Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Robben: ‘Ik ben ongelooflijk trots op deze ploeg, echt waar’

Laatste update:

Arjen Robben is ‘nog steeds ongelooflijk trots’ op de prestaties van het Nederlands elftal op het WK in Brazilië, ook al strandde Oranje woensdag in de halve finales. In de strafschoppenserie kwam Argentinië als winnaar uit de strijd. “Het is geweldig wat wij hier hebben gepresteerd. Je wint met z'n allen en je verliest met z'n allen. Ik ben ongelooflijk trots op deze ploeg, echt waar."

/

“Al deze jongens hebben het fantastisch gedaan”, benadrukte Robben in gesprek met de NOS. “Maar nu hebben we het heel moeilijk. We liggen eruit, het is niet anders. Ik denk echter dat we niemand iets kunnen verwijten.” Nederland en Argentinië kwamen in de reguliere speeltijd niet tot scoren. In de strafschoppenserie faalden Ron Vlaar en Wesley Sneijder.

Robben benutte wel zijn elfmetertrap, maar het was niet voldoende. “Het doet pijn. Tot nu toe hebben we met z'n allen gewonnen, nu hebben we met z'n allen verloren. Zo werkt dat in de sport. De wedstrijd om de derde plaats kan me op dit moment gestolen worden. Het ging maar om één ding, de titel. En die winnen we niet.”

Ik ben trots op Oranje

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Een opmerking, iedereen was een Held dit toernooi! Ik heb genoten!

10 juli 2014 om 01:21

Ja echt, de Vrij Vlaar en Indi, wie had vooraf verwacht dat zij vrijwel elke aanvaller de baas zijn geweest dit tournooi. Tuurlijk, jammer dat we geen Strootman hadden ipv Wijnaldum bijvoorbeeld want die vond ik erg onzichtbaar dit tournooi. Voor de rest het hele team een dikke prima.

10 juli 2014 om 01:28

Cillessen heeft gewoon een fantastisch toernooi gekeept met uitzondering deze wedstrijd tegen Argentinie! Hier was hij helemaal geweldig! Misschien niet de beste penaltykiller maar wel een uitstekende keeper, en dat zeg ik als Vitessenaar die hem al bij NEC bewonderde!

10 juli 2014 om 01:31

Zonder Cillessen hadden we klop gekregen van Spanje ( Redding bij 1-0 )
Die oh zo belangrijke redding tegen Costa Rica
En gaande weg het toernooi zijn er vast nog meer uitstekende reddingen geweest.

Wees trots op je land! Niemand had dit verwacht

10 juli 2014 om 01:32

Cilessen is de beste keeper die Nederland heeft op dit moment, keept het hele toernooi goed en ook deze wedstrijd zijn waarde bewezen..

Helaas is hij heel dramatisch bij penalty's wat ons vandaag de kop gekost heeft..

Ben supertrots op onze jongens!

10 juli 2014 om 01:32

Deze wedstrijd tegen Argentinië heeft Cillissen de nul gehouden, een paar goede reddingen gemaakt en voetballend goed aanwezig geweest. We wisten van tevoren al dat Cillissen geen held is bij penalties en dat blijkt. Echter kun je Cillissen niet aanrekenen dat hij die penalties niet pakt, aangezien ze geen van allen slecht waren binnengeschoten.

10 juli 2014 om 01:41

Die van Messi was een meter van de paal, dus heb over die pingel mijn twijfels.

10 juli 2014 om 02:10

Hm, die van Messi was zeker niet goed in de hoek, maar als Cillessen de verkeerde hoek kiest, dan is het natuurlijk niet gel dat hij hem niet pakt. Vond de laatste penalty ook houdbaar, waar hij nog aan zat. Verder heeft hij wel een prima wedstrijd gekeept natuurlijk.

10 juli 2014 om 02:18

Cillessen is een stylist en een keeper die alles tot de puntjes beheerst, maar hij mist alleen fysieke uitstraling en reach bij dit soort dingen.

10 juli 2014 om 04:27

Dan beheerst die niet alles.. Bijna alles bedoel je dan.
Maar hij is nog jong. Genoeg tijd om een complete keeper te worden! (Iets wat die nu nog niet is natuurlijk. Maar kan je hem niet kwalijk nemen)

10 juli 2014 om 05:01

@keepergroten wat is dit nou weer voor een domme opmerking.. Cillessen heeft een geweldig WK gekeept. De enige die je af mag schrijven in mijn ogen is toch zeker die van Persie, misschien toch niet genoeg pindakaas gegeten..

10 juli 2014 om 07:04

Cillesen was degelijk maar vind m niet de nr 1 keeper,maar hem valt niks te verwijten we kunnen gewoon vertrekken met opgeheven hoofd en da's mooi! Dit elftal kan alleen maar groeien richting ek!

10 juli 2014 om 01:37

Een held kan je ze wel noemen.. maar helaas gebrek aan kwaliteit...

Een paar spelers maken het verschil.. ik moet de namen niet opnoemen.. je weet ze wel...

Dit Argentinië is onwaardig om de finale te spelen.. dat zegt genoeg...

Maar Nederland heeft ondanks zijn kwaliteiten alles gegeven.. proficiat.. !

10 juli 2014 om 02:32

Bedankt voor het mooie wk.dan maar 3 de worden trots op me landje

En dat zijn we allemaal. Niemand had dit verwacht. Trots

10 juli 2014 om 01:26

Voor alle ajacieden; Ik heb genoten van Daley Blind, Jasper Cillessen, en Veltman(fantastische tackle op Torres) Feyenoord; Ik heb genoten van Jan Maat, de Vrij, Martins Indi, en Clasie(wat een invalsbeurt maakte hij zeg) Psv; Ik heb genoten van Depay!!!

Ik zal genoeg namen niet hebben op geschreven maar ook die waren stuk voor stuk Helden!

10 juli 2014 om 02:32

Trots op onze ''óudjes" en eredivisie-spelers!! Op naar Frankrijk!!! Ik ben er!

10 juli 2014 om 02:34

Trots op me landje over 2jaar dan maar het ek winnen.ik ga er heen afca 026 on tour.

10 juli 2014 om 01:39

Helemaal meeeens!
Wat ben ik ongeloofelijk trots op onze jongen, dat is wat ik over heb gehouden aan het Wk.

Iemand aanwijzen die verzaakt heeft heeft geen zin, je doet het met zn allen.
Elke speler heeft mij verbaasd en hebben allemaal een aandeel gehad aan een prachtig toernooi!!

van Gaal bedankt voor een geweldig vertrouwen in je jongens dat heeft zich op het veld laten zien als Leeuwen.

10 juli 2014 om 01:34

Moet 100% zijn trots op NL! Prachtige prestatie!

10 juli 2014 om 01:45

Ben in Nederland geboren maar geen Nederlander. Maar ik ben f**ing trots op deze gasten!! Hulde! De ongekroonde kampioenen van het mooiste wk aller tijden

10 juli 2014 om 02:03

Trots op Holland, Ook al ben ik half Nederlands, fuck die mongolen(ondankbare honden) die voor Argentinië hebben gejuicht!! Rot dan lekker op!! Wel teren op Onze!!?? centjes... Ik ben trots op Oranje/nederland!!

En we mogen trots zijn, we behoren tot de beste vier van de wereld daar waar iedereen vooraf ons geen enkele kans gaf. We hebben het top gedaan en onszelf weer op de kaart gezet. Alle lui die individuele spelers afzeiken zijn sneue ventjes, teamprestaties zijn dit.

10 juli 2014 om 01:24

Moet jij nodig zeggen, "cillisen deed niets fout, het laag aan Vlaar". Hoe bedoel je hypocriet? Als Krul onder het net stond was je nu buiten.

10 juli 2014 om 01:31

Dat is als reactie als je dan toch iemand de schuld wilt geven kies dan in ieder geval de juiste personen. Begrijpend lezen is niet je sterkste punt.

10 juli 2014 om 01:47

Neehoor.. dank Robben maar.. zonder hem kwamen jullie waarschijnlijk de kwalificatie ronde niet...

Maar ok. de rest heeft alles geven.. dus daarvoor mag je wel trots zijn... met de kwaliteiten hebben jullie het ver gebracht.. de bevestiging vandaag...

Ben blij, maar tegelijkertijd ook teleurgesteld. De jongens van Oranje verdienen dit niet. Waren beter, en hadden het verdiend om in de finale te staan, hebben stuk voor stuk alles gegeven, en mogen wat mij betreft als helden worden onthaald bij thuiskomst. Zijn keisportief, geen nare overtredingen, respect voor de tegenstanders etc.. Maar aan de andere kant ben ik ook blij, ik heb nog nooit zulke nationalistische mensen hier in Nederland gezien.. Op school, op werk, op straat, bij de kassa in Albert heijn.. Pfff, wij zijn de beste ter wereld, wij worden wereldkampioen... Kuipers is de beste scheidsrechter ter wereld, Robben is de beste speler ter wereld. En niemand, maar dan ook niemand hield het voor mogelijk om moeite te hebben met dit Argentinië, op verschillende polls was het overal identiek.. 95 zei dat Nederland met gemak door zou gaan.. Pff, wat een arrogantie..

De Belgen daarentegen pff, wat zijn dat toch nuchtere mensen.. Zelfs de commentator van Sporza zei dat Belgie blij moet zijn dat het de kwartfinales heeft gehaald, en dat ze 4 jaar later weer een kans krijgen.. En vooraf werd er niet gesproken over een titel, zelfde bij Spanje, Duitsland etc.. Enkel bij Nederland was het zo overdreven, top arrogantie

10 juli 2014 om 01:20

Meen je die ? Als een land misplaatste arrogantie kende was het België wel.

10 juli 2014 om 01:35

Nee man dat valt echt wel mee! Zij hebben altijd een slag om de arm gehouden en gezegd we hebben ren goed team maar wel alleen Van Buyten die ooit een toernooi heeft gespeeld. En ook waren ze al heel blij met de kwartfinale en hoopten ze op wst meer

10 juli 2014 om 01:21

Je kan het arrogantie noemen. Ik zie het meer als heel optimistisch!

10 juli 2014 om 01:27

Ik denk niet dat er over een titel was gesproken in Nederland voor 't WK haha

10 juli 2014 om 01:33

Ik vond ons echt niet beter vandaag. De Argentijnen deden wat ze wilden, een groot blok neerzetten en hopen op vlage van excellentie voorin eigenlijk precies wat wij altijd deden. We hebben maar 1 kans gehad, in de 90e minuut en de Argentijnen waren sterker en dreigender.

Over dat nationalistische... zo zijn we altijd geweest, dat groeit na iedere gewonnen wedstrijd. En laten we eerlijk zijn we waren een heel stugge ploeg die lastig te kloppen valt en dan weet je dat je kans maakt op een beker dus zo gek is het niet eebs want de beste ploeg wint gewoon niet altijd.

Kuipers hoort btw gewoon bij de beste 3 in mijn ogen en Robben is misschien niet se beste dit toernooi(voor mij James/Muller) maar hij was zeker wel de meest dreigende en effectiefste.

En het is de grootste onzin dat we geen rekening hebben gehouden met Argentinie want ze zijn gewoon een stuj beter een de meeste keren trek je aan het kortste eind als je met deze teams tegenover elkaar zit.

Wij zijn gewoon een positief volk waar anderen zich graag indekken maar ik weet niet met wie jij praat maar vooraf gaf niemand okk maar een stuiver voor Nederland.en de wereldtitel

10 juli 2014 om 04:53

Arrogantie? Zoiets heet vertrouwen in je team en land! Als je dat niet kunt begrijpen ben je echt een emotieloze ameube.

Prachtig resultaat natuurlijk, maar Robben en Van Persie hebben gewoon gefaald... Robben liet zich pas op het eind zien, en we moeten maar niet beginnen over Robin.

10 juli 2014 om 01:19

Dat lag niet zozeer aan hun. Meer aan het versedigende blok van de Argentijnen. Daar stonden ongeveer 6 man omheen....

10 juli 2014 om 01:22

Kijk je kunt zeggen wat je wilt maar weer krijgt robben een enorme kans net zoals in 2010 en dan maakt hij hem weer niet. En van Persie, laat ik daar maar beter niks over zeggen...

10 juli 2014 om 01:23

Tja, Argentinië heeft gewoon goed verdedigt, Robben en Van Persie konden weinig. Nederland ook trouwens, Messi was nauwelijks gevaarlijk. Argentinië is trouwens echt geen matig team, heeft wel een sterke selectie en geweldige aanvallers natuurlijk. Nederland hoeft zich niet te schamen.
Wel sneu voor Robben, had het hem erg gegund, het heeft niet aan hem gelegen.

10 juli 2014 om 01:20

Robben kreeg helaas die dubbele rugdekking. Is trouwens een echte 4-3-3 speler. Waar was Messi dan?

10 juli 2014 om 01:31

Hij staat in de finale.

Maar Messi was niet sterk, maar hij heeft tenslotte wel Argentinië naar de finale gesleept (op basis van vorige wedstrijden). Nog één wedstrijd en hij heeft het geflikt, maar Duitsland zal de Zuid- Amerikanen slachten.

10 juli 2014 om 01:21

Robben gefaald, gast wat kan hij in zijn eentje doen? Hij heeft een vpersie naast zich die niets uitvreet en volledig op zichzelf gewezen tegenover dubbele dekking. En zelfs dan nog is hij de gevaarlijkste man. Gefaald, je snapt er geen drol van.

10 juli 2014 om 01:22

RvP hebben we alleen tegen Spanje goed zien spelen. De rest van het toernooi niks laten zien

10 juli 2014 om 01:42

Hoe durf je te zeggen dat Robben heeft gefaald? Hij nam het hele team op sleeptouw en heeft fantastisch gevoetbald. Niet zo gek dat hij niet zo veel kon vandaag. Soms 3 argentijnen om je heen. Wees is trots dat Nederland het zo ver heeft geschopt. Zoals Van Gaal al aangaf, het dubbeltje moet de goede kant op vallen. Helaas niet gebeurd, maar zo gaat t nou eenmaal in het voetbal.

En terecht, dat moeten we allemaal zijn op deze relatief onervaren groep.

Zonde dt het zo moest aflopen, doet pijn

Geweldige prestatie!!

Diep respect voor alle spelers en staff!!

Uitmuntend!!

Jammer Nederland.. Zo te zien was de pik van Louie niet rijp genoeg.

10 juli 2014 om 01:22

Ja ik ben een zeiker, maar het feit dat die Cillessen laat staan en Vlaar als eerste een pingel laat nemen vind ik 2 blunders.

10 juli 2014 om 01:30

Hij had toch geen wissels meer... wat kan hij dan? RvP laten spelen? Was niet dat hij nou echt lekker in de wedstrijd zat.

10 juli 2014 om 01:43

Ja, maar Robben en Sneijder zaten ook niet lekker in de wedstrijd. En Messi aan de andere kant ook niet.

Er werd erg goed en compact verdedigd. Wisselen van van Persie voor Huntelaar was zinloos omdat hij ook geen ballenzou krijgen. Zou ik Krul laten.invallen. Behoud je je 1ste penalty nemer en heb je een keeper die er 1 kan pakken

Clasie vond ik trouwens goed invallen.

10 juli 2014 om 01:44

Hij had geen wissels meer over. Dan kan je moeilijk jemand wisselen he. En er zal vast wel iets achter gezeten om vlaar de eerste pingel te laten nemen. Romero pakte beide penalties gewoon erg goed. Vooral die van Sneijder die goed ingeschoten was.

10 juli 2014 om 08:33

Goh meen je dat ? Alsof ik niet wist dat die 3 keer had gewisseld. Hij had toch van Persie makkelijk voor 15 minuten kunnen laten staan. Je had in de eerste 105 minuten al 0 kansen dus dat laatste kwartiertje met Huntelaar zou het niet anders gaan.

10 juli 2014 om 08:35

En nee daar zit niks achter, iedereen weet dat je altijd je beste penaltynemers laat beginnen. Redeneer aub logisch, nu is zon misser van een verdediger fataal terwijl wanneer Vlaar als 5e of 6e was geweest hij wellicht niet eens aan de beurt was gekomen.

Knappe ontwikkeling heeft deze ploeg gemaakt. Als je ziet welke stappen met name De Vrij, Vlaar en Cilissen hebben gemaakt is dat buitengewoon goed. Ook Blind en Wijnaldum gingen erg goed mee in deze groep. Jammer dat in de halve finale er met te veel spelers op halve kracht gestart moest worden. Een De Jong en Van Persie liepen vanaf de start op hun tandvlees. Dat kost je gewoon twee misschien wel beslissende wissels. Maargoed, niets dan lof coor Van Gaal en deze jongens.

10 juli 2014 om 01:30

Wat heeft Cillessen gedaan dan? Ik vond hem echt niet top. Je hebt twee keepers met Premier League ervaring. Zet je de keeper die begin van het seizoen nog in de Jupiler keepte basis. Gaat hij ook nog blij doen omdat hij werd gewisseld tegen Costa Rica. Waterzak omver schoppen. Hij heeft geen uitstraling niks. Bij de penalties kijkt hij ook niet naar de bal, maar naar de speler. Vooral die laatste penalty had die Grandel nog gepakt, ex-keeper van Utrecht. Sjonge jonge zeg.

10 juli 2014 om 01:36

Wat heeft cillissen niet gedaan? Hij is blijkbaar de beste keeper buiten de penalties om.

Zeiksnor

Ik heb me buiten de finale van 2010 nog nooit zo kut gevoeld...
Maar dat neemt niet weg dat ik trots ben op mijn land en waar ik leef. De droom die we hadden is ons afgenomen maar dit geweldige toernooi nog niet. Dus gewoon weer allemaal kopjes omhoog en die Brazilianen effe op de slachtbank leggen. Leggo!!!!

10 juli 2014 om 03:16

waarom zou je je kut voelen..? niemand gaf ons een kans..!

10 juli 2014 om 04:11

Omdat je er gaandeweg er toch in gaat geloven en je laat meeslepen. Ik dacht voorafgaand dat NL tweede in de groep zou worden en daarna verliezen van Brazilië, dus op zich goed gepresteerd. Toch is dit een teleurstelling en baal ik wel redelijk omdat je zeker kans had, maar vandaag laf hebt gespeeld en niks hebt laten zien

10 juli 2014 om 08:37

Omdat we eruit liggen op de drempel van de finale, daarom. Gast echt waar, je lijkt net een wijf.

10 juli 2014 om 13:47

kerel als we nu met hoogstaand voetbal er uit liggen was het moeilijker te accepteren geweest, maar als je binnen 240 minuten niet weet te scoren heb je in de finale niets te zoeken, ik lig er liever in de halve finale uit dan in de finale van de duitsers te moeten verliezen; waar is je realiteitszin gebleven..?

De viagra van van Gaal was op. Helaas.

Trots op iedereen behalve vpersie. Beetje de ozil van nederland op beslissende momenten geeft hij niet altijd thuis.

10 juli 2014 om 01:53

Beslissende momenten laat hij het afweten??
Gegelijkmaker tegen Spanje
Gelijkmaker tegen Australië

Zonder hem hadden we hier nooit gestaan en dat geld overigens voor elke speler

10 juli 2014 om 13:10

Ja de groepsfase. Wat koop je daarvoor? Na de groepsfase heeft hij er geen pepernoot vvan gebakken.

Het bespaard ze ook een afstraffing denk ik. Twee wedstrijden 120 minuten spelen, lijk me haast onmogelijk tegen Duitsland. Maar goed, Argentinië zal zelf ook afgestraft worden door de Duitsers. Het gaat zeker geen spannende finale worden.

De plek om 3/4 gaat een spannende worden. Brazilië wil zich weer bewijzen en Nederland wil denk ik met een opgeheven naar huis gaan.

10 juli 2014 om 01:22

Toch denk ik dat Oranje meer kans had gemaakt tegen Duitsland dan Argentinië.

10 juli 2014 om 01:24

Sinds wanneer heeft Bert van Marwijk een vz account?

10 juli 2014 om 01:29

Argentinie heeft zowel tegen Belgie als Oranje geen enkele kans weggeven. Het elftal is perfect in balans in tegenstelling tot 2010, onderschat ze niet.

Het wordt heus geen walkover voor de Duitsers hoor. Laat je niet afleiden door het resultaat van gisteren, Brazilie was onthutsend zwak !!

Wij ook Robben! En over twee jaar als spelers als De Vrij, Indi, Depay, Cillessen, Janmaat, Blind, Clasie, Wijnaldum etc. In betere competities ervaring hebben kan het misschien nog wel mooier!

10 juli 2014 om 01:27

Inderdaad. Maar ik win nog altijd liever een wk dan een ek (wat niet weg neemt dat ik ook een ek zou willen winnen). Want je bent dan de beste van de wereld.

Robben heeft gelijk. Met een eredivisieverdediging zonder enig internationale ervaring de halve finale op een WK bereiken is meer dan uitstekend.

10 juli 2014 om 01:26

Ja en laat dat ner de linie zijn die vandaag amper steken heeft laten vallen!!

10 juli 2014 om 01:46

Je wilt niet weten hoe vaak ik 'klasse de Vrij' zei deze wedstrijd! Evenals Vlaar, Jan Maat, Clasie, Cillessen en Blind.

Mooi toernooi, leuker dan het WK 2010. Mooie wedstrijden gezien en vooral veel verassingen. Voor van Gaal een grote pluim, zonder hem waren wij nooit zover gekomen. De nieuwe lichting heeft al mogen proeven aan het grote mannen werk, denk hierbij aan spelers als Cillesen, Janmaat, Wijnaldum, Clasie, Depay, de Vrij, Indi etc.

Dit zal in de toekomst veel goeds brengen. Kijken wat voor transfers er nu gemaakt gaan worden (ik dacht Indi naar Porto) en kijken of deze spelers zich door zullen gaan ontwikkelen.

Op naar het EK 2016!

10 juli 2014 om 01:39

Trots op het team wat er staat.

En wat voor identiteit? Met een livhting die pokke jong is naief zijn en 4-3-3 blijven spelen? Zout toch op. Ik heb genoten van de werklust en de durf van de jonkies. En van sneijder die bleef knokken. En natuurlijk robben onze aller held.

Liep je ook te klagen na de 5-1?

Waarom kreeg Cillessen eigenlijk de voorkeur boven Krul als eerste keeper, heeft Van Gaal daar uitleg over gegeven? Cillessen keepte goed, maar wie zegt dat Krul dat niet had gedaan? Wat ik wil zeggen is, je eerste keus moet eigenlijk ook degene zijn die het best is in penalties van al je keepers. Je kunt niet steeds gokken op die 3e wissel dat je de keeper inbrengt die het beste is in penalties...

10 juli 2014 om 01:34

De reddingen van Cillessen hadden Vorm en Krul ook zeker gepakt. Nu moeten jullie niet komen met die redding op die schotje van David Silva. Die had elke keeper gepakt. Bijvoorbeeld die goal van Dos Santos. Die had Krul en Vorm sowieso gepakt. Waarom Krul niet na de poulefase in de basis gezet. Omdat Cillessen anders verdrietig zou worden? Door Cillessen is nu heel Nederland verdrietig.

10 juli 2014 om 03:19

lekker makkelijk achteraf praten..

Ik ben ongelooflijk trots op onze jongens. Niemand gaf ons enige kans dit WK. Voor het toernooi had ik getekend voor de halve finale.
En ja, Robben en vPersie hebben vamdaag enigzins gefaald, maar dankzij onze "onervaren" verdediging hebben we toch de penalties gehaald. En dat terwijl onze verdediging als de zwakste schakel werd gezien. Vlaar is een beest en zou ik graag bij ManU zien, de Vrij is boven zichzelf uitgestegen..

Dat we de halve finale hebben gehaald is een teamprestatie. En ze mogen met opgeheven hoofd naar huis.

Iedereen moet trots zijn op onze jongens en we gaan voor de 3e plaats! We pakken die Brazilianen! En de Duitsers maken de Argentijnen af en pakken verdient de wereldbeker!

10 juli 2014 om 03:46

Voor de eerste keer ooit gun ik het de Duitsers nu gewoon. Laat hen nu maar die cup eens pakken nadat ze de afgelopen toernooien imponeerden maar altijd net aan het korste eind trokken... Net als Nederland eigenlijk :/ . Dan maar in 2016 en 2018 vlammen en die beker mee naar huis nemen.

Met het antivoetbal van Van Gaal toch ver gekomen. Maar met dit voetbal telt alleen het resultaat en als je dat niet behaald (wereldkampioen) dan heb je gewoon een slecht toernooi gespeeld. Geen resultaat en geen goed voetbal.

Over de oude garde:
Robben is een geweldige speler, Nederland was totaal afhankelijk van hem. Ging met de wedstrijd beter spelen.

Vlaar is een geweldige verdediger geworden. Rots in de branding voor de andere jonkies.

Sneijder had teveel pieken en dalen en liep in dit vreselijke systeem er een beetje verloren bij. Zoveel slechte ballen en dat is totaal niet hoe ik Sneijder ken.

Van Persie maakte een geweldig doelpunt maar gaf daarna zoals gewoonlijk niet thuis. Verloor zowat alle duels in de laatste twee wedstrijden en ik had het idee dat hij gewoon niet fit was.

Kuyt liep elke wedstrijd zijn longen uit het lijf maar mist gewoon voetballend vermogen bij momenten. Voor een speler die zich volledig opoffert voor het elftal kun je echter alleen maar respect hebben.

De andere (reserve) spelers deden geen gekke dingen maar vielen ook niet constant op. Vooral jonge gasten de hun eerste WK speelden. Je mag daar gewoon tevreden over zijn.

Treurige conclusie is dat Nederland het beste voetbal liet zien toen het de schroom van zich afgooide en 4-3-3 ging spelen. Helaas moesten we telkens achterkomen voordat dit de werkelijkheid werd.

10 juli 2014 om 01:39

Slecht toernooi omdat ze de WK niet gewonnen hebben? Met spelers als Blind-De Vrij-BMI-Janmaat-Cillessen een WK winnen zou teveel van het goede zijn in mijn ogen.
De halve finale is gewoon een puike prestatie gezien de selectie die van Gaal tot z'n beschikking heeft.
Ik ben gewoon tevreden hoor, en de kans dat Nederland de finale zou winnen van Duitsland was zowiezo al zeer gering. Bespaart in ieder geval een 4e trauma.

10 juli 2014 om 01:45

Slecht toernooi, ga toch fietsen man. Met een matige selectie bij de beste vier van de wereld eindigen, het voetbal was niet altijd mooi maar het behaalde resultaat mag er zijn. Het is ook nooit goed hier in Nederland, altijd maar zeiken en zeiken.

Echte mannen dragen Oranje!! Ongelofelijk trost op het Nederlands elftal!!! Kansloos geacht op voorhand, en stranden in de halve finale. Kop omhoog!!!

Beste 4 van de wereld. Hulde Oranje!!! En Ron Vlaar....wat een beest. Mist de penalty maar hij is mijn held van de dag (met Lars Boom). Wat een verdedigende performance. Teleurstelling overheerst maar deze prestatie...wauw. Laatste 4, mooi man.

Maakt uitgerekend vandaag ruzie met Van Persie, bedankt Diva, erg bedankt!

En of we trots mogen zijn op dit team. Veel potentie! En er komen nog grote talenten aan. Ben benieuwd naar het EK in Frankrijk. Dichterbij, meer support en nieuwe talenten. Goed gedaan mannen!

Off topic:
Hoe kan het dat Cillessen maar een 6,6 krijgt hier? Zijn jullie allemaal zo blind van emotie dat er een zondebok uitgekozen moet worden? Jasper heeft het geweldig gedaan vandaag.

10 juli 2014 om 01:41

Cillessen was inderdaad sterk vandaag, viel me op hoe kalm hij bleef. Jammer dat hij qua penalty's niet echt erboven uitsteekt.

10 juli 2014 om 01:44

Dat vind ik reuze mee vallen anders, als hij is een bal overtuigend pakt ga ik er mischien anders over denken maar blijf het een onzekere doelman vinden die houterig en traag oogt en eeigenlijk altijd grabbeld. Ga maar is wedstrijden terug kijken, hij heeft bijna altijd 2 handelingen nodig. En zulke verschikkelijke goede reddingen heb ik ook niet gezien van hem, kan denk wel 10 betere keepers opnoemen op dit Wk.

En nee dit komt niet door de penals, ik vind dit al sinds hij bij NEC op doel stond en vond het toen al lachwekkend dat Ajax zoveel neer telde voor die jongen.

10 juli 2014 om 02:16

Wat een onzinnige reactie zeg. Dan moet hij wel erg veel doen om jou te overtuigen...

Cillessen oogde alles behalve onzeker en is absoluut geen grabbelaar. Cillessen straalde juist heel veel rust uit. Was in de lucht de baas en doet geen gekke dingen. Het enige waaraan hij zou moeten werken zijn de strafschoppen, want een penaltykiller is hij niet.

10 juli 2014 om 02:20

Wat is er onzinnig aan dan? Of wil je beweren dat Cillessen vaak geen meerdere handelingen nodig heeft? Voor mij oogt dat onzeker en dan grabbeld hij.

Maar wil wel een compilatie maken hoor een keer als ik niks te doen heb.

Heel trots op Oranje

Ze zijn veel verder gekomen als ik van te voren dacht, ok ook geluk met de loting maar ze hebben het wel goed gedaan maar toch er had meer ingezeten met wat meer geloof in eigen kunnen.

Toch goede ervaring voor een paar jongens, over 2 jaar moet het maar gebeuren.

Nou ben ik geneigd om te zeggen dat ook iedereen een kans moet krijgen bij Oranje op speelminuten en dat Vorm die laatste troostfinale keept.
Gun de oud Utrechter ook eens actief onderdeel van deze groep te zijn.

10 juli 2014 om 03:47

Ja zou wel lullig zijn om hem niet te laten keepen, 22 van de 23 hebben al speeltijd gehad. Gun hem ook gewoon even zijn WK wedstrijd. Hij is ook gewoon een goede keeper.

ik verlies liever de have finale van argentinië dan de finale van duitsland..

mooie reactie van Robben en ik voel dat ook echt zo, super trots op dit team.
Het is echt een tijd geleden dat ik een Oranje heb gezien met zoveel team spirit en de wil voor elkaar te vechten. Ik heb daar van genoten en ik kwam zelfs in een Oranje sfeer...normaal heb ik echt weinig met Oranje. Ik hoop altijd wel dat ze winnen, maar om te zeggen dat ik echt feeling met het team had nou nee.

iedereen wist voor het WK al dat cillessen geen penaltykiller is. wel heeft die ongelooflijke reddingen gemaakt. alleen jammer dat het tegen argentinie op penalty´s aankwam.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren