Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Geldschieter moet zorgen voor uitgaande miljoenentransfer bij Ajax

Laatste update:

Ajax moet rekening houden met een zomers vertrek van Niklas Moisander. In navolging van diverse Duitse media maakt dinsdag ook het Algemeen Dagblad melding van de belangstelling van Hamburger SV voor de verdediger annex aanvoerder van de Amsterdammers.

/

Als HSV erin slaagt een geldschieter te vinden, is de kans groot dat de Duitse club vol inzet op de komst van Moisander. Ajax vraagt naar verluidt 6,5 miljoen euro voor de Fins international, die in de afgelopen maanden reeds heeft laten weten dat hij welwillend staat tegenover een buitenlands avontuur. HSV hoopt binnen afzienbare tijd op externe financiële middelen om de transfer af te ronden.

Zaakwaarnemer Sören Lerby was afgelopen weekeinde in Hamburg, maar benadrukte dat HSV nog niet concreet is voor zijn cliënt. De Noord-Duitsers hebben zelf te weinig financiële ruimte om de ex-speler van PEC Zwolle en AZ te contracteren en zijn derhalve andermaal afhankelijk van een externe geldschieter. Ajax anticipeerde al op een eventueel vertrek van Moisander door enkele weken geleden Nick Viergever van AZ over te nemen.

Ajax kan een vertrek van Niklas Moisander met de huidige spelersgroep opvangen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waarom zou je nou Ajax willen verlaten voor Hsv. Dat begreep ik vijf jaar geleden al niet, maar nu al helemaal niet meer.

29 juli 2014 om 07:47

Tja das vaag inderdaad, geld en betere competitie zijn de enige drijfveren die ik kan bedenken.HSV zal ng wel meer transfers laten financieren natuurlijk, ze zullen niet nog zo een dramatisxh jaar willen draaien

29 juli 2014 om 07:51

Het is prachtig om in 1 van de grote competities te kunnen spelen. Ajax is mooi en de CL ook maar de competitie is gewoon te zwak.

29 juli 2014 om 08:05

Euros.
Daar gaat het allemaal om

29 juli 2014 om 08:08

Herstel, prachtig om in een van de grootste competities tegen degradatie te knokken. 6,5 lijkt me weinig, dan zou ik hem lekker een jaartje houden. Hij is de helft van het kleine beetje ervaring dat Ajax heeft en daarom heel waardevol.

29 juli 2014 om 08:35

@manodedios: net alsof HSV structureel tegen degradatie speelt. In Duitsland zijn de verschillen dermate klein dat wanneer je volledig fit blijft en wellicht nog 2-3 aankopen doet je ook zomaar mee kan spelen voor EL of voorronde Cl.

Tuurlijk gaat Moisander dit doen, zou ik ook doen. Jongen heeft zijn plafond redelijk bereikt en zal nooit Madrid materiaal worden. Nou waarom dan niet lekker een seizoen of 3 voetballen in misschien wel de beste competitie, de mooiste en volste stadions en dat ook nog eens in een wereldstad voor een beter salaris?

29 juli 2014 om 09:03

Kan me voorstellen dat als je jaar in jaar uit naar Breda, Utrecht, Eindhoven, Rotterdam, Heerenveen etc. moet om je wedstrijden te spelen, dat je het dan wel een keer gezien hebt. Ik kan me best voorstellen dat je op een gegeven moment wel behoefte hebt aan een andere omgeving. Als zo'n competitie dan ook nog beter is en het salaris ook dan lijkt een keuze me niet moeilijk.

29 juli 2014 om 09:14

6,5 weinig? Terwijl De Vrij, beter dan Moisander, jonger en de beste verdediger van het wk slechts 8,5 kost. Ik vind 6,5 nog aan de hoge kant.

29 juli 2014 om 09:38

We staren ons nu blind op het WK en de Vrij heeft het heel goed gedaan, maar we moeten niet vergeten dat ook de competitie meetelt. Daarin deed Moisander het beter dan de Vrij

29 juli 2014 om 09:57

Precies! En daarnaast had de Vrij nog maar een eenjarig contract.

29 juli 2014 om 10:34

Contractduur is essentieel bij een transfer, zo moeilijk is dat niet te begrijpen

29 juli 2014 om 10:44

@maykel24, volgens mij heb jij HSV niet gevolgd het afgelopen seizoen. Het geld is op, er zijn schulden en de kwaliteit van de selectie is erbarmelijk; er zit totaal geen voetbal in die ploeg en de laatste kwaliteitsspeler is verkocht. De rest van de selectie is ook niets meer waard, zeker voor Bundesliga begrippen. Als er niet snel extra kwaliteit uit de jeugd komt, of er op korte termijn geen kapitaalinjectie komt, is de kans groot dat HSV de komende afdaalt naar de 2e Bundesliga.

Mocht Moisander gaan, zou ik dat een hele vreemde stap van hem vinden. Ik snap best dat hij in de Bundesliga wil gaan voetballen, maar van voetballen gaat niets komen bij Hsv. Ik zou een overstap naar een stabiele middenmoter nog begrijpen, maar CL voetbal en spelen om de landstitel inleveren om in de Bundesliga tegen degradatie te gaan spelen kan er bij mij niet in. Zeker omdat HSV tegenwoordig niet meer salaris kan betalen dan Ajax.

29 juli 2014 om 10:47

@sjoerdiev, dan heb jij de Eredivisie gemist. Moisander is de twee seizoenen veruit de beste en meest constante verdediger in de Eredivisie geweest, terwijl de Vrij wedstrijden heeft gespeeld waarin hij zat te slapen en aan alle kanten voorbij werd gelopen.

29 juli 2014 om 11:00

Sjoerdiev. 6.5 is niet te veel voor Moisander, 8.5 is te weinig voor de Vrij

29 juli 2014 om 12:23

Moisander zou ook niet misstaan bij Southampton. Zie hem wel redelijk makkelijk meegaan bij een kleine club in Duitsland of Engeland. Als ik Moisander was zou ik nog even wachten op een meer constante club dan Hsv.

29 juli 2014 om 12:50

Dus als Feyenoord zijn topspelers met fooitjes laat gaan, moet Ajax dat ook doen? We zijn niet van het fonds. Ik begrijp het Feyenoordbeleid absoluut niet. Had goud in handen met een paar jongens met doorlopende contracten én speelt voorronde CL. Wat doen ze? De jongens voor fooitjes verkopen om zwarte cijfers te halen en de CL laten schieten. Feyenoord had beter met jongens als De Vrij en BMI heel hoog kunnen gaan zitten met de (aannemelijke) kans dat er iemand voor de hoofdprijs gaat. Dan kan je de ander zelfs nog voor de club behouden.

Maar goed. Ajax is financieel kerngezond en we gaan niet continu uit Nederland onze topspelers weggeven. De grote competities maken al meer dan genoeg misbruik van onze talenten.

29 juli 2014 om 08:09

Heel simpel toch. HSV betaalt meer salaris.

Sommige mensen snappen na al die 'onbegrijpelijke' tranfsers in het verleden nog steeds niet dat voetballers ook slechts mensen zijn met een baan. Een baan die ze maar tot hun 35e kunnen uitvoeren en daarna vaak met pensioen gaan.

Een voetballer als Moisander zit niet veel rek meer in qua niveau, als hij bij HSV een contract kan tekenen voor 5 jaar en daar 2 miljoen meer binnen kan harken dan bij Ajax dan zou hij gek zijn om dat niet te doen.

Daarnaast spelen ze in een groter competitie. En is HSV een grotere club dan Ajax. HSV doet het slecht de laatste jaren, maar met een stadion van 60.000 dat vrijwel altijd vol zit is dit geen stap omlaag. (geen europees voetbal uitgesloten)

Als jij pakweg 7 jaar voor je pensioen een aanbieding krijgt van een andere werkgever om 50 procent meer te gaan verdienen per jaar dan zou jij dat ook doen. Het zou niet meer dan logisch zijn in zijn geval.

29 juli 2014 om 08:37

Panerai. Je verhaal ging de goede kant op, met de verwijzing dat het puur om het geld gaat. Helaas maak je daarna een fout. Hsv is natuurlijk helemaal niet groter dan Ajax, kom nou even.

29 juli 2014 om 08:40

Pakweg Pakweg Pakweg

29 juli 2014 om 09:15

@inkeajacied.

Het is maar net wat je onder groot verstaat. Hamburg heeft een grotere begroting dan Ajax, een grotere fanbase en een groter stadion, Hamburg is een grotere stad in een groter land met een grotere competitie.

Het enigste wat groter is bij ajax is de prijzen kast, maar verder is Hamburger SV duidelijk een maatje groter dan Ajax.

Zelfs nu het even tijdelijk voor degradatie aan het strijden is.

29 juli 2014 om 10:07

@panerai

Voor wat het waard is, ja het stadion van HSV is ietjes groter, 4000 duizend plekken maar dat zal het verschil niet maken in de grote tussen deze 2 clubs.

Qua fanbase is Ajax toch echt een stuk groter dan Hsv. Zie het onderzoek van het Duitse marketeer bureau Sport & Markt. Ajax staat op de 15e plek van de wereld.

Qua begroting is HSV idd een flinke maat te groot voor Ajax.

Voor mij persoonlijk zijn fanbase, naamsbekendheid en prijzenkast bepalender voor de grootte van een club dan begroting of een iets groter stadion

29 juli 2014 om 10:11

Panerai, we hebben het inderdaad gezien zeg dat Hsv een maatje te groot is voor Ajax. Pak de laatste Europese campagnes er eventjes bij tegen Hsv. En Martin Jol die Hsv, de grote Bundesliga verliet voor Ajax..

29 juli 2014 om 10:13

@panerai,

Het is inderdaad maar net wat je onder groter verstaat.

Heeft Hamburg echt een grotere begroting? Deze vraag omdat er dit jaar een artikel stond dat de proflicentie in gevaar komt vanwege een schuld, dit artikel stond in de vi van april(14). Afijn, dat ze hun geld niet op orde hebben lijkt een feit dat is bij Ajax wel anders met 100 miljoen Eigen vermogen.

Een groter stadion klopt maar de vraag is voor hoe lang? Daarnaast is het stadion niet eens zoveel groter namelijk een capaciteit van 57.274. Gemiddeld komen er zo'n 52k supporters. Binnen enkele jaren zal de Arena groter zijn!

Dan vraag ik me ook af of de fanbase groter is, dit kan ik nergens vinden. Enige wat ik kan vinden is dat Ajax zo'n 7 miljoen fans heeft, ik vraag me oprecht af of HSV er meer heeft.

HSV zit in een neerwaartse spiraal, kunnen hun toppers niet meer betalen en Ajax bevindt zich juist in prima vaarwater zoals je weet, financieel maar ook sportief.

Ajax heeft tov HSV een grotere naam en dat komt door de goede jeugdopleiding, de manier van spelen(vooral vroeger) en de gevulde prijzenkast.

Het salaris bij HSV is beter en ze spelen in een betere competitie echter speel je bij Ajax aanvallend(het spel dat Moisander ligt) en speel je mee om de prijzen. De keuze is makkelijk als je nog niet financieel onafhankelijk bent, ben je dat wel zal ik lekker bij Ajax blijven helemaal als Moisander zijnde want het voetbal van Ajax ligt hem dat van HSV minder denk ik, ik denk dat ze voornamelijk op de helft van HSV zullen spelen.. zo goed is dat team namelijk niet! Ik gok ook dat Ajax van ze wint

Afijn ik zal er niet om rouwen mocht Moisander vertrekken.. hebben met Viergever, Denswil, Boilesen en eventueel Blind genoeg spelers die zijn plek over kunnen nemen. Alleen missen we zijn ervaring maar Blind is inmiddels ervaren genoeg om die rol over te nemen. 6.5 miljoen is alleen te weinig maar ik ga ervanuit dat Ajax meer zal vangen!

PS. Hamburg heeft dus idd geen grotere fanbase dan Ajax! Daarnaast is de begroting wellicht groter.. financieel gaat het erg slecht en zijn ze hun grootverdieners liever kwijt dan rijk en was het maar de vraag ze dit seizoen een licentie zouden krijgen.. dan heb ik liever de mogelijkheden van Ajax met een lagere begroting en ik vind dat dit vrij weinig te maken heeft met een grote club, ik bedoel Ajax kan zijn begroting ook opschroeven om vervolgens in de financiele problemen te komen, kortom je hebt er vrij weinig aan als je jouw financien niet op orde hebt.
Enige belangrijke wat HSV als club tov van Ajax als voordeel heeft is een groter stadion, zo'n 5000 zitplaatsen.. maar zoals hierboven aangegeven.. de vraag is voor hoe lang.

Kortom; makkelijk scoren, maar hetgeen je zegt klopt niet ;-))

29 juli 2014 om 10:25

@benbreker
Heeft het beter verwoord dan wat ik had mijn excuus is hetzelfde alleen niet zo uitgebreid.

29 juli 2014 om 10:36

Panerai. Mensen hierboven hebben al een aantal dingen aangehaald, maar om het toch maar even compleet te maken.

Volgens het sport martk onderzoek staat Ajax 15e in Europa wat de fanbase betreft, met een aantal van 7,1 miljoen fans. Volgens datzelfde (duitse) onderzoek, is Hsv niet eens in de top 20 terug te vinden wat fans betreft. De fanbase van Hsv is dus kleiner dan de fanbase van Ajax.

Hsv heeft een groter stadion, maar Ajax heeft dan bijvoorbeeld een groter stadion dan Chelsea. Is Ajax nu groter dan Chelsea? Lijkt me niet.

Hsv heeft een grotere begroting, maar moet wel 6,5 miljoen lenen om Moisander te kunnen kopen. Met andere woorden, ze hebben geen geld te besteden. Hoeveel is een grotere begroting dan eigenlijk waard. Ajax heeft een flink overschot en zou 6,5 makkelijk uit eigen zak kunnen betalen. Welke club is er dan kapitaalkrachtiger?

Daarbij staat Ajax sportief gezien natuurlijk ver boven Hsv. Niet alleen wat betreft prijzen in het verleden, maar ook wat voetbal betreft in het heden. Weliswaar in een minder sterke competitie, maar wel al jaren achter elkaar Cl deelnemer. Hsv is afgezakt naar een degradatiekandidaat. De laatste keren dat beide clubs elkaar ontmoetten, was Ajax daarbij sterker. Ik denk dat het verschil in tussentijd alleen maar groter is geworden.

29 juli 2014 om 13:02

Panerai. Ik vul nog even aan. Ik kijk altijd liever naar feiten. Als we het niet over de historie mogen hebben waar Ajax inderdaad vele vele vele malen groter is dan Hsv, dan kijken we toch naar het heden.

Uefa coëfficiëntenlijst:
Ajax stond voor dit seizoen 30e (bij start nieuwe seizoen 26e) en HSV 64e. Daarbij is het maar goed dat HSV geen Europees speelt en het risico loopt tegen een NL topplpoeg te spelen, want die zijn momenteel allemaal groter dan Hsv.

29 juli 2014 om 08:41

@ joostfan

Misschien vergeet je even dat Moisander geen topverdediger is. Voor Ajax en eredivisie is hij een van de beste verdedigers, zeker, maar op internationaal niveau is het geen ster natuurlijk, anders was hij nu ook allang weg geweest uit de eredivisie. Moisander heeft meerdere malen aangegeven naar het buitenland te willen, en dan heb je niet zoveel opties natuurlijk. Bundesliga is een stukken betere competitie en bovendien is Hsv, ondanks het feit dat ze het de laatste twee jaar ofzo slecht doen, gewoon een grote club die dit jaar zomaar weer eens in de subtop kunnen eindigen. En oh ja, money

29 juli 2014 om 11:35

Ik begrijp dat ook niet... alleen staat er nergens dat Moisander dit wel wil dus misschien is het een gerucht.

Aan de andere kant Moisander is net als Schone einde 20 en als ze nog een keer een mooi buitenlands avontuur willen dan moeten ze het nu doen!

Alleen vind het contrast wel groot... Indi maakt een toptransfer naar Porto en Moisander gaat degradatievoetbal spelen... terwijl ik persoonlijk Moisander een betere speler vind. Voordat ik Feyenoorders over me heen krijg.. het is mijn mening en geen provoceren. Ik vind Martins Indi namelijk ook een hele goede verdediger!

29 juli 2014 om 11:57

' Alleen vind het contrast wel groot... Indi maakt een toptransfer naar Porto en Moisander gaat degradatievoetbal spelen... '

Je geeft het antwoord eigenlijk zelf al. Moisander is (naast dat ie een beetje aan de kleine kant is) eind 20, en zal waarschijnlijk niet veel beter meer worden, terwijl Indi nog vrij jong is en zich, ondanks dat hij de minste van de 3 Cv's was, toch staande heeft weten te houden op een WK. Eigenlijk vind ik het vrij logisch, want Porto ziet in Indi waarschijnlijk iemand die ze (als het meezit) kunnen kneden tot een nieuwe Mangala. Als ben ik het wel met je eens dat Moisander beter zou moeten kunnen dan Duits degradatievoetbal.

29 juli 2014 om 12:41

Klopt... helemaal wat je zegt!

Onderstaand had ik in mijn vorige post misschien moeten vermelden...

In topvoetbal gaat het niet om leeftijd maar om kwaliteit! Daarom vind ik het contrast zo groot...

29 juli 2014 om 13:42

Nou dan kan moisander beter bij ons blijven.vindt hsv nou niet echt 1stap omhoog om het dan maar zo te zeggen.maar in het voetbal weet je het nooit he dus we zullen moeten afwachten wat er gaat gebeuren.verder vindt ik 6.5 nog wel redelijk voor hem.

31 juli 2014 om 13:01

gellukig hebben we nog altijd denswill en viergever

Geen drama als hij vertrekt, opvolgers staan klaar, Denswil, Viergever en zelfs Blind en Boilesen kunnen er staan

29 juli 2014 om 08:15

Denswil is er echt nog niet klaar voor.

29 juli 2014 om 08:31

Inderdaad, maar viergever vind ik ook niet geschikt hoor. Veels te zwak gaat hij de duels aan. Ik hoop dat ik ongelijk krijg en dat HSV geen extern geld ontvangt.

29 juli 2014 om 08:38

Dan nog staan er 3 anderen die op de positie kunnen spelen. En als je Denswil nu niet doorschuift naar eerste backup kun je hem beter verkopen want anders wordt ie boos en heb je er ook niks meer aan. In het begin vorig jaar was hij prima, daarna was het heel matig maar in een jaar kan er veel gebeuren, zie VdHoorn die nu waarschijnlijk zal mogen starten die was vorig jaar altijd een drama

29 juli 2014 om 11:36

Als Denswil weer 2 goede wedstrijden speelt is hij er wel klaar voor...

Zo gaat dat in de voetballerij!!

Heel erg vind ik dit niet vond Viergever beter in de voorbereiding al zegt dat niet veel en Viergever speelde ook op een andere positie maar toch.

Wel snap ik het bedrag alleen niet.. 6,5 miljoen dat moet een grap zijn! Ik vond dat de vrij al te goedkoop is verkocht maar 6,5 miljoen voor moisander vind ik ook te weinig, minimaal 8 miljoen maar ik zou 10 eisen!

Ik zou overigens nooit van Ajax naar Hsv gaan maar ze zullen daar wel beter betalen..

29 juli 2014 om 13:00

Ajax heeft de opvolger al binnen en zal Moisander ook wel een transfer gunnen. Daarom zullen ze niet te moeilijk doen over een transfersom. Voor Siggy moet bijvoorbeeld nog een vervanger worden gehaald als hij weggaat dus daar vraagt Ajax grof geld voor. Maar Schone laat Ajax straks gewoon transfervrij gaan omdat ze hem dan gunnen. Tja dit kan je je allemaal permitteren als je zover in de plus staat.

Laten we hopen dat hij vertrekt.

Met Denswill hebben we een groot talent in huis, die moet rijpen, maar veel verder kan komen dan Moisander. En met Viergever hebben we een backup. En ook Boilesen en Riedewald kunnen LCV zijn.

Moisander heeft ervaring, maar is geen leider en coacht in mijn ogen te weinig. Daarom kunnen we hem ook zeker missen !

29 juli 2014 om 08:29

Ga er maar niet vanuit dat Denswil in de pikorde boven Viergever staat op LCV hoor, misschien de eerste twee wedstrijden omdat Viergever nog op de plek van Blind moet spelen omdat die nog niet fit is dan, maar in principe wordt Viergeven basisklant en Denswil back-up natuurlijk.

29 juli 2014 om 09:22

Als Moisander blijft moet Denswil verhuurd worden. Die jongen heeft zo'n groot potentieel maar moet wel minuten maken. Eigenlijk een groter talent dan Veltman, maar vorig jaar is hij uiteindelijk wel tegengevallen. Het belangrijkste bij een verdediger is dat hij betrouwbaar is en dat moet Denswil nog worden. Verder heeft hij alles wat je nodig moet hebben als verdediger om een topper te worden. Moisander heeft dat niet maar is wel betrouwbaar en doet geen gekke dingen en is rustig in de opbouw. Zal toch een gemis zijn als moisander weg zou gaan. Viergever kan het wel aan maar zal in z'n eerste jaar niet meteen de grote leider achterin worden

29 juli 2014 om 10:53

Denswill is een luie donder met zijn absurd lelijke kapsel. Alleen daarom zou ik hem al niet laten spelen.
Hij heeft veel talent, maar vrees dat zijn arrogantie te groot is om daadwerkelijk door te breken.

29 juli 2014 om 11:13

Alsof een kapsel bepalend is....

Ajax moet rekening houden met een zomers vertrek van Moisander... wat denk je dat ze sinds eind mei hebben gedaan? Ajax verwacht... had beter geweest.

Ruilen tegen van der vaart nog een klein bedrag! Daarmee kan je wellicht de hogere salariseisen opvangen.

29 juli 2014 om 09:13

@ Jeroen-AMF

Van der Vaart heeft geen zin om terug te gaan naar Nederland, aangezien hij nu al met pijn en moeite het een helft vol houd hoeft hij van mij niet meer te komen. Wat dat betreft was het nu of nooit.

29 juli 2014 om 14:37

Nee misschien is het ook een romatische gedachte. Toch denk ik dat hij met zijn ervaring en op het Nederlandse niveau zeker nog van waarde kan zijn. In de eredivisie zal hij echt wel zijn 90 minuten maken. Daarbij zullen Klaassen en de andere jonge gasten nog niet constant presteren.

29 juli 2014 om 16:19

@ Jeroen-AMF

Als hij dit seizoen zou terug komen dan denk ik ook dat hij nog het een ander kan bijdragen aan ons aller Ajax. Al denk ik dat hij zelfs niet in Nederland in staat zal zijn om het negentig minuten vol te houden. Als hij daartoe al niet in staat is bij Oranje in vriendschappelijke potjes of wedstrijden die er toe doen (kwalificatie wedstrijden) tegen de "kleinere" landen heb ik er een hard hoofd in dat hij daarin wel zou slagen in Nederland. Uiteraard betekend dat niet dat hij niet van onschatbare waarde kan zijn voor Ajax.

Op een of andere manier denk ik ook dat hij nooit echt bereid is geweest om als een echte prof te leven zoals bijvoorbeeld Sneijder, die wel op een gegeven moment besefte dat hij bedoeld of onbedoeld de kantjes er vanaf liep. Daarnaast heb ik ook de indruk dat hij de randzaken (glitter and glamour) belangrijker vind dan zijn voetbal carrière.

Er is niks mis met die romantische gedachten, Naast het feit dat het altijd mooi is om te zien wanneer een oud gediende terug komt; ben ik er net zoals jij ervan overtuigd dat internationaal ervaren oud Ajacieden zeker nog van essentieel belang kunnen zijn. Alleen in het geval van van der Vaart gaf hij een aantal dagen geleden nog aan niets te zien in een terugkeer naar ons aller Ajax. Ik prijs mijzelf gelukkig dat ik de laatste echte glorie jaren (mid jaren negentig) van Ajax heel bewust en van dichtbij heb mee gemaakt. Daardoor maak ik mij daaraan ook weleens schuldig aan. Dat hoort ook wel bij een club met zo´n roemruchte historie als de onze.

Hup verkopen maar weer en weer komen de miljoenen binnen , ik hoop wel dat er nu wel wat routine bijkomt want we willen toch overwinteren in de CL ? nou dat gaat dan lekker zo gaan we straks met allemaal tiener de CL in nou dan gaat dat niet lukken hoor . Ik snap de keuze HSV niet helemaal trouwens dat is toch geen verbetering .l

29 juli 2014 om 08:19

Inderdaad. Bovendien is 6,5 miljoen voor je beste verdediger en aanvoerder veel te weinig. Hij is met Vermeer, Blind en Van Rhijn 1 van de weinige met veel Europese ervaring. Ik hoop dat als het tot een akkoord komt tussen de clubs, Moisander zelf kiest om nog een jaar bij Ajax te blijven. Anders gaan we nooit overwinteren in de CL.

29 juli 2014 om 08:34

@ -World-

Dat mag je hopen natuurlijk, maar Moisander heeft zelf al aangegeven naar het buitenland te willen, terecht ook. Bovendien, die 6,5 mln is niet zo heel weinig, ze hebben hem gekocht voor 4 dacht ik? Hij heeft nog 1 jaar contract en hij is geen groot talent meer natuurlijk. Daarnaast is het een hele goede verdediger voor de eredivisie, maar als hij echt een grootse verdediger was geweest had hij nu niet meer in NL gespeeld.

29 juli 2014 om 09:17

@ sloep01

Daar is Ajax nog steeds naar op zoek, alleen is dat makkelijker gezegd dan gedaan:

- De speler moet betaalbaar zijn.

- Hij moet er geen problemen mee hebben dat hij niet altijd in de basis zal starten.

- Hij moet het geen probleem vinden om voor de jonkies een mentor rol te vervullen.

- Pre is ook dat hij net zoals Poulsen het fysieke/geniepige werk niet schuwt.

Jongens, vergeet Mike van der Hoorn niet. Moest vorig seizoen weliswaar regelmatig opdraven met Jong Ajax en heeft een paar fouten gemaakt bij het 1e. Alleen maakt in de voorbereiding een zeer sterke indruk. Ik denk zelfs dat Mike van der Hoorn die nieuwe Jaap Stam kan worden (zeg ik zonder blikken en blozen!)
Ik denk dat het een heuze concurrentiestrijd wordt als Moisander vertrekt tussen Denswill, van der Hoorn, Veltman en Viergever.
Ik acht Riedewald (door z'n jonge leeftijd) en Boilesen (omdat hij nu zeker een basisplaats heeft op links, nu Blind CVM staat) niet bij machte om de 4 bovenste verdedigers te passeren als Cv.

Ook ben ik benieuwd wat er gebeurt als Moisander blijft. Dan heb je een Viergever en Blind die beiden CVM spelen. Mij lijkt het dat Blind echter niet gepasseerd gaat worden door De Boer, maar dat denk ik hetzelfde als Viergever.. Iemand een idee?

Ik zie de opstelling die ik nu heb als beste opstelling. Ik twijfel op 3 posities. Ik twijfel er aan of Van Rhijn echt beter is dan Ligeon, vd Hoorn komt eraan, maar Veltman is De Boer's oogappeltje en Milik vind ik zeker qua potentie niet meer hebben dan Zivkovic.

29 juli 2014 om 08:37

Ik snap de concurrentiestrijd die je noemt niet; als Moisander vertrekt is het een strijd tussen Denswil en Viergever, die wint Viergever. En dan rechts tussen van der Hoorn en Veltman, en dat kan inderdaad wel een lastige worden, maar ze concurreren niet alle 4 met elkaar natuurlijk.

29 juli 2014 om 11:16

Op basis waarvan wint Viergever van Denswill ?? Denswill is een veel groter talent, fysiek en aan de bal veel sterker. Alleen de nonchalance moet eruit !! Denswill is nog jong, dat gaat goed komen !

29 juli 2014 om 11:56

Op basis van ervaring van Viergever, vele fouten van Denswil en de terugval die hij vorig seizoen heeft gehad..

Arda is fysiek sterker, maar Nani is creatiever. Denk eerlijk gezegd dat er veel meer uit Nani te halen valt op dit moment met de juiste trainer. In principe is arda op dit moment wel de betere.

Zoals ik aangeef zie ik inderdaad een concurrentiestrijd tussen Vd Hoorn en Veltman. Wel zie ik Veltman meer als zeg maar laatste man ipv een voorstopper.

Ik vind ook dat Veltman en Viergever meer op elkaar lijken qua opbouwend vermogen dan een Veltman en Vd Hoorn.

29 juli 2014 om 10:42

Hsv wil moisander hebben en ajax van der vaart dus spelerruil

Als Ajax 6,5 miljoen aan transfergeld kan ontvangen voor deze overschatte, matige verdediger zou ik zeggen: doen, en daarna de over het paard getilde Denswil opstellen, want een volwaardige verdediger kopen doen ze bij Ajax niet. Het gaat niet altijd goed, zoals tegen Benfica, dat maar kansen bleef missen. Hopelijk herinneren ze bij Ajax zich de afgelopen bekerfinale nog tegen PEC Zwolle. Investeren = vooruitgang......

Iedereen die niet begrijpt dat Moisander naar HSV zou vertrekken, heeft een enorme plaat voor zijn kop. In de Bundesliga speel je tegen topteams, grote volle stadions, je verdient meer en met wat aankopen speel je met HSV boven in de subtop. Dat is eens wat anders dan al jaren Breda en Almelo-uit.

Goede versterking voor HSV precies wat ze nodig hebben want achterin is het een drama zoveel fouten en Moisander zou kalmte brengen in de verdediging

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren