Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Doelstelling Ajax is duidelijk: ‘Voor de vijfde keer op rij landskampioen’

Laatste update:

Onder Frank de Boer is Ajax vier keer op rij landskampioen geworden en het is duidelijk wat er in het seizoen 2014/15 moet gebeuren. De Boer en co gaan voor titel nummer vijf. Dat heeft De Boer donderdagmiddag laten weten op de Open Dag in Amsterdam, zo meldt Ajax Showtime.

/

“We gaan er weer alles aan doen kampioen te worden”, aldus de coach, die zegt dat zijn ploeg er klaar voor is om weer voor de titel te gaan. “De voorbereiding is goed geweest.” Aanvoerder Niklas Moisander bezigt dezelfde woorden als zijn coach.

“We willen dit seizoen zoveel mogelijk prijzen pakken en voor de vijfde keer op rij kampioen worden”, aldus Moisander. Nieuweling Nick Viergever is onder de indruk van de club. “Het is goed om bij Ajax te zijn. Als je zo veel mensen ziet, weet je dat Ajax de grootste club van Nederland is.”

Denk je dat Ajax weer kampioen wordt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

vorig seizoen hadden ze veel geluk maargoed dit seizoen hebben ze een betere selectie!
ik ben benieuwd.

31 juli 2014 om 17:08

Geluk dwing je af, maar ook ajax heeft veel onnodige steken laten vallen afgelopen seizoen.

31 juli 2014 om 17:09

Hoezo hadden ze vorig seizoen geluk? Dit was het eerste seizoen in de afgelopen 4 jaar waarin ze de eerste competitiehelft redelijk speelden en de tweede helft het slechter en slechter werd. Normaal is het omgekeerd. De seizoenen daarvoor had Ajax pas geluk omdat PSV en Twente punten lieten liggen en Ajax daardoor kon inlopen.

31 juli 2014 om 17:09

Hoezo geluk ? Met alleen geluk kun je nooit kampioen worden vorig waren ze ook gewoon de beste van allemaal gewoon het meest constant en maar 3 wedstrijden verloren dus ze zijn zeker niet met geluk kampioen geworden , het mag wel wat sprankelender .

31 juli 2014 om 17:13

3x winnen van de ploeg dat 2e geeindigd is dan ben je terecht kampioen.

31 juli 2014 om 17:14

Ja 4 jaar op rij kampioen en toch blijven mensen 'geluk' noemen Kom op zeg! gewoon terecht kampioen van Nederland geworden.

31 juli 2014 om 17:38

Ze hadden geen geluk ze waren gewoon beter als de rest. Alleen feyenoord gaat kampioen worden!!! Nou is het overr

31 juli 2014 om 18:07

Zoveel beter is deze selectie niet. Nog steeds Serero bijvoorbeeld. Misschien gaan Blind en Moisander nog wel weg. Dan ben je er echt niet beter op geworden. Ajax zal sowieso eerst eens een creatieve middenvelder moeten halen in mijn optiek. Milic moet nog blijken of we daar wat aan hebben. Viergever wel nuttig. Zivkovic vind ik wel een goede set

31 juli 2014 om 19:23

Als je een beetje had opgelet had je gezien dat Andersen op de plek van serero speelt tegenwoordig en die ook erg goed invult
Verder heb je schone nog die is opgeleid als middenvelder en die daar ook zou kunnen spelen aangezien we veel spelers op de flanken hebben

31 juli 2014 om 19:34

Serero was geblesseerd.
Schõne zie ik nog steeds liever als rechtsbuiten

31 juli 2014 om 20:37

ze wouden andersen blijven opstellen omdat die zo goed speelde ipv serero
en wat betreft schone die kan daar ook gewoon blijven spelen ik zeg alleen dat hij daar zou kunnen spelen als creatieve middenvelder en daar waarschijnlijk ook beter speelt omdat dat zijn positie eigenlijk is

31 juli 2014 om 18:21

De nummer twee van de competitie drie keer verslagen, dus hoezo geluk?

Op het eind van de competitie, nadat Twente en Vitesse niet van Ajax konden winnen, was de druk bij Ajax reeds weg, want er was geen sprake meer van tegenstand en werd er mede daarom niet zo spectaculair geeindigd zoals bij vorige seizoenen.

31 juli 2014 om 19:13

Geluk met zo'n scheidsrechtersgilde!

31 juli 2014 om 19:17

Tegen 14 van de 17 opponenten 2 of meer punten laten liggen. Bedenk daarbij ook nog dat bij 1 van de 3 tegenstanders waar we wel zes punten haalden, dit in blessure tijd pas lukte.
15 goals meer gemaakt dan degradant Nec.
Ik vind dan niet dat we hard mogen roepen dat het zo vanzelfsprekend was dat Ajax kampioen is geworden. Gelukkig was de rest nog droever dan Ajax.
Verder waren weinig wedstrijden de moeite waard om te kijken. Zelfs bij versneld afspelen, was het nog wandel tempo wat Ajax liet zien.
Dus Ajax zal niet zomaar weer kampioen worden komend seizoen

1 augustus 2014 om 03:17

@hansje

Ik vind het prima dat je zoals gebruikelijk kritisch bent op Ajax en iedere discussie met dezelfde argumenten ingaat. Maar zorg er dan wel voor dat je niet telkens het verkeerde getal aanhaalt. In een eerdere discussie had iemand anders hetzelfde verkeerde cijfertje (tegen 14 van de 17 clubs punten laten liggen) erbij gehaald.

Ja het klopt dat Ajax vorig seizoen tegen heel veel clubs punten liet liggen, maar het zijn er 13, niet 14.

Roda JC , thuis 3-0, uit 1-2
Feyenoord, thuis 2-1, uit 1-2
Go Ahead, thuis 6-0, uit 0-1
Ado, thuis 3-2, uit 0-4

Statistieken kun je trouwens op meerdere manieren interpreteren. Want datzelfde Ajax is wel 22 duels op rij ongeslagen in Eredivisie verband (een reeks die nog steeds loopt). Met Cillessen in het doel hebben we slechts 1x meer dan 1 tegendoelpunt geïncasseerd (thuis tegen Ado, die we overigens wonnen).

De waarheid zal ergens in het midden liggen, mooier of lelijker afhankelijk je het met welke bril bekijkt. We eisen veel als supporters van onze club en krijgen dat lang niet allemaal terug. Maar wat we wel krijgen is meer als we jaren lang gekregen hebben onder die vele trainers tussen Louis van Gaal en Frank de Boer. Vanzelfsprekend zullen we nooit zomaar kampioen worden, maar de uitgangspositie is in ieder geval goed.

31 juli 2014 om 22:32

Ajax stond heel lang boven aan hoor... ook voor het eerst sinds jaren...
Veel geluk kwam er niet bij kijken, niet meer geluk dan dat andere hadden in ieder geval.

1 augustus 2014 om 01:08

Klopt, maar kampioen is kampioen.

Juist, niet dat stomme gelul van bij de 1e 3 of minimaal Europees. Sommige clubs dekken zich al in voordat er ook maar tegen 1 bal getrapt is. WZAWZDB

31 juli 2014 om 17:19

Als grootste en verreweg de rijkste club van een competitie mag je toch ook nooit minder eisen? Dit is de enige mogelijke doelstelling voor Ajax. Al het andere zou belachelijk zijn.

31 juli 2014 om 17:22

Dat ze rijk zijn betekend niet dat er veel aan transfers word uitgegeven de laatste jaren.

31 juli 2014 om 17:28

Inderdaad, Ajax doet helemaal niks met hun begroting. Zo ver voor een De Jong of een Defour zou het Ajax van nu tegenwoordig niet meer gaan. Zelfs bij Bilal zou Overmars zich kapot lopen te zweten.

31 juli 2014 om 17:33

Ze mogen dan wel rijk zijn maar ze blijven lekker op die pot met geld zitten hoor want routine die Ajax in de CL echt nodig heeft die komt er niet , en verder vind ik Ajax niet echt sterker dan vorig jaar want Siem de jong en Poulsen zijn weg en dat gaat Ajax echt merken want een fitte de Jong is eigenlijk onmisbaar voor Ajax in mijn ogen .
Maar ik heb mijn kaart weer verlengt en we zullen het zien maar ik ben niet zo optimistisch dat ze zo maar even weer de titel pakken , ik hoop het uiteraard wel maar ik heb grote twijfel .

31 juli 2014 om 17:35

@sammerens: klopt als een bus. Deze uitspraak spreekt voor zich, omdat Ajax al 4x op rij kampioen is en de selectie nog grotendeels in tact is. De eisen moeten omhoog: dominanter en aantrekkelijker voetbal waarbij een hoger tempo wordt gehanteerd en de voorhoede spelers gemiddeld een 7,5 halen. Die magere overwinningen en het spelen op balbezit was leuk in de jaren dat de sterkhouders telkens weggekocht werden, maar nu dit niet het geval is, mag je van dit Ajax gewoon verwachten dat ze voor de titel gaan (en overwinteren in de Cl), de beker en de JC Schaal en dat er aantrekkelijk en dominant wordt gevoetbald.

31 juli 2014 om 17:40

Dat ze het niet uitgeven is een keuze. Feit is dat ze die mogelijkheid wel hebben.

Dat ze op het geld blijven zitten kan wat mij betreft nooit een excuus zijn als ze falen.

31 juli 2014 om 17:56

Siem is bijna het hele seizoen geblesseerd geweest die missen we dus niet hoor. En poulsen zouden we nu ineens missen? Terwijl hij altijd afgezeken werd door alles en iedereen hier die geen Ajacied is. Blind speelde al een half seizoen op zijn plek. Maargoed. Een extra lb lijkt mij geen overbodige luxe met een blessuregevoelige Boilesen. Al hebben we Dijks wel terug maar dat vind ik niet echt Ajax materiaal tenzij hij zich ineens geweldig ontwikkelt..

31 juli 2014 om 19:12

Nou Poulsen heb ik nooit afgezeken hoor , en Siem de Jong is als hij fit is gewoon voor Ajax een topspeler maar dat vind ik hoor , is maar een mening ,
Maat ik ben al zo'n 20 jaar seizoenskaart houder en ik wil nu wel eens wat meer zien dan alleen de groepsfase in de CL en ik denk dat dit met deze selectie moeilijk wordt en ik zie ze ook niet zomaar even kampioen worden . Weet je wat een goede zou wezen Nigel de Jong alleen die is onbetaalbaar want die zou echt iets toevoegen aan dit jonge Ajax maar helaas dat zal wel een droom blijven .

1 augustus 2014 om 00:08

Het geld hoeft toch ook niet alleen gebruikt te worden voor de transfers? Je hebt nog de jeugdopleiding en trainingsvelden enz..

1 augustus 2014 om 04:26

@sammerens

Zover ik de afgelopen jaren gezien heb heeft er toch bijzonder veel kapitaal op het veld gestaan :

2011 Suarez - 26.5 miljoen
2011 De Zeeuw 6 miljoen
2011 Stekelenburg 7.5 miljoen
2012 Vertonghen 12 miljoen
2012 Van der Wiel 6 miljoen
2012 Anita 8.5 miljoen
2013 Eriksen 13.5 miljoen
2013 Alderweireld 7 miljoen
2014 Siem de Jong 7.5 miljoen

En dan hebben we nog Sighorsson en Moisander die mogelijk vertrekken en Ajax ook weer tussen de 10 en 15 miljoen opbrengen.

Hoezo heeft er bij Ajax het afgelopen seizoen geen kapitaal op het veld gestaan ? Ajax heeft alleen niet een fortuin geïnvesteerd in het kapitaal op het veld, maar dat betekend niet dat deze selectie geen waarde vertegenwoordigt. Maar omdat een transfer van Klaassen niet aan de orde is hoor je niemand over de waarde die hij vertegenwoordigt op het veld. Die is groter is als Narsingh, Maher of Luuk de Jong. Verschil is alleen dat hij ons geen transfersom van 4, 5 of 6 miljoen heeft gekost.

Ajax kiest ervoor (net als Feyenoord en AZ) om kapitaal op een bepaald moment te verzilveren omdat het anders verdampt (transfervrij vertrekt) of omdat het de doorstroom verhinderd. In verhouding levert de strategie van Ajax je het meeste succes op als club.

Het beleid maakte van Ajax een club die :
- sportief succes boekt (5 jaar geleden was dat wel anders)
- een hoog eigen vermogen heeft ( 5 jaar geleden ongeveer de helft)
- jaarlijks financieel winst boekt ( 5 jaar geleden was het jaarlijks verlies)

Het beleid maakte van Feyenoord een club die :
- weer tot de top 3 van Nederland behoorde ( ipv van de subtop 5 jaar terug)
- een positief eigen vermogen heeft ( ipv een schuld van vele miljoenen)
- een club die jaarlijks een winst boekt ( ipv een verlies boekte)

Het beleid maakte van AZ een club die :
- nog bestaat (dat is gezien de omvang van het DSB debacle al knap)
- zich kon handhaven in de subtop (zonder externe hulp van een eigenaar)
- een club die een positief eigen vermogen heeft (ipv miljoenen schulden)

Ik geloof helemaal niet dat we in Amsterdam op ander beleid zitten te wachten, en vermoed dat men in Alkmaar en Rotterdam ook niet staat te trappelen om een koerswijziging. Ik zou graag een alternatief scenario zien waaruit volgens jou blijkt dat een koersverandering leid naar meer succes.

1 augustus 2014 om 07:20

Je hebt gelijk, maar sportief heeft Feyenoord op dit moment een heel matig team. Maar ik snap hun beleid overigens wel. Het is nu zaak om talenten uit de jeugdopleiding langer vast te houden! Dit geldt voor ajax , feyenoord en psv! In aankopen heeft Ajax bijvoorbeeld niet altijd een gelukkige hand gehad, enkele uitzonderingen daargelaten.

1 augustus 2014 om 09:15

@adzevedo,

Jouw opsomming van de hoogste transfersommen van de afgelopen jaren heeft helemaal niets te maken met hetgeen ik aan probeer te kaarten.

Natuurlijk vertegenwoordigt de selectie altijd een fatsoenlijke waarde. Het gaat om het feit dat Ajax een enorme berg met geld heeft liggen, maar pertinent weigert eens de portemonnee te trekken terwijl er posities zijn waarop aantoonbaar al jaren geen topper heeft gestaan die weet te presteren.

Door eens in de zoveel tijd eens de portemonnee te trekken betekent niet dat je ineens een totaal andere richting van je huidige beleid gaat.

Ik heb prima respect voor de manier waarop Ajax het de afgelopen jaren gedaan heeft. Ik ben alleen van mening dat je jezelf als club schikt in een figurantenrol in de CL als je jouw geld alleen maar op zit te potten en niet eens investeert om de pijnpunten in de opstelling aan te potten.

1 augustus 2014 om 11:34

@ Ajaxcunian

Ajax doet niets met de begroting? Dus alle spelers daar spelen op vrijwillige basis en krijgen geen enkel salaris? Vreemd, ik las van de week nog dat Ajax de club is met de hoogste salarissen in de eredivisie.

Ze geven geen 16 miljoen meer uit aan een Sulejmani, maar hebben toch elk jaar wel weer een paar transfers van een paar miljoen. Verder weten ze spelers met een aardig salaris (voor Nederlandse begrippen) aan zich te binden, dus het is onzin om te stellen dat Ajax niets met de begroting doet. Nee, als je de hoogste begroting hebt hoor je gewoon mee te doen om de titel, of je hebt een nieuw bestuur/beleid nodig, want anders is er wat mis.

1 augustus 2014 om 15:53

Het heeft er alles mee te maken, namelijk dat het kapitaal op het veld heeft gestaan de afgelopen jaren maar dat niemand er oog voor heeft. Schijnbaar is voor sommige mensen de opsomming van de transfersommen die je betaald voor spelers het kapitaal wat je op het veld hebt staan. Tja dan ben je snel klaar bij Ajax, er staat in de potentiële basisopstelling voor komend seizoen een miljoen of 10 op het veld. Maar zo werkt het dus niet, want spelers als Cillessen, Veltman of Klaassen vertegenwoordigen vele miljoenen aan transferwaarde.

Ajax weigert ook niet helemaal de portemonnee te trekken, ze trekken alleen een grens bij het halen van vervangers en kijken of het nodig is om een nieuwe speler te halen. Ze vervangen keurig de posities waar Ajax denkt dat het onderbezet is. Onderbezet op de lange termijn, want op korte termijn realiseert Ajax dat het er altijd op achteruitgaat. Daar kun je het niet mee eens zijn, maar dat is de afweging van het technisch hart en trainer Frank de Boer. Ik ben het er zelf ook niet altijd mee eens, maar de mensen die de afweging maken heb ik vertrouwen in.

Dat we figurant zijn in de Champions League is geen keuze. Dat is een feit tenzij je probeert met het geld wat je hebt je elftal geen kwaliteitsverlies te laten lijden op korte termijn. Maar dat betekend dat je de uitgave structureel moet verhogen. Een hoger salarishuis en meer uitgeven aan transfersommen omdat je per se je kwaliteitspijl hoog wilt houden. Dat werkt zolang de sportieve prestaties erna zijn, maar zodra die wegvallen krijg je dus wat PSV in 2009 had toen CL wegviel. Het kaartenhuis stortte in en binnen 2 jaar stond men bij de gemeente voor noodhulp. Het beleid wat je zegt kan wel werken, maar dan moet je de reserves hebben om grote tegenslagen op te vangen.

Het geld word overigens niet voor niks opgepot, we zijn nog altijd niet van de beurs af en missen zoals bijvoorbeeld Bayern Munchen of Arsenal een eigen stadion waar we miljoenen inkomsten uit halen. En de reserves lijken nu misschien hoog te liggen, maar als je de pijnpunten in de toekomst uit je opstelling wilt verbeteren moet je zorgen dat deze investeringen door een grote reserve worden afgedekt. Al met al nog genoeg reden om te blijven vasthouden aan het huidige beleid.

Cillessen
Van Rhijn
Veltman
Moisander
Boilesen
Klaassen
Blind
Serero
Schone
Milik
Kishna

Kans is groot dat Ajax weer kampioen wordt al zou ik Twente en misschien PSV niet onderschatten.

Heeft iemand enig idee wat Viergever zijn rol nu gaat zijn? Ik was eigenlijk een voorstander om Blind te verkopen voor +12 miljoen maar als Viergever de vervanger wordt op die positie dan liever niet.

31 juli 2014 om 17:10

Als Blind en Moisander blijven, zal hij backup voor beide posities en voor de linksback positie worden gok ik. Boilesen, Moisander en Blind zullen altijd basis staan, mits fit en niet geschorst. Daarachter zal Viergever eerste keuze zijn.

31 juli 2014 om 17:14

Zolang Moisander blijft focust Viergever zich op de 6-positie. En eerlijk gezegd zou ik dat niet eens heel erg vinden, omdat ik hem centraal achterin soms te zwak vind in de duels. Ben benieuwd wat Ajax gaat doen als Blind vertrekt. Wellicht dat Bazoer bij de selectie komt of dat Schone op 6 gaat en El Ghazi een kans krijgt

31 juli 2014 om 17:19

Hoop niet dat Schöne op 6 gaat spelen, ik denk dat Viergever daar gewoon gaat spelen dan en soms Bazoer

31 juli 2014 om 17:26

Ik verwacht ook Viergever, maar Schone zou wel heel veel voetbal en creativiteit op het middenveld brengen. De verdediging staat als het goed is nog sterker dan vorig jaar. Maar hopelijk vindt Viergever het niet erg om backup te zijn of 6

Elk team is verzwakt, Ajax redelijk hetzelfde elftal als vorig jaar. De spelers die wel weg zijn mis je niet. Kampioenschap eitje!

31 juli 2014 om 17:12

Ik wil het geen eitje noemen, maar het is wel fijn dat op Siem na tot nu toe iedereen met een meerwaarde is gebleven, al natuurlijk nog niks zo zeker. Ik hoop dat Frank de Boer met onder andere Blind en Moisander kan afspreken dat er geen transfers meer plaats zullen vinden, als het seizoen eenmaal begonnen is. Zo komen we niet weer in het zelfde schuitje als vorige seizoenen, waar de basiskrachten in de laatste weken nog vertrokken.

31 juli 2014 om 19:33

Siem de jong was natuurlijke als die speelde een absolute meerwaarde
Maar hij was lang geblesseerd vorig seizoen dus zo erg zullen we hem ook niet missen

31 juli 2014 om 17:24

Nou een eitje, net als ieder jaan moet Ajax zijn ambities gewoon weer waarmaken ze starten gewoon weer bij 0. Het enige wat je kan zeggen is dat ze weer tot de grote kanshebbers horen.

31 juli 2014 om 18:25

Er kan van alles gebeuren in een seizoen.
Belangrijke spelers vallen uit, schorsingen, Zeist kan zich tegen je keren(al gebeurd dat toevallig nooit bij ajax)

Een eitje word het zeker niet.

31 juli 2014 om 23:06

Ach gos, Calimero..! Ajax komt er altijd goed vanaf he in Zeist toch..?? Pff man, maak jezelf niet belachelijk en ga niet lopen huilen hier! Al vallen er belangrijke spelers uit en krijg je te maken met schorsingen, dat zal elk elftal hebben in een jaar! Het gaat erom hoe je het op pakt en gezien de breedte van de selectie zit dat nu gewoon goed bij Ajax

1 augustus 2014 om 19:48

Was maar een grapje, rustig Niet zo op je pik getrapt zijn

Ik vind dat ajax beter geworden is dan vorig jaar, en de meeste spelers zoals Veltman en Klaassen zijn nog jong en kunnen tijdens het seizoen zich nog ontwikkelen, hopelijk is er dit jaar eindelijk minimaal 1 goede vleugelspeler en een goede spits. Kijken of Muric, El Ghazi, Kishna, Milik of Zivkovic dit jaar goed gaan spelen.

Nou jongens neem een extra biertje maar vanavond, want die CL miljoenen zijn alweer binnen en de concurrenten zijn veel spelers weg geroft. Appeltje eitjes word het.. 5e schaal is zeker een feit voor Ajax.

31 juli 2014 om 17:20

Ahhh de amsterdamse arrogantie... eindelijk. En kom niet aan dat het niet arrogant is, maar zelfverzekerd want dat is het niet. Ajax heeft ook niet zo'n geweldig team en mochten jullie flink wat punten laten liggen voor de winterstop dan zal jullie succescoach die het aan het einde van het seizoen al beu was, zijn papieren inleveren.

31 juli 2014 om 17:23

Toen PSV begin jaren 00 zo vaak won hoorde je dezelfde geluiden alleen waren het toen "nuchtere eerlijke boeren"

31 juli 2014 om 17:27

'' Ajax heeft ook niet zo'n geweldig team''. Ajax heeft geen uitblinkers meer, maar Frank de Boer is de gene die er voor zorgt dat er een elftal staat en net zoals Van Gaal met systeem enzo voort.. resultaten weet uit te halen (behalve Champions League).

31 juli 2014 om 17:31

Het feit dat je reageert al he...Hij wilt dit soort reacties gewoon uitlokken. Maar om inhoudelijk op je in te gaan, De Boer vertrekt echt niet in de winterstop, behalve als het slecht gaat inderdaad. Maar je staat bij de winterstop echt niet zo ver achter hoor. Dat kan je van tevoren al opschrijven. PSV was vorig jaar ineens de grote favoriet, maar die zijn genekt door de onervarenheid. Als de selectie zo blijft heeft Ajax nagenoeg de ideale combinatie van ervaring en talent. Een Nigel de Jong erbij (gaat niet gebeuren maar toch) en je kan verrassen in de CL of EL. Dus om nou te zeggen dat Ajax een niet heel goed team heeft...en als Frank wel weggaat geven we gewoon Ronald of Bergkamp het stokje

31 juli 2014 om 18:00

Ajax heeft juist wel het beste team. Niet de beste spelers misschien maar wel het beste team en daardoor zijn ze ook 4 x op rij kampioen. Geen of weinig vedettes of nare mannetjes. Daar moet Frankie niks van hebben.

31 juli 2014 om 19:29

Des te knapper is het met een niet geweldige selectie, er een hecht collectief team van weten te maken, die 4x op rij kampioen is geworden. Zelfde selectie met gerichte versterkingen, en aankomende talent, zie ik ons zeker kampioen worden.

31 juli 2014 om 18:39

Ik drink er zo 1 op. Zal wat zijn 5x achter elkaar kampioen.

31 juli 2014 om 19:05

Ik vind je reactie ietwat aan de arrogante kant al ben ik het in grote lijnen met je eens.

Ik zeg het liever zo; als Ajax zijn ding doet die het moet doen dan worden ze kampioen;-)) Ik vind namelijk dat Ajax na jaren weer eens de sterkste selectie en daarnaast natuurlijk de beste trainer van de eredivisie heeft. 1+1=2 zou je zeggen maar in het voetbal gelden andere wetten en is de club met de beste selectie al jaren geen kampioen meer geworden.

Betekend dat we moeten afwachten maar de voortekenen zijn goed, erg goed met zo'n aanval.. De aanval(voornamelijk buitenspelers) die we nu hebben is eindelijk eens weer ajax waardig!

jaaaah... na 4 keer achterelkaar kampioen is het gek als je ineens gaat zeggen doelstelling is de top 3 halen ofzo... al verwacht ik zelf niet dat ze kampioen gaan worden, eerst de eerste wedstrijden maar eens zien!

31 juli 2014 om 18:45

De eerste wedstrijden zeggen juist helemaal niks. In Nederland kun je in de winterstop 12e staan en nog kampioen worden.

31 juli 2014 om 19:01

ja oke, maar het is wel handig om ze even wat officiële wedstrijden te zien spelen om te kijken wat ze kunnen... lijkt. tuurlijk veel dingen kunnen veranderen, maar toch. beter dan nu al dingen roepen

Ik schrijf hen al op als kampioen, niet omdat Ajax zo sterk is, maar omdat de rest zo (ver)zwakt is. Feyenoord (dat dit jaar eigk de grootste uitdager had moeten worden) is het halve elftal kwijt, PSV is nog steeds te jong en niet constant genoeg om het Ajax moeilijk te maken. En Twente vind ik (nog) niet goed genoeg voor de titel. Ajax heeft zowat de hele groep bij elkaar weten te houden (misschien vertrekken Moisander, Blind en Vermeer nog wel), en ze hebben een coach die de groep constant laat presteren.

Ik hoop dat ik het fout heb met mijn gezwets maar ik vrees het ergste voor mijn Psv.

31 juli 2014 om 19:11

Ik kan me vinden in je "gezwets"

Vind dat je gelijk hebt al vind ik niet dat Ajax niet sterk is, vind dat Ajax eindelijk weer eens een ajax-waardige voorhoede heeft zodra Schone op het middenveld gezet wordt.

Ik mis enkel Vitesse in je verhaal, dat vind ik toch een sterke ploeg(basiself) en denk ik dat zij de grootste concurrent van Ajax zullen worden al hoop ik voor jou dat Psv eindelijk weer eens een seizoen lang goed zal draaien! Ben alleen bang dat ze zoals je zegt kwaliteit en/of ervaring tekort komen.

31 juli 2014 om 19:37

Hmm, ik vind Vitesse niet beter dan PSV eigk. Ik weet ook niet of ze een titelkandidaat zijn. Dus daar laat ik mij niet over uit. Ajax zn voorhoede is vooral erg onervaren, maar extreem talentvol. Zkr met Muric, en Meleg die nog niet eens bij de selectie zitten. Maar het is wel duidelijk dat Ajax verreweg de grootste kandidaat voor de titel is, zkr qua talent, kwaliteit en coach gezien

Verder hoop ik met je mee dat PSV een goed seizoen draait!

Weet wel zeker dat Ajax kampioen word. Staan ook zoveel talenten te bonken op de deur met name El Ghazi, Wat een (ruwe) diamant

31 juli 2014 om 18:01

Oke wat een reden zeg. Er staan zoveel talenten te bonken. Er vallen ook zoveel talenten door de mand.

volgens mij is psv de enige potentiële concurrent.
Feyenoord is er toch flink op achteruit gegaan en er worden niet echt versterkingen gehaald.

en vitesse, twente en az zie ik niet serieus in de buurt komen.

psv is voor mij nog even wafwachten

31 juli 2014 om 17:35

je moet niet naar de spelers kijken maar is het een team ,psv was geen team en feyenoord was dat wel.kwa buitenspelers heb feyenoord de beste uit de eredivisie lopen.dit feyenoord heb een spits nodig en staan ze er gewoon weer

31 juli 2014 om 18:01

Buitenspelers de beste? De beste aanvalslinie heeft Psv vind ik.

31 juli 2014 om 18:34

welke goede buitenspelers heeft feyenoord dan?
boetius is absoluut een talent maar zoals je gisteren (al weer) gezien hebt staat hij er lang niet elke wedstrijd.
En verder hebben ze geen fatsoenlijke buitenspelers.

Schone is wel geen echte buitenspeler, maar zelfs hij voegt al meer toe dan schaken.

Depay is natuurlijk de beste buitenspeler
maar ajax heeft op dit moment ook genoeg opties.

Maar even los van de buitenspelers...jij denkt toch niet echt dat feyenoord top 2 haalt als er niet echte versterkingen bij komen?

31 juli 2014 om 18:41

PSV heeft met Depay en Narsingh de beste buitenspelers.

@baby

Er komt sowieso een spits dus het is nog even afwachten.

31 juli 2014 om 19:20

Daar ben ik het opzich wel mee eens omdat de buitenspelers bij Ajax zich nog niet bewezen hebben. Depay vind ik erg goed, Narsingh moet zich weer bewijzen bij Psv.

Hoop en denk echter dat je na dit seizoen anders zal beweren^^ ik verwacht namelijk erg veel van Kishna en el Ghazi, die hebben alles wat een buitenspeler moet hebben en meer

Buitenspelers van Feyenoord zijn ook niet mis! Met JPB en bilal hebben jullie ook prima spelers in huis die beide nog zullen groeien! Toch verwacht ik meer van de heren hierboven maar uiteraard kan ik er naast zitten!

31 juli 2014 om 18:45

Ik zou Twente niet onderschatten hoor. Ze hebben aardig goede spelers voor Eredivisiebegrippen en als het klikt, kunnen ze zo een titelkandidaat worden.

De Eredivisie is wat dat betreft al dermate oninteressant dat de nationale doelstelling van Ajax wat mij betreft bijzaak is. Laat maar eens weten wat je Europees denkt te gaan presteren.

Gezien het enorme financiële verschil en het feit dat de selectie (in tegenstelling tot anderen) nagenoeg volledig intact blijft is alles minder dan een kampioenschap een schande.

31 juli 2014 om 17:33

Het enorme financiële verschil komt omdat Ajax tegenwoordig goed beleid voert en PSV niet, en Feyenoord komt uit een lastige situatie. Maar Ajax haalt geen dure jongens dus het financiële verschil zegt niet zo heel veel tot nu toe? Natuurlijk moet Ajax wel gewoon kampioen worden, het is de beste en grootste club van Nederland, dus ja alles minder als kamlioen is altijd schandalig voor Ajax maar niet omdat ze miljoenen op de bank hebben staan.

31 juli 2014 om 17:45

Daar ben ik het niet mee eens. Als profclub behoort het kapitaal op het veld te staan. Dat betekent zeker niet dat je onnodige risico's moet nemen, maar je kan ook niet pretenderen Europese ambities te hebben als je weigert ook maar enkele miljoenen neer te leggen voor spelers die een meerwaarde kunnen zijn.

Als je pakweg 80 miljoen op de bank hebt staan en je komt straks weer niet door CL poule, dan mag je alle denkbare excuses zoals 'pech' of zware poule gewoon achterwege laten.

Het enorme financiele verschil komt ook grotendeels van het alleenrecht op de CL gelden. Dat is natuurlijk zelf verdient, maar het helpt ook behoorlijk dat de nummer 2 zich al jaren niet meer weet te plaatsen.

31 juli 2014 om 18:15

Wat wil je dan? Gewoon 10 miljoen betalen voor een speler en hopen dat ie slaagt (en eigen jeugd niet in de weg loopt). Salarissen naar belachelijk niveau zodat ze over paar jaar in een fey situatie terecht komen ofzo?
Nee dank je. Dan maar gewoon zo

31 juli 2014 om 18:42

Dat hebben we gezien met Marco van Basten. Het kapitaal moest op het veld staan. Ajax had elk jaar dikke verliezen en een hoop spelers met giga salarissen. Het had niet veel gescheeld of Ajax had er net zo voor gestaan als Feyenoord. En ook Feyenoord kwam in de shit door hoge salarissen en het niet halen van europees voetbal. Tuurlijk kunnen ze wel is een leuke versterking halen maar aub nooit meer zoals jaren geleden.

31 juli 2014 om 18:50

Ik hoop dat je zelf ook inziet dat jij met jouw voorbeelden meteen weer het extreme opzoekt.

Er zijn zat ploegen, ook binnen de Eredivisie, die aantonen dat je met goed scouten gewoon ruwe diamanten kan vinden die er ook direct of binnen afzienbare tijd staan. Ajax moet dat als vele malen grotere club toch ook kunnen, en wellicht wel beter?

Dat hoeft dus echt niet direct 10 miljoen per speler te kosten die dan ook nog even 3 miljoen salaris op moet strijken.

31 juli 2014 om 20:46

Je hebt wel een punt hoor!

Echter denkt Ajax het met hun eigen jeugd op te kunnen lossen en zouden de jaren om te oogsten er nu ongeveer uit moeten komen. Of dit er uiteindelijk gebeurt blijft de vraag. Je kan spelers die zich reeds bewezen hebben aankopen voor een aantal miljoen maar als je weet dat er in de jeugd spelers als Kishna(lb/sp), Andersen(am), el Ghazi(rb), Bazoer(cv, dm), Tete(rv), Klaassen(cm,am) etc rondlopen dan hoef je voor die posities eigenlijk geen aankopen te doen.. tenminste als je in die spelers geloofd. Ik denk dat Ajax erin geloofd dat enkele spelers ruwe diamanten zijn of dit tenminste kunnen worden.

Dat is waar het eigenlijk om draait sinds Frank de Boer en het technische hart.. geloof in eigen jeugd met hier en daar een aankoop maar dan vooral jonge spelers die zich nog niet bewezen hebben en eerst nog gevormd zullen worden. In de ogen van Overmars zijn er toptalenten aangeschaft die de komende jaren ingepast zullen worden.. in zijn ogen zijn dat de ruwe diamanten waar jij over spreekt. Dus opzich doet Ajax hetgeen je hierboven aangeeft al enkel heeft dit iets meer tijd nodig omdat ze zich voornamelijk hebben gericht op jonge spelers(16-19 jaar).

Ook ik ben van mening dat er toptalenten aan zitten te komen maar zou ik het ook niet erg vinden wanneer er eens een goed bedrag betaald wordt voor een Suarez of bijvoorbeeld een Huntelaar als je begrijpt wat ik bedoel. Maar dit soort exceptionele spelers die betaalbaar zijn heb ik nog niet gezien de afgelopen jaren. Ja Bony.. of van Ginkel had ik graag erbij gehad maar die speelden bij Vitesse dus vrijwel onmogelijk en wilde Bony sowieso weg uit de eredivisie. Voor de rest kan ik weinig spelers opnoemen al heb ik natuurlijke beperkte kennis, ik ben dan ook geen scout o.i.d.;-)

Kortom: Ik denk dus eigenlijk dat Ajax doet wat jij zegt al heeft dit proces iets meer tijd nodig. Als het gaat zoals gepland moet Ajax de komende jaren beter meekunnen op europees gebied .. we gaan het meemaken ;-))

Normaal gesproken moet dat ook kunnen. Achterin is tot nu toe iedereen gebleven; vorig jaar kregen ze relatief weinig goals tegen ( de meeste voordat Cillessen eerste keeper werd). Het middenveld is nauwelijks veranderd, de Jong speelde weinig wedstrijden. De voorhoede heeft meer mogelijkheden gekregen, er zijn eindelijk rechtsbuitens. Jonge spelers worden beter. De selectie van Jong Ajax lijkt ook breder, waardoor er minder overbelasting zal optreden.

Ajax wint 4x achter elkaar de Eredivisie en nog steeds komen ze niet door de poule fase van de Champions League.

#Eredivisie

31 juli 2014 om 17:35

Tsjah andere clubs hebben nog steeds meer geld he?

31 juli 2014 om 17:40

Eigenlijk is het best jammer dat er geen geld is in Nederland. Met geld erbij zou Ajax zeker ver komen Europees. Het is jammer dat al de beste spelers uit de Eredivsie altijd vertrekken omdat de clubs geld nodig hebben.

Met alleen talenten opleiden kom je echt niet ver in Europa.

31 juli 2014 om 17:46

Klopt heb je gelijk in. Denk dat Ajax op dit moment een beter beleid voert dan veel topclubs. Alleen doordat ze zoveel geld over de balk kunnen gooien is een goed beleid niet echt cruciaal voor deze clubs.

31 juli 2014 om 17:35

Dat kun je ze maar een of twee keer kwalijk nemen. De rest van de tijd zijn we vaak genaaid of hadden we pech met de loting. Ik vind het erger dat er nooit een ploeg door de voorronde cl komt en dat de el-ploegen vaak verliezen van clubs die nog moeite hebben met genoeg spelers optrommelen voor wedstrijden.

Volgens mij is het nog geen enkele club in Nederland gelukt om 5x achter elkaar kampioen te worden: Heel lang geleden HVV '00-'04; PSV '86-'89; PSV '05-'08 en nog actueel Ajax '11-'14. Het zou een unicum en een ongelofelijk knappe prestatie die volledig op het conto van Frank de Boer te schrijven zou zijn.

dit ajax is niet beter dan het ajax van vorig jaar een viergever word je geen kampioen mee .dit ajax is niet sterker dan een feyenoord of twente .de spelers die zijn gehaald zijn niet ajax waardig

31 juli 2014 om 17:37

Geen idee wat twente gedaan heeft op de transfermarkt maar als Feyenoord vorig jaar geen kampioen werd waarom zou het dit jaar zonder de beste spelers wel lukken?

31 juli 2014 om 19:43

Twente raakte Tadic en Rosales kwijt en Lachman en Kusk zijn ervoor in de plaats. Tuurlijk hebben we daarmee kwaliteit verloren, maar anderszijds zijn de jonge jongens als Eghan, Guitierrez, Promes en Ebecilio ook weer een jaar verder.

31 juli 2014 om 17:41

Sorry maar de tijd dat je 10 miljoen ging uitgeven aan een speler is bin Ajax voorbij. Je hoeft geen nieuwe spelers te halen als de basis blijft of talenten doorstromen. Nu is het nog niet imposant voorin bijvoorbeeld. Maar bedenk eens over twee, drie jaar. Dan staat daar Kishna/Fischer, Zivkovic/Milik en El Ghazi/Muric. Allemaal spelers (op Milik en El Ghazi na) die nu al op de lijstjes stonden van de grootste clubs ter wereld. El Ghazi misschien ook al wel. Een van die spelers gaat de top halen, dat kan ik je op een briefje geven. Als je met dit soort kleine investeringen kampioen kan worden en (tot nu toe op een haar na niet maar met een beetje geluk wel) door kan dringen tot de ko-fase van de cl, waarom zou je dat dan niet doen? Ik heb liever dit dan groot investeren, 3 miljoen aan salaris geven en na twee dramatische jaren failliet zijn.

31 juli 2014 om 17:42

Het is wel jammer dat sterkhouder Siem de Jong vertrokken is. Sigthorsson kon ook gewoon blijven, of Bojan terug halen en in de spits zetten. Maar helaas. Vorig jaar had Ajax idd een betere selectie.

Blijf het raar vinden dat geen enkele Europese club achter de spelers van Ajax aanzitten. Hoe kan dat?

31 juli 2014 om 17:45

Keepers gaan niet vaak weg omdat ze lang mee kunnen. Veltman heeft niet geïmponeerd op het wk en voor Blind gaat nog wel interesse komen. Voor Moisander en Vermeer ook en wellicht ook voor Fischer en Schone. Zo gaat het elk jaar, nu is het slechts toeval dat heel Feyenoord al leeggekocht is maar er gebeurt vaak pas het meest richting het einde in Nederland

31 juli 2014 om 17:50

Omdat het stuk voor stuk geen uitblinkers zijn. Er loopt momenteel niet 1 speler waarvan je echt denkt dat hij wat te zoeken heeft bij de bovenkant van een topcompetitie.

Sowieso heeft eigenlijk niet 1 Ajax speler geïmponeerd op het WK, wellicht heeft dat er ook wat mee te maken. Die paar wilde geruchten van na het WK zijn leuk, maar het zal me niet verbazen als er bij Ajax weinig weg gaat omdat de interesse van relatief laag aangeschreven clubs komt.

31 juli 2014 om 18:04

Nou op zich heeft Ajax met een keeper van 25 jaar die het goed deed bij Nederland wat derde werd wel iemand die naar een topclub zou kunnen gaan. Tuurlijk, niet te vergelijken met Courtois of Neuer, maar Cillessen zou echt niet misstaan bin Spurs, Arsenal of Dortmund

1 augustus 2014 om 09:21

Het feit dat je Cillessen in zijn totaliteit nog niet (of nauwelijks dan, mocht ik iets gemist hebben) genoemd is in de wilde transfergeruchtenstroom van dit moment zegt toch ook wel wat.

Potentie zeker, maar op het WK ook niet 1 bijzondere redding gemaakt waaruit opgemaakt kan worden dat hij van een heel hoog niveau is. Ik verzeker je dat Spurs, Arsenal of Dortmund geen moment aan Cillessen denken indien ze op dit moment een nieuwe eerste keeper nodig hebben.

Wellicht over een aantal jaar als hij zich door blijft ontwikkelen. Nu gewoon echt niet.

Ik ben zeer benieuwd. Ajax maakt op basis van (cruciale) wijzigingen iig de meeste kans op de titel. De spelers die weg gaan, of al weg zijn. Hebben vorige jaar niet echt een rol van betekenis gespeeld. "de Jong", "sigthorsson", (beiden veel geblesseerd) Bojan (is toch tegengevallen), "de Sa"in al zijn invalbeurten hooguit 3 goede voorzetten gegeven), Poulsen (goed maar geen basis speler). De rest is gebleven. Ik hoop nog steeds dat Ziyech gehaald, wordt als indirecte vervanger van de Jong.

Feyenoord: die moeten weer van vooraf aan gaan beginnen. De competitie begint binnenkort alweer en eer dat team op elkaar is ingespeeld ben je alweer een paar maanden verder. Ik zie het somber in voor de Rotterdammers.

Twente: Kort maar krachtig! "tadic is vertrokken".

Psv: Heeft weliswaar ook geen extreme wijzigen en heeft goede spelers, maar een ongebalanceerd team. Daarbij hebben met Cocu een coach die het team 1 jaar tijd nog niet heeft weten beter te maken. En TD Brands die beetje koopjesgeil is zonder te kijken of deze spelers wel echt nodig zijn.



Ajax wordt gewoon kampioen omdat ze het beste team hebben. Dit komt door De Boer. Psv wordt geen kampioen omdat ze Cocu hebben en ook nog een mindere verdediging.

Ajax en PSV zijn dit jaar de enige twee kampioenskandidaten. Twente is een outsider de rest is echt een stuk minder geworden.

Het mooie van Ajax is dat er een batterij aan talenten op bijna alle posities staat te popelen om aan het grote werk te beginnen. Met Poulsen, Hoessen en Moisander waren de afgelopen twee jaar eigenlijk overbrugginsjaren naar dit jaar.

Kampioen worden is de basis... alles daaronder is een falend seizoen.....
Om een sterkere doelstelling te hebben moeten we zeggen dat we alles Nationaal moeten winnen!
JC schaal, Knvb beker en eredivisie....

Tevens 2e ronde CL of kwart finale EL

Gaan ze weer geluk hahaha hou toch op met die onzin laten we het niet weer gaan hebben over die punten die ons gestolen zijn en penalty's die we moesten krijgen maar niet kregen wij zijn elk seizoen benadeelt en dat weet iedereen het is bewezen en alsnog kampioen worden dat is dan dik en dik verdient

Vorig jaar was het soms niet goed maar omdat er eigenlijk niets verandert is en de rest alleen maar zwakker is het Ajax tegen de rest met Ajax als grote winnaar. Ben bang dat er met de kerst al niets meer aan is. Vorig jaar verloor Ajax van AZ denk dat het nu bv 0-4 wordt. De afstand wordt alleen maar groter t.o.v. de rest en dat is niet goed ook niet voor Ajax.

Tja, blijf toch vinden dat Ajax een 'oncompleet' elftal heeft. Verdediging staat goed, al vind ik Veltman niet zo'n geweldenaar. Maakt veels te veel fouten. Op het middenveld zijn Blind als verbindingsspeler en Klaassen als loper ook prima, maar een essentieel gemis is een spelmaker van niveau. Voorin weer geen echte buitenspeler, ook een gemis, al is Kishna wel een groot talent. Maar Ajax is een uitstekend collectief door De Boer, die ik echt (bijna) als wondertrainer zou betitelen.

PSV heeft wat mij betreft op papier een completere elftal. Verdedigers hebben allemaal potentie maar moeten iets constanter worden. Met evt Defour, Wijnaldum en Maher heb je in potentie echt een sterk middenveld lopen. En een voorhoede met de beste speler van de Eredivisie( Depay), De Jong en een buitenspeler met een voorzet( Narsingh) is ook gewoon sterk. Cruciaal is of Cocu de potentie er uitkrijgt. Zo ja zie ik PSV kampioen worden. Zo niet wordt het weer Ajax.

31 juli 2014 om 18:56

Het hangt er inderdaad vanaf wat Cocu kan doen met de defensie. Je ziet elk jaar dat de beste defensies bovenaan eindigen. Misschien niet altijd qua minste tegendoelpunten of iets dergelijks, maar ik bedoel over het hele seizoen de beste defensie. In aanvallend en verdedigend opzicht. Bij PSV is dit het grote probleem. Zet de complete defensie van Ajax bij PSV neer en je staat in de kwartfinale van de CL. Zo sterk is je elftal dan bij wijze van spreken. Als het Cocu lukt dan is PSV kandidaat nummer 1, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat Cocu de nieuwe De Boer is

31 juli 2014 om 19:19

@ Keizerstad1994

Ik ben het grotendeels met je eens. Ajax heeft weinig spelers met echt iets extra's. Niettemin zijn ze wel verreweg het best op elkaar ingespeeld en hebben we met Frank de Boer een wereldtrainer in huis waarbij iedere speler precies weet wat die moet doen. Erg knap hoe hij het telkens heeft geflikt met een selectie die ieder seizoen minder goed werd. Vooralsnog lijken we er dit jaar qua kwaliteit in de selectie iets op vooruit te gaan, mits basisspelers niet vertrekken. Verdedigend staat Ajax het beste, al ben ik ook niet kapot van Veltman. Dat geeft maar weer eens aan hoe knap het van De Boer is om zo succesvol te zijn.

Hoe anders is het bij Psv. Op dit moment nog veel onzekere factoren. Hoe gaan Maher, Narsingh, Wijnaldum en De Jong het dit jaar doen? Wie komen er nog bij? Daarbij is de ploeg totaal niet op elkaar ingespeeld en dat is te wijten aan Cocu. Gaat dat dit seizoen wel anders worden? Ik denk dat PSV het beter gaat doen, maar dat ze niet opgewassen zijn tegen het ingespeelde Ajax. Dat zal dan ook weer met name aan de verdediging gaan liggen.

AFCA Ajax Amsterdam. De onbetwiste kampioen!!!!!!

Totaal niet arrogant bedoeld, maar ik denk dat Ajax fluitend kampioen wordt.

Ze zijn geen belangrijke spelers kwijtgeraakt, hebben een aantal goede aankopen gedaan (viergever, Zivkovic, Milik), en kunnen hopelijk nu de vruchten plukken van de voortgang die jongen talentvolle spelers hebben gemaakt of gaan maken (kishna, Klaassen, Veltman,..).

Daartegenover staat dat, hoe erg ik het ze ook gun om tweede te worden ( ) , Feyenoord vier belangrijke spelers is kwijtgeraakt en (vooralsnog) dit niet volledig heeft kunnen opvangen, terwijl PSV goed beschouwd eigenlijk maar een paar goede spelers heeft (en dan vooral Depay).

Heb ook veel vertrouwen dat we de groepsfase CL doorkomen.

Ajax heeft een fantastische trainer, PSV een hele zwakke. Feyenoord verkoopt zijn beste spelers en zal terugvallen richting plek 6. Tijd dat dat lichtgewicht management daar wordt ontslagen. Geldt ook voor Brands en Cocu.

1. Ajax, 2. op gepaste afstand Twente 3 Psv. 4. AZ, 5 Vitesse 6 Feyenoord.

Denk dat Ajax met steeds minder moeite kampioen wordt. Slechte zaak voor het ned. voetbal. Zo komen we nooit in de CL.

31 juli 2014 om 21:14

Rot toch een eind op met je Feyenoord 6e. Ben je wel lekker.

Als er geen basisspelers meer vertrekken dan wordt Ajax opnieuw kampioen.

Feyenoord is ernstig verzwakt en zal weer opnieuw moeten gaan opbouwen. Twente is de grootste smaakmaker en bepalende speler kwijt. PSV zal het beter gaan doen dan afgelopen seizoen. Ze hebben kwalitatief de beste spelers, maar vooralsnog heeft Cocu heel weinig lijn in het spel kunnen brengen. Daarbij is het afwachten hoe spelers als Maher, Narsingh en Luuk de Jong het gaan doen. Ook wat er nog bij komt is vooralsnog onzeker. Vitesse heeft een goed elftal, maar ik denk niet dat ze beter zijn dan Ajax, PSV en Twente.

Denk dat tussen Ajax, Vitesse en Twente zal gaan. PSV heeft gewoon een minder elftal en Feyenoord heeft daarbij alles wat juist iets extra's bracht verkocht. Ajax is er naar mijn mening zeker minder op geworden als je ziet wat er voor terug is gekomen. Maar goed, we hebben gezien hoe het vorig seizoen ging dus een conclusie trekken is nog totaal niet aan de orde.

Het begint wel saai te worden zo, liever zie ik Feyenoord eindelijk kampioen worden!

Heerlijk dat iedereen Feyenoord weer eens onderschat.. En het seizoen is nog niet eens begonnen en alle Ajaciedjes hebben weer een grote bek hoe goed ze wel niet zijn.

31 juli 2014 om 23:11

Ik zal ze niet onderschatten maar blijkbaar kan ik uit jouw woorden halen dat je zelf nogal wel vertrouwen heb in feyenoord dit jaar voor een top 3 klassering?? Op basis waarvan?

Ajax is de laatste seizoenen onder De Boer individueel er alleen maar op achteruit gegaan. Het lijkt wel alsof ze het erom doen daar: Kan De Boer met een nog slechtere selectie toch kampioen worden?
Als minst zwakke team hebben ze voldoende gepresteerd om 4 keer kampioen te worden, maar overtuigend was het nooit. Dat zie je ook wel terug aan de puntenaantallen, waarvan ze afgelopen seizoen de slechtste kampioen ooit waren sinds het driepuntensysteem.
Andere clubs zakten simpelweg vaker door de ondergrens en lieten vervolgens onnodig punten liggen, daar waar Ajax veelal vanuit een solide verdediging saai maar effectief altijd wel tot een winnend doelpuntje kwam. Dat gecombineerd met een dosis geluk (zoals Roda uit afgelopen seizoen) zorgt ervoor dat Ajax "domineert" in Nederland.
Als ze nu ook een durven te investeren in een paar topspelers, dan zouden ze Europees ook weer wat betere eindresultaten weten te behalen. Helaas zorgt de gierigheid ervoor dat dat voorlopig een droom is.

Puur afgaande op de de seizoenen onder De Boer, denk ik dat Ajax wederom kampioen wordt. Al is het alleen maar omdat De Boer zelfs een een selectie vol met D-junioren nog kampioen van Nederland kan maken en omdat de serieuze concurrentie afwezig is.
Feyenoord is verzwakt. Een handvol spelers zijn al vertrokken en Koeman heeft plaatsgemaakt voor Fred "daar win je geen prijs mee" Rutten.
Twente is hun sterspeler kwijtgeraakt.
PSV heeft weer zoveel mutaties dat Cocu weer een heel jaar moeten zoeken naar de juiste elf.
De rest is simpelweg geen serieuze uitdager om Ajax van de troon te stoten.

Hopen dat de Nederlandse talenten van vorig seizoen, Veltman, Klaassen en Kishna nog dominanter gaan spelen en nog belangrijker worden voor het team. Verder heeft Ajax goed ingekocht door Viergever alvast binnen te halen als vervanger van Moisander en/of Blind. Viergever heeft redelijk wat Eredivisie en Europa League ervaring.

Dit is geen doelstelling maar het minste wat je mag verwachten van Ajax. Een Club als Ajax gaat altijd voor de nationale titel. Open deuren intrappen kunnen we allemaal, het lijkt mij belangrijker dat Ajax stappen gaat maken in Europa en we weer eens overwinteren in de Champions League of mee kunnen doen in de Europa League. De belangrijkste doelstelling voor aankomend seizoen is het spelen met een klassieke nummer 10 en echte buitenspelers, tegenstanders in de Amsterdam Arena
opvreten met attractief voetbal en niet nog een keer kampioen van de armoede worden in een competitie die niets voorstelt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren