Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Promes: ‘Deze competitie is duidelijk veel sterker dan de Eredivisie’

Laatste update:

Quincy Promes heeft zich laten adviseren door Demy de Zeeuw. De 22-jarige aanvaller rondde vrijdag zijn transfer naar Spartak Moskou af en de nu clubloze De Zeeuw speelde tussen de zomer van 2011 en afgelopen winter voor de Russische volksclub.

/

“De Zeeuw heeft mij alleen maar positieve dingen over Spartak verteld”, zei Promes tijdens zijn presentatie. “Hij zei dat dit de populairste club van het land is en dat het leven in Moskou ook aangenaam is. Hopelijk ga ik goed aarden in Rusland. De competitie wordt hier ieder jaar sterker en is duidelijk veel sterker dan de Nederlandse competitie.”

Promes maakte voor vijftien miljoen euro de overstap van FC Twente naar Spartak, hoewel Russische media berichten over een transfersom van zesenhalf en tien miljoen. In Rusland wordt bovendien beweerd dat de enkelvoudig Nederlands international twee miljoen per jaar gaat verdienen, terwijl Nederlandse media het op drie miljoen houden. Promes zei tijdens het persmoment ook dat hij in de belangstelling stond van Dynamo- en CSKA Moskou, aartsrivalen van Spartak.


Ga jij dit seizoen wedstrijden van Spartak Moskou kijken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wel apart dat hij nota bene De Zeeuw voor advies vraagt terwijl die er helemaal niets van gebakken heeft. Het grappige is dat men in Rusland hoopt dat Promes geen tweede Owusu-Abeyie wordt gezien het feit dat hij ook Quincy heet. Ik ben benieuwd of Promes in Rusland kan aarden. Wat hij bij Twente en Go Ahead liet zien vond ik veelbelovend.

9 augustus 2014 om 00:29

Hah ah die quincy owusu.... vergeten voetballer.
Denk dat promes met genoeg geduld wel kan slagen bij Spartak.
Schitterende club.

9 augustus 2014 om 00:33

Ach ik vind het een kleurloze competitie...
Het niveau Is wel hoger dan de eredivisie, maar geloof niet dat een middenvelder of aanvaller daar echt beter zal worden om vervolgens naar een topcompetitie te gaan, Is ook maar heel weinig gebeurd dat een speler daar opgestaan Is, naar een topclub Is gegaan en daar een bepalende speler Is geworden

9 augustus 2014 om 00:37

In Nederland is dat ook niet meer gebeurd. Jongens zoals van Persie, Robben, Zlatan etc hebben tien geleden de overstap gemaakt naar de Europese top, maar nu heeft alleen Strootman zich één jaar bewezen in Italië, maar dan wel bij een subtopper.

9 augustus 2014 om 00:41

Ik geef je deels gelijk, echter zijn er wel voorbeelden te noemen; Nemanja Vidic, Branislav Ivanovic, Andrei Arshavin e.d.

Desondanks vind ook ik dit een onverstandige stap voor hem. Afgaand op de grote transfersom zal hij minimaal het eerste halfjaar in de basis staan maar ik denk dat hij er voor z'n ontwikkeling verstandiger aan had gedaan een extra jaar te blijven bij Twente om vervolgens de stap richting een subtopper in het buitenland te maken. Ik wens hem in ieder geval veel succes!

9 augustus 2014 om 00:47

Roma een subtopper, ah ja.

Suarez, Vertongen, Vermaelen zijn voorbeelden van de laatste jaren, en
er zijn er wel wat meer dan dat te noemen.

9 augustus 2014 om 00:49

@tactloos,

Ook Liverpool, Tottenham en Arsenal hebben de laatste jaren niets gewonnen. Dan kan ik net zo goed Skrtel, Arshavin en Ansaldi gaan noemen.

9 augustus 2014 om 00:52

Eriksen en van der Wiel bijvoorbeeld.

9 augustus 2014 om 01:01

Je hoeft niet per se prijzen te winnen om een goede speler of club te
zijn of wel soms?

9 augustus 2014 om 01:03

Eriksen? Je bedoelt de Eriksen die bij subtopper Tottenham speelt? Dan kan ik ook Pavlyuchenko noemen die bij vele Tottenham supporters nog steeds populair is. Daarnaast is de Ligue 1 geen geweldige competitie hoor. Het zegt ook genoeg dat de aanvoerder van Ajax naar Newcastle United gaat.

@tactloos,

Vind jij Tottenham zo'n goede club dan? Ik vind dat namelijk behoorlijk meevallen gezien het geld wat ze hebben uitgegeven.

9 augustus 2014 om 01:04

Roma subtopper? Denk daar nog maar een keer overna

9 augustus 2014 om 01:09

Wat heeft Roma de laatste jaren allemaal aan prijzen gewonnen waardoor je ze een topclub kan noemen? Denk daar maar eens over na.

9 augustus 2014 om 01:12

Wat is er mis met Newcastle? Fantastische club in een fantastische competitie. Rusland tja wat moet je ervan zeggen. Kleurloos competitie met goede clubs met veel geld. Beter als de eredivisie zeker, maar wat wil je vergelijk de clubs is met elkaar dan weet je genoeg. Ik ben bang dat Promes het niet gaat redden. But we will see

9 augustus 2014 om 01:19

Tien jaar geleden ging je als basisspeler en aanvoerder van Ajax naar Real Madrid(zie Sneijder en Huntelaar), maar nu moet je blij zijn als je naar Newcastle United gaat, dat meestal tussen het linker- of rechterrijtje eindigt. Zeer wisselvallige club en het toont ook aan dat de Eredivisie enorm achterruit gaat. En dan wordt er hier moeilijk gedaan omdat Promes ergens in Rusland voor de prijzen kan spelen.

Ik kijk elke week naar de Russische competitie en ik vind het verre van kleurloos. Er wordt hartstikke technisch en verzorgd gespeeld en zeker Spartak speelt altijd aanvallend.

9 augustus 2014 om 01:22

Ligt het aan mij of wordt er voledig voorbijgegaan aan het punt van tinuske? Hij beweert dat het beter was voor de ontwikkeling van Promes als hij naar een topcompetitie ging in plaats van Rusland. De discussie tussen Rusland en Nederland noemt hij nergens volgens mij. Het feit dat Spartak 15 miljoen voor een speler neerlegt geeft al aan dat het voeren van die discussie weinig zin heeft.

Off: ik hoop nu wel dat Sport 1 eindelijk is die Russische competitie koopt. Toch enkele interessante (Nederlandse) spelers daar.

9 augustus 2014 om 01:31

@nickjwz,

Hij zegt dat het weinig gebeurd dat een speler via de Russische competitie opgestaan is, naar een topclub gaat en daar een bepalende speler wordt. Daarop zeg ik dat dat via de Eredivisie ook behoorlijk meevalt. Kijk maar bijvoorbeeld naar Siem De Jong die naar Newcastle. Tien jaar geleden zou je nog een transfer naar Real Madrid verdienen.

9 augustus 2014 om 01:44

Koni kerel je probeert je nu alleen te verdedigen! Je weet zelf ook dat eredivisie toppers afleverd ala suares eriksen vertonghen strootman! Dan probeer je jezelf te verdedigen door te zeggen dat ze geen prijzen pakken en daarna haal je pavlyuchencko aan hahaha toen verloor je al je geloofwaardigheid. Zonder het mafia geld in Rusland stelde die competitie nog steeds niks voor!

9 augustus 2014 om 01:46

Ik bedoel de Eriksen die betere stats had dan özil afgelopen seizoen. Daar komt bij dat ligue 1 gewoon bij de 5 beste competities van Europa hoort, en als je basis speler bent bij de beste club in diezelfde ligue1 (en kwartfinalist cl) heb je het toch wel aardig voor elkaar.

9 augustus 2014 om 01:50

Ik zeg dan ook dat ik net zo goed Pavlyuchenko kan noemen als men hier al over Vertonghen en Eriksen(die ik overigens nooit geweldig heb gevonden) beginnen.

En waar haal je dat maffia geld vandaan? Je kan dat totaal niet bewijzen. Bovendien had jouw club er geen enkele moeite mee om dat zogenaamde maffiageld van enkele Russische clubs aan te nemen.

@detoekomstajax,

Toch vreemd dan dat alleen een club als Tottenham hem wilde hebben. Met zijn kwaliteiten had hij toch een betere club verdiend?

Daarnaast hoeven Russische clubs echt niet onder te doen voor clubs als Marseille, Lyon of Bordeaux. De enige club die daar bovenuit steekt zijn PSG en Monaco en dat door financiële injecties.

Hoe dan ook: het gaat mij erom dat de Russische competitie net zo'n springplank kan zijn als de Eredivisie. De kans dat je via Rusland naar een topclub vertrekt is niet kleiner. De tijden dat je in Rusland afbouwt is voorbij.

9 augustus 2014 om 01:59

Vertonghen en vermaelen falen nu.

9 augustus 2014 om 02:02

Kan je iemand meetelen die in de eredivisie heeft gespeelt maar via andere competitie naar de top is gegaan. Anders zeg matic.

9 augustus 2014 om 02:04

Ja die Russen worden met de dag raarder

9 augustus 2014 om 03:22

Nou Koni, Eriksen is wel van een heel ander niveau dan Pavlyuchenko en Arshavin die n a een goed EK een transfer naar de PL verdienden, en daar vervolgens niets presteerden. Eriksen daar en tegen was bepalend voor Ajax, waarnaar hij naar een tussenstap naar Tottenham koos. Hij kende daar weliswaar wat opstartproblemen, maar ondertussen is iedereen lyrosch over hem. De Russische PL levert wrinig spelers af, en dat is zeker ook op het WK duidelijk geworden. Rusland heeft enkele sterke ploegen, maar geen echte (potentieele) topspeler. Het enige echt grote talent is Dzagoev, en ook daarvan is het maar de vraag of hij zijn belofte ooit in zal kunnen lossen.

9 augustus 2014 om 05:35

Niet elke aanvoerder kan van wereldklasse zijn

9 augustus 2014 om 06:27

Ever heard of Luis Suarez?

9 augustus 2014 om 06:33

Oke dus jij wilt zeggen dat er in de premier league maar in 1 of 2 topclubs zijn? Kerel niet alles draait om prijzen. Natuurlijk is dat als niet altijd haalbaar. Arsenal hheeft jaren bijna niks uitgegeven aan transfers, omdat ze zoveel vertrouwden op eigen jeugd en jonge talenten. Dit hadden ze ook maar als er dan clubs als chelsea en city met honderden miljoenen euros gaan rondstrooien dan zul je van tactiek moeten veranderen. Wat jaren kost. Zelfde wat je bij ajax zag een jaar of 10 geleden. Toen zij 6 jaar geen kampioen waren, ze gingen inzetten op de jeugd net als feyenoord. Dat kost tijd, maar dat neemt niet af dat het oppeens geen topclub is?

9 augustus 2014 om 09:10

Ze zijn ook gewoon een suptopper, maken nu stappen richting topclub

9 augustus 2014 om 09:49

Siem is ook geen geweldige voetballer, want volgens mij zit hij ook al tijden niet meerbij het Nederlands elftal, voor nederland een leuke speler in het buitenland is hij gewoon middenmoot, onze talenten zijn degene die naar grote clubs gaan straks als ze geduld hebben of via subtoppers minuten maken in grote competities zoals de vrij, indi, depay als ze zich niet laten lokken door het grote geld uit rusland eindigen zij bij grote clubs als united en barca, voor de basis

9 augustus 2014 om 10:16

@vesta,

Echt bepalend voor Ajax was hij niet hoor. Ik vond hem vaak tegenvallen. Gelukkig zeg jij dan ook dat Tottenham een tussenstap is, want volgens de meesten hier is Tottenham ook een topclub.

@kwartduitser,

Toen die naar Liverpool ging, was dat niets meer dan een subtopper. Dat ze dit seizoen dicht bij een landstitel waren verandert daar niks aan.

@psvglorie,

Inderdaad, de echte grote clubs in Engeland die mee blijven doen om de prijzen zijn Manchester United, Chelsea en sinds kort is daar ook Manchester City bij gekomen. Dat Arsenal vertrouwt op de jeugd is allemaal leuk en aardig, maar als je in negen jaar alleen in de subtop eindigt, kan je niet bepaald zeggen dat het een topclub is. Ze zijn nu op weg om weer een topclub te worden sinds ze veel geld uitgeven aan topspelers, maar het is nog maar afwachten hoe ver ze dat brengt, want ook met Özil werden ze vierde.

9 augustus 2014 om 10:30

Ansaldi?? Die is net weg man.

9 augustus 2014 om 13:11

Nou heb jij een voorbeeld welke voetballers uit Rusland tegenwoordig wel naar een topcompetitie zijn gegegaan. Want Ivanovic en Vidic zijn ook jaren geleden. En er zijn trouwens ook niet veel Russische talenten die in de top spelen. Waar het bij de Nederlanders wel zo is.

9 augustus 2014 om 13:30

Honda, Mvila en Ansaldi recentelijk nog.

9 augustus 2014 om 00:35

Het gaat er toch om dat hij een indruk wil krijgen van de club, de competitie, de stad, het leven in Rusland in zijn algemeen. Dus ik zie niet in waarom je de prestaties van de Zeeuw erbij moet betrekken.

9 augustus 2014 om 00:40

Omdat De Zeeuw niet al te positief was over Spartak nadat hij er vertrok, dus dan vind ik het zeer vreemd dat hij degene is die Promes adviseert om naar Spartak te gaan.

9 augustus 2014 om 00:49

Dat is een ander verhaal, maar jij droeg als reden op dat je het vreemd vond omdat Demy er zelf niks van gebakken heeft.

Verder weet ik niet wat Demy allemaal over Spartak heeft geroepen maar spelers hebben tegenwoordig al gauw kritiek op alles en iedereen als ze zelf niet aan spelen toekomen. Dat betekend echter nog niet dat de spelers de club in het algemeen ook niks vinden. Maar wat ik zeg daarover weet ik te weinig om er over te oordelen.

9 augustus 2014 om 01:00

Daarom haal ik ook zijn prestaties aan, want die waren niet altijd even goed. Toch had hij wat kritiek geuit omdat hij het moeilijk had zich aan te passen tussen de Russische ploeggenoten van hem.

9 augustus 2014 om 12:56

Juist aan iemand informatie vragen die kritiek durft te uiten is handig, want dan hoor je ook de eventuele minpunten. In Moskou lijkt het mijzelf ook goed te vertoeven. Als je naar Rusland gaat moet je als Nederlander daar naar toe of eventueel Sint Petersburg, ik zou het niet in het Oosten opzoeken. En natuurlijk is de Russische competitie sterker, er zit daar ontzettend veel geld. Maar dat betekent overigens niet dat daar de betere talenten vandaan komen, of dat talenten zich daar beter ontwikkelen. Omgekeerd zelfs, de eredivisie is genoodzaakt die jonge jongens te laten spelen en daardoor groeien ze sneller. Als je kijkt naar wat de beide competities de laatste jaren zelf geproduceerd hebben dan kan je als talent beter in de eredivisie zitten. Dat is gewoon logisch want in Rusland hebben ze het geld om een talent te vervangen als die het niet goed genoeg doet in Nederland moeten we roeien met de riemen die we hebben.

En weer verkoopt twente een overgewaarde vleugelspeler voor veel te veel geld. Eerst Ola John en nu deze meneer. Snap niet hoe Twente het voor elkaar krijgt om zoveel geld te krijgen voor spelers die niveau van Twente nauwelijks ontstijgen.

9 augustus 2014 om 01:36

Munsterman is het geheim.

9 augustus 2014 om 02:00

Valt op dat een groot aantal van de spelers die Twente voor veel geld verkoopt mislukken ja. Bryan Ruiz, Luc Castaignos, Nacer Chadli, Luuk de Jong, Edson Braafheid, Marko Arnautovic, Ola John. Geen enkele van hun heeft het waargemaakt bij hun nieuwe club.

9 augustus 2014 om 02:06

Elia was anders een groot succes bij Hamburg. Hij heeft daar een transfer naar Juventus afgedwongen.

9 augustus 2014 om 05:38

Nou momenteel speelt hij bij weder bremen, niet bepaald een topclub

Die krabbelt wel trug...oranje kan die wel vergeten ben ik bang

9 augustus 2014 om 00:55

Hetzelfde zeiden mensen ook over Sneijder en Kuyt. En kijk eens terug naar het afgelopen wk..

9 augustus 2014 om 01:20

Niet veel van Sneijder gezien op het wk behalve zijn goal tegen Mexico.

9 augustus 2014 om 01:23

Maar hij speelde wel alle wedstrijden in de basis(behalve die laatste wedstrijd die hij door een blessure niet kon spelen dan).

9 augustus 2014 om 01:06

Veelgehoord argument, maar elke keer weer onzin gebleken.

Volgens mij is de Russische competitie voor geen enkele West-Europeaan echt een aantrekkelijke competitie. Daar ga je alleen heen voor het geld, wat ik overigens prima vind. Ik wens hem succes daar, zeker nu hij het zonder groente en fruit uit Nederland zal moeten doen...

9 augustus 2014 om 00:33

Bij Spartak kan die veel meer bereiken dan met FC Twente met alle respect.

9 augustus 2014 om 00:35

Volgens mij verdien je in het westen veel meer geld als in Rusland, dus die theorie slaat nergens op. Bruto kunnen de meeste clubs nog mee de rest van Europa, maar in netto betalen de grootste clubs echt iets meer hoor en dat kunnen ze ook blijven doen. Kijk maar wat er met Anzhi is gebeurd toen het van Eto'o de best betaalde voetballer ter wereld maakten.

9 augustus 2014 om 00:40

Onzin. Promes kan alleen daar nu 3 miljoen verdienen, in West-Europa zou geen enkele club dat doen. En jouw opmerking over Anzhi snap ik al helemaal niet. Van die club is helemaal niets meer over sinds die suikeroom vertrok.

9 augustus 2014 om 00:44

Want clubs zoals Everton, AS Roma, Lazio, Wolfsburg en Schalke zijn arm? Doe aub niet alsof men in West-Europa zo weinig betaalt voor hun spelers en in Rusland zoveel. Mijn vergelijking met Anzhi gaat erom dat grote West-Europese clubs hoge salarissen kunnen blijven betalen terwijl Russische clubs dat niet kunnen. Anzhi heeft dat al aangetoond.

9 augustus 2014 om 02:24

Eto´o kreeg meer betaald bij Anzhi dan bij Chelsea of Barcelona bij elkaar hoor, de enige reden dat Anzhi het niet meer kon betalen was doordat de gulle geldgever verdween, dat is logisch want geen enkele club betaalt 20 mln per jaar uit eigen kas. De West-Europese clubs kunnen dat ook echt niet betalen.

En nee, Everton zou nooit 3 miljoen per jaar aan een speler als Promes geven.

9 augustus 2014 om 02:35

En wat verdienen Messi, Ronaldo, Götze etc allemaal dan? Dat soort jongens verdienen ook boven de tien miljoen euro per jaar hoor. Volgens mij verdient Ronaldo zelfs meer dan Eto'o bij Anzhi verdiende, dus er zijn wel degelijk clubs die dat salaris kunnen betalen.

Daarnaast betaalt een Everton wel ruim vier miljoen per jaar aan iemand zoals Tim Howard, dus als zij interesse hadden in Promes, hadden ze dat echt wel kunnen betalen gezien hun enorm hoge bedrag dat ze voor Lukaku betaalden.

9 augustus 2014 om 03:19

Ronaldo verdient door sponsorgelden meer dan Eto'o deed bij Anzhi, niet qua jaarsalaris bij de club zelf.

9 augustus 2014 om 03:22

En nee, Everton zou geen jaarsalaris geven van 3mln aan Promes. Lukaku en Howard zijn toch echt van een hoger niveau dan Promes. Howard is al jaren eerste keus onder de lat en Amerikaans international. Uitblinker op het afgelopen WK. Lukaku is een grote aankoop, een publiekslieveling en afgelopen seizoen beslissend voor Everton. Die spelers zijn niet te vergelijken met Promes. Ik denk dat Everton niet eens 15mln voor hem zou willen betalen. Laat staan een jaarsalaris van 3mln, als Howard 4 krijgt.

9 augustus 2014 om 04:55

Je noemt messi en Ronaldo in 1 zin met eto'o.. Dat gaat wel ver, eto'o Was een hele goede spits maar niet vergelijkbaar met messi en ronaldo
In Rusland betalen ze buiten proportionele salarissen voor spelers die bij de echte topclubs tekort komen door leeftijd of kwaliteit

9 augustus 2014 om 10:21

@bentini123,

Volgens mij verdient Ronaldo ruim 21 miljoen euro per jaar bij Real. De sponsorgelden die hij krijgt zijn allemaal extra. Daarnaast kan Everton dat dus wel doen als zij interesse zouden tonen, want in Engeland betalen ze ook gewoon enorm veel salaris. De spelers zijn qua status misschien niet te vergelijken met Promes, maar wat ze aan salaris verdienen toont wel aan dat ze in Engeland ook veel salaris betalen.

@tinuske,

Het gaat erom wat die spelers verdienen en niet om hoe goed ze zijn. Daarnaast kan je van Eto'o niet echt zeggen dat hij te kort kwam voor de echte topclubs gezien het aantal prijzen dat hij heeft gewonnen.

Rusland heeft inderdaad een veel sterkere competitie. Daar heb je clubs als Zenit, Spartak, Dynamo etc lopen. Vorig seizoen werd Feyenoord uitgeschakeld door een middenmoter als Kuban Krasnodar. Zelfs met Pelle en Janmaat etc. Zeker een grote stap omhoog voor Quincy. Hopelijk maakt hij het.

9 augustus 2014 om 00:42

Toen verloren de eerste 3 wedstrijden in de Eredivisie ook met ondermeer Pec, ze waren toen gewoon niet in de juiste vorm.

9 augustus 2014 om 01:40

En Kuban was met Özbiliz en Ionov hun beste spelers kwijtgeraakt.

9 augustus 2014 om 08:01

Vlgns mij schakelde Twente 3 jaar geleden Zenith en nog een club uit Rusland nog uit voor de E.l.

9 augustus 2014 om 10:23

Volgens mij kreeg Twente toen alle hoeken van het stadion te zien en schakelde Spartak Ajax uit en was een Kuban Krasnodar te sterk voor Feyenoord.

Natuurlijk is de Russische competitie sterker dan de Eredivisie, dat weet iedereen toch al?

Spartak Moskou is de volksclub van Rusland en het meest populair natuurlijk, maar ze hebben al enkele jaren geen titels meer gewonnen. Zeer jammer vooral als aartsrivaal Cska Moskou de laatste jaren de lakens uitdeelt samen met Zenit. Murat Yakin is wel een goede coach en ze zijn veelbelovend begonnen. Ik gun Promes wel een titel.

9 augustus 2014 om 01:09

Ik gun Spartak niks na die incidenten tussen onze supporters een paar jaar terug. Maar de onderhandelingen tussen ons en hen gingen wel prima in verband met Emenike.

9 augustus 2014 om 01:19

Ach ja, het gedrag van sommige hersenloze hooligans staan los van de status van een club.

Zozo.... dat is al gelijk een overtuigend bewijs dat de Russische competitie veel sterker is dan de Nederlandse... een gesprekje met de Zeeuw... poehee...

Als hij nou slim was had hij iets in de trant gezegd dat hij nog geen wedstrijd gespeeld heeft en dat hij daar wel vanuit gaat oid.... Maar neeeeee...promes heeft de goeie stap gemaakt en voor een ' duidelijk sterkere competitie' gekozen..... chapeau.

9 augustus 2014 om 00:43

Russische competitie is ook duidelijk een paar niveaus beter dan de Nederlandse. Meer geld, betere spelers,betere Europese prestaties. Dat is al bewijs genoeg.

9 augustus 2014 om 00:44

De Nederlandse clubs hebben de afgelopen jaren niks gepresteerd, met alle respect.

9 augustus 2014 om 01:17

Dat klopt ook helemaal hoor, duidelijk als wat. Maar dat is niet m'n punt. Hij doet t overkomen alsof hij er nu pas achter komt na z'n gesprekje met de Zeeuw en dan z'n conclusies trekt.

Dit had hij allang kunnen weten ook en nu klinkt t net alsof hij bevestiging zoekt voor z'n transfer.

Dacht dat Cska en Zenit de populairste daar waren?

9 augustus 2014 om 00:46

Spartak is de grote volksclub van Rusland. Zie het maar als een soort Feyenoord of Borussia Dortmund. De andere populairste club is Zenit. Cska ligt daar iets achter.

9 augustus 2014 om 00:50

Hij moest gewoon bij twente blijven

9 augustus 2014 om 00:50

Koni020

En in de Sovjet tijd? Wie was toen populairder, Spartak Moskou of Dynamo Kiev?

9 augustus 2014 om 00:55

Dit is gewoon sportief een verbetering en niet alleen financieel. Dus waarom zou hij bij Twente moeten blijven..? Zodat hij kan doorgroeien? Als hij zich staande houd in de Russische competitie dan komen de grote clubs wel van zelf.

9 augustus 2014 om 01:03

Bursaspor-

Als hij dit seizoen was gebleven was hij zeker weten 1 van de smaakmakers van dit seizoen geworden en dan kon hij volgend seizoen nog een betere stap maken

9 augustus 2014 om 01:06

@forzafener,

In de Sovjet-tijd waren Spartak en Dinamo Kiev de populairste clubs. Dinamo was een goede outsider.

9 augustus 2014 om 01:08

En op je opmerking van net terug te komen. Ik denk niet dat de russische competitie betere spelers heeft alleen meer geld. Spelers als tadic, Depay, pelle, blind zie ik daar niet rondlopen

9 augustus 2014 om 01:14

Spelers zoals Hulk, Garay, Witsel, Rondon, Kerzhakov, Denisov, Ananidze, Doumbia, Musa, Tosic, Schennikov zijn vele malen slechter natuurlijk...

9 augustus 2014 om 02:05

Chief Het zegt wel iets over jou voetbalkennis als je beweerd dat er geen spelers als Depay en Blind in Rusland lopen. Onze Topspelers gaan al jaren lang naar Rusland en zijn daar niet eens de beste aangezien daar topspelers als Hulk, Wistel , Doumbia , Criscito etc lopen . En tsja ze hebben daar meer geld maja Dat is toch ook de reden waarom de Premier de beste competiie op de wereld is. Waar geld is zitten de goede spelers. Daarbij kan je er als speler gewoon prima ontwikkelen. Kijk naar bijv Honda die vanuit de Eredivisie via de Russische Comp nu een Toptransfer heeft naar Milan

9 augustus 2014 om 02:12

Nou Koni hij heeft ons tenminste diep in de nacht laten lachen. Pelle en Tadic zijn allang al weg btw.

9 augustus 2014 om 09:12

Dortmund? Die hebben de 3e grootste supporters groep, Bayern münchen heeft er heel veel meer en schalke ook nog steeds een hele boel meer

9 augustus 2014 om 12:55

@chiefkief,
maak je nou een grap?. Noem jij nou serieus Pelle op?. Weet je wel wat voor spelers er in Rusland lopen?.

9 augustus 2014 om 14:13

Arnoud, je bent een kleine jongen. In de tijd van de Sovjet Unie waren er maar 2 clubs die echt telden. Spartak Moskou en Dinamo Kiev

9 augustus 2014 om 15:23

Ik bedoel nu.. Sparta was ook ooit een populaire Nederlandse club

De Russische competitie moet gewoon uitgezonden worden op sport 1 ofzo. Of gebeurt dat al?

9 augustus 2014 om 01:07

Volgens mij niet, ik heb geen Sport 1 trouwens. Via internet kan je alles wel volgen eigenlijk. Ik keek soms al wedstrijden van Spartak Moskou omdat Tino Costa daar speelt, maar nu is het ook wel leuk om Promes eens te volgen. Soms spelen ze om 11:30 op zondag en als je geen zin hebt om aan de slag te gaan dan is dat de enige wedstrijd die er dan gespeeld wordt. Het niveau valt me erg mee, er wordt technisch en gepassioneerd gespeeld. Er worden echter wel teveel (domme) fouten gemaakt vind ik, tactisch kunnen ze zich zeker nog verbeteren. Voor de neutrale kijker geen probleem, beter dan kijken naar een georganiseerd team als Chelsea.

Kijk maar eens naar de selectie van Spartak, daar zitten veel bekende spelers bij.

9 augustus 2014 om 01:08

Jazeker. In Rusland.

9 augustus 2014 om 01:17

Wil ik niet eens zien, en bovendien stelt dat hele Russisch competitie niets voor.

9 augustus 2014 om 01:21

Meer als de Eredivisie in ieder geval. Naast Promes hebben meerdere mensen dat gezegd.

9 augustus 2014 om 01:30

Russisch competitie is niets beter dan de Nederlandse competitie. Promes gaat er ook alleen voor het geld,zoals zoveel dat doen voor het geld naar Rusland gaan.

9 augustus 2014 om 01:33

Eredivisie is niks meer dan een opleidingscompetitie.

9 augustus 2014 om 01:34

Natuurlijk, en in Engeland, Spanje, Italië en Duitsland betalen ze natuurlijk alleen in kokosnoten en rijst. Elke speler die voetbalt doet dat om geld te verdienen.

9 augustus 2014 om 02:18

Het is gewoon een feit dat de Nederlanders op VZ hun competitie overschatten. Volgens mij leven we niet meer in de jaren 90 en leven we in een tijdperk dat Nederlandse clubs alleen spelers kan opleiden en ze weer voor hun 22e verkopen.

9 augustus 2014 om 09:27

Jij komt altijd met dezelfde verhalen. Jij vindt zelfs de Turkse competitie beter dan de Eredivisie. Sorry hoor, maar moeten we dat dan serieus nemen?

9 augustus 2014 om 12:58

Tuurlijk is de Russische competitie beter. Hij gaat wel meer verdienen dan wat hij bij Twente verdiende maar bij Spartak speelt hij om veel meer prijzen.

9 augustus 2014 om 13:16

Ppep,
Ik ga niet beweren dat de Turkse league beter is, maar wat stelt de Eredivisie nou voor?. Het zegt al genoeg dat Ajax 4 of 5 jaar achter elkaar kampioen is. Feyenoord en Psv die zo gemakkelijk eruit worden geknikkerd door onbekende clubs.
Als Nederlander moet je sowieso niet proberen om competities als die van Rusland en Turkije af te kraken.

9 augustus 2014 om 14:27

Als Zenit St. Petersburg, Spartak Moskou, Cska Moskou en Dinamo Moskou mee deden in de Eredivisie dan werden zij 1e, 2e, 3e en 4e. Ajax zou voor Europa League gaan en PSV zou blij zijn als het de play-offs won.

Kijk toch eens naar die selecties, de Russische competitie vind ik de 6e van de wereld.
1e Engeland
2e Spanje
3e Duitsland
4e Italië
5e Frankrijk
6e Rusland

En dan volgen Nederland, Oekraïne, Portugal en Turkije (alfabetisch).

Ja kwa geld wel, maar niet kwa competitie, zeg gewoon dat je het voor het geld doet hypocriet.

Typisch VZ om de transfersom weer proberen te downsizen, er was precies 1 Russische site die sprak over een lagere transfersom, Tass bevestigde net als de Nederlandse media dat het om 15 miljoen ging en Tass is zo ongeveer de enige Russische nieuwsbron die er enigszins toe doet.

Promes: ‘deze competitie is duidelijk veel sterker dan de Eredivisie’

Knap dat ie dat nu al weet zonder er een wedstrijd gespeeld te hebben! Waarschijnlijk volgt Promes de Russische competitie al jarenlang op de voet!

9 augustus 2014 om 01:33

Sterker nog hij heeft het nooit gevolgd, dat weet ik wel zeker. Hij moet is een vent wezen en eerlijk toegeven dat hij het puur deed voor het geld....

9 augustus 2014 om 01:39

Lijkt me duidelijk. Als je bijvoorbeeld in Spanje, Italie of Engeland bij een middenmoter of subtopper speelt, blijf je zowel bij de echte europese topclubs als bij de bondscoach meer in beeld volgens mij dan in die geweldige Russische competitie...

9 augustus 2014 om 01:45

Vandaar dat jongens zoals Witsel, Lombaerts, Neto, Musa en Hulk nog altijd in beeld zijn voor hun land?

9 augustus 2014 om 01:51

Dat waren stuk voor stuk al gevestigde namen in de Nationale ploeg voordat ze naar Rusland vertrokken. Niet te vergelijken dus met een talentvolle jonge speler van jong Oranje die tegen de Nationale ploeg aanzit...

9 augustus 2014 om 01:52

Hulk en Witsel hebben de naam de rest de rest is gebrek aan beter.

9 augustus 2014 om 01:54

Rusland is geen voetbal land draait alleen maar om geld en macht in nederland is het voetbal te minste echt een volks sport

9 augustus 2014 om 01:57

@soccergirly,

En toch vertrokken die naar Rusland en zijn ze nog steeds in beeld bij hun bondscoaches. Hoe verklaar je dat dan? Overigens denk ik dat de huidige Nederlandse bondscoach de competitie wel in de gaten houdt hoor, gezien zijn verleden in Rusland.

9 augustus 2014 om 01:58

Voordeel is dat we Hiddink als Bondscoach hebben en die zelf in Rusland actief is geweest en dus zeker deze spelers in de gaten houdt. Maar wat een onzin alsof spelers nu uit beeld raken. elke topclub uit een topcompetitie heeft overal scouts lopen. Als een speler t in Rusland goed doet blijven ze hem echt wel volgen. Alsof de russische competitie niet serieus wordr genomen omdat ?? er veel geld zit haha wat een onzin. Weet bijna wel zeker dat ze in het buitenland De Russchie competie serieuzer nemen dan onze Eredivisie. Alleen omdat mensen niks weten over bepaalde competities gaan ze er maar van uit dat spelers uit beeld raken of dat de competitie niks voorstelt . We kunnen ons beter druk maken over onze eigen teams die elk jaar meer en meer teleur stellen

9 augustus 2014 om 02:10

Simpel, omdat ze al een aantal interlands achter hun naam hadden waarin ze naar voldoening gepresteerd hebben. Kijk bijvoorbeeld naar Lens, in de kwali uitstekend gedaan bij Oranje, geen geweldig seizoen bij Kiev, maar toch gewoon mee naar Brazilie. Ik ben bang dat dit soort talenten die nog niet tot de kern van de nationale ploeg behoren (als Spartak niet uitmuntend presteert in CL of EL) eerder uit beeld raken bij de echte europese top en bij de Nationale ploeg, dan als ze bij een subtopper in Engeland of Spanje zouden spelen...

9 augustus 2014 om 02:14

''maar wat een onzin alsof spelers nu uit beeld raken.''

Meer of minder in beeld is wat anders dan uit beeld...

'' We kunnen ons beter druk maken over onze eigen teams die elk jaar meer en meer teleur stellen''

Gelukkig zijn daar genoeg andere topics voor!

9 augustus 2014 om 02:17

Ik denk niet dat dat zoveel uitmaakt hoor. Een beetje scout houdt ook de Russische competitie in de gaten hoor. Waarom zou iemand zoals Özbiliz anders bij Manchester United genoemd worden? Zeker als je zoals van Gaal iemand als Lens meeneemt die in een nog mindere competitie speelt als de Eredivisie(in de breedte) zoals jij zelf zegt.

9 augustus 2014 om 02:25

'' Waarom zou iemand zoals Özbiliz anders bij Manchester United genoemd worden?''

Geen idee, misschien een scout met een borreltje teveel op ?

''zeker als je zoals van Gaal iemand als Lens meeneemt die in een nog mindere competitie speelt als de Eredivisie(in de breedte) zoals jij zelf zegt.''

Dat de Russische of Oekraïense competitie minder is dan de Eredivisie is, beweer ik nergens. Mijn punt was (zie Lens, Hulk, Witsel etc.) juist dat bij spelers die al goed presteren in nationale elftallen, het niet van belang is waar ze op dat moment spelen. Spelers die nog naam moeten maken (promes) hebben imo meer kans als ze in sterkere competitie spelen.

9 augustus 2014 om 02:44

Dat kan best, maar ook in Rusland kan je naam maken als international. Dat hebben jongens zoals Krasic, Vidic, Ivanovic, Skrtel, Musa, Doumbia, Danny, Lombaerts. Dat waren voorheen ook geen bekende namen, maar via Rusland werden ze bekender en zelfs international van hun land. Datzelfde kan Promes ook bereiken mits hij goed presteert.

Aan Demy moet je echt advies gaan vragen.... Heeft hij ook gevraagd waar Demy momenteel speelt?

Ik vond Demy een goede speler bij Ajax en Oranje, sympathieke jongen en door die trap op het WK is het fout gelopen maar toch. Buiten dat, Demy deed het niet goed bij Spartak, deed het niet goed bij Anderlecht en zit nu op zijn 31ste zonder club.

Elke ex of huidige speler had wel verteld hoe leuk het is bij Spartak. Je verdient veel geld en de club regelt veel voor je. Dat is het enige dat je daar hebt. Je leeft echt in een klein, beperkt wereldje met een beetje familie en de spelers rond je.

Grappig dat hij De Zeeuw om advies vraagt.. die man zit momenteel zonder club nadat hij zijn carrière ging vergooien tussen de Russische roebels... Is dat dan je voorbeeld?

9 augustus 2014 om 13:36

Dat zijn carriere geen vogelvlucht heeft gemaakt daar, is niet aan Rusland te wijten. Zijn hoogtepunt werd zijn dieptepunt, vind het een beetje cynisch om daar zo negatief over te doen. Men onderschat die trap van Martín Cáceres toch nog behoorlijk heb ik het idee.

Zo ga je van halve finale Wk naar werkloos.. dat is niet alleen maar vormverlies.

Je gaat voor t geld stakker. Niks mis mee, maar als je voor je carrière gaat, dan ga je naar een ander voetballand.

En Rusland tja, gezellig zeker?!

Carriere advies vragen aan De Zeeuw staat gelijk aan financieel advies vragen aan een automonteur. Nog geen minuut gespeeld in dat foute land en alles is voor hem al duidelijk. Naar Rusland ga je om te cashen, serieuze spelers met potentie gaan alleen naar de top 4 van Europa.

Promes maakt op mij een indruk alsof hij nog helemaal niks van Spartak, de stad Moskou of het land Rusland weet. Weet hij dat het in de winter makkelijk -25 kan worden? Weet hij dat de Russische samenleving behoorlijk racistisch en nationalistisch is? Ik betwijfel zelfs of hij Moskou op de kaart kon aanwijzen en als hij er straks achterkomt dat het verboden is zijn geliefde pindakaas te importeren dan komt hij erachter dat Rusland op dit moment helemaal geen uitstekende keuze is.

Voor Twente is het trouwens een uitstekende deal om vijftien miljoen te vangen voor deze jongen.

Kijk zowiezo alleen de wedstrijden van Spartak, maar puur voor Movsisyan en Özbiliz.

Heb je de competitie gevolgd Promes? Want gespeeld heb je er in ieder geval nog niet!
Zeg gewoon dat je voor het geld bent gegaan, word meer gewaardeerd als dat gekonkel.
Verder snap ik niet dat je op dit moment als Nederlander naar dat land wilt, maar dat is een totaal andere discussie.
Veel plezier met centjes tellen in rasistisch Rusland!

Quincy gaat ff cashen en is voor het EK weer terug in de eredivisie..

Einde carierre Quincy Promes.
Wat een belachelijke overstap vind ik dit. Op zo'n jonge leeftijd naar Rusland.
Waarom niet een paar jaar in Nederland rijpen? Als je het nog 2 jaar goed doet sta je in het Nederlands elftal. Dan heb je daarna wellich de clubs voor het uitzoeken. Jammer dat veel van die jongens zo azen op dat geld. Tegenwoordig is het belangrijker dan sportief succes. En dan ook nog dit soort dingen roepen. Lachwekkend

9 augustus 2014 om 13:22

Wie ben jij om te zeggen dat het einde carrière is?. Je doet alsof Promes het grootste talent is van de wereld. Als hij zich kan bewijzen bij Spartak dan kan hij makkelijk een stap hogerop.

zou hij wten dat hij naast de beste speler van de russiche premier liga staat haha

is hij uberhaupt al in moskou gearriveerd dan.

Beter voor zijn ontwikkeling, het niveau ligt hoger in Rusland en als je dan moet spelen tegen clubs als Cska Moskou moet je toch niet het niveau van de Eredivisie gewend zijn. Promes is een geweldige potentiële voetballer die het denk ik wel gaat maken in Rusland.

Goh Promes, zolang talentvolle spelers als jou na slechts één aardig jaartje Eredivisie besluiten naar het buitenland te vertrekken blijft er inderdaad weinig meer over van de Eredivisie. Voor de liefhebber een zorgelijke ontwikkeling. Over een aantal jaar kijkt er geen hond meer naar de Eredivisie als deze ontwikkeling zich doorzet.

Jaja , in Rusland wordt beter gevoetbald als bij ons , dat hebben we op het WK ook kunnen vaststellen.

Domme beslissing om daar te gaan voetballen. Club-eigenaren behoren mogelijk net als Abramamovich tot de Russische maffia. Het is een door en door corrupt land met een economie die kleiner is dan de onze. Het verschil met West-europa is op ieder terrein zo groot dat je daar iedere dag moreel kilometers achteruit loopt. Je moet wel heel erg geil op geld zijn om daar te willen voetballen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren