Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Rutten zit bij Feyenoord in een kansloze situatie, dit is onmogelijk’

Laatste update:

Feyenoord speelt woensdag in de voorronde van de Champions League al tegen Besiktas. Het is voor de Rotterdammers misschien wel de belangrijkste wedstrijd van het jaar, maar trainer Fred Rutten kan niet beschikken over een fitte en volledige selectie. Feyenoord verkocht basiskrachten als Graziano Pellè, Daryl Janmaat, Bruno Martins Indi en Stefan de Vrij, terwijl internationals als Jordy Clasie en Terence Kongolo nog maar net terug zijn van het WK.

Inspanningsfysioloog Raymond Verheijen heeft te doen met Rutten. “Hij zit natuurlijk in een heel lastige positie”, zegt Verheijen in gesprek met BNR. “Het is onmogelijk dat je in zo’n vroeg stadium zulke belangrijke wedstrijden moet spelen. Ik denk dat de voorbereiding drie, vier weken oud is en dan moet je eigenlijk al de belangrijkste wedstrijd van het jaar spelen.”

Verheijen spreekt van ‘een kansloze situatie’. Sommige spelers hebben maar een weekje vrij gekregen. “Hun vermoeidheid zijn ze nog steeds niet kwijtgeraakt en dan moeten ze alweer aan de bak in zo’n wedstrijd”, aldus Verheijen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ach, zwolle won 5-1 van Ajax tegen ieders verwachting in. Zo zit het voetbal vol met verassingen. Ik verwacht niet teveel van Feyenoord in de voorrondes, maar ik hoop voor het beste. Het is zeer onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk.

29 juli 2014 om 13:37

Hoezo tegen Besiktas zeer onwaarschijnlijk, of bedoel je de volgende voorronde dan begrijp ik het wel. Maar tegen Besiktas is er echt wel kans met dit materiaal!

29 juli 2014 om 13:57

Dan overschat jij je ploeg. Dit Feyenoord is duidelijk de underdog morgen. De laatste jaren hadden ze het al moeilijk tegen mindere ploegen. Besiktas verslaan zonder De Vrij, Martins Indi, Pelle en Janmaat zie ik niet snel gebeuren. Al helemaal omdat het elftal met dat kwartet er vorig jaar kansloos afging tegen Kuban Krasnodar en Slavia Praag.

29 juli 2014 om 14:06

Je vergeet alleen dat sindsdien Mulder, Van Beek, Kongolo,clasie, Vilhena, Immers, Boëtius meer ervaring hebben opgedaan. Verder hebben wij Mathijsen nog.

29 juli 2014 om 14:08

Slavia Praag?! Vorig seizoen?! Waar zit jij in vredesnaam met je gedachten?

29 juli 2014 om 14:20

Joh ga eens leren Feyenoord moest vorig jaar helemaal niet tegen Sparta Praag echt als je er niks van af weet zeg dan ook niks.
Verder gingen ze niet af tegen Krasnodar we hadden net zo goed door kunnen komen kwamen ook op voorsprrong in de Kuip ( Of weet je dat ook niet meer ).
Verder was Kuban toch nog beter als Besiktas nu is maar ook dat weet je vast niet.
Met dit materiaal kan je het halen zeker als erbij denkt dat je eerst in de Kuip moet. Of was je dat ook vergeten.
Kortom deze ploeg wordt totaal niet overschat en de underdog zijn we niet wij spelen als eerste thuis waar als je meteen een signaal afgeeft dit zeker niet onmogelijk zal zijn.
Kortom ga weer naar school!

29 juli 2014 om 14:23

Haha, hij denkt zelfs dat het Slavia Praag was!

29 juli 2014 om 15:18

@ rbn_

Ik vind dat velen er altijd wel heel gemakkelijk vanuit gaan dat jonge spelers zoveel extra ervaring hebben gekregen of die ervaring direct kunnen verzilveren in het daarop volgende seizoen. Voorafgaand aan vorig seizoen waren de Vrij, Martens Indi, Clasie en Janmaat ook een seizoen verder. Toen werd er ook gezegd dat ze ervaring hadden opgedaan omdat ze een seizoen verder waren, toch bleek die "ervaring" (wat een vrij ontastbaar iets is) niet (goed) genoeg om Europees voetbal veilig te stellen.

Als het zo´n makkelijk optel sommetje zou zijn zouden Nederlandse clubs elk jaar aanzienlijk beter moeten presteren. Dit geld niet alleen voor Feyenoord, maar ook voor clubs in het algemeen. Ik vind het lastig om dit goed te verwoorden dus hopelijk begrijp je wat ik bedoel zonder het "provocerend" op te vatten want zo is het niet bedoeld.

Het klopt dat Feyenoord ook nog beschikt over Mathijsen, maar volgens mij heeft zijn ervaring nog niet 1 keer sinds hij bij Feyenoord speelt het verschil gemaakt in belangrijke wedstrijden (correct me I´m wrong). Wat nog eens bevestigd werd toen er door een aantal spelers zich irriteerde aan het feit dat hij zoveel verdiende maar concreet niks toevoegde aan de groep.

29 juli 2014 om 15:18

@gio: niet zo gefokt, Kuban Krasnodar was vorig jaar, toen vlogen ze er meteen uit in de EL. Het jaar ervoor werden ze in de CL uitgeschakeld door Dinamo Kiev en stroomden daarna in in de laatste voorronde van de EL. Die ging toen verloren tegen Slavia Praag als ik me niet vergis, of was het een andere ploeg uit Praag?

Maar als je een beetje had nagedacht had je daar zelf ook opgekomen. Je kan namelijk niet 2x uitgeschakeld worden in hetzelfde toernooi in 1 seizoen. Dus ga jij even terug naar school en wellicht leer je dan een beetje logisch nadenken

Edit: Ik zie trouwens dat ik vergeten was "het jaar ervoor" achter Slavia Praag te zetten. Alleen had je dit kunnen weten. Als je Feyenoord een beetje volgt dan weet je dat ze het jaar ervoor tegen ene ploeg uit Praag heeft gespeeld, al was dat Spartak Praag en niet Slavia.

29 juli 2014 om 16:47

@ Frgiooo,

Ik zeg dit niet omdat ik Ajacied ben, maar Feyenoord is tegen Beşiktaş duidelijk de underdog.

Feyenoord is met Graziano Pellé, Bruno Martins Indi, Daryl Janmaat en Stefan de Vrij vier van de vijf belangrijkste basisspelers kwijtgeraakt. Jordy Clasie is de andere en enigste belangrijke basisspeler van het afgelopen seizoen die er nog is en die ook niet lijkt te vertrekken bij Feyenoord.

Feyenoord heeft met Khalid Boulahrouz en Warner Hahn twee spelers binnengehaald. Boulahrouz lijkt mij een prima aankoop, maar het is alsnog afwachten hoe hij zal presteren.

Hahn zal het aankomende seizoen zo goed als zeker tweede keeper achter Erwin Mulder worden. Tenminste, ik denk dat Mulder tegen Beşiktaş zal starten en dat is, denk ik, dan toch wel een teken dat Hahn tweede keeper zal worden.

Maar van bijvoorbeeld Pellé naar Mitchell te Vrede in de spits, dat is toch wel een heel verschil. Te Vrede is minstens een klasse minder dan Pellé en ikzelf ben niet echt overtuigd van te Vrede, maar ik ben benieuwd.

Want volgens een aantal Feyenoord-fans, wordt dit het seizoen van te Vrede. Dus ik ben benieuwd hoe hij zal presteren.

Ik las gisteren dat Feyenoord met Rick Karsdorp als rechtsback zou spelen, omdat ze niemand als rechtsback hebben, maar vandaag las ik ook dat Fred Rutten aangaf dat Boulahrouz fit genoeg was om mee te spelen.

Ikzelf zou het dan toch zo doen (zie opstelling). Ik zou dan met Khalid Boulahrouz als rechtsback spelen, Joris Mathijsen en Terence Kongolo als centrale verdedigers en Miquel Nelom als linksback.

Op het middenveld, zou ik, dan met Jordy Clasie en Ruud Vormer als twee controleurs spelen en Tonny Vilhena als nummer tien.

In de spits, zou ik, dan met Elvis Manu als rechtsbuiten spelen, Lex Immers als diepe spits en Jean Paul Boëtius als linksbuiten. In mijn ogen is dit dan ook de sterkste opstelling die Feyenoord op dit moment heeft.

Misschien dat Feyenoord dan wel kansen heeft om te winnen, maar Beşiktaş is sowieso de grote kandidaat om dit te winnen en dat is gewoon zo omdat hun betere spelers hebben en er is voor Beşiktaş geen betere moment dan nu om Feyenoord te treffen, aangezien Feyenoord vier basisspelers kwijt is geraakt en er tot nu toe nog niet echt goede vervangers ervoor terug heeft gehaald.

Mulder
Boulahrouz
Mathijsen
Kongolo
Nelom
Clasie
Vilhena
Vormer
Manu
Immers
Boëtius
29 juli 2014 om 17:18

Het is ten eerste nog steeds Sparta Praag.
En daarnaast was dat tegen Kiev helemaal niet zo slecht.
En dat je niet 2x kan worden uitgeschakeld wist ik ook wel maar jij blijkbaar niet.

29 juli 2014 om 18:10

Ja snap wat je bedoeld, maar van het team van Besiktas raak ik ook niet onder de indruk het is geen geweldig team in Europa. Op het moment heb je wel gelijk zonder vervangende spits en rechtsback, maar heb vertrouwen er gaan andere talenten opstaan.
Niet zo snel negatief worden over het team, omdat er een paar basiskrachten weg zijn.

29 juli 2014 om 23:58

Kiev is niet minder maar meer dan Besiktas! En dat ging op het randje en onterecht net niet goed. Meer kansen gecreeerd maar helaas niet gescoord.
Krasnodar idem. Thuis zeker 3 opgelegde kansen verprutst, 2 domme en onnodige tegengoals. Tegen deze 2 teams was Feyenoord minimaal gelijkwaardig. Je zult zien dat dat morgen ook zo zal zijn.
Besiktas wordt ernstig overschat.

29 juli 2014 om 14:10

Fred kon niet op een slechter moment instappen eigenlijk. Met Pelle, Bmi, de Vrij en Janmaat verlies je gewoon 4 absolute sterkhouders. Als je dan ziet wat er uit die helikopter stapt dan springen spontaan de tranen in je ogen. Inmiddels bijna augustus en de tijd begint dus echt te dringen voor de Rotterdammers.

29 juli 2014 om 14:28

Ach ja, mensen zeiden ook dat de tranen in de ogen sprongen toen Clasie als één van de weinige uit de helikopter kwam na een verhuurperiode bij Excelsior. Feyenoord tovert wel weer een paar talenten tevoorschijn en heeft met Vilhena, Boëtius en Kongolo drie grote talenten die weer een jaar ouder zijn. Ik denk zelfs dat deze drie qua talent beter zijn dan de vier die nu zijn vertrokken, al is dat speculeren natuurlijk.

Afgezien van de spitspositie staat er met Mulder, Boulahrouz, Mathijsen, Kongolo, Van Beek, Clasie, Vilhena, Immers, Boëtius en Manu/schaken gewoon weer een team dat in Nederland bovenin meedoet. Dat er nu weer een beetje geld is betekent niet dat je dat maar snel moet uitgeven, in zo'n transferperiode moet je helaas vaak lang geduld hebben; je kan elke euro maar één keer uitgeven

29 juli 2014 om 14:30

Ze hebben tijd genoeg om spelers te halen, de transfermarkt is nog een paar weken open. Dat is ruim voldoende, zeker als je een redelijk budget heb en al de hele tijd wist dat je sterkhouders zouden vertrekken.

Je hoeft ook geen enkele medelijden met Rutten te hebben, die wist waar hij aan begon toen hij tekende. Fred kende de situatie, dit is allemaal ingecalculeerd. Alhoewel hij misschien wel had gehoopt dat Feyenoord wat sneller zou handelen op de transfermarkt. Het feit dat Kongolo en Clasie geen fatsoenlijke zomerstop hebben gehad is onvoorzien door het succes van Oranje. Maar daar hebben Ajax en PSV in grotere mate last van, aangezien die beide 3 spelers hebben die later terugkeren.

29 juli 2014 om 15:17

Ja, maar PSV en Ajax kan die drie spelers wel later laten instromen dan Feyenoord, aangezien die morgen al een enorm belangrijke wedstrijd hebben.

Niks van gelogen, onmogelijk om dit jaar Europees iets te presteren.
Zelfs onmogelijk om voor de titel mee te doen.

29 juli 2014 om 13:21

'zelfs onmogelijk om voor de titel mee te doen.'

Je beseft toch wel dat de transfermarkt nog een tijdje open is?

29 juli 2014 om 13:32

Wie wil er nu nog naar dit gestripte Feyenoord?

29 juli 2014 om 13:35

Ik denk veel spelers aangezien wij nu weer in de top spelen. Moeilijkste gedeelte hebben wij achter de rug. Zoals: Wie wil er nou naar Feyenoord toen we in de subtop/middenmoot speelde?

29 juli 2014 om 13:40

Jij beseft toch wel dat ze van het binnen gekomen geld slechts een klein deel kunnen uitgeven aan transfers?
En dat v. Geel zich blijkbaar graag aan het lijntje laat houden.

Voor de CL zullen ze zich niet kwalificeren en ik denk dat v. Geel vlak voor het begin van de competitie met een paar versterkingen aan komt die flink minder zijn dan de vertrokken spelers.


Feyenoord moet diverse versterkingen binnen halen.
De spelers met een beetje naam kunnen ze waarschijnlijk niet betalen (aangezien ze meer dan 1 speler moeten kopen). En elke speler met een beetje inzicht zal zien dat Feyenoord leeg gehaald is en zullen dus niet zo snel tekenen.

29 juli 2014 om 13:46

Ikke

29 juli 2014 om 13:46

Wij kunnen denk ik rond de 8 a 10 miljoen investeren. Wij moeten ons nog op 3 posities versterken. Dat moet te doen zijn. Spelers met naam hoeven wij ook niet. Wij willen spelers met potentie en dat zijn er voldoende.

Elk persoon ziet dat dit Feyenoord nog steeds veel kwaliteit heeft en dat wij met goed gerichte aankopen gewoon weer in de top mee zullen doen.

29 juli 2014 om 13:49

Deadsr, hoeveel denk jij dan dat ze mogen besteden? Ik weet het wel ongeveer en ik denk dat je met dat geld gewoon weer een goed elftal kan neerzetten voor de competitie. Daarbij, we horen al 3 jaar dat we om helemaal niets meedoen en toch 2 jaarde 2de worden en eem keer 3de (gedeelde 2de plek)

29 juli 2014 om 13:51

rbn_ Hoewel de markt nog een tijdje open is, is het bijna niet mogelijk om voor 10 miljoen(dat hebben ze geloof ik te besteden) de selectie zo in evenwicht te brengen als voorgaande jaren. Een Pelle, Janmaat, De Vrij en indi vervangen voor spelers van hetzelfde niveau is helaas met dit budget niet haalbaar, denk ik.

29 juli 2014 om 13:55

Iedereen doet net alsof wij een wereld team hadden maar feit is dat wij met dezelfde spelers de eerste 3 wedstrijden verloren waardoor wij de slechtste competitiestart ooit hadden.

Qua kwaliteit hoeven wij ook niet hetzelfde ervoor terug te hebben. Het moet in elkaar passen. De spelers moeten voor elkaar door het vuur gaan. Kijk eens naar Oranje. Qua kwaliteit hadden wij van Spanje duidelijk moeten verliezen maar Nederland was een echt en hecht team en Spanje niet.

Verder kijk ik uit naar Karsdorp als rechtsback. Hij heeft goede mentaliteit en is een vechtertje. Het zou zomaar een meesterzet van Rutten kunnen zijn. Het zou mij dus ook niet verbazen als Karsdorp vaker als rechtsback opgesteld gaat worden.

29 juli 2014 om 14:05

Zoveel geld hebben ze niet te besteden....

29 juli 2014 om 14:07

Minimaal 25% van wat er verkocht is. Dat is minimaal 8 miljoen.

29 juli 2014 om 14:14

Krap een maand, vind ik vrij kort aangezien alle clubs al een tijd in voorbereiding zijn. Lijkt me verre van ideaal om nog spelers in te gaan passen, op cruciale posities, terwijl de competitie al gaande is.

29 juli 2014 om 16:51

Dat is dus niet zoveel voor een back verdediger en spits.

29 juli 2014 om 23:35

Voor PSV niet, met alle respect. Zij leggen hoge bedragen op tafel. Feyenoord doet dat minder. Ga ik in ieder geval van uit.

Villalba is maximaal 2.5 miljoen. Als je Dost huurt voor een bepaald bedrag dan houd je redelijk veel over om een rechtsback te halen. Misschien is dat trouwens niet nodig als Karsdorp een succes is.

29 juli 2014 om 13:30

Net zoals de afgelopen jaren zeker?

29 juli 2014 om 13:39

Echt he elk jaar het zelfde hier op voetbalzone, elk jaar raken we goede spelers kwijt en toch komen we er altijd weer met andere talenten en spelers. Alleen dit jaar kunnen we eindelijk eens echt aankopen doen, dus het kan alleen maar meevallen.

29 juli 2014 om 13:43

Neh niet echt. Deze zomer is het echt wel erger dan de voorgaande zomers.
Zoveel (dragende) basis spelers als dat dit jaar vertrokken zijn zijn de vorige jaren niet vertrokken.
Daarnaast hebben ze de afgelopen jaren altijd absurd veel mazzel gehad met de spitsen. Het is nog maar de vraag of ze dit jaar weer zoveel geluk hebben.

29 juli 2014 om 13:50

Zoveel?
Alleen Pelle en Janmaat, goede spits halen en een rechtsback en dat is al vervangen. De vrij en Indi (wissel al vaak) worden al makkelijk opgevangen.

29 juli 2014 om 13:50

Deadsr, het eerste jaar ging de complete as weg, dat was net zo erg ook toen werd gezegd dat we in de middenmoot zouden eindigen.

29 juli 2014 om 14:06

Het team van afgelopen jaar was nagenoeg hetzelfde als dat van het jaar ervoor. in tegenstelling tot dat van Ajax en Psv. Ze waren verplicht om minimaal 2e te worden, als je dat jaar ervoor ook al 3e wordt met dat team. Als je 7 beste spelers vertrekken is het logisch dat het een heel/heel zwaar jaar wordt voor Feyenoord.....maar mooi dat je vertrouwen hebt. Maar weet: de klap komt dan keihard aan he

29 juli 2014 om 14:17

Ik ben benieuwd, verkopen kunnen we allemaal. Van Geel mag nu laten zien hoe goed zijn netwerk is, ik ben benieuwd.

29 juli 2014 om 14:25

Nee net zoals PSV gaan doen: smeken bij de Gemeente, 50 mln krijgen en nog geen kampioen worden
Verder moeten wij het van de jeugd hebben die super goed presteren.
De jeugd gewoon op de plek zetten en een nieuwe spits halen dan is alles weer mogelijk maar om nou te zeggen dat we een heel zwaar jaar zullen krijgen is wel heel vroeg.

29 juli 2014 om 14:31

PSV-ADO,

Hoe kom je bij 7 spelers? Pelle, Janmaat, De Vrij en Indi, dat zijn er volgens mij maar 4?
De enige die je echt gaat missen is Pelle, je levert wel even 20+ aan doelpunten in, iets wat Te Vrede echt niet even gaat oplossen. Het middenveld is nog het zelfde en achterin heb je denk nog wel een versterking nodig omdat ik denk dat de jonge gasten die er nu staan niet direct alles kunnen opvangen.

Vertrouwen in Besiktas heb ik niet echt, vertrouwen in Van Geel dat hij nog een goed elftal kan neerzetten voor de competitie en misschien El heb ik wel.

29 juli 2014 om 17:18

Wie zijn er vorig seizoen weggegaan dan?

29 juli 2014 om 13:40

Fred Rutten beschikt onmiskenbaar (!!!!) over het talent om elke keer op het verkeerde moment bij de verkeerde club in te stappen..
Het lijken zo langzamerhand masochistische trekjes van 'm, een blinde kon zien dat er een leegloop aanstaande was in Rotterdam.
Hij is zeker niet te benijden, maar medelijden kan ik er ook niet meer mee hebben.

29 juli 2014 om 14:17

Ben ik niet met je eens. De vorige keer Bij PSV misschien wel. Toen moest hij kampioen worden en werd hij het niet. Nu komt hij bij een club binnen waar niemand het kampioenschap verwacht. Dus hier kan hij met minder druk aan de slag. Ik zou juist zeggen precies het goede moment.

29 juli 2014 om 14:24

...... die vlieger gaat pas op indien het legioen genoegen neemt met het meedoen om een Europa league ticket.. Als het verwachtingspatroon duidelijk wordt aangepast, dan heb je gelijk

Ja en wat te denken van de transfermarkt.. Je beste spelers vertrekken en je hebt geen tijd meer om vervangers te halen voor deze wedstrijd en al haal je iemand, die zal nog even tijd nodig hebben..

De kalender is veel te vol..

Kansloos of niet, we hebben geen keus. We wisten allang welke spelers weggingen en we wisten ook allang dat we beging augustus voor plaatsing moesten spelen. Dan moet er ook veel sneller gehandeld worden.

29 juli 2014 om 13:32

En hij overdrijft behoorlijk. De enige 2 die maar een weekje hebben gehad zijn kongolo en clasie, en die hebben beiden niet eens veel minuten gemaakt.

29 juli 2014 om 13:42

Inderdaad, Van Geel doet zijn werk niet goed. Dat is een feit, je weet dat iedereen weggaat. Je weet dat er aangetrokken moet worden. Je wilt Europees voetbal halen of het CL of EL is het is een doel. Maar ik vraag me toch af waar Van Geel mee bezig is. Hij wist wel heel snel in de tijd dat er niks gehaald moest wel spelers. Maar nu er druk is zie ik niemand. Waar is een spits of een buitenspeler. We lezen en horen wel, maar echt concreet is het niet. De enige die straks voor lul loopt en het gezeik krijg is Fred Rutten.

29 juli 2014 om 13:48

Inderdaad, bij de meeste spelers die vertrokken zijn wist men eind vorig seizoen al dat die hoogst waarschijnlijk deze zomer zouden vertrekken.
Dan moet je als TD gewoon voor elk van deze spelers een schaduw lijst hebben met 3 of 4 spelers erop.
Zodra zich dan een club meld voor een van die spelers moet een van Geel direct de schaduw lijst erbij pakken en zich voor deze spelers melden.
Dan moet je je niet weken lang aan het lijntje laten houden (zoals nu met Dost) maar direct naar de volgende op de lijst gaan kijken wanneer de nr1 te duur word.

En dan moet je uiteindelijk gewoon 1 max 2 weken nadat je speler vertrokken is de vervanger binnen hebben.

Maar bij v. Geel lijkt het erop dat hij nog met spelers bezig is wanneer de competitie al lang begonnen is.

En zoals je al zegt, de selectie zal zo dadelijk vies tegen vallen en Rutten krijgt ze dan op de kop met de tegenvallende prestaties en v. Geel niet terwijl het gewoon volledig zijn schuld is.

29 juli 2014 om 13:49

Dat is geen feit, dat is jouw mening. Ik ben hartstikke tevreden over Van Geel. Ik ben hem zelfs dankbaar.

29 juli 2014 om 13:49

Waarom Rutten?
Volgens mij kan ieder realistische kijkend mens toch ook inzien dat er ontzettend aan kwaliteit is ingeleverd deze zomer?
Ik denk toch wel dat ook Feyenoordsupporters dat inzien..

29 juli 2014 om 13:52

Hoezo doet Van Geel zn werk niet goed? Hij heeft nog geen miljoenen uitgegeven aan vage buitenlanders of spelers die over de hill zijn. We zij voor het eerst is dik 30 jaar weer financieel gezond en sportief staat er een selectie die top vijf kan spelen. En dan nog een miljoen of twaalf hebben die je kan besteden de komende maand waardoor je echt mee kan gaan doen. Het lange termijn project waar Gudde mee gestart is gaat veel beter dan verwacht. Feyenoord staat er prima op en laat zich gelukkig niet meer leiden door de waan van de dag.

29 juli 2014 om 13:53

@jansen

Waarom Rutten, die wordt als verantwoordelijke gezien voor een groep. Als Feyenoord straks 3x achter elkaar verliest dan wordt het publiek onrustig. Die hebben afgelopen seizoenen gezien. Dat ze gewoon mee om de titel kunnen strijden en topclubs het moeilijk kunnen maken. Op dit moment is er zoveel weg minimaal 4 basisspelers. En waarvan er 3 van de stabiele verdediging en een spits die er minstens 30 scoort. Zoiets kan je niet even opvangen. Maar je kan het wel verminderen door middel van een spits kopen of bijvoorbeeld op een andere manier dit invullen.

29 juli 2014 om 13:54

@rbn_

Van Geel deed zijn werk goed in de periode dat het heel erg slecht ging. Daar heeft hij zeker een dikke 9 voor gekregen. Maar nu er tijden komen dat er geïnvesteerd kan worden en er moet geïnvesteerd worden dan zie je hem nergens.

Ik weet zeker dat er beter en sneller gehandeld had kunnen worden. Buitenspeler, extra spits er bij of een paar verdedigers ( Boularouz tot nu toe).

29 juli 2014 om 13:57

Natuurlijk had er sneller gehandeld kunnen worden maar dan ben je duurder uit. Van Geel wilt dat niet dus wacht hij. Bijvoorbeeld: El Hamdaoui is bij ons aangeboden. Feyenoord had hiermee gelijk akkoord kunnen gaan waardoor wij een nieuwe spits hebben maar Feyenoord zou dan teveel geld ervoor hebben betaald en El Hamdaoui zou dan zoveel verdienen dat het niet goed is in vergelijking met de andere spelers.

29 juli 2014 om 14:05

Deadsr,

Jij zegt dat Van Geel het niet goed en allang een schaduwlijst had moeten hebben. Van Geel heeft al vele malen aangeven dergelijke lijsten te hebben en deze maandelijks te bespreken met trainers en scouts, ze wisten precies wie ze moesten benaderen wanneer er een speler zou vertrekken.

Feyenoord zit alleen niet in de financiele situatie om direct een speler te halen, het geld zal niet direct binnen zijn, daarna moet er eerst gekeken worden welke kosten er nog betaald moeten of moesten worden, zoals een schuld van 6a 7M, daarna kwamen en komen er nog afrondende gesprekken met de RVC en de Vvf. Dit zal volgend jaar anders zijn maar helaas kunnen we dit seizoen nog steeds niet direct handelen.

Verder snap ik het zo wie zo niet dat men op Van Geel zit te zeuren, in de tijd dat Feyenoord diverse spelers kocht om zo zeker te zijn van CL, vervolgens de CL niet haalde en zo op 3 maanden na falliet waren was iedereen boos op het beleid, iedereen verklaarde Feyenoord voor gek dat ze zo handelde. Er is afgesproken dit vervolgens anders te doen, en nu beginnen die zelfde mensen te zeuren dat Van Geel sneller moet handelen en zo snel mogelijk geld moet uitgeven dat er waarschijnlijk nog niet eens is, ieder geval niet alles.

Laat Feyenoord maar keihard knokken morgen lukt dat niet dan maar VEl maar geen vreemde aankopen aub om te proberen CL veilig te stellen, iets wat zo wie zo bijna onmogelijk is voor alle Nederlandse clubs

29 juli 2014 om 14:23

Ahjacied

Waar is v Geel mee bezig?? v Geel is bezig met het alles ontstijgende doel Feyenoord weer gezond maken. Cl en El zijn ondergeschikte doelen op dit moment bij Feyenoord. En dit doel is door v Geel fantastisch gerealiseerd. V Geel doet het heel goed bij ons en wij hopen dat hij nog lang bij ons mag blijven. Met geld smijten is niet mogelijk en wenselijk bij Feyenoord. Gewoon rustig blijven en weloverwogen de keuzes blijven maken. Dat is wat v Geel moet doen. En dat doet hij ook.

29 juli 2014 om 14:29

Nee net zoals Ajax doen direct 16 mln neerleggen voor zo'n speler als Sujeniksnut hij doet het goed je moet je niet haasten dat is nooit goed kijk maar naar zovele clubs die dan direct weer een vervanger kopen die er niks van bakt.
Gewoon kijken en toeslaan, want Haastige Spoed IS Zelden Goed!!!

29 juli 2014 om 14:36

Je vergeet dat Feyenoord na verkoop van de eerste speler nog geen geld had om te investeren, dit ging eerst op aan schulden. Van de tweede speler die verkocht werd mocht 25% geinvesteerd worden, daar haal je niet heel snel een goede vervanger voor. Pas na meerdere verkopen komt er een "normaal" budget vrij waarmee de transfermarkt opgegaan kan worden.

29 juli 2014 om 14:56

Hahahah sulejmani is al 6 jaar geleden... tjongejonge verzin is wat beters.

29 juli 2014 om 15:40

Ahjacied, het is aannemelijk dat Feyenoord niet de poulefase haalt van de CL, maar ik verwacht niet dat ze eenzelfde slechte seizoensstart hebben als vorig jaar. Spelers als Kongolo, Boetius en Vilena zijn inmiddels ook gewoon een jaar ouder, en daarbij hebben ze de ervaring van Matthijsen, Boulahrouz en ook Immers mag je al ervaren noemen.
Het is zeker niet zo dat het complete team weg is, maar ook Feyenoordsupporters weten maar al te goed dat ze een paar sterkhouders kwijt zijn en dat Rutten daar niets aan kan doen.
Het klinkt wellicht raar voor een Ajacied.. maar ook Feyenoorders zijn niet geheel dom.

29 juli 2014 om 16:41

@justbecause,

Jij snapt niet zo goed dat men op Van Geel zit te zeuren, nou dan zal ik je dat eens uitleggen.

De eerste transfer deze zomer van Martins Indi , 7,5 miljoen voor een Wk speler met nog een lopend contract van 2 jaar is redelijk maar geen top deal.
Gelukkig heeft zijn vervanger Kongolo inmiddels bijgetekend dus dat is wel positief.

Vervolgens word Pelle verkocht, Pelle was misschien wel de beste spits op de Nederlandse velden en had een contract tot medio 2017! Feyenoord is met de transfer van Indi grotendeels uit de schulden en met de belangrijke aankomende wedstrijden voor de Vcl, zou je toch mogen verwachten dat Pelle alleen voor de hoofdprijs weg zou gaan. Een transfer bedrag van 10 miljoen voor zo een speler is gewoon een zeer matige deal.

Vervolgens vertrekt Janmaat, Janmaat wilde vorig seizoen zelf bijtekenen zodat hij voor de hoofdprijs weg kon, Van Geel had echter het kleine beetje beschikbare geld uitgegeven aan niets toevoegende huurlingen dus daar valt ook het een en ander over te zeggen.

2 dagen voor de belangrijke wedstrijd tegen Besiktas word ook nog ff De Vrij verkocht aan Lazio voor 7,5 of 8,5 miljoen een redelijke deal maar ook niet top een zeer ongelukkig tijdstip.

Vorig seizoen moest alles uit de kast gehaald worden om de o zo belangrijke VCL te halen, nu hebben ze dat knap voor elkaar gekregen, maar sta je inmiddels met een team waar de sterkhouders van vertrokken zijn en er geen vervangers zijn. Van Geel wist van te voren wie er zouden vertrekken en daarop moest hij anticiperen en dat heeft hij voor als nog nagelaten . Boulahrouz is niet fit dus moet Karsdorp maar op de back gaan spelen??

Mocht Feyenoord weer in de voorrondes sneuvelen (wat ik uiteraard niet hoop) dan mag dat wel volledig op het conto van Van Geel geschreven worden.

29 juli 2014 om 17:27

Je vergeet Kinkladze nog.

29 juli 2014 om 13:55

Kx22 snapt het! Je had dit wel een beetje aan kunnen zien komen, misschien niet zo vroeg in de transferperiode maar toch en dat er voorronde CL gespeeld moest worden was ook al een tijdje duidelijk.

Ik ben het met hem eens. Ook moet Feijenoord uitkijken voor blessures wegens overbelasting. Deze wedstrijd kan nog wel meevallen, de problemen zullen pas in december komen. Ik denk niet dat Feijenoord erg hoog zal eindigen in de competitie. Ik hoop wel dat ze de minimaal de voorronde EL halen.

Ik vind het ook een beetje jammer voor Nederland, dit gaat natuurlijk weer Europese punten kosten.
Er zijn vrij veel ploegen die dit doen, even vlammen en het jaar erop iedereen verkopen.
Vitesse vloog er vorig jaar uit tegen een paar amateurs als ik me niet vergis, Utrecht toen, dit jaar Groningen totaal onnodig terwijl ze eind vorig jaar wel van AZ wonnen.
Van Zwolle verwacht ik Europees ook niet veel, Feyenoord had mogelijk beter hun spelers nog een maandje langer vast kunnen houden. De Vrij had wat mij aangaat ook beter naar United kunnen gaan en zo zijn er nog wel een stapeltje missers.
Zonde van het Nederlandse voetbal in Europa.

29 juli 2014 om 13:25

Ze kunnen ook in de EL punten halen hoor. Als ze de groepsfase maar halen

29 juli 2014 om 13:27

'de Vrij had wat mij aangaat ook beter naar United kunnen gaan en zo zijn er nog wel een stapeltje missers.'

Alleen United was/is niet geïnteresseerd omdat zij voldoende talentvolle verdedigers hebben. Zij zoeken juist ervaren verdedigers.

Verder is er nog geen man over boord als wij van Besiktas verliezen. Kans is groot dat wij geplaatst zijn als we voorronde Europa League moeten spelen en die moeten we in ieder geval wel winnen en dan hebben wij alsnog Europa League.

29 juli 2014 om 13:51

Ligt dit niet puur aan het feit dat Feyenoord zo laat handelt? Je weet toch ook wel dat Pelle of De Vrij of wie dan ook weggaan. Ze wouden allemaal weg en een stap overwegen. Ze speelde allemaal zeer goed afgelopen seizoen.

Feyenoord moet eens sneller handelen. Uiteraard moet je geen halve gebakken spelers halen. Maar kwaliteiten die indirect of later kunnen gebruikt zijn er echt wel. Er moet gewoon goed en creatief gezocht worden.

Dat Groningen geen Europees voetbal haalt was ik niet zo ondersteboven van. Maar dat Psv, Ajax, Twente en AZ die moeten dit jaar wel punten halen ook Feyenoord als ze de EL eventueel halen.

29 juli 2014 om 18:37

Laat handelen kan ook een tactiek zijn, zeker als je spelers naar clubs gaan die niet Europees spelen, zoals Pelle:
De transfermarkt sluit pas over een maand ofzo (na de wedstrijd tegen Besiktas), dan had Feyenoord dus nog even Pelle e.d. de (cl?) wedstrijd tegen Besiktas mee kunnen laten doen.
In dat geval had Feyenoord een veel grotere kans om door te gaan en worden hun spelers toch deze zomervakantie gewoon verkocht. Daarnaast had Pelle e.d. zijn volgende eigenaar een speler met CL ervaring in plaats van EL ervaring, die zijn toch een miljoentje meer waard en wat mist hij nou? Maximaal 3 wedstrijden in Engeland.

Op die manier deed AC Milan het vorig jaar ook, die wachtte even af of ze zich wel zouden kwalificeren voor de CL (tegen PSV toen) en pas toen dat gelukt was hakten ze nog wat knopen door.

29 juli 2014 om 14:22

Maar wat hadden ze dan moeten doen? direct maar 7m neerleggen voor Vossen of voor Dost, direct miljoenen besteden aan spelers waarvan je denkt dat ze je de Vcl kunnen doorslepen?

Zelfs met de selectie van afgelopen seizoen word dat heel moeilijk, Van Geel is al lang bezig met zijn schaduw lijst en er zal ook al geinformeerd zijn naar diverse spelers. Echter is het gewoon moeilijk om direct spelers te halen als ze net 5 minuten het stadion hebben verlaten, vaak is het geld niet direct beschikbaar en ook moet er eerst intern nog besproken worden hoe ze het geld uitgeven, vergeet niet dat we nog wel wat vuiltjes moeten weg werken en nog wat aandelen terug gekocht moeten worden.

29 juli 2014 om 15:32

Zolang er geen andere spits te halen is moest je Pelle niet verkopen! Pelle had een contract tot 2017. Na de verkoop van Indi waren ze nagenoeg uit de schulden en er van uitgaan dat Janmaat ook zou vertrekken had je Pelle helemaal niet zo snel moeten laten gaan. Daarnaast is een nog geen 10 miljoen euro absoluut geen hoofdprijs voor de beste spits in de Eredivisie.

29 juli 2014 om 17:23

@fcdc1

Vergeet niet dat Pellè maar twee seizoenen heeft gepresteerd in zijn carriere, en dat hij ondertussen 29 is. Er zal dus helemaal niks aan verdiend worden als je hem overneemt. Hoe langer Feyenoord zou wachten, hoe minder Pelle waard zou worden.

29 juli 2014 om 17:48

@fr12jules De transfer periode loopt tot eind Augustus Pelle zou in die maanden echt niet veel minder waard zijn geworden! Zou Sounthampton 15 miljoen hebben geboden ja dan is het logisch dat hij zo snel vertrekt.

29 juli 2014 om 18:34

Nou, de transfermarkt sluit pas over een maand ofzo (na de wedstrijd tegen Besiktas), dan had Feyenoord dus nog even Pelle e.d. de (cl?) wedstrijd tegen Besiktas mee kunnen laten doen.
In dat geval had Feyenoord een veel grotere kans om door te gaan en worden hun spelers toch deze zomervakantie gewoon verkocht. Daarnaast had Pelle e.d. zijn volgende eigenaar een speler met CL ervaring in plaats van EL ervaring.

Op die manier deed AC Milan het vorig jaar ook, die wachtte even af of ze zich wel zouden kwalificeren voor de CL (tegen PSV toen) en pas toen dat gelukt was hakten ze nog wat knopen door.

Weet iemand of de wedstrijd van morgen wordt uitgezonden op TV (geen Foxsports e.d.)

on: het wordt tegen Besiktas een lastig verhaal. Maar onmogelijk vind het zeer zeker niet. Feyenoord heeft nog steeds een aantal aardige spelers lopen die iets kunnen forceren. Besiktas is ook geen topclub, al schat ik ze wel hoger in dan Feyenoord. Hopelijk kan Feyenoord verrassen.

29 juli 2014 om 13:35

Nee deze wedstrijd word niet liveuitgezonden, snap totaal niet waarom niet .
De terug wedstrijd word wel uitgezonden op ned 3.

29 juli 2014 om 15:24

Alleen op fox, maar er zal ongetwijfeld wel een goeie stream te vinden zijn.

Dan maar even op zijn Rotterdams: Niet lullen maar poetsen!
Je kan het er wel over hebben, maar je weet dat het zo is en dan moet je maar het beste er van maken. Kongolo en Clasie hebben toch ook een soort van vakantie gehad? Paar minuten gespeeld op het WK en gewoon in training geweest. Daarnaast een beetje aan het strand dollen in Brazilie, menig havenarbeider heeft zo'n vakantie niet.

Iedereen denkt maar zo negatief ik denk dat we morgen best kunnen verrassen met een 1-0 winst of een gelijkspelletje, de Kuip is uitverkocht dat brengt altijd extra krachten met zich mee, ik zie het niet gebeuren dat we morgen verliezen van Besiktas, de uitwedstrijd word uiteraard wel een stuk lastiger.

Ze zullen echt boven zichzelf moeten uitstijgen. 't Is te hopen dat Rutten als een echte Van Gaal onvermoede krachten in de spelers weet los te maken!

Dit soort wedstrijden zijn idd echt veel te vroeg in het seizoen, maar het was wel al een hele tijd bekend dat deze er aan komen.

Ik vind dit een klein beetje wanbeleid van Feyenoord.

Natuurlijk is er geen garantie op CL, maar wanneer je van Besiktas wint, wat best mogelijk is wanneer je een normaal/goede ploeg hebt, krijg je al heel wat miljoenen binnen om alleen al mee te doen aan de Cl.

Op dit moment missen ze een spits, een buitenspeler, een rechtsback en misschien ook wel een creatieve middenvelder en gooi je CL en misschien ook wel EL en de start van de competitie gewoon weg.

Goed dat ze geleerd hebben van voorheen en zuinig zijn met het geld, maar er is in tijden niet zoveel binnen gekomen, hiermee moet je het elftal versterken om dat in de toekomst te herhalen, want de jeugd die er aan komt is goed maar (nog) niet zo goed als de Vrij, Janmaat, Bmi, Clasie, Boetius en Kongolo.

Dat we deze man nog serieus nemen zeg
Natuurlijk feyenoord is niet de favoriet
Maar als ze op de counter gaan spelen met boetius en manu zie ik ze wel een kleine kans hebben (meer hoop dan objectief denk ik )

Wel lullig natuurlijk dat van Geel dit nooit heeft zien aankomen. Iedereen was natuurlijk totaal verrast toen spelers als Pelle, Bmi, Janmaat en de Vrij werden verkocht werden. Uiteraard heeft van Geel dan nog geen vervangers klaar staan, dat kan je nooit verwachten van die man. Dat nu net alleen Bas Dost een gegadigde is welke Wolfsburg niet wil laten gaan is natuurlijk pech ook dit had van Geel nooit kunnen navragen bij Wolfsburg.
Waarom heeft Feyenoord eigenlijk nog de ambitie voor europees voetbal wanneer je toch steeds aan het begin met een veredeld jeugdteam staat exclusief versterkingen? Kunnen we net zo goed meedoen voor de top 10 in de eredivisie.

Je kunt er op twee manieren naar kijken. Feyenoord verliest veel spelers maar Rutten zal nu veel minder druk hebben. Rutten heeft wel bewezen dat ie met beperkte middelen alsnog een team aardig kan laten voetballen.

Ik denk dat het vertrek van de beste spelers een positief effect zal hebben, er zullen veel mensen Feyenoord nu onderschatten.

29 juli 2014 om 14:06

Rutten zal minder druk krijgen. Maar als ze bijvoorbeeld voor de winterstop nog op plek 8 of 10 staan. Dan gaat er wel wat knagen aan de supporters.

29 juli 2014 om 15:24

Ik denk dat de feyenoord fans ook wel beseffen dat Rutten voor een zware taak staat. Het wordt vooralsnog een jaar van opbouwen, met hopelijk aantrekkelijk voetbal. Een goed eindresultaat is belangrijk, maar in een jaar kan een team ook heel veel groeien.

Ik denk echt dat Feyenoord weer top 2 kan bereiken, zeker nu de druk er af is.

Er is best wel een kans om er een redelijk resultaat uit te slepen, maar dan moet Rutten het erg goed neerzetten.

tja...t probleem is natuurlijk niet nu veroorzaakt.
Als feyenoord (en de andere nederlandse clubs) de afgelopen jaren beter gepresteerd had in de EL hadden ze wellicht genoeg punten om in 1x in de laatste voorronde te staan.
Had heel Nederland beter gepresteerd dan heb je gewoon 2 teams in de groepsfase van de Cl.

Natuurlijk kunnen we niet op tegen een madrid, munchen, barcelona, chelsea enz...
Maar als je ziet hoeveel punten er verspeeld zijn tegen ploegen waar je 10 jaar geleden nog eenvoudig van won, dan weet je ook waar het probleem zit

29 juli 2014 om 13:57

Maar daar kan je uiteraard niet naar kijken. Want je hebt mindere jaren etc. Het komt ook doordat PSV en Twente de afgelopen jaren de EL niet serieus namen want, ze konden ook voor de titel of de 2e plaats gaan. En Ajax heeft ook dramatisch gepresteerd in de EL. Dat zeg ik je eerlijk, alleen AZ heeft op mij altijd een stabiele indruk achtergelaten.

Sommige Nederlandse ploegen willen eenmaal CL spelen en vinden EL te min. Terwijl ze de CL een mooie graadmeter is, maar de EL is ook een toernooi wat serieus moet genomen worden. Als zoiets nooit serieus wordt genomen, dan gaat de Fifa echt niet de bedragen verhogen.

29 juli 2014 om 14:01

dat zeg ik toch ook . De andere nederlandse ploegen net zo goed. Dat heeft volgens mij alleen niks te maken met de voorronde waarin feyenoord terecht komt.
Wel met of nederland weer 2 CL plaatsen krijgt ipv 1 + 1 voorronde.

Ik heb er alle vertrouwen in dat Feyenoord de groepsfase van de Champions League gaat halen. Feyenoord heeft de beste jeugdopleiding van de wereld, elk jaar spuwt de jeugdopleiding geweldige talenten uit. Hopelijk dit jaar weer. Jullie mogen zeggen wat jullie willen, al vertrekken de beste spelers dan kunnen we het weer doen met de jeugd die doorstroomt en die zijn echt niet minder dan de meeste eredivisiespelers. Nederland is gewoon de beste, klaar. Wij gaan iedereen pakken, net als het bijna was gelukt op het WK. Als er sterren weggaan, dan hebben onze nieuwe sterren de kans om hun kans te pakken. Komaan Feyenoord en alle andere Nederlandse clubs, wij zijn de beste !

29 juli 2014 om 16:02

@ seliminho

"ik heb er alle vertrouwen in dat Feyenoord de groepsfase van de Champions League gaat halen. Feyenoord heeft de beste jeugdopleiding van de wereld, elk jaar spuwt de jeugdopleiding geweldige talenten uit"

Sinds wanneer heeft Feyenoord de beste opleiding van de wereld ? En elk jaar ? Tot nu toe slagen al de geweldige talenten er niet eens in om de groepsfase van de Europa League veilig te stellen. Sinds zij zich echt richten op het opleiden van spelers heeft nog geen 1 van die spelers de Europese top of subtop gehaald, om zich daar vervolgens succesvol te handhaven. Dan denk jij wel "even" dat ze Champions League voetbal zullen veilig stellen "yeah right". Feyenoord richt zich pas sinds enkele jaren op de jeugd, dus je overdrijft behoorlijk met je "elk jaar", iets wat je eigenlijk ook meteen bevestigd "hopelijk dit jaar weer".

Dat Feyenoord eens een keer de hofleverancier was voor Oranje is echt wel goed, maar ook dat was pas voor de vierde keer in de geschiedenis van Oranje. Ik neem aan dat je de opleiding daarom de beste van de wereld noemt. Nu hoor je mij niet zeggen dat men niet stevig en niet goed aan de weg timmert, alleen jij overdrijft wel heel erg. Lol, als een Ajacied zoiets zou zeggen dan zouden we er nog tachtig bijdrages bij hebben. De opleiding van Feyenoord heeft nog een hoop te bewijzen, ondanks dat ze de Nederlandse award voor beste nationale opleiding hebben gewonnen. Voor een opleiding die volgens jou zo ´s werelds goed is zie ik nog maar bar weinig sportief en financieel rendement, laten we wel zijn daar doe je het uiteindelijk voor. Nu zeg ik niet dat dit nooit zal komen, maar zover als jij beweert dat Feyenoord is klopt gewoon niet.

Voor Feyenoord en het Nederlandse voetbal hoop ik dat ze minimaal nu eens de groepsfase van Europa League bereiken. Het behalen van de groepsfase van de Champions League lijkt mij een schier onmogelijke taak, zelfs al slagen ze erin om over twee wedstrijden af te rekenen met Besiktas. Of ben jij vergeten dat Feyenoord een Europese top of subtop ploeg wacht wanneer ze deze ronde overleven ?

30 juli 2014 om 19:04

@afca_leeds

Ik wil gewoon aangeven dat we niet onszelf als Nederlanders niet kansloos moeten achten in Europees verband. Ik heb het gevoel dat iedereen het al heeft opgegeven. Trouwens ik vind dat Feyenoord de beste jeugdopleiding van de wereld heeft omdat zij uiteindelijk de meeste profvoetballers opleveren elk jaar van de wereld. Ik wil gewoon de mensen moed geven, we moeten niet met zijn allen negatief doen. Dat is eigenlijk het enige ik heb niet echt goed opgelet op wat ik uiteindelijk heb gezegd hahaha

Tsja, dat is een probleem dat je weet dat je hebt bij een club met financiële problemen. De positie van Koeman zag er veel donkerder uit enkele jaren geleden omdat Feyenoord er nu financieel beter voorstaat. De vertrokken verdedigers zijn in principe op te vangen. Met Boula-Mathijssen-Kongolo-Nelom heb je gewoon nog een goede verdediging. Het enige verwijt wat je Feyenorod eigenlijk kunt maken is dat ze ondanks het feit dat ze al maanden wisten dat Pelle weg zou gaan, nog altijd geen spits hebben.....nou is een scorende spits die ook nog een beetje betaalbaar is niet zo makkelijk te vinden.

Dramatisch!! Start Drenthe te nemen en bouw aan een internationale team ipv een eerstedivisie team!

Menigeen hier onderschat de druk van onderhandelingen.
Iedereen zag de leegloop aankomen maar tot de handtekeningen zijn gezet, is niks zeker.
Hoe kun je dan een evt aankoop iets garanderen?
Concreet kan v Geel pas worden wanneer de leegloop daadwerkelijk dus is gestart.
Beloftes kunnen pas gemaakt worden wanneer de centen jouw kant op komen.
Tuurlijk is de onwetendheid voor de supporter vervelend, maar dat is het ook voor Feyenoord zelf.
Van Geel kon zich niet al te heldhaftig opstellen in de onderhandelingen van Indi/janmaat/de Vrij (vanwege het belang van het moeten verkopen) maar is dus wel redelijk geslaagd in de onderhandelingen.
Kan me niet voorstellen dat atm niks aan de hand is dat minimaal vergelijkbaar is met het materiaal van vorig seizoen. De man verdient wel wat meer vertrouwen.

Rutten wist op voorhand dat er een leegloop zou plaatsvinden. Jammer maar hij ziet wel een uitdaging. Het is haast onmogelijk om het zelfde te bereiken als Koeman. Daarvoor moet je kampioen worden, Of misschien de EL minstens halen. Ik hoop wanneer er mindere tijden zijn wij (als supporters)achter Rutten en de spelersgroep blijven staan.

Financieel gezien heeft F.noord goed geboerd maar sportief gezien heeft deze club een flinke aderlating moeten doen en dat is niet zomaar ff op te vangen. Ik hoop dat dit F.noord achter Ajax voor de 2e plek gaat strijden maar ik heb er een hard hoofd in.

Wat mij opvalt, misschien is het al eerder gezegd, is dat het zolang duurt met aantrekken van spelers bij Feyenoord. Het lijkt mij logisch als je weet dat als de kans 99% is dat je sterkhouders vertrekken dat je dan een schaduwlijst hebt van spelers die je wil aantrekken. Zo loop je nu al achter de feiten aan! Is toch ook geen goed signaal naar je team, trainer en supporters toe. Maarja dat zal vast wel aan mij liggen.

29 juli 2014 om 15:12

Van Geel had volgens hem ook een schaduw lijst maar kennelijk heeft hij die niet goed uitgewerkt.
Over de handelswijze van Van Geel valt op dit moment genoeg te zeggen.
BMI is uiteindelijk redelijk goed verkocht maar voor de rest hebben ze absoluut niet de hoofdprijs gevangen.
Nu sta je voor een van de belangrijkste wedstrijden van het jaar met een elftal wat niet op orde is.
Mocht Feyenoord Europees weer in de voorrondes uitgeschakeld worden dan is dat Van Geel zeker aan te rekenen.

Het is sowieso voor Rutten lastig om de tweede plaats te evenaren met deze huidige selectie laat staan kampioen worden.
Je mag hier gewoon niks meer van verwachten. Champions League halen is geen realistisch doel meer.
Dat de Vrij vertrekt snap ik nog wel, maar dat je die andere zo snel en makkelijk laat gaan snap ik niet. Je gaat sportief failliet zo. Alles waar vorig jaar is voor gespeeld is in één klap weer helemaal weg net als in 2012 toen Feyenoord zowel in de Champions League als Europa League voorronde stranden.
Heb medelijden met Rutten. Als je leeg gekocht word mag je niet verwachten dat hij het even gaat doen met Feyenoord. De vervanger van Pelle en Janmaat had gewoon klaar moeten staan. Nu sta je zo tegenover Besiktas die zich in de tussentijd versterkt heeft. Echt schandalig tegenover Fred Rutten dit!!

Dat mensen nog steeds niet snappen hoe erg het gesteld is met de eredivisie. Dat Nederland dan 3e wordt op een WK veranderd daar niks aan, want hoeveel spelers die op het WK sterkhouder waren spelen er straks op 1 september nog in de eredivisie?

Kijk je naar de afgelopen 2 jaar dan haalt Turkije bijv veel meer punten dan Nederland op de Eufa lijst. Feyenoord staat op die zelfde lijst 129, Besiktas 69.

Als je dan ook nog ziet dat Feyenoord 4 basisspelers heeft verloren en verder op de transfermarkt niet veel gedaan heeft. Leuk dat er een aantal nieuwe talenten de kans krijgen, die misschien zelfs meer talent hebben dan de voorgangers, maar die hebben tijd nodig om zich te ontwikkelen/aanpassen.
Besiktas bijv. wel een Ba kan binnen halen.

Aan het einde van dit seizoen zal het misschien anders zijn, maar op dit moment heeft feyenoord een kans van 20-30% om te winnen...
Gelukkig zijn er soms vreemde uitslagen in het voetbal dus iedere feyenoord fan (en ook nederlander, alleen maar goed als feyenoord minimaal EL uitkomt) mag dus nog een beetje hopen. Maar als het in de kuip 2-0 voor Besiktas wordt dan is dat eerder normaal dan een verassing....

Feyenoord gaat er kansloos vanaf morgenavond. Die return hoeft geen eens gespeeld te worden.

Het zal heel lastig worden voor Feyenoord.Maar het was ook lastig voor PEC Zwolle om de bekerfinale van Ajax te winnen en het was ook lastig voor Oranje om de poule door te komen op het WK.Ik zou niet weten waarom Feyenoord niet van Besiktas zou kunnen winnen.Zeker in een uitverkochte Kuip.

Ben geen fan van feyenoord maar als een ned ploeg tegen buitenlandse ploeg moet spelen natuurlijk wel.dus ik hoop dat ze winnen..de bal is rond dus je weet het nooit

Voor mij totaal geen verrassing! Heerlijke overwinning door besiktas. We zagen hier de nr 2 van Nederland tegen de nummer 3 van Turkije.

Goed voor het Turkse voetbal. Veel reageerders hier deden erg minachtend over besiktas en nu worden ze sportief de mond gesnoerd.

Ik wens besiktas veel succes thuis. Dat zal voor eigen publiek een makkelijke overwinning worden. Met eigen publiek zal
Besiktas met 12 man spelen.

Gr fenerbahceli

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren