Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Ik denk dat Vermeer niet onderdoet voor Cillessen'

Laatste update:

Omdat Jasper Cillessen nog maar net terug is van zijn vakantie, kreeg Kenneth Vermeer de kans om zich in de thuiswedstrijd tegen Vitesse in de kijker te spelen. Die kans greep hij met beide handen aan: Ajax won met 4-1, maar Vermeer werd dankzij een aantal geweldige reddingen gekozen tot man van de wedstrijd. In de voorbereiding keepte hij ook al bijzonder sterk in het duel met Benfica.

/

Volgens Marcel Peeper, oud-international en tegenwoordig rapporteur van het Voetballer van het Jaar-klassement voor De Telegraaf, staat Frank de Boer volgende week voor een duivels dilemma. Zondag speelt Ajax uit tegen AZ en wie moet De Boer op doel zetten: Cillessen, of toch Vermeer? "Ik denk dat Kenneth niet onderdoet voor Jasper Cillessen. Welke keuze moet je dan maken? Ga er maar aan staan", zegt Peeper.

"Kenneth zou bij iedere andere eredivisieclub waarschijnlijk eerste keeper zijn en ook in het buitenland zou hij niet misstaan", vervolgt Peeper. "Engeland, Frankrijk, Spanje… Ik denk dat hij het niveau prima aankan. Bovendien kan het snel gaan in de voetballerij. Als er scouts op de tribune zaten, kan het zomaar zijn dat de clubs ineens voor hem in de rij staan." De 28-jarige Vermeer heeft nog een eenjarig contract en mag voor een miljoen euro vertrekken bij Ajax.

Wie moet er keepen tegen AZ?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Cillessen is veel Stabieler en heeft een betere keepers uitstraling dus ik zou voor hem kiezen!

11 augustus 2014 om 10:31

Als één iemand qua uitstraling niks zegt is het Cillessen wel...

11 augustus 2014 om 10:35

wat praat jij nou voor onzin Cillessen heeft heel veel rust en dat zie je ook aan zijn uitstraling! hij is ontzettend stabiel en is niks voor de eerste keeper in het NL elftal!

11 augustus 2014 om 10:39

Wat praat jij Vermeer is zwaar beter dat vond meneer van gaal namelijk ook

11 augustus 2014 om 10:42

Totaal geen uitstraling !!

Krul heeft een keepers uitstraling maar cillessen totaal niet helemaal geen charisma, hij is gewoon een stabiele keeper thats it.
Heb heel weinig momenten meegemaakt dat hij het team opstaande voet hield door briljante reddingen

11 augustus 2014 om 10:43

Als mister van gaal dat vond waarom heeft hij dan niet gewoon Vermeer meegenomen?

11 augustus 2014 om 10:43

Het stijlloze aanprijzen van Vermeer gaat gewoon door? Ik heb nog nooit meegemaakt dat een reserve zoveel media-aandacht krijgt om alleen maar een transfer te bewerkstelligen. Deze jongen raak je aan de straatstenen niet kwijt, en al helemaal niet voor 1 miljoen.

11 augustus 2014 om 10:51

Cilessen is op dit moment enorm overschat vind ik. Heeft hij nu al zoveel meer punten gepakt voor Ajax dan Vermeer?

11 augustus 2014 om 10:53

@tendelo

Dit is gewoon haat over Vermeer wat je hier vertrooid, ik merk dat er meerdere zijn die Vermeer haten.. Waarom? Ik hoop dat het geen ajacieden zijn die haat verstrooien richting Vermeer, we weten allemaal wat de minpunten van Vermeer zijn en ook wat de Minpunten van Cillisen zijn, Ik zou persoonlijk voor Cillisen kiezen, maar we moeten Vermeer echt dankbaar zijn voor zijn fantastische wedstrijden waar hij heel veel punten voor ons pakten, en ja hij keepte ook 8/9 wedstrijden verschrikkelijk maar mag een keeper ook een slechte dag of deel van seizoen hebben? Vermeer word altijd afgemaakt als hij een foutje maakt, als cillisen dat zelfde foute bal speelt hoor je niemand erover.

11 augustus 2014 om 11:01

Nee, dat mag niet. Met wat Vermeer vorig jaar liet zien heeft hij wat mij betreft basisplaats vergooid. Jasper pakt misschien niet heel veel punten maar geeft er ook geen weg en is een bakermat van vertrouwen voor zijn verdediging

11 augustus 2014 om 11:09

@josep

De jong heeft ook aan het einde van de seizoen alleen maar slechte wedstrijden gespeeld.. Hij werd toch ook niet afgemaakt? Ik zeg ook niet dat hy basisplaats verdiend, maar ben de mensen zat die alleen maar negatief over vermeer zitten te doen, daarom hoop ik zo graag dat Vermeer weggaat en dat hij bij zijn nieuwe club wekelijks kan uitblinken en dat Cilissen een inzinking krijgt en dan zullen ze zien op wie ze terug kunnen vallen

11 augustus 2014 om 11:11

Hij heeft gisteren 3 of 4 uitstekende reddingen verricht, maar daar staat hij ook voor, maar ik heb gisteren in het stadion ook weer 3 of 4 ballen gezien waar hij bij het terugspelen weer zijn verdedigers bijna in problemen bracht. Nee hij heeft nog steeds de rust niet bij terug speel ballen die Cillisen wel heeft. Dan is voor mij de keuze niet zo moeilijk. En ja natuurlijk is Kenneth een boven gemiddelde keeper, maar niet de super top keeper die andere denken te zien in hem, en ook van Gaal kan zich wel eens vergissen, ondanks dat hij denkt dat, dat niet zo is..

11 augustus 2014 om 11:21

@18xavi
Celissen pakt af en toe punten maar niet meet dan Vermeer. Het verschil zit hem erin dat Vermeer ook af en toe punten verliest en dat doet Cilessen niet of nauwelijks

11 augustus 2014 om 11:26

Je kan hem zeker voor een paar miljoen verkopen, is toch betrokken bij alle kampioenschappen. En heeft goed reflexen in huis. Kan zo bij een subtopper in Europa aan de slag. Alleen de hoge ballen zijn een probleem.

11 augustus 2014 om 11:47

@jesseafcabarca,

Ik heb die wedstrijd gezien, maar welke redding precies dan? Je bedoelt die vlak voor tijd zeker? Met alle respect, maar dat is een bal die iedere keeper van het NL elftal standaard moet hebben. Dat was echt geen bijzondere redding.

11 augustus 2014 om 12:11

Ja, Cillessen heeft veel meer punten voor Ajax gepakt dan Vermeer. En nog belangrijker: Vermeer heeft Ajax door zijn blunders heel vaak punten gekost. Cillessen houdt vaker de nul, zet de verdediging veel beter neer, en staat veel beter opgesteld, zodat hij geen spectaculaire duik hoeft te maken, maar de bal gewoon kan pakken. Als je kijkthoeveel kansen Ajax weggeeft in de bekerfinale, in de JC-schaal en tegen Vitesse, dat is niet normaal. Met Cillessen op doel staat de verdediging veel minder kansen toe.

11 augustus 2014 om 12:38

Inderdaad en penalties stoppen is helemaal een drama met Cillessen.

11 augustus 2014 om 12:52

Dat is vorig seizoen wel gebleken uit het feit dat Ajax de minste tegentreffers van de eredivisie had.

11 augustus 2014 om 12:53

Edit: @Spaanse Bas.

11 augustus 2014 om 13:23

Ja Cilissen was 1e keeper omdat Vermeer geen minuten maakte..

11 augustus 2014 om 13:41

Dat laatste heeft volgens mij ook met zijn stijl te maken, die sober is en een beetje doet denken aan van de Sar. Hij pakt regelmatig moeilijke ballen, ook op het WK, maar omdat het er minder spectaculair uitziet wordt het vaak beoordeeld als een bal die andere keepers ook zouden pakken. Vaak ten onrechte denk ik.

11 augustus 2014 om 14:40

Carribean, heerlijk om je reactie te lezen! Ben het ook helemaal met je eens, heel jammer ook zelfde gebeurd met VdH, zelfde fouten maakt Veltman maar dan hoor je niks. Walgelijk vind ik het man, en Vermeer zijn bepalende rol in vooral de kampioenschappen van 2011 en 2012 vergeet ik nooit meer. Zal hem daar altijd dankbaar voor zijn.

11 augustus 2014 om 14:49

@loesje13 in de eredivisie stond Vermeer alleen de eerste 7 wedstrijden op doel, 12 tegentreffers. De rest heeft Cillessen gekeept. Met Cillessen zijn er veel minder tegendoelpunten en veel minder kansen voor de tegenstander.

11 augustus 2014 om 17:39

@sulej, zijn redding in de wedstrijd om de 3e ster in de eerste minuut tegen brian ruiz zal ik nooit meer vergeten. Gaat ie erin hadden we nu misschien geen 3e ster op de borst gehad!
Ik ben Vermeer ook zeer dankbaar om zijn bijdrage.

11 augustus 2014 om 10:33

Tuurlijk moet Cillissen weer keepen. Ik geloof dat hij vorig seizoen en de WK toch wel wat krediet heeft opgebouwd, komop zeg.
Omdat Vermeer nu enkele wedstrijdjes keept en dit redelijk tot goed doet (waarvoor hij dan ook goed voor wordt betaald), moet hij ineens weer in de basis ? Neuh....

11 augustus 2014 om 10:36

Die uitstraling van Jasper is niet zo bijzonder. Maar wat jij over stabiliteit zegt klopt inderdaad. Jasper keept altijd 7. Terwijl Kenneth of een 3-4 keept of een 8-9 dat geeft onrust in de defensie, Kenneth zorgt ook voor stress achterin omdat hij zelf ook gestrest keept (lijkt het) en Jasper straalt rust uit dat verdedigt veel fijner.

11 augustus 2014 om 11:42

Dat is Vermeer ook. Hij heeft vorig seizoen wat zwak zoals ook veel spelers hebben. Cilessen komt ook wel in zo'n periode. Ik zou voor Vermeer gaan alleen omdat hij Ajax altijd trouw is geweest. Ik ben benieuwd wat cilessen zou doen ipv Vermeer, zou hij ook zou trouw zijn geweest.

11 augustus 2014 om 11:58

Vermeer heeft zeker wel een betere uitstraling , maar ff serieus wat boeit uitstraling nou? Zolang je die ballen maar uit het doel houd

11 augustus 2014 om 12:37

Hahaha cillesen ziet er altijd uit alsof hij niet heeft geslapen met die blauwe ogen en wallen..uitstraling van lik mn reet

De reden waarom Cillessen verkozen zal worden boven Vermeer is omdat hij gewoon meerdere facetten beter beheerst. Ja Vermeer is goed in 1 op 1 en ja hij is een goede lijnkeeper. Maar coachend, rust brengend, voetballend en organiserend is hij gewoon minder dan Cillessen.

Het is heerlijk om Vermeer achter de hand te hebben maar Jasper brengt zijn gehele verdediging rust. Waar we afgelopen weekend weer echt stonden te schutteren met enige regelmaat komt dit onder Cillessen vrijwel nooit voor.

En Jasper is ook gewoon 1ste keeper van Oranje, vertegenwoordigd een veel grotere transferwaarde. Heeft vorig jaar in 25 duels 14x de 0 gehouden. Er is totaal geen reden om Jasper Cillessen te wisselen. Ondanks een paar (erg goede) optredens van Vermeer.

11 augustus 2014 om 10:34

Eindelijk iemand die het ziet! Cillissen geeft gewoon veel meer rust in de verdediging, dat is erg belangrijk voor het kiezen van je keeper. Bovendien is Vermeer nog niet sterk genoeg bij hoge ballen. Ik hoop niet dat Vermeer vertrekt want het is wel een uitstekende keeper, maar mocht hij vertrekken gun ik hem een transfer naar een mooie club!

11 augustus 2014 om 10:34

Valt ook wel weer mee, Cillessen beheerst sommige facetten dus minder als Vermeer. Zoals uittrappen, 1 op 1, reflexen zijn minder. Bij hoge ballen is het ook geen ster en om eerlijk te zijn, vind ik het een zenuwpees bij vrije trappen en penalties. Vermeer heeft steken laten vallen, maar toch zie ik hem alsnog het liefst als eerste keeper. Toch de man in het doel geweest tijdens 3 kampioenschappen op rij. Het punt is wel zo, Cillessen lijkt dus meer rust te brengen in de verdediging, dat is belangrijk.

Maar dat Cillessen eerste keeper is van Oranje, snap ik dus niet. Krul en Vorm worden jaarlijks beter getest in de PL, hebben meer ervaring, op de lijn zijn ze beide beter, in de lucht ook. Snap er echt niks van. Enige reden is stabiliteit, over het algemeen een mindere keeper, maar doet geen gekke dingen en lijkt altijd een 6/7 te scoren.

11 augustus 2014 om 11:55

@ Crimz

Dat Cillessen eerste keeper is van Oranje is compleet logisch. Die man heeft in 25 wedstrijden slechts 14 doelpunten tegen gekregen en ook 14x de 0 gehouden in de eredivisie.

Krul word beter getest in de premier league en lijkt ook juist door die testen helemaal niet zo goed te zijn. Vorig jaar eindigde Newcastle gewoon netjes in de middenmoot. Maar er waren maar 4 keepers die meer gepasseerd waren dan Krul. HIj krijgt er gemiddeld 1,6 per wedstrijd tegen in de premier league. Cillessen krijgt er gemiddeld 0,6 tegen per wedstrijd.

Hetgeen waar Krul om herinnerd word zijn de spectaculaire reddingen die hij eens in de zoveel tijd heeft. Maar hetgeen van spectaculair uit voort komt is verkeerd positioneren in het begin. Cillessen hoeft vrijwel nooit een spectaculaire duik te maken naar de boven kruising omdat hij er al staat. En Cillessen in Oranje, 15 duels waarvan 9x de 0 gehouden. Kreeg er in totaal 4 tegen in 7 wedstrijden op het WK. Dat was onder andere de penalty van Alonso en het fenomenale schot van de australier.

Cillessen is gewoon de terechte nummer 1, iedereen die anders beweert moet eens daadwerkelijk naar Tim Krul in de premier league gaan kijken. Dan schrik je misschien nog eens.

11 augustus 2014 om 12:03

Je kan zeggen wat je wilt en met statistieken smijten, die overigens vast kloppen. Maar ik vind Krul en Vorm betere keepers. Het is niet alleen Cillessen die verantwoordelijk is voor de weinige tegendoelpunten. Het Ajax in het begin van het seizoen was slecht, niet enkel Vermeer. Dat Cillessen de verdediging beter organiseert, geef ik ook toe, maar Ajax zelf begon eindelijk ook iets beter te spelen.

En natuurlijk krijg je meer doelpunten tegen als je spitsen van de PL voor je kiezen krijgt. Tuurlijk liggen de cijfers dan in het voordeel van een Eredivisie keeper.

11 augustus 2014 om 15:31

@crimz

De uittrappen van Cillessen kunnen inderdaad beter, maar ik denk zeer zeker niet dat hij hierin slechter is dan Vermeer. Waar Cillessen ze nog wel eens over de zijlijn trapt, daar heb je bij Vermeer een aantal ballen per wedstrijd die gevaarlijk in de tegenstanders voeten komen of waar hij zijn verdedigers in de problemen brengt.

Met 1 op 1 en reflexen is Vermeer inderdaad beter, door zijn katachtige reflexen houdt hij een hoop ballen tegen. Ik denk dat deze twee aspecten er ook voor zorgen dat hij geschikt is voor voetballanden zoals Nederland, Spanje en misschien ook Duitsland. Maar Cillessen is 1 op 1 ook niet makkelijk te kloppen, daar hij afentoe wat langer durft te blijven staan brengt hij aanvallers vaak aan het twijfelen. Cillessen moet het wat minder van zijn reflexen hebben maar lost dit ruimschoots op door zijn goede positionering en kan op deze manier ballen makkelijk laten lijken waar een andere keeper er misschien een 'moeilijke' redding van maakt.

Qua Penalties steekt Vermeer er natuurlijk met kop en schouders boven uit. Dit houdt natuurlijk ook verband met zijn uitstekende reactievermogen.

Met hoge ballen en corners vind ik Cillessen duidelijk de betere. Ik ben benieuwd waarom je Cillessen als een zenuwpees bij deze momenten vind, ik vind hem in vergelijking een zee van rust uitstralen, waar ik vroeger bij Vermeer altijd er voor vreesde.

Verder helpt Cillessen de verdediging van Ajax door zijn rust en coaching, een onderwerp dat vaker is aangehaald, maar in mijn optiek erg belangrijk wat zich ook reflecteert in de statistieken van vorig jaar.

Waar Vermeer dus beter is qua reflexen, penalties en lichtelijk in 1 op 1, daar vind ik Cillessen beter in zijn positionering, hoge ballen/ corners, rust en coaching.

Op het Cillessen versus krul en vorm verhaal heb ik weinig toe te voegen aan het verhaal van D-Bergkamp, dit lijkt me een duidelijke uitleg waarom Van Gaal zijn keuze heeft gemaakt en objectief gezien lijkt mij niet dat je kunt zeggen dat hij hierin teleurgesteld heeft.

11 augustus 2014 om 10:36

Sta jij naast Vermeer & Cilissen wanneer zij aan het coachen zijn? Nee he? Minder naar voetbal international kijken kerel want jij kan dat niet beoordelen en zij ook niet.

Met uitstraling hou je geen ballen tegen, met kwaliteiten wel. Cillissen is enkel beter in de lucht. Voor de rest heeft vermeer meer kwaliteit.

11 augustus 2014 om 11:42

@ Mocrodammer

Ik zal niet beweren dat ik er pal naast sta. Maar als je regelmatig op de toekomst te vinden bent, trainingen bij woont en een seizoenskaart hebt vrij dicht bij het doel kan je inderdaad wel horen wat keepers zeggen (lees: Schreeuwen)

Cillessen is dusdanig bezig met continu coachen, aansturen dat zijn verdediging voor hem heel stabiel staat. Vorig seizoen had de verdediging onder Vermeer erg last van verkeerd positioneren, geen vertrouwen in elkaar hebben en miscommunicaties. Onder Cillessen was dit per direct verholpen.

Gisteren wederom werd er zwak verdedigd. Mede doordat mensen niet op de juiste posities stonden of tegenstanders niet overgenomen werden van elkaar. Dit is ook een taak van de keeper.

11 augustus 2014 om 10:54

Haha de beste grap van vandaag, het schutteren van de verdediging afschuiven op het mee coachen van de keeper , oh ik kom niet meer bij.
Op dit moment zie gewoon wat er precies vorig jaar ook fout ging. Aan het begin van vorig seizoen schutterde de verdediging van Ajax ook meerdere keren met als enige verschil dat toen Vermeer ook meedeed in de malaise. Dat is de reden dat Vermeer vorig jaar aan het begin van de competitie blunderde omdat gewoon heel Ajax slecht was.

11 augustus 2014 om 11:46

@ Bander

Als jij het een grap noemt dan is dat jou keuze. Een keeper heeft ten allen tijde invloed op de positionering van de verdedigers. Het coachen en aansturen van de verdedigers en het neerzetten van de verdedigers. Vorig seizoen was de verdediging ook ongelofelijk instabiel met 11 doelpunten tegen in 7 wedstrijden. Het was toen niet houdbaar om Vermeer te laten staan en kreeg Cillessen terecht de kans.

Als je ziet dat vervolgens dezelfde verdediging met een andere keeper in 25 wedstrijden slechts 14 tegen doelpunten krijgen en ook nog 14x de nul houd zijn daar toch redenen voor. En de enige gewisselde factor is Cillessen voor Vermeer.

Een keeper is ongelofelijk belangrijk in het spelletje van Ajax. Posities overnemen, tegenstanders overnemen, juiste plekken neerzetten, coachen van achteruit etc.

11 augustus 2014 om 14:55

Uhm , kan het zijn dat de verdediging na 7 wedstrijden beter op elkaar is ingespeeld ? Kan het zijn dat vorig seizoen Aldeweirld de eerste paar wedstrijden speelde terwijl hij in zijn hoofd bezig was met een transfer naar Atletico ?
Een keeper heeft alleen invloed bij het positioneel neer zetten van zijn verdeding. Een keeper heeft geen invloed als een verdediger een bal verkeerd afspeelt of dat een verdediger staat te slapen en een man uit zijn rug laat weg lopen.
Een keeper heeft wel WAT invloed maar dat is Nooit zo groot dat er een hele verdediging instabiel kan worden , onzin

11 augustus 2014 om 17:50

@ d bergkamp Nee hoor, Alderweireld vertrok na 3 wedstrijden, daarvoor in de plaats kwam denswil. En toen laatsgenoemde niet goed genoeg bevonden werd, kwam Veltman erin. Die verkeerde toen in de vorm van zijn leven.
Dus je enige gewisselde factor klopt niet meer.

11 augustus 2014 om 17:53

@bander, jij snapt het. Vermeer heeft in die periode ook gewoon de pech gehad dat de verdediging meerdere mutaties heeft gehad en mede daardoor stond te schutteren.
En in jouw stukje over de invloed van een keeper kan ik mij volledig in vinden!

11 augustus 2014 om 10:54

Ik stond echt versteld dat Cilessen op doel stond tikdens het WK omdat ik helemaal geen hoge pet op heb van deze keeper.

11 augustus 2014 om 11:48

@ 18xavi99

Dat jij geen hoge pet op hebt van Cillessen is dan jou manco. Hij heeft dit WK gewoon fantastisch gekeept met meerdere belangrijke reddingen. Daarnaast stond de verdediging heel stabiel. Het is misschien allemaal niet spectaculair wat hij laat zien. Maar juist dat is de kracht. Doordat hij vaak al betere gepositioneerd staat hoeft hij geen "zweefduik" naar de kruising te doen. Puur omdat hij er vaak al staat.

Cillessen is de terechte nummer 1. Heeft in NL laten zien een fantastische keeper te zijn (14x de 0 in 25 wedstrijden) en bij het NL elftal ook gewoon laten zien dat hij er terecht staat.

11 augustus 2014 om 12:28

Ja inderdaad randaarding wilde van gaal liever Vermeer als 1e keeper! Denk dat hij het toch iets beter ziet dan jij of ons. Het is dat hij het niet kon maken om Vermeer mee te nemen en de eerste keeper van Ajax thuis te laten en ontbreken van wedstrijderitme...

11 augustus 2014 om 14:42

Had hij vermeer meegenomen dan hadden wij misschien de final gespeelt.
Die ballen die cillessen heeft moeten pakken had iedere andere keeper kunnen pakken.
Zoveel heeft jasper niet te doen gehad...dus geweldig gekeept.
Hij heeft het redelijk gedaan als je die uittrappen en de pingels vergeet.

1 sterke wedstrijd en hij moet meteen weer in de basis. Ãls het lukt bij Vermeer ziet het er allemaal leuk uit hoor, maar heel vaak heeft hij het ook niet en kost hij je punten. Daarnaast heeft Cillissen vorig jaar een extreem goed seizoen gehad met 13 tegendoelpunten uit 24 wedstrijden en Vermeer 15 tegendoelpunten uit 10 wedstrijden, zit die bekerfinale nog niet eens bij. Cillissen heeft de uitstraling van een drol en pakt nooit een penalty, maar is wel met afstand de meest stabiele keeper van de eredivisie.

11 augustus 2014 om 10:32

Bekerfinale kun je Vermeer niet aanrekenen. Daarnaast ben je als keeper ook erg afhankelijk van je verdedigers. Gomez zou bij PSV ook niet zo populair geweest zijn als er niet een tank als Alex voor hem stond.

11 augustus 2014 om 10:46

Vermeer had toch dezelfde verdedigers voor zich staan?? Enige wat je misschien bij die statistiek in je achterhoofd moet houden is dat Ajax wel heel zware uitwedstrijden had begin vorig seizoen toen Vemeer keepte: AZ, Heerenveen, Groningen en PSV als het goed heb.

11 augustus 2014 om 11:11

als er iemand veel punten voor zijn club heeft gepakt met fabelachtige reddingen, dan is het Gomez wel geweest. Ik heb nog nooit een keeper gezien die zo veel wedstrijden uit het vuur heeft gesleept voor zijn club als deze man

11 augustus 2014 om 10:33

Ach er zijn altijd mensen bij wie de waan van de dag regeert en die niet verder kunnen kijken dan hun neus lang is. Natuurlijk heeft Vermeer het gisteren goed gedaan en natuurlijk is hij een goede keeper, maar als je naar het totaalplaatje kijkt dan ziet iedereen dat Cillissen gewoon beter is.

11 augustus 2014 om 10:33

ben ik met je eens ik ben soms jaloers op jullie dat jullie die keeper hebben AZ moet ook weer eens terug naar een keeper die niet onzeker is en geen rare dingen doet!.

Ik hoor dat Nick Olij een groot talent is en dat bij AZ wel een echte keeper is met een goede uitstraling en rust!.

11 augustus 2014 om 12:20

Dat dachten ze ook met Hobie Verhulst, laat het eerst maar zien in het 1e!

Kenneth is een fantastische keeper, uitstekende reflexen en 1 op 1 vind ik hem ook erg sterk. Daarnaast is het ook gewoon een penalty killer. Als hij zich de afgelopen jaren wat meer had ontwikkeld op het pakken van hoge ballen, dan was het nu een van de beste keepers ter wereld geweest. Dan had hij ook wat meer rust uitgestraald denk ik.

Maar goed, hij mag weg voor een mooi bedrag en het is hem gegund ook.

11 augustus 2014 om 10:34

Ontwikkeld op het pakken van hoge ballen? Daarmee bedoel je dus groeien?

11 augustus 2014 om 10:41

Heeft niet alleen met lengte te maken vind ik. Een goede timing en goede springkracht maken al een wereld van verschil. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar Cvitanich. Kleine speler, maar wel een uitstekende kopper. Wist met een goede timing veel verdedigers het bos in te sturen.

11 augustus 2014 om 10:50

Niets dan respect voor Vermeer hoor, maar mogelijk tot de beste keepers van de wereld, daar sla je een beetje door. Daarvoor heeft hij gewoon teveel fouten gemaakt als hij kansen kreeg.

Denk wel dat hij bij een Engelse middenmotor wel overeind blijft. Alleen die hoge ballen inderdaad, maar goed dat lijkt mij trainbaar.

11 augustus 2014 om 11:11

Misschien lichtelijk overdreven ja, maar je bent het toch met me eens dat hij sowieso een van de beste lijnkeepers ter wereld is? Die man heeft reflexen waar je u tegen zegt en 1 op 1 is hij beresterk. Gisteren hield hij Ajax daarmee in de wedstrijd.

Zijn probleem is en blijft gewoon de hoge ballen. Daarmee is hij altijd aan het prutsen en dat zorgt voor veel onrust achterin. Als hij dat uit zijn spel had gekregen dan was hij mijns inziens een van de beste geweest.

11 augustus 2014 om 13:34

Vermeer is een showkeeper!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dat mensen dat nog niet door hebben, Vermeer is net als Velthuizen, vlinder vangers..

Ze duiken op elke bal terwijl ze de helft van de tijd gewoon kunnen blijven staan. Vrije trap van Schone gisteren? Velthuizen duikt weer raar terwijl die bal eigenlijk gewoon door het midden gaat.

Dit soort ballen heeft vermeer ook want het zijn show keepers.

De beste keeper duikt nooit, die staat altijd op de goede plek. Haal die keeperswet erbij en beoordeel dan welke keeper het best is, geloof mij daar komt geen Vermeer in de top 5 voor van de eredevisie..

De eerste drie punten heeft Vermeer in ieder geval al gepakt, ik ben bang dat Vitesse flink was uitgelopen als Vermeer niet had gekeept gisteren, hij heeft ze echt overeind gehouden toen Ajax de onderliggende partij was in een groot gedeelte van de wedstrijd.

Is Vermeer geen optie voor Swansea? Of hebben zij al een nieuwe keeper gehaald?

11 augustus 2014 om 10:33

Die hebben zich transfervrij versterkt met de diensten van Fabianski. De Poolse doelman kwam over van Arsenal.

11 augustus 2014 om 10:35

Fabianski van arsenal als ik me niet vergis

11 augustus 2014 om 12:03

Juist, zat ik ook aan te denken. Swansea is een voetballende ploeg waar zij ook gebruik maken van de keeper in balbezit. Vermeer past er uitstekend, dit is de perfecte stap.

Cillessen is gewoon onze eerste doelman, heeft zich vorig seizoen knap in de basis gespeeld en is ondertussen ook een vaste waarde in Oranje geworden. Dat Vermeer een goede doelman is, weet iedereen. Daar is ook geen twijfel over mogelijk. Wel is het zo dat Cillessen stabieler presteert en gewoon meer rust uitstraalt.

De zoveelste domme opmerking over Vermeer. Vermeer keepte gisteren briljant en meteen is hij minstens zo goed als Cillissen. Zijn mensen dan echt zo vergeetachtig? Vermeer heeft een jaar gekeept en Cilissen heeft erna een jaar gekeept. Het verschil: Vermeer maakt in de opbouw meer fouten en heeft 5 keer per seizoen een heel slecht moment. Cilissen misschien 1 keer. Vermeer straalt meer onrust uit en zal altijd onzeker zijn bij hoge ballen. Vermeer heeft wel betere reflexen en is een penaltykiller. In 1 op 1 zijn ze beiden goed. Dan lijkt het me toch duidelijk dat Cilissen keept, hij is gewoon veel betrouwbaarder. Haalt eigenlijk altijd een 7, terwijl Vermeer tussen de 8 en 5 schommelt.


Vermeer is wel een hele goede keeper die bijvoorbeeld beter is dan Marsman van Twente. Ik gun hem een mooie transfer naar Spanje al hoop ik dat hij blijft. Topinstelling en je kunt altijd op hem rekenen

11 augustus 2014 om 10:57

Noem jij eens drie seizoenen achter elkaar waar Vermeer 5 keer per seizoen heeft geblunderd (graag met wedstrijd voorbeeld). Ik weet nu al dat je dat op vorig seizoen na niet gaat lukken!

11 augustus 2014 om 11:23

Gozer. Wat denk je nu zelf. Dat ik een fotografisch geheugen heb en dat ik dat even voor je opsom. Als voorbeeld noem ik Utrecht uit, die 6-4 waar hij een goal of 3 veroorzaakte. Rode kaarten tegen Heracles en Feyenoord en een keer Heerenveen uit een blunder. Verder mag je het zelf uitzoeken. Onzekerheid bij hoge ballen is niet exact in aantal blunders uit te drukken maar als je niet inziet dat Vermeer veel meer onrust uitstraalt dan Cilissen en vaker foutjes maakt, dan houdt het op

11 augustus 2014 om 11:42

je weet het niet omdat je iedereen na lult , alle voorbeelden die je aanhaalt zijn van vorig seizoen en een van het seizoen daar voor. Zoals ik al zei je gaat Nooit 5 wedstrijden per (afgelopen 3) seizoen vinden waar Vermeer geblundert , wil je weten waarom niet omdat het Nooit is voor gekomen !

11 augustus 2014 om 11:53

Ja, ik heb er inderdaad net zo weinig kijk op als Van Gaal en De Boer. Heeft geen zin om te discussiëren. Als je nu eens aan zou geven waarom Vermeer beter zou zijn dan Cilissen dan zou het een stuk duidelijker worden

11 augustus 2014 om 15:00

Vermeer is beter in opbouwen dan Cillessen , hij is beter in het mee voetballen, hij is beter 1 o p1 situaties en hij is zeker beter in penalties, dit is overigens niet alleen mijn menig maar ook die van ene Van Gaal
Cillissen is iets beter in hoge ballen (heb hem ook wel eens zien misgrijpen) en ja hij zeker ook beter in het "kalm" blijven en "rust" uitstralen dan Vermeer dat moet ik je nageven

11 augustus 2014 om 18:01

De uittrap van Vermeer is ook beter. Een uittrap van Cillessen betekent balverlies.

1 goede wedstrijd gekeept en meteen is het weer hosanna. Vermeer is maar een matige keeper die afentoe bijzonder goed uitblinkt maar ook vaak kinderlijke fouten maakt. Totaal niet constant. Vermeer zou een goede keeper zijn zonder die 10 talle ''beginnersfouten'' die hij heeft gemaakt waardoor er punten verloren zijn. Cillissen is 2x beter.

11 augustus 2014 om 10:45

Ik vind dat je hem daarmee tekort doet. Vermeer is absoluut niet matig. Was de afgelopen jaren belangrijk bij het veroveren van al die titels. Vermeer is een geweldige lijnkeeper met een katachtige reflex. Een reflex die je zeldzaam kan noemen. Wel is het zo dat hij af en toe een grote blunder heeft en in de lucht er nog wel eens naast zit. Dat zijn zwakke punten. Je kan hem daarom wisselvallig noemen. Matig is hier niet op zijn plaats.

11 augustus 2014 om 13:03

Je hebt volkomen gelijk Panerai!

Vermeer is een matige keeper die soms uitstekende wedstrijden keept en dan ook punten voor Ajax pakt. Cillessen is ook 2x beter! Vermeer is te onrustig, slecht bij hoge ballen, komt soms uit wanneer er nog 2 verdedigers staan, neemt teveel risico met zijn uittrappen en doordat hij zo onrustig is werkt dit door naar de verdediging.. daarnaast staat de verdediging minder wanneer hij speelt, wanneer Jasper speelt zal je nooit zoveel doelpunten tegen krijgen als bijvoorbeeld tegen Zwolle!

Cillessen is ook niet fantastisch maar overall 2x beter dan Vermeer daar geef ik je gelijk in en het is voor mij volkomen logisch dat hij 1ste keeper is.. 1 goede wedstrijd tegen Vitesse doet daar niets aan af.. de goal tegen PEC vond ik hem er ook weer slecht uitzien maar goed.. misschien is dit alles wel de reden waarom Vermeer nog steeds bij Ajax speelt terwijl hij maar 1 miljoen moet opleveren.

Dat hij beter is dan menig andere eredivisie keeper is natuurlijk wel een feit maar dat zegt meer over de keepers van andere clubs (marsman, Mulder etc zijn allemaal veel zwakker maar ook bijvoorbeeld Zoet al heeft hij wel potentie om beter dan Vermeer te worden).

11 augustus 2014 om 16:58

Als je Vermeer matig vindt, dan is elke keeper die in Nederland keept buiten Psv, Ajax en Feyenoord slecht

12 augustus 2014 om 09:40

Dat geef ik toch ook aan

Ik vind dat Zoet nog wel potentie heeft om goed te worden, goed vind ik hem (nu) nog niet. Wil je anders zeggen dat Mulder of Hahn goed (genoeg) is.. Mulder vind ik echt een dramakeeper met een kop om te janken al kan hij daar niets aan doen straat hij niets uit.

Ik denk ook dat Vermeer bij elke andere club dan PSV onbetwiste basisspeler is of hoort te zijn dus hetgeen je hierboven zegt ben ik het volledig mee eens, sterker nog op dit moment vind ik enkel Cillessen een redelijke keeper.. goed vind ik ook weer een groot woord! Goed was van der Sar!

De Cillesen fans geven helemaal niet aan waarom Cillesen dan beter is dan Vermeer. Altijd vage criteria als uitstraling (nou dat heeft Cillesen zeker niet) of rust. Rust? Daar pak je geen bal mee en zeker geen penalties. Je moet naar harde feiten kijken. En Vermeer is feitelijk gewoon een (veel) betere keeper dan Cillesen. Die vorig jaar, en in Oranje, al genoeg houdbare ballen heeft doorgelaten. Vermeer heeft vorig seizoen een mindere periode gehad vanwege prive perikelen. Alle seizoenen daarvoor was hij een van de belangrijkste redenen dat Ajax kampioen werd. En dat is waar het om gaat. Vermeer pakt punten voor Ajax en Cillesen houd alleen de houdbare ballen en zelfs dat niet altijd. Het is niet voor niets dat de kenners Van Basten, Van Gaal, Frans Hoek en zeker ook Frank de Boer Vermeer gewoon een betere keeper vinden dan Cillesen. En die denken niet met hun onderbuik maar kijken naar feiten.

11 augustus 2014 om 10:47

En toch stellen zowel Van Gaal als De Boer Cillessen op. Dan moet ie toch wel iets kunnen of niet?

11 augustus 2014 om 10:59

Van Gaal stelde Cillessen alleen op omdat hij het niet kon maken om een tweede keeper op te stellen!
Als Van Gaal zoveel vertrouwen in Cillissen had dan had hij hem niet gewisseld voor de penalties.
Was Vermeer op dat moment eerste keeper bij Ajax dan was hij ook gewoon eerste keeper bij oranje en had Van Gaal ook geen extra wissel hoeven toe passen bij de penalties.

11 augustus 2014 om 11:02

Ze stellen Cillessen op omdat je keepers niet snel wisselt weer aangezien begin vorig seizoen Vermeer privé problemen had keepte hij erg onder de ondergrens van zijn kunnen waardoor Cillessen zijn kans greep .

En van Gaal heeft altijd Vermeer als eerste keeper gewild en aangeven maar omdat hij te weinig speelde kon Van Gaal het niet maken tegenover de andere keepers en dit is gewoon een feit aangezien hij het meerdere keren voor het WK begon had aangeven

11 augustus 2014 om 11:58

Dus insinueerd nu dat van Gaal niet ze beste 11 heeft opgesteld ?
Dat vind ik nogal wat.

Dat Cillisen werd gewisseld met Pingels is logisch daar is hij niet goed in, en als je dan nog een wissel overhebt en die kan het wel is het de gok waard.

Als van Gaal geen vertrouwen had in Cillisen dan had hij niet gespeeld.

11 augustus 2014 om 14:06

Hij stelt dus liever een slechtere keeper op dan dat hij zogenaamd "iets niet kan maken". Klinkt niet echt des van Gaals.

Vermeer is een prima lijnkeeper met fantastische reflexen en is ook erg sterk in 1-op-1 situaties. Helaas heeft hij net te veel "vermeertjes" om 1ste keeper te kunnen worden. Meevoetballend snap je soms niet wat hij aan het doen is en met hoge ballen houd ik mijn hart vast. Dat beheerst Jasper beter. Bovendien brengt hij stukken meer rust in de verdediging. Ga maar na, sinds PSV uit 14 x de 0 gehouden en slechts 13 tegentreffers van de 28. Dus helaas voor Vermeer, maar Cillessen is terecht onze 1ste keeper.

1 miljoen? Wat een koopje zeg. Deze man pakt wekelijks punten voor je ploeg.

Cillessen heeft een uitstraling van een banaan.

11 augustus 2014 om 11:32

courtois heeft ook een uitstraling van een zak hooi, is het nu geen goede keeper meer?

T duurde ook jaren (pas in zn man utd tijd) voordat vd Sar uitstraling had, was dat ook een slechte keeper voor die tijd?

Jammer genoeg zou Vermeer van de meeste Ajacieden hier nooit echt waardering krijgen terwijl hij ons zeker 1 kampioenschap heeft gegeven die andere 2 was hij gewoon een stabiele factor dat Cillessen rustig is voor deze verdediging klopt maar dat was nooit de kracht van Vermeer geweest. Vermeer is een keeper voor een paar ballen wie op goal komen en dan ook pakken. Toen met vertongen voor zich en Alderweireld haalde Vermeer een ontzettend hoog niveau.

Cillessen en Vermeer doen gewoon niks onder met een sterke verdediging is Vermeer beter dan Cillessen en met een wat minder is Cillessen beter.

dat zie je nu ook de verdediging word er elk jaar slechter bij ons Moisander nog niet het niveau gehaald van een vertongen of Alderweireld ook Van Rhijn heeft nooit het niveau wat van der wiel had gehaald bijde zijn minder waardoor een keeper met minder coachende kwaliteiten het mogelijk heeft

Spelers vergelijken is vaak moeilijk, maar in dit geval is het heel simpel.

Probeer je eens 5 fouten van Jasper Cilessen voor de geest te halen?

Probeer je eens 5 fouten van Kenneth Vermeer voor de geest te halen?

Je hebt direct je antwoord. Cilessen heeft gewoon geen fouten gemaakt en hij pakt ook echt goede ballen. Er is dus geen reden om Vermeer op te stellen.

Ik vind vermeer een topkeeper, maar heeft soms zijn fouten, evenals cillesen, zolang het doel maar schoon blijft👌

@clay Ik zeg niet dat Cillesen niks kan. Ik geef alleen aan dat alle trainers die zowel met Vermeer als Cillesen hebben gewerkt, Vermeer de betere keeper vinden. ook Van Gaal en ook De Boer. Vermeer heeft vanwege prive perikelen een mindere periode gedraaid vorig seizoen en is toen terecht vervangen door Cillesen. Die kan je dan niet zomaar weer passeren. want echte blunders heeft hij niet gemaakt. Maar punten heeft hij nog niet een keer gepakt voor Ajax. integendeel, houdbare ballen, waar gewoon goeie reflexen voor nodig zijn gaan er regelmatig in (ook bij Oranje). maar ik garandeer je, bij de eerste echte blunder staat Vermeer in het doel en dat weet Kenneth. Daarom gaat hij ook niet weg.

11 augustus 2014 om 11:30

Idd Holland8 . Jij snapt t , Vermeer van begin vorig seizoen was totaal niet de Vermeer die ons aan 3 titels hielp . En terecht voor Cillesen dat hij dan keept , de Boer kon na de laatse wedstrijd bij PSV ook niet anders dan wisselen ondanks het vertrouwen wat hij heeft in Vermeer. Ik persoonlijk vind Vermeer een betere doelman en Cillesen de meer completere doelman en begrijp dat t een moeilijke situatie is voor Ajax .

11 augustus 2014 om 12:04

Cillesen pakt geen punten ?
Wat voor WK heb jij gekeken?
Als Cillesen die bal van Silva niet pakt staat het bij rust 2-0 voor Spanje dat was het klaar geweest.

Of die bal tegen Costa Rica 1 minuut voor tijd ?

11 augustus 2014 om 14:52

Als hij die pingels pakt staan wij in de finale.
Als hij die pingel pakt is het geen 1-0 voor spanje.
Het begint er steeds meer op telijken dat zij die zich AJAX suporter noemen vergeten zijn dat mede doir vermeer wij die titels op rij hebben gepakt.
Is men vergeten hoe er om vermeer geroepen is toen verhoeven in het doelstond en alles liet gaan.
Dus vermeer verdiend meer respect en waardering .

11 augustus 2014 om 15:20

Hoho ik heb het helemaal niet over Vermeer.
En ik noem mezelf niets.

ls je een goal maakt voor het einde hoef je geen pingels te nemen............

Even rustig lezen.
Ik reageer op Holland8 die zegt dat Cillisen geen punten pakt.
Ik geef een aantal voorbeelden dat hij wel degelijk punten pakt.

Dat hij geen pingel stopt doe niets af aan zn kwaliteiten, pingels pakken is een plus maar ze niet pakken is geen min.
Vdsar de beste keeper die we ooit hebben gehad pakte nooit pingels tot de laatste 3 jaar.

Ik vind vermeer een fantastische keeper op de lijn en in de reflex, maar hij is veel te onrustig dus ik zou nu ok voor Cillisen kiezen.
Ik denk trouwens niet dat er nog een club is in europa met twee zulke goede gelijkwaardige keepers.

11 augustus 2014 om 17:26

Cillessen heeft zijn kwaliteiten
Maar men moet niet doen alsof hij werelds beste is.ik heb nergens gelezen dat er clubs voor hem in de rij staan.
Vermeer heeft een mindere periode gehad en is in die periode terrecht door FdB vervangen.
Maar doen als of hij er op eens er niets van bakt dat gaat te ver.

11 augustus 2014 om 17:55

Maar met wie ben jij nou in discusie ?
Je reageert steeds op mij maar ik vind Vermeer een goede keeper.

Dat niet in de rij staan, dat weet je helemaal niet.
Wat je wel weet is dat ajax maar 1 miljoen vraagt voor Vermeer en nog niemand zich gemeld heeft.

Misschien moet Vermeer naar AZ? Of is Is AZ van een te laag niveau voor Vermeer?

11 augustus 2014 om 11:12

Als hij in Nederland wil blijven is Az misschien wel een optie, maar ik denk eerder dat hij naar een buitenlandse competitie gaat. Als er dan een middenmotor/subtopper uit een grote competitie zich meldt, dan is dat natuurlijk een stuk aantrekkelijker. Zowel financieel als qua niveau.

11 augustus 2014 om 12:03

Misschien als AZ snel toeslaat is het mogelijk. Is AZ wel eindelijk van Esteban af!

Dit vind ik dus zo'n onzin hè, hij speelt nu weer 1 goeie wedstrijd en dan gaat iedereen dit weer zeggen. Hetzelfde als toen met die bekerwedstrijd tegen AZ. En toen die een aantal fouten maakte was Cillissen veel beter natuurlijk

Stiekem hoop ik dat de clubs blijven slapen en deze gigant van zijn leven lang bij Ajax blijft. Zijn geweldige katachtige reflexen op de lijn, 1-tegen-1 skills en mee-voetballende kwaliteiten maken in hem een uitstekende keeper m.n. in een aanvallend spelende ploeg. Bovendien is hij ook een op en top prof die nooit zeurt of voor onrust binnen de selectie zorgt. Zelfs niet als hij tweede viool moet spelen achter in mijn ogen een minder talentvolle keeper die weliswaar allrounder is.

Vermeer lijkt het afgelopen jaar rustiger geworden. Heeft een andere uitstraling en oogt ook wat breder, heeft kennelijk veel tijd in het fitnesscentrum doorgebracht. Op sommige punten een wereldkeeper. Met enorme reflexen. Die redding op die kopbal was echt miraculeus, die had Cillessen niet gehad. Cilessen is degelijk, wat rustiger. Maar Vermeer heeft door een mindere periode de kans aan Cilessen gegeven en die heeft het goed gedaan, dus je kunt het niet maken hem nu te passeren. Toch is het doodzonde dat een keeper als Vermeer op de bank zit. Voor Ajax natuurlijk lekker dat je zo'n reservekeeper hebt, maar voor Vermeer zou het beter zijn te vertrekken of verhuurd te worden.

Misschien is verhuren nog de beste optie, met een clausule dat hij altijd teruggehaald kan worden (als Cilessen bv zwaar geblesseerd zou raken). Heeft ajax het geruste gevoel dat als er iets met Cilessen zou gebeuren ze een volwaardige stand-in hebben, en komt hij toch aan spelen toe. Had Willem II niks voor hem geweest....daar heeft hij al eens gespeeld en die moeten het nu met Lamprou doen.

Vreselijk dit voor vermeer die gister duidelijk de wedstrijd van zn leven keepte.. opvolger van vorm bij swansea?

ja totdat hij weer loopt te blunderen zoals elk seizoen 4/5 wedstrijden.

Ik als AZ supporter ben fan van Vermeer vind hem een betere keeper dan Cillessen dus laat Cillessen maar spelen tegen AZ!

11 augustus 2014 om 11:51

Als ik AZ-supporter zou zijn zou ik juist wel willen dat Vermeer keept, want ondanks zijn uitstekende reflexen zal die vast wel weer een foutje maken en als AZ Elm opstelt ivm de hoge ballen wordt het natuurlijk helemaal lachen.

Bedoel, niks ten nadele van Vermeer, is gewoon een goede keeper. Maar Cillessen is completer en heeft zich bewezen op het Wk.

Sommige zijn zo verschrikkelijk opportunistisch.

Ik vind Vermeer een beetje een keeper als Grobbelaar, Barthez, Flowers, Seaman. Meeste briljante saves en geweldige wedstrijden. En dan week later balletje laten glippen en mistrap recht in de voeten van tegenstander. Goede keeper maar dus af en toe een "grobbelaartje" of een beroemde "grandelletje"

ik vind dat het lijkt alsof Cillessen altijd stoned is

Vermeer is ook beter als die overschatte Cillessen die er altijd bij loopt of dat hij moet huilen die man heeft 0,0 uitstraling.

1 miljoen euro.. belachelijk goedkoop, in potentie de beste keeper van Nederland.

Cillessen kan ook een periode slecht keepen!? Ik zie het liefst Vermeer op goal. Soms een foutje neem ik voor lief, hij redt Ajax vaak(er) dan Cillessen die constanter is en allrounder.

2 prima keepers dus, ik kies Vermeer, ook al is hij ouder.

Hij heeft iniedergeval zijn ding gedaan gisteren! Als er scouts waren dan zullen ze ongetwijfeld een positief advies uitbrengen! Hard werken wordt beloont! Respect voor Vermeer!

Vermeer mag dan toch wel op z'n minst keepen tot het eind van de transferwindow, vind dat hij dat verdient heeft !

Beide Vermeer en Cillissen hebben goede kwaliteiten. Ik vind Vermeer bijvoorbeeld erg zenuwachtig bij hoge ballen, maar één op één is hij misschien wel beter dan Cillissen. Penalties? voor nu kies ik Vermeer, maar onder Cillissen weet Ajax statistisch vaker de nul te houden. Er is dan waarschijnlijk toch meer rust in de Ajax verdediging.

Al met al zijn het beide goede keepers en ook nog eens prima jongens. Ik hoop dat Vermeer een mooie club weet te vinden. Dat verdient hij.

Dit is wel een beetje een dingetje van ons ajax geweest sinds deze eeuw: altijd 2 goede keepers.. somds zelfs 3.. en dat heeft in het verleden vaker wel dan niet voor onrust gezorgd. Zo lang De Boer duidelijk zeg Jasper is 1 dan vind ik het prima. Maar keepers bij Ajax hebben de afgelopen 14 jaar niet altijd die duidelijkheid gehad.

Overigens, het is imo ook echt een luxe probleem want Vermeer heeft een super mentaliteit, een geweldige reflex en kan heel goed 1:1 situaties inschatten.
Alleen hoge(re) ballen en situaties die over een groter speelveld plaatsvinden, zijn lastiger voor Kenneth. Maar zo kan ik voor iedere keeper wat roepen. Bottom line: Vermeer is te goed voor de bank van Ajax, zeker gezien zijn leeftijd. Ik hoop dat hij verkocht wordt.

AZ heeft in Esteban een keeper met nukkige grillen. Vermeer zou een uitstekende keeper zijn voor ht talentvolle AZ.

Het is hetzelfde tragische verhaal als dat van Stanley Menzo...hij was ook de vaste keeper van Ajax en Oranje en na een vormdip zat vd Sar in het eerste en in Oranje. Ik hoop dat Louis van Gaal Vermeer een kans geeft bij MU. Vermeer kan beter reserve zijn bij MU zijn dan reserve bij Ajax met alle respect voor de grootste club van Nederland.

Ik vind beide maar gewoon goede keepers. Zonder meer te zijn. Het zijn zeker geen uitzonderlijk goede keepers.

Toch vind ik 1 miljoen voor een 28-jarige Vermeer een koopje. Toch wel vreemd dat precies niemand dit op tafel wil leggen.

Hahah uitstraling van cillisen beter 😂😂 hij straalt een en al arrogantie uit dat is mis met hem vermeer nummer 1duidelkjk hij pakt onmogelijke ballen

11 augustus 2014 om 13:29

Voor een keeper is het juist uitstekend om arrogantie uit te stralen! Wat heb je als speler het minst graag tegenover je staan als je een penalty moet nemen, een zenuwpees of een keeper die kijkt alsof hij wil zeggen "die pak ik wel even, geen probleem"?

Op zijn goede dagen is Vermeer inderdaad net zo goed als Cillissen. Zijn probleem is echter dat hij elk seizoen een paar wedstrijden heeft waarin hij even de weg kwijt is. Dat zie ik bij Cillissen niet zo snel gebeuren. Dat maakt het grote verschil tussen die twee.

Vermeer is gewoon een uitstekende keeper. Hele goede reflexen, op de lijn bijna niet verslaanbaar en een killer in het stoppen van penaltys! Helaas heeft de beste man een paar fouten gemaakt achter elkaar en is daardoor Cillessen 1ste doelman geworden. Cillessen is ook een uitstekende keeper. Ik vind het een topper. Hij is wat zekerder dan Vermeer en maakt bijna geen fouten. Vermeer zou bij elke club in de Eredivisie gewoon 1ste keeper zijn. Ajax is toch 2/3 jaar kampioen geworden met Vermeer en hadden ze ook de minste tegendoelpunten. Kortom Ajax heeft de 2 beste keepers van de competitie!

Ik snap deze discussie niet.Toen Vermeer in vorig jaar in een vormcrisis zat,moest hij z.s.m uit het doel van Ajax,nu staat hij goed te spelen en moet hij weer terug in het doel.De Boer heeft de keuze gemaakt om Cillessen het vertrouwen te geven en ik denk niet dat dat veranderd is.Ik vind wel dat Vermeer snel weg moet.Niet omdat ik Vermeer niet mag maar omdat Vermeer veel te goed is om op de bank weg te gaan zitten kwijnen.Zoals hij gisteren speelde,vindt hij vast een leuke club.

Prima keeper met zo nu en dan een foutje. Als ik dan Mulder van Feyenoord zie, die een kei is in het nakijken van een bal die in het doel verdwijnt zonder ook maar een kleine beweging te maken.
Ik denk wel eens dat Feyenoord met Vermeer kampioen geworden was.
Mulder presteerde het om 3 ballen door te laten in een wedstrijd waarin hij totaal 4 ballen kreeg.
De eerste bal op goal was meestal ook direct raak.
Oké een heel enkele keer pakte hij een hele goede bal, maar is totaal geen baas in eigen stafschopgebied. Nee Vermeer is een prima keeper. Die zou van mij naar.......................nee dat zal wel niet mogelijk zijn.

Iedereen heeft het maar over die fantastische wedstrijd van gisteren. Ik heb alleen de samenvatting gezien, maar afgezien van de redding ergens rond de 50e minuut 1-op-1 kan ik me geen fantastische redding herinneren eerlijk gezegd, vooral spelers van Vitesse die over en naast schoten...

Vermeer wisselt topwedstrijden af met wedstrijden waar die echt veel blundert, cillesen is veel stabieler!

Vermeer is in goede vorm misschien nog wel beter dan Cillesen, maar Jasper is veel constanter en straalt ook meer uit. Hij heeft niet dat angstaanjagende uitstraling van een Oliver Kahn of Peter Schmeichel, maar straalt wel heel veel rust uit. Zie qua uitstraling soms een beetje een Edwin van der Sar in hem.

Haha dit is een grap kijk ff naar de eerste 10 uittrappen van Vermeer was weer ouderwets prutswerk ik zie Cillisen veel liever in het veld staan de verdedigers spelen dan ook met meer rust aan de bal.

Vermeer is een uitstekende keeper, die geweldige wedstrijden heeft gespeeld en punten heeft gepakt voor Ajax. Echter vind ik Cillissen meer rust uitstralen en lijkt de verdediging ook beter te functioneren (betere communicatie??) en daar waar Vermeer in goede doen iets betere reflexen heeft en op de lijn iets beter lijkt te zijn is Cillissen beter bij hoge ballen en ook rustiger aan de bal...en ik zie nog genoegen tekenen dat er groeimogelijkheden zijn voor Cillissen daar waar Vermeer aan zijn top zit. Op dit moment ontlopen ze elkaar niet veel maar ik denk dat het constante presteren en ook de marktwaarde van Cillissen het gaan winnen voor de 1e plek

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren