Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: FC Twente rekent niet op snelle afhandeling komst Ziyech

Laatste update:
/

Hakim Ziyech vertrekt wellicht snel naar FC Twente. De 21-jarige spelmaker van sc Heerenveen zei vrijdag dat er nog geen club concreet was geworden voor hem, ook al deden de namen van Feyenoord, FC Twente en PSV de ronde. Inmiddels is men in Enschede wel zover dat men zich in het noorden heeft gemeld voor Ziyech.

Technisch directeur Hans Vonk van sc Heerenveen bevestigt dat dinsdag aan Omrop Fryslân. “FC Twente heeft zich gemeld. Op dit moment is er echter nog niets concreet, maar dat kan binnen twee uur veranderen”, aldus de oud-doelman. Ziyech ziet een transfer naar FC Twente vrijwel zeker zitten, aangezien hij mikt op positieverbetering. Vrijdag creëerde hij nog vier scoringskansen tegen FC Dordrecht. Zelf maakte hij één treffer.

Eerder op de dag was er verwarring over de vraag of Ziyech wel of niet mee trainde bij zijn huidige club. Het bleek dat hij zich had verslapen en later meldde. Vervolgens trainde hij even binnen. Eerder leek het er overigens op dat FC Twente de vraagprijs van sc Heerenveen voor Ziyech te hoog vond. Mogelijk is daar inmiddels verandering in gekomen, want Feyenoord zou eveneens serieus geïnteresseerd zijn.

Update 12 augustus 18.35 uur - FC Twente rekent niet op snelle afhandeling komst Ziyech
Tegen SC Cambuur werd duidelijk dat FC Twente nog wel wat creativiteit kan gebruiken en de Tukkers hopen Hakim Ziyech over te kunnen nemen van sc Heerenveen. Volgens Aldo van der Laan, commissaris bij FC Twente, zal de komst van de middenvelder echter niet voor het weekend afgerond worden. Dat zegt Van der Laan tegen RTV Oost. De clubs zijn volgens hem wel in onderhandeling over de technische middenvelder, maar het verschil tussen vraag en aanbod is nog te groot. Twente speelt zaterdagavond thuis tegen ADO Den Haag.

FC Twente is een goede vervolgstap voor Hakim Ziyech

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Overmars wakker worden!

12 augustus 2014 om 13:26

Waarom? Als er op het middenveld iemand bij mag dan is het een ervaren speler. voor de positie van Ziyech hebben we Klaassen, Serero, Schöne, Andersen, Duarte. Ziyech is een uitstekende speler maar de spelers die ik opnoem zijn echt niet vele malen slechter en de boer heeft vertrouwen in die namen (alleen Duarte lijkt uit beeld te zijn.)

12 augustus 2014 om 13:32

Omdat geen van die vijf de kwaliteiten en klasse van Ziyech hebben. Laat staan het talent.

12 augustus 2014 om 13:37

Klaasen en Anderson hebben minimaal de klasse die Ziyech volgens jou heeft en schöne Miss wat minder maar die doet het elke jaar bij Ajax gewoon goed!

12 augustus 2014 om 13:43

He? Klaassen wel eens gezien? enorm zware blessure gehad en zich terug geknokt in het eerste van Ajax! Andersen blijft wat achter maar laat bij vlagen zien dat hij heel erg goed kan voetballen. Serero vind ik wel minder als Ziyech, vooral omdat ik hem wel beter zie worden maar dat gaat met te kleine stapjes. Lasse Schöne in een vrije rol is ook gewoon een uitstekende voetballer, bij Ajax wordt er meer van hem verwacht dus komt zijn creativiteit niet uit de verf maar Ziyech is totaal overbodig.

12 augustus 2014 om 13:46

Schöne is nog steeds de best presterende speler bij Ajax, dus om hem nu "wat minder" als Andersen en Klaassen te noemen is een beetje raar.
Andersen presteert alleen maar in Jong Ajax.. In het 1e van Ajax heb ik die jongen nog geen één keer een wedstrijd zien uitblinken.

12 augustus 2014 om 14:23

Alleen schöne heeft de kwaliteiten van ziyech. Andersen heb ik nog niet een keer goed zien spelen in het 1e en klaassen speelt ook niet zo heel best. Duarte en serero staan niet op klaassens positie dus er blijven er nog 3 over. + niemand kan blijkbaar op rechtsbuiten verder dus wordt schöne daar neergezet dus blijven er 2 over waarvan ik vind dat zij niet genoeg kwaliteiten hebben. (maar dat is mijn mening)

12 augustus 2014 om 14:24

Schöne laat het al 2 jaar zien bij Ajax. De meest stabiele en bepalende speler.
Ziyech moet het nog maar laten zien bij een topclub.

12 augustus 2014 om 14:29

Als er 1 ding is duidelijk geworden is het dat Ziyech geen klasse heeft.

12 augustus 2014 om 14:46

Jij snapt het. Elke keer word schone neergezet Als een oke speler maar hij is veruit de allesbeste en belangrijkste. Klaassen vind ik nog steeds een houterige speler en andersen is een drama in het eerste. Ziyech zou een perfecte aanvulling zijn en gelijk in de basis staan.

12 augustus 2014 om 15:25

@ afcarico

Klopt, helaas komt het bij het eerste elftal er alleen bij vlagen uit, al is het natuurlijk veel te vroeg om hem af te schrijven. Overigens zou ik Fischer weleens op het middenveld willen zien bij Ajax, hij kan daar immers ook spelen. Tel daarbij op dat hij altijd de vaart in het spel probeert te houden en ook altijd vooruit wilt spelen en nooit opgeeft, in plaats van tikkie breed, tikkie terug. Hij is denk ik wel in staat om vanuit het middenveld de centrum en vleugelspitsen weg te sturen.

12 augustus 2014 om 15:39

Dat is het grootste probleem, Ajax heeft al teveel middenvelders. Maar jammer genoeg niet met de kwaliteiten die deze Ziyech heeft. Ik zou Duarte in de deal gebruiken maar verwacht jammer genoeg niet dat het gaat gebeuren. Zitten ze toch te slapen daar in Amsterdam, gemiste kans de Boer en Overmars.

12 augustus 2014 om 15:53

Andersen heeft zeker wel meer klasse. Alleen heel andere klasse. Zelfde geld voor klaassen maar die blijkt niet in vorm te zijn op het moment.

Ziyech is gewoon prima in een counter ploeg en dat is ajax niet en dat is duidelijk. Ziyech is sterk in een bal diep te geven met veel ruimte achter de verdediging. Verdedigend zeer zwak en laat altijd zijn man lopen.

12 augustus 2014 om 16:07

Splijtpass werd dit ook niet gezegd van Maher? Er Is een groot verschil tussen subtop en top.. Daarbij heeft ajax behoorlijk wat middenvelders
Vind wel dat wanneer ze een middenvelder bij kopen dat hij wel de belangrijkste kandidaat is

12 augustus 2014 om 16:24

Schöne functioneert al een lange tijd sls buitrnspeler en allang niet meer als middenvelder dus snap niet dat jullie zijn naam noemen

12 augustus 2014 om 16:26

Ziyech met z'n creativiteit zou een fantastische aanwinst zijn voor Ajax. Maar goed Ajax weigert al een paar jaar zich te versterken!

12 augustus 2014 om 20:03

Ik vind Andersen niet echt opvallen. Is het een basisspeler?

12 augustus 2014 om 13:27

kan jou en al die andere ajax supporters die daarop hopen nou wel voor eens en altijd uit die droom helpen: ajax wil hem niet, want ze hebben 5 mand voor de twee posities waarop je zyech neer zou zetten en vinden dat dat volstaat. Het heeft niks te maken met zitten slapen want iedereen weet wie zyech is en als Overmars hem had willen hebben dan stond hij al lang en breed op het trainingsveld op de toekomst, want ze kunnen hem prima betalen.

Zyech komt niet naar ajax, zet het uit je hoofd.

12 augustus 2014 om 13:31

Ik herhaal: Ziyech komt niet naar ajax, zet het uit je hoofd!!!!

12 augustus 2014 om 13:48

Of zou hij naar ajax gaan?

12 augustus 2014 om 14:06

Ja misschien ooit maarzeker niet deze zomer.

12 augustus 2014 om 16:05

Ajax wou Maher ook niet. Tot nu toe hebben ze voor dat geld geen ongelijk gekregen.

12 augustus 2014 om 16:57

En wat heeft Maher met Ziyech te maken? Is dat een 1 op 1 kopie ofzo?

12 augustus 2014 om 19:34

Zou ik jou ook uit de droom halen? Dat weten we al lang. Daarom reageren we af op overmars . Omdat we graag ziyech naar ajax hadden zien gaan

12 augustus 2014 om 13:34

Overmars, leeft nog in zn Etoo droomwereld

12 augustus 2014 om 16:00

Overmars? Van Geel bedoel je denk ik?

12 augustus 2014 om 16:44

Ik dacht dat in de aanhef van deze pol FC Twente zich heeft gemeld voor Ziyech. En er wordt alleen maar over Ajax gesproken. echt raar.

12 augustus 2014 om 19:33

Inderdaad! Een middenveld waarin Klaassen en Ziyech de lijnen uitzetten, heerlijk!

13 augustus 2014 om 00:33

Ziyech en FC Twente worden een geweldige combinatie samen. Twente is de club die bij Ziyech past en Ziyech is de missink link. Nu nog een goede rechtsback en we kunnen er tegen aan.

lag in de lijn der verwachting natuurlijk. Ben benieuwd of hij bij een club als Twente aan de verwachtingen kan voldoen. Mooie speler die voor elke topclub in Nederland een aanwinst is

Jammer voor Heerenveen dit was de enige topper die ze nog hadden zie ze dit jaar niet mee spelen om eu voetbal misschien met geluk in de beker maar hoe ik ze laatst zag spelen tegen Dordrecht was gewoon om te huilen,,, Ziyech was de enige die nog een beetje gevaar bracht ..

12 augustus 2014 om 19:15

Kom we zijn nog maar 1 wedstrijd bezig en hetzelfde liedje hoor ik elk jaar. Er lopen genoeg goede spelers om en over een paar wedstrijden meer.

12 augustus 2014 om 19:51

Nee dat denk ik niet en als je jordy buis als versterking haalt zie ik het niet gebeuren let maar op

14 augustus 2014 om 19:59

Dank dat jij al precies weet hoe het dit jaar eruit gaat zien. Sorry maar Buis is al een verbetering tegen over Zomer en Kruiswijk. En met hen konden we ook al een behoorlijk aantal punten binnenhalen.

Enja de concurrentie... daar is natuurlijk helemaal niks gebeurd

Twente is goed bezig. Met het binnenhalen van Mokotjo voor een bescheiden bedrag, straks misschien ook nog Ziyech, vullen ze het verlies van Tadic prima opr. Nog een goede keeper (vermeer??) en Twente is een serieuze titelkandidaat.

12 augustus 2014 om 13:28

Alsof Ajax Vermeer naar een serieus team in de Eredivisie laat gaan. Zal wel of blijven, of naar buitenland vertrekken.

12 augustus 2014 om 13:33

Ik weet niet hoe Vermeer aan kijkt tegen nog een jaar banken? Maar als er vanuit het buitenland geen interesse is en Twente biedt een mooi bedrag....... waarom niet?

Maar nogmaals, ik weet niet hoe Vermeer kijkt naar nog een jaar banken.

12 augustus 2014 om 13:47

Waarom verkoopt Ajax Cilissen neit gewoon?
WK gespeeld, levert misschien wel 8 miljoen op.

12 augustus 2014 om 15:18

Vermeer heeft gezegt dat hij als hij weg gaat erop vooruit wilt gaan.
Twente is geen stap vooruit.

12 augustus 2014 om 15:30

Hoezo is een stap van tweede keeper naar eerste keeper geen stap voorwaarts?? Wat is dan volgens jou wel een stap voorruit? Eerste keeper worden bij een middenmoter in Frankrijk?

Want veel hoger zullen die teams niet zijn die eventueel interesse hebben. Zeg nou zelf, tweede keeper van Ajax moet niet verwachten dat een middenmoter van bijv. Engeland, Spanje of Duitsland hem gaat halen voor de basis.

12 augustus 2014 om 13:28

Denk niet dat Twente Vermeer kan halen. zal financieel geen verbetering zijn en sportief is Twente toch ietsje minder. Vermeer zie ik wel vertrekken naar een subtopper in Engeland of Duitsland. Ben het wel met je eens dat Twente goede vervangers haalt voor tadic en Promes. Mokotjo en Ziyech zijn uitstekende speler met specifieke kwaliteiten

12 augustus 2014 om 13:31

Maar Vermeer zal wel spelen en dat is waar het nu om gaat toch. Salaris zal wel redelijk gelijk zijn of iets minder.

12 augustus 2014 om 13:31

Ik snap dat je Ajax hoog hebt zitten, maar op de bank zitten bij Ajax of spelen bij Twente is sportief toch een verbetering...

12 augustus 2014 om 13:33

natuurlijk is het in dat opzicht een sportieve verbetering. Ik twijfel of Vermeer hier oren naar heeft. is een kind van de club en is denk ik ook wel aantrekkelijk voor clubs uit het buitenland en daar zal meer salaris worden betaald. Als Vermeer naar twente gaat dan wens ik hem het beste en dan gun ik hem die transfer....ik verwacht eerder een overstap naar het buitenland

12 augustus 2014 om 13:36

Daar kon je wel eens gelijk in hebben, Roafke. Immers FC Twente heeft ook nog de beschikking over Sonny Stevens. Die na lang blessureleed weer inzetbaar is als doelman.

12 augustus 2014 om 13:34

Met Stevens, Marsman, Plattel en Bednarek zitten we behoorlijk ruim in de keepers. Ze hebben allen het niveau van Vermeer natuurlijk (nog) niet, maar 1) je houdt de ontwikkeling van de jonge spelers tegen, en 2) het kost een boel geld dat we niet hebben.
Daarnaast denk ik dat Vermeer ook meer de ambitie heeft om eens het buitenland in te gaan.

12 augustus 2014 om 13:52

Ben er eigenlijk wel van overtuigd dat Twente Vermeer niet gaat halen, maar als de keepers die jij noemt Marsman nog niet eens uit de basis kunnen spelen, dan ben ik bang dat ze nog niet in de buurt van het niveau Vermeer zullen komen.

12 augustus 2014 om 14:00

Als ik nog terugdenk aan vorig jaar het begin van het seizoen, dan vond ik Vermeer nou ook niet een hele stabiele factor. Hele goede wedstrijden wisselden af met hele matige.

12 augustus 2014 om 14:12

Het nadeel voor ons Twente supporters is dat het van Vermeer een vormdip was en het bij de Twente keepers structureel lijkt te zijn.

Vond Plattel en Bednarek redelijke keepers hoor, maar blijkbaar boeken ze geen progressie.
Stevens kende ik eigenlijk alleen van de wedstrijden in de play-off, maar ookhier geldt, als je Marsman niet uit de basis kunt spelen ben je schijnbaar niet zo als wij Twente supporters dachten.

Goede speler, zal op zijn plek zijn bij Twente. Maar wil hij in zijn carrière ook de volgende grote stap maken, dan zal hij zeker na de krachtschool moeten en de nodige fysieke vorderingen maken. Hij is wat te licht.

Jammer dat Feyenoord niet concreet wordt mbt Ziyech. Ziyech is een verrijking voor elke topploeg in de Eredivisie, alleen Ajax en PSV hebben op het moment gewoon een goede gelijke in de basis. Twente doet er goed aan om hem aan te trekken. Ben benieuwd wat Heereveen vraagt.

Anders is er ook nog Toornstra, maar die zal wel een stuk duurder zijn ivm 3 jarig contract.

12 augustus 2014 om 13:36

Aan Toornstra heeft Feyenoord niks. Creativiteit is er nodig.

12 augustus 2014 om 14:37

@ Talisman
De komst van Toornstra/ziyech is afhankelijk van het type spits dat er komt (en natuurlijk een mogelijk vertrek van Clasie).
Toornstra - Dost is een goede combo. Wilkshire, manu, schaken, boetius en bilal hebben een redelijke voorzet voor Dost. Toornstra heeft een goed afstandschot, vrije trap en neemt de penalties.

Ziyech zou naar mijn mening meer passen bij Guidetti. Rushes en creativiteit van bilal, guidetti en ziyech. Maar volgens mij komt er eerst een spits en wordt er daarna pas duidelijk welke andere versterkingen er komen op het middenveld.

12 augustus 2014 om 13:38

Meende dat de vraagprijs van Ziyech 4,5/5 miljoen zou zijn. Zou niet gek zijn om dat voor hem te kunnen krijgen met nog maar een 1-jarig contract op zak.

Zie hem liever nu vertrekken dan dat ie volgend jaar transfervrij de deur uitloopt. Hoop wel op een goede vervanger (misschien Sinkgraven dan naar 10)

12 augustus 2014 om 17:45

Het schijnt rond te zijn. Transferbedrag 4 mln., betaling ineens (niet in termijnen).

12 augustus 2014 om 14:43

Lees t stukje nog eens staat toch echt dat Feyenoord ook serieus geïnteresseerd is,en de voorkeur van Ziyech gaat naar Feyenoord(en dat zijn meerdere bronnen dus hoeven geen reacties op te komen hij is Feyenoord fan) alleen heeft Feyenoord geld als ze een spits kopen? Spannend

12 augustus 2014 om 14:49

Dat Feyenoord geinteresseerd is duidelijk ja. Maar concreet worden is toch wel een ander verhaal.

12 augustus 2014 om 15:00

Als Feyenoord t slim speelt hebben ze m volgend jaar transfervrij,denk dat als v Geel m benaderd en m een leuk tekengeld in t vooruitzicht stelt dat hij zeker komt.

12 augustus 2014 om 17:47

Die jongen heeft geen zin in nog een jaar Heerenveen. Heeft al lang een persoonlijk akkoord met Twente, heeft uitgesproken dat zijn voorkeur bij Twente ligt. Een jaar wachten is sowieso kansloos. De laatste berichten zijn dat de transfer naar Twente rond is.

Zal je zien dat hij Vrijdag nog scoort of een assist geeft en belangrijk is voor Heerenveen in de Kuip en over 3 weken opnieuw tegen Feyenoord beslissend is maar dan voor FC Twente .

Als je het mij vraagt een apart geval.

12 augustus 2014 om 13:39

Wij in Heerenveen zien dat al gebeuren komende vrijdag met Bilal... Zul je zien dat hij de sterren van de hemel speelt

12 augustus 2014 om 13:42

Dat is te hopen . Ik verwacht een open wedstrijd met kansen over en weer. Hoop dat Feyenoord wel aan het langste eind trekt.

12 augustus 2014 om 14:43

Haha, dat dacht ik wel ja! Veel plezier vrijdag en dat de beste moge winnen! (uiteraard hoop ik dat Heerenveen aan het langste eind trekt)

12 augustus 2014 om 19:53

Zou alleen maar goed zijn als hij 2x goed speelt tegen fey. En ja, dat is het risico van een transferperiode die een maand te lang loopt, weten we al jaren. Je hebt in mei, juni en juli natuurlijk ook geen tijd om je selectie op orde te brengen, dat moet pas als de competitie al bezig is

Het zou heel jammer zijn als Feyenoord geen moeite doet voor deze jongen. Ik heb gelezen dat hij een Feyenoorder is en met een aflopend contract is het een buitenkansje.

12 augustus 2014 om 13:41

Psv moet ziyech hebben!

12 augustus 2014 om 13:45

lijkt me erg overbodig met Maher en Wijnaldum.

12 augustus 2014 om 17:25

Maar ook met Vilhena, Immers en Sleegers.

12 augustus 2014 om 17:34

Immers en Sleegers zijn niet van het niveau Ziyech. Wijnaldum en Maher wel.

12 augustus 2014 om 17:42

Immers heeft gewoon andere kwaliteiten maar is zeker (nog) niet minder.

Een paar dagen geleden gaf ik aan dat Hakim Ziyech niet echt nodig was bij FC Twente, maar nu ik heb gezien dat FC Twente best wel veel creativiteit mist op het middenveld en Felipe Gutiérrez nog langer geblesseerd zal zijn dan verwacht, zou Ziyech echt wel een goede versterking voor FC Twente zijn.

Waarschijnlijk dat er dan een of andere roulatiesysteem op het middenveld plaats zal vinden, tussen Kyle Ebecilio, Felipe Gutiérrez, Kamohelo Mokotjo en Hakim Ziyech en dan heb je ook eventueel spelers als Shadrach Eghan en Tim Hölscher die op het middenveld kunnen spelen.

Zolang Gutiérrez geblesseerd zal zijn, zal FC Twente waarschijnlijk in deze opstelling gaan spelen (zie opstelling).

Ikzelf hoop eigenlijk dat FC Twente nu ook nog een nieuwe rechtsback haalt. Ik zag gisteren de naam van Bram van Polen, van PEC Zwolle voorbijkomen, en hij lijkt mij een prima back voor FC Twente.

Marsman
v.Polen
Bjelland
Lachman
Koppers
Ebecilio
Mokotjo
Ziyech
Kusk
Castaignos
Mokhtar
12 augustus 2014 om 14:38

Ik ben veel met je eens maar Van Polen kan niet tippen aan Martina hoor!

12 augustus 2014 om 14:44

Mee eens dat Martina een zeer goede waarde gaat worden, maar misschien is hij nog wel sterker als centrale verdediger. Momenteel is ook Bjelland geblesseerd dus zal hij daar samen met Lachman worden ingezet. Hoe lang Bjelland geblesseerd zal blijven is niet bekend.

Nou van Geel, stap in je auto en ga die gesprekken aan met Heerenveen voordat FC Twente er met Ziyech vandoor gaat! Dit is echt een buitenkansje, dat mag je gewoon niet laten lopen. Feyenoord heeft behoefte aan een creatieve nummer 10. Immers is niet goed genoeg voor Feyenoord, komt voetballend veel te kort. Het geld is er, dus waar wacht je nog op?

12 augustus 2014 om 13:53

En dan geen geld meer voor een spits?

12 augustus 2014 om 14:03

Want er blijft natuurlijk geen geld meer over als men Ziyech koopt? Er is voor dik 30 mil verkocht, daarvan mogen we een deel besteden. Van dat geld is alleen Basacikoglu gehaald, dus er blijft voldoende over. Wellicht dat er nog een ruildeal kan worden gemaakt. SC Heerenveen is geïnteresseerd in Nelom, die ben ik liever kwijt dan rijk.

12 augustus 2014 om 14:04

Hoeveel is Feyenoord van dat bedrag eigenlijk nog kwijt aan de talentpools?

12 augustus 2014 om 14:08

Ik weet niet de exacte cijfers maar van het geld wat men heeft ontvangen met transfers gaat een deel naar talentpools, VvF etc. maar Feyenoord houdt dan wel ruim 10 miljoen euro transferbudget over.

12 augustus 2014 om 14:10

De Vrij en Martins Indi zaten erin, en 25% van hun transferbedrag gaat naar de investeerders. Dus 4.250.000 volgens mij.

12 augustus 2014 om 14:39

Naar mijn weten mocht Feyenoord 11 miljoen uitgeven. 3.5 miljoen is uitgegeven aan Bilal. Denk dat Ziyech ook rond dat bedrag moet kosten. Hou je maar 4miljoen over voor een spits, terwijl Feyenoord had aangegeven een deel van de 11 miljoen te willen investeren in een langer verblijf van Vilhena en Boetius.

12 augustus 2014 om 14:45

Ik weet niet hoe jij er bij komt dat Feyenoord een deel van het transferbudget wilt gebruiken voor het salaris van Vilhena en Boëtius, aangezien er ook nog zoiets is als een salarisbudget. Met het vertrek van De Vrij, Martins Indi, Janmaat en Pelle is er heel veel ruimte gemaakt in het salarisbudget, daarvan zal Feyenoord de contracten van Vilhena en Boëtius gaan opwaarderen. Laten we zeggen dat Ziyech zo'n 4 mil kost, dan kan je nog makkelijk Guidetti halen, want die hoeft echt niet zoveel te kosten als men denkt.

12 augustus 2014 om 14:46

18,33% van de transfers van De Vrij en Martins Indi gaat naar de talentpools

12 augustus 2014 om 14:50

Thanks voor de info over de pools. Maar zoals ik begreep zou Feyenoord toch pas interesse krijgen bij vertrek van Clasie? Dat levert natuurlijk ook nog een goede duit op... dus dan zou hij zeker haalbaar moeten zijn in Rotterdam (maar zover is het natuurlijk nog niet)

12 augustus 2014 om 14:55

Lijkt mij vreemd want Clasie en Ziyech spelen op andere posities. Ziyech noet Immers gewoon vervangen en dat heeft niks met Clasie te maken.

12 augustus 2014 om 15:04

Leek mij ook hoor, maar het was hetgeen wat ik had gelezen. Vandaar de vraag om bevestiging

12 augustus 2014 om 15:15

Ik dacht het ergens gelezen te hebben. Al zal er inderdaad met vooral het vertrek van Pelle salaris vrij komen. Maar een spits kost nou eenmaal veel salaris, dus denk dat zijn vervanger er direct voor in aanmerking komt.

Guidetti vraagprijs is 5 miljoen. Je zou kunnen uit komen op 4 miljoen denk ik. Dan heb je nog zijn salaris eis. Denk niet dat hij onder de 1 miljoen akkoord gaat. Denk dat hij niet haalbaar is.

Heeft Twente eigenlijk wel genoeg geld voor hem?

12 augustus 2014 om 14:03

Dat is de vraag. De verwachting is dat hij met financiers gehaald zal worden. Net als bijvoorbeeld Corona en Gutierrez. Voordeel van Twente is dan uiteraard dat wanneer de speler niet brengt wat was verwacht, zij financieel minder risico lopen (bijv Corona tot dusver). Maar keerzijde is natuurlijk ook dat bij een eventuele transfer de transferinkomsten tegenvallen.

12 augustus 2014 om 16:16

Volgens mij eist Doyen Sports dat ongeacht voor welke prijs de speler verkocht word dat het geïnvesteerde geld zal moeten worden terugbetaald. Word er winst gemaakt dan deelt Doyen Sports daarin mee.
Enige voordeel voor Twente is, is dat ze niet de volledige transfersom hoeven te betalen en zodoende meer daadkracht hebben met transfers.
Stel Twente koopt Ziyech voor 5 miljoen dan zal Doyen daarvan mss 1 miljoen betalen en 20% van de transferrechten krijgen. Word Ziyech voor minder dan 5 verkocht dan zal dat ene miljoen alsnog gewoon aan Doyen Sports terugbetaald moeten worden.
Stel Ziyech word voor 10 miljoen verkocht dan zal er 2 miljoen aan Doyen Sports afgedragen moeten worden.

12 augustus 2014 om 16:25

Hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat Doyen de externe financier is, Nkufo, Gutiérrez en Corona werden bijvoorbeeld ook door andere externe financiers gehaald.

12 augustus 2014 om 16:25

Met financiers wordt niet altijd Doyen bedoelt (zie Corona en Gutierrez opnieuw). Dat het zo bij de Doyen-constructie werkt, dat weet ik. Maar hoe dat met deze financiers zit durf ik niet te zeggen (zie bijv ook vrienden van Feyenoord).

12 augustus 2014 om 16:32

Dat is wel een super goede deal dan.
Hebben ze wat er ook gebeurd nooit verlies.

Investeert 20% van het bedrag voor 20% van de transfer rechten. Zou hij voor minder verkocht worden dan gehaald, moet Twente het verschil als nog terug betalen?

12 augustus 2014 om 19:01

klopt maar daarin tegen stellen ze wel een bepaald bedrag ter beschikking waardoor Twente meer tot hun beschikking heeft. Gratis geld bestaat helaas niet in deze wereld.
Daarnaast vraag ik me toch af welke invloed Doyen sports heeft. Er werd altijd gezegd dat Doyen Sports geen inspraak heeft maar als je nu bij Porto kijkt dan wil Porto met de transferprijs van Defour wel zakken, maar Doyen sports blijft vasthouden aan die 8 Miljoen.

12 augustus 2014 om 19:10

Wat bedoel jij met de Vrienden van Feyenoord?
Deze hebben momenteel 49% van de aandelen van de club welke ze voor 30 miljoen hebben gekocht.
In het verleden is Cisse inderdaad wel gehaald en zijn er twee talentpools opgezet waar investeerders in konden investeren.
Achteraf gezien heeft dit Feyenoord juist miljoenen gekost ipv opgeleverd echter moest Feyenoord destijds wel, omdat ze anders waarschijnlijk failliet waren verklaard.
Munsterman geeft aan dat het financieel allemaal op orde is dus ik zie de noodzaak niet om investeerders erbij te betrekken. Op korte termijn levert het je meer kapitaal op maar op de langere termijn kost het je juist geld omdat de investeerders dan meegenieten van eventuele waarde stijging van spelers waar anders de club volledig van had geprofiteerd.

Feyenoord zal zich wel weer niet melden en Twente gaat er vandoor met dit toptalent. Zijn we wel gewend.

Het is alleen dat van geel loopt te slapen op ziyech

12 augustus 2014 om 14:02

Wijnaldum Gaat miss weg dus dan is er ruimte vrij voor ziyech en defour, droommiddenveld:
Ziyech. Maher
Defour

Lijkt me logisch, dit zou een geweldige zet zijn van Twente. Persoonlijk vind ik dit, mits hij in vorm is, technisch gezien een van de meest getalenteerde middenvelders in de Eredivisie.

Martin van Geel waar ben je mee bezig. Steeds maar namen in de media laten verschijnen, zodat de supporters weer even rustig zijn maar tenslotte overal naast grijpen. Je wilt gewoon zolang mogelijk wachten tot 31 augustus omdat je denkt dat de spelers dan goedkoper worden, maar welke spelers?
Ziyech dadelijk naar Twente. Toornstra te duur i.v.m. contract. Zapata mag niet weg. Dost mag pas weg als Wolfsburg spits heeft gehaald. En nu hoor ik ook nog dat er Italiaanse interesse is voor Guidetti.

Hoop dat het twente lukt. Niet alleen met het og op de competitie, maar ook ivm de inschrijving voor de vel. Zonder hem gaat Twente het nog heel lastig krijgen tege Quarabagh

Er gaan geruchten dat overmars en kinsbergen in Heerenveen zijn. Ze praten nu met Ziyech. Foto's staan blijkbaar online weet alleen niet waar heb het van iemand van voetbalprimeur.

Vraagprijs bedraagt 4 mln euro. Ziyech zijn vervangers gelukkig al in Huus met sinkgraven en thorsby. Alleen is het te idioot voor woorden dat je straks na paar wed gespeeld te hebben nog niet eens een compleet team staat.. een 4-3-3 zonder echte vleugelspers..tja

psv 2000, Volgens mij heeft Wijnaldum bijgetekend!

12 augustus 2014 om 14:51

Dat zegt tegenwoordig niet meer zo veel. Ook Promes had dit jaar nog bijgetekend.

Kom op nou Marc Overmars. Je loopt te slapen.

Ziyech is 1 van de weinige spelers waarvoor men echt naar het stadion komt.

Kom alsjeblieft niet zzeggen dat je genorg middenvelders hebt want er zit geen 1 tusse met het talent, kwaliteit, bravoure van ziyech. Ik wil niet zeggen dat de rest slecht is. Maar ziyech is echt wel een kleine kwaliteitsimpuls. Daarbij komt nog dat ziyech relatief goedkoop, en bij doorontwikkeling veel winst bij doorverkoop op kan gemaakt worden.

1. Kwaliteitsimpuls.
2. Relatief goedkoop.
3. Winstgevend.
4. Jong kwa leeftijd. Kan dus nog jaren meer.
5.denkt en speelt bijna Altijd vooruit. Iets wat ajax nu veel te weinig doet. Tikkie breed, tikke terug enz.
6. Technisch erg begaaafd.
7. Inzicht.
8. En een goede mentaliteit. (nooit iiets verkeerds over gelezen/gezien/gehoord)
9. Handelingsnelheid
10. Snelheid.

10 redenen marc overmars om ziyech naar ajax te halen.
Kan nog wel een paar dingen verzinnen.... maar ik ben er van overtuigd dat Ziyech bij ajax de absolute smaakmaker zal worden.

12 augustus 2014 om 14:52

Zou je Klaassen ervoor op de bank zetten?
Of voor wie zou je in Ziyech een vervanger zien?

12 augustus 2014 om 15:10

Als het echt een keuze zou zijn had ik klaasen op de bank gezet voor ziyech.
Zeer zeker weten. Laat ik voorop stellen dat ik niks tegen klaasen heb, doet het niet slecht.maar stieken verwacht ik toch veel meer van hem.

Daarbij kan je bijvoorbeeld met een klaasen ziyech en schone op het middenveld spelen.. daar van uitgaande dat blund vertrekt. Anders kan je tegen de iets mindere tegenstanders eventueel met blind, ziyech schone spelen met net daarvoor klaasen. Dan speel je wel met3 verdedigers.

nogmaals. Ziyech is beter dan alle middenvelders van ajax en kan alleen maar beter worden. Dat zeg ik als Ajax supporter. Ajax gaat alleen maar vooruit door hem te halen.

12 augustus 2014 om 15:32

Ik vind dat Klaassen zich stormachtig ontwikkeld en hij heeft nog volop potentie. Het zou bijzonder jammer zijn om juist hem te laten banken. Wanneer je met Klaassen, Ziyech en Schone op het middenveld zou spelen, dan lijkt het mij dat je een groot gat gaat krijgen tussen verdediging en middenveld.
In Nederland kom je daar misschien mee weg, maar ik denk dat je Europees gezien toch wel een verdedigende middenvelder gaat missen.

Mijns inziens is het logisch dat Ajax geen interesse heeft. Hij zal alleen maar (zeer) talentvolle jongens voor de voeten lopen.

12 augustus 2014 om 15:56

Ik ben het niet echt bepaald met je eens dat klaassen zich Stormachtig ontwikkeld. Hij ontwikkeld zich wel maar is in mijn ogen nog steeds niet goed genoeg voor een basisplaats bij ajax. Momenteel wel, door gebrek aan beter.

Je moet het ook wel in perspectief zien vind ik. Ziyech bijvoorbeeld vind ik nu al beter als klaassen terwijl ze beide 21 jaar zijn. Daar komt bij dat Juist Ziyech zich. Stormachtig ontwikkeld. Ziyech heeft gewoon meer kwaliteit en talent dan klaassen. Ontwikkeld zich beter en is meer alrounder dan klaassen. Ik heb leuke dingen gezien van klaassen. Im wil het eigenlijk niet zeggen maar doe het toch. Ik vind klaassen op DIT moment een beetje gehyped.

over dat in perspectief zien. Als im bij ajax mocht trainen zou ik mij ook Stormachtig ontwikkelen maar dat maakt mij nig geen basismateriaal.

Snap je maat?

Ik hoop dat hij komt.. Dan wordt het een sterk middenveld de eerste seizoenshelft met Mokotjo, ziyech en en ebecillio

Vermeer bij Twente , Stevens op de bank en Marsman uitlenen

Verslapen? Is dat een voorbode over zijn instelling / houding ten opzichte van Heerenveen? Dat beloofd wat. voor Twente. Sorry ik zat niet in de wedstrijd.

Jammer had gehoopt dat hij naar feyenoord zou komen,...
Las ook ergens dat Ajax interessen heeft getoond....?

Overmars en kinsbergen zouden al gesignaleerd zijn....?

12 augustus 2014 om 15:11

Die geruchten gaan wel. Maar zou niet weten waarvoor hij zou moeten komen. Voor de Jong of Poulsen? Maar als stoo komt fan kunnen we Ziyech goed gebruiken. Die kan hem bedienen. Maar je word nu toch gek gemaakt door de gekste verhalen

Hoop dat feyenoord deze jongen haalt, is beter dan vilhena, en met dost erbij heb je een team dat meedoet op het kampioenschap.

Hahn
Wilkshire
Van beek
Mathijsen
Kongolo
Immers
Clasie
Ziyech
Bilal
Dost
Boetius

Ik zou zeggen meteen naar het buitenland zo een top speler. Een sevilla of een valencia is makkelijker
om bij te slagen dan een fc twente waar de concurrentie moordend is. Verder ga je in het buitenland ook beter verdienen. kan niet mis gaan.

Ik ben Ajax-fan maar dit Ajax is gewoon niet goed genoeg. Op het middenveld gaat het vaak mis. Klaassen leuke voetballer maar heeft nog niet iets extra's. Serero leuk maar te klein en ik vind hem niet goed genoeg. Achterin leuke aanvallende voetballers maar in de verdediging zeer kwetsbaar. Schone hoort niet rechtsvoor e tot u toe nog geen echte goalgetter. Tegen Zwolle krijg je geen kansen, Vitesse was gewoon beter etc. Waar is de wil die Ajax vroeger de tegenstander kon opleggen met flitsend voetbal. Dit is soms slaapverwekkend en weer een balletje terug. Ik zou kortom Ziyech wel bij Ajax zien voetballen voor extra kwaliteit en spontane acties.

Bij dit soort spelers slaan meestal de stoppen door als ze een keer een hattrick scoren.
Kans van slagen is daardoor nihil

Twente zal de strijd om ziyech toch wel winnen.. Feyenoord wil hem alleen maar als Clasie vertrekt en Clasie vertrekt alleen maar als Feyenoord geen EL haalt nou dan kan je het net zo goed opgeven.

12 augustus 2014 om 22:23

Ik word echt moe van meneer clasie, heeft 1 pot bij oranje gespeeld en denkt gelijk de vedette te zijn daar man man, elke wedstrijd valt hij me zwaar tegen en dan nog een grote mond hebben haha liever hij weg en een toornstra en ziyech ervoor terug, clasie is enkel balletje breed en terug en eens in de 3 wedstrijden een mooie pass nou sorry.

Eindelijk gaat Twente er voor.
Met het wegvallen van Gutierréz en Eghan is er een groot tekort aan creativiteit.
Ziyech zal dit uitstekend invullen naar mijn mening. Krijgt Twente wel een luxe probleem na de winterstop ^^

Geloof dat de deal voor volgende week wel rond is en dat hij naar Twente komt voor 4-4,5miljoen. Daar zullen beide clubs wel mee kunnen leven. Meer dan Twente wil betalen minde dan Heerenveen wou krijgen.

12 augustus 2014 om 17:08

Eghan heeft alweer met de groep meegetraind, ik verwacht dat hij wel weer op korte termijn terug is.
Met Ziyech en Eghan heb je dan de 10 dubbel bezet.

12 augustus 2014 om 20:13

Wat ik alleen niet begrijp is hoe het kan dat FC Twente ingedeeld in categorie 1 deze speler mag halen. Zelf kunnen ze Ziyech niet betalen het moet al via externe investeerders. Toen Feyenoord in categorie 1 zat mochten ze geen speler boven de € 500.000,00 euro kopen en nu mag FC Twente het wel ook al is dit via externe investeerders. Het lijkt wel of ze met 2 maten meten.

Als je ingedeeld bent in categorie 1 moet je ook niet via externe investeerders nieuwe spelers mogen kopen, zorg eerst maar dat je als club weer in categorie 2 terecht komt want op deze manier blijft het een oneerlijke strijd voor clubs die wel hun financiële situatie netjes op orde brengen.

Zou een schande zijn als de Knvb deze transfer goedkeurt, doorpakken moet de Knvb nu. FC Twente heeft zichzelf in deze financiële situatie doen belanden dus zorg ook dat zij het eerst netjes op orde krijgen. Anders krijg je hier in Nederland ook een oneerlijke strijd en dat moeten wij toch niet willen.

12 augustus 2014 om 20:55

@luciago. Hoe denk jij dat Ajax aan haar begroting komt? Komt dat geld uit de lucht vallen in Amsterdam?
Daarbuiten gebeurt dat meestal via investeerders. En verdiep je eerst in de feiten waarom Twente in categorie 1 was ingedeeld.
Verder heeft het hele betaalde voetbal er belang bij dat Twente een kwaliteitsverlies van 30miljoen euro kan opvangen.
30 miljoen erin, 5 miljoen eruit. Dat vind jij oneerlijk??? Juist een zeer gezonde voering van beleid. En Twente is eigenlijk allang weer in categorie 3.

12 augustus 2014 om 20:16

keep on dreaming Laurens. Twente gaat echt geen 4,5miljoen betalen terwijl die een jaar later transfervrij is.

Ziyech ontbreekt op de training van Heerenveen nu. Dat kan duiden op een a.s. transfer. Zeker is dat #fctwente gisteren onderhandeld heeft. Bron: Twitter @paulschabbink

12 augustus 2014 om 16:14

Hij kwam later, want had zich verslapen

12 augustus 2014 om 16:15

Schijnt zich te hebben verslapen en heeft binnen getraind. Zegt Vonk tenminste. Duidelijk is dat beide partijen beter nog deze week afscheid van elkaar nemen.

12 augustus 2014 om 16:25

Ja dat wordt gezegd, misschien trainde die niet binnen?

12 augustus 2014 om 16:16

Misschien moet je eens verder lezen!

Twente was ook heel blij met Fer voor 5,5 miljoen ofzo om hem later weer snel te willen slijten. Zyech wordt gewoon ingezet als handelswaar voor de korte termijn vermoed ik. 1 of 2 jaar twente en dan buitenland.

12 augustus 2014 om 16:20

Haha, heb je meneer klok en klepel weer

Fer deed het erg goed bij Twente en hij ontwikkelde zich goed. Tot hij bij zijn uitverkiezing voor het Nederlands elftal geblesseerd raakte en geopereerd moest worden aan zijn meniscus. Na revalidatie wist hij zijn oude niveau helaas niet meer bij Twente te halen. Everton flirte met Fer en je zag je hem gewoon niet meer gemotiveerd, want Fer mocht even ruiken aan een mooie transfer. Hij wilde graag weg. Fer was plotseling geen meerwaarde meer voor Twente en hebben we hem moeten laten gaan voor een vrijwel gelijk bedrag als aankoop.

12 augustus 2014 om 16:32

Moet eerlijk zeggen dat ik nooit een voorstander van de komst van Fer ben geweest, vind dat type speler gewoon niet bij het spel van Twente passen, gelukkig heeft Twente hem nog voor hetzelfde bedrag kunnen verkopen, lees zelfs hier en daar dat er ook nog een doorverkooppercentage is afgesproken

12 augustus 2014 om 16:55

@falcao, helaas is dat tegenwoordig het lot dat alle talentvolle voetballers wacht die in de Eredivisie uitblinken. Of ze nou bij Feyenoord, Ajax, PSV of FC Twente spelen, maakt helemaal niets uit.

Verslapen of gewoon alvast eenrondleidin gehad in E'de?

Erg leuk voor hem, en Twente is natuurlijk een stap hoger op!
Heerenveen dan.. als Ziyech daadwerkelijk weg gaat, zie ik Heerenveen eindigen in het rechter rijtje. Net als het eerste jaar van Marco. Hopelijk kan Heerenveen zelf nog wat aankopen doen, anders zijn alle topper weg gekocht deze zomer.

12 augustus 2014 om 16:30

Ziyech 1 van de beste aanvallende middenvelders vn de eredivisie

Als je eerlijk kjikt, was Maher toch veel verder dan Ziyech ten tijde dat hij weg ging? Volgens mij wordt hij een beetje overhyped. Ik moet het nog allemaal maar zien of hij het gaat bolwerken. Zou liever Toornstra zien bij Feyenoord.

12 augustus 2014 om 17:02

@vinkel, mee eens. Ook ik heb steeds geroepen dat Jens Toornstra op mij qua karakter een stabielere indruk maakt dan Hakim Ziyech. Aan Ziyech de eer om mijn ongelijk te bewijzen.

12 augustus 2014 om 17:09

Ziyech zou mooi zijn als het lukt, dan is mijn seizoenskaart nog ergens goed voor.

Waarom gaat nu alles weer over Ajax. Hallo he.

deze post kan verwijderd worden. Ik plaats deze alleen zodat ik mij kan inloggen, aangezien dat met chrome al een tijdje niet meer in de bovenste balk kan bij mij

Snap niet dat de K.n.v.b. dit toestaat Twente zit in categorie 1 dus als je consequent bent als Knvb sta je dit niet toe.
Verder is die Mvg echt een luiaard man nu moet je Heereveen bellen voor Ziyech.

12 augustus 2014 om 17:52

Gio, jouw club zit in hetzelfde schuitje als Twente. Niet alle inkomsten kunnen gebruikt worden om nieuwe spelers aan te trekken. Wanneer Feyenoord Ziyech koopt blijft er waarschijnlijk onvoldoende budget over om een degelijke spits aan te trekken (zonder de verkoop van Clasie)

M.b.t. het niet toestaan van de Knvb:
Als je in categorie 1 zit moet de club een plan van aanpak maken om weer financieel gezond te worden. Alle uitgaven die niet in dit plan zijn meegenomen en meer dan €50.000 bedragen moeten goedgekeurd worden door de Knvb.

De Knvb zal toestemming moeten geven om deze transfer af te ronden. Daar staat tegenover dat Twente gelden heeft ontvangen die niet vooraf waren meegenomen, de transfers van Promes en Tadic. Zolang Twente zich houdt aan het plan van aanpak zal de Knvb gen reden hebben om deze transfer te blokkeren.

Tevens werd er eerder al gesproken dat er eventueel een externe financier aan te pas komt om deze transfer te financieren, omdat Twente op dit moment over onvoldoende middelen beschikt.

12 augustus 2014 om 17:57

Tuurlijk Feyenoord heeft als ze Ziyech kopen genoeg geld voor een degelijke spits ze hebben 25 mln.
Verder is Twente helemaal niet goed bezig omdat er een investeerder nodig is wat zou betekenen dat je schulden maakt.
Twente is niet goed bezig en heeft bij lange na niet het geld om Ziyech te kopen als Feyenoord zich mengt in de strijd, want als je goed leest weet je dat de transfersommen in termijn worden afbetaald.

12 augustus 2014 om 18:23

En waar haal jij die 25 miljoen vandaan als ik vragen mag?

Feyenoord zit in hetzelfde schuitje als Twente. De ontvangen bedragen voor de transfers worden waarschijnlijk in termijnen betaald en ook Feyenoord moet een deel van de ontvangen transfersommen afstaan. Wat Twente heeft gedaan met Doyen heeft Feyenoord jaren geleden al gedaan met de talentpools, toen geld ontvangen voor een percentage in de transferopbrengsten. Tevens moet Feyenoord nog een aantal schuldenaren afbetalen en hebben ze Bilal Basacikoglu al aangekocht voor +/- 3,5 miljoen. Dus nogmaals, waar haal jij 25 miljoen vandaan?

12 augustus 2014 om 20:27

@ragnarok

Feyenoord zit niet in hetzelfde schuitje als FC Twente.
1. Feyenoord zit in categorie 3 en FC Twente in categorie 1, is een heel groot verschil. Feyenoord is financieel gezond en FC Twente is financieel ongezond.
2. Feyenoord heeft /- 20 miljoen euro in kas na de transfersommen en het aantrekken van Bilal Basacikoglu. FC Twente heeft bijna niets in kas nadat de transfersommen over 3 jaar betaald worden. Van de 10 miljoen die ze nu hebben ontvangen gaat nog het geld af voor Doyen, geld voor de zaakwaarnemers en de spelers, blijft er bijna niets over. Daarnaast hebben ze Mokotjo al gehaald voor 1,6 miljoen.
3. Van de spelers die nu verkocht zijn bij Feyenoord wordt maar 18 afgedragen aan de talentpools, is minder als bij FC Twente en ze hoeven geen geld af te staan aan zaakwaarnemers en spelers.

Klinkt misschien gek maar Feyenoord is financieel juist goed bezig, van de /- 20 miljoen euro die ze hebben ontvangen willen ze ongeveer 1/3 uitgeven aan spelers en de rest in reserve houden en zo hun geld in kas uitbreiden waardoor zij straks meer kunnen gaan doen met een goed financieel beleid. FC Twente daarentegen zijn absoluut verkeerd bezig financieel gezien, denken dat ze een hoop verdiend hebben aan de transfers maar in principe houden ze er nu al niks van over, en gaan op dezelfde weg verder door nu weer een speler dmv externe investeerders te halen zo kom je er nooit boven op.

Ik neem mijn petje af voor Feyenoord die goed bezig zijn en ik snap best de frustraties bij de supporters omdat van Geel rustig aan doet maar je kan ook net zoals FC Twente doen en geld blijven uitgeven terwijl je dit eigenlijk niet kan.
Feyenoord komt er wel, financieel zijn ze in ieder geval weer op de weg naar boven.

12 augustus 2014 om 22:35

Feyenoord doet het de laatste jaren uitstekend, dat klopt. Toch wil ik enkele kanttekeningen bij jouw verhaal plaatsen.

1. Het categoriestelsel van de Knvb zegt mij niet zoveel. Feyenoord heeft volgens mij nog steeds een negatief eigen vermogen van €6,2 miljoen euro (30-06-2013 uit het jaarverslag) en zit in categorie 1. Verschillende jupiler-legue clubs schonen hun balans op op de meetdatum om zo een beter beeld voor te schetsen dan daadwerkelijk het geval is. Dit is bevestigd door enkele voorzitters van de betreffende clubsin de Vi.

2. Feyenoord heeft 20 miljoen ontvangen. Als dat zo is dan neem ik mijn pet af voor van Geel. Ik acht het onwaarschijnlijk (maar niet onmogelijk) dat Feyenoord wel alles in een keer binnen krijgt.

3. Voor de Vrij en Martens Indi gaat 18.33% naar de investeerders van de talentpool. Voor Pelle en Janmaat moet ook Feyenoord de solidariteitsbijdrage betalen. Het is bij mij niet bekend of met Pelle's voorgaande club een doorverkooppercentage is afgesproken. Hetzelfde geld voor Janmaat, deze was transfervrij dus zou ook een percentage voor zichzelf kunnen hebben afgesproken.

Nogmaals het is knap wat Feyenoord doet. Ze hebben hun schuld in enorm tempo afgelost maar zijn er nog niet. Twente doet hetzelfde, de schuld op het stadion is hoog en Munsterman wil deze versneld aflossen. Juist die herfinanciering van de schuld heeft Twente in categorie 1 gezet, maar daar is al genoeg over geschreven.

Dit was natuurlijk wel te verwachten. Zolang Feyenoord uitblijft moet hij toch een keer een andere club kiezen. Feyenoord zal hem ook zeker willen maar moet eerst een spits kopen en dan kijken wat er nog over is aan geld. Ook heeft Feyenoord al meerdere spelers voor zijn positie. Vraag me wel af of Twente deze aankoop wel mag doen gezien de categorie waar ze in zitten. Kan nog wel eens voor problemen gaan zorgen.

Van Geel moet gewoon werk maken van de volgende 3 spelers:

Ziyech
Guidetti
Drenthe

Met deze 3 spelers heb je gewoon een (jong maar ervaren) topteam en een behoorlijk sterke bank.
Zie ook graag Villalba er nog bij komen.

Mulder
Wilkshere
Van Beek
Kongolo
Drenthe
Clasie
Ziyech
Vilhena
Bilal
Guidetti
Boetius
12 augustus 2014 om 18:45

precies, dan heb je gewoon een team wat om het kampioenschap kan meestrijden.
Alleen zou ik Hanh op doel zetten, ben eerlijk gezegd een beetje klaar met mulder aangezien hij totaal geen stappen maakt.

12 augustus 2014 om 22:27

Heerlijk team dit, feyenoord moet ff de knaken laten rollen dan zie ik met dit team zelfs een titel.

Ik denk dat het weleens een moeilijk verhaal kan worden. Twente heeft niet de middelen om Ziyech naar Enschede te halen, er zullen kunstgrepen moeten worden toegepast. Zo zouden één of meerdere spelers betrokken kunnen worden in deze deal en ook die investeerdersgroep zou hierin mee moeten doen. Dus dit is niet zomaar beklonken.
Ik hoop dat ze eruit komen, want Twente heeft wel erg veel aan creativiteit ingeboet, vooral nu ook Guttierez zeker tot aan de winterstop niet inzetbaar is.
Als het met Ziyech al een moeilijk verhaal is, dan wordt Toornstra helemaal onhaalbaar. Ik vraag me trouwens af, of Toornstra wel bij het speltype van Twente past. Twente speelt graag op de helft van de tegenstander, dus in de kleine ruimte. Toornstra lijkt me juist een speler die ruimte nodig heeft om zijn acties te kunnen maken.
Al met al afwachten dus hoe een en ander zich ontwikkelt.

Die is voor FC Twente. Zo wordt het spel gespeeld.
Ook met Tadic ging het zo, en ineens was hij in Enschede.
Ik verwacht vrijdag.

Hij gaat naar FC Twente, want Ajax koopt niet boven de miljoen - zelfs al is de speler beter dan het huidige middenveld van Ajax. Zie Mokotjo. Maar Ajax heeft genoeg middenvelders, d.w.z. qua aantal....

12 augustus 2014 om 19:56

Want mokotjo is beter dan Blind? Zolang Blind niet weg is hadden we Mokotjo niet nodig, Blind en Viergever is genoeg.

12 augustus 2014 om 20:54

@jaapvan Haafte,

Mokotjo is zeker ook niet slechter, in ieder geval is ie sneller, wendbaarder, doelgevaarlijker, dus wie weet is ie wel beter.

12 augustus 2014 om 21:15

Want mokotjo heeft zich ook bij een topclub bewezen? Voorbeelden genoeg van goede spelers die bij een topclub kopje onder gingen omdat de druk vele malen groter is. Voorlopig heeft Blind het bij Ajax laten zien, in de CL en op het WK

Feyenoord ophalen die ziyech!!!

Ik denk dat Heerenveen de lachende derde gaat worden. Ze beuren een hoop geld of van Twente of van Feyenoord. En ik moet nog zien of hij het gaat maken, gevalletje Maher?

Wat zou ik dit erg jammer vinden dat Zyech naar Twente gaat!
In alle opzichten een topaankoop voor nederlandse begrippen.
Jong, technisch, heeft een perfecte trap en overzicht, spreekt nederlands kost niet meer dan 4,5 miljoen en je kan er wat aan verdienen!

Juist dat is wat we bij Feyenoord missen op het middenveld, Vilhena kan het team niet in zn eentje dragen, Immers is een werker en Clasie is meer verdedigend en op doel schieten lijkt kansloos bij hem.

Ik zou wel willen weten waarom hij niet haalbaar is voor ons.
Ik vind dit juist een verstandig en economisch goede investering!

Als je om de prijzen mee wil doen heb je hem nodig!

Feyenoord om de prijzen meedoen dit seizoen? Ja, misschien om een plek voor de nacompetitie.

Vind Deniz Turuc natuurlijk een geweldige! Speler voor Twente. Komt uit de jeugd. Woont in enschede en kent de club natuurlijk. Zou het zeker met hem proberen. Zou ook een goeie speler zijn bij Heerenveen als opvolger van ziyech..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren