch spelen? Woensdag ja.

NL verliest gewoon? De laatste wedstrijd tegen ARG wonnen we. Onze track record tegen Argentinië is gewoon goed.

Als Nigel door een soort wonder kan terugkeren hebben ze wel een reele kans in mijn ogen.

Anders maakt Wijnaldum zich helaas druk om niets en was er zeker wel een betere tegenstander geweest als Arg ( zwakkere Brazilie).

Nederland kan nu gewoon van iedereen winnen

14 juli hebben we allemaal een kater, goedschiks of kwaadschiks..

Als ze Messi in toom kunnen halen winnen we, maar anders... Die gozer kan uit het niks scoren. Hij kan de hele wedstrijd ongevaarlijk zijn en dan in eens scoren en met onze verdedigers weet ik niet of we hem tegen kunnen houde

7 juli 2014 om 16:03

En wat dan nog, ik ga er vanuit dat hij er sowieso 1 in legt, maar wij zeker twee.

Áls dat duel gewonnen wordt, wacht Brazilie of Duitsland... Als dat duel verloren wordt ook ;-)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren