Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PEC woedend op KNVB: ‘Via een eigen sponsor is het party Hamster tijd!’

Laatste update:

De KNVB heeft zich de woede van PEC Zwolle op de hals gehaald. De ploeg van trainer Ron Jans werd afgelopen seizoen door een 5-1 overwinning op Ajax bekerwinnaar en mag het daarom zondag in de strijd om de Johan Cruijff Schaal opnieuw opnemen tegen de landskampioen uit Amsterdam.

/

Het is PEC echter in het verkeerde keelgat geschoten dat de kaartverkoop door de club zelf is gebonden aan diverse beperkingen, zoals een verplichte buscombi, terwijl kaarten voor het duel met Ajax tegelijkertijd gratis worden aangeboden in Zwolle en Hattem door supermarkt Albert Heijn. “Eigenlijk te gek voor woorden”, heeft voorzitter Adriaan Visser van PEC laten weten aan RTV Oost.

“Wij moeten onze supporters met allerlei beperkende regelingen kaartjes verkopen en via kennelijk een eigen sponsor is het party Hamster tijd!”, doelt Visser op de kortingsweken van de supermarkt. Naast zijn reactie bij het regionale medium zal de preses zich ook nog formeel tot de voetbalbond wenden om zijn ongenoegen kenbaar te maken.

Ben je het met Adriaan Visser eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En straks moet de Knvb weer een onderzoek instellen om uit te zoeken hoe het mogelijk was dT er zoveel Ajax-supporters in PEC-vakken zaten.
Moe wordt je van die Knvb. Die hebben alleen hun eigen belang en staan er niet voor d clubs

30 juli 2014 om 13:45

Kaarten worden gewoon aangeboden op vakantieveilingen.nl. begrijp dat de supporters boos worden dat zij wel met een buscombi moeten, terwijl iedereen uit de rest van het land er zo heen kan...

30 juli 2014 om 13:58

Ze moeten niet moeilijk doen, ik heb flink wat jaren bij de Albert Heijn gewerkt en ieder jaar kreeg zo goed als ieder filiaal wel 5 kaarten die ze zelfs aan medewerkers mochten geven.
Er gingen ook gewoon Feyenoorders en Az' ers heen toen.
Die kaarten zijn trouwens gewoon voor de neutrale vakken als ik me niet vergis, de clubs krijgen kaarten voor vakken.

Heel logisch dus dat sponsoren gratis kaartjes krijgen en die ook gratis weg geven.

30 juli 2014 om 14:20

Ndisdenaam.... maar waarom is die buscombi dan zo belangrijk als iedere gek op eigen vervoer eigenlijk zo dat stadion in kan komen?

30 juli 2014 om 15:38

Omdat de KNVB duidelijk goed zorgt voor haar Ajax. Een 5-1 pak slaag doet pijn. Daarom mag PEC niet veel geld verdienen als straf. Dit is echt dikke BULLSHIT.

30 juli 2014 om 23:24

Goede vraag, maar ik ben denk ik net zo tegen de combi's als jij.

30 juli 2014 om 23:27

Wat ben jij je nou weer aan het aanstellen?
Pec mag niet veel verdienen? Oh denk je dat deze wedstrijd Ajax veel geld oplevert ofzo?
En haar Ajax?
Als de Knvb zo dol is op Ajax, waarom worden we dan net zo vaak benadeeld als de rest?
Meneertje anti objectieve blik, meneer hunnie hunnie.

31 juli 2014 om 00:07

Nou das natuurlijk niet geheel waar t.o.v. supporters gebeuren! Bij tente een spandoek hasj coke en pillen. Lever boete op bij jullie kan t blijven hangen .. jullie mogen jezelf joden noemen doet een andere club dat dan mag t niet.. t is wel klein beetje voorsprong bij ajax

31 juli 2014 om 06:37

Je mag jezelf ook christenen noemen, je mag je zelf ook pietje noemen.
Wilt niet zeggen dat je dan maar hamas hamas alle X aan het gas, en Kan*** joden moet gaan roepen.

Maar deze discussie is al vaker gevoerd, de rechter heeft beslist dat de Knvb niets hoeft te doen.

Heeft dus niks met de Knvb te maken.

Denk dat de Knvb jullie toen bestraft had omdat het wat expliciet was, Hasj Coke en Pillen vinden ze misschien wat te grof.

Overigens zijn er verschillende redenen waarom de geuzennaam joden niet raar is.
Wil het je best uitleggen hoor, maar dan in een PM anders krijgen we weer zo'n discussie hier en daar heb ik op de vroege ochtend geen zin in.

Dat de kaarten worden aangeboden komt ook volgens mij doordat er nog maar een paar duizend kaarten verkocht waren (meen 5 of 6 duizend). Tsja een leeg stadion is ook niet leuk, maar begrijp wel wat hij bedoelt, verplichte combi terwijl iedereen zomaar gratis kaartjes kan halen bij de supermarkt!!

slaat toch nergens op ajax is uit spelen de team en zwolle heeft recht op meer kaartjes omdat het thuis speelt

30 juli 2014 om 12:59

Ik heb niet begrepen dat er voor PEC meer kaarten beschikbaar zouden zijn dan voor Ajax maar dat zou raar zijn.

30 juli 2014 om 13:09

Op RTV Oost staat dat er nu 600 reguliere kaarten door PEC supporters zijn gekocht, dus zelfs het uitvak is nog op geen einde na gevuld, nu zijn er 1400 kaartjes via deze actie weggegeven, dus zelfs met deze actie is het uitvak nog niet gevuld 2400 plaatsen volgens de 5% regeling.

30 juli 2014 om 13:33

PEC zal niet in het uitval plaatsnemen maar achter het doel! Ajax achter het andere doel. Beide team krijgen 1200 kaarten of zoiets. Ajax verkocht er 8300 PEC dus blijkbaar 600. De overgebleven kaarten en neutrale kaarten gaan naar amateur kampioenen en AH acties enzovoorts

30 juli 2014 om 13:46

Als beide teams 1200 kaarten krijgen, hoe kan het dan dat Ajax er al meer dan 8000 heft verkocht?

30 juli 2014 om 13:48

Ik denk ook dat heel veel Zwolle supporters een kaartje via de AH hebben geregeld ipv via de combi. Ben benieuwd hoe de Knvb beide supporters uit elkaar willen houden.

30 juli 2014 om 14:00

Met Ajax - AZ vorig seizoen ging het ook goed hoor, zaten meer dan genoeg mensen door elkaar van beide clubs.

30 juli 2014 om 23:28

JCS is nagenoeg altijd gelijk qua aantal afgegeven kaarten, tenzij een club aangeeft dat ze er minder willen hebben worden de kaarten zoals boven gemeld eerlijk verdeeld, tevens zal bijna 75% in handen zijn van de Knvb en co(co= sponsoren zoals Albert Heijn)

Hoe kan het in godsnaam dat AH kaarten gratis aanbiedt?? begrijp deze frustratie heel goed.

30 juli 2014 om 14:02

Omdat de Albert heijn de boel sponsort.
heel begrijpelijk dus.

30 juli 2014 om 17:40

Hadden ze dan wel beter moeten overleggen.

30 juli 2014 om 23:23

Daar ben ik het met je eens, blijkbaar zagen ze dit niet aankomen bij de Knvb.
Maarja kaartjes vergeven aan sponsoren is dan al lang gebeurd.
Las ergens dat PEC graag wilde dat alle kaarten gratis werden nu?!
Op zich een leuk idee, maar dat kan je dan weer niet maken naar de betalende bezoekers.
Eigenlijk zou de JCS een benefiet wedstrijd moeten worden waar alle inkomsten minus huur van het stadion naar een goed doel gaan.
Alle kaartjes 5 euro en je krijgt het stadion wel vol.

Slaat ook helemaal nergens op dit. Groot gelijk en die wedstrijd boycotten. KNVB laat zich zo wel heel erg kennen. Supporters horen allemaal gelijke rechten en plichten te hebben. De AH klanten zijn niks beter dan de rest.

30 juli 2014 om 13:54

@cfcrotterdam

Inderdaad, maar je hebt natuurlijk ook Zwolle supporters die denken? Hè, kaartje via de Albert Heijn halen is veel makkelijker + geen vervelende busreis.

Feyenoord supporters staan in rijen bij de AH.
Ze hebben wel zin om hun revanche te halen in dat betonnen hamburgerdoosje.

30 juli 2014 om 13:19

Mag hopen van niet. Dan laten we zien dat we iets verstandiger zijn..

30 juli 2014 om 13:32

Iets meer respect voor de Amsterdam Arena zou op zijn plaats zijn.

On: Inderdaad erg vreemd als de kaarten nu ook via supermarkten worden weggeven terwijl je via Zwolle verplicht bent aan een buscombi. Slaat natuurlijk nergens op.

30 juli 2014 om 13:59

nu hij het zegt, lijkt het echt op een hamburgerdoosje! alleen dan met een vernieuwde verpakking met een schuifklep.

on: als je bij de AH je kaartjes gratis kan afhalen dan kan iedereen er toch in komen? alle soorten supporters uit het hele land? begrijp PEC wel

30 juli 2014 om 14:00

Waarom zou ik respect voor een gebouw moeten hebben?
Ik vind het eruit zien als een betonnen hamburgerdoosje. Ieder zijn mening toch?

30 juli 2014 om 14:03

Een hamburgerdoosje? wat een slechte vergelijking... daar lijkt het verre van op.
Misschien dat hamburgerdoosjes er bij het oosten van het land zo uit zien?
Ach raar... maar dat past wel bij die omgeving waar niemand wilt komen.(oost NL)

30 juli 2014 om 14:24

Hahaha, prikkelbaar vandaag vent?

Schande ook dat ik zomaar iets zeg over dat stadion dat jullie huren.
Shame on me!

30 juli 2014 om 15:09

Beter een goed stadion huren dan een stadion in eigen beheer hebben wat niet helemaal deugd.

30 juli 2014 om 15:12

Dat is zo, maar waar deugd het stadion niet dan?

30 juli 2014 om 15:13

Moet zeggen dat ik ook wel eens mooiere stadions heb gezien. Maakt ook verder niet uit. Langzaam begint het beter te worden in de arena. Gaat zowaar nog eens echt op een voetbalstadion lijken. Sfeer wordt ook steeds beter.

Ontopic: kaartjes worden gratis weggegeven omdat er anders niemand op die belachelijk wedstrijd af komt. Maar het is een bekend probleem. Alleen Ajax komt met redelijk veel supporters, alle andere clubs laten deze wedstrijd schieten(wat zeer begrijpelijk is). Tijd dat de KNVB deze wedstrijd interessanter gaat maken. Hoe? Geen idee

30 juli 2014 om 23:32

Ja een stadion dat we huren, tripple A status heeft bij de Uefa.
Stadion waar we zelf in hebben geinvesteerd, met behulp van de gemeente misschien, maar zonder hulp van een gemeente bestond jou club ook niet meer ter infomatie!

Ajax betaald volgens mij iets rond de 30 miljoen voor 10 jaar als het niet meer is, wat is het verschil eigenlijk?
Alsof het wat uitmaakt, sjongejonge.
Je mag best wat over ons stadion zeggen, noem het dan een ufo... daar kan ik me in vinden, maar een hamburgerdoosje? ik weet niet bij welke fastfood keten jij komt maar ik heb ze nog nooit zo gezien, zelfs in de VS niet...en daar zijn ze wel een beetje gek.

30 juli 2014 om 15:59

waarom is het nog steeds Knvb? en niet Kavb? ajax is het schatje van de knvb
ik mag beide partije niet

30 juli 2014 om 16:57

Haha thanks!

Ik kan me altijd zo vermaken om dit soort reacties. Best sneu eigenlijk. Omdat er echt niks anders verzonnen kan worden waar Feyenoord beter in zou zijn gaat er maar afgegeven worden op een stadion.

Ik snap het wel als echt al het andere bij Ajax beter is. Je moet toch ergens op af kunnen geven. Het geeft ook wel een beetje het verschil weer tussen een Ajacied een een Feyenoorder. Feyenoorders haten Ajax en Ajacieden, wij Ajacieden beginnen een beetje medelijden te krijgen.

Van mijn part speelt Ajax in een kartonnen doos, als ze elk jaar kampioen worden, dan vind ik het best.

30 juli 2014 om 17:10

Dank voor je beoordeling van Feyenoorders. In deze geheel nutteloos.

Groeten,
een Tukker

Typisch Knvb... Charlatans zijn het, farizeeërs... En dan maar zeiken dat de Fifa zo corrupt is.

Supporters worden neergezet als criminelen en de meest belachelijke maatregelen komen uit de hoge hoed om zelfs de meest fundamentele vrijheden te beperken.

Ze vergeten echter dat zonder diezelfde supporters het voetbal sterft. Het is dan ook te hopen dat de voetbalsupporters zich een keer samen pakken en een boycot-weekend uitschrijven om duidelijk te maken dat 'we' de criminalisering en vrijheidsbeperking meer dan zat zijn.

maandenlang wordt hier gal gespuwd over de corruptie binnen de fifa maar de knvb is waarschijnlijk een van de slechtste sportbonden van europa, hier het zoveelste voorbeeld.

Goede reactie van Zwolle. Nog eff en we krijgen nergens de stadions meer vol met al die achterlijke combi's. Gewoon boycotten en via een andere weg aan kaarten komen. Alsof Zwolle supporters niet veilig tussen Ajax supp kunnen lopen! Nou zeker wel!

30 juli 2014 om 13:10

Daar gaat het denk ik wel naar toe! Seizoenskaarten worden ook steeds duurder.

30 juli 2014 om 13:11

Tijdens de bekerfinale zat ik vak N tussen de Zwollenaren dus dat kan makkelijk.

30 juli 2014 om 13:28

"alsof Zwolle supporters niet veilig tussen Ajax supp kunnen lopen! Nou zeker wel!"

Nou dus niet. De laatste Ajax-PEC is flink uit de hand gelopen ondermeer omdat de PEC supporters werden afgezet voor het supportershome van Ajax en door wen regen van stenen naar het vak moesten lopen. PEC heeft deze zaak aanhangig gemakt bij de Knvb maar dar zijn nog altijd geen uitspraken over gedaan.

30 juli 2014 om 13:35

Dit waren Cambuur supporters. Met Zwolle supporters is er geen probleem. Bij de JC schaal tussen Ajax en PSV liepen we ook gewoon door elkaar zonder problemen!

30 juli 2014 om 13:46

Bede Clb's hebben grote problemen gekend bij de Arena.

Speciaal voor jou nog even het artikel van Regterschot van NU-sport die perfect verwoord goe het er aan toe is gegaan die dag:

Ajax won mede dankzij een scheidsrechter van PEC Zwolle. Het onrecht dat ik als PEC-fan voelde, sloeg om in medelijden. De nederlaag van Ajax is groter.

Op 21 november 1987 zat ik met een vriend in De Meer, bij Ajax – Pec. PEC speelde goed, maar via 4-4 werd het toch nog 6-4, mede dankzij een doelpunt van debutant Ronald de Boer.

Naast me knipoogde een man met Ajaxsjaaltje terwijl hij zachtjes in mijn arm kneep. ‘strakkies weer lekker met de trekker naar huis,’ zei hij.

Lang heb ik een milde vorm van ontzag gevoeld voor Ajax. Mooie Amsterdamse humor, Johan Cruijff, Marco van Basten, Louis van Gaal, dominant voetbal, al die prijzen, het bravoure, u kent het wel.

En ook ik stond te juichen in 1995 toen Ajax de Champions League won, zoals ik in 1988 blij was met de Europa Cup I van PSV en in 2002 met de Uefa Cup van Feyenoord. Dergelijke successen maken van een kleinere club-fan echter nog geen Ajacied. Mijn enige verklaring voor het opblazen van De Meer tot een Arena: van heel veel anderen wel.

Verdampt
Mijn ontzag en sympathie voor Ajax zijn inmiddels behoorlijk verdampt. Veroorzaakt door beursgang, stropdassen met een ’1’ erop en een voorzitter die vond dat zijn godenzonen een koninklijke status verdienden en riep dat zijn club ‘nooit meer in te halen’ viel. Veroorzaakt ook door dagjesmensen die op wedstrijddagen in Ajaxshirts de Nieuwmarkt overspoelen en met een slecht geïmiteerd Amsterdams accent schreeuwen dat ze de beste zijn, terwijl het spel daar – ondanks de Cruijffrevolte – geen aanleiding meer tot geeft.

Ik heb er zeven jaar gewoond, heb er Amsterdamse fans leren kennen en vergeet nooit dat één van hen – echt niet de minste – een keer uit het raam van café ‘t Loosje keek en verzuchtte: ‘ajax is Ajax niet meer.’

Terug naar Zwolle.

Ik liet me overhalen door mijn broer. Het vooruitzicht om met achthonderd Zwollenaren als koploper naar de Arena te gaan, stond me wel aan. Dus zat ik afgelopen zaterdag in één van de vijftien bussen met PEC-fans richting Amsterdam, de gehele route omgeven door autootjes met Ajaxfans.

Vijfhonderd meter van de Arena stopten we op een parkeerplaats. Zonder politie-escorte liepen we naar het stadion, dwars door groepen Ajaxfans heen van wie sommigen wijde pupillen en schuim op hun mond hadden. Verbouwereerd keken ze naar deze groep waarvan de voorste rij bestond uit naïeve jongens die riepen dat we bovenaan stonden.

Dat het niet uit de hand is gelopen, mag een wondertje heten. Helemaal zonder kleerscheuren bereikten we het uitvak overigens niet, er vlogen een paar glazen en volle blikken bier onze kant op en nadat drie PEC-fans – ook niet nuchter – verhaal wilden halen, werd onze groep (inclusief vrouwen en kinderen) door politie te paard met wapenstokken de hekken in gemept.

Schamen
In grote delen van de wedstrijd was PEC de beter voetballende ploeg. De Arena (laat u niet misleiden, een kwart van de stoeltjes was onbezet) viel (op Vak 410 na) nagenoeg stil. Ajax had een lucky goal en een thuisfluiter nodig om achttien minuten voor tijd tegen de verhouding in op 1-0 te komen. Mensen in de vakken links en rechts van het dikke plexiglas om ons heen juichten uitzinnig, alsof ze zich nergens voor hoefden te schamen. De Arena schrok wakker en joelde dat alle boeren homo’s waren. Uiteindelijk werd het 2-1.

Na afloop werden we anderhalf uur vastgehouden. Toen kwamen de bussen voorrijden, nu wel tot vlak voor het uitvak. We mochten terug.

Ter hoogte van Amersfoort maakte mijn onrechtvaardigheidsgevoel plaats voor medelijden. Ik realiseerde me dat veel van de Ajaxfans die voortijdig de Arena verlieten, dat deden om files langs dezelfde route als die van ons te vermijden, sommigen van hen wonen tot ver voorbij Zwolle. Ik vroeg me af of ook zij hadden gezongen dat boeren homo’s waren en dacht aan de Nieuwmarkt.

Er bekroop me hetzelfde gevoel als tijdens die pijnlijke documentaire over het Scheveningse Kurhaus. Nog altijd een machtig, mooi hotel om te zien, maar van internationale klasse en allure is al een tijdje geen sprake meer.

Door: Nusport/remco Regterschot

30 juli 2014 om 13:57

Mooi verhaaltje wat de situatie perfect door een gekleurde bril verwoord...

Echter haalt het stukje wel jouw stelling onderuit.... meer dan een biertje over en weer gegooid is er niet.... Schade die aangebracht is... is door de popo´s.

Zit bijna iedere uitwedstrijd van Ajax in het stadion, en dan zeldzaam in het uitvak. Ook in Rotterdam, Den Haag, en Utrecht.... en dan echt niet in het persvak/bobovak of tussen de kindertjes.
Ik zit altijd naast meneer schuimbek, en mevrouw poederneus (sorry jongens) en dat kan gewoon... als je maar met respect met elkaar omgaat.

30 juli 2014 om 13:59

@ remember95

Daar is helemaal niets gekleurds aan. Meerdere clubs hebben problemen gehad bij de Arena de afgelopen seizoenen. Dat ging verder dan alleen maar wat heen en weer gooien van wat bier. Of ben je wedstrijd tegen Celtic alweer vergeten?

// als je maar met respect met elkaar omgaat. \\

Het grote probleem is dat de autoriteiten niet meewerken. Die zorgen er uiteindelijk voor dat er steeds maar weer problemen zij bij de Arena.

30 juli 2014 om 14:06

Zwolle heeft geen problemen gekend hoor....
Ik stond toen zelf bij Noord-B boven op de trap te kijken hoe ze langs het home liepen.
Was niks gebeurd behalve dat er 2 ajacieden een paar schoppen kregen van een groep van 10 laffe honden.

Die stenen regen kwam bij Cambuur, en ook daar hebben beide partijen schuld aan, cambuur supporters liepen namelijk op gegeven moment via de brug naast het trainingsveld naar het home toe, daarna kwam er ME en renden ze weg.

Dat is namelijk mijn ingang waar het continue gebeurden, nou de media overdrijft in alles geloof mij maar.

30 juli 2014 om 14:09

Dus er loopt een groep zwolle supporters, waarvan de voorste mensen een grote bek hebben en zingen dat ze bovenaan staan, waarop als reactie gooien ajax supporters bier en enkele volle blikken (wat een kwalijke zaak is) en verder niks? Poeh poeh. Lijkt me behoorlijk meevallen. Volgende keer gewoon doorlopen dan krijg je waarschijnlijk niet eens bier naar je kop.

30 juli 2014 om 14:18

@malloot....

Dat jij dat niet gekleurd vind kan ik begrijpen. Jij hebt namelijk dezelfde bril op.... Wat die man vertelt, verteld ie uit teleurstelling en verdriet... Is dan dus per definitie gekleurd.

Gaat nu niet overe andere wedstrijden of Celtic hé.... wel bij de feitjes blijven. Bier gooien gebeurd overal, bij iedere wedstrijd... Ook in Zwolle, en niet alleen naar supporters... zelfs naar spelers die een hoekschop moeten nemen.... jajajaja dat gebeurt zelfs in Zwolle. Beetje hypocrite om te doen alsof dat alleen in Amsterdam gebeurd

En waarom het // ... \\ van een bepaald stukje tekst.. Vind je dat leuk.... niet mee eens.... geen mening.... ????

Fijn dat je zegt dat de problemen niet aan ons liggen maar aan de autoriteiten.... Houd dan ook eens op met die beschuldigende vingertjes naar Ajax en haar supporters.

Dus bij 2 pakjes Bona boter een kaartje voor de JC schaal

ON: In het verleden kreeg je ook de kans om vrijkaarten te bemachtigen als je kampioen was geworden met je eigen team. Is dit nog steeds zo of zijn de acties (door bijvoorbeeld AH) hier voor in de plaats gekomen?

30 juli 2014 om 13:14

Bijna, bij 20 euro aan boodschappen krijg je een kaartje met een actiecode, als de actiecode winnend is krijg je 2 kaartjes..

Denk persoonlijk dat het frustratie van de voorzitter is dat PEC zelf maar 600 kaartjes verkocht kreeg, dus eigenlijk verdient PEC niet aan de kaartverkoop en gaat de AH ze nu weggeven, al 1400, dus al meer dan dat PEC verkocht heeft

30 juli 2014 om 13:22

Pakje Bona boter kost al gouw tientje hoor

30 juli 2014 om 13:24

Maar alle actiecodes bleken een winnende code te zijn

De slechte kaartverkoop komt met name door de boycot die veel supporters hanteren, Dit heeft te maken met de slechte/agressieve behandeling in de Arena (van stewards en politie) in het verleden en deels ook door de (te dure) combi.

Volgens mij verdiend PEC sowieso amper aan deze wedstrijd, net als de beker finale die kostenneutraal is verlopen. De Knvb strijkt het overgrote deel van het geld op.

30 juli 2014 om 13:24

Natuurljk is dat frustratie van d vooriitter maar waarom zou je 90 euro gaan betalen voor 2 kaarten als ah ze gratis weggeeft.

30 juli 2014 om 13:39

de lokale driehoek in Amsterdam... daar schaam ik me echt voor. Ik zie werkelijk waar amper een vol uitvak in de Arena, door al die belachelijke regelingen. Dat terwijl je notabene een klein treinstation heb gemaakt speciaal voor het uitvak

30 juli 2014 om 13:40

Ik denk dat de voorzitter van PEC gefrustreerd is dat hij alleen buscombi kaarten mag aanbieden, terwijl een andere partij kaarten zonder bus combi mag aanbieden. Wat heeft die hele buscombi dan voorn zin?

Groot gelijk dat Visser hier boos over is, PEC wordt gewoon een oor aan genaaid door de Knvb.

30 juli 2014 om 13:41

Uh die kaarten zijn door PEC al weken in de verkoop, deze actie is pas deze week. Lijkt mij dat de PEC supporters ruim van te voren hun kaarten hadden gekocht.

Kan mij goed voorstellen dat veel PEC supporters niet naar de Arena willen, dat wil ik zelf ook niet, maar dan moet je ook niet gaan als de kaartjes gratis zijn.

30 juli 2014 om 13:47

@ wandering

// Kan mij goed voorstellen dat veel PEC supporters niet naar de Arena willen, dat wil ik zelf ook niet, maar dan moet je ook niet gaan als de kaartjes gratis zijn. \\

Volgens mij wil je het niet echt snappen. Het is namelijk helemaal niet zo dat ze niet naar de Arena willen, maar ze willen er niet bijna € 50,00 willen neerleggen voor een veredelde oefenpot waarbij ze bovendien gebonden zijn aan combiregelingen. Deze wedstrijd werd massaal geboycot, veel supporters hadden derhalve geen kaarten aangeschaft, maar hebben dat vanwege deze actie van AH alsnog gedaan.

30 juli 2014 om 14:06

Haal maar weg, als ik mij iets voorgenomen heb moet ik mij daar ook aan houden

30 juli 2014 om 14:09

Stewards hebben er niks mee te maken.... in ieder geval niet de Ajax stewards.
Het zijn namelijk stewards van de uit-clubs + een paar van Ajax die toezicht houden daar, het was de Politie die in overleg met de gemeente Amsterdam mensen terugstuurt en andere fratsen uithaalt.

30 juli 2014 om 14:12

Beetje kromme vergelijking. Die 20 euro die besteed je aan huishoudelijke artikelen dus 20 euro voor een kaartje klopt niet.

Je bent al snel 20 euro kwijt als je boodschappen gaat doen. Al koop je voor 20 euro WV papier dan krijg je dus een kaartje en hoef je het eerste half jaar geen wc papier meer te kopen. Het mes snijdt hier dus aan twee kanten.

30 juli 2014 om 15:58

En toch was het een steward van de Arena die twee jaar geleden de oorzaak was van de ellende. Vorig jaar de politie.

30 juli 2014 om 13:32

Off topic: Bona boter noemen = facepalm.

De animo in Zwolle is dus niet echt hoog.
Jammer, de Kuip zal niet erg vol zijn.

30 juli 2014 om 13:48

Sterker nog, De Kuip is zondag helemaal leeg.

30 juli 2014 om 14:06

Vanavond al vol

30 juli 2014 om 14:14

Off topic: Serieus ingaan op mijn voorbeeld Bona boter dat = pas facepalm.

30 juli 2014 om 13:58

Nee... alleen bij fruit

Op vakantieveiling worden ze ook aangeboden, ze gaan er gemiddeld voor 25 euro uit. 2 stuks.

Dat er uberhaupt mensen uit Zwolle op hun vrije zondag met een buscombi naar een uitwedstrijd gaan voor dit prijsje begrijp ik al niet zo goed. In andere landen is dit een wedstrijd met meer aanzien op neutraal terrein.

30 juli 2014 om 14:06

Alleen in Engeland wordt de Supercup gespeeld op neutraal terrein namelijk op Wembley. Als West Ham hier gaat spelen is dat dus ook geen neutraal terrein meer. Er zijn zelfs landen die de Supercup in China spelen. Helemaal belachelijk. In Spanje speel je een uit en thuis wedstrijd maar ik denk dat de Nederlandse clubs daar niet op zitten te wachten.

31 juli 2014 om 06:44

Hier sla je toch echt de plank mis. West Ham speelt op dit moment nog op Boleyn Ground (welbekend als Upton Park). Vanaf seizoen 2016/2017 zal men gaan spelen in het Olympisch Stadion in London. Dit is dus geen Wembley.

31 juli 2014 om 10:38

Klopt, je hebt gelijk! Dan is Engeland denk ik de enige war de Supercup op neutraal veld plaatsvind.

Die combi-regeling is gewoon krom inderdaad. Als je bij PEC koopt moet je met een combi, als je ze van de AH krijgt mag je op eigen gelegenheid. Dat is niet eerlijk inderdaad.

Heb zelf ook kaartjes via AH geregeld. Voor die onzinwedstrijd ga je natuurlijk geen geld betalen, maar voor de Knvb is een leeg stadion ook niet alles. Het resultaat is deze waardeloze oplossing die alleen maar verliezers kent.

Zo gaat het altijd, ik kan me herinneren dat er met PSV-Heracles voor de bekerfinale precies hetzelfde aan de hand was. Via de clubs met combi maar tegelijk ook te koop bij de AH en op vakantieveilingen.

Ze hebben inderdaad gelijk, raar van de Knvb en volgend jaar openen we dit onderwerp opnieuw...

30 juli 2014 om 19:15

Boycotten die wedstrijd. Johan Cruif schaal gaat toch nergens over.

Ach jah.... Ze moeten het ticketproces gewoon aanpassen:

1. Fan moet voor uitwedstrijd naar verkooppunt stadion om kaart aan te vragen.
2. Fan toont identiteitsbewijs en eventueel seizoenskaart (voor risicowedstrijden).
3. Verkoper controleert gegevens in landelijke database.
4. Fan betaalt ticket(s) en krijgt afhaalbewijs met code.
5. Persoonlijke informatie fan incl. code afhaalbewijs wordt naar de ontvangende club gestuurd

Op de wedstrijddag
1. Fan gaat naar de ingang voor de uitsupporters (afgezonderd deel voor mensen van thuisspelende club).
2. Fan scant bij de ingang van uitsupporters de code van zijn afhaalbewijs en loopt naar binnen.
3. Fan meldt zich bij balie
4. Code van afhaalbewijs wordt gescand en de bijbehorende persoonsgegevens worden gecontroleerd a.d.h.v. het identiteitsbewijs van de fan.
5. Klopt dit, krijgt persoon nieuw kaartje om het stadion in te komen. Het afhaalbewijs wordt ingenomen.

Toegegeven, het is een beetje omslachtig, maar alleen dan kan het klootjesvolk uit het stadion worden geweerd en kunnen de echte liefhebbers weer naar het stadion. Geen verplichte combi's meer, geen gezeik.

30 juli 2014 om 14:12

Onzin, er zijn ook fans van clubs zoals Psv, Ajax en Feyenoord die aan de andere kant van het land wonen... je kan niet verwachten dat die voor een uitwedstrijd even snel het halve land doorcruisen voor een kaartje.
En mensen die van ver weg komen maar wel alle uitwedstrijden bezoeken zijn de echte .... dat zijn trouwe supporters want je moet het er maar vor over hebben.
Dit zou je bij FC bal op het dak kunnen doen, maar niet op dit niveau.

31 juli 2014 om 08:37

Zeker geen onzin. Je kunt toch wel één keertje naar het stadion van je club? Kom op man. Nederland ben je doorheen in 2.5 uur. Daarna kun je het bij wijze van spreken telefonisch doen of per Internet (via clubcard code bijv.). Gaat erom dat er een persoon aan een kaart gekoppeld is. Alleen die persoon mag naar binnen. Klaar.

Uiteindelijk zal het voor de uitsupporters alleen maar makkelijker worden.

31 juli 2014 om 11:32

Nee, dan ben je dus 5 uur onder weg, vergeet niet dat mensen door de week ook nog moeten werken he, niet iedereen is vakkenvuller bij de appie(jij?)
Juist onzin.
En telefonish of persoonlijk een kaartje aanvragen is een groot verschil he, je gooit nu ook je eigen ruiten in want als je het via de telefoon doet is het niet persoonlijk.

Iemand moet dus 2x die afstand afleggen, namelijk het aanvragen en op de wedstrijd dag zelf.
Veel te onhandig.
de 410érs moeten ook hun scc persoonlijk komen ophalen in Amsterdam, daar kwam ook al veel weerstand bij kijken want de rest krijgt gewoon hun scc thuisgestuurd namelijk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren