Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Suggestieve vraag' over Van Persie valt niet goed: 'Niet te beoordelen'

Laatste update:

Louis van Gaal is het niet eens met de kritiek op Robin van Persie. De spits begon het WK uitstekend met twee goals tegen Spanje en een rake knal tegen Australië, maar kon zich in de daaropvolgende vier wedstrijden niet onderscheiden. De bondscoach kreeg de vraag voorgelegd of de aanvoerder van Oranje zich bijvoorbeeld stoorde aan de heldenrol van reserve-aanvoerder Arjen Robben.

/

Van Gaal bleek niet gediend van die suggestie. "Dat kunnen jullie niet beoordelen. Dat zijn suggestieve vragen", antwoordde hij resoluut. Volgens Dirk Kuyt is de hele discussie onzinnig. Hij meent dat Van Persie een fantastisch toernooi heeft gespeeld. "Hij was twee maanden geleden nog geblesseerd. De manier hoe hij is teruggekeerd, is fantastisch", aldus de routinier.

Van een breuk tussen de spits van Manchester United en de rest van de spelersgroep is volgens hem dan ook geen sprake. Althans, Kuyt zegt dat 'niet zo te hebben ervaren'. "We waren een team. Ik heb vijf eindtoernooien meegemaakt en dit was het beste team waar ik in heb gespeeld", hield hij zich op de vlakte in gesprek met De Telegraaf.

Hoe vond jij het toernooi van Robin van Persie?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Je zag V Persie wel duidelijk balen dat niet hij, maar Robben de grote man was. Kan me ook andere toernooien herinneren waarin je dit duidelijk zag.

11 juli 2014 om 17:48

Knap van je, volgens mij kijkt van Persie altijd zoals hij ook dit WK keek.
De media maakt er een hoop van!

Vooral na zijn blessure mist hij wat scherpte,maar ik ben op hem net zo trots als de andere Leeuwen!

11 juli 2014 om 18:58

Deadsr (hieronder) geeft een goed voorbeeld. En ook bij het WK in DL was v Persie geïrriteerd richting Robben omdat hij zelf scoorde ipv dat hij de bal afgaf aan V Persie en Robin liet diet ook duidelijk merken richting Robben en daarna ook in de media.
Ook maakte hij een vervelende opmerking over Robben (richting de andere oranje spelers) toen hij Robben de penalty tegen Chelsea (finale CL) miste.

11 juli 2014 om 19:00

Van Persie heeft tot noch toe altijd gefaald op een eindtoernooi en nooit beslissende goals gemaakt. Alleen tegen Spanje scoorde hij belangrijke goals, verder heeft hij het 8 jaar en 5 toernooien laten afweten.

En kan die verschrikkelijke kerel Kuyt zijn mond eens houden met "de beste groep waar hij in heeft gezeten". Ik kan die slijmerige antwoorden inmiddels wel dromen.

11 juli 2014 om 17:48

Ik kan me nog 4 jaar geleden herinneren toen hij weer eens absurd slecht speelde en eraf gehaald werd en toen keihard schreeuwde dan Sneijder eraf moest.

Laten we eerlijk zijn, dit is het 3e toernooi waar hij 1e keus is maar in geen van die 3 toernooien is hij belangrijk geweest (met uitzondering van die goal tegen Spanje).
Dat hij aanvoerder is begrijpt geloof ik niemand, op de momenten dat het moeilijk gaat is hij juist degene die onzichtbaar is. Ik hoop dat Hiddink hem de band dus ook afneemt want hem de band geven is gewoon lachwekkend.

Huntelaar heeft flink minder minuten gespeeld dit WK maar is in principe net zo belangrijk geweest.

11 juli 2014 om 17:59

Iedereen was belangrijk.
Een discussie Huntelaar of van Persie is natuurlijk te gek voor woorden.
En misschien zijn er wel afspaken gemaakt van die peptalkjes.
Wat zien wij en wat ervaart de groep?
Er zijn meerdere mensen die op kunnen staan in dit team en zij hebben het allen gedaan.

11 juli 2014 om 18:15

De man die lekker in de wedstrijd zit geeft vaak peptalkjes. Dus dan kom je vaak bij Robben uit.
Je weet niet hoe Van Persie achter de schermen is. Wij zien alleen wat er op het veld gebeurd, dus het is voor ons moeilijk te beoordelen wie de "echte" leider is. Van Gaal vindt dat Van Persie de geschikte aanvoerder is, en ik denk dat hij daar beter over kan oordelen dan ons.

11 juli 2014 om 18:31

@deadsr.....zoals de jongens het zelf de hele tijd al aangaven. Ze doen het niet met 11 man maar 23. Dus ja, Huntelaar is net zo belangrijk geweest.

11 juli 2014 om 21:38

Klopt!!

Van Persie heeft jaren lang teveel krediet gekregen....
Ook nu weer niet die belangrijke rol gespeeld .. waarvan men al jaren zegt dat hij die wel eens kan vervullen.

Ik zeg dit al jaren en alweer krijgt hij van mij een onvoldoende..
Robben zijn spel bij Bayern is hetzelfde wat we hier hebben gezien .. en liet het nu in Brazilie zien.
RvP wist dit ook wel.. maar het werd nu definitief duidelijk voor de buienwereld..

Leuke speler ... maar echt niet onze vedette!!

Kuyt houdt zich hier totaal niet op de vlakte. Hij zegt juist hoe het er voor staat.

Helemaal waar, RVP is een meester in het voetbal, het probleem is alleen dat er geen bruikbare ballen komen in het Nederlands elftal.

Die assist van Blind in de wedstrijd tegen spanje was de enige die goed was, en die scoort RVP gelijk.

11 juli 2014 om 17:34

Als er nou is wat meer van zulke ballen komen naar hem als die. Maar wij hebben geen ene speler die zo een bal iedere wedstrijd aan RVP kan geven.

11 juli 2014 om 18:04

Blind heeft het tegen mijn verwachting redelijk gedaan, maar ik had graag Clasie meer speelminuten zien maken.

11 juli 2014 om 18:36

Met name Robben en en Sneijder zoeken hem
Te weinig in de eindpass. Ondanks dat Robben een heel sterk toernooi speelde, gaat af net te vaak alleen en probeert hij toch te forceren terwijl van persie dan vrij loopt. Als deze 3 elkaar iets vaker de bal zouden gunnen dan had nl vele malen gevaarlijker kunnen zijn.

11 juli 2014 om 17:42

Onzin. Tegen Costa Rica kreeg hij de ene na de andere bal, maar stond hij steeds buitenspel. Tegen Argentinië stond hij steeds gedekt.

11 juli 2014 om 18:18

Goed verdedigd, te laat gegeven of fout gelopen, deze 3 verklaringen zijn er.

11 juli 2014 om 17:47

Meer dan genoeg bruikbare ballen gehad gehele het toernooi, alleen deed hij er niets mee. Of hij raakte hem kwijt.of hij liep alleen maar buitenspel. Zelfs kon hij niets forceren. De man is ook slap in de duels. Met Van Persie win je de oorlog niet meer. Zakt altijd maar door het ijs op Ek;en Wk,s..

11 juli 2014 om 17:51

Onzin heb je de wedstrijden wel gevolgd?

Hoevaak stond v. Persie 2 meter buitenspel en zit dan om de bal te vragen (en krijgt hem ook nog)?
Van Persie heeft zat bruikbare ballen gekregen (terwijl hij niet buitenspel stond) maar had of te lang nodig om er iets mee te doen of verprutste het.

Dan heb je nog de wedstrijden waar hij zich helemaal liet terugzakken naar het middenveld om te helpen bij de opbouw en zodra de bal dan bij Robben was kon deze de bal niet afspelen omdat hij helemaal alleen voorin stond. omdat v. Persie niet het loopvermogen heeft om naar voren te sprinten.

11 juli 2014 om 17:55

Heb je wel opgelet tijdens de wedstrijden? De man heeft zich niet een keer normaal aangeboden als spits. Elke actie wilde hij de bal achter de verdediging. Gek dat het voetbal volledig weg was. Hoevaak heeft hij welniet buitenspel gestaan de laatste 2 wedstrijden. Alleen maar omdat hij diep ging. Dit is geen pro-huntelaar reactie, want voetballend is Van Persie veel beter. Maar Huntelaar vroeg de bal in de voeten, hield hem vast, was aanwezig. Van Persie speelde zoals hij bij untied speelde, als afmaker. De enige bal die hij wilde hebben was de bal om een goal te maken, nooit om een bal in zijn voeten te hebben zodat er doorgevoetbalt kon worden. En de paar ballen die hij wel vroeg in zijn voetbal verloor hij bij zijn aanname. Kijl gerust terug, heb ik ook gedaan, maar Van Persie speelde de laatste 2 wedstrijden gewoom ronduit slecht.

11 juli 2014 om 21:37

Zeer sterk commentaar. Helemaal mee eens. Zonder hem waren we wellicht niet eens zo ver gekomen. De laatste wedstrijden waren waardeloos, evenals het WK in Zuid Afrika. Huntelaar heeft zelden slecht gepeeld in Oranje.

11 juli 2014 om 21:49

Dat geeft dan ook wel zijn beperktheid aan zeg!!!!

Een voetballer met zijn zogenaamde status .. die het 3 toernooien laat afweten.. die alleen zo .. en niet anders de ballen moet krijgen... moet je die dan wel gebruiken is de vraag!

Punt is: De wereld is wel duidelijk geworden dat RvP toch niet zo goed is..
Altijd de hand boven het hoofd gehouden.... wat wel duidelijk was .... en wederom gefaald!!

Zijn fans zullen wel zeggen dat het "ergens"aan lag ..... maar ik hoop dat voor de meesten van hun toch de ogen wat meer zijn open gegaan.

Laten we ons nou niks wijsmaken zeg !!!!

Mooi gezegd Dirk. Vond Van Persie buiten wedstrijd tegen Spanje niet veel. Leek niet aanwezig te vaak buitenspel voor zo'n topper. Verdedigend was hij erg nuttig.

Van Persie begon leuk en onbevangen aan het toernooi, en in de derde wedstrijd was er al niks meer over van de goede Van Persie en werd het allemaal missers, buitenspel en weinig invloed op het spel. Daarnaast was hij gewoon onwaardig als aanvoerder, was in het veld geen leider, was buiten het veld geen leider en was richting de media echt slap. Die had je na een paar wedstrijden al een Robben moeten geven. Van Persie moet samen met Louis lekker lol gaan maken in Manchester, maar zolang die jongen niet 100% is heb je niks aan hem.

11 juli 2014 om 17:41

Buiten het veld geen leider? Hoe kan je dat in godsnaam weten, zit je in de kleedkamer ofzo?

11 juli 2014 om 17:56

Profer. Wedstrijd tegen Costa Rica was duidelijk te zien wie nou de echte leider was. Robben spoorde de spelers aan voor de verlenging, v. Persie stond er maar wat bij.

11 juli 2014 om 21:53

Robben was ook degen waar constant dreiging van uitging .. dus ook voetballend was hij de leider..

11 juli 2014 om 17:42

In de derde wedstrijd was Van Persie geschorst. Hij deed dus niet eens mee. Ik ben geen fan van Van Persie als echte spits, maar ik vind de kritiek overdreven. In de laatste twee wedstrijden hadden de tegenstanders veel beter door hoe je dit matige oranje moet bestrijden. Daarom kon er ook geen enkele goal meer gemaakt worden. Ja, er waren kansen tegen Costa Rica, maar niet een uitgespeelde.

11 juli 2014 om 17:59

Huh niet 1 uitgespeelde kans? Kans van v. Persie vergeten? Trapt na voorzet van Blind gewoon over de bal heen. Daarna ook nog kans van twee man die over de bal heen schieten waarna v. Persie daarachter recht op de keeper schiet. Daarnaast natuurlijk veel gevaarlijk voorzetten en paar goede afatandschoten, die inderdaad niet 100 procent uitgespeeld waren

11 juli 2014 om 17:56

Waarom zou Robben de heldenrol hebben en niet Van Persie.
Ook Robben heeft de laatste 2 wedstrijden niet weten te scoren en heeft net als Van Persie 3 maal gescoord.
Bovendien heeft Van Persie ook nog eens een wedstrijd minder gespeeld.
Van Persie was niet weergaloos maar heeft gewoon een prima toernooi gespeeld.

11 juli 2014 om 21:57

Zo jammer dit..!!!

Jouw van Persie heeft het wederom duidelijk laten afweten... en dan NOG dit durven zeggen..??
Hij weet zelf ook wel dat hij niet de nummer 1 is en was... journalisten en de rest van wereld weten het nu ook!!

Ik begrijp dat je een fan van hem bent ... maar ga nou niet gekke dingen roepen !

Jammer dat van Gaal weer zo bot moet reageren op een er wel degelijk toe doende vraag! Maar ja, hij moet het natuurlijk op blijven nemen voor zijn "maatje"..
Dirk mag wel wat realistischer zijn in zijn antwoord: hij speelde zelf een beter toernooi als van Petsie. Die stond er weer eens niet op de momenten dat het echt moest! Heel jammer, want met een echte topspits had dit Oranje nog verder kunne komen..

11 juli 2014 om 17:39

Van persie was niet 100% fit bij een paar acties lag zijn tong al op zijn voetbalschoenen!

11 juli 2014 om 17:42

Van Persie liep iedere wedstrijd meer dan 10 kilometer dus dat is een beetje overdreven.

11 juli 2014 om 18:07

Hij door alleen maar buitenspel te lopen, wat Van Persie doet is zinloos rennen. Hij moet aan de bal gevaarlijk zijn en gevaar stichten kansen erin peren.10 kilometer lopen zegt mij niets.

11 juli 2014 om 18:22

Hoe kan je nu gevaarlijk worden tegen 3 man joh, begrijp je het allemaal wel. Als je continue 3 verdedigers in je nek hebt , betekent het dat ergens anders spelers vrij moeten staan. Die hadden meer moeten brengen zodat niet een complete verdediging zich op Van Persie kon richten.

11 juli 2014 om 22:00

Hij moet zelf kansen creëren hij is toch een van onze zogenaamde topspelers!?? ... veel te afhankelijk om een topspits/ speler te zijn.
Maar waar hebben we het over !? .. Het is al de zoveelste keer dat we dit zien!!

11 juli 2014 om 17:50

Magicmike, je maakt een klassieke denkfout. Voor wie is hat antwoord op die vraag relevant? De buitenwacht? De selectie? Wie?
Ik snap dondersgoed dat v Gaal geiriteerd reageert op dergelijke, op sensatie beruste vragen.

Wat een grote onzin zeg, waarom nou weer onrust stoken?

Teamgeest stond/staat centraal! Dat heeft ervoor gezorgd dat wij de halve finale hebben gehaald

Leg mij eens uit waarom dit volgens jou relevant is?

11 juli 2014 om 18:04

Lelijknatnek. Jij maakt zelf een klassieke denkfout. De media is er niet voor om achter een elftal te staan en de teamgeest aan te wakkeren. De media, zelfs nationale media, is er om kritisch naar bepaalde dingen te kijken en het publiek te informeren. Ik vind het behoorlijk relevant om erachter te komen waardoor v. Persie bij zijn club altijd goed is, maar in oranje op eindronde altijd bagger presteert. De situatie waar hiernaar gevraagd wordt zou een reden kunnen zijn dat v. Persie minder presteert in oranje. Een te grote drang om te bewijzen dat hij zelf de absolute ster is.

11 juli 2014 om 18:30

lelijknatnek
Ik vind het wel degelijk relevant. Van Persie heeft namelijk duidelijk laten merken in woorden en daden dat hij zich gaandeweg het toernooi niet prettig voelde. Geirriteerd lopen doen tijdens gesprekken met de pers, als hij gewisseld werd (jammer genoeg niet vaak genoeg en niet snel genoeg!). Als aanvoerder van Oranje mag je best uityleg geven..

11 juli 2014 om 18:37

Hij ziet zichzelf niet als een ster, hij voetbalt in dienst van het elftal en misschien wel teveel, om bepaalde redenen.

11 juli 2014 om 17:52

Ja het succes is er niet meer dus komt zijn gebruikelijke persoonlijkheid weer naar voren. Is toch normaal?

Als we hem ophemelen is het een schat van een mens tegen de media maar zodra we kritiek hebben krijg je dit soort situaties.
Hem in Engeland zal nog lachwekkend worden voor ons.

11 juli 2014 om 18:10

Van persie heeft nu 4 keer als nummer 1spits mogen spelen 2wk en 2ek .nu wordt het toch tijd dat hiddink dit echt anders moet gaan doen van persie goede club speler maar 1oranje vindt ik hem toch maar matig hoor.dus voor mij mag de hunter nu ech maar dan ook echt eens 1kans gaan krijgen in oranje.

11 juli 2014 om 18:13

In oranje haha foutje in mijn tekst.

11 juli 2014 om 18:20

2 ek's? ek 2008 was het toch echt Nistelrooy die in de basis stond.

Groepsfase van Robin was gewoon goed, ko fase was vergelijkbaar met zijn prestatie in 2010. Toch heeft hij wel gewoon een 6.5 voor mij gehaald dit toernooi.
Puur ook omdat men Nederland eruit verwachtte na 3/4 wedstrijden en van Persie cruciaal was in de eventuele 3/4e plaats. Hij was niet de beste speler maar ook niet de slechtste, misschien 4e/5e ofzo van de basiself.
Onzinnige discussie ook.

11 juli 2014 om 18:05

Een 6,5???

Tegen Argentinië: zwaar onvoldoende (3)
Tegen Costa Rica: voortdurend buitenspel en niets toevoegen: onvoldoende (5)
Tegen Mexico: terecht gewisseld voor Huntelaar, speelde dus ook onvoldoende (4)
Niet gespeeld tegen Chili vanwege 2 kaarten
Tegen Australië: vanwege zijn doelpunt wel een voldoende maar de eerste helft was niet best (6)
Tegen Spanje: geweldige wedstrijd, uitstekend gespeeld (9)

Gemiddelde: 5,4 dus onvoldoende

11 juli 2014 om 18:17

Haha iets zegt mij dat jij die punten gaf met het eindoordeel al in het achterhoofd, hopelijk ben je geen leraar

Spanje: 9.5
Mexico: 7
Chili:-
Mexico: 5
Costa rica: 4.8
Argentinië: 4

en 2 bonuspunten voor 3 doelpunten en de teamprestatie die de verwachtingen overtroffen

Gemiddelde: 6.46 afgerond 6.5

11 juli 2014 om 18:53

Die 5,4 lijkt wel verdacht he
Maar ik zeg het je ik berekende pas het gemiddelde na ik de cijfers gegeven had.

Ik heb even de beoordelingen van Goal.com er bij gehaald. Dit zijn ze:

Spanje: 9
Australie: 8
Mexico: 3
Costa Rica: 5
Argentinië: 4

Dat is gemiddeld een 5,8. En dan maakt het niet zoveel uit dat het vanaf 5,5 een voldoende is, Van Persie had gewoon veel beter moeten presteren.

11 juli 2014 om 19:59

zegt natuurlijk niet zoveel de cijfers van wk.nl zijn veel minder negatief:

Spanje: 9,26
Australië: 7,86
Mexico: 6,75
Costa Rica: 6,37
Argentinië: 5,94

Gemiddeld een 7,23 ruim voldoende dus en bij de Fifa ranking staat Van Persie als vierde Nederlander op plek 28. Zo slecht als sommige hier omschrijven was het niet.

V.persie heeft op elke eindtoernooi waarin hij meedeed nog nooit wat laten zien, en dan zit er een spits, elk toernooi op de bank die ze er wel makkelijk inschiet, ongelooflijk!!

11 juli 2014 om 17:42

Klopt, zogenaamde topspits, maar zeker niet in Oranje.
Die wedstrijd tegen Spanje gaf hoop, daarna was het hetzelfde armoedige niveau dat hij altijd heeft bij Oranje. En Huntelaar die allang all-time topscorer had moeten/kunnen zijn mag alleen op de bank zitten voor de laatste 5 minuten.

11 juli 2014 om 17:43

Alsjeblieft zeg Huntelaar is een prima breekijzer maar is gewoon een niveau lager zeker buiten de 16

11 juli 2014 om 17:49

Hij kan de bal tenminste vasthouden en anderen laten aansluiten, toen hij erin kwam werd Oranje gevaarlijker tegen de Argentijnen.. Van Persie liet zich aantal malen lachwekkend van de bal zetten. Huntelaar kwamen 3 man op hem af, maar niemand die Huntelaar van de bal kreeg..

11 juli 2014 om 17:51

@fcdc1

Breekijzer, ik weet niet wat je ermee bedoelt. Ik wil een spits die gevaarlijk is en scoort, dan kom ik eerder uit bij Huntelaar dan bij Van Persie. Leuk dat hij goed speelt bij Man Utd, maar dit gaat over Oranje. Dat Huntelaar buiten de 16 niks kan is van een x-aantal jaar geleden. Ik zou niet raar opkijken als je ook zou beweren dat VDV geen 90 minuten kan spelen.

11 juli 2014 om 17:55

Maar laat v. Persie het binnen de 16 zien? Nee.
Tegen zwakke landen in de kwalificatie of oefenpotjes maakt hij de goals maar op de toernooien is hij gewoon onzichtbaar en speel je vaak met 10 man.

Hij helpt de ene na de andere kans om zeep omdat hij weer eens buitenspel staat of niets zinnigs met de bal weet te doen (terwijl dat toch juist zijn sterke punt is volgens velen).
Misschien moeten we ophoren hem massaal in bescherming te nemen en hem gewoon op de bank te zetten?

11 juli 2014 om 17:55

@blanco Huntelaar had helemaal geen 3 man meer tegen over zich omdat de Argentijnen dat niet meer konden belopen in de verlenging. En Oranje werd ook helemaal niet gevaarlijker na zijn inbreng ,juist in die fase kreeg Argentinië de beste mogelijkheden om de wedstrijd te beslissen.

11 juli 2014 om 18:00

Ik zag 3 man op hem, maar Huntelaar kan de bal bijhouden...van Persie liet zich echt de kaas van het brood eten, we speelden zonder spits eigenlijk... Schandalig hoe Van Persie liep te spelen, dat was ook al tegen Mexico en Costa Rica waar hij niets goed deed.

11 juli 2014 om 18:12

Als Huntelaar alles zo goed kan dan had hij wel in de basis gestaan en niet bij Schalke gespeeld. de laatste 3 bondscoaches kiezen met hun technische staf allemaal voor Van Persie omdat hij beter is.

11 juli 2014 om 18:43

Huntelaar in de basis is ook geen optie, een spits kan geen 90 minuten goed spelen, Huntellar zou afwachten, van Persie voetbalt mee.

11 juli 2014 om 19:57

@fcdc1

Leuk voor die bondscoaches, wat hebben ze ook alweer gewonnen met Van Persie in de spits?

@ Wilky

Huntelaar voetbalt juist mee, kan de ballen vele malen langer vasthouden dan Van Persie, is beter in de aanname en kaatst gelijk op inkomende spelers. Van Persie wil eerst zelf proberen, maar dat kon niet eens want de bal aannemen en niet buitenspel lopen was een te grote opgave voor 'm.

Van persie was tegen Argentinië zooo slecht..

11 juli 2014 om 17:44

Wie niet op het centrale duo na? Ik vond Kuyt en Wijnaldum minimaal net zo slecht. Twee spitsen spelen met Van Persie en Robben is alleen leuk als je met 11 man op de eigen helft staat. Van persie als pure spits met een dubbele dekking is volstrekt kansloos. Daar gaat hij zich aan irriteren en dan speelt hij zichzelf uit de wedstrijd.

11 juli 2014 om 22:10

Maar werd altijd gezien als "topspeler".... hij is gewoon niet waar velen hem voor aanzagen!

Iedereen kon zien dat Van Persie er in de laatste wedstrijden totaal niks van bakte.

Het middenveld speelde juist als een natte krant , passes waren niet op maat of te laat. Sneijder leverde de ballen meer in bij de tegenstander en Wjnaldum heb ik niet meer dan 3 x de bal vooruit durven te spelen.

11 juli 2014 om 17:43

Wijnaldum hadden ze ook niet op kunnen stellen, had je niks van gemerkt.
Maar de ballen die dan wel bij de aanval kwamen werden door Van Persie vakkundig verneukt.

11 juli 2014 om 17:48

Dat valt wel mee Van Persie had continue 2 tot 3 verdedigers tegen over zich, waar hij in zijn eentje tegen op moest boksen. Met name Sneijder en Wijnaldum waren zwak.

11 juli 2014 om 17:54

Dat is het spel van Oranje, het strijdplan waar hij zelf zo in geloofde.
2 goede spelers voorin die zelf gevaarlijk kunnen zijn of de bal lang genoeg bij zich kunnen houden om aansluiting te krijgen. Van Persie faalde in beide opzichten. Sneijder had idd een slechte wedstrijd, en Wijnaldum faalde hard, maar dat pleit Van Persie niet vrij. Bijna elke bal sprong van z'n voet, het leek Sightorsson wel.

11 juli 2014 om 17:56

Huntelaar ook, maar die liet zich niet als een kleine kind van de bal zetten, dat gebeurde bij Van Persie wel.. Van Persie speelt het hele toernooi al zwak, behalve tegen Spanje.... Dan heb ik het niet over zijn matige Ek,s en Wk,s. Van Persie had na Mexico nooit meer moeten spelen in de basis.

11 juli 2014 om 17:56

Dat was toch juist de tactiek van v. Gaal?
Dat we geen middenveld hebben en vanuit de verdediging de lange bal op de aanval en dan hopen op het beste?

Wat ben ik diep teleurgesteld geraakt in Van Persie. Weer faalt hij op grote toernooien zoals de Wk,s en Ek,s.. De beste man valt in belangrijks fase van het toernooi door de mand..

Ik was een tijdje klaar met hem,na Spanje dacht ik hij gaat het eindelijk waarmaken, maar weer faalt hij mist hij grote kansen is hij slap in de duels. Doet hij geen beslissende dingen. Forceert hij niets.

De man beschikt over geen stootkracht voorin. Ik wil hem nooit meer in de basis zien in Oranje.

Onbegrijpelijk, Van Persie had na Mexico al niet meer inde basis mogen spelen,wat is die gast slecht zegt.

Slap in de duels constant buitenspel lopen geen aanspeelpunt.

Hij kan niets forceren in een vorm van een actie of een geniale ingeving. Ook geen stootkracht. Het is altijd het zelfde liedje met Van Persie op grote toernooien wanneer het erom gaat valt hij door de man, laat de beste man het finaal afweten... Ook was het geen leider nam hij zijn Land niet op sleeptouw...

11 juli 2014 om 17:56

Die pot tegen Costa Rica was echt het toppunt. Zoveel kansen verneukt, niet eens een hoek kiezen, het was een belediging voor alle spitsen.

11 juli 2014 om 17:58

Ja, nog snap ik niet waarom Van Persie zo mag prutsen en niks van bakken, ongelooflijk....ook kan hij het niet hebben de Robben de man is en wel goed speelt....

11 juli 2014 om 17:59

Ja dan ga je je toch afvragen hoe slecht Van Persie moet spelen voordat Huntelaar (of mij part Depay) een keer in de basis mogen.

11 juli 2014 om 22:15

Maar sowieso was en is Robben al die jaren onze man geweest... alleen de media wilde dat niet zien .. hij was een beetje de ideale schoonzoon .. jongetje uit Rotterdam .. maar heeft nooit Robben kunnen evenaren.
Van Persie weet dit van binnen ook wel .... maar wederom viel hij door de mand... en moet de frustratie wel heel erg groot zijn.

11 juli 2014 om 22:41

Het viel me ook op dat Van Persie bij de overwinning vaak voor de camera te vinden was, en daarna opeens niet meer.

11 juli 2014 om 17:56

Jezus mannen, zonder die geniale kopgoal tegen spanje hadden we wellicht de poulefase niet doorgekomen.
Hij heeft 3 goals gemaakt dit wk, terwijl wij ultra defensief speelde!

Ik vind jullie echt een stelletje ondankbare azijnzeikers!

Respect voor RVP.

11 juli 2014 om 18:01

@ lelijknatnek

Als jij het hele WK wil ophangen aan één weergaloze wedstrijd tegen Spanje dan moet je dat lekker doen. Maar ga hier niet respect vragen voor Van Persie na 5 belabberde wedstrijden van zijn kant.

11 juli 2014 om 18:03

Ja leuk en aardig in de groepsfase dat hij de bal erin kopte. Maar Nederland had sowieso in de tweede helft tegen Spanje geknald. maar als het er echt om gaat, geeft hij nooit thuis...

11 juli 2014 om 22:19

@lelijknatnek..

Hou ff op zeg ... die pass was 3 kwart van de goal .. tuurlijk kopt hij goed maar Huntelaar had die bal er ook in gepist!! Nou niet overdrijven... plus we hadden die wedstrijd sowieso wel gewonnen hoor.. daar hadden we die goal niet bij nodig!

De wedstrijd tegen Chili bewijst dat nog eens!!

Laten we het hebben over al die grote kansen die hij miste.. en dat voor een spits???~
Al zo vaak en zo lang.. zegt mij genoeg !!

12 juli 2014 om 00:10

Na die eerste zin over huntelaar die die wereldgoal er ook had inge pist weet je dat je vanaf nu jouw commentaar nooit meer serieus hoeft te nemen.is niet erg maar toch.

Je hebt gewoon geen idee waar je over praat maar een ontzettende virtuele grote bek opzetten lukt wel.

Als je dit soort goals bagataliseert dan houdt het gewoon op..valt overigens op dat het met name Ajacieden zijn die me een partijtje lopen te janken om huntelaar iedere keer..het neemt zielige vormen aan..

Welke grote kansen op die grote misser tegen Costa rica na heeft ie precies gemist dan? Dat schot die die keeper goed pakt? Welke nog meer..heeft er 3 gescoord waaronder 2 hele belangrijke en waarvan 1 goal die de geschiedenis in zal gaan als 1 vd mooiste kopgoals ooit.zo niet de mooiste en zeker de meest bijzondere maar blijf jij maar geloven dat kJh een soort van uberspeler is die om de 1 of andere reden toch op de bank wordt gezet omdat niemand een ek of wk wil winnen kennelijk.

11 juli 2014 om 17:57

Yup, inplaats dat Louis Huntelaar laat zien hoe hij tegen een bal moet trappen kan hij misschien beter aan v. Persie laten zien wat buitenspel is.

11 juli 2014 om 18:02

lol. Dat moet een record geweest zijn. En 10 seconden erna direct weer buitenspel staan, ik vond het echt een prestatie.

Van persie is me naar Spanje zeker tegen gevallen. Kwam niks meer uit. Maar wat wil je na een blessure en een lang seizoen. Sneijder en Huntelaar wouden hem niet voor niks afgelopen woensdag niet in de basis hebben.

Hij kreeg weinig bruikbare ballen, meestal werden ze te laat ingespeeld. En heeft 0 voorzetten gekregen.dit systeem is een ramp voor een spits als hij.

Hij is een spits die gevoed moet worden. Sneijder speelde ook slecht, waardoor zijn steekballen er ook niet was.

Ben van overtuigd dat ie er voor United weer zal staan. Daar hebben ze wel mensen die hem vrij voor de goal kunnen zetten...

11 juli 2014 om 18:05

Niks te laat aangespeeld, hij loopt het gehele toernooi alleen maar dom buitenspel. Het sloeg nergens op.van Gaal houd hem de hand boven zijn hoofd. Hij mag zwak spelen....

snap deze discussie totaal niet. zeg men nou ook echt dat hunterlaar het beter deed dan van persie? hunterlaar speelde de laatste 20 min ? zal vermoeidheid bij de tegenstander geen rol spelen? zal als frisse speler toch een stuk makkelijker voetballen moeten zijn tegen vermoeide spelers en alsnog verloor hij ook vaak de bal. van persie is een geweldig speler die bediend moet worden en deel moet uitmaken van de positiespel zijn loop lijnen zijn een genot. kreeg juist meer de indruk dat robben zich meer als een mannetje ging gedragen.. en sneijder daar bij mee deed. hoe vaak kon sneijder van persie in spelen en zocht dan toch de moeilijkere optie naar robben. poule wedstrijden waren onbevangen naarmate het toernooi verder ging, ging robben steeds meer voor zich zelf. bekijk de wedstrijden nog een keer en je zal zien dat robben v persie zeker 3x 1 op 1 kon zetten in de laatste 2 wedstrijden maar dan zijn dribbel te ver doorzetten.topscoorder aller tijden en als nog ter discussie staan. zo behandelde wij als nederlandse volk ook seedorf.

11 juli 2014 om 20:01

Niemand zegt dat Van Persie geen geweldige speler is, maar dat is ie vooral in clubverband. Bij Oranje zien we hem voornamelijk vlammen in de oefenwedstrijdjes. En als hij er dan niet staat wanneer het er echt om gaat dan gaan z'n fans hem verdedigen door te zeggen dat hij niet goed genoeg bediend wordt. Natuurlijk moet een spits genoeg bruikbare ballen krijgen, maar iedereen die na de zoveelste wanprestatie in Oranje nog steeds Van Persie in de punt van het Nederlands Elftal wil heeft niet goed opgelet of is een te grote fan van 'm. En of Huntelaar het slechter of beter zou doen dan Van Persie zullen we nooit weten, want die krijgt amper kansen en is niet de lieveling van de bondscoaches.

11 juli 2014 om 20:31

Alleen vlammen in oefenwedstrijden ? Ik ben geen fan van van persie maar van mooi voetbal. Dus heb niet genoten van het Nederlands voetbal van dit wk., maar super trots op het resultaat en worden ook dik verdient 3de. Maar volgens mij moet bijna elk land zich kwalificeren voor dit toernooi hoe vaak is robben in de kwalificatie ronde beslissend geweest.. Zonder vpersie hebben we misschien niet eens op het wk kunnen lopen. En na van marwijk, van gaal, en zelf van basten die vpersie voorkeur boven Hunterlaar geven/gaven lijkt mij meer dan genoeg zeggen. En tuurlijk van persie kan veel beter. denk dat iedereen had gewild dat vpersie net zo draaide als robben en vandaar deze discussie. Maar wanprestatie gaat voor mij wel te ver. iedereen met beetje verstand van voetbal weet dat vpersie bal contacten nodig heeft. en het is niet alsof hij continue in de dekking liep. geef hem die juiste pas ala blind en depay en het is een doelpunt.

11 juli 2014 om 20:46

Dus zonder Van Persie stonden we niet op het WK, de bondscoaches nemen alleen maar goede keuzes en dankzij de andere spelers is Van Persie niet goed genoeg bediend. Zolang het maar niet aan Van Persie ligt dus, duidelijk.

11 juli 2014 om 22:33

@dhrgunner..

Robben zorgde juist alleen maar voor dreiging.., iets waar jouw speler het totaal liet afweten!
Wat voor vedette ben je eigenlijk als jezelf niets.. maar dan ook niets kan creeren.
Die goal tegen Spanje was door een schitterende pass ..rvp hoefde geen actie te maken alleen maar koppen.. Huntelaar had ook gescoord. Hij kan gewoon geen eigen acties maken ... zal nooit een speler worden alla Messi of Robben.. hij is te beperkt.
Zullen we het maar niet gaan hebben over zijn grote missers .. ??
Die zogenaamde techniek van hem .. waar bleef die.. waar zagen we die..!??
Wat voor topspeler ben je .. als je het al voor de zoveelste keer laat afweten op een groot toernooi.. waar het altijd aan iemand of iets ligt!!

Dit was wederom het bewijs dat hij al die jaren teveel gehyped is..

Topscoorder is leuk hoor als je maar lang genoeg blijf voetballen.
Hasselbaink is ook 2 twee keer topscoorder geworden in de Prem. L... Was ook niet echt een topper .. ofwel????

Ook gaat Robben volgens jou weer voor eigen succes... Godzijdank zou ik zeggen!!

Samen met de verdedging was Robben de man.. maar "what"s new" ?

12 juli 2014 om 00:16

Heeft Robben ons woensdag de finale ingeschopt dan??

Niets ten nadele van Robben, geweldig toernooi maar die ging na de poulefase toch echt in de hype geloven dat het allemaal om hem draaide..heeft werkelijk ge goede bal meer gegeven op v persie..over Sneijder hoeven we het al helemaal niet te hebben..wat spelde die ontzettend kut tegen Argentinië.niet normaal zoveel slechte passes..hoor je niemand over..oh en hij mist ook nog zijn penalty..en hij was het samen met Robben waarschijnlijk die de eerste niet wilde nemen..kuyt was het niet dat is wel duidelijk.of het was kjh..dan heb je je drie helden weer gehad..
Wees een vent en wees blij dat we met een veredeld eredivisie elftal de halve finale hebben gehaald ipv te zeiken op 1 vd beste spitsen ter wereld.

12 juli 2014 om 01:00

Beste spits ter wereld??????????

Ik ben blij .. maar dat lag niet aan Rvp!!
Dat is wel duidelijk gebleken. Het is echt bizar dat jij en anderen van Persie maar steeds verdedigen!....

En ja .. Robben en een paar anderen zijn verantwoorde;lijk voor het feit dat we zo ver zijn gekomen .. maar wederom niet door van Persie.
Kijk naar wat Robben ondertussen heeft behaald en gewonnen tegen over dat van van Persie.
Ook nu weeer genomineerd etc.!!
Voor de zoveelste keer ... Trek JE Conclusie.. voor de verandering!!

Van Persie een geweldige clubspeler maar past helaas niet in oranje dat is na tig kampioenschappen wel duidelijk.

Ik houd echt totaal niet van dit soort gezeik. Het is jammer dat we de finale niet hebben gehaald. Ik denk dat we gewoon trots moeten zijn op ons land en op het team. Ze hebben het top gedaan, vooral qua teamspirit. Ik had echt het idee dat het een team was die voor elkaar wouden vechten. Door dit soort discussies en gezeik over RvP en/of Hunter.. alleen maar slecht voor het team lijkt me. Laat het gaan!

Elke spits naast Robben wordt door hem voor gek gezet. Lens overkwam dat ook, eerder. Als iemand een paar kansrijke aanvallen tegen Argentinië om zeep hielp, was het Robben. Niet afspelen aan een spits vrij voor de goal.

Sneijder speelt complete zaadpartijen en het ligt aan de tactiek en zijn medespelers. Van Persie krijgt geen enkele fijne bal, scoort 3x en krijgt karrevrachten kritiek.

11 juli 2014 om 22:37

Hahahahahahahaaa.. Mijn god .. jij hebt een poster van hem boven je bed.. of niet??

13 juli 2014 om 12:26

Nog niet, maar dat wil ik wel

Wat een gedoe zeg. Accepteer gewoon het verlies. Tegen Spanje maakt van Persie een pracht van een goal en is hij de man en nu krijgt hij gezeik over zich heen alleen omdat Nederland is uitgeschakeld tegen alle verwachtingen in van veel mensen. Want de meesten hadden zich al rijk gerekend met de 1e wereldtitel.

Als van Persie de winnende goal had gemaakt of beslissend was geweest tegen Argentinië, zou hij ook de man zijn ondanks zijn mindere wedstrijden. Agh ja zo blijft het balletje rondgaan. It's all in the game.

Voor de zeikerds. Wees een vent en steun je team in goede en slechte tijden en niet wanneer het alleen goed gaat en ze heel ver komen. Gewoon vanaf het begin af aan steunen en erin geloven! Want wat was er veel gezeik over van Gaal en het Nederlands elftal voordat het WK was begonnen. Het merendeel gaf Nederland 0% kans dat ze de poulefase zouden doorkomen.

Argentinië heeft zich gewoon heel goed staande weten te houden tegen Nederland. En dat was ook tegen alle verwachtingen in, want de meesten dachten dat Nederland wel even over die Argentijnen heen zouden walsen. Zelfs in de media was er hoogmoed.

P.s. Dit bericht is niet bedoeld voor de echte trouwe fans die Nederland al vanaf begin af aan hebben gesteund!

11 juli 2014 om 21:35

als het aan jou ligt, mogen er dus geen kritische vragen gesteld Worden. Van Persie heeft 3 wedstrijden oprij als een krant gespeeld, vind je gek dat er dan gezeik komt?

Van Persie irriteert. Hij heeft veel sterallures en weinig prestaties in Oranje.

Dat was niet alleen op dit WK. Hij heeft er altijd moeite mee gehad dat hij tegen vd Vaart moest opboksen. Toen Sneijder de grote man werd had hij daar ook moeite mee. Wie herinnert zich niet die weggeschoten bal tegen Rusland op het EK onder Van Basten? Ik ben er nog steeds van overtuigd dat Sneijder met die vrije trap gescoord had. Ook onder van Marwijk lukte het niet met hem in de spits. Vorig EK wilde meneer niet met de pers praten en zat hij in een hoekje met Afellay.

Natuurlijk heeft hij veel gescoord in Oranje, maar nooit zo veel in een toernooi.

Zoals ik al zei, hij wekt ergernis op.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren