Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ajax een van de dertig clubs met interesse in Noorse supersensatie’

Laatste update:

Martin Odegaard, onthoud die naam. De aanvallende middenvelder is pas vijftien jaar oud, startte al vier keer als basisspeler in de hoogste Noorse competitie en hij maakte ook nog eens drie doelpunten. Het is dan ook geen wonder dat het supertalent van Strömsgodset gevolgd wordt door vrijwel alle grote clubs in Europa. Vader Hans Erik Odegaard zegt dat er in totaal dertig aanbiedingen binnengekomen zijn.

“Ik kan uiteraard geen namen noemen, maar geef maar eens de naam van een grote club. Goede kans dat die vereniging contact met ons heeft gezocht”, laat Odegaard senior optekenen in de krant Verdens Gang. Odegaard junior, de jongste speler ooit in de Noorse Tippeligaen, wordt qua speelstijl vergeleken met Lionel Messi en hij wordt gezien als een van de meest begeerde spelers van Europa.

Odegaard werkte als stages af bij Manchester United en Bayern München en scouts van onder meer Barcelona, Manchester United, Manchester City, Juventus, Paris Saint-Germain en Ajax hebben Noorwegen al bezocht. “De ontwikkeling van Martin staat voorop. Zodra we aan andere dingen gaan denken, stokt zijn ontwikkeling”, klinkt het uit de mond van senior.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Feyenoord, onderneem actie als het kan! Echt een supertalent dit!

31 juli 2014 om 19:39

Want? Wat voor bod moeten ze doen? Half miljoen? Te laag. Twee miljoen? Te hoog. Alles ertussen in? Wordt geëvenaard door andere ploegen. Hoe graag ik Feyenoord daadkrachtig zie worden, zijn ze hier kansloos.

31 juli 2014 om 19:41

Ik snap je redenatie totaal niet? Leg eens uit

31 juli 2014 om 19:42

Real Madrid schijnt al een bod van 12 miljoen voorbereid te hebben. Deze speler gaat dus echt niet naar NL komen. ook al kost hij maar de helft.

31 juli 2014 om 19:45

12 mil voor speler van 15 ??? Spelers onder de 16 mogen nog niet gekocht worden

31 juli 2014 om 19:54

Mijn redenatie is niet zo moeilijk. Als jij je als Feyenoord of Ajax zijnde gaat mengen in die transfers, maak je slapende honden wakker. Niemand die zomaar zal toestaan dat je een 15-jarig talent zal wegpikken. Alleen het bod wat Scf08 noemt, is natuurlijk idioot. Maar ik vind alles boven de twee miljoen voor een 15-jarig talent te hoog. Hoe goed hij dan ook mag zijn. Vijftien jaar is gewoon te jong om daar zulke bedragen voor neer te tellen.

31 juli 2014 om 19:54

En dan nog eens, dat spelers uit dat soort landen vaak nuchter zijn en hun carriere rustig opbouwen en zich niet gek laten maken door miljoenen contracten. Zou me dus niks verbazen dat hij naar Nl komt.

31 juli 2014 om 19:59

En bij topclubs krijg je vaak veel minder snel de kans om te spelen in vergelijking tot bij een Ajax of Feyenoord

31 juli 2014 om 20:02

Jij weet er niks van, de kranten schrijven iets anders hier

31 juli 2014 om 20:11

Ik heb werkelijk geen idee hoeveel Stromsgodset voir hem vraagt, maar als het een beetje eem redelijke prijs is, vind ik dat je het zou moeten proberen. Ik hoop dat die jongen natuurlijk wel snapt dat je jezelf beter kan ontwikkelen bij een club als Feyenoord of Ajax, dan bij de absolute topclubs, mede door meer speeltijd.
Zoals ke vaker hoort, niet geschoten is altijd mis!

31 juli 2014 om 20:13

hoezo ''zal niemand dat toestaan''? waarom zou een nederlandse ploeg hier kansloos zijn? Zo heeft Ajax bijvoorbeeld Eriksen en Fischer binnegehaald en ook daar zat de gehele top achteraan, recent nog Muric , en ook een Meleg zaten genoeg clubs achteraan.

31 juli 2014 om 20:36

Kijk maar op de site van Daily Mail. Daar staat zelfs 12 miljoen pond.
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-...

31 juli 2014 om 20:53

Ja Daily Mail, dan weet je tenminste zeker dat er niets van klopt.
Belooft wel wat te worden als je nu al iedereen achter je aan hebt maar een tussenstap bij een Nederlandse club zou echter geen verkeerd idee zijn, hij heeft nog tijd genoeg om multimiljonair te worden.

31 juli 2014 om 21:45

Niet alles geloven wat de internationale media schrijft. Als ik ergens op internet zet dat Real morgen een bod van 250 mil gaat doen voor Messi heb je kans dat het overmorgen in een krant staat. Alles word gebruikt om zon krant te verkopen.

1 augustus 2014 om 00:53

Hij is momenteel basis speler bij een profclub.. Dan maakt t weinig uit hoe oud je bent .. Als je jong bent en goed ben je duurder .. Dus eigelijk best logisch

31 juli 2014 om 19:40

Verschil tussen Ajax en Feyenoord tegenwoordig is dat Feyenoord ze al opleid en Ajax zulke talenten dus moet kopen

31 juli 2014 om 19:48

Nee, het verschil is dat Ajax het geld heeft om dit soort talenten te kopen en Feyenoord nog niet. Die hebben nu nog elke euro nodig om het eerste te versterken.. Zoek deze jongen maar eens op, Feyenoord heeft bij lange na geen talent als deze in de opleiding! En ja, ik heb best redelijk inzicht in Feyenoords (grootste) talenten..

31 juli 2014 om 19:54

je probeert expres wat ajacieden op de tenen te trappen. als objectieve graafschap supporter wil ik alleen even zeggen dat absolute toptalenten(bergkamp, cruijff, ronaldo, maar ook de kluiverts en overmarsen), waar hier misschien sprake van is, niet worden opgeleid. deze jongens hebben van nature talent en deze jongens moeten alleen trainen. dat kunnen ze ook bij bal op t dak '83. zolang er maar serieus wordt getraind op hun zwakke punten. bij ajax is het niveau alleen hoger vandaar dat ze daar zich beter ontwikkelen. ik vind het hele hypen van de jeugdopleiding zwaar overdreven. de jeugdopleiding is wel belangrijk, maar het zorgt er niet voor dat toptalenten gevormd worden. die worden namelijk geboren. zaak voor ajax, feyenoord en andere clubs is om al vroeg de jongens met veel talent op te sporen zodat ze zich bij hen optimaal kunnen ontwikkelen.

31 juli 2014 om 19:54

Feyenoord hoeft ze niet te kopen, die leidt ze zelf op.

31 juli 2014 om 20:07

Magnet. Er wordt net vermeld dat Feyenoord ook niet zulke toptalenten heeft rondlopen. Geen niveau de Vrij, Clasie, Blind, Veltman. nee.. wereldtalent. Dat is ook niet bij Feyenoord doorgebroken de laatste jaren. Die worden namelijk wel voor meer dan 8 miljoen verkocht

31 juli 2014 om 20:08

Welke grote nieuwe talenten hebben we dan gisteren mogen aanschouwen? Feyenoord had een hele sterke generatie maar nu alles weggekocht is is het niveau een heel stuk lager, er zijn geen opvolgers in de jeugdopleiding dus moet er ook gekocht worden.

31 juli 2014 om 20:13

Als Feyenoord wat meer geld ervoor heeft, kunnen we best wat behoorlijke talenten ook kopen, we zijn toch een aantrekkelijke club voor jonge spelers denk ik. En als die jongens genoeg talent hebben om uiteindelijk door te breken in het eerste elftal, waarom niet?

31 juli 2014 om 20:23

Feyenoord heeft nog nooit in de historie een echte wereldtopper opgeleid, dus hoezo leidt men die tegenwoordig wel op? Johan Cruyff(ajax), Willem Van Hanegem(velox) en van Persie(excelsior, en bij Arsenal pas omgeturnd naar spits) hebben bij Feyenoord gespeeld, maar zijn geen van alle daar opgeleid.

Kortom, allemaal praatjes. Ik verlang terug naar de goeie ouwe tijd, toen Feyenoord en haar achterban nog het "geen woorden maar daden" hoog in het vaandel droeg. Toen wonnen Mario Been, John de Wolf en André Hoekstra nog eens wat. Tegenwoordig zijn de spelers volgens de blaaskaken de beste spelers van Nederland, terwijl ze nimmer kampioen worden. Gisteren in eigen huis kansloos verloren van een matig Besiktas, maar dat is nog geen 24 uur later alweer vergeten. Wakker worden, jouw mening klopt totaal niet met de realiteit!

Laat Ajax die talenten maar lekker kopen, en voor de vijfde maal op rij landskapioen worden, dan zijn de fans weer tevreden. Wel vervelend voor jongens als Veltman, Blind, Vermeer, van Rhijn etc dat ze niet als eigen kweek en talent worden gezien door fans van de achterban van de aartsvijand, maar ik verwacht dat ze na het oppoetsen van de schalen die ze gewonnen hebben er niet zo mee zitten.

On topic: als ik zo vader Odegaard hoor, lijkt het mij een verstandige man. Als ik daarna het rijtje clubs zie, denk ik dat Ajax een heel goede kans maakt als vader Odegaard zijn zoon's ontwikkeling het belangrijkste acht. Maar als die jongen zoals de dailymail beweert, echt 12 miljoen pond moet opbrengen, wat ik mij niet voor kan stellen, dan haakt Ajax af.

31 juli 2014 om 20:45

Van Persie ging op zijn 13e naar Feyenoord, is dus meer eigen jeugd dan Eriksen en Fischer bij Ajax ooit kunnen zijn. Wees wel op de hoogte als je iets roept. Daarnaast is bijna geen enkele speler die ooit bij Feyenoord of Ajax uit de jeugd is gekomen, echt van begin tot eind opgeleid bij de club. Cruijff kwam van Watergraafsmeer, van Persie kwam van Excelsior. Als je een speler echt helemaal zelf opgeleid wil noemen, zal hij meteen vanaf het begin (vanaf 7/8 jaar oud) bij de club moeten zijn. Ik weet dat de regels van de UEFA en de FIFA een exacte definitie hebben van wat een zelfopgeleidde speler is, dus laten we ons daar aan vasthouden, deal? Dat geld voor zowel de Feyenoorders die nu altijd maar zeuren over de Ajax opleiding en andersom of over welke club dan ook.

31 juli 2014 om 21:34

Precies jouses, jij snapt het tenminste. Laat Feyenoord gewoon doorgaan met het opleiden van echte jeugd.
Ajax kan veel beter spelers als zo'n Noors talent halen. Die leert veel meer bij Ajax dan bij Feyenoord. Op je 15de zit je al dicht bij het punt dat je ontwikkeling stagneert. Als je zo goed bent dat je op je17de of 18de al mag debuteren in het eerste, dan kijken ze bij Feyenoord halsrijkend uit naar de wedstrijden tegen Ajax.
Bij Ajax begin je je dan echt te ontwikkelen en krijg je ervaring in wedstrijden tegen pakweg Barcelona, AC Milaan, Manu.
Dus ik ben het inderdaad met je eens dat Feyenoord gewoon door moet gaan met "echte" eigen jeugd. Jongens als dit Noors talent heeft niets aan Feyenoord. Die is daarvoor al veel te goed.

31 juli 2014 om 21:54

Klopt, Ergens een Kishna rondlopen, Een depay ? Las dat de scouts van Tottenham gisteren vroeger het stadion uitliepen omdat niet onder de indruk waren van het grote talent Boeitus. Talenten kun je overal vandaag halen. Barcelona haalt ook talenten overal vandaan. Hoor je niemand over. Toevallig hebben ze goed gezien dat een Xavi en Iniesta in spanje rondliepen maar voor de rest is het ook alleen kopen. Daar draait het voetbal tegenwoordig om. Kleine clubs kopen talenten. Die worden beter, worden opgekocht door iets grotere clubs en daar ontwikkelen ze zich door en dan worden ze weer opgekocht door de grote clubs. Talenten die van laag in een keer door gaan naar hoog hoor je niks meer van. kijk maar naar groot talent van Ajax Bouy. Naar juventus gegaan en nu krijgt die daar de kans niet en dwaalt die de hele Serie a af om aan spelen toe te komen. Heeft helaas ook geen zin want als jonge speler moet je een stabiele basis hebben om door te komen en te ontwikkelen. Daarom koopt bijv een Ajax zijn spelers al op 16 a 17 jarige leeftijd. Tijd om te ontwikkelen, door te groeien. Eventueel een jaartje uitlenen en dan proberen zo snel mogelijk door te groeien naar het eerste. Is die daar klaar na ongeveer jaar of 3a4 word die weer verkocht. This IS Football.

31 juli 2014 om 22:12

Van bronkhorst?

31 juli 2014 om 19:42

Sinds wanneer kan Feyenoord meedingen voor de internationale toptalenten? Ajax heeft het zelfs al lastig om die gastjes te overtuigen.

31 juli 2014 om 19:57

Sinds feyenoord al jaren op rij de beste jeugdopleiding heeft in het land dat gezien wordt als dé kweekvijver van Europa.

31 juli 2014 om 20:06

Haha miss hebben jullie van de knvb die onderscheiding gehad, maar internationaal staat Ajax vele malen hoger aanschreven dan feyenoord!!

31 juli 2014 om 20:25

dat zal snel veranderen omdat niet alleen ons stadion gerenoveerd word maar ook onze jeugd opleiding en als je na gaat met wat wij het nu doen er nog eens ongv 20 miljoen wordt ingestoken streven we jullie met gemak voorbij niet voor niets 4 x op rij beste jeugd opleiding en hiermee bedoel ik echt niet dat jullie een slechte jeugd opleiding hebben

31 juli 2014 om 20:45

Haha ja hoor. Man, man, wat zijn feyenoorders tegenwoordig hoog van de toren aan het blazen. 'Dat zal snel veranderen'... Kom nou, denk je dat Ajax stil blijft zitten in de tussentijd als jullie het stadion renoveren en '20 miljoen' in de jeugdopleiding pompen? 4x beste jeugdopleiding, Ajax is in de tussentijd 4x kampioen geworden bij de volwassenen met voornamelijk jeugd. Wacht nou eerst maar eens tot Feyenoord weer eens kampioen wordt en kom dan met zulke teksten.

31 juli 2014 om 21:37

In Nederland hebben ze misschien wat reputatie, maar buiten de grenzen is daar niets van overgebleven. Het spijt me voor je dat dit zo is. Als het op NL aankomt is het een en al Ajax dat de klok slaat. Dit is overigens gewoon een feit, en niet een of andere arrogante kreet.

31 juli 2014 om 21:43

Ja Juvfey
Feyenoord gaat nou eenmaal hoge ogen gooien dit voetbaljaar met als kers op de taart kampioen van Nederland. Geloof je het zelf een beetje? Er zijn waarschijnlijk minstens 4 ploegen die een grotere kans maken om kampioen te worden.
En zolang jullie geen CL spelen (en zelfs de EL nog te hoog is gegrepen) zal het gewoon heel rustig blijven daar op het hoogste niveau. Al heb je 10x een betere jeugdopleiding dan Ajax. Wat belangrijk is, is het vervolg. En daar slaan jullie de plank volledig mis.

31 juli 2014 om 23:37

uit welk dal komen wij voel je niet gelijk aangesproke o nee vergeten doen jullie altijd... wees er maar trost op jongen!

31 juli 2014 om 23:41

denk toch dat je onder een steen leeft na je tekst gelezen te hebben

Schuld van 40 miljoen binnen ongv 3 jaar weg gewerkt en toch 4 x beste jeugd opleiding (jullie kopen de meeste talenten) en wij trainen ze met de beperkte middelen een TOP mentaliteit en geen speciale attributen daarbij komt nu kijken dat het NL elftal toch dankbaar mag zijn dat Feyenoord toch 9 spelers uit varkenoord even presenteert bij het Nederlands elftal (met de vrij nu als uitblinker) + wij zijn nu uit de schulden komen steed beter terug en zelfs met het beetje wat we hadden waren we 2e 3rde en 2e geworde jullie zijn sucses supporters en wees daar maar trots op! (op een enkeling na)

1 augustus 2014 om 00:54

Een zelfopgrleide speler is er een onder de 24

31 juli 2014 om 19:55

Ik lees hier(in noorwegen) dat iedereen hem aanraadt om naar Ajax te gaan. Of Real nu 100 milj. biedt en Ajax maar 20milj (ze praten dan hier over Noorse krone) raden ze hem aan om naar Ajax te gaan .

31 juli 2014 om 20:22

dat voordeel heeft Ajax dus verdiend in scandinavie door spelers als Fischer en Eriksen, en in een verder verleden natuurlijk met jongens als Litmanen die hier groot waren. Ik ben benieuwd, zal wel weer een soap worden, ken de jongen niet maar het is een aardige prestatie op 15jarige leeftijd.

31 juli 2014 om 20:52

Ze praten hier inderdaad over Eriksen
Probeer maar eens te lezen, de hoofdlijnen begrijp je wel

Anbefaler Ajax

VG har snakket med to av Norges fremste fotballspeidere, Tor-Kristian Karlsen (tidligere Monaco) og Stig Torbjørnsen (rosenborg). Torbjørnsen mener Ødegaard er lenger fremme enn Danmarks wonderboy Christian Eriksen var som 15-åring.

- Han skal nok ikke være så lenge i Tippeligaen før han bør til en større liga. Neste sommer kan være riktig tidspunkt. I mitt hode er han en perfekt Ajax-spiller. Christian Eriksen gikk til Ajax, og det viste seg å være riktig. Martin Ødegaard bør ikke gå rett til en alt for fysisk liga som den engelske eller italienske, sier Torbjørnsen.

- Overgangssummen bør ikke avgjøre neste klubb for Martin Ødegaard. Selv om Real Madrid betaler 100 millioner, og Ajax 20, så kan det være mer riktig å gå til Ajax, sier Tor-Kristian Karlsen.

31 juli 2014 om 22:17

Maar raden ze Man.united niet aan dan?

Die hebben toch ook geschiedenis met Noren. O.a. Berg en solkjaer?

Begreep namelijk dat United ook intresse heeft..

31 juli 2014 om 22:46

Volgens de vader van deze jongen is de prioriteit ntwikkeling
En dan zijn er twee Noorse oud topvoetballers die bevestigen dat daarvoor Ajax de beste club is Of Real nu een bod van 100milj (12.5 milj euro)voorbereidt of Ajax een bod van 20 milj. (2.5 milj euro) kan het belangrijker zijn voor hem om naar Ajax te gaan

Nounou 15 jaar.
De debutanten worden steeds jonger

31 juli 2014 om 19:38

en de meeste zijn nog lang niet klaar voor de top qua techniek. Mentaal gaan de meeste er al aan ten onder. Ik hoop dat deze jongen zijn beide benen op de grond kan houden en bij een goede club terecht komt.

31 juli 2014 om 20:21

ik denk dat het bij deze jongen wel goed zit, de meeste jongens uit scandinavie blijven wel met beide benen op de grond en laten zich niet zo snel gek maken, ook de vader is uiterst verstandig als ik dit zo lees.

Hopelijk zal deze jongen een verstandige keuze maken en niet meteen naar een team als Manchester City of Chelsea verkassen.

31 juli 2014 om 19:40

Helemaal mee eens.

31 juli 2014 om 19:57

Meest verstandige keuze zal toch zijn nog 2 á 3 jaar in Noorwegen te blijven. Hij moet zich nu nog lekker in zijn eigen vertrouwde omgeving blijven ontwikkelen en z'n school afmaken. Tegen de tijd dat ie 17/18 is en hij nog steeds geweldig presteert, de stap maken naar een club waar hij op zeker veel gaat spelen. Dan kan ie altijd nog op z'n 21/22e naar de absolute top gaan. Zo'n jongen moet je op deze leeftijd niet uit z'n vertrouwde omgeving wegrukken, dat kan nooit goed zijn

31 juli 2014 om 20:06

Een verstandige keuze is naar een club gaan waar hij aan spelen toe komt, en dus zekerheid heeft. Het is juist wel goed dat hij weg gaat uit die divisie, want het voetbal wat er gespeeld wordt is allesbehalve briljant. De beste keuzes zullen de Eredivise en de Pro League zijn.

31 juli 2014 om 20:55

''zo'n jongen moet je op deze leeftijd niet uit z'n vertrouwde omgeving wegrukken, dat kan nooit goed zijn.''

Ten eerste ''wegrukken''? Je doet net alsof een stel struikrovers een kind ontvoeren. Hij is 15 en is niet 6. Niet 10. Hij is 15. Als hij volgend jaar zou vertrekken uit Noorwegen, dan is hij 16 en een half. Je doet net alsof hij dan nog aan zijn moeder zijn borst ligt te zuigen.

Ik zou je nog gelijk kunnen geven als je het over jongens hebt van 12 of zoiets, maar dit gaat om een op dat moment 16 jarige die van Noorwegen naar een ander Europees land gaat verhuizen. Zou jij het nou echt zo zwaar hebben geacht om van Nederland naar b.v. Italië te verhuizen op je zestiende? Kom op man dat valt toch allemaal wel mee.

als het maar geen barkroth #2 wordt... dat was ook een speler die op zijn 15e al lekker speelde (in de zweedse competitie) maar nooit echt doorbrak

31 juli 2014 om 19:44

Was de eerste naam die ook direct in mij op kwam haha. Heb hem direct eens opgezocht en het lot wil dat hij op het moment een duel tegen Torino voor de Europa League aan het spelen is. Lijkt al zo lang terug dat die jongen gehypet werd en toch is hij pas 22 jaar.

31 juli 2014 om 20:19

Ik moet meer aan Adu denken, een vergelijkbaar verhaal.

Vijftien jaar, en al zo goed dit belooft wat moois hopelijk blijft hij daar nog twee a drie jaar om zich verder te ontwikkelen

Ik zag toevallig ongeveer een uur geleden nog een filmpje over hem, nou ik kan je vertellen dat hij echt een topper in wording is! Tjongejonge wat een talent, en wat een balgevoel

Voor één of andere reden doemt de naam Niklas Barkröth nu in me op. Hoewel een Zweed, werd die ook op z'n 15e als een redelijk groot talent gezien (voor Zweedse begrippen). Vervolgens weinig meer van hem gehoord.
Kunst is voor dit soort jongens om niet te snel de stap te maken. De hierboven genoemde ging volgens mij naar Göteborg en kwam vervolgens nooit aan spelen toe, hetgeen wat juist belangrijk is op zo'n leeftijd. Gewoon tot je 18e sowieso lekker daar in Noorwegen blijven en dan verder zien of je klaar bent voor een stap naar de Eredivisie bijvoorbeeld.

Deze jongen kan echt voetballen. Ja het komt van een Youtube filmpje, maar daarin lieten ze alleen zijn momenten in de hoogste liga zien. Die jongen liep spelers uit te pingelen, medespelers met buitenkant voet vrij voor de goal te zetten en scoorde er zelf ook nog wat. En dat in (zo lees ik hier) 4 wedstrijden! Erg indrukwekkend en een groot talent! Zou geweldig zijn als Ajax hem binnen kan halen, hoewel ik ook heel veel vertrouwen heb in de jongens die nu in de A1 spelen..

31 juli 2014 om 19:59

Heb het net ook gezien, en vind je reactie erg ophemelend. Hij kan aardig wat ja, is technisch en speelt met de kop omhoog, een zeldzame kwaliteit voor een voetballer. Maar laten we niet vergeten dat dit niveau niet zo hoog is, als je dat tempo ziet.... alles gaat er zo traag. Weer knap overdreven dit allemaal. Ik denk niet dat deze jongen direct beter is dan wat Ajax enzo hebben rondlopen in hun onder 16.

Let wel, ik zeg niet dat het niks kan worden, maar ik wil maar zeggen dat dit nu al een hype is en dat wanneer hij in een nietszeggende competitie speelt. Nog enkele wedstrijden en ze gaan er feller op zitten ginds, dan zal hij het al moeilijker krijgen. Groeit ie in wat hij nu doet kan het wat worden, maar dat al die grote clubs interesse hebben is logisch aangezien die alles trachten kopen wat enigszins opvalt. Ze willen hem allemaal halen en het gokje wagen, kost niks of amper wat, zetten hem in de jeugd en afwachten maar.

31 juli 2014 om 20:30

Mag je vinden, ik volg de laatste 2 jaar de huidige u16 van Ajax op de voet en ik weet wat er rondloopt, maar heb nog niemand daar zo zien spelen als hij. Hij heeft het fysiek van de Ligt (die echter veel statischer is), het voetballende vermogen van El Azrak (misschien nog wel iets meer) en de dynamiek van Lang.. Heerlijk! Tuurlijk is het niveau in Noorwegen niet hoog, maar toch echt wel een stuk hoger dan waar u16 mee te maken gaat krijgt. Meer JL niveau..

1 augustus 2014 om 01:37

@alexdelpiero10

Ik vind het wel meevallen hoor.

Hij is balvast, erg technisch en tevens erg goed inzicht als je ziet hoe hij sommige medespelers vrij zet...

Je kan dat weg wimpelen met het idee dat dit geen extreem kwalitatieve competitie is. Maar vergeet niet dat deze jongen pas 15 jaar is en gewoon tegen volwassen speelt (in dat filmpje). Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat er een speler van Ajax onder de 16 is die hetzelfde zou kunnen presteren in pakweg de JL.

Hoor je ze in amsterdam over 1 jaar zeggen dat dan eigen kweek/jeugd is

31 juli 2014 om 19:49

Ik kan nog een toptalent noemen.. freddy adu ook al 14 if 15 jarige een super talent.. en waar is ie nou nergens.. dus ja het is gewoon altijd een gok.!

31 juli 2014 om 20:28

kansloze!!!!

je kan alleen hopen dat ajax een streepje voor heeft vanwege de goede naam in scandinavie. ze zullen of snel een behoorlijk bod uit moeten brengen (2milj) of lekker laten gaan. want ja 30 clubs is niet niks. maar zelfde werd gezegd van bijvoorbeeld eriksen

Achja, als je een houten been en een paar doelpunten maakt ben je daar al gauw een sensatie.

Vader Odegaard geeft helemaal niet aan dat Ajax een aanbieding heeft gedaan. De Amsterdammers hebben een scout gestuurd, maar meer informatie over eventuele interesse is er niet.

Ik denk dat, eerlijk gezegd, dat Barca hem zal kopen en hem in La Masia zetten om verder te laten groeien, maar ik hoop eigenlijk dat Ajax hem te pakken krijgt, maar dat wordt uiterst lastig.

Apart dat zoon OdeGaard heet, en vader OdeHaard...

De ontwikkeling van Martin staat voorop.
Dan heeft Ajax best wel een kans dat hij nog even paar jaar komt spelen. Zou me ook verbazen als Steen Olsen deze nog niet op zijn lijst had staan

Iedere speler onder de achtien zou eigenlijk alleen voor een club uit zijn land moeten uitkomen. Misschien wordt dat de redding van het nationale voetbal in ieder land.

Denk dat geld niet een t belangrijkst zal zijn....Denk meer aan de beste begeleiding en waar hij t meeste kans heeft om echt door te breken...en vanuit dat oogpunt is de Nederlandse competitie niet eens zo slecht.ss wel.t.beste voor zo'n jongen

Ben benieuwd.. zou mooi zijn als hij voor Ajax komt spelen! Als de ontwikkeling voorop staat... wat houdt je nog tegen

Als ik dat rijtje daarboven lees zou ik voor Ajax of Barcelona kiezen als ik hem was. Lijkt me dat die andere clubs ( op Man Utd misschien na) nauwelijks kans aan talent geven. Denk dat hij zich bij Barcelona of Ajax verreweg het meest zou ontwikkelen.

1 augustus 2014 om 01:32

@arnaud

Bayern doet ook genoeg met de jeugd hoor, verder zou Feyenoord ook nog kunnen qua Nederlandse clubs.

1 augustus 2014 om 17:49

Lijkt me dat op dit moment Bayern niet de club is waar je als jeugdspeler heen gaat omdat er daar zo'n grote kans op doorbreken is met de spelers die er nu rondlopen.
Ben het verder met je eens dat Feyenoord ook kan, maar denk dat Ajax toch nét iets beter is voor hem.

Klinkt misschien een beetje dom/raar heb die wedstrijden van hem ook niet gezien maar het kan ook zo wezen dat die club geen geld heeft voor andere spelers dus zetten ze hem erin en scoort 3 intikkers. Wie weet?

1 augustus 2014 om 01:30

@thomasvtsneke

Dat zou betekenen dat die 30 clubs hem puur op het oog hebben vanwege zijn statistieken, dat lijkt me nogal sterk niet?

Scouts hebben hem aan het werk gezien en hij heeft bij verschillende clubs een stage gedaan. Als je op internet filmpjes van hem zoekt zul je zien dat hij aardig kan ballen, zeker gezien zijn leeftijd. De vraag is dan echter natuurlijk hoe zet zijn ontwikkeling zich voort de komende vijf jaar, want dan begint zijn carriere pas echt.

Raar verhaal. Hij heeft al stage gelopen bij United, en scouts van united zijn al in Noorwegen geweest. Is dat niet een beetje dubbel op?

1 augustus 2014 om 01:26

Je gaat meestal een week of twee op stage, het is dan niet raar dat een paar scouts hem even eerder of later in Zweden hebben zie voetballen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren