Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Mourinho: ‘I like him, ik gunde hem zijn moment met het Vitesse-publiek’

Laatste update:

Marco van Ginkel begon enkele weken geleden met volle moed aan de voorbereiding van Chelsea op het nieuwe seizoen. De middenvelder maakte een jaar geleden de overstap van Vitesse naar Londen, leek vrij moeiteloos aan te haken, maar na enkele weken ging het al mis. Van Ginkel, 21 jaar, verstapte zich twee keer en scheurde de voorste kruisband in zijn knie af.

/

Van Ginkel is volledig hersteld en kreeg woensdag volop aandacht in Arnhem toen Chelsea en Vitesse in GelreDome een onderling oefenduel afwerkten. De middenvelder werd na zeventig minuten naar de kant gehaald. “I like him”, zegt Mourinho vrijdag in gesprek met het Algemeen Dagblad. “Marco moet weer gaan spelen. Hij heeft een moeilijk seizoen gehad door die grote blessure. Hij komt nu weer in het team. Zijn vertrouwen groeit weer en ook fysiek gaat het steeds beter.”

“Na zeventig minuten heb ik hem gewisseld omdat ik hem zijn moment met het publiek gunde.” Van Ginkel wil net als vorig jaar zo veel mogelijk speelminuten maken. “Dat lukt aardig”, verzekert de middenvelder. “Ik heb in de voorbereiding in elke wedstrijd minimaal een helft gespeeld. Chelsea speelt straks veel wedstrijden. Ik hoop daar een flink aantal van te gaan spelen.”

Marco van Ginkel zal dit seizoen veel in actie komen voor Chelsea

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Met zoveel sterspelers bij Chelsea heeft hij bijna geen basisplaats op het middenveld laat hem dan maar verhuren.

1 augustus 2014 om 07:51

Maar Chelsea is natuurlijk wel in Europa, twee bekers en de PL actief. Denk dat hij zijn minuten wel krijgt. Wist niet dat hij pas 21 is trouwens.

1 augustus 2014 om 08:49

Dat kan ook ja dat de sterspelers rust krijgen

1 augustus 2014 om 09:21

Ik heb het idee dat Jose zelf iets met hem heeft of iets in hem ziet. Denk dat het aantal speelminuten dat hij gaat krijgen je nog wel een kan gaan verassen.

1 augustus 2014 om 14:15

Inderdaad, dat negatieve gezanik. Vorig jaar speelde hij ook aardig wat in de eerste paar wedstrijden. Zonder zijn blessure had hij zeker 25 tot 30 wedstrijden gespeeld in alle competities bij elkaar.

Die gaat never nooit een basisplaats krijgen en dat is gewoon dood en dood zonde van zo'n speler , als je ziet wat een middenvelders ze al hadden en dan halen ze vrolijk nog even Frabegas , hij had nooit naar Chelsea moeten gaan want daar breekt bijna nooit een jong talent door en zeker niet onder Mournho die gaat voor de korte termijn .

1 augustus 2014 om 07:56

Dat weet men nooit, hij kan in een keer uitbreken en dan kunnen ze niet meer om hem heen, voor van ginkel hoop ik dit echt, dat gun ik hem wel.

1 augustus 2014 om 08:03

Iedereen gunt die jongen dat wel denk ik, maar is het realistisch.... degene op zijn positie zijn beter en vooral duurder en groter in aanzien. Bij een club als Chelsea als jongeling doorbreken is gewoon enorm lastig.

1 augustus 2014 om 09:29

Mou ziet het wel echt in hem zitten. En er zijn wedstrijden genoeg, op zijn plek zijn ook alleen matic en fabregas concurrentie. De rest doet hij niet eens echt voor onder imo.. maakt zijn minuten wel

1 augustus 2014 om 09:37

Hij hoeft ook helemaal geen basisplaats te hebben. Het is voor hem zaak dat hij de eerste keus wordt zodra Matic of Fabregas ontbreekt. Gezien het torenhoge aantal wedstrijden dat Chelsea speelt kom je dan als een speler als van Ginkel ook zo richting de 40 wedstrijden in alle competities.

Het is voor hem zaak nu fit te blijven en zijn waarde te bewijzen. Ik ben er van overtuigd dat hij vorig seizoen tot een heel respectabel aantal wedstrijden zou zijn gekomen als hij niet geblesseerd zou zijn geraakt.

Het is altijd lastig inschatten natuurlijk, maar hij werd in de korte periode voor zijn blessure bijvoorbeeld als wissel al wel eerder ingebracht dan Mikel. Ook in de CL wedstrijd tegen Basel had van Ginkel een basisplaats en mocht Mikel pas in de 75ste minuut voor v. Ginkel het veld in.

Zoals ik het zie zijn Matic en Fabragas de basisspelers en moeten Ramires, van Ginkel en Mikel uit gaan maken wie hun eerste vervangers zijn.

1 augustus 2014 om 09:47

Welke jongeling is er uberhaupt doorgebroken zonder verhuur?

1 augustus 2014 om 11:16

Wat bedoel je daarmee. Want van ginkel is een aangekocht talent. En oscar is toch doorgebroken. Of bedoel je jeugd want dan is het alleen terry.

1 augustus 2014 om 12:17

Als ik me niet vergis heeft v. Ginkel niet zoveel concurrentie hoor. Matic is een Cdm, net zoals Mikel en Ramires. Geen concurrenten voor de CM v. Ginkel, zijn enige concurrent is dus Cesc. Gezien het feit dat Cesc vaak geen wedstrijden uit kan spelen moet v. Ginkel dus aan genoeg wedstrijden kunnen komen als hij een heel jaar fit blijft

1 augustus 2014 om 12:33

Chelsea speelt met 2 cdms, waarvan v ginkel de rechter moet worden en matic de linker met op 10 fabregas

1 augustus 2014 om 12:42

Matic en Fabregas zullen het controlerende blok gaan vormen, met daarvoor Hazard, Oscar, Willian (/Salah/Schurrle). Van Ginkel zal zijn minuten wel maken in wedstrijden, op de plek van Fabregas. Mourinho speelt eigenlijk met 1 cvm en met 1 cm. De echte cvm's zijn Matic en Mikel, terwijl Fabregas en Van Ginkel de cm's zijn. Ramires kan op beide posities uit de voeten, dus het is voor van Ginkel te hopen dat Ramires niet al te vaak als cm wordt gebruikt

1 augustus 2014 om 22:03

Ik denk dat van Ginkel dit seizoen echt gaat doorbreken. Ik verwacht hem veel in de basis.

1 augustus 2014 om 11:28

Trouwens de hele aanval van chelsea zijn jmge talenten. Maar ik weet wat je bedoelt. Maar hij hoeft geen basis plaats. Fabregas en matic spelen niet alle wedstrijden. En hij is beter dan mikel en ramires.

Een middenveld met Strootman en van Ginkel lijkt mij de toekomst voor oranje, heb wel mijn twijfels over het aantal speelminuten van van Ginkel volgend jaar misschien was een subtopper beter geweest.

Het probleem van Mourinho is nog wel eens dat hij spelers volop laat spelen in de voorbereiding, zich lovend over deze speler uitlaat, om vervolgens in het reguliere seizoen een constante plek op de bank te reserveren voor deze jongens.

Ik ben namelijk van mening dat Marco van Ginkel niet veel 'belangrijke' minuten gaat maken dit seizoen, terwijl ik fan van hem ben. De concurrentie enorm met Matic, Fabregas, Oscar, Ramires etc.

Het worden voor hem uitlooptrainingen, wedstrijdgerichte trainingen in de b-ploeg & wedstrijden in de beker vrees ik. Helaas, want ik ben fan van hem!

Iemand een andere mening?

1 augustus 2014 om 09:30

Oscar heeft al een andere positie. Basis zal wel fabregas en matic worden, als 1e wissel moet hem wel lukken. Doet imo weinig onder voor ramires wat ik een blind paard vind en mikel is ook niet je van het.. die maakt echt zijn (belangrijke) minuten wel

1 augustus 2014 om 11:55

@ jese R.

Jij kan Ramires wel een blinde paard vinden, maar hij is wel lievelingetje van Mourinho en dat komt, omdat hij luister naar de aanwijzingen van Mou en hij simpelweg fysiek ook sterk is en dar houdt Mourinho van. Lampard, Ballack en Essien zijn goede voorbeelden.
Daarbij komt dat Ramires eigenlijk in de belangrijke momenten er wel vaak staat. Zijn fysieke krachten en snelheid komen goed van pas in het systeem van Chelsea.

1 augustus 2014 om 11:05

Mensen zoals jij kunnen maar beter je mond houden. Oscar speelt niet eens op dezelfde positie. Dus je praat onzin. En bij wie heeft mourihno dan dat nog meer gezegt.

1 augustus 2014 om 11:25

Waarschijnlijk speelt hij rond de 10 epl wedstrijden want hij is beter dan mikel en ramires. En matic en fabregas spelen niet elke wedstrijd. En hij speelt vast rond de 7 beker wedstrijden.

Hij speelde onopvallend. Hij was niet slecht maar deed niks bijzonders waardoor hij kon uitblinken zeg maar.

De spelers die mij wel opvielen waren Matic(sterk controlerend op het middenveld), Fabregas en Costa..

De tweede helft werd iets leuker omdat Vitesse wat meer uit hun schulp kwamen.

Overigens wil het mij op hoe beperkt Zouma is(alleen een krachtige uitstraling) als je hem vergelijkt met een Cahill, wat ik al een beperkte verdediger vond.

1 augustus 2014 om 08:11

Wat is voor jou een beperkte verdediger dan? Ik ben inderdaad ook geen fan van Zouma, maar Cahill is toch wel een uitstekende verdediger. Zijn probleem ligt in het voetballende gedeelte, maar daar wordt in Engeland helaas minder moeilijk over gedaan.

1 augustus 2014 om 08:27

Een beperkte verdediger is een voetballer waarbij je bij de aanname al ziet dat hij een aantal 'touches' nodig heeft om een bal te controleren! Wat gevaarlijk hieraan is een spits zich op gaat focussen !

Het enige wat hij goed kan krachtig koppen en (denk ik) hard rennen..

Bij cahill merk je meteen dat na zn aanname( wat vaak goed is) meteen een goede vervolg komt, daar naast kan Cahill goed verdedigend koppen , en goed positie kiezen bij het verdedigen. Hij komt lomp over maar heeft gewoon een goede basistechniek en dat heeft Zouma niet! En op dit niveau is dat dodelijk...

1 augustus 2014 om 08:37

Als ik Cahill vergelijk met een Thiago, Ramos, dan komt hij tekort omdat zij al die dingen die Cahill kan sneller en vaker doen op een constante niveau.

Daarom vind ik Cahill beperkt.

1 augustus 2014 om 11:10

Op verdedigend gebied is hij veel beter dan die 2. Alleen voetballend zijn hun beter. En kijk maar zouma vs psg zeg dan nog maar eens hoe beperkt hij is. Hij had zlatan in zijn broekzak.

1 augustus 2014 om 11:25

Niet mee eens! Op verdedigend vlak is Thiago nummer 1 natuurlijk. Je moet eens oopletten hoe Chelsea staat te verdedigen in vergelijking met een PSG of een Real. Dan valt het dat Chelsea meer dan achterin plaatst om de tekortkomingen te verbloemen terwijl bij PSG en Real er "risico" wordt genomen door te vertrouwen op de kwaliteiten van Thiago/ramos...

Zet een Cahill bij een Arsenal/dortmund/ajax en hij zal door de mand vallen omdat hij niet snel kan handelen en totaal geen overzicht heeft wanneer hij bij de cirkel van de middenlijn komt. Thaigo/ramos kunnen overal spelen, bij een verdedigende team, bij een aanvallende team zij beheersen alle aspecten..

1 augustus 2014 om 16:38

Ramos niet die maakt teveel fouten en grijpt vaak rode kaarten. En cahill is redelijk snel en kan ook bij een aanvallende team. Terry bijv zou dat niet kunnen die is te slom. Cahill heeft dan alleen een goeie snelle verdediger naast zich nodig dan lukt het hem wel. Zouma is op aanvallend gebied beter dan cahill.

1 augustus 2014 om 16:38

En als per het al red bij arsenal met zijn snelheid red cahill het makkelijk.

1 augustus 2014 om 16:41

Alleen cahill is zwak op voetballend gebied daarom zijn zij beter.

1 augustus 2014 om 11:08

Zouma was de beste verdediger in de voorbereiding. En hij is pas 19. En hij kan voetballen. En cahill is gewoon eem wereld verdediger. Je kan toch geen jonkie met een topper vergelijken.

1 augustus 2014 om 11:39

Wat boeit "beste verdediger in de voorbereiding"? Cahill is geen wereld verdediger.. Dat zijn er max 8[lahm, Thaigo, Ramos, Chiellini, Kompany, Benatia, Pepe en Hummels] die een constant hoog niveau halen!

1 augustus 2014 om 16:44

Lol cahill speelde dit seizoen beter dan kompany en chielini. Kompany koste dit seizoen city bijna de titel. Cahill is misschien op voetballend gebied minder dan hun. Maar hij doet niet onder op verdedigend gebied. En nieman kan zo goed zijn tackles timen als cahill.

Hij kan mooi de beker wedstrijden spelen. Das noh altijd beter dan de MM competitie

van Ginkel gaat samen met Strootman een dynamisch duo vormen op het middenveld van Oranje. Misschien nog niet op het komende Ek maar in Rusland denk ik dat die 2 wel vaste keus zijn. Hopen voor van Ginkel dat Mourinho het in hem ziet zitten en hem minuten laat maken. van Ginkel heeft de potentie om een topspeler te worden.

1 augustus 2014 om 11:34

Nou ik denk al wel op het komende EK hoor. Dat is pas over 2 jaar. Maar we hebben in Nederland zo gigantisch veel talent. In vergelijking met veel andere zogenaamde toplanden struikel je hier bijna over de toptalenten dat het nog lastig is te zeggen wie uiteindelijk in de basis komt te staan. Op het volgende WK zou daar goed een speler kunnen staan die nu in de A1 van een Ajax of Feyenoord speelt natuurlijk.

Ik denk dat de contouren van een nieuwe lichting NL elftal spelers aardig zichtbaar aan het worden zijn met van Ginkel, Strootman, Depay, de Vrij, Janmaat, Cillessen, van Dijk.

Ik hoop dat deze spelers zich goed gaan ontwikkelen aankomende 2 jaar. Dan met Persie, Sneijder en Robben nog 1 keer vlammen in Frankrijk.

1 augustus 2014 om 10:17

Stroot man is, imo, geen nieuwe lichting voor het Nederlandse elftal. Hij gaat ondertussen ook alweer een aantal jaartjes mee..

1 augustus 2014 om 10:24

Klopt, maar omdat hij het WK gemist heeft schaar ik hem gemakshalve even bij de nieuwe lichting. Zo veel wedstrijden heeft hij (mede door zijn blessure) nog niet gespeeld in Oranje.

1 augustus 2014 om 10:28

Strootman speelt nog minimaal 5 grote internationale toernooien. Mits Nederland zich kwalificeert en hij fit blijft. Dus in zekere zin wel een nieuwe lichting dus.

1 augustus 2014 om 11:57

Als we de "oudjes" nu al eens weg laten dan zou dit een potentiele opstelling kunnen zijn over 4 jaar?

Cillessen
Janmaat
de Vrij
van Dijk
Indi/blind
Stootman
Maher
van Ginkel
Narsingh
Zivkovic
Depay
1 augustus 2014 om 12:15

Op zich goede opstelling. Maar eerst moet Zivkovic zich maar bewijzen bij Ajax. Heeft paar leuke dingen laten zien bij Groningen maar zat daar ook best vaak op de bank.

Hoop dat hij bij Ajax uit gaat groeien tot een goede spits en over 2 jaar de stap kan zetten naar Europese (sub)top.

1 augustus 2014 om 12:53

kijkend naar potentie dan mag je aannemen dat hij over 4 jaar wel in aanmerking moet komen voor Oranje. We hebben heel veel talent alleen is het belangrijk dat die jongens voor speeltijd en ontwikkeling kiezen. Jongens als Depay, Maher, Kishna, Kongolo, Boetius en ga zo maar door, hebben heel veel talent. de trend is dat die worden opgehaald door grootmachten, vervolgens jaren lang niet doorgroeien omdat ze niet goed begeleid worden en elk jaar ergens anders spelen. na een paar jaar keren ze dan terug in de eredivisie zonder dat ze beter zijn geworden. Zonde, zonde en nog een zonde. wie weet hoeveel verder jongens als Rekik, Bruma, Bouy, etc etc waren geweest als ze bij hun Nl'se clubs waren gebleven.

Mourinho heeft iets met Marco! Laat hem echt spelen, maar een basisplaats is nog te vroeg. Chelsea speelt op veel fronten dus hij krijgt zijn kans wel

“Na zeventig minuten heb ik hem gewisseld omdat ik hem zijn moment met het publiek gunde.”

Wat mooi als je het zo omdraait. Bijna iedereen werd gewisseld op Azpi en Torres na.

Hij moet een beetje geluk hebben dat als ie speelt, wat goals kan maken. Dan krijg je meer vertrouwen en kan je ook eens wat minder spelen zonder meteen eruit gehaald te worden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren