Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Onbegrip bij Beckenbauer: ‘WK winnen is geen reden om op te houden’

Laatste update:

Een paar dagen nadat hij als aanvoerder van het Duits elftal de wereldbeker in de lucht mocht houden, verbaasde Philipp Lahm vriend en vijand door zijn afscheid als international aan te kondigen. Ook Franz Beckenbauer snapt niet waarom de routinier van Bayern München nu al stopt.

/

“Van veel spelers had ik zo’n beslissing begrepen, maar niet van Philipp Lahm”, vertelt Beckenbauer aan Sky Sports. De voormalig topvoetballer is van mening dat de dertigjarige Lahm nog lang niet op is. “Hij is juist een speler die zijn krachten goed kan verdelen, ongeacht de positie waarop hij staat.” Lahm wordt zowel in de defensie als op het middenveld veelvuldig ingezet.

De Duitse wereldkampioen stopt op zijn hoogtepunt bij de nationale ploeg, maar dat is voor der Kaiser geen excuus om een punt te zetten achter zijn interlandcarrière. “Hij heeft het WK gewonnen, maar dat is nog geen reden om ermee op te houden. Die Mannschaft heeft hem nog altijd hard nodig, hij is een leider. Het zal moeilijk worden om hem te vervangen”, voorspelt Beckenbauer.

Ben je het met Franz Beckenbauer eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij begint een beetje de Duitse van Hanegem te worden ;-)
Waarom moet Franszzzzzzzz hier wat van vinden?

22 juli 2014 om 12:32

Omdat Frans iets gevraagd wordt door een journalist, zoals het stukje ook aangeeft.

22 juli 2014 om 13:07

Soms zou iemand met zijn imago zich moeten realiseren; Goh laat ik hier eens niet mijn mening over geven en ervan uitgaan dat hij er zelf goed over heeft nagedacht..... Je hoeft niet overal iets van te vinden....

22 juli 2014 om 13:38

Je mening uitten over voetbal gerelateerde zaken als een invloedrijk persoon binnen de voetbalwereld is hem goed recht en niet meer dan normaal indien het hem gevraagd wordt. Als hij het nou op eigen initiatief de wereld in zou slingeren is het een ander verhaal.

22 juli 2014 om 13:39

@ajaxglobal

Eindelijk iemand die de standaard reactie van: ''het werd hem gevraagd door een journalist'' goed weet te beantwoorden.

Dikke duim voor jou

Lahm moet het lekker zelf weten, heeft het WK gewonnen, de kans is klein dat ze het weer winnen. Je kan er voor gaan of je kan zeggen het is mooi geweest als er interlands zijn kan hij nu lekker me rust pakken

Volgens mij ben ik een van de velen die dit ook een vreemde keuze vond. Ach, hij zal dit wel in de euforie hebben besloten en erop terugkomen, vooral wanneer het team en de coach het volk daarom vraagt. Let maar op. En anders is dit zeker een groter verlies dan je zou denken. Ik vond Lahm de beste speler van dit team op het WK. Samen met Schweini hebben ze bergen met werk verzet.

Ik begrijp wel waarom Lahm stopt op zijn hoogtepunt. Veel spelers zijn langer doorgegaan, maar werden uiteindelijk teleurgesteld door wat voor reden dan ook. Lahm had waarschijnlijk als doel om een prijs de pakken met die Mannschaft. Stoppen op je hoogtepunt is het mooiste wat er is, omdat je dan met een goed gevoel stopt. Lahm blijft in mijn ogen nog jaren van onschatbare waarde, maar stopt op een punt waarop hij herinnert wordt als een van de sterkhouders van het Duitse team dat in 2014 het Wk won. Mooier kan je je interlandcarrière toch niet afsluiten lijkt mij. Ik geef Lahm daarom ook groot gelijk.

Je kunt niet eeuwig aan dezelfde spelers blijven hangen. Hij is nu geloof ik 30, net als van Persie, Robben, de Jong en Sneijder bij ons. Ik denk dat die na het volgende EK zullen stoppen als international. Ach, het arsenaal in Duitsland is zo groot, er komt heus wel weer een goede jonge vervanger voor hem.

Wat onze jongens betreft maak ik me zorgen over wie van Persie en Huntelaar (ook 30) moeten gaan opvolgen in de toekomst. Ik zie op dit moment nog geen goede jonge centrumspits in Nederland rondlopen op het niveau van europese top. Op de topscoorderslijst van de eredivisie was Castagnos de 1e nederlander op plek 7. Wonderen daargelaten verwacht ik van hem geen ontwkkeling naar europese top. Robben is ook moeilijk te vervangen bij ons maar ik verwacht wel veel van Boetius en Depay in de toekomst. Nu nog hopen dat van Ginkel als middenvelder zijn oude niveau snel weer haalt en zich verder kan ontwikkelen bij Chelsea. Dat is toch een groot talent.

22 juli 2014 om 12:27

Van Persie is nog niet te vervangen (wil zelf tot zijn 38e doorgaan), Robben ook nog niet. Verder zijn alle spelers inwisselbaar hoor! Op het middenveld hebben we veel keuze met Strootman, De Jong, Fer, van Ginkel. Een linie naar achteren zijn de problemen eindelijk opgelost en blijken we toch maar weer een paar goede verdedigers te hebben die nu al internationaal gelouterd zijn.... 2 linies daarvoor hebben we veel talenten lopen. Klaassen, Vilhena, Promes, Boetius, Depay.... En ik zou bijna Kishna vergeten. Dat is een juweeltje.... Van Persie kan pas stoppen wanneer Zivkovic er klaar voor is. Dat kan al binnen 2 tot 3 jaar zijn. In mijn ogen de toekomstige spits van Oranje!

22 juli 2014 om 12:57

Ik ben het eens met wat je schrijft. Ik beschreef de situatie met het oog over 4 jaar bij het volgende WK. Ik ga ervan uit dat van Persie en Huntelaar dan geen international meer zijn en als ze dan nog niet gestopt zijn dan kun je je afvragen of ze op hun 34e nog wel internationale top waardig zijn. Zivkovic zou toch ook nog voor Servië (als ik me niet vergis) kunnen kiezen?

22 juli 2014 om 13:30

Ja, ik was het ook met je eens, Ik begreep al dat je daar op doelde. Volgens mij heeft Zivkovic al duidelijk gemaakt dat hij perse voor Oranje wil uitkomen. Hij is ook meer Nederlander dan Serviër. Maar ik weet het niet zeker hoor. Maar met het huidige Oranje is al veel meer eer te behalen en dat zal alleen maar meer worden. Dus als hij verstandig is... Ik zie ons met sterkhouders Van Persie en Robben, plus het merendeel van de WK-gangers aanstormende talenten op het EK wederom ver komen. Ik denk dat ze nu gewoon voor de titel moeten gaan. Frankrijk, Duitsland en België (misschien Spanje) zijn geduchte concurrenten maar ik denk dat we zelfs de Belgen en Fransen hebben ingehaald.

Op het aankomend WK moet je er ook rekening mee houden dat veel van de huidige WK-gangers nog beter zijn geworden hé en meer ervaren. Die spelers zijn misschien dan wel op hun allerbest. Tel daarbij op dat er veel goede aanvallers aankomen. Alleen de spitspositie, tja. Dat is nog lastig denk ik. Misschien hopen op Van Wolfswinkel? Of zou Zivkovic het al aankunnen? Vermits hij voor ons kiest...

Stoppen op je hoogtepunt, ik vind het wel een goede keuze van Lahm eerlijk gezegd.

22 juli 2014 om 12:31

Vind het wel makkelijk, dat stoppen op je hoogtepunt. Zidane is gestopt op zijn dieptepunt en toch herinner ik hem als één van de beste voetballers ooit.

Ook Lahm zal herinnert worden als een top voetballer. Of hij nu stopt of over 2 jaar doet daar voor mij, en ik weet zeker voor heel veel mensen, niks aan af.

Misschien moet deze vent een keer stoppen met zich eeuwig bemoeien met alles. Al was die 21 en hij stopte, dat is zijn keuze. Daar heb je helemaal niks over te zeggen. Nu ga je hem via media druk opleggen en ook bij de spelers die hem eventueel op zouden volgen. Iedereen weet hoe goed Lahm is en iedereen respecteert zijn keuze. Maar Frans vind zichzelf verheven boven de rest en gedraagt zich als een soort van God als het om voetbal gaat in Duitsland.
Hier hebben we Cruijf, maar die probeert nog enige logica aan te brengen in zijn teksten. Die probeert nog uit te leggen waarom hij iets vind. Daar kan je het mee eens zijn of niet.

Maar als Frans wat zegt moet die maar aangenomen worden als waarheid en heb je er maar naar te luisteren. Het eeuwige gezeur op Bayern als ze ipv 5-0 met 4-0 hadden gewonnen, of nog erger, het preventief zeuren om niks.

Sorry, vind deze vent zo vervelend. hahaha

22 juli 2014 om 12:31

Beckenbauer legt toch ook uit waarom hij het vindt

citaat
De voormalig topvoetballer is van mening dat de dertigjarige Lahm nog lang niet op is. “hij is juist een speler die zijn krachten goed kan verdelen, ongeacht de positie waarop hij staat.” Lahm wordt zowel in de defensie als op het middenveld veelvuldig ingezet.
einde citaat

Daar kun je het mee eens zijn of niet

En net alsof er 1 voetballer te vinden is die zich druk oplegt omdat Beckenbauer er iets van vindt, denk dat je de invloed van Beckenbauer of welke oud voetballer dan ook, iets te hoog inschat.

Edit; met invloed te hoog inschatten, heb ik het alleen over wat de heren in de media verkondigen ten opzichte van een speler

22 juli 2014 om 12:48

Ja ik begrijp het ook wel. Maar ik kan er niet tegen als er nooit iets positiefs uit iemands mond kan komen. Hoe kan hij nou zeggen dat Lahm zijn krachten nog goed kan verdelen en dat hij nog lang niet op is. Lahm zal toch niet voor de lol stoppen met nationale elftal.

Als hij nou zegt dat hij het jammer vind, omdat hij een goede speler is etc etc.
Maar hij trekt hier een conclusie, of hij brengt het als een feit, dat dit het geval is bij Lahm.

En ik schat de invloed van Beckenbauer in duitsland hetzelfde in als Cruijf in Nederland. Het is niet zomaar iemand die iets zegt. Er zijn spelers die zich wel druk opleggen als zo iemand iets zegt, daar ben ik van overtuigd.

Ik ben gewoon van mening dat Beckenbauer prima mag zeggen wat hij vind, maar hij kan ook zeggen dat hij het jammer vind omdat Lahm een leider is en een goede speler, maar dat hij vertrouwen heeft in de andere spelers die duitsland heeft en dat het aan hun nu de taak is dit op te vullen.

Daar gaat het mij om, de manier van dingen zeggen. Ook de kritiek op Bayern die hij aan het begin van afgelopen seizoen had. Na 15 wedstrijden stonden ze er belachelijk goed voor, nog geen punt verspeeld en nog geen 5 goals tegen, toen ging die zeuren dat het saai was etc etc. Eeuwige negativiteit. Gadver.

Ik begrijp jou ook wel hoor, het is ook zijn mening en die mag hij natuurlijk geven.

22 juli 2014 om 12:59

De duitse Johan Cruijff hè?

22 juli 2014 om 13:02

....?

ja, die vergelijking trok ik al...

Ik denk dat Lahm niet hetzelfde wil overkomen als de Spanjaarden.
Als bv Casillas na het vorige WK was gestopt was hij met mooie herinneringen en als held gestopt.
Nu eindigt zijn interland carrière met een enorme deceptie.

Zag ooit een documentaire over iemand waar het volgende werd gezegd:
"people said he retired too early but maybe that is the best time"

Ben het ermee eens.

Stoppen op je hoogtepunt.. Zouden meer mensen moeten doen.

Kan me vinden in de beslissing van Lahm, hij heeft alles gewonnen wat er te winnen valt. Goed dat ie ook aan zichzelf denkt, der keizer 'schwanz' Beckenbauer kan beter z'n mening voor zich houden

ik \/ind dat hij zijn team in de steek laat, kom op zeg een top\/oetabller wil alles winnen hij heeft nog nooit de Ek gewonnen. ik weet zeker dat hij zijn laatste wedstrijd nog niet heeft gespeeld \/oor de mannschaft.

Tja dat moet iedereen voor zichzelf weten. Ik vond het wel erg jammer dat Rijkaard toen al helemaal stopte met voetbal. Met Rijkaard erbij hadden we denk ik wel gewoon 2x op rij de CL gewonnen.

Je mag toch zelf wel beslissen wat je doet....
Misschien dat hij zich alleen nog maar wil focussen op zijn club of de tijd dat hij normaal weg is voor interlands besteden aan zijn gezin.

Prima beslissing toch.

Lahm vindt het zelf mooi geweest, dan is het gewoon klaar. Zelf denkt hij waarschijnlijk niet meer de oude drive en inzet te kunnen opbrengen, die hij nodig acht op top te presteren bij het Duitse elftal. Dit is dan natuurlijk het perfecte moment om te stoppen.
Voor het Duitse elftal komt het wel enigszins ongelegen aangezien de back posities dun bezaaid zijn.

22 juli 2014 om 13:00

Ja, maar dat kan na 1 seizoen anders liggen. Wie had verwacht dat de complete Feyenoordverdediging het zo goed zou doen op het WK? Komt wel goed daar in Duitsland.

22 juli 2014 om 13:21

Natuurlijk kan dat zo veranderen, maar het is niet ideaal. Bij Nederland ging het nu goed maar dat had ook gewoon verkeerd kunnen gaan.

Hij heeft meer dan 100 interlands gespeeld en heeft in die 10 jaar altijd alles gegeven voor Duitsland. Een voorbeeld voor welke speler dan ook.

Hoogstwaarschijnlijk wilt hij wat meer tijd voor zijn familie vrijmaken en wilt hij wat meer tijd hebben om tot rust te komen om goed te kunnen presteren bij Bayern. Ik kan daar alleen maar respect voor hebben.

Lahm had de beslissing al ruim voor het winnen van het WK genomen. Dus het gehele verhaal van Beckenbauer kan de prullenbak in...

Ik ben het ook met Frans eens. Waarom nu stoppen terwijl je nog zo goed bent en je nog meer prijzen kunt winnen met Duitsland. EK 2016 zal Duitsland samen met Frankrijk en Spanje de topfavorieten zijn. In 2017 speel je een lucratief Confederation Cup waar je als Europees land altijd tot de topfavoriet bent. En als wereldkampioen je titel verdedigen in 2018 wat wil een voetballer nog meer. Dat is misschien nog iets te ver weg. Maar ik zou nog zeker 2 jaar doorgaan. Kijk naar Xavi. Die won na winst EK in 2008 het WK in 2010 en had toen ook makkelijk kunnen stoppen, maar ging nog door en werd op 33e jarige leeftijd Europees kampioen in 2012; ging af met Spanje in 2014 maar daar heb ik dan wel meer respect voor dan op je hoogtepunt stoppen

Fantastische voetballer. Respect voor zijn keuze.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren