Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Koeman haalt Tadic naar Engeland: 'Dit is fantastisch'

Laatste update:
/

Het hing al even in de lucht en dinsdag maakt Southampton de komst van Dusan Tadic officieel bekend. De club uit de Premier League meldt niet hoeveel het heeft betaald voor de sterspeler van FC Twente, maar er wordt uitgegaan van een transfersom van zo’n veertien miljoen euro. Tadic heeft een vierjarig contract getekend bij the Saints.

De 25-voudig international van Servië gaat bij Southampton samenwerken met Ronald Koeman. “De trainer kent mij uiteraard uit de Nederlandse competitie”, begint Tadic via de officiële kanalen. “Toen hij me vertelde over de plannen, was het geen moeilijke beslissing. Koeman is een uitstekende coach en je kunt altijd verwachten dat zijn teams goed spelen. Tactisch is hij erg goed.”

Koeman spreekt van ‘fantastisch nieuws’. “Het was belangrijk om deze transfer af te ronden. Niet alleen voor mij, maar ook voor de selectie en voor de fans. We zijn een aantal goede spelers kwijtgeraakt, maar we willen verder met ambitie en de filosofie van de club. Tadic is een geweldige speler. Ik ken hem goed uit Nederland. We willen nog meer spelers halen, omdat we misschien nog wel beter willen presteren dan vorig seizoen.”

/

Tadic speelde sinds 2010 in Nederland. Hij begon bij FC Groningen, waar hij een gevreesde tandem vormde met Fredrik Stenman. In zijn eerste seizoen kwam hij tot liefst 17 assists in de Eredivisie. Ook in zijn tweede seizoen in Groningen presteerde hij uitstekend en daardoor verdiende hij een transfer naar FC Twente. In Enschede speelde hij in totaal 66 duels, maakte hij 28 doelpunten en gaf hij 27 assists.

Overigens zal ook FC Groningen blij zijn met de mooie transfer van Tadic. De Groningers verkochten hem voor zeven miljoen euro aan FC Twente en bedongen een doorverkooppercentage van vijftien procent op een verkoopbedrag boven de zeven miljoen euro. Uitgaande van een transfersom van circa veertien miljoen euro, levert de transfer de Trots van het Noorden dus iets meer dan een miljoen euro op.


Dusan Tadic gaat uitblinken in de Premier League

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En de eerste topper uit de Eredivisie vertrekt weer, hoop dat hij het goed gaat doen, erg goede speler!

8 juli 2014 om 18:26

Maar als die toch moet gaan, dan liever nu dan over een week als 6/7. Nu kan twente nog het een en ander doen met de centjes. In ieder geval beter al toen der tijd met ruiz.

8 juli 2014 om 19:59

Goede aankoop van southamton niks mis mee toch wel jammer dat zulke goede voetballers uit nl weggaan.

8 juli 2014 om 18:28

Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor, waarom hoop je dat hij het goed gaat doen? Voor hemzelf is het wel te hopen. Maar voor de rest maakt het mij niet zoveel uit. Hoop wel dat zijn opvolger het geweldig doet

8 juli 2014 om 18:40

Mooie speler, gun hem het ook wel. Plus, bij goede prestaties brengt het ook de reputatie van Twente weer wat omhoog.

8 juli 2014 om 18:43

Is toch leuk dat een speler van Twente het goed doet in een andere competitie?! Is ook alleen maar goede reclame voor Twente en levert bij toekomstige transfers mogelijk net wat meer op. Of trekt de kopende club net wat eerder over de streep om het te doen!

8 juli 2014 om 18:52

Nou persoonlijk maakt het mij echt niet uit, en ik geloof ook niet dat Twente een miljoen meer gekregen zou hebben als Ruiz het wel goed gedaan had. Of Kusk nu wel of niet komt dat is interessant voor mij.

8 juli 2014 om 19:02

Omdat ik het een geweldige speler en sympathieke speler ook vindt.

8 juli 2014 om 19:20

Is gewoon een gunfactor Wandering. Tadic is iemand die zich wel altijd vol heeft gegeven en een voorbeeld was voor anderen. Daarnaast heeft hij gewoon een goed steentje bijgedragen aan de onverwachte 3de plaats afgelopen seizoen.

Heel anders zou het zijn als het bijvoorbeeld om Cabral zou gaan...

8 juli 2014 om 19:26

@wandering

Waarom denk je dat Porto, Benfica en ook Ajax bijvoorbeeld relatief meer geld krijgen bij de verkoop van hun spelers? Zij hebben namelijk de reputatie die Twente nog niet heeft. Als je als Twente dan Ruiz en Tadic aflevert aan de PL en die doen het daar goed, dan heb je als kopende club ook iets meer zekerheid als je een volgende keer een speler van Twente wilt kopen. Hierdoor kan Twente ook weer meer vragen voor hun spelers.

Daarnaast vind ik het een beetje bot van je dat het je niet uitmaakt of een oud-speler het goed doet. Je wenst hem toch het beste...

8 juli 2014 om 19:32

Ja ik gun het hem ook wel, dat snap ik maar hopen? Hopen doe ik voor mijn gezin, familie en vrienden. Maar dat is mijn kijk erop. Bedoel ik gun iedereen het beste hoor, maar that's it

8 juli 2014 om 19:44

@remigolbach. Ben 45 jaar Twente supporter . Weet je hoeveel spelers ik heb zien gaan en komen? Moet ik van iedereen dan maar hopen dat het goed met ze gaat? En hoelang moet ik het hopen? Alleen bij de eerstvolgende of nog langer? Ook als ze met voetbal gestopt zijn? Want als echt het beste voor ze hoopt, hou je het natuurlijk ook in de gaten. Nou nee bedankt, ben meer het type, uit het oog uit het hart. Nogmaals ik gun hem alle geluk van de wereld, maar als hij het toevallig wat minder doet zal ik er echt niet wakker van liggen. Misschien dat ik een keer denk, toch wel jammer, maar daar blijft het bij

8 juli 2014 om 19:53

Ja, dat bedoelde ik ook meer. Ik snap dat je er niet wakker van ligt als hij het minder doet ofzo, haha. Jij hebt een iets andere gedachte bij hopen als ik, denk ik. Ik bedoelde het ook meer als gunnen/wensen. Maakt verder ook niet uit

8 juli 2014 om 20:34

Stel dat twente een doorverkoop percentage krijgt net zoals groningen van bijv. 20% en southampton verkoopt hem voor een mooi bedrag van 40miljoen over een jaar dan krijs jij je keel eruit dat hij het goed heeft gedaan! das 8 miljoen extra gratis lol

8 juli 2014 om 18:41

Ik ben benieuwd wanneer Pelle ook naar Southampton vertrekt wat hij tegen Dusan zal gaan zeggen ?? I think Mr. Tadic is the best :-)

8 juli 2014 om 18:46

Vind het persoonlijk wel een goede aankoop. Alleen ben ik bang dat ie Lallana niet kan doen vergeten... Die is naar mijn mening toch nog een stukje verder dan Tadic en zal erg zn best moeten doen.

Al met al een goede aankoop van Koeman, maar dit mag nog niet het beste en het einde zijn.

8 juli 2014 om 18:48

2e

Finny is al weg

8 juli 2014 om 18:54

Finnbogason is geen topper hoor.

8 juli 2014 om 18:48

De 2de wij zij ook al 1 kwijt...

Dit gaat een absolute miskoop worden voor Southampton.
Deze jongen scoort vooral penaltys en komt pure sprintsnelheid en handelingsnelheid te kort voor de Premier League, zal wel een gevalletje Bryan Ruiz worden.

8 juli 2014 om 18:18

Pessimist. Puur omdat ie uit de Eredivisie komt is ie weer niet goed genoeg. Sjongjongnejonge...

8 juli 2014 om 18:29

Ruiz was toch geweldig?
Afellay was toch geweldig?
Huntelaar was toch geweldig?

Ik kan zo nog 5min door blijven gaan.
Tadic gaat het gewoon niet redden daar, mocht dit wel zo zijn garandeer ik je bji deze dat je een bedrag van 250 euro van me krijgt.

8 juli 2014 om 18:33

Huntelaar is ook geweldig kneus

8 juli 2014 om 18:37

Strootman, mertens, eriksen, bacuna, van dijk enz... Spelers die afgelopen seizoen zijn getransfeerd en gelijk presteren

8 juli 2014 om 18:39

Heeft er alleen bij Schalke iets van gebakken, de rest gewoon allemaal keihard gefaald.

8 juli 2014 om 18:39

En die op Bacuna en Van dijk na ook allemaal beter zijn dan Tadic.
Deze jongen gaat gewoon falen, hij komt gewoon snelheid te kort om als linksbuiten te slagen bij Southampton.
Hij zal er daar maximaal 5 inleggen, niet meer niet minder.

8 juli 2014 om 18:41

@ Unitedstates

Sneijder, Suarez, Vertonghn, Eriksen, Strootman, Mertens, Tiote, Honda, Huntelaar (aardige moyenne voor iemand die 0 vertrouwen kreeg en zelfs op andere posities speelde dan spits).

Natuurlijk zijn er meer "gefaald" of vallen tegen maar waarom zou Tadic het niet redden?

Hij gaat juist naar een club waar hij het vertrouwen gaat krijgen van de trainer en een club waar het niet erg is als er eens wat fout gaat.

8 juli 2014 om 18:41

Uhmm Topscorer van de Bundesliga geworden, afgelopen seizoen ook gewoon keurig 1 op 2 gehaald.... lijkt mij idd geweldig.

En waarom noem je dan niet Suarez of Bony op....

Bovendien is er geen een competitie die meer toppers dan niet-toppers heeft, dus loop niet zo te janken aub....

8 juli 2014 om 18:44

Heb je even een pen zodat je alvast € 250 kan overmaken ?? Ruiz past gewoon niet bij het systeem van Fulham. Hij had bij menig andere club net zo geschitterd als bij Costa Rica.
Dusan is smart wise. Hij is die hard dravige Engelsen met zijn gogme absoluut de baas.

8 juli 2014 om 18:45

8 doelpunten uit 20 wedstrijden bij real Madrid, vooral als invaller. En 7 doelpunten uit 25 wedstrijden bij AC Milan, in een competitie waar alleen verdedigt wordt. Voor een spits zijn dat geen falende cijfers

8 juli 2014 om 18:50

Wat bemoei jij je met die 250 euro? Die zijn helemaal niet aan jou besteed maar alleen aan Mathieudebucy (en hij krijgt ook daadwerkelijk z'n geld als Tadic aankomend seizoen slaagt)
Ik zie het gewoon niet gebeuren, Tadic komt pure snelheid te kort om ook maar enigszins het verschil te maken op zijn positie.
Misschien als hij op 10 komt te spelen dat hij meer kans maakt maar als linksbuiten absoluut niet.

8 juli 2014 om 19:07

Jij vergeet even voor het gemak dat Lallana zo goed functioneerde omdat heel het systeem zo stond / speelde. Koeman mag zijn eigen ingeving gaan geven, en gaat wellicht anders spelen, dus wie weet heeft hij met Tadic wel iets anders in gedachte..

Op voorhand al afserveren is uit den boze in mijn ogen, Koeman kennende gaat hij ook bij Southampton met beperkte middelen, toch een goed veldspel tevoorschijn toveren!

8 juli 2014 om 19:15

@unitedstates

Ik begrijp wat je bedoeld maar bryan ruiz ging naar fullham. Een club waar een technische speler niet snel past!

South hampton is een ploeg die graag de bal laat rond tikken en lekker voetbalt.
Daarom denk ik dat hij het daar wel kan redden!

Word natuurlijk afvragen of hij het daar fysiek enzovoorts aankan!

8 juli 2014 om 19:47

@unitedstates,

wie zegt dan waar ie komt te spelen??, ik denk dat Koeman echt wel weet waar Tadic het beste rendeerd, en wat heeft snelheid te kort er mee te maken, ik heb Gerrard ook nog nooit echt snel zien zijn, en Bryan Ruiz is gewoon compleet bij de verkeerde club terecht gekomen, trouwens Özil is ook niks sneller dan Tadic, Sprintsnelheid is ook niet relevant, maar handelingssnelheid en dat is waar Dusan in uitblinkt, ik zou zeggen kijk eens op youtube wat dusan tadic acties voor je onzin uitkraamt,

en Tadic zou zomaar als 10 kunnen spelen bij The Saints.

8 juli 2014 om 19:50

Krijg ik ook 250 euro als hij het goed doet?

8 juli 2014 om 19:51

Haal die 250 euro maar op alvast dan. Mathieudebuchy gratz ermee, altijd leuk zo 250 euro krijgen.

Unitedstates kijkt blijkbaar niet al teveel voetbal of wil erg graag van zijn geld af. Anders had die gezien dat Tadic tegenwoordig ongeveer de grote man is bij het Servische elftal en de beste man eigenlijk op het veld was zowel tegen Brazilië als Colombia.

En behoorlijk het niveau overschat in het buitenland.

8 juli 2014 om 20:11

Hij hoeft ook niet te scoren, hij is assistkoning. Gaat gewoon slagen, ben ik van overtuigd.

8 juli 2014 om 20:11

Ruiz past niet bij Fulham.
Afellay werd/is zeer geplaagd door blessures en kreeg gewoon niet de kans.
Huntelaar is klasse.

Your comment is invalid.

8 juli 2014 om 20:11

Zielig figuur united states!!

8 juli 2014 om 20:12

Kan leuke dingen doen met €250,- ....

8 juli 2014 om 20:30

@unitedstates

Tadic hoeft helemaal geen doelpunten te maken. Dat is ook niet eens zijn werk kerel. Als hij maar de doelpunten voorbereidt op misschien Pelle en Rodriguez, maar ja doelpunten maken is blijkbaar belangrijker dan doelpunten voorbereiden. Met vijf doelpunten en 20 assists zou hij het dan toch geweldig hebben gedaan in de PL.

8 juli 2014 om 20:35

Ik weet niet of je wel is naar Lallana hebt gekeken, ook een speler zonder snelheid en die het fantastisch gedaan heeft bij Southampton als hangende linksbuiten! Tadic zal op een zelfde manier gebruikt worden, dus eerst maar ff afwachten voor je oordeelt. En verschil met Ruiz is dat die voor Fulham koos, niet echt een team die aanvallend voetbal speelt. Southampton speelde afgelopen seizoen vooral op de helft van de tegenstander, een systeem waar ook een Ruiz en dus een Tadic beter tot hun recht komen.

8 juli 2014 om 21:09

Huntelaar is en was inderdaad geweldig.
Huntelaar had even nodig maar begon daarna als een trein te lopen.
Echter moest hij al snel weg... net als Sneijder en Robben, vanwege dat Real Ronaldo wilde kopen.

Huntelaar is tevens topscorer geworden in de Bundesliga.... dan ben je geen flutspeler.... maarja dat zal wel aan mij liggen.

Affelay was ook een prima speler, alleen niemand gaf de suggestie dat hij zou slagen bij Barca, het was een once in a lifetime keuze voor hem en PSV hield er een leuk zakcentje aan over, blessures speelde hem ook parte.
Iets verder kijken dan je neus lang is US.

9 juli 2014 om 11:27

Tadic heeft ook behoorlijk wat assist op zijn naam, terwijl er een kneus al Castaignos in de spits staat.

9 juli 2014 om 11:28

Affelay ging ook naar een te goed club was bij een middenmoter in de premier league zonder blessures gewoon geslaagd.

8 juli 2014 om 18:21

Jij vriend, ziet het totaal verkeerd. Tadic is misschien een vooral Penalty-killer maar heeft een geweldige traptechniek en pass in de benen. Hij gaat iedereen verbazen.

8 juli 2014 om 18:24

Zijn handelingssnelheid is juist enorm hoog. Zijn sprintsnelheid niet, daar moet ik je wel gelijk in geven.

8 juli 2014 om 18:24

Al die assists waren inderdaad ook allemaal penalties. Had ook de meeste kansen gecreërd (ver uit) van de eredivisie, ook allemaal penalties. Hij is inderdaad niet zo snel, maar dat is Lallana ook niet echt. Tadic is misschien ook wel sterker dan Lallana.
Goed punt man

8 juli 2014 om 18:27

Sprintsnelheid komt ie idd tekort, maar handelingssnelheid zeker niet! Ik denk dat ie wel gaat slagen bij Southampton! Ook nieuwsgierig wat voor team daar aankomend seizoen gaat staan onder Koeman!

8 juli 2014 om 18:27

Southampton is belangrijke spelers kwijt en de gebroeders Koeman vind ik juist geen goede trainers, maar goed we zullen zien, schat Southampton komend seizoen rond de plaatsen 8-12

8 juli 2014 om 18:44

Dat is ook gewoon heel realistisch, de top 7 staat eigenlijk wel al vast met Arsenal, Chelsea, Everton, Liverpool, City, United en Spurs.

Ik zie Koeman gewoon falen. Koopt alleen maar mindere spelers. Pellé? Serieus? Gaat niet werken in Engeland. Bij Tadic heb ik nog m'n twijfels, maar hij is ook gewoon stukken minder dan Lallana. Ach ja, we will see.

8 juli 2014 om 18:29

Zie Pelle en Tadic wel slagen in Engeland eigenlijk. Ook een lekkere aangever voor Pelle die Tadic, kan een mooi duo worden.
En ach als die niet zou slagen dan jammer, maar dan heeft die Feyenoord en Twente wel aan de benodigde miljoenen geholpen, zou kan je het ook bekijken.

8 juli 2014 om 18:29

Pelle is inderdaad te licht voor de PL , dat ie Koeman redde bij Feyenoord in de eredivisie was puur geluk dat gaf Koeman zelf ook toe, nu in de PL is het wel ff anders qua snelheid en tegenstanders

Tadic zou dat nog wel kunnen maar die had dan beter naar een betere club kunnen gaan met een betere trainer

9 juli 2014 om 02:06

Tja Koeman kan moeilijk James Rodriguez halen of menig andere topspeler. Daar hebben de echte top geen belang bij. Dus moeten ze minder goede spelers kopen en beter maken. Logica.

Een hele mooie transfer voor Tadic, een echte voorbeeld prof. Hopelijk weet hij te slagen in Engeland. Nu gauw deze miljoenen besteden aan Kusk en Ziyech en aan de andere zaken die afgehandeld moeten worden.

8 juli 2014 om 19:32

@jopie22 Ziyech en Kusk hebben we helemaal niet nodig. Voldoende spelers voor die posities. We zouden 2 fatsoenlijke backs moeten halen want ik zie het gebeuren dat we het seizoen beginnen met Breukers en Schilder. Om je rot te schamen. Iedereen gaat er vanuit dat Lachman er zo maar staat maar we hebben aan Mokhtar gezien hoe groot de stap van PEC naar Twente is. Ik snap sinds 2012 geen ene bal van het transferbeleid van Twente en we gaan gewoon door. Ook de hele situatie rond Brama is te gek voor woorden. Gewoon heel simpel bijtekenen of vertrekken maar niet maandenlang laten doorsudderen. Graag of helemaal niet ook voor Brama.

Ik gun Dusan Tadic deze stap van harte. Geweldige prof en verschrikkelijk jammer dat hij vertrekt. Maar ook hier is het beleid van Twente belachelijk. Je contacteert de man voor 5 jaar en na 2 jaar doe je hem al van de hand. Waarschijnlijk omdat de 2-jarige optie verregaande consequenties zou hebben voor de transfersom. Ook heb je Groningen al fors betaald en die mag je nu nog eens betalen. We laten ons aan alle kanten ringeloren door andere clubs, spelers en zaakwaarnemers. Ondertussen blijven we zitten met mislukkelingen met ellenlange contracten en idioot hoge salarissen waardoor ze geen enkele interesse hebben om te vertrekken (cabral, Bengtson, Breukers, Schilder, Castagnois). Ook het gratis vertrek van Rosales past perfect in het gevoerde beleid bij Twente. Het geld word met bakken in het Twente Kanaal gestort.

8 juli 2014 om 20:54

Een beetje overtrokken dit allemaal. Een vertrek van Tadic wil je voorin toch wel een beetje opvangen. Anders heb je Promes, Mokhtar, Corona en Eghan voor 3 posities, wat wel een beetje krap is voor een seizoen met Europees voetbal. Persoonlijk vind ik alleen Ziyech erbij wel genoeg, dan heb je Eghan en Ziyech voor de 10 positie, en de andere drie voor de vleugels, waar Ould-Chikh af en toe kan invallen mocht een van 3 geblesseerd zijn. De laatste moet een beetje onder de radar blijven tot hij 18 is en dus een fatsoenlijk contract kan tekenen. Dat geld van Kusk kan dan beter besteed worden aan een rechtsback, want dat ben ik wel met je eens Breukers en Martina is wel erg karig, helemaal als Martina ook nog voor het centrum is. Schilder en Koppers zijn op dat moment misschien de zwakste schakel in het elftal, maar de nood is nu ook weer niet zo hoog op die positie, helemaal nu ze in categorie 1 zitten en er financieel een pas op de plaats moet worden gemaakt.

Verder was het transferbeleid het afgelopen jaar juist erg goed, ze hebben Ebecilio gratis opgehaald die zich als 19 jarige direct ontpopt heeft tot basisspeler. Mokhtar heeft niet al te veel geld gekost en doet het vrij aardig, Corona barst van het talent, alleen die heeft moeten wennen en mentaal staat de knop misschien nog niet goed. Martina heeft ook amper iets gekost en ontpopt zich nu tot een prima centrale verdediger. Koppers deed het redelijk; beter dan Tiendalli, Braafheid en Buysse in ieder geval. Stevens lijkt me een prima keeper, maar had de pech een heel seizoen te moeten missen door een blessure. Andersen en Tapia maken prima stappen bij Jong FC Twente en zullen dit of volgend seizoen ook aansluiten. En Borven heeft het prima gedaan in de paar wedstrijden die hij mocht spelen en heeft ook amper iets gekost. Bij elke club mislukken er spelers en toegegeven tot 2 jaar terug werd er veel betaald zowel qua salaris als transfersom voor breedtespelers, maar dat beleid is toch echt verleden tijd. Tadic had je niet veel langer kunnen houden, anders kreeg je een Douglas scenario, die ook minder ging presteren omdat hij te lang is gebleven. Tadic is de eredivisie ook ontgroeid en ik wens hem al het beste in zijn vervolgstap, hij is tenslotte altijd een model professional geweest.

Had hem heel graag bij Ajax gezien.
Maarja, Ajax wilt nu eenmaal niet deze bedragen en salarissen betalen.

8 juli 2014 om 20:17

Mee eens. Dusan Tadic vind ik typisch een speler die heel goed bij Ajax had gepast. Blijkbaar vinden ze het in Amsterdam heden ten dage belangrijker de aandeelhouders te plezieren dan het publiek.

8 juli 2014 om 21:32

Wat wil je dan, dat Ajax Tadic gaat halen en bijvoorbeeld een Kishna in de weg gaat zitten? Ik had als Ajax maar wat tevreden geweest met de richting die ze zijn ingeslagen. Kijk naar een lachwekkende vertoning als bij PSV die Ruiz halen en een talentvolle speler laten verpieteren.

Ik vind dat hij fysiek te kort komt voor de Pl. Ook is hij niet al te snel voor een vleugelspeler. Hij heeft een mooie trap maar daarmee red je het alleen niet. Kijk naar Ruiz.

8 juli 2014 om 23:02

Fysiek is Tadić juist een sterspeler. Ik snap totaal niet waar je dit op baseert.

Er moeten hier een aantal zaken strikt worden gescheiden. Twente ontvangt namelijk 14 miljoen, maar moet daar 25/30 overmaken naar Doyen Sports, minimaal 5 naar Groningen(al zal Nijland vast wat extra hebben bedongen) en een deel zal gebruikt worden om de slechte financiële te verbeteren. Per slot van speelt met het aankoopbedrag inrekening nemend mag Twente net hopen dat ze quite spelen. Dit allemaal om wanhopig de aansluiting proberen te houden met de traditionele top.

Ook de reden dat ze voor Kusk gaan in plaats van Kostic.

8 juli 2014 om 18:52

Onzin.

Doyen 10-20% = 1.4000.000 - 2.800.000
Groningen 15% van 7 miljoen = 1.050.000

14.000.000 - 2.800.000 - 1.050.000 = 10.150.000

Al moet ik er bij zeggen dat dit in termijnen word betaalt. Twente heeft een hypotheek afgelost met en deal die niet op de juiste datum verwerkt was. Hierdoor kwam Twente met een enorm begrotingstekort te zitten. De Knvb kan alleen naar haar eigen regeltjes kijken en heeft geen zin om naar het verhaal erachter te luisteren. Daarom catagorie 1.

8 juli 2014 om 18:57

Tadic pakte een salaris van meer dan een miljoen per jaar dus dat quite draaien klopt wel aardig toch Deveste?

8 juli 2014 om 19:03

Dit gaat niet om de boekhoudkundige trucs die zijn toegepast waar opvallend genoeg een bevlekt accountantskantoor bij betrokken is. Ome Joop heeft geconstateerd dat de rek eruit is en om te blijven groeien is het model van de Portugese clubs gekopieerd. Het aanbod van Doyen Sports is alleen aantrekkelijk voor clubs met liquiditeitsproblemen. Doyen krijgt namelijk een aanzienlijk deel van de transfersom in ruil voor ongeveer 1 miljoen per speler die onder dit regime valt. Mocht het bedrag niet worden terugverdiend wordt dit een lening met rente. Een win-win situatie voor Doyen Sports. Clubs doen dit alleen maar als er echte financiële problemen zijn, waaronder bij Twente die wanhopig de concurrentie uit Rotterdam, Amsterdam en Eindhoven probeert bij te benen.

Zolang men ook blijft geloven dat Kusk de eerste optie was qua versterking blijft men blind. Dit is simpelweg momenteel de enige optie die binnen het beleid past.

8 juli 2014 om 19:04

Salaris meetellen slaat natuurlijk helemaal nergens op. Ga je dan ook meetellen wat hij aan merchandise, kaartverkoop, tvgeld, sponsoring, reclame, business seats en imago/naamsbekendheid heeft op geleverd? Want dat moet je dan ook doen.

8 juli 2014 om 19:13

Lovrefc

Dat is natuurlijk te kort door de bocht. Denk aan extra shirtverkoop etc, seizoenkaarthouders of extra sponsors. Daarnaast heeft Twente natuurlijk ook geld gekregen voor de verkoop van zijn transferopbrengst. 5 miljoen voor een aantal spelers waarvan 2 wat gekost hebben.

8 juli 2014 om 19:34

@timb078 Wie is ome Joop ? Heb je met hem in de klas gezeten ?

8 juli 2014 om 20:11

@timb078

Je suggereert nu dat Twente er financieel slecht voor staat. Fc Twente kon natuurlijk niet blijven groeien zoals zij dat de afgelopen jaren hebben gedaan.
Maar vergeet niet dat er een immens stadion is gebouwd, deze in eigen beheer is en de schuld hiervan voor de helft afgelosd is. Het is dan een beetje makkelijk om te zegen dat Twente probeert om de concurrentie ''wanhopig'' bij te houden. Twente kijkt naar zichzelf en wil een solide basis leggen voor de toekomst. Waarom dan gelijk weer de traditionele top erbij halen? Feyenoord heeft al jaren geen fatsoenlijke speler kunnen kopen, PSV heeft het stadion niet in eigen beheer en Ajax is bekend.

8 juli 2014 om 20:51

Timbo,

enig idee hoeveel rendement je op termijn kan pakken met een herfinanciering?

8 juli 2014 om 23:22

Pfff, wat een waardeloze sommenberekening van jou, je had beter Jimbo als nickname kunnen nemen , gelukkig ben je al door de Veste terechtgewezen , scheelt mij weer een paar minuten uitleg.

9 juli 2014 om 16:23

@7ereniela

Twente staat er ook slecht voor, daar hoef je niets voor te suggeren. PSV heeft gewoon, als een de weinige, een eigen stadion, en met Feyenoord gaat het ook al jaren beter.

8 juli 2014 om 18:55

Nog nooit zoveel onzin gelezen in een bericht:
Percentage Doyen is eerder rond de 10-15%
Er staat in de tekst dat Groningen 1 miljoen krijgt namelijk 15% van het bedrag boven de 7m
''al zal Nijland vast wat extra hebben bedongen'' Hoe bedenk je dit allemaal, 5 miljoen man man man.

''per slot van speelt met het aankoopbedrag inrekening nemend mag Twente net hopen dat ze quite spelen.''
Echt een topzin dit, lekker duidelijk ook.

Wat een gelul Timb078.....kan jij rekenen??

8 juli 2014 om 18:59

Tadicc heeft Twente 7 miljoen euro gekost. Hij wordt nu verkocht voor 14 miljoen. Dus winst is 7 miljoen, van die 7 miljoen moet de groep Doyen Sports 25 % hebben, dat is 1,75 miljoen. Fc Groningen krijgt ook 15 % van 7 miljoen euro en dat is 1 miljoen en 50 duizend euro. Totaal dus 2,8 miljoen moet van de winst van 7 miljoen af, en dan blijft erover 4,2 miljoen euro. Van wat er over blijft moet er nog een deel naar de begroting. Conclusie er blijft inderdaad weinig over om te investeren.

8 juli 2014 om 19:54

Volgens mij was die eerder genoemde transferwaade van 7 miljoen al incl. de beoogde bonus voor Groningen. De "brutoprijs" voor Tadic lag naar ik meen lager.

8 juli 2014 om 20:02

Kun je er meteen een deel van het geld dat Twente van Doyen kreeg weer bij optellen. Dat hebben ze tenslotte o.a. in Tadic geïnvesteerd. Voor Twente kun je dat zien als een soort voorschot.

8 juli 2014 om 20:06

Plus dat de 7 miljoen die jij er voor het gemak aftrek ivm de aankoop van Tadic ook weer gewoon in de Twente kassa zit. Uiteraard wel in termijnen, maar dat geldt voor de totale transfersom.
Want waarom zouden we alleen de winst kunnen herinvesteren?

8 juli 2014 om 20:44

Plus 2,5 miljoen die ook nog betaald moet worden aan Fc Groningen, laatste termijn van de transfer van Tadic.

8 juli 2014 om 20:49

De beoogde transferwaarde inclusief de beoogde bonus zou 7,7 miljoen zijn. Echter de beoogde bonus van 7 ton is niet behaald, dus kan men uitgaan van een transfer van 7 miljoen.

8 juli 2014 om 21:03

Stop maar met dat gegoochel met cijfers, de aankoopprijs klopt niet (6 miljoen volgens Tubantia vandaag, 5,5 volgens VI, minder dan 5 volgens Joop), de verkoopprijs heb je naar beneden afgerond, de percentages zijn een wilde gok en tot slot vergeet je dat Doyen een paar maanden geleden bijna hetzelfde bedrag heeft overgemaakt als het deel dat ze nu terugkrijgen.

Twente houdt hier 13-14 miljoen aan over en heeft 5-7 miljoen betaalt inclusief doorverkooppercentage, brutowinst dus 6-9 miljoen en twee jaar lang de beste speler van de Eredivisie in een rood shirt.

8 juli 2014 om 21:23

Wie zit nou te goochelen met cijfers. Koekoek.

8 juli 2014 om 21:51

Jij overduidelijk want mijn berekeningen kloppen en de cijfers zijn zo goed mogelijk onderbouwd, jouw optel- en aftreksommetjes vallen onder de noemer gegoochel, 3 min 1 is geen 1 maar 2.

8 juli 2014 om 22:33

Wat zit jij nou te bazelen man. Jij zegt dat mijn cijfers niet kloppen, maar die van jou wel. Nou fijn voor jou. Kan je wel zeggen dat Fc Groningen 15% krijgt van het verschil tussen aanschaf door Twente en verkoop van Twente aan Southampton.

8 juli 2014 om 22:55

Ik zeg dat je rekensommetjes niet kloppen, de cijfers en percentages zijn al of niet gefundeerde aannames, die weten we geen van beiden.

Ben er niet heel rauwig om dat Dusan nu weg is. Heeft immers toch nooit gebracht wat we er met zijn allen van verwacht hadden. De duurste aankoop allertijden van Twente, was ook zeker onze beste speler. Maar als je er 14 miljoen voor kan krijgen moet je het zeker doen.

Hoop op nog een aantal versterkingen.

1. Kusk - 7 ton
2. Maarten Martens - transfervrij
3. Luke Wilkshere - transfervrij
4. Marc Janko - transfervrij

8 juli 2014 om 19:25

Serieus??
Hij heeft nooit gebracht wat jullie er met zn allen van verwacht hadden??

In Enschede speelde hij in totaal 66 duels, maakte hij 28 doelpunten en gaf hij 27 assists.

Als dat al niet is wat jij er van verwacht kan je beter stoppen met voetbal kijken of anders fan worden van Real of Barcelona.

Elk team of supporter zou blij (moeten) zijn met een speler die (bijna) om de wedstrijd een goal en een assist op zijn conto kan schrijven.

Wel ben ik met je eens dat 14M een redelijk mooie prijs is voor Tadic.

8 juli 2014 om 19:42

Zowel Maarten Martens (30), Luke Wilshire (32) als Marc Janko (31) vind ik 'over the top'. En alleen al om die reden niet geschikt om het gemis van een sterkhouder als Dusan Tadic op te vangen. Ik denk eerder aan Hakim Ziyech (SC Heerenveen) of Jens Toornstra (FC Utrecht). Kasper Kusk zal tijd nodig hebben en krijgen om aan het niveau van FC Twente te wennen.

8 juli 2014 om 20:11

@palko,

dat aan het niveau wennen zal wel meevallen denk ik, een international van denemarken, die dus de laatste tijd vaker verkozen is als een zeg maar lasse schóne zal toch niet veel aanpasing nodig hebben, kwa niveau, en denen wennen snel in nederland.

8 juli 2014 om 21:18

Wilkshere heeft toch al eerder voor Twente gespeeld?
Wat is er met die jongen gebeurd?

8 juli 2014 om 23:19

De laatste jaren heeft hij voor Dinamo Moskou gespeeld. Echter, hij is nu transfervrij en kan daardoor weer van waarde zijn voor zijn oude club. Overigens moet hij dan flink wat salaris inleveren.

Mooie transfer voor Tadic, is toch een goede club voor zo'n speler. Prachtig tenue trouwens ook dat van Southampton volgend jaar.

Mooie transfer voor Tadic. Hopelijk bewijst die zich volgend seizoen in de Bpl. Veel succes Tadic!

Een prachtige transfer voor Dusan Tadic. Een aderlating voor FC Twente. En een gemis voor de Eredivisie.

Mensen die vergelijkingen maken met Ruiz... sorry hoor maar dan snap je echt niks maar dan ook niks van voetbal.

En dan ook nog mensen die over zijn fysiek hebben? Lachwekkend.

8 juli 2014 om 23:44

Je bedoelt toch hoop ik wel te zeggen dan dat Ruiz 10x beter en verder was in zijn Twentetijd.
Zoniet dan snap je er zelf echt helemaal niks van en heb je het geheugen van een floppydisk.

8 juli 2014 om 23:50

in welk opzicht beter? in doeelpunten maken ja, voor de rest is Tadic op alle fronten beter als voetballer.

niet dat het uitmaakt want die spelers kan je niet vergelijken.

9 juli 2014 om 00:29

Ben ik niet met je eens. De Ruiz van Twente was twee klassen beter dan de Tadic van Twente. Tadic heeft een goed eerste half seizoen en een gooed laatste half seizoen gespeeld, daar tussen was een Gutièrrez van grotere waarde dan Tadic.

Mooi zo. Krijgen we (groningen) weer een leuk bedrag, na Matavs. Nu nog transfers van Suarez, van Dijk en Robben.

8 juli 2014 om 20:50

Het is de Trots van het Noorden van harte gegund. Nu zelf nog een toonaangevende rol vervullen in de vaderlandse Eredivisie. Uitmondend in kwalificatie voor Europees voetbal. Want dat is, volgens mij, al weer een hele tijd geleden.

Fantastisch nieuws voor Fctwente, dat ze hem voor een dergelijk bedrag weten te verkopen. Ik heb Tadic altijd een prima speler gevonden, maar ik heb niet het gevoel dat hij kan gaan slagen in de PL. Daarvoor is hij teveel bezig met rollen, tegenstander en scheidsrechter. Daarbij is hij zelden in staat gebleken de ploeg van Twente op sleeptouw te nemen bij een achterstand. Mooie voetballer, maar functioneel (dus puur op resultaat) goed vervangbaar voor Twente.

Mooie transfer voor Tadic ben benieuwd hoe hij het gaat doen en hoe hij gaat renderen in het spel van Southampton hopen dat dit echter geen nieuwe Ruiz word zou zonde zijn!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren