Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'AZ wil voetballers opleiden om ze daarna te verkopen aan een grotere club'

Laatste update:

Guus Hupperts stapte onlangs over van Roda JC Kerkrade naar AZ, maar Alkmaar lijkt niet zijn eindstation te worden. Als het aan de speler zelf ligt, volgt er binnen afzienbare tijd nog een stap hogerop. "Ik wil hier groeien als voetballer", zegt hij in een interview met HeldenOnline.

/

De keuze voor AZ was dan ook een bewuste voor de 22-jarige aanvaller, die vorig jaar met Roda degradeerde naar de Jupiler League. "Er waren een aantal clubs waar ik naartoe kon, maar AZ was de eerste die zich meldde", legt hij uit. "En AZ wil voetballers opleiden om ze daarna, als dat erin zit, te verkopen aan een grotere club."

Dat is ook precies wat Hupperts voor ogen heeft. "Ik wil hier groeien als voetballer. We hebben hier een heel goede technische staf, dus aan hen zal het in ieder geval niet liggen. Zij willen iedereen helpen door te groeien." Hupperts maakte vier jaar lang deel uit van de A-selectie van Roda, waarvoor hij in totaal 85 wedstrijden speelde. Daarin was hij goed voor zeventien doelpunten en elf assists.

Waar ligt de top van Guus Hupperts?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een dom verhaal zeg, welke Nederlandse club doet dat niet?

27 juli 2014 om 11:57

Inderdaad, welke Nederlandse club wil dat niet? Als Guus Hupperts b.v. naar FC Twente of naar FC Groningen was gegaan had hij hetzelfde geroepen.

27 juli 2014 om 12:10

Inderdaad, slaat nergens op. Maar laat deze overschatte draver zich eerst maar eens bewijzen bij ons voor hij weer over een stap omhoog begint.

27 juli 2014 om 12:11

Het gaat om "grotere" clubs. Vraag is wat je daar onder verstaat. Als AZ iemand klaarstoomt voor Benfica, Ajax, PSV, Schalke enz enz is dat toch een "grotere" club. Dat is wat anders dan Ajax, of bv Willem II. Het gaat dus om de definitie "groter"

27 juli 2014 om 13:01

Als je een goede speler blijkt verkoopt iedere Nederlandse ploeg je aan een betere ploeg tipptopp. Bovendien ken ik geen spelers van AZ die een transfer naar een 'grotere' club dan Ajax of PSV hebben gemaakt... En dat lukt echt elke subtopper in Nederland wel...

27 juli 2014 om 14:01

Waar ging Rasmus Elm heen dan? Of Moreno of Schaars?

27 juli 2014 om 14:07

Naar clubs van hetzelfde of minder kaliber? Espanyol, Sporting en Cska kun je toch geen grotere clubs noemen.

27 juli 2014 om 14:30

Sporting en Cska hetzelfde niveau of minder kaliber als de top in Nederland? onder welke steen heb jij geleeft afgelopen 5 jaar.
Ik vind Real Madrid, Juventus en PSG (en nog een aantal) toch echt geen kleine clubs.. waar AZ spelers heen zijn gegaan uit Alkmaar.

27 juli 2014 om 23:19

Wat dacht je van Dembelé (tottenham Hotspurs) of vind je dat ook al hetzelfde caliber? :'

28 juli 2014 om 09:59

Dembelé ging eerst naar Fulham, toen naar Spurs.

Heeft zeker potentie om hogerop te komen, maar hij zal niet een reuzegrote stap hoger kunnen komen, soms is het gewoon op.

Wat een goed idee! Gat in de markt!
Beter als voetballers binnenhalen die nog geen pepernoot geraakt hebben en nu alweer bezig zijn met een stap hogerop. Wel ambitieus natuurlijk.

Zo blij dat veel clubs gestopt zijn met al die veel te dure buitenlanders te kopen. Als de NL-competitie zo doorgaat en Fifa gaat echt die Financial Fair play ooit doen, dan zijn WIJ 1 van de sterkste competities van de wereld!!!

27 juli 2014 om 12:13

Onzin. De europese top draait zonder de schulden en buitenlandse investeerders al een omzet die wij in Nederland in geen 100 jaar gaan halen. Kijk alleen maar eens wat
Manchester United binnen krijgt aan sponsoring, tv rechten en merchandising. Dat loopt al in de honderden miljoenen.

27 juli 2014 om 12:19

Allemaal leuk in Engeland maar dat heeft ook zijn nadelen. Het Engelse elftal is al jaren shit en blijft dat ook, de Engelse 'talenten' zijn zwaar overhyped en in principe is de competitie alleen maar rijk aan goede buitenlandse voetballers.


Een Rooney is de beste speler van Engeland... Goeie voetballer maar zo,n dikke overbetaalde vedette... Nee dan moeten wij op onze manier spelers opleiden en plezier van beleven, daar haal je veel meer uit!

27 juli 2014 om 13:32

Greenberry,
Daar heeft Man United toch niks mee te maken,
voor hun telt enkel de club, en in geen geval het nationale elftal.
je haalt dingen door elkaar, het nationale elftal is voor hun enkel bijzaak, want als ze in Manchester, 3 schotten en 2 Ieren en 5 Welshmen kunnen opstellen dan doen ze dat, en hebben ze ook jaren lang gedaan, en al helemaal als je trainer een Schot is.
het ligt allemaal een stuk ingewikkeldere dan dat jij het hier neerzet.

27 juli 2014 om 13:34

Waarom is het voor een Engelse club een nadeel dat het nationale elftal slecht is.
Als club zijnde heb je toch niets met het nationale elftal vandoen. Is zelfs een nadeel als je veel spelers hebt die bij het nationale elftal spelen. Blessures, spelers die laat terug komen en de voorbereiding missen.
Tijdens de kwalificatie ronden ook spelers moeten missen, te weinig rust momenten.
Denk dat de meeste beleidsmensen het nationale elftal eerder als hinderlijke onderbreking zien.

27 juli 2014 om 12:20

Nederland zal nooit de sterkste competitie ter wereld hebben. Ook niet één van. Landje is gewoon te klein.

Het zal nooit op kunnen tegen Engeland, Duitsland, Italië, Spanje, Frankrijk, Rusland en zelfs Oekraïne. En straks stijgt de levensstandaard in een aantal voormalige grotere Oostblok landen nog eens en dan steken die ook Nederland voorbij.

Het kan best dat er af en toe eens een club uit die landen zal bestraft worden, maar dan pikt een andere grote club die zijn plek wel in. Bovendien zullen ze nooit allemaal te samen bestraft worden.

Mag ik je er trouwens op wijzen dat OOK héél wat Nederlandse clubs in slechte papieren zitten?

Het zal al héél wat als Nederland straks bij de top-20 zit. Gewoon aanvaarden er valt toch niks aan te veranderen.

27 juli 2014 om 14:38

Jij hebt het niet meegemaakt maar WIJ waren in het verleden de grootste en sterkste competitie van de wereld.. jammer weer zo'n ''nederlander'' die er wienig van snapt. Als onze topclubs schulden mogen maken zoals in Italie, Engeland,spanje, Portugal, Rusland, Turkije, Oekranie enz enz. waren wij nu de topclubs van Europa.

27 juli 2014 om 16:05

@ popopos

Het ligt natuurlijk ook wel een beetje aan ons zelf, het is niet alleen het inwoner aantal wat van invloed is. De meeste Nederlanders zijn ook niet bereid om te betalen voor voetbal achter de decoder, waardoor clubs ook meer inkomsten zouden kunnen krijgen. Natuurlijk haal je daar niet de grote competities mee in, maar wellicht zou dat wel genoeg zijn om onze sterktehouders wat langer te kunnen behouden.

Om de markt en de weerstand te vergroten moeten mensen als ze kwalitatief nog fatsoenlijk voetbal willen zien het nu toch serieus een gaan overwegen om de Nederlandse en Belgische competitie samen te voegen. Er zijn dus heus nog wel mogelijkheden om zaken te verbeteren, maar ja door "emoties" zal daar nooit wat van terecht komen.

27 juli 2014 om 17:42

Popopos,

Da's dan wel héél lang geleden. Maar je moet in het nu leven en kritisch kijken naar de toekomst.

De feiten zijn er: een degradatie kandidaat in Engeland heeft een groter budget dan de topclubs in Nederland. Kan je na gaan wat de toppers aldaar binnenrijven.

Je zwijgt wel over de schuldenlast van de Nederlandse clubs, da's ook niet van de poes. Erbij schulden mag, als je ze kan terugbetalen mag je zoveel schulden hebben als je wil. Een Barcelona of Real kan dat dus. En er zijn ook een rits topclubs in het buitenland die geen schulden hebben. Bayern München bv.

Nederland is gewoon te klein. Als je wil dat Nederland Europees nog iets gaat betekenen, dan zal je de markt moeten verruimen. Wat Afca_leeds dus zegt, fusioneren met België. Dan ga je nog altijd geen Europese finales spelen, maar zowel Nederlandse als Belgische clubs gaan zich niet meer belachelijk maken. We gaan zelfs af en toe wel eens mee doen voor de prijzen. Een andere oplossing is er niet, tenzij je wettelijk gaat verplichten dat elk gezin 10 kinderen krijgt.

Tuurlijk meneer Hupperts, als je naar pak hem beet Heerenveen was gegaan dan was je nooit verkoxht natuurlijk. Vent..

27 juli 2014 om 12:02

Heerenveen vraagt zo veel geld dat de toppers heel vaak Nederlandse top overslaan. Assaidi, Dost, djuricic, finbogasson. Alleen narsingh is naar psv gegaan maar was voor bijvoorbeeld ajax te duur.

27 juli 2014 om 12:12

@josephius, en we hebben gezien wat er van pakweg Filip Djuricic, Bas Dost en Oussama Assaidi is terecht gekomen..... En Alfred Finnbogason zal het nog helemaal moeten waar maken bij Real Sociedad. Over een jaar weten we meer.

27 juli 2014 om 16:13

@ palko

Dat is het ook het nadeel wanneer clubs liever niet meer willen verkopen aan de Nederlandse top. Voor de ontwikkeling van de speler is dat essentieel, getuige ook de grote meerderheid die het niet redden in het buitenland. Nu zeg ik niet dat de kleinere Nederlandse clubs niet in hun recht staan, maar voor de carrière voor spelers is het vaak niet gunstig. Als je het zelfs iets verder door wil trekken is het ook nadelig voor het algemene Nederlandse voetbal belang.

Doordat de top niet over die spelers kunnen beschikken word het voor de Nederlandse topclubs ook steeds moeilijker om de punten voor Nederland binnen te halen. Want daarvoor konden altijd de slechte resultaten van de clubs die sporadisch Europees speelde opgevangen worden. Het is allemaal oorzaak en gevolg. Zelfs voor Oranje is het nadelig wanneer het Nederlandse talenten betreffen die daardoor te vroeg vertrekken en hun potentie daardoor niet waar kunnen maken en voor eeuwig verloren gaan.

27 juli 2014 om 16:51

@afca_leeds@, ik kan me helemaal in je analyse vinden. Helaas hebben zowel spelers als clubs onder de top-5 nauwelijks oog voor de belangen van het vaderlandse voetbal. Die denken vooral aan hun eigen, beperkte, belang. In dat kader vind ik het dus ok een goede zaak dat een talent als Guus Hupperts naar een club als AZ is vertrokken. Al hoop ik wel dat Roda JC nog recht heeft op een doorverkooppercentage als Hupperts over b.v. twee jaar naar een goede buitenlandse club vertrekt.

27 juli 2014 om 23:13

Denken alleen aan hun "eigen beperkte belang". Eigenlijk zouden die clubs hun toppers moeten schenken aan de topclubs vanwege het landsbelang waar die clubs voor strijden? Sure, verder alles goed met je?

Niet meer dan logisch dat iedere club het maximale vraagt voor zijn spelers. Dat clubs als Ajax en Psv de aansluiting met de europese top hebben verloren heeft hele andere oorzaken(bijv televisiegelden, marketing etc) en niets te maken met tè dure spelers in het binnenland.

27 juli 2014 om 12:08

@fdkw3

Ergens is het wel zo.

De reden dat AZ voorheen Dembele's en nu Gudelj's aan kan kopen is omdat ze afspreken dat wanneer er een mooie buitenlandse club komt dat ze er niet ''voor gaan liggen'' ten kosten van alles.

Dan denk je misschien, hey dat is raar dat ze dan niet de absolute hoofdprijs willen.......................... Maar die citroen kan je bij bepaalde spelers uitpersen..........daarna zal een (bijvoorbeeld) Hupperts denken.... bij AZ kom ik toch niet makkelijk weg, ik ga wel naar een club waar ik wel na paar jaar makkelijk weg kan.

Het is een logische houding, Gudelj weet bijvoorbeeld dat hij zich bij AZ beter kan ontwikkelen dan bij NAC en dat AZ meewerkt (10 miljoen is nog steeds meewerken) als er een mooie buitenlandse club komt.

27 juli 2014 om 14:22

Hoho Jan, 10 miljoen voor een controlerende middenvelder die niet eens vaste keus als international is ?
Nee, 6-7 met doorverkooppercentage is maximaal imo.

27 juli 2014 om 19:57

- 3 jarig contract (nu)
- Sterk/fysieke speler zo zijn er niet heel veel (echt een spierbonk die kan voetballen) zijn spel past in de Premier League bij uitstek.

- Een box-to-box speler wordt steeds belangrijker in het hedendaagse voetballer, vroeger leek het wel een vies woord... nu heeft bijna ieder team 1 of 2 van die ''werkers'' die kunnen voetballen. Zodat het spel dynamisch wordt.

Het talent spat eraf hoor. 7 miljoen met 20 procent doorverkoop percentage is bij zo een talent als Gudelj meer waard dan 10 miljoen trouwens..........7 miljoen + 20% van 20 miljoen (stap hogerop ) is 4 miljoen = 11 miljoen.

Pastoor en Van Basten is ook een perfecte staf om onder te werken. Ze lijken elkaar perfect aan te vullen. Waar Marco misschien nog tekort komt op het tactische gedeelte en misschien bij trainingen is Pastoor er. Bij de training delen ze vaak de groep in 2, en trainen ze allebei een groep.

Daarnaast Denny Landzaat als middenvelder trainer, Martin haar verdedigers en Marco zelf de spitsen.

Hupperts is een verbetering ten opzichte van Beerens, minder goede acties maar wel doelgerichter dan Beerens en dat misten we. Vorig jaar konden alleen Aron Johansson en Berghuis goals maken. Nu met Hupperts en Tankovic (2 jaar topscorer bij Fulham in beloften competitie) lijkt er wat goals te zijn ingekocht

Het wachten is nog op een 2de spits (van Duinen?) om nog wat extra goals in te kopen en dan we kunnen we misschien wel top 6 eindigen. Want ik heb geen idee hoe Vitesse er bijvoorbeeld voorstaat. Twente, Ajax en PSV hebben wel betere selecties hebben ook meer geld. Feyenoord zal (zie Martin van Geel) vast wel boven komen drijven voor top 4.

Goede versterking die hupperts had hem graag bij Feyenoord gezien.
Met berghuis en hupperts heb je veel dreiging vanaf de zijkanten. Nu nog van duinen weg kapen uit de hofstad.
Denk dat az voor een plek in de top 5 gaat.

Estaban
Johansson gouweleeuw hoedt poulsen
Gudelj haye Ortiz
Berghuis duinen hupperts

27 juli 2014 om 12:35

En dan vanaf wedstrijd 5 tot 34 met Aron Johansson in plaats van Van Duinen neem ik aan.

Dan heeft AZ wel een aardige bank..........de Winter, Luckassen, Wuytens, Haps, Henriksen, Van Duinen, Tankovic en misschien blijft Elm nog (voor de bank is hij oke)

27 juli 2014 om 14:41

Jan ik denk dat AZ die nieuwe keeper gehaald heeft om er winst op te maken. Winst op De Winter gaat AZ echt miet maken.
De Winter neemt de positie in van Heyblok: in de nood een betrouwbare 3e keeper.

Kijk naar De drie - H 's ( Haps, Hoedt en Haye ). Eigen kweek dus geen / minder kapitaalvernietiging als deze niet aan spelen toekomen.
Gisteren in het oefenduel tegen VVV hebben zij alle drie geen speelminuten gekregen.

De basis staat nu ongeveer vast. Van Basten heeft alleen zijn aanvallers gewisseld.

27 juli 2014 om 20:00

Rochet kostte maar 75k, maar gaat dit jaar de concurrentie aan met Olij voor de plek van eerste keeper bij jong AZ. Is nog een zeer jonge keeper.

De Winter en Esteban blijven gewoon 1 en 2 of 2 en 1 hoe je het wilt zien.

Winst maken we niet op De Winter, dat klopt. Maar dat doen we ook niet op Elm, Wuytens, Poulsen etc. En Poulsen (periode 1) en Holman gingen ook gratis weg maar brachten het niveau wel omhoog en dus de spelerswaarde van de rest ook.

Niet iedereen maak je winst op. Op Esteban zal je ook geen miljoenen pakken, misschien 1-2 jaar terug toen na de wedstrijden tegen Anderlecht, Udinese, Valencia etc. toen was hij goed. Vorig jaar en jaar ervoor was hij echt slecht op momenten...

Wat een verhaal . Zolang nederlandse voetballers naar het buitenland gaan voor een appel en een ei . Zelfs als ze bij het Nederlands elftal spelen ( Indi , Janmaat ) levert het per saldo weinig op om ze op te leiden lijkt mij .

27 juli 2014 om 12:39

8 miljoen euro is weinig voor een Indi?
En wat kostte Janmaat? 7 miljoen met een 1 jarig contract? Dat is zeer goed hoor.

Een Matic (benfica) ging voor 30-40 miljoen weg omdat
- Hij zeer goed was
- Bewees zichzelf in de CL (10 wedstrijden per seizoen) en in de competitie
- Had een salaris van +/- 2 miljoen euro wat afgekocht moest worden terwijl Eredivisie 4-5 ton krijgt
- Had nog een 4 jarig contract wat afgekocht moest worden.

Met andere woorden, tot dat Nederland
- Mega salarissen (1 miljoen +) gaatt betalen
- Lange contracten voor spelers hebben (3-4+)

Ga je geen enorme transfersommen halen. Daarnaast presteren we in de CL bijna niets en in de EL ook niet. Dat zijn voor Europese clubs echte graadmeters..........leuk dat je in de Eredivisie tegen een Dordrecht of NAC 5 man voorbij speelt en scoort... maar dat zegt weinig.

Zo zie je maar Nemanja Gudelj ijzersterk was in de Europa League (vooral tegen Benfica) en ''ineens'' komen de geruchten over Porto opduiken.

Veel Nederlandse clubs hebben ook niet veel vet aan de botten.... denk alleen Ajax, PSV en misschien AZ (maar die betaald geen mega salarissen). Twente zit financieel niet lekker, Feyenoord heeft nog schulden die afbetaald zijn/worden maar dan moet je nog een spaarpotje bouwen. etc.

'az wil voetballers opleiden om ze daarna te verkopen aan een grotere club'

Wat is daar nieuw aan dat doet AZ al jaren, net als bijna elke (sub)top club in NL.

Ik snap dat dit zijn ambitie is, maar waarom nu al dit soort dingen gaan roepen in de media? Hij zit net bij AZ en moet nog zijn eerste Eredivisie doelpunt maken.. Neem een voorbeeld aan Ortiz die jongen zegt niks in de media en wacht tot zijn moment komt..

Gisteren tegen VVV zagen we AZ in de 2e helft 442 spelen met Overtoom naast Ortiz, Gudelj en Henriksen als 4e middenvelder.
Henriksen gaat in dit reactiesysteem een vaste plaats verdienen ivm zijn snelheid en scorend vermogen.
AZ is bezig met Van Duinen maar meer als pinchhitter zie ik hem niet worden.
Berghuis, Aron Johannsson en Hupperts zijn de vaste aanvallers.
Daar achter zitten Tankovic, Babelj en Rosheuvel en dus mogelijk Van Duinen.

Maar Van Duinen gaat niet komen als bankzitter. Dus AZ zal veel salaris moeten bieden om deze voetballer over te halen.

27 juli 2014 om 20:03

AZ dat overstapt naar 4-4-2. Als dat zo is.... Gerrit zet jij de Champagne vast koud?

In het seizoen 1980/1981 en 2008/2009 deden we dat ook en wij AZ fans weten wat er toen gebeurde

Zou wel spelen naar ''de mogelijkheden'' van de selectie. Berghuis is creatief maar geen pure winger. Hupperts is een harde werker met een aardig schot maar ook geen klassieke buitenspeler (actie, buitenom en voorzet op maat) dan moet je ook geen 4-3-3 willen spelen met klassieke vleugels.

Henriksen heb ik een zwak voor, werd vandaag pas 22. Speelde 2 jaar terug erg goed en bij Rosenborg ook.

Hopelijk gaan we zo spelen (zie opstelling)

De Winter
Mattias
Gouweleeuw
Hoedt
Poulsen
Ortiz
Gudelj
Henriksen
Tankovic
Berg/Hupp
Aron/Duinen
28 juli 2014 om 21:25

Dat ziet er goed uit maar Winter en Hoedt gaan weinig speelminuten maken ben ik bang voor.
AZ onderhandelt nu officieel met ADO over Van Duinen.

Dan zou het wel eens zo uit kunnen gaan zien.

Esteban
Mattias
Gouweleeuw
Wuytens
Poulsen
Gudelj
Ortiz
Berghuis
Henriksen
Hupperts
Van Duinen
28 juli 2014 om 21:29

Ziet er mooi uit !

Hoedt en De Winter was meer mijn hoop

Hoedt is echt een topper, Wuytens is ook wel redelijk........esteban is om te janken, kan je me niet voorstellen dat Yves de Winter het slechter kan doen

Ten tijden van schrijven keepte De Winter 1-2 oefenwedstrijden. Gisteren tegen VVV keepte Esteban helaas weer.

Weet iemand of er veel talent loopt in alkmaar. Ben erg benieuwd heeft altijd wel talent lopen namelijk

27 juli 2014 om 20:06

- Wesley Hoedt een sterke LCV gaat hopelijk dit jaar een grote rol spelen.
- Joris van Overeem is door AZ verhuurd aan Dordrecht (vandaag 2 goals en 2 assist bij debuut)
- Thom Haye gaat strijden voor de ''10'' dit jaar.

Dat zijn wel de grootste talenten bij AZ op dit moment. Lewis, Haps etc. zijn aardige spelers maar geen echte toppers.

En in de jeugd zit nog een topspits in spe, Zia Sakirovski. Maar die ziet de grote menigte pas over 1-2 jaar aan het werk.

Persoonlijk zie ik Aron Johansson, Mattias Johansson, Steven Berghuis, Guus Hupperts en Jeffrey Gouweleeuw niet meer als ''talenten'' maar ze hebben wel de potentie om van basiskracht door te stoten naar een stap hogerop over 1-2 jaar.

Nou, guus verbaast mij al als hij het niveau AZ haalt, en dan zit hij wel echt aan zijn plafond, denk dat hij bij AZ niet eens zal slagen.

28 juli 2014 om 21:30

Niet zo bitter doen, Guusje heeft talent genoeg. Niet voor Real Madrid, maar verder dan AZ moet hij wel kunnen komen als hij 2-3 goede jaren draait.

Een mooie middenmotor in Duitsland of Engeland is ook een stap vooruit vanuit de Eredivisie.

28 juli 2014 om 22:46

Kerel, ik heb Guus 2 seizoenen lang, iedere wedstrijd zien spelen. Het is een renpaard, hdie werkelijk alleen maar kan rennen. Geen goede voorzet, durft niet het duel in te gaan, techniek van een schildpad. Maar als jij denkt dat Hupperts Duitsland of Engeland aankan, deze jongen woont al zijn hele leven in zuid-limburg, nu naar AZ is al ver weg van huis. Guus is een gevoelige jongen, ik denk niet dat hij zich bij AZ thuis gaat voelen en al helemaal niet in het buitenland. Het zal mij verbazen als hij AZ aankan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren