Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Ik vraag me weleens af waarom PSV nog een middenvelder wil halen'

Laatste update:

Na een uitstekend seizoen op huurbasis bij SC Cambuur, is Marcel Ritzmaier weer neergestreken in Eindhoven. De Oostenrijker mikt op een basisplek, maar weet dat het lastig zal worden om een plaats te bemachtigen op het middenveld. "Je weet dat er bij een topclub nou eenmaal veel concurrentie is, daar moet je mee leren omgaan", zegt hij in Voetbal International.

/

Coach Phillip Cocu beschikt met Georginio Wijnaldum, Adam Maher, Oscar Hiljemark, Jorrit Hendrix en Stijn Schaars al over flink wat opties en bovendien is PSV bezig met een versterking. De naam van Steven Defour zingt al enige tijd rond in het Philips Stadion. "Ik moet gewoon de strijd met die andere jongens aangaan en op trainingen bewijzen dat ik op het middenveld hoor te spelen", zegt Ritzmaier echter.

De 21-jarige jeugdinternational geeft toe dat hij zich weleens afvraagt waarom PSV nog een middenvelder wil halen. "Maar uiteindelijk ben ik niet degene die daar de beslissing over neemt." Ritzmaier is sinds begin 2010 actief bij PSV, waarvoor hij tot op heden elf keer in actie kwam. Bij Cambuur speelde hij vorig seizoen 33 wedstrijden. Daarin scoorde hij vijf keer.

Marcel Ritzmaier gaat een basisplek afdwingen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou als Cocu met de punt naar achter speelt heb je voor die twee voorste posities de keuze uit Wijnaldum, Maher en Ritzmaier en als vierde man een talent Vloet. Normaal bezet dus.

Voor die ene positie daarachter heb je Hiljemark en Schaars. Bij Hiljemark blijf ik twijfelen of hij wel goed genoeg is of wordt en Schaars ligt er nog een behoorlijke tijd uit. Vandaar dat PSV voor die positie nog iemand wil, namelijk Defour. Dus dat is niet eens heel erg van invloed op Ritzmaier.

Opzich wel logisch toch?

30 juli 2014 om 16:32

Keurig uitgelegd, t0mt0m18. Geen speld tussen te krijgen.

30 juli 2014 om 16:37

Op papier wel inderdaad, maar wedstrijden worden gewonnen op het veld. Nou is Defour er eentje met karakter, discipline en heeft de juiste mentaliteit. Daar schortte het de psv-ers afgelopen seizoenen nog wel eens aan.

30 juli 2014 om 16:42

Ben het helemaal met je eens. Psv heef het beste materiaal van Nederland, en in mijn ogen daarom ook kampioenskandidaat nummer 1.

Zoet
Arias
Bruma
Aankoop
Willems
Wijnaldum
Maher
Defour
Narshing
L. De Jong
Depay
30 juli 2014 om 16:55

Inderdaad. Als ze Defour én een CV gaan halen, zijn ze kampioenskandidaat nr. 1 denk ik (met Ajax mede-favoriet). Defour zou een topaankoop zijn: gaat voorop in de strijd, heeft leiderskwaliteiten, goeie passing, goed positiespel..

30 juli 2014 om 17:01

ALS ze Defour binnen kunnen halen, hij is er nog niet en de competitie begint volgende week. Luuk de Jong heeft 2 jaar niks gepresteerd nog maar zien of dat wat word. Ajax is nog steeds kandidaat nummer 1 met een veel bredere selectie en hetzelfde materiaal als vorig jaar. Siem de Jong is weg maar die hebben we afgelopen seizoen niet gemist. Alle posities zijn dubbel bezet door uitstekende vervangers, en op eventuele vertrekken is geanticipeerd. Tevens liggen nu talentvolle kwaliteiten voorin op de flanken met Kishna en El Ghazi. Zie PSV altijd wel als de grootste concurrent naast FC Twente.

30 juli 2014 om 17:04

Zou lullig zijn voor AZ, maar Gouweleeuw zou ik niet verkeerd vinden op die positie

30 juli 2014 om 17:04

Ik begrijp die domme opmerkingen van types zoals Deveste nooit: een ploeg op basis van de individuele kwaliteiten in de selectie bombarderen tot kampioenskandidaat (nummer 1 nog wel)... op basis van de selectie? Wat dacht je van de technische staf, breedte van de selectie (beste 11 kan, maar beste 16 bijvoorbeeld weer totaal niet), gehanteerde systeem in combinatie met de spelers die je tot je beschikking hebt?

Als er iets is dat 'de beste selectie van Nederland' wel bewezen heeft, is dat een stel individuen geen team maakt. Hiervan zijn recent Ajax en nog recenter Psv erg mooie voorbeelden: telkens leuke selecties gehad maar nimmer kampioen. Toch blijven er mensen een Fifa of PES logica op nahouden... apart.

Psv, zeker onder Cocu, is voor mij geen kampioenskandidaat, omdat ik Cocu geen goede coach voor deze selectie vind (en dat heeft hij al aangetoond laatste jaar); omdat er ook nu weer zaken in de media worden geslingerd die eigenlijk gewoon binnenskamers moeten blijven (bakalli bijvoorbeeld, of de roep om daadkrachtiger handelen van degene die de aankopen doet); omdat Psv een zwakke verdediging heeft en het mentaal niet op orde is in de selectie (getuige enerzijds de manier waarop de tegen goals tot stand komen en anderzijds de hoeveelheid verlies partijen afgelopen seizoen); omdat Psv aantoonbaar niet op meerdere vlakken kan voetballen (el, Beker, Ed)

Nummer 1 voor mij blijft ook dit seizoen weer Ajax. De ploeg oogt nog steeds erg solide, heeft een brede selectie waarin niemand voor elkaar onder doet, heeft aangetoond er te staan wanneer het moet, weinig te verliezen, kan gemakkelijk op 3 vlakken strijden zonder hier significant onder te lijden en de meeste sterkhouders spelen nog bij Ajax.

30 juli 2014 om 17:05

Ben ik volkomen met je eens, als FC Twente Tadic niet teveel gaat missen.

30 juli 2014 om 17:08

Ik vlak Feyenoord met Boetius, Vilhena, Immers, Clasie en Bilal anders ook niet uit. Prima middenveld ook.

30 juli 2014 om 17:09

@ Feyenoord126

Ja dat dacht ik ook met Van Bommel, Strootman en Wijnaldum en daarvoor Mertens, Narsingh en Matavz, maar het loopt nooit zoals je vooraf hoopt als fan

Bovendien weet niet je nog niet hoe De Jong is na zijn flop en Maher heeft ook nog nooit zijn draai gevonden, dus ook geen zekerheid. Narsingh vind ik persoonlijk een erg matige speler. Dus het ziet er op papier leuker uit dan het is vrees ik!

30 juli 2014 om 17:57

Wijnaldum gaat nog wel weg denk ik.

30 juli 2014 om 17:59

Daar komen de praatjes weer. Dat zeiden we vorig jaar ook. Maar volgens mij zijn ze geen kampioen geworden. Je kunt wel namen hebben maar als het geen team word heb je er niks aan.

30 juli 2014 om 19:01

Depay, Ldj, Narsingh, Ritzmaier/schaars, Maher/gini, Hiljemark/defour. Zo hoop ik het toch, met de punt naar achteren, anders krijgen het hetzelfde debacle als vorig seizoen...

31 juli 2014 om 09:33

Op dit moment naar materiaal kijkende heeft Ajax toch wel het beste materiaal. Alle posities dubbel bezet. Als je ook al eens kijkt naar de rek die er bij Ajax nog in zit met jongens als Fisher, Kishna, Zivkovic, Klaassen en op de achtergrond nog el Ghazi dan denk ik toch dat Ajax nog weleens kan gaan vlammen dit jaar. Mede doordat wat erachter staat, dus dan heb ik het over het middenveld en de verdediging, gewoon meer dan stabiel is. Zeker als een Moisander blijft denk ik dat Ajax Kampioenskandidaat nr1 is. Bij PSV kunnen talenten moeilijker doorstoten als de balans in het team niet lekker ligt. Dus als een Maher of een Narsingh weet dat hij ballen moet gaan ontvangen van een Tamata of een Willems, blokkeer je dat soort jongens al deels in hun ontwikkeling. Er moet bij PSV gewoon zwaar geïnvesteerd worden in de achterhoede met voetballend vermogen.

31 juli 2014 om 12:55

Hahaha PSV heeft toch ieder seizoen op papier het beste materiaal?

30 juli 2014 om 16:37

Ik ben het met je eens, maar Hendrix heeft het vorig seizoen uitstekend gedaan op de positie van Hiljemark en Schaars en daarom willen velen hem daar volgend seizoen ook zien, waaronder ik omdat ik hem als centrale verdediger te soft vindt.
Ik vind Defour een hele goede speler alleen daarom zie ik hem graag komen, maar dan hoop ik wel dat er een middenveld vertrekt zodat Leenmans en Vloet ook kans maken op minuten volgend seizoen.
Ik ben zelf niet z'n fan van Schaars en vraag me nog steeds af waarom hij gehaald is.

30 juli 2014 om 16:40

Ervaring. Na de leegloop van vorig seizoen was in principe alle ervaring verdwenen dus wilde Brands graag ervaring erbij. Schaars was beschikbaar en kostte maar 8 ton.

30 juli 2014 om 16:49

Pffff hoor al jaren dat we de beste namen hebben.
Hier win je nog geen titels mee is wel weer gebleken.

30 juli 2014 om 17:37

Ben met je mee eens, maar hoeveel beter is Defour dan Hiljemark of Schaars? Heb hem regelmatig zien spelen bij Porto en daar viel hij mij nooit op. Man van de simpele ballen. Voor de rest zie ik hem geen geweldige onderscheppingen plaatsen. Is ook geen ballenafpakker.

30 juli 2014 om 17:56

Een tijdelijke vervanger van 8,5 miljoen logisch?? om daarna tegen Schaars te moeten zeggen dat hij op kan donderen omdat ze een dure speler hebben gehaald??

Geef Hiljemark gewoon een kans en hou Hendrikx tijdelijk achter de hand voor die plek en haal verdediger...

Wat ik zeg is logisch... daar hoef je niet voor in de voetballerij te zitten om te concluderen dat 8,5 miljoen een totaal onnodige investering is!

30 juli 2014 om 18:31

shenkie
je hebt je punt als anti psver inmiddels wel gemaakt.
Echter is het een beetje raaskallen wat je doet.
Defour wordt geen"tijdelijke" vervanger en psv gaat de gewenste 8,5 niet betalen.
Die deal zal tussen de 5,5 en 6 worden afgerond.

We hebben geen spelers met "haar op de tanden", we hebben nauwelijks jongens die weten wat het is om op het hoogste niveau te voetballen vanwege hun leeftijd en we hebben geen patron in de ploeg.

Hiljemark is dat niet en zal dat ook niet worden, goeie speler maar om "de baas "in het veld te zijn vereist een bepaald karakter.
Hendrix is van origini cv en heeft noodgedwongen het afgelopen seizoen back en middenvelder gestaan vanwege de vele langdurige blessures die er waren.
Cocu heeft hem in alle voorbereidingswedstrijden ook als zodanig gebruikt.

Schaars is pas in februari volgend jaar weer hersteld en dan moet hij nog op wedstrijdniveau komen.tegen die tijd is het seizoen al weer bijna af.

Ritzmaier maher en wijnaldum mag en kan je niet vergelijken met de rol die eventueel defour zou gaan vervullen.
Totaal andere positie en taken binnen de lijnen.

En dan als laatste : Een speler als defour is voor elke nederlandse club een kwaliteits impuls.

Dus mocht brands erin slagen dan is dat een prima zaak.

Het zou je sieren als je eens wat meer checkt voor je blind maar wat gaat roepen maar misschien is dat teveel gevraagd.

30 juli 2014 om 19:02

Stratumseind

Nee, ik heb geen hekel aan psv... ik heb een hekel aan het beleid dat psv voert... evenals Vitesse... en daarom zie ik als Ajacied zijnde ook liever Feyenoord kampioen worden dan 1 van die andere 2!

En je noemt het raaskallen... Volgens mij zijn er genoeg voorbeelden van spelers die gehaald werden om even een leidersrol opzich moesten nemen... zoals jij Defour noemt.

Ik kan me Rob Wielaert, Frank Verlaat en Aron Winter onder andere nog herinneren... Dat liep uit op een aantal ware fiasco's. Zelfde geldt voor van Hooijdonk in de 2e periode bij Feyenoord en zo zijn er genoeg voorbeelden...

Wat jij doet is toekomst kijken... in de toekomst is er nog nooit een wedstrijd gewonnen.... Maher was ook voor alle ploegen in de eredivisie een kwaliteitsimpuls ... maar oh wat ben ik blij dat Ajax gewoon voor Serero heeft gekozen!

Van Bommel ook... alleen van Bommel kon totaal niet om gaan met die arrogante mannetjes.. Strootman was zijn maat alleen met zijn 2en kan je geen pot winnen.

Kijk naar Ajax en Feyenoord.... en je ziet dat Ritzmayer gewoon een kans moet krijgen... Bij Ajax en Feyenoord zijn Blind en Clasie leiders... wij in Nederland lachen er om omdat wij ons eigen volk vooral afkraken. Maar dat zijn gewoon klasbakken... en dat zijn Hiljemark en Ritzmayer ook.. alleen je moet ze wel 100 procent het vertrouwen en een kans geven en dat krijgen ze in Eindhoven niet!

en als je het over andere rollen gaat hebben... prima... maar leg me dan uit waarom je je systeem wil bepalen op basis van transfers terwijl je al een goed systeem in huis hebt??

Jij vind dat ik loop te raaskallen... best... jij praat in de toekomst! Dat is raaskallen.... Vertrouw jij er maar op dat het 'allemaal wel goed komt' dan zullen we het wel zien in de toekomst!

En dan wordt die jongen weer in de voorbereiding op linksback gezet. Ondanks de mooie woorden lijkt PSV hem niet echt de kans te gunnen op het middenveld. Dan kan je hem toch ook beter laten gaan nietwaar?

30 juli 2014 om 16:31

Alleen is Willems geblesseerd en is Tamata al helemaal uit beeld verdwenen dus moet hij daar uit nood spelen, niet omdat ze dat voor hem de beste positie vinden. Blijkbaar presteert hij daar beter dan Hendrikx

30 juli 2014 om 16:35

Man man man wat word ik toch moe van al die onwetende reacties. Verdiep je toch eens in de materie voordat je begint te roepen!

Of in de meeste gevallen, roep helemaal niet!!!

Zie reactie van fl0r1d43 waarom Ritmaier in de voorbereiding een aantal wedstrijden op de back positie heeft gespeeld.

Edit: Volgens mij is Tamata ook geblesseerd.

30 juli 2014 om 16:42

Wow sorry meneer de alwetende. Maar goed, ik zie dat hij tegen Austria Wien zelfs al op het middenveld heeft mogen spelen, dus dat gaat helemaal goed komen met hem op het middenveld bij Psv.

30 juli 2014 om 16:43

Hmm, interessant. PSV heeft volgens jullie dus geen linksback, waardoor een middenvelder die positie uit nood moet bemannen. Is het dan niet verstandig om als de wiedeweerga een LB aan te trekken, i.p.v. een middenvelder en een buitenspeler?

Tis maar een idee.

Aangezien jij alwetend bent mag je mij dat uitleggen. Loopt er op heel de Herdgang dus geen LB rond die zijn taken beter uitvoert dan een 21 jarige middenvelder??

Of wachten ze daar op het moment dat Willems eindelijk eens goed gaat leren verdedigen??

30 juli 2014 om 16:51

Geen zin om het zelf te typen dus kopieer het ui een stukje van Deentje:

Omdat de 2 linksbacks van PSV geblesseerd zijn.
Daarnaast is ook arias nog niet terug, anders had Brenet op LB kunnen spelen. En als er al een nieuwe CV was gekomen had Hendrix er kunnen staan.
Dit is een noodoplossing omdat de 4 lui die er anders hadden moeten staan elders nodig of geblesseerd zijn.

Is dit zo goed genoeg voor u? Eenvoudig genoeg?

30 juli 2014 om 17:04

Volgens mij werd in het begin van de zomer bericht dat PSV Tamata van de hand wilde doen. Nog niet gebeurt neem ik aan?

Evengoed zit je als Nederlandse Topclub dus met een linksback die geblesseerd is en er eigenlijk niet zo heel veel van kan. Als back-up heb je Tamata. 23 jaar inmiddels, ook geblesseerd en heeft meerdere malen bewezen het niveau absoluut niet aan te kunnen.

Het komt er dus op neer dat je 2 geblesseerde linkerverdedigers in je selectie hebt, waarvan er één niet heel goed is en in de ander heeft de club zijn vertrouwen opgezegd.

Tja.

30 juli 2014 om 17:19

PSV was geïnteresseerd in een Deense linksback, Jonas Knudsen, maar heeft het vizier eerst gericht op 2 centrale verdedigers en Defour. Als Tamata vertrekt gaan ze waarschijnlijk met Knudsen praten. Voor nu misschien vreemd, maar aan de andere kant zit je dan straks met 3 linksbacks.

30 juli 2014 om 16:38

Omdat de 2 linksbacks van PSV geblesseerd zijn. Stel PSV had hier een nieuwe LB voor gehaald, dan stond jij waarschijnlijk vooral om te melden dat PSV daar gewoon een speler van de huidige selectie moet neerzetten tot dat Willems en tamata weer terug zijn.
Daarnaast is ook arias nog niet terug, anders had Brenet op LB kunnen spelen. En als er al een nieuwe CV was gekomen had Hendrix er kunnen staan.
Dit is een noodoplossing omdat de 4 lui die er anders hadden moeten staan elders nodig of geblesseerd zijn.

30 juli 2014 om 16:46

Als ik iets over PSV zou moeten zeggen, dan zou ik vooral heel vaak herhalen dat ze toch eens wat aan hun defensie moeten gaan doen. Willems voldoet niet, Tamata en Brenet kunnen er niets van, Bruma is matig en die Arias heeft zich redelijke goed herpakt na een matig begin. Dat ze zich eens gaan versterken in de verdediging in plaats van middenvelders kopen waardoor ze andere middenvelders in de verdediging moeten gaan zetten, want daar wordt je verdediging echt niet beter van.

En inderdaad, ik had niet nagedacht over de afwezigheid van enkele spelers. Maar het is toch ook niet normaal dat je zo'n beperkte verdediging hebt als team dat mee wil doen met het kampioenschap. Dan zou ik als middenvelder ook wel eens moedeloos worden van het feit dat er weer een middenvelder wordt gekocht.

Ik vroeg het me ook nog af. Daarnaast snap ik niet dat Ajax niet op zoek is... Misschien moeten die Defour ophalen.

PSV moet op Ritzmaier durven in te zetten. Sluit aan op het beleid.

30 juli 2014 om 16:47

Hij speelt toch hij heeft alle wedstrijden in de voorbereiding gespeeld, hoezo zou PSV hem niet durven in te zetten. Maak je geen zorgen deze jongen komt aan genoeg speelminuten, zal voorlopig eerst op de linksback worden ingezet en vervolgens komen zijn mogelijkheden wel op het middenveld.

Spreekt me niet aan die uitlating van Ritzmaier. Als topsporter zou je toch altijd moeten willen spelen met de best mogelijke teamgenoten. Als je met (voor eredivisiebegrippen) een grote naam als Defour kunt samenspelen moet je at als jonkie toch fantastisch vinden. Je moet toch altijd beter willen worden en je optrekken aan grote namen. Het klinkt een beetje gemakzuchtig als hij zegt waarom zouden we nog een versterking halen, we hebben het toch goed zo. Ja dat kan wel maar dan boek je geen vooruitgang en blijf je altijd middenmoot..

Ik vraag me het eigenlijk ook af of hij dit ook echt heeft gezegd. Zal niet het eerste nieuwsbericht zijn waar de woorden van een speler worden verdraaid. Helaas kan ik er op de website van VI niets terugvinden. Het zal dus wel in het blad staan.

Iemand die het blad heeft en kan bevestigen dat hij dit ook daadwerkelijk heeft gezegd (van hoeverre je hierin ook van betrouwbaarheid kan spreken).

Het zal me namelijk niets verbazen als het citaat "maar uiteindelijk ben ik niet degene die daar de beslissing over neemt." slaat op een vraag of hij in de basis moet staan ja dan wel nee.

30 juli 2014 om 17:00

Dit zal uit het blad komen denk ik want: op de site kun je wel terug vinden: VI 31: Ajax, Boulahrouz, Lachman en Ritzmaier

Overigens kan ik mij deze gedachte zeer goed voorstellen hoewel Defour een heel ander type speler is dan Ritzmaier. Maar als iedereen fit is wordt het wel een volle bak...

Ik ben het wel met hem eens. Zo komt hij niet aan speeltijd toe. Dat is slecht voor zijn ontwikkeling. Hij is een van de weinige PSV-spelers die zich flink verbeteren kan, maar dan moet hij wel spelen. Het is niet goed voor de sfeer in een team om te veel spelers voor een positie te hebben: dan worden ze concurrenten van elkaar in plaats van collega's. Het is voor mij onbegrijpelijk dat er geen prioriteit wordt gegeven aan goede centrumverdedigers (en in mindere mate vleugelverdedigers).
Daarbij vraag ik me af of de selectie van PSV wel zo heel sterk is: de keeper is goed en Depay is een groot talent (en nog niet een vedette). Narsingh kwam niet zo goed van zijn blessure terug en met de Jong moet je maar afwachten hoe goed hij nog is. De verdediging is matig en het middenveld is ook aardig, maar niet meer dan dat. Maher valt tegen. Wijnaldum heeft 2 goede westrijden op het WK gespeeld, de andere was hij onzichtbaar.

Ik snap gezien de staat van de verdediging ook niet waarom men eerst naar Defour kijkt. Natuurlijk als je zo´n speler kan halen, moet je het altijd doen, maar in de centrale verdedigers zit men helemaal niet breed, dus zou je daar eerder een prioriteit verwachten.

30 juli 2014 om 17:31

Mwuah, met Defour erbij kan Hendrix zich focussen op CV, dan wordt je toch (iets) sterker in je verdediging, maar een ideale oplossing vind ik het niet, niet voor Hendrix en niet voor de verdediging. Maar ik kan ook moeilijk zeggen dat ik het erg vind als Ajacied

Hij heeft het goed gedaan bij cambuur dus beniewd of ie basisplaats krijgt bij PSV

PSV wil maar niet leren van hun fouten lijkt het.
Aanval en middenveld worden versterkt terwijl de verdediging de zwakste schakel blijft plus dat de sterkste verdediger is vertrokken en het nog lang niet zeker is dat hij terug zal komen.

Kandidaat nummer 1 is in mijn ogen Ajax ze hebben Siem de Jong en sigthorsson verkocht en ze zullen die twee denk ik niet echt missen voor de jong kan prima schone op die plek spelen en milik is een betere spits dan sigi dus als ajax verder niemand verliest zijn ze gewoon weer kandidaat nummer een voor het kampioenschap puur om het feit dat dit team al jaren op elkaar ingespeeld is en ze een goede coach hebben in frank de boer

Wat betreft PSV wil ik niks over zeggen zoals velen hier voor me al hebben gezegd hebben we de beste spelersgroep op papier maar niks mee gepresteerd al jaren en ondanks dat de jong gekomen is en een eventuele komst van defour wil ik t wel eens zien of onze jongens er wat van zullen gaan maken al vind ik wel dat ritzmaier zn kans moet krijgen het is een erg goede speler

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren