Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Vermeend miljoenenbod van PSV op Colombiaan direct ontkracht: ‘Onzin’

Laatste update:

PSV is druk bezig met de komst van middenvelder Steven Defour, maar wil de verdediging ook nog versterken. Karim Rekik is de topkandidaat voor de vacante positie, maar technisch manager Marcel Brands zou zijn oog ook hebben laten vallen op Éder Balanta. De 21-jarige Colombiaan speelt bij River Plate en nam deel aan het WK in Brazilië.

/

Volgens de Italiaanse journalist Gianluca Di Marzio heeft River vorige week al een bod van 6,5 miljoen euro van PSV afgewezen. De Argentijnen zouden de vraagprijs hebben vastgesteld op acht miljoen en bovendien zouden zij 75 procent van de transfersom direct willen ontvangen. Internazionale is ook geïnteresseerd en zou een bod van drieënhalf miljoen hebben uitgebracht op Balanta.

Volgens Rik Elfrink, PSV-watcher namens het Eindhovens Dagblad, is de berichtgeving uit Italië echter ‘onzin’: “PSV heeft geen 6,5 miljoen geboden op Balanta”, schrijft hij op Twitter. “PSV kan deze transferzomer maximaal vijf miljoen en de transferinkomsten van deze zomer investeren, dat is intern afgesproken”, voegt hij eraan toe. Balanta geldt als een van de grootste talenten van Zuid-Amerika.

De viervoudig international is de laatste jaren met diverse Europese grootmachten in verband gebracht, zoals FC Porto, AS Roma, Barcelona, Galatasaray, Chelsea en Liverpool. In het contract van Balanta, dat nog tot de zomer van 2017 doorloopt, staat naar verluidt een gelimiteerde afkoopsom van vijftig miljoen euro. El Coyote, zoals hij ook wel wordt genoemd, speelde tot dusver 29 wedstrijden voor River Plate.

Denk jij dat PSV een bod op Éder Balanta heeft uitgebracht?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoe wil je maar vijf miljoen hebben te besteden en dan wel voor Rekik en Defour gaan? Denk dat Brands zijn plannen dan toch even moet bijstellen. Overigens is Balanta onhaalbaar, hij krijgt ook een basisplaats bij clubs die toch wel iets meer kwaliteit, reputatie en competitie hebben dan Psv.

24 juli 2014 om 20:28

Rekik zou worden gehuurd, sus je betaald geen transfer geld.
Salaris is ander potje.

24 juli 2014 om 20:31

Zo iemand huren kost je vaak ook nog wel een sommetje hoor, zeker omdat City hem niet hoeft te verhuren dit seizoen en het eigenlijk liever ook niet doet, omdat hij geldt als home grown player.

24 juli 2014 om 20:35

Nee, dan betaal je ipv een transfersom een huursom. Het gaat sowieso wel geld kosten

24 juli 2014 om 20:37

Er is ruimte in het salarisbudget voor Rekik, die 5 miljoen is enkel voor transfersommen.

24 juli 2014 om 20:44

Zoals al gezegd werd salaris is een andere potje.

24 juli 2014 om 20:55

Zoals gezegd werd betaal je ook een huursom. Het zou echt verboden moeten worden te reageren zonder andere reacties te lezen

24 juli 2014 om 20:58

Maar dat is een ander potje.als ik het zo lees. Huursom valt gewoon onder salarispotje.

24 juli 2014 om 21:17

Transfer geld is enkel voor aankopen, daar valt de huur niet bij net als salaris.

25 juli 2014 om 01:05

Hangt ervan af wat City wil. Het kan ook voorkomen dat een club geen huursom vraagt maar volledig overname van salaris. Beetje onzin wat je zegt.

25 juli 2014 om 09:30

Het zou verboden moeten worden om iemand anders reactie te herhalen. Lees nu al twee keer hetzelfde bericht. Vermoeiend.

24 juli 2014 om 21:29

Rekik huren, bij Defour zou niet alles direct worden betaald.

24 juli 2014 om 22:55

PSV heeft geld zat, dus hebben meer dan 5 miljoen uit te geven

ik zou balanta eerder als aankoop bij een club als barca zien.
groot talent.

Ik denk niet dat Brands zo dom is om te melden dat PSV maar vijf miljoen kan besteden of het moet een truc zijn.

24 juli 2014 om 20:56

Vijf miljoen plus de verkopen. Is wel iets heel anders natuurlijk.

Zou wel een prachtige aankoop zijn

24 juli 2014 om 21:27

Super talent!! Halen zo snel mogelijk!!

24 juli 2014 om 21:32

Ja idd maar denk niet dat hij haalbaar is, hij is duur en in de winterstop had Barca interesse (gerucht)

Doe mij maar gewoon iemand die nederlands spreekt.wel zo handig als hij er gelijk moet staan n de verdediging.
Ik zeg nog steeds zoals direct na het wk : Bel D v Buyten eens op en vraag hem naar zijn plannen.

24 juli 2014 om 21:33

Zat ik ook al aan te denken! Maar hij zal wel aardig wat salaris vragen.

24 juli 2014 om 22:05

Kijk naar Walter Samuel, die gaat in Basel ook wel wat minder verdienen dan in Milaan.
Waarom niet, spreekt Nederlands, wil graag voetballen. Ik zeg vragen staat vrij.

25 juli 2014 om 12:48

Ja, maar Basel speelt in de CL. Ik zou v Buyten ook vragen maar of hij wil komen valt nog te bezien.

Ik ken die jongen eerlijk gezegd niet, maar het zou een goede zet zijn om te investeren in de verdediging voor de verandering. Heb net wat Youtube filmpjes opgezocht en het ziet er vooralsnog te Zuid-Amerikaans uit, maar ongetwijfeld een groot talent. Zeer sterk. Maar ik lees ook dat ie geen 8 maar 15 miljoen moet kosten. Helaas.

25 juli 2014 om 04:16

@ Hoodrich

Balanta zou echt wel een versterking zijn voor PSV (ook voor Ajax), alleen als het daadwerkelijk klopt dat PSV maar vijf miljoen heeft te besteden zie ik deze transfer niet rondkomen. Sterker nog, PSV zoekt toch ook nog naar een middenvelder, centrale verdediger en een links back, die ga je niet vinden als je maar vijf miljoen te besteden hebt.

Als ik PSV was zou ik aan Arias vragen of hij een goed woordje voor PSV wilt doen, je kunt het altijd proberen. Het is veelzijdige verdediger die in mijn ogen Bruma zo uit de basis zal spelen, sommige spelers zijn het waard om wat dieper in de buidel te tasten en hij is er zo eentje.

Als men echt niet in staat is om nog ergens drie miljoen bij elkaar te sprokkelen zou ik dan gewoon met de jeugd verder gaan. Dan kun je die vijf miljoen beter op de bank zetten en dus niet uitgeven aan Defour. Een centrale verdediger is noodzakelijker, wanneer er dan een speler verkocht word kun je die vijf miljoen weer optellen bij het transfer potje zodat je in een kwalitatief betere vijver kunt vissen.

25 juli 2014 om 09:17

Ik ben het zeker met je eens dat PSV een risico moet nemen wat betreft investeringen in de defensie. Dat hebben we ook gedaan met Maher, en dat pakt vooralsnog niet goed uit. PSV durft wel risico te nemen, maar niet achterin en dat is een kwalijke zaak. Het is ongetwijfeld een groot talent, gezien meerdere mensen hier hem zo betitelen en ook op Youtube zijn gewoon zeer fijne beelden van hem te vinden.

Het is gewoon een rare strategie wat PSV uitstippelt. Ik vind Defour ook een aanwinst, maar de prioriteit is de verdediging, dat is het al jaren. Op het middenveld heb je met Hiljemarkt, Schaars en eventueel Hendrix drie verdedigende middenvelders. Zoals Cocu het voor ogen heeft spelen we wederom met de punt naar achteren, zodat een komst van Defour zou zorgen voor vier personen voor één positie.

Nu snap ik wel dat Schaars er lang uit ligt, maar dan komt het aan op vertrouwen op de jeugd (hendrix) of bouwen aan de aankoop (hiljemark). Geen van beide is een optie voor Brands/cocu, ze gokken liever op een peperdure aankoop, en laten de Cv's open voor gehuurde spelers. Waanzin.

Wordt weer niks dit jaar. Brands heeft voor de zoveelste keer geen plan klaar. Hoe lang duurt het nu al met Defour en Rekik. Zet er eens vaart achter man! Of kies eens voor een ander als deze jongens niet haalbaar zijn! Maar dat gedool van Brands is tenenkrommend! Wederom werd voor veel geld de zoveelste spits gehaald en PSV heeft weer een Macedonier voor de beloften opgeduikeld. Maar Cocu moet het twee weken voor de competitiestart gewoon weer doen met Jetro Willems als enige linksback! Nog voor de breedte op volle kracht is, is de basis uitermate zwak, terwijl het maar de vraag is of PSV de zomer wel met Depay doorkomt. En wat als dat niet zo is? Dan ben ik benieuwd hoe snel Brands dan met alternatieven komt. Ik vrees uitermate langzaam...

5 miljoen kunnen ze maar uitgeven? Dat is dus minder dan AA Gent, toch een club met beduidend minder budget volgens me. Gent heeft een budget van om en bij de 30 miljoen Euro.

Ik ben niet heel precies op de hoogte van de financiele situatie bij Psv. Maar hoe komt het dat er afgesproken is om maar 5 miljoen (plus overige transferinkomsten) te besteden. Is al het transfergeld van Strootman, Mertens, Lens etc in de clubkas/schulden gevloeid en een klein beetje naar Ruiz/arias/schaars/maher?

24 juli 2014 om 22:39

Op het internet lees ik dat ze ongeveer 100 miljoen schulden hebben. Dus is het wel goed dat ze die saneren door niet meer uit te geven dan wat ze hebben.

En financiële meevallers zullen ze dan weer gebruiken om de put sneller te dempen.

Zo hoort het.

24 juli 2014 om 22:42

Ik hoop niet dat jij ergens researchwerk doet, want een club in nederland met 100 miljoen schuld bestaat never nooit niet

24 juli 2014 om 22:49

Alleen al aan de gemeente Eindhoven hebben ze 48 miljoen schuld.

Ik denk dat je nog snel aan 100 miljoen gaat zitten. Ik ga er even achteraan.

24 juli 2014 om 22:58

Ik heb hier het jaarverslag van PSV 2012-2013, afkomstig van de website van Psv, dus betrouwbaar.

Daar staat 31,6 miljoen lange termijn schulden en 42 miljoen korte termijn.

Tel daar nog eens die 48 miljoen van de gemeente bij en je zit los over de 100 miljoen.

24 juli 2014 om 23:35

Als je enige kennis van boekhouden had had je dit niet gezegd. Dit slaat helemaal nergens op.

25 juli 2014 om 01:31

Als ik het goed begrepen heb, dan gaat de EU een onderzoek doen naar die 48 miljoen. Die staan nu niet op de balans als een schuld.

25 juli 2014 om 01:58

De EU doet onderzoek naar die 48,4 miljoen omdat zij vinden dat PSV dit als staatssteun heeft gekregen: de grond is getaxeerd door een onafhankelijke partij als 'grond voor algemene doeleinden' ipv grond van een stadion en de gemeente had als oogpunt break even draaien ipv het behalen van winst zoals een marktpartij zou doen. Daarnaast zou een marktpartij de grond nooit voor zoveel geld gekocht hebben, omdat het waardeloos is, er staat immers een stadion en trainingscomplex op.

De gemeente is het hier niet mee eens omdat volgens hen nergens in de wet staat dat ze zich moeten gedragen als marktpartij. Daarom ligt het nu bij de rechter. Die 'lening', die technisch gezien geen lening is, staat op de balans onder lange termijn schulden bij 'overige' schulden. Een deel is al afgelost, er wordt per jaar 2.4 miljoen euro van afgelost, met als onderpand de inkomsten uit seizoenskaarten. Daarnaast heeft PSV ook een deel van de transferopbrengsten gebruikt voor vervroegde aflossing van enkele schulden. Dus dat het niet op de balans staat is niet waar en niet de reden dat de EU er onderzoek naar doet.

25 juli 2014 om 04:03

Dat klopt niet wat jij zegt.

De gemeente heeft die grond gekocht voor 48,4 miljoen en in erfpacht terug gegeven.

Er is dus geen lening, geen schuld en staat dus niet, als schuld op de balans. PSV heeft immers die grond verkocht. Hoe kan ze dan wat dat betreft schuld hebben?

Nergens zeg ik dat de EU een onderzoek doet omdat het niet op de balans staat.
De EU doet een onderzoek omdat de verkoop van die gronden dubieus zou zijn. Het zou verdoken staatssteun zijn.
Wellicht heeft de EU gelijk en wat zal er dan gebeuren met de gelden die PSV heeft gehad? Juist ja, dat worden dan plots wel schulden die dan wel op de balans worden bijgeschreven. Bovenop de ongeveer 70 miljoen die nu nog open staat.

25 juli 2014 om 10:34

@ Iedereen komt*

Het is wel degelijk een (verkapte) schuld, ondanks dat ze een leuke constructie hebben bedacht zodat het op papier "erf pacht" heet n plaats van een aflossing. Dit hebben ze alleen gedaan omdat het anders meteen als een lening zou worden aangemerkt. Men dacht op deze manier een maas in de regelgeving te hebben gevonden, we zullen zien of het gewerkt heeft wanneer de EU haar onderzoek klaar heeft.

25 juli 2014 om 11:01

Afca_leeds,

Dat weet ik wel. Maar boekhoudkundig is dat geen schuld, begrijp je?

Op de balans van 2012/2013 (die van 2013/14 is nog niet beschikbaar) staat een schuld van 73,6 miljoen.

Dat is zonder die 'verkapte' schuld aan de gemeente. Omdat het boekhoudkundig gezien nooit een schuld kan zijn. PSV heeft immers iets verkocht je krijgt dan gewoon een verschuiving aan de actief kant van de balans van "materiële vaste activa" naar "liquide middelen".

Als de EU straks PSV daadwerkelijk gaat terugfluiten en daar heeft het alle schijn van dan is dat op zich geen ramp.

Wellicht wordt de verkoop van de grond dan vernietigd, waardoor die terug op de balans komt en zal de gemeente wel een lening verstrekken van 48,4 miljoen.

Ipv pacht te betalen, betaalt PSV die lening dan af.

Als dat met correcte intresten plaats heeft, dan mag dat van de EU wel.

De schuld wordt dan wel een fors bedrag van om en bij de 100 miljoen, maar fiscaal gezien en op termijn is PSV beter af met die gronden terug in bezit te hebben en die giga schuld.

100 miljoen lijkt enorm veel geld, maar met hun begroting valt dat wel te overzien, je zal wel nog een jaar 10 voorzichtig moeten zijn of wat geluk hebben en vette uitgaande transfers realiseren.

25 juli 2014 om 14:01

Maar als die deal met worden teruggedraaid dan krijgt psv ook de grond terug en ddie staat ook op de balans.

25 juli 2014 om 14:21

Alleztop,

Uiteraard. Dan krijg je op de balans de omgekeerde beweging, wat er op komt bij "materiële vaste activa - gronden" gaat er dan af bij "liquide middelen".

Maar dan moet er nog een oplossing gezocht worden voor het geld dat al is betaald door de gemeente.

Wellicht is het geld al dan niet gedeeltelijk uitgegeven. Ik heb begrepen dat PSV dat geld vooral nodig had om schulden op korte termijn te dekken.

Als de gemeente nu zonder meer dat geld gaat terug eisen, dan is PSV volgens mij failliet. Maar dat gaat niet gebeuren. PSV is te groot om te vallen en het is ook niet nodig.

Mij lijkt het logisch dat ze het gaan converteren in een lening. En DIE lening komt dan bovenop de circa 70 miljoen schulden die er al zijn.

Waanzinnig, maar wanneer je zelf een huis hebt gekocht, dan heb je in verhouding tot je jaarlijks 'budget' wellicht meer schulden.

Ik zie dat PSV rigoureus in de kosten ligt te snijden: transfers cap, salary cap.

Als ze dat allemaal effectief onder controle krijgen en houden, dan zie ik weinig problemen voor PSV om het allemaal rond te krijgen.

Misschien domme vraag, maar wat gebeurt er met die miljoenen van strootman en mertens vorig jaar? Toch dik boven de 30 miljoen. Ik snap wel dat er salarissen van betaald worden deels, maar je kan er toch makkelijk ook wat goeie spelers van rond de 5 miljoen mee halen?

25 juli 2014 om 10:37

@ Bovengemiddeld

Van dat gigantische bedrag wat PSV verdiend zou hebben bleef er uiteindelijk maar 15 miljoen over. Dat geld is grotendeels alweer uit gegeven, ik heb de precieze berekening niet bij de hand maar iemand had dit in een paar PSV topics geleden helemaal uitgerekend.

25 juli 2014 om 11:48

Een deel korte termijn schulden aflossen, lonen en andere kosten betalen en ook nieuwe spelers aankopen natuurlijk.

Iedereen onthoudt de uitgaande megatransfers maar vergeet de tientallen inkomende transfers die later met verlies zijn verkocht. Ook die faaltransfers moeten worden rechtgetrokken met die megatransfers.

Als dit zo is!! Een van de grootste talenten in verdigend opzicht.

Hoe luidt dat sommetje dan (tov de transferinkomsten tot nu toe)? 5 miljoen + 10 miljoen?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren