Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Martins Indi naar FC Porto: 'Dit is het juiste moment'

Laatste update:

Bruno Martins Indi is na Graziano Pellè en Daryl Janmaat de derde basisspeler die vertrekt bij Feyenoord. De Rotterdammers maken op de website van de club bekend dat er een overeenkomst is bereikt met FC Porto, waar Martins Indi een contract voor vier jaar zal gaan tekenen. "Deze stap komt voor Bruno op een mooi moment in zijn carrière", zegt technisch directeur Martin van Geel.

/

Martins Indi zat sinds de C-junioren bij Feyenoord en maakte sinds 2010 deel uit van het eerste team. Hij speelde 102 competitiewedstrijden in de Eredivisie en staat op 22 interlands voor het Nederlands elftal. Op het afgelopen WK was hij basisspeler en Martins Indi vervolgt zijn loopbaan nu bij Porto, dat 7,7 miljoen euro betaalt om het nog twee jaar doorlopende contract af te kopen. Dat maakt Porto bekend in een officieel statement. In het contract van Martins Indi komt een gelimiteerde afkoopsom van veertig miljoen euro te zitten.

"Voor mij voelt dit als het juiste moment om te vertrekken", reageert Martins Indi. "Inmiddels heb ik meer dan honderd wedstrijden voor de club gespeeld en een WK achter mijn naam staan. Ik heb vanaf het begin gezegd dat ik hoopte dat als ik ooit de volgende stap in mijn carrière zou maken, dat zowel ik als de club daarvan beter van zou worden. Voor Feyenoord is mijn vertrek in financieel opzicht goed, terwijl ik in Portugal een nieuwe uitdaging aan ga."

FC Porto is een mooie club voor Bruno Martins Indi

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
15 juli 2014 om 18:19

Ja, gaat naar City.

15 juli 2014 om 18:22

Hij is nog niet bij City hoor ze zijn toch in gesprek?

15 juli 2014 om 18:21

Nog niet, maar die vertrekt naar alle waarschijnlijkheid naar Manchester City. Dus zijn vervanger hebben ze al in huis met BMI

15 juli 2014 om 18:33

Wat gebeurt er dan met onze nastasic?

15 juli 2014 om 18:59

Dan neem ik aan dat Benatia niet gaat want anders hebben ze Kompany, Benatia en Mangala op cv. Je koopt niet voor 40 miljoen een bankzitter. Ik hoop dan dat Benatia naar Barcelona gaat

15 juli 2014 om 20:49

Er loopt potverdrie zoveel talent rond daar, moeten ze dan nogsteeds verschrikkelijk veel geld neertellen voor een ' nieuw ' talent

15 juli 2014 om 18:30

in Portugal slaagt ie wel, geen hoge competitie, mooie tussenstap voor later naar Engeland, Spanje, Italie of Duitsland

15 juli 2014 om 18:37

En hij is deels Portugees, spreekt de taal. Allemaal redenen die z'n aanpassing vergemakkelijken.

15 juli 2014 om 18:37

Prachtige club, mooi land, fijn klimaat en waarschijnlijk een mooi salaris voor indi
De competitie vind ik wel wat minder, op benfica na zit er weinig kwaliteit

15 juli 2014 om 19:13

Daarom een prachtige tussenstap. Zouden meer spelers moeten doen.

15 juli 2014 om 19:47

Hij is geen Portugees qua afkomst, hij is er wel geboren.

15 juli 2014 om 21:01

Weet niet of meer spelers dat moeten doen. Welke speler uit de eredivisie is vertrokken naar Portugal en beter geworden?

15 juli 2014 om 22:18

Fcrrr Frank Rijkaard

Mooie stap voor hem! Veel succes bij Fc Porto.

15 juli 2014 om 22:56

Lijkt me ook de perfecte stap

Mooie transfer voor hem en Feyenoord.
Laat alle jonkies maar naar het buitenland gaan om ervaring op te doen voor het EK 2016!!

15 juli 2014 om 18:39

Zeker een mooie transfer. Hij spreekt de taal, en kan nu lekker in de champions leageau spelen. Ik hoop idd ook dat alle jonkies naar een mooie club gaan, dan hebben we een serieuze kans om het ek2016 te winnen.

15 juli 2014 om 19:23

nee, niet allemaal, alleen als ze er aan toe zijn. We hebben dit WK kunnen zien dat dat niet zoveel uitmaakt. Laat ze vooral veel ritme opdoen, daar heb je meer aan dan spelers die op de bank zitten, al is dat bij een Mancity.

Veel succes jongen in Portugal! Feyenoord moet nu wel oppassen dat ze niet teveel gaan verkopen anders zakken ze misschien wel heel ver weg.

15 juli 2014 om 18:29

35 miljoen aan transfer inkomsten, zullen ze wss voor een deel weer investeren neem ik aan? In ieder geval moet er een spits worden gehaald

15 juli 2014 om 19:47

Het negatief eigen vermogen (6 miljoen) moet je van de totale transfer inkomsten halen en van dat bedrag kan ongeveer 50% geherinvesteerd worden. Dat is op dit moment dus ongeveer 8,5 miljoen (Pelle 10, Janmaat 6, BMI 7,7 is totaal 23,7 min die 6 negatief eigen vermogen is 17,7 en daar dan de helft van)

15 juli 2014 om 18:29

Je ziet het al aankomen. Maar gelukkig red het wk heel veel geld voor Feyenoord want zonder wk hadden ze nooit 25 miljoen voor 3 spelers kunnen vangen! Maar volgend seizoen moet Feyenoord gewoon voor top 5 gaan zoveel belangrijke spelers die vertrekken ze moeten weer wat opbouwen het vertrek van schaken en de vrij daar nog bij ! Top 5 zou top zijn voor Feyenoord komend seizoen

15 juli 2014 om 18:31

in de eredivisie speel je met de begroting van Feyenoord automatisch top 5,

15 juli 2014 om 18:38

Je kunt ook overdrijven hoor. Pelle heeft niets met het WK te maken, Janmaat heeft redelijk gedraaid en Bruno heeft een contract van 2 jaar dus moet zeker meer dan 8mil opbrengen.
Alleen De Vrij heeft het WK geholpen.

Prachtige club. Wens hem het allerbeste toe! Altijd zo vrolijk deze gast

Slim subtopper. En dan doorstoten naar de top. Verstandig!!!

15 juli 2014 om 18:21

Goede keuze idd. In Portugal een echte verdediger worden en dan door naar de echte top! Goed voor NL, Feyenoords penningmeester, Porto en hemzelf!

15 juli 2014 om 18:53

Hoe komt iedereen er toch bij dat Porto geen echte top is? Is nr 11 op de Europese ranglijst en wint meer prijzen dan bijvoorbeeld man City. Er kan bij andere clubs meer salaris betaald worden maar Porto hoort gewoon bij de top van Europa.

15 juli 2014 om 19:11

De top is Chelsea, Manu, Real, Barca en Bayern. Daaronder Manc, Psg, Dortmund en Juventus die aan de weg timmeren. Daaronder een grote groep outsiders, waaronder de Italiaanse clubs, Arsenal, Atletico en ook Benfica en Porto.
Porto gooit al jaren geen hoge ogen meer in de CL, dan ben je dus geen absolute top.

15 juli 2014 om 19:29

Porto is 1 van de succesvolste ploegen van de afgelopen 10 jaar lol met een CL cup altijd door naar volgende ronde een wereldbeker Uefa cup diverse titels en jij zegt City die 1 X kampioen is,hmmm niet echt logisch maar ja blijkbaar zegt een Uefa coëfficiënt bij sommige niks Benfica staat daar trouwens 4e op maar is zeker ook geen top?

15 juli 2014 om 19:37

En wat presteert City in cl? Juist overleven geeneens de groepsfase. De echte top is Bayern,Real en Barça das een fijt maar daarna hoort Porto er gewoon bij.

15 juli 2014 om 19:57

Haal Chelsea maar weg uit die lijst.

15 juli 2014 om 20:23

Tuurlijk 2045, want die staan natuurlijk alleen voor de sier weer eens bij de beste 4 ploegen van Europa. Voor de zoveelste keer alweer in de afgelopen 10 jaar. Ga toch glazenwassen man.

15 juli 2014 om 22:55

Je slaat de spijker op zijn kop.

Al meer dan 10 jaar heeft Chelsea met miljarden en nog steeds spelen ze betonvoetbal en parkeren ze de bus en hebben totaal geen creativiteit.

Zelfs kopen van spelers doen ze niet goed, en ondanks al dat geld hebben ze bizar weinig gewonnen.

Totaal geen jeugdopleiding en totaal geen visie.

Zodra de geldkraan dichtgaat staan ze binnen de kortste keren weer in de subtop als ze al niet degraderen.

Denk dat het helemaal goed zal komen met hem! Mangala zal dan wel al verkocht zijn, dus BMI zal er vast veel spelen

Nooit gedacht dat een Feyenoorder één van mijn publiekslievelingen zou worden...

Zonder gekheid... ik gun die gozer het allerbeste, wat een super bescheiden en nette jongen... daar kunnen zijn leeftijdsgenoten bij Psv nog wat van leren! (maher, Willems, Depay en Bakkali doel ik dan voornamelijk op)

15 juli 2014 om 18:20

Laat Depay maar weg hoor

15 juli 2014 om 18:21

Hoezo Depay? Voor zo ver ik weet werkt die jongen keihard om zich zelf te beteren op voetbalgebied.

15 juli 2014 om 18:26

Kom op... je hebt toch geen geheugen wat niet verder reikt dan 1 jaar en na een goed WK alles vergeeft.

Vorig jaar liep hij zo te zeuren dat hij weinig speelde... Terwijl Mertens toen nog wel iets beter was!

En ja, je hebt zeker gelijk dat die jongen er alles aan doet om een goede voetballer te worden, ook van mijn kant niets anders dan respect daarvoor... maar vergelijk zijn interviews voor de camera eens met die van andere voetballers... en dan niet eens Martins Indi, want die is wel heel vrolijk! De enige taal die hij spreekt is straattaal en een fatsoenlijk interview kan er nog niet vanaf... laat staan lachen!

15 juli 2014 om 18:26

Maar hij is niet bescheiden.

15 juli 2014 om 18:30

Misschien is hij gewoon zo, BMI die lacht zijn tanden bloot en is een hele open extraverte jongen volgens mij. Nou misschien is Depay wat rustiger en introverter, dat het jou niet helemaal aanspreekt dat is een 2e. Daarnaast Depay is ook nog maar 20 (dacht ik), dus geef hem de tijd om te leren. Robben gaf op zijn 20e ook geen interviews zoals hij dat nu doet.

15 juli 2014 om 18:32

bescheiden of niet, gaat om voetbalkwaliteiten en inzet

15 juli 2014 om 18:43

Als je 100 % geeft op trainingen en in wedstrijden wie geeft dan iets om hoe je voor de camera staat. Als je het imago van de club niet schaadt en je enigzins binnen de grenzen houdt dan mag je van mij na de wedstrijden verkondigen wat je wilt.

Cristiano Ronaldo is ook zo bescheiden niet. Iedereen heeft het recht op een eigen persoonlijkheid. Het is niet zo dat als je een professionele voetballer bent dat je jezelf in een keurslijf moet gaan gieten.

16 juli 2014 om 13:43

Solo per Milan en mols1970

Nogmaals zijn voetbalkwaliteiten zijn geweldig... dat vind ik zelf ook!

Het gaat om het respect dat je voor iemand hebt.. en dat heeft niet alleen met voetbalkwaliteiten te maken. Dat zou namelijk wel heel simpel zijn... iemand die goed kan voetballen moeten we ook maar respecteren? Ik ben ook heel goed in mijn beroep, maar daar verdien ik ook niet het respect voor van een voetballer.

Respect verdien je door jezelf te laten zien... En ik zie hierboven een reactie, hij is gewoon zo... Sorry, maar denk je werkelijk dat als hij met zijn straatvriendjes ergens loopt te chillen dat ie dan ook met zijn koppie omlaag zo de bescheiden jongen uit loopt te hangen.... je weet zelf wel beter denk ik!

15 juli 2014 om 18:42

Depay is gewoon terecht heel zelfverzekerd. Hij heeft het in zich om de wereldtop te halen en laat dat ook wel eens weten. Zolang het zijn werklust niet in de weg staat is daar niks mis mee in mijn ogen.

Mooie club voor Martins Indi. Ben erg benieuwd hoe ver hij daar nog door kan groeien. Ik vraag me wel af hoe het Feyenoord van komend seizoen eruit komt te zien, het is toch lastig om het vertrek van zoveel belangrijke basisspelers op te vangen.

Een verdiende transfer en Feyenoord kan een mooi bedrag bijschrijven.
Zijn vervanger staat inmiddels al klaar in de vorm van Kongolo, toch ook een WK-selectie speler.
Prima stap voor Bruno, bovendien naar een land waar hij de taal al spreekt. Hopelijk gaat hij het goed doen en ontwikkelt hij zich verder.

Mooie transfer voor Bruno! Welverdiend.

Vraag me af, hoe dit straks gaat aflopen binnen Feyenoord. Kongolo kan het opvangen, maar volgens mij vertrekken er nu wel ineen keer te veel sterkhouders. Tis zeker mooi voor de portemonnee.

Mooie uitdaging in zijn 2e thuisland. S6 BMI

Mooie transfer voor Bruno. Alleen ik had als ik Porto was eerder voor de Vrij gekozen. Vond Indi de zwakste van alle 3. Vooral opbouwend vond ik hem matig en traag... Maar goed, ik hoop dat hij gaat slagen daar!

15 juli 2014 om 18:26

Spelen beide op een andere positie, Lb LV RB RV. Maakt ook nog wel uit, wie je dan haalt. Ik ken Porto niet zo goed, maar als je al een goeie RV hebt en je wilt een LV hebben, dan haal je dus niet de vrij.

15 juli 2014 om 18:36

Bij Porto staan meestal pure mandekkers en niet echt opbouwers. Zie in het verleden Pepe. Bruno Alves en Mangala. En Indi kan de taal al. Dat is toch best belangrijk.

15 juli 2014 om 19:55

Bruno spreekt de taal al en is een aantal miljoenen goedkoper dan de Vrij..

Mooie transfer voor Bmi. Hopelijk kan hij daar beter worden en straks nog nuttig zijn voor het Nederlands elftal. Feyenoord wordt er trouwens ook niet veel beter op door al die transfers. Hebben nu al wel een redelijk bedragen ontvangen als ik de artikels na ga:

BMI 8,5 miljoen
Janmaat 6-7,5 miljoen
Pelle 8-10 miljoen

15 juli 2014 om 18:33

je vergeet de Vrij nog die gaat zeker nog

15 juli 2014 om 18:35

Janmaat is 7,5 miljoen door Newcastle zelf bevestigd laten we zeggen voor Pelé 9 miljoen toch 24 miljoen netjes

15 juli 2014 om 19:51

BMI 7.7
Janmaat 7.5
Pelle 9.5
Ik ga er van uit dat de Vrij voor 8 miljoen zal vertrekken. Dan zit je op 32,7 wat waarschijnlijk dmv bonussen nog kan oplopen. 25% zou opnieuw geïnvesteerd kunnen worden was gezegd wat neerkomt op +/- 8 miljoen als je van 33 miljoen inkomsten uit gaat. Dan blijft er nog 25 miljoen over, hier zal de resterende schuld van 6 miljoen van worden betaald. Dan houd je 19 miljoen over. Daarnaast verwacht ik dat Feyenoord ook de helft van de 49% aandelen zal terugkopen voor 15 miljoen. Houd je nog 4 miljoen over hetgeen redelijk overeenkomt met wat er aan belasting zal moeten worden betaald over de 33 miljoen inkomsten. (12% van 33 miljoen is 3.96 miloen.) Bvo's betalen toch 12% belasting, of was dit 16%? Bij 16% zal er 5.28 miljoen belasting moeten worden betaald, dit zou dan ten koste gaan van het transferbudget wat dan zou neerkomen op 6.7 miljoen.
Echter is Bouhlarouz transfervrij gehaald en zal Dost waarschijnlijk gehuurd worden.
Voor BMI hebben we Kongolo al en voor de Vrij hebben we van Beek.
Verwacht dat ook Schaken nog zal vertrekken. Veel zal je er niet voor krijgen maar er zal wel een vervanger voor moeten komen op de LV positie omdat Boetius dan waarschijnlijk naar rechts gaat. Voor die 6,7 of 8 miljoen moet je toch wel een redelijke buitenspeler kunnen halen? Mocht je dan nog over houden kan je kijken of je op de LB positie nog een versterking kan halen. Mss kan je Drenthe proberen, kost waarschijnlijk ook niets. Hij heeft nog wel een jaarcontract maar heeft niet eens meer een rugnummer gekregen bij Reading. Hoewel hij wel een risico is. Van Aanholt zou perfect zijn maar zal behoorlijk wat kosten.
Spelers als verhoek en Goossens mogen dan vertrekken en als je een LB haalt kan Nelom ook vertrekken. Dan ben je klaar voor volgend seizoen, heb je alle posities dubbel bezet en heb je een 3e spits en keeper.

15 juli 2014 om 20:10

Waarom een linksbuiten halen als je Elvis Manu hebt? Die jongen verdient ook wel een kans. Boetius inderdaad naar rechts en Manu op links, die kunnen dan ook nog eens tijdens de westrijd wisselen van vleugel, waardoor ze allebei de kans krijgen met hun sterke been uit te halen. We hebben inderdaad al Boulahrouz, die samen met Kongolo centraal achterin, heb je daar een talent met snelheid en een sterke, harde ervaren man. Op de rechtsback kan dan van Beek en op links Nelom, als er geld is eventueel een echte rechtsback halen want van Beek is meer een centrale verdediger. Op het midenveld met Clasie, Immers en Vilhena spelen, waarbij Immers een box to box rol moet gaan krijgen en Vilhena lekker op 10 zetten. Dost nog huren voor in de spits en daarachter Dammers en te Vrede laten uitmaken wie de tweede spits word. Misschien hoe dan ook slim om Dammers wat kansen te gaan geven komend seizoen. Mulder en Hahn lekker laten uitvechten wie de eerste keeper wordt.

15 juli 2014 om 18:53


BMI is 7,7 miljoen en Janmaat 7,5. Beiden bevestigd door de clubs geloof ik. Pelle verwacht ik 10 miljoen.

15 juli 2014 om 18:56

Ah, artikel is net aangepast naar 7,7 miljoen. Stond net nog 8,5. Jammer van die 0,8 miljoen..
Het zal het weer goedmakertje zijn als Pelle inderdaad voor 10 miljoen verkocht is.

17 juli 2014 om 19:56

Schijnt 9,5 miljoen te zijn maar ook dat bedrag is niet bevestigd.

Ben niet overtuigd van Indi, denk dat hij uiteindelijk ook voorbij zal gaan worden gestreefd door andere jongens in het Nederlands Elftal. Hoop dat ik het mis heb, want volgens mij is het wel een topgozer die met beide benen op de grond blijft.

Ben benieuwd of hij de slag van Diego reyes kan winnen als opvolger van Mangala, zeker ook een groot talent dat afgelopen jaar vooral bij het B elftal speelde.

Mooie club voor hem, die gaat wel slagen daar. Hoop voor een basisplaats voor 'm. Ik vind BMI een erg sterke verdediger die alleen niet altijd even slim is. (shirtje trekken enzo)

Ohja, en dat Bakkali zijn ploeggenoot mag worden!

Ik blijf zeggen dat feijenood zijn "pareltjes " voor belachelijk lage prijzen weggeeft.
Pelle devrij janmaat en bmi hadden tesamen zeker meer dan 50 miljoen op moeten leveren.
Als er bijvoorbeeld in portugal iemand verkocht wordt beginnen ze pas vanaf 10 miljoen.

Devrij en Bmi hebben al jaren de club gediend en leveren een schijt beetje op als je dat vergelijkt met bijvoorbeeld mertens en strootman die 2 jaar bij psv gespeeld hebben.

Ik snap dat ze in rotterdam blij zijn met de knaken maar slim vind ik het niet.

15 juli 2014 om 18:34

lage prijzen?

zijn beperkte voetballers die Feyenoord in een zwakke eredivsie geen kampioen wisten te maken en europees niet veel bereikten,

prima spelers voor topprijzen verkocht

15 juli 2014 om 18:42

Ben ik niet eens met je. Als dat de verdediging van Oranje is, die bij een WK bij de beste 3 horen. Dan vind ik ze ook voor een vrij laag bedrag weggaan. De hele wereld heeft ze zien voetballen man.

Ik denk eerder dat Feyenoord redelijk machteloos heeft gestaan in de onderhandelingen omdat ze in een niet al te lekkere financiële situatie zitten. Daarbij heb je wel een punt dat ze "maar" uit de Eredivisie komen, maar dat moeten we met z'n alle (lees: alle clubs) oplossen.
Jonkies uit de eredivisie kunnen net zo goed uitgroeien tot sterren in het buitenland, en daar lachen ze zich elke keer weer rot als ze in onze competitie komen winkelen.

15 juli 2014 om 18:57

huidige contractsduur en salaris bepalen ook mede de tranfserprijs niet alleen een paar WK wedstrijden waar overigens alleen De vrij en Vlaar uitstekend waren

Bmi, Janmaat waren prima maar geen wereldtop en die gaan dus voor prima prijzen weg

15 juli 2014 om 18:58

Zo zwak is de Eredivisie niet, dat praten zulke mensen als jij iedereen aan. Als bijna de voltallige Oranje-verdediging van Feyenoord is, en Oranje het nogal laat aankomen op die verdediging tijdens een WK en die verdediging tegen iedereen blijft staan..dan zijn ze stuk voor stuk 25miljoen waard. Helemaal met doorlopende contracten.

"in het contract van Martins Indi komt een gelimiteerde afkoopsom van veertig miljoen euro te zitten." - Hier moeten clubs als Feyenoord eens wat van leren.

15 juli 2014 om 21:55

één van die beperkte voetballers is Stefan de Vrij, die om "onduidelijke reden" wordt geroemd als de beste verdediger van het afgelopen WK.
Alle spelers hebben waarschijnlijk in hun contract geen minimum staan waarvoor ze verkocht kunnen worden.

15 juli 2014 om 18:34

Zo zeg, je kan ook overdrijven met je 50 miljoen. Denk dat dit redelijke bedragen zijn voor deze spelers!

15 juli 2014 om 18:34

Echt dramatisch onderhandeld, wie verkoopt nou verdediger voor 8,5 mil die in de basis halve finale wk staat? Echt om te janken dit...

15 juli 2014 om 18:34

Niet iedereen heeft de connecties met Doyen en andere duistere partijen.

15 juli 2014 om 18:47

@fw ajaxied

verklaar je nader graag ?
of wil je suggereren dat psv connecties heeft met de doyen groep of andere duistere partijen .

Als dat zo is is je post erg dom en getuigt niet van enige voorkennis.
De transfers van Strootman en mertens zijn volledig in eigen beheer gedaan.

Ik vind gewoon dat feijenoord hoger in had moeten zetten.
Je hebt het hier over 3 !!! vaste basisspelers van oranje ( het 3e sterkste land van de wereld) en de topscorer waarvan de trainer absoluut wou dat zijn nieuwe club hem zou halen.

En dat bedoel ik helemaal niet provocerend.

Devrij nog een doorlopend contract tot 2015, bmi tot 2016, janmaat tot 2015 en pelle tot 2017!!

4 doorlopende contracten van 4 van je sterkhouders vind ik gewoon meer waard dan 50 miljoen.
En dat is geen sneer richting feijenoord, ook andere nederlandse clubs geven de spelers te goedkoop weg.
In alle andere landen worden absurde bedragen gevraagd .
Ga daar dan ook maar in mee als nederland zijnde .

Als er nu iemand zou komen voor Depay vind ik dat Brands ook doodleuk tegen geintresseerden gaat zeggen : 25 miljoen en geen cent minder.
Eens kijken hoe graag ze hem willen.hij hoeft niet weg van de club .(net zoals die jongens van feijenoord )

Maar misschien is je post alleen maar om te provoceren dat kan natuurlijk ook.

15 juli 2014 om 19:00

@stratumseind, dat ben ik niet met je eens. Feyenoord heeft gewoon geen sterke onderhandelingspositie zolang er nog schulden zijn. Ze zijn nu gewoon financieel zeer verstandig bezig en als ook de Vrij en Clasie verkocht worden (voor vergelijkbare bedragen), zijn ze compleet uit de schulden en hebben ze ongeveer 10 miljoen te besteden aan transfers.

Natuurlijk zullen ze dan een jasje uit moeten doen qua prestaties, maar de stijgende lijn zit er in elk geval in. Als ze economisch stabiel zijn, dan kunnen ze ook makkelijker hun betere spelers gaan behouden en echt hoge bedragen gaan binnenhalen. Kijk bijvoorbeeld eens naar Ajax die toch de laatste jaren een aantal flinke klappers hebben gemaakt qua transferbedragen (puur omdat ze het zich kunnen veroorloven dat er een keer een topper transfervrij de deur uit loopt). Eriksen werd met een 1-jarig contract voor een geweldig mooi bedrag verkocht en Alderweireld en Vertonghen waren ook goede transfers voor Ajax.

Als de topclubs in Nederland allemaal dergelijk beleid gaan voeren (en daar lijkt het steeds meer op getuige Twente, Feyenoord en Ajax), dan komt het wel goed. We blijven een opleidingsland en hoe langer we dat blijven aantonen, des te aantrekkelijker we worden voor talenten. En met meer grote talenten kunnen ook hogere transfersommen worden binnengehaald.

Ook Depay zou prima mogen vertrekken, echter is 25 miljoen veel te veel van het goede. 18 miljoen met een mooie doorverkoopclausule en PSV is spekkoper.

15 juli 2014 om 19:03

Het is Fwajacied, aan elkaar en zonder x.

Ik vind dat je wel erg snel van slag raakt, omdat ik een Doyen noem. Voel je de bui al hangen?

Ik denk dat alle Nederlandse clubs hun spelers niet voor zulke bedragen willen weg laten gaan; zeker niet als ze zien wat clubs in Engeland voor elkaars spelers betalen of hoeveel geld de Portugese clubs regelmatig ontvangen voor hun spelers. In Nederland is dat nou eenmaal niet mogelijk.

Daar zijn een aantal zaken verantwoordelijk voor: attractiviteit van de competitie, de geringe tv-gelden met daarop aansluitend lagere budgets en een lagere max. aan salarissen mogelijk. Zou eventueel ook nog kunnen denken aan het belastingklimaat, maar dat is wat minder van belang. Clubs hebben het niet voor het zeggen, maar de spelers.

De spelers bepalen wat ze doen en door bovenstaande redenen staan de clubs als het ware machteloos. Ze moeten haast wel verkopen, omdat ze anders de spelers transfervrij zien vertrekken. De Nederlandse clubs zitten financieel nou eenmaal niet in een positie dat ze spelers zomaar gratis kunnen vertrekken. Dat weten spelers, de club zelf maar ook de kopende clubs. Men ziet de noodzaak van de Nederlandse club om te verkopen.

Om dan even terug te komen op een Doyen. Ik vind het een walgelijk iets en het zou eigenlijk zo snel mogelijk moeten worden verboden uit de Eredivisie. Maar dit soort 'bedrijven' hebben wel de kracht en de macht om spelers voor ongelooflijke bedragen te laten vertrekken. Zie in Portugal hoe al die clubs grote bedragen krijgen voor hun spelers; die competitie is echt niet zo veel aantrekkelijker als de Eredivisie. Maar zo'n Doyen, ik weet niet hoe het precies werkt, koopt zich in voor wat spelers en heeft dan het vermogen om die spelers weer voor grootse bedragen te verkopen. Dat ziet er heel mooi uit voor de buitenwereld, maar uiteindelijk hebben de clubs er zelf niets aan. Er circuleert op het Internet wel zo'n artikel over Doyen en de ondergang van de Portugese clubs, maar dat weet ik zo niet snel te vinden.

Om even samen te vatten. De Nederlandse club mist de macht om een speler te behouden en om een bedrag te forceren. Liever op deze manier aardig wat miljoenen verdienen zoals Feyenoord doet. Zijn ook echt geen onrealistische marktprijzen voor deze spelers. En dan laten we Doyen met zijn allen weg uit Nederland. Kan jij daar voor zorgen?

15 juli 2014 om 19:09

@fwajacied: Zolang het bij Portugese clubs wel kan, maar bij de onze niet, doe je toch iets verkeerd. Leer er van, durf gewoon te bluffen, ipv braafste jongetje van de klas.

15 juli 2014 om 19:12

@fwajacied
Voorlopig nog ff niet maar misschien als ik ooit weer terug ben.....

Een aardig betoog wat je voert en wat beter dan die enkele duistere zin eerder.

Toch wil ik je (als tegenargument ) even op de volgende zin in dit topic wijzen :

"in het contract van Martins Indi komt een gelimiteerde afkoopsom van veertig miljoen euro te zitten. "
Dat is dus precies wat ik bedoel..

15 juli 2014 om 19:15

@remco ook voor jouw geldt : kijk eens aar het ene regeltje in dit topic:
In het contract van Martins Indi komt een gelimiteerde afkoopsom van veertig miljoen euro te zitten.
Dat bedoel ik dus.
Feijenoord heeft veel te snel gehapt.
Maar dat is mijn mening.

15 juli 2014 om 19:16

@stratumseind Wat wil je met dat laatste zeggen? Ze mogen toch zeker zelf wel weten wat ze als gelimiteerde afkoopsom in een contract zetten. Betekent niet dat de volgende kopende club dat ook gaat betalen. Weet niet of dat net zoals in Spanje normaal is in Portugal met die gelimiteerde afkoopsommen. In Spanje zie je vaak genoeg de meest onrealistische afkoopsommen. Dat moet daar volgens mij.

Benieuwd naar je volgende tegenargumenten.

15 juli 2014 om 19:21

@myvision Dit heeft helemaal niets met bluffen te maken. Dit is je club in gevaar brengen van buitenstaanders, in de hoop dat je even wat snel geld kan pakken. Kijk wat een Twente doet; geeft percentages spelers af zodat Doyen ze even wat miljoenen geeft. Ondertussen had je meer verdiend aan de transfersommen, maar omdat je weer zo nodig Doyen moest betrekken, raak je aan de verliezen. Opportunistische politiek en heeft niets met beleid te maken. Als je je club kapot wil zien gaan, moet je zeker met Doyen in samenwerking gaan.

15 juli 2014 om 20:30

@stratumseind

Dat heeft ook met de regels te maken, in Portugal ben je volgens mij namelijk verplicht om een gelimiteerde som in je contract te hebben staan.

Verder kennen we de details van de transfers niet dus ik snap niet waarom zoveel mensen gelijk een oordeel vellen. Zoals met de Vrij is het vrij duidelijk wat voor geld Feyenoord wenst. Daarbij is ook gebleken dat zoals bij Vlaar Feyenoord een door verkoop clausule had afgedwongen waarom zou dat nu niet zo zijn?

Liever straks nog eens een paar miljoen krijgen dan nu nog meer geld afstaan omdat spelers als Indi in de talentpool zaten.

15 juli 2014 om 20:38

Ik vind dat je ook gewoon gelijk hebt hoor @stratumseind. Met een Janmaat is het een ander verhaal, die heeft nog maar een contract voor een jaar. Dan is 7,5 miljoen wel een aardige prijs. Maar Indy heeft een contract voor 2 seizoenen en was onbetwiste basisspeler in Oranje dat 3e is geworden op het WK. Sowieso doen die Portugeze clubs het aanzienlijk beter qua transfersommen. Eerst was het enkel Ajax dat nog aardige transfersommen kreeg, en moet eerlijk bekennen dat Brands van Psv ook een aardige verkoper is enkel koopt ie vaak te duur in. Maar goed, Feyenoord en Martin van Geel zullen er best een goed verhaal over hebben. Maar hoop wel dat ze voor De Vrij in ieder geval een betere prijs zullen krijgen.

15 juli 2014 om 21:54

@fwajacied
Ik wil zeggen dat portugese clubs bijvoorbeeld dit soort zaken veel anders aanpakken.
Als ze bijvoorbeeld over een jaar besluiten dat het huwelijk porto bmi geen succes is verkopen ze hem doodleuk voor een veelvoud aan een rus of engelse subtopper.

"we " zetten in nederland veel te laag in en roepen al snel : dat is een reeel bedrag voor een devrij , bmi janmaat pelle depay of weet ik wie.

Daar zit nou net het probleem : reeel , dat zijn ze in het buitenland namelijk allemaal niet meer.

Neem nou bijvoorbeeld die jeugdspeler van standard waar psv deze week naar informeerde : 1 miljoen , zonder blikken of blozen.
En dan hebben we het over een jeugdspeler uit belgie die amper tot de a selectie behoort.

Vergelijkingen trekken in de transfer wereld is nagenoeg onmogelijk dat snap ik ook wel maar feit blijft dat "wij" in nederland blijkbaar te sociaal denken als het hierom gaat.

Mijn opa zei vroeger altijd : tis maar wat de gek ervoor geeft.
En zo is het.

15 juli 2014 om 18:36

We moeten niet gaan overdrijven, BMI heeft nou geen al te best seizoen door gemaakt bij Feyenoord dus 8.5 miljoen is een prima bedrag voor Bmi. Pelle is een spits op redelijke leeftijd, blijft daarnaast een gok voor clubs gezien zijn verleden. Clubs gaan echt niet 20 miljoen neertellen voor een spits die het 2 seizoen leuk heeft gedaan in de Eredivisie en iemand waar je niet meer veel aan gaat verdienen bij een eventuele door verkoop (leeftijd). Tot slot Janmaat die had nog maar een een jarig contract dus dan is 7.5 miljoen ook gewoon een prima bedrag.

15 juli 2014 om 18:36

Precies! Als Janmaat met een jaar contract voor 7,5 (toch?) gaat. Hoe kan Indi, met een langer contract en meer talent dan in hemelsnaam maar 8,5 opleveren???

15 juli 2014 om 18:39

Vraag en aanbod, Feyenoord wil graag verkopen he, dus dan is 8,5 toch een mooi bedrag..

15 juli 2014 om 18:57

nou Janmaat had een beter seizoen dan BMI en volgens mij ook meer talent

15 juli 2014 om 18:40

Je vergeet even wat Pelé is voor de hoofdprijs verkocht !! Meer had je nooit kunnen krijgen!! Janmaat had een contract voor 1 jaar en dan is 7,5 miljoen heel erg goed! En martins indi 8,5 is mooi! De helft van de Portugese spelers zijn deels bezit van een inversteringsmaatschappij waardoor je dus niet alleen de club maar ook zo'n bedrijf moet betalen en dan zijn de prijzen hoger. Ook vergelijk je onze spelers met spelers van Portugese topploegen dat is al een klasse verschil met onze top clubs zet ze tegen elkaar en Benfica en porto zouden met 2 vingers in de neus onze competitie winnen

15 juli 2014 om 18:58

Koeman wou hem koste wat kost meenemen. daar had ook 15 uitgesleept kunnen worden .
Bmi de vrij en janmaat hadden alle 3 per stuk minstens 10 moeten opleveren maar eigenlijk meer.

15 juli 2014 om 18:49

Mertens had best wel een staat van dienst hoor en Strootman is een veel belovende middenvelder die zijn vaak meer waard dan verdedigers. De vrij heeft een aflopend contract toch? Dan kun je niet de jackpot vragen. Feyenoord heeft het wel redelijk gedaan denk ik.

15 juli 2014 om 18:56

Mertens is/was wisselspeler als international en speelde 2 jaar in de top van de eredivisie evenals strootman destijds .nauwelijks neo internationals toen.
Devrij bmi en janmaat zijn basisspelers bij oranje na een fantastisch wk.
Feijenord heeft te veel laten zien graag geld te ontvangen. Hier had veel meer ingezeten.

15 juli 2014 om 20:36

@stratumseind

Feit dat je middenvelders en aanvallers met verdedigers vergelijkt zegt wel genoeg. Daarbij zeggend is het WK ook de enige internationale ervaring van de zogenaamde Feyenoord verdedigers. Pelle heeft praktisch geen enkele Europese ervaring, heeft enkel geschitterd in de eredivisie maar gefaald in Italië. Tel daarbij Pelle zijn leeftijd en je komt bij zo'n transfersom.

Wil je trouwens vergelijkingen trekken, neem dan Vertonghen.

Maar goed zoals ik eerder schreef, het is lastig oordelen zonder alle details te weten. Van Indi weet ik bijna wel zeker dat er een door verkoop percentage is afgedwongen.

Ben ik de enige die dit bedrag eigenlijk veel te laag vind?

15 juli 2014 om 18:55

Nee, belachelijk laag bedrag. Als hij jaartje presteert bij Porto in een niet veel betere competitie dan de onze (in de breedte zelfs minder), dan gaat hij daar voor 40miljoen weg. Superslecht onderhandeld dus, had contract t/m 2016!!

15 juli 2014 om 19:00

Zal wel behoorlijke doorverkoop clausule in zijn verwerkt,want 7.7 is idd wat laag voor iemand met zijn cv en lengte contract. Als er iemand die 40m betaald verdienen we er vast weer genoeg aan. Zou er graag meer van weten maar vrees dat ze t niet gaan prijs geven.

15 juli 2014 om 19:04

Feyenoord lijkt helaas alleen op korte termijn wat fooitjes te willen binnenharken. Ze zijn veel te bang dat zulke parels, zelfs met contract t/m 2016, helemaal niets meer opleveren. Doodzonde. Want als je ze allemaal aan het contract houdt, dan doe je misschien wel een jaartje mee in de Cl.

Nu heb je waarschijnlijk amper Europees voetbal, krijg je wat fooi binnen en moet je weer bouwen. Anders had je een mooie ploeg, gaat er misschien 1 ster weg voor de prijs waarvoor ze ze nu in totaal allemaal al weggaan (in de eerste 2wk van detransferwindow, echt niet te geloven) en deed je weer eens wat voor het NL voetbal in Europa.

Ploegen als Porto en Benfica hoeven écht niet zo'n stap omhoog te zijn als het nu is. Die spelen in een land met minder inwoners, maar bluffen veel beter met contracten en onderhandelingen. Leer eens!

15 juli 2014 om 19:25

Dat vind ik inderdaad ook een beetje pijnlijk. Natuurlijk is Porto een betere club. Maar zoveel beter? Als Indi nog even had gewacht had ie een nog grotere stap kunnen maken. Het is maar te hopen dat de Vrij niet naar Lazio gaat, dat zou bijna beledigend zijn.

15 juli 2014 om 20:39

@myvision

Men verwacht dat Indi een doorverkoop percentage heeft in zijn contract. Laat dat 10 a 15 procent zijn en hij wordt voor 25-40 miljoen verkocht. Dan heb je tussen de 2,5 tot 6 miljoen Euro extra.

Daarbij zat Indi in een talentpool het zou me niets verbazen dat je dan geen geld zou hoeven af te staan :P

15 juli 2014 om 19:28

Ik verwacht van van Geel wel een doorverkoop percentage! Dat is zo'n beetje zijn stokpaardje en mocht dit "slechts" 5% bedragen, dan is dat nog €2 mil. op zijn transferclausule!

In dat geval levert Indi je €9.7 mil. op en dat is juist helemaal niet slecht!

Ik denk dat de Vrij ook 5% en kijkend naar de transfersom van janmaat denk ik zelfs 10%.

Pelle heeft aanvullende optie's want daarover was al het gesteggel, denk daarbij aan de FA Cup, Europees succes, etc.

Al met al denk ik dat van Geel heel goede zaken aan het doen is en gedaan heeft!

Onzin natuurlijk, maar ja dit klinkt romantischer, is gewoon financieel mooie stap voor Feyenoord 8,5 laat ook zien dat ze graag geld ontvangen om een stap te maken als Feyenoord en Indi daarnaast gaat hij er sportief wel op vooruit maar Indi zat nog hartstikke goed bij Feyenoord van de Vrij is de stap bijv. veel logischer vind ik. En 8,5 is een prima bedrag hoor, netjes gedaan!

Prachtige club en heeft tijdens het WK laten zien dat er nog super veel rek in hem zit. Heeft zich goed herpakt na een wisselvallig jaar bij Feyenoord en deze transfer is op basis van debuut tot eind helemaal verdiend.

Veel succes, mijn hart, van heel Rotterdam en van Nederland heb je zeker weten veroverd.

Louis van Gaal bewijst Feyenoord een fantastische dienst door die jongens naar een hoger level te tillen, waardoor de club ineens weer concurrerend kan worden. Samen met Danny Blind stilletjes toch een heel klein beetje wraak richting het Cruijff-kamp bij Ajax?

15 juli 2014 om 18:50

nou concurrerend voor de titel gaat moeilijk worden op deze manier.

15 juli 2014 om 18:52

Omdat hij zoveel Feyenoord spelers meenam en wat ajax spelers terug stuurde? Hij heeft gewoon de beste spelers geselecteerd dus van wraak lijkt me geen sprake

Lijkt me een win-win-win situatie. Porto koopt voor een prikkie een zeer talentvolle verdediger die bij goede prestaties met zeer veel winst verkocht kan worden, Martens Indi gaat naar een mooie club ik een aangenaam land tegen een uitstekend salaris en Feyenoord kan weer wat van de schulden aflossen en zo groeien naar een gezonde club die niet meer hoeft te verkopen.

Mooie overstap voor alle partijen, BMI heeft het verdiend, vooral op basis van zijn interland wedstrijden. Ondanks dat ik begrijp dat een eredivisie speler zonder noemenswaardige Europese ervaring niet voor tientallen miljoenen zal vertrekken bij Feyenoord, vind ik het toch opmerkelijk dat Feyenoord BMI verkoopt voor "slechts" 7,7 miljoen en dat zijn gelimiteerde afkoopsom bij Porto reeds is bepaalt op 40 miljoen, een verschil van ruim 32 miljoen. Zo'n afkoopsom word mijn inziens dan bepaalt op de potentie/talent van Bmi, waarom mag en kan Feyenoord hier dan niet meer aan verdienen?

15 juli 2014 om 19:06

Dat mag wel, maar ze kunnen blijkbaar slecht onderhandelen. Al die WK-sterren en Pelle met doorlopende contracten gaan voor fooitjes weg. Zelden gezien.

15 juli 2014 om 19:43

Wel grappig hoe jij reageert, zal wel iets met je voorkeur van club te maken hebben. Feyenoord doet gewoon uitstekende zaken.

15 juli 2014 om 23:18

Dat heeft juist alles behalve met mijn voorkeur te maken. Ik vind het doodzonde en ben daar oprecht in. Als je alles van mij leest weet je dat ik die gehele Feyenoordverdediging pareltjes vind.

Mooie transfer, hij heeft het overigens ook verdiend.

Off: Over 2 jaar kan er een mooi elftal staan op het EK als alle spelers slagen bij hun club en zich gaan door ontwikkelen (indi, Janmaat, waarschijnlijk de Vrij en Clasie ook).

Bruno is gemaakt voor deze competitie. Zet 'm op en we zullen je blijven volgen.

" In het contract van Martins Indi komt een gelimiteerde afkoopsom van veertig miljoen euro te zitten."

Wanneer gaan we dit in Nederland eens doen?? De man lag nog tot 2016 vast, dan is een bedragje van dik 7miljoen echt een ontzettende fooi voor een belangrijk Nederlands Elftal speler.

20miljoen was een goed startbedrag geweest, dit is slecht onderhandeld.

15 juli 2014 om 18:57

Dat probeer ik al tijdje te zeggen hier
Na een goed wk zijn bijna alle verdedigers weg
Porto gaat na paar goed cashen anders een miskoop van 8 miljoen beter dan een spelers kopen voor 40 mil bijv
Clubs in nl moeten vast houden aan de prijzen ze accepteren direct elke bod terwijl deze man nog een goed contract had

15 juli 2014 om 19:00

Ja, echt belachelijk. Het tekent Feyenoord ook dat ze echt geld nodig blijken te hebben. Anders kan je echt wel bluffen en superhoog gaan zitten zo vroeg in het transferwindow. En k ben nu niet Feyenoord aan het denigreren want heb van alle verdedigers én Clasie ontzettend genoten dit WK en had ze nog graag als concurrent gehad komend seizoen. Daarbij wil ik dat Feyenoord weer eens presteert in Europa en dan moet je niet al je sterkhouders veredeld weggeven.

15 juli 2014 om 19:30

Het grappige is dat BMI al uit de basis was gespeeld door Kongolo. Ik vind 7 miljoen ook mager, maar Porto acteert al jaren stukken beter op Europees niveau, heeft echt langlopende contracten tegen voorwaarden waar Feyenoord niet aan kan tippen (salaris is makkelijk het drievoudige). Gelimiteerde sommen zijn daar ook verplicht. Porto is kerngezond, dus kunnen vragen wat ze willen.

Hele goede stap voor hem! nog niet echt één hele grote topclub, maar kan zo om de titel daar spelen en ook cl! en bij porto speel je altijd goed in de kijker voor echte top clubs. en hij kan de taal al

Goede deal voor BMI minder voor Porto. Voor de mensen die Porto als tussenstap zien? Wake up, hij moet blij zijn als hij daar überhaupt aan spelen komt.

15 juli 2014 om 21:22

dat is zeker waar porto heeft goede verdedigers maar als martins indi in the basis komt te staan en zich verder ontwikkeld denk ik wel dat hij naar een club in de premier league kan.

Met Kongolo, Mathijssen als centrale vervangers en Woudenberg, Nelom op links is het goed op te vangen!

Ik denk dat een dezer dagen de (definitieve) komst van dost beklonken wordt, men was afhankelijk van inkomsten uit uigaande transfers en dat is er nu ruim voeldoende!

Er wordt op de Porto site gesproken over €7.7 mil. en een contractuele afkoopsom van €40 mil.!

Ik denk dat v. Geel bij elke jongeling, Indi, de Vrij en Janmaat wel een doorverkoop percentage heeft geregeld, dat doet hij meestal en al is dat in Indi's geval maar 5% dan nog is dat €2 mil. als er een club ooit zijn afkoopsom betaald! Dan levert die jongen je dus feitelijk €9.7 mil. op en dat vindt ik wel sterk uitonderhandeld!

Nogmaals, hij zegt over dat soort dingen laatst nog "laat dat maar aan mij over", dus heb ik daar wel vertrouwen in! Pelle heeft ook aanvullende bonussen zoals Europees, FA cup, etc. in het contract staan.

Maar men moet nu wel serieus gaan investeren in een spits en een extra middenvelder, want ook Clasie zie ik dit jaar de stap nog maken! Toornstra, Drenthe, Dost en Atsu hoop ik op, maar we zullen zien.....

Het is hem gegund. Van Geel is lekker bezig. Meteen spijkers met koppen slaan met het WK en zichzelf zo nog wat tijd gunnen om versterkingen uit te zoeken. Feyenoord komt eindelijk ook financieel weer bovendrijven. Qua uitstraling en jeugd is het nooit een kleine club geweest, maar budgettair de afgelopen jaren toch wel beperkt. Dat gaat vanaf dit jaar ook veranderen en met de vele miljoenen die nu binnenstromen kunnen een hoop belangrijke zaken rond de club aangepakt worden. Ben erg benieuwd naar de ontwikkelingen de komende tijd.

Bruno, houd de naam van Feyenoord en het Nederlands voetbal hoog bij Porto! Ik hoop je daar te zien schitteren.

Hoop wel dat Van Geel een flinke doorverkooppercentage in de deal heeft laten opnemen

Veel te weinig man. Over 1,5 jaar wordt die waarschijnlijk weer verkocht voor 30 miljoen ofzo.

Succes Bruno, bedankt voor de mooie jaren!

Wat een cultheld

Kan iemand me uitleggen waarom Portugese clubs zoals Porto, Sporting en Benfica altijd een "gelimiteerde afkoopsom" zetten in het contract, zie het namelijk vaak voorbijkomen.

15 juli 2014 om 19:44

Verplicht, net als in Spanje. Zegt vrij weinig.

15 juli 2014 om 21:00

Oh, bizar..

Matige verdediger die positief in het nieuws kwam vanwege zijn grappige houding. Bij Porto gaat hij echt leren verdedigen. Ik hoop dat hij het snel oppikt. Succes Martins Indi.

Ben ik de enige die 7,7 miljoen voor BMI weinig vindt? Het is natuurlijk even afwachten hoe hij zich ontwikkelt, maar ik sta niet gek te kijken als Porto hem over 2 jaar voor 20 miljoen aan een Engelse club verkoopt. De Nederlandse clubs mogen wel wat brutaler worden, alleen Brands begint het te begrijpen (maar die kan weer niet kopen).

Ik vind 7,7 mil wel erg weinig voor een basisspeler van een team dat 3e wordt op t WK.

Betekent dit een transfer voor Eliaquim Mangala?

15 juli 2014 om 21:24

die gaat waarschijnlijk naar manchester city

Ik hoop dat Feyenoord wel een goed doorverkoop percentage heeft bedongen. 8 miljoen is een mooi bedrag maar Indi had nog wel 2 jaar op zijn contract.

Aangezien Porto spelers vaak voor veel weet te verkopen zou dat in de toekomst nog een leuke meevaller kunnen worde.

Bruno was al razendpopulair in Rotterdam en na dit WK in zo ongeveer heel Nederland. Geweldig sympathieke gozer. Het is hem gegund!

7,7 miljoen. Het is toch weer peanuts. Ongelofelijk dat we ons zo laten uitbuiten in Nederland. In Porto zetten ze er gewoon een 40 miljoen clausule op; zo hoort het.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren