Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Suárez gaat in hoger beroep: 'De straf van de FIFA is totalitair en fascistisch'

Laatste update:

De FIFA veegde het beroep van de Uruguayaanse voetbalbond tegen de schorsing van Luis Suárez van tafel, maar daarmee is de kous nog niet af. Als verwacht wordt de mogelijkheid aangewend om de zaak voor te laten komen bij het Hof voor Arbitrage voor Sport (CAS). Dat verklaarde de advocaat van Suárez op de dag dat bekend werd dat zijn cliënt de komende vijf jaar voor Barcelona speelt.

/

Alejandro Balbi uitte in duidelijke taal zijn ongenoegen over het besluit van de FIFA om niks met het beroep van de Uruguayaanse bond te doen. De wereldvoetbalbond hield de straf van vier maanden, negen interlands en 75.000 euro in stand. "We hopen nu alsnog dat deze draconische, totalitaire en fascistische straf wordt teruggedraaid", verklaarde de advocaat in een statement.

"Het recht van een voetballer om zijn beroep uit te oefen wordt hiermee geschaad, en daar moet de sport zich zorgen over maken. De negen wedstrijden internationale schorsing lijkt misschien excessief, maar het feit dat hij geen enkele wedstrijd mag bijwonen en niet mag trainen is erg onplezierig", aldus Balbi. "We wisten dat de FIFA vast zou houden aan de schorsing, want het zijn een stel bedrijfskundigen. We zullen echter niet stoppen. We stappen naar het CAS en gaan alles doen wat in onze mogelijkheden ligt om dit terug te draaien."

De straf voor Luis Suárez moet worden teruggedraaid

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Schorsing van 9 wedstrijden is al excessief vergeleken met andere, veel zwaardere overtredingen maar die 4 maanden niks mogen doen wat met voetbal te maken heeft is helemaal lachwekkend. Daar heeft de Fifa geen hol over te zeggen.

11 juli 2014 om 16:16

Die schorsing van 9 wedstrijden valt mee. 7 voor Bakkal, ik dacht 12 voor Ivanovic, dan is 9 niet heel veel.

11 juli 2014 om 16:20

9 wedstrijden niet voor uruguay uit komen. uitgaan van dat uruguay 6 tot 9 wedstrijden in een jaar speelt, dan is dat best veel hoor.

11 juli 2014 om 16:25

Als je voor het oog van de wereld (2 miljard kijkers ongeveer) iemand gaat bijten en dit al 2 x te hebben gedaan, dan is het erg weinig. Dat een land als Uruguay hem ook nog verdedigd vind ik erg laag. Hij brengt het land ook een schande toe. Of denk je dat er veel mensen weten wat over land het is buiten het voetbal?

11 juli 2014 om 16:25

Hij speelde toen toch voor zn land. Dan moet hij daarvoor ook worden geschorst. 9 officiele wedstrijden geschorst is een kwalificatiereeks missen, voor hem copa america. Dat gaat ver die straf. Toen hij voor zn club speelde en beet werd hij toch ook niet voor club EN land geshorst? Beetje dom. Straf moet worden teruggedraaid, klaar uit

11 juli 2014 om 16:26

en terecht...bijten doen honden, ik snap niet dat er mensen zijn die het niet eens zijn met deze straf, het is de derde keer dat hij dit doet!

ik vind het echt dom dat mensen dit gaan vergelijken met een straf die niet gegeven wordt voor grove overtredingen...die moeten ze gewoon veel harder aanpakken, maar dat wil niet zeggen dat je dit minder hard aan moet pakken

11 juli 2014 om 16:29

De straf is te zwaar. Bij 3x een enkelbreker krijg je toch ook niet 4 maanden of wel? Nee dus.

11 juli 2014 om 16:32

@Nico-ajacied,

Hoezo terugdraaien hij doet het in clubverband en voor het Land.
leert niet van zijn gedrag en daarvoor dient hij hard gestraft te worden.

Als ik iemand bijt, krijg ik een taakstraf, voorwaardelijke straf en een dikke boete.
Hij krijgt een boete en mag niet voetballen. Dus waarom in beroep gaan.

Na het lachwekkende gedrag van de bondscoach, president en de kranten van Uruguay, mag hij van mij nog veel zwaarder gestraft worden.
Wat de kans op herhaling is heel waarschijnlijk.
leren doet hij toch niet.

11 juli 2014 om 16:33

" ik vind het echt dom dat mensen dit gaan vergelijken met een straf die niet gegeven wordt voor grove overtredingen...die moeten ze gewoon veel harder aanpakken, maar dat wil niet zeggen dat je dit minder hard aan moet pakken"

Mee eens, alleen word het eens tijd dat de diverse bonden eens consequent worden, zolang dat niet gebeurd zul je altijd deze discussies houden.

11 juli 2014 om 16:41

Maar het staat niet in perspectief als je bedenkt dat Matuidi Onazi met een dubbele beenbreuk de wedstrijd uitschopt en dan maar een gele kaart krijgt. Ook andere donker-rode kaarten resulteren in veel lichtere straffen. Is iemand bijten dus net zo erg of erger als iemand een gebroken been en misschien wel invalide schoppen?

11 juli 2014 om 16:46

Bijten is laag en is iets, wat je nooit hoort te doen. Die beenbreuk had ook meteen met d rood er vanaf gemoeten. Maar bijten is een zwakte, zelfde als spugen. Dat doe je gewoon niet. Je brengt lichaamssappen over, waar gevaar in kan zitten. Natuurlijk is een beenbreuk erg en hoort het niet te gebeuren en zouden zwaarder moeten worden bestraft. Maar dat kun je in geen enkele mogelijkheid vergelijken met bijten.

11 juli 2014 om 16:55

Lichaamsappen overbrengen? Wat praat je nou voor poep. Hij beet toch toen zn shirt eronder zat. Dan kan je niks overbrengen.

11 juli 2014 om 17:01

David1988 vriendschappelijke wedstrijden tellen ook mee dus volledig terecht als Suarez voor de 3de keer iemand bijt. hij moet het afleren anders doet hij volgende keer iets erger..

11 juli 2014 om 17:18

Als er niet tot bloedens toe gebeten wordt is de kans sowieso 0,0 dat er iets overgebracht wordt.

11 juli 2014 om 17:29

ja, maar als hij dat wel doet is de kans wel groot en hij zet behoorlijk zijn tandjes erin

11 juli 2014 om 17:40

Als je iemand een tik geeft en daarbij bloed vrij komt terwijl je een klein wondje hebt heb je ook een kans om 'lichaamssappen' over te brengen. Hoever wil je gaan met doemscenario's die eens per duizend jaar voorkomen?

Ik vind iemands been breken, opzettelijk hard slaan, hard schoppen of een flinke elleboog allemaal minimaal net zo erg als bijten. Bovendien, als die uitgevoerd worden richting hoofd kan je er ook zomaar iets ernstigs aan overhouden. Treed daar ook eens tegenop dan.

12 juli 2014 om 04:53

@reservebankje:
Tja je zou eens buiten het voetbal moeten kijken als je wil weten wat voor land het. Vooral als claimt dat zijn daad een schande voor het land is ;-) haha

Wat betreft het aantal kijkers. Is een misdrijf / doodschop / of beet erger als er 1 miljoen mensen om heen staan dan als er maar 5 mensen omheen staan? ;-) haha

En:

Is 1 jaar niet voor je Nat. team mogen spelen en 4 maanden verbannen worden van alle officiële voetbalaangelegenheden erg weinig, als je voor een doodschop of elleboog (of bijna dooschop) vaak maar een gele kaart, soms rode kaart, en heel soms een schorsing van meerdere wedstrijd krijgt? ;-) Haha

Vind je zo'n beet, die nooit ernstige gevolgen had kunnen hebben(!!), echt zoooo erg?;-)

Genoeg momenten van gedrag dat wel ernstige gevolgen kan hebben wordt maar met geel bestraft. Soms een rode kaart. Heel soms een schorsing (vergeleken met alle opzettelijke gevaarlijke acties).

Ga jij maar eens snel terug naar het reservebankje ;-) Haha

11 juli 2014 om 16:28

Haha mensen toch.. Je moet dit op straat eens doen.. 3 willekeurige mensen in hun hals, nek, hand of schouder bijten.. Dan sturen ze naar een tbs kliniek.
Waar zijn jullie waarde en normen ?
Iemand bijten.. Wtf, hoe kun je dat nuanceren of goedspreken?
Dat is gewoon ziek gedrag. De vergelijking met andere chargés en tackles gaan me ook tegenstaan. Beoordeel dit idiote gedrag, los van andere straffen.

11 juli 2014 om 16:31

Waarom is dit ziek gedrag? In uruguay gelden andere normen en waarden. Alles doen om te winnen. Of topic, weet je hoe hij is opgegroeid? Ik wel, dus kan er me het een klein beetje voorstellen

11 juli 2014 om 16:34

in een kennel?

11 juli 2014 om 16:40

Bijten is natuurlijke de ultieme vorm van winnaarsmentaliteit.

11 juli 2014 om 16:41

Alsjeblieft zeg hij is daar niet in Uruguay op de straat man, hij is volwassen en heeft een voorbeeld functie. Die vent mag zich kapot schamen dat je dit soort fratsen uithaald terwijl hij bij de vorige beet nogzij dat hij zich kapot schaamde omdat hij dit ooit tegen zijn kinderen moest zeggen. Er kijken hier kinderen naar en volgens jullie moet iemand die drie keer gebeten heeft en verdomme het voorbeeld moet zijn voor veel kinderen minder gestraft worden?? Wat een idiote gedachte, als ik nu een paar mensen zou gaan bijten dan weet ik een paar dingen weten. 1 diegene waarbij ik dat deed zou mijn tanden eruit slaan en 2 je kunt in een inrichting gaan zitten voor een paar jaar.

11 juli 2014 om 16:45

Whahaha prat lekker verder. Hij is opgegroeid in een van de armste buurten van uruguay. Daar gaat het om overleven. Soms doe je dan gekke dingen. Al zie je dat hij niet kan winnen komt het jongetje weer boven die er alles aan zal doen om te winnen. Ik kan het dus wel begrijpen. Ik keur zijn gedrag niet goed, maar je moet er wel begrip voor hebben. En delfina en Benjamin? Die zullen een heel gelukkige jeugd hebben!

11 juli 2014 om 16:45

Ja, en je moet op straat eens iemand een benen brekende tackle toebrengen of een knie in de rug waarbij iemand een scheur in zijn ruggenwervel oploopt. Ik kan je verzekeren dat je daarmee een hogere straf zou ontvangen, dus lul nou niet zo slap. Vermoeiend die mensen die constant roepen dat het vreemd is en niet bij voetbal hoort.

11 juli 2014 om 16:54

Hahahaha en dan halen mensen hier allerlij overtredingen erbij. 1 tip.. bekijk eens de overtredingen van Suarez tegen een Chile op youtube. Geen bijtincident.. maar juist overtredingen waar jullie het nu over hebben. Hij probeert een speler geniepig knock out te slaan.. en een levensgevaarlijke bewuste elleboog in de borstkas van de keeper van Chile. Die keeper had gewoon dood kunnen zijn. En dit is maar een voorbeeldje van vele incidenten.. tel erbij op de bijtincienten. Suarez is een recidivist die niet leert, en dan kom je gewoon tot de conclusie dat er iets niet goed zit in de bovenkamer. 9 wedtsrijden is een lachertje.. en ik durf te wedden dat hij in Spanje ook de fout in gaat.. hetzij een bijtincident, hetzij een smerige elleboog of tackle. Dat hij niet bekent heeft zegt voldoende. Fantastische voetballer maar compleet gestoord die gozer.

11 juli 2014 om 16:57

Ik haal er toch geen andere voorbeelden bij. Lees mn andere reacties en je zult mij begrijpen

11 juli 2014 om 16:58

@vaio

Nee ga maar eens iemand op straat een elleboog geven. De vergelijking tussen straat en voetbalveld is volkomen onlogisch. gewoon paar wedstrijden schorsen en dan is t goed. of zullen we defour en matuidi ook maar voor een half jaar schorsen?

11 juli 2014 om 17:04

Als jij op straat met een tackle iemands been breekt is dat raarder dan op een voetbalveld. Mee eens? Iemand op straat bijten of op een voetbalveld bijten is even raar, ongeacht plaats. Bijten hoort niet op een voetbalveld thuis, tackles wel. Suarez moet gewoon hard gestraft worden, dit is op geen enkele manier goed te praten.

11 juli 2014 om 17:42

Op het moment dat we iemand willen raken waar geen bal bij zit, dan heeft dat net zo min met voetbal te maken. Dat is geen tackle, maar een aanslag.

11 juli 2014 om 21:15

Doe eens 3 willekeurige mensen een elleboogstoot geven, dan krijg je ook een bepaalde straf en mss ook wel tbs. Ik praat t bijten niet goed, want dat mag gewoon niet, maar de bonden moeten ook eens beter gaan kijken naar dat soort overtredingen.

11 juli 2014 om 21:40

@nico-ajacied: praat toch niet zo dom man. Ik begrijp dat je ajacied bent maar je hoeft niet alles goed te praten wat je (ex) spelers doen. Dit is gewoon idioot gedrag dat hij voor de derde keer doet. Dit staat ook los van zware tackels. Er zijn trouwens honderden spelers moeilijk opgegroeid en die gedragen zich ook niet zo achterlijk.

12 juli 2014 om 05:05

@viao
Haha als mensen het over normen en waarden gaan hebben vind ik het altijd een beetje eng worden... Elke persoon die ik tot nu toe over normen en waarden heb zien schrijven bevestigd dit gevoel.

ALs je 3x iemand op straat schopt dan stoppen ze je niet in een tbs kliniek?
Waarschijnlijk niet. Maar je zal wel worden gepakt voor mishandeling.

En als je 3x iemand op straat bijt?
Dan constateren ze dat de beet minder schade aandoet dan een klap op iemands hoofd. Eventueel een halfjaalrijkse behandeling voor absurd gedrag.

Ik spreek bijten niet goed. Ik plaats het in context en vergelijk het met gevaarlijkere daden die dus minder erg bestraft worden. Ik vind gevaar een belangrijkere factor dan het feit dat bijten meer absurd is dan schoppen.

Wat valt meer vbnnen jouw normen en waarden. (1) Iemand zijn carriere en gezondheid in gevaar brengen mer een gewone doodschop? of (2) iemand een vervelende, echter ongevaarlijke, beet toedienen, die dus geen gevaren voor de ander met zich mee brengt?

Haha, ik ben benieuwd meneer normen en waarden ;-) Hahaha

11 juli 2014 om 16:33

Ik ben het wel eens met de beslissing. Als je als normaal mens drie keer dezelfde wettelijke overtreding maakt, wordt je ook steeds zwaarder gestraft. Een hoge straf voor deze recidivist is dus terecht.

11 juli 2014 om 16:40

Jullie hebben het alleen over wedstrijden spelen. Waar zijn jullie mee bezig! Hij mag niet eens in het stadion zitten om een wedstrijd te kijken. Niet trainen, niks. Hij word gewoon 4 maanden verbannen van het voetbal. Maak het naar 2 maanden + wedstrijden bezoeken + trainen en geen boete. Dat is een redelijke straf. Jullie gaan te ver met minimaal 4 maanden. Zo een jongen wil maar 1 ding en dat ik voetballen. YNWA el Pistolero!!

11 juli 2014 om 16:47

Als voetbal zijn lust en zijn leven is dan zou hij eens hulp moeten gaan zoeken voor dit gedrag. Zolang hij dat niet doet mag van mij de schorsing blijven staan.

11 juli 2014 om 17:06

Nini-ajacied, tackles zijn voetbalgerelateerd. Bijten is dat niet. Als ik in het stadion zit als toeschouwer en ik bijt iemand dan krijg ik ook een stadionverbod. Suarez ook. Niet zo gek in mijn ogen.

12 juli 2014 om 05:09

Tenzij de straf in het beginsel al te hoog was ;-)

11 juli 2014 om 17:29

De Fifa, de wereldvoetbalbond, heeft geen drol te zeggen over of iemand in een officiële wedstrijd mag voetballen of niet??? Dus de UCI mag ook geen wielrenner schorsen wanneer deze in de Tour doping gebruikt omdat dit een wedstrijd van de ASO is? Wat een lulkoek man.

De straf is in verhouding met andere straffen zwaar, maar daarom niet minder terecht. Hoop dat ze deze lijn voortzetten en dat achterlijken als Pepe binnenkort ook dit soort straffen krijgen.

11 juli 2014 om 18:46

Gewoon staan laten dan denk ikvdat i er echt van gaat leren vandaar

Ik heb geen idee hoe een schorsing fascistisch kan zijn...

11 juli 2014 om 16:24

ik vind het sowieso dom dat hij er nog op reageert...hij heeft gewoon iets heel doms gedaan en ik vind het dan sjieker als je gewoon zegt dat het heel dom en fout was

nu hij in hoger beroep gaat mag van mij de straf hoger worden...

11 juli 2014 om 16:27

Waarom hoger? De straf is te zwaar klaar uit. Hij mist al 9! Officiele wedstrijden voor zn land. Dat komt erop neer dat hij thuis blijft voor de copa america. Een zwaadere straf bestaa er haast niet. Geschorst worden voor eindtoernooi

11 juli 2014 om 17:08

Ze schorsen hem niet voor een eindronde. Ze schorsen hem voor 9 interlands. Dat is een heel groot verschil.

11 juli 2014 om 17:08

Eindtoernooi*

11 juli 2014 om 17:19

Inderdaad zeg. Laat ze eerst even de betekenis van woorden opzoeken voordat ze de media opzoeken.

11 juli 2014 om 17:27

Ze proberen gewoon lekker populisten te overtuigen met nette woorden. Ook zeggen dat ze al dachten dat de schorsing niet werd teruggedraaid omdat het bedrijfskundigen zijn. Ik zie geen enkele correlatie tussen bedrijfskundigen en aan een schorsing vasthouden.

Koppig, misschien. Eigenwijs, wellicht. Bedrijfskundig? Nee.

Hoeveel straf krijgt Matuidi ook al weer voor de smerige tackle op Onazi? Onazi ligt er maanden uit met een dubbele beenbreuk en heeft een lange revalidatie voor de boeg.......de verhoudingen zijn een beetje zoek.

11 juli 2014 om 16:21

En vergeet Neymar niet paar centimeter omhoog met ze gebroken wervel had die wel naar ze voetbal carrière kennen fluiten

11 juli 2014 om 16:21

En zuniga op neymar vind ik nou ook niet zo heel zachtjes...

11 juli 2014 om 16:23

Deze speler genaamd Matuidi zou van mij dezelfde straf mogen krijgen als Suarez of hoger zelfs! Want dit soort tackles moeten inderdaad hard aangepakt worden!

11 juli 2014 om 16:24

@ Gulio

Gevoelsmatig heb je een punt maar ook dat is een lastige kwestie. Je ziet weleens spelers een horrortackle ondergaan waarbij het een wonder is dat ze niks breken, en spelers die na een ogenschijnlijk onschuldige tackle wel iets breken. Verzin daar maar eens eerlijke regels voor. Laat staan om ze ook nog eens naast dit soort incidenten te leggen. Het is lastig.

11 juli 2014 om 16:27

De tackle van Matuidi was niet opzettelijk. Daarnaast was het al de 3e keer van Suarez.

De 1e keer kreeg hij 7 wedstrijden, de 2e keer 10. Dus dan kan je hem nu moeilijk 3 wedstrijden geven.

11 juli 2014 om 16:53

Niet opzettelijk? Hoe kan je dat nou zeggen? Hij maakt een tackle zonder ook maar enige aanstalten te maken richting bal. Het resultaat (dubbele breuk) was misschien niet opzettelijk, maar de tackle op zijn been wel zeer zeker.

11 juli 2014 om 16:28

Dat zijn tackles en die van Matuidi was niet eens expres, hij schrok zelf ook erg nadat de tegenstander naar de grond ging. Totaal niet vergelijkbaar met iemand Bijten, ik bedoel serieus iemand bijten? dat is gewoon krankzinnig, laat staan al 2x ervoor geschorst te zijn en het nog eens flikken op een WK. Uruguay is hier dik in de steek gelaten door Suarez en nog proberen ze hem te verdedigen.

11 juli 2014 om 16:34

En laten we een voetballer die op een tegenstander spuugt ook maar niet straffen. Er toch geen gevolgen...

Als we toch met rare vergelijkingen bezig zijn.

11 juli 2014 om 17:00

De tackel van Matuidi en Zuniga keur ik helemaaaaaaal af maar de dat Suarez een andere speler bijt voor de 3de keer terwijl de bal niet eens in de buurt is keur ik 1000% af dus is de straf ook 100% terecht. Het is niet omdat andere spelers hun straf zijn ontkomen door een paar blinde scheidsrechters dat we Suarez zijn straf ook moeten laten wegvallen. Moest de Fifa iedereen hun straf laten wegvallen dan zouden de voetbalvelden slachtvelden worden waar iedereen zijn goesting doet en elkaar blesseert.

Ik had uitsluiting van het WK ook voldoende gevonden. Het viel wel mee, Chiellini heeft dat zelf ook al aangegeven.

Busquets roept op camera aap naar een donkere speler en herhaalt t nog 5 keer en krijgt niks. Waar trek je de lijn? Chielini leeft nog, en heel erg was t allemaal niet. Hypocriet, ik weet t, maar dat is de voetbalwereld altijd al geweest. Laat die jongen gewoon lekker bij FC Barcelona voetballen.

11 juli 2014 om 16:22

Suarez is een veelpleger. 3 keer bijten, het Evra-gebeuren, dat spreekt niet in zijn voordeel.

11 juli 2014 om 17:08

Snuifgebaren naar Reis

11 juli 2014 om 17:43

Nou wat erg zeg. Snuifgebaren naar Reis...

11 juli 2014 om 16:33

In Spanje kun je niet op video beelden geschorst worden, dus dat is geen goed voorbeeld. Anders had Diego Costa ook een wedstrijd of 10 minder gespeeld.

11 juli 2014 om 16:50

Cantona kreeg 8 maanden voor zijn idiote karatetrap en dat was geeneens een recidivist, dan is 4 maanden nog weinig.

11 juli 2014 om 16:57

Tegen een fan... Hoe kan je dat vergelijken met een speler in het veld? Elke aanvaring buiten het veld is crimineel net als een tackle tot een straf zou leiden buiten het veld.

11 juli 2014 om 17:12

Wat maakt het uit tegen wie het is? Als je iemand zo schopt (uit agressie en om te verwonden, geen tackle tijdens een wedstrijd of zo) of zo bijt dan maakt het voor de hoogte van de straf toch niet uit wie het slachtoffer is?

Op het gevaar af een hele ongenuanceerde discussie over een heel ander onderwerp uit te lokken (waarvoor bij voorbaat excuses), voor wie de definitie van het woord fascisme kent, komt de manier waarop men in Uruguay probeerde Suarez ondanks zijn actie te verheerlijken een stuk dichter bij die definitie dan de straf van de Fifa.

Kortom: deze man heeft geen idee waarover hij praat, lost ook totaal niets op om zulke woorden in de mond te nemen.

11 juli 2014 om 16:21

Dank u. Goed verwoord en volledig mee eens.

Ik snap nooit zo goed wat fascisme hier mee te maken heeft.

11 juli 2014 om 17:09

Een besluit genomen door een fascistische organisatie kan toch een fascistisch besluit genoemd worden? Ik zeg niet dat de Fifa een fascistische organisatie is, maar ze toont wel enkele van de bekende trekjes.

Wat willen jullie nou nog terug gaan draaien, het is niet de eerste keer dat hij dit doet, wees blij dat hij maar voor 4 maandjes geschorst is en niet voor het leven. Het is niet normaal dat je iemand gaat bijten toch?. Ga een goede therapeut zoeken voor die gozer.

Draconisch, totalitair en fascistisch? Zelf is hij Sadistisch, psychotisch en onberekenbaar. Beetje met woorden strooien...

Goed dat ze in hoger beroep gaan. Uiteindelijk hoop ik, en denk het ook wel, dat de 9 wedstrijden schorsing blijven staan, maar de 4 maanden schorsing op alles dat met voetballen te maken heeft vind ik zeer en zeer oneerlijk. Ik heb vele ellebogen en schopbewegingen gezien richting tegenstanders op het WK, maar hun krijgen niet eens een wedstrijd schorsing.

En natuurlijk moet niet vergeten worden dat Suarez gebeten heeft zonder bal in de buurt en dit al de 3e keer was. Dus de 9 wedstrijden schorsing is al erg genoeg, maar mag van mij gehandhaaft blijven.. Er moet ook namelijk is een voorbeeld gesteld worden aan kinderen en de rest van de voetbalwereld. Maar die 4 maanden daarop is echt ongelooflijk onrechtvaardig.

Nu is maar gebleken wat een amateurs aan de macht zijn bij het maffia-zooitje van de Fifa.

11 juli 2014 om 16:39

Dat is dus het enige argument wat je hebt? Zijn schorsing is te hoog, omdat die van de andere telaag zijn? Laten we lekker met zn allen gaan schelden, spugen en bijten. Kennelijk vindt je dat prima.

11 juli 2014 om 19:33

het gaat erom dat er met gelijke maten gemeten moet worden. Zijn straf vind ik prima, mits voor andere overtredingen ook harde straffen staan.

Wat is er fascistisch aan deze straf? Snap dat niet. Die advocaat is ook niet helemaal goed geloof ik. Zou eerst eens wat argumenten gaan zoeken ipv dom te schelden..

Als je de tanden in een tegenstander zet is er een draadje los. Suarez moet gewoon accepteren dat, dat zo is bij hem. IPV zich continu over zijn staf bezig te zijn, kan hij beter even ergens in Tibet laten begeleiden door monniken. Ik hoop dat het Cas de straf ook handhaaft, want als je nog niet door hebt, na 2 eerdere bij incidenten, dan vraag ik me af hoe gezond je wel niet bent.

Pfff wat een zielenpoten zeg! Ja, ik vind de straf te zwaar, maar nu vind ik het toch te ver gaan. Dat je achter Suarez staat ok. Zou ik ook doen, maar nu wordt het teveel van het goede. Gewoon zijn straf accepteren en klaar. Suarez moet het gewoon niet meer doen.

Waarom verdedigen mensen Luis Suarez nog? Een verkeerde tackle kan altijd zelfs als je iemand bewust tackled is je bedoeling nog om iemand te stoppen zodat hij niet meer bij de bal kan komen. Maar wat voor nut heeft het om Iemand te bijten? Niet alleen dat hij heeft het al 3x gedaan (Om het niet eens over zijn andere capriolen te hebben). Hij moet blij zijn dat ze hem niet levenslang schorsen...

11 juli 2014 om 16:33

Nou als jij mag kiezen tussen dat iemand 'per ongeluk ' jou been breekt op 2 plaatsen of dat iemand jou express in jou schouder bijt wat zou jij dan kiezen ?

11 juli 2014 om 16:41

dat heeft er niks mee te maken. Ik snap überhaupt die vergelijking niet. Iemands been breken is in de voetbal nu een risico bijten is een zeer laag niveau van zelf verdediging. Erg laag, schandalig laag!!!

11 juli 2014 om 17:05

Als iemand in een wedstrijd waar tackles legaal zijn doet heb ik weinig in te brengen sinds het erbij hoort. Als iemand mij bijt is daar geen excuus voor sinds hij dat alleen maar doet om mij pijn te doen.

11 juli 2014 om 17:05

Dat is jouw mening. Ik heb Drogba wel eens Van Bommel in zijn ballen zien knijpen. Heeft ook geen bal met voetbal risico te maken, maar moest hij dan ook maar 4 maanden geschorst worden?
Alleen omdat iets niet gebruikelijk is betekent niet dat dat ook meteen buitenproportioneel zwaar gestraft moet worden.

11 juli 2014 om 17:10

Alsof elke overtreding gedaan wordt in een duel om de bal... Hoe vaak worden spelers geknepen, op hun tenen getrapt, ellebogen uitgedeeld en kopstoten gegeven zonder dat er ook maar enige aanleiding voor is?

Het probleem is gewoon dat mensen bang zijn voor iets wat ze zelf niet zouden doen. Maar logischerwijs valt er best een punt voor te maken dat dit niet veel erger is dan al die andere overtredingen.

11 juli 2014 om 20:17

Als hij hem 3x in zijn ballen bijt na ook gewaarschuwd te worden dan zeker wel

Deze jongen leert het blijkbaar niet.. dan maar op een andere manier. Poot stijf houden en hem die straf laten uitzitten. Hij moet niet zeiken, als ik iemand bijt op me werk ben ik waarschijnlijk gewoon me baan kwijt en mag je maar hopen dat je snel een nieuwe heb. Deze gozer heeft geen enkel recht om te klagen over deze straf. En dan nog in beroep gaan ook.. Triest.

Draconisch, totalitair en fascistisch? De eerste twee woorden zijn wellicht toepasselijk, afhankelijk van wat voor een standpunt je inneemt, maar fascistisch?? Lekker wat met woorden strooien...

Over die straf: Vraag me nog steeds af of de Fifa juridisch de macht heeft om Suarez uit wat voor een stadion dan ook tijdelijk te verbannen. Die macht behoort toch echt tot de eigenaar van een stadion, veelal de club of de gemeente. Verder zit niet echt de hoogte van de straf me dwars, maar meer het nut. Twee keer eerder beet Suarez al iemand voor het incident met Chiellini en ook toen kreeg hij redelijk zware straffen, maar die straffen hebben klaarblijkelijk niet geholpen zijn bijtgedrag te laten verdwijnen. Ik blijf erbij dat een verplicht te volgen therapie als straf meer uitwerking op deze jongen zal hebben.

11 juli 2014 om 16:45

Je hebt gelijk over het feit dat een verplichte therapie meer nut heeft dan het 4 maanden uitsluiten van alle voetbal-gerelateerde zaken.

Alleen over het feit dat Fifa juridisch in staat is om Suarez van alle voetbal-gerelateerde zaken te onthouden is helaas waar. Bijna alle professionele voetbal clubs, en zeker in Europa, zijn aangesloten bij de Fifa. Ook hun stadions. Helaas zijn ze dus in staat dit soort belachelijke straffen uit te delen...

11 juli 2014 om 16:59

De Knvb legt landelijke stadionverboden op aan supporters die zich bij of rondom voetbalwedstrijden – kort gezegd – misdragen. De bevoegdheid tot het opleggen van landelijke stadionverboden is vastgelegd in de Standaardvoorwaarden van de Knvb. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle (seizoen) Club Cards en overige toegangsbewijzen in het betaald voetbal.

Dit geldt voor een nationale bond, de Fifa als overkoepelend orgaan zal vergelijkbaar zijn.

Echter kan de Fifa juist geen therapie opleggen, dat is vrijheidsbeperking. Dat kan alleen een rechter doen, maar Chiellini heeft geen aangifte gedaan bij een juridisch hof dus dat zit er niet in. Dat kan overigens Barcelona, als club zijnde, hem wel opleggen door het in het contract op te laten nemen.

Inb4 een stadionverbod is ook vrijheidsbeperking: ja, maar alleen voor deze betreffende sport, niet voor het dagelijks leven. Hij wordt gewoon geschorst van zijn werk, daar gaan andere instanties over.

11 juli 2014 om 17:23

Totalitair is ook niet toepasbaar. Totalitarisme is een politieke ideologie die een zeer ingrijpende bemoeienis van de staat in het priveleven van individuen voorstaat en daarmee fundamentele mensenrechten als vrijheid van meningsuiting en vrijheid van vergadering schaadt. Dat heeft hier echt geen k**t mee te maken.

Als Barça fan zeg ik: lekker deze straf vasthouden, hij moet ervan leren. Hopelijk dat ie bij ons niet van die gekke praktijken gaat uithalen, maar ik houd m'n hart vast.

58% is het eens met de stelling? Stel idioten... Ze zouden zn tanden eruit moeten trekken!

11 juli 2014 om 16:47

Ik wist niet dat vampieren nog bestonden misschien zijn het broeders die hem steunen en begrijpen? Als dit de eerste keer dan kon ik het nog begrijpen als hij een strafvermindering wou maar de 3de keer ?! Noooo way.

11 juli 2014 om 17:29

Dat zou eventueel mogen wat mij betreft, een beperking in zijn mogelijkheid tot het bijten. Wellicht een muilkorf wat nog extra vernederend is. Wat ik niet goedkeur is de straf van 4 maanden niks te maken hebben met voetbal, zelfs geen training. Dat moet gereduceerd of geëlimineerd worden.

Hopelijk verhogen ze zijn straf in beroep, wat een drogredenen en dom taalgebruik. Onbegrijpelijk dat een zgn nette club aks barcelona WAS deze man heeft gekocht.

"het recht van een voetballer om zijn beroep uit te oefen wordt hiermee geschaad, en daar moet de sport zich zorgen over maken. " Wat een hypocriete uitspraak seg ! De sport moet zich eerder zorgen maken dat er vampieren zoals Suarez rondlopen in de voebalwereld die andere spelers bijten die WEL hun beroep (voetbal) willen uitoefenen, en ik zal maar zwijgen over zijn racistische uitlatingen nog erbij. Ik zou mij diep schamen moest mijn ploeg een speler aanhalen die niet eens een week geleden een speler voor de 3de keer heeft gebeten. Deze straf is volledig terecht en misschien zelfs te licht voor iemand die al 3x een speler heeft gebeten in een korte tijd.

Is zijn beroep uitoefenen, mensen bijten en onnodige overtredingen maken.

11 juli 2014 om 16:48

Inderdaad hij schaadt de mensen die wel de sport correct willen uitoefenen i.p.v andere mensen zomaar te bijten.

Die 9 wedstrijden zijn meer dan terecht. Maar die 4 maanden slaan helemaal nergens op. Volgens mij is het sowieso nog nooit eerder voorgekomen dat iemand tijdens een interland voor clubvoetbal geschorst is en andersom, ten tweede als ik dan zie dat Sakho vrijgesproken word, Zuniga niet geschorst word, Defour slechts 1 wedstrijd krijgt dan klopt er helemaal geen donder meer van al die straffen.
Maar goed hij zit nu ook nog bij Barcelona dus dan zal zijn straf ongetwijfeld wel omlaag gaan..

Het woord fascistisch gebruiken op zo'n incident is alweer buiten proportie. Schandalig volk rondom Suarez. Accepteer je straf voor je psychopatisch gedrag. Klaar ermee.

Goedzo, hopelijk krijgen ze nu wel gerechtigheid.

Zijn genoeg spelers die voor enkele wedstrijden verbannen mochten worden. De straf van suarez is ennorm scheef vergeleken met adneren.

Nee, het recht van een voetballer wordt hiermee niet geschaad, hij mag alleen niet voetballen bij een bij de Fifa aangesloten club. Thuis mag hij gewoon lekker het grasveldje op, maar niet bij een ploeg die aangesloten zit bij de organisatie wiens regels hij overtreden heeft en dus een tijdje van uitgesloten wordt.

Kom op jonge, probeer dingen te relativeren. Je komt er naar mijn mening er goed mee weg. Mond dichthouden en snel straf uitzitten straks krijg je nog een hoger straf. Hij heeft denk ik naar mijn mening het gevoel dat hij benadeeld wordt. Lachwekkend dit!

Mensen moeten niet zo zeiken.

De enige reden dat mensen dit zo schokkend vinden is dat er geen andere speler ooit iemand bijt op een voetbalveld. So what? Hoort spugen wel op een voetbalveld thuis? Nee. Hebben spelers die hebben gespuugd ook dergelijke excessieve straffen gehad? Nee. Houdt Chiellini hier ook maar iets aan over? Nee.

Denk toch eens na, waar gaat het nou uiteindelijk om. Natuurlijk is het stom wat hij doet en geeft het een verkeerd signaal af, maar in je emotie kan je weleens iets raars doen en Suarez is nou eenmaal een door emotie gedreven mannetje.

Ik heb liever dat Matuidi en die Colombiaan hun tegenstander hadden gebeten, dan was het even vervelend geweest en dan klaar. Neymar kan nu maanden niet voetballen.

Jullie zijn een stelletje hypocrieten en ik heb ook sterk de indruk dat voor sommigen de antipathie tegen Suarez vanwege zijn Ajax-verleden een grote rol speelt in je oordeel.

11 juli 2014 om 18:00

Ik ben een fan van zowel Ajax, Liverpool als Barcelona en ik spuug op Suarez. Een vieze, vuile speler die af en toe wat leuks laat zien maar zich dan weer totaal en compleet belachelijk maakt. Ik snap ten eerste niet waarom Barcelona zoveel geld voor hem wilt neerleggen én Sanchez (in mijn ogen een betere speler voor Barcelona) verkoopt, en ten tweede überhaupt geassocieerd wilt worden met Suarez. Wie wilt nu een Suarez shirt kopen? Ik ken niemand, iedereen haat die gast.

En mooie vergelijking man: spugen (zeg dan meteen dat zweten ook niet mag) en iemand in de schouder bijten. Zonder reden. Voor een miljardenpubliek. Voor de derde keer al.

11 juli 2014 om 23:59

impulsief, je doet je naam eer aan. Je komt met een aantal drogredenen en probeert het gedrag van Suárez goed te praten met heel veel kunst en vliegwerk. Jouw redenering dat mensen geschokt reageren omdat er geen andere spelers bijten rammelt aan alle kanten. Je maakt het wel heel erg bont door te beweren dat Suárez door emoties gedreven in staat is om zijn tegenstander te bijten. Dit heerschap heeft duidelijk last van kortsluiting in zijn bovenkamer en moet zo hard mogelijk worden aangepakt. Als Ajax supporter kan ik geen enkel begrip meer opbrengen voor de fratsen van Suárez. Het is op zich al te gek voor woorden dat Suárez in beroep gaat tegen zijn straf, hij was een grote meneer geweest wanneer hij de consequenties van zijn idiote gedrag had geaccepteerd! De enige die hypocriet is in deze is Suárez, dit heerschap durfde zelfs te beweren dat zijn bijten veroorzaakt werd door een struikelpartij!

12 juli 2014 om 05:31

Het doet er niet toe dat Chiellini er niks aan zal over houden. Het had immers wel gekund.

U zou zomaar uw vriendin kunnen beginnen wurgen en net voor ze de geest geeft toch je greep lossen. Lichamelijk zal ze er ook niks aan overhouden, zeker niet op langere termijn. Maar psychisch zal het wel blijvend voor de nodige mentale littekens zorgen. Maar je had ze wel kunnen doden en zal dan ook navenant bestraft worden.

Erbij, wie zegt dat Chiellini er niks aan zal overhouden?
Los van het mentale, hondsdolheid heeft een incubatietijd van 2 weken tot vele maanden. Er zijn zelfs gevallen bekend waar het tot 2 jaar duurde voor het slachtoffer besmet was.

We moeten dus nog zeker 2 jaar wachten om te zien of Chiellini ook zal beginnen bijten.

Zou het kunnen dat u nét sympathie hebt voor Suárez vanwege zijn Ajax-verleden en dat dit een grote rol speelt in je oordeel? Of zijn alleen de anderen maar hypocriet?

Enige slachtoffer die gemaak is is liverpool die kon hier niks aan doen. Dit heeft er wel voor gezorgd dat de waarde naar benede ging. Dat vind ik echt sneu

11 juli 2014 om 19:21

Liverpool is net zo schuldig aan het idiote gedrag van Suarez. Zij hebben het nooit openlijk veroordeeld, zijn racisme nooit aangepakt, zijn eerder bijten veroordeeld. Ze hebben zijn schwalbes niet veroordeeld, en allemaal liepen ze hijgerig achter hem aan. Met Eurotekens in de ogen waren zij oorverdovend stil. Liverpool heeft kennelijk geen normen of waarden meer... net zo als Barca.

Voor alleen al die uitspraak over fascisme verdiend hij nog een paar maanden meer schorsing erbij.

Totaal gestoord die vent. En dan weer zo een mooie transfer krijgen.

Niet te geloven. Barca liefhebber af.

11 juli 2014 om 23:16

Turfschipper, dit zijn de woorden van zijn advocaat en niet die van Suárez. Dat een advocaat hoog in de boom gaat zitten is vrij normaal. de wereld voetbalbond zal zeker niet onder de indruk zijn van de gedane uitspraken door de heer Balbi. Dit werk alleen maar averechts.

barbaars of zelfs fascistisch..... je moet het maar durven zo benoemen ! het is een schande dat de media dit soort uitspraken zelfs een podium geeft maar ja , dat typeert het soort mensen dat zulk gedrag en recidivisme als normaal beschouwen !

Voor iemand die zijn dierlijke instincten maar niet kan ontgroeien is die straf niet heel abnormaal.
Niet abnormaler dan de daad in elk geval.

Lekker zijn straf laten uitzitten, had hij maar vanaf het begin eerlijk moeten zijn.

Heel die straf is bullshit, heb liever dat iemand me bijt dan dat ik een gebroken been overhoud aan een harde tackle. Door al het mediaspektakel is die straf zo hoog. Slaat nergens op, geef die man 5 wed schorsing, meer dan zat.

11 juli 2014 om 21:23

Kan me niet voorstellen dat iemand bewust iemand zijn been breekt . Slidings zijn een onderdeel van voetbal , iemand bijten niet echt . Suarez moet eens bij zichzelf te raden gaan waarom hij dit doet .

Ik zou eerder zeggen 15 wedstrijden schorsing ofzo maar laat die jongen gewoon trainen en zijn passie beoefenen want dit slaat helemaal nergens op

Saki, weet je wat nergens op slaat? Dat Suárez überhaupt nog in beroep durft te gaan tegen deze straf en zich laat vertegenwoordigen door een advocaat die de woorden draconisch, totalitair en fascistisch in de mond durft te nemen.

Ik wordt een beetje moe van de discussie, de straf is te hoog, hij is niet hoog genoeg.
Het bijten proberen goed te praten slaat al helemaal nergens meer op.
We zijn toch geen neanderthalers meer, alleen de dieren bijten elkaar nog tegenwoordig.
Volgens mij is die Suarez ergens blijven hangen in de evolutie, het blijft een vreemde, nou ja een vogel is hij ook niet.

12 juli 2014 om 05:13

Vogels kunnen ook tanden groeien. Het DNA is aanwezig maar 'tijdelijk' onderdrukt (fact).
Suarez is zeker een vreemde vogel,, en als in theorie een vogel kan bijten, dan is het eigenlijk niet zo vreemd dat Suarez (een vd beste voetballers ter wereld) een paar keer heeft gebeten

Ik had het zelf wel bestraft. Alleen had niet de gevaarlijke moraalridder gespeeld.

Ben benieuwd of Vulture liever het gevaar loopt op een blesure dan op een tatoo a la suarez voor 30 minuten op de schouder.

Ben beneuwd ;-) haha

Als jij of ik op straat een mens bijten en dat ook al eerder hebben gedaan, dan is de kans groot dat je gewoon een maandje of 3 naar de gevangenis mag. En terecht.

4 maanden niet mogen ballen lijkt me dan helemaal geen draconische, totalitaire en fascistische straf.

Wellicht heeft Suárez één of andere cognitieve storing, ik denk niet dat ie écht wil bijten. Maar hij doet het wel. Misschien dat cognitieve gedragstherapie hier soelaas kan bieden. Dit had de Fifa dan ook mogen verplichten. Je wil toch vooral, op zijn minst proberen, vermijden dat ie in de toekomst weer een mens als een biefstuk zit te bekijken.

12 juli 2014 om 05:15

Haha iedereen komt, en iedereen gaat. Lees mijn verhalen hierboven. En leer ;-) Haha

Goh, meneer heeft het boek met politieke clichés erbij gehaald?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren