Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Mathieu: ‘Ik rook niet veel, maar ik rook wel wanneer ik wil’

Laatste update:

Jérémy Mathieu is erop gebrand zijn prijskaartje van twintig miljoen euro waar te maken bij Barcelona. De verdediger geniet niet bij iedereen veel vertrouwen en moest zich in gesprek met Marca vrijdag ook nog eens verdedigen tegen zijn tabaksgebruik. De krant confronteerde de dertigjarige Fransman met een foto waarop te zien was dat hij een sigaret rookte.

/

Volgens Mathieu moet daar echter niet te zwaar aan getild worden: “Ik rook niet veel, maar ik rook wel wanneer ik wil. Het is iets persoonlijks. Ik rook echt niet een pakje per dag, heb nu al vijftien dagen geen sigaret meer opgestoken. Het gaat om mijn prestaties op het veld. Ik heb het beste met het elftal voor en het team gaat altijd boven mijn eigen persoon.”

Barcelona zal vermoedelijk niet blij zijn dat de miljoenenaanwinst af en toe rookt. Vorig jaar nam de gehele spelersgroep deel aan een antirookreclame van de Europese Commissie en in stadion Camp Nou mag ook niet worden gerookt.

'Barcelona moet Jérémy Mathieu verbieden te roken'

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij scoort niet regelmatig hij koopt echt geen pak sigaretten zelf. Hoeft niet eens over gepraat te worden.

Zo jongen wil je toch niet hebben. Vind hem te oud, verkeerd voorbeeldfunctie richting de jeugd en had deze aankoop nooit gesnapt van het bestuur FC Barcelona. Jan Vertonghen, Mats Hummels en Benatia zijn stuk jonger ook nog eens en beter dan met die haar zonder kop.

2 augustus 2014 om 00:32

Alleen heeft Mathieu meer ervaring en speelt al in de Liga Bbva.

Heeft uberhaupt iemand ooit Mathieu zien spelen laatste 2 seizoenen?
Al die haters nu...maar na de eerste 5 wedstrijden van het seizoen gaan jullie allemaal met bek open staan.

2 augustus 2014 om 00:35

Zijn statistieken is ongetwijfeld fantastisch, maar we hebben over grote club als FC Barcelona die nu een 30-jarige haalt. Barca stond altijd bekend om de Jeugd kans te bieden/ of ze haalden een grote jonge-talent naar Camp Nou.. waar zijn die tijden gebleven??

2 augustus 2014 om 00:37

Bartra is er toch? Pique is ook van eigen kweek.
Dan mis je toch ook Ervaring... zeker als je na Abidal en nu ook Puyol kwijt geraakt bent.

2 augustus 2014 om 00:54

Mathieu is slechts gehaald als tussenstap. Bartra zal steeds meer gaan spelen, maar je kan niet steeds een onervaren 23 jarige CV neerzetten. Af en toe heb je gewoon ervaring nodig achterin en daar is Mathieu prima voor.

2 augustus 2014 om 00:59

@koezo123

Ik snap het ook niet, veel mensen hier op voetbalzone trekken hun conclusies vanuit Fifa of de leeftijd die een speler heeft, blijkbaar. Ik heb hem zien spelen, ik volg Valencia al vanaf de tijd van Vicente. Toen ik het had over het feit dat Mathieu snel was leek iedereen mij voor gek aan te steken.

On: Een sigaret eens in de zoveel tijd zal echt niet uitmaken, een normaal mens ademt ook al de rook in van andere rokers, en dat is nog schadelijker.

2 augustus 2014 om 09:00

koezo123

Veel mensen roepen maar wat. Mathieu is een geweldenaar. Denk dat hij zeker nog 4 jaar mee kan.

2 augustus 2014 om 12:52

@coopers

Over welke statistieken heb jij het? Ben heel erg benieuwd...

Wat maakt het in godsnaam uit dat die gozer af en toe een peukie rookt? Als hij maar presteert op het veld. Deze wereld van het voetbal wordt wel steeds strenger. Denkt men nou echt dat van de toppers, Ronaldo Messi Zlatan enz, niemand ooit een peuk rookt of een biertje drinkt? Die jongens doen zoveel waar wij geen weet van hebben.

2 augustus 2014 om 16:29

Mee eens, in La Liga heeft hik.het al die jaren hartstikke goed gedaan waarom niet bij barca, ik zou haast bang worden als een spits als je tegen een kerel van twee meter moet staan die ook nog eens redelijk snel is

2 augustus 2014 om 00:34

Grappig dat je bij Mathieu aangeeft dat hij het verkeerde voorbeeld geeft, maar vervolgens wel Vertonghen aandraagt. Ook Vertonghen heeft het slechte voorbeeld gegeven voor zijn gezang richting Feyenoord.

2 augustus 2014 om 00:41

Jan Vertonghen had tijdens de festiviteiten een slokje teveel op en dat inspireerde hem tot het inzetten van hetmeest populaire anti-feyenoord lied onder de Ajax-fans. Daarvan kreeg hij van de Knvb twee wedstrijden schorsing.

2 augustus 2014 om 00:55

Dus af en toe 1 of 2 sigaretten roken is erger als rolmodel dan dronken zijn?
Ik vind dan dat van Vertonghen een veel slechter voorbeeld als dit kleinigheidje.

2 augustus 2014 om 09:05

Onzin ik denk dat hier veel mensen de pl en dus ook verthongen wel volgen hoor. Doeii

2 augustus 2014 om 09:15

Sommige willen nu gewoon Barcelona bashen... Nutteloos artikel maar verslaggevers moeten ook werk hebben, zolang hij op het veld presteert kan je niets zeggen.

Zoals hierboven al werd vermeld Ronaldinho heeft ook genoeg gedaan, maar word als ideale voetballer gezien. Deze man heeft de schijn tegen en is nu al de l*l...

2 augustus 2014 om 00:35

Voorbeeldfunctie? Ben je Ronaldinho vergeten? Betrapt worden in Camp Nou met 2 vrouwen en alcohol, enkel werden zulke verhalen stil gehouden. En toen hij bij Milan speelde vloog hij constant rond en ging hij feesten in Parijs. Goed bezig. Zo heb je talloze spelers die geen voorbeeldfunctie zijn voor de jeugd.

2 augustus 2014 om 05:40

Man, zuur niet zo.

2 augustus 2014 om 08:40

Voorbeeldfunctie dit en dat boeiend dat hij soms rookt. Johan cruijf deed het ook en was weinig van te zien aan zijn prestaties.

2 augustus 2014 om 08:50

Slecht voorbeeld voor de jeugd ? Hij rookt toch niet tijdens de wedstrijd of tijdens intervieuws. Dan vind ik dat gedrag van sommige andere spelers zoals Pogba of Ibrahimovich meer een slecht voorbeeld.

2 augustus 2014 om 09:58

Hahaha , wat als die man rookt gaat om wat ie presteert en over voorbeeld functie gesproken zorg maar dat een ieder n voorbeeld voor zichzelf is ; vindt dat soort praat alleen maar totale onzin , bent toch ook alleen geboren ...

2 augustus 2014 om 10:16

doe niet zo schijnheilig, spelers van ajax roken ook..

Ze roken allemaal wanneer ze willen hij geeft ten minste toe

Gelijk contract ontbinden en pakje sigaretten meegeven.

2 augustus 2014 om 02:04

Haha , dat pakje sigareten is zijn op-rot premier

2 augustus 2014 om 03:21

Heel slim. En dan gelijk paar miljoen meegeven?? Lekker beleid hanteer jij. Boeiend dat hij af en toe een sigaret rookt. Zoals hij al zegt. Het beperkt zich tot af 1 a 2 sigaretten. Nou sorry hoor. Maar dat is te verwaarlozen.

Roken hoort niet bij topsporten en is ook geen voorbeeld voor de jeugd. Hij moet stoppen en anders uit de selectie gezet worden.

2 augustus 2014 om 00:34

Roken op zn tijd word zwaar overschat. Geen ontkennen aan dat het ongezond is. Maar af en toe is niet erg en prima te compenseren door training.
Beste voorbeeld is de tennisser David Ferrer. Die rookt dagelijks meerdere sigaretten. Maar toch staat hij bekend als zeer lastig te verslaan door zijn uithouding- en loopvermogen.

2 augustus 2014 om 00:36

Zidane, Ozil, Rooney, Cole, Mario en volgens mij zelfs Ibra roken ook.

Berbatov rookt elke dag een heel pakket + Sigaren.

2 augustus 2014 om 00:42

Het is ook slecht voor zijn omgeving en zijn team genoten vrienden en familie.
Er sterven ook jaarlijks velen mensen aan de gevolgen van meeroken.
Meer dan er mensen om komen in het verkeer. Dus het is sowieso verwerpelijk en een slecht voorbeeld voor de jeugd als topsporter. De gezondheidsrisico's vallen helemaal niet mee en drukken zeer op het budget van de volksgezondheid. Ziekten niet alleen longk*** maar ook hart en vaatziekten longemfyseem en hoge bloeddruk en suikerziekte zijn alle gevolgen van roken en meeroken. Eigenlijk zouden mensen die roken een hogere ziektekosten premie moeten betalen.

2 augustus 2014 om 01:32

Of je gaat gewoon niet mee roken. In horeca enz mag je al niet eens meer roken, daar valt wat voor te zeggen want de mensen die niet roken willen daar ook gewoon zijn zonder mee te roken maar op elk ander moment kun je altijd weg lopen als iemand rookt. Ik rook ook maar ben heel mijn leven 1x bij de dokter geweest. Misschien krijg ik ooit een ziekte, misschien ook niet. Maar voor nu betaal ik ook elke maand mijn zorgverzekering netjes terwijl ik misschien nooit meer bij de dokter kom of elk andere vorm van medische hulp nodig heb. Echter zijn er ook mensen bij die voor elk (veel voorkomend) pijntje naar de dokter gaan, lichte hoofdpijn, buikpijn, een griepje, kwaaltjes die na een uur tot hoogstens een paar dagen weg zijn. Hoe zit het daar dan mee? Moeten die dan ook niet een hogere zorgpremie betalen? Je moet niet alles zo zwart wit bekijken. Jij, wss als niet roker, betaald nu elke maand je zorgpremie maar als jij op een of andere manier een ziekte krijgt wat ik natuurlijk niet hoop betaal ik ook voor jou. Het is geven en nemen.

2 augustus 2014 om 02:54

Hoe kom je erbij dat Ibra rookt? Hij heeft een hekel aan die troep. Ga niet zomaar Ibra onterecht bejegenen! Gedraag je

2 augustus 2014 om 06:29

Precies, per jaar sterven 600.000 mensen aan de gevolgen van meeroken. Dat zijn ongeveer 200 Boeing 777's!!

Het is gewoon een slecht voorbeeld. Geen één topsporter zou een slecht voorbeeld moeten zijn. Jeugd kijkt op tegen deze helden.

Vooralomdat Barcelona vorig jaar in anti-roken campagne meedeed, zouden ze met Matthieu moeten gaan praten, en hem helpen om het niet meer te doen.

2 augustus 2014 om 10:25

Özil het niet voor niets een matige conditie,

2 augustus 2014 om 11:34

Michel777 waar heb jij leren rekenen?

2 augustus 2014 om 00:39

Was Johan Cruijff niet ook een fervent roker? Weet je wat de jeugd schaadt? De mensen die er aandacht aan besteden dat Jeremy Mathieu eens een sigaret opsteekt, waar gaat het over...

2 augustus 2014 om 00:43

Johan Cruijff kreeg daardoor ook een hartaanval op z'n 45e Rodyboss... Toen moest ie van z'n dokters gelijk stoppen.

2 augustus 2014 om 00:44

Nee de jeugd wordt geschaad door mensen die doen alsof roken niet zo erg is terwijl het de doodsoorzaak nr. een is.

2 augustus 2014 om 01:00

doodsoorzaak nummer 1 is het eindeloos onzin oorlog voeren wat er wereldwijd gebeurd. Vliegtuigen uit de lucht schieten, vliegtuigen kapen en in gebouwen vliegen. Je buurlanden bombarderen omdat je joods of moslim bent.

Nee, ze steken en sigaret op en de wereld staat op z'n kop. Hij geeft zelf aan dat hij 15 dagen niet gerookt heeft en er af en toe 1 opsteekt. BIG Deal!!

2 augustus 2014 om 01:42

Je doet net of het het einde van de wereld is. Leef je als een kasplantje ofzo. Af en toe een sigaret is niet erg en stress verlagend. Of moeten voetballers ook al niet zelf rijden omdat als ze ooit bij een obgeluk betrokken raken ze een slecht voorbeeld zijn. Kijk in films hoevaak drinken en roken ze daar wel niet in, dat zien ook mensen dus dat zou ook verboden zijn?.

2 augustus 2014 om 13:37

888ruben888,

Roken an sich is niet dodelijk, het KAN ziektes veroorzaken die dodelijk zijn.

2 augustus 2014 om 00:55

En hoeveel voetballers drinken? Waarom wordt er zo ontzetten moeilijk gedaan over roken maar hoor je niemand klagen over spelers die drinken.

Als hij wilt roken, laat hem roken. Tijdens zijn keuring is er blijkbaar geen belemmering door roken opgetreden.

Michael Jordan, één van de beste atleten aller tijden, rookte altijd een sigaar op weg naar zijn thuiswedstrijden. Zorgde er voor dat hij ontspannen was/werd. Het is natuurlijk niet aan te raden, roken en topsport maar het kan wel. MJ is misschien wel de uitzondering omdat hij zo talentvol was. Uiteindelijk is roken nefast voor je gezondheid en je longen. Zal wel effect hebben op je loopvermogen wat als voetballer erg belangrijk is.

2 augustus 2014 om 00:36

ik heb 10 jaar geleden ooit een documentaire over johan cruijff gezien. het kan zijn dat ik niet 100 goed herinner, maar daar zag je ook toen hij begon met roken dat zijn conditie aardig naar beneden ging. dat was in de tijd dat hij nog bij ajax voetbalden.

het lijkt me geen goede voorbeeld voor de jeugd, maar ook geen goed voorbeeld voor de jongere spelers in het team. ik denk dat luis hier wel wat aan gaat doen, zeker nu hij die nieuwe regels ingevoerd heeft.

-
edit: alle hoofdletters gaan weg?

Waarom wordt er van Wilshere zo'n issue gemaakt terwijl het van spelers als Sneijder, KP Boateng en Mathieu gewoon algemeen geaccepteerd wordt? Die gasten roken echt geen balen shag weg en zo nu en dan een sigaretje zal op iemand die bijna dagelijks topsport bedrijft echt niet veel invloed hebben.

2 augustus 2014 om 01:36

Dat ligt er volgens mij aan dat Wenger er streng op tegen is en vooral de Engelse pers die dit soort dingen altijd breed uitmeten. Ook was Wilshere al eens eerder 'gepakt' en zei hij na een gesprek met Wenger het nooit meer te zullen doen, dus dat werkt ook niet echt in zijn voordeel.

Het zal echter vooral de Engelse media zijn denk ik. Van de spelers die jij opnoemt wist ik het tot nu toe niet eens.

Als het om een voorbeeldfunctie moet gaan, zoals hier gezegd wordt, moeten we ook stoppen met drank bij welk behaald resultaat dan ook. Maar we doen niet moeilijk over een de hoeveel flessen champagne of zelfs bier dat wordt gedronken bij het vieren van een beker, kampioenschap, promotie, etc.
Toont aan dat het onzinnig is.

Ik baal van de komst van Mathieu, maar z'n rookgedrag laat me koud zolang hij er fysiek net zo goed op staat als een willekeurige topsporter.

2 augustus 2014 om 00:46

roken is velen malen ongezonder dan drinken ( met mate) een glas rode wijn is zelf goed omdat het bloedzuiverend is. Bovendien schaad je met roken ook anderen die door jouw gedrag meeroken en zo ook hun gezondheid onvrijwillig schaden. Daar houden rokers nooit rekening mee.

2 augustus 2014 om 00:50

Als het echt om luchtvervuiling moet gaan, dan boeit een sigaretje niet zoveel. Als je bekijkt hoe ongezond de lucht in de stad Barcelona is.
Daarbij moet een ieder vrij zijn om te doen en laten wat hij zij wil in zijn omgeving.
Zolang Mathieu niet rookt in het stadion, maar het lekker in zijn eigen omgeving doet, dan maakt het niets uit.

Daarbij had ik het niet over een glas rode wijn. Ik heb het over grotere hoeveelheden champagne en bier. Lijkt me niet zo moeilijk om te begrijpen, hm?

2 augustus 2014 om 02:03

Nooit gedacht dat Mathieu zou roken. Toen hij nog linksback was zat hij de hele wedstrijd langs die lijn te treinen. Kan je voorstellen hoe goed zijn conditie zou zijn als hij van de peuken af kon blijven?

2 augustus 2014 om 02:27

Nooit gedacht dat ie zou roken, geef je al aan. Nou, dat zegt dan genoeg. Blijkbaar heeft hij er niet veel last van.
Al het ander is slechts giswerk. Sneller zal hij er sowieso niet van worden.

2 augustus 2014 om 11:25

Klopt. Maar het moet toch bijna wel dat hij dan een nóg groter uithoudingsvermogen heeft? Handig voor extra tijd want na 90 min is hij niet moe.

Als hij sporadisch rookt zoals hij zelf zegt zal dat geen probleem vormen, hij ziet er toch volwassen uit. Overigens heeft bijna niemand hier meer dan vijf wedstrijden van hem gezien de laatste 2 jaar. Mathieu krijgt maar weinig krediet.

2 augustus 2014 om 00:48

Roken is nooit volwassen maar een zeer domme ongezonde gewoonte.

2 augustus 2014 om 01:55

Oke meester rubben en nu weer gewoon met beide benen terug op aarde alsjeblieft. Zullen we al die voetballers dan ook hun grote wagens die 1 op 3 rijden ontzeggen omdat dat slecht is voor t milieu, en mogen ze ook niet meer drinken wanneer ze iets winnen? Wat dacht je van een frietje zo nu en dan ook al slecht.. pff het zijn ook maar gewoon mensen..

2 augustus 2014 om 02:14

Nee dat is dus niet zo. Het zijn mensen die miljoenen per jaar betaald krijgen om hun lichaam zo gezond als mogelijk te houden. Als we ze

2 augustus 2014 om 02:18

Als we ze mogen bekritiseren omdat ze te dik terug komen van vakantie mogen we dat ook doen als ze roken. Die andere dingen die je noemt hebben niets te maken met de kern van hun vak die bestaat uit het in stand houden van een gezond lichaam.

Groenlinks politici mogen we bashen als ze een grote auto rijden en topsporters als ze roken. Simpel zat.

Roken als sporter zijnde is gewoon not done en laat staan als topsporter zijnde bij 1 van de grootste clubs van de wereld.. Ik kan begrijpen dat Barca hier niet blij mee zal zijn. Ik kan me nog een Coentrao herinneren die een aantal jaar geleden door Real voor een paar wedstrijden werd geschorst nav zijn rookfoto...

Volgens mij was Theo Janssen in zijn tijd bij FC Twente (vooral het laatste jaar) een van de meest fitte spelers van de eredivisie. En die was nou ook niet vies van een sigaretje. Natuurlijk een totaal ander niveau, maar dat een voetballer rookt of af en toe rookt betekend niet dat ie contitioneel niet mee zou kunnen met de rest. Wat betreft voorbeeldfunctie, iedereen weet toch wel dat roken niet goed voor je is, daar doet een rokende voetballer niet veel aan af.

2 augustus 2014 om 01:18

Theo janssen is nooit 1 van de fitste spelers in de eredivisie geweest dat is echt onzin. Omdat hij goed speelde betekent dat nog niet dat hij fit was

Janssen is het voorbeeld van een speler die door roken en alcohol pure roofbouw op zijn lichaam heeft gepleegd

2 augustus 2014 om 02:11

Het jaar dat Twente kampioen werd was Janssen topfit

Ik denk dat het wel meevalt, natuurlijk hoort het niet om als topsporter schade te brengen aan je gezondheid. Maar genoeg andere voetballers die af en toe roken en er sportief niet aan lijden, oa. Theo Janssen. Anderzijds brengt het de club wel in een slecht daglicht, dus kan hun standpunt wel begrijpen.

Maradona rookt, Cruijff rookt, Messi dacht ik ook.

Wat maakt het dan uit dat hij een keer in de week een sigaret opsteekt.

Zolang hij het niet bij een wedstrijd of training doet is er geen probleem.
En zolang hij goed presteert is er ook niets aan de hand.

Als het roken zijn prestaties beïnvloeden kan ik het begrijpen, maar nu is er gewoon niets aan de hand

Tja, als je op en top professional bent hoort dit eigenlijk niet, maar als je een keer in de twee weken een sigaretje opsteekt hoeft daar toch niet zo'n groot probleem van worden gemaakt vind ik. Voetballers zijn ook gewoon mensen.

Als ik toch denk aan het pure Barcelona van enige jaren terug als summum van voetbalelegantie...

...kan ik me toch niks on-Barcelona'ers voorstellen dan een lelijke roodharige rokende Fransman in een roze shirt. Where did it all go wrong?

2 augustus 2014 om 01:56

Nee ronaldinho en messi zijn moeders mooiste? Wat heeft uiterlijk er nou weer mee te maken..

2 augustus 2014 om 02:11

Messi en Ronaldinho hebben nog een dosis van wat we voetbaltechniek kunnen noemen. Een hele flinke dosis zelfs. Deze gozer... het is werkelijk in alles een houthakker. Ik zie het gewoon niet voor me als een succesvol huwelijk. Kun je je Chygrynskiy nog herinneren? Zo ziet het eruit maar dan nog erger.

Degene die hier de grootste moraalridder uithangen en roepen dat roken slecht is zijn meestal de grootste hypocrieten, zijn vaak mensen die vroeger balen shag of sloffen sigaretten hebben weg gerookt en nu gestopt zijn. Dus alsjeblieft houdt er over op -.-

On topic:
Dat ie eens in de 2/3 weken een keer een thuis of bij vrienden een sigaret opsteekt moet ie lekker zelf weten. Er zijn genoeg (top) sporters die roken waarvan het bekend is en het gewoon algemeen geaccepteerd wordt. Dus om nu Matthieu de grond in te branden voor wat miljoenen mensen op aarde doen is de grootste bullshit die er bestaat. Sporters zijn ook gewoon mensen. Ga ook niet lopen zeuren over voorbeeldfuncties want dan is iedere ouder, oom, tante of leraar een slecht voorbeeld. Daarbij onze Bea rookte zo nu en dan ook, zij was (naar mijn mening) een geweldig staatshoofd, maar omdat ze rookte was ze dan maar een slecht voorbeeld? Schei toch uit man!

2 augustus 2014 om 01:57

Is iedere ouder, oom, tante of leraar een slecht voorbeeld wanneer deze rookt

Sorry kan niet aanpassen via telefoon

20 miljoen euro voor....

Wat voor merk rookt hij muhaaaaaaaaaaaaaa hij word de flop van het jaar en hij begint er al zelf mee op de foto met een heerlijk peukie

2 augustus 2014 om 10:40

Is muhaaaaaaaa een lach of hoort dit net zoals de rest van je artikel bij het leven van een "14 jarige jongen met een real shirt van zijn broer" ?

Wat een onzin verkondig je, roken is niet moralistisch, maar neuken is dat ook niet, toch doet elke voetballer het.

Plus als we nou serieus zijn met zijn allen, wie wist dat Mathieu rookte?

Ik denk bijna niemand hier, maar jullie hebben nu wel een reden extra om hem af te schrijven ...

Ik ben benieuwd hoe hij het doet, het is toch prachtig om zo'n carrière te hebben.

Past niet bij barca barca doet echt slechte aankopen man op suarez na.. Real is beter in goede spelers kopen.. Hij en raketic .. Leuke spelers hoor maar geen barca spelers man meer wolfsburg ofzo joh

Als je weinig rookt, dan kan het geen kwaad. Dan heeft het zelfs voordelen, maar dat wil de geïndoctrineerde goegemeente niet weten. Roken is bijna iets crimineel tegenwoordig. U bent zelf niet tot die bevinding gekomen, het is er gewoon rustig ingelepeld door de media en de antitabak lobby. Het is ongelooflijk eigenlijk hoe men een volledige maatschappij op pakweg 30 jaar een bocht van 180 graden heeft laten draaien over dit issue.

Om de 14 dagen een sigaret aansteken kan absoluut geen kwaad.

Zelf rook ik niet. Heb het ooit wel gedaan, maar ik kon niet 'weinig' roken. En dan is het een ander verhaal. Dan wegen de voordelen niet op tov de nadelen.

ken spelers op topniveau die zelfs in de rust van de wedstrijd effe gingen dampen..

Te duur, te oud, niet barcelona-waardig en rookt. Op alle fronten een miskoop.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren