Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Feyenoord vreest: woedende Clasie aast op vertrek'

Laatste update:
/

Feyenoord moet er serieus rekening mee houden dat het nog een dragende kracht gaat verliezen. Jordy Clasie uitte na afloop van het verloren Champions League-kwalificatieduel met Besiktas al zijn frustraties en was ook tijdens de ontmoeting niet te genieten. Zo moest Joris Mathijsen het flink ontgelden na het eerste tegendoelpunt. Het Algemeen Dagblad weet waar die onvrede vandaan komt.

De jonge Oranje-international wil meedoen op het allerhoogste niveau, de Champions League dus, en het lijkt erop dat Feyenoord ook dit seizoen weer genoegen moet nemen met maximaal Europa League-voetbal. De irritatie daarover kwam dus al bovendrijven na de 0-1 van de Turken. Clasie liep driftig terug naar de middenstip, om zich plots om te draaien en Mathijsen de huid vol te schelden.

Vervolgens uitte de 23-jarige middenvelder kritiek op het afwachtende beleid van Feyenoord, dat diverse dragende spelers verkocht, maar zich vervolgens stil hield op de transfermarkt. "Ik ben hier al vier jaar en het WK smaakte naar meer. Ik wil op het hoogste niveau spelen", zei Clasie. Na zijn goede optredens in Brazilië, onder meer tegen het gastland, is het jeugdexponent ervan overtuigd geraakt dat hij zich wekelijks op een hoger niveau moet testen. FC Porto is in ieder geval nadrukkelijk voor hem in de race.

Wat is het beste voor Jordy Clasie?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Interview hem vandaag nog eens, en ik denk dat het wel meevalt.

Dit wordt wel erg groot gemaakt hoor.

31 juli 2014 om 09:06

dat denk ik ook, tuurlijk zit er op dat moment frustratie. maar hij komt ook van een ander niveau terug.

31 juli 2014 om 10:30

Hij komt van een ander niveau terug inderdaad. Hij moet blij zijn dat hij aan het WK mocht ruiken in plaats van zeuren dat hij hogerop wil. Een Pelle had recht van spreken, een Clasie niet.

31 juli 2014 om 11:19

Jongens, ik heb een vraag. Als Feyenoord verliest van Besiktas, dan hebben ze toch ook geen Europa League? Daarvoor moeten ze toch minstens deze ronde overleven?

31 juli 2014 om 11:23

Als Feyenoord de volgende wedstrijd niet wint, en dus wordt uitgeschakeld. moeten ze nog 2 (heen en thuis) wedstrijden spelen om in de EL te komen.
als je volgende week wel wint en doorgaat moet je nog 2 (heen en thuis) wedstrijden spelen om in de CL te komen, win je die niet ben je wel geplaatst voor de EL

31 juli 2014 om 11:49

Ah oke, dankjewel!

31 juli 2014 om 12:37

Ypuh Clasie heeft juist wel recht van spreken, Pelle niet. Pelle heeft voor Feyenoord hem nog een kans gaf, nog nooit ergens gepresteerd. Hij moet Feyenoord op zijn blote knieen danken dat hij nu niet ergens in de Serie B speelt. Clasie daarentegen speelde sterk op het WK, het hoogste podium mogelijk. Liet zien op topniveau mee te kunnen. Er waren maar 2 Feyenoorders die nu een stap moeten maken, de Vrij en Clasie. Porto is daarvoor een uitstekende club. Europese subtop waar hij veel kan spelen. Daarnaast zijn Porto spelers altijd zeer gewild

31 juli 2014 om 13:11

Dan verschillen wij daarin van mening denk ik. Pelle kwam om goals te maken, heeft goals gemaakt en is op een leeftijd dat Feyenoord nog flink aan hem kon verdienen. Hij kwam voor de ervaring, heeft de ervaring gebracht in een sportief moeilijke tijd en kon Feyenoord uit het financiële slop halen. Zo'n man moet je belonen dat hij meer heeft gebracht dan er gevraagd werd en een spits als Te Vrede heeft in zijn schaduw mogen groeien. Hij heeft in principe nooit iets fout gedaan (behalve wat domme schorsingen).

Clasie daarentegen is uit de eigen jeugd gekomen en heeft er net 3 volle seizoenen opzitten. Hij heeft mogen leunen op de goals ervaring van Pelle voorin en is mede daardoor succesvol geworden. In moeilijke tijden heeft hij de kans en het vertrouwen gekregen om door te breken, is hij door van Gaal geselecteerd om mee te mogen naar het WK en heeft hij naam kunnen maken in de eredivisie. Hierdoor is hij zo in zichzelf gaan geloven dat hij vindt dat hij hogerop moet. Nu de selectie leeg gekocht is voelt hij niet de verantwoordelijkheid om het vertrouwen in hem terug te betalen? Juist nu Feyenoord hem nodig heeft wil hij er snel vandoor.

Ik leg het hier misschien niet helemaal goed uit, maar in mijn ogen werkt het zo niet. Clasie wordt alleen maar meer waard voor Feyenoord, Pelle kon alleen maar minder waard worden. Clasie is nu één van de ervaren mannen en het is nu zijn taak om het elftal te dragen. Ik vind het jammer dat hij wel alle vruchten wil plukken van het leertraject dat Feyenoord hem geboden heeft maar er niet wil zijn voor het uiteindelijke doel van dat leertraject. Als hij nu een topseizoen draait verdiend hij ook gewoon zijn transfer.

31 juli 2014 om 09:08

Inderdaad! Storm in een glas water.
Het lijkt echter wel of Clasie zich even bedenkt in het interview

31 juli 2014 om 09:11

Sowieso: wat wil hij doen dan. Heeft nog 2 jaar contract. Hij heeft niks te willen, feyenoord laat hem niet gaan.

31 juli 2014 om 10:53

Volgend jaar verdien je geen fuck meer aan hem en een ontevreden Clasie is niet goed voor de groep. Ben je nou echt zo simpel?

31 juli 2014 om 13:48

alsof een contract wat waard is in de voetballerij. Beetje naief hoor.
Als Clasie een transfer wil forceren, is hij nog voor het einde van de maand weg.

31 juli 2014 om 09:12

Nou al vind ik het echt dood zonde, ik snap hem wel. Hij is veruit de beste speler bij Feyenoord. Hij is eigenlijk de belichaming van elke Feyenoord fan hij wil eindelijk eens echt serius genomen worden en dan krijg je dit soort voetbal/spelers/beleid en fouten om je heen. Ik gun het hem met pijn in mijn hart een transfer. Maar of FC Porto dan je droomclub moet zijn...?

31 juli 2014 om 09:18

Ben het wel met je eens maar toch vond ik hem gister ook matig. Hij had 2 hele goeie diepte passen. (Op boetius en te vrede) maar hij bracht niet die versnelling on het spel wat wel nodig was. Laat hem gewoon maar een jaartje zien dat hij iedere wedstrijd de beste is. Vorig jaar presteerde hij ook niet constant namelijk.

31 juli 2014 om 09:37

Zeker, maar als iedereen zijn taak uit voert en in positie blijft lopen dan is het voor middenvelders ook makkelijker voetballen.
Nu moest hij ook telkens corrigeren en kon hij de bal bij Immers bijv. al niet kwijt. Die speelde hem dan gewoon vrolijk terug.
Clasie is goed, maar geen nr. 10 die even het spel bepaald natuurlijk. Meer een 'stofzuiger' 'nr. 6' met enorm inzicht.
Maar bij Oranje zag je wat hij evt. elke week zou kunnen brengen. Plus bij vlagen zag je gister hoe makkelijk hij voetbalt. Getuige inderdaad dat paasje op Te Vrede.

31 juli 2014 om 09:41

Hij is veruit de beste speler van Feyenoord, omdat de beste spelers van Feyenoord zijn verkocht. Ik begrijp het niet helemaal, hij speelt bij een club wat al jaren een nieuw beleid heeft uitgestippeld om weer gezond te worden. Nu is dat doel zo goed als mogelijk bereikt en kiest Clasie nu het moment om te klagen. Het lijkt erop dat Clasie het een beetje hoog in zijn bol heeft gekregen door alle transfer geruchten en dat de deelname aan het WK hem het recht moet geven om vedette trekjes te ontwikkelen.
Niemand is groter dan de club, dus de agenda van Clasie doet helemaal niet ter zake. In dit geval zal Feyenoord een keus moeten maken, blij zijn met behaalde doelstellingen en afscheid nemen van een speler die voor Feyenoord misschien belangrijk is, maar niet zoveel als dat hij zelf denkt.... Of weer met geld gaan smijten en je oren laten hangen naar een teleurgestelde werknemer waardoor je je misschien weer in je eigen voet schiet. Van Geel zal toch niet zo gek zijn....

31 juli 2014 om 09:49

Met alle respect, maar als Clasie veruit je beste speler is, dan heb je gewoon te veel spelers met kwaliteiten verkocht.

Begrijp me niet verkeerd, voor eredivisie-begrippen is Clasie een goede speler, maar er lopen op de Nederlandse velden betere middenvelders rond bij clubs die absoluut niet tot de top 5 van Nederland behoren. Als je een elftal maakt met de beste spelers in de Eredivisie, dan staat Clasie gewoon niet in de basis. Als dat 'veruit de beste speler' van Feyenoord is, dan moet Feyenoord zich diep schamen.

Daarbij is Clasie gewoon niet de leider die Feyenoord op het middenveld nodig heeft. Lekker hard rennen, hier en daar een goede tackel. Leuk om er bij te hebben, maar de oorlog win je er niet mee.

31 juli 2014 om 10:16

Hoppa

Jij overdrijft het ook wel weer een beetje. Als het zo zou zijn als jij zegt, dan heeft Louis de verkeerde mensen meegenomen naar het WK. En dat geloof ik toch niet. Clasie behoort echt wel tot de beste spelers van de eredivisie (op zijn positie).

31 juli 2014 om 10:22

Ik heb het niet alleen over Nederlands voetballers in de Eredivisie natuurlijk. En er zijn echt wel 3 middenvelders in de eredivisie die beter zijn dan Clasie.

31 juli 2014 om 10:32

Clasie heeft gewoon zwaar gelijk hoor. Feyenoord pretendeert een topclub te zijn maar hebben liggen slapen ondanks dat ze wisten dat er een hoop spelers zouden vertrekken. En dan speel je met Schaken als rechtsback voor de Champions League.... Dit zijn geen vedettetrekjes. Dit zijn zaken die Feyenoord juist nodig heeft. Iemand die gewoon zn medespelers de huid volscheldt en zegt waar het op staat.

Dat clichegelul van niemand is groter dan de club. Wat en wie is dan wel de club? Wie zegt dan wel dat er iets moet gebeuren? Het stadion? Dat kan niet want dat is van staal en beton.

31 juli 2014 om 17:33

hoppa heeft gelijk vind ik er zit nog veel potentie in hem wat nog naar boven kan komen maar hij behoort zeker niet tot de beste nl se middenvelders anders zou hij wel in de basis van oranje hebben gestaan want zo sterk bezet was de middenveld ook weer niet

31 juli 2014 om 09:19

Ik vond het sowieso wel meevallen. Hij was teleurgesteld maar de titel "woedende Clasie...." vind ik lichtelijk overdreven.

Hij gaf wel een sneer naar van Geel en dat kan ik ook wel begrijpen. Van Geel geeft meermaals aan dat de supporters zich geen zorgen hoefde te maken maar nu is hij dus al te laat met versterkingen. Hij wist al maandenlang dat er spelers zouden vertrekken en het lijkt erop dat hij niet echt adequaat gehandeld heeft.

Wat is overigens wel raar vond is dat vrijwel elke Feyenoord speler zo lovend sprak over Besiktas en hoe goed ze wel niet zijn. Met alle respect voor de overwinning maar goed speelde Besiktas ook niet. Zoals de spelers praatten leek het alsof ze zojuist van Chelsea hadden verloren ofzo.

31 juli 2014 om 09:43

Natuurlijk wist Feyenoord al lang welke spelers mogelijk zouden vertrekken. Maar zonder geld kom je nergens. Je ziet dat ze nu, na het vertrek van alle spelers, 10 miljoen te besteden hebben. Na de verkoop van 1 of 2 spelers zaten ze misschien op 2,5m. Daar haal je niet directe versterkingen voor terug. Persoonlijk denk ik dat Van Geel niet de fout heeft gemaakt door te lang te wachten, maar eerder door aan bepaalde namen vast te blijven houden (dost) terwijl die waarschijnlijk niet haalbaar zijn.

31 juli 2014 om 10:12

Haal dan niet die vent van Heerenven met niet te spellen naam

Je spits positie en verdediging zijn veel belangrijker. Dom om nu geld uit te geven en dan straks een minder goeie back of spits te halen

31 juli 2014 om 10:18

@ Afclucas

Desondanks klopt het wel gewoon. Janmaat, Indi, Pelle zijn allemaal al ruim 2 weken geleden verkocht. Ze hadden dus al ruim 8 miljoen te besteden en ronden vandaag pas de "eerste aankoop" af. Oftewel 2 weken te laat.

Ze mochten het totaal bedrag van alle spelers 30% herinvesteren. Dus per transfer kan je zaken gaan doen en zo moet je het dan ook bekijken.

Pelle werd 12 juli officieel verkocht voor 8 miljoen (2.4 mil investeerbaar)
Martins indi werd 15 juli officieel verkocht voor 8,5 mil (2,5 mil investeerbaar)
Janmaat werd 17 juli officieel verkocht voor 6.5 mil (2 mil investeerbaar)

Waarom probeer je niet op 17 juli (bijvoorbeeld) Botteghin op te halen die zo een 2 a 3 mil moet kosten. Of waarom is Basiscoglu niet na de transfer van Pelle + Indi al afgerond.

Je had je vleugels + verdediging allang weer op orde kunne hebben.

31 juli 2014 om 10:53

D-Bergkamp,

Die bedragen en data's kloppen inderdaad, maar denk jij serieus dat dit geld direct op de bank staat, dat dit met een simpele spoedopdracht binnen een uur op je rekening staat? Dit soort bedragen zal altijd even duren voordat je het echt binnen hebt. Als ze dan het geld binnen hebben zullen ze eerst alle schulden weg moeten werken en een negatief eigen vermogen. Ik schat dat dit rond de 20ste allemaal is gebeurd, dan hebben ze nog 10 dagen gehad om te gaan onderhandelen (terwijl ze al bezig waren met Dost, wat volgens vele de ideale opvolger is van Pelle). Onderhandelingen kan je niet even afronden in een paardagen, plus dan nog eer dat clubs en spelers rond zijn moeten ze nog hierheen komen trainen en andere zaken regelen......ik geloof nooit dat je binnen dat tijdsbestek een speler kan hebben die direct een echte versterking is die Besiktas pijn zou kunnen doen, plus het moeten ook nog eens spelers zijn die qua salaris haalbaar zijn.

Al die risico's zijn te groot voor Feyenoord, ik snap van de spelers en mede supporters dat ze het graag anders willen maar dit is onze situatie in deze transferperiode helaas. Wij zijn geen Ajax die Miljoenen op de bank heeft staan en zo even een speler kunnen aantrekken binnen een week.

31 juli 2014 om 14:13

Just because, ja hoor bedragen met 6 nullen kunnen ook binnen een dag op de rekening staan van Feyenoord. Het gaat er meer om wat jou club met de verkoper afgesproken heeft. In termijnen, een datum etc.

31 juli 2014 om 14:26

Het kan ja, alleen geloof ik nooit dat dit in de voetballerij gebeurd. Je zit op kantoor maakt een deal en tekent het contract, vervolgens gaan ze terug naar hun eigen land en zullen de afgesproken bedragen overgemaakt worden. En in dit verhaal zie ik wel een aantal dagen duren en echt niet direct op de dag van tekenen. Verder kunnen ook diverse afspraken ook nog eens meetellen om diverse redenen zo zie ik Lazio bijvoorbeeld wel betalen in termijnen de rest zou een afgesproken datum zijn die niet de teken datum van het contract zal zijn.

1 augustus 2014 om 13:59

Justbecause

Oh zo bedoel je dat, ik dacht dat je bedoelde dat het in praktijk niet mogelijk was. Voor de rest ben ik het wel met je eens.

31 juli 2014 om 09:34

Dit is wat tegenwoordig de media doen he.. Alles opblazen want tegenwoordig is er zoveel nieuws.. Sites moeten dagelijks meerdere malen komen met nieuw nieuws, etc.. Dat hij woedend is kan toch maar op dat moment komt dat toch omdat hij baalt dat er een heel seizoen keihard knokken om de maximaal haalbare 2e plek te behalen achter het nu al 4 jaar ongenaakbare Ajax in 1 wedstrijd zo te verkwanselen door niet in te spelen op de uitgaande transfers... dan dat hij zelf zo nodig weg wilt..

31 juli 2014 om 09:42

Meteen al een grote mond, hij heeft niets te willen en hij mag Feyenoord dankbaar zijn dat zij hem de kans hebben gegeven. In het buitenland red hij het niet. Dus beter blijft hij

31 juli 2014 om 09:43

Hij heeft wel een punt jongens, Feyenoord wist maanden geleden al dat deze jongens zouden vertrekken en Feyenoord wist al een tijdje op welke datum ze moesten voetballen.

Ze hadden al lang potentiële aanwinsten kunnen polsen en spelers kunnen bekijken/scouten om klaar te zijn voor het moment na een leegloop.

31 juli 2014 om 09:49

Snap hem wel, topclubs moeten zorgen dat ze altijd een selectie hebben die gangbaar is voor competities waarin ze willen meedoen. Doen ze dit niet dan krijg je ontevreden gezichten. Heb van de week al paar keer gezegd dat Feijenoord sneller moet handelen want dat het zo geen zin heeft om mee te doen in de CL. Maar als straks deze speler ook nog word weggekocht dan hebben ze straks helemaal niks meer. Word tijd dat van Geel actie onderneemt in plaats van afwacht. Hij geeft wel 3,5 mil uit aan een rechtsbuiten die net een half seizoen heeft gespeeld bij Heereveen maar verdedigers haalt die net. Net het gene wat Feijenoord juist nu nodig heeft. Het is toch ook weer niet zo dat er geen verdedigers rondlopen in de eredivisie die niet naar Feijenoord zouden kunnen. Desnoods geef je nu weer paar miljoen uit, groepsfase CL bereiken levert 7 mil op minimaal plus tv rechten dus waarom zou je dat niet doen. Beter dan zo ten onder gaan tegen Besiktas in eigen huis.

31 juli 2014 om 10:08

"desnoods geef je nu weer paar miljoen uit, groepsfase CL bereiken levert 7 mil op minimaal plus tv rechten dus waarom zou je dat niet doen. Beter dan zo ten onder gaan tegen Besiktas in eigen huis."

We weten dat Psv dat inderdaad zo doet.

Feyenoord kiest, na slechte ervaringen uit het verleden, gelukkig een andere koers.

31 juli 2014 om 10:14

Zo doet PSV helemaal niet. Er wordt uitgegeven wat er in komt. Bij ons kan dat. Afgelopen jaar meer dan 50 miljoen ingekomen en nog geenn15 uitgegeven. Nu kan er ook maar 6 a 7 uitgegeven worden.
Doe we zoals jij zegt hadden we Defour allang binnen

31 juli 2014 om 10:17

Je hebt gelijk. Na die prachtige deal met de gemeente kan dat inderdaad weer.
my bad.

31 juli 2014 om 10:26

Gelukkig zijn er ook nog mensen die hun gezonde verstand blijven gebruiken. Feyenoord is inderdaad gewoon prima bezig. Het domste wat ze op dit moment kunnen doen is zich blind staren op het bereiken van de CL. Feyenoord streeft naar stabiliteit en succes op de lange termijn en daar zijn ze volgens mij prima mee bezig.

De centjes die nu binnen zijn gekomen direct weer uitgeven, in de hoop dat je dat in de CL wel weer terugverdient, is nu precies de wijze van beleid voeren waar ze zich in het verleden mee in de nesten hebben gewerkt.

31 juli 2014 om 10:12

Klopt, maar je moet je voorstellen dat je al 4 jaar bij Feyenoord speelt zonder financiële mogelijkheden. Nu zijn de schulden weg, maar de kwaliteit ook. Clasie hoopte in zijn optimisme eindelijk een keer mee te kunnen doen in de Champions league, maar dit blijkt niet haalbaar, wat ontzettend frustreert als je net een goed Wk hebt gespeeld. De lading zal minder zijn als je deze jongen vandaag interviewt, maar de essentie blijft het zelfde.

31 juli 2014 om 10:15

'Net een goed WK heeft gespeeld'

Hij heeft nog geen 1.5 wedstrijd gespeeld waarvan 1 wedstrijd goed en 1 invalbeurt aardig. Niet een heel wk

31 juli 2014 om 11:18

Dat vind ik niet slecht voor een middenvelder die De jong en de Guzman voor zich heeft. De wedstrijden die hij heeft gespeeld gingen goed. Daarbij is hij in de competitie 2de, 3de en 2de geworden.

Als je dit bekijkt, dan vind ik het niet onlogisch dat Clasie hoopt om een stukje Champions League mee te krijgen, doormiddel van deze voorrondes te overleven. Echter missen ze kwaliteit waardoor dat niet lukt, met als resultaat een teleurstelling. Ik kan mij zijn gevoel voorstellen.

31 juli 2014 om 16:54

Dat weet ik nog zo net niet. Vandaag zijn er twee versterkingen aangekondigd, dat maakt het alleen maar erger. Als je die een paar dagen eerder had gehad, hadden ze gewoon mee kunnen doen. Ze kunnen zelfs niet meedoen bij de return omdat ze niet ingeschreven zijn. Als ik hem was had ik er ook goed de pest in gehad. Beetje alsof Van Geel er toch vanuit ging dat de CL (wéér) niets zou worden.

Dit jaar mag hij toch geen Champions League meer spelen

31 juli 2014 om 09:06

Wel dus, nieuwe regels dat spelers die in de voorronde gespeeld hebben, in het hoofdtoernooi voor een andere club uit mogen komen.

31 juli 2014 om 09:16

Wat een onzinnige "oplossing" voor een probleem dat bij de wortel moet worden aangepakt. Dit is symptoombestrijding, terwijl het grootste deel van de voetbalwereld wil dat het transfer window veel eerder sluit, bijvoorbeeld op 1 augustus. Nu mogen dus spelers in de voorrondes meedoen, verkocht worden en vervolgens voor hun nieuwe club in het hoofdtoernooi uitkomen?

31 juli 2014 om 09:20

Alleen als de club waar ze voor hebben gespeeld niet ook actief is in het hoofdtoernooi

31 juli 2014 om 09:50

Dat lijkt me in dit geval geen probleem worden

31 juli 2014 om 09:06

@ feyrus

Volgens mij is die regelgeving veranderd en zou hij nog kunnen uitkomen voor een andere club in de Champions League. Dat meen ik een aantal dagen geleden in hier op voetbalzone in een topic gelezen te hebben.

31 juli 2014 om 09:07

Wel, regels zijn veranderd. Voorrondes tellen niet meer mee in dat verhaal.

En terechtkunnen ze eindelijk de champions leauge halen laten ze het weer lopen.. schaam je kapot Feyenoord. Ook knap lullig voor de supporters die op smart zitten te wachten om tegen mooie tegenstanders te spelen ik gun het die nog veel meer ! !

31 juli 2014 om 09:03

Dat je Champions League speelt en waarschijnlijk niet doorgaat is groot. Maar je gaat toch op zijn minst investeren. Dit Besiktas was echt niet zoveel sterker hoor. Je mist gewoon aanvallende kwaliteiten. Die Ter Vrede is leuk voor Excelsior maar niet naar het niveau waar Feyenoord heen wilt. Verhoek, Schaken met allen respect. Die waren vorig jaar al lichtelijk naar de achterdeur verwezen. Feyenoord doet dit al jaren, middelmatige spelers het vertrouwen geven. Ook in de 2004 bijvoorbeeld hadden ze ook van die flapdrollen. Investeer eens probeer eens wat.

31 juli 2014 om 09:12

Dat ik t met een ajacied eens ben haha maar kom op schaken verhoek op rechts daar wordt zelfs rkwik niet bang van en weet geeneens of die nog bestaan haha. Ter vrede kreeg geen bal,tuurlijk komt ie tekort maar afrekenen op vanavond kan je m geeneens.

31 juli 2014 om 09:52

Aan de andere kant was Pelle natuurlijk ook een middelmatige speler toen hij kwam. Matige statistieken en weinig echte kwaliteiten. Dat heeft ook goed uitgepakt. En Immers doet het, in de Eredivisie althans, ook naar behoren bij Feyenoord.

Maar ik ben het met je eens hoor, je kunt af en toe een gokje wagen met een speler en hopen dat hij opbloeit, maar je moet dat niet steeds met 5 of 6 spelers doen en die dan ook nog voor de basis halen. Aan de andere kant, als je weinig geld hebt, dan moet je wel.

Volkomen terecht. Vertrek gewoon wat heb je daar nog te behalen. Die Van Geel is zo snugger als het om handelen gaat. Wat denkt ie wel niet dat je met de jeugd het allemaal kan opvangen. Er waren amper tot wel echte gevaarlijke pogingen van Feyenoord. Je kan toch van te voren wel investeren op zijn minst. Ik snap best dat er geen miljoenen zijn net als bij Ajax. Maar je kan toch best bepaalde deals al vooraf maken. Afspraken en spelers in de gaten houden.

Het is echt ongekend dat Feyenoord gister met deze selectie de CL ingaat. Wat moet zo Clasie wel niet denken. Waarom wordt zo Bilal nu wel gehaald en bijvoorbeeld 2 weken terug niet? Vreemd toch.

31 juli 2014 om 09:07

En daar gaan we weer. Het zit je wel diep he?

Gisteren is er al zoveel over gezegd, en vandaag gewoon opnieuw beginnen met dezelfde sh*t bashen.

Ook in het live-meepraten topic was je zo bezig, dus je hebt duidelijk maar één doel. Zoveel mogelijk zeiken over Feyenoord. Nu ook alweer in meerdere topics van vandaag.

Beetje triest is het wel.

31 juli 2014 om 09:11

Het is helemaal niet triest. En ik zit hier niet om Feyenoord of te zeiken. Ik zeg gewoon wat ik zie. En dat jij de waarheid als keihard afzeikenrij ziet moet jij weten. Het is toch gewoon apart dat Van Geel niet eerder spelers heeft gehaald. Het was allang van te voren duidelijk dat er wat bij moest komen.

Feyenoord had zeker meer uit de wedstrijd gister kunnen halen. Maar ze mistten voorin gewoon wat kracht en spelers die het verschil maken. Als ze gister hadden gewonnen of gelijkgespeeld dan was het zeker een ander verhaal geweest. Maar we moeten niet ons blootstaren op de jeugd. Feyenoord had weken geleden geld. Waarom wordt er pas spelers gehaald als de selectie er om vraagt en de publieke opinie er om vraagt?

31 juli 2014 om 09:13

Ik vind toch dat je m een beetje gelijk moet geven. Ze hadden bilal voor dit duel al moeten halen. Had zich onsterfelijk kunnen maken in deze wedstrijd.

Ik snap dat feyenoord niet veel geld heeft maar ze hadden echt eerder in moeten grijpen. Nu zijn zelfs de spelers ontevreden(!)
Het feit dat de spelers in interviews aangeven dat er versterkingen hadden moeten komen geeft aan dat er hier onderling in de selectie over is gesproken.

31 juli 2014 om 09:16

Wees maar blij dat van geel TD en ik niet, dan had je 2 kampioenschappen minder kunnen vieren!

31 juli 2014 om 09:17

@ahjacied:

"als ze gister hadden gewonnen of gelijkgespeeld dan was het zeker een ander verhaal geweest"

Dat zegt wel een beetje naar hoe jij ernaar kijkt. Blij dat jij niet onze TD bent.

En je bent wel degelijk bezig om je mening maar zovaak mogelijk en op zoveel mogelijk plekken te blijven verkondigen, zonder inhoudelijk op reacties in te gaan die proberen uit te leggen waarom het zo is.

31 juli 2014 om 09:19

Ja en als Bilal er gister niks van had gebakken was het zeker gelijk een miskoop. Wat een opportunistisch gezwam hier

31 juli 2014 om 09:21

@michiel2424

Ben jij het niet eens met mij dan. Dat er van te voren gewoon spelers gehaald moeten worden. Het is toch zo of niet? Dat je geen miljoenen kan investeren ben ik het helemaal mee eens. Maar ik een beetje creatief ergens transfervrije spelers vandaan toveren en zo Bilal hier en daar kopen dat zal toch wel moeten kunnen? Ze zochten nog een spits. Een ervaren spits, bijvoorbeeld Janko bijvoorbeeld. Prima aanspeelpunt en scoort er gewoon minimaal 20 in de competitie.

31 juli 2014 om 09:26

@ahjacied: je blijft maar steeds hetzelfde zeggen he.

Er wordt heus gewerkt aan een spits, en ook aan een rechtsbuiten, die er dus nu is.

Alleen heeft van Geel altijd gezegd dat deze voorronde CL geen reden was om de spelers op dat moment al binnen te moeten hebben, vooral ook omdat ze dan in de meeste gevallen een stuk duurder zijn dan over een paar weken. Als je dat geld hebt, is dat prima te doen, maar Feyenoord heeft dat op dit moment niet.

maar goed. Ook dát is je al tig keer verteld.

31 juli 2014 om 09:26

Ik vind niet dat hij hier onredelijk is naar Feyenoord toe. Ik heb gisteren ook zitten balen op de bank terwijl ik Feyenoord zag stuntelen tegen Besiktas. Ik had zo gehoopt dat ze in ieder geval deze ronde konden overleven en nog twee mooie wedstrijden konden spelen tegen een club als Arsenal of iets dergelijks.

Ik snap wel dat van Geel niet voor het vertrek van spelers al kon investeren maar hij (en de rest van de staf die ermee te maken heeft) kon al wel lijstjes opstellen van spelers die Feyenoord als vervangers zag. Zodra die weg zijn ga je als een gek informeren om zo snel mogelijk waardige vervangers te halen voor het duel van gisteren.

Aan de andere kant is van Geel niet gek. Wellicht heeft hij veel meer gedaan dan wij denken maar was het op een of andere manier niet mogelijk om op die termijn vervangers te halen binnen het budget wat Feyenoord heeft.

off: en ik vind dat je over ahjacied behoorlijk overdrijft. Misschien blijft hij wat door zeuren/ discussiëren over dit onderwerp maar hij doet dit netjes en loopt helemaal niet te "bashen" op Feyenoord. Het lijkt het sterk op dat hij bij jou veel dieper zit richting hem en dat is jammer.

31 juli 2014 om 09:28

"aan de andere kant is van Geel niet gek. Wellicht heeft hij veel meer gedaan dan wij denken maar was het op een of andere manier niet mogelijk om op die termijn vervangers te halen binnen het budget wat Feyenoord heeft."

exact. Dat verhaal elke keer dat hij geen lijstjes zou hebben. Dat geloof je toch zelf niet?

31 juli 2014 om 09:40

Nee dat geloof ik ook niet. Van Geel stond altijd wel bekend om zijn sterke transferbeleid dacht ik.

Weet jij of Guidetti nog in beeld is? Lijkt mij toch een hele goede versterking en volgens mij wilde hij zelf ook naar Feyenoord.

31 juli 2014 om 09:42

Er wordt nog altijd gezegd van wel, inderdaad, ondanks dat er de nodige twijfels zouden zijn over zijn fitheid. Maar er wordt zoveel gezegd, dus wat er van die geruchten waar is... geen idee.

Zou toch niet slecht zijn denk ik met Bilal en Boetius daarnaast.

Rustig afwachten. Dat is alles wat wij kunnen doen...

31 juli 2014 om 09:51

Moet je dat wel willen? En tevens, hebben we dan niet te hoge verwachtingen van de beste man? Wie zegt dat hij nog dat niveau van 11/12 kan halen? Hij tobt al tijden met blessures en speelt nauwelijks.. Nee, ook Guidetti is geen gegarandeerd succes.

31 juli 2014 om 09:52

Gegarandeerd succes is niemand, en daarom neemt Feyenoord ook geen risico.

Maar als hij fit is, zorgt alleen zijn mentaliteit al voor een toegevoegde waarde.

31 juli 2014 om 10:06

Dat is absoluut waar. En daarom is het ook begrijpelijk dat Van Geel niet lukraak uitgeeft. Bovendien zit Feyenoord ook niet in dergelijke positief financieel gezien. Plus het feit dat haalbare versterkingen ook niet voor het oprapen liggen.

Guidetti is voor het Feyenoord legioen een held, een legende. Maar juist daarom zal het verwachtingspatroon bij een eventuele komst hoog zijn. Pelle kwam als nobody binnen, en dat zelfde gold voor Guidetti. Uiteindelijk verlieten ze de Kuip als helden.

31 juli 2014 om 10:26

Beetje kinderachtig om je frustraties te uiten op ajaciedd die verder helemaal niks verkeerds zegt.

31 juli 2014 om 11:07

Dione,

Hij zegt alles verkeerd, hij wil Feyenoord geld uit laten geven wat er nog helemaal niets is, hij wil dat je binnen een paar dagen een speler haalt die gisteren het verschil had kunnen maken, met minimale financien.

Als Feyenoord zou handelen zoals hij zegt zijn we binnen no time weer zo goed als failliet....zo zijn we een aantal jaren geleden ook naar galamiezen gegaan.

31 juli 2014 om 11:12

En als aanvulling daarop: hij zegt het ook nog eens bij werkelijk ieder bericht over Feyenoord...

31 juli 2014 om 12:08

schijnbaar leest hij de reacties niet op zijn berichten, want daar reageert hij inhoudelijk niet op jammer genoeg.

31 juli 2014 om 09:10

Nee, dit is helemaal niet vreemd. Iedereen denkt dat Feyenoord nu zwemt in het geld. Er is maar een beperkt budget voor de aankoop van 2-4 spelers. Dit wil je misschien wel uitgeven maar een speler die direct wat toevoegt is gewoon niet makkelijk te halen. En nee deals vooraf maken is een mooie theorie maar ook daarbij draait het weer om de centen.
Het zou toch fijn zijn als je wat objectiever naar de zaken kijkt.

31 juli 2014 om 09:13

Ik kijk zeker er objectief naar. Je hoeft ook niet direct elke spits of speler halen omdat ze CL spelen. Maar ik weet zeker met een beetje handig scouten had er wel wat meer mogelijkheid geweest. Deze meneer Van Geel wist al tijden van te voren dat een Pelle wegging en de achterhoede. Zoiets kan je wel van te voren opvangen. Er zijn heus wel ergens hier in Europa transfervrije spelers met veel potentie voor Feyenoord.

Ik snap dat er ook geld deels naar investeerders enzovoort moeten. Maar wees creatief en kijk goed rond. Of is dit makkelijk gezegd?

31 juli 2014 om 09:13

@mallepietje:

dat is hem gisteren al 30 keer verteld, maar dan is het niet leuk meer want dan valt er niks meer te bashen voor 'm.

Hij weet namelijk al precies hoe van Geel werkt en hoe het verder gaat lopen...

edit: zie je : "er zijn heus wel ergens hier in Europa transfervrije spelers met veel potentie voor Feyenoord.", zegt íe. Alleen heeft ene "ahjacied" ze wel precies op de korrel en weet hij wat ze moeten kosten, maar heeft van Geel dat pas bedacht toen ze spelers gingen verkopen, denkt hij.

31 juli 2014 om 09:17

Ahjacied is de grootste opportunist die hier rondloopt. Van Geel zit gewoon in een lastig schuitje, maar wat mij betreft valt hem niks kwalijk te nemen. Als je vier van je vijf belangrijkste spelers kwijtraakt kan geen enkele TD een week later met adequate vervanging op de proppen komen.

31 juli 2014 om 09:18

Ja dat is inderdaad makkelijk gezegd. Het valt me op dat je wel erg makkelijk kritiek levert in bijna elke Feyenoord gerelateerd artikel. Maak je punt en laat het daar dan bij of ga in discussie (zonder telkens hetzelfde te zeggen). Iedereen heeft kunnen zien de afgelopen jaren dat het voor Feyenoord nog altijd erg lastig, zo niet onmogelijk, is om sneller te handelen. Een paar miljoen meer brengt je ook niet meteen een hele goede spits.

31 juli 2014 om 09:24

Mallepietje, hier ben je zo mal nog niet. Feyenoord is eindelijk financieel weer op de rit en wat roepen ze hier..... Kopen kopen kopen!!!!! Feyenoord kan gewoon niet zomaar ff spelers van een goed niveau voor een habbekrats kopen!

Ik snap het wel van Clasie. En ik snap het van Feyenoord. Dit is gewoon zo'n situatie die soms ontstaat en waar niemand blaam heeft! Soms lopen de paden op eens niet meer parallel! Vraag is hoe groot en hoe ver de bocht van hun af is.

31 juli 2014 om 09:29

Ahjacied, Alvast investeren ivm een "mogelijk" vertrek..... Daar zijn al veel clubs aan kapot gegaan. Dat kan NL wel....maar alleen als je voldoende buffer hebt. Dat heeft Ajax wel maar Feyenoord niet!!!

31 juli 2014 om 09:30

@tipptopp:

helemaal raak.

En eind augustus kan het zomaar zo zijn dat er een prachtige selectie staat, met of zonder Clasie.

Het kan ook tegenvallen... Laten we er maar gewoon even op wachten. Deze voorronde CL kwam gewoon te vroeg, en mocht heel terecht geen reden zijn om risico's te nemen.

31 juli 2014 om 10:28

Ja maar Pelle was toch al even vertrokken? Daar had op zn minst toch al een vervanger voor gehaald kunnen worden?

31 juli 2014 om 10:59

Misschien moest er van dat geld eerst wat anders gebeuren?

Makkelijk he, roepen hoe dat had gemoeten, als je niet precies weet hoe dat zit?
Als dat had gekund he, denk je dan dat van Geel dat niet had gedáán?

31 juli 2014 om 12:12

Ik denk dat vele ervan uitgaan dat Van Geel pas deze week is begonnen te onderhandelen met spelers als Bilal, Wilkshire en misschien nog andere waar we niets van hebben gehoord.

Ik vind het knap van Van Geel dat hij binnen een hele korte periode spelers als Wilkshire en Bilal wist te halen. Nu nog Wolfsburg weten over te halen Bas Dost voor een leuke prijs van de hand te doen.

31 juli 2014 om 09:28

Ik ben het met je eens, men had alvast kunnen anticiperen op een vertrek, want de Vrij, Pelle en Janmaat waren gewoon zekerheidjes!

Op de Vrij is dat wel gedaan, daar hebben we v. Beek en kregen we Boulahrouz erbij. Maar je had Verhaegh kunnen vastleggen voor het WK en kunnen denken aan Janko of Havenaar.

Geen geweldige spitsen, maar na gisteren denk ik dat te Vrede afgeschreven kan worden. Net als Achabar.

Dan had je in een van die jongens al een pinchhitter gehad, lukt het je niet een basis spits te vinden, dan staat er in ieder geval een redelijk optie voorin met ietwat ervaring.

Op een vertrek van Indi hoefde men niet te anticiperen, daar hadden we Kongolo en Mathijssen voor in het centrum. Op de back Nelom en Woudenberg, dus ook daar geen aankoop nodig!

Verder had ik, met wat clausules, Drenthe gehaald. Wil inleveren, dus wat let je? Had JP gisteren naar rechts gekund en Drenthe op de linkshalf, beter als Verhoek..... wat een drama!

Maar ja, voor jouw cluppie is het weer €12 mil. bijschrijven als enkel deelnemende club en eerlijkheid gebied mij te zeggen, dat steekt toch.....

31 juli 2014 om 09:31

@spray: had je het geld dat er nog niet was ook alvast uit willen geven dan?

Je weet dat Feyenoord een paar jaar geleden op sterven na dood was door dit soort gedrag?

31 juli 2014 om 09:43

Welk geld?

Janko en Havenaar zijn goede oinchhitters en hadden je nu uit de brand kunnen helpen in de basis tot je een goede 1e spits hebt. Beide waren transfervrij, enkel qua salaris ligt Janko vrij hoog, maar niet geschoten is altijd mis!

Drenthe wil inleveren en met een paar goede clausules had je je in kunnen dekken tegen wangedrag, etc. en was ook transfervrij!

Verhaegh speelt 2e Budesliga, had je max. €1,5 mil. gekost en dat was er wel hoor, om te besteden.

Bakkal, Armenteros e.a. kostte ook salaris en zijn ook weg, dus ruimte was er wel hoor!

31 juli 2014 om 09:51

Dus jij zegt serieus dat Feyenoord Janko of Havenaar had moeten halen totdat er een goede spits zou zijn?

En dan ook nog : "enkel qua salaris ligt Janko vrij hoog, maar niet geschoten is altijd mis!"

Dan wil je Feyenoord écht weer kapot hebben, als je zo denkt.

31 juli 2014 om 10:39

Volgens speelt Verhaegh met FC Augsburg gewoon in de (eerste) Bundesliga.

31 juli 2014 om 10:57

Nee om het verlaagd te proberen, Havenaar als goedkope optie, Janko polsen om verlaagd te komen.

Nu heb je weer een bank straks met te Vrede, die gisteren door het ijs zakte. Daar had ik liever Janko of Havenaar gezien, met eredivisie ervaring en Janko ook Europees!

Bij het wegvallen van Dost,mvossen of wie dan ook, had je wel iets ingeleverd, maar nu ga je weer 3 stappen terug steeds, dat doet me zo'n pijn!

Verhaegh even excuus, vertrok indertijd naar de 2e en inderdaad speelt Bundesliga, vergissing!

31 juli 2014 om 09:49

@ ahjacied

Je denkt echt wat te makkelijk. Je doet net alsof goede spelers halen hetzelfde is als ff een halfje bruin bij de bakker halen.
Feyenoord zit niet in een zodanig goede financiele positie dat ze kunnen anticiperen door voordat andere spelers verkocht zijn andere spelers te halen (behalve transfervrij wat ze al gedaan hebben). En als dan Pelle vertrekt heb je 10 mln, maar daarvan moet een groot deel naar de investeerders en gebruikt worden om schulden af te lossen, en je moet maar even een goede speler vinden in zo'n korte tijd. Als je die speler gevonden hebt moet de club akkoord gaan en de speler, dat gaat niet altijd even makkelijk, zeker als je een niet al te hoog salarisplafond hebt. Dat in de gaten houden zullen ze ook vast doen en gedaan hebben, maar dat is lang niet hetzelfde als een speler binnenhalen.

Kun je zeggen 'je kan best bepaalde deals al vooraf maken', maar je weet heus wel dat het zo makkelijk niet werkt, want de voetbalwereld steekt zo in elkaar dat je niet kan gaan bluffen of gaan zeggen als die en die vertrekt dan kunnen we je dat en dat bieden. Als er een betere club of een betere aanbieding komt zijn die 'afspraken' niks waard. Ook mooi dat je zegt dat het vreemd is dat bilal niet twee weken terug wordt gehaald; wat weet jij daarvan? Jij bent toch niet bij de onderhandelingen geweest? Feyenoord kan niet bijzonder veel bieden, dus waarschijnlijk zitten ze niet in hele goede onderhandelingspositie qua transfersom en qua salaris, en Heerenveen denkt echt niet 'ach Feyenoord moet al bijna weer, weet je wat passen wij onze eisen aan'.

Je bekijkt t kortom naar mijn idee echt veel te makkelijk.

31 juli 2014 om 09:55

Haha, kritiek hebben op van Geel omdat hij het allemaal met jeugd probeert en in elk PSV topic kom je zeiken als PSV met minder dan 6 jeugdspelers in de basis start. Wat wil je nou man? Volgens mij weet je zelf niet eens meer hoe je kritiek moet hebben op alles wat niet Ajax is.

31 juli 2014 om 10:05

even een kleine tijdlijn plus achtergrond dan maar:

Feyenoord had deze zomer nog een schuld van zo'n 8M en een negatief eigen vermogen.

12 juli Pele definitief verkocht 9.5m
15 juli Indi definitief verkocht 8.5m
17 juli Jan Maat definitief verkocht 7.5m
30 juli De Vrij definitief verkocht 8.5

Deze bedragen zullen echt niet even met een spoed opdracht overgemaakt kunnen worden zoals wij wel eens onze rekeningen betalen. Waarschijnlijk kreeg Feyenoord hun eerste miljoenen ergens rond de 20ste binnen en hebben direct hun schuld en negatief vermogen weg gewerkt. Daarna hielden ze iets van de 3M over waarvan ze maar 1/3 mochten besteden. Op dit moment waren ze wel al bezig met de huur van Dost, spelers kopen kon nog niet op dat moment, ieder geval geen spelers die beter zijn als de spitsen die we nu hebben. Dost is in de ogen van Feyenoord de ideale spits maar nog wel geblesseerd net als een Guidetie die ook niet direct zou kunnen spelen, andere spitsen kunnen we niet halen op dit moment.

Daarna komt het geld van Jan Maat binnen, zo'n 7.5m, intern moet dan eerst besloten worden hoe dit geld te besteden, gesprekken met Bilal worden gestart en is nu samen met Dost waarschijnlijk de speler die zal gaan komen. (dit zal ongeveer rond de 23ste zijn geweest) Bilal zal vandaag een contract tekenen wat dus gewoon goed is van Van Geel.

Het geld van De Vrij zal nog niet binnen zijn en we hebben dus nog niet echt veel om iets te kunnen doen.

Het is toch simpel (althans in mijn ogen) Dost is de spits voor Feyenoord en er zijn mogelijkheden, ze schijnen een bod van 5M te hebben gedaan maar is afgewezen, mede ook omdat Wolfsburg nog geen nieuwe spits heeft.. Welke spits die goed genoeg is om even Besiktas te verslaan moeten we dan halen in plaats van Dost en die ook nog eens binnen het salarishuis past en niet geblesseerd is?

Ik snap de frustratie en de nood maar ik ben echt van mening dat deze situatie volgend jaar anders zal zijn, Feyenoord heeft gewoon nog niet die luxe om voor dat al het geld binnen is maar even snel een andere speler te halen. Feyenoord heeft elke maand vergaderingen gehad om hun schaduwlijst up to date te houden, deze gesprekken waren met scouts, trainers en diverse contacten, maar ja geen geld geen onderhandelingen.

Helaas moeten we gewoon even geduld hebben, het zou mooi zijn als de transferperiode gewoon korter zou zijn zodat alle clubs in deze periode hun elftal op orde zouden kunnen hebben. Nu zijn het de rijkere clubs die eerst de kleinere clubs leeg kopen en dan pas kunnen zij wat doen op de transfermarkt.

Besiktas heeft trouwens een begroting van 100m, dit even ter vergelijking met de 35M van Feyenoord

Het lijkt nergens op iedereen heeft nu zijn seizoenskaart al weer genomen en dan worden alle goede spelers verkocht dat kun je toch niet maken om zulke trouwe supporters in de maling te nemen , dan is het logisch dat Clasie ook weg wil want die ziet nu de bui al hangen dat er weer geen CL in zit dit heeft een v Geel toch ook zien aankomen ik vind dit echt een wanbeleid .

31 juli 2014 om 09:16

Tja, iedereen die een beetje nadenkt had ook wel kunnen weten dat de kans zeer groot was dat een aantal spelers de deur achter zich dicht zouden trekken natuurlijk.

Hij heeft mij in de minuten die hij op het WK kreeg verbaasd. Het is een speler die het spel eenvoudig kan versnellen. Hij loopt niet maar draait en passt. Ik weet niet in welke competitie hij het beste zou passen maar het zou een goede toekomstige vervanger van borja valero kunnen zijn bij Fiorentina.

Overigens is de kans dat de #2 in nederland champions league haalt 0. Een paar jaar terug zaten we nog in de goede potten waardoor we tegen brondby en sparta praag enzo moesten (wat ons nooit lukte overigens), maar nu moeten we na de 1e schifting zelfs tegen clubs als Milan en Arsenal. Nou dat kun je echt schudden.

31 juli 2014 om 09:09

Dit is echt onzin. Als Ajax of PSV bijvoorbeeld voorrondes speelt is het makkelijker. Feyenoord heeft al jaren niks gepresteerd in Europa en doet niet onder een ploegje ergens in Polen op de ranglijst. Dat is namelijk het verschil. Je weet dat je tegen krachtige ploegen moet. Je moet ook een beetje geluk hebben. Maar ik weet zeker dat PSV vorig jaar ook wel door kon gaan. Maar ze deden niet veel onder aan bij Milan. Ze waren te lief in de thuiswedstrijd. Maar je moet ook lef durven tonen. We moeten ook niet doen of het wereldploegen zijn die in de voorronde CL zitten. Als je bij voorbaat al denkt dat je niet doorgaat dan kan je net zo goed niet meedoen.

31 juli 2014 om 09:15

@ahjacied wat Feyenoord de laatste jaren presteerd is wonderbaarlijk met het budget als je het vergelijkt met PSV en Ajax. Dan doet PSV het helemaal dramatisch dus hou toch is op met zeuren man.

31 juli 2014 om 09:23

@jellert18

Het is niet zeuren. Feyenoord doet het sowieso erg goed. Wil ze wel eens zien als ze geld kunnen investeren. Ze hebben een fantastische jeugd. Die Van Beek gister was echt goed. En heb respect op de wijze hoe ze werken. Maar ik vraag me gewoon of die Van Geel niet eerder had kunnen anticiperen op bepaalde vertrokkenen spelers.

Misschien doen ze het nog wel beter dan Ajax en PSV bij elkaar op dat gebied.

31 juli 2014 om 09:56

Hoe kan je nieuwe spelers halen als je geen geld hebt ahjacied? Jij denk dat als Feyenoord in juni bijvoorbeeld bij een club had aangebeld voor een spits van 5 miljoen dat deze club dan wel even een maand of 2 zou wachten met verkopen totdat Feyenoord wel geld had? Jij leeft in een droomwereld.

En wat betreft de transfervrije spelers die volgens jou wel te vinden zijn, ik ken ze niet hoor die ook direct een versterking zijn. Met Goossens e.d. zijn we er ook niet sterker op geworden en daarnaast vragen deze transfervrije spelers ook salaris en laat daar nu ook net geen ruimte voor zijn geweest voordat er spelers verkocht waren.

Ik lees hier ook veel reacties dat van Geel al een half jaar wist dat een aantal spelers weg wilde maar dan nog heb je niet de zekerheid dat er ook een transfer komt. Zonder verkopen kon Feyenoord niet kopen. En met een nieuwe spits was plaatsing voor cl ook haast onmogelijk geweest.

Mensen denken hier allemaal veel te simpel over.

CL voetbal moet je als team verdienen. Laat hij zich dan nu maar druk maken dat Feyenoord na jaren wel EL kan spelen.

Hij heeft gelijk. Ongelofelijk slecht beleid. Van Geel wist dat diverse spelers zouden gaan. Om dan te gaan afwachten en de zwaarbevochten kwalificatie voor de CL in feite te laten lopen is onvoorstelbaar. Kijk naar Ajax, die anticiperen tenminste. Ik heb het altijd al gevonden: van Geel is helemaal geen goede TD. Bij Ajax deed ie al heel slechte aankopen, ik noem Delorge, Urziaz enz, bij Feijenoord ook: Verhoek, Vormer, Goossens etc. Guidetti en Pelle waren enorme gokken en daarmee gelukstreffers,.

31 juli 2014 om 09:13

Wie had jij de afgelopen seizoenen met € 0 transferbudget gehaald dan?

Het oppikken van Vormer en Goossens was niet meer dan logisch.

31 juli 2014 om 09:15

Je kunt pas kopen als je geld hebt. Je kunt pas harde afspraken en beloftes maken als je zekerheden hebt over je inkomsten. Marc Overmars heeft het een stuk makkelijker: die pakt een stapel geld van de grote berg om een speler te kopen en vult het ontstane gat weer op als hij een andere speler verkocht heeft. Daarnaast is het zo dat veel spelers pas voor een Nederlandse club kiezen als ze echt niet anders meer kunnen, d.w.z. op het laatste moment.
Zonder jouw bewering dat Van Geel een slechte TD is helemaal tegen te spreken, wil ik nog wel even zeggen dat de aankopen uit zijn Ajax-tijd voor een groot deel ook toe te schrijven zijn aan Ten Cate.

31 juli 2014 om 09:17

Met een schuld die 3 jaar geleden nog 35 miljoen was een keer 2e gedeeld 2e en 2e worden is een wonder. Daar mag je van Geel voor bedanken. Ik ben het eens met fier en koen. We hebben nu pas echt wat geld om wat te doen en dan moet je het niet als een gek gaan investeren om tegen Besiktas te winnen en vervolgens Arsenal te loten waar je toch niet van wint

Ondanks mijn voorliefde voor Feyenoord heeft Clasie hier echt een punt, uiteraard zie ik hm niet graag vertrekken, maar ik kan me goed voorstellen dat Clasie in zijn ontwikkeling niet zit te wachten op weer een tussenjaar.
IK wens hem dan ook een fijne transfer, een erg mooie club en een mooie transfersom voor Feyenoord.
Helaas was het niveau beschamend gisteren.

Jammer maar Dit Feyenoord is ver weg van CL , moeten helemaal opnieuw beginnen met bouwen maar zijn wel uit de schulden. Over 5 jaar wellicht ooit weer eens meedingen om de prijzen. Had wel gehoopt op eens een knal jaar daar in Rotterdam. Zit er voorlopig nog niet in met al die verkochte spelers en die uitgerangeerde subtoppers van welleer

Misschien maar eens een paar vliegtickets op naam van van Geel boeken....

Wat een onzin dit bericht ik heb fox gekeken en niet gehoord dat hij weg wil. Hij heeft gezegd dat hij met Feyenoord op een hoog niveau wil acteren doe jullie werk is goed en kijk het terug

31 juli 2014 om 10:00

Ja joh, gewoon heel dik aangedikt om wat sensatiezoekers te trekken. Tuurlijk merkte je flink wat frustratie bij hem maar dat is logisch. Hij komt terug van het WK en treft hier een Feyenoord aan waarin uitgerekend Mathijsen en Mulder (die ook alweer jaren achter elkaar in de basis staat) de doelpunten kinderlijk eenvoudig weggeven waardoor je een zwaar onnodige nederlaag lijd op een belangrijk moment. Daar heb je dan flink de pest in natuurlijk.

Hij heeft gelijk,heeft al jaren zijn mond gehouden en als aanvoerder mag je gewoon commentaar hebben op dit beleid. Weer een jaar knokken om Europa in te gaan en let op dan gaan Vilhena clasie en boetius weg. Weer geen CL Feyenoord had al een spits moeten hebben. Mathijsen word nu echt te oud nelom er in kongolo van beek centraal en boula mag een kans krijgen op rechts anders ook opzouten.

Ik begrijp dat grotere spelers willen vertrekken, en al helemaal omdat de helft van het team al is vertrokken. Maar zulke jongens moeten het van een andere kant bekijken, want er gaat een heel team om jou heen gebouwd worden..

Ach wat een gejank allemaal. Wat willen we dan ?

Dat we nu Dost laten lopen en misschien voor optie twee of drie gaan? Terwijl Dost misschien over een week of twee beschikbaar is?

Het is jammer voor de CL maar was dit echt reëel? Ik denk dat ze vol voor EL moeten gaan.

Mensen denken dat die versterkingen even uit de mouw geslingerd worden, en dat terwijl er heel zorgvuldig met het budget om moet worden gegaan!

31 juli 2014 om 09:52

spelers als toornstra v anholt zyech mokotje zijn haalbare kaart voor feijenoord en maken deze huidige selectie een stuk sterker.
Bovendien had je als je tijdig geanticipeerd had deze jongens of een paar ervan al weken bij je selectie kunnen hebben.

31 juli 2014 om 11:07

Toornstra een prima speler, maar waarom een nummer 10 halen (immers, Vilhena, Dammers, Goossens, Karsdorp)? Daarbij hoeveel gaat hij kosten (minstens 4 miljoen)?

Dat geld kan Feyenoord niet voor een overbodige positie uittrekken.

Ziyech precies hetzelfde verhaal...ik snap jouw namen niet.

Van Anholt? Waar iedereen die naam vandaan haalt is voor mij een raadsel . Totaal niet gecharmeerd van die man. Best een aardige speler maar ook daar moet je een forse transfersom voor ophoesten (verhoudingsgewijs) en dat terwijl ik hem niet aantoonbaar beter vind dan jongens die er nu al zijn (boulahrouz, Cabral).

Mokotjo is een verdedigende middenvelder en volgens mij hebben wij die ook al.

Al met al, ik snap geen hol van je lijstje namen. Als we die jongens aantrekken zijn we al het budget kwijt (toornstra 4 mil, Anholt 1,5 mil, Ziyech 4 mil, Mokotjo 3 mil), hebben we geen scorende spits en een overschot aan middenvelders!

Nou nou nou Voetbalzone... Hij was teleurgesteld over het verlies en de afwachtende houding van Van Geel, wat volkomen logisch is. Daarnaast zei hij dat een voetballer altijd streeft naar een hoger niveau. Als je het interview niet hebt gezien, kun je daar inderdaad uit concluderen dat hij wil vertrekken, maar als je het interview wel hebt gezien is het duidelijker dat hij meer ermee bedoelde dat Feyenoord heel snel zn zaken op orde moet krijgen willen ze Europees spelen.

31 juli 2014 om 09:22

Ik heb het interview ook gezien en het komt op mij over dat hij liever ergens anders wil spelen. Hij zegt het dan wel niet direct maar tussen de regels door is het vrij duidelijk. Clasie had het trouwens expliciet over het spelen in de Champions League. Niet over de Europa League.

31 juli 2014 om 09:36

True, echter denk ik dat dat meer de teleurstelling was van het verlies dan echt azen op eeen vertrek.

31 juli 2014 om 09:46

Clasie sprak na het verhaal over CL wel degelijk over Europa League en dat ze daar als Feyenoord horen te acteren.

Opportunistisch geklaag van Clasie. Als Feyenoord meteen haar portemonnee had getrokken waren ze miljoenen meer kwijt geweest door het diepe zakken syndroom. Het huidige beleid valt prima te verdedigen, alleen is het nou eenmaal zo dat de vroege datum van de vCL voor Nederlandse clubs vrijwel altijd nadelig uitpakt. Het opportunistische geschreeuw hier is veel te makkelijk.

31 juli 2014 om 09:34

Vlak na zo'n wedstrijd snap ik de frustratie wel. Vind het eigenlijk ook wel een logische reactie om te zeggen dat je op een hoger podium wilt acteren, als Clasie zijnde. Zoals eerder vermeld idd de belichaming van alles wat Feyenoord is atm haha. Verder ben ik het wel met jou eens dat het huidige beleid te begrijpen is. Ondanks iedereen de exodus zag aankomen kan men pas concreet worden wanneer de eerste spelers dus daadwerkelijk weg zijn. Die spits komt heus wel!

Ik weet niet of de porto geruchten waar zijn maar als dat wel zo is en de portugezen willen aan tafel met clasie dan kan dit wel eens een naar moddergevecht gaan opleveren.

V Geel zal zich als "redder" van feijenoord opwerpen en fallikant tegen een transfer zijn......
Dan heeft hij er toch alles aan gedaan in de de ogen van de supporter.

In rotterdam hebben ze een fantastische lichting gehad en die heeft ze een enorme financiele boost gegeven.
Daar zijn geen enkele credits voor van geel voor op zijn plaats. Die heeft in heel zijn cariere alleen maar pepernoten binnengehaald overal.

Maar v Geel had veel eerder actie moeten ondernemen.
Komt hij vandaag met een versterking......terwijl je die al drie weken eerder bij je selectie had kunnen en moeten hebben.

V Geel waant zich koning daar , maar feijenoord zou vele malen beter af zijn zonder deze zelfingenomen kwast.

31 juli 2014 om 09:32

Klopt helemaal wat je zegt , Iedereen heeft zien aankomen dat de spelers die nu weg zijn weg zouden gaan , dus V Geel ook .. Hij heeft tijd genoeg gehad om te kunnen anticiperen op de transfermarkt voor die tijd . V Geel is een man die Feijenoord sportief gezien stuk maakt . Ik zou werkelijk wel eens willen weten wat die V Geel verdient per jaar . Persoonlijk hoop ik niet dat Clasie weg gaat maar ik kan hem niet kwalijk nemen als hij gaat .

Snap Classie wel. Na mindere jaren van Feyenoord ben je weer de top in Nederland met heel veel opgeleide spelers. Die verkoop je met een goede winst door en dan.......
Ik snap dat je op safe moet spelen met geld. Maar alles wat je in jaren opbouwt aan team begint weer op 0.
Je kunt niet verwachten dat de volgende lichting nog zo talentvol is. Wil Feyenoord mee blijven doen bovenin, zullen er transfers bij moeten komen.
En nogmaals, dat je verliest van Besiktas is helemaal geen schande. een club met zoveel meer kapitaal en investeringsvermogen blijft moeilijk.

Als Clasie ook nog eens vertrekt, ziet het er niet bepaald rooskleurig uit voor Feyenoord komend seizoen. En je ziet toch dat de frustraties bij hem een rol spelen, ook in zijn keuze om eventueel een vertrek te forceren. Ik vind dit een lastige kwestie overigens. Natuurlijk had van Geel een schaduwlijstje moeten hebben. Maar vergeet niet dat hij met een beperkt budget 2 tot 4 echte versterkingen voor meerdere posities moet halen. Dan ga je inderdaad voorzichtig de werk.

Dit ga je wel krijgen en volkomen logisch!

Een vertrek van Pelle had je kunnen incalculeren door Janko te halen, maar die is nu naar Australie! Geen heweldenaar, maar beter opgebokst tegen het Europees geweld als te Vrede!

Verhaegh had je voor het WK ook geen drol gekost, pakweg €1 mil.? Maar nu, net als het hele NL elftal, is ook zijn waarde wat omhoog gegaan. Kijk iedereen denkt dat ik "fan" ben van Vermijl, nee, maar in het begin van het jaar een goede back, maar net als heel Nec, een grote terugval. Maar is nog jong. Net als Pele van Anholt, meer een middenvelder, speelt ook goed in een controlerende rol, maar nogmaals, meer een middenvelder en daarom niet mijn eerste keus!

Royston Drenthe is een vreemde snuiter, maar heeft een grote passie, Feyenoord! Die jongen heeft een gi-gan-ti-sche drive en wil dat "thuis" etaleren. Waarom geef je hem de kans niet, je kan ontbindende clausules in een contract opnemen toch? En daarnaast was hij bereidt om veel in te leveren voor zijn club!

Als je naar gisteren kijkt en je had daar Janko, Verhaegh en Drenthe bij gehad, dan had je niet verloren hoor!

Ik ben blij met Bilal, laat dat duidelijk zijn, maar wat als Schaken en Verhoek geen andere club vinden? Dan heb je 5 buitenspelers, beetje teveel van het goede!

Had dan je eerste centen uitgegeven aan een rechtsback en een spits!

Ik heb respect voor de manier hoe de schulden zijn ingelost en vooral het tempo waarmee dat gebeurt is, maar zoals iedereen in de selectie aangaf, je werkt het hele jaar voor de 2e plek en mede door technisch falen gooi je dat in 2 wedstrijden, totaal onnodig, weg!

31 juli 2014 om 09:21

Oh dus we hadden Janko moeten halen voor deze 2 wedstrijdjes tegen Besiktas met een miljoenensalaris zeker haha

31 juli 2014 om 09:34

Nee maar Janko of Havenaar, tegen een redelijk salaris, is beter als te Vrede of Achabar!

Op Dost hadden we ook niet hoeven rekenen, want die is herstellende van een blessure, maar om Havenaar werd gelachen, die had het nooit slechter gedaan en Janko idem dito.

De spitspositie is heel belangrijk in een elftal, daar had je met die een van die jongens als pinchhitter en een nieuwe "basis" spits al op kunnen inspelen, helaas is dat niet gedaan en verkloot je in 2x 90 min. een jaar hard werken.....

Na gisteren mag je van mij afscheid nemen van veel meer jongens hoor!

Ben het eens met Luispedro1987... wat een gejank en gezeik na 1 wedstrijd.
Ook gaat voetbalzone hier niet geheel vrijuit. En lijkt toch op deze manier wat stemmingmakerij te willen creëren.

Clasie is gewoon teleurgesteld, oké dat kan. Clasie mag ook kritisch zijn richting feyenoord-directie.
Maar Clasie is een speler die bij een goed bod, 15 miljoen ook morgen gewoon vertrekt.
Spelers zijn passanten hoe groot Feyenoord-hart ze ook zeggen te hebben.

Martin van Geel en Gudde bewaken de langere termijn en als Feyenoord nu 10 miljoen heeft te besteden. Dan moeten je aankopen wel direct raak zijn. En iedereen weet, hoe langer je wacht hoe meer mogelijkheden zich voordoen...

Was er ook maar iemand vanuit gegaan dat Feyenoord Champions League zou gaan spelen? Dat lijkt me toch niet als je na Besiktas nog ploegen als Arsenal kan treffen.



Tja, Nu weet ik dat hij dit gisteren direct na de verloren wedstrijd zei en dus grotendeels sprak uit emotie.
En toch was/ben ik het met hem eens. Hij stak, ook al verkeerde hij niet in zijn gootste vorm, er wel weer bovenuit.
Als hij vertrekt dan zie ik het somber in dit seizoen.

Jammer dat we met verhoek speelde en niet met Manu.
Boula is nog niet waar hij meot zijn qua fitheid en vertrouwen. (beetje lullige tegendoelpunt, kon ook alleen hem overkomen )

Het is nu wachten op de italiaanse pers die zijn verhaal gaat gebruiken om een breuk te forceren.
het balletje is gaan rollen en waar stopt deze op 31 aug. het zal mij benieuwen.

Dit is natuurlijk de pest die hij in zijn lijf heeft na deze nederlaag. Die kan ik me heel goed voorstellen want het was absoluut niet nodig. De doelpunten werden zo enorm kinderlijk eenvoudig weggegeven. Door Mathijsen nota bene! Met Schaken als rechtsback en de onervaren Van Beek (die zeer solide oogt, moet gezegd worden, dikke voldoende voor die gast!) verwacht je eerder dat zij verdedigend steken laten vallen. Een centrum met Kongolo en Van Beek lijkt me het beste. Nelom dan linksback. Rechtsback blijft een pijnpunt in deze selectie.

Nu word na 1 wedsrtijd ook duidelijk bij de spelers dat de selectie qua sterkte een paar niveautjes is gedaald.
Niets nieuws voor de voetbalvolgers dacht ik zo.
Feyenoord is nu wellicht te laat om met een lichte knip voor kwalitatief goede spelers te gaan.
Tien miljoen voor een spits en zeker twee verdedigers is gewoon niet genoeg.

Denk zomaar dat Feyenoord een lastig seizoen tegemoet gaat waarin Fredje het einde niet haalt.

Laat Clasie eens een heel seizoen Feyenoord bij de hand nemen......en dan misschien naar t buitenland. Praatjesmakers na het WK zeg. Maar het Nederlandse voetbal gaat gewoon weer verder waar t gebleven was in Europa.......verliezen. Goed WK of niet.

Het feyenoord beleid is goed waar kwamen we ook alweer vandaan?
Het laatste half uur creerden we wel 3 mogelijkheden niet vreemd omdat rutten eindelijk doorhad waar die mee moest beginnen.
Hoe haal je het in je hoofd om schaken rechtsback te zetten terwijl je cabral als rechtsback hebt en een niet fitte bouhlarouz ( altijd beter dan schaken) als rechtsback.
En met wesley verhoek als rechtsbuiten ipv manu.
Kortom rutte faalde en heeft er geen kijk op.

31 juli 2014 om 09:48

Cabral is geblesseerd. We hebben verder geen echte rechtsback, zeker aangezien Bouhlarouz nog niet in staat was om een hele wedstrijd te spelen. Dat kan je Rutten dus niet echt kwalijk nemen. Je moet immers iets proberen. Dat hij met Verhoek als rechtsbuiten begon is wel kwalijk. Die creeert helemaal niets! Veel te langzaam! Als je "gewoon" met Manu was begonnen had je in de eerste helft misschien al wat kansen gecreeert.

En dat uitgerekend Mathijsen zo in de fout gaat met die tegendoelpunten is gewoon triest. Van hem mag je toch wel veel meer verwachten. Van Beek deed het overigens zeer behoorlijk. Ik hoop dat Rutten Kongolo - Van Beek als vast centrum aan gaat houden dit seizoen. Blijkt dat de eigen jeugd het eigenlijk nog het beste doet in dit soort wedstrijden.

Prima toch, lekker laten gaan en Yassin Ayoub halen, voor een miljoen of 5.

Hij heeft wel gelijk, van geel wacht héél erg lang met het aantrekken van nieuwe spelers aangezien de champions league nog afgedwongen moet worden

Het spel was inderdaad matig tot slecht gister, en het is frustrerend voor iedereen.. Maar met dit feyenoord ga je geen potten breken, en vooral niet op Europees niveau.. En zoals feyenoord gister speelde, kan ik clasie's reactie best begrijpen, evenals de reactie van schaken.. Tijd voor versterking van geel, en tijd voor een centrale spits, dat kan iedereen wel opmerken dat het zo niet gaat. Als we jordy ook nog is verliezen word dit ook nog is een ramp seizoen

Ik dacht dat fey moeitloos de jeugd kon in passen als bepaalde spelers verkocht zouden worden, althans dat wordt altijd geroepen dat de jeugdopleiding de beste is van europa en de volgende lichting klaarstaat als spelers verkocht worden.

De dollar tekens in de ogen van gudde en v.geel zijn blijkbaar belangrijker dan het succes van de club.ik had juist respect gekregen waarop ze het team hadden opgebouwd zoals de afgelopen jaren maar dan gaan ze de dragende spelers verkopen om uit de schulden te komen !!??

Dat sommige spelers weggaan hou je nooit tegen maar dat je al je dragende spelers ineens wegdoet is ronduit belachelijk en naief om te denken dat je dat wel weer invult met jeugd en spelers die over de top zijn zoals boulahrouz.ze hadden dit ook in kleinere stapjes kunnen doen ipv voor het grote geld te kiezen.

het kapitaal en kwaliteit moet je nog altijd op het veld hebben staan ipv op de giro ! Het is namelijk een voetbalclub en geen bedrijf waar het om winst draait, ,tuurlijk moet het in balans zijn maar de meter slaat nu echt door naar winst maken ipv goede spelers op het veld !

eindelijk stond het legieon er weer achter en leefde het weer in de kuip en kwamen de concurenten met angst naar de kuip , daar blijft nu niks meer van over met dit beleid. Wat op was gebouwd is nu weer in één keer afgebroken en begint het weer van voor af aan en ook de ontevreden spelers gaan nu al piepen, schaken die niet wenst te spelen op RB en clasie die gaat piepen omdat hij een maand lang met toppers om zich heen heeft gewerkt en nu ziet dat het niveau wat er over is gewoon matig is,wat geld niet allemaal teweeg kan brengen.........zooooooooo zonde , dit duurt miss weer jaren voor je weer een team hebt staan zoals de afgelopen jaren onder koeman.

31 juli 2014 om 09:45

De transfermarkt sluit pas over een maand. Wist je dat?

31 juli 2014 om 10:45

wist jij ook dat de voorronde al begonnen is en dat de competitie over ruim een week begint??
of denkt het bestuur net zoals jij, van alles komt wel weer goed en met een paar aankopen heb je weer zo,n team staan als de afeglopen jaren?? Beetje naief he!?

31 juli 2014 om 10:50

Ja. dat weet ik.

En ik weet ook dat Feyenoord nou eenmaal niet in de positie is om risico's te nemen om snel klaar te zijn.

Zo moeilijk is het allemaal niet. Al dat paniekerige gedoe.

Tjah dat krijg je er van... Van Geel heeft wel steken laten vallen, maar dat heeft ie bij Ajax ook al gedaan. Iedereen hemelt de man enorm op, maar wat heeft hij nou precies gedaan? Bij Feijenoord is het halve elftal vertrokken en er zijn 2 discutabele transfervrije mensen voor teruggekomen. Ze wilden Bas Dost, daar is tot op heden niks van gekomen. Nu schakelen ze door naar die spits van Heerenveen. Lijkt me ook niet dat dat DE oplossing gaat worden. Er moeten gewoon een stuk of 5 goede spelers bij wil Feijenoord uberhaupt Europees gaan halen komend seizoen...

31 juli 2014 om 09:47

De transfermarkt duurt nog even he...

Die "spits" van Heerenveen, is een rechtsbuiten, en voor die plaats is hij ook gehaald, en aan een spits wordt "gewoon" gewerkt.

Doordat iedereen zo makkelijk maar wat roept komt er zoveel onzin in de wereld...

31 juli 2014 om 10:37

Kan wel zijn, maar toch hadden ze voor dit duel de zaken op orde moeten en kunnen hebben!

31 juli 2014 om 10:51

Vertel dan eens hoé, als al het geld van de uitgaande transfers nog niet eens binnen is, en we geen risico kunnen nemen....

Ik vind en vond fred rutten geen trainer voor een topclub.
Zeer aimabele keurige man die iedereen als buurman wil.
Fred wilde te graag weer aan de slag en had de mooiste dromen : hij als trainer van feijenoord.

Een slechter moment had hij niet kunnen kiezen. Dit wordt een complete nachtmerrie voor fredje want "het legioen " gaat dit niet lang pruimen .
En iedereen weet dat de trainer (die toch al met vraagtekens voor de meeste gekomen is) dan de lul is.terwijl ze beter die v geel op de kade kunnen zetten daar.

Ik heb eigenlijk wel met fred te doen.

Ik snap zijn frustratie, snap ook niet dat er nog geen vervangers zijn gehaald je speelt nu immers al om de knikkers!

Vooral een vervanger voor Pelle. Ik snap nog steeds niet waarom ze bijvooreeld Veldwijk(oud Excelsior) niet gehaald hebben. Beetje zelfde type als pelle.. Daarnaast goedkoop en waar ze een risico namen met Pelle destijds hadden ze dit net zo goed bij hem kunnen doen, topscorer jupiler league dus de kans dat hij zou slagen is groter dan de kans dat pelle zou slagen bij feyenoord want die was destijds overal door de mand gevallen.

Afijn, ik hoop dat feyenoord alles snel op de rit heeft de competitie begint over 1,5 week. Zo niet loop je binnen de kortste keren achter de feiten aan wat zonde is!

Tja, dan ben je een keer een topclub in Nederland en worden al je topspelers weggekocht. Bij de directe concurrenten kunnen ze de spelers nog niet voor niets kwijt. Zo krijgen we de competitie nooit spannend. Ik had verwacht dat buitenlandse clubs veel harder aan Blind zouden trekken. Maar helaas.

Ook al heeft die een 5-jarige contract? Als de speler ongelukkig is laat de club hem sowieso gaan. Ze gaan niet met iemand samenwerken die ontevreden is.

Stel dat Feyenoord zich nog deze week weet te versterken met een spits en een rechtsback, al moet ik uit eerlijkheid toegeven dat haalbare versterkingen niet voor het oprapen liggen, zijn deze dan inzetbaar voor de return van volgende week?

31 juli 2014 om 10:11

rechtsback is ook binnen, luke wilshire (ex twente) komt over van dynamo moskou

Wat een kapsones zeg. Zo een fantastische speler is Clasie niet hoor. Een hardwerkende middenvelder die bij Feijenoord, mits hij zijn uiterste best doet, kan meekomen, maar een topclub in het buitenland is toch echt te hoog gegrepen hoor. Dus uithuilen en opnieuw beginnen zou ik adviseren.

Spits en een rechtsback halen en Feyenoord doet gewoon weer mee in de Eredivisie. Alleen dat is begrijpelijk voor Clasie niet goed. Na 3, 2e plaatsen wil hij nu ook eens Europees acteren.

Heel Feyenoord snakt daar na maar van Geel niet zo lijkt het.

Feyenoord is wellicht het grootste slachtoffer van een geweldig WK. Wat wordt deze club geplunderd. Begrijp best dat Clasie ook weg zou willen. Wedstrijd deed pijn aan mijn ogen en ik heb met kromme tenen gezeten vanwege de kwaliteit die er op het veld stond.
Wat een verschil met het team van vorig jaar......

Na Khalid Boulahrouz heeft Feyenoord opnieuw een verdediger binnengehaald. De 32-jarige Luke Wilkshire komt over van Dinamo Moskou en speelt het komende seizoen in Rotterdam.

Wilkshire is een oude bekende van Feyenoord-trainer Fred Rutten. De Australiër kwam van 2006 tot en met 2008 uit voor FC Twente. Tijdens die periode was Rutten hoofdcoach in Enschede.

Wilkshire is 65-voudig international van Australië. Op het afgelopen WK was de veteraan er niet bij. Wilkshire zat wel bij de voorselectie, maar haalde de laatste 23 niet.

Behalve Boulahrouz, keeper Warner Hahn en Wilkshire maakt ook Bilal Basacikoglu de overstap naar Feyenoord. De aanvaller komt voor 3,5 miljoen euro over van SC Heerenveen. Eerder vertrokken Stefan de Vrij, Daryl Janmaat, Graziano Pelle en Bruno Martins Indi.

31 juli 2014 om 10:21

Tsja, Wilkshire, ik dacht dat Feyenoord dit stadium wel een beetje gepasseerd zou zijn.

Feijenoord is gewoon te laat, notabene na de CL kwalificatie, en niet creatief. Ajax heeft voor een paar miljoen Viergever, Milik (huur) en Zivkovic gehaald. Had Feijenoord ook kunnen doen. Rutten was ook tigde keus, Vind ik vanwege zijn matige verleden bij PSV en Schalke ook niet echt een geweldige keuze..

31 juli 2014 om 10:52

Vertel eens. Van welk geld had Feyenoord dat moeten doen, op het moment dat Ajax het deed?

Wanneer halen ze nu eens een betere cv dan matthijssen die kerel is gewoon niet goed genoeg met zijn kapsones en een spits ga eens kijken in belgie of polen of de engelse 2e divisie man lopen er genoeg die goed zijn

Clasie moet een andere club zoeken. Deze jongen verdient het om op een hoog niveau mee te doen. Lang genoeg zonder CL gezeten. Maar of Feyenoord hem laat gaan betwijfel ik.

De discussie hier gaat over de vraag of Feyenoord (v Geel) niet eerder op het vertrek van de spelers had kunnen inspringen. Persoonlijk denk ik dat Van Geel zijn lijstjes al lang klaar had, maar moest wachten tot het geld binnen was. Spelers en clubs houden er niet van om te onderhandelen over een contract waar een hoop haken en ogen aan zitten. Ik geef Van Geel daarom gelijk in deze.

Wat mij echter dan zo verbaasd is dat nota bene 2 eigen spelers hier ook over gaan klagen. Natuurlijk, de frustratie na een verloren wedstrijd speelt ook mee. Maar je kunt je vingers erop natellen dat dit tot negatieve publiciteit in de media en een negatieve sfeer rondom de club leidt. Dan verwacht je van selectie spelers toch meer professionaliteit en minder naïviteit. Een Schaken zou Van Geel juist ontzettend dankbaar moeten zijn dat hij nog voor Feyenoord heeft mogen spelen. En een Clasie, die zich als de leider wilt profileren, moet zeker beter weten.

Natuurlijk is reactie te begrijpen, maar het is ook wel de media die hier van smult natuurlijk. Hij heeft als het goed is gewoon nog een contract voor twee jaar en feyenoord zal zich daarvan bewust zijn en hem daaraan houden, deal with it Jordy.

Spelers liggen nou eenmaal niet voor 't oprapen en feyenoord kan pas geld uitgeven als ze wat binnen hebben gehad, maar vind het toch wel een tekortkoming dat ze niet iets adequater gereageerd hebben op de vertrekken die 90% vast stonden.

Hij heeft iniedergeval wel goede teksten en is gewoon eerlijk zowel in het veld als voor de camera.

Hij heeft gelijk, het is voor hem tijd voor een volgende stap. Doe net als de leiding van Ajax en gun deze jongen een volgende stap. Voor wat betreft Mathijsen: lekker blijven opstellen. Deze jongen is over the hill en kost (en kostte) al veel belangrijke doelpunten tegen. Gisteren schuldig aan beide tegendoelpunten.

Overdreven reactie van een klein mannetje. Heeft op wk nauwelijks gespeeld en heeft sterallures.
Heeft alles aan Feijenoord te danken. Dus meneer clasie gewoon presteren voor je club.
Wens Feijenoord succes in de return, zal een lastige klus worden.

Nee, hij heeft inderdaad gelijk. Ik ben al Feyenoorder sinds jaar en dag, maar dit kan zo niet langer. Je kunt niet 4 spelers voor hoge bedragen verkopen om vervolgens oudere transfervrije spelers daar voor terug te halen. Daar sla je een flater mee. Er moet simpelweg geinvesteerd worden om CL te halen. Vervolgens genereert de CL deelname ook weer meer gelden, dus je haalt je investering er gemakkelijk uit op die manier. Feyenoord moet meer ambitie uitstralen, de wil om weer groot te worden en te investeren in dragende spelers en daarmee bedoel ik niet Boulahrouz wiens optreden bij Brondby al niet eens een zekerheid was. Dit is niet de juiste manier Feyenoord!

31 juli 2014 om 10:53

"er moet simpelweg geinvesteerd worden om CL te halen. Vervolgens genereert de CL deelname ook weer meer gelden, dus je haalt je investering er gemakkelijk uit op die manier. "

ik begrijp echt niet hoe je dat als Feyenoord supporter kunt zeggen, nadat de club om exáct die gedachtengang een paar jaar geleden op sterven na dood is gegaan.

Of denk jij dat met die nieuwe spelers CL wél een garantie was?

31 juli 2014 om 11:19

Ben geen Feyenoord supporter maar denk toch ook dat Feyenoord dit beter aan had kunnen pakken. Je hebt niet veel geld te besteden maar je weet dat je vroeg de CL in gaat. Ik had bv de spelers pas laten gaan na de eerste CL wedstrijd zodat er meer tijd zou zijn voor goede versterkingen, dit moet mogelijk zijn met duidelijke afspraken. Ik hoop dat er in iedergeval voor de EL wedstrijden beginnen dat er wel een sterk Feyenoord staat want we hebben die punten hard nodig

31 juli 2014 om 11:33

Daar moeten die spelers én de clubs die ze willen kopen, het dan wel mee eens zijn he, zonder dat je dat minder oplevert.

Nou de Rollators kunnen weer uit het vet.....en Clasie is zijn koffers aan het inpakken....die houdt het nu zeker voor gezien.......v. Geel kan nu ook Makaay in de spits zetten.....

Ik heb gister met volle verbazing naar Feyenoord gekeken. Ik hoop niet dat dit het niveau wordt voor het komende seizoen. Natuurlijk zijn ze nog niet ingespeeld maar normaal zie je wel een bepaalde lijn in het spel maar daar was totaal geen sprake van.

Hopelijk kunnen ze de rug rechten en volgende week winnen want Besiktas was ook niet erg best.

Ik heb er een hard hoofd in voor komend seizoen. Dit was echt dramatisch.

Als Jordi en Schaken ook nog gaan en er komt niet veel meer bij dan mogen ze op Zuid wel de doelstelling bijstellen voor dit jaar. Hopen op directe plaatsing EL volgend seizoen?

Denk dat Clasie zich nu net zo voelt als die kerel van Southampton. Ook flink wat jaren in dienst van de club gespeeld en nu wordt iedereen verkocht. Dan zou ik ook weg willen gaan een een club hogerop zoeken. Hoop voor Feyenoord dat hij niet weggaat, zou een flinke aderlating zijn.

1 WK mee gelopen...direct vedette gedrag.

Na deze smadelijke nederlaag is het voor Clasie nu helemaal de 1e prioriteit om bij F.noord te gaan vertrekken. Geen Europees voetbal meer kan wel eens de doorslag geven.

Wauw... Omhoog gepraat door Van Hanegem. 1 leuke wedstrijd gespeeld...om de 3e plek...op een WK en vervolgens gaat meneer Matthijssen...die meerdere eindtoernooien en een WK finale heeft gespeeld...wel even de les lezen. Je kan het wel willen...presteren op het hoogste niveau maar je moet het ook aantonen aan te kunnen. En sorry hoor, behalve de Vrij (1 maandje een WK...moet het nog zien of hij het wekelijks, seizoen in en uit kan. Ene Jaap Stam redde het ook pas met toppers om zich heen. Milan en ManU.) zijn alle zogenaamde Feyenoord toppers door de mand gevallen.

Ik kan me heel goed voorstellen dat Jordy Clasie het zinkende schip dat Feyenoord op dit moment is, wil verlaten. Als je ziet dat alle sterkhouders van Feyenoord al overboord gesprongen zijn dan raak je als enige overblijvende vaste waarde toch gefrustreerd? En zoek je naar de eerste de beste reddingsboei, oftewel een club uit een vooraanstaande Europese competitie?

Clasie heeft zeker wel gelijk, maar moet wel bedenken dat Feyenoord niet op het hoogste niveau kan acteren en ook Clasie niet!

Misschien valt het allemaal wel mee nu er toch (te laat) versterking komt, laten we iig maar niet hopen dat er een zaakwaarnemer is die vervelend gedrag aanpraat om te kunnen vertrekken.

Clasie moet zeker nog 1 jaar top presteren en de leider van Feyenoord worden, wil hij naar een grotere club kunnen.

Die jongen moet direct weggaan, nog een half jaar of een jaar in een bijelkaar geraapt zooitje voetballen wordt hij echt niet beter van. Zwak dat er geen versterkingen zijn op het moment dat Feyenoord z'n belangrijkste wedstrijd van het seizoen speelt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren