Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: 'Vermaelen doorstaat medische keuring in Barcelona'

Laatste update:

Louis van Gaal lijkt de komst van Thomas Vermaelen te moeten vergeten. De manager wilde de voormalig Ajacied volgens de geruchten graag naar Manchester United halen, maar Vermaelen is op weg naar Barcelona. De BBC meldt dat Arsenal een bod van de Spanjaarden heeft geaccepteerd. Barcelona zou vijftien miljoen pond, ongeveer 18,9 miljoen euro, betalen voor Vermaelen.

/

De 28-jarige verdediger krijgt met zijn naderende transfer zijn zin: Vermaelen was op papier de aanvoerder van Arsenal, maar speelde in het afgelopen seizoen nauwelijks, omdat Per Mertesacker en Laurent Koscielny de voorkeur kregen. Vermaelen maakte daarom duidelijk dat hij Arsenal wilde verlaten en Arsène Wenger besloot om de Belg niet in de weg te staan. Bij Barcelona wordt hij de tweede nieuwe centrumverdediger, na de komst van Jérémy Mathieu van Valencia.

De Daily Mail claimt dat Arsenal en United tot donderdagavond nog met elkaar in gesprek waren over Vermaelen, maar dat een binnenlandse transfer definitief afketste, omdat Van Gaal weigerde om Chris Smalling de omgekeerde weg te laten bewandelen. Vermaelen speelde vijf seizoenen bij Arsenal en kwam daarvoor uit voor Ajax, dat dankzij de transfer naar Barcelona nog een bedrag van een onbekende hoogte tegemoet kan zien.

Update 9 augustus 15.15 uur - 'Vermaelen doorstaat medische keuring in Barcelona'
Thomas Vermaelen heeft een medische keuring in Barcelona achter de rug. De verdediger van Arsenal arriveerde zaterdagochtend in de Spaanse metropool en verliet rond de klok van drie uur het ziekenhuis Clínica Creu Blanca, zo melden diverse Spaanse media. De verwachting is dat Barcelona de komst van de Belgisch international nog zaterdagmiddag wereldkundig zal maken.

Thomas Vermaelen is een aanwinst voor Barcelona

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat is dit nou weer, een inkoop van Barca die ook daadwerkelijk als goed beschouwd kan worden. Dit ben ik allerminst gewend van ze.

8 augustus 2014 om 12:21

Ik weet het nog zo net niet, hij zat niet voor niets bij Arsenal op de bank he...

8 augustus 2014 om 12:54

Er was eens een tijd wanneer Ronaldinho, Henry, Xavi, Messi etc op de bank zaten bij Barca.. Dat zegt echt 0,0

8 augustus 2014 om 13:13

Viacableugrana

Ik heb veel onzin gelezen op deze site, maar jou reactie slaat echt alles

8 augustus 2014 om 13:23

Er is een verschil tussen je debuut moeten maken of niet goed genoeg zijn voor het eerste team viscableugrana.

9 augustus 2014 om 19:07

Op zich is vermaelen een uitstekende verdediger, echter moet je soms concluderen dat sommige duo's een betere chemie hebben waardoor je buiten het team valt. Vermaelen heeft snelheid, spel inzicht, kan voetvallen en is in zijn spel gehard door de PL. In mijn optiek een uitstekende aankoop voor een fatsoenlijk prijs in vergelijking met andere zogenaamde top verdedigers. Zie Vermaelen zich wel in de basis spelen.

8 augustus 2014 om 12:24

Mwah... wat is goed? Barca heeft wel betere verdedigers nodig dan Vermaelen, en zoals stravven zegt zat Vermaelen niet voor niks op de bank.

8 augustus 2014 om 12:34

Vermaelen zat op de bank omdat het duo Per Kosc beter is dan Verm Per of Verm Kosc. daarnaast had hij veel last van blessures, ik vind Vermaelen topfit gezien gewoon een uitstekende verdediger.

8 augustus 2014 om 12:36

Vermaelen is een goede verdediger, maar alleen als hij rugdekking heeft. Hoevaak hij wel niet geklopt wordt door een lopende tegenstander die wegloopt uit zijn rug, is echt pijnlijk. Hij is over-agressief soms, en daardoor laat hij een groot gat achter zich.

8 augustus 2014 om 12:29

Paniek aankoop van Barca omdat hun gewenste targets niet haalbaar zijn(Marquinhos, Hummels, Benatia) Vermaelen is een aardige verdediger maar zeker niet het niveau Barcelona. Hij heeft ten eerste veels te lang op en 2de plan gezeten en is blessure gevoelig. Buiten dat om vind ik hem zeer kwetsbaar in de 1 op 1 duels. Daar in tegen is zijn passing als linksbenig verdediger uitstekend en kan hij voor in balbezit van wel van waarde zijn.
Als je dan toch voor een haalbare verdediger gaat was ik eerder voor Howedes,Rojo of Laporte gegaan.

8 augustus 2014 om 13:28

Is een Marquinhos dan zoveel beter dan Vermaelen? Groot talent, maar zit toch ook op de bank bij PSG en dan moet je maar lekker 40 daar voor gaan betalen?

Vermaelen heeft wel wat strepen verdiend bij Arsenal ondanks zijn grote fouten. Iedereen weet dat het een goede tot uitstekende verdediger kan zijn, maar hij heeft nu gewoon een monsterduo voor zich.

Ik denk persoonlijk dat een andere competitie hem goed zal doen. Ik sluit niet uit dat hij zichzelf helemaal weer kan hervinden bij Barcelona. Ik gun het hem iig!

8 augustus 2014 om 14:13

Heeft volgens mij 1 seizoen bij Roma gespeelt en ging meteen door naar PSG. Is zeker een heel goed talent. Maar geen 40 miljoen. Dan zijn Varane, dat kereltje van Bilbao, Zouma, Mangala, en nog wel wat meer betere verdedigende talenten!

8 augustus 2014 om 19:31

Vermaelen is een perfecte aankoop. Kopsterk en een leider achterin. Nu heeft barca tenminste echte verdedigers ipv middenvelders achterin zetten. Zonder verdedigers haalde ze de kwart finale jaar daarvoor halve finale en vorig jaar 2e en het jaar daarvoor kampioen. Dus met echte kopsterke verdedigers krijgen we in iedergeval geen kopgoals meer tegen en wordt er nu goed verdedigd. En nogmaals balbezit is nog steeds goed bij barca dus komt wel goed.

8 augustus 2014 om 13:35

Dat komt omdat Koscielny én Mr German Airforce zo goed samen spelen, een van de beste Duos in de Pl.

Omdat het zo goed gaat is er geen wissel nodig op die positie, maar hij is beter dan z'n beetje elke Barca verdediger op de Cv(al is Pique op topniveau ook goed).

9 augustus 2014 om 15:45

Een van de beste duo's in dr Premier League inderdaad, totdat ze tegen topploegen komen te staan...

Zat er aan te komen, mooie club voor hem, al betwijfel ik of hij er veel meer gaat spelen dan bij Arsenal.

8 augustus 2014 om 16:04

Denk je dat hij de concurrentie zal verliezen van bartra of mathieu dat zijn andere verdedigers dan per en koscielny

Weer een net niet verdediger naar barca...

Barcelona haalt wel B-verdedigers zeg. Een 30-jarige en nu een speler die tweede keuze is bij Arsenal. Normaal haalt Arsenal de tweede keuze bij Barcelona, maar nu is het andersom. Ik zie Barcelona nog niet echt sterker worden, alleen voorin met Suarez.

8 augustus 2014 om 12:47

@Patrick

Er staat 28 jarige in de tekst.
Bovendien is dit een goedkope en goede optie voor Barca aangezien ze vrij krap zitten qua CVs en ze al 85? miljoen hebben uitgegeven aan 1 speler.
Dan moet je wel op de centjes gaan letten.
Goede transfer voor beide partijen.

8 augustus 2014 om 12:53

Matthieu is 30, niet Vermaelen

8 augustus 2014 om 12:53

Mathieu is de dertigjarige die hij bedoelt

8 augustus 2014 om 13:07

"een 30-jarige en nu een speler die tweede keuze is bij Arsenal." Lezen jongen..

8 augustus 2014 om 13:28

Goedkope oplossing ? Ze geven nu voor
2 spelers 40 miljoen uit, die niet het niveau
nastreven we van ze gewend zijn !

8 augustus 2014 om 13:42

Zoals hierboven al staat, had het over Matthieu, kon even niet op zijn naam komen.

Maar goedkoop is duurkoop. Ze hadden ook Breuer kunnen halen, dan ben je voor een ton al klaar. Waarschijnlijk krijg je nog geld toe. Maar of hij een versterking is? Nee, ik gok van niet. Vermaelen is wissel bij Arsenal, dat zegt al genoeg. Kunnen ze beter iets meer uitgeven en een Hummels bijvoorbeeld halen.

BBC is een erg betrouwbare bron dus dit zou dan wel waar zijn.
Hopelijk zien mensen dit niet als "een bankzitter van Arsenal", ik ben dan geen Barcasupporter, maar ik denk dat binnen de mogelijkheden dit de perfecte aankoop is.
Hij kan een mannetje uitschakelen, goed koppen, maar vooral erg goed mee voetballen wat een pré bij Barca is.

9 augustus 2014 om 16:29

Inderdaad.. de meeste vergeten wat hij betekend heeft bij Arsenal en wat hij al gerealiseerd heeft..

Ondanks zijn blessures.. geloof ik als hij topfit is gewoon meekan bij Barcelona...

Wat mij betreft mag hij gaan voor dat bedrag. Was in zijn eerste seizoen fenomenaal, maar nadat hij de aanvoerdersband kreeg grossierde hij in fouten. Daarna heeft hij zich nooit meer in het elftal kunnen spelen, al is dat geen schande met het duo Mertesacker - Koscielny.

Aan de bal is hij zeker goed, bij Barcelona zou zoiets dus prima kunnen werken. Vraag me wel af wat Arsenal nu gaat doen, want met Mertesacker, Koscielny en Chambers als centrale opties is het achterin niet bepaald druk bezet.

8 augustus 2014 om 12:28

Dat Mertesacker de voorkeur kreeg op Vermaelen tartte alle waanzin. We hebben het vorig seizoen dan ook kunnen zien wanneer Arsenal tegen een topploeg speelde. Elke wedstrijd gemiddeld 3 in het mandje.

8 augustus 2014 om 12:47

En dat komt alleen door het centrale duo? Vind dat zo makkelijk gedacht, want waar Özil, Wilshere, Arteta en anderen de bal lekker simpel op dodelijke posities verloren krijgt Mertesacker de schuld. Alleen om het gelijk te halen dat Per niet goed is. Hij is traag, ja. Maar hij heeft ook gigantisch veel goede punten. Anders speel je echt niet zoveel caps voor Duitsland en heb je ook geen basisplaats bij Arsenal.

Kan me nog zoveel fouten herinneren van Vermaelen, en zoveel goede wedstrijden met het duo Per - Kos. Tegen topploegen kun je de achterste vier echter niet beschermen met een Arteta of Wilshere, daar moet een topper staan.

8 augustus 2014 om 15:01

Lekker makkelijk als je die wedstrijden steeds met 10 man staat. Tevens kan je ook niet veel doen als de andere mannen continue de bal kwijtraken en er een team tegen je staat dat je kapot wil counteren. Tevens waren er ook genoeg topwedstrijden die niet met grote cijfers werden verloren. Tegen Dortmund uit bijvoorbeeld de 0 gehouden, hoe verklaar je dat? Tegen Liverpool thuis in 2 wedstrijden maar 1 goal tegen. Die andere wedstrijden waren gewoon een fout van het hele team, niet alleen van Mertesacker. Wat is je volgende argument, dat Per te sloom is? Dan moet je wel heel veel verstand hebben om dat te merken trouwens.

8 augustus 2014 om 12:28

"david Ornstein â€@bbcsport_david 5m

Arsenal continue search Vermaelen replacement en also in market for Dmf, but may sign 1 player who can perform both roles #afc #bbcsportsday"

Sowieso komt er een vervanger voor Vermaelen, en een CDM is absolute noodzaak, anders worden we weer 4e.

Edit: 1 player who can perform both roles... Javi Martinez!!!

8 augustus 2014 om 12:33

Carvalho kan ook zowel cdm als cb spelen

8 augustus 2014 om 12:34

Javi Martinez zou perfect zijn voor Arsenal.

8 augustus 2014 om 12:39

Javi Garcia zou ook wel goed kunnen zijn.

8 augustus 2014 om 12:43

Javi Garcia is al zo goed als weg toch??

8 augustus 2014 om 12:45

Javi Martinez zou ideaal zijn, maar denk niet dat ze hem laten gaan. Carvalho kan allebei en die wil ik echt hebben!

8 augustus 2014 om 13:00

Met Javi Martinez zou ons elftal klaar zijn en ready to go! Die topspits is geen must. Je hoeft niet perse een topscorer te hebben om kampioen te worden en we hebben echt veel scorend vermogen op dit moment. Mijn persoonlijke favoriet is de Jong op dit moment, maar dat speelt waarschijnlijk niet.

8 augustus 2014 om 13:35

Hou nou eens op over Martinez. ;p Dat gaat gewoon niet gebeuren.

Als er nou geruchten waren.. maar ook dat is niet het geval. Bayern wil echt niet van hem af.

8 augustus 2014 om 13:38

Waarom zou je De Jong in je elftal willen als je al Mascherano hebt?

8 augustus 2014 om 13:39

Never mind, jullie hebben het over Arsenal

8 augustus 2014 om 13:43

Ik zeg toch niet dat het gaat gebeuren, ik zeg alleen dat het een topaankoop zou zijn. We praten alleen maar over potentiële aankopen, of er nou geruchten zijn of niet..

Redelijke verdediger maar weet niet of hij het niveau aankan van Barcelona. Afgelopen seizoen merkte je al dat de kleinere clubs hun kansen zagen. De jaren ervoor wisten ze al dat ze een verloren wedstrijd speelde maar nu niet meer. Gaat het zwaar krijgen.

Ff stiekem tussen de loting door

Goede aankoop voor barca als tenminste Vermaelen een x een heel seizoen heel blijft! Eindelijk een degelijke verdedigende versterking van barca, begin nu toch wel heel benieuwd te worden hoe het team er uit gaat zien!

Persoonlijk vind ik het erg jammer dat hij niet voor MU heeft gekozen. Maar ik snap ook wel dat Wenger een concurrent niet sterker wil maken. Goede aankoop van Barcelona, echt veel beter dan die Matthieu.

Ajax krijgt 5 jaar keer 0,5% van dit bedrag. Dus een kleine half miljoen euro?

8 augustus 2014 om 12:26

Ja en dat geld zal wel weer 100 jaar op de rekening van Ajax blijven. Zij geven toch nooit geld uit.

Ik vind dit nou niet echt een versterking voor Barcelona. Kunnen ze dan echt geen fatsoenlijke speler halen, ipv zoveel geld aan Suarez te geven.

8 augustus 2014 om 12:38

Nee Ajax kijgt 3,75% van de transfersom dus bijna 8 ton (of een kleine miljoen als je het wil afronden).

Hahah ik hou van barcalona's transferbedragen! Als dit waaris Thomas veel succes bij je nieuwe club het zal ook daar lastig worden om een basisplek te veroveren maar ik denk dat ht je wel likt.

wie moet arsenal als vervanger halen nastasic zou ik graag zien komen

8 augustus 2014 om 12:47

City ziet het wel in hem zitten toch? Denk niet dat hij zomaar komt, maar is wel een goede, jonge optie.

8 augustus 2014 om 12:54

Dubbele post

8 augustus 2014 om 13:01

Is nu 4e keus als mangala komt terwijl hij 2 seizoenen geleden nog basisspeler was. Dus ik denk dat huh tevreden is met de nieuwe situatie.

8 augustus 2014 om 12:25

Verdedigend is Vermaelen juist niet de sterkste, je moet hem als een aanjager gebruiken, dan is hij goed. Hij is echter een verdediger die rugdekking nodig heeft, als hij dat krijgt, is hij goed.

Kan alleen maar wachten tot 2016, dan rot die domme Zubi eindelijk op. Verschrikkelijke vent.

8 augustus 2014 om 13:00

Heeft Luis Enrique geen inspraak op welke spelers hij wil bij jullie ofzo?

8 augustus 2014 om 14:17

@gooner4eva

Die heeft mee beslist, maar goed, hij flopte ook keihard bij Roma. Zal me niks verbazen als dit weer zo een kansloos jaar wordt.

8 augustus 2014 om 16:19

Je praat gewoon onzin steeds maar zeuren barcelona heeft in 5 jaar 1 cb gehaald halen ze eindelijk 2 in een x praat je alsnog ikheb liever vermaelen dan pique en we hebben eindelijk weer 4 cb's hoelang was dat geleden?

Slechte keus, Benatia was gewoon beschikbaar maar ik verwachte niks anders van Zubi.

8 augustus 2014 om 12:29

Gewoon een imbeciel. Hoe kun je nou voor een speler gaan die nooit bij zijn eigen club speelt.

Die gozer doet altijd het tegenovergestelde.

8 augustus 2014 om 12:30

Ja en dan ook nog eens 19 mil euro betalen... als hij van ons was ging hij voor 5 mil weg.

8 augustus 2014 om 12:34

Precies dat..

Woorden schieten te kort voor dit soort onzin. En het achterlijke bestuur en de op pootjes hangende socio's vinden dit allemaal prima en doen er geen reet aan.

Zubi en co maken de club kapot.

8 augustus 2014 om 12:41

Barcelona heeft er een handje van om spelers van Arsenal te halen die dan niet slagen bij Barcelona inderdaad. Hleb, Fabregas, Henry, Song...

De omgekeerde route is wisselend, Spanoudakis en Pleguezuelo moeten het nog laten zien maar zien er wel goed uit, Bellerin word een succes, Cesc was een succes, Merida een flop en Toral denk ik ook een flop.

8 augustus 2014 om 12:48

Henry zou ik geen flop willen noemen ondanks dat hij nooit zijn Arsenal niveau haalde, 2008/9 maakt zijn periode toch geslaagd.
Gio was ook wel ok, maarja we kopen inderdaad veel te vaak van Arsenal voor te hoge bedragen.
Nou gun ik Arsenal wel alles dus als we al domme transfers doen liever bij jullie dan Chelsea, City of United.

8 augustus 2014 om 12:48

Henry was top bij ons. Maar ik snap je punt.

Bellerin vond ik bij ons redelijk zwak, maar maakt nu inderdaad stappen.

Het is lachwekkend wat er al jaren gebeurt. Want ook van Song komen we niet af.

8 augustus 2014 om 12:48

Verschil is wel dat Barca elke keer grote bedragen neerlegt en Arsenal over het algemeen juist niet. Overigens... Vergeet je nu Alexis te noemen?

8 augustus 2014 om 12:50

Stravven,

Henry wil ik nog niet per sé een flop noemen, al had hij inderdaad niet die monster statistics van bij Arsenal. Maar in 2008/2009 was hij gewoon van grote waarde van Barcelona, had iets meer dan 20 stuks en een 10 tal assists op zijn naam staan.. Vergeet niet dat er ook een Eto'o en een opbloeiende Messi stond. Was een van de sleutelspelers tot dat succes

8 augustus 2014 om 12:55

@ Inmessionante,

Let maar op, Song vertrekt nog wel voor een belachelijk laag bedrag, voor 6 mil naar Milan, zoiets.

8 augustus 2014 om 12:59

Ik was eerst ook voor barca maar omdatde club zo erg verpest is laat ik het maar gaan ik ben voor niemand meer in spanje

8 augustus 2014 om 13:11

Pfff. Ja echt hé.

Onderhandelen kunnen ze totaal niet. Kopen voor veel te veel en verkopen bijna gratis.

Lijkt net of Zubi de club expres kapot wilt maken, dit gaat verder dan alleen ''heel dom'' zijn.

8 augustus 2014 om 13:18

Ik noem Henry ook geen flop, maar het niveau van Arsenal heeft hij bij Barcelona niet gehaald.

8 augustus 2014 om 13:03

Zullen we eerst afwachten tot de transferperiode voorbij is?
Tot nu toe heeft Barca zich naar behoren versterkt en is Vermaelen een uitstekende verdediger die goed bij Barcelona past.
Benatia is lang niet zo ervaren als een Vermaelen en het is nog maar afwachten hoe een Benatia zich in de CL manifisteert.
Als Barca zijnde zal ik nog seizoen wachten met Benatia en hem tegen de absolute toppers laten spelen zodat hij als een echte meneer binnenkomt bij Barcelona.
Je betaalt zoiezo de hoofdprijs voor Benatia

8 augustus 2014 om 13:15

Vermaelen is helemaal niet uitstekend, heeft al heel lang niet gespeeld en is in Wenger z'n ogen(en die zijn goed) niet eens een basisklant, bovendien is hij blessure gevoelig als de mallen, het zelfde geldt voor Mathieu; die is nu alweer geblesseerd.

Vermaelen is puur positioneel gezien een slechte verdediger, laat vaak zijn man lopen en raakt snel in paniek.

Zulke verdedigers hebben wij al in ons team, er waren veel beter opties dan Vermaelen en bovendien betaalt Barca gewoon veel te veel weer.

Benatia is al jaren een sterkhouder voor ieder team, destijds bij Udinese schitterde hij elke wedstrijd weer.

Bij Roma nu ook één van de grotere spelers, zijn potentie en talent is duidelijk; hij is inmiddels een wereldtopper en één van de beste op zijn positie.

Nu hij slechts 35 miljoen is (volgens diverse Italiaanse bronnen), moet je niet wachten totdat hij nog een jaar gaat uitblinken. Na dit jaar zal hij nog duurder zijn en zullen andere clubs er nog meer alles aan doen om hem binnen te hengelen.

Maar andere wereld teams hoeven zich geen zorgen te maken om concurrentie van Barcelona.

Zolang Zubi en co. hun gang mogen gaan, zakken wij steeds verder het drijfzand in.

8 augustus 2014 om 13:24

Vermaelen heeft ten alle tijden rugdekking nodig, anders heb je niets aan hem.

8 augustus 2014 om 14:15

Inderdaad @gooner4eva

Maar die krijgt hij niet, van Pique al helemaal niet, want die heeft zelf begeleiding nodig (domme en trage speler)

Mathieu is redelijk snel, maar het centrum Vermaelen - Mathieu kan behoorlijk overlopen worden.

Heerlijk wat Barcelona allemaal voor vreemde transfers aan het doen is, een 28 jarige onzekere verdediger die dr bij Arsenal al niet meer aan te pas komt. En een 30 jarige rokende stoomtrein die van linksback naar centrale verdediger is omgeturnd, die nog een een jarig contract had en daar leg je ook maar weer 20 miljoen voor neer. Niets van Potentie in beide aankopen, ik had toch wel iets bedachtzamers verwacht met het oog op de toekomst...

Is dit niet een zelfde soort speler als mathieu? Lb en cv in een. Vibd smalling niet veel minder dus united Zal hem niet misse

Ondertussen heeft Barca dus 39 mil uitgegeven aan Matthieu en Vermaelen, 2 b spelers die bij elkaar max 15 mil waard zijn, en dan ook nog eens 12 mil voor een reservekeeper.
Elke keer worden ze opnieuw genaaid en krijgt de andere partij het maximale bedrag en meer, dat is toch het toppunt van incompetentie?

8 augustus 2014 om 12:37

Ja barca is niet echt lekker bezig. 39 milli voor twee matige spelers. Koop dab gwn hummels of marquinhos voor dat geld.

8 augustus 2014 om 12:38

Dat komt denk ik ook de successen afgelopen jaren, elke club gaat nu van Real en Barca het maximale vragen. Bedragen van 50 miljoen voor David Luiz? Hoeveel moet een Marquinhos of Hummels gaan kosten dan.

8 augustus 2014 om 12:42

12 tot 15 miljoen is de marktwaarde van Vermaelen, voor Matthieu is wel veel te veel betaald.

8 augustus 2014 om 12:50

Deze 2 toppers kennen de klappen van de zweep. Zo slecht zijn deze aankopen niet. Kan je hierna jeugd invoegen. Bartra is een topper in wording.

8 augustus 2014 om 12:52

Dit gebeurd er dus als clubs veels te veel geld hebben helaas.

Vermaelen lijkt me een goede versterking, al hadden ze wel beter Vertonghen gehaald

9 augustus 2014 om 18:08

Vertonghen??? Die is op alle fronten zwakker.... Ben ik absoluut niet met je eens.

11 augustus 2014 om 11:17

Hebt er dan ook weinig inzicht op lijkt me dan. Vertonghen is juist in alle facetten een klasse beter

11 augustus 2014 om 11:40

Inzicht hebben in.....
Bovendien verschillen we hier behoorlijk van mening.
Op het wk zag je al dat Vertonghen op de rb-positie veel steken heeft laten vallen. Vermaelen daarentegen heeft op die positie de afgelopen jaren met succes mogen invallen en het zeer verdienstelijk gedaan. Alleen afgaand op de resultaten die beide hebben laten zien acht ik Vermaelen gewoon een klasse beter. Denk dat je wat beter de PL moet gaan volgen voordat je oordeelt of anderen wel of geen inzicht hebben. Héééél misschien kom je dan tot dezelfde "inzichten"

Voor een paar miljoen meer kon je Musacchio van Villarreal oppikken.19 miljoen is wel veel zeg voor een blessuregevoelige verdediger die niet eens in de basis zat bij Arsenal. Ik vind het persoonlijk een verkeerde keuze, alweer een net niet aankoop voor de verdediging,

Voor die 20 miljoen van Mathieu en deze 19 miljoen voor Vermaelen hadden ze ook Benatia of een andere topper wel beter kunnen oppikken bij Roma.. Niet dat Vermaelen slecht is, maar Koscielny en/of Per kreeg niet voor niets de voorkeur.

Mooi.. 7 ton voor m'n cluppie erbij. Succes Thomas, je past Barcelona als gegoten!

Goed bezig Zubi, goed bezig. Dit wordt echt de nieuwe Puyol, ik zweer het je. Vermaelen is de gewenste topversterking en hij doet zeker niets onder voor verdedigers als Mangala, Benatia, Silva, Kompany, Ramos etc. Ik kijk al uit naar het nieuwe seizoen met Vermaelen, Mathieu en Pique achterin, wat een verdediging! Niets te vrezen van die clubjes uit Madrid, we komen er wel! Visca el Barca!

(voor dat het mis gaat: dit is sarcasme.)

8 augustus 2014 om 12:47

Vermealen is een vooruitgang op Bartra dus snap niet waarom je zo sarcastisch moet doen? Hij is misschien geen wereldtop maar wel een verbetering op wat ze eerst hadden.

8 augustus 2014 om 15:21

Vermaelen is een ramp, Bartra heeft potentie en doet het steeds beter.

Hahaha arsenal doeg hier goeie zaken effe ren bank zitter die nooit speelde voor bijna 20 miljoen weg doen!

Zo dit is wel goed nieuws. Hoop dat Verminator het goed gaat doen bij Barca. Bedrag is wel hoger dan gedacht maar het was natuurlijk al doorgeschemerd dat United en Barca tegen elkaar op aan het bieden waren.

Hopelijk kunnen we nog een goed jonge centrale verdediger aantrekken met veel potentie. Nastasic zou geweldig zijn maar vraag me af of hij bij City wel wil/mag. Schär zou ook een goede zijn en hoeft niet zo duur te zijn. Dan kun je de overige miljoen weer ergens anders bij doen. Een verdedigende middenvelder bijvoorbeeld.

Zo, als dit echt waar blijkt te zijn dan heeft Arsenal hele goeie zaken gedaan. 19 miljoen euro ontvangen voor een bankzitter met een eenjarig contract, klasse.

Ben benieuwd. Speelt weinig voor Arsenal en ook bij de Rode Duivels liet hij de laatste wedstrijden een slechte indruk achter, maar misschien doet de nieuwe omgeving hem goed, want in zijn topperiode was hij echt wel 1 van de beste verdedigers van de PL.

De Catalaanse grap wordt steeds groter en grappiger!!

Geweldig nieuws. Was al duidelijk dat hij zou vertrekken, maar 15 mil, en niet naar een rivaal. Top gehandeld Gazidis en co!!
Vermaelen was nooit meer de oude na zijn lange blessure in het seizoen 2010/11. Maakte teveel fouten en werd terecht gepasseerd.
Succes bij Barcelona Verminator!!

Werd tijd dat Barcelona eindelijk een verdediger haalde, ze konden niet veel langer wachten. Gelukkig heeft Bartra ze de ogen geopend dat het niet lang meer zo veder kon. Hopelijk realiseert PSV dit zich ook snel want anders word het een heel droevig seizoen.

Na Mathieu de 2e topper die Barcelona binnen haalt. Nog jong zat om te kunnen groeien in zijn rol als basisspeler van Barcelona.

8 augustus 2014 om 12:58

Vergeet niet dat hij maar 19 miljoen gekost heeft, da's geen geld.

8 augustus 2014 om 13:02

Inderdaad. Mooi bedrag voor een 28 jarige bankzitter.

8 augustus 2014 om 15:15

Waarom mag jij altijd ongestraft provoceren?

8 augustus 2014 om 16:11

Ongestraft provoceren? Waar heb jij het over? Vermaelen is 28, kan nog zat groeien. Ik vind het een goede aankoop. Of wil je liever Agger?

8 augustus 2014 om 19:09

Schei uit, sarcasme spat ervan af. Elke cule weet dat dit een aankoop van niks is en jij wrijft het nog lekker in. Weekban op zijn plaats, tenminste als vz consisrent is. Moet eens afgelopen zijn met dat uitlokken van reacties van fcda.

Hebben ze elk jaar een jobstudent als TD bij Barcelona ??? Dit is toch niet normaal. Wat een wanbeleid

Nice! Ajax kan dan weer 7 ton bijschrijven. Ze mogen van die 95 miljoen op de bank wel weer is een goede spits kopen wat mij betreft.

Mathieu 30 miljoen, Vermaelen 19 miljoen...de Vrij 8 miljoen....let je op, Martin Van Geel????

8 augustus 2014 om 13:09

David Luiz 50 miljoen

En straks vist Man United, net zoals vorig seizoen, naast het gros van zijn targets.

19 miljoen, het blijft een onwaarschijnlijk bedrag voor een bankverwarmer die bovendien regelmatig in de ziekenboeg ligt.

Het is zeker een goede verdediger hoor. Maar toch.

Wel happy dat er eens een Belg bij Barcelona zit. Is de eerste dacht ik, niet?

8 augustus 2014 om 13:53

Hij zou de tweede zijn.

In de jaren 60 was er ene Fernand Goyvaerts die van Club Brugge overstapte naar Barcelona (62-65) en daarna zelfs verkaste naar Real Madrid (65-67).

Urko Pardo heeft de Belgisch-Spaanse nationaliteit maar is niet verder geraakt dan de cantera.

8 augustus 2014 om 14:03

Bedankt Zigic14, is zeker plezant als weetje. Ik herken die naam wel, heb die al meer gehoord, maar ik ken die mens totaal niet. Shame on me.

Moet nogal wat geweest zijn toen. Een buitenlandse transfer kwam immers bijna nooit voor in die tijd.

Rik Coppens kon mid jaren 50 naar Barcelona, maar mocht niet van de Kielse Ratten.

Hij is goed alleen ik zie liever hummels boateng of benatia komen maar voor dit bedrag is Vermaelen niet heel slecht hij zit kort op de man hij kan ronaldo goed uitschakelen'. Hij wordt bij barca nog groter

19 miljoen klinkt heel veel, maar in deze tijd zijn alle prijzen veranderd denk ik, als je kijkt naar deze tijd waar james voor 80 miljoen gaat etc. dan kan je dit naar mijn idee moeilijk een 'veel te dure' aankoop noemen

Mooi! kan RKC ook weer wat geld bij schrijven en mogelijk een transfervrije speler aan trekken !

met 0,2% van de transfersom krijg RKC ongeveer 40k! ongeveer de jaarsalarisen van de jongere gasten in het team!

9 augustus 2014 om 16:49

Pardon? Hij stond destijds 'gewoon' onder contract bij Ajax en werd verhuurd aan Rkc. Dus RKC krijgt noppes, nada.

Met dat geld wat ze voor Matau en deze Vermaelen gaan/hebben betaalt had je net zo goed Benatia kunnen kopen 38,9 voor 2 matige verdedegers

Nee niet de eerste belg bij barcelona. Real madrid had ook een paar belgen in de ploeg.

Maar wat gaan ze met Vermaelen doen dan? Want het was toch de bedoeling dat Mathieu in het centrum ging spelen, op Vermaelen z'n positie dus? Een centrum van piqué - Mathieu. En links staat Alba. Waar gaan ze vermalen neerzetten dan?

20 miljoen voor Mathieu en 19 miljoen voor Vermaelen. Is 40 miljoen voor Benatia dan te moeilijk ofzo? Maar ja Zubi en de rest van het huidige beleid is echt om van te huilen.

Het is een gok of Vermaelen zijn oude niveau terughaalt. In zijn eerste seizoen was hij wereldtop bij Arsenal maar Per en Kos zijn ontzettend complementair, kon ie niets tegen beginnen. Had het enorm moeilijk als hij dan wel eens mocht spelen. Nu moet Vermaelen of Mathieu babysitten op Piqué. Benieuwd of ze dat kunnen. Vermaelen begint in mijn ogen met een achterstand omdat Mathieu al vlot Spaans spreekt. Hij zal eens moeten langsgaan bij Courtois voor wat tips, die sprak na een paar weken al redelijk Spaans.

De engelse comp was al te zwaar voor hem laat staan de spaanse

9 augustus 2014 om 18:11

???????? De Engelse is echt vele malen zwaarder dan de Spaanse. Volgens mij kijk je nooit de PL anders zou je nooit zo'n opmerking durven plaatsen.

Eindelijk eens goed beleid bij de club. Het was vorig seizoen gewoon treurig dat er gaten in de selectie zaten. Geen fatsoenlijke reserve-keeper hebben is op dat niveau gewoon slecht. Nu hebben hebben ze met Bravo en Ter Stegen 2 goede keepers. Ze hadden voor de 2 centrumverdedigings-plekken eigenlijk maar 2 spelers; Pique en Bartra. Ze hadden kunnen weten dat Puyol er bijna nooit zou zijn en Mascherano is geen verdediger. Nu hebben ze de posities gewoon dubbel bezet met Mathieu- Vermalen op links en Pique-Barta op rechs.

8 nieuwe spelers [waarvan 2 terugkerende huurlingen] brengen nieuw elan. De vorige zomer werdt alleen Neymar gehaald De rest kende elkaar al zo lang dat de sleur er in was gekomen. Nu met zoveel nieuwe spelers komt er weer een onderlinge concurrentiestrijd , nieuwe gretigheid nieuwe inspiratie. Aan alles merk je dat ze het als een nieuw begin ervaren en dat ze de last van ''einde tijdperk'' hebben losgelaten.

Vorige zomer kon de trainer pas last-minute beginnen en z'n staff niet helemaal zelf samenstellen. Nu is dat anders. Luis Enrique heeft zich maanden kunnen voorbereiden, z'n staff zelf kunnen samenstellen en z'n wensen qua transfers met Zubi kunnen realiseren. Ze hebben geen last van Supercups of wereldbeker voor clubteams enzo, dus ze kunnen een ideaal programma afdraaien.

Een voorhoede met Neymar-Suarez-Messi, Een middenveld met keuze uit Iniesta-Rakitic-Xavi-Busquets-Mascherano samen met een degelijke verdediging is gewoon goed genoeg om weer alle prijzen te kunnen winnen.

8 augustus 2014 om 15:14

Eindelijk iemand die het begrijpt. Bedankt.

Flut aankoop, ga weg met je Vermaelen man. Ik hoop op het centrale duo Bartra en Piqué, want aan deze tweederangs verdedigers heb je niks.

Ter Stegen
Montoya
Piqué
Bartra
Alba
Rakitic
Busquets
Iniesta
Pedro
Messi
Neymar
9 augustus 2014 om 15:37

ik denk wel dat pigue en vermealen gewoon goed samen kunnen beter dan bartra die gozer moet je verkopen

9 augustus 2014 om 20:05

Je volgt Barca niet kennelijk want iedereen die Barca volgt weet dat Bartra in een stijgende lijn zit.

9 augustus 2014 om 21:25

stijgende lijn oke weet jij wel maar vermealen is gewoone een beter duo dan met igue dan bartra ik vind hem echt matig tot zeermatig

9 augustus 2014 om 16:19

Bartra en Pique zijn geen tweederangs verdedigers wil je zeggen.

Een Vermaelen op topniveau kan het bij Barça wel redden, alleen is de vraag of hij dat niveau kan bereiken. Is heel blessuregevoelig gebleken de laatste jaren. Al kan je je de vraag stellen of dat niet ook een groot stuk mentaal was.

Mooizo, dan gaat de titel dit seizoen weer eens naar Real!

9 augustus 2014 om 21:27

de titel gaat zoiezo naar real ook als benatia of hummels komt real heeft gewoon vindt ik een betere selectie dan barca dat is gewoon een feit en dat weten de andere real fans ook wel

Niet de topverdediger waar we op hoopten, maar toch benieuwd hoe hij het gaat doen. In ieder geval ervaring op het hoogste niveau.

9 augustus 2014 om 15:44

Als je Vermaelen goed gebruikt, is hij nuttig. Zorg wel dat hij altijd rugdekking heeft.

Hier is een filmpje van zijn debuutseizoen:

9 augustus 2014 om 15:51

Tussen tijd is er heel wat gebeurt, met alle respect voor de Arsenal fans, maar hij is geen top verdediger meer en ik zie hem zeker niet zijn niveau meer halen die hij toen had.

9 augustus 2014 om 15:52

Vermaelen is inmiddels weer fit, maar verder heb je gelijk.

Hehe! Tja zoals ik al eerder zei, de beste verdedigers zijn allemaal bezet!

op dit moment is iedereen een aanwinst voor dat knudde team

Goed voor Barca en goed voor Vermaelen, ik denk dat hij wel de voorkeur zal krijgen op Mathieu.

Ook weer goed voor de duivels

Pfffffff, wat een beleid zeg, een geblesseerd verdediger halen; hij train amper mee bij Arsenal. Het niveau van 2 -3 jaar geleden heeft hij al niet meer. Dit gaat een zware miskoop worden, Mathieu vond ik een prima versterking, hij kan er direct staan. Maar voor dit bestaan er geen woorden voor.

Nu moest je iemand paar jaar jonger halen, halen ze iemand van ongeveer dezelfde leeftijd die er niks van bakt. Hij is niks voor niks gepasseerd door de 36 jarige Van Buyten bij de nationale ploeg.

Elke keer wanneer iemand hem passeer dan trek Vermaelen aan het shirt, als hij bij Barca gaat spelen dan gaat die echt elke wedstrijd geel krijgen.

Ik dacht dat de medische keuring geen kans had omdat hij geblesseerd was of niet fit genoeg, maar helaas.

Hij zal nooit zijn niveau halen.

9 augustus 2014 om 16:00

Vermaelen is een typische agressieve voorstopper die sterk is in de duels en een goede tackle heeft. Wijs hem een man toe en laat hem zich focussen op het uitschakelen van die man, dan is hij goed (tenzij het Drogba is). Wat Vermaelen echter mist, is rust, overzicht, anticipatie en intelligentie. Hij wordt vaak geklopt omdat hij verkeerd gepositioneerd staat, hij laat te vaak een man achter zijn rug doorlopen richting het doel, hij kan zelf geen rugdekking geven, omdat hij zich voor zijn partner bevindt (mertesacker of Koscielny). Door al die gebreken moet je Vermaelen met een sweeper je centrale duo laten vormen, dan is hij nuttig. Pique is echter hetzelfde type als Vermaelen, maar dan trager en minder wendbaar.

wat een beleid hebben ze daar in barcelona zeg. Je hebt nu als rond de 160 miljoen uitgegeven en bijna allemaal voor aanvallende versterking terwijl je sanchez messi en neymar had.

Als ze benatia haalden plus alex die na milan is gegaan heb je gewoon bijna een onverslaanbaar team.

Vermaelen heeft de pech gehad dat Wenger in Koscielny en Mertesacker een beter complementair duo zag. En mss is dat wel gewoon zo.

Het voorbije seizoen vond ik dat Vermaelen het niet zo onaardig heeft gedaan in de weinige speeltijd die hem was gegund.

Bij Barcelona weten ze ook wel dat Vermaelen uit de Ajaxschool komt en daar kapitein is geweest, dat maakt nog altijd veel indruk in het buitenland. Zelfs bij Arsenal was hij kapitein.

Veel te vroeg om al te praten van een goeie of slechte transfer. Laat hem zich eerst aanpassen aan Spanje en zijn competitie en pas na een tijdje zullen we zien of dit een goeie beslissing was.

9 augustus 2014 om 16:03

Ik denk niet dat Vermaelen een goed duo kan vormen met Pique, ze zijn beide hetzelfde type, en dat werkt meestal niet. Ik gun Vermaelen echter alle succes bij Barcelona, topgozer met een topmentaliteit die nooit heeft geklaagd en gezeurd over het gebrek aan speeltijd, en zich voorbeeldig heeft gedragen. Hopelijk gaat hij het goed doen daar, misschien dat een verandering van omgeving hem goed zal doen. Zijn WAG gaan we wel missen overigens.

dat hij überhaupt door de keuring komt..wat moet barcelona met hem?

Wacht eens rustig af, iedereen zei dat Bale bij Real ook niet ging werken. En dat werkte heel goed.

Niet te meteen bij voorbaat conclusies gaan trekken. Maar eerst eens afwachten. Ik hen genoeg vertrouwen in Vermaelen en Mathieu als CV's.

barca vind 40-50 mil voor verdedigers als hummels en benatia mangala.
maar bied vervolgens wel 40 mil op marquinho's?
ze hebben ook wel gelijk want 40-50 mil neerleggen voor oudere verdedigers die eigenlijk niet zijn wat ze zoeken is onzin. maar toch denk ik wel dat 1 van die verdedigers wereldtop zijn/worden als ze weg gaan bij hun clubs.
maar vermaelen en mathieu zijn zeker niet slecht. mathieu is iets te duur maar je kunt hem als back gebruiken en adriano is nog niet fit.
verder past vermaelen veel beter bij het plaatje dan andere verdedigers want hij is links.
dat word dan makkelijker opbouwen en dat is belangrijk bij barca.
dankzij deze transfers is er weer vollop concurrentie achterin en kan niemand verslappen.
denk dat ze volgend jaar wss voor laporte of weer voor een andere jongere verdediger gaan die voor de toekomst zal zijn.

Weet dat ik een Real Fan ben maar vindt dit toch een mislukte actie. Die Vermaelen die gaat eindige als alle andere mislukte CV bij Barca.

Ik heb de naam Benatia wel 20 x nu gezien,iedereen doet alsof Vermaelen er niks van kan,maar hij heeft veel meer ervaring dan een Benatia ofzo.

Ik vind het gewoon een goede aankoop

Vreemde aankoop, lang niet goed genoeg voor het niveau dat Barca wil nastreven. Is heel erg blessure gevoelig. Kan me nog goed herrineren dat die een fantastisch 1e jaar had bij Arsenal en ook nog topscorer van Arsenal 1e maand geloof ik. Maar laatste 2 jaar vaak geblesseerd en kwam niet meer in de plannen van Wenger voor.

Vreemde aankoop weet niet wat Barca hiermee moet. Hadden ze beter Agger kunnen halen, dat vindt ik echt een beest. Jammer dat die moet vetrekken bij Liverpool, echt een pure Liverpudlian.

Ter Stegen, Bravo, Mathieu, Vermaelen : eigenlijk allemaal spelers die maar versterking in de breedte zouden mogen zijn.

Dit zal dus niet het geval zijn ; 2 van de 4 zullen allicht frequent spelen.

Je kan dan ook niet zeggen dat Barcelona zich echt versterkt heeft.

Ik ben zwaar sceptisch wat het komend seizoen betreft ; kwartfinale Cl en tweede of derde in de competitie lijken me een realistische prognose.

Je verwacht meer van Barcelona.

Maar zolang Zubi het sportieve beleid uittekent lijkt de kans op beterschap zeer erg klein.

Als hij fit kan blijven gaat hij slagen bij Barça. Daar ben ik zeker van.

Hij is echt uitgegroeid tot een fantastische verdediger

9 augustus 2014 om 17:00

Ik weet niet wat jij fantastisch vindt maar iemand die de concurrentie aan moet gaan met bartra noem ik dus onder de maat.

Ze hadden nooit Rakitic, Suárez, Mathieu en Vermaelen moeten halen. Voor hetzelfde geld haal je Mangala, Hummels, Koke en Balotelli (is maar een voorbeeld). Heb je toch een veel evenwichtiger elftal?

9 augustus 2014 om 17:03

Zekers. Ze geven 160 miljoen uit aan spelers waar je niks aan hebt. Suarez is veels te duur voor Barca als je ziet dat ze sterke verdedigers kwijt zijn zoals Dani Alves. Ook Vermaelen en Mathieu kan je beter laten en gewoon 1 goede verdediger halen inplaats van 2 iets mindere.

Ik vind dit weer zon rare aankoop, net als mathieu... samen 40 miljoen en allebei rond de 30 jaar oud. Doe dan 1 verdediger van 25 die echt gelijk goed is, zoals hummels. Niet zulke halve aankopen...

Ik heb niks tegen Vermealen als speler, dus ik wil niet respectloos zijn, maar wat zal er hard gelachen worden London en Madrid zeg. Barca verrast, na Mathieu, met nog een top transfer. 19 euro voor een 28jarige bankzitter van Arsenal. Top deal!

Arme Ronaldo, Bale, Kroos, Mandzukic, Benzema, Griezmann (etc), wat zullen jij moeite hebben om dit Barca te penetreren.

jij = zij*

9 augustus 2014 om 21:35

ik denk dat dit de top 4 wordt in de premera division

1.real madrid (niet omdat ik voor hun ben maar hebben gewoon de beste spelers)
2.atletico madrid( simeone gaat van hun weer een knok team maken die iedereen KAN verslaan)
3.barcalona( hebben niet de sterkste team want xavi gaat weg en hebben niet de beste verdediging)
4.valencia( moet je nooit onderschatten en hebben goeie versterkingen gehaald)

dit is wat ik denk maar kan heel anders eruit gaan zien

Ik vind het een prima aankoop voor een goede prijs en laat die jongen zich eerst eens lekker aanpassen en her- ontwikkelen. Ben erg benieuwd naar de systemen en opvattingen van dit Barca en kijk dan ook beslist met plezier en genoegen uit naar dit seizoensjaargang.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren