Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Liverpool en Barcelona akkoord over transfer Suárez

Laatste update:

Luis Suárez gaat Liverpool verlaten. De Engelse grootmacht maakt vrijdagmiddag middels een officieel communiqué op de eigen website melding van een akkoord met Barcelona. De speler heeft van zijn club toestemming gekregen om te gaan onderhandelen met de Spanjaarden. Wanneer zich daarbij geen problemen voordoen, stapt de ex-Ajacied over naar Camp Nou. Barcelona kondigt het nieuws al officieel aan: Suárez zal voor vijf jaar gaan tekenen.

/

Het nieuws komt niet als een verrassing. Al voor het WK werd de Uruguayaan nadrukkelijk gelinkt aan los Azulgrana, maar door het breed uitgemeten 'bijtincident' met Giorgio Chiellini leek de transfer plots onzeker. Barcelona heeft de interesse ondanks de vier maanden schorsing echter gewoon doorgezet en onderhandelde de afgelopen weken vrijwel continu met Liverpool over een akkoord. Dat is nu dus bereikt.

"Het is met een zwaar hart dat ik Liverpool verlaat voor een nieuw leven en nieuwe uitdagingen in Spanje", reageert de hoofdrolspeler. "Zowel ik als mijn familie zijn verliefd geworden op deze club en deze stad. Maar bovenal ben ik verliefd geworden op de fantastische fans. Jullie hebben me altijd gesteund en dat zal ik nooit vergeten. We zullen altijd Liverpool-supporters blijven", zegt hij.

Voor Suárez wordt Barcelona na Nacional, FC Groningen, Ajax en Liverpool de vijfde club in zijn carrière. Hoeveel de Catalaanse grootmacht zal betalen voor El Pistolero is niet precies bekend. Schattingen lopen uiteen van 85 miljoen euro tot 94 miljoen euro. Liverpool casht in elk geval enorm voor de Speler van het Jaar in de Premier League, die op de website van the Reds wordt bedankt voor bewezen diensten sinds hij in de winter van 2011 overstapte van Amsterdam naar Liverpool. "Wij wensen hem en zijn familie het allerbeste."

Suárez krijgt in Barcelona rugnummer negen. Dat shirt werd onder meer gedragen door Ronaldo, Patrick Kluivert, Samuel Eto'o, Zlatan Ibrahimovic en Alexis Sánchez. Hij is de vijftiende Uruguayaan in de clubgeschiedenis van de Spanjaarden, die eerder deze week afscheid namen van Alexis en daarmee de weg vrijmaakten voor de komst van Suárez. De Chileen stapt over naar Arsenal.

Luis Suárez zal een goede aanwinst blijken voor Barcelona

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Benieuwd of het gaat lopen met Messi en Neymar voorin..

Laten we het hopen!

11 juli 2014 om 13:40

Zou wel geweldig zijn voor het voetbal, wat een aanval sowieso. Maar Barcelona heeft ook nog verdedigers nodig, ze zijn daar sowieso raar bezig met hun beleid.

11 juli 2014 om 13:52

Zou Ajax nog iets verdienen aan deze transfer?

11 juli 2014 om 13:54

Sorry voor alle Suarez fans, maar ik zie het meer als 81 miljoen euro weggegooid. Wat zal Liverpool opgelucht adem halen zeg. En Barca heeft bij mij echt heel veel credits verloren!

11 juli 2014 om 13:58

Ja. 6,5%

11 juli 2014 om 13:58

Ik heb weleens begrepen dat ajax 6% of 6,5% zou krijgen. dat zou toch al gauw rond de 5 miljoen uitkomen. niet verkeerd denk ik zo!

11 juli 2014 om 13:58

Jazeker, Ajax heeft een doorverkooppercentage van 5% afgedongen bij de transfer. Stel dat Luis voor 80 miljoen verkocht wordt, dan zal Ajax toch vier miljoen euro ontvangen. Niet slecht, lijkt me.

11 juli 2014 om 13:59

Vergeet niet dat ze net Cesc en Alexis hebben verkocht voor een som van bijna 75 miljoen. Mensen vergeten dat gauw omdat ze zich fixeren om die enorme bedragen voor 1 persoon, maar je moet naar 't saldo kijken van in- en uitgaande transfers. Dat zegt mij meer nl. over of een club met veel geld smijt.

11 juli 2014 om 13:59

Ja die krijgen 4.5% en nog 1.5% voor de opleidingsvergoeding dus Ajax krijgt 6% van de transfersom.
Zag paar dagen geleden al ergens dat het minimaal 4 miljoen is dus dat is zeker mooi!

11 juli 2014 om 14:00

@zu3n ja, 5% dus ietsje meer dan 4 miljoen

11 juli 2014 om 14:04

Opleidingsvergoeding?? Voor Ajax heeft ie toch bij Groningen gespeeld? Hoezo zou Ajax dan opleidingsvergoeding ontvangen?

Edit: Zie het antwoord al in een ander bericht

11 juli 2014 om 14:12

@begaaierd

Omdat de opleidingsvergoeding geld voor elk jaar dat je tot je 23ste ergens gevoetbald heeft. Dus zowel Nacional, Groningen als Ajax krijgen een opleidingsvergoeding evenredig aan het aantal jaar is.

11 juli 2014 om 14:23

@edo ze hebben tot nu toe 94 miljoen uitgegeven(als dit bedrag klopt) aan alleen Suarez, en ze hebben ook Ter Stegen, Rakitic en Bravo gekocht voor in totaal zo'n 44 miljoen. 138 miljoen uitgeven, 75 miljoen binnen krijgen. Vergelijkbaar met Real vorig jaar: 166 miljoen uitgegeven, 114 miljoen binnen gekregen.

11 juli 2014 om 14:53

Dit gaat zeker een chaos worden! Moet je voorstellen als Barcelona dadelijk een vrije trap krijgt.......? Ze willen alle 3 de bal aan hun voeten hebben! Daarnaast, zijn ze alle 3 (vooral Neymar en Suarez) egoïstisch. Neymar en Messi was al een probleem! Neymar, Messi en Suarez wordt een Chaoss!

11 juli 2014 om 15:04

@edo87 Vergeet niet dat ze net Ter Stegen, Bravo en Rakitic ook nog hebben een gekocht. Als jij naar het saldo van in- en uitgaven wat betreft transfers wilt kijken, hou dan rekening met alle spelers graag.

11 juli 2014 om 15:15

Vergeet niet dat toen der tijd Barcelona zelf heel veel geld voor Fabregas en Sanchez heeft betaald en pakken voor deze transfers 0 tot weinig winst.

11 juli 2014 om 15:28

Wat voor opleidingsvergoeding.
Hij is helemaal niet opgeleid bik ajax .
Eerder bij Groningen dan bij ajax want die hebben hem opgepikt uit Zuid-Amerika

11 juli 2014 om 15:32

@stravven, alleen is deze transfer wel nodig? Ze hebben onderhandelingen met PSG over marquinhos gestaakt omdat die zogenaamd te duur is en dan koop je een aanvaller die totaal overbodig is voor Barca en waarschijnlijk totaal niet samen gaat met Messi en Neymar.

Daarnaast wordt Barca met spelers als Mathieu, Verthongen en Cuadrado in verband gebracht, dat is ook nog eens een 20+20+30 miljoen, dus barca gaat minimaal nog 50 miljoen uitgeven. Snap ook niet helemaal waarom je Real er bij haalt. heeft er niks mee te maken. Barca is gewoon geak geworden wat betreft transfers. Hebben verdedigers nodig en halen als eerste Suarez binnen. Had nog wel vertrouwen toen ze Ter Stegen binnenhaalden voor 10 miljoen, wat echt spotgoedkoop is voor zoon talentvolle en jonge keeper. Maar nu slaan ze helaas weer door

11 juli 2014 om 16:40

Volgens mij 6,5%, de 5% die bij de transfer is bepaald, en nog 1,5% opleidingsvergoeding die betaald diende te worden als ik mij niet vergis, zo kom je met 0,065 x (geschat) 87.500.000 = 5.700.000 euro. Heerlijk bedrag

11 juli 2014 om 17:39

Ajax krijgt rond de 5 miljoen euro. FC Groningen ontvangt rond de 500.000 euro.
Toch niet verkeerd.

11 juli 2014 om 18:05

Liverpool is misschien rijker maar hun prijzenkast is zo leeg als iets dus kunnen misschien bij machester aankloppen voor een beker te kopen

11 juli 2014 om 19:27

18 landstitels en 5 champions league's. lege prijzenkast? Lolz.

11 juli 2014 om 19:35

Eens, maar dan nog valt 't allemaal wel mee voor 4 nieuwe spelers (tot nu toe)

11 juli 2014 om 19:48

@zu3n ja dat doen ze een goeie 4 mil. euro

11 juli 2014 om 13:43

Je hebt dan drie spelers voorin die het liefste met de bal lopen, ik kan me niet voorstellen dat zoiets een gelukkige combinatie is al zijn het individueel gezien wel spelers die bij de besten ter wereld behoren. Bij Real Madrid vind ik de balans wat beter omdat Benzema zich erg dienend opstelt tov Ronaldo en Bale en dat werkt beter.

Voor Barcelona die altijd een mijns inziens morele superioriteit willen uitstralen vind ik het wel een afgang dat je zo'n figuur voor zo veel geld (het zal wel rond de 85 miljoen zijn) binnenhaalt. Dat 'mes que un club' kan de prullenbak in.

11 juli 2014 om 14:01

Simonvk

Barcelona en morele superioriteit? Dat is er sinds 2010 helemaal niet meer en het wordt alleen maar erger. Voorbeelden zijn: Abidal, Chema Corbella, Cruijff, Neymar etcetera etcetera. Het gaat nog lang duren om dat imago weer terug te krijgen, als dat al gaat gebeuren.

11 juli 2014 om 14:02

Ik denk wel dat dit kan, sterker nog: die gasten gaan flink wat defensies fileren

Suarez, Neymar en Messi zijn zulke getalenteerde spelers die onderling weldegelijk over aanvullende kwaliteiten beschikken. Het feit dat ze alledrie een man kunnen passeren en technisch bij de absolute wereldtop horen betekent niet dat ze geen andere eigenschappen hebben.

Als je dan toch drie spelers naar eigen inzicht voorin gaat laten zwerven dan zijn dit drie perfecte spelers. Ze lijken me nog net wel goed genoeg als voetballertjes om elkaar niet in de weg te lopen en horen juist ruimte voor elkaar gaan maken. Suarez en Messi moeten ook als bliksemafleider voor elkaar kunnen werken.

Zlatan en Villa, geniale spelers, waren als meer klassieke spits ook geen groot succes bij Barca.

ps. Suarez held! Ik weet nog dat mensen hem in zijn ED tijd puur als gelukkige frommelaar zagen. Bewijst velen ongelijk.

11 juli 2014 om 14:08

onzin neymar heeft ontzettend veel afgegeven bij barca. speelt totaal niet zoals jij beweert.
zelfde geld voor messi die speelt ook anders.
dan noem je ook nog een slecht voorbeeld dat de balans beter is bij madrid.
je weet toch wel dat een spits bedient moet worden? die moet de goals maken en niet ronaldo. maar dat zal nooit gebeuren omdat ronaldo gewoon niet assists kan leveren zoals messi.
ronaldo zal vanaf nu alleen maar minder worden. die is al bijna 30.

verder begin je weer over onzin te praten en ben je wel heel erg hypocriet.zeuren als barca spelers koopt terwijl real altijd al een smerige koopclub is geweest die spelers bij de directe concurrentie wegplukt.
gelukkig heeft barca het zo goed gedaan dat ze hun spelers kunnen houden.
spelers gaan nu liever naar barca dan naar real.
frustrerend niet? eerst neymar en nu suarez heerlijk joh. en dit allemaal door 1 generatie jeugdspelers die geweldig mooi voetbal speelden.
dat zal real nooit voor elkaar krijgen.

ontopic : Ik vind dit geweldig! dit gaat de beste voorhoede ooit worden! ik weet het zeker. we hebben nu zo ongelovelijk veel gevaar voorin. verder ben ik ook benieuwd wie de vrije ballen gaat nemen, want suarez heeft een geweldige traptechniek.
we gaan weer terug naar de tijden waar messi op de vleugel speelt met een vrije rol.
messi krijgt zo veel meer ruimte en het zelfde geld voor neymar een suarez.
nu nog een goede centrale verdediger en we doen over een jaar vollop mee met alle prijzen!

11 juli 2014 om 14:16

abidal wou basis spelen terwijl hij niet beter is dan alba dus dan moet je maar vertrekken. barca had hem ook een andere functie willen geven maar dat wou abidal niet die wou basis spelen.
cruijff praat eigenlijk alleen als er slechte dingen gebeuren rondom barca maar hij doet zelf niks voor barca behalve centen vragen voor zijn foundation. die juist dankzij barca zo groot is geworden. probeert ze daarna ook nog aan te klagen ook pfff.
ben blij dat barca afstand heeft genomen van de betweter die zelf als coach bar weinig voorstelde.
verder zullen we wel zien noe neymar je de mond snoerd over een paar jaar.
dan ben jij waarschijnlijk een van de ergste neymar fanboys let maar op.
de charme van barca is de jeugd en die is weer wereld kampioen geworden.
verder is de charme van barca het soort spel dat ze spelen. en dat is mooi verzorgt teamplay voetbal en dat is er nog altijd! ze zullen voor altijd de boeken ingaan als de club die tikki takka voetbal heeft uitgevonden en geperfectioneerd. clubs kunnen alleen maar dromen van die prestaties.
voor jou mag de charme verdwenen zijn maar voor mij is en blijft barca meer dan een club.

11 juli 2014 om 14:30

dat ligt natuurlijk aan het huidige bestuur, die de boel verpesten

11 juli 2014 om 15:03

Suarez speelde bij Ajax als een teamspeler en ook bij Liverpool. Ik verwacht geen problemen in dat opzicht voor Suarez.

Messi kijkt vaak wel of hij eerst zelf de eer kan opstrijken maar geeft ook genoeg passes naar anderen.

Neymar kan niet eens in dienst van het team spelen bij zijn land. Waarom zou hij het wel bij zijn club kunnen?

11 juli 2014 om 19:53

Volgens mij is dit barcelona groot geworden door Cruijff en niet andersom. Daarnaast moet ik de mensen die de (niet nodige) vergelijking met real Madrid trekken gelijk geven. Zij hebben weliswaar bale en Ronaldo op een flank lopen, maar een Benzema ertussen die beiden fantastisch bedient. Ik denk dat dit trio een groter probleem gaat veroorzaken. 3 stuk voor stuk goede aanvallers die voor eigen succes gaan in 1 voorhoede kan niet goed lopen. Misschien gaan ze nog wel veel scoren, maar of het onderlinge samenspel goed gaat, dat betwijfel ik.

11 juli 2014 om 21:03

Ik vind dat je Messi te kort doet met "..zelf met de eer strijken..". Hij heeft gewoon genoeg zelfkennis en weet dat de huidige medespelers niet zulke scherpschutters zijn als hemzelf.

12 juli 2014 om 04:45

Barcastyle! Real moest suarez niet meer, dus bek houden! Diee hond mag 4maand niet spelen daar ben je je eerste seizoen niks mee. En niet komen zeveren van madrid is een koopclub want barca is het zelf! Madrid zegt teminste dat ze 91-100milj voor bale geven maar jullie zegge 58milj voor neymar terwijl het 85milj is! nog 1 jaar contract, wie is hier nu het slimste denk je?! En zie maar dat je geliefde clubje niet over hun salarisplafond gaan want ze geven meer salaris uit dan Madrid hoor, vergeleken met de omzet

11 juli 2014 om 13:44

Ik denk dat iedereen zich dit afvraagt. Tijdens de Galacticos periode van Real speelden Ronaldo, Zidane en Figo prima samen bijvoorbeeld. Echter ik denk dat Suarez het prombleem is. Fie gast trekt zoveel van het spel naar zich toe en er valt niet op m te anticiperen dat Neymar de dupe wordt en Messi dit niet gaat trekken, denk ik.
Maar het blijft echt ballen van Barca dat ze het aandurven.
En verder blijft het natuurlijk frappant dat in een land met 23% werkeloosheid er jaar na jaar spelers van 80 miljoen euro plus worden aangetrokken.......

11 juli 2014 om 14:04

Ik vind het een domme move. Ze hadden Neymar belangrijker moeten maken ipv Suarez aantrekken. Sowieso verlies ik alle sympathie voor die club door het aantrekken van deze gek. Enkele jaren geleden met Unicef op het shirt lopen en nu een racist en tbs'er binnenhalen?

11 juli 2014 om 15:40

Hoe kun je Ronaldo, Zidane en Figo vergelijken met Suarez, Messi en Neymar?

Zidane en Figo waren ondanks hun absolute klasse dienende spelers, waar Ronaldo de absolute spits was, die zo geweldig kon spelen doordat bijna alles in zijn dienst speelde (vergeet makalele niet, die de echte motor was). Figo de man met de fluwelen voorzet, ik zie neymar dat niet doen hoor en daarnaast heeft barca geen spits lopen die ballen van de zijkant erin kan werken.

Galacticos speelde juist zo goed, door de diversiteit van de spelers. Het barca van nu lijkt drie spelers te hebben die toch wel meer op elkaar lijken qua spel, vooral Suarez en Messi lijken erg op elkaar. Messi is een speler die al vroeg op het middenveld de bal haalt en dan met de bal gaat lopen een actie maakt of de bal afgeeft. Het probleem is dat Suarez dat ook graag doet, vandaar dat Sturridge zoveel goals kon maken. Ik moet nog maar zien hoe dit uit gaat paken, Het zijn dan wel teamspelers, maar de manier van spelen maakt me zorgen of ze wel bij elkaar passen.

11 juli 2014 om 16:07

Luister penambuco, je hoeft mij niet te vertellen dat deze spelers niet dezelfde soort voetballers zijn.... Ik vergelijk ze omdat het allemaal absolute sterren waren/zijn. Het moeilijkste voor dit soort voetballers is misschien wel het delen van de status, en dat punt stipte ik aan.
Jij doet heel wijs, maar waarom jij de absolute maestro Zidane een diendende speler noemt begrijp ik echt niet. Zidane zette de lijnen uit en bepaalde het tempo van elk elftal waar hij ooit in gespeeld heeft, dus praat aljeblieft geen p...

11 juli 2014 om 13:47

De 'big Three' van Barcelona. Als ze net zo succesvol zijn als die van de NBA dan zit Barcelona goed.

11 juli 2014 om 15:04

Als ze een manier vinden waarop het werkt hebben ze de beste aanval ter wereld. Nog beter dan de Bbc. Zeker als Messi zijn beste vorm terugvindt, want dan staat hij nog 2 trappen boven alle anderen.

11 juli 2014 om 16:53

Wat profiteert Ajax hiervan.. man man man..

11 juli 2014 om 13:49

Dat is een fantastische move voor Suarez. Heel erg goed voor hem en voor Ajax ook toch nog een paar miljoen cashen.

11 juli 2014 om 13:56

Neymar suarez en messi voorin baba wat 1voorhoede zeg.die zorfen met.zen 3tjes wel voor het winnen van titel cl en beker .haha

11 juli 2014 om 14:03

Klopt. Iedereen wilt dat, inclusief ik. Dit zou een zegen zijn voor het voetbal mocht het werken.

11 juli 2014 om 13:44

Snap de keuze voor Barcelona niet zo goed, ben er persoonlijk ook niet blij mee, aangezien ik Barcelona niet kan luchten. Hij komt daar in een systeem te spelen waar de creativiteit bij anderen moet liggen, hij zal ballen moeten inleveren, hij zal zich moeten schikken.

Daarmee haal je dus al zijn sterke punten weg. Suarez moet juist vrij zijn, doen wat hij wil, acties maken bij elk balcontact. Hopelijk heeft de trainer een zwaarder woord als bijvoorbeeld Messi of Neymar, hopelijk. Want Suarez moet je niet temmen, die moet je loslaten. Dan scoort hij goals en vermaakt hij het publiek.

11 juli 2014 om 13:57

@crimz; ik weet niet wat je denkt maar Suarez laat zich door niets of niemand schikken... zijn hele voetbal is volledig gebaseerd op intuitie dus dat kan ie niet eens, schikken..

11 juli 2014 om 14:12

Lees eens de 2de alinea, dat zeg ik toch ook al. Je haalt daarmee zijn sterke punten weg als hij zich moet schikken.

.

Dus, Messi, Neymar en Suarez? Dat gaat toch niet werken?

11 juli 2014 om 13:40

Hopelijk wel, dat zou geweldige wedstrijden opleveren.

11 juli 2014 om 13:42

bale, ronaldo en benzema werkt toch ook

11 juli 2014 om 13:47

Maar Benzema is een goede spits, maar geen topspits in mijn ogen. Meer een werker dan een creatieve speler, dus iemand die zich goed schikt in een rol als aangever/werkpaard om ruimtes te maken voor die 2 sterren (ronaldo/bale).

Hopelijk werkt het, voor Suarez. Barcelona zelf kan me gestolen worden en ik vind de keuze dan ook jammer. Voor hem komt wel een droom uit, bij zijn familie in Spanje kunnen wonen, ben erg blij voor hem.

11 juli 2014 om 13:57

Dat komt omdat je maar 1 ego hebt en die is ook meteen de sterspeler. Hij is natuurlijk niet altijd ego want hij heeft ook vele assists op zijn naam staan, maar bij Barca heb je er nu 2 en geen van beide zijn sterspelers. Neymar is nog niet op niveau en Suarez moet zich nog bewijzen of hij het aankan in Barca's systeem

11 juli 2014 om 14:06

Wat een domme vergelijking. Dat is een pure spits en twee wingers. Dat is iets anders dan 3 dezelfde soort spelers.

11 juli 2014 om 14:12

suarez is sws een topspeler al moet die zich idd wel in het systeem bewijzen, maar als je kijkt hoe hij een team op de sleeptouw neemt is hij voor mij al een topspeler

11 juli 2014 om 14:48

Had Suarez ook liever naar Real Madrid zien gaan. Dan was die aanval niet te stoppen. Bij Barcelona is er toch maar een echte spits en dat is Messi

11 juli 2014 om 15:46

Suarez werkt ook niet bij Real, ben juist blij dat Real niet naar hem omgekeken heeft. Daar staat de aanval nu als een huis, vooral omdat Bale en Benzema zich schikken in het teambelang.

Ik ben bang dat het bij Barca lastig gaat worden, omdat Suarez een speler is die zwerft en de rest van het team in zijn dienst speelt, door het spel van Suarez kon Sturridge ook zoveel scoren. Vandaar Suarez zijn aantal assists. Het punt is dat Messi precies een zelfde speelstijl heeft (alleen is het bij hem sierlijk en bij Suarez rommelig), Messi zakt vraag terug om al vroeg de bal te krijgen en van daaruit een actie te maken of een assist te geven, dat wordt een beetje lastig als zowel Suarez als Messi dat willen. En dan heb ik Neymar nog niet eens gehad.

Ik snap niet zo goed waarom Barca Suarez heeft gehaald. Het is een speler van wereldklasse, maar wel een speler die in mijn ogen totaal niet bij Barcelona past (of Messi of Neymar moeten verkassen).

Ze hebben Messi, die speel je aan en die gaat lopen met de bal.
Ze hebben Neymar, die loopt het liefst ook met de bal.
Nu willen ze Suarez, die speel je aan en dan kijk je wat hij uit gaat vogelen met de bal.

3 van zulke spelers in 1 team lijkt me verre van ideaal voor het tempo van Barca's spel (waar ze afgelopen jaren juist bekend om stonden).

Of wat is jullie visie hierop?

11 juli 2014 om 13:41

Eens. Sowieso kan Barcelona i.m.o. beter zich richten op de defensie.

11 juli 2014 om 13:41

Alexis Sanchez is weg, dus ze hebben een plek over aan de rechterkant.

11 juli 2014 om 13:44

Ik ben het helemaal met je eens. Volgens mij gaat het niet werken om drie vedettes en individualisten in hetzelfde team op te stellen.

11 juli 2014 om 13:47

Ja eens. Los van het feit dat ze alle 3 het tempo vertragen kunnen ze natuurlijk ook het spel alle 3 versnellen.

Wat problematischer is dat Suarez en Neymar in dienst van Messi moeten spelen. We hebben aan Neymar (vergeleken met hoe hij speelt bij Brazilië) waar dat tot zal leiden. Het is op papier de beste aanval op de wereld maar ik denk dat ze elkaar allemaal het licht in de ogen niet gunnen. Ik kijk nu al uit met de artikelen over "ik zie er naar uit om met Messi te spelen".

11 juli 2014 om 13:57

Mijn 'vissi' tilapia, maar red snapper vind ik lekkerder..

Jammer dat ze m de eerste 2 maanden moeten missen

Ongelooflijke en totaal overbodige aankoop! Het bestuur van Barca begint steeds meer Madrid trekjes te krijgen, puur kopen op naam en niet kijken naar wat je elftal echt nodig heeft.

11 juli 2014 om 13:43

Real kijkt tenminste nog naar spelers die in het team passen.. Suarez past in mijn ogen niet bij de speelstijl van Barcelona hopelijk bewijst hij mijn ongelijk. Goede speler dat wel

11 juli 2014 om 13:46

De speelstijl (tiki-taki) van Barcelona is verleden tijd. Tijd voor de nieuwe generatie! En daar past Suarez perfect bij!

11 juli 2014 om 13:47

Neymar en Messi verdedigen totaal niet mee bij Barcelona. De kritiek dit seizoen was enorm, wat een luie voorhoede. Dan kopen ze een speler die wil werken, die sleurt, die iedereen bezig houdt en dan opeens past hij niet in het systeem. Een dynamische spits die begrijpt wanneer hij moet oprotten uit zijn positie hebben ze nodig. Dat is Suarez. Die kan zich aanpassen. Ik vind het een fantastische aankoop.

11 juli 2014 om 13:50

Over het transfer beleid van Real ga ik me niet uitlaten, maar ik denk dat Suarez wel een speler is die dit Barca een extra optie geeft in de aanval. Suarez is een totaal andere voetballer dan Messi of Neymar. Suarez heeft veel meer doorzettingsvermogen. Hij zweept een heel elftal op. Bij dit Barca was niet echt een speler die dit ook bezat, laat staan op de manier waarop Suarez dit doet.

Altijd willen winnen ten koste van alles, je hebt gewoon iemand in je team nodig die dat in zich heeft. Eerst had Puyol dit en nu is met Suarez weer zon speler aanwezig in Camp Nou.

Ook goed voor Ajax trouwens. Ik heb vernomen dat er een doorverkoop percentage van 6% is bedwongen. Dit bij een som van 70 miljoen gaan om 4.2 miljoen euro. Toch een leuk bedrag lijkt me zo.

11 juli 2014 om 13:55

Over de kwaliteiten van Suarez twijfel ik ook totaal niet.. Het enige waar ik me zorgen over maak is of hij wel past tussen twee grote andere vedette Neymar en Messi. Als dat goede duo's gaan vormen dan hebben ze de beste voorhoede in de wereld maar ik betwijfel het. Het zou natuurlijk net zo goed een mismatch kunnen zijn en dan is het een zeer dubieuze transfer. Want wat voor een speelstijl zouden ze nu willen spelen dan? Alle ballen naar voren en dan hun maar hun ding laten doen?

11 juli 2014 om 14:24

Alsof Sanchez nooit mee verdedigde, die bleef maar gaten dichtlopen en sleuren. Dus zo'n speler hadden ze al. Nu ga je voor 88 mln een speler kopen met een twijfelachtig reputatie terwijl de noodzaak om spelers te halen helemaal niet voorin maar achterin ligt. Geef daar dan eerst het geld aan uit.

11 juli 2014 om 15:15

Gelukkig is de tiki taka tijd voorbij zeg. Misschien is het volgend jaar weer is de moeite om te kijken naar Barcelona. Ben benieuwd!!!

11 juli 2014 om 15:18

Ja die 5-0 afstraffing zal wel pijn aan je ogen gedaan hebben!

11 juli 2014 om 14:53

Madrid trekjes? Waar heb jij het over? Barcelona mocht willen dat ze zoals Real Madrid zijn. Real Madrid kan die bedragen uitgeven aangezien ze het geld er voor hebben. Barcelona heeft dat niet, dus vergelijk Barcelona niet met Real aub.

11 juli 2014 om 15:18

Nee tuurlijk niet, Isco wordt voor veel geld gehaald en zit hoofdzakelijk op de bank, Illa wordt voor veel geld gehaald en zit hoofdzakelijk op de bank, Coentrao wordt voor veel geld gehaald en zit hoofdzakelijk op de bank. Moet ik nog doorgaan? En knap dat jij de financiële huishouding van beide clubs op je netvlies hebt, dan ben je waarschijnlijk de enige!

11 juli 2014 om 15:29

Isco is 22 jaar, Spanjaard en heeft toch gewoon 20 wedstrijden gespeeld. Wat is daar mis mee? Prima toch voor een 1e jaar?

Illarramendi is gok geweest. Een dure gok, maar was wel de revelatie van Real Sociedad.

Coentrao is verdedigend een stuk sterker. Daarom heeft mourinho hem gehaald. Real Madrid heeft geld genoeg, dus vonden zij schijnbaar 30 miljoen voor Coentrao verantwoord. Ik snap het eerlijk gezegd ook niet.

Je laatste zin is wel een erg domme als je het mij vraagt. Ik heb inderdaad de financiele huishouding niet in mijn netvlies staan, maar Real Madrid heeft een hogere omzet en heeft minder schulden. Dan lijkt mij logisch dat Real Madrid meer uit kan geven, niet waar?

Dit had ik niet meer verwacht na het bijtincident. Ben benieuwd naar de voorwaarden in zijn contract.

Mooi, ik heb zin in de Clasico's van volgend jaar: Ronaldo - Bale - Benzema (falcao?) vs Neymar - Messi - Suarez. Ge-wel-dig.

11 juli 2014 om 13:56

In de eerste weken zal Barcelona niet met die drie spelers spelen. Neymar geblesseerd en Suarez geschorst. Heb je drie top spelers, kan je er maar van 1 gebruik maken.

Maar wanneer ze fit en niet geschorst zijn hebben we inderdaad een erg leuke Clasico!

Geweldige aankoop van Barcelona, een van de beste spelers ter wereld. Nu nog een goede verdediger halen en dan kunnen ze weer vollop voor de Champions League en de titel spelen!

Je wilt zo'n iemand toch niet hebben. Hij bijt, maakt smerige overtredingen en is bovendien nog lang geschorst ook.

Ik kan maar niet blij worden van deze transfer heb gewoon steeds het gevoel dat het nog een keer gebeurd.
ook echt goed zoveel geld uitgeven en er 4 maanden op moeten wachten wat een beleid word je gek van.. richt je nu maar snel op wat verdedigers anders word het niks volgend jaar.

11 juli 2014 om 13:47

Ajax krijgt een doorverkooppercentage van 6,5 %.+ opleidingsvergoeding. En als ze Dost willen kopen dan moeten ze ook 2 vleugelspelers kopen die voorzetten kunnen geven. Anders heb je niets aan Dost.

Kom maar door met die miljoentjes naar Amsterdam 6,5% van hoeveel? 90 miljoen? best lekker...

Ben benieuwd hoe hij gaat functioneren bij Barca, ik heb niet zozeer het idee dat ze zo'n speler nou echt nodig hebben. Maar misschien zijn ze aan het inspelen op de mogelijkheid dat ze volgend jaar een seizoen lang niemand mogen kopen en willen ze breed zitten in de spelers ofzo?

11 juli 2014 om 15:03

Om precies te zijn ontvangt Ajax 6,1 miljoen!

11 juli 2014 om 17:10

Niet verkeerd...daar moet PSV zo'n tien jaar Europees voor spelen hahaha

Maar even serieus; ik zou het heel leuk vinden als ze dit meevallertje investeren in een leuke ervaren speler voor erbij...denk niet dat ze dat doen, maar zou toch leuk zijn!

Suarez bedankt voor bewezen diensten, maar een vertrek was nu eenmaal onvermijdelijk. Geweldige speler en zal zijn geweldige voetbal zeker missen volgend seizoen, maar gelukkig ook gelijk van zijn mindere kanten af. Als hij zo meteen bij Barcelona er 30 inschiet, dan praat niemand meer over het bijten, totdat hij weer de fout ingaat....

Hopelijk investeert Liverpool het geld goed, maar met Rodgers heb ik daar in principe wel vertrouwen in al zal geen enkele speler of meerdere spelers Suarez kunnen vervangen.

11 juli 2014 om 13:49

Zo is voetbal opgebouwd. Hoor jij nog iemand over Robben in de WK finale of Champions League finale die toen mis ging? Nee, hij heeft alles recht gezet en opeens is het de beste voetballer van de wereld. Wij leven door opportunisme.

11 juli 2014 om 13:57

Zeker weten. Daarom had ik er in principe niet eens moeite mee gehad als men er niet uit was gekomen, maar voor 95 miljoen euro moet je hem gewoon laten gaan.

Een overbodige aankoop. Volstrekt belachelijk. Geef dat uit aan een verdediger.

11 juli 2014 om 13:46

Dat zou een veel te slimme zet zijn voor het bestuur...

11 juli 2014 om 14:35

Aymeric Laporte halen zou veel te veel blijk geven van intelligentie en voetbaltechnisch inzicht. Zo aan de lange termijn denken en investeren in de toekomst is oubollig. Beleid voeren als wilde cowboy's is toch zoveel leuker. #yihaaaaaa....

Ben benieuwd hoe dat gaat lopen...Messi-Neymar-Suarez..... Lekker voor ajax, klopt het dat ze 5% doorverkoop-percentage hebben? Dat zou dan een kleine 5 miljoen zijn.

11 juli 2014 om 13:46

Dat percentage is 6,5, dus Ajax krijgt een leuk zakcentje als het doorgaat

11 juli 2014 om 14:53

En wat gaat met dat extraatje doen ?

Op de bank zetten ?
Weer een aantal 16e jarigen weglokken ?

Het zal meer tijd worden voor extra klasse en ervaring aan te trekken !

On: geweldige transfer ! Voor zowel Suarez als Barcelona. Ik zie hem daar in Camp Nou wel verschrikkelijk veel doelpunten gaan maken. Jammer van die schorsing, maar deze is geheel terecht natuurlijk !

Die aanval volgend seizoen:
Neymar - Messi - Suarez

11 juli 2014 om 13:46

2 ego's en een wereldster. Pfff zo gaat Pedro ook weinig minuten maken en hij is toch zo'n geweldige speler. Hopelijk rot hij op vandaar zodat hij meer minuten kan maken ergens anders. En geloof me het gaat niet lopen hoor met zo'n voorhoede. Messi kan zijn borst alvast gaan natmaken

11 juli 2014 om 14:37

Drie ego's.

Ik kan niet zeggen dat ik er helemaal achter sta, maar ik heb liever Suarez dan een Llorente of andere kopsterke spits op technisch gebied. Op bestuurlijk niveau is dit natuurlijk gewoon een zet om alle fouten te bedekken, zo gaat dat al jaren in Spanje. Jammer dat er zo weinig aan te doen is.

Suarez , Suarez. Wat heb je gedaan jongen!!? Heel jammer vind ik het maar veel succes. Denk dat het gewoon ook een marketingding is om geld binnen te hengelen dmv merchandise enzo.

What the fuck, 95 miljoen*!

11 juli 2014 om 14:05

Hoe kom jij bij 95 miljoen?

11 juli 2014 om 14:22

Het gaat om een bedrag van 75M pond wat omgerekend €94,42m is.

http://news.sky.com/story/1299257/luis-suarez-off-...

http://www.bbc.com/sport/0/football/28180600

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/li...

11 juli 2014 om 14:23

Diverse Engelse media berichten over een transfersom van 75 miljoen pond, wat omgerekend tussen de 94 en 95 miljoen euro uitkomt. Afhankelijk van koers en afronden natuurlijk.

11 juli 2014 om 14:50

Super bedankt voor de informatie van die 75 miljoen pond was ik niet op de hoogte!

11 juli 2014 om 14:43

Idd, en iedereen van Barca vorig seizoen commentaar op Real hebben over het bedrag van Bale, zelf hebben ze nu 2 van die dure spelers, en dat in 2 jaar tijd.

Keek nu al uit naar Pepe/sergio Ramos vs Suarez. Maar veel succes daar in Barcelona, denk ik dan maar. Vraag me af of het goed komt daar voorin.

Zo blijkt maar weer dat beloftes van spelers loze woorden zijn.
Maar ach mooi voor Suarez. Ik hoop dat hij zich nu gedraagd.
Luis is een super speler. Hij was geweldig bij Ajax en Liverpool. Maar hij heeft nare trekjes waar het bijten het ergste van is.

Mooie transfer voor Suarez! Grootse voetballer met helaas nare trekjes! Maar ik heb t idee dat Barca hem wel in toon kan houden! Ik denk dat t wel een succces zal worden met hem!

Ze konden veel beter dit geld besteden aan een verdediger of de selectie écht breder te maken.

Prachtige transfer van Fcb. Ik zie Luis Suarez echt wel schitteren in het Camp Nou met Lionel Messi en Neymar voorin. Luis Suarez vooral naar binnentrekkend en dan waarschijnlijk Cuadrado achter Suarez langs voor de voorzetten vanaf de achterlijn.

Het 'nieuwe Barca' begint nu echt vorm te krijgen en ik zie toch echt spelers komen met echte, echte winnaarsmentaliteit zoals Suarez en Rakitic. Ik zie nu een Barcelona dat opnieuw opgebouwd is en met een frisse wind met frisse spelers, maar toch met bepalende cultuurbewakers als Iniesta, Busquets, Pique en Pedro. Zeer mooie samensmelting van jeugdspelers, nieuwe spelers en oude garde.

Suarez, welkom bij het 'nieuwe Barca' onder Luis Enrique en ik weet zeker dat je ons vele historische momenten laat beleven. En laat je niet gek meer maken, zeker niet in El Clasico.

11 juli 2014 om 14:30

Vind jij dat het beleid van nu contrasterend is met de filosofie van de club die door Cruijff geïmplementeerd is?

11 juli 2014 om 14:54

@gutihaz

Nee, dat vind ik niet. De filosofie van 'el Salvador' is aanvallend 4-3-3 spelen met aanvallende backs, voorin een aanspeelpunt en aansluitende middenvelders. Verder denk ik alleen dat het niet 100% volgens de gedachte van Cruijff gaat, maar eerder 90 tot 95%. Dat denk ik door de aankoop van Rakitic en het vertrek van Xavi Hernandez en Cesc Fabregas. Johan Cruijff ziet het liefst op het middenveld 1 controleur en 2 aanvallend ingestelde spelers. Ik zie Rakitic als een perfecte combinatie van een controleur en een aanvallende speler. En met de aankoop van Suarez en Cuadrado, denk ik dat Ivan Rakitic perfect past op het middenveld. Met Xavi of Cesc was het te aanvallend geweest.

En verder weet ik wel zeker dat Luis Enrique gewoon volgens de Barca-filosofie van Johan Cruijff gaat spelen, mede door het feit dat Luis Enrique al meerdere malen heeft aangegeven dat hij hier fan van is en zo eenmaal sinds zijn tijd bij FCB is geïnfecteerd. Alleen Luis Enrique zal denk ik er meer hardheid inpassen in het systeem. Mede door het feit dat die hardheid de afgelopen 2 jaar gemist werd en menig duel door werd verloren.

11 juli 2014 om 16:52

Ik hoop et maar..

Geweldige aankoop, al had ik liever gezien dat Alexis bij barca bleef maargoed
Nu hebben mensen kritiek op barca waarom ze een bijtende speler willen, maar misschien had barca dit juist nodig, een speler met pit, agressie

11 juli 2014 om 13:51

Busquets en Javier Mascherano brengen al genoeg pit. Daar hoeven ze het echt niet voor te doen.

Naar verluid 95 miljoen euro is er mee gemoeid. Ik vind het een waardeloze aankoop van Barcelona, die kunnen beter geld steken in een verdediger. Bovendien wil ik nooit meer gezeik richting Madrid horen over hoge transfersommen.

Trouwens A Iniesta, Barcelona ging toch nooit zoveel geld betalen voor Suarez? Daar was je toch zeker van!?

11 juli 2014 om 13:49

Dit is gewoon politiek handelen. De voorzitter moet de supporters tevreden houden en ieder jaar minimaal een grote naam binnenhalen. Vorig jaar was dat Neymar en nu Suarez.
Dat er dan 3 kapiteins op 1 schip zitten kan hem niets schelen.

11 juli 2014 om 13:50

95 miljoen wat een geweldig bedrag. Voordat hij de mist inging op het WK had hij voor dat bedrag van mij niet weg gemogen, maar na alles wat er is gebeurd is dit natuurlijk een fantastisch bedrag.

11 juli 2014 om 13:57

Klasse gedaan door Liverpool, die hebben het maximale eruit gehaald. Bovendien was dit de ideale situatie, nu is Liverpool ook weer van al dat gezeik af. Het wordt niet makkelijk hem te vervangen maar de middelen zijn in ieder geval aanwezig nu.

11 juli 2014 om 14:25

'bovendien wil ik nooit meer gezeik richting Madrid horen over hoge transfersommen'

Kun je dit verduidelijken?

Prachtig hoor..

Een club die geschorst is en geen aankopen mag doen koopt een geschorste voetballer. Top deal! nu nog dat Messi kwaad word van dit en het loopt fantastisch in Catalunya

11 juli 2014 om 14:12

Tijdelijk niet geschorst tot de volgende uitspraak in deze zaak. Een geschorste voetballer mag gewoon worden gekocht toch? Snap het probleem niet helemaal...

11 juli 2014 om 14:48

Barcelona zal deze transferwindow nog wel 60 miljoen uitgeven aan verdedigers. Dan hoeven ze volgend seizoen niemand erbij te kopen.

Uhh voetbalzone. Jullie zeggen: "hoeveel de Catalaanse grootmacht zal betalen voor El Pistolero is niet precies bekend. Schattingen lopen uiteen van 70 miljoen euro tot 85 miljoen euro"

Foxsports geeft aan dat het rond de 95 miljoen ligt.
VI geeft aan dat het rond de 94 miljoen ligt.

Hebben jullie het nu verkeerd of de andere sites?

11 juli 2014 om 13:56

Niemand weet het omdat het nog niet bekend gemaakt is. Ironisch eigenlijk, aangezien dit bestuur haar campagne gevoerd heeft waarin transparantie hoog in het vaandel stond. Waarschijnlijk wordt het na de transferperiode naar buiten gebracht.

11 juli 2014 om 14:12

Ik zal even een mailtje naar de redactie sturen om te vragen of ze er nogmaals naar kijken; dank voor het constateren in ieder geval

Tekent voor 5 jaar, gaat spelen met nummer 9 (staat op de website).

En dat terwijl je een schorsing hebt van 4 transferwindows. Het is dat je in hoger beroep gaat en dus wel spelers kan/mag halen, maar van de zotte dit. Wat als hij zich vaker misdraagt en (dan nog langer) geschorst wordt? Dan is die schorsing misschien wél van toepassing en zit je ermee.

Beter haal je jonge talentvolle verdedigers, daar win je namelijk de oorlog wél mee. Met een extra aanvaller niet.

11 juli 2014 om 16:01

Zolang Barca met hun droomaanvallers minimaal één doelpunt meer scoren dan hun tegenstanders zijn extra verdedigers overbodig.

14 juli 2014 om 08:26

Die droomaanvallers die op het WK er redelijk uitgeblust uitzagen?
Goeie tactiek

en toen was FC Barcelona ook naar de klote. Enigste ploeg waar ik nog graag naar keek.

Gefeliciteerd Suarez is zijn droom toch uitgekomen. Toen hij bij Ajax zat wilde hij al naar Barcelona.

Geweldige transfer !

Verdienen Ajax en Fc Groningen nog wat door deze transfer ?

11 juli 2014 om 13:58

Ja, Ajax heeft een recht op een percentage van 5% plus een opleidingsvergoeding van 1.5%. Groningen heeft volgens mij recht op 0.5% opleidingsvergoeding.

11 juli 2014 om 14:10

6,5 procent voor ajax plus opleiding levert gok ik 7,5 miljoen op voor ze. Groningen pakt 1 miljoen denk ik aan opleidingsvergoeding voor 2 jaar opleiding

Yes! Wie weet ga ik Barcelona dan toch nog leuk vinden! Geweldige voetballer die veel strijd en passie brengt, zal een verademing zijn tov het steriele barca van de laatste twee jaar.

Ik ben wel heel benieuwd hoe Messi en Neymar op hem reageren.

Volgend jaar dus MSN vs. BBC.. Nu al zin in. Maar helemaal mee eens met de opmerkingen m.b.t. zijn keuze voor Barca. Net als Neymar is het zonde als een speler zoals hij in het Barca-keurslijf wordt gedwongen.
Bij Real zouden zowel Neymar als Suarez veel meer ruimte hebben gehad voor acties.
Wellicht dat Luis Enrique gaat breken met die Barcelona cultuur van de afgelopen jaren. Dat zou mooi zijn.

Moet je bedenken dat dit Barcelona nog maar net 3 maanden geleden een straf kreeg opgelegd dat het geen transfers mocht maken deze transferperiode. En straks horen we weer alle analytici zeggen wat een fantastische club dit Barcelona is en dat het zich onderscheidt van koopclubs als Madrid en City. Walgelijk is het.

11 juli 2014 om 14:39

Barcelona heeft schuld van 364 miljoen (en jaarlijks tekort) dat je dan zoveel geld aan transfer mag uitgeven. 2) Suarez is 27, verkoopwaarde na 3 jaar is nihil 3) Voor een speler met zo'n negatieve staat van dienst (incl. lopende schorsing) zoveel geld uitgeven Pfffff, maar wel leuk voor Liverpoo.

11 juli 2014 om 18:21

1.de schuld ligt iets lager, rond de 330 dacht ik. Wel maken ze jaarlijks een mooie winst (ze gaan jaarlijks uit van 30m dacht ik).

2. Restwaarde ga je niet op letten bij dit soort voetballers. Je doet hem pas weg wanneer je er niets meer aan hebt, als hij dan nog iets waard is dan is dat leuk, zo niet: geen probleem.

3. Dit is inderdaad het enige punt waar ik ook mijn vraagtekens bij zet. Straks missen ze maanden Suarez omdat hij weer eens honger had.

Goeie aankoop omdat hij onberekenbaar is en met hem erbij kan Barca ook nog eens van speelstijl wisselen. Daarbij heeft hij het nodige fysiek wat ook handig is als de tegenstander een muur op trekt.

Daarnaast gaat Barca een hoop geld aan merchandise verdienen en het best verkochte artikel zal zijn de Suarez muilkorf

Gruwelijk, zijn droom komt uit na weer het bijten toch de kans krijgen, zo geniaal is deze man namelijk!

Grappig de absolute sterren van toch de 3 meest succesvolle Zuid Amerikaanse landen, Argentinie, Brazilie en Uruguay, gewoon spelend in 1 aanval nu

Ik snap deze aankoop wel, maar moeten jullie niet eerst een verdediger halen? Damn, wat zijn ze toch dom daar. Maar goed, ik hoop dat ze weten wat ze aan het doen zijn....

Een ding vraag ik me af. Waar in hemelsnaam zal hij gepresenteerd worden? Hij mag een stadion niet in! lol

11 juli 2014 om 14:20

Zal wel ergens in de Ramblas zijn

11 juli 2014 om 14:20

Gewoon niet denk ik, want zijn presentatie zou een voetbalgerelateerde activiteit zijn, dat mag hij dus ook niet. Misschien presenteren ze hem wel over 4 maanden.

11 juli 2014 om 15:03

Haha misschien in zo een toeristen busje in Barcelona!

Vreemd dat voetbalzone de werkelijke transfersom vrijwel nooit helder krijgt.
Diverse kwaliteitsmedia hebben het toch echt over €95m en dus niet tussen de 70 en 85.
Wanbeleid van Barcelona en een goede deal voor Liverpool.
Nu afwachten of mijn vooringenomenheid betreft deze transfer ook een realiteit wordt.

6,5 procent van de transfersom voor Ajax.. HA! dat is nog eens een meevaller. Een aanval van Messi, Neymar en Suarez.. Geen van de 3 willen ze de bal afgeven haha.

11 juli 2014 om 14:19

Tsja, ik denk, dat de volgende slachtoffer van Suarez een Cule zal zijn.....

11 juli 2014 om 14:42

Bij FC Barcelona hebben ze geen moraal anders neem je deze vleesetende gek niet , hoop dat hij de eerste wedstrijd weer trek krijgt.

@ VZ, oa Ex-Groningen speler en Ex Ajax speler, maar misschien al opgemerkt hier?

Of is Huntelaar bijv ook alleen maar een Ex-Ajax speler, en heeft hij niet voor andere clubs in NL gespeeld?

11 juli 2014 om 15:59

"voor Suárez wordt Barcelona na Nacional, FC Groningen, Ajax en Liverpool de vijfde club in zijn carrière"

En nou niet meer zo huilen.

Ik verlies door dit soort dingen toch mijn sympathie voor Barca. 'mes que un club', maar de laatste jaren een even krankzinnig beleid als de andere koopclubs. Al jaren is de verdediging niet op orde en worden er toch alleen maar aanvallend ingestelde toppers bijgehaald. 40 miljoen voor een topverdediger vinden ze teveel, maar 85 voor een waanzinnig goede aanvaller kan blijkbaar wel. Probleem is alleen dat het echt maar de vraag is of hij goed samen zal spelen met Messi en Neymar. Het moet synergie opleveren en ik vraag me af of dat ook zal gebeuren.

De aanval is de beste verdediging, maar je kan het natuurlijk overdrijven Barca

Hoe is die foto genomen, hij mag toch niet in het stadion zijn door z'n schorsing. En hij mag toch ook niet meetrainen hoe doet hij dat?

11 juli 2014 om 14:21

Het is een oude foto.

Jammer dat hij het mooie barca shirt gaat bedoezelen.
Al Jazeira was beter geweest .

Mes un club is voor mij niet meer van toepassing helaas

Jaja, afgelopen seizoen is wel gebleken dat Barcelona iemand mistte voorin die zijn tanden in zijn tegenstanders kan zetten... Probleem opgelost zou je zeggen....

Aan de andere kant ontstond vorig seizoen de discussie of het wel zou werken: Neymar + Messi en C. Ronaldo en Bale.... Dit is wel een beetje de overtreffende trap van overkill voorin

Neymar - Messi - Suarez... ouch.

Woww wat een opstelling... graaaag een verdediger erbij halen (hummels?)

Stegen
Alves
Macherano
Pique
Alba
Iniesta
Busquest
Kroos
Neymar
Messi
Suarez

In het begin was ik er op tegen maar misschien is het wel geniaal. Barca gaat denk ik weer een beetje spelen zoals vroeger met een echte nummer 9. Messi gaat dan beetje tussen rechts en nummer 10 inspelen. En neymar op links. Als barca op deze manner gaat spelen is de aankoop suarez inderdaad geniaal want hij is de beste op die positie. Bovendien kan hij ook naar de flanked indien nodig. Net het voetbal wat we met eto o ook hadden. Denk dat barca daarom cuadrado wil als extra opkomende aanvaller alleen die over messi heen gaat die het spel breed houd.maar ik denk dat barca dan verdedigend veel te kwetsbaar word. Gelukkig is dit de hoofdpijn van enrique. De beste aanval die er is maar nu moet het een geheel worden

Weggegooid geld. Wat zal Liverpool opgelucht adem halen zeg. Met Messi, Neymar en Suarez heb je 3 ego's op 1 schip. Dat gaat niet werken. Suarez is een solist puur sang.

Goeie aankopen voor barca en nu opzoek naar cv

Gestoord gewoon, het huidige beleid van Barcelona is echt om van te huilen. Het is echt diep en diep triest hoe ze hun eigen club verneuken met debiele aankopen. Het Barcelona met Villa, Pedro en Messi domineerde alle andere teams, twee spelers die in functie spelen van Messi dus. Niet te geloven dat ze dan Suarez en Neymar naast Messi gaan zetten. En dan die belachelijke transferbedragen... Ze lijken Real Madrid wel.

Ze hadden beter gewoon verdedigers kunne halen zoals benatia en mangala. Sanchez deed het wel goed

11 juli 2014 om 14:47

Fantastische speler natuurlijk, maar misdraagt zich bijzonder vaak en een aanval met Neymar-Messi-Suarez gaat nooit werken, 3 grote namen maar willen alle 3 de bal hebben en de grote ster zijn, ze hadden meer aan Alexis Sanchez die wel bereid was om in dienst van Messi/team te spelen.

Benatia kunnen ze wel vergeten bij Barca die staat op het punt contract te tekenen bij Manchester City.

Wat een droomaanval! Veel succes luis👍

Maar als deze transfer ten koste van de defensie gaat moet het best uur echt oprotten want daar zit de echte zwakte. Gwn een benatia en een talent aantrekken.

94 miljoen...wordt er gezged

Zou het na deze aankoop dan toch eindelijk tijd zijn voor Barcelona om zich te richten op de verdediging of zoeken ze nog een aanvaller ala Llorente die ze totaal niet nodig hebben?
Was tegen de transfer van Suarez, nu nog steeds wel door al dat geld, maar niks meer aan te doen. Nu maar hopen dat hij het goed gaat doen en die drie (messi, Neymar, Suarez) laten zien dat ze samen kunnen spelen. Kan namelijk niet in me hoofd halen dat ze bij Barcelona Suarez hebben gekocht zonder een plan te hebben van hoe ze het willen opzetten, maarja dat zien we dan wel.

Had de aanval met Sanchez ipv Suarez ook prima gevonden trouwens, ik mag Sanchez wel als speler, daar heeft Arsenal het goed gedaan! Suarez dus grotendeels gekocht met de verkoop van Fabregas en Sanchez, nu eens richten op de verdediging en dan bedoel ik niet een Matthieu zoals vaak wordt vermeld maar bijvoorbeeld een marquinhos!

Ongelooflijk. Geen woorden voor dit transferbeleid van Barcelona.

Hoe kan Suarez nou tekenen? Hij mocht toch 4 maanden geen voetbalgerelateerde activiteiten uitvoeren?

11 juli 2014 om 18:47

Precies, dat vroeg ik me dus ook al af.

Zo, nu kan Barcelona Messi gaan verkopen. Waarheen City of Psg?

Dodelijke aanval maar ik zal eerder iets aan de verdedeging doen dan de aanval.

Wie had ooit gedacht nadat hij naar Liverpool ging, naar Barcelona zou gaan.
Werd gedacht dat hij het niet zou redden bij Liverpool, en word gewoon speler van her jaar in Engeland en gaat voor 90 mil naar Barcelona.

Geweldig dit!

Succes Luis!

Ook lekker voor Ajax. Zouden zo maar rond de 6 miljoen opstrijken als de genoemde bedragen een beetje kloppen

Ik weet het niet hoor, Suarez is echt een rommelaar met de bal aan de voet, en juist dat rommelen levert hem succes maar daardoor is hij totaal geen speler die oog heeft voor de rest en dan ben ik echt benieuwd hoe Messi en Neymar ermee zullen omgaan. Maar jongens als dit wel gaat werken dan wordt het echt genieten, kan niet wachten.

Dit is een transfer die ik totaal niet had verwacht en ik vind Suarez totaal geen speler voor Barcelona. En die transfersom vind ik ook belachelijk voor deze speler, maar dat vind ik over de meeste 'grote' transfers van tegenwoordig. Ik heb er mijn twijfels over of Suarez gaat slagen bij Barcelona.

Kijk hem staan op die foto haha fenomeen die suarez.nu hopen dat i zijn draai gaat vinden bij barca ik denk het wel.wou wat 1voorhoede zeg neymar suarez messi.die gaan net zen 3tjes alles winnen voor barca.

Ben ook benieuwd naar welke PD speler op de bijtlijst van Suarez straks komt te staan naast Bakkal, Ivanovic en Chiellini.;-)

Neymar suarez Messi wat een aanval barca heeft verdedigers nodig hummels of thiago Silva zou goed zijn

Genieten. De 'modelclub' zoals Barcelona een paar jaar geleden werd genoemd voert de afgelopen 2 jaar wanbeleid. Niet dat ik het Barcelona gun, maar het gegeil op Barcelona leek geen einde te kennen. Nog steeds geen verdediger gekocht, één van de beste aanvallers verkocht en en een aanvaller voor terug gekocht die 4 maanden niet mag spelen en een draadje los heeft. Het Spaanse voetbal krijgt er een idioot bij en heeft gisteren een model prof verloren. Goed voor de Premier League dit.

Ben benieuwd hoe die het gaat doen. Dat wordt een knappe voorhoede maar dat wil nog niet zeggen dat je ff kampioen wordt. Het moet kloppen in het elftal. En het is te hopen dat Messi ermee kan leven dat een ander ook wil scoren neymar en suarez... allebei niet gelijk erbij aan de start van het seizoen trouwens...

Ben benieuwd hoe die het gaat doen. Dat wordt een knappe voorhoede maar dat wil nog niet zeggen dat je ff kampioen wordt. Het moet kloppen in het elftal. En het is te hopen dat Messi ermee kan leven dat een ander ook wil scoren neymar en suarez... allebei niet gelijk erbij aan de start van het seizoen trouwens...

Zo! Ajax kan weer enkele miljoenen bijschrijven en hoeven alleen even hun rekeningnummer op te geven van waar het gestort moet worden.

Uiteraard is een voorhoede met Neymar-Suarez-Messi (op papier) een om van te smullen. Alleen is het nog wel kijken hoe de samenwerking zal gaan verlopen. Maar de directie van Barcelona is zeker nog niet klaar op de transfermarkt. Ze moeten de achterhoede zeker nog gaan versterken en ik denk dat ze ook nog een middenvelder moeten halen. Fabregas is al weg, Xavi zou nog kunnen vertrekken en wie weet wat er met Song gaat gebeuren.

Overigens denk ik dat Pedro wel gewoon blijft bij Barcelona, want Suarez is nog geschorst en Neymar is geblesseerd. Dus Pedro kan zeker aan het begin van het nieuwe seizoen op speelminuten rekenen.

Hoe hypocriet is Barca dan? Zeiden ze vorig jaar bij de transfer van Bale niet dat het belachelijk was om een speler voor zulke bedragen te halen en dat het wanbeleid was enzo? Nu doen ze het zelf. Lachwekkend en je kunt ze dus niet serieus nemen.

Vraag me daadwerkelijk af of deze aanval van Barca wel gaat werken. Ik geloof niet dat Suarez in dienst wilt gaan spelen van Messi en/of andersom. Op papier is het natuurlijk een geweldige aanval, maar of het daadwerkelijk goed uitpakt zullen we nog wel zien.

Vraag me toch af in hoeverre hij bij het spel van Barcelona past. Ik denk dat Suarez het best rendeert als hij de absolute ster van zijn team is. Nu speelt hij toch gewoon tweede of zelfs derde viool.

mijn hemel, wat een voorhoede: Suarez, Messi, Neymar.

Dom om eerst deze transfer aan te kondigen terwijl de voorhoede geen versterking nodig had, maar juist het middenveld en vooral de verdediging. Nu ga je boze fans krijgen die het eerder gaan begrijpen als de noodzakelijke transfers afgerond zijn dan nu.

Voor dit geld kocht Real de 25 jarige Ronaldo, die de beste speler van de wereld was toen in 2009. Nu krijg je een gestoorde spits van 27 die niet de absolute ster kan zijn in het team.

Weet niet helemaal wat ik moet denken van deze transfer ik hink op twee gedachten. Eerste scenario is dat Messi Neymar en Suarez voorin niet gaat werken omdat deze drie veel te aanwezig zijn. Komen vaak in de bal moeten en moeten ten alle tijden de bal in de voeten hebben. Terwijl Barcelona succesvol is geworden met vleugels die diep staan en de ruimte achter de verdediging zoeken. Zowel Neymar als Suarez komen veel te veel in de bal.

Het andere scenario is dat Lucho weet wat hij doet en deze drie op een of andere manier bij elkaar doet passen. Dit zou moeten gebeuren door Neymar en Suarez te leren minder in de bal te komen en de ruimtes achter de verdediging te zoeken. Het beste Barcelona van afgelopen jaren was in 2010/2011. Toen stonden Villa en Pedro altijd breed en diep, dit moet erin worden geslepen bij Suarez en Neymar. Mocht dit lukken dan heb je makkelijk de meest gevaarlijke voorhoede van Europa die samen makkelijk 100 goals maken in het hele seizoen. Maar dat is aan Lucho heb er wel vertrouwen in.

Ik snap echt niet waar barca mee bezig is om zo een idioot binnen te halen, ze gaan er spijt van krijgen let maar op want t bijten zit in z'n genen en gaat t nog een keer doen let maar op.

Suarez is 1 brok ellende en haalt alleen het nieuws met randzaken als bijten en natrappen.

Leuke speler voor AZ maar meer ook niet

Je hebt veeeeel meer aan Sánchez dan aan die Suarez. Zonde barca echt foute inschatting dit.

Ik ben wel heel benieuwd hoe deze transfer gaat uitpakken. Barcelona heeft nu een aanval met Messi, Neymar en Suarez. Dit zijn niet echt de 3 beste teamspelers en zeker de laatste 2 niet. Afgelopen seizoen is al gebleken dat Messi en Neymar niet echt hogen ogen konden gooien. Nu word er met Suarez een 3e wereldster aangetrokken. Ik ben bang dat dit een beetje te veel word en dat 1 van deze 3 spelers binnen 1 jaar weer zal vertrekken.

Misschien een stomme vraag, maar suarez mocht toch 4 maanden niks moet voetbal doen, vallen contract onderhandelingen hier dan ook niet bij ?

11 juli 2014 om 18:17

Nee, hij mag inderdaad 4 maanden helemaal Niks met voetbal doen. Zijn tuin wordt 24/7 in de gaten gehouden door fifa spionnen om te voorkomen dat hij een balletje gaat trappen met zijn zoontje. Ook zijn Playstation is afgepakt om te voorkomen dat hij Fifa 14 kan spelen.

11 juli 2014 om 18:29

en zijn osm acount is ook geblokkeerd. Nee deze man kan beter een netflix acount aanmaken en lekker series kijken. Volgens mij mag hij niet eens een stadion in

11 juli 2014 om 19:43

@renaldino

Hij mag wel transfereren. Een van de weinige dingen die nog toegestaan zijn. Overigens verwacht ik wel dat die 4 maanden ingekort worden, nadat ze in beroep zijn gegaan.

13 juli 2014 om 21:09

@ Kroef

Bedankt voor je normale reactie.vroeg het me namelijk af omdat ze ook al moeilijk doen meet zijn presentatie.
Dacht dat het tekenen van een contract ook wel onder deze voorwaarden zouden kunnen vallen.

Laat het hypocriete Barcelona voor eeuwig zwijgen over fair play en nooit meer unicef op het shirt. En dan hebben ze wat te zeggen over Real Madrid. Barcelona heeft voor altijd afgedaan.

goede aankoop voor barcelona. alleen als neymar ook een blesure heb hebben ze alleen messi voor in de spits in het begin van het seizoen. of die ene barca b speler. Zal wel een goede combinatie zijn messi en happie

Waarom niet ex-groninger? Die hebben hem ontdekt en niet ajax zoals weer in de eerste alinea te lezen is

Wat een slechte beleid bij barcelona.
Zubi kon wel keepen, maar tactisch kopen is niet zijn sterkste punt. Ik krijg tranen in mijn ogen van dit beleid. Barcelona heeft al 2 statische voetballers en 2 grote namen voorin. Een team vol creatieve voetballers werkt niet, want je hebt ook werkers nodig.

Ik ben barcafan tot op het bod, maar ik begin dit barca met hun beleid te haten.

moet niet gekken worden man 95m
voetbal is kapot;;
wat een geld man man!!

Scolari zal echt niet langer bondscoach zijn. Hij heeft het WK al eens gewonnen dus er valt niets meer te halen behalve nog een keer winnen. Maar het risico is te groot. Als hij dan weer niet wint is het basta en dus vergooide tijd en reputatie. Als hij niet op straat gezet wordt dan gaat hij zelf wel weg. Zo slim is hij dan ook wel

Ik dacht dat Barcelona 2 transfer periodes geen spelers meer mocht aantrekken ??

Dan gaat een speler die niet eens meer naar voetbal mag kijken of er op enige manier mee te maken mag hebben tekenen bij een club die geen spelers mag aantrekken .... FIFA ???

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren