Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Gefrustreerde Schaken uit gevoelens: ‘Dan heb je toch een schaduwlijstje’

Laatste update:

Jordy Clasie was woensdagavond na de 1-2 nederlaag tegen Besiktas in de Champions League niet de enige Feyenoorder die zijn frustraties uitte. Ook Ruben Schaken uitte zijn onvrede over het uitblijven van versterkingen. Het lijkt haast onmogelijk de play-offs van het Europese miljoenenbal te halen. Volgens Schaken komt dit doordat er niet snel genoeg gehandeld is op de transfermarkt.

''Dit is frustrerend. Ik zit hier al vijf jaar en elk seizoen beginnen we Europees weer met een selectie die, met alle respect, nog niet op volle oorlogssterkte is'', zei Schaken, die noodgedwongen als rechtsback speelde, in gesprek met NUsport. De verkoop van tal van basiskrachten leverde Feyenoord de afgelopen weken liefst 33 miljoen euro op. Daarvoor kwamen tot dusver alleen Khalid Boulahrouz en reservedoelman Warner Hahn in de plaats, beiden transfervrij.

Schaken benadrukte dat de spelers van Feyenoord keihard hebben gewerkt om een Europees ticket af te dwingen. “Dan is het zover, maar zijn er spelers verkocht, en moeten wij wachten, wachten en wachten. Als er dan misschien wat bij komt zijn we al uitgeschakeld.” Volgens Schaken leeft dit gevoel bij iedereen in de spelersgroep. “Dus spreek het maar een keer uit. Er moet wat gebeuren, dat is duidelijk. Dus ik hoop dat de mensen dit horen en er wat mee gaan doen.”

Schaken richt zich vooral tot technisch directeur Martin van Geel, die het volgens de aanvaller ‘hartstikke goed’ heeft gedaan. “Maar nu is het tijd om sportief weer gezonder te worden. Dan moet je dus spelers halen. Daar zijn ze vast mee bezig, maar er had eerder geanticipeerd kunnen worden. Ze wisten welke spelers in trek waren, vooral de WK-gangers. Dan heb je toch een schaduwlijstje?”

Haalt Feyenoord de play-offs van de Champions League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Prima hoor, dat Schaken kritiek heeft op het beleid en hij heeft daar volledig gelijk in. Wat hij waarschijnlijk niet beseft is dat hij de eerste speler wordt die door een vervanger uit het elftal wordt geknikkerd als die komt.

30 juli 2014 om 23:57

Ik denk dat Schaken ook wel weet dat het zijn basisplaats kan kosten, hij wordt ook merkbaar een dagje ouder, maar ik twijfel er niet aan dat hij ook aan de groep denkt. Schaken heeft 100% gelijk. Ik vind het onbegrijpelijk dat er niet eerder wordt geanticipeerd op het vertrek van spelers als Pelle en /janmaat (De Vrij en BMI zijn nog enigzins op te pakken met Van Beek, die goed speelde). Je informeert dan toch links en rechts naar spelers? Het was notabene begin vorig jaar al duidelijk dat die gasten met hun laatste seizoen bezig waren.

31 juli 2014 om 00:03

Dat is misschien wel zo maar als je ziet wat er vanavond stond op het middenveld en de aanval dan was er maar 1 verandering en dat was de spits positie.. clasie speelde aardig de rest van de jongens speelde ver onder de maat. Waaronder jongens die de kar moeten trekken als je het mij vraagt. Immers en Vilhena zwak tot matig en Boetius, Verhoek bezorgden niet een enkele goede voorzet waaruit te Vrede kon scoren zoals Pelle zovaak deed voorgaande jaren. Makkelijk excuses zoeken. Spiegeltje maar bekijken in de kleedkamer...

31 juli 2014 om 00:07

Dat ben ik inderdaad helemaal met je eens. Eigenlijk gewoon om te huilen de manier waarop Van Geel de supporters probeert te kalmeren, maar nu niets anders kan doe dan zijn verontschuldigingen aan te bieden. Met Dost, Bilal en in mijn ogen Drenthe had je gewoon gewonnen van dit matige ploegje.

31 juli 2014 om 01:09

Ja en Besiktas had met een aantal versterkingen erbij daar weer van gewonnen...

31 juli 2014 om 01:53

Dost wil diep van binnen echt geen stap omlaag zetten.

Bilal (basacikoglu?) blijft lekker bij Heerenveen, anders moeten ze het volle pond maar betalen en het is maar de vraag of hij wil.

Drenthe heeft te hoge salariseisen. Die zet trouwens ook geen stap teveel als hij er niet gegarandeerd voor betaald wordt.

31 juli 2014 om 06:44

Immers kan dat nivo niet aan elke topwestrijd valtie door de mand

31 juli 2014 om 08:53

Wat heb jij er veel verstand van... -_-

Dost heeft geen keuze en weet dat hij zich weer in de picture kan werken. Hij wilt misschien geen stap omlaag zetten, maar als Wolfburg met een nieuwe spits komt dan speelt hij helemaal niet!

Bilal gaat vandaag zijn handtekening zetten! Heerenveen en Feyenoord hebben dat beide bevestigd dus weet niet waar jij dat vandaan haalt...

En Drenthe is voor deze keer bereidt om in te leveren omdat hij geen keuze heeft! Er is nu geen club die hem wilt dus hij moet wel en voor Feyenoord is hij extra gemotiveerd om een stap te zetten.

31 juli 2014 om 13:43

Pff Bilal nu al weg.... hij heeft nog niet eens een heel jaar voor Heerenveen gespeeld. Blijf nou toch eens wat langer bij je club zeg.

31 juli 2014 om 00:42

Des te meer respect dat hij dan toch deze wijzen woorden. Je hebt een jaar lag keihard gewerkt voor die vcl. Iedereen, spelers, staf, directie, fans, sponsors, weiden dit graag. En dan verkoop je je topspelers en je haalt niks terug. Je hebt een selectie zonder rechtsback, met een spits die nooit iets heeft bewezen, met een afgeschreven rechtsbuiten en een vermoeide WK ganger moet het team bij de hand nemen. Dan kan je als Feyenoord beter zeggen, wij gaan liever niet naar de vcl, dat verstoord ons voorbereiding op de competitie alleen maar. Wees dan eerlijk,

31 juli 2014 om 06:43

Hik heeft zeker gelijk. Maar ik vind het wel kwalijk dat hij dat via de media doet. Nota bene de eerste beste wedstrijd. als je ziet wat v Geel de afgelopen jaren voor elkaar heeft gekregen.. Dan verdient hij beter dan na 1 (weliswaar belangrijke) wedstrijd door een jochies op zijn vingers getikt te worden. Houd t gewoon netjes binnenshuis.

31 juli 2014 om 07:51

Inderdaad erg opvallend! Als e dan toch een speler hier iets over moet reopen dan denk ik dat het als aanvoerder van de groep Clasie had moeten zijn. Wellicht Mathijsen, op basis van zijn ervaring. Ik snap de frustratie van Schaken, maar het is niet zijn taak om het functioneren van Martin van Geel aan te kaarten. Kein geloel fussball spielen Ruben!

31 juli 2014 om 00:43

Toch heeft hij een punt,met Pelle hadden we wsl gewonnen van Kiev,wedstrijd waren we veel sterker maar ja daar koop je niks voor. Vanavond waren we niks minder maar die rechterkant met Verhoek en Schaken kan je zelfs tegen achilles geen angst inboezemen. Hij heeft gelijk maar idd het gaat ten koste van m zelf.

31 juli 2014 om 04:24

Volgens mij had Feyenoord vorig jaar bijna hetzelfde team als waar ze het seizoen mee afsloten. En dus konden ze wel met dat team de voorronde CL spelen. En we weten ook allemaal hoe dat is afgelopen.

Feyenoord is gewoon niet beter, niet lullig bedoeld, maar dat Feyenoord het elke x zo leuk doet in de competitie komt omdat ze Europees geen wedstrijden spelen en daardoor continu de focus op de competitie hebben, scheelt een hoop voor jonge spelers qua energie. Maar Feyenoord moet nu niet gaan denken dat ze al zo ver zijn om mee te doen in de CL. Blijf realistisch..

31 juli 2014 om 06:21

Vorig jaar speelden ze met Pelle tegen Krasnodar in de voorronde EL. Dat maakte dus geen verschil.

31 juli 2014 om 07:38

Ja die waren sterker had t over Kiev schatten

31 juli 2014 om 08:15

En dan alleen over de wedstrijd in de Kuip want in de eerste wedstrijd was Kiev beter maar bleef het bij 2-1.

31 juli 2014 om 09:19

Heb je de 100 kansen van Immers echt geteld dat waren er namelijk al 6 waarvan de keeper er van 3 nog steeds niet weet hoe die ze redde. Maar achteraf is t makkelijker natuurlijk. Pelle wisten we niet van wat ie kon. Btw tegen Praag werden we wel echt zoek gespeeld misschien ben je daar mee in de was want tegen Kiev was Feyenoord echt maar 25 min niet beter in 180 min kijk ze maar eens terug en tel de echte kansen das om te huilen. Vanavond was k..

31 juli 2014 om 09:33

Het was Lex Immers die na de wedstrijd in Kiev tegen de pers zei " Ik dacht, Wat gebeurt hier, Toen Dynamo er een tandje bij deed. Zo'n hoog tempo had ik nog nooit gespeeld "
Feyenoord leefde na de 2-1 nederlaag nog. Dat had anders kunnen zijn. Maar dat is ook achteraf.

We zijn 2 jaar verder in de Europese voetbal wereld maar nog geen stap verder. Ik hoop dat het niet als vorig seizoen gaat met de Nederlandse inbreng. De eerste resultaten doen het ergste vrezen.

31 juli 2014 om 02:00

Jezus wat een achterlijke reactie van Schaken.. Ongelooflijk.

Ten eerste bleef de selectie de afgelopen twee jaar zo goed als onaangetast (alleen pelle voor guidetti in de spits). Dus wat dat betreft klopt zijn verhaal al niet.

Ten tweede is het erg onprofessioneel om zo je leiding af te vallen. Alsof zij niet graag direct betere spelers willen hebben.. Natuurlijk heeft de Feyenoord directie niet al na een paar dagen na het vertrek van de bekende jongens nieuwe aankopen kunnen doen. Feyenoord zat/zit in de schulden en het geld moet eerst binnen zijn voordat er wat gekocht kan worden.. Dat heet verantwoordelijk beleid voeren.

Er zijn nog een paar andere redenen maar ik houd het er nog maar bij eentje.

Als Feyenoord geld had voor echte versterkingen dan was Schaken al lang vervangen hahahaha.. Wat een prutser. Hij mag blij zijn dat ie dat Feyenoord shirt uberhaupt mag dragen... Wat een zelfoverschatting.. Gadverdamme... Ga eerst eens voetballen schaken ;-) dan pas zeuren

31 juli 2014 om 03:41

Ben het met je eens, zoals velen kijken er veel niet om een miljoentje meer of minder. Het is goed wat van Geel doet, geen paniek aankopen. Wat veel supporters vergeten is dat er 6 miljoen afgaat aan rest schuld, maar ook aan de vrienden van feyenoord, die jaren lang klaar hebben gestaan, om toch een redelijk tot goed elftal neer te kunnen zetten. Deze vrienden hebben er geld ingepompt, waar ook wel degelijk geld moet worden terug betaald, hoeveel dat is, weten alleen de vrienden en feyenoord. Ga niet meteen van het geld uit, wees blij dat Feyenoord nog leeft dankzij die trouwe vrienden.

Namens een ajacied en Feyenoord welcome back

31 juli 2014 om 07:19

Totaal niet je strijd toch voor de 2 de plek! En ja we werden uitgeschakeld door krasnodat maar dat is geen vooronde cl! Maak niet uit welke nl club die speelt die gaan gewoon onder uit! Schaken heeft gelijk je moet gewoon vervangers hebbben!

31 juli 2014 om 08:11

Je eerste punt klopt van geen kant. Destijds vertrokken ook de heren Vlaar, el ahmadi, bakkal.

31 juli 2014 om 08:02

Jonathan 0180

Precies,schaken zou de eerste speler zijn die ze moeten vervangen
Maar met deze selectie heb je niks te zoeken in de CL, maar ook niet in de EL

Misschien niet de juist man die het moet zeggen, maar hij heeft wel gelijk! Vind het prachtig voor Feyenoord dat ze weer gezond zijn, maar ze hadden indd wel op kunnen anticiperen. .nu is het ben ik bang te laat(iig voor Cl)

31 juli 2014 om 00:07

Dit is juist iemand die dit kan zeggen. Schaken is een van de ervaren mannen en daarnaast wordt hij gewoon gewaardeerd. Hij kent zijn plaats en taak en bovendien denkt hij heel vaak tot altijd in belang van het team. Hij is juist een van de weinige uit de selectie die recht van spreken heeft, ondanks dat hij waarschijnlijk degene is die geslachtofferd gaat worden.

Zo de spelers laten er geen gras over groeien .
V geel weet ook weer meteen hoe er over hem gedacht wordt en volledig terecht .

31 juli 2014 om 00:08

Onze club wordt als 2 weken afgezeken, omdat het PSV is die negatieve dingen naar buiten brengt en niet Bakkali.....
Hier is het 30 min. na de wedstrijd Clasie en Schaken die het clubbeleid schofferen en iedereen vindt het te gek...... Ik ben hem effe kwijt hoor.....maar ja het is ook al laat.....truste...

31 juli 2014 om 00:28

Idd hij moet zijn plek weten die schaken en gweoon goed ballen. Van geel (ben nooit fan van hem geweest) presteerd matig maar van geel gaat toch ook niet bij de hand doen als schaken sl

31 juli 2014 om 00:29

Slecht presteert. Dus kan beter zijn uitspraken voor zich houden voordat HIJ vervangen wordt.

31 juli 2014 om 00:44

Schaken heeft gewoon gelijk. Dat de vertrokken spelers weg zouden gaan wisten we 2 maanden geleden al. Dan hoor je gewoon voor elk van die spelers een schaduwlijst te hebben met minimaal 2 of 3 namen erop.
Dan moet je gewoon zodra een club aanklopt om een speler van jouw te kopen direct contact opnemen met de spelers/clubs op je schaduwlijst en dan proberen om 1 week nadat jouw speler vertrokken is de vervanger binnen te hebben.

Nu zijn je 4 van je beste spelers weg (waaronder veruit je beste aanvaller) en wat heb je ervoor terug gehaald? Niets.

Dat ze vandaag tegen Besiktas moesten was al vrij lang bekend. Dan moet je de selectie gewoon grotendeels rond hebben voor vandaag.

31 juli 2014 om 03:58

Feyenoord moet niks. In het lange termijn project waar de club mee bezig is zijn er hogere doelen dan dit seizoen de groepsfase halen. Van Geel doet er uitstekend aan om zich niet onder druk te laten zetten en maar spelers te halen voor het spelers halen tegen een veels te hoge prijs. Als dat inhoudt dat we geen CL of zelfs EL halen, het zij zo.

Duidelijke taal en geheel terecht dat hij het uitspreekt.

Meneertje Schaken die zijn frustraties uit. Haha wat een lachertje. On topic: Het is heel erg jammer, maar Feyenoord is bezig om gezond te worden hierdoor moet Feyenoord creatief zijn. Ik denk dat Feyenoord met Fred Rutte wel een uitstekende coach in huis hebben. Ik verwacht dat Martin van Geel nog een goede spits uit de hoge hoed tovert.

30 juli 2014 om 23:58

Maar 'meneertje' Schaken heeft toch n punt? Daarnaast is hij niet de enige speler die r zo over denkt, blijkt uit het stuk.

Persoonlijk vind ik ook dat Van Geel al nieuwelingen had moeten halen als je kans wilt maken op de vlgd ronde...

31 juli 2014 om 00:15

Schaken is geen topspeler...dat is duidelijk, maar dat is geen criteria om te kunnen beoordelen of hij gelijk heeft of niet.
Volgens mij is het voor jou belangrijker WIE de boodchap brengt...en niet de boodschap opzich.
En het is makkelijk om hem te veroordelen terwijl hij op een positie speelt waar hij normaal niet speelt.
Maar Schaken heeft helemaal gelijk.....dit gebeurd ieder jaar weer.
Een ezel stoot zich niet 2 x aan dezelfde steen....dat vraag ik me toch af WAT v Geel dan wel niet is. Die doet het al voor de 3x

Helaas hebben ze groot gelijk... Als je spelers als Boulahrouz en Vormer gaat halen omdat ze toevallig transfervrij zijn, moet je maar hopen dat ze het goed gaan doen. En Boulahrouz is helaas geen echte versterking. Dit is helaas de armoede van de Eredivisie...

31 juli 2014 om 00:07

fijn dat jij dat nu al kan bepalen in zijn 2de wedstrijd van het seizoen. Jullie bestempelen nu al spelers af op basis van 2 wedstrijden dat vind ik knap. Spelers moet je beoordelen op meerdere wedstrijden dan 2 das geen analyse over spelers, maar jullie hadden hem al afgeschreven toen die tekende logisch ook want hij speelt voor Feyenoord, he

31 juli 2014 om 00:24

Kom op man, Boulahrouz bakt er al jaren helemaal niets meer van en is gewoon al tijden over zijn top heen. Van Geel heeft deze man slechts gehaald omdat hij goedkoop was en op basis van een aardig verleden.

31 juli 2014 om 11:52

Vorig jaar speelde Boula ook maar een handvol wedstrijden en ook niet eens bij een topclub van Europa. Bij die 2de goal ging hij totaal de fout in, jammer genoeg hangt de uitschakeling van het champions league daar aan vast! Bij een 1-1 stand had je nog kans.

1 augustus 2014 om 14:21

dus? prestaties uit het verleden bieden geen garantie op de toekomst hij word nu al afgeschreven net als pelle,guidetti, etc. begint een beetje verdacht te raken omdat alle kritiek op Feyenoord spelers komt te liggen begint een beetje een club-afkraak te worden.

Hij heeft wel gelijk. Elk jaar moeten ze weer opnieuw beginnen.

Als ik van Geel was, had ik Guidetti 6 weken terug proberen te huren en in ieder geval gekocht nadat Pelle wegging. Hij had dan een paar weken de tijd om spelritme op te doen en zich in te passen.
Misschien val ik in herhaling, maar Drenthe had ik ook binnengehaald. Contract voor 1 jaar onder Feyenoord voorwaarden met een eenzijdige optie tot verlengen. Rechtsback van Anholt en als extra buitenspeler had ik van la Parra 2 maanden terug al proberen vast te leggen. Puur voor de breedte en met meer rek dan Verhoek. Mocht Clasie weggaan dan zou ik Mokotjo terughalen en ook Toornstra erbij. Bilal is een prima speler, vooral ook om JPB op scherp te zetten. Manu speelt soms wel als een kip zonder kop, maar laat wel een alles/niets mentaliteit zien.

Met bovenstaande selectie zou ik met deze 11 beginnen:

Mulder, van Anholt, van Beek, Kongolo, Nelom, Mokotjo, Toornstra, Vilhena, Boetius, Bilal, Guidetti
Bank: Hahn, Drenthe, van la Parra, Immers, Boulahrouz, Manu, Vormer
De talenten laten meetrainen en laten rouleren met de bank als daar reden toe is.
Van deze spelers is alleen van la Parra niet meer haalbaar lijkt mij. Dan zou ik Goossens op de bank zetten ipv la Parra

31 juli 2014 om 00:05

Zo te zien heb jij er meer verstand van als meneer van Geel, want dit zal een goed elftal opleveren die het mischien wel tot landskampioen kan schoppen en het is nog realistisch ook! Mooi geschreven, nu maar hopen dat er wat gebeurd!

31 juli 2014 om 00:24

MvG heeft natuurlijk beter zicht op de financiele huishouding. Maar bijv van la Parra en Drenthe zijn/waren transfervrij.

Guidetti een contract voor een jaar en geen uitzicht op bank/speelminuten. Salaris mag geen probleem zijn als hij weet wat goed voor zijn loopbaan is.

Van Anholt contract tot 2016, Toornstra 2017, Mokotjo 2016. Die 3 zijn onomstreden bij hun club en zullen toch wel de nodige miljoenen kosten.

Maar van Anholt is wel een speler die miljoenen kan opleveren. Misschien ipv Toornstra, Hakim Ziyech halen. Contract voor 1 jaar

31 juli 2014 om 00:47

Het elftal klinkt leuk maar al die spelers kan Feyenoord niet betalen.
Ze hebben dan wel 30mln binnen gehaald maar vanwege verplichtingen aan de VVF en andere dingen zal er denk ik slechts 1/3 beschikbaar zijn voor transfers.

Als je Guidetti koopt ben je denk ik al het overgrote deel kwijt en dan heb ik het nog niet over van Anholt.

31 juli 2014 om 01:10

Hoeveel zal een al 2 jaar niets presterende spits met 0,0 kans om op de reservebank, laat staan in de basis te komen kosten? Ik denk dat je hem voor max 2mil binnen moet halen. Zoveel concrete interesse is er niet, anders was hij al weg. Van Anholt wordt idd lastiger, maar een bod van 4mil (Op hoop van zegen) Verhoek/verhuur talent zal denk ik voldoende zijn.

Guidetti, Drenthe, van Anholt. De rest concretiseren indien Classie vertrekt

Ach het verschil in begroting in levensgroot. Daar kan je gewoon niet tegenop als Feyenoord zijnde.

Prima Ruben. Je weet dat Feyenoord in een overgangssituatie zit en geen gekke dingen moet doen. Ik vind de houding van de directie juist erg goed. Geduld opbrengen, je niet gek laten maken en op het juiste moment de juiste spelers binnenhalen. Dat de CL niet gehaald wordt zou ik daarbij voor lief nemen. Ten eerste is die kans tegenwoordig sowieso niet heel groot en daarnaast eerst maar eens honderd procent gezond en ruime zwarte cijfers neerzetten. Dan komt sportief succes vanzelf wel weer.

31 juli 2014 om 00:11

Maar de spelers worden juist niet op een goed moment gehaald en de directie heeft, net als vorig jaar, iets te veel geduld. Er hadden al lang vervangers klaar moeten staan of op zijn minst onderhandelingen in een vergevorderd stadium. De enige spelers die op dit moment gehaald zijn of bijna binnen zijn, zijn posities die niet de prioriteit hadden moeten hebben. Een spits was veel belangrijker, net als een rechtsback. Wat er echter binnen gekomen is, is een keeper en centrale verdediger en is er bijna een buitenspeler binnen. Nou woehoe, goed gehandeld hoor!

31 juli 2014 om 07:49

Het probleem is dat andere clubs geen haast hebben met de verkoop van hun spelers, dus betaal je nu de hoofdprijs. Dan vind ik het juist goed om te wachten, zodat je ze straks alsnog voor een marktconform bedrag binnen kan halen. Feyenoord moet eerst maar eens structureel gezond worden, voordat je met hoofdprijzen gaat smijten. Kijk naar Dost. Perfecte opvolger van Pellè, alleen Wolfsburg heeft totaal geen haast. Dus betaal je of nu een miljoen of 8 als je hem per se nu wilt hebben of over een paar weken gewoon paar miljoen minder.

31 juli 2014 om 08:26

Leuk verhaal, maar 1 grote denkfout. Naarmate de transferdeadine nadert weet de verkopende club ook dat er bij de kopende club meer druk op zit. Daar gaat de prijs echt niet van omlaag.

Het erge is dat Schaken de beste aanvaller is op dit moment, te Vrede en Verhoek zouden normaal bij de invallers moeten horen.

Guidetti terughalen. En drenthe is toch transfervrij en wio graag dus zal geen hoge eisen stellen. Van geel moet echt tempo gaan maken anders straks ook geen europa league

Dit is wel het lot van Feyenoord, maar ja ze hadden inderdaad iets eerder kunnen inspelen op het vertrek van bijv. Pelle wat er al lang aan zat te komen.

31 juli 2014 om 00:17

Precies, ze weten al maanden dat er een aantal sterkhouders zouden gaan vertrekken. Dan zorg je toch dat je een scherpe schaduwlijst met spelers hebt? Spelers die kwalitatief goed zijn en ook gewoon haalbaar. Lijkt me niet meer dan normaal wanneer je weet dat er CL kwalificatie wedstrijden aan zitten te komen.

Van Geel wordt alom bejubeld door Feyenoord fans, maar hij laat nu toch wel weer zien dat hij niet daadkrachtig kan handelen.

31 juli 2014 om 00:36

Komt misschien omdat wij eerder te maken hebben gehad met dure investeringen (tijdperk van Hofland en De Cler) en dat willen wij nu voorkomen. Misschien dat ik daarom Van Geel de tijd geef al ben ik wel kritisch. Ik snap bijvoorbeeld niet waarom er telkens wordt gewacht op Dost.

31 juli 2014 om 00:43

Ik snap dat er financieel voorzichtig gehandeld dient te worden, maar kom op. Van Geel had vooruit moeten kijken en allang moeten handelen. Het was al tijden bekend dat Janmaat, Pelle, Martins Indi en de Vrij zouden gaan vertrekken. Hoe kun je nou niet tijdig inspelen op het vertrek van meer dan 1/3e van je basis 11? Ik vind het echt onthutsend zwak.

31 juli 2014 om 00:47

De Vrij is opgevangen door Van Beek, Martins Indi door Kongolo. Pelle en Janmaat zijn inderdaad nog niet opgevangen. Rechtsback is nog niet eens van zo'n groot belang want bijna iedereen kan wel 1 of 2 wedstrijdjes rechtsback staan. Spits vind ik een ander verhaal. Dat is vooral voor dit Feyenoord enorm belangrijk.

Ik snap daarom ook niet dat wij telkens achter Dost aan blijven lopen. Wij maar wachten en wachten. Als Lukaku naar Wolfsburg ging dan was het misschien nu rond geweest maar hij gaat naar Everton dus maar wachten. Misschien besluit Wolfsburg Dost te behouden en dan staat Feyenoord gewoon voor lul. Maandenlang gewacht en we staan met lege handen of een 4e optie omdat in de tussen tijd optie 2 en 3 al naar een andere club zijn vertrokken.

Ik had allang voor Makienok of Vossen gegaan. Beide goede spelers die prima bij Feyenoord zouden passen. Van Geel besluit toch maar lekker te wachten op Dost omdat hij de afgelopen 2 jaar ook fantastisch werk heeft verricht eind augustus.

31 juli 2014 om 07:34

Ik roep dit al weken. v Geel is een prima handelspartner voor Feyenoord wat betreft uitgaande transfers. Maar als het gaat om inkomende is het zo traag als stront. Nog een maandje wachten en we hebben waarschijnlijk een spits erbij. Dan sta je al 5 punten achter op de nummer 1 in de competitie. Niets nieuws.

het halen van de CL levert toch ook een bak centen op... snap niet dat ze geen investeringen durven te doen of daar zo lang mee wachten, want nu is het zo goed als te laat.

31 juli 2014 om 00:17

CL poulefase is onhaalbaar lijkt mij. Feyenoord kan echt niet mee met bijv Arsenal, ook al hadden ze nu een team op volle oorlogssterkte. Ik denk dat het er meer omgaat dat ze deze eerste ronde willen overleven. Dan heb je sowieso EL groepsfase, alles wat daarboven komt is mooi meegenomen. Maar dan kan je tot aan de winterstop toch op een hoger niveau leren, groeien en presteren

31 juli 2014 om 00:27

Omdat Feyenoord CL sowieso toch niet haalt en dan zitten wij met dure investeringen.

31 juli 2014 om 00:44

Oreely, leg mij eens uit met welke investeringen Feyenoord zich had kunnen plaatsen voor de Champions League. Feyenoord heeft nog steeds een schuld aan de Vrienden van Feyenoord en de enige doelstelling is het schrijven van zwarte cijfers. On Topic, Schaken heeft het licht ook niet uit gevonden en is duidelijk geen econoom. Al dat gezeur en populistisch gelul over schaduwlijsten is complete onzin, de beperkte speler Schaken weet duidelijk niet wat hij zegt en heeft geen enkel besef waar Feyenoord vandaan komt. Goedkope retoriek van een zich zelf overschattende broodvoetballer die door de crisis bij Feyenoord weer een kans kreeg om zich te bewijzen.

31 juli 2014 om 02:54

Schaken heeft mij nooit egt kunnen overtuigen. De enige reden dat hij bij Feyenoord voetbalt is omdat ze zo diep in de shit zaten dat ze wel spelers van zoals hem als enige konden halen. Als Feyenoord gewoon gezond was geweest hadden we nooit meer iets van Schaken vernomen...

Feyenoord begint op te krabbelen uit een diep dal. Nadat ze zich hebben ingelaten met over de top spelers met een te hoog salaris (hofland en de Cler als voorbeelden) willen ze zich hier niet nogmaals mee in de problemen brengen. Feyenoord hoort gewoon in de top en ik hoop van harte dat ze er weer structureel bij horen en dat dit niet een soort van piek is wat we nu zien. Afgelopen seizoen was het beste Feyenoord wat ik in de afgelopen 5 jaar heb gezien, waar ik ook met angst zat te kijken bij de Klassieker.

Hopelijk investeert Feyenoord in een aantal goede spelers die niet duur zijn (salaris en transfersom) waar ze nog jaren van kunnen genieten, mits ze niet worden weggekocht door andere clubs. Ik heb het al eerder gezegd in andere topics, Misschien Falkenburg (vorig seizoen GO Ahead) of de Kogel (FC Utrecht) proberen? Voor de rechtsback positie van der Maarel (FC Utrecht)? Ook een goed talent uit het verleden van Malaga die daar jammer genoeg niet is doorgebroken en nu bij Zulte Waregem speelt. Olinga (aanvaller). Dit zijn voor Feyenoord toch haalbare targets lijkt me.

Ik zie hier sommige feijenoorders "wensen" dat ze drenthe terug moeten halen.

Sorry voor de uitdrukking maar dan ben je toch echt van god los als je het mij vraagt.

Feijenoord heeft nu een paar centen die het kan besteden .doe het dan goed met spelers als toornstra mokotjo zyech van anholt.

4 spelers die op zeker feijenoord sterker maken en die je al 4 weken in de selectie had kunnen hebben om naar een vaste kern toe te werken..

31 juli 2014 om 01:06

Hij is wel transfervrij en was bereid om salaris in te leveren. Ik zou het een jaar met hem proberen beter Drenthe dan helemaal niks zoals op dit moment.
Kongolo in het centrum en Drenthe als aanvallende back, en op eredivisie niveau zou die ook wel gewoon op het middenveld kunnen.
Die spelers die jij allemaal opnoemt noem ik eerder onhaalbaar zoals Ziyech en Toornstra. Daarnaast gaat Mokotjo echt niet terug naar de club waar hij geen kansen kreeg, van Anholt is wel een versterking.

31 juli 2014 om 07:36

Wat is daar zo gek aan dan? hij kan de gehele linkerflank bespelen. Gisteren was Boetius helemaal niets, maar je hebt er niets achter zitten. Daar kan je Drenthe toch kwijt.

Hij wilt voor een normaal salaris komen, wat is het probleem?

31 juli 2014 om 08:33

drenthe zelf misschien??
Ik snap dat hij voor een normaal salaris wil komen
Het 6e van fc haar op den dijk doet hem niet eens een aanbieding .
Dus hij zal wel moeten wil hij nog ergens wat centjes kunnen verdienen voor een nieuwe rolex.

31 juli 2014 om 09:41

Hoezo Drenthe zelf? Hij wilt er alles aan doen. Als je op zijn houding doelt, daar kan je toch afspraken over maken?

Het ergste is nog wel dat waarschijnlijk de ellende nog niet voorbij is. Als Feyenoord supporter heb ik van Geel altijd gewantrouwd. Ik ben zijn tijd bij Ajax nog niet vergeten. Hij heeft het nu zonder geld (en met wat geluk) aardig gedaan, maar dat kleine beetje geld dat van Geel had, heeft hij verbrand aan Singh en Immers. Ik houd dus mijn hart vast, denkende aan namen als Luque, Bruno Silva of Lindgren.

31 juli 2014 om 00:43

Immers was gewoon een goede zet. Ook heeft hij het geld gebruikt om Guidetti te hun. En Pelle natuurlijk die hij vervolgens voor maar 2 miljoen heeft binnengehaald en 1 jaar later verkocht voor 10 miljoen. Het is nu wel een chronische hoogste tijd om geld uit te geven.

31 juli 2014 om 00:43

En ik ben juist bang voor Rutten. Ik was lovend maar als ik gelijk merk dat ie enthousiast Boulahrouz wilt inbrengen, Van Beek naar de rechtsback positie waardoor wij helemaal geen opbouw meer hebben dan maak ik mij toch wel zorgen. Kongolo als linksback vind ik ook maar niks, hij hoort juist centraal te staan.

31 juli 2014 om 07:39

Wat betreft de backposities van die 2 jongens, dat heeft te maken met het loopvermogen, wat andere niet hebben. Nelom heeft dat wel weer, maar heeft te weinig kwaliteit. Om die reden denk ik dat Mathijsen centraal staat en Kongolo links. van Beek was als rechtsback ook gewoon goed. Goede pass heeft die jongen zeg, niet normaal.

En wie ik Schaken dan om dit te zeggen. Hij heeft zeker gelijk maar hij mag blij zijn dat hij zelf speelt. Zodra er aankopen gedaan worden verhuist Schaken naar de bank. En zelfs daarvoor is hij te slecht. Hoop echt dat hij Verhoek en Goossens snel vertrekken.

V geel en feijenoord speelden met vuur door zo lang te wachten met versterkingen .
Brands en psv doen precies hetzelfde .

Alleen treft feijenoord een sterke tegenstander en brand zich nu al terwijl psv er waarschijnlijk mee weg komt.

Echte versterkingen halen blijkt nog niet zo mee te vallen maar ze zijn er wel degelijk.
Kwestie van knopen doorhakken en durven.

31 juli 2014 om 00:52

Ja, v Geel laat zich aan het lijntje houden door Wolfsburg omdat hij niet verder kijkt dan Dost en Brands heeft zich teveel vast gebeten in Defour.

Ik denk dat beide clubs uiteindelijk teveel voor de 2 spelers gaan betalen of dat ze over 2 weken verder gaan kijken en dan met flut spelers aankomen of spelers waar ze veel te veel voor betalen.

Beide clubs hebben een scoutings netwerk alleen is hier zo bizar weinig van te zien.

Ajax heeft het beter aangepakt en heeft direct aan het begin van de transferperiode hun versterkingen gehaald. Natuurlijk heeft Ajax het voordeel dat er geld is en ze een speler kunnen halen zonder dat er spelers vertrekken.
Feyenoord en PSV moetenhet veel dichter op elkaar spelen. Zodra een club zegt dat ze eind augustus een beslissing nemen moet je weg lopen en verder kijken en als een club zich meld voor een speler dan moet je dezelfde dag nog je schaduw lijst af bellen.

31 juli 2014 om 01:03

Met Dost begaat Van Geel echt een fout. Hij is echt een mega fan van Dost. Ik snap niet waarom want ik vind Dost maar niks maar goed. Hij is ook nog eens geblesseerd en momenteel wil zijn club hem behouden. Toch blijft Van Geel lekker rustig wachten. En stel Dost mag weg, wie zegt dat Feyenoord dan zijn 1e keus is? Verder heeft Van Geel aangegeven dat Dost heel moeilijk haalbaar zou zijn. Toch lekker blijven wachten.

31 juli 2014 om 01:16

Ik vind Dost een passieve spits zonder uitstraling. Bij Guidetti en Pelle zag je de bravoure en misschien ook wel arrogantie er vanaf spatten. Zo iemand hebben we nodig. Iemand die spierballen toont op het moment dat het moet, die het veld opstapt met de uitstraling dat je klusje wel even klaart.

31 juli 2014 om 01:20

Ben het met je eens. Snap niet wat Van Geel in hem ziet. Vossen zou qua werklust perfect bij ons passen en ik ben gecharmeerd van Makienok (ja dat blijf ik zeggen).

31 juli 2014 om 01:27

Makienok ken ik niet, ook uit Belgie? Wil je vertellen, waarom hij onze nieuwe spits moet worden?

31 juli 2014 om 01:32

Makienok is spits bij Brondby. Hij is een Deen, 23 jaar en heeft 6 interlands voor Denemarken gespeeld. Hij heeft een contract tot 2016. Hij is 2.03 lang. Vorig seizoen: 24 duels, 12 goals en 4 assists.

Als je zijn spel op Youtube bekijkt dan zul je zien dat hij heel erg op Pelle lijkt. Wint veel kopduels, legt veel ballen klaar voor andere spelers en heeft een goed overzicht.

31 juli 2014 om 08:30

daar hebben we mijn vriend weer

Feijenoord zelf heeft aangegeven wat centen te hebben om de transfermarkt op te gaan.
Namen als dost en die belgische spits werden genoemd.ook kwam de naam affelay en een of andere vilballa of zoiets naar buiten.
Op zich geen verkeerde spelers maar veel te duur.

Ik noemde al eerder voorbeelden zoals daar zijn toornstra v anholt mokotjo en zyech.

4 namen die feijenoord t.o.v. dit huidige elftal direct versterken en financieel haalbaar zijn.
4 namen die je al een paar weken in je selectie had kunnen hebben.
Daarmee (en ik zeg niet dat alle 4 gelukt zouden zijn ) had je een solidere basis op kunnen stellen dan nu het geval was.

Je mag psv best een k.tclub vinden en mij een eikel maar wat heeft dat met je eigen vereniging of feijenoord te maken?

100 miljoen is een mooi bedrag , dagen zat dat ik ze niet in mijn portemonnee heb.
Bij jouw vereniging denken ze daar precies zo over en blijven ze lekker bovenop hun vermogen zitten om het lekker warm te houden.

Om straks weer te klagen dat ze de groepsfases weer niet overleefd hebben.

Er is geld om te besteden in rotterdam (naar mijn mening had dat veel meer kunnen en moeten zijn) maar ze waren tevreden daar.

Dat je zo vroeg de eerste voorronde cl moet spelen is pas drie maanden bekend.....
Als je daar niet op anticipeert kan je deze farce verwachten.

Die van jullie komt straks weer in de groepsfase of dacht jij nou echt dat je nu wel een rondje verder komt???

Maar ach wat zou het ik lul maar uit mijn nek.

100% met Schaken eens!!!!
Het is gewoon triest wat er nu staat.
CL geven we al 2 jaar achter elkaar uit handen!!

Wat zijn wij toch een klaagvolk, en maar klagen.
Maar straks als Feyenoord weer goed bezig is, zijn we de eerste die de polonaise lopen.
Vorig jaar precies hetzelfde, zo van Feyenoord linkerrijtje en nog meer van dat onzin.

31 juli 2014 om 00:59

Als Fey 'straks' weer goed bezig is, dan worden ze weer op het nippertje tweede, verkopen ze in de zomer weer hun beste spelers en kan je weer zwaaien naar de CL.

Je verkoopt 33m aan spelers. Je haalt vervolgens een ex-kannibaal en dat was het.

Wat zijn Nlse clubs toch gezakt met sportieve ambities. Alles draait om de 'bv' en niet de 'fc/sc'.

31 juli 2014 om 01:20

Je weet toch dat Nederland een opleidingsinstituut is voor de grote competities?
En vergeet niet dat Feyenoord jarenlang met een dikke schuld kampte dus ze moesten wel.(en dan toch 2 x 2e en 3e te worden)

Dus om gezond te worden moet je je beste spelers verkopen.
Maar nu ze gezond zijn kunnen ze stapsgewijs! een team opbouwen en de spelers wat langer binnenboord houden.

En wat die 33 miljoen betreft, Feyenoord mag maar 25 procent herinvesteren wat ongeveer 8 miljoen is, plus er zijn meerdere kapers op de kust die meer aan salaris bieden aan spelers daar moet je ook aan denken dus begrijp ik dat van Geel voorzichtig is met snel handelen.dat gaat niet in een paar dagen wat vele hier verwachten.

31 juli 2014 om 01:28

Ik verwacht ook niet dat het super snel gaat en ik weet ook wel dat technisch directeur moeilijk is. Alleen ik begrijp 1 ding niet en ik hoop dat jij het mij kan uitleggen.

Waarom blijft Van Geel op Dost wachten. Er zijn zoveel vraagtekens rondom die jongen maar toch besluit Van Geel te wachten.

1) Hoelang is Dost nog geblesseerd
2) Komt hij ooit weer op niveau, zo ja; wanneer. Het liefst zo snel mogelijk. Hij is er toch een tijdje uit geweest.
3) Wanneer is Wolfsburg bereid Dost te verhuren/verkopen. Ze zijn net een speler misgelopen. Misschien besluiten ze wel om Dost te gebruiken.
4) Wie zegt dat Feyenoord eerste keus van Dost zou zijn?
5) Komen we er wel met de onderhandelingen uit? Alles moet straks last minuten gebeuren, daar ben ik al op voorbereid.

31 juli 2014 om 02:05

Dost mag pas weg als Wolfsburg een nieuwe spits heeft gevonden, en misschien heeft van Geel al een mondelinge akkoord met Dost en wacht hij daarom zo lang.anders weet ik het eerlijk gezegd niet.

31 juli 2014 om 02:15

Rdam, mijn complimenten, Jij begrijpt het, Ajax kwam ook uit een diep dal en verkocht zijn beste spelers om weer financieel gezond te worden. Het lijkt me logisch dat Van Geel voorzichtig is met het geld dat er binnen komt. gangstarr denkt waarschijnlijk nog steeds dat je met 33 miljoen € aan verkoop direct winst maakt. Feyenoord komt er wel, als Ajacied blijft ik Feyenoord volgen en hoop ik oprecht dat Feyenoord weer een Top Club wordt in Nederland.

31 juli 2014 om 07:42

Fc.rdam,

Wat is "straks" bij jouw? Zie jij Feyenoord dit seizoen met zo'n verdediging en aanval goed bezig zijn? Sorry hoor, maar ik denk dat Feyenoord dit seizoen het heel lastig gaat krijgen.

Probleem is ook nog eens dat je met de wedstrijden van de Europa League 1 wijziging mag doorvoeren. Dat zal dus Bilal zijn. Voor de Europa League hoeft Van Geel dus ook niet op te schieten. Ik verwacht dus Bilal morgen en dan rond 30 augustus pas weer 1 of 2 transfers.

31 juli 2014 om 01:01

Bjk is bezig met Belhanda, Valbuena, Töre, Ruiz. Leuk zo'n Bilal.

Wat een zwak beleid van Feyenoord.

31 juli 2014 om 01:05

Bilal vind ik een goede talentvolle speler al hoorde ik vandaag op Rijnmond dat Villalba vele malen beter is. Toch ben ik blij met hem want het is wel een speler waarvoor je naar het stadion gaat. Zo'n speler hebben wij trouwens ook nodig.

Alleen ik snap dat gewacht op Dost niet.

Schaken heeft wel een punt, natuurlijk. Europees is het ontzettend belangrijk dat je een aantal jaren flink punten pakt om een geplaatste status te krijgen. Met een geplaatste status wordt alles in Europa een stuk eenvoudiger.

Als Feyenoord weer europees mee wil tellen moeten ze daar nu aan beginnen. is ook belangrijk voor het aantal clubs dat Nederland kan inschrijven.

Het is inderdaad bizar om met een onvolledig elftal te beginnen aan de CL Play-Off's..
Financiële middelen zouden er toch moeten zijn na de verkoop van de gekende spelers.. om niet te vergeten dat plaatsing voor CL gelijk staat aan een kleine 15 mio euro.. Eigenaardig besluit van het Feyenoord bestuur..

El Hunter, ben je echt zo naïef? Feyenoord heeft nog steeds een schuld aan de Vrienden van Feyenoord.

31 juli 2014 om 05:04

Dit heeft niets met naief te maken. Feyenoord kan met de overeenstemming die is bereikt met het verkoop van verschillende spelers...een bankgarantie afgeven voor een transfer. en het is al bekent dat ze 25 to 50 procent van dat bedrag weer kunnen investeren.
en het is is ook bezig met het aantrekken van een spits.die spits is gewoon is heel hard nodig. dat erkend Feyenoord ook...dan is te zot voor woorden dat ze tot NA de CL wedstrijden wachten.als er toch een speler bij moet..... dan moet dat toch Voor deze wedstrijden.

Kunnen we van Geel niet verkopen en een daadkrachtiger persoon aanstellen ipv een boekhouder als van Geel.

31 juli 2014 om 02:14

Wat denk je van Pim Blokland. Die had alle spelers van Feyenoord verkocht om zijn centen weer terug te zien.

31 juli 2014 om 07:38

Al die jaren heeft Van Geel ervoor gezorgd dat Feyenoord uit de rode cijfers is geraakt en nu was hij te weinig bezig met nieuwe aankopen en hij moet vertrekken? Man man man, "stank voor dank" noemen ze dat.

31 juli 2014 om 12:17

Van Geel heeft daar niks aan gedaan. Dat waren Pim Blokland en Eric Gudde

31 juli 2014 om 22:46

Wie zorgde ervoor dat Pelle kwam, wie zorgde ervoor dat Immers kwam, wie zorgde ervoor dat Guidetti kwam en wie zorgde ervoor dat Janmaat kwam? Zonder deze spelers had Feyenoord nooit en te nimmer om prijzen gespeeld en dat allemaal met een vrijwel lege portemonnee.

Feyenoord moet gewoon eens met wat fatsoenlijke spelers komen. Scouting is erg slecht, al sinds jaren.

Toch beschamend dat deze club niet in staat is een Hirayama, Yoshida, Honda, Havenaar, Bony, Tadic, Suarez, Sigthorson, andere AZ-Ijslanders, Sulejmani of Alves kan vinden die door soortgelijke of mindere clubs wel ontdekt worden. Het lijkt wel alsof ze uberhaupt niet bezig zijn met scouten, Hahn is om de hoek opgepikt en Boulahrouz op naam gehaald. Voorgaande jaren een beetje hetzelfde verhaal.

Geld mag geen reden zijn, want een goede TD verzint daar wel iets voor.

Koop, gesteund door Japanse investeerders en Opel een Japans tienertalent, maak wat fotos van hem in Feyenoord-outfit in de haven en gooi er wat merchandise tegenaan en je haalt de kosten er al uit. Al schiet hij in een heel seizoen geen pepernoot, geld levert hij op.

Vraag verder Pierre van Hooijdonk, Roy Makaay en Jerzy Dudek of zij samen met Shinji Ono en Pascal Boschaart Feyenoord in Japan willen helpen op de kaart te zetten door clinics te organiseren en Feyenoord is aan. Volgende zomer gaat het trainingskamp naar Japan, waar zij een oefenpot zullen spelen tegen de beste clinic-spelers.

FKlinkt niet verkeerd heh Feyenoord. Hier is jullie nieuwe marketingmedewerker.

Hij zou zich ten eerste eens moeten frustreren op zijn eigen spel!! Wat een overschatte speler is dit zeg..

Ik vind dat de reactie van Schaken hier een groen randje verdient!
Volkomen gelijk! Ondanks dat dit hem zijn plaats zou kunnen kosten, weet hij wat er aan de hand is en wat het beste is. Hij brengt het ook goed, geen boze woorden naar van Geel, maar wel de vinger op de zere plek leggen.

Martin van Geel is een uitstekende Technisch Directeur wanneer je moet verkopen, maar niet wanneer er een goed gescoute aankoop moet komen. Wel voor de subtop, daar heeft hij zijn zaakjes op orde, maar niet voor de Nederlandse top. Kwam in zijn Ajax-tijd met Delorge, Urzaiz, Roger, Kennedy en Leonardo op de proppen en bij Feyenoord haalde hij subtoppers als Vormer, Goossens en Verhoek voor de breedte. Allemaal miskopen gebleken. De enige spelers die hij bij Ajax haalde die slaagden waren Huntelaar en Suarez, maar daar moest hij ook flink met de geldbuidel voor rammelen. Van goed scouten was evenwel geen sprake.

De scouting bij Feyenoord is sowieso al jaren een drama. Ik kan me niet herinneren dat er via gedegen scouting een groeibriljantje naar De Kuip is gekomen. Doodzonde, want met Te Vrede, Verhoek en een zeer matige Immers win je de oorlog niet in Europa.

Probeer Drenthe nou eens een jaar aan je te binden. Zo'n jongen kan nooit minder zijn dan bovengenoemde spelers en bovendien kan Fred Rutten heel goed met dergelijke karaktertjes omgaan. Als 'ie niet wil, prima, maar communiceer dat dan open en duidelijk naar je supporters, ben je er in één keer vanaf. En voor de spitspositie? Als Dost niet wil, hengel dan Jelle Vossen maar binnen, die ook in Europa heeft bewezen te kunnen scoren. Dan maar een keer wat extra centen, maar dat heeft het Legioen wel verdiend.

Weet je wat zo jammer is, dat op het moment dat je sportief kan gaan oogsten er 4 basisspelers vertrekken. Ik begrijp niet dat die gasten tegen elkaar gezegd hebben we blijven nog min een half jaar en zorgen dat Feyenoord in de Champions league terecht komt.

31 juli 2014 om 07:35

Er is ook een verschil tussen clubbelang en eigenbelang.

ik ben het helemaal met je eens schaken.
martin van geel heeft het uitstekend gedaan door pas na het wk spelers voor hoge bedragen te verkopen, echter moet je dan wel een plan b gelijk beschikbaar hebben. je weet hoeveel je minimaal voor een speler verlangd en kan dus ongeveer berekenen wat je denkt te krijgen, en op basis daarvan een lijstje klaarzetten voor het geval dat!
nu loop je sportief weer achter de feiten aan, terwijl als je beetje gericht aankoopt je op z'n minst besiktas had kunnen uitschakelen wat betekent dat je in de volgende ronde tegen een absolute topper komt te spelen, waar dan weer een uitverkocht huis aan vast zit en uiteraard het geld voor de tv rechten etc.
er moet voor feyenoord echt wat bij komen anders vrees ik dat dit een heel teleurstellend seizoen voor ze word.
ik vind dat feyenoord voor deze selectie moet gaan:

keepers zijn al uitstekend : mulder, hahn, graafland
rechtsachter : van beek / cabral
linksachter: kongolo / nelom
rechtscentraal: boulahrouz / botteghin
linkscentraal: mathijssen / kongolo

middenveld centraal: toornstra / immers
middenveld centraal: vilhena / vormer
nr. 10: ziyeck / vilhena / sleegers

rechtsbuiten: bilal / schaken / verhoek
spits: guidetti / te vrede
linksbuiten: boetius / manu / goossens / drenthe

ik heb als aankopen dus de volgende gerichte namen:
botteghin, ik kies voor botteghin omdat ik denk dat hij een niveau hoger wel aankan. tuurlijk speelde hij matig tegen aberdeen afgelopen wedstrijden maar dat wil niet zeggen dat hij er helemaal niks van kan. ik denk dat hij zeker in de nederlandse competitie van toegevoegde waarde kan zijn voor feyenoord.
toornstra: ik kies voor toornstra als grote aankoop als vervanger van de waarschijnlijk vertrekkende clasie, hoewel het fantastisch zou zijn als feyenoord hem zou kunnen behouden dan is dit een prima blok.
ziyeck: ik vind ziyeck een prima speler voor feyenoord, hij kan nog groeien en zich ontwikkelen tot een uitstekende speler voor de europese(sub)top, dus martin, durf wat geld uit te geven aan deze speler en hij verdiend het dubbel en dwars terug door je naar de cl te begeleiden en via een doorverkoop.
bilal: vind ik een prima speler ook van sc heerenveen, lijkt al zo goed als zeker van een transfer naar de kuip, wat ik als ajacied zou toejuichen. zorgt voor veel dreiging en kan een publiekslieveling worden. hij een boetius op de flanken zou perfect zijn.
guidetti: kent de kuip, kent de verwachtingen, kan ervoor zorgen dat de ploeg mentaal 3 keer zo sterk word en kan doelpunten maken, dus halen de man!
drenthe: eventueel drenthe nog halen maar dan wel een prestatiecontract, hij wil 'o zo graag' naar feyenoord, laat hem dan maar bewijzen dat hij het waard is!

zo lijkt feyenoord in mijn ogen in iedergeval sterk genoeg om in de eredivisie weer goed voor de dag te komen!
als ajacied hoop ik natuurlijk dat ajax gewoon weer kampioen word, maar ik hoop wel op een sterke strijd met feyenoord en dat hun weer in europa ook goed kunnen presteren.

Inderdaad Schaken, want met voetballers met jouw kwaliteiten wordt het niks. Dus daarom maar wat spelers erbij. Moet niet zo moeilijk zijn om die te vinden die beter zijn dan een half elftal "breedtespelers :"die er nu rondlopen en teveel verdienen

Precies! Elk jaar maar dat excuus van vertrokken spelers wanneer Feyenoord vroeg uitgeschakeld wordt. Daar kan je prima op inspelen!

heb je een seizoen lang lopen knokken voor de 2e plek, moet je met een waardeloos elftal aantreden..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren