Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Er spelen te veel buitenlanders in Italië, de focus moet op de jeugd’

Laatste update:

In de jaren negentig was de Serie A de sterkste competitie ter wereld, maar Italië is voorbijgestreefd door de profcompetities in Engeland, Spanje en Duitsland. Volgens de ervaren coach Zdenek Zeman, komend seizoen werkzaam als hoofdtrainer van Cagliari, spelen er te veel buitenlanders in de Serie A.

/

“De aanwezigheid van te veel buitenlanders is een van de grootste problemen van het Italiaanse voetbal”, laat Zeman optekenen in La Gazzetta dello Sport. “De focus moet weer op de jeugdopleiding. De mensen vormen het probleem niet, het probleem is de structuur en het programma. Er is een grote verandering nodig.”

“In Italië tellen de coaches tegenwoordig nauwelijks mee”, gaat Zeman verder. “Dat is een van de redenen van de problemen. Trainers zonder ervaring worden aangesteld bij grote clubs, dat is verkeerd. Ik vind dat een trainer eerst in de leer moet, voordat hij bij bepaalde clubs op de bank mag zitten. Zo was het voor mijn generatie wel”, zegt de 67-jarige oefenmeester.

De Serie A kan ooit weer de sterkste competitie ter wereld worden

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Geld speelt een grote rol. Waar zouden Chelsea en Manchester City zijn zonder zoveel geld? Daardoor zijn het nu topclubs.

28 juli 2014 om 13:44

Ach dat gold al jaren voor de sport, de tijd dat de winnaars kwamen puur door fantastisch beleid is al lang voorbij, nu maakt het hooguit verschil tussen vermogende clubs.

28 juli 2014 om 13:47

Klopt, met name de premier league. Deze competitie heeft enorm goede zaken gedaan op het gebied van marketing. Maar bij die clubs is enorm veel weggegooid geld, real en Barcelona zijn qua marketing enorm populair helemaal in Zuid-Amerika, als de seri A mee wil doen zullen ze dus beter hun marketing moeten doen.

28 juli 2014 om 14:15

Tegelijkertijd zie je dat het Engelse nationale elftal al vele jaren niets presteert. En Italië gaat gewoon langzaamaan dezelfde kant op. Ja, laatste EK haalde ze de finale nog, maar dat was echt een uitschieter omdat 2 of 3 spelers in onwaarschijnlijke vorm waren.

Het zijn de landen waar nog wel een aantal clubs echt bezig zijn met hun jeugdopleiding die het internationaal goed doen. Spanje (waar Barca o.a. een groot deel van de internationals heeft opgeleid), Duitsland, Nederland.

De Premier League en in mindere mate de Serie A, teren op buitenlandse gekochte spelers.

Die man heeft gelijk maar dat is in Engeland nog erger daar speelt bij bv Newcastle soms niet eens een Engelsman mee dat is ook het probleem dat het nationale elftal zo slecht presteert .

28 juli 2014 om 13:53

Punt is dat in Engeland er meer inkomsten vanuit het buitenland komen dan locaal, in Italië is dat een stuk minder. Nederland idem dito, en mensen associëren zich meer met locale talenten dan met internationale net niet spelers.

28 juli 2014 om 14:16

Nou kan je vertellen dat ik meer heb/had met Prince Polly dan met Woutje Brama, of meer met Ruiz dan met Ola John, het kan mij echt helemaal niets schelen waar een speler vandaan komt.
En we kunnen toch wel stellen dat zowel Prince Polly als Ruiz net niet spelers zijn, maar dat zijn 99,99% van de voetballers

Het gaat erom hoe een speler zich presenteert naar de supporters toe, waar dan zijn wieg gestaan heeft kan mij echt niet boeien.

Er zijn daar genoeg talenten, maar dan moeten ze wel wekelijks spelen?

Die opmerking over trainers is natuurlijk wel waar, Pep was de uitzondering op de regel en sindsdien is het aantal onervaren trainers drastisch toegenomen, heel af en toe pakt het goed uit maar het is verstandiger om bij grote clubs (zoals Milan bv) een ervaren trainer aan te stellen met een onervaren jongen uit de club als assistent (zoals Real nu) en hem dan later doorschuiven.

28 juli 2014 om 13:59

Vergeet Frank de Boer en Yakin van Basel niet.

28 juli 2014 om 14:20

Die trainen toch niet op het hoogste niveau. Clubs uit Nederland en/of Zwitserland zijn juist clubs waar een beginnende (top)trainer ervaring op kan doen

28 juli 2014 om 16:37

Nee, maar op een bepaalde manier is het wel degelijk vergelijkbaar. Yakin is in deze discussie een slecht voorbeeld (aangezien hij eerder andere clubs getraind heeft, maar De Boer begon ook bij een (landelijke) topclub in plaats van op een lager niveau. De druk bij een Seedorf, Inzaghi of Guardiola was/is natuurlijk een stuk groter, maar de aanstelling van De Boer was natuurlijk ook een enorme gok. Dat is te vergelijken met de gok om Cocu aan te stellen bij Psv, die wat mij betreft ook nog niet helemaal zijn waarde heeft bewezen.

zeman heeft gelijk, al die middelmatige argentijnen en wat nog allemaal gewoon buitenschoppen en terug met de jonge Italiaanse jeugd werken. in Duitsland en Spanje doen ze het al en werkt het uitstekend, hopelijk volgen de Italiaanse clubs zodat de toekomst van het Italiaans voetbal zowel nationaal als Internationaal veilig wordt gesteld

Ze zouden de talenten inderdaad iets meer de kans moeten geven zich te ontwikkelen net als coaches dat ook zouden moeten doen.

Eindelijk eens een coach die het opmerkt. Had ook niemand anders kunnen zijn dan Zeman, neemt dikwijls geen blad voor de mond. Hoe het probleem van te veel buitenlandse spelers opgelost moet worden zie ik echter niet zo één, twee, drie. Met de comproprieta hadden jeugdspelers tenminste nog de kans om zich in de kijker te spelen bij Serie B ploegen, maar nu die ook afgeschaft is zullen diezelfde Serie B ploegen niet zo meer staan te popelen om de jonkies over te nemen. Volledig uitkopen is te veel van een gok en huren lijdt vaak tot verwaarlozing.
Er hoort een nieuwe, frisse wind qua beleid te komen die het gebruik van jonge (italiaanse) spelers stimuleert. Ik hoop dan ook dat die hele chaos rondom Tavecchio ervoor zorgt dat niet hij maar Albertini wordt gekozen als nieuwe voorzitter van de Figc. Die zal vast en zeker het conservatieve beleid in Italië aanpakken.

Edit: Inderdaad staat in Albertini's vijfpunten agenda een idee om de ploegen aan een minimum van 10 "home-grown" spelers te houden in de wedstrijdselecties van Serie A wedstrijden.

28 juli 2014 om 21:27

Als Juventino weet je wel dat Zeman nooit een blad voor de mond neemt hé

28 juli 2014 om 22:17

Nee inderdaad haha. De relatie tussen Zeman en Juve is nooit opperbest geweest, al sinds die open beschuldigingen eind jaren 90 die hij deed aan het adres van de ploeg. Desalniettemin, prima coach die graag met aanvallende intenties wilt spelen en ook die jeugdspelers graag wil laten doorstromen. Als iemand recht van spreken heeft over de staat van jeugdige, Italiaanse spelers, is het deze veteraan wel

Denk dat het ook wel redelijk te maken heeft met het niveau van de buitenlandse spelers.
Met alle respect natuurlijk, maar de absolute topspelers gaan niet naar Italie. Als je als spanjaard bij Real speelt, dan speel je met de absolute top van de wereld. Maar als je in italie als Balotelli zijnde bij Milan speelt (jong en potentie) dan speel je gewoon met gemiddelde spelers.

Juventus valt hier een beetje in af, want die hebben wel hele goede buitenlandse voetballers, Roma inmiddels ook. Maar het is nooit de absolute top. Nu komen Vidic, Evra en Cole. Allemaal wereldtop geweest, maar die gaan afbouwen in Italie. Mertens en Higuain komen naar Italie, maar zullen straks de overstap maken naar Spanje of Engeland of Duitsland.

Het is geen ramp om buitenlandse spelers te hebben, maar die moeten dan wel een toegevoegde waarde hebben voor je team. In Italie is de middelmaat buitenlands, op een aantal uitzonderingen na natuurlijk. Spelers hebben geen hoger niveau om naartoe te werken. De beste italianen zijn de oudjes.. die wel op niveau hebben gespeeld en wel met wereldtop. Maar daarna is het niveau eigenlijk drastisch gekelderd.

De Eredivisie wordt vaak gezien als 6e grote Europese competitie naast Italie, Frankrijk, Spanje, Duitsland en Engeland. Clubs als Juventus, Napoli, Milan, Inter, Lazio en AS Roma zijn nog steeds een maatje te groot. Wel jammer om te zien dat een slecht Italie nog steeds veel 'beter' is dan onze competitie ondanks de halfvolle stadions en oude selecties.

28 juli 2014 om 14:28

Ahahaha alleen jij ziet dat dus zo. Portugal en Rusland en eventueel Oekraine en Turkije hebben veel betere teams (vooral de topclubs van deze competities). Tegenwoordig zijn grote clubs eerder bang voor clubs zoals Shaktar, Galatasaray en Zenit vergeleken met bijvoorbeeld Ajax en Psv.

28 juli 2014 om 14:43

Rusland kan ik nog inkomen, misschien ook nog Shaktar, voor de rest niet natuurlijk, gewoon op de Uefa coëfficiënten lijst kijken, die gaat over 5 jaar dus redelijk betrouwbaar te noemen.

28 juli 2014 om 14:30

Haha nee, Portugal is sowieso een maat groter dus in het meest gunstige scenario 7e.

28 juli 2014 om 14:41

Lijkt mij eerder de 8e of 9e, daar staan we ook volgens de Uefa coëfficiënten dus ook redelijk betrouwbaar,

Ben wel heel benieuwd wie 'buiten jij en v Gaal dan' Nederland als de 6e competitie zien, ik heb zoiets nog nooit gehoord of gelezen tenminste

28 juli 2014 om 16:57

Uefa coëfficiënten is niet redelijk betrouwbaar, het is een feit. Geen speld tussen te krijgen.

28 juli 2014 om 17:13

Tuurlijk is het een feit, maar ik denk ik breng het voorzichtig en nuanceer het behoorlijk, anders krijg ik weer van die reacties dat ik het toch anders moet zien, en dat ik die cijfers verkeerd interpreteer en meer van die ongein

te veel buitenlanders spelen er in de Serie A, daar moet echt een verandering in komen, anders krijgen we hetzelfde situatie als in de Premier league. Dat willen we ook weer niet. Ze moeten landen als Spanje en Duitsland qua beleid gaan volgen.

Waar moet je beginnen bij Italië? Smerige stadions? Geen recht op eigen stadions? Rascistische cultuur? Er moet een hoop veranderen wil de serie a er bovenop komen.

Feitelijk is Italië ook voorbijgestreefd door Portugal.

Je kan aan de WK-prestaties zien waar de topcompetities staan met aanwas van jeugd. Alleen Duitsland doet het goed en Frankrijk komt er aan. Voor de rest stelt dat weinig voor en maken die landen hun eigen competitie kapot met geld.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren