Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

FIFA stelt Brazilië teleur met nieuws over Zuñiga en Thiago Silva

Laatste update:

Juan Camilo Zuñiga zal niet gestraft worden voor de overtreding waarmee hij een einde maakte aan het WK van Neymar. De Colombiaan plantte zijn knie in de rug van de Braziliaanse sterspeler, die hierdoor een gebroken rugwervel opliep. De Braziliaanse bond had de FIFA gevraagd om een onderzoek te starten naar Zuñiga, maar de wereldvoetbalbond zal dat niet gaan doen.

/

De FIFA maakt via de officiële kanalen bekend dat de overtreding was beoordeeld door de dienstdoende scheidsrechter (Carlos Velasco Carballo) en dat de bond dus niet kan overgaan tot een schorsing op basis van videobeelden. De overtreding werd overigens niet bestraft met een gele of rode kaart. Brazilië won met 2-1 van Colombia en bereikte daardoor de halve finale.

Het gastland speelt dinsdag tegen Duitsland en moet het in deze kraker niet alleen zien te redden zonder Neymar, maar ook zonder Thiago Silva: de schorsing van de verdediger blijft namelijk gewoon staan. De Braziliaanse bond had de FIFA gevraagd om de gele kaart van Thiago Silva kwijt te schelden, maar zoals verwacht kon worden zal dat niet gebeuren.

Juan Camilo Zuñiga verdiende een schorsing

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Groot gelijk! Alhoewel de knie wel onbeschoft hard in de rug van Neymar kwam!

7 juli 2014 om 19:29

waarom groot gelijk. dit is niet eerlijk. el pistolero wel flink schorsen zonder dat die italiaan gebleseerd raakt. nu is er bijna iemand opzettelijk verlamd geraakt en krijgt niets? onbegrijpelijk, echt waar.

7 juli 2014 om 19:38

Ja joh, hij probeerde neymar bewust te verlammen...

Het was gewoon een beetje ongelukkig en vooral onhandig inkomen, niets meer en niets minder.

7 juli 2014 om 19:42

Denian heeft gewoon gelijk dat Zuniga geen schorsing verdient. In de eerste helft gebeurd hetzelfde met T. Silva en J. Rodriguez. Rodriguez wordt ingespeeld en Silva komt ook met de knie in Rodriguez z'n rug. Dit soort dingen gebeuren in elke wedstrijd meerdere keren op elk niveau. Ik voetbal zelf ook in de aanval en krijg ook vaak een knie in mn rug, maar het is maar net hoe Zuniga, Neymar raakt. En bijten kun je niet vergelijken met dit, want bijten heeft niks met voetbal te maken en dit nog wel gewoon een duel waarbij Zuniga iets te hard inkomt. En Zuniga heeft meteen na de wedstrijd z'n excuses aangeboden wat Suarez niet heeft gedaan. Die bleef het in eerste instantie ontkennen. Verder is Zuniga geen speler die vaak andere blesseert of veel rode kaarten pakt en Suarez heeft al 3x iemand gebeten.

7 juli 2014 om 20:27

Ik vind dat wanneer je met vuur speelt prima, fik je per ongeluk iemands huis af dan mag/moet je aangepakt worden. Zelfde als iedereen rijdt weleens te hard, prima worst case een bekeuring (geel) maar wanneer je iemand in de bebouwde kom aanrijdt met 80... Fill it in, met de gedachte dat het familie lid is en niet een vreemde die je niks intresseert!! En wanneer dit als all in the game gezien wordt dan zijn mijn voorbeelden niet begrepen!

7 juli 2014 om 21:44

Gewoon een smerige overtreding. Neymar help je er niet mee door hem te schrosen, maar misschien wel een statement dat dat belachelijk is om te doen zonder de intentie te hebben om te bal te spelen.

Hij schopte in de eerste helft Hulk al op z'n knie.

Ik had het raar gevonden als Thiago vrij gesproken zou worden ook... Geel is geel klaar. Was een suffe kaart, maar hij kon zeker gegeven worden, eigen domme schuld.

7 juli 2014 om 22:31

Groot gelijk heb je...van bijten hou j gn letsel over...van die knie kan dat wel...iemand in de rug een knie geven is gwn laag...maarja iedereen lijkt waarden en normen naast zich te leggen.Al is Neymar niet je favo....dit gun j geen enkele speler.Weet j wat Neymar bv betekent voor de doorsnee Braziliaan....het is hun icoon...Brazilie en zuid amerika leven voetbal op een andere manier dan europa.het is Jesus,voetbal en familia...dan de rest.elke 4 straten hft een voetbalveldje..hij is de hero van ik dacht 200miljoen.men mag hem een lullig ventje vinden maar in europa is men altyd hard tegen Neymar gwst..tackle na tackle...no mercy....maar hij komt uit een andere soort comp in Braz...maar hij gaat fysiek sterker worden...ik ben blij dat dit soort spelers nog geboren worden...want j kan ze niet maken als hoe Nl spelers maakt....geen sier geen genot om naar een gmaakte speler te kijken..maar naar een geboren wel...leve Neymar.Maradonna.zico.suarez.ronaldhinho.ronaldo.forlan.messi...allemaal geboren spelers...ipv muller...van persie...rooney enz.in zuid amerika leer j niet dansen en voetbal spelen...dat komt vanzelf.Neymar get well soon!

8 juli 2014 om 09:44

Waarom groot gelijk? In mijn ogen is er geen sprake van opzet bij de actie van Zuñiga. Hij komt weliswaar hard in, maar we zijn niet aan het knikkeren.. ongelukkige actie thats it

Waarom zou de gele kaart van Silva dan kwijtgescholden moeten worden volgens de Brazilianen?

7 juli 2014 om 18:36

Omdat ze bang zijn voor duitsland

7 juli 2014 om 18:39

Omdat ze denken dat zij wel een terechte gele kaart kunnen kwijtschelden omdat ze zogenaamd het gastland zijn, terwijl het eigenlijk belachelijk is dat ze het überhaupt durven te vragen

7 juli 2014 om 18:42

Tuurlijk niet.. nee heb je en ja kan je krijgen.

7 juli 2014 om 18:46

Je bent wel een downie als je denkt dat je een gele kaart kan seponeren. Gele kaarten kan je normaliter niet eens aanvechten.

7 juli 2014 om 18:43

@riquelme31 en Denian

Wat vinden jullie terecht? Dat de actie van Zuniga onbestraft blijft? Ik had je wel eens willen horen als dit Robben betrof. Een onbesuisde en ongelooflijk harde en in mijn ogen bewuste actie. Niet bewust om zijn rugge wervel te breken maar wel een bewuste actie om het zodanig hard aan te pakken om Neymar niet aan de bal te krijgen.

@compieuter

Omdat de bal los is! de ene scheids keurt het goed de andere niet en nog een andere geeft zelfs geel. Dus zeg het maar, wat is correct? Volgens mij is de regel dat als de bal los is dat je gewoon voor de bal mag gaan.

7 juli 2014 om 18:50

Ach de brazilianen mogen niet klagen er werden die wedstrijd smerige overtredingen gemaakt door beide partijen en er werden geen maatregelen genomen en dan kan ik me voorstellen dat zuniga ook dacht dan kan ik dat ook.

7 juli 2014 om 18:52

Geen enkele scheidsrechter zou de actie van Thiago Silva toestaan. Daarnaast is het simpelweg onmogelijk een gele kaart terug te draaien. Het was dus een kansloze actie.

7 juli 2014 om 19:19

De regel in dit geval is vrij simpel je mag een keeper niet hinderen in zijn actie. Het moment dat de keeper de bal wil schieten gaat Silva in de weg lopen en wordt de keeper dus gehinderd en kan hij zijn actie niet voltooien. Of het een gele kaart waard is is een ander verhaal.

7 juli 2014 om 19:41

@digennaro

Een keeper zal de bal toch een keer los moeten laten om uit te trappen. Je mag een keeper niet hinderen bij het doen van de uittrap. Silva liep dicht langs de keeper op het moment van uittrappen, en wist echt wel dat hij dan in de weg zou lopen.

7 juli 2014 om 20:06

Sterker nog: hij loopt van achter tegen de keeper aan. Valt onder bewust spelbederf en dus een gele kaart.

8 juli 2014 om 10:32

Dus dan is het eigenlijk onzin dat keepers om zich heen kijken wanneer ze willen uittrappen en ik kan toch echt wel herinneren dat een keeper de bal los laat, er een speler van achter hem komt en de bal vervolgens intikt. Zijn de regels sindsdien dan veranderd?

7 juli 2014 om 19:27

Als ze het hadden gedaan had het zeer zeker een corrupt zooitje geweest.

8 juli 2014 om 10:34

Als de scheids het niet had beoordeelt, dan hadden ze over kunnen gaan op straffen via camera beelden. Dat zou de knvb ook hebben gedaan bij een wedstrijd in de eredivisie. Ik vind dat men een beetje doordraaft in het "brazilië moet wereldkampioen worden van de Fifa".

8 juli 2014 om 13:14

Het gaat niet om de straf van zuniga want die had gewoon geschorst moeten worden na het zien van de beelden. Het gaat om de gele van thiago silva kwijt te schelden. Als dit had gebeurt dan was het toch redelijk corrupt geweest.

Nou dan azeg ik de komende dag even niet dat Brazilië wordt voorgetrokken.

Ik vind het twee terechte beslissingen. Denk dat Brazilië er morgen uit gaat en dat Nederland tegen Duitsland in de finale gaat komen

7 juli 2014 om 18:47

Als ze silva's kaart hadden kwijtgescholden was het veel te duidelijk dat ze ze in de finale willen.

8 juli 2014 om 02:37

Dan kon daar niet meer omheen gedraaid worden. Dit bewijst voor mij wederom dat het allemaal wel meevalt met die voortrekcomplotten.

Lachen met die Brazilianen, willen ze Zuniga nog ff naaien terwijl het volgens de regels duidelijk is dat dit niet zou gaan.

En het lef om Thiago Silva's kaart weg te schelden is helemaal lachwekkend. Waarom überhaupt?

7 juli 2014 om 19:08

Waarom denk je zelf? Omdat ze hem natuurlijk in de halve finale willen hebben, maar ik vind dat de Fifa eindelijk eens een keer goed handelt want als ze Thiago Silva niet zouden schorsen en die speler van Colombia wel dan was het toernooi nu door Brazilië gewonnen!

Een onbegrijpelijke regel, want een scheidsrechter kan niet alles te plekke goed beoordelen. Die vieze overtreding van Matuidi bleef ook zo onbestraft.

7 juli 2014 om 18:46

Hij kreeg er geel voor, dus wel bestraft. Of het wel of niet de juiste bestraffing was is een andere kwestie, daarin wil ik mij niet mengen..

7 juli 2014 om 18:55

Ik bedoel gepaste straf. Zuniga kreeg ook een vrije trap tegen, dus een 'straf'. Maar geel is toch geen gepaste straf voor iemand een dubbele beenbreuk bezorgen?

7 juli 2014 om 19:27

Net zoals bij Zuniga bepaald de uitkomst van de overtreding en de ernst van de blessure niet de strafmaat. Wat had Robben moeten krijgen bij die dubbele charge tegen Mexico dan in de eerste helft? Want het waren geen overtredingen volgens de scheidsrechter, dan moet Robben geschorst worden want dingetje brak ook z'n been.. Snap je hoe krom dat is?

En Zuniga kreeg geen vrije trap tegen, de scheids zag de overtreding, Brazilië hield de bal, kon uitbreken en kreeg voordeel van de scheidsrechter. Verder op de helft van Mexico kreeg Oscar een vrije trap en toen ging de scheids pas naar Neymar.

En nogmaals, ik ga me niet mengen in die discussie.

7 juli 2014 om 19:36

als je achteraf wil kijken als de straf wel gepast is bij zulke acties, dan krijg je wel rompslomp na de wedstrijd, dan kan je wel door blijven gaan bij elke overtreding die met een kaart is bestraft. Maar wat nou een onterechte rode kaart is getrokken in de wedstrijd in 80e min bijvoorbeeld voor belgie in de wedstrijd tegen duitsland en duitsland scoord in de 88e min, en dan? zo zeg ik maar word te veel rompslomp na de wedstrijd voor de scheidsrechter. Er moet gewoon een videoscheids hebben die binnen 10 seconde kan beslissen wat voor kaart het is, dus als de scheids een overtreding ziet die ernstig Lijkt te zijn (hoeft niet perse) dan moet de scheids even de tijd nemen zodat de video scheidsrechter de beslissing kan nemen over wel een overtreding en geen overtreding en zo ja wel een overtreding wat voor kaart daar tegenover staat.

8 juli 2014 om 01:36

Nee dat bedoel ik niet, het gaat voor mij niet om de uitkomst van de overtreding. Het was de charge van Moreno die voor hemzelf ongelukkig uitpakte, Robben deed daar niks fout. Matuidi echter wel zoals uit de beelden bleek, maar omdat scheids dat al (verkeerd) beoordeeld had kan hij niet meer vervolgd worden. Het gaat ook niet om de beunbreuk, maar om risico die Matuidi neemt en dat was rood waard.

Daarom pleit ik er voor om achteraf beelden te mogen gebruiken, want kan je deze twee situaties goed beoordelen om te kunnen concluderen dat Morenos beenbreuk een incident was en bij Matuidi sprake van een enorm risicovolle overtreding.

7 juli 2014 om 18:48

Had jij zuniga dan een rode kaart gegeven?

7 juli 2014 om 19:08

Als je korte beelden bekijkt, dan lijkt alsof hij naar de bal kijkt, maar bij langere beelden zie je dat hij weet waar Neymar naartoe loopt. Het is dus zeker geen ongelukkige botsing. Zijn gebogen knie verraadt eigenlijk ook zijn intenties.

Ik had op het veld nooit rood gegeven trouwens, het lijkt dan echt op een ongeluk.

Ach dan zorgen ze wel dat Brazilie de finale haalt door een vroege rode kaart ofzo. Dan kan Thiago Silva gewoon de finale spelen.

8 juli 2014 om 01:43

Noem j dat karma?dat is niet goed hoe je praat.j noemt dit terecht wat Neymar is aangedaan?nou Memphis Depay21....j schopte wind in de tegen costa rica..miste de bal grandioos....j kwam niet eens in je spel...Neymar is amper wat ouder dan je..en kijk wat hij kan is...praat beetje verstandiger..dan miss kom j ooit ook ergens..dan de eredivisie.respect neymar

8 juli 2014 om 02:38

Vriend , leer eerst fatsoenlijk Nederlands voor je een compleet verhaal lult waar geen touw aan vast te binden is. Heb je zelf ook meer aan in de toekomst.

OT : De Braziliaanse bond is ook gewoon kinderachtig , Silva had zelfs twee maal geel kunnen krijgen.

Miss is de fifa toch niet voor Brazilië

Mensen gaan wel ver met de Brazilië haat, als de Fifa echt op de hand van Brazilië was had Silva gespeeld, had Zuniga een zware schorsing gehad. Ik zag Messi de zelfde overtreding maken eergisteren tegen de Witsel, maar daar hoor je niemand over, omdat dat wel goed afliep..

8 juli 2014 om 02:39

Messi had allang 4 of 5 keer geel kunnen of zelfs moeten krijgen dit WK. Echter geven de scheidsrechters het hem niet.

Dit was er allemaal niet geweest als de scheidsrechter vanaf het begin consequent had gefloten, de Brazilianen stonden op scherp met 3 gele kaarten.
Misschien is dat wel de reden geweest om zo inconsequent te fluiten, nog meer kaarten kon Brazilië (fifa) niet hebben.

7 juli 2014 om 19:00

De Colombianen hadden evenveel gele kaarten als Brazilie voor de start van de wedstrijd, dacht ik.

Wel ben ik het met je eens dat de scheids niet consequent was. Als je Zuniga geen rood geeft voor die vuile charge op Hulk in de eerste helft (niet eens geel), dan zal hij ook geen gele kaart geven aan Fernandinho of Ibarbo.

Als Zuniga die rood had gekregen (het was donker rood), dan was Neymar niet geblesseerd geraakt en was de wedstrijd anders gelopen. Colombia schoot 0,0 keer tussen de palen in de eerste 45m. Ze werden pas na dat doelpunt van Luiz wakker gevaarlijk, dus ja. Ze verdienden niks.

7 juli 2014 om 19:14

Als Neymar en Gustavo rood hadden gekregen tegen Kroatie, wat gewoon verdiend was, was Brazilie niet eens zo ver gekomen.

Feit is en blijft dat Brazilie het land is met de meeste overtredingen per wedstrijd. En daar rekenen ze buitenspel niet bij.

7 juli 2014 om 19:22

Als Als, dat weet je dus niet .
En ik weet niet waarom Gustavo rood zou moeten hebben gekregen tegen Kroatie. Maar any way. Brazilie heeft al zonder Gustavo gewonnen. En kan dat morgen zonder Neymar doen.

De route naar de finale was iig gunstiger geweest als Mexico eerste was geworden.. Dus mssn was dat ook beter geweest.. Als Als, hier hebben we niks aan.

Mensen kijken naar de overtredingen die Brazilie maakt, maar mensen zeggen ook niet als de tegenstander rood moet krijgen. Jij weet wssn uit je hoofd hoeveel overtredingen Fernandinho heeft gemaakt, maar jij weet niet dat Zuniga bijvoorbeeld rood moest krijgen in de eerste helft. Dat moment is je ontgaan omdat je teveel bezig bent met Brazilie zoals de meesten (sinds de wedstrijd tegen Kroatie).

Brazilie maakt gem wel de meeste overtredingen per wedstrijd klopt. En ik herhaal: Scolari wilt net als Atletico Madrid spelen. Dus echt druk zetten en tegenstanders moeilijk maken, etc.
Op de Conf Cup ook (vooral in de finale tegen Spanje). Toen Brazilie, met name Oscar, super veel overtredingen heeft gemaakt, was Kuipers de scheids. Kreeg Oscar toen een gele kaart? Hmm nope. Brazilie had toen 27 overtredingen gemaakt, evenveel als tegen Colombia. En die overtredingen van Oscar op Iniesta, pff, die waren pas gemeen hahah.

7 juli 2014 om 19:59

@blink182, je zegt als reactie op 'stravven'
'als Als, dat weet je dus niet'

maar in je post daarboven zeg je
'als Zuniga die rood had gekregen (het was donker rood), dan was Neymar niet geblesseerd geraakt en was de wedstrijd anders gelopen'

dus je weet dat de wedstrijd anders was gelopen dan? wie weet zou Neymar alsnog een blessure hebben opgelopen, dat weet je dus niet.....

7 juli 2014 om 20:13

Weet je wat het is. Je kan blijven typen wat je wilt. Maar een bepaalde groep en dat is een hele grote groep wilt alleen zien wat ze willen zien hetzelfde geldt voor horen. Voor de rest sluiten ze hun ogen.

Naar andere wedstrijden wanneer Brazilië niet speelt kijken ze niet of wuiven ze het weg. En ze kijken al helemaal niet naar de tegenstander wanneer Brazilië speelt.

Ze zijn gewoon op zoek naar excuses mocht het weer mislopen met Nederland. Zo typisch! Haha Heb al de raarste dingen gehoord en voorbij zien komen.

7 juli 2014 om 20:26

Brasil star

"haha Heb al de raarste dingen gehoord en voorbij zien komen".

Ik ook hahah.. Bijvoorbeeld toen er gezegd werd, dat de Braziliaanse spelers gewoon vroeg uit de muur konden komen. Het gaat om die vrije trap tegen Fernandinho (hoge been) net op de rand van het strafschop gebied.

haha, maar ze weten niet, dat het een indirecte vrije trap was (zoals gewoonlijk bij een hoge been). En ze hebben ook niet gezien toen Cuadrado de bal licht heeft getoucheerd zodat James op doel kon gaan schieten. Pas toen de bal getoucheerd werd, kwamen de Brazilianen de muur uit.
Iedereen hier (zowel tijdens live mee praten en na de wedstrijd) waren furieus op de scheids, terwijl het gewoon geldig was, lol.

Om maar 1 incident te noemen. Maar ik kan wel uren doorgaan.
Maar goed, zo zie je maar, dat sommigen stront in hun ogen hebben als het om Brazilië gaat.

7 juli 2014 om 21:24

precies!!! helemaal gelijk! haha. ook dat wat er live allemaal gezegd word. echt schandalig. dat zijn dingen die ze gewoon niet willen zien. en zoals ik al eerder zei excuses zoeken en onwaarheden uitkramen om vervolgens als excuus te kunnen gebruiken mocht het mis gaan.

maar goed. ik denk ook dat het met angst/spanning te maken heeft, ook als je naar het verleden kijkt 3 verloren finales. ze voelen dat het nu gewoon moet gebeuren, 4 jaar geleden hebben ze het ook al laten liggen in de finale tegen spanje.

brazilië is deze wk gewoon de dupe. en weet je waarom? omdat ze in eigen land spelen. hebben ze weer een excuus erbij. alle puzzelstukjes vallen gewoon in elkaar.

daarbij komt ook nog eens bij dat tot nu toe brasil 5 x het wereldkampioenschap heeft gewonnen recordhouder en nederland 0 keer. waar nederland het tot nu toe 3 keer heeft laten liggen heeft brasil het tot nu toe 5 x waargemaakt. misgunnen misschien?

maar goed nu hebben ze het weer over het veranderen van hotel. eigen schuld dikke bult van de knvb. dat wisten ze allemaal al van tevoren. en nu zeggen ze door dat kunnen ze uit ritme raken, de focus kan minder worden enz. kunnen ze dat mooi als excuus gebruiken mocht het misgaan tegen argentinië.


7 juli 2014 om 23:29

Zuniga moet toch rood krijgen rood naar aanleiding van de overtreding op Neymar? Dan was Neymar sowieso geblesseerd geraakt. Dus als jij zegt dat als zuniga rood had moeten krijgen, dan was neymar niet geblesseerd geraakt klopt dan dus niet.

7 juli 2014 om 23:36

Pffff
Goed lezen. Er staat dat Zuniga rood had moeten krijgen voor die tackle op Hulk! Dit gebeurde in de eerste helft.

7 juli 2014 om 23:42

Wat een trieste reactie van je, zo zielig, brasil5star. Dus jij/jullie willen ontkennen dat de penal tegen Kroatie, geen rood voor neymar tegen Kroatie, geen rood voor silva tegen Mexico, geen rood voor Cesar tegen Col. geen voortrekkerij is? Als dit in 1 wedstrijd gebeurd kun je spreken van een drama scheids, als dit gedurende het toernooi door blijft gaan zoals nu, is het toch een teken aan de wand. Heeft niks met misgunnen te maken, maar objectief naar voetbal kijken. En ja, als jullie vinden dat zuniga rood had moeten hebben, was die van neymar sws rood, maar over dit voordeel elke wedstrijd weer hebben jullie het niet.

7 juli 2014 om 23:43

Jep, sorry, zie et net, vond het al geen snuggere opmerking;P lol

7 juli 2014 om 23:47

Brsil5stars en Blink: Waarom verdedig je in jouw langste artikel ooit zonder hoofdletters Brazilië zo erg en praat je over "ze". Is het "wij" tegen "ze" voor jullie beide? De hele wereld is tegen Brazilië?

Nu wel ja. Omdat Brazilië ala Argentinië '78 het WK probeert te winnen. Het verschil met toen is dat het nog vrij onopvallend lukte ook, maar nu heb je de sociale media. En als je dan het gehele WK het hand boven het hoofd wordt gehouden op een schoftelijke manier, dan is het niet zo raar dat "de rest" van de wereld of in jullie woorden "ze" Brazilië uit gaan kotsen.

Het is niet voor niets dat Nederlanders morgen aan de kant van de aartsvijand Duitsland gaan staan. Niet in de laatste plaats omdat wij die kapot willen maken in de finale, maar al helemaal omdat die schoften van Brazilië er allang eruit hadden moeten liggen.

Verder raad ik je zeker aan om weg te gaan uit mijn land. De Knvb schofferen, daar waar het belachelijk is om bobo's boven een mogelijke finaleland te stellen én zo over Nederland praten terwijl ze nog gewoon de finale kunnen halen is belachelijk. Dat noemen ze landverraad.

8 juli 2014 om 00:02

"de route naar de finale was iig gunstiger geweest als Mexico eerste was geworden"
.
De arrogantie, vorige keer kreeg je ook een pak rammel met die praatjes.

8 juli 2014 om 00:16

Vorige keer? Wanneer? Toen jullie voorspelde dat Mexico, Chile en Colombia gingen winnen? Lol.

En als je het over 2010 hebt .... toen had ik niet eens een account, stupid.

8 juli 2014 om 10:00

Begrijpend lezen is niet je sterkste punt. Je zou ons dan treffen, toen hadden de Braziliaantjes ook veel grote praatjes zoals jij nu denkt dat het gemakkelijker zou zijn, wat een arrogantie. Toen gaven we je (lees: Brazilie) een pak rammel. Dus hoezo de route zou gunstiger zijn? Jij onderschat hier wat landen.

Braz Bond: 'hey Blatter, we hadden toch afgesproken dat wij geen schorsingen zouden oplopen tot de finale? Weet je toch nog wel, ons 5 punten plan?'
Blatter: '..eh, vier toch...geregelde arbiters, gunstige poule, gunstigste schema, meeste rustdagen....wat was die vijfde ook weer dan?...door die verhuizing naar n ander hotel, ben ik mn geheugenpapiertjes kwijt...'
Bra Bond: 'man, Geen schorsingen voor ons team tot de finale...het ging zo goed: tegen Kroatie geen rood voor Neymar, tegen Mexico geen rood voor Thiago en tegen Co, ombia geen rood voor onze keeper, of ben je t vergeten?'
Blatter: '...ik was vannacht enveloppen aan hdt vullen ivm herverkiezi g, hield geld over, dus die geheugensteuntjes moeten in n enveloppe zitten...excuus...ik ga dit rechtzetten!'
Bra Bond: 'hoe?'
Blatter: 'ik maak gelijk nieuw geheugenpapiertje, daar staat nu al : Portigees finale ivm taal en voor de zekerheid die man uit Mali als grensrechter bij julli achterhoede...akkoord?'
Bra Bond: 'kan die Maliman dan grensrechteren?'
Blatter:'nee, maar hij leert snel. Als een Braziliaan de arm omhoog steekt, moet jij vlaggen, dan is het nl buitenspel....ook nog in de enveloppe erbij geschreven..nee, komt goed'

7 juli 2014 om 18:57

Grappig?

7 juli 2014 om 19:42

Oeff, na de eerste 2 regels lezen voelde ik me zo ongemakkelijk dat ik ben gestopt. Wat slecht zeg, neem gewoon de moeite om iets zinnigs te typen ipv een vaag toneelstukje ofzo. Volgens mij slaat het ook nog eens nergens opm

7 juli 2014 om 23:50

Het is geen toneelstukje. Dat is misschien nog pijnlijker.

Gelijk heb je b
Blanco

De kaart voor Thiago Silva was gewoon terecht, en het is dus ook niet meer dan normaal dat zijn schorsing blijft staan. En ja met Zuniga... als je zo gevaarlijk inkomt dan mag daar best wel een straf voor komen vind ik, maar als het volgens de regels niet mag dan zij het zo. Ik lig er in ieder geval niet wakker van.

Het valt me wel op dat er dit WK veel gezeik is vanuit bonden, teams, trainers etcetera richting vanalles en nog wat, of ligt dat maar aan mij?

7 juli 2014 om 19:32

die van zuniga was met moeite geel waard. maar absoluut geen rood

De FIFA is tegen Brazilië, alles wordt uit de kast gehaald zodat ze niet kunnen winnen ...oh wacht

Logisch dat hij niet gestraft wordt, want de scheids heeft de overtreding waargenomen. Aan de andere kant blijft het onlogisch, want het was een gemene overtreding. Maar ik geef toe, dit kon je pas na de herhalingen zien. Maar als je iemand blesseert door zo gemeen erin te komen, dan moet je 100 procent voor een paar wedstrijden aan de kant staan vind ik.

Bij Matuidi ook, hij kreeg geel van de scheids, dus Fifa zal hem ook niet meer gaan schorsen.
Ik vind die tackle op Hulk (van Zuniga weer) in de eerste helft veel schandaliger. Hij had Hulk gewoon kunnen blesseren. Hij ging express op zoek naar de knie om een counter tegen te houden. Heel de wedstrijd was hij opgefokt bezig. Jammer dat de scheids hem niet heeft weggestuurd toen hij de kans kreeg.

Ook terecht, dat de kaart van Silva niet wordt kwijtgescholden.

Eindelijk een keer iets goeds van de FIFA.

Dit is niet meer dan normaal, Brazilië moet zich dood schamen om deze dingen überhaupt te durven vragen.

En terecht, gele kaart weghalen? kunnen ze er net zo goed nog eens 5 bijgeven.
En rood aan fernandinho.

en uiteraard word zuniga niet vervolgd. was hoogstens geel waard en dat is eigenlijk al veel.

"de Braziliaanse bond had de Fifa gevraagd om de gele kaart van Thiago Silva kwijt te schelden, maar zoals verwacht kon worden zal dat niet gebeuren."

Wat zullen we nou krijgen? Even een gele kaart weghalen? Zou niet best wezen als ze 't hadden gedaan.

Het feit dat er (bewust) een dusdanige overtreding wordt ingezet, met kans op zwaar letsel moet hard worden aangepakt. Ik houd van hard spel, zolang dit maar op de bal is.

de arrogantie en de onaantastbaarheid van Brazilie hangt onderhand de hele wereld de keel uit.

ze hebben continu de scheidsrechter meer (vorige wedstrijd 35 overtredeingen en 1 gele kaart) en dan ook nog dit verzoek!

ik hoop dat Duitsland ze verpulverd en het hele land in rouw is want Brazilie is dit jaar echt de verschrikkelijkste ploeg die het geeft

7 juli 2014 om 20:39

27 overtreding niet 35. En 5 meer dan Colombia.

http://nl.soccerway.com/matches/2014/07/04/world/w...

8 juli 2014 om 02:45

Dan is het alsnog knap dat ze zo weinig kaarten hebben. Silva had al eerder een moeten krijgen , Fernandinho al helemaal. Vond het altijd wel een goede speler bij City , maar man o man wat een verschrikkelijk naar kereltje is dat zeg.

8 juli 2014 om 02:48

Silva? Die heeft niks gedaan man. Die heeft 1 overtreding gemaakt in de eerste 45m en in de 2e helft kreeg hij geel voor die actie op de keeper en thats it.

Fernandinho had evenveel overtredingen gemaakt als Ibarbo in de eerste helft: 3x. En in de eerste helft heeft Colombia 1 overtreding minder gemaakt dan Brazilie: 12 om 11. De Brazilianen maakten van die kleine overtredingen, terwijl Colombia echt smerige overtredingen maakte, zoals die walgelijke actie van Zuniga op Hulk. Ook die trap van die Colombiaanse nummer 9 op David Luiz (toen David Luiz de bal veroverde en op avontuur ging) bleef onbestraft.

Scheids trekken gewoon niet snel een kaart om kleine overtredingen, laat staan als het in een semi finale gebeurd. Je hebt ook kunnen zien dat die LB van Costa Rica ook geen 2x geel heeft gekregen, en dat was pas gele kaart waarde overtredingen.

In de tweede helft heeft Brazilie dus 5 overtredingen meer gemaakt, omdat Colombia de bal meer in haar bezit had. De Colombianen stonden achter, dus het is logisch.

Fernandinho kan de tegenstander wel irriteren ja. Heerlijk om hem in het team te hebben. Hij speelt net als die Atletico Madrid spelers. Zag je de 'sombrero's van hem tegen Colombia? haha Epic!

Ik weet het zeker dat als Brazilie 'mooier' speelde, dat ze minder bekritiseerd zouden worden, want Colombia maakte bijna evenveel overtredingen als NL en Brazilie op dit WK, maar daar hoor je niemand over.

Als de Fifa Zuniga nog had bestraft dan had België kunnen vragen om Messi te schorsen voor de halve finale aangezien hij net hetzelfde deed bij Witsel. Alleen is hij wat kleiner dan Zuniga en kwam zijn knie ook iets lager in de rug van Witsel. Ik denk dat we daarover dan een eindeloze discussie zouden krijgen.

Niet dat ik het erg vind, maar die gele kaart van Thiago Silva was onterecht. Zodra de keeper de bal heeft losgelaten, gaat het spel weer verder en mag je die afpakken en zelfs scoren. Ik kan me herinneren dat Henry hier ook ooit geel voor kreeg, terwijl er in het verleden vaak genoeg gescoord is op die manier.

Verder natuurlijk erg zorgelijk gehandeld van de Fifa. Dat was een donkerrode kaart, daar ga je toch zeker wel een schorsing voor geven?

7 juli 2014 om 21:17

Is helemaal niet waar wat je zegt. Om de onduidelijk heide weg te nemen is een tijd geleden al bepaald dat je de keeper niet mag hinderen bij het uit rappen.

7 juli 2014 om 21:34

Silva had in de wedstrijd tegen Mexico een rode kaart moeten krijgen, dus die is naar mijn mening al genoeg gematst.

7 juli 2014 om 22:40

Klopt, dit had ik ook gezegd. Sommige scheids geven geel en sommigen niet. Eto'o heeft paar keer zulke sneaky goals gemaakt.

Maar tsja, een gele kaart kan gewoon niet kwijtgescholden worden, dus het is wel terecht.

8 juli 2014 om 00:06

Je mag de keeper niet hinderen, en de bal loslaten om hem weg te trappen wordt gezien als één beweging. Derhalve is de kaart dus gewoon terecht.

8 juli 2014 om 02:46

Thiago Silva had al eerder geel moeten krijgen dus doet er allemaal niet toe.

8 juli 2014 om 03:04

Eerder wanneer? haha. Ik heb de wedstrijd geanalyseerd en aantekeningen gemaakt (met bronnen), dus ik ben klaar om in discussie te gaan.

In de eerste helft heeft hij maar 1 overtreding gemaakt. En het was een lichte.. Dus sowieso geen geel. En de 'domste' ding die hij heeft gedaan in de tweede helft was het 'hinderen' van de keeper. Dat leverde hem zijn eerste gele kaart op.

Zuniga aan de andere kant moest direct rood hebben gekregen in de eerste helft (41:10min van de wedstrijd). Dan was de wedstrijd al gespeeld.

Wie moesten nog meer geel hebben gekregen volgens jou?

8 juli 2014 om 12:00

Je bent wel heel zielig als je aantekeningen gaat maak. Dan zink je diep aangezien je niks voorsteld in de voetbalwereld en nooit zal doen. Zoek een gezonde hobby.

8 juli 2014 om 12:16

Nope, ik doe het om leugenaars zoals jou de monden te snoeren. En het lukt me aardig. Jouw argument werd al ontkracht dus kom maar op met die volgende

9 juli 2014 om 10:19

blink182 ligt ook een beetje aan je perspectief en wat je wel en niet vind kunnen. Ik vond dat die wedstrijd ook David Luiz eraf had gemoeten. Ik bedoel: leuke goal en alles, maar die kerel kan alleen maar verdedigen door zijn armen in het rond te slaan en zijn ellebogen te gebruiken. Doet me sterk denken aan Lucio, die kon ook alleen maar zo spelen.

Het is niet normaal om zo in een speler te komen, of sloeg zn vader hem ook zo?

Wat een flauwekul van de fifa dit!!!

Die aktie was bewust.. en via videobeelden willen ze hem niet schorsen ,dan zou je suarez ook niet moeten schorsen!!

8 juli 2014 om 02:48

Er staat dat de overtreding beoordeeld is door de scheidsrechter, dan kan de Fifa niks meer doen. De actie van Suarez was niet waargenomen door de scheidsrechter en dus ook niet beoordeeld. Daarom kon de Fifa hem wel een straf geven. Graag gedaan.

Ik geloof niet dat Zuniga de intentie had om Neymar te blesseren of te raken. Als je de beelden bekijkt zie je dat Zuniga alleen maar oog heeft voor de bal.

Het is nou niet zoals het hoort wat hij deed, maar zo'n overtreding zie je toch wel 1x elke wedstrijd. Om nou in een keer iemand zwaar te straffen voor een wat ongelukkige blessure zou stom zijn. Vind het wel opmerkelijk dat ze nog durven te zeuren over straffen.. Doen ze dat dan ook even voor hun eigen spelers want ze zijn al 4-5 rode kaarten mis gelopen...

Iemand willen straffen die alleen oog heeft voor de bal zou stom zijn. Fifa doet iets goeds !!! Brazilië maakt zichzelf meer belachelijk.

woow fifa steunt echt Brazilie, niet normaal corrupt hun....-_-

8 juli 2014 om 02:49

Gele kaarten kwijtschelden gebeurt nooit. En het zou het nu te overduidelijk maken mocht de Fifa hier in mee zijn gegaan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren